je bent niet de enige met die problemen over inkomende gesprekken via SIP. Ik heb het ook al doorgegeven op het VB forum en hopelijk doen ze er snel wat aan.BJD schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:31:
Hmm, zat net ff wat te prutsen, nu blijkt dat als ik met het programma van VoipBuster zelf inlog, ik wel gebeld kan worden, maar via SIP niet. Iemand enig idee hoe dit zit?
Hmmm zie dit net in de Forum FAQ staan:
2. With sip you can only dial to PSTN numbers so you can NOT dial P2P to other users, and VOIP-IN won't work too
EDIT:
6. there is a completely new SIP server in development which will enable you to receive voip-in calls on your sip devices and make P2P calls, use more codecs, and have better (constant) audio quality.. once that's realized IAX support will still stay unsupported and might even dissapear totally
2. With sip you can only dial to PSTN numbers so you can NOT dial P2P to other users, and VOIP-IN won't work too
EDIT:
6. there is a completely new SIP server in development which will enable you to receive voip-in calls on your sip devices and make P2P calls, use more codecs, and have better (constant) audio quality.. once that's realized IAX support will still stay unsupported and might even dissapear totally
[ Voor 55% gewijzigd door BJD op 24-01-2006 20:02 ]
Vaag. Vraag, want je kan zo als beller nooit weten wat je gaat betalen. Lijkt me dat als dit waar is we hier binnenkort meer over gaan horen in een of ander consumentenprogramma (Kassa of zo) Wie zou die verschillende prijzen dan bepaald hebben? Budgetphone of KPN?SebasFM schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:38:
[...]
Daar ben ik niet zeker van. Bij een Budgetphone nummer betaalt de beller echter 0,15 ct per minuut extra. Als je belt met 0800-0429, en je vraagt het tarief op van een bepaald telefoonnummer naar een budgetphone nummer, dan kom je hier dus achter dat het net even duurder is. Ik heb een lijstje gemaakt voor Bel Basis abbo daltarief (ma-vr na 19:00):
binnen de regio KPN: 1.55 ct/min
binnen de regio MCI: 1,70 ct/min (= budgetphone)
buiten de regio KPN: 2,08 ct/min
buiten de regio MCI: 2,24 ct/min
Toen ik hetzelfde wilde doen met mijn voipbuster nummer, herkende het KPN systeem mijn voipnummer helaas niet.
Dus wie-o-wie kan ons vertellen of voor voipbuster ook een verhoogd tarief geldt?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Anoniem: 32279
Ik begrijp niet helemaal waarom jullie zoveel problemen hebben met niet gebeld kunnen worden. Ik heb geen last, verre van juist. Het werkt echt uitstekend.
Ik heb een speedtouch 716 router/adsl modem en daarin voipbuster gezet. Bij registrar en bij proxy heb ik dit gezet: sip1.voipbuster.com
Dan heb ik totaal geen problemen. Dat registrar.voipbuster is onstabiel bij mij, vandaar dat ik voor sip1 gekozen heb. En ik kan gewoon gebeld worden, ook vanaf andere pc's met voipbuster en gewoon van vaste telefoons.
Wel heerlijk dat je pc niet hoeft aan te staan om gratis te kunnen bellen
Ik heb een speedtouch 716 router/adsl modem en daarin voipbuster gezet. Bij registrar en bij proxy heb ik dit gezet: sip1.voipbuster.com
Dan heb ik totaal geen problemen. Dat registrar.voipbuster is onstabiel bij mij, vandaar dat ik voor sip1 gekozen heb. En ik kan gewoon gebeld worden, ook vanaf andere pc's met voipbuster en gewoon van vaste telefoons.
Wel heerlijk dat je pc niet hoeft aan te staan om gratis te kunnen bellen
nou ik heb precies dezelfde setup (716v5 + voipbuster) en ik kan niet gebeld worden
Het schijnt een bekend probleem te zijn en de uitleg vindt je op het voipbuster forum. Voipbuster stuurt momenteel namelijk niet het domeinnaam mee maar enkel een ip. aangezien sip1.voipbuster.com uit meerdere ip's bestaat lukt het niet om gebeld te worden. Helaas kan ik op de 716v5 niet elke ip registreren anders was het te omzeilen.
Dat sommige mensen wel gebeld kunnen worden is denk ik puur geluk, anders kan ik het niet verklaren.
Het schijnt een bekend probleem te zijn en de uitleg vindt je op het voipbuster forum. Voipbuster stuurt momenteel namelijk niet het domeinnaam mee maar enkel een ip. aangezien sip1.voipbuster.com uit meerdere ip's bestaat lukt het niet om gebeld te worden. Helaas kan ik op de 716v5 niet elke ip registreren anders was het te omzeilen.
Dat sommige mensen wel gebeld kunnen worden is denk ik puur geluk, anders kan ik het niet verklaren.
Waarom zou je dat doen?DarthPlastic schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:48:
Hee bedankt mensen, nu kan ik eindelijk eens VOIP uitproberen, en alles draait heel lekker!![]()
Zou het trouwens ook mogelijk zijn om als je een 06760-nummer gebruikt voor internet, of een lokaal inbelnummer, om zo internettoegang te krijgen?
/▌
Anoniem: 3671
Dat valt me vaak op hier op GOT, dat mensen eerst willen weten waarom je iets wil. Voor zichzelf al hebben uitgemaakt dat het nutteloos is en dus een "waarom zou je?" als antwoord op een vraag deponeren.
Dit bovenste is overigens geen waardeoordeel, slechts een observatie.
Dus als eerste maar antwoord op de "waarom?":
Het zou HEEEL waardevol kunnen zijn!, en het zou leuk kunnen zijn om oude apparaten online te krijgen.
Denk aan een oude Dreamcast met modem of een CD-I speler die je online wilt krijgen.
Maar het zou waardevol zijn omdat je dan ook een ander normaal vast nummer kan bellen, en zo een ppp modem link met een andere pc in nederland kan maken. 1 router programma en je kan dus elke pc in nederland onbeperkt online laten via een vaste telefoon verbinding, zonder kosten, door van je breedband account gebruik te maken.
Een handelsgeest denkt gelijk groot: meerdere accounts Voipbuster, meerdere modems en geld verdienen met bandbreedte verkopen.
