Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
hallo,

ik wil graag met voipbuster gaan bellen, maar heb een paar vragies.

- is het mogelijk om als windows in lockstand staat (gebruiker aangemeld en vervolgens wachwoordscherm geactiviveerd start+L) om via een USB-telefoon te bellen?
- Het tweede is welke USB-telefoon doet het goed met voipbuster. En dat wil ik oppakken,bellen,neerleggen.
- is het beter om met een klein kastje te bellen zodat je oude toestel kan gebruiken, zo ja welk kastje?

Alvast bedankt!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:47:
Ik had net een gesprek wat erg slecht was. Andere kant kon mij niet goed verstaan. Bleek dat ik vergeten was dat mijn pc zwaar stond te downloaden (kwam net thuis toen te telefoon rinkelde en dacht dus niet aan pc die nog aan stond). Dat is dus wel een nadeel met die losse kastjes die je aan je router hangt, als je veel download moet je nog eerst naar je pc om de downloads even te stoppen.

Als ik ooit een nieuwe router moet kopen wordt het iets met voip/wireless en qos ;)
er zijn proggies waarmee je gewoon de bandbreedte kan toewijzen/reserveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Gezocht op GoT en Google, en inmiddels weeg ik een ons -ik kom er niet helemaal uit.

Ik woon in de VS en heb een Westell DSL modem/router en een Sipura SPA-3000 ATA. Ik heb een Voipbuster-accountje dat ik voorlopig alleen wil gebruiken om (gratis) naar Nederland te bellen. Concrete vragen:

1. Kan ik mijn Sipura zo configureren dat alleen voor Nederlands nummers (beginnend met 01131) automatisch (dus zonder extra voorloopnummer) Voipbuster wordt gebruikt? Zo ja,

2. Hoe stel ik een en ander in (alleen lijn 1, alleen lijn 2, of beide met zelfde account; dial-plans)?

3. Zo nee, wat zou voor mijn toepassing de beste alternatieve oplossing zijn?

Alvast bedankt.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik heb een probleem met de tiptel 100, mijn tel aansluiting is beneden en de pc staat boven en ik geloof dat er aan usbkabel een max van 5mtr geldt, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

thefxr schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:04:
ik heb een probleem met de tiptel 100, mijn tel aansluiting is beneden en de pc staat boven en ik geloof dat er aan usbkabel een max van 5mtr geldt, weet iemand een oplossing?
wireless phone kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:29:
wat kost het aanmaken van een inkomend telefoonnummer bij voipstunt ?
is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

klaasopurk schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:40:
- is het beter om met een klein kastje te bellen zodat je oude toestel kan gebruiken, zo ja welk kastje?
Het is handiger, je pc hoeft niet aan te staan. Ik heb net de e-tech besteld, zie http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Multimedia

Daarin zit standaard alles voor voipbuster ingebouwd. Het lijkt me de beste die er is omdat je zelf niet hoeft te rotzooien met instellingen, alles zit er via een wizard in en nieuwe aanbieders komen er automatisch bij.

Maar ik heb hem helaas nog niet binen, ik hoop vandeweek en dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
dan kan je vanaf beneden dus niet zien met welke lijn je belt(je vaste lijn of voip lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

Lief Adje

Love is in the air

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:25:
[...]

Het is handiger, je pc hoeft niet aan te staan. Ik heb net de e-tech besteld, zie http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Multimedia

Daarin zit standaard alles voor voipbuster ingebouwd. Het lijkt me de beste die er is omdat je zelf niet hoeft te rotzooien met instellingen, alles zit er via een wizard in en nieuwe aanbieders komen er automatisch bij.

Maar ik heb hem helaas nog niet binen, ik hoop vandeweek en dan laat ik het hier weten.
waar heb je deze besteld als ik vragen mag?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

ik kreeg vandaag een mailtje:

Geachte heer,

Wij ondersteunen op dit moment nog geen ACS voor VoIP, wij zijn op dit moment bezig om deze functionaliteit in te bouwen in firmware 6.10. De verwachting is dat firmware 6.10 eind Q1 beschikbaar is. Ik raad u aan om uw product gratis te registreren zodat u op de hoogte blijft van toekomstige firmware updates, of u dient onze website in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Ivo V.......
Allied Data Technologies Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Lief_Adje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:04:
[...]

waar heb je deze besteld als ik vragen mag?
Deze site verkoopt hem iig: http://www.eijlander.nl/article.php?group=1244&id=271848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Ik gebruik voipbuster via een asterisk server.

Ik heb sinds kort Wanadoo Family en heb mijn netwerk zodanig aangepast dat ik die als gateway kan gebruiken, heb nog tijdelijk tweakdsl.
Echter als ik wanadoo als gateway gebruik dan krijg ik bij het asterisk command "sip show peers" bij de voipbuster peer UNREACHABLE te zien en kan mijn server niet registreren bij voipbuster. Echter als ik tweakdsl als gateway weer gebruik dan krijg ik iets van "100MS" en registreerd mijn asterisk server ook zonder problemen op sip. Ik kan via het tweakdsl netwerk probleemloos bellen via voipbuster en telefoontjes ontvangen echter zo gauw ik mijn gateway aanpas naar het wanadoo netwerk is voipbuster dood en budgetphone werkt gewoon nog.

Hebben meer mensen problemen met de combinatie asterisk + wanadoo + voipbuster.

Mijn voip sip account via belbudget gaat gewoon goed. Via tweakdsl en wanadoo netwerk.

Voor de duidelijkheid ik gebruik de wanadoo livebox voor het wanadoo netwerk en de copperjet 816-2P voor tweakdsl. Ik gebruik server sip1.voipbuster.com.

Graag ervaringen van andere wanadoo gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

Nicap

Tsssk....

