Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Henkie-Jan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:40:
Hmm, meer mensen problemen met bellen?
Hier wordt ie steeds na een paar seconden verbroken. :'(

Zie trouwens ook dat er weer nieuwe landen aan toegevoegd zijn!

[...]
Kijk uit! Het staat er wel, maar Rusland is helemaal niet gratis...

Staat trouwens ook niet als gratis in de tarievenlijst... vreemd :/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 07-02-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 01:45
in voipbuster staan bij instellingen,geluidsapparaten,audio,in,uit enzo
op welke instellingen moet voipbuster staan icm de tiptel 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:53:

Kijk uit! Het staat er wel, maar Rusland is helemaal niet gratis...

Staat trouwens ook niet als gratis in de tarievenlijst... vreemd :/
Wat raar, want gister zijn er ook weer landen aan toegevoegd.

Slovenia
South-Korea
Thailand
Venezuela

Ik heb trouwens geen poorten op mijn routertje geopend, maar bij mijn vaders account op de andere PC hier op de zelfde modem werkt het wel.
Ik krijg Error 27: Sorry, no data received from the orther party...

Edit: Probleem is opgelost! Ik had als Rec onder mijn geluidskaart software S/PDIF in staan.
Dat werkt natuurlijk niet 8)7

Heb trouwens voor een kennis net de Thomson Speedtouch 716 besteld.
Ben benieuwd, ga ik zelf eerst ook nog ff mee spelen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-02-2006 17:29 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik twijfel tussen een zyxel 2002L en een 2602R, kan iemand me het verschil in werking uit leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Wortelstok schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:49:
[...]

@Grotegok: wat is een seriele kabel met "Pegelwandler" die je daarvoor nodig hebt??
Gebruik zoals je in de beschrijving leest een ouwe (of nieuwe) siemens oid seriele GSM datakabel waar je de stekker vanaf knipt. Hier zit namelijk al een pegelwandler in (signaalomzetter, van TTL naar 3.3v)
Het stekkertje, kabeltje wat je normaal gebruikt om je audio signaal van je cd speler in je PC aan te sluiten past weer precies op je zyxel. Dus aan elkaar maken (solderen ofzo) volgens de beschrijving en gaan met die benaan.
Precies volgens wat er staat!

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Hoe zit het dan met het feit dat bellen naar Amerika tegenwoordig 0,01 ct per min. kost?
Of heb ik een fout in mn config? :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10
tomic schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:54:
Hoe zit het dan met het feit dat bellen naar Amerika tegenwoordig 0,01 ct per min. kost?
Of heb ik een fout in mn config? :)
Zal wel niet aan jou liggen maar meer aan Voipbuster, Voipstunt of Sipdiscount.
Ze zijn alle drie net zo veranderlijk als het weer en omdat het een "beta" test is heb je ook nergens recht op. Niet zo erg als je gratis kunt bellen maar dat heeft zo z'n nadelen.

Ook een nadeel is dat de drie sites niet allemaal dezelfde mogelijkheid van betalen bieden.
Ik vind 10 euro net even te veel om "gratis" te mogen bellen. Opwaarderen per telefoon o.i.d. is een stuk gebruikers vriendelijker, bovendien hoeft je dan je credit kaart niet te gebruiken wat ook wel een prettig gevoel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ferdw schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:26:
[...]

Je moet wel 0031 draaien......
003136522xxxx geeft dezelfde ingespreks toon...
(Normaal nr: 036-522xxxx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167888

Momenteel al lid van voipbuster.com wat me in die 2 dagen niet tegen viel. Wil nu het lieft een telefoon waarmee ik draadloos zonder dat mijn pc aan hoeft te staan kan bellen en gebeld kan worden.

Momenteel gebruik ik linksys wrt54 g router en een speedtouch isdn modem voor de adsl (mx stream).

Wat zijn de goedkoopste maar wel goedwerkende opties? Heb hier eventueel nog draadloze tel. liggen welke ik ervoor kan opofferren. Waar te koop of waar het goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 19:09
Heeft iemand trouwens een gratis of betaalbare (zoals trillian) IM/VoIP tool gevonden ?

Ik zou graag een communication tool hebben. msn / GoogleTalk / SIP .

Ik heb natuurlijk al ge-googled maar heb deze combinatie nog niet kunnen vinden.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Anoniem: 167888 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 02:56:
Momenteel al lid van voipbuster.com wat me in die 2 dagen niet tegen viel. Wil nu het lieft een telefoon waarmee ik draadloos zonder dat mijn pc aan hoeft te staan kan bellen en gebeld kan worden.

Momenteel gebruik ik linksys wrt54 g router en een speedtouch isdn modem voor de adsl (mx stream).

Wat zijn de goedkoopste maar wel goedwerkende opties? Heb hier eventueel nog draadloze tel. liggen welke ik ervoor kan opofferren. Waar te koop of waar het goedkoopste?
Hier gebruik ik de Sipura 1001 kost ¤75,00 ong. een Budgetphone prepaid nr. kost ¤10,00 per jaar, dat had ik er met een paar maanden uit want de Kpn is eruit gegaan.
Waarom Budgetphone? ik ben bereikbaar voor anderen tegen lokaal tarief en ik heb een backup voor voipbuster.

Dit is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een stabiele oplossing.
Iemand welicht een andere suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Dr.DNA schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 04:22:
Heeft iemand trouwens een gratis of betaalbare (zoals trillian) IM/VoIP tool gevonden ?

Ik zou graag een communication tool hebben. msn / GoogleTalk / SIP .

Ik heb natuurlijk al ge-googled maar heb deze combinatie nog niet kunnen vinden.
Ze zijn wel bezig las ik op de trillian fora om een dergelijke plugin te maken. Skype is al wel beschikbaaar alsplugin, zie hiervoor google: skyllian :9

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Weet iemand nog een oplossing voor mijn ingespreks probleem?

Zodra ik een nummer bel krijg ik te horen dat ze in gesprek zijn.
Ik gebruik een Zyxel 2602R. Account is geregistreerd. (sip1)
Ik krijg ook een kiestoon, maar zodra ik een nummer bel is hij ingesprek.

Via viopbuster in Windows kan ik wel prima bellen.
Ik draai 0031 en dan het normale tel nr zonder de eerste 0.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 167445 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:13:
[...]

Hier gebruik ik de Sipura 1001 kost ¤75,00 ong. een Budgetphone prepaid nr. kost ¤10,00 per jaar, dat had ik er met een paar maanden uit want de Kpn is eruit gegaan.
Waarom Budgetphone? ik ben bereikbaar voor anderen tegen lokaal tarief en ik heb een backup voor voipbuster.