Maar het kan dus niet: door de compressie gaat veel informatie verloren.
je moet maar even zoeken naar modem gebruik over Voip.
samengevat:
Je kan het in sommige gevallen werkend krijgen, maar dat hangt af van de codec die je gebruikt en de kwaliteit van je verbinding (je ADSL Voip verbinding en kwaliteit van de voip service)
Je moet een lossless codec gebruiken en een zo laag mogelijke modem snelheid. (9600 kbs ofzo, dus 1 KByte per seconde: heel traag dus)
http://www.voip-info.org/wiki/view/Modem+over+VOIP
Als het al werkt is het dus HEEEL traag, en dus onbruikbaar
Hmm nouja, het blijft afwachten voor een optie over dat gebeld worden. Ik gebruik VoipBuster vooral om te bellen, dus een nummer is niet dringend nodig. Kan je trouwens al onbeperkt gratis bellen door 1.30 over te maken? of moet je per-se 5 euro overmaken?
Nog een offtopic vraag: kan iemand even een fototje maken van de bovenkant van een Copperjet 1616-2P modem adapter. Heb namenlijk een 2e handsje hier, met een universele adapter er op, maar ben bang dat die het niet helemaal trekt.
Nog een offtopic vraag: kan iemand even een fototje maken van de bovenkant van een Copperjet 1616-2P modem adapter. Heb namenlijk een 2e handsje hier, met een universele adapter er op, maar ben bang dat die het niet helemaal trekt.
[ Voor 3% gewijzigd door BJD op 25-01-2006 12:25 ]
De voorwaarden zijn aangepast. Het is nu 10 euro betalen en dat is nog maar 120 dagen geldig... daarna kan je volgens mij gewoon 5 euro betalen per 120 dagen voor deze service...BJD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:03:
Hmm nouja, het blijft afwachten voor een optie over dat gebeld worden. Ik gebruik VoipBuster vooral om te bellen, dus een nummer is niet dringend nodig. Kan je trouwens al onbeperkt gratis bellen door 1.30 over te maken? of moet je per-se 5 euro overmaken?
Heb je een link naar dat topic? Ik kan dat specifieke topic niet vinden en ik wil het wel even in de gaten houden. Vreemd dat het bij mij wel werkt. Je hebt ook 2 keer sip1 gebruikt en niet connectionserver?VIC_TOR schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:36:
nou ik heb precies dezelfde setup (716v5 + voipbuster) en ik kan niet gebeld worden
Het schijnt een bekend probleem te zijn en de uitleg vindt je op het voipbuster forum.
Ik heb anders gewoon €1,30 betaald via dat 0900 nummer en kan onbeperkt gratis bellen.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:18:
[...]
De voorwaarden zijn aangepast. Het is nu 10 euro betalen en dat is nog maar 120 dagen geldig... daarna kan je volgens mij gewoon 5 euro betalen per 120 dagen voor deze service...
Is dat nu dus veranderd?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
06760 kan gezien worden als een 06-nummer... Dit kost dus wel gewoon geldDarthPlastic schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:48:Zou het trouwens ook mogelijk zijn om als je een 06760-nummer gebruikt voor internet, of een lokaal inbelnummer, om zo internettoegang te krijgen?
heb inderdaad 2x sip1 staan, maar het werkt al dagen niet.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:21:
[...]
Heb je een link naar dat topic? Ik kan dat specifieke topic niet vinden en ik wil het wel even in de gaten houden. Vreemd dat het bij mij wel werkt. Je hebt ook 2 keer sip1 gebruikt en niet connectionserver?
dis is een van de topics: https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=3000
Het is wel mogelijk om gebeld te worden met een SIP softphone. Ik heb net m'n eigen asterisk server gebeld en m'n eigen voicemail ingesproken.BJD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:03:
pc2pc calls en sommige codecs komen wel wat later volgens een mail van VB.
En voor EUR 1,30 (per telefoon betalen) kan ik gewoon onbeperkt bellen
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Zou het kan kunnen zijn dat ik door een verkeerde codec instelling alleen kan bellen en niet gebeld kan worden? Ik ga iig even mijn 2e acountje activeren zometeen (me 1e acount is al van 3 maand geleden, dus toen kon ik gewoon 1 euro via paypal overmaken).Dr.DNA schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:
[...]
Het is wel mogelijk om gebeld te worden met een SIP softphone. Ik heb net m'n eigen asterisk server gebeld en m'n eigen voicemail ingesproken.
Nog even een correctie van een vraag uit mijn vorige post: ik zoek niet een foto van de bovenkant van een Copperjet 1616-2P, maar een foto van de bovenkant van de adapter, zodat ik weet wat hoeveel volt dat ding nou precies nodig heeft en hoeveel ampere
Heb zojuist bericht gekregen van de admin op het VB forum en die adviseert om enkel de 711a codec te gebruiken aangezien G729 en G723 nog niet werken voor VOIP-IN.
Op mijn speedtouch staan alle codecs actief dus ik denk dat het daaraan ligt, kan echter alleen vanavond pas testen.
Op mijn speedtouch staan alle codecs actief dus ik denk dat het daaraan ligt, kan echter alleen vanavond pas testen.
Gezellig, mijn Copperjet ondersteund geen G.711AVIC_TOR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:22:
Heb zojuist bericht gekregen van de admin op het VB forum en die adviseert om enkel de 711a codec te gebruiken aangezien G729 en G723 nog niet werken voor VOIP-IN.
Thanks, heb me 2e acount ook geactiveerd nu.Dr.DNA schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:
Nu kan ik teminste op beide FXS poorten een gesprek voeren.
[ Voor 26% gewijzigd door BJD op 25-01-2006 14:55 ]
Hoe zet ik de andere op non actief dan met de 716v5? ik weet wel hoe ik een andere kies,maar niet hoe ik de andere uitschakel,hoor het straks graag van je,alvast bedanktVIC_TOR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:22:
Ik heb geen foto gemaakt maar dit helpt ook wel.BJD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:24:
[...]
..knip..
Nog even een correctie van een vraag uit mijn vorige post: ik zoek niet een foto van de bovenkant van een Copperjet 1616-2P, maar een foto van de bovenkant van de adapter, zodat ik weet wat hoeveel volt dat ding nou precies nodig heeft en hoeveel ampere
Input 230V 50Hz
Output 15V 0.65A 9,75VA
Volgens mij is dit genoeg, als je toch echt een foto wilt geef maar een gil
[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 25-01-2006 15:28 ]
☻/
/▌
/ \
Jep is genoeg, thank! Ik zal is opzoek gaan naar een 15V adapter, mischien heb ik er nog wel 1 liggen. Want ik heb hem nu op 12V draaien.Kixtart schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:27:
[...]
