Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 75.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

real-doc schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:18:
[...]

Ik heb net even getest, en ik kan met mijn 1.04 euro die ik ooit eens betaald heb via 0900 gewoon langer dan een minuut bellen.

Dan zou dat onbeperkt bellen dus maar 1.30 per 120 dagen kosten, valt mee volgens mij.
Jij kunt je 120 dagen nog wel uitzitten, maar daarna kun je niet meer betalen "by phone".

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo medeforumleden, TEn eerste hartelijk bedankt voor de tip voor mij dialplan in de spa1001 dit werkt nu prima. Verder heb ik met verbazing meegeleze de laatste dagen. Voipbuster wordt uitgemaakt voor oplichter en ze hebben alweer hun voorwaarden angepast en dat enkel en alleen omdat ze een lek hebben gedicht. Al maanden moeten we 10 euro betalen volgens de site. Omdat paybyphone nog werkte deed bijna niemadn dat(ik wel omdat ik voipbuster gebruik als vervangign voor kpn en dus ook naar betalde nrs moet kunne bellen) maar wie zijn er dan eigenlijk de oplichters? Volgens mij wij die ondanks dat de site zegt 10 euro toch met 1,30 opwarderen en dan blijkt toevalig dat dat werkt. maar er is niets ge oplichting aa dat voipbuster dit dus blokkeert dat is logisch en conform de voorwaarden. Als je geen 30 euro per jaar over hebt voor gatis bellen(ee abonnement is het niet want je kan die 30 euro per jaar zo opbellen naar nietgratislanden of mobiel niemand verplicht je om dat voor niks te laten vervallen) ga da vooral weer belle via de kpn en spek de organisatie metde hoogste tarieven van nl maar weer. maar ga dan niet allerlei loze besculdigingen uiten omdat een in feite niet volgens de regels praktijk die volgens de site niet mag niet meer werkt. Gebruik je voipbuster alleen voor het voipinnummer dan is het mogelik verstnaidg om er 1tje bij budgetphone te nemen omdat dat maar 10 euro per jaar kost maar bel je dan is voipbuster al gauw interessanter. Groetje,s Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Misschien dat iemand eens een mailtke kan opstellen naar VoIPbuster dan €10,- veels te veel is en dat we graag de Paybyphone mogelijkheid terug willen of ideal of i.d.
Ze hechten grote waarde aan feedback zegt men, dus mailen denk ik dan ;)

Edit: De korten van stof kunnen natuurlijk niet betalen en dan 1 minuut gratis bellen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-03-2006 13:34 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Voipbuster zou de volgende pagina moeten aanpassen:
http://www.voipbuster.com/nl/buycredits.html
Hier staat nog steeds het "pay by phone" icoon: Afbeeldingslocatie: http://www.voipbuster.com/images/logo_topup_a.gif
Nadat je bent ingelogd, staat dit icoon er niet meer bij. :+
Ook zou het fair zijn dat voipbuster op de website een vermelding maakt, dat het tegoed na 120 dagen vervalt. Dit kan ik nergens vinden :?

Edit:
Overigens; Voipbuster + Internetcalls + Voipstunt zijn één bedrijf, en hebben allen 10 euro als minimum inleg. De sites zijn dan ook vrijwel identiek, alleen de bel-tarieven verschillen enigzins.

[ Voor 22% gewijzigd door defrag op 04-03-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

dicksterk schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:23:
Als je geen 30 euro per jaar over hebt voor gatis bellen
Fantastische zin die je daar schrijft.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Jersey schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:25:
[...]

Volgens mij ben je stukken goedkoper uit met SkypeOut.
En KPN is ook goedkoper met vast naar mobiel.
SkypeOut
http://www.skype.com/products/skypeout/rates/all_rates.html
Netherlands € 0.017 ex VAT € 0.020 incl VAT.....
Netherlands - Mobile € 0.220 ex VAT € 0.253 incl VAT.....

vergelijk optibel
vast: gratis
mobiel: 0.20 cent altijd...

KPN (oerwoud aan tarieven..)
een poging, want wat moet je nu vergelijken.
IBP plus 10 euro is erg duur voor "gratis bellen" naar vast nummers..
Anders:
Bestemming Starttik Per minuut
Vaste nummers 0,05 0,025
Mobiel in NL 0,05 0,165
Alleen als je veel mobiel belt dus een voordeel.

Maar:
KPN hanteert ook nog tariefdifferentiatie als je vast-vast naar een andere provider belt...
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878730
En niet goedkoper dus uiteraard :(

Je ziet maar weer: alles is hankelijk van je belprofiel.
Wat wel fijn is: wijs elkaar op de VOIP aanbieders.
In een ander topic werd ik gewezen op: http://www.voipplanet.nl/
Al surfend kwam ik bij http://www.nettopic.nl/voip.php terecht:
Mooi overzicht daar: zoals bij http://www.voipgate.nl/ meer 2 VOIP accounts mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Anoniem: 19701 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:38:
[...]

SkypeOut
http://www.skype.com/products/skypeout/rates/all_rates.html
Netherlands € 0.017 ex VAT € 0.020 incl VAT.....
Netherlands - Mobile € 0.220 ex VAT € 0.253 incl VAT.....

vergelijk optibel
vast: gratis
mobiel: 0.20 cent altijd...

KPN (oerwoud aan tarieven..)
een poging, want wat moet je nu vergelijken.
IBP plus 10 euro is erg duur voor "gratis bellen" naar vast nummers..
Anders:
Bestemming Starttik Per minuut
Vaste nummers 0,05 0,025
Mobiel in NL 0,05 0,165
Alleen als je veel mobiel belt dus een voordeel.

Maar:
KPN hanteert ook nog tariefdifferentiatie als je vast-vast naar een andere provider belt...
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878730
En niet goedkoper dus uiteraard :(

Je ziet maar weer: alles is hankelijk van je belprofiel.
Wat wel fijn is: wijs elkaar op de VOIP aanbieders.
In een ander topic werd ik gewezen op: http://www.voipplanet.nl/
Al surfend kwam ik bij http://www.nettopic.nl/voip.php terecht:
Mooi overzicht daar: zoals bij http://www.voipgate.nl/ meer 2 VOIP accounts mogelijk....
KPN
http://www.kpn.com/kpn/show/id=879060

Je kunt heel wat Skypen voordat je de vaste voorafkosten die je bij Optibel moet maken hebt opgemaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door Jersey op 04-03-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Vrijbuiter schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:53:
[...]