Dit is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een stabiele oplossing.
Iemand welicht een andere suggestie??
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Uitgaande gesprekken gaan standaard via voipbuster en inkomende gesprekken komen binnen op een nummer van budgetphone. Met een hekje voor het nummer bel ik uitgaand via budgetphone.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Marzman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Uitgaande gesprekken gaan standaard via voipbuster en inkomende gesprekken komen binnen op een nummer van budgetphone. Met een hekje voor het nummer bel ik uitgaand via budgetphone.
Niets aan toe te voegen.... ook mijn config....!!!!! gaat tot nu toe vrij aardig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 14:25

knakworst

Get more sats!

KamiKaaze schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:31:
[...]

Niets aan toe te voegen.... ook mijn config....!!!!! gaat tot nu toe vrij aardig....
En ook mijn config!!! _/-\o_

En nummerweergave met de Motorola DECT: http://www.kieskeurig.nl/...1A05DC12570280042FCDF.htm

Geluidskwaliteit vind ik de laatste tijd echt vergelijkbaar met KPN, ik ben echt tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Vandaag mijn livebox, van Wanadoo, vervangen door een Linksys WAG345G-eu en nu kan ik wel weer connectie maken met voipbuster vanaf mijn asterisk server. Met de livebox er tussen lukte dit niet.

Ik heb een Wanadoo Family 24MB abbonnement.

Mocht iemand anders problemen hebben met de combinatie Wanadoo livebox en voipbuster vervang dan je livebox door een ander ADSL2+ modem.

Groeten,

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 07:22

zeekoe

zeekoe

ff een vraag die volgens mij niet eerder gesteld is (als ik goed genoeg gezocht heb): is het mogelijk om de Wanadoo Livebox in te stellen voor bv. Voipbuster, of werkt hij alleen en altijd via Wanadoo's eigen netwerk? En zo niet, is er een andere provider die VoIP aanbiedt met een modem die wel zelf te configureren is?

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
opmerking
How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?^ top

Credit in your VoipBuster balance remains active for 120 days after your last purchase.

120 dagen nog maar ipv de eerst beloofde 180 dagen!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
zeekoe schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:55:
ff een vraag die volgens mij niet eerder gesteld is (als ik goed genoeg gezocht heb): is het mogelijk om de Wanadoo Livebox in te stellen voor bv. Voipbuster, of werkt hij alleen en altijd via Wanadoo's eigen netwerk? En zo niet, is er een andere provider die VoIP aanbiedt met een modem die wel zelf te configureren is?
Op de livebox kun je niet je eigen voipprovider instellen. Wanadoo heeft dit afgesloten voor zover ik weet.

Kijk eens bij www.zyxel.nl, of www.draytek.nl of www.linksys.nl. Alle drie hebben adsl modems die ook voip kunnen. Je kunt in deze modems zelf je voip provider instellen.

Je kunt ook kijken op www.budgetphone.nl. Zij lever voip inclusief hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakmiv op 08-02-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Hm, jammer. Ik had gehoopt dat het met de Livebox o.i.d. zou kunnen, omdat die toch al min of meer gratis is. Niet-gratis hardware kan ik wel aankomen, werk bij een helpdesk van netwerkspul :)
Ik ben bang dat 't dan toch extra moet kosten. Bedankt voor de info iig.

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34
thefxr schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:02:
opmerking
How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?^ top

Credit in your VoipBuster balance remains active for 120 days after your last purchase.

120 dagen nog maar ipv de eerst beloofde 180 dagen!! :(
120 dagen is nog steeds 3 maanden en dan bedoelen ze 120 dagen je account niet gebruiken (dus niet inloggen of bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

flipjevandejam schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:33:
120 dagen is nog steeds 3 maanden en dan bedoelen ze 120 dagen je account niet gebruiken (dus niet inloggen of bellen).
Ben bang van niet dus... hoewel ik niet gehinderd word door enige kennis over VoipBuster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
knakworst schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:11:
[...]

En ook mijn config!!! _/-\o_

En nummerweergave met de Motorola DECT: http://www.kieskeurig.nl/...1A05DC12570280042FCDF.htm

Geluidskwaliteit vind ik de laatste tijd echt vergelijkbaar met KPN, ik ben echt tevreden.
Meen je niet..... die heb ik ook ;) . Meest geinige vind ik als ik iemand bel met een 050 nummer terwijl ikzelf uit regio 015 kom.... meestal is het ff stil aan de andere kant.
Ik ben zelf nog de config van de sipura aan het testen, maar draait tot nu toe al meer dan een week probleemloos dus kan er vanuit gaan dat het goed werkt. (zolang casema er niet uit ligt natuurlijk).

In de router heb ik in ieder geval de poorten 5060 en 5061 naar de sipura geleid, en een aantal NAT regels in de sipura uitgelaten. Op een of andere vage manier blijft nu alles wel stabiel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 16:45
Hoi,

Ik heb alle topics doorgelezen en doorzocht op bbnet en bridge maar niet gevonden wat ik wil weten.

Ik heb adsl via bbnet en zou graag ook voip willen gebruiken. Nu begrijp ik dat als je de modem in bridge mode hebt zoals wordt verwacht bij bbnet kan je geen modem gebruiken die voip in het modem heeft.

Mijn situatie is modem - Linuxbak (24/7) switch voor de rest.

Welk ATA kastje komt er nu in aanmerking om aan mijn switch te hangen?

alvast bedankt voor de reacties

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

discusws schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:26:
Hoi,

Ik heb alle topics doorgelezen en doorzocht op bbnet en bridge maar niet gevonden wat ik wil weten.

Ik heb adsl via bbnet en zou graag ook voip willen gebruiken. Nu begrijp ik dat als je de modem in bridge mode hebt zoals wordt verwacht bij bbnet kan je geen modem gebruiken die voip in het modem heeft.

Ook gezocht op BBNED (met een d dus)?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 16:45
tuurlijk is typo! :P

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150943

Def_P schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:09:
Hoi.

Binnenkort komt mijn zyxel binnen, en ik heb al een dect set. Nu heb ik begrepen dat door beperkingen in de zyxel icm met viopbuster inkomende gesprekken niet werken.
Ik ben zelf vandaag aan het testen geweest met de Zyxel Prestige 2302R, deze is vergelijkbaar met de 2600 serie behalve dat er geen ADSL modem in zit.
Met SIP discount heb ik nu prima dial in en dial out en perfecte spraak kwaliteit.