Ik heb een Sipura 3000 en Wanadoo Direct (+ telefonie).

Ik heb constant dat het netwerk vastloopt als ik de Sipura er bij in hang. Soms een dag niet, soms meerdere keren per dag. Ik moet dan de livebox resetten voordat ik weer kan internetten en gebruik kan maken van m'n netwerk. Ik heb de sipura nu maar weer uit het netwerk gehaald en alles werkt weer perfect.
Waar het nou precies aan ligt is mij een raadsel. Ik heb Wanadoo opgezegd, en wil de Sipura gebruiken bij de volgende provider.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 16:13

rally

Deyterra Consultancy

Mosez schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:51:
Gezocht op GoT en Google, en inmiddels weeg ik een ons -ik kom er niet helemaal uit.

Ik woon in de VS en heb een Westell DSL modem/router en een Sipura SPA-3000 ATA. Ik heb een Voipbuster-accountje dat ik voorlopig alleen wil gebruiken om (gratis) naar Nederland te bellen. Concrete vragen:

1. Kan ik mijn Sipura zo configureren dat alleen voor Nederlands nummers (beginnend met 01131) automatisch (dus zonder extra voorloopnummer) Voipbuster wordt gebruikt? Zo ja,

2. Hoe stel ik een en ander in (alleen lijn 1, alleen lijn 2, of beide met zelfde account; dial-plans)?

3. Zo nee, wat zou voor mijn toepassing de beste alternatieve oplossing zijn?

Alvast bedankt.
1. Yup... een stukje terug in dit topic staat zelfs een link naar een meer dan uitstekende handleiding voor het creeren van zgn. "dial plans".
2. Zie 1

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan dat ?
maar ik moet eerst credits kopen?

als ik namelijk op die link druk dan kom in een een PAY screen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Hallo,

Is het enigste verschil tussen de Speedtouch 716 en de 1716G dat de 716G wireless is?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:03:
[...]

hoe kan dat ?
maar ik moet eerst credits kopen?

als ik namelijk op die link druk dan kom in een een PAY screen.....
Je hebt een positief aantal credits nodig, dus ff payen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
En je kan weer grais bellen naar de Belgen. Wat een goed nieuws. Dus meteen weer op actief gezet want wie weet komt het ooit wel van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netvisions schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:43:
[...]

Je hebt een positief aantal credits nodig, dus ff payen ;)
tot nu toe kan ik al meer dan 4 uur gratis bellen in een week binnen Nederland.
Ik dacht dat je max 1 uur kon bellen en dat daarna je max 1 minuut kon bellen.
Blijft dit voorlopig zo?

en is het minimum credits €11.60 EUR ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 02-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:20:
[...]

tot nu toe kan ik al meer dan 4 uur gratis bellen in een week binnen Nederland.
Ik dacht dat je max 1 uur kon bellen en dat daarna je max 1 minuut kon bellen.
Blijft dit voorlopig zo?

en is het minimum credits €11.60 EUR ?
Volgens mij was het - in ieder geval voordat ik betaalde - dat je 2 minuten per keer kon bellen bij VoIPBuster..

Bij alle bedrijven onder de vleugel van Finarea S.E. (Voipstunt, Voipbuster en SIPDiscount enzo) is het zo dat je een nummer kan krijgen, maar je moet wel een minimaal bedrag hebben..

Bij Voipbuster en Voipstunt kan je per telefoon opwaarderen. Dit kost je maar 1 euro 30 en levert je 1 euro 5 beltegoed op, genoeg om een nummer aan te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
VoipStunt krijg je volgens mij niet de optie "Pay by Phone". Je moet dus ongetijfeld meer betalen dan € 1,30 om een telnummer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Net een mailtje gehad.... zeer positief voor de mensen in Belgie.....

Dear Voip-Fan,

This incredible offer is too good to pass. Free calls with Voipbuster!
Call any of these destinations at no costs at all:

Australia
Belgium
Cyprus
France
Hong Kong
Iceland
Monaco
New-Zealand

Kindest regards,
The VoipBuster Team
http://www.voipbuster.com

Had gisteren trouwens wel ineens problemen met uitbellen (vipura 1001), met het proggie zelf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Wat is er zo positief aan? Dat je gratis kan bellen naar diverse landen kan al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Paters schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:04:
Wat is er zo positief aan? Dat je gratis kan bellen naar diverse landen kan al maanden.
Als je de VoipBuster site een beetje had gevolgd had je gezien dat de lijst de laatste maanden erg was uitgedund, kennerlijk hebben ze nu weer een aantal landen aan het lijstje toegevoegd, waaronder Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
tweakmiv schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:05:
Hebben meer mensen problemen met de combinatie asterisk + wanadoo + voipbuster.

Mijn voip sip account via belbudget gaat gewoon goed. Via tweakdsl en wanadoo netwerk.
Echt ervaring met deze combinatie heb ik niet, maar wil hetzelfde gaan doen. Ik vrees echter het ergste omdat volgens mij in de Livebox zelf al diverse poorten gemapped zijn voor gebruik met Wanadoo's eigen telefoniedienst. (ben dit een keertje tegen gekomen toen ik in de CLI van de livebox aan het neuzen was).

Dat softphones zoals je die bijvoorbeeld bij budgetphone kunt downloaden het wel doen (maar ook die van voipbuster etc.) is -denk ik- omdat deze gebruik maken van xten's xtunnels technologie, waarmee NAT problemen omzeild kunnen worden. Veel hardware telefoons en ook asterisk ondersteunen dit volgens mij (nog) niet.

Mijn eigen hardware phone stopte ook met werken toen ik naar Wanadoo over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
BJD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:12:
[...]

