Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.027 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 euro gestort en ik kan inloggen en bellen, het enige is dat mijn gesprekken na 1 minuut 30 verbroken worden, ik kan dus 90 seconden telefoneren. De gevoerde gesprekken worden ook niet bijgewerkt op mijn status/internet pagina.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? of weet hoe dit op te lossen valt?

edit-> ik ben niet de enige blijkbaar :).
Het zal wel aan voipbuster liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
idem sinds vanavond 90 seconden bellen en wordt de verbinding verbroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik wist dat er een limiet van 1 uur achterelkaar op zat. (maar daarna opnieuw bellen was geen probleem)

Maar nu staat er na 1:30 in beeld: Time limit has reached (7)

Ik ben dus niet de enige. Maar betekend dit dat voipbuster nu nog maar maximaal 1,5 minuut mee gebeld kan worden?

Zou wel erg jammer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
join the family is het hier dus :)

Zit voipb aan zijn limiet ofzo? Het is beta, dus ze kunnen doen wat ze willen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja hoor, eerst geld vangen voor onbeperkt bellen en daarna ineens zo'n limiet voor iets wat je zonder te betalen ook al kon...... :X

Twitter

Anoniem: 126778

18 aug 2005 getest rond 03:00 en ik had na meer dan 7 minuten gewoon nog verbinding dus het zal wel opgelost zijn.

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:28
Nieuws:

Bij Voipbuster zijn ze druk bezig met nieuwe onderdelen:
http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html
- FREE calls
- FREE peer-to-peer calls
- Your own IP telephone number

Anoniem: 142179

Anoniem: 149775 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:18:
Vandaag, via voipbuster een 0800-nummer gebeld: de schrik sloeg mij om het hart toen de tikker flink begon in te hakken op mijn 1-eurocredit... Ik dacht: verdomme, daar gaat mijn credit naar de filistijnen. In uiterste paniek heb ik terstond de verbinding verbroken; om de reeds geleden schade enigszins te beperken - best wel jammer; het was een bijzonder aantrekkelijke en bovenal een zeer charmante dame die ik aan de haak had. :'( :'( :'(

Later opnieuw mijn credit nagegaan - Gode zij dank - mijn teller stond op 1-eurocredit!!! :*) :*) :*)

Dit noem ik pas werkelijk een wondertje... O-) O-) O-)
Ach tja en dan kost het je één Euro. Daar slaat je hart hopelijk niet van over en schrik om het hart voor die ene munt... Dan mag je wel een hartaanval krijgen als je boodschappen gaat doen tegenwoordig! ;)

Ik zou dat nummer weer bellen als het een charmante dame was en het toch niks kost hahaa

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Dennahz schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:44:
Ja hoor, eerst geld vangen voor onbeperkt bellen en daarna ineens zo'n limiet voor iets wat je zonder te betalen ook al kon...... :X
Het is ook zo'n kapitaal he, 1 euro :{

Anoniem: 142554

Byte_Me schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:23:
[...]

ja best wel eigenlijk.. is het belasting aftrek baar? ;) dat zou mooi zijn

Anoniem: 149775

Thamart, dat wordt een onoverkomelijk probleem: het was het 0800-nummer van Albert Heijn waar velen aan de lijn komen en ik niet over haar identiteit beschik... :'( :'( :'(

Quote Thamart : "Ik zou dat nummer weer bellen als het een charmante dame was en het toch niks kost hahaa"

Verwijderd

Hoi...Ik heb een vraagje. Ik heb net voicebuster getest met een Profoon IP-10. Dat is een usb telefoon. Nu kan ik er wel mee bellen maar ik moet het nummer eerst via het computer scherm invullen. Is er een manier dat ik via C# kan aanspreken dat ik de telefoon kan programmeren dat hij via voice buster werk? Via skype werkt hij wel. Iemand een idee?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Je zou een programma kunnen schrijven dat van de usb-telefoon-driver de nummers ontvangt, en die als keypress doorsturen naar voipbuster. Dan moet je wel die nummers kunnen lezen vanuit de driver...

Verwijderd

Mayco schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:27:
Je zou een programma kunnen schrijven dat van de usb-telefoon-driver de nummers ontvangt, en die als keypress doorsturen naar voipbuster. Dan moet je wel die nummers kunnen lezen vanuit de driver...
Inderdaad daar dacht ik ook al aan...Maar ik heb dus nog geen idee hoe ik die kan afvangen. Er zitten wel dlls bij maar ik kan daar verder ook niks mee. Zou mooi zijn als ik zelf de usb foon kan aanspreken, of in iedergeval de messages kan afvangen

• Dennahz

Dennahz

Byte_Me schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:23:
[...]

Gaat niet om het bedrag, maar gewoon vind het raar dat als je betaald ze ineens zulke fratsen uithalen.

Naja t schijnt weer goed te werken zeggen ze..

Twitter

Dennahz schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:44:
Onjuist, die euro die je betaald hebt is niet gevangen voor onbeperkt bellen, maar dat is je account waarmee je evt. betaalde nummers kan bellen. Bijeenkomstig voordeel was dat je idd langer kon bellen dan een minuut. Dit geld is nog steeds niet weg, maar gewoon beltegoed.

Overigens denk ik dat die 1,5 minuut restrictie een foutje is of tijdelijk, anders gaat niemand meer VoIPBuster gebruiken straks

Het is overigens niet raar dat ze deze 'fratsen' uithalen, het is een BETA/testfase, dus kan er vanalles gedaan worden tijdens een test

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 18-08-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De anderhalfve minuut ervaring welke zich gisteravond voordeed doet zich vandaag niet voor.
Kan weer onbeperkt bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149504

DJSmiley schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Budgetphone afaik weet niet, ik gebruik gewoon een publieke STUN server, stun.fwd.org

Werkt prima, ATA box hangt gewoon achter (nat)router, en geen enkele poort hoeven te forwarden.
Budgetphone heeft geen stun server nodig. Heb bovenstaande server geprobeerd, maar dan krijg je problemen. Geen kiestoon meer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
is het iemand al gelukt om budgetphone te gebruiken icm met firefly? ik moet nu namelijk hun "eigen" programma gebruiken : X-Lite

ik krijg een 503 error (reg failed): sip.budgetphone.nl met SIP protocol. zonder STUN.
wilde graag firefly blijven gebruiken omdat deze 100% goed met mijn tiptel phone werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Amien90 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:26:
is het iemand al gelukt om budgetphone te gebruiken icm met firefly? ik moet nu namelijk hun "eigen" programma gebruiken : X-Lite

ik krijg een 503 error (reg failed): sip.budgetphone.nl met SIP protocol. zonder STUN.
wilde graag firefly blijven gebruiken omdat deze 100% goed met mijn tiptel phone werkt
Waarschijnlijk heb je dezelfde fout gemaakt waar ik mee zat te kutten:
SIP proxy: budgetphone.nl
outgoing proxy: sip.budgetphone.nl

de "gewone" proxy is dus ZONDER sip. ervoor...