Ik heb wel echo cancelation uitgezet en alleen de G711 codec laten gebruiken om goede kwaliteit te krijgen. Dus opzich hoef je asterisk niet te gaan gebruiken alhoewel het leuk speelgoed blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16563

ik gebruik nu de linksys / sipura spa 3000

echt top prima geluid
veel opties mogelijk vast door zetten naar voip en andersom
heb deze ook via www.voiptoko.nl
hier voor had ik een atcom ook niet verkeerd zekers omdat die ook iax ondersteund maar toch ff wat anders

als voipbuster / sip discount / voipstunter duurder worden waar gaan jullie dan heen ?

xeloq
budgetphone
........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
Anoniem: 16563 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:40:

echt top prima geluid
hier voor had ik een atcom ook niet verkeerd zekers omdat die ook iax ondersteund maar toch ff wat anders

als voipbuster / sip discount / voipstunter duurder worden waar gaan jullie dan heen ?

xeloq
budgetphone
........
ik hoop de mijne ook binnenkort binnen te krijgen, lijkt me een erg relaxed apparaatje, aangezien ik in duitsland woon en vaak naar nederland wil bellen, ook met mijn mobiel. zal me waarschijnlijk veel geld besparen dus.

en duitsland is niet gratis meer :(
nederland gelukkig nog wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 10-02-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Hallo allemaal,

Ik heb even de volgende vragen:

1. Kan je bij Sipdiscount ook een VoIP-In nummer krijgen?
2. Ben je bij Sipdiscount ook verplicht om een minimaal aantal aan beltegoed te hebben?
3. Zo ja, hoe moet/kan je betalen?

Hoe zit het eingelijk met veiligheid bij deze providers?

[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-02-2006 17:54 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Henkie-Jan schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:50:
Hallo allemaal,

Ik heb even de volgende vragen:

1. Kan je bij Sipdiscount ook een VoIP-In nummer krijgen?
2. Ben je bij Sipdiscount ook verplicht om een minimaal aantal aan beltegoed te hebben?
3. Zo ja, hoe moet/kan je betalen?
1. ja
2. Ja, ik weet niet het exacte bedrag (5 of 10 euro?), maar volgens mij kan je niet betalen met de telefoon en dan is het duurder.
3. Creditcard, Paypall, Moneybookers staat gewoon op de site trouwens :)
Henkie-Jan schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:50:
Hoe zit het eingelijk met veiligheid bij deze providers?
Welke veiligheid? Als in betrouwbaarheid? Die ligt lager dan bij KPN, dat geld trouwens voor alle voipoplossingen. Bij een stroomstoring kun je niet bellen, bij een storing aan je internetverbinding kun je niet bellen en bij een storing bij de telefonieaanbieder kun je niet bellen. Bij KPN heb je meestal alleen het laatste (wat bij KPN ook veel minder gebeurd).

Kijk eens naar de uitzending van Kassa van vorige week. Daar wordt een beetje ingegaan op betrouwbaarheid en dergelijke al weet de "expert" minder van de onderwerpen dan de presentator.

Als je de rechten bedoelt die je hebt op levering van goede diensten met veiligheid, die liggen ook lager. Eigenlijk ben je betatester en het is een buitenlandse toko wat het moeilijker maakt. Maar over het algemeen werkt het prima en het is een goedkope oplossing als je niet te afhankelijk van je telefonie bent.

[ Voor 52% gewijzigd door Marzman op 10-02-2006 18:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
Nog nergens kunnen vinden maar weet iemand de reden waarom als je via SIP contact hebt met voipbuster je bij bellen niet eerst de dame krijgt die zegt dat het gesprek maar zero cents kost? Bij mij gaat de telefoon alleen maar over. Was wel handig omdat je zo kon waarnemen of je nog gratis belde.

Via IAX (kreeg) en de voipbuster app zelf krijg je die wel.

Groeten,

Afbeeldingslocatie: http://www.verbraak.org/image.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De gesprekskosten aankondiging schijnt binnenkort weer geactiveerd te worden las ik op het forum van voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38988

Hoi,

Dat klopt wel ja. Het modem fungeert als bridge, dus in dit geval krijgt je Linux-bak een publiek IP-adres. Je modem geeft alleen verkeer door van de DSL-gateway naar je Linux-bak en andersom.

Als je je Linux-server als router (NAT) hebt geconfigureerd, dan kun je in principe iedere ATA of SIP-telefoon in je switch prikken. Waarschijnlijk moet je instellen dat je achter een NAT-router zit en een STUN-server instellen. Zou allemaal vrij eenvoudig moeten zijn. Ik voorzie geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoi,

Er zijn ook genoeg routermodems te verkrijgen voor RFC1483 Bridged hoor (ik denk dat bijna alle hier verkrijgbare modemrouters Bbned zelfs wel ondersteunen).

Verder maakt het weinig verschil of je nu een linuxbak een adslmodem of een losse router gebruikt. Op al deze routers kun je gewoon een atakastje aansluiten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Anoniem: 16563 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:40:

echt top prima geluid
hier voor had ik een atcom ook niet verkeerd zekers omdat die ook iax ondersteund maar toch ff wat anders.
heb jij (of iemand anders) misschien een uitgebreide handleiding voor de spa-3000? ik heb alleen een quickguide, maar daar heb je niet zoveel aan. zowel bij linksys als bij sipura kan ik geen handleiding downloaden en google biedt ook al geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ik heb een australische setup guide voor de sipura 3000 gevonden, en daarin stond een uitgebreid stuk over dialplans. leek me wel interessant voor dit topic.
Dial Plans

Dial plans can be very confusing at first glance. However they are invaluable feature of the SPA-3000 so you should at least learn the basics of how they work.

Dial Plan Syntax

( ) - The entire dial plan must be surrounded by an open and close bracket.
| - Each individual dial plan must be separated by a pipe | character.
0-9 - Treated as normal digits
x - Treated as any normal digit 0-9 on phone
* - Treated as normal * character on phone
# - Treated as normal # character on phone
. - Repetition
< : > - Replacement, eg <02:612> means replace 02 with 612
<:@gw0> - Gateway 0 is the PSTN line
<:@gw1> - Gateway 1 (Advanced Feature)
<:@gw2> - Gateway 2 (Advanced Feature)
<:@gw3> - Gateway 3 (Advanced Feature)
<:@gw4> - Gateway 4 (Advanced Feature)
S0 - Dial Immediately
! - Barring a number, place this at the end of the number to bar it
, - Provides a dial tone
[ ] - Limiting choices, eg [24] means either 2 or 4, [2-5] means 2,3,4 and 5, [24-68]
means 2,4,5,6,8

Example Dial Plans

Dial Plan 1: (000S0<:@gw0>)
Description: The above dial plan is extremely simple, yet extremely important. When
you dial 000 (Emergency number) your call will go out through Gateway 0
(<:@gw0) which is your normal PSTN line, immediately (S0) after you have
dialed the 3rd 0.

Dial Plan 2: (000S0<:@gw0>|1800xxxxxxS0<:@gw0>)
Description: The above dial plan contains two individual plans, building on from Dial
Plan 1. You will notice that a | separates the 1st dial plan from the 2nd .The
2nd dial plan is used to route 1800 numbers through the your PSTN line. It
works the same way as the 1st dial plan, in that when you dial a 1800 number
followed by 6 other digits (0-9) it will be directed through your PSTN line.

Dial Plan 3: (<*1:0123456789>)
Description: This plan demonstrates replacement. If you dial a * followed by a 1 then the
number 0123456789 would be dialed.

