Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 22:35

PJKs

Young, Free and Single

Ik wil binnenkort een kennis in Amerika helpen met het aansluiten van een VOIP-lijn... Nu zijn er drie dingen belangrijk:

1 - Dat hij een Nederlands nummer heeft
2 - Dat hij een normaal toestel kan gebruiken
3 - Dat het systeem stabiel is

Ik heb hier gelezen dat Voipbuster nu geen Nederlandse nummers uitgeeft... Welke andere provider (betaald) is goedkoop, stabiel en werkt met een vast toestel, en geeft een Nederlands nummer uit?
De internetverbinding (1.1 Mbps dedicated SDSL) is snel genoeg...

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 15:45
Budgetphone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

PJK schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:07:
Ik wil binnenkort een kennis in Amerika helpen met het aansluiten van een VOIP-lijn... Nu zijn er drie dingen belangrijk:

1 - Dat hij een Nederlands nummer heeft
2 - Dat hij een normaal toestel kan gebruiken
3 - Dat het systeem stabiel is

Ik heb hier gelezen dat Voipbuster nu geen Nederlandse nummers uitgeeft... Welke andere provider (betaald) is goedkoop, stabiel en werkt met een vast toestel, en geeft een Nederlands nummer uit?
De internetverbinding (1.1 Mbps dedicated SDSL) is snel genoeg...
Als hij zich op jouw adres registreerd krijgt hij toch gewoon een nederlands nummer?

(Mijn zus in Yakima, WA wel in ieder geval)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:12

Mister_T

@+31180

PJK schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:07:
IIk heb hier gelezen dat Voipbuster nu geen Nederlandse nummers uitgeeft...
Ik heb gisteren nog een 010 gekregen, maar mogelijk dat er bepaalde centrale's "vol " zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Heeft iemand last van problemen met de "connectionserver.voipbuster.com" ? Ik kan er maar niet heen connecten. Overigens ook niet naar connectionserver2 enz.. .VB software werkt wel, SIP doet het zo te zien ook niet... (kan ook aan die dodgy softphone liggen hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 13:38
netvisions schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:40:
Heeft iemand last van problemen met de "connectionserver.voipbuster.com" ? Ik kan er maar niet heen connecten. Overigens ook niet naar connectionserver2 enz.. .VB software werkt wel, SIP doet het zo te zien ook niet... (kan ook aan die dodgy softphone liggen hoor :P)
Probeer SipDiscount dan eens. Zelfde username en password (tegoed wordt ook gewoon meegenomen), maar je hebt meer bestemmingen om gratis naar te bellen en deze dienst is meer toegespitst op bellen via andere toepassingen dan het VoipBuster-programma. Probeer sip1.sipdiscount.com dus eens.

Overigens hebben er kortgeleden wat serverwijzigingen plaatsgevonden. Het kan dat connectionserver.vb.com niet eens meer bestaat (of wel, ik weet niet meer precies wat die wijziging nou eigenlijk inhield).

[ Voor 15% gewijzigd door FlorisD op 27-12-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
hallo, Is er hier iemand die gebruik maakt van de grandstream(486)? ik wil een dialplan instellen maar u weet ik niet of dialplans universeel zijn(dat mij spa1001dilaplan zou werken in de grandstream) als dat zo is hoef ik geen nieuw dialplan hier gepost te hebben want ik heb voor de spa een goedwerekdne. maar als het anders is kan dan iemad een dialplan voor me posten waar in elk geval de landcode en bellen naar lokaal in verwerkt is en leifst ook mobiel?
Groeten, Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Heeft iemand ook dit probleem met Voipbuster: als ik iemand bel of gebeld wordt, dan gaat het eigenlijk altijd goed met het geluid. Zet ik echter de andere partij in de wacht met mijn Sipura SPA-1001 (Driegesprek opzetten, of Wisselgesprek beantwoorden), dan kan ik de andere partij nog horen, maar diegene mij niet meer. Met sip.voipbuster.com ging dit altijd goed, maar die is de laatste tijd nogal onbetrouwbaar geworden. Ik gebruik nu dus connectionserver.voipbuster.com, zodat ook mijn nummer werkt... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als ik mijn analoge lijnen wil omzetten naar bellen via voip, heb ik dan in principe genoeg aan een handytone 488 oid? Kun je dan ook doorverbinden tussen voip lijn en pstn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:25:
Heeft iemand ook dit probleem met Voipbuster: als ik iemand bel of gebeld wordt, dan gaat het eigenlijk altijd goed met het geluid. Zet ik echter de andere partij in de wacht met mijn Sipura SPA-1001 (Driegesprek opzetten, of Wisselgesprek beantwoorden), dan kan ik de andere partij nog horen, maar diegene mij niet meer. Met sip.voipbuster.com ging dit altijd goed, maar die is de laatste tijd nogal onbetrouwbaar geworden. Ik gebruik nu dus connectionserver.voipbuster.com, zodat ook mijn nummer werkt... Iemand een oplossing?
sip1.voipbuster.com

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om via het 0900 nummer een betaling te verrichten, wanneer dit niet langer als een betalingsmogelijkheid wordt vermeld op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
FlorisD schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:03:
[...]

Probeer SipDiscount dan eens. Zelfde username en password (tegoed wordt ook gewoon meegenomen), maar je hebt meer bestemmingen om gratis naar te bellen en deze dienst is meer toegespitst op bellen via andere toepassingen dan het VoipBuster-programma. Probeer sip1.sipdiscount.com dus eens.

Overigens hebben er kortgeleden wat serverwijzigingen plaatsgevonden. Het kan dat connectionserver.vb.com niet eens meer bestaat (of wel, ik weet niet meer precies wat die wijziging nou eigenlijk inhield).
Hij doet het gewoon weer. Was een tijdelijke stuip.. Vast de kerstdrukte 8)7

Anyhow... Werkt het voip-in en uitnummer ook via SipDiscount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb vandaag me 020 nummer gekregen :)

Hoe zit het eigenlijk met de kosten als er gebeld wordt na mijn 020 nummer?
Zijn dat gewoon de kosten die je normaal maakt naar 020 nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

Perfect ! eigen 020 nummer woon ook in de regio 020, kan ook gebeld worden op mijn Grandstrem 486 op dit nummer van VoipBuster.

nu las ik alleen net het volgende :
netherlands (Vast) Aktie! free free

Aktie .. hoe lang zou dit geintje nog gaan duren voordat het betaald word?