Ik heb mijn ATA box nu zo geconfigged:
http://www.djsmiley.com/got/pics/sipsettings_budgetphone.png

Ik heb ook een STUN server in gebruik, ATA box hangt achter de router, nu zonder ook maar een enkele portmapping ernaartoe.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 19-08-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:05
weet iemand de tiptel cyberbox 100 (http://www.tiptel.nl/produkte/produkt_info.asp?produkt_id=2438&lang_id=1&seite=1) ook rechtstreeks werkt op een asterisk server?
of moet je perse skype gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Gister 16 minuten kunnen bellen naar Belgie, ging prima! Wel hoorde de ontvangende partij zichzelf in een echo terug...

Terwijl ik toch netjes gebruik maakte van oordopjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 20-08-2005 11:39 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Idd, die echo hoorde ik ook. Zou dat mss met de telefoon zelf te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149860

PS. kan de startpost aangepast worden !

Rusland is niet meer gratis.

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:36
Iemand enig idee of de Dualphone die ik gebruik voor Skype via een of andere hack ook te gebruiken is met Voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:15

Giblet

Dingen

RaceKabouter schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:36:
weet iemand de tiptel cyberbox 100 (http://www.tiptel.nl/produkte/produkt_info.asp?produkt_id=2438&lang_id=1&seite=1) ook rechtstreeks werkt op een asterisk server?
of moet je perse skype gebruiken?
Deze gaat niet werken op een asterisk bak. Hij heeft geen ondersteuning voor SIP of IAX en dat heb je wel nodig bij asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08

AirX

Tweak Guru

Ik heb nog even een kort vraagje over asterisk:
Kan ik door mede van 2x 56k modems (op één wordt de hoofdlijn van de meterkast aangesloten en op de andere mijn gewone analoge thuistelefoonnet) en een ethernet lijn het mogelijk maken om met mijn gewone analoge (DECT) thuis telefoons via Asterisk via VOIP te bellen?

Dus: KPN>SERVER(asterisk)>THUISTELEFOONNET>DECT TELEFOON als infra en als ik naar een vast nummer bel:
DECT>THUISTELEFOONNET>SERVER(asterisk)>VOIP

[ Voor 5% gewijzigd door AirX op 20-08-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Ik heb hetzelfde probleem met Budgetphone, als ik door een paar andere mensen hier ook lees.

Mijn opstelling:
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html)
- Softphone Xten eyeBeam
- Budgetphone SIP account

Als ik enkel de hardphone aanlog, dan blijft deze goed bereikbaar. Ik kan ermee bellen en op gebeld worden.

Dit geldt ook voor de softphone.

Als ik ze alle 2 aanlog, dan zijn ze voor een klein minuutje alle 2 bereikbaar (gaan over als ik m'n vaste nummer bel). Daarna kan ik het wel vergeten, en gaat enkel nog mijn softphone over.
Ik kan ze wel nog alle 2 gebruiken om mee te bellen.

Iemand al een idee of oplossing hiervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Jurjen de Vries op 20-08-2005 17:06 ]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

rally

Deyterra Consultancy

Raceman schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:04:
Ik heb hetzelfde probleem met Budgetphone, als ik door een paar andere mensen hier ook lees.

............
Als ik enkel de hardphone aanlog, dan blijft deze goed bereikbaar. Ik kan ermee bellen en op gebeld worden.

Als ik ze alle 2 aanlog, dan zijn ze voor een klein minuutje alle 2 bereikbaar (gaan over als ik m'n vaste nummer bel). Daarna kan ik het wel vergeten, en gaat enkel nog mijn softphone over.

Daar was ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik heb er zelfs een apart topic voor geopend (zonder resultaat overigens)

Na lang zoeken en "spelen" heb ik de oplossing eindelijk gevonden. Ik heb de poorten voor iedere account steeds met 1 opgehoogd (5060 voor mijn Grandstream, 5061 voor mijn Sipura ATA).

Enige "nadeel" is dat de 3-5 seconden langer duurt voor mijn Sipura het signaal doorgeeft, maar dat lijkt meer aan de Sipura te liggen. Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem.

Voor de duidelijkheid heb ik maar even twee screenshots gemaakt.
Grandstream GXP-2000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/grandstream.jpg

Sipura SPA-3000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/spa3000.jpg

Ik ben benieuwd of deze wijziging het probleem bij jouw ook oplost

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

Als ik op m'n huistelefoon bel, dan hoor je op de huistelefoon constant geruis. Als ik via de computer spreek, dan hoor je niks op de huistelefoon. Maar als je op de huistelefoon praat door het geruis heen, dan hoor ik het gewoon goed op de pc. Heeft iemand ook dit probleem of misschien enig idee hoe dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
had voipbuster niet beloofd dat alle gratis nummers maximaal 1 cent per gesprek gingen kosten na de beta fase? dat lijkt nu toch anders te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Byte_Me schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:20:
had voipbuster niet beloofd dat alle gratis nummers maximaal 1 cent per gesprek gingen kosten na de beta fase? dat lijkt nu toch anders te lopen.
Hoezo, het is nog steeds gratis immers.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 18:47
AirX schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:
Ik heb nog even een kort vraagje over asterisk:
Kan ik door mede van 2x 56k modems (op één wordt de hoofdlijn van de meterkast aangesloten en op de andere mijn gewone analoge thuistelefoonnet) en een ethernet lijn het mogelijk maken om met mijn gewone analoge (DECT) thuis telefoons via Asterisk via VOIP te bellen?

Dus: KPN>SERVER(asterisk)>THUISTELEFOONNET>DECT TELEFOON als infra en als ik naar een vast nummer bel:
DECT>THUISTELEFOONNET>SERVER(asterisk)>VOIP
Ja dat kan.