Dial Plan 4: (<0:61>[2-9]xxxxxxxxS0)
Description: This plan demonstrates replacement and limiting choices. When you dial an 0
followed by a 2,3,4,5,6,7,8 or 9 and then nine of any other digit (0-9) it will
prepend 61 and remove the 0. So if you rang 02 123456789 the actual number
that would be called would be 61 2 123456789.

Dial Plan 5: (1900xxxxxx!)
Description: This plan demonstrates number barring. If you enter a 1900 followed by 6
more digits (0-9) you call will not be placed.

Dial Plan 6: (<#9:>xx.<:@gw0>)
Description: This plan demonstrates replacement and repetition. When you enter a #9
followed by any number of digits(a timeout is used to determine the end) it
will go out through the PSTN line (Gateway 0).
Putting it all together

Dial Plan 7: (000S0<:@gw0>|1800xxxxxxS0<:@gw0>|1300xxxxS0<:@gw0>|
1900xxxxxx!| 0[2-9]xxxxxxxxS0|<#9:>xx.<:@gw0>)
Description: This plan combines elements from all the above dial plans. It routes all 000,
1800, 1300 calls out via the PSTN line. Its bars 1900 numbers. It allows an
Australian land line to be called and it also allows you to select the PSTN line
by dialing a #9.

[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 11-02-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 19-06 20:54
Marzman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 07:04:
Er zijn ook genoeg routermodems te verkrijgen voor RFC1483 Bridged hoor (ik denk dat bijna alle hier verkrijgbare modemrouters Bbned zelfs wel ondersteunen).
Maar iig de Zyxels vereliezen dan hun VoIP mogelijkheden, omdat ze niet meer aan IP routing doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 10:57
Ik gebruik nu al een tijdje sipdiscount om mee uit te bellen... maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om een eigen telefoonnummer te krijgen. Jij zegt dus dat WEL mogelijk is?? Hoe dan? Ik ben namelijk best tevreden met sipdiscount, een voip-in-nummer zou het compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ziekloon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje sipdiscount om mee uit te bellen... maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om een eigen telefoonnummer te krijgen. Jij zegt dus dat WEL mogelijk is?? Hoe dan? Ik ben namelijk best tevreden met sipdiscount, een voip-in-nummer zou het compleet maken.
Staat gewoon in het Menu als je ingelogd bent op de website van sipdiscount.com
Dat ziet er dan zo uit. Je kiest dan de optie "Get inbound phone number".
Je moet wel voldoende credit hebben.

Please choose one of the following options:
Buy Credit
Get inbound phone number
Your purchases
Recent calls
Your personal details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 13-04 10:57
HoppyF schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:42:
[...]

Staat gewoon in het Menu als je ingelogd bent op de website van sipdiscount.com
Dat ziet er dan zo uit. Je kiest dan de optie "Get inbound phone number".
Je moet wel voldoende credit hebben.

Please choose one of the following options:
Buy Credit
Get inbound phone number
Your purchases
Recent calls
Your personal details
Right!!! Ik zie het 'al'... Doh. Dank je!
En het werkt. :)
Zelfs de nummerweergave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
heeft iemand enig idee hoe ik de sipura SPA-3000 zover krijg dat hij een 9 draait om de telefoonlijn te openen? Ik heb het idee dat het hele apparaat nu niet werkt doordat hij geen verbinding maakt. ook asl ik mezelf bel gaat bijv. de telefoon niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Nu mijn telefoonrekening de pan uit rijst heb ik voipbuster ook maar eens geprobeerd :D werkt echt lekker man :7 Enig idee hoelang de gratis nummers beschikbaar zijn zoals Mexico waar ik altijd heen bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 19-06 19:09
Even een schaamteloze cross-post :
Mijn "Asterisk + Voipbuster + Softphone + Voicemail" howto.

http://kruissen.com/asterisk-voipbuster-combo/

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Alle commentaar is welkom...
Meer info over Asterisk natuurlijk in : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1093262

[ Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 14-02-2006 03:34 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

wat ze van mij wel er uit mogen halen is dat na 1 uur de verbinding uit valt omdat het maximale tijdslimiet is overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167042

???? is het zo dat ook als je beltegoed hebt op je voipbusteraccount je maar maximaal 1 uur kunt bellen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 167042 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:08:
???? is het zo dat ook als je beltegoed hebt op je voipbusteraccount je maar maximaal 1 uur kunt bellen????
Ik ben gelukkig altijd binnen een uurtje wel uitgepraat, maar ja 60 minuten is het maximum. Je kan daarna wel weer meteen opnieuw bellen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

Anoniem: 167042 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:08:
ja ik gewoon beltegoed op account, ik ben nooit binnen 1 uur uitgelult dus ja dat wordt idd terug bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb even wat lopen zoeken naar de mogelijkheid om een originele firmware ipv. een Tiscali firmware in m'n Zyxel 2602H-61C 'Tiscali' te flashen.
Op deze site http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86384 wordt beschreven hoe het met een Prestige 2002L moet. Ik denk dat er voor de 2602 het zelfde verhaal geldt. De seriele aansluiting is in ieder geval in de 2602 ook aanwezig.

Zoals jullie misschien al weten is de frimware voor de 2602H-61C niet downloadbaar bij Zijxel.
Volgens mij moet deze firmware werken: ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602...3.40(MV.4)C0_Standard.zip
Ik kom tot deze conclusie door de pdf te lezen die in bovenstaande file zit: "Supported Platforms: ZyXEL Prestige 2602H/HW/HL/HWL-61C". Voor de 63c, de isdn variant, waar wel alle firmwares downloadbaar zijn, zijn de firmwares voor de H, HW en HWL 61c ook allemaal dezelfde !

Wat er nog ontbreekt aan de puzzel:

- de beschreven byte voor feature bit 1 is bij mijn modem geen 06 maar 0a.
02 - 00000010
06 - 00000110
als ik dat doorvoer op 0a, dan zal 0e dus de juiste setting moeten zijn
0a - 00001010
0e - 00001110

router> sys atsh

RAS version : V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006
Ram Size : 32768 Kbytes
FlashSize : AMD 32M
romRasSize : 2803902
bootbase version : V1.10 | 12/02/2004
Product Model : Prestige 2602H-61
MAC Address : 001349182515
Default Country Code : FD
Boot Module Debug Flag : 00
RomFile Version : ED
RomFile Checksum : 7447
RAS F/W Checksum : eab6
SNMP MIB level & OID : 060102030405060708091011121314151617181920
Main Feature Bits : C0
Other Feature Bits :
9D 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 01 41 13 00 00 00

- Het Product Model zegt Prestige 2602H-61 terwijl de aan onderkant van mijn modem 2602H-61C staat. Voor de 'originele' firmware zal dit Prestige 2602HWL-61C moeten worden.