Je hebt gelijk! :(
Het wás 4,5 cent.
Hij heeft geen gelijk. Starttarief voor bellen naar vaste lijnen is nog steeds 5ct!
Alle genoemde tarieven zijn inclusief BTW en in cent per minuut. Starttik 9 cent voor gesprekken naar internationale en mobiele nummers. Starttarief Nederland vastnet 5 cent. Géén piek- of daltarieven, altijd voordelig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22
Henkie-Jan schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:36:
Misschien dat iemand eens een mailtke kan opstellen naar VoIPbuster dan €10,- veels te veel is en dat we graag de Paybyphone mogelijkheid terug willen of ideal of i.d.
Ze hechten grote waarde aan feedback zegt men, dus mailen denk ik dan ;)
:D Op het VoipBuster forum kwam ik nog de volgende correspondentie tegen van Voipbuster:
you are lucky...

next time we will NOT accept payments smaller than 10 euro's ..
they will just vanish.. money lost .. no refunds either
we are very clear that 10 euro's (ex VAT) just is the minimum amount
En als reactie:
Ik zie geen problemen in volgende keer 10 euro te betalen
Had gewoon totaal niet AANDACHT gelezen.
Maar nu toont VoipBuster dat klantenservice toch kan werken
Maar idd mensen let op want ik heb de aarde moeten doen schudden
VoipBuster en klantenservice. Dat is volgens mij de giller van de eeuw :) Ik heb nog nooit een bedrijf zo vaak hun policies zien wijzigen zonder enige vorm van communicatie naar de klanten toe. Tuurlijk, het zal allemaal best mogen via de Algemene Voorwaarden, maar het is natuurlijk niet de manier waarop je met klanten omgaat. Maar goed, ik heb nou niet het idee dat het VoipBuster iets kan schelen, dus eigenlijk maakt het ook niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Werkt het bij jullie nog ?

Mijn modem wil niet meer inloggen en de sip servers antwoorden niet meer op icmp, ik weet natuurlijk niet zeker of ze dat voordien toelieten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Tomsworld schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:16:
Werkt het bij jullie nog ?

Mijn modem wil niet meer inloggen en de sip servers antwoorden niet meer op icmp, ik weet natuurlijk niet zeker of ze dat voordien toelieten.
De SIP servers waren in ieder geval nooit pingbaar dus dat zegt niets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 166003 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:29:
[...]

De SIP servers waren in ieder geval nooit pingbaar dus dat zegt niets ;).
Inloggen met de voipbuster client gaat maar heel traag :(.

Waarom logged die modem geen enkele fout :(.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89267

Hallo allemaal,

Ik heb voipbuster vandaag 'ontdekt' om het zo maar te zeggen en ik wil er meteen mee aan de slag. De oplossing van e-tech valt me ook op omdat hij zo goedkoop is. Heeft inmiddels al iemand dit appartaat thuis staan met ervaringen (goede of slechte)?

Ik heb het dus over het volgende product:

http://webshop.pcprijstopper.nl/index.php?act=viewProd&productId=852

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Anoniem: 89267 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:54:
Hallo allemaal,

Ik heb voipbuster vandaag 'ontdekt' om het zo maar te zeggen en ik wil er meteen mee aan de slag. De oplossing van e-tech valt me ook op omdat hij zo goedkoop is. Heeft inmiddels al iemand dit appartaat thuis staan met ervaringen (goede of slechte)?

Alvast bedankt!
Hou het nog maar een poosje op de software van voipbuster en bel via je pc met een goedkoop headsetje.

Eerst kon je je in Nederland registreren via een Pay by Phone optie en dat kostte je 1,40 euro ofzoiets.
Dat bedragje was 180 dagen geldig.
Niet veel later bleek de 180 dagen geldigheid veranderd te zijn in 120 dagen.
En sinds kort is de Pay By Phone optie verdwenen en is het minimum registreerbedrag ineens 10 euro per 120 dagen.

Misschien nog aantrekkelijk maar wie zegt je dat ze straks die 120 dagen niet gaat inkorten naar 60 dagen ofzo?

En dan is het voordelige er wel af en zitten veel mensen met een dure ATA e.d.

Dus zie het nog maar een poosje aan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kreeg enige dagen geleden deze e-mail:

Dear hemiparo,

We would like to remind you that your VoipBuster credit will expire on 2006-04-02.
We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit so your current credit will not expire.

Kind regards,
VoipBuster Customer Services
www.voipbuster.com

Nu heb ik al enige tijd geen gebruik meer gemaakt van uitgaand telefoonverkeer maar heb ondertussen nu toch weer een paar keer gebeld. Ben ik toch mijn tegoed (en eventueel gekoppeld telefoonnummer) kwijt of ben ik weer 180 dagen veilig omdat ik nu gebeld heb?
Voel er eigenlijk weinig voor om, zoals hierboven staat, 10 euro te betalen voor iets wat ik niet veel gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166389

hemiparo schreef op zondag 05 maart 2006 @ 09:47:
Kreeg enige dagen geleden deze e-mail:

Dear hemiparo,

We would like to remind you that your VoipBuster credit will expire on 2006-04-02.
We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit so your current credit will not expire.

Kind regards,
VoipBuster Customer Services
www.voipbuster.com

Nu heb ik al enige tijd geen gebruik meer gemaakt van uitgaand telefoonverkeer maar heb ondertussen nu toch weer een paar keer gebeld. Ben ik toch mijn tegoed (en eventueel gekoppeld telefoonnummer) kwijt of ben ik weer 180 dagen veilig omdat ik nu gebeld heb?
Voel er eigenlijk weinig voor om, zoals hierboven staat, 10 euro te betalen voor iets wat ik niet veel gebruik...
Was het maar zo, je moet weer opnieuw opwaarderen en dan is het weer 120 dagen geldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jersey schreef op zondag 05 maart 2006 @ 08:23:
[...]

Hou het nog maar een poosje op de software van voipbuster en bel via je pc met een goedkoop headsetje.