Het type kaartje dat je daar voor nodig hebt is x100p zie bv hier: http://www.digitnetworks....t_info.php?products_id=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaarne wijziging in startpost: Israel is niet gratis meer

Toch 100 minuten gebeld voor 1 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:17:
Gaarne wijziging in startpost: Israel is niet gratis meer

Toch 100 minuten gebeld voor 1 euro :)
Vanwaar halen jullie die informatie eigenlijk? Ook dat van die 1 cent, het officiele voipbuster forum is weg, nieuwsbrieven heb ik nog niet ontvangen, en de nieuws-sectie op hun site is de naam niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Mayco schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Vanwaar halen jullie die informatie eigenlijk? Ook dat van die 1 cent, het officiele voipbuster forum is weg, nieuwsbrieven heb ik nog niet ontvangen, en de nieuws-sectie op hun site is de naam niet waard.
http://www.voipbuster.com/en/rates.html staan alle tarieven, israel is 1.1 cent per minuut incl BTW en 1.0 excl BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde en de tikker begon te lopen in Voipbuster terwijl het eerst gratis was.
Voipbuster geeft alleen nu in het programma zelf aan hoeveel het kost i.p.v. een stem aan de telefoon.
Gratis landen staan op http://www.voipbuster.com/en/index.html in dat paarse vak.

edit:moet wat sneller typen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152100

net voipbuster gedownload, bel als test naar mn eigen vaste nummer, krijg:

call ended, not enough credits (5)

:? iemand hetzelfde? of een oplossinkje? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Laatst geprobeerd naar vast nummer in België en ging. Niet opgenomen en weer toegelegd. Nadeel was wel dat hij bleef bellen tot ik echt opnam en daarna weer toelegde. Heb dit met sipphone ook eens gehad. Weet niet aan wat het ligt.

[ Voor 77% gewijzigd door co0lman op 21-08-2005 14:26 . Reden: Eerst was bericht een onnodige vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 20:07

Dido

heforshe

Ik bel sinds vanavond ook via voipbuster. Heerlijk gevoel dat het niets meer kost :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 23:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dido schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:15:
Ik bel sinds vanavond ook via voipbuster. Heerlijk gevoel dat het niets meer kost :)
Ik heb het ook geprobeerd, maar na één keer overgaan wordt de verbinding verbroken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 19:23

Jig

kan het zijn dat het netwerk down is?
ik kan niet inloggen op een andere pc, en een nieuwe client aanmaken werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 23:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jig schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:18:
kan het zijn dat het netwerk down is?
ik kan niet inloggen op een andere pc, en een nieuwe client aanmaken werkt ook niet..
Lijkt me niet, ik kan mezelf ondertussen bellen.
Helaas komt wat ik in de microfoon zeg er alleen via de headset uit en niet via de telefoon. Andersom lijkt het wel goed te gaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 20:07

Dido

heforshe

Mr. Liu schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:05:
Lijkt me niet, ik kan mezelf ondertussen bellen.
Helaas komt wat ik in de microfoon zeg er alleen via de headset uit en niet via de telefoon. Andersom lijkt het wel goed te gaan.
Even spelen met de geluidsinstellingen onder windows. Ik had er ook last van op mijn laptop (desktop ging meteen goed) en met het selecteren van microphone in ipv line in ging het een stuk beter :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152892

Ik heb me gisteren geregistreerd voor VoipBuster. Progje geïnstalleerd, werkt perfect via m'n laptop (wel een externe mic aangesloten). Jammer dat er op dit moment geen tel. nummers meer worden uitgegeven, op de site wordt "soon" aangegeven. We wachten dus af.

Ik heb één vraag: Ik lees hier dat de instellingen betreffende SIP gewijzigd zijn. Betekent dat dat je geen gebruik meer kunt maken van hardphones of ATA's? Of is het een kwestie van de instellingen van de hardphone of ATA wijzigen? Zo ja, weet iemand de nieuwe instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 152892 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:03:
Ik heb me gisteren geregistreerd voor VoipBuster. Progje geïnstalleerd, werkt perfect via m'n laptop (wel een externe mic aangesloten). Jammer dat er op dit moment geen tel. nummers meer worden uitgegeven, op de site wordt "soon" aangegeven. We wachten dus af.

Ik heb één vraag: Ik lees hier dat de instellingen betreffende SIP gewijzigd zijn. Betekent dat dat je geen gebruik meer kunt maken van hardphones of ATA's? Of is het een kwestie van de instellingen van de hardphone of ATA wijzigen? Zo ja, weet iemand de nieuwe instellingen?
Ik heb de afgelopen week behoorlijk wat geëxperimenteerd met mijn ATA en Hardphone, maar het lijkt er op dat de SIP instellingen dusdanig zijn gewijzigd dat er met Hardphone's/ATA's niet meer te bellen is :(
Wellicht dat ze dit weer gaan aanpassen, maar voorlopig is de verwachting van niet. Ik begrijp overigens niet het belang om hun software te gebruiken om te bellen. Hoe meer mogelijkheden mensen hebben om te bellen met VoIPbuster hoe meer ze er (potentieel) aan kunnen verdienen.
Just my 2 € cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Vreemd, ik heb net voipbuster even getest op mijn Linksys Pap2 ATA en die werkt prima!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

birdibird schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:39:
Vreemd, ik heb net voipbuster even getest op mijn Linksys Pap2 ATA en die werkt prima!
Dat is heel vreemd. Vorige week vrijdag heb ik mijn worsteling opgegeven, maar na dat bericht ga ik het nogmaals proberen.
Gebruik je gewoon SIP of IAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
sip.voipbuster.com voor de sip server én de outbound proxy, wel een username maar geen authorisation id.

Dat werkt in de Linksys Pap2 ATA (én in de X-ten software)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Dennahz schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:31:
[...]

Hoezo, het is nog steeds gratis immers.
er zijn steeds minder gratis nummers, en de nummers die gratis waren kosten nu meer dan een flatrate van 1 eurocent. nu maar hopen dat spanje en duitsland gratis blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bellen naar die TopUp-nummer 0909-.....; kost dat nu 1€ + je telefoonkosten, of niet? Want als ik dat kies op de voipbuster-site staat erbij:

"Rate (p/call) 6.20 €"

en

"Top Up with 4.51"

WAT WILT DAT NU ZEGGEN?