Ik ga zo even op zoek naar mijn oude Siemens com kabel, eens kijken of dat wil lukken.

Verder hoop ik dat er mensen mee gaan denken, en misschien wel doen _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 12-02-2006 17:26 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Misschien een domme vraag. 8)7 Hoe kan ik in het menu van Zyxel prestige 2602-61c komen?

Ik hebde indruk dat voipbuster steeds beter word. Ik vind de kwaliteit beter dan van budgetphone. Daar hoor ik af en toe een irritante echo, in tegenstelling tot voipbuster dat een goede kwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 19-06 19:52
192.168.1.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:49
Byte_Me schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:05:
Ik heb een australische setup guide voor de sipura 3000 gevonden, en daarin stond een uitgebreid stuk over dialplans. leek me wel interessant voor dit topic.

[...]
Idd, en een (nuttige) aanvulling hierop:

http://voxilla.com/download/Dial_Plan_Wizard_Beta_v1_0_1.zip

Dial Plan Wizard.. Superhandig. Vereist wel de .net rommel. Hiermee kun je dialplans maken EN debuggen (je kan t simuleren zodat je precies ziet welke stap er genomen wordt bij het invoeren van een telefoonnr)

Ik heb zelf een losse ATAbox, kutding...
http://www.sipcom.com.cn/ata1000.html

Dat ding wordt ook onder andere namen verkocht, en bij die andere zie ik firmwares en dialplans, bij mij staat er in de setup nergens een optie om dialplans in te vullen. Ook ondersteunt ie maar 1 SIP account, en aangezien ik al een nr bij budgetphone had (inbellen) kan ik dus nog niet uitgaand bellen via voipbuster oid.. En die k*tchinezen reageren ook niet op mails voor nieuwe firmwares...
binnenkort een andere ata-doos scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Als je een Tiscali versie hebt ! Bij de echte Zyxel firmware is het standaard 192.168.1.1

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ik kwam er zonet achter dat het telefoon in gebeuren met de zyxel 2602h van tiscali opeens werkt.
Alleen de nummerweergave werkt niet, maar dit zou kunnen komen omdat er weer een kastje tussen zit om bereikbaar te zijn op de kpn lijn en uit te bellen via de zyxel. Maar dat zou ondersteund moeten zijn.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168497

Hoi,

Ik woon in Frankrijk en heb bij VOIPbuster een VOIP-in aan. Helaas kreeg ik een frans nummer (ik had verwacht dat ik ergens kon kiezen voor het land waarin dat nummer zich bevond, maar het werd automatisch frans) terwijl ik een Nederlandse wil.
Nog geen reactie gehad van VOIPbuster op de vraag of je dat kunt veranderen. Iemand hier daar ervaring mee?
Heb je daar perse een IP-nummer in NL voor nodig op het moment van registratie en zou ik daarvoor nog een nieuw account moeten aanmaken (a EUR 10) vanaf een NL's IP-nummer? Of kan ik de huidige omzetten?

Bedankt!
Lisette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Anoniem: 168497 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:08:
Hoi,

Ik woon in Frankrijk en heb bij VOIPbuster een VOIP-in aan. Helaas kreeg ik een frans nummer (ik had verwacht dat ik ergens kon kiezen voor het land waarin dat nummer zich bevond, maar het werd automatisch frans) terwijl ik een Nederlandse wil.
Nog geen reactie gehad van VOIPbuster op de vraag of je dat kunt veranderen. Iemand hier daar ervaring mee?
Heb je daar perse een IP-nummer in NL voor nodig op het moment van registratie en zou ik daarvoor nog een nieuw account moeten aanmaken (a EUR 10) vanaf een NL's IP-nummer? Of kan ik de huidige omzetten?

Bedankt!
Lisette
Heb je bij het aanmelden een nederlands of een frans adres ingevoerd? Ik denk eerder dat voipbuster zich daarop oriënteerd dan op het IP adres, kan het fout hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een frans adres. En een frans telefoonnummer. Snap het ook wel dat ze me frans waanden, alleen hopelijk kan het ongedaan gemaakt worden en bouwen ze voortaan een keuze-module in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
Je krijgt een nummer in het land dat je hebt aangegeven bij je gegevens. Dit veld is het enige veld dat je niet naderhand nog kunt wijzigen.

Ik zelf heb drie accounts bij voipbuster: 1 in Nederland, 1 in Engeland en 1 in Amerika. Voor nederland heb ik een Nederlands nummer gekregen en voor Engeland een engels nummer. Amerika geven helaas nog geen nummers bij uit.

Ik heb dit gedaan zodat mensen in Engeland mij tegen lokaal tarief kunnen bellen.

Je zult dus een nieuw account moeten aanmaken met als land Nederland voor een VOIP-in in nederland.
Afbeeldingslocatie: http://www.verbraak.org/image.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweakmiv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:39:
Je krijgt een nummer in het land dat je hebt aangegeven bij je gegevens. Dit veld is het enige veld dat je niet naderhand nog kunt wijzigen.
...
Je zult dus een nieuw account moeten aanmaken met als land Nederland voor een VOIP-in in nederland.
[afbeelding]
Dank je wel!! IP-nummer maakt dus inderdaad niet uit. Jammer maar helaas van het franse tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85656

Ik heb deze week wat zitten spelen met die gratis minuut bellen, en dat beviel allemaal wel goed. Daarom heb ik zojuist het dat 10tje betaald en een telefoon nummer aangevraagd, en gelukkig kreeg ik een nummer met het zelfde netnummer als ik nu al heb bij de kpn ;)

Ik heb ook al dialplans in mn speedtouch 716v5 gemaakt om het 0031 weg te laten, en met behulp van # over te schakelen op de oude pstn.
Dat werkt allemaal perfect, ik heb alleen nog een paar vragen waar ik mee zit, en ik hoop dat iemand die hier kan beantwoorden.

- Kan ik met voipbuster ook 112 bellen? (voel er weinig voor om het te proberen).
- Is het mogelijk bij een ingesprek toon een 5 te toetsen zodat je terug wordt gebeld als die persoon heeft neergelegd? (net als bij kpn).
- Is er een reeële kans dat voipbuster inneens geld gaat vragen voor vaste NL nummers, bijvoorbeeld over een half jaar?

bijvoorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

Op 10-02-2006 kreeg ik van VOIPBuster de volgende mail;
Dear XXX en XXX,

VoipBuster credit is valid for 120 days.
Your credit will expire in 30 days.
We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit so your current credit will not expire.

Kind regards,
VoipBuster Customer Services
www.voipbuster.com
dus wij onze paypal-account weer aanvullen....

Nu krijg ik vandaag (13-02-2006) wederom een mail van VOIPBuster;
Dear XXX en XXX,

Your VoipBuster credit has expired.
Please go to our website to buy new credit, so you can keep making free calls!