Groet !

Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Is er iemand die zijn telefoon rechtstreeks in zijn laptop heeft en door middel van astrix kan bellen met voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 11:05
Anoniem: 66756 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:58:
Perfect ! eigen 020 nummer woon ook in de regio 020, kan ook gebeld worden op mijn Grandstrem 486 op dit nummer van VoipBuster.

nu las ik alleen net het volgende :
netherlands (Vast) Aktie! free free

Aktie .. hoe lang zou dit geintje nog gaan duren voordat het betaald word?

Groet !

Guy
Mag ik vragen hoe jij dat voor elkaar hebt? Welke instellingen heb je? Want ik kan niet gebeld worden op mijn 010-744xxxx nummer. Ik heb ook een Handytone 486.

[ Voor 3% gewijzigd door rclahsen op 27-12-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rclahsen schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:
[...]

Mag ik vragen hoe jij dat voor elkaar hebt? Welke instellingen heb je? Want ik kan niet gebeld worden op mijn 010-744xxxx nummer. Ik heb ook een Handytone 486.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
ik wil graag gebruik maken van dat inbelnummer aangezine je dan ook niet anoniem uitbelt.
maar welke server ik ook instel op m'n 716v5
Registrar: sip1.voipbuster.com, sip.voipbuster.com, connectionserver.voipbuster.com, sip1.sipdiscount.com
Proxy: connectionserver.voipbuster.com, sip1.sipdiscount.com

ik kan 9 van de 10 keer niet bellen of gebelt worden terwijl ik wel goed geregistreerd ben
alleen stun.voipbuster.com werkt goed, al word ik soms nog verbroken midden in een gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wohoo eindelijk een inbound nummer :) :) :) :) :) :) :) :)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107568

Het ziet er allemaal interessant uit. Maar toch wat vragen hierover aan degene die het product al hebben:

* Hoelang is het contract dat je met hun aangaat? Kun je ten alle tijd stoppen?
* Kun je ook gratis bellen naar 0900 etc?
* Als je nummer kan kiezen is het dan de bedoeling dat je eigen nr gekoppeld gaat worden aan verbinding van VoIPbuster? Moet je dan iets regelen met de KPN? Of hoe gaat dat?
* Zijn er ook routers waarbij je een analoog toestel kan aansluiten? Dus router die de vertaalslag analoog -> digitaal en vica versa regelen? Veel providers werken namelijk wel met toestellen die in bezit zijn van een RJ11-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:27
Ik heb een SMC 7908 modem/router. Deze levert de provider Solcon bij hun VoIP dienst. Sinds kort zijn ze via het SIPprotocol aan het werk. Dit werkt nu ook goed via voipbuster en sipdiscount.

Alleen het gebeld worden op het nummer van voipbuster lukt me niet. Mensen die daar ervaring mee hebben?

Zoek op got naar smc/solcon en je vind het topic hierover.
Graag reactie van mensen die het gebeld worden via voipbuster.com werkend hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Net me 010 nummer gehad :)
Alleen ik heb me ATA spul nog niet gekocht.

Maar wat me vraag nou eigenlijk was :+
Zijn er nog goed werkende softphones voor onder de mac?

edit:
http://www.sjlabs.com/sjp.html dit lijkt goed te werken, maar zit nu op me stage dus kan niet al te makenlijk testen :+

[ Voor 29% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 28-12-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146671

Ik heb net een Zyxel 2002L gekocht via ebay in Duitsland. Ze worden via AOL duitsland bij bosjes uitgedeeld, en je ziet ze dan ook redelijk goedkoop bij ebay.de

(heb er inclusief verzendkosten 35,- voor betaald.)

Al lezend vraag ik mij echter af of een inkomend telefoongesprek wel lukt met Voipbuster op zo''n 2002L (IAX??)

Heeft er iemand al ervaring met zo'n ding? Volgens mij is ie in Nederland ook al een tijdje te koop.
Werkt het ontvangen van een gesprek via een voipbuster telefoonnumer?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

---
verander sip.voipbuster.com in connectionserver.voipbuster.com en je kan gebeld worden op je 486 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76574

Anoniem: 146671 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:31:
Ik heb net een Zyxel 2002L gekocht via ebay in Duitsland. Ze worden via AOL duitsland bij bosjes uitgedeeld, en je ziet ze dan ook redelijk goedkoop bij ebay.de

(heb er inclusief verzendkosten 35,- voor betaald.)

Al lezend vraag ik mij echter af of een inkomend telefoongesprek wel lukt met Voipbuster op zo''n 2002L (IAX??)

Heeft er iemand al ervaring met zo'n ding? Volgens mij is ie in Nederland ook al een tijdje te koop.
Werkt het ontvangen van een gesprek via een voipbuster telefoonnumer?

grtz
Heb geen ervaring met jou zylex, maar inbound bellen via IAX werkte altijd prima in combinatie met een asterisk server (had geen ata die iax aan kon)

Echter na de wijziging van VB om via VBapplicatie rechstreeks met elkaar te kunnen bellen werkt dit niet, las echter wel dat ze hier wel mee bezig zijn.

Dus momenteel geen inkomend verkeer mogelijk op IAX of iemand moet anders beweren.

Als je via sip werkt kan je connectionserver.voipbuster.com invullen en dan zou je ook bereikbaar moeten zijn.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76574 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:41:
[...]

Als je via sip werkt kan je connectionserver.voipbuster.com invullen en dan zou je ook bereikbaar moeten zijn.

suc6
Ah, dat bedoelde de vorige poster dus ook, het is een SIP ding, dus met connectionserver.voipbuster.com zal hij het dan doen.