Ziet er toch niet meteen één euro uit, of ben ik nu zo dom?? Wil gewoon mn lieve oudertjes niet al te zeer op stang jagen weet je wel. Bovendien, als ze zeggen dat het een euro kost, dan moeten het er geen zes zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01
1 euro 30 per gesprek hoorde ik de stem aan de foon zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152992

net voipbuster geinstalleerd en die ene euro betaald maar krijg geen verbinding, kan mezelf niet eens bellen word direct gedisconnect, wat is dit voor waanzin?

Als ik andere posts lees lijkt de helft wél geluk te hebben en de andere helft zijn geld kwijt te zijn aan een niet werkende dienst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152992 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:12:
net voipbuster geinstalleerd en die ene euro betaald maar krijg geen verbinding, kan mezelf niet eens bellen word direct gedisconnect, wat is dit voor waanzin?

Als ik andere posts lees lijkt de helft wél geluk te hebben en de andere helft zijn geld kwijt te zijn aan een niet werkende dienst ?
Nou het werkt prima, ik gebruik gewoon de tool die je van de site kan downloaden. Vergeet niet dat je het internationale nummer moet gebruiken bijv 0031 10 1234567 voor een nummer in 010.

Ik heb geen porten ofzo moeten forwarden in mijn router, dus dat lijkt me ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152100 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:58:
Het bellen naar die TopUp-nummer 0909-.....; kost dat nu 1€ + je telefoonkosten, of niet? Want als ik dat kies op de voipbuster-site staat erbij:

"Rate (p/call) 6.20 €"

en

"Top Up with 4.51"

WAT WILT DAT NU ZEGGEN?

Ziet er toch niet meteen één euro uit, of ben ik nu zo dom?? Wil gewoon mn lieve oudertjes niet al te zeer op stang jagen weet je wel. Bovendien, als ze zeggen dat het een euro kost, dan moeten het er geen zes zijn! :P
Als ik die optie kies krijg ik gewoon:

Top Up Number: Rate (p/call): Top Up with:
0900 1537 € 1.30 € 1.08

Edit: ik heb een 0900 nummer en geen 0909, zit je soms in het buitenland of heb je je geregistreerd met als land een land anders dan Nederland? 090x nummers hebben verschillende tarieven in elk land, Oostenrijk is bijvoorbeeld heel duur.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 24-08-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:26:
[...]

Als ik die optie kies krijg ik gewoon:

Top Up Number: Rate (p/call): Top Up with:
0900 1537 € 1.30 € 1.08

Edit: ik heb een 0900 nummer en geen 0909, zit je soms in het buitenland of heb je je geregistreerd met als land een land anders dan Nederland? 090x nummers hebben verschillende tarieven in elk land, Oostenrijk is bijvoorbeeld heel duur.
ik zit in belgië ja.... zes euro vind ik toch al iets heel anders hoor....... met het risico dat het blijkbaar niet 100% zeker werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

birdibird schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:35:
sip.voipbuster.com voor de sip server én de outbound proxy, wel een username maar geen authorisation id.

...
Dat was nou eens een "gouden tip" _/-\o_ Thanks!

Zonder die Authentication ID (zo heet het in de Grandstream) werkt het inderdaad wel :)
Wellicht dat meer mensen het met deze setup weer aan de praat krijgen (iets voor de Opening Post?)

Hopelijk blijft het nu wel zo werken. Dat is heel mooi, want nu kan ik ook gratis naar de US bellen. Blijkbaar is het wel verstandig om voor ieder telefoontje de VoIPBuster website te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 07:26:
[...]

Dat was nou eens een "gouden tip" _/-\o_ Thanks!

Zonder die Authentication ID (zo heet het in de Grandstream) werkt het inderdaad wel :)
Wellicht dat meer mensen het met deze setup weer aan de praat krijgen (iets voor de Opening Post?)

Hopelijk blijft het nu wel zo werken. Dat is heel mooi, want nu kan ik ook gratis naar de US bellen. Blijkbaar is het wel verstandig om voor ieder telefoontje de VoIPBuster website te bekijken ;)
Bij mij zegt de stem in het begin van ieder gesprek gewoon hoeveel het kost... Iedere keer dat ie zegt "zero cent per minute" ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 143386 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 07:55:
[...]
Bij mij zegt de stem in het begin van ieder gesprek gewoon hoeveel het kost... Iedere keer dat ie zegt "zero cent per minute" ben ik tevreden :)
Hahaha... daar ben ik ook net achter gekomen. :)
Volgens mij moeten er weer heel wat mensen blij gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152100 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:36:
[...]

ik zit in belgië ja.... zes euro vind ik toch al iets heel anders hoor....... met het risico dat het blijkbaar niet 100% zeker werkt....
Of het werkt weet je snel genoeg, want zonder storting kun je zelf tot 1 minuut gratis bellen. Als dat gewoon werkt, waarom zou het dan niet werken na een storting?

En anders maak je even een paypal account aan, kun je gewoon geld naar overmaken vanaf een bankrekening en daarmee betalen (duurt alleen wel paar dagen), credit card is natuurlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01
Raceman schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:04:

Mijn opstelling:
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html)
- Softphone Xten eyeBeam
- Budgetphone SIP account

toon volledige bericht
offtopic:
Zo zie je weer eens iemand van good old' Geel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
  • Laatst online: 14-04-2023
Anoniem: 120251 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:51:
Als ik op m'n huistelefoon bel, dan hoor je op de huistelefoon constant geruis. Als ik via de computer spreek, dan hoor je niks op de huistelefoon. Maar als je op de huistelefoon praat door het geruis heen, dan hoor ik het gewoon goed op de pc. Heeft iemand ook dit probleem of misschien enig idee hoe dit op te lossen is ?
Hetzelfde hier. Heb ze een paar weken geleden hierover gemaild. Ik betwijfel of er ooit nog antwoord zal komen...

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

_VpS_ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Hetzelfde hier. Heb ze een paar weken geleden hierover gemaild. Ik betwijfel of er ooit nog antwoord zal komen...
misschien dat dit het oplost en het is zeer handig voor iedereen.

http://www.play.com/play2...pe+voip+phone&page=search

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 120251 op 24-08-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Eh, dankjewel voor de tip maar het gaat hier om het VoipBuster netwerk i.c.m hun softphone. Toen firelfy nog te gebruiken was op het voipbuster netwerk, had ik geen problemen. Met de VoipBuster softphone dus wel.