Ik heb geen foto gemaakt maar dit helpt ook wel.
Input 230V 50Hz
Output 15V 0.65A 9,75VA
Volgens mij is dit genoeg, als je toch echt een foto wilt geef maar een gil
Hallo,
Ik heb een sipura 1001 (werkt prima overigens). Nu wil ik een switcher (of iets anders) aansluiten op mijn sipura en mijn kpn-lijn (als ik nu op mijn kpn -lijn gebeld word, moet ik nu stekkertjes verwisselen en vice versa). Weet iemand hier een voordelige oplossing voor zonder dat ik twee telefoons hoef te gebruiken of een nieuw atakastje te kopen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb een sipura 1001 (werkt prima overigens). Nu wil ik een switcher (of iets anders) aansluiten op mijn sipura en mijn kpn-lijn (als ik nu op mijn kpn -lijn gebeld word, moet ik nu stekkertjes verwisselen en vice versa). Weet iemand hier een voordelige oplossing voor zonder dat ik twee telefoons hoef te gebruiken of een nieuw atakastje te kopen?
Bij voorbaat dank!
ga in telnet en geef het comando "menu"fragcompany schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:05:
[...]
Hoe zet ik de andere op non actief dan met de 716v5? ik weet wel hoe ik een andere kies,maar niet hoe ik de andere uitschakel,hoor het straks graag van je,alvast bedankt
vervolgens ga je naar voice --> codec
als je dan list kiest zie ja alle codec die er zijn en welke actief staan. Dan ga je terug en in plaats van list kies je config, typ de codec in die je wil wijzigen en loop de lijst af.
http://www.rhisc.nl/shop/N_grp_8-1.htmlhakuin schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:04:
Hallo,
Bij voorbaat dank!
Waarom mag ik niet vragen waarom hij dat wil als ik alleen maar nadelen (bandbreedteverkwisting) zie? Je uitleg was verder helder hoor, bedankt daarvoor (ik heb hem even weggeknipt want daar reageer ik niet op), maar het valt mij ook op dat sommige mensen op GoT een beetje snel conclusies trekken uit een korte vraag. Ik lees nergens in mijn korte vraag dat ik het nutteloos vind. Als ik ergens de voordelen niet van inzie en daar een vraag over stel is dat iets anders dan roepen dat iets nutteloos is.Anoniem: 3671 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:53:
[...]
Dat valt me vaak op hier op GOT, dat mensen eerst willen weten waarom je iets wil. Voor zichzelf al hebben uitgemaakt dat het nutteloos is en dus een "waarom zou je?" als antwoord op een vraag deponeren.
/▌
Anoniem: 3671
en daarom had hij het daarnaast over "of een lokaal inbelnummer" . maar dat 06 nummer is handig om te kunnen testen, want daar heb je geen abo voor nodig.netvisions schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:20:
[...]
06760 kan gezien worden als een 06-nummer... Dit kost dus wel gewoon geld
Maar volgens mij werkt dat nummer trouwens alleen via een kpn lijn, waarvan het nummer herkenbaar is. Dus Voipbuster valt zowiezo af
DAt meen je niet? Heb ik er met de creditcard 10 euro opgezetDr.DNA schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:
Mmmm, nouja, kan ik mooi nu nog een nummer in Duitsland kopen, wel handig voor wat Duitse vrienden en als dat maar 1,30 kost
Al resultaten geboekt? ik nog iet,nog steeds niet bereikbaar,of ik doe iets verkeerdVIC_TOR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:22:
[...]
ga in telnet en geef het comando "menu"
vervolgens ga je naar voice --> codec
als je dan list kiest zie ja alle codec die er zijn en welke actief staan. Dan ga je terug en in plaats van list kies je config, typ de codec in die je wil wijzigen en loop de lijst af.

Hoi,
Ik heb problemen met mijn Zyxel 2002 AOL (net binnengekregen). VOIP werkt, hij maakt connectie (lampje wordt oranje) en als ik naar mijn vaste lijn of voip lijn bel dan zie ik de lampjes bij phone 1 en 2 knipperen. Het probleem is dat mijn telefoon niet overgaat en dat ik geen kiestoon heb (ik kan dus ook geen nummers bellen). Herkent iemand dit?
Thanks,
Bjorn
Ik heb problemen met mijn Zyxel 2002 AOL (net binnengekregen). VOIP werkt, hij maakt connectie (lampje wordt oranje) en als ik naar mijn vaste lijn of voip lijn bel dan zie ik de lampjes bij phone 1 en 2 knipperen. Het probleem is dat mijn telefoon niet overgaat en dat ik geen kiestoon heb (ik kan dus ook geen nummers bellen). Herkent iemand dit?
Thanks,
Bjorn
ik heb gewoon een werkende inkomende en uitgaande lijn met mijn speedtouch en voipbuster. Deze codecs heb ik erin staan (zal wel standaard zijn, ik heb er niet aangezeten):VIC_TOR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:22:
g711u
g711a
g726_40
g726_32
g726_24
g726_16
g729
verdere instellingen (met nieuwste firmware):
SIP URI: username van voipbuster
Username: username van voipbuster
Password: password behorende bij mijn username van voipbuster
Displayname: heb ik leeggelaten (dat ding vergeet het toch na een reset)
Abbreviated number: heb ik leeggelaten (dat ding vergeet het toch na een reset)
ik gebruik verder alleen port 1 voor telefonie
rest van de instellingen:
Registrar: sip1.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: sip1.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
Dan zou het moeten werken lijkt mij?
Ik heb er nog wat dialplans ingegooid, maar die maken verder niks uit en daarvoor werkte het al.
Het ziet ernaar uit dat sommige VB nummer gebeld kunnen worden en anderen weer niet. Een andere conclusie kan ik niet trekken aagezien we precies dezelfde hardware en instellingen gebruiken. Bovendien heeft het bij tot 2 weken terug gewerkt. Ik heb inmiddels doorgegeven dat het niet aan de codecs ligt en hopelijk krijg ik snel antwoord van voipbuster.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:55:
[...]
ik heb gewoon een werkende inkomende en uitgaande lijn met mijn speedtouch en voipbuster. Deze codecs heb ik erin staan (zal wel standaard zijn, ik heb er niet aangezeten):
g711u
g711a
g726_40
g726_32
g726_24
g726_16
g729
verdere instellingen (met nieuwste firmware):
SIP URI: username van voipbuster
Username: username van voipbuster
Password: password behorende bij mijn username van voipbuster
Displayname: heb ik leeggelaten (dat ding vergeet het toch na een reset)
Abbreviated number: heb ik leeggelaten (dat ding vergeet het toch na een reset)
ik gebruik verder alleen port 1 voor telefonie
rest van de instellingen:
Registrar: sip1.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: sip1.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
Dan zou het moeten werken lijkt mij?