Kind regards,
www.voipbuster.com

Hmm.... bij mij gaan de dagen wat minder snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

En plots was mijn credit expired, blijkt nu 120 ipv 180 dagen te zijn en niet eens een mailtje 10 dagen vooraf :(.

Ook dacht ik dat je credit expirede xxx dagen na je laatste betalende oproep.

edit

Die mail hierboven heb ik nooit gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomsworld op 13-02-2006 18:12 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tomsworld schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:12:
En plots was mijn credit expired, blijkt nu 120 ipv 180 dagen te zijn en niet eens een mailtje 10 dagen vooraf :(.

Ook dacht ik dat je credit expirede xxx dagen na je laatste betalende oproep.

edit

Die mail hierboven heb ik nooit gehad.
Bij mij komen alle mails van voipbuster in mijn spamfilter, kijk daar eens of je hem hebt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
Anoniem: 162495 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:12:
Op 10-02-2006 kreeg ik van VOIPBuster de volgende mail;
Dear XXX en XXX,

VoipBuster credit is valid for 120 days.
Your credit will expire in 30 days.
We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit so your current credit will not expire.

Kind regards,
www.voipbuster.com
dus wij onze paypal-account weer aanvullen....

Nu krijg ik vandaag (13-02-2006) wederom een mail van VOIPBuster;
Dear XXX en XXX,

Kind regards,
www.voipbuster.com

Hmm.... bij mij gaan de dagen wat minder snel
Flink balen, mijn tegoed is volgens mijn berekening nog 2 weken geldig... Heb geen enkel mailtje gehad van 30 dagen..

Weet iemand of het "betaald nr bellen" die 120 dagen nou opheft? De ene zegt van wel, de andere van niet :) Edit: Niet dus |:(
Anoniem: 85656 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:55:
- Kan ik met voipbuster ook 112 bellen? (voel er weinig voor om het te proberen).
- Is het mogelijk bij een ingesprek toon een 5 te toetsen zodat je terug wordt gebeld als die persoon heeft neergelegd? (net als bij kpn).
- Is er een reeële kans dat voipbuster inneens geld gaat vragen voor vaste NL nummers, bijvoorbeeld over een half jaar?

bijvoorbaat dank ;)
1) Nee, 112 en voip is nog niet mogelijk, word echter wel aan gewerkt. De reden hiervoor is het gebrek aan NAW gegevens
2) Nee, maar waarschijnlijk wel met Asterisk :)
3) Best mogelijk, het is een "Beta" programma.. Ze verwijderen er een stel en voegen er elke keer weer wat bij....Kwestie van afwachten, en met 1,30 val je je er dus geen buil aan ansich ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sypher op 13-02-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:21

Neo

Ik heb het vandaag ook geprobeerd en het werkte meteen zonder iets in te hoeven stellen. Ik heb alleen één vraag, ik was van plan om binnenkort naar Wandadoo Family met telefonie over te stappen. Is er iemand die Wanadoo met telefonie heeft en nog steeds apart kan bellen (en gebeld worden) met voipbuster? Ik heb even gezocht in dit topic (en die van Wanadoo) maar ik zag niemand waarbij het gelukt was.

[ Voor 14% gewijzigd door Neo op 13-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136326

zeekoe schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:43:
[...]

Ben bang van niet dus... hoewel ik niet gehinderd word door enige kennis over VoipBuster :)
Ben ook bang dat ze iets ernstigs hebben veranderd aangezien mijn beltegoed ook ineens weg is? En inderdaad als je het leest zoals het er staat hierboven dan moet je dus echt in die 3 maanden je beltegoed opmaken anders raak je het kwijt? Ik gebruik het al bijna een jaar en maakte af en toe gewoon een betaald telefoontje. Maar zoals het er nu staat dan lijkt het erop alsof je iedere 120 dagen je beltegoed moet op maken om gratis (onbeperkt) te kunnen blijven bellen? Als iemand hierover een ZEKER antwoord kan geven dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:20:
[...]

Idd, en een (nuttige) aanvulling hierop:

http://voxilla.com/download/Dial_Plan_Wizard_Beta_v1_0_1.zip

Dial Plan Wizard.. Superhandig. Vereist wel de .net rommel. Hiermee kun je dialplans maken EN debuggen (je kan t simuleren zodat je precies ziet welke stap er genomen wordt bij het invoeren van een telefoonnr)

Ik heb zelf een losse ATAbox, kutding...
http://www.sipcom.com.cn/ata1000.html

Dat ding wordt ook onder andere namen verkocht, en bij die andere zie ik firmwares en dialplans, bij mij staat er in de setup nergens een optie om dialplans in te vullen. Ook ondersteunt ie maar 1 SIP account, en aangezien ik al een nr bij budgetphone had (inbellen) kan ik dus nog niet uitgaand bellen via voipbuster oid.. En die k*tchinezen reageren ook niet op mails voor nieuwe firmwares...
binnenkort een andere ata-doos scoren...
Toen ik de naam zag, dacht ik direct aan de Sipura SPA-1000. Blijkt het een ander ding te zijn 8)7

Maar... de websites van Sipura (www.sipura.com) en Sipcom (www.sipcom.com.cn dus) lijken wel héél erg op elkaar... toch iets met elkaar te maken? Misschien eens proberen om de firmware van de SPA-1000 erop te gooien? (Ik geef geen garantie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 19-06 20:54
netvisions schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:38:
Weet iemand of het "betaald nr bellen" die 120 dagen nou opheft? De ene zegt van wel, de andere van niet :) Edit: Niet dus |:(
Ik kreeg net het volgende mailtje:
Dear eborn,

Kind regards,
www.voipbuster.com
Ik heb ooit opgewaardeerd met Paypal, maar ik denk dat dat niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 19-06 20:09
kheb vanmiddag een mailtje zoals die van eborn gekregen, en ik kon inderdaad niet meer bellen. Dus ook geen minuut meer zelfs. Dus maar €1.40 opgewaardeerd... En we kunnen weer 4 maanden vooruit :)
Anoniem: 136326 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Ben ook bang dat ze iets ernstigs hebben veranderd aangezien mijn beltegoed ook ineens weg is? En inderdaad als je het leest zoals het er staat hierboven dan moet je dus echt in die 3 maanden je beltegoed opmaken anders raak je het kwijt? Ik gebruik het al bijna een jaar en maakte af en toe gewoon een betaald telefoontje. Maar zoals het er nu staat dan lijkt het erop alsof je iedere 120 dagen je beltegoed moet op maken om gratis (onbeperkt) te kunnen blijven bellen? Als iemand hierover een ZEKER antwoord kan geven dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als zuinige Nederlander kunnen we nu zeggen dat het woord gratis niet meer klopt:)
Het kost dus minimaal 1.40 aan opwaarderen per 4 maanden. En het maakt dus ook niet meer uit of je een betaald gesprek maakt in die 4 maanden. Ik gebruik het vaak zat dus heb maar weer opgewaardeerd voor 1.40. maar de conclusie blijft nu natuurlijk: voipbuster=niet gratis meer