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik kan FireFly nog prima gebruiken hoor icm VoIPbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 16-07 19:41

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Na veel zoeken en lezen in dit topic vraag ik het maar even,

Als eerst, Wat een TOPPAKKET! Heb hem gelijk bij mijn handige tips gezet op me website. Goede reacties op gehad trouwens.

Maar ik zoek een hardwarematige telefoon die je kan aansluiten via USB en die werkt met dit pakket. Ik ben ook wezen zoeken op google etc maar de meeste Telefoons hebben een specifieke skype naam erbij. Ik zoek dus gewoon een telefoon die werkt op USB en waarmee je dus kan bellen. (nummer die je intoetst op de telefoon moeten dus door voipbuster worden opgepakt)

Iemand ervaringen met zo een soort toestel?

(waarom ik dit wil, Het is voor de schoonouders en die zijn niet zo bekend met werken van de pc. Als ze alleen de pc moeten aanzetten en het nummer kunnen draaien op het toetsel zijn ze zeer blij)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Tropos schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:16:
Huh? Ik heb na een verse windows install Firefly opnieuw gedownload. Het was een nieuwere versie. In de versie ervoor kon ik bij de opties andere netwerken opgeven. In deze versie is die hele tree node uit de opties verdwenen? De oude versie heb ik niet meer.

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DukeN schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:24:
...
Iemand ervaringen met zo een soort toestel?

(waarom ik dit wil, Het is voor de schoonouders en die zijn niet zo bekend met werken van de pc. Als ze alleen de pc moeten aanzetten en het nummer kunnen draaien op het toetsel zijn ze zeer blij)
Dan zou je *eigenlijk* nog beter een zgn. Hardphone kunnen nemen. Dit is een vast toestel waar je de gegevens van VoIPbuster in kunt programmeren. Dan hoeven ze niet eens de PC meer aan te zetten. Gewoon netwerkkabel van de router in je telefoon en van de telefoon in de computer (zit nl. een ingebouwde switch in de Grandstream GXP 2000).
Of.... je gebruikt een zgn. ATA (Grandstream of Sipura hebben hele goede).
Persoonlijk vind ik de Grandstream produkten iets eenvoudiger te configuren, maar de Sipura producten hebben zéér uitebreide mogelijkheden.
Als het voor je schoonouders is zou ik of een Grandstream hardphone nemen, of de Grandstream Handytone 386. Deze heeft ook een PSTN pass through. Dan kun je dus de gewone telefoonlijn er op aan sluiten. Dan kunnen ze kiezen of ze met VoIPbuster willen uitbellen of via de gewone telefoonlijn. Ondertussen komen alle gesprekken gewoon binnen op de "huistelefoon" (mits ze geen ISDN hebben... dan wordt het lastig ;) )
Op http://shop.beronet.com hebben ze een uitgebreid assortiment. Verzendkosten naar NL zijn wat hoog, maar de prijzen van de produkten maakt dat meer dan goed.

Hopelijk is dit voldoende informatie en heeft het je geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
@_vps_: Probeer deze eens:

http://www.virbiage.com/f...ad/firefly-thirdparty.exe

[ Voor 5% gewijzigd door Tropos op 24-08-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Dan zou je *eigenlijk* nog beter een zgn. Hardphone kunnen nemen. Dit is een vast toestel waar je de gegevens van VoIPbuster in kunt programmeren. Dan hoeven ze niet eens de PC meer aan te zetten. Gewoon netwerkkabel van de router in je telefoon en van de telefoon in de computer (zit nl. een ingebouwde switch in de Grandstream GXP 2000).
Of.... je gebruikt een zgn. ATA (Grandstream of Sipura hebben hele goede).
Persoonlijk vind ik de Grandstream produkten iets eenvoudiger te configuren, maar de Sipura producten hebben zéér uitebreide mogelijkheden.
Als het voor je schoonouders is zou ik of een Grandstream hardphone nemen, of de Grandstream Handytone 386. Deze heeft ook een PSTN pass through. Dan kun je dus de gewone telefoonlijn er op aan sluiten. Dan kunnen ze kiezen of ze met VoIPbuster willen uitbellen of via de gewone telefoonlijn. Ondertussen komen alle gesprekken gewoon binnen op de "huistelefoon" (mits ze geen ISDN hebben... dan wordt het lastig ;) )
Op http://shop.beronet.com hebben ze een uitgebreid assortiment. Verzendkosten naar NL zijn wat hoog, maar de prijzen van de produkten maakt dat meer dan goed.

Hopelijk is dit voldoende informatie en heeft het je geholpen ;)
toon volledige bericht
[quote]rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je verhaal. Wat je hier vertelt is inderdaad ideaal. Maar omdat ze niet zoveel willen uitgeven aan een toestel vinden ze om te beginnen een USB toetsel primas.

Ben ook wezen zoeken maar dit toestel Tiptel 115 USB is eigenlijk het soort toestel waar ik momenteel naar zoek. Maar omdat er bij dit soort toestellen alleen het verhaal over skype en skype compatible staat weet ik dus niet zeker of hij ook werkt met voipbuster.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeN op 24-08-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Bastard
  • Laatst online: 03-07 15:17
Alleen jammer dat Play.com geen gadgets naar Nederland stuurt.
Dus dat heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]DukeN schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:50:
[...]
rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je verhaal. Wat je hier vertelt is inderdaad ideaal. Maar omdat ze niet zoveel willen uitgeven aan een toestel vinden ze om te beginnen een USB toetsel primas.