Ik heb er nog wat dialplans ingegooid, maar die maken verder niks uit en daarvoor werkte het al.
snoeki, kan je voor de zekerheid controleren welke codecs actief zijn, het feit dat je die allemaal in de lijst hebt staan wil niet zeggen dat ze ook actief zijn. Doe in telnet het volgende:
MENU --> VOIP --> CODEC --> LIST
Is het mogelijk om bij Voipbuster (en varianten) een ander telefoonnummer te krijgen?
Heb nu een 010-nummer maar woon in regio-013. Een aantal vrienden van mij (ook regio 013) kregen nummers als 070, 076 en 010 toegewezen.
Heb nu een 010-nummer maar woon in regio-013. Een aantal vrienden van mij (ook regio 013) kregen nummers als 070, 076 en 010 toegewezen.
Je kan je VB nummer niet wijzigen helaas.
Ik had even gezocht naar de prijzen van niet KPN nummer en het bellen naar Voipbuster is niet duurder als het bellen naar KPN. Zie overzicht KPN (en dan Global Call)
http://www.kpn.com/kpn/show/id=879126/sc=2f7b6d
http://www.kpn.com/kpn/show/id=879126/sc=2f7b6d
/▌
Hebben jullie ook last van echo / storing / kraken in de lijn af en toe? (of jullie gesprekpartners)
Ik merk namenlijk dat de kwaliteit van de gesprekken niet denderend is, of komt dit door mijn hardware?
Ik zit ook te kijken of een BudgetPhone abbo niets is, 9 euro 50 per maand voor een goede verbinding is opzich niet slecht. Alleen zit je bij budgetphone er een jaar aan vast? of kan je na een maand de boel weer opzeggen? En zijn er nog andere kosten dan de 9.50 per maand? Aansluitkosten / afsluitkosten oid? (Alle hardware heb ik al)
Ik merk namenlijk dat de kwaliteit van de gesprekken niet denderend is, of komt dit door mijn hardware?
Ik zit ook te kijken of een BudgetPhone abbo niets is, 9 euro 50 per maand voor een goede verbinding is opzich niet slecht. Alleen zit je bij budgetphone er een jaar aan vast? of kan je na een maand de boel weer opzeggen? En zijn er nog andere kosten dan de 9.50 per maand? Aansluitkosten / afsluitkosten oid? (Alle hardware heb ik al)
[ Voor 46% gewijzigd door BJD op 26-01-2006 00:01 ]
Anoniem: 66756
-->BJD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:51:
Hebben jullie ook last van echo / storing / kraken in de lijn af en toe? (of jullie gesprekpartners)
Begin hier nu ook last van te krijgen was denk ik begonnen begin deze week, voorheen altijd perfect ook lijkt het erop dat de verbinding soms wegvalt vanaf mijn Grandstream ook dit was voorheen nooit een probleem.
hardware Grandstream 486
Ik heb sinds kort een Sipura 3000 ingesteld met VB
Als inet ISP heb ik Wanadoo + telefonie, en dus een Livebox
Sinds ik de Sipura aangesloten heb is elke morgen de Livebox van slag. Om 05:20 kan de sipura niet meer registreren, dus vanaf dan ligt ie eruit. Ik zal morgen eens kijken of het weer op hetzelfde tijdstip is.
Meer mensen last van dit irri probleem? Ik moet namelijk steeds de Livebox resetten.
Oh ja, ik heb wanadoo opgezegd. Dus vandaar de Sipura alvast.
Sinds ik de Sipura aangesloten heb is elke morgen de Livebox van slag. Om 05:20 kan de sipura niet meer registreren, dus vanaf dan ligt ie eruit. Ik zal morgen eens kijken of het weer op hetzelfde tijdstip is.
Meer mensen last van dit irri probleem? Ik moet namelijk steeds de Livebox resetten.
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Ik weet zelf helemaal niet hoe het moet opzetten.
Maar het leek mij wel een geslaagd idee om een inkoop actie te houden van ATA-kastjes.
Ik vind zelf een kastje eingelijk te duur, maar er zijn vast wel mensen die willen mee doen aan een inkoop actie.
Bij deze meld ik mij dus
Uiteraard ligt er wel aan wat de uiteindelijke prijs is.
Als mensen dit willen opzetten GRAAG.
Ken ook nog wat mensen die ook denk ik wel mee zouden willen doen met een inkoop actie.
Maar het leek mij wel een geslaagd idee om een inkoop actie te houden van ATA-kastjes.
Ik vind zelf een kastje eingelijk te duur, maar er zijn vast wel mensen die willen mee doen aan een inkoop actie.
Bij deze meld ik mij dus
Ken ook nog wat mensen die ook denk ik wel mee zouden willen doen met een inkoop actie.
[ Voor 2% gewijzigd door Henkie-Jan op 26-01-2006 12:04 . Reden: Shift te vroeg los :P ]
Ik heb nu eea gelezen hier en het valt me op dat het voornamelijk om instellingen gaat. Ik ben van plan om een ATA-kast aan te schaffen, maar ik heb echt geen enkel idee welk kastje ik het beste kan nemen. In ieder geval moet het kastje QoS hebben en uiteraard moet ie stabiel zijn.
Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen?
tzt ben ik er denk ik wel bij als er een inkoopactie is; enige probleem is dat eea dan wel snel geregeld moet worden omdat ik lang op vakantie ga (en het kastje dus voor familie is)
tzt ben ik er denk ik wel bij als er een inkoopactie is; enige probleem is dat eea dan wel snel geregeld moet worden omdat ik lang op vakantie ga (en het kastje dus voor familie is)
Er zijn op www.inkoopacties.net af en toe inkoop acties van ATAs. Op GoT is het niet meer toegestaan om inkoopacties te houden, omdat het soms wel is gebeurde dat gedupeerde van een IA bij t.net gingen klagen. Ik vraag me iig wel af of je zoveel voordeel kan halen uit een IA voor ATA's.Henkie-Jan schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:58:
Ik weet zelf helemaal niet hoe het moet opzetten.