[quote]Kentut schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:02:
kheb vanmiddag een mailtje zoals die van eborn gekregen, en ik kon inderdaad niet meer bellen. Dus ook geen minuut meer zelfs. Dus maar €1.40 opgewaardeerd... En we kunnen weer 4 maanden vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verlies je eigenlijk ook je inbound telefoonnummer wanneer je je credits verliest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[quote]Anoniem: 136326 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:59:
Dus als zuinige Nederlander kunnen we nu zeggen dat het woord gratis niet meer klopt:)
Het kost dus minimaal 1.40 aan opwaarderen per 4 maanden. En het maakt dus ook niet meer uit of je een betaald gesprek maakt in die 4 maanden. Ik gebruik het vaak zat dus heb maar weer opgewaardeerd voor 1.40. maar de conclusie blijft nu natuurlijk: voipbuster=niet gratis meer
Kentut schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:02:
is die 1.40 het minimum? bij voipstunt is het 10 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Stomme vraag misschien van mij,maar kon het niet vinden in de search functie: krijg je een waarschuwing dat je na 4 maanden ff moet opwaarderen? of ben je zomaar bv account kwijt? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Marzman schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:29:
[...]

Bij mij komen alle mails van voipbuster in mijn spamfilter, kijk daar eens of je hem hebt ;)
Daar was ik op zoek naar maar dat is onvindbaar ook vindt ik er niks van terug in de logs van mijn mailserver dus volgens mij is die mail nooit verstuurd.

Maar wat ik wel zie is dat het minimum bedrag een groot verschil is, bij mij is het minimum 10 euro via cc of paypal of 6;20 waarvan je iets minder dan 4;5 krijgt per telelfoon.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162495

netvisions schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:19:
Verlies je eigenlijk ook je inbound telefoonnummer wanneer je je credits verliest? :?
Heb inmiddels via paypal opgewaardeerd, maar zie nogsteeds mijn eigen nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee het nummer wat ik had gekregen heb ik nog steeds (niet getest). Dus die raak je niet kwijt. Alleen je geld:)
Anoniem: 162495 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:41:
[...]

Heb inmiddels via paypal opgewaardeerd, maar zie nogsteeds mijn eigen nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85656 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:55:
Mijn ATA heeft hier een functie voor: bij een in-gesprek toon toets je 5 (standaard is het *05 oid, maar dat heb ik veranderd) en dan gaat hij het nummer om de 30 seconden terugbellen totdat het niet meer in gesprek is. Het probleem is dat de andere kant al overgaat voordat je zelf hebt opgenomen, dus je hebt een risico dat de ander eerder opneemt en dan meteen weer ophangt omdat er niemand is. Hij gaat wel op een speciale manier over (tring-triiiiing-tring ipv triiiiiiiiiiiiiiing) dus je weet dat je snel moet opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Laatst online: 18-06 16:23

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Weet iemand een MAC oplossing om met VOIPBUSTER te bellen?
Ik heb uren gegoogled, maar kwam alleen op eyebeam uit. Is er geen opensource versie hiervoor, zodat ik zelf het SIP adres kan intikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

Twee vraagjes:

Als ik met VB en een sipura naar duitsland wil bellen, dan gaat het nummer kiezen niet goed. (nummer ingetoetst, maar lijn lijkt dood)

Als ik # toets achter het laatste nummer (# is in de telefonie de code voor "end of dail string") gaat het kiezen direct goed. En hoor ik de lijn overgaan.

Het lijkt me dus dat de sipura staat te wachten tot dat ik meer toetsen indruk. Weet iemand waar ik de wachttijd kan instellen?

ander vraagje,

zijn hier geen gebruikers van een AVM fritzbox (5050, 7050 of 7170) in combinatie met voipbellen. Als je naar de specs kijkt, zijn het machtige apparaten

3 interne analoge aansluitinge
1 S0 bus voor 8 isdn apparaten
Analoge / ISDN lijn externe lijn.
DSL modem (tot adsl2+)

ben benieuwd naar ervaringen

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

roelbb schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:41:
Twee vraagjes:

Als ik met VB en een sipura naar duitsland wil bellen, dan gaat het nummer kiezen niet goed. (nummer ingetoetst, maar lijn lijkt dood)

Als ik # toets achter het laatste nummer (# is in de telefonie de code voor "end of dail string") gaat het kiezen direct goed. En hoor ik de lijn overgaan.

Het lijkt me dus dat de sipura staat te wachten tot dat ik meer toetsen indruk. Weet iemand waar ik de wachttijd kan instellen?
Volgens mij zit dat in je dialplan. Bij mij wacht hij ook als ik meer dan 10 cijfers intoets. Bij 7 (3-cijferig netnummer) of 10 cijfers gaat hij wel meteen bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
iemand al geprobeerd met VB te faxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je na die 3 maanden bijvoorbeeld nog 10 euro hebt staan, en je doet er net op tijd het minimale bedrag bij, blijft die 10 euro nog staan? Of raak je dien dan echt kwijt? Want anders wordt het wel duur allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:20
Anoniem: 85656 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:52:
Als je na die 3 maanden bijvoorbeeld nog 10 euro hebt staan, en je doet er net op tijd het minimale bedrag bij, blijft die 10 euro nog staan? Of raak je dien dan echt kwijt? Want anders wordt het wel duur allemaal.
Blijft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt :) dat is wel acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Kun je SIPdiscount.com ook via telefoon opwaarderen toevallig (nummer)? De minimale bijdrage is daar nu 10 euro en dat vind ik net wat aan de hoge kant.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Die vraag heb ik oog over VOIPstunt of Sipdiscount. Kun je na de eerste keer €10 storten misschien de tweede keer (na 3 maanden) een kleiner bedrag storten? Nu betaal je dus effectief een abonnementsgeld van € 3.33 per maand. Dat is natuurlijk nog steeds maar een derde van Budgetphone, maar niet echt gratis meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
"No 'PayByPhone' numbers available"

Nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64531

AMD user schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:52:
Ik heb het vandaag ook geprobeerd en het werkte meteen zonder iets in te hoeven stellen. Ik heb alleen één vraag, ik was van plan om binnenkort naar Wandadoo Family met telefonie over te stappen. Is er iemand die Wanadoo met telefonie heeft en nog steeds apart kan bellen (en gebeld worden) met voipbuster? Ik heb even gezocht in dit topic (en die van Wanadoo) maar ik zag niemand waarbij het gelukt was.
geen probleem hoor met wanadoo... alleen kan je de livebox niet als sipadres gebruiken.. ik hoop dat iemad daar nog eenoplossing voor gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb sinds een maand of 9 Wanadoo telefonie. Dit gaat inderdaad prima samen met VOIPBuster.
Sinds een paar dagen heb ik voor de lol een Zyxel Prestige P2002L adapter (gekocht op Ebay Duitsland).
Tot mijn verbazing is de geluidskwaliteit van VOIPBuster via zo'n ATA zoveel beter dan Wanadoo telefonie dat ik mijn vaste telefoon overgezet heb op VOIPbuster (via de "lifeline" functie). Het geluid is voller en klinkt luider dan Wanadoo; komt waarschijnlijk ook door de G.711 codec die gebruikt wordt (Wanadoo gebruikt nog steeds G.728).

Als je de Livebox gebruikt moet je er wel rekening mee houden dat deze (volgens mij) geen QOS (Quality Of Service) ondersteunt. Dat betekent dat als je tegelijk aan het downloaden bent op je netwerk, je gesprekskwaliteit behoorlijk kan afnemen. Het is nl. zo dat de ATA een prioriteits-cijfer aan de VOIPpakketjes koppelt, waar de router (als hij dit kan!) rekening mee houdt.
De Livebox doet dit dus niet dus heb ik mijn oude Speedtouch 510 afgestoft en ge-upgrade, en die kan het wel!

Al met al ben ik nu zeer tevreden met de kwaliteit van mijn telefonie. Ik ga waarschijnlijk gebruikmaken van de ontsnappingsclausule van Wanadoo telefonie door de recente tariefsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:04
nou bij mij werkt het wel anders.. als ik m'n asterisk voip centrale aanzet en dan bel via voipbuster klapt m'n livebox eruit... het werkt dus niet zo heel erg lekker :) maar ik hoop dat ze met een oplossing komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
thefxr schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:12:
iemand al geprobeerd met VB te faxen?
Heb net m'n speedtouch 716 v5 in gebruik en daar een fax op aangesloten. Ik heb vandaag een en ander geprobeerd (faxen vanaf het werk). Ging één keer niet goed (fax hield er tegen het eind mee op) en één keer perfect. Nu kan het natuurlijk liggen aan het faxapparaat waarmee ik verstuurde want dat is ook een antiekje...

Het werkt dus, faxen via VB, maar ik moet eerst nog eens wat extra faxen versturen en ontvangen voordat ik kan zeggen dat het superbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Joop Dorresteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:01:
Weet iemand een MAC oplossing om met VOIPBUSTER te bellen?
Ik heb uren gegoogled, maar kwam alleen op eyebeam uit. Is er geen opensource versie hiervoor, zodat ik zelf het SIP adres kan intikken??
X-Lite

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

Nicap

Tsssk....

Newjersey schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:48:
nou bij mij werkt het wel anders.. als ik m'n asterisk voip centrale aanzet en dan bel via voipbuster klapt m'n livebox eruit... het werkt dus niet zo heel erg lekker :) maar ik hoop dat ze met een oplossing komen..
Bij mij werkt het ook niet met de Livebox. Soms klapte hij er inderdaad uit. Maar ben nu inmiddels EX-wanadoo :-)
Alleen nog ff wachten op de volgende provider.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nicap schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Bij mij werkt het ook niet met de Livebox. Soms klapte hij er inderdaad uit. Maar ben nu inmiddels EX-wanadoo :-)
Alleen nog ff wachten op de volgende provider.
Ook niet op een andere poort? Waarschijnlijk gebruikt de livebox zelf poort 5060 al, dan zou je 5061 ofzo kunnen proberen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:21

Neo

Bedankt voor jullie antwoorden, ik dacht dat het helemaal niet mogelijk was.
Anoniem: 64531 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:24:
[...]

geen probleem hoor met wanadoo... alleen kan je de livebox niet als sipadres gebruiken.. ik hoop dat iemad daar nog eenoplossing voor gaat vinden
Sorry maar zou je kunnen uitlegen wat het nadeel is. Ik heb een sipadres nog niet hoeven instellen en kan ook niet vinden wat het precies is.

Ik ben blij dat het werkt via de livebox (behalve die QOS das jammer) alleen als de geluidskwaliteit van voipbuster beter is kan ik mischien beter geen telefonie nemen, scheelt ook weer een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[quote]Anoniem: 87302 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:49:
Anoniem: 136326 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:59:

[...]

is die 1.40 het minimum? bij voipstunt is het 10 euro!
Dat is ook het gekke bij Voipbuster, Voipstunt en Sipdiscount.

Het is allemaal hetzelfde bedrijf maar bij Voipbuster is 1.40 genoeg en bij de andere twee niet.
Ik begrijp ook niet waarom ze niet een zelfde betalings methode hanteren bij alle drie de sites.
Het moet toch kunnen om via de telefoon op te waarderen ipv via credit card??
Als het bij de één kan moet het bij de andere ook kunnen of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[quote]HoppyF schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:54:
Anoniem: 87302 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:49:

[...]

Dat is ook het gekke bij Voipbuster, Voipstunt en Sipdiscount.

Het is allemaal hetzelfde bedrijf maar bij Voipbuster is 1.40 genoeg en bij de andere twee niet.
Ik begrijp ook niet waarom ze niet een zelfde betalings methode hanteren bij alle drie de sites.
Het moet toch kunnen om via de telefoon op te waarderen ipv via credit card??
Als het bij de één kan moet het bij de andere ook kunnen of ben ik nu gek?
misschien wacht Finarea/Betamax (bedrijf achter alles) eerst tot een heleboel Nederlanders min of meer 'afhankelijk' zijn geworden van Voipbuster.
dan halen ze opeens Nederland uit de gratis-bellen-lijst.
ze hopen dat heleboel mensen dan naar Voipstunt/Sipdiscount stappen en even 10€ betalen (want daar kan het dus niet voor €1.40) om weer gratis te kunnen bellen.

ze wisselen regelmatig van gratis landen. ze zullen het vast heel tactisch spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[quote]Caesu schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:23:
HoppyF schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:54:

[...]
misschien wacht Finarea/Betamax (bedrijf achter alles) eerst tot een heleboel Nederlanders min of meer 'afhankelijk' zijn geworden van Voipbuster.
dan halen ze opeens Nederland uit de gratis-bellen-lijst.
ze hopen dat heleboel mensen dan naar Voipstunt/Sipdiscount stappen en even 10€ betalen (want daar kan het dus niet voor €1.40) om weer gratis te kunnen bellen.

ze wisselen regelmatig van gratis landen. ze zullen het vast heel tactisch spelen...
Als ik voor een cent p/m binnen Nederland kan bellen vind ik het nog niet duur. Dan ga ik echt niet meteen alles omzetten naar Sipdiscount/Voipstunt.

Wel zit er zoiets achter denk ik ja omdat de landen verschillen. Waarschijnlijk hopen ze gewoon dat je bij zo veel mogelijk sites registreerd zodat je naar veel landen gratis kan bellen.

/▌

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.