Als je de VoipBuster site een beetje had gevolgd had je gezien dat de lijst de laatste maanden erg was uitgedund, kennerlijk hebben ze nu weer een aantal landen aan het lijstje toegevoegd, waaronder Belgie.
Aha..., maar met voipstunt kun je ook gratis bellen naar belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pluisje2004 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:20:
[...]

Echt ervaring met deze combinatie heb ik niet, maar wil hetzelfde gaan doen. Ik vrees echter het ergste omdat volgens mij in de Livebox zelf al diverse poorten gemapped zijn voor gebruik met Wanadoo's eigen telefoniedienst. (ben dit een keertje tegen gekomen toen ik in de CLI van de livebox aan het neuzen was).

Dat softphones zoals je die bijvoorbeeld bij budgetphone kunt downloaden het wel doen (maar ook die van voipbuster etc.) is -denk ik- omdat deze gebruik maken van xten's xtunnels technologie, waarmee NAT problemen omzeild kunnen worden. Veel hardware telefoons en ook asterisk ondersteunen dit volgens mij (nog) niet.

Mijn eigen hardware phone stopte ook met werken toen ik naar Wanadoo over ging.
Van asterisk weet ik het niet, maar ik denk dat veel hardware dat wel kan. Met mijn sipura (achter een routertje) hoef ik nat niet per se in te stellen, en ook kan ik de poorten gewoon veranderen (wat ik heb moeten doen omdat ik twee voipaccounts heb, die ook niet op dezelde poort kunnen draaien).

En anders kun je toch ook nog een stunserver opgeven? (die is daar toch voor bedoeld?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het verbinding maken via Sipdiscount?
(sip1.sipdiscount.com)
Mijn account is goed maar ik krijg geen verbinding. De client aan mijn kant is goed want een ander VoIP account werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

HoppyF schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:19:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het verbinding maken via Sipdiscount?
(sip1.sipdiscount.com)
Mijn account is goed maar ik krijg geen verbinding. De client aan mijn kant is goed want een ander VoIP account werkt wel.
Ik heb problemen met sip1.voipbuster.com mijn Grandstream 486 heeft aanmeld problemen, heb nog niet het software geprobeerd, maar is wel klote moest gewoon de kpn lijn gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

(sip1.sipdiscount.com)
Ik heb nu problemen met Voipbuster via mijn Sipura 1001 via de pc gaat het inloggen ook moeilijk.
Ik ga er vanuit dat het tijdelijk is

Pjotr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167449

(sip1.sipdiscount.com)
Ik heb het probleem ook met sip1.sipdiscount.com, maar sip.sipdiscount werkt wel weer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
En inmiddels werkt sip1.sipdiscount.com ook weer.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38988

Hier ook problemen met sip1.sipdiscount.com en sip1.voipbuster.com. Nog steeds dus. (22:20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58

mace

Sapere Aude

Ik ben aan het klooien met x-lite, maar het wil maar niet lukken, wat doe ik hier fout?

Dit is de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
SEND TIME: 2333774
SEND >> 80.239.235.200:5060
REGISTER sip:sipdiscount.com SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 62.166.166.26:5060;rport;branch=z9hG4bK5C2AB7E373AB4F0B81D5E2EFBF50BFC4
From: mace <sip:mace1337@sipdiscount.com>;tag=943434537
To: mace <sip:mace1337@sipdiscount.com>
Call-ID: 56BB16CDABB5477998C6A8ACE53C5370@sipdiscount.com
CSeq: 58748 REGISTER
Expires: 1800
Max-Forwards: 70
User-Agent: X-Lite release 1105x
Content-Length: 0

RECEIVE TIME: 2334455
RECEIVE << 194.221.62.201:5060
SIP/2.0 401 Unauthorized
Via: SIP/2.0/UDP 62.166.166.26:5060;branch=z9hG4bKDAB79161EAA2441B93AD783EB1135D6A;rport
From: mace <sip:mace1337@sipdiscount.com>;tag=3952900867
To: mace <sip:mace1337@sipdiscount.com>
Call-ID: DD9D12954A7F47D8B96EA7841D0C19FF@sipdiscount.com
CSeq: 54769 REGISTER
User-Agent: (Very nice Sip Registrar Server)
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,REGISTER,OPTIONS
WWW-Authenticate: Digest realm="sipdiscount.com",nonce="889630703",algorithm=MD5
Content-Length: 0

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 02-02-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bart-01 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:02:
En inmiddels werkt sip1.sipdiscount.com ook weer.
Bij mij nog niet. Heb mijn atakastje al herstart.

Heb jij je account op voipbuster of op sipdiscount? Ik heb mijn account op voipbuster maar gebruikte altijd sip1.sipdiscount.com, volgens mij zijn dat trouwens dezelfde servers als sip1.voipbuster.com

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorso
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik heb de hele avond ook al problemen met de grandstreem 486. Zal wel een probleem bij viopbuster zijn. Bij mij ingesteld op connectionserver.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

23.30 voipbuster op mijn Sipura werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Paters schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:33:
[...]

Aha..., maar met voipstunt kun je ook gratis bellen naar belgie.
Voipstunt / Sipdiscount kost je 5 of 10 euro, VoipBuster 1.3 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Als je een nummer wilt hebben wel, maar als je gewoon registreert kun je gewoon bellen. Kun je daarnaast voipbuster gebruiken gesprekken te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Hmmsss, ik las op het Voipbuster forum dat als je belt met je telefoon ook een vrouwenstem hoort aan het begin van het gesprek die zegt hoeveel het gesprek per minuut kost. Ik hoor daar niemand over zeggen?? Lijkt me heel leuk om dat te hebben (niet alleen voor de visitie die ik hier regelmatig heb die ff willen bellen, maar ook heel handig als Voipbuster ineens de tarieven hebben veranderd :-) Elke dag op de site kijken lijkt me ook niets!