Eerst kon je je in Nederland registreren via een Pay by Phone optie en dat kostte je 1,40 euro ofzoiets.
Dat bedragje was 180 dagen geldig.
Niet veel later bleek de 180 dagen geldigheid veranderd te zijn in 120 dagen.
En sinds kort is de Pay By Phone optie verdwenen en is het minimum registreerbedrag ineens 10 euro per 120 dagen.

Misschien nog aantrekkelijk maar wie zegt je dat ze straks die 120 dagen niet gaat inkorten naar 60 dagen ofzo?

En dan is het voordelige er wel af en zitten veel mensen met een dure ATA e.d.

Dus zie het nog maar een poosje aan zou ik zeggen.
Dan komt er wel weer wat anders waar je dat atakastje voor kan gebruiken. Voip zal altijd goedkoper zijn dan het traditionele bellen omdat de kosten voor de aanbieders lager liggen en er nu eindelijk eens wat concurrentie komt op de telecommarkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 10:17
Nee, in tegenstelling tot Skype verlengt even bellen de houdbaarheidsdatum niet. Je moet echt opwaarderen binnen 120 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vreemd... zover ik kan nagaan heeft mijn vriendin, die VopiBuster dagelijks gebruikt, nog geen mail ontvangen. En we hebben op dezelfde dag tegoed gekocht.
Los van het tegoed: ik neem aan dat de account zelf en het gekoppelde nummer wel behouden blijft? Tegoed vindt ik nog niet zo'n groot probleem maar wil wel bereikbaar blijven op dit nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:34
Vrees dat ze dat nummer na een periode van geen tegoed ook verwijderen.. Het kost hún immers geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Anoniem: 89267 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:54:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
Ik heb deze niet maar die met een wan en een lan poort. Eerst heel maf: na het aansluiten klapte mijn internet er steeds na 20/30 minuten uit en kon het zaakje pas weer aan de praat krijgen door alles te resetten. Nu heeft hij dat plots niet meer. Geen idee waarom.
Het is verder ook goede ata alleen kan ik het volgende niet vinden:
• Ingebouwd telefoonboek met 100 programmeerbare snelkiesnummers.
• De eenvoudigste installatie ter wereld! Plaats de bijgeleverde cd in de computer, selecteer uw voip provider uit de lijst, vul uw voip-telnr, gebruikersnaam en wachtwoord in, en klik op "Finish"!

Zelf instellen is een uiterst simpel klusje maar bij mij zat er geen cd bij met software o.i.d.

Verder vind ik hier de reacties ala Jersey een beetje kort door de bocht.
Om de 120 dagen koop je dus voor € 10,- belminuten, dat je die niet kwijt raakt omdat bellen naar vast nog gratis is, is dan toch mooi meegenomen? Ze zitten nog in betafase en er wordt nergens gezegd dat het altijd gratis blijft. Sterker nog: als je op de site kijkt staat er bij de tarieven lijist overal actie! bij. Een actie altijd tijdelijk. Je doet dus mee in een test en proviteer er van zolang het kan. Dus als ze over een paar maanden wel betaald is, kan je je belminuten opbellen en kan je altijd nog besluiten of je verder wil gaan.
Bij KPN en collega's betaal je voor het goedkoopste tarief € 9,50 (of in mijn regio € 8,50 bij multikabel) en je kan verder niets. Dus nu is het € 2,50 per maand die je over een tijdje nog kan wegbellen ook.En die met overstappen op carrierselect is leuk maar dan heb je wel KPN nodig of een provider die carrierselect ondersteund. En volgens mij is dat bij geen enkele kabel provider.

Je zit dus niet in je maag met een 'dure' ATA want er zijn veel meer bedrijven dan alleen Voipuster die met dergelijke kastjes werken. Dus gaat voipbuster eruit dan kan je altijd een andere nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudi Vader op 05-03-2006 12:11 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Overgens nog een tipje die een kennis van me wil gaan uithalen. ATA kopen, voipbuster account nemen en oversturen naar zijn zus in Australië. Is zuslief bereikbaar in Australië op een Nederlands nummer. (Zal de opta zeker niet leuk vinden met z'n netnummers moeten uitdelen in geografisch gelegen gebieden).
Of andere tip, neem hem mee op vakantie en misschien kan je hem ergens op een breedband internet aansluiting pluggen. (Wordt moeilijk, denk ik, want er zullen niet veel internet café's zijn die hier warm voor lopen. Maar goed, je kan het altijd proberen)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudiVader schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:05:
[...]

Ik heb deze niet maar die met een wan en een lan poort. Eerst heel maf: na het aansluiten klapte mijn internet er steeds na 20/30 minuten uit en kon het zaakje pas weer aan de praat krijgen door alles te resetten. Nu heeft hij dat plots niet meer. Geen idee waarom.
Het is verder ook goede ata alleen kan ik het volgende niet vinden:
• Ingebouwd telefoonboek met 100 programmeerbare snelkiesnummers.
• De eenvoudigste installatie ter wereld! Plaats de bijgeleverde cd in de computer, selecteer uw voip provider uit de lijst, vul uw voip-telnr, gebruikersnaam en wachtwoord in, en klik op "Finish"!

Zelf instellen is een uiterst simpel klusje maar bij mij zat er geen cd bij met software o.i.d.
Heb je al een mailtje naar de helpdesk gestuurd? Zag hem op de site ook niet staan. Idem voor telefoonboek. (niet via webpagina te benaderen of kun je viade telefoontoetsen nog wat doen?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 05-03-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 19701 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:55:
[...]
Heb je al een mailtje naar de helpdesk gestuurd? Zag hem op de site ook niet staan. Idem voor telefoonboek. (niet via webpagina te benaderen of kun je viade telefoontoetsen nog wat doen?)
Ik hoef geen mailtje ste sturen naar de helpdesk. Hij is al ingesteld en die verkorte codes hoeven voor mij ook niet. In mijn dect telefoontje zit ook al een telefoonboek, dus om er nu 2 in te stellen vind ik niet nodig.
Ik geef alleen maar aan wat ik niet ben aangetroffen en wat wel op de site beloofd was. Nu moet ik zeggen dat op de site van de winkel gesproken wordt over E-tech Grandstream 486 en ik krijg een doosje van Grandstream, niks E-tech. Op de site van E-tech komt dit model niet voor, alleen bij www.grandstream.com

Nog een tipje mijnerzijds: Let er op dat je 'WAN Side HTTP Access' op no hebt staan. Klinkt logisch maar men kan, als je de wachtwoorden niet hebt aangepast, aan je instellingen zitten klooien van buiten af. Je hebt gewoon een http servertje in dat kastje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89267

RudiVader schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:27:
[...]