Ben ook wezen zoeken maar dit toestel Tiptel 115 USB is eigenlijk het soort toestel waar ik momenteel naar zoek. Maar omdat er bij dit soort toestellen alleen het verhaal over skype en skype compatible staat weet ik dus niet zeker of hij ook werkt met voipbuster.
Moet je eens even wat verder terug lezen, daar staat alles over de TipTel telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Google is your friend:

http://www.corinex.com/we...E8CF89161C1256FB20058AA03

Maar er zijn helaas niet zoveel USB telefoons die in combinatie met VoIP werken. De meeste zijn alleen geschikt voor Skype.
Voor VoIP heb je eigenlijk alleen de beschikking over Softphones en Hardphones. USB is ECHT lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tropos schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:16:
Krijg jij ELKE keer dat je belt direct contact? Mijn ervaring is dat je meerdere malen moet proberen en dan contact krijgt met FireFly, met VoIPBuster direct contact in 1 x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:28:
Google is your friend:

http://www.corinex.com/we...E8CF89161C1256FB20058AA03

Maar er zijn helaas niet zoveel USB telefoons die in combinatie met VoIP werken. De meeste zijn alleen geschikt voor Skype.
Voor VoIP heb je eigenlijk alleen de beschikking over Softphones en Hardphones. USB is ECHT lastig
Dit is precies de phone die ik zoek. Vind het alleen zo apart dat het zop lastig is. Ze kunnen toch die phone zo maken dat als je op de bel knop drukt een exe file naar keuze start en de dailpad word gezien als numpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:28:
[...]
Krijg jij ELKE keer dat je belt direct contact? Mijn ervaring is dat je meerdere malen moet proberen en dan contact krijgt met FireFly, met VoIPBuster direct contact in 1 x proberen.
Nou ja, ELKE keer ... in 9 van de 10 gevallen wel. Soms moet ik een keer opnieuw proberen, maar bijna nooit dus. Overigens heb ik wel de poort geforward voor FireFly en voor de VoIPbuster software hoefde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
Ah, dankjewel. Helaas werkt deze versie ineens niet meer. Dezelfde iax instellingen als eerst, maar nu probeert ie te bellen en na exact 11 seconden hangt ie op. Nouja, ik klooi er later wel verder mee.

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DukeN schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:31:
[...]
Dit is precies de phone die ik zoek. Vind het alleen zo apart dat het zop lastig is. Ze kunnen toch die phone zo maken dat als je op de bel knop drukt een exe file naar keuze start en de dailpad word gezien als numpad?
Hahaha... Nou. Ik zie hier een goede Product Development Manager rol voor je :+
Ik heb nog even voor je gezocht, maar de rest van de USB produkten zijn eigenlijk allemaal voor Skype/MSN :(

Sorry. Anders gewoon even wat harder pushen voor zo'n ATA of hardphone >:) (bereken ze de besparing maar voor en dan realiseren ze zich vast dat ze hem in 4-5 maanden terug hebben verdiend ;) )

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

Hahaha... Nou. Ik zie hier een goede Product Development Manager rol voor je :+
Ik heb nog even voor je gezocht, maar de rest van de USB produkten zijn eigenlijk allemaal voor Skype/MSN :(

Sorry. Anders gewoon even wat harder pushen voor zo'n ATA of hardphone >:) (bereken ze de besparing maar voor en dan realiseren ze zich vast dat ze hem in 4-5 maanden terug hebben verdiend ;) )
tru tru, Ik zal die hardphone maar aanraden. Het is niet anders. Alsnog bedankt voor de tips. Maar Product Development Manager for me? .... dat word niks :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DukeN schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:23:
[...]

tru tru, Ik zal die hardphone maar aanraden. Het is niet anders. Alsnog bedankt voor de tips. Maar Product Development Manager for me? .... dat word niks :)
/off-topic:
Je eerste product is al geboren: VoIP USB telefoon :)
/On-topic:

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Niemand wil er echt veel geld aan uitgeven (€ 100,00 is toch nog aardig wat voor een ATA), Maarrrr....Iedereen is toch wel blij dat ze via hun bestaande hardware kunnen bellen. Ik heb nu bij zo'n 6 personen een VoIP opstelling neergezet, 4 via Budget Phone en 2 via Budget Phone met een goedkoper Abbonnement + VoIPbuster)
Een aangezien ze toch fors wat geld besparen is die ATA redelijk snel terug verdiend (rond de 3-4 maanden).
Mijn "klanten" bellen gemiddeld voor 30-40 Euro per maand en voornamelijk naar vaste nummers (mobiel is slechts 8-10 euro). Als VoIP stabiel blijkt te zijn verlaag ik het KPN abonnement naar belbasis (9 Euro besparing) en daarna een Full Budgetphone abbo (10 Euro kosten). Netto 1 Euro meer, maar dan besparen de meeste mensen in mijn bestand zo'n 30-25 euro per maand. Kassa!
Een van mijn prive klanten belt zelfs veel naar UK en Amerika en die bespaart zo'n 110-130 euro per maand! _/-\o_
Die ATA's met PSTN pass-through zorgt er voor dat ze ook nog de normale lijn van KPN binnenkrijgen. Als ze helemaal tevreden zijn dan porteer ik hun nummer naar BudgetPhone. Dan bellen ze ook nog eens met hun eigen nummer uit.
Ook mooi is dat nummermelding etc gratis bij VoIP zit :)

Anoniem: 104021

Nog een suggestie voor het lijstje verkooppunten met VoIP-apparatuur:
http://www.callvoip.nl/

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit ontving ik vanmorgen van VoIPbuster (ja in het nederlands)
Bellen naar nederlandse mobiele nummers via VoipBuster is nu spotgoedkoop, slechts 18cpm!

Voor alle andere tarieven, kijk op http://www.voipbuster.com/en/rates.html

VoipBuster
www.voipbuster.com
Woot! :)

/dev/null

• Jurjen de Vries
Ik ontving hem net om 13:03 uur, dat de kosten 18 ecpm zijn.

Op http://www.kpn.com/kpn/show/id=879060/sc=7a7070 staan de tarieven van KPN. Voipbuster is met zijn nieuwe tarieven toch een paar cent goedkoper.

Met Budgetphone.nl ben ik overigens 16 cent in dal, en 18 cent in piekuren kwijt ongeacht de GSM provider. Daar heb ik echter wel 4 start start kosten per gesprek.

[ Voor 29% gewijzigd door Jurjen de Vries op 25-08-2005 13:42 ]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

rally schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:08:
[...]