Iemand enig idee hoe je dat kan instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101002

ik wil graag dat mijn analoge lijn rechtstreeks wordt doorgeschakeld naar mijn voipnummer, dus net alsof ik *21 naar mijn voipbusternummer doe maar dan zonder kosten....
Kan ik hier een sipura3000 voor gebruiken? Ik wil dus niet dat iemand eerst nog een extra nummer moet kiezen ofzo als ze me bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 101002 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 08:04:
ik wil graag dat mijn analoge lijn rechtstreeks wordt doorgeschakeld naar mijn voipnummer, dus net alsof ik *21 naar mijn voipbusternummer doe maar dan zonder kosten....
Kan ik hier een sipura3000 voor gebruiken? Ik wil dus niet dat iemand eerst nog een extra nummer moet kiezen ofzo als ze me bellen...
Ja, dat moet kunnen met de Sipura 3000. Je kan daarmee van voip <---> PSTN. Andersom is dus ook mogelijk. Hoe je het exact in moet stellen is mij nog niet helemaal duidelijk, maar daar kun je uiteraard op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Paters schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:25:
VoipStunt krijg je volgens mij niet de optie "Pay by Phone". Je moet dus ongetijfeld meer betalen dan € 1,30 om een telnummer te krijgen.
Op voipstunt zag ik - net zoals bij voipbuster - zo'n leuk icoontje staan: Afbeeldingslocatie: http://www.voipstunt.com/images/logo_topup_a.gif ;).. Blijkbaar kan je wel topup doen via telefoon, alleen heb ik geen idee hoeveel het bij Voipstunt kost
Anoniem: 167472 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 07:30:
Hmmsss, ik las op het Voipbuster forum dat als je belt met je telefoon ook een vrouwenstem hoort aan het begin van het gesprek die zegt hoeveel het gesprek per minuut kost. Ik hoor daar niemand over zeggen?? Lijkt me heel leuk om dat te hebben (niet alleen voor de visitie die ik hier regelmatig heb die ff willen bellen, maar ook heel handig als Voipbuster ineens de tarieven hebben veranderd :-) Elke dag op de site kijken lijkt me ook niets!

Iemand enig idee hoe je dat kan instellen??
Daar is een oplossing voor: Een stukje SH script voor Linux:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
#!/bin/sh
# Copyright (C) Enzo Michelangeli 2005 -- hereby put in the public domain

WWWATCHDOG_DIR='/tmp/wwwatchdog'

RECIPIENTS="$1"
NICK="$2"
MONITORED_PAGE="$3"

OLDIMAGE="$WWWATCHDOG_DIR/$NICK"
NEWIMAGE="$OLDIMAGE.new"
DIFF="$OLDIMAGE.diff"

mkdir -p "$WWWATCHDOG_DIR"
lynx -dump "$MONITORED_PAGE" >"$NEWIMAGE"
if [ -e "$OLDIMAGE" -a -e "$NEWIMAGE" ]; then
       diff -u "$OLDIMAGE" "$NEWIMAGE" >"$DIFF"
        if [ -s "$DIFF" ]; then
                (  echo "$MONITORED_PAGE has changed! Differences:"
                   echo
                   cat "$DIFF"
                ) | mail -s \
                 "Detected change in page \"$NICK\" at $MONITORED_PAGE" \
                $RECIPIENTS
       fi
fi
mv "$NEWIMAGE" "$OLDIMAGE"
rm -f "$DIFF"

Die chmodden naar +x (uitvoerbaar)
En dan een cron instellen

code:
1
2
# Every hour scan for changes on Voipbuster's rates
0 * * * * /home/myusername/wwwatchdog 'me@somewhere.com' 'vbrates' 'http://www.voipbuster.com/en/rates.html'

Dit volgende script kijkt alleen naar wijzigingen van gratis naar betaald. Geen idee wat er precies anders aan is..Het enige wat er bij stond is dat het niet zo op opmaak let, wat bij sites als Sipdiscount vaak veranderd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
#!/bin/sh
# Copyright (C) Enzo Michelangeli 2006 -- hereby put in the public domain

WWWATCHDOG_DIR='/tmp/wwwatchdog'

RECIPIENTS="$1"
NICK="$2"
MONITORED_PAGE="$3"

OLDIMAGE="$WWWATCHDOG_DIR/$NICK"
NEWIMAGE="$OLDIMAGE.new"
DIFF="$OLDIMAGE.diff"

mkdir -p "$WWWATCHDOG_DIR"
# Note: use "links": "lynx" is untested in this context
links -dump "$MONITORED_PAGE" >"$NEWIMAGE"
if [ -e "$OLDIMAGE" -a -e "$NEWIMAGE" ]; then
       diff -y -W 160 --suppress-common-lines "$OLDIMAGE" "$NEWIMAGE" \
       | egrep ' free .*[0-9]|[0-9].* free ' \
       | sed -e 's/[|][^a-z]*/|-->/;s/$/|/' | tr '|' '\n' >"$DIFF"
       if [ -s "$DIFF" ]; then
                 (  echo "$MONITORED_PAGE has changed! Differences:"
                   echo
                   cat "$DIFF"
                ) | mail -s \
                 "Detected change in page \"$NICK\" at $MONITORED_PAGE" \
                $RECIPIENTS
       fi
fi
mv "$NEWIMAGE" "$OLDIMAGE"
rm -f "$DIFF"

Wellicht kan een creatief persoon een Windows versie maken van dit, wat bijvoorbeeld in je systray draait en wat monitort op wijzigingen :P