Bij deze meld ik mij dus
Je moet er sowizo een aantal afnemen (bijv 100 stuks). Vervolgens moet je nog eventueel invoerrechten betalen, de BTW komt er nog bovenop, om nog maat te zwijgen over de verzendkosten vanuit USA / Japan / China naar NL. En dan heb ik het ook nog niet eens gehad over de garantieafhandeling. Ik denk dat je mischien beter kan kijken of je niet goedkoop een PAP2 kan krijgen die gelocked is om hem vervolgens te *kuch*.....
Zodat je ook voipbuster kan gebruiken. Domestix levert volgens mij een gratis PAP2 bij hun lite abbo.
Anoniem: 151463
kan / werkt dat nu nog steeds? 1x voor 1,30 bellen en dat je dan onbeperkt kan bellenDr.DNA schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:
[...]
Het is wel mogelijk om gebeld te worden met een SIP softphone. Ik heb net m'n eigen asterisk server gebeld en m'n eigen voicemail ingesproken.
Yep die heb ik ook. En op verzoek geven ze je het wachtwoord zodat je Voipbuster op poort 2 kan zetten.BJD schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:00:
[...]
Domestix levert volgens mij een gratis PAP2 bij hun lite abbo.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Bij mij werkt voipbuster kwalitatief vrij goed (sipura 1001). Ik vind de kwaliteit zelfs beter dan budgetphone. Alleen gebeld worden op het voipbusternummer werkt niet altijd.BJD schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:51:
Let wel dat ze bij budgetphone een fair use policy hebben qua bellen. Je kan 1000 minuten per maand bellen, daarna ga je betalen.
Dus de kwaliteit van BudgetPhone is ook niet altijd even goed?hakuin schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:29:
[...]
Bij mij werkt voipbuster kwalitatief vrij goed (sipura 1001). Ik vind de kwaliteit zelfs beter dan budgetphone. Alleen gebeld worden op het voipbusternummer werkt niet altijd.
Let wel dat ze bij budgetphone een fair use policy hebben qua bellen. Je kan 1000 minuten per maand bellen, daarna ga je betalen.
birdibird: hoe zit het dan met de kwaliteit van domestix?
En ben je bij BudgetPhone / Domestix ook verplicht om minimaal 12 maanden aan abbo te hebben?
Of kan je na 3 maanden de boel al opzeggen? Want xs4all komt over een tijdje ook met voip, maar om die tijd de overbruggen is een BudgetPhone / Domestix abbo een goede optie. (voor uitgaand verkeer)
Ja, werkt nogsteedsAnoniem: 151463 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:01:
[...]
kan / werkt dat nu nog steeds? 1x voor 1,30 bellen en dat je dan onbeperkt kan bellen
Veel mensen in dit topic gebruiken een Sipura ATA, een andere bekende is de Linksys PAP2.n3ck schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:30:
Ik heb nu eea gelezen hier en het valt me op dat het voornamelijk om instellingen gaat. Ik ben van plan om een ATA-kast aan te schaffen, maar ik heb echt geen enkel idee welk kastje ik het beste kan nemen. In ieder geval moet het kastje QoS hebben en uiteraard moet ie stabiel zijn.
Ook all-in-one aparaten worden veel gebruikt zoals de Speedtouch 716 (Modem, VoiP, Wireless Router en 4p switch). Ik gebruik zelf een Copperjet 1616-2P modem, maar die zou ik als ik jouw was voor voip niet nemen, omdat je verplicht bent beide poorten op dezelfde sip server te gebruiken, en dingen als dialplan kan je alleen via telnet instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door BJD op 26-01-2006 14:59 ]
Anoniem: 161518
Helaas is SIP Discount ook weer aan het hakken in de gratis bestemmingen.
austria (Landline) SuperDeal!
luxembourg (Landline) SuperDeal!
canada (Landline & Mobile)
denmark (Landline) SuperDeal!
finland (Landline) SuperDeal!
germany (Landline) SuperDeal!
ireland (Landline) SuperDeal!
greece (Landline)
united states (Landline & Mobile) SuperDeal!
united kingdom (Landline) SuperDeal!
switzerland (Landline) SuperDeal!
sweden (Landline)
spain (Landline)
portugal (Landline)
norway (Landline) SuperDeal!
netherlands (Landline) SuperDeal!
austria (Landline) SuperDeal!
canada (Landline & Mobile)
denmark (Landline) SuperDeal!
finland (Landline) SuperDeal!
germany (Landline) SuperDeal!
ireland (Landline) SuperDeal!
greece (Landline)
united states (Landline & Mobile) SuperDeal!
united kingdom (Landline) SuperDeal!
switzerland (Landline) SuperDeal!
sweden (Landline)
spain (Landline)
portugal (Landline)
norway (Landline) SuperDeal!
netherlands (Landline) SuperDeal!
Is er ergens een wizard om de SPA-3000 in te stellen voor voipbuster? Ik namelijk niet zo goed wat ik wel en niet moet instellen, en met de settings voor de SPA-1001 kom ik er ook niet echt uit omdat die op een aantal punten nogal verschilt van de SPA-3000.
Ik had die lijst die ik hier had neergezet met dat list commando gekregenVIC_TOR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:10:
snoeki, kan je voor de zekerheid controleren welke codecs actief zijn, het feit dat je die allemaal in de lijst hebt staan wil niet zeggen dat ze ook actief zijn. Doe in telnet het volgende:
MENU --> VOIP --> CODEC --> LIST
Wel handig die menu optie! Dat kende ik niet.
Maar antwoord op je vraag:
g711u en g711a zijn enabled
g726_40, g726_32, g726_24 en g726_16 zijn disabled
en tot slot is g729 enabled
Ik heb even gekeken, maar voor zover ik het kan zien is alleen de Sipura 2100 voorzien van een QoS-functie; als ik het goed begrijp moet je in ieder geval voor een QoS-functie beschikken over een apparaat dat ook als router kan dienen. Mijn oog is nu gevallen op de Grandstream HandyTone 488. Iemand ervaringen met dat ding?BJD schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:58:
[...]
Veel mensen in dit topic gebruiken een Sipura ATA, een andere bekende is de Linksys PAP2.
Ook all-in-one aparaten worden veel gebruikt zoals de Speedtouch 716 (Modem, VoiP, Wireless Router en 4p switch). Ik gebruik zelf een Copperjet 1616-2P modem, maar die zou ik als ik jouw was voor voip niet nemen, omdat je verplicht bent beide poorten op dezelfde sip server te gebruiken, en dingen als dialplan kan je alleen via telnet instellen.