Ik hoef geen mailtje ste sturen naar de helpdesk. Hij is al ingesteld en die verkorte codes hoeven voor mij ook niet. In mijn dect telefoontje zit ook al een telefoonboek, dus om er nu 2 in te stellen vind ik niet nodig.
Ik geef alleen maar aan wat ik niet ben aangetroffen en wat wel op de site beloofd was. Nu moet ik zeggen dat op de site van de winkel gesproken wordt over E-tech Grandstream 486 en ik krijg een doosje van Grandstream, niks E-tech. Op de site van E-tech komt dit model niet voor, alleen bij www.grandstream.com

Nog een tipje mijnerzijds: Let er op dat je 'WAN Side HTTP Access' op no hebt staan. Klinkt logisch maar men kan, als je de wachtwoorden niet hebt aangepast, aan je instellingen zitten klooien van buiten af. Je hebt gewoon een http servertje in dat kastje zitten.
Het telefoonboek maakt me eigelijk niet zoveel uit, dat gebruik ik toch niet denk ik. Zolang er maar geen rare dingen mee aan de hand zijn en het gewoon werkt is alles in orde. Ik denk dat ik er een ga bestellen. Bedankt voor alle tips overigens!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89267 op 05-03-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
ik was van plan om volgende week een linksys PAP2 te kopen .. maar ik heb nog 2 vragen

1.. moet ik de linksys unlocken? ik lees daar hier en daar wat over
2. kan ik 2 accounts invoeren op de PAP2 en 1 telefoon aansluiten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Amien90 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:26:
ik was van plan om volgende week een linksys PAP2 te kopen .. maar ik heb nog 2 vragen

1.. moet ik de linksys unlocken? ik lees daar hier en daar wat over
2. kan ik 2 accounts invoeren op de PAP2 en 1 telefoon aansluiten ..
Vraag 1: NEE je koopt hem in een wnkel neem ik aan niet via een provider.
Vraag 2: Ja, ik gebruik op lijn 1 Voipbuster en op lijn 2 Budgetphone
Wat ik doe is uitbellen met Voipbuster als het kan, en gebeld worden via Budgetphone dit gaat zonder problemen.
Ik ga er vanuit dat de PAP2 gelijk is aan de Sipura 1001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De config ziet er inderdaad hetzelfde uit als de SPA1001, alleen kunnen er zo te zien 4 accounts in ipv 2.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is nu voor 2 accounts (combi van VOIPBuster en een ander) de beste ATA?
* E-Tech
* Grandstream
* Sipura
Best tav config-gemak en ervaring tav werking?

PS advies van linksys (sipura uiteraard...)
Because if you are referring to a regular PSTN line and 1 VOIP for your network, you basically just need an SPA-2000 since you just need 1 VOIP account, your neighbors need an SPA-2002 for 2 VOIP accounts.
ik heb ze toch een opmerking over het config-"gemak" gestuurd, iets wat ik vaak hier en elders lees...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 06-03-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101002

ik zou een sipura 1001 nemen en als je ook een analoge lijn wilt gebruiken de 3000.
De sipura's zijn perfecte probleemloze ATA's, ik heb er zelf meerdere in gebruik o.a. om verschillende werklocaties tekoppelen. Ik heb ook Grandstream verkocht, werkt ook ok, maar toch net een slagje minder dan Sipura vind ik persoonlijk. De 3000's zijn op het moment helaas moeilijk leverbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

KPN Experia box en de Grandstream 486.

heeft iemand deze combi al aan de praat gekregen ?, zo ja wil ik graag de instellingen hiervan weten.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 66756 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:16:
KPN Experia box en de Grandstream 486.

heeft iemand deze combi al aan de praat gekregen ?, zo ja wil ik graag de instellingen hiervan weten.

alvast bedankt
Wat doet hij dan niet? Kom je wel wel bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Anoniem: 167445 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:24:
[...]

Vraag 1: NEE je koopt hem in een wnkel neem ik aan niet via een provider.
Vraag 2: Ja, ik gebruik op lijn 1 Voipbuster en op lijn 2 Budgetphone
Wat ik doe is uitbellen met Voipbuster als het kan, en gebeld worden via Budgetphone dit gaat zonder problemen.
Ik ga er vanuit dat de PAP2 gelijk is aan de Sipura 1001.
De config ziet er inderdaad hetzelfde uit als de SPA1001, alleen kunnen er zo te zien 4 accounts in ipv 2.
De PAP2 is technisch gelijk aan de Sipura 2000.

Het verschil tussen de Sipura 1001 en de PAP2 is dat de 1001 één aansluiting heeft voor een telefoon, en daarop kunnen 2 sip accounts ingesteld worden, waarbij je kan kiezen waarmee je naar buiten belt. Dit is dus ideaal voor de combi voipbuster / budgetphone.

De PAP2 heeft 2 aansluitingen voor een telefoon en 2 sip accounts die je kan instellen, dus niet 4.
Dat betekent dat op elke telefoon 1 sipaccount is ingesteld, dwz voipbuster en budgetphone hebben elk een eigen toestel.
Er bestaat echter een truukje waarmee je de Sipura 1001 firmware op de PAP2 kan flashen, met als gevolg dat je op poort 1 van de PAP2 nu 1 telefoon hebt met 2 sip providers en poort 2 niet gebruikt wordt.
Ondergetekende heeft dat, en het werkt prima! :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

RudiVader schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:30:
[...]

Wat doet hij dan niet? Kom je wel wel bij de instellingen?
Ik vermoed dat het verkeerd gaat met de ip instellingen (ik kom er wel op zelfde range) maar hij maakt geen verbinding met internet.

Ik heb geen idee hoe deze moeten staan als ik hem als 'slave' op een ethernet poort aansluit op de Experiabox en op de Grandstream op de LAN poort.