Bedankt (ben weer iets rustiger, neem nu weer aan dat het werkt..)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 146671 op 28-12-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76574

Zat na mijn bericht al even te kijken of iax wel mogelijk was, en idd.. alleen sip, wellicht dat ik even op ga shoppen op ebay ;-)

Lijkt me wel handig dubbele provider in te kunnen stellen voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 04-07 11:55
Ik probeer inkomende gesprekken werkend te krijgen via mijn zyxel 2602 modem. Heb de volgende settings gebruikt:

SIP Number : <gebruikersnaam>
SIP Local Port: 5060
Sip Server Address: connectionserver.voipbuster.com
Sip Server Port:5060
REGISTER Server Address:connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port:5060
Sip Service Domain:connectionserver.voipbuster.com

Hiermee kan ik bellen, en ik zie mijn aangevraagde nummer in de nummermelder. Vervolgens bel ik terug, en ik hoor hem overgaan. Maar de andere telefoon rinkelt niet. Als ik die opneem, dan krijg ik gewoon een kiestoon. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76574 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:59:
Zat na mijn bericht al even te kijken of iax wel mogelijk was, en idd.. alleen sip, wellicht dat ik even op ga shoppen op ebay ;-)

Lijkt me wel handig dubbele provider in te kunnen stellen voor deze prijs.
Ik zit de handleiding even door te nemen van de Zyxel 2002L, is toch wel een leuk ding!

Heeft ook een lifeline bv.

Kan alleen niet vinden hoeveel SIP accounts je in kan stellen, maar zo te zien meer dan 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159825

Sinds gisteren doet m'n grandstream ata-486 raar. Eerst kon ik niet meer bellen en kreeg alleen maar ingeprekstoon. Sip-server aangepast in connectionserver.voipbuster.com. Als ik nu uitbel naar m'n vaste nummer, die ook op de ata is aangesloten, en de verbinding verbreek gaat m'n telefoon over. Dit blijft tot in den treuren aanhouden. Welke instelling is er fout. Ik heb al meerdere site's nagelezen, de technotes van tijdhof nagelezen maar niks gevonden wat m'n probleem oplost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Ik ben sonds kort in het bezit van een SMART VOIP IAD 211
heb hem via mijn werk, zonder boekje e.d. en dat ik ook niet op inet te vinden.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om de juiste instellingen te vinden.
Heeft iemand hier ook zo'n ding en kan hij mij helpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Koenzie op 28-12-2005 17:21 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163049

Ik heb al een tijdje Voipbuster, maar ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor het volgende probleem:

Ik wil mijn vaste nummer door laten schakelen naar voipbuster. Het liefst doe ik dit zonder tussenkomst van een pc. Heeft iemand deze constructie al in de praktijk gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Laatst online: 10-07 22:34
Zojuist een interessante Quick Guide gevonden voor de SPA3000. Hierin staat het hele dialplan gebeuren vrij gemakkelijk uitgelegd. Nu nog even wachten tot de mijne binnen komt :)

SPA-3000 guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:57:
Net me 010 nummer gehad :)
Alleen ik heb me ATA spul nog niet gekocht.

Maar wat me vraag nou eigenlijk was :+
Zijn er nog goed werkende softphones voor onder de mac?

edit:
http://www.sjlabs.com/sjp.html dit lijkt goed te werken, maar zit nu op me stage dus kan niet al te makenlijk testen :+
X-lite werkt goed met een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107568 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:44:
Het ziet er allemaal interessant uit. Maar toch wat vragen hierover aan degene die het product al hebben:

* Als je nummer kan kiezen is het dan de bedoeling dat je eigen nr gekoppeld gaat worden aan verbinding van VoIPbuster? Moet je dan iets regelen met de KPN? Of hoe gaat dat?
* Zijn er ook routers waarbij je een analoog toestel kan aansluiten? Dus router die de vertaalslag analoog -> digitaal en vica versa regelen? Veel providers werken namelijk wel met toestellen die in bezit zijn van een RJ11-aansluiting.
Kan iemand deze vragen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik vind het raar.. mijn moeder kan mij wel bellen op mijn VoipBuster In nummer..
maar zodra ik zelf bel krijg ik te horen dat ik een niet bestaand nummer probeer te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Laatst online: 21-02 10:35
reul schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:01:
Zojuist een interessante Quick Guide gevonden voor de SPA3000. Hierin staat het hele dialplan gebeuren vrij gemakkelijk uitgelegd. Nu nog even wachten tot de mijne binnen komt :)

SPA-3000 guide
Hierbij nog een link naar wat uitleg over Dial Plans.
Nog ff en ik begin het te begrijpen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruisbak op 28-12-2005 23:12 ]

• FlorisD
  • Laatst online: 12-07 13:38
Anoniem: 107568 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:44:

Je gaat geen contract aan. Je kan het vergelijken met prepaid mobiele telefoons. Voordat je echt kan gaan bellen (en dus niet maar een minuut per keer) moet je 1x tegoed op je account zetten (minimum prijs hiervoor 1,30 te betalen per telefoon) en je kan beginnen. Zo lang je alleen gratis nummers belt blijft dit tegoed staan.
Nee, hier zijn via VoipBuster altijd kosten aan verbonden, evenals 0800-nummers. Dit kan je dus beter via KPN of een andere dienst blijven doen.
Nee, maar als je tegoed hebt kan je een VoIP-IN nummer aanvragen. Dit is een NIEUW nummer waarop je gebeld kan worden. Porteren van bestaande nummers is volgens mij (nog?) niet eens mogelijk.
Meer dan genoeg.

Maarre... als je even had GEZOCHT had je deze antwoorden makkelijk zelf kunnen vinden.

• Ruisbak
[...]
Nee, hier zijn via VoipBuster altijd kosten aan verbonden, evenals 0800-nummers. Dit kan je dus beter via KPN of een andere dienst blijven doen.
Niet helemaal correct, 0800 nummers (beller belt gratis) blijven ook gratis.
(Zelf getest.)
Wel lachen als je de zelfservice lijn van KPN belt (0800-0429) met je VOIP telefoon.
Dan kan je de KPN voordeelnummers instellen. :+ 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Ruisbak op 29-12-2005 00:35 ]

• sbakker
  • Laatst online: 11-07 21:06
ik heb sinds vandaag mijn Sipura 1001 binnen. Echter heb ik 1 probleem met voipbuster. Zodra ik gebeld wordt en ik neem de telefoon op dan verliest mijn E-tech V2 Annex A router zijn verbinding! Ik heb reeds mijn router geflashed naar de meeste recente versie (3.46) maar het helpt niks! Als ik voipbuster op mijn laptop draai dan gaat het wel goed. Ook als ik gebeld wordt

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik kan het niet vinden waar het aanligt

[...]
Nee, maar als je tegoed hebt kan je een VoIP-IN nummer aanvragen. Dit is een NIEUW nummer waarop je gebeld kan worden. Porteren van bestaande nummers is volgens mij (nog?) niet eens mogelijk.
Dus bij iedere prepaid-ronde krijg je een ander telefoonnr?