[ Voor 76% gewijzigd door Sypher op 03-02-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje, als ik mijn voipbuster telefoon nummer bel zou ik dan ook nummer weergave moeten hebben op mijn telefoon of ondersteund hij dit niet?. KPN lijn krijg ik wel weergave.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Wanneer men mij belt op m'n voipphone (een echte SIP phone, geen USB geval ofzo :P) dan zie ik gewoon nummerweergave (incl 0031 e.d.), wanneer ik zelf bel ziet men dit normaal gesproken ook maar ik heb het uitgezet... Dus ja; het zou moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netvisions schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:27:
Wanneer men mij belt op m'n voipphone (een echte SIP phone, geen USB geval ofzo :P) dan zie ik gewoon nummerweergave (incl 0031 e.d.), wanneer ik zelf bel ziet men dit normaal gesproken ook maar ik heb het uitgezet... Dus ja; het zou moeten werken ;)
Ik heb er dus een grandstream tussen hangen, maar ik denk dat ik misschien wel weet waar het aan zou kunnen liggen .. FSK en DTMF dan. ik vermoed dat de output van VoIpbuster iswm mijn Grandstream een FSK als uitput geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
DTMF zal het wel niet zijn, da's voor de input-tonen... Wellicht ligt het aan je Authentication ID ofzo..

(Heb zelf overigens een GrandStream BudgeTone 101B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:55
Ik heb al een tijdje gezocht op GoT, maar een antwoord op mijn vraag zit er imo nog niet bij:
Ik wil namelijk met mijn normale analoge telefoon gaan bellen via voipbuster. Heb ik het goed dat ik hiervoor alleen een geschikte router nodig heb? De situatie is nu:
code:
1
2
3
isra-punt --> splitter --> analoge telefoon
                |
                ---------> router --> headset voor bellen

hoe ik het wil hebben, maar ik weet dus niet of dit zomaar mogelijk is:
code:
1
2
3
isra-punt --> splitter      ----> analoge telefoon
                |             |

Of is er ook een simpelere en makkelijkere mogelijkheid (door middel van de analoge telefoon op de line-in van een analoge modem in de pc?)

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 03-02-2006 11:48 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

netvisions schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:42:
DTMF zal het wel niet zijn, da's voor de input-tonen... Wellicht ligt het aan je Authentication ID ofzo..

(Heb zelf overigens een GrandStream BudgeTone 101B)
En precies diezelfde tonen worden gebruikt in DTMF-nummerweergave... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
SysRq schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:48:
Ik heb al een tijdje gezocht op GoT, maar een antwoord op mijn vraag zit er imo nog niet bij:
Ik wil namelijk met mijn normale analoge telefoon gaan bellen via voipbuster. Heb ik het goed dat ik hiervoor alleen een geschikte router nodig heb? De situatie is nu:
code:
1
2
3
isra-punt --> splitter --> analoge telefoon
                |

hoe ik het wil hebben, maar ik weet dus niet of dit zomaar mogelijk is:
code:
1
2
3
isra-punt --> splitter      ----> analoge telefoon
                |             |

Of is er ook een simpelere en makkelijkere mogelijkheid (door middel van de analoge telefoon op de line-in van een analoge modem in de pc?)
Je kan idd een router met voip aanschaffen. Een voorbeeld hiervan is de Linksys RT31p2

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

netvisions schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 08:46:
[...]
Op voipstunt zag ik - net zoals bij voipbuster - zo'n leuk icoontje staan: [afbeelding] ;).. Blijkbaar kan je wel topup doen via telefoon, alleen heb ik geen idee hoeveel het bij Voipstunt kost
Er staat wel zo'n leuk icoontje op de mainpage, maar als je het wilt aankopen staat het er opeens niet meer bij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
birdibird schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:20:
Je kan idd een router met voip aanschaffen. Een voorbeeld hiervan is de Linksys RT31p2
tnx voor de info. Ik kan dan alleen niet meer gebelt worden via KPN ben ik bang, terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling is.

[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 03-02-2006 14:32 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

SysRq schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:31:
[...]

tnx voor de info. Ik kan dan alleen niet meer gebelt worden via KPN ben ik bang, terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling is.
Dat hangt er vanaf, sommige routers met VoIP ondersteunen dit wel, anderen niet. Dat zou je even na moeten gaan. Je hoeft trouwens niet per-se een router te hebbne voor voip, je kan ook een los kastje (ATA) kopen, als je al een goede router hebt is dit mischien een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:06:
[...]

En precies diezelfde tonen worden gebruikt in DTMF-nummerweergave... :)
Ohhh.. Okay, weer wat geleerd ;)

Ik heb in mijn telefoon de opties:
Send DTMF:
*in-audio
*via RTP (RFC2833)
*via SIP INFO

Hij staat nu op SIP INFO en dat werkt volgens mij wel :P
Kixtart schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:23:
[...]

Er staat wel zo'n leuk icoontje op de mainpage, maar als je het wilt aankopen staat het er opeens niet meer bij.
Hmm je zou bijna zeggen.. Typisch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52342

hmz, na jullie enthousiaste verhalen probeer ik voipbuster ook draaiende te krijgen. Nu wil ik dus die 10 euro over maken zodat ik langer kan bellen dan 1 minuut. Ik heb dus van de week 10 euro naar paypal overgemaakt en wil het nu via de site van viopbuster aan voipbuster over maken, maar dan vraagt hij om een credit card. Heb je altijd een credit card nodig bij pay pal ofzo? En dan staat er bij andere manieren om te betalen soms ideal en direct bankieren van rabobank, en soms staat die er weer niet? HELP?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
opmerking, je kan weer gratis naar belgie bellen met voipbuster! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:02:
Hallo,

Is het enigste verschil tussen de Speedtouch 716 en de 1716G dat de 716G wireless is?
Dit weet vast wel iemand hier toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Anoniem: 52342 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:44:
hmz, na jullie enthousiaste verhalen probeer ik voipbuster ook draaiende te krijgen. Nu wil ik dus die 10 euro over maken zodat ik langer kan bellen dan 1 minuut. Ik heb dus van de week 10 euro naar paypal overgemaakt en wil het nu via de site van viopbuster aan voipbuster over maken, maar dan vraagt hij om een credit card. Heb je altijd een credit card nodig bij pay pal ofzo? En dan staat er bij andere manieren om te betalen soms ideal en direct bankieren van rabobank, en soms staat die er weer niet? HELP?!
Je moet heel goed zoeken op de paypal site... ergens op zoeken op GOT kom je tegen hoe je het moet doen...