Sjit 5060 word geblokkeerd door de Experia box kan voipbuster ook gebruik maken van een ander ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 66756 op 06-03-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169508

Ik weet niet of ik nu over de schreef ga, maar ik heb een leuk aantal tips:
Instellingen voor de Zyxel P 2002L:

http://www.fiberworldgebr...orum/showthread.php?t=125

De instellingen waren zo simpel, dat ik er zelfs uit ben gekomen.

Zyxel 2002L info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24805010.html

Fritz!box fon 5010 info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24808454.html

Bij voorbaat excuses voor degenen die vinden dat ik nu aan het spammen ben, ik ben van mening van niet, want het grotere doel wordt volgens mij gediend.

Groet, Appie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Anoniem: 66756 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:53:
[...]

Ik vermoed dat het verkeerd gaat met de ip instellingen (ik kom er wel op zelfde range) maar hij maakt geen verbinding met internet.

Ik heb geen idee hoe deze moeten staan als ik hem als 'slave' op een ethernet poort aansluit op de Experiabox en op de Grandstream op de LAN poort.

Sjit 5060 word geblokkeerd door de Experia box kan voipbuster ook gebruik maken van een ander ?
Probeer eens 5061, 5062, 5063 enz

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
hoi ik heb sinds kort een tiptel cyberBOX 100 waarmee ik met een normale (dect) telefoon via VoipBuster kan bellen. Alleen hoor ik het geluid nog steeds over de speakers van mijn pc en als ik bij settings alles op "usb-device" zet gaat het wel via mijn telefoon maar dan werken mijn speakers niet meer met andere programma's.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:40

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er naast voipbuster, die helaas de paybyphone optie weggehaald heeft, andere aanbieders waar je niet eerst 10euro dient te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ncrflx schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 02:10:
hoi ik heb sinds kort een tiptel cyberBOX 100 waarmee ik met een normale (dect) telefoon via VoipBuster kan bellen. Alleen hoor ik het geluid nog steeds over de speakers van mijn pc en als ik bij settings alles op "usb-device" zet gaat het wel via mijn telefoon maar dan werken mijn speakers niet meer met andere programma's.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen
Hier staat eea uitgelegd Met gewone telefoon via USB naar Skype (VoIP)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:07:
zijn er naast voipbuster, die helaas de paybyphone optie weggehaald heeft, andere aanbieders waar je niet eerst 10euro dient te betalen?
voipplanet kost een numer 2.50 verder goedkope tikken, geen 10 tje vooraf..
www.voipplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:26:
[...]
www.voipplanet.nl
Let wel 2,50 per maand per nummer. Bij budgetphone kost een nummer 10 euro per jaar.
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar ik probeer het nog een keer. Is het iemand gelukt budgetphone te configureren op een Zyxel prestige 2602-61c of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hakuin schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Let wel 2,50 per maand per nummer. Bij budgetphone kost een nummer 10 euro per jaar.
heb je al naar de pre-paid tarieven gekeken...

http://www.budgetphone.nl/index.php?page=tarieven

Prijzen in eurocent/minVOIP Prepaid
Land Piek en Dal Start
Nederland 3.00 2.00 eurocent
duur die 2.50 euro heb je zo terug...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 07-03-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
hakuin schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar ik probeer het nog een keer. Is het iemand gelukt budgetphone te configureren op een Zyxel prestige 2602-61c of is dat niet mogelijk?
Ik heb Budgetphone werkend op mijn 2602HW. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik voipbuster en als mn credit is verlopen stap ik over naar voipplanet (bel niet zo veel). Tnx 2 budgetphone behoud ik no matter welke aanbieder ik neem hetzelfde inkomende nummer.

Instellingen:

SIP Number: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
SIP Port: 5060
SIP Server: sip.budgetphone.nl
SIP: Server Port: 5060
SIP Register Server: sip.budgetphone.nl
SIP Register Port: 5060
User-ID: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
Password: Vul hier je wachtwoord in wat je hebt gekregen via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Laatst online: 07-06 12:30
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:15:
[...]
heb je al naar de pre-paid tarieven gekeken...

http://www.budgetphone.nl/index.php?page=tarieven

Prijzen in eurocent/minVOIP Prepaid
Land Piek en Dal Start
Nederland 3.00 2.00 eurocent
duur die 2.50 euro heb je zo terug...
Ik gebruik Budgetphone ook alleen maar voor inkomende gesprekken (kon bij budgetphone ook een nummer uit mijn eigen netnummer gebied kiezen). En gebruik Voipbuster/Voipplanet voor de uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:26:
[...]
www.voipplanet.nl
€ 2,50 per maand dus is ongeveer een € 10,- per 120 dagen (ongeveer 4 maanden). Plus gratis bellen, en het € 10,- blijft als credit op je account staan dus als je vroeg of laat moet betalen voor het bellen bel je het tientje weg en hebben die maanden nog niets gekost. Dus Voipbuster is wel het beste alternatief.
Wel is het zo dat als je een tientje stort de 120 dagen ingaan. stuur je dus op dag 60 nog een tientje in heb je dus maar 180 dagen en € 20,- op je credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voipplanet is lokaal gratis en voor een tientje kun je ruim 7 uur overdag of 15 uur 's avonds bellen... geen starttarief. En geen problemen met credits.
Met voipplanet kun je 0800 en 0900 nummers bellen, met voipbuster kan dit zelfs helemaal niet...
Mobiel: bij VB 29 cent p/m erg duur ..... bij Voipplanet mobiel= € 0.04 € 0.166 € 0.159 (start-dag-nacht)

Kortom: VB kan aantrekkelijk zijn, maar reken het goed door voor de eigen situatie.
Kortom waar praten we over (soms..)?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 07-03-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
DeV0uReR schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Ik heb Budgetphone werkend op mijn 2602HW. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik voipbuster en als mn credit is verlopen stap ik over naar voipplanet (bel niet zo veel). Tnx 2 budgetphone behoud ik no matter welke aanbieder ik neem hetzelfde inkomende nummer.