Als je me add op msn dan kan ik je met sommige instellingen wel helpen:JozyDaPozy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:33:
Is er ergens een wizard om de SPA-3000 in te stellen voor voipbuster? Ik namelijk niet zo goed wat ik wel en niet moet instellen, en met de settings voor de SPA-1001 kom ik er ook niet echt uit omdat die op een aantal punten nogal verschilt van de SPA-3000.
pacin@hotmail.com
hallo, heb sidns vandag een adpac voicefinder 200. kan er alleen niet vel mee tot op heden. krijg wel een zoemtoon maar kan niet uitbellen en ook niet gebeld worden. op mijn andere ata sipura spa1001 moest ik natsettings en een stunserver instellen maar kan dit op deze ata helemaaljiet terugvinden denk zelf dat daar het probleem ligt. kan iemadn die ervaring met dit dign heeft me helpen? Dick
Hier weer een site voor de Linksys/Sipura, ik heb weer een aantal settings uit de Regional overgenomen.
Klinkt tie meteen weer een beetje europees
http://www.voipconfig.de/
Ben zelf ook aan het rommelen, met de nat settings enz.
Ik kan in ieder geval gebeld worden op 2 nummers Budgetphone en die van VoipBuster.
Alleen nu wil ik weten of er een soort 2e lijn functie in de Sipura 1001 mogelijk is, ik heb het nog niet kunnen vinden.
Klinkt tie meteen weer een beetje europees
Ik kan in ieder geval gebeld worden op 2 nummers Budgetphone en die van VoipBuster.
Alleen nu wil ik weten of er een soort 2e lijn functie in de Sipura 1001 mogelijk is, ik heb het nog niet kunnen vinden.
Hoe bedoel je tweedelijnfunctie? Met # activeer je lijn twee als je wilt bellen, weet niet of je dat bedoeld? Of wil je er twee toestels op aansluiten? Ik denk dat je daar een ander model voor moet hebben 2002 ofzo.KamiKaaze schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:40:
Hier weer een site voor de Linksys/Sipura, ik heb weer een aantal settings uit de Regional overgenomen.
Klinkt tie meteen weer een beetje europees![]()
![]()
![]()
/▌
Anoniem: 128143
Ik krijg VoipBuster/VoipStunt maar niet werkend bij een kennis van mij.
Hij heeft ADSL van Cumpuserve en heeft een Zyxel Prestige 2602H-61 modem gekregen. De bedoeling is dat hij gewoon kan bellen met voipbusten met een microfoon, geen telefoon of dergelijke dus. Ik heb de instellingen van TS overgenomen maar hij doet nog steeds niet. Als je een nummer draait doet ie hellemaal niks, hellemaal stil.
Als je geen telefoon hebt hoef je die instellingen toch niet in te stellen of zie ik het nou verkeerd ? Als dat zo is waarom doet ie het dan niet, poorten in 2602H-61 zijn geopend en Firewall is uit.
Bij diverse kennissen van mij werkt alles perfekt maar deze heeft dus een modem met Voip en het werkt niet
Hij heeft ADSL van Cumpuserve en heeft een Zyxel Prestige 2602H-61 modem gekregen. De bedoeling is dat hij gewoon kan bellen met voipbusten met een microfoon, geen telefoon of dergelijke dus. Ik heb de instellingen van TS overgenomen maar hij doet nog steeds niet. Als je een nummer draait doet ie hellemaal niks, hellemaal stil.
Als je geen telefoon hebt hoef je die instellingen toch niet in te stellen of zie ik het nou verkeerd ? Als dat zo is waarom doet ie het dan niet, poorten in 2602H-61 zijn geopend en Firewall is uit.
Bij diverse kennissen van mij werkt alles perfekt maar deze heeft dus een modem met Voip en het werkt niet

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 27-01-2006 01:24 ]
Anoniem: 151463
Heb je al gecontroleerd of de microfoon wel geselecteerd staat bij je geluidsinstellingen van windows bij opneembronnen?Anoniem: 128143 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:23:
Ik krijg VoipBuster/VoipStunt maar niet werkend bij een kennis van mij.
Ik heb dus de SPA 3000, en heb nu een config waarmee hij het 'soms' doet.
gisteravond tijdje mee zitten klooien, en opeens was ie 'registered'. pas ik daarna mijn 'Displaynaam' aan, of mijn dialplan, en sla dan weer op, dan krijg ik weer een 'failed'.
Ben uiteindelijk gisteren maar gaan slapen, kijk ik vanmorgen, staat de status opeens weer op 'registered', terwijl het me uiteindelijk gistereravond niet meer gelukt was om dat voor elkaar te krijgen.
Iemand bekend met dit probleem dat het gewoon niet consequent werkt?
Is nogal moeilijk instellingen testen als blijkt dat het gewoon maar soms werkt.
gisteravond tijdje mee zitten klooien, en opeens was ie 'registered'. pas ik daarna mijn 'Displaynaam' aan, of mijn dialplan, en sla dan weer op, dan krijg ik weer een 'failed'.
Ben uiteindelijk gisteren maar gaan slapen, kijk ik vanmorgen, staat de status opeens weer op 'registered', terwijl het me uiteindelijk gistereravond niet meer gelukt was om dat voor elkaar te krijgen.
Is nogal moeilijk instellingen testen als blijkt dat het gewoon maar soms werkt.
Anoniem: 161518
SIPDiscount geeft ook nummers weg. Heb sinds gister daar ook een 020 nummer. (ik zit zelf in 035)
Anoniem: 128143
Ja natuurlijk.Anoniem: 151463 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:12:
[...]
Heb je al gecontroleerd of de microfoon wel geselecteerd staat bij je geluidsinstellingen van windows bij opneembronnen?
Ik bedoel, dat ik een soort wisselgesprek kan voeren, vroeg me af of dit mogelijk was, want als nu iemand mij belt op mijn budget telnr terwijl ik met voipbuster aan het bellen ben krijgen ze meteen een ingesprekstoon...(lees, meteen voicemail, geen ingesprekstoon) helaas...Marzman schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:43:
[...]
Hoe bedoel je tweedelijnfunctie? Met # activeer je lijn twee als je wilt bellen, weet niet of je dat bedoeld? Of wil je er twee toestels op aansluiten? Ik denk dat je daar een ander model voor moet hebben 2002 ofzo.
ben trouwens nog steeds een beetje klooien, heb de perfekte instellingen nog niet helemaal kunnen vinden.