Ik heb gewoon vanaf de postbank naar paypal gestort, dat duurt een paar daagjes, met paypal naar voipbuster 10 min.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry maar het lukt gewoon echt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137037

ik gebruik enige tijd voipbuster
sinds dat ze omgeschakeld zijn naar sip1.voipbuster kan ik maar ong 30 sec bellen en de verbinding verbreekt indien ik terugzet naar iax blijft het werken.

heeft hier ook iemand last van ?

Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Nee, ik niet.

Wat ik wel heb: op een draadloze 11mbit verbinding valt het gesprek ongeveel iedere minuut zo'n 10 seconden weg. Bij een niet-draadloos gesprek heb ik dat niet :? Geen idee waar het aan zou kunnen liggen...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SysRq schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:10:
Nee, ik niet.

Wat ik wel heb: op een draadloze 11mbit verbinding valt het gesprek ongeveel iedere minuut zo'n 10 seconden weg. Bij een niet-draadloos gesprek heb ik dat niet :? Geen idee waar het aan zou kunnen liggen...
Volgens mij geef je zelf het antwoord. Die draadloze verbinding zal wel niet een continue datastroom kunnen verwerken met genoeg bandbreedte. Als je draadloze verbinding een seconde wegvalt valt je gesprek ook een seconde weg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
weet iemand of het mogenlijk is om in een zyxel 2002L AOL een nieuwe firmware te zetten?
zodat er mogenlijkheden voor voipbuster beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
thefxr schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:54:
weet iemand of het mogenlijk is om in een zyxel 2002L AOL een nieuwe firmware te zetten?
zodat er mogenlijkheden voor voipbuster beschikbaar komen.
ja, geen enkel probleem om de orginele Zyxel firmware erin te zetten indien je:

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86384

volgt.

Het is mij ook zo gelukt.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KamiKaaze schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:05:
[...]

Je moet heel goed zoeken op de paypal site... ergens op zoeken op GOT kom je tegen hoe je het moet doen...

Ik heb gewoon vanaf de postbank naar paypal gestort, dat duurt een paar daagjes, met paypal naar voipbuster 10 min.....
ben ik nou echt zo blind of begrijp ik gewoon niets van het hele systeem? Ik krijg het echt niet voor elkaar om geld over te maken naar voipbuster (ik heb geen credit card). Heeft voipbuster misschien een email adres ofzo zodat ik het dan kan sturen?

edit: en gewoon overboeken naar payment@Finarea.com werkt niet. Dan geeft hij aan dat je via de site moet overboeken... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 52342 op 04-02-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Volgens mij is dit de bedoeling:

reg jezelf bij Paypal.
Stort via de postbank 10 euro naar Paypal.
Ga naar Voipbuster en betaal via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar als ik wil betalen met paypal moet ik opeens creditcard gegevens opgeven, die ik niet heb. Dit terwijl er toch een account balance van 10 euro is (na succesvolle storting van mijn rabo rek.)

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/8343/paypal9xq.th.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 52342 op 04-02-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

kun je met voipbuster ook naar mobiel bellen?
of moet je dan voor 10euro opwaarderen? ik hoorde ook iets over opwarderen voor 1 euro, maar dat was vroeger zo zeker?

kost naar mobiel bellen dan ook geld en als je voor 10 euro ophebtgewaardeerd? en kan je dan langer bellen dan 1 minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:51
koekoek2003nl schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:18:
kost naar mobiel bellen dan ook geld en als je voor 10 euro ophebtgewaardeerd? en kan je dan langer bellen dan 1 minuut?
Check de tarieven op de site :) Mobiel (Nederland) is 25 cent per minuut. Je hebt daar dus sowieso tegoed voor nodig :) Bovendien is het niet enorm interessant om via hun mobiel te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
hoeveel telefoons heb je nodig met een zyxel 2002L, om zowel via kpn en/of voipbuster te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123977

@sysrq

Heb je niet gewoon een ATA nodig ? Met dit ding kan je je analoge telefoon gewoon blijven gebruiken om te bellen of gebeld te worden via voip danwel kpn. Het staat trouwens allemaal in de startpost

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123977 op 05-02-2006 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Anoniem: 52342 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:41:
ja maar als ik wil betalen met paypal moet ik opeens creditcard gegevens opgeven, die ik niet heb. Dit terwijl er toch een account balance van 10 euro is (na succesvolle storting van mijn rabo rek.)

[afbeelding]
Heb ik ook niet gedaan, ik heb gewoon geld overgemaakt... zonder problemen trouwens.... er zit trouwens wel nog belastingen over het bedrag zag ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:18:
kun je met voipbuster ook naar mobiel bellen?
..