Instellingen:

SIP Number: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
SIP Port: 5060
SIP Server: sip.budgetphone.nl
SIP: Server Port: 5060
SIP Register Server: sip.budgetphone.nl
SIP Register Port: 5060
User-ID: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
Password: Vul hier je wachtwoord in wat je hebt gekregen via mail.
Thanks, nu heb ik mijn sipura 1001 niet meer nodig en kan ik die gaan verkopen. _/-\o_ Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als jou. Overstappen naar voipplannet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Da's lelijk, ik kan mijn gestorte euro nog maar 102 dagen gebruiken zegt de nieuwe voipbuster software (build 304)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

W00fer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:53:
Da's lelijk, ik kan mijn gestorte euro nog maar 102 dagen gebruiken zegt de nieuwe voipbuster software (build 304)
Hopelijk een typfout, waarschijnlijk een nieuwe policy. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
de mijne geeft 153 dagen aan dus dan heb je al een tijd terug gestort neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nou ik dacht dat het onbeperkt geldig was :o :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107593

Bij mij zijn 107 dagen resterend. Circa twee weken geleden opgewaardeerd.

Overigens had ik eerder problemen met lokaal telefoneren, dat wil zeggen: ik diende altijd 0031... te draaien. Dit bevreemdde mij, gezien het feit dat ik wist dat dit niet noodzakelijk was bij anderen.
Ik was in de veronderstelling dat het Invoice Adress (hetgeen ook het netnummer van mijn telefoonnummer effectueerde) dit beinvloedde.
Inmiddels via de VoipBuster software mijn profiel geconfigureerd (inclusief Country / City). Hiermee was het probleem verholpen... wellicht een tip voor anderen.

EDIT:
How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?
Credit in your VoipBuster balance remains active for 120 days after your last purchase.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 107593 op 07-03-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162868

het tegoed blijft maar een halfjaar geldig heb ik ergens gelezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:34
Anoniem: 162868 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:10:
het tegoed blijft maar een halfjaar geldig heb ik ergens gelezen.....
120 dagen (1/3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:16

knakworst

Get more sats!

hakuin schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:26:
[...]

Thanks, nu heb ik mijn sipura 1001 niet meer nodig en kan ik die gaan verkopen. _/-\o_ Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als jou. Overstappen naar voipplannet.
Zijn er ook dialplans voor de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06102/screenshot001.jpg
meer dan 120 dagen dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij build 277 staat het erniet bij, als je update wel (111 dagen dan bij mij, 1.04 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
http://www.siphol.nl/en/

Bellen voor 1 cent per minuut in nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loet62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2020
Wie heeft er ervaring met faxen onder voipbuster met kapanga (www.kapanga.net) ?

Groeten,

Loet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 14:22
WTF: You have 34 days left to use this credit. Vuile honden, exit Voipbuster dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:01
heeft er echt niemand zin om de OP te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zie nergens staan hoelang mijn busget nog geldig is! hHet programma is geupdate naar 2.09 build 303 beta. Zou het komen omdat ik ongeveer een jaar gelden geld heb gestort....? of heb ik gewoon geluk?
Hoop niet dat het morgen opeens niet meer werkt!

[ Voor 12% gewijzigd door sjolmers op 07-03-2006 22:15 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
sjolmers schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:15:
Ik zie nergens staan hoelang mijn busget nog geldig is! hHet programma is geupdate naar 2.09 build 303 beta. Zou het komen omdat ik ongeveer een jaar gelden geld heb gestort....? of heb ik gewoon geluk?
Hoop niet dat het morgen opeens niet meer werkt!
Was bij mij ook zo, bij 303 zegtie dat nog niet. Maar 10 minuten later wilde hij weer updaten, toen werd 't versie 304, en dan staat 't 'r ineens onder. Ik mag er nog maar 14 dagen gebruik van maken, enorm stel heaumeaux zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja om de zoveel tijd 1 euro lappen da's naaierij, zoveel gebruik ik het nu ook weer niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Ik heb nu aardig wat tijd gestoken in het uitzoeken van de mogelijkheden van diverse VOIP diensten voor bellen naar mobiele nummers. De belangrijkste zijn Skype Out, Voipbuster en Voipplanet. Ik moet helaas concluderen dat het zowel met Voipbuster als Skype Out duurder is om naar een mobiele telefoon te bellen dan met de tarieven die bij KPN gelden. Alleen Voipplanet doet het leuk met 0.166€ / minuut. De twee eerst genoemden zijn met 0.25 € / minuut aanzienlijk duurder. Jammer. Hebben jullie nou niet het idee dat deze tarieven de groei van consumenten-VOIP in de weg staan? De prijsstelling zal neem ik aan een gevolg zijn van de prijzen die mobiele aanbieders vragen. Het vervelende is dat zij dus het VOIP alternatief voor consumenten ontmoedigen. Ik bel persoonlijk namelijk maar weinig naar vaste nummers, dus voor mij heeft het nauwelijks zin om te gaan VOIPen / Voipbusteren. Meningen hierover?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 08-03-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo als altijd: echt gratis bestaat gewoon niet, hooguit zeer tijdelijk. De aanbieder moet zijn geld uiteraard ook verdienen... wat zou je zelf doen... als je er van moet bestaan?
Dus waar VB en zo het weggeven op vast pakken ze het dubbel en dwars terug op mobiel...
Voipplanet zet een aardig reeel produkt neer, die je kunt vergelijken met Optibel, Pilmo, e.d. En dan komen ze er aardig goed uit. Zeker omdat je niet me een verplcte nummerportering zit (Optibel ook niet). Hooguit een klein minpuntje: je kunt bij VB zo eenvoudig een lokaal nummer uit je eigen district krijgen, bij Voipplanet alleen 2 prefixen als keuze...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 08-03-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 02:49
is hier iemand die mij wil helpen met de netwerksettings van een zyxel 2002L,icm een speedtouch 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 13-06 20:19
Geen Voipbuster meer voor mij, zie sinds vandaag staan dat mijn tegoed nog maar 5 dagen geldig is. Lekker op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Het is overigens mogelijk om collect naar je voip-in nummer te bellen (0800-0101). Ik weet nog niet of het in rekening wordt gebracht (credit er vanaf)...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 08-03-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 09-06 19:58
Mr.Vulcano schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:54:
Geen Voipbuster meer voor mij, zie sinds vandaag staan dat mijn tegoed nog maar 5 dagen geldig is. Lekker op tijd!
Vind jij misschien lekker op tijd, maar die feature zit er toch ook pas net in? Dus eigenlijk niet hun fout. Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 14:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 143386 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:00:
Het is overigens mogelijk om collect naar je voip-in nummer te bellen (0800-0101). Ik weet nog niet of het in rekening wordt gebracht (credit er vanaf)...
Je zou wel heel stoere oplossingen kunnen creëren als dit niet het geval zou zijn.... B) })

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ascathon schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:11:
[...]