Anoniem: 107568 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:20:
[...]

Dus bij iedere prepaid-ronde krijg je een ander telefoonnr?
Beste ..

Je gaat niets geen verplichting aan of wat dan ook, dus meld je gewoon aan en zie ;-))

Dan kan je overal bij, en zie je hoe het werkt

Lees hun site goed door en beslis dan of je die 1,30 wilt besteden om verder te gaan.

Iedereen hier heeft het allang gedaan, (omdat het aantrekkelijk eruit ziet), en je bent op zijn hoogst 1,30 kwijt als het niet bevalt.

Ik kreeg na een paar dagen een telefoonnummer aangeboden. Deze hou je, net als bij een prepaid kaart.

Maar gewoon doen dus!

KJ

• Byte_Me
zijn er nog tips om inkomende gesprekken werkend te krijgen op een zyxel 2602 of andere sip hardware? ik heb al connectionserver.voipbuster.com in gebruik, maar ik ben nog niet bereikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Byte_Me op 29-12-2005 13:07 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Byte_Me schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:02:
zijn er nog tips om inkomende gesprekken werkend te krijgen op een zyxel 2602 of andere sip hardware? ik heb al connectionserver.voipbuster.com in gebruik, maar ik ben nog niet bereikbaar.
Heb ook een 2602 en connectionserver... werkt bij mij prima.

Heb je op SIP2 wel aangegeven dat inkomende gesprekken naar toestel 1 moeten?

• Byte_Me
Mediacj schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:22:
[...]

Heb ook een 2602 en connectionserver... werkt bij mij prima.

Heb je op SIP2 wel aangegeven dat inkomende gesprekken naar toestel 1 moeten?
nee hoezo? sip 2 staat uit.

edit: het werkt wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 29-12-2005 13:42 ]

• hakuin
sbakker schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:47:
ik heb sinds vandaag mijn Sipura 1001 binnen. Echter heb ik 1 probleem met voipbuster. Zodra ik gebeld wordt en ik neem de telefoon op dan verliest mijn E-tech V2 Annex A router zijn verbinding! Ik heb reeds mijn router geflashed naar de meeste recente versie (3.46) maar het helpt niks! Als ik voipbuster op mijn laptop draai dan gaat het wel goed. Ook als ik gebeld wordt

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik kan het niet vinden waar het aanligt
Ik ben niet echt een deskundige, maar het lijkt wel of de firewall van je router de boel blokt. Controleer of de poorten 5060/5061 openstaan (dat probleem had ik zelf met mijn budgetphone-account).
Misschien is het wel totale onzin wat ik zeg.
Succes verder!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 08-07 14:20
Voipstunt, heeft weer een aantal meer gratis telefoon nrs., helaas lukt het niet om met je voipstunter account in te loggen.. maar goed een nieuw account is snel gemaakt natuurlijk :-)

edit: Kan dus wel inloggen via speedtouch of sipura oid, met sip.voipstunt.com met je voipbuster username/wachtwoord... kan je weer iets meer landen gratis bellen!

[ Voor 32% gewijzigd door BollieBolstra op 29-12-2005 16:09 ]

• Ruisbak
Misschien kan ik nog wat mensen blij maken met een dial plan welke ik zelf gemaakt heb.

Deze is geschikt als je in b.v. A'dam woont. (020)
Dit kengetal moet je natuurlijk aanpassen aan je eigen situatie.
Hij werkt perfect op mijn Sipura SPA-1001.

(06!|090!|<:003120>[2-9]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.S0|xx.|*xx)

Je kan met dit dial plan gewoon nummers gebruiken zonder dat je 0031 ervoor hoeft te zetten.
(Hoef je de nummers in de oude telefoon die je nu voor VoIP gaat gebruiken niet te herprogrammeren.) _/-\o_
Voor lokale nummers, in dit geval 7 cijfers, wordt er automatisch 003120 voor gezet zodat voipbuster het begrijpt.
Mobiele nummers (06) en betaal nummers (0900, 0906 enz.) worden geblokkeerd.
Kosteloos bellen met 0800 nummers wordt doorgelaten.

Suc6. :)

Edit: Nog een voorbeeld van hetzelfde dial plan maar dan voor mensen met een 4 cijferig netnummer.
(In dit voorbeeld 0294.)

(06!|090!|<:0031294>[2-9]xxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.S0|xx.|*xx)

[ Voor 35% gewijzigd door Ruisbak op 31-12-2005 15:36 ]

Anoniem: 34979

Anoniem: 34979 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:29:
Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om via het 0900 nummer een betaling te verrichten, wanneer dit niet langer als een betalingsmogelijkheid wordt vermeld op de website?
Zoveel voipbustertjes hier, denk wel dat iemand dit weet. Iemand nu ervaring hierme?

• Gaitman
  • Laatst online: 22:19

Gaitman

The Real One

Ruisbak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:02:
Misschien kan ik nog wat mensen blij maken met een dial plan welke ik zelf gemaakt heb.

(06!|090!|<:003120>[2-9]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.S0|xx.|*xx)

Je kan met dit dial plan gewoon nummers gebruiken zonder dat je 0031 ervoor hoeft te zetten.
(Hoef je de nummers in de oude telefoon die je nu voor VoIP gaat gebruiken niet te herprogrammeren.) _/-\o_
Voor lokale nummers, in dit geval 7 cijfers, wordt er automatisch 003120 voor gezet zodat voipbuster het begrijpt.
Mobiele nummers (06) en betaal nummers (0900, 0906 enz.) worden geblokkeerd.
Kosteloos bellen met 0800 nummers wordt doorgelaten.

Suc6. :)
Als nu iemand toevallig zo'n dailplan voor een SpeedTouch 716v5 heeft dan ben ik gelukkig :)

Anoniem: 154967

En nog een nieuwe in de reeks: www.voipstunt.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 34979 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:15:
[...]