Meestal trouwens een probleem met de nat router (draytek 2900) gooit z'n poorten niet altijd open.
Heb trouwens een idee dat voipbuster ook niet helemaal lekker draait..
Vanavond weer verder, ik ga ook eens kijken naar andere providers, mogelijkheden en forums.
Mocht ik weer wat vinden wat natuurlijk intressant is voor GOT horen jullie het wel
Ik heb er zelf ook vaak last van dat het registeren soms 10 min duurt.JozyDaPozy schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:47:
Ik heb dus de SPA 3000, en heb nu een config waarmee hij het 'soms' doet.
Ik heb b.t.w. vandaag ook even Alied Data gebeld, krijg als het goed is gratis een splitter en adapter opgestuurd
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Active Call switching van de Copperjet's? Ik kan er op internet niet heel veel over terugvinden wat ik me er bij moet voorstellen. Wat ik heb gevonden is dat je daarop je telefoonlijn kan aansluiten, en dat je telefoonlijn dan zou worden doorgestuurd naar je voip poort(en?).
Weet iemand antwoord op de volgende vragen:
- Gaat alleen poort1 of ook poort 2 over als er een inkomend gesprek is op de telefoonlijn?
- kan je ook bellen over je telefoonlijn?
- als een lijn niet registered kan worden, bel je dan automatisch over je telefoonlijn?
- als de stroom uitvalt, wat gebeurt er dan? worden de poorten dan aan je telefoonlijn gekoppeld?
Hey Nicap,Nicap schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:09:
Ik heb sinds kort een Sipura 3000 ingesteld met VB
Kun je me vertellen welke instellingen je in de Sipura hebt gebruikt?
De softphone van VB werkt bij mij goed zonder verdere aanpassingen in de firewall.
Zou de Sipura3000 dan ook gewoon moeten werken?
Dank, Harry
Als je stroom uitvalt staat er geen stroom op het modem dus gebeurd er niksBJD schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:51:
[...]
- als de stroom uitvalt, wat gebeurt er dan? worden de poorten dan aan je telefoonlijn gekoppeld?
/▌
Je zult hem wel moeten instellen. Hij werkt bij mij prima. Alleen heb ik dat het internet/netwerk plat gaat. Maar ik weet niet of dat aan de sipura ligt(denk het niet).hrikken schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:01:
[...]
Hey Nicap,
Kun je me vertellen welke instellingen je in de Sipura hebt gebruikt?
De softphone van VB werkt bij mij goed zonder verdere aanpassingen in de firewall.
Zou de Sipura3000 dan ook gewoon moeten werken?
Dank, Harry
Ik heb dus wanadoo+telefonie en dus een Livebox. De log van de sipura laat zien dat hij af en toe niet kan registreren:
Registered Not Registered Line1 Failed 26/Jan/06 05:20:57 26/Jan/06 08:44:57 1/8/2003 19:21:44
Registered Not Registered Line1 Failed 26/Jan/06 12:28:08 26/Jan/06 12:33:28 1/9/2003 02:31:05
Registered Not Registered Line1 Failed 27/Jan/06 01:33:15 27/Jan/06 08:01:20 1/27/2006 01:30:29
Registered Not Registered Line1 Failed 27/Jan/06 14:52:16 27/Jan/06 19:19:04 1/27/2006 14:50:58
Hij belt dan automatisch met de PSTN lijn, maar das niet de bedoeling natuurlijk.
Ik weet alleen nog niet waar dat nou aan ligt.
is het mogelijk voipbuster of voipstunt te gebruiken met een headset? hoe doe je dit dan juist? is het mogelijk je bluetooth gsm te gebruiken (als je op een bepaalde manier verbinding kan krijgen met je telefoon?)
Tis geen gekke eigenschap dat hij automatisch de telefoonlijn op beide poorten zet als er geen stroom is hoorMarzman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:03:
[...]
Als je stroom uitvalt staat er geen stroom op het modem dus gebeurd er niks
Zonder 230v is er nog wel de stroom die uit je telefoonlijn komt, als je dan een telefoon hebt die geen adapter nodig heeft (+/- alle niet draadloze telefoons dus) kan je blijven bellen.
als je BT dongel het juiste profiel ondersteund, kan het idd. Mijn AVM dongel installeert in windows een extra Record device en een extra Playback device. Deze worden doorgeschakeld naar bijv een BT headset als je die koppelt. Als je deze devices in VB instelt kan je perfect een BT headset gebruiken. Of je telefoon gaat werken weet ik niet, het lijkt me niet waarschijnlijk dat een telefoon zich voor doet als headset, maar het zou wel kunnen.mrgoolie schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:32:
is het mogelijk voipbuster of voipstunt te gebruiken met een headset? hoe doe je dit dan juist? is het mogelijk je bluetooth gsm te gebruiken (als je op een bepaalde manier verbinding kan krijgen met je telefoon?)
en ken je hier dan sofware voor, waarmee je uw gsm als bluetooth headset kan instellen? kheb nu die bluesoleil driver geinstalled (maar hier zie ik geen audio gateway ofzo bij)... iemand een goede oplossing?
[ Voor 16% gewijzigd door mrgoolie op 27-01-2006 23:47 ]
Ik wil zelf ook via een 1616 2p gaan voipen.BJD schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:58:
[...]
Veel mensen in dit topic gebruiken een Sipura ATA, een andere bekende is de Linksys PAP2.
Kun jij mij vertellen hoe ik alles moet instellen om via voipbuster te gaan bellen.
Ik heb geen idee hoe ik dit moet instellen.
Configuration->Voipcertefied schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05:
[...]
Ik wil zelf ook via een 1616 2p gaan voipen.
Kun jij mij vertellen hoe ik alles moet instellen om via voipbuster te gaan bellen.
SIP Registrar: sip1.voipbuster.com
SIP User domain: 172.19.3.1
Name: Username
Password: Password
Let erop dat je met deze modem niet kunt switchen naar KPN en de telefoons die op de voip zijn aangesloten ook niet overgaan als je het KPN nummer belt.
☻/
/▌
/ \
thnxKixtart schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:08:
[...]
Configuration->Voip
SIP Registrar: sip1.voipbuster.com
SIP User domain: 172.19.3.1
Name: Username
Password: Password
Let erop dat je met deze modem niet kunt switchen naar KPN en de telefoons die op de voip zijn aangesloten ook niet overgaan als je het KPN nummer belt.