Vind jij misschien lekker op tijd, maar die feature zit er toch ook pas net in? Dus eigenlijk niet hun fout. Of zie ik dat verkeerd.
Of ze verzinnen maar wat ;)
Ik heb uitgerekend dat als je tegoed maar een halfjaar geldig is, dat het NOOIT kan aangezien ik in januari gestort heb. Mijn tegoed is nog maar 116 dagen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

W00fer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:39:
[...]

Of ze verzinnen maar wat ;)
Ik heb uitgerekend dat als je tegoed maar een halfjaar geldig is, dat het NOOIT kan aangezien ik in januari gestort heb. Mijn tegoed is nog maar 116 dagen geldig.
De policy is ook 120 dagen. Wees ze dus dankbaar, je hebt dagen cadeau gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Byte_Me schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:30:
Ik wil er best wel wat aan editen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:40

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

thefxr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:34:
is hier iemand die mij wil helpen met de netwerksettings van een zyxel 2002L,icm een speedtouch 510?
http://www.fiberworldgebr...orum/showthread.php?t=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik kwam dat voipbuster vandaag tegen tijdens beetje surfen over tweakers. Iemand had het er over maar ik vraag me af of het nou echt wat is. Ik kan wel 3 topics door gaan lezen maar toch. Het komt er op neer mijn vriendin en ik zijn weer uit elkaar gaan wonen die krijgt binnenkort gewoon een vast nummer. (ik bel nu naar haar mobiel wat echt een fortuin kost). Verder bel ik eigenlijk alleen met me ouders, en soms met me oma die hebben dus allemaal een vast nummer. Werkt dat voipbuster dan goed? Ik zag dat je credit moest kopen 10 euro (dat gaf die aan tenminste) en dan kan je 120 dagen gratis bellen en dan is je credit weg (dus dan gewoon naar mobiel bellen anders is het zonde). Maar goed dat is eigenlijk mijn vraag. Of mensen daar ervaring mee hebben en hoe het ze bevalt die gratis minuut bellen dat klinkt best goed geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Geluidskwaliteit is echt pauper. Skype en MSN hebben een veel betere kwaliteit. Ik vind het vergelijkbaar met Teamspeak op lage tot gemiddelde settings.

Met internetcalls (ook van VB) kan je 40 minuten bellen zonder te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pommi
  • Laatst online: 08-06 19:37
Ik ben er zeer tevreden over. Ik bel er op dit moment al redelijk vaak mee. Het geluid is goed, tenzij je het over je speakers laat lopen. Dan gaat voipbuster het 'rondzingen' proberen te voorkomen, waardoor het geluid gaat kraken (dan lijkt het net op Teamspeak).

De openingspost is al een beetje verouderd. Door middel van "Pay by Phone" kan je naar een 0900-nummer bellen. Dan wordt er 1,30 in rekening gebracht, hiervoor krijg je 1,04 terug als credit. Deze credit vervalt na 180 dagen, tenzij je het ophoogd (voor zover ik het heb begrepen). Op dit moment is dat bij mij nog niet minder geworden, aangezien ik alleen naar vaste nummers bel. Je kan zelfs gratis een VoIP-IN nummer aanvragen, waarop je gebeld kan worden. Was bij mij in een aantal klikken gebeurd en ik kreeg nog een mooi 010 nummer ook ;)

Ik zou zeggen: "Give it a try". Die 1,30 houdt je niet tegen. Vraag gelijk een VoIP-IN nummer aan. Bevalt het na een maand nog steeds, geef dan je nummer aan je kennissen en vrienden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168720

Pommi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:00:
[...]

De openingspost is al een beetje verouderd. Door middel van "Pay by Phone" kan je naar een 0900-nummer bellen. Dan wordt er 1,30 in rekening gebracht, hiervoor krijg je 1,04 terug als credit. Deze credit vervalt na 180 dagen, tenzij je het ophoogd (voor zover ik het heb begrepen). [...]
Die 1,30 houdt je niet tegen. [...]
Deze info is helaas ook al een beetje verouderd.
"Pay by Phone" krijg ik al geruime tijd niet voor elkaar, ondanks een eerste scherm waarin het logo wel verschijnt, maar waarbij de service steeds "temporary unavailable" blijkt en bij een tweede poging het logo plots is verdwenen...
Ook het betalen via IDEAL kwam in beeld --> zelfde verhaal als "PbP"

Een vraag per mail of deze service weer terug komt heeft na een week nog geen antwoord opgeleverd

Dus ben je overgeleverd aan het betalen via een credit kaart - en die heb ik niet - of aan de "Voip Resellers" en ja, wat moet ik me daar bij voorstellen, arie_denhaag of maxtorrent, ik weet het niet...

Maar misschien heeft iemand het al aangedurfd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
n00bs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:40:
Geluidskwaliteit is echt pauper. Skype en MSN hebben een veel betere kwaliteit. Ik vind het vergelijkbaar met Teamspeak op lage tot gemiddelde settings.

Met internetcalls (ook van VB) kan je 40 minuten bellen zonder te betalen...
Gebruik je het met je computer of via een ATA? Ik gebruik een ATA en het geluid is gewoon goed. Je kan daar ook verschillende codec kiezen. Met de pc bellen heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Byte_Me schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:30:
[/quote]
Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Je moet je account na uograden wel af en toe gebruiken, want na 180 dagen zonder aktiviteit vervalt je tegoed.[/quote]

Inmiddels is het volgens mij dus al:

10 euro
120 dagen
aograden = upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
[...]

Ik ben er zeer tevreden over. Ik bel er op dit moment al redelijk vaak mee. Het geluid is goed, tenzij je het over je speakers laat lopen. Dan gaat voipbuster het 'rondzingen' proberen te voorkomen, waardoor het geluid gaat kraken (dan lijkt het net op Teamspeak).