Je kan naar mobiel bellen, a 25ect per minuut.
En ik kon recentelijk(2 weken geleden) nog via mijn kpnlijn 1,30 overmaken, en hiervan werd 1,04 ofzoiets aan mijn tegoed toegevoegd. Daarvan kon ik een telefoonnummer kopen(gratis). En ongeveer 4 minuten bellen naar gsm dus.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Anoniem: 52342 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:41:

[afbeelding]
je hebt 1,60 te weinig op je paypal account en dan gaat ie om een creditcard zeuren.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Ik probeer al een tijdje voipbuster met m'n zyxel 2602h-61c aan de praat te krijgen.
Dit is wat ik steeds krijg:

SIP1 URI:gjstroom@connectionserver.voipbuster.com
SIP1 Registration Status:Register Fail
Used Port:5060/UDP

Mijn instellingen:

SIP Settings
Active SIP V
SIP Number gjstroom
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address connectionserver.voipbuster.com
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port (1-65535) 5060
SIP Service Domain connectionserver.voipbuster.com
Authentication
User-ID gjstroom
Password xxxxx
Caller ID V Send Caller ID V
Incoming Call apply to V Phone1 V Phone2

Moet ik soms ook nog poorten open setten op de firewall ?
De voipbuster client op m'n pc doet het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 05-02-2006 18:20 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
gjs schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:21:
Ik probeer al een tijdje voipbuster met m'n zyxel 2602h-61c aan de praat te krijgen.

SIP Settings
Active SIP V
SIP Number connectionserver.voipbuster.com
Volgens mij moet SIP number je loginnaam zijn. Zo heb ik het ook staan, maar ik log niet in bij VoIPbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 23:20
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Voipbuster en mijn Zyxel router,
ik had gistern mijn firmware vernieuwd en daarna mijn gegevens er weer ingezet maar sinds gisteren doet voipbuster het niet, ik heb de normale gegevens ingevuld (sip1.voipbuster.com enz)

maar heeft iemand anders dit probleem ook of ligt het aan voipbuster want ik kan wel via voip van tiscali bellen)

EDIT: Ik heb ook de andere instellingen geprobeert die op de voorpagina stonden(connectionserver.voipbuster.com) maar dit helpte ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door M.O.E op 05-02-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
M.O.E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:10:
EDIT: Ik heb ook de andere instellingen geprobeert die op de voorpagina stonden(connectionserver.voipbuster.com) maar dit helpte ook niet.
Voipbuster heeft de laatste dagen wat problemen gehad. Het kan dus zijn dat je tijdens zo'n storing iets probeerde te doen. In principe moet je tegenwoordig altijd sip1.voipbuster.com gebruiken, de andere servers schijnen uitgefaseerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-06 16:09
Ik heb zojuist een Sipura SPA-3000 gekocht. Over een tijdje kan ik dus uitgebreid gebruik maken van voipbuster _O_

Met mijn mobiele telefoon mijn lokale nummer bellen en van daaruit doorbellen naar de rest van de wereld lijkt me echt super. In Duitsland bereikbaar zijn onder een nederlands nummer uiteraard ook.

Over een tijdje zal ik een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167659

Hallo,

Ik gebruikte vroeger Skype samen met een PROFOON VOIP USB Phone.
Met voipbuster werkt die niet meer omdat ik de geschikte driver niet kan vinden.
Weet iemand raad ?

Thnx
Stoffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

eborn schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Volgens mij moet SIP number je loginnaam zijn. Zo heb ik het ook staan, maar ik log niet in bij VoIPbuster.
Sorry heb ik ook, tiep foutje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

M.O.E schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:10:
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Voipbuster en mijn Zyxel router,
ik had gistern mijn firmware vernieuwd en daarna mijn gegevens er weer ingezet maar sinds gisteren doet voipbuster het niet, ik heb de normale gegevens ingevuld (sip1.voipbuster.com enz)

maar heeft iemand anders dit probleem ook of ligt het aan voipbuster want ik kan wel via voip van tiscali bellen)

Ik heb geen Tiscali, en gebruik eigenwijs wel een Tiscali modem op m'n Surfsnel ADSL verbinding. Ik kan dus niet testen of Tiscali voip wel werkt....
Welke firmware gebruik je ? Ik heb V3.40(MS.6)b4 er op staan.

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 05-02-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

eborn schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:32:
[...]
Voipbuster heeft de laatste dagen wat problemen gehad. Het kan dus zijn dat je tijdens zo'n storing iets probeerde te doen. In principe moet je tegenwoordig altijd sip1.voipbuster.com gebruiken, de andere servers schijnen uitgefaseerd te worden.
[EDIT]
Ik heb het probleem opgelost !
Het bleek dus dat ik geen dns resolving had op het modem zelf, dus die kon sip1.voipbuster.com dus niet vinden :(
Het probleem zit hem dus in de Zyxel ik heb een routed /29 subnet via PPPoA (Surfsnel ADSL), en gebruik geen dhcp. Daardoor heeft dat domme ding dus zelf ook geen dns servers 8)7 De enige mogelijkheid om dns binnen de Zyxel actief te krijgen is blijkbaar door dhcp aan te zetten en hier dns servers in te configureren :?

[ Voor 46% gewijzigd door gjs op 05-02-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste Tweakers,

Wie kan mij vertellen hoe ik het ingsprek probleem kan lossen met mijn Zyxel 2606R router?
Zodra ik een nr bel: 03136522xxxx dan krijg ik te horen dat het nr in gesprek is. Ik heb dit probleem hier vaker voor zien komen, maar zie nergens de oplossing.

Ik gebruik sip1.voipbuster.com
Ik ben volgens mijn router goed geregisterd, en ik krijg een kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jhead22 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:24:
Beste Tweakers,

Wie kan mij vertellen hoe ik het ingsprek probleem kan lossen met mijn Zyxel 2606R router?
Zodra ik een nr bel: 03136522xxxx dan krijg ik te horen dat het nr in gesprek is. Ik heb dit probleem hier vaker voor zien komen, maar zie nergens de oplossing.