Zoveel voipbustertjes hier, denk wel dat iemand dit weet. Iemand nu ervaring hierme?
als jij nederland insteld op je profiel (account page) dan zie je het 0900 nummer
stel nou ook de goede plaats in dan krijg je een bijbehorend netnummer als je een tel# opvraagd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
1 nadeeltje, je kan het 0900 nummer niet met je mobiel bellen, en ik heb alleen mobiel en voip. :|

edit: hmm, ideetje. ff inloggen op mijn budgetphone account, misschien kan ik daarmee wel 0900 bellen...
edit2: nop, geen 0900 via budgetphone. Ik kan dus niet ophogen via 0900 :'(

[ Voor 58% gewijzigd door birdibird op 30-12-2005 02:40 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164450

8)7 hoi weet iemand hoe de copperjet 1616 2p instellingen zijn om voipbuster te gebruiken via mijn dect telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Een tip voor mensen met een sipura-1001 budgetphone-startpakket.
Instellingen invoeren van line 2 (sipdiscount) zoals boven in dit topic. En dan het menu Provisioning (via inloggen admin en advanced) alle opties yes veranderen in no . Doe je dat niet dan wordt sipdiscount na 20 minuten eruit gekegeld en vervangen door budgetphone.nl in line 2.
Bellen met line 1 met budgetphone en gratis bellen met sipdiscount line (Wel een # voor het nummer in toetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 146671 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:00:
[...]

Ik zit de handleiding even door te nemen van de Zyxel 2002L, is toch wel een leuk ding!

Heeft ook een lifeline bv.

Kan alleen niet vinden hoeveel SIP accounts je in kan stellen, maar zo te zien meer dan 2.
Bedoel je daarmee meerdere usernames op dezelfde server, of ook meerdere verschillende SIP-servers (dus bijvoorbeeld Budgetphone én Voipbuster (en evt nog meer))? Ben misschien ook wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 18:57
Valt het ook iemand op dat sinds die verandering bij kerst, je nu niet meer hoort hoeveel een gesprek kost ?
Zelfs bij lang overgaan hoor ik het niet meer hier.

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Icheb schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:18:
Valt het ook iemand op dat sinds die verandering bij kerst, je nu niet meer hoort hoeveel een gesprek kost ?
Zelfs bij lang overgaan hoor ik het niet meer hier.
ik hoor het nog wel als ik dat wil, gewoon op mijn 716v5 stun.voipbuster.com invullen (helaas kan ik dan niet gebeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Ruisbak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:02:

Bedankt, kan ik ook goed gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9606564
  • Laatst online: 28-10-2024
Gelukkig heb ik ook een VOIP inbound nummer van Voipbuster.
Bellen met het account via de Draytek Vigor 2900VG gaat prima, maar als ik met m'n eigen mobiel het toegewezen nummer probeer de bellen krijg ik het bericht te horen dat het nummer niet in gebruik is. Ik heb in de router zowel connectionserver.voipbuster.com als het IP 213.61.187.150 als stun.voipbuster.com geprobeerd. In alle gevallen geeft de router 'Registered' aan, maar ben ik niet bereikbaar.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s9606564 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:02:
Gelukkig heb ik ook een VOIP inbound nummer van Voipbuster.
Bellen met het account via de Draytek Vigor 2900VG gaat prima, maar als ik met m'n eigen mobiel het toegewezen nummer probeer de bellen krijg ik het bericht te horen dat het nummer niet in gebruik is. Ik heb in de router zowel connectionserver.voipbuster.com als het IP 213.61.187.150 als stun.voipbuster.com geprobeerd. In alle gevallen geeft de router 'Registered' aan, maar ben ik niet bereikbaar.

Heeft iemand een oplossing?
Same here, net geregistreed en een nummer gekregen, alles volgens mij goed ingesteld, heb een Linksys PAP2 achter een versatel modem, uitbellen perfect, bellen naar het nieuwe nummer vanaf mijn mobiel krijg ik een ingesprek toon.

Iemand nog suggesties? :|

Edit: Bij nader inzien en ietsje meer geduld doet hij het toch, heb de webphone applicatie een keer laten connecten en naar mijn mobiel gebeld. (niet opgenomen uiteraard :P ) hierna de "gemiste oproep" terug gebeld met mijn mobiel en zowaar de telefoon ging over en deed het.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 140431 op 30-12-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hakuin schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:58:
Een tip voor mensen met een sipura-1001 budgetphone-startpakket.
Instellingen invoeren van line 2 (sipdiscount) zoals boven in dit topic. En dan het menu Provisioning (via inloggen admin en advanced) alle opties yes veranderen in no . Doe je dat niet dan wordt sipdiscount na 20 minuten eruit gekegeld en vervangen door budgetphone.nl in line 2.
Bellen met line 1 met budgetphone en gratis bellen met sipdiscount line (Wel een # voor het nummer in toetsen).
Cool, kun je daar meerdere accounts inzetten? Heb er ook eentje besteld bij budgetphone, zal wel ergens volgend jaar komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Marzman schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:08:
[...]

Cool, kun je daar meerdere accounts inzetten? Heb er ook eentje besteld bij budgetphone, zal wel ergens volgend jaar komen.
Inderdaad. Het wachtwoord om in het sipura-menu te komen bij een budgetphone is 1234AB (je postcode met hoofdletters) of HDesk. Je login is user of gewoon admin.
Gewoon even proberen! En dan instellingen aan het begin van het topic invoeren en het dialplan instellen (staat ook in dit topic).
Als je in het menu phone (via advanced) line 2 op default zet en het # verwijderd bij line 2 en zet op line 1, dan bel je zonder hekje met sipdiscount en met hekje via budgetphone. Voordat je gaat beginnen zou ik wel alle instellingen even uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9606564
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 140431 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:00:
[...]

Edit: Bij nader inzien en ietsje meer geduld doet hij het toch, heb de webphone applicatie een keer laten connecten en naar mijn mobiel gebeld. (niet opgenomen uiteraard :P ) hierna de "gemiste oproep" terug gebeld met mijn mobiel en zowaar de telefoon ging over en deed het.
Wat heb je precies gedaan? Bij mij krijg ik een "Het nummer is niet in gebruik" en geen in gesprek toon of iets dergelijks.

Dit doet hij zowel via de Draytek router als wanneer ik ben aangemeld met de Voipbuster applicatie.
In beide gevallen lukt uitgaand bellen wel.
Ook ik heb met de Voipbuster applicatie naar m'n mobiel gebeld en een oproep laten missen.
Het goede nummer verschijnt dan wel, maar als ik terugbel krijg ik de "Nummer niet in gebruik" melding van een vriendelijke vrouwenstem.

Ik heb Voipbuster al gemaild, maar tot nu toe geen reactie.
Heeft iemand suggesties?

Moeten er voor VOIP inbound nog meer poorten open dan de standaard:
UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet waar je die Linksys PAP2 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zijn er eigenlijk ook providers die de 1 minuut limiet niet hebben zonder eerst een +-5€ te betalen?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
Heb ondertussen een VB 053-nummer gekregen en ben toe aan de volgende stap: het aanschaffen van een ATA. Heb veel hierover op deze site gelezen, maar zit nog met een paar onduidelijkheden en door alle verschillende bomen is het best moeilijk het bos te blijven zien.

Wat heb ik nu:
- een KPN-lijn
- een fax (werkt op hetzelfde nummer als mijn telefoon)
- een ADSL-aansluiting
- een Speedtouch 546 modem
- een WRT54G wireless router

Wat wil ik:
- mijn KPN-nummer houden
- gebeld kunnen worden op kpn-nummer en op VB-nummer, maar wel op één telefoon
- ook uit kunnen bellen via beide nummers (maar is dan vanzelfsprekend begrijp ik)
- het liefst mijn fax apart op nog een ander VB-nummer aansluiten
- dat de nummerweergave op mijn Siemens Gigaset het gewoon blijft doen (las dat sommige Speedtouch apparaten daar nog wel eens moeite mee hebben).
- Het liefst geen all-in-one apparaat gezien de snelheid waarmee de ontwikkeling van de techniek zich voortschrijdt, tenzij het natuurlijk veel voordelen biedt dan wel voor de kosten geen fluit uitmaakt. Zou me bijv. kunnen voorstellen dat een ATA-wireless router combi best interessant is.

Wat vraag ik me af:
- Heeft iemand een suggestie welke ATA (of combi) ik het best kan aanschaffen?
- Wat is het verschil tussen een Lifeline en een FXO-poort? Ik lees "uitgebreidere mogelijkheden t.a.v. de keuze VoIP - gewone lijn", maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Je kunt toch sowieso wel dialplans instellen?
- Zelf dacht ik dat de Handytone 386 aardig dicht in de buurt zit (heeft geen FXO-poort), maar ik vraag me af of ik daadwerkelijk van instellen dat KPN-nummer en VB-nummer 1 naar FXS-poort 1 moeten en VB-nummer 2 (voor de fax) naar FXS-poort 2. Of is het juist zo dat hier één FXS poort bedoeld is om te bellen via de bestaande (KPN-)lijn en de andere FXS poort voor VoIP?
- Kun je uberhaupt meerdere VB-nummers bezitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
Als ik via VoipBuster, VoipStunt of SIP Discount een nummer bel dat in gesprek is hoor ik helemaal niets. (Stilte dus.)
M.a.w. ook geen in gesprek toon.
Dat is nogal verwarrend.

Heeft iedereen daar last van?

Overigens kan ik met mijn VoipBuster account gegevens van al deze SIP providers gebruik maken. _/-\o_

@Chris27: Ik heb niet je hele post uit zitten pluizen maar kijk eens naar een SPA-3000.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruisbak op 31-12-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Laatst online: 12-07 15:51
Ik heb mijn analoge telefoon aangesloten op voice poort 1 van mijn Speedtouch 716v5 met de laatste firmware. Ik heb een nummer bij VoipBuster, maar daar kan ik niet op gebeld worden. Ik krijg dan een ingesprekstoon. Ik kan wel uitbellen. Als registrar heb ik sip.voipbuster.com en als proxy connectionserver.voipbuster.com.

Wie weet de oplossing dat ik op mijn VoipBuster nummer gebeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
zet ze beide op sip1.voipbuster.com, dat was bij mij de oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door birdibird op 31-12-2005 17:18 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Ruisbak schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:25:
Als ik via VoipBuster, VoipStunt of SIP Discount een nummer bel dat in gesprek is hoor ik helemaal niets. (Stilte dus.)
M.a.w. ook geen in gesprek toon.
Dat is nogal verwarrend.

Heeft iedereen daar last van?

Overigens kan ik met mijn VoipBuster account gegevens van al deze SIP providers gebruik maken. _/-\o_

@Chris27: Ik heb niet je hele post uit zitten pluizen maar kijk eens naar een SPA-3000.
Yup, bij mij zie ik in het display gelijk dat het gesprek afgebroken is.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107568 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:27:
Wie weet waar je die Linksys PAP2 kan kopen?
Heb hem bij Netoord gekocht, even in de pricewatch kijken, 73 euro inclusief verzenden geloof ik. Met postbank vooruit betaald en ondanks dat zei ABN hadden toch 2 dagen later al in huis, erg netjes :)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 140431 op 01-01-2006 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 00:06

Nicap

Tsssk....

FF ter info:

ik heb een 033 nummer gekregen, maar woon in Meppel (0522).

Ik vind het zelf geen probleem, want het is maar een nummer. Maar het werd gevraagd dit te melden, dus...

Zou zoiets bestaan:

een ATA net als de Sipura 3000 bijvoorbeeld, maar...
Met een GSM module erin die je laten doorschakelen naar bijv. je eigen mobiele telefoon. Een simpele GSM module kost niet zoveel.
Je hebt zat aanbieders van mobiele telefonie waar je samen bellen kaartjes hebt waarbij je gratis elkaar kan bellen. Zo'n kaartje druk je in die module je je kan lekker "gratis, of heel goedkoop" * bellen naar je ..... die een poos in het buitenland zit. Of een leuke draadloze telefoon met erg groot bereik :-)

Of is dit wishfull thinking?