/off-topic:
Je eerste product is al geboren: VoIP USB telefoon :)
/On-topic:

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Niemand wil er echt veel geld aan uitgeven (€ 100,00 is toch nog aardig wat voor een ATA), Maarrrr....Iedereen is toch wel blij dat ze via hun bestaande hardware kunnen bellen. Ik heb nu bij zo'n 6 personen een VoIP opstelling neergezet, 4 via Budget Phone en 2 via Budget Phone met een goedkoper Abbonnement + VoIPbuster)
Een aangezien ze toch fors wat geld besparen is die ATA redelijk snel terug verdiend (rond de 3-4 maanden).
Mijn "klanten" bellen gemiddeld voor 30-40 Euro per maand en voornamelijk naar vaste nummers (mobiel is slechts 8-10 euro). Als VoIP stabiel blijkt te zijn verlaag ik het KPN abonnement naar belbasis (9 Euro besparing) en daarna een Full Budgetphone abbo (10 Euro kosten). Netto 1 Euro meer, maar dan besparen de meeste mensen in mijn bestand zo'n 30-25 euro per maand. Kassa!
Een van mijn prive klanten belt zelfs veel naar UK en Amerika en die bespaart zo'n 110-130 euro per maand! _/-\o_
Die ATA's met PSTN pass-through zorgt er voor dat ze ook nog de normale lijn van KPN binnenkrijgen. Als ze helemaal tevreden zijn dan porteer ik hun nummer naar BudgetPhone. Dan bellen ze ook nog eens met hun eigen nummer uit.
Ook mooi is dat nummermelding etc gratis bij VoIP zit :)
toon volledige bericht
/off-topic:
Je gaat nu toch niet me idee jatten he? 8)
/On-topic:

Dat is toch een mooie opzet van je. Bedrijven die besparen zo veel geld. Maar de zekerheid van het vooraltijd gratis bellen over voip is er toch niet?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DukeN schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:54:
[...]

/off-topic:
Je gaat nu toch niet me idee jatten he? 8)
/On-topic:

Dat is toch een mooie opzet van je. Bedrijven die besparen zo veel geld. Maar de zekerheid van het vooraltijd gratis bellen over voip is er toch niet?
/off-topic:
Doe maar rustig aan. Je idee is veilig. Je hebt tig GoT users als getuige ;)
/On-topic:

Dat gratis bellen via VoIPbuster is inderdaad geen 100% garantie. Ondertussen maakt hij er een krappe maand gebruik van en het is mooi zolang het duurt. Mocht dat wegvallen, dan bespaart hij nog steeds aardig wat al ik zijn BudgetPhone abonnement opwaardeer. Ik schat nog altijd zo'n 40-50 Euro (Budget Phone heeft ook nette tarieven naar het buitenland). Vooralsnog heeft hij maar 1 ATA dus die is zo terug verdiend.
Die webshop een paar posts eerder is een mooie toevoeging, maar ze hebben dan weer niet de Handytone 386. Een model dat BeroNet al wel in het assortiment heeft. Niettemin zet ik hem toch tussen de VoIP bookmarks :)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

knakworst

Get more sats!

Telecomwereld heeft voipbuster ook "ontdekt": http://www.telecomwereld.nl/n0000498.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95537

Als ik connectie maak via voipbuster dan hoor ik geen "toon voor het overgaan" maar slechts "clicks". De telefoon aan de andere kant gaat trouwens wel gewoon over, echter kan er geen spraak verbinding tot stand worden gebracht (aan de kant van voipbuster blijf ik clicks horen, de ontvangende kant hoort niets). Vreemd want dit heeft al wel gewerkt in dezelfde setting.

Urgh, ben er inmiddels achter... was een firewall probleempje.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 95537 op 26-08-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Laatst online: 13-07 08:29
De ontvangende partij heeft een irritante echo erin zitten. Hierdoor is het niet echt mogelijk een gesprek via Voipbuster te houden.

Ik gebruik gewoon de software van Voipbuster zelf met een koptelefoon. Iemand die hier nog meer last van heeft en dit heeft weten te verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84892

Hmm, ik heb het -- voordat ik op vakantie ging -- allemaal aan de praat gehad; zowel met VoipBuster als met Firefly. Ben nu weer terug, en tracht om het weer aan de praat te krijgen. Helaas wil dit niet lukken :( .

FireFly werkt sowieso niet meer: inloggen gaat wel, bij bellen krijg ik een 401. Ok, niet zo'n ramp, VoipBuster bestaat zelf ook nog natuurlijk. Helaas werkt ook dit niet lekker: de softphone kant werkt goed (wat ik in de microfoon lul hoort de andere partij) echter hoor ik niet wat de andere partij in de telefoon lult.

Ach, firewall-probleempje dacht ik. Niets bleek minder waar: ik heb deze desktop in een DMZ gezet en alle aanwezige firewalls uitgeschakeld. Gecontroleerd dmv een online security check, en jawel: alles stond zo open als het maar kon. Mocht het probleem door de firewall veroorzaakt zijn, zou het op dat moment gewerkt moet hebben. Maar helaas, FireFly gaf nog steeds de 401, VoipBuster hield het bij eenrichtingsverkeer.

Zelfde op een andere PC geprobeerd, weliswaar een laptop, maar dat zou niks uit moeten maken, echter geeft dat dezelfde fouten.

Ook een nieuw account aangemaakt, en daar geen euro op te storten: FireFly en X-Lite willen er niet mee inloggen, VoipBuster wel, echter treedt daar de bekende fout weer op.

Frustrerende is dat ik het wel werkend heb gehad, maar nu niet meer werkend kan krijgen. Wie kan mij helpen?

edit:

Merk nu dat ik ook geen toon over mijn boxen hoor waaruit blijkt dat de telefoon overgaat. De telefoon gaat echter wel af... Probleempje VoipBuster > Windows > boxen?

edit:

2e edit:
Zojuist geprobeerd om via 2 andere internetverbindingen te bellen (lang leve onbeveiligde WiFi AP's rond je huis ;) ), echter treedt daar dezelfde fout op. Conclusie: het probleem ligt niet in de buurt van de router/firewall/ISP. Fout moet ik dus gaan zoeken op mijn desktop zelf... Hmm, eens kijken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 84892 op 26-08-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
rally schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

Daar was ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik heb er zelfs een apart topic voor geopend (zonder resultaat overigens)

Na lang zoeken en "spelen" heb ik de oplossing eindelijk gevonden. Ik heb de poorten voor iedere account steeds met 1 opgehoogd (5060 voor mijn Grandstream, 5061 voor mijn Sipura ATA).

Enige "nadeel" is dat de 3-5 seconden langer duurt voor mijn Sipura het signaal doorgeeft, maar dat lijkt meer aan de Sipura te liggen. Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem.