Ik gebruik sip1.voipbuster.com
Ik ben volgens mijn router goed geregisterd, en ik krijg een kiestoon.
Waarschijnlijk wordt die ingesprekstoon gesimuleerd door je Zyxel. Ik kan momenteel ook niet bellen, er zal wel (weer ;)) een storing zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Marzman schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:51:
[...]

Waarschijnlijk wordt die ingesprekstoon gesimuleerd door je Zyxel. Ik kan momenteel ook niet bellen, er zal wel (weer ;)) een storing zijn.
Het werkt hier nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
gjs schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:24:
[...]

[EDIT]
Ik heb het probleem opgelost !
Het bleek dus dat ik geen dns resolving had op het modem zelf, dus die kon sip1.voipbuster.com dus niet vinden :(
Het probleem zit hem dus in de Zyxel ik heb een routed /29 subnet via PPPoA (Surfsnel ADSL), en gebruik geen dhcp. Daardoor heeft dat domme ding dus zelf ook geen dns servers 8)7 De enige mogelijkheid om dns binnen de Zyxel actief te krijgen is blijkbaar door dhcp aan te zetten en hier dns servers in te configureren :?
Oh ja, je hebt gelijk :) Ik gebruik zelf ook gewoon het IP van mijn server. Je kunt in de Zyxel als je DHCP uitzet geen DNS instellen. Erg irritant en hopelijk nog iets wat aangepast wordt!

Ik heb hier trouwens ook een Zyxel 2602H-63C van Tiscali op mijn XS4All Basic.

[ Voor 5% gewijzigd door eborn op 05-02-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Ff een vraagje.
Werkt viop wel als je modem in briged staat?
Ik gebruik de 1616 2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
certefied schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:00:
Ff een vraagje.
Ik gebruik de 1616 2p.
Bij de Zyxel 2602 niet iig. Waarschijnlijk bij jou ook niet. In bridge mode krijgt het modem geen IP, dus kan VoIP ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

certefied schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:00:
Ff een vraagje.
Ik gebruik de 1616 2p.
Hoe bedoel je in bridged mode?
Dat je hem niet als modem maar alleen als voip gateway gebruikt?
Dat is weldagelijk mogelijk. Ik heb het zelf namelijk zo draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:51:
[...]

Het werkt hier nog steeds niet...
Terwijl ik wel kan bellen met het programma viopbuster op mijn pc...
Via de telefoon op de zyxel krijg ik nog steeds ingespreks toon...
Doe ik wat verkeerd? Werkt het bij jullie ook nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

jhead22 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:25:
[...]

Het werkt hier nog steeds niet...
Terwijl ik wel kan bellen met het programma viopbuster op mijn pc...
Via de telefoon op de zyxel krijg ik nog steeds ingespreks toon...
Doe ik wat verkeerd? Werkt het bij jullie ook nog steeds niet?
Net nog gechecked, ik kan bellen en gebeld worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
gjs schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:42:
[...]

Net nog gechecked, ik kan bellen en gebeld worden :+
Zou je een screenshot kunnen maken van jouw instellingen?
kan ik ze simpel vergelijken...

(ik heb noggeen 10 euro betaald, dus kan max 1 min bellen)

[ Voor 11% gewijzigd door jhead22 op 06-02-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

jhead22 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:46:
[...]

Zou je een screenshot kunnen maken van jouw instellingen?
kan ik ze simpel vergelijken...

(ik heb noggeen 10 euro betaald, dus kan max 1 min bellen)
Die tien euro heb ik ook nog niet betaald.
Mijn settings:
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/630/voip4vk.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door gjs op 06-02-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
gjs schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Die tien euro heb ik ook nog niet betaald.
Mijn settings:
[afbeelding]
Vreemd...
ik heb het precies zo ingesteld als jou...

Als je een nummer belt... bijv: 036-522XXXX draai je dan ook 03136522XXXX ?
Ik heb verder niets ingesteld bij advanced settings enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 07-02-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik bel al een tijdje met voipbuster softphone.
nu zit te overwegen om deze te kopen, dat is vast dezelfde als de HandyTone 486.

maar ik vroeg me alleen af: hoeveel telefoons kan je op één FXS-poort aansluiten?
heeft dat ding genoeg power voor 2 telefoons tegelijkertijd? dat heb ik nu namelijk met m'n gewone KPN telefoon.

of kan ik dan beter de HandyTone 386 met 2x FXS kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
grotegok schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:43:
[...]
ja, geen enkel probleem om de orginele Zyxel firmware erin te zetten indien je:
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86384
volgt.
Het is mij ook zo gelukt.
Succes.
@Grotegok: wat is een seriele kabel met "Pegelwandler" die je daarvoor nodig hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
jhead22 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:07:
[...]
draai je dan ook 03136522XXXX ?
Je moet wel 0031 draaien......

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmm, meer mensen problemen met bellen?
Hier wordt ie steeds na een paar seconden verbroken. :'(

Zie trouwens ook dat er weer nieuwe landen aan toegevoegd zijn!
07.02.2006 New FREE destinations!
Call any of these destinations at no costs at all:

Chile
Estonia
Japan
Mexico
Panama
Peru
Puerto rico
Russia

[ Voor 57% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-02-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Henkie-Jan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:40:
Hmm, meer mensen problemen met bellen?
Hier wordt ie steeds na een paar seconden verbroken. :'(

Zie trouwens ook dat er weer nieuwe landen aan toegevoegd zijn!

[...]
Ik gebruik al maanden voipbuster met een sipura 1001 en ik heb eigenlijk amper problemen gehad. Alleen gebeld worden lukt niet altijd, maar daarvoor gebruik ik budgetphone. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.