* het moeten wel buitenlandse mobiele kaartjes zijn natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door Nicap op 01-01-2006 09:57 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 00:06

Nicap

Tsssk....

thefxr schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:16:
weet iemand hoeveel het kost, als je vanaf een vaste lijn een voipbuster nr belt?

hoe kan ik met sipdiscount nu gratis naar belgie bellen,via welke softphone en wat zijn de instellingen?
(btw, ben nog niet geregistreerd,alleen voipbuster)
How much will it cost my friends to call my VoIP-In number?^ top

The VoIP-In number is a regular phone number so any charges that might regularly occur from calling a number in that location still apply. An example: If you have a VoIP-In number in London and a friend living in London calls your VoIP-In number from a regular landline they will be charged for a local call. If your friend calls from Germany, the international costs for calling a London number apply. Just think of your VoIP-In number as a regular phone number, because it is!

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Hier een 2e account aangevraagd. Binnen 5 minuten: Amsterdam ingesteld in accountprofiel, 0900 nummer gebeld, voipin-nummer "gekocht voor 0 euro", 020 nummer gekregen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door birdibird op 01-01-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Laatst online: 12-07 11:27
Ik heb een raar probleem, ik heb al een voip buster acount al een paar maanden al sinds het begin.
Hij heeft het altijd al goed gedaan ik heb het in combinatie met de ZyXel Prestige 2602 H router met tiscali special.

Maar mijn probleem is dat ik soms niet meer kan bellen met voipbuster en dit duurt dan ook best wel lang, als ik bel dan krijg ik het geluidje van dat het een verkeerde nummer is maar ik kan nog wel bellen met mijn tiscali voip acount,
maar dit probleem is er eigenlijk sinds ik een dect telefoon heb, hier voor had ik een analoog en toen had ik het probleem helemaal niet.

ik heb al me router gerest maar dat had geen effect, ik heb naar de configuratie's gekeken in me router en dat klopte ook op de voipbuster site en daar klopte ook alles had genoeg credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb dit ook soms als ik bel met sip.voipbuster.com, met sip1.voipbuster.com niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 08:24
Hmm, vage constructie is dit. Voipbuster.com lijkt als twee druppels water op voipstunt.com, maar bij die laatste kan je naar meer landen gratis bellen. :?

Heb me overigens aangemeld bij voipbuster, land Nederland en stad Delft (015), kreeg een 033 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ruisbak schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:25:

Heb gekeken naar een SPA-3000, maar deze heeft maar één FXS-poort en ik wil graag mijn fax en telefoon afzonderlijk en met aparte telefoonnummers gaan gebruiken. Daarnaast wil ik bereikbaar blijven op mijn KPN-nummer. Hoe werken apparaten met twee FXS-poorten trouwens? Je kunt neem ik aan beide poorten een apart VoipBuster-nummer toewijzen, In mijn geval dus één voor de telefoon en één voor de fax. Maar kan ik daarnaast mijn KPN-nummer ook alleen aan de poort met telefoon toewijzen, dus zonder dat de fax overgaat??

Zat ondertussen te denken toch een all-in-one te gaan aanschaffen, waarbij ik denk aan de E-tech Triple Play. Iemand hier ervaringen mee? Heb er hier nog niet veel over gelezen, maar het ziet er naar uit dat dit één van de weinige apparaten is met 2xFXS, 1xFXO... Krijg er dan wel automatisch een modem en router bij, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Volgens mij voldoet de handytone 386 aan je wensen. Ook bij TC Shop te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
De Handytone 386 lijkt een interessante optie, maar deze heeft een Lifeline poort ipv een FXO. Wat mis ik dan? De uitleg hierover op de site snap ik niet helemaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Laatst online: 12-07 15:51
Ik ben inmiddels bereikbaar op het 023 nummer van VoipBuster met mijn Speedtouch 716v5.
Maar nu zie ik dat de logging van mijn Speedtouch overspoelt wordt met de melding: "VOIP: Send BYE". Heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 03:39:
[...]

Heb hem bij Netoord gekocht, even in de pricewatch kijken, 73 euro inclusief verzenden geloof ik. Met postbank vooruit betaald en ondanks dat zei ABN hadden toch 2 dagen later al in huis, erg netjes :)
Bedankt daar ga ik eens kijken!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 10:35
Hallo Allemaal!

ik heb onlangs een PAP2 gekocht bij OBCS.nl, goede en geschikte levering!

Echter als ik de pap2 instel op voipbuster kan ik er prima mee bellen en gebeld worden.
Alleen als ik een nummer bel welke in gesprek is hoor ik niets... de lijn is dood, zelfs geen ingesprekstoon.

Weet iemand hier een oplossing voor?

ALvast bednkt voor de replys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boomster schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:29:
Hallo Allemaal!

ik heb onlangs een PAP2 gekocht bij OBCS.nl, goede en geschikte levering!

Echter als ik de pap2 instel op voipbuster kan ik er prima mee bellen en gebeld worden.
Alleen als ik een nummer bel welke in gesprek is hoor ik niets... de lijn is dood, zelfs geen ingesprekstoon.

Weet iemand hier een oplossing voor?

ALvast bednkt voor de replys.
Anders check je even pagina 7, er zijn meer mensen met dat probleem maar een oplossing is er niet echt volgens mij.

Overigens nog iets lastigs wat de PAP2 betreft is dat je niet kan schakelen naar de andere lijn om te bellen, als je bijvoorbeeld via lijn 2 wil bellen en de stekker van de telefoon zit in lijn 1 zul je het stekkertje om moeten pluggen. Een optie # 2 of # 1 zou erg handig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi.