Voor de duidelijkheid heb ik maar even twee screenshots gemaakt.
Grandstream GXP-2000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/grandstream.jpg

Sipura SPA-3000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/spa3000.jpg

Ik ben benieuwd of deze wijziging het probleem bij jouw ook oplost
toon volledige bericht
Beetje late reactie van mijn kant... De hardphone die ik heb, kan ik geen veld SIP Port in vinden. In eyeBeam wel, dus heb ik die iedergeval aangepast naar 5064.
In m'n hardphone staan "register port" en "rtp port" , die heb ik naar 5061 en 5062 gezet, stonden eerst op 1720 en 1722.
Helaas heeft dat bij mij geen effect.

Ik heb er screenshots van gemaakt:

eyeBeam:
http://www.raceman.nl/temp/voip-eyebeam.jpg

Hardphone AT-320:
http://www.raceman.nl/temp/voip-hardphone.jpg

Misschien zie jij of iemand anders nog iets, wat ik over het hoofd zie.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:45
Nou dat valt wel mee,

ik heb hier mijn USB phone vandaan (versie van 9 GBP, 14,50 EU), werkt goed op voipbuster en asterisk via sjphone

Via Ebay

Levertijd +/- 6 dagen

[ Voor 4% gewijzigd door _root op 27-08-2005 08:09 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Raceman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:51:
[...]

Beetje late reactie van mijn kant... De hardphone die ik heb, kan ik geen veld SIP Port in vinden. In eyeBeam wel, dus heb ik die iedergeval aangepast naar 5064.
In m'n hardphone staan "register port" en "rtp port" , die heb ik naar 5061 en 5062 gezet, stonden eerst op 1720 en 1722.
Helaas heeft dat bij mij geen effect.

Ik heb er screenshots van gemaakt:

eyeBeam:
http://www.raceman.nl/temp/voip-eyebeam.jpg

Hardphone AT-320:
http://www.raceman.nl/temp/voip-hardphone.jpg

Misschien zie jij of iemand anders nog iets, wat ik over het hoofd zie.

Bedankt!
toon volledige bericht
Ok, ik zie al 1 verschil. Je hoeft alleen de "register port" (die standaard op 5060 staat) maar aan te passen.
Verder kan ik helaas niet naar je Firewall/NAT settings kijken, want daar moet "Use NAT traversal" op "YES" staan (m.a.w. indien je een router er tussen hebt staan, dan moet je aangeven dat hij daar "omheen" moet werken).

Die local RTP port moet je gewoon op default laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te klooien met SJPhone (pocket pc).
Het lijkt me dat toch dat dit proggie gewoon zou moeten kunnen werken als firefly het hier toch ook werkt met voipbuster.

Ik heb hem zo ver dat ie registreerd op sip.voipbuster.com en de NAT zegt: symmetric firewall.
Zodra ik een call maak zegt ie "error 407: proxy authentication required".

Heeft iemand het aan de praat gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137037

in het tabje profiles laatste veld is stun

die moet aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 137037 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:55:
in het tabje profiles laatste veld is stun
die moet aan staan
Ik begrijp niet helemaal hoe je deze "aan" moet zetten ?

ter verduidelijking, mijn huidige settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.readrss.com/images/sjphone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153307

Heb nou een paar dagen voipbuster op mn pc. Het werkt (gedeeltelijk). Ik kan bellen, maar heb een erg storende ruis aan da andere kant van de lijn. Heb alle geluidsinstellingen geprobeerd. Niets helpt. Dammn. Probleem 2: Aan de andere kant van de lijn, horen ze me de ene keer wel en de andere keer niet. Erg lastig. Wie heeft er tips, en/of dezelfde problemen ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 153307 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:15:
Heb nou een paar dagen voipbuster op mn pc. Het werkt (gedeeltelijk). Ik kan bellen, maar heb een erg storende ruis aan da andere kant van de lijn. Heb alle geluidsinstellingen geprobeerd. Niets helpt. Dammn. Probleem 2: Aan de andere kant van de lijn, horen ze me de ene keer wel en de andere keer niet. Erg lastig. Wie heeft er tips, en/of dezelfde problemen ??? 8)7
Het eerste probleem zou een codec probleem kunnen zijn. Probeer PCMU/PCMA eens (kost wel wat meer bandbreedte).

Het tweede probleem klinkt verdacht veel als een NAT probleem. Heb je daar de juiste optie(s) wel voor aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:13:
Ik zit te klooien met SJPhone (pocket pc).
Het lijkt me dat toch dat dit proggie gewoon zou moeten kunnen werken als firefly het hier toch ook werkt met voipbuster.

Ik heb hem zo ver dat ie registreerd op sip.voipbuster.com en de NAT zegt: symmetric firewall.
Zodra ik een call maak zegt ie "error 407: proxy authentication required".

Heeft iemand het aan de praat gekregen ?
die error 407 krijg ik met xlite.
ik heb 1 keer kunnen bellen met xlite en daarna nooit meer (zonder dat ik instellingen heb verandert)
ik heb 't dus maar opgegeven en bel nu helaas met het vb proggie.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
rally schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:38:
[...]

Ok, ik zie al 1 verschil. Je hoeft alleen de "register port" (die standaard op 5060 staat) maar aan te passen.
Verder kan ik helaas niet naar je Firewall/NAT settings kijken, want daar moet "Use NAT traversal" op "YES" staan (m.a.w. indien je een router er tussen hebt staan, dan moet je aangeven dat hij daar "omheen" moet werken).

Die local RTP port moet je gewoon op default laten staan.
Dank voor je hulp. Ik heb sinds het weekend echter samen met iemand van hier een eerste proef opstelling Asterisk aan de gang gekregen, daarmee werkt het ook prima om ze tegelijktijdig over te laten gaan dmv groepen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

knakworst

Get more sats!

Het lijkt erop dat voipbuster ook voor oude abonnees de sip/iax functie uitgeschakeld heeft. Jammer, maar de voipbuster applicatie werkt hier momenteel uitstekend moet ik zeggen.

edit: SIP werkt inmiddels weer op mijn Sipura SP-1001. _/-\o_

Voor gebeld worden heb ik trouwens bij budgetphone een nummer aangeschaft. Kost € 10 per jaar. Kunnen mijn ouders mij ook weer op een vast nummer draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door knakworst op 28-08-2005 17:53 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.