De openingspost is al een beetje verouderd. Door middel van "Pay by Phone" kan je naar een 0900-nummer bellen. Dan wordt er 1,30 in rekening gebracht, hiervoor krijg je 1,04 terug als credit. Deze credit vervalt na 180 dagen, tenzij je het ophoogd (voor zover ik het heb begrepen). Op dit moment is dat bij mij nog niet minder geworden, aangezien ik alleen naar vaste nummers bel. Je kan zelfs gratis een VoIP-IN nummer aanvragen, waarop je gebeld kan worden. Was bij mij in een aantal klikken gebeurd en ik kreeg nog een mooi 010 nummer ook ;)

Ik zou zeggen: "Give it a try". Die 1,30 houdt je niet tegen. Vraag gelijk een VoIP-IN nummer aan. Bevalt het na een maand nog steeds, geef dan je nummer aan je kennissen en vrienden. :)
Ok thanks dat is info waar ik wat aan heb :) ik wil het eerst testen als het echt goed werkt dan koop ik er wel een telefoon voor (ik gebruik om te bellen koptelefoon want dan hoor je inderdaad je zelf niet das irritant).

Maar goed ik ga even dat nummer zoeken en dan kijken hoe het werkt :)

Ok dat nummer werkt dus inderdaad niet meer zoals al verteld werd :) maar goed ik kijk wel even verder :) ik houd het in de gaten allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 09-03-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RudiVader schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:33:
[...]

Gebruik je het met je computer of via een ATA? Ik gebruik een ATA en het geluid is gewoon goed. Je kan daar ook verschillende codec kiezen. Met de pc bellen heb ik geen ervaring mee.
Ik gebruik een headset, je kan alleen maar kiezen uit High Speed internet en inbellen geloof ik. Dus helaas maar 2 codecs zonder te weten welke dit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
n00bs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:47:
[...]

Ik gebruik een headset, je kan alleen maar kiezen uit High Speed internet en inbellen geloof ik. Dus helaas maar 2 codecs zonder te weten welke dit zijn.
Je kan ook andere programma's gebruiken. Volgens mij heeft sjphone ook een windows variant. Verder zag ik ook van die softphones opd e site van www.siphol.nl staan. Misschien zijn daar ook wat instellingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Heeft er trouwens iemand ervaring met bellen met siphol?
Het kost 1 cent per minuut en je kan een beltegoedkaart kopen bij een winkel in Rotterdam. Wel een beetje vaag. Maar als het werkt is het wel een goed alternatief voor voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1 cent per minuut... dan bel ik liever met 1649, dat kost overdag ook 1 cent per minuut en 's avonds gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
n00bs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:54:
1 cent per minuut... dan bel ik liever met 1649, dat kost overdag ook 1 cent per minuut en 's avonds gratis.
Dan moet je wel een basisabonnement bij de kpn hebben en dat kost 10 euro meer dan een budgetabonnement van de kpn. Daar kan je 1000 minuten voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kutzooi Mexico is niet meer gratis, waarom sturen ze niet even een email dat het binnenkort niet meer gratis is... jezus zeg...

Iemand enig idee wat ik kan doen om InternetCalls werkend te krijgen met de voipbustermate?

[ Voor 28% gewijzigd door Jamaicaman op 09-03-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Het is 120 dagen en minimaal 10 euro. De optie pay by phone bestaat niet meer voor Nederland.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 16-06 18:41

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Marzman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:08:
[...]

Het is 120 dagen en minimaal 10 euro. De optie pay by phone bestaat niet meer voor Nederland.
Leuk, sinds wanneer is dat dan: ik heb 28 februari jongstleden nog voor 1.30 euro verbeld en 1.04 euro tegoed gekregen. Toen stond al in de Topic Start van die 10 euro... Maar het kan echt nog wel....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22
Stormtrooper schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:20:
Leuk, sinds wanneer is dat dan: ik heb 28 februari jongstleden nog voor 1.30 euro verbeld en 1.04 euro tegoed gekregen. Toen stond al in de Topic Start van die 10 euro... Maar het kan echt nog wel....
Men heeft het ongeveer een week geleden uitgeschakeld. Het was te duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 16-06 18:41

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

eborn schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:33:
[...]
Men heeft het ongeveer een week geleden uitgeschakeld. Het was te duur ;)
Aha, ik gewoon lucky geweest, of eigenlijk mijn vrouw: die is nu voor een aantal collecteweken die binnenkort weer beginnen vrijwilligers aan het bellen (doet ze zelf ook vrijwillig)... Normaal kost dat me een vermogen aan telefoonrekening. Dan wordt je wel heel gelukkig van dit soort tools :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

met voipstunt kan je meer landen gratis bellen, zelfde applicatie trouwens..
en je kan contacts van voipbuster toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 14:22
Dat voipstunt lijkt wel errug veel op voipbuster. Gewoon nog een poging om wat geld in het laadje te trekken. Nou voor mij hoeft het niet meer. Ik heb gisteren nog even met voipbuster proberen te bellen.. wat een ramp. Ontzettend slechte kwaliteit, verbinding werd om de paar minuten verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 08-05 19:24
dat ligt dan toch echt aan je setup.
ik bel dagelijks met vb en de kwaliteit is erg goed.
de mensen horen helemaal niet dat ik ze via het internet bel.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Caesu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:10:
er is weer een nieuwe:

http://www.internetcalls.com

meer landen dan Voipbuster, ook US en UK gratis.
en Pay By Phone (ook voor Nederland?).
wou ik registeren krijg ik telkens dit:
[afbeelding]
zouden ze m'n ip-adres geblockt hebben voor nieuwe registraties?
ik kan nog gewoon bellen met Voipbuster.
je kan niet tweemaal dezelfde naam registreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 160183 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:16:
[...]

je kan niet tweemaal dezelfde naam registreren :)
dat heb ik ook niet gedaan.
maar VB/VS/IC/etc zet een key in het register zodat je maar bij een beperkt aantal accounts kan registeren.
als je die key weghaalt, of even op een andere pc registreert gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maarre iemand al een oplossing hoe voipbustermate ook voor internetcalls en voipstunt te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 23:35

Gaitman

The Real One

* Gaitman Deel 4 is geopend in het nieuwe forum Online Trends en Hypes op

[rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 4][/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Gaitman op 09-03-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!