Kan je geen dialplan maken voor de 1616 om bijv. te schakelen?Kixtart schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:08:
Hallo,
Voor een kennis zoek ik een modem/voip gateway die aan de volgende eisen voldoet:
* Onderstuening voor VoIPBuster
* < €129,- kost.
* Geschikt is voor het ADSL1 netwerk van babyXL
* Die wel de telefoon laat overgaan als op het KPN nummer wordt gebeld.
* Onderstuening voor DTMF zou ook mooi zijn, als ik het geen belangrijke eis.
Voor een kennis zoek ik een modem/voip gateway die aan de volgende eisen voldoet:
* Onderstuening voor VoIPBuster
* < €129,- kost.
* Geschikt is voor het ADSL1 netwerk van babyXL
* Die wel de telefoon laat overgaan als op het KPN nummer wordt gebeld.
* Onderstuening voor DTMF zou ook mooi zijn, als ik het geen belangrijke eis.
[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-01-2006 18:14 ]
Welke codec is het hardste? Men klaagt mij slecht te kunnen verstaan, dit is denk ik met de PCMU codec, i guess
Ik heb het proberen na te zoeken, maar bij de copperjet kan alleen gebeld worden op de voiptelefoons met KPN als je VoDSL hebt. En schakelen zodat je zelf kan bellen via KPN heb ik niet gevonden. De copperjet heeft trouwens geen standaard dialplan zoals ik de rest van de modems (er is iig weinig tot geen informatie over en de dialplans die bij de speedtouch gebruikt worden werkten bij mij niet)Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:48:
[...]
Kan je geen dialplan maken voor de 1616 om bijv. te schakelen?
Ik ga m'n copperjet inwisselen voor een speedtouch of een zyxel. Daar is tenminste wat meer informatie over te vinden en daar weet ik zeker dat dit kan.
Reactie op henkie-jan:
De speedtouch 716 en de zyxel 2602 hebben dit, maar ik weet niet hoeveel ze los kosten.
☻/
/▌
/ \
Bij de 1616 zit toch een extra kabel zodat je ook gewoon kunt bellen met je kpn lijn?.
Die zat bij mij tenminste wel in het paket.
Op deze duplex stekker sluit je vanaf de splitter modem en de telefoon aan.
Daarna sluit je de duplex stekker aan op de adsl aansluiting van het modem.
Dit werkt overigens alleen bij pstn lijnen.
Anoniem: 166995
Hier kom je vast wel een eind mee:certefied schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05:
[...]
Ik wil zelf ook via een 1616 2p gaan voipen.

overigens is 10.0.0.1 een aangepast subnet, default issie 172.19.3.1 voor de 1616-2p .
De signalling en rtp waardes staan voor sure forward, gepikt uit het help voorbeeld.
En als het werkt (meestal moet je even wachten of je config saven en dan modem resetten) voordat je dit ziet in de status:

Voor elke poort die je geconfigged hebt krijg je "registered" te zien.
Omdat het dus niet gelijk na het inkloppen werkt kan het dus wat langer duren voordat je die status te zien krijgt, ook na het resetten van het modem.
Anoniem: 143386
Heeft iemand anders ook het probleem dat Voipbuster vanzelf de verbinding verbreekt als je iemand in de wacht zet met de flash-toets op een Sipura SPA-1001? Dit gebeurt alleen met sip1.voipbuster.com en connectionserver.voipbuster.com, bij sip.voipbuster.com werkt het perfect. Het gebeurt ook wel eens dat als ik terugschakel, ik de ander nog wel hoor maar diegene mij niet. Dit lag geloof ik aan een andere instelling firmware of instelling, maar kan het me niet meer herinneren 
Overigens wordt DTMF ook niet goed doorgegeven op sip1 en connectionserver.voipbuster.com, en bij sip.voipbuster.com wel.
Doe ik iets vreemds fout, dat het bij de ene server wel werkt en bij de ander niet? Of ligt dit aan sip1 en connectionserver?

Overigens wordt DTMF ook niet goed doorgegeven op sip1 en connectionserver.voipbuster.com, en bij sip.voipbuster.com wel.
Doe ik iets vreemds fout, dat het bij de ene server wel werkt en bij de ander niet? Of ligt dit aan sip1 en connectionserver?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de sip(1).voipbuster.com en connectionserver.voipbuster.com?
Als je alleen de sipserver veranderd kan het niet aan jou instellingen liggen. Ik gebruik zelf sip1.sipdiscount.com en daarop werkt dtmf with pr prima, maar de meeste inkomende gesprekken komen binnen op mijn budgetphonenummer. Mensen in de wacht zetten op die manier doe ik eigenlijk nooit.Anoniem: 143386 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:37:
Heeft iemand anders ook het probleem dat Voipbuster vanzelf de verbinding verbreekt als je iemand in de wacht zet met de flash-toets op een Sipura SPA-1001? Dit gebeurt alleen met sip1.voipbuster.com en connectionserver.voipbuster.com, bij sip.voipbuster.com werkt het perfect. Het gebeurt ook wel eens dat als ik terugschakel, ik de ander nog wel hoor maar diegene mij niet. Dit lag geloof ik aan een andere instelling firmware of instelling, maar kan het me niet meer herinneren
/▌
zo'n ding heet volgens mij een varkensneus. Althans zo noemde een vriend van ons die hem leverde het (is monteur). Bij de Hema verkopen ze ze voor 5 euro trouwens. Maar ik weet niet zeker of dat dan voor deze modem specifiek werkt, maar het is het proberen waard.certefied schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:58:
Bij de 1616 zit toch een extra kabel zodat je ook gewoon kunt bellen met je kpn lijn?.
Heb je dit dan al eens aangesloten?certefied schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:58:
Bij mij werkt het niet en dit staat in de manual van de 1616 (dus alleen bij VoDSL):
Active Inbound Call Switching (ACS) enables the user to have both his traditional Voice line
and the VoDSL line connected to a single telephone.
☻/
/▌
/ \
Heeft iemand ook ervaring met dit modem: http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_65&products_id=272
[ Voor 45% gewijzigd door Henkie-Jan op 29-01-2006 13:38 ]
Anoniem: 166389
Ik probeer m'n modem ook met VoIPbuster te laten werken, maar dat wil niet echt..
Arris modem met 2 telefoonlijnