Hmm, ik heb het -- voordat ik op vakantie ging -- allemaal aan de praat gehad; zowel met VoipBuster als met Firefly. Ben nu weer terug, en tracht om het weer aan de praat te krijgen. Helaas wil dit niet lukken

.
FireFly werkt sowieso niet meer: inloggen gaat wel, bij bellen krijg ik een 401. Ok, niet zo'n ramp, VoipBuster bestaat zelf ook nog natuurlijk. Helaas werkt ook dit niet lekker: de softphone kant werkt goed (wat ik in de microfoon lul hoort de andere partij) echter hoor ik niet wat de andere partij in de telefoon lult.
Ach, firewall-probleempje dacht ik. Niets bleek minder waar: ik heb deze desktop in een DMZ gezet en alle aanwezige firewalls uitgeschakeld. Gecontroleerd dmv een online security check, en jawel: alles stond zo open als het maar kon. Mocht het probleem door de firewall veroorzaakt zijn, zou het op dat moment gewerkt moet hebben. Maar helaas, FireFly gaf nog steeds de 401, VoipBuster hield het bij eenrichtingsverkeer.
Zelfde op een andere PC geprobeerd, weliswaar een laptop, maar dat zou niks uit moeten maken, echter geeft dat dezelfde fouten.
Ook een nieuw account aangemaakt, en daar geen euro op te storten: FireFly en X-Lite willen er niet mee inloggen, VoipBuster wel, echter treedt daar de bekende fout weer op.
Frustrerende is dat ik het wel werkend
heb gehad, maar nu niet meer werkend kan krijgen. Wie kan mij helpen?
edit:
Merk nu dat ik ook geen toon over mijn boxen hoor waaruit blijkt dat de telefoon overgaat. De telefoon gaat echter wel af... Probleempje VoipBuster > Windows > boxen?
edit:
2e edit:
Zojuist geprobeerd om via 2 andere internetverbindingen te bellen (lang leve onbeveiligde WiFi AP's rond je huis

), echter treedt daar dezelfde fout op. Conclusie: het probleem ligt niet in de buurt van de router/firewall/ISP. Fout moet ik dus gaan zoeken op mijn desktop zelf... Hmm, eens kijken
[
Voor 19% gewijzigd door
Anoniem: 84892 op 26-08-2005 16:48
]