Binnekort komt mijn zyxel binnen, en ik heb al een dect set. Nu heb ik begrepen dat door beperkingen in de zyxel icm met viopbuster inkomende gesprekken niet werken. Maar ik heb toch 24/7 een servertje draaien, kan ik daarop de windows versie van astrix zetten en die dan als t ware de kopeling laten vormen met viopbuster?
Dus zoiets:
voipbuster <> astrix <> zyxel <> telefoon
Kan dit en gaat dan uiteindelijk ook de telefoon over als er iemand op mijn voipbuster nummer belt?
Is er iemand die zoiets al draaiend heeft? Want ik heb al ff naar die configs gekeken maar snap er nog niet veel van.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik heb net mijn voipbuster account gebruikt om met voipstunt naar Australie te bellen. Ondanks dat dit volgens de voipstunt website gratis zou moeten zijn kostte mij dit toch 1 cent per minuut. Dat is het tarief van de voipbuster site. Het lijkt er dus op dat je altijd de voipbuster prijzen betaald als je met een voipbuster account belt. Als je de voipstunt prijzen wilt zul je daar een tweede account aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
EricEric schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 02:07:
Ik heb net mijn voipbuster account gebruikt om met voipstunt naar Australie te bellen. Ondanks dat dit volgens de voipstunt website gratis zou moeten zijn kostte mij dit toch 1 cent per minuut. Dat is het tarief van de voipbuster site. Het lijkt er dus op dat je altijd de voipbuster prijzen betaald als je met een voipbuster account belt. Als je de voipstunt prijzen wilt zul je daar een tweede account aan moeten maken.
je gebruikt een voipbuster account dus dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

het staat alleen wat misleidend in de first post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
knakworst schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:31:
ow,toch niet gratis dus dmv die andere te gebruiken :( maarjah,is nog steeds goedkoper dan 1.7cent bij skype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Laatst online: 10-07 13:39
Ik heb de instellingen zoals ze staan vermeld in de openingspost van voipbuster ingevuld in mijn zyxel 2602r-61 (en de variant van connectionserver.voipbuster.com) maar mijn modem blijft een continue ingesprektoon geven op beide voip-poorten. Ik heb dit probleem ook al voorgelegd aan de helpdesk van zyxel maar daar heb ik nogsteeds geen antwoord van gekregen. Ik begin hard te twijfelen aan het juist functioneren van de modem. De zelfde inloggegevens gebruikt voor SJPhone (via m'n pda) en dan werkt het wel. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
knakworst schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:31:
er was mij verteld dat het werkte, maar ik zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Kan iemand mij uitleggen waarom dit bedrijven dezelfde service verkoopt onder 3 verschillende namen?
http://www.voipbuster.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sipdiscount.com
blijft raar vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46
Anoniem: 3671 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit bedrijven dezelfde service verkoopt onder 3 verschillende namen?
http://www.voipbuster.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sipdiscount.com
blijft raar vind ik
Verschillende technieken als ik het goed heb begrepen.
Ze willen met VoIPbuster dat je alleen nog hun software client kan gebruiken.
Met VoIPstunt zou je dan een IAX2 verbinding kunnen maken
En met SIPdiscount kan je met SIP spullen bellen.

Vermoedelijk is het te ingewikkeld om 3 verschillende technieken op 1 account of service te draaien. En dat kan ik mij maar al te goed voorstellen.

Dit is allemaal van horen zeggen van iemand die bevriend is met een Belg die voor die gasten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
volgens mij doen ze het gewoon om meer marktaandeel te krijgen. bovendien werken bij voipbuster sip apparaten juist beter dan voorheen. zie niet in waarom ze dat zouden fixen als je alleen met de client behoort te kunnen bellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Byte_Me op 04-01-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141029

super_dirk schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:11:
Ik heb de instellingen zoals ze staan vermeld in de openingspost van voipbuster ingevuld in mijn zyxel 2602r-61 (en de variant van connectionserver.voipbuster.com) maar mijn modem blijft een continue ingesprektoon geven op beide voip-poorten. Ik heb dit probleem ook al voorgelegd aan de helpdesk van zyxel maar daar heb ik nogsteeds geen antwoord van gekregen. Ik begin hard te twijfelen aan het juist functioneren van de modem. De zelfde inloggegevens gebruikt voor SJPhone (via m'n pda) en dan werkt het wel. Wat doe ik verkeerd?
vul bij authenticate user id je voipbuster accountnaam in dan zou het moeten werken en wel uitloggen op je pc natuurlijk anders belt hij op je pc in. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90842

Voor de mensen die zich toch afvragen hoe ze dit toch allemaal realiseren.
http://www.voip-info.org/wiki/view/Finarea+SA
Mooie uitleg over hoe het bedrijf ,achter al deze software, werkt.

Let ook op de www.voipcheap.nl pagina die blijkbaar niet echt pluis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 14:43
finnyhut schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:06:
Heb me overigens aangemeld bij voipbuster, land Nederland en stad Delft (015), kreeg een 033 nummer.
offtopic:
Ik heb als locatie Bussum opgegeven en heb een 010 nummer gekregen :) We zitten dus precies in elkaars lokale gebied :P Ruilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
Anoniem: 90842 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:51:
Voor de mensen die zich toch afvragen hoe ze dit toch allemaal realiseren.
http://www.voip-info.org/wiki/view/Finarea+SA
Mooie uitleg over hoe het bedrijf ,achter al deze software, werkt.

Let ook op de www.voipcheap.nl pagina die blijkbaar niet echt pluis is.
Bedankt, dat is interessant leesvoer.
Worldwide

http://www.voipbuster.com (Type 4 w/ softphone, SIP/IAX unsupported but seem to work)
http://www.sipdiscount.com (Type 4 for standard SIP devices and softphones)
http://www.voipstunt.com (Type 4 w/ softphone, SIP unsupported but seems to work. Free unlimited calls to many more countries (presently 39) than SIPdiscount, esp. in Asia. IAX not working.)
Aangezien ik gedoneerd heb bij voipbuster hoop ik dat de SIP devices blijven werken.
Anders kunnen we weer opnieuw doneren bij sipdiscount en ben ik tevens mijn VOIPIN nummer kwijt. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ruisbak op 04-01-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
Voor de Nederlandse lezers onder ons nog een mooie (en geteste) dial string voor de Sipura SPA-1001 ATA.
Twee voorbeelden voor 3 en 4 cijfers in het netnummer.
Uiteraard het netnummer aanpassen aan je eigen lokale netnummer en klaar ben je!
(Zonder de voorloop nul dus. In het voorbeeld is 020 "<:003120>" en 0294 "<:0031294>" gebruikt.)

(06!|090!|<:003120>[2-9]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>[89]xx.S0|xx.|*xx)
(06!|090!|<:0031294>[2-9]xxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>[89]xx.S0|xx.|*xx)

Have fun. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ruisbak op 04-01-2006 23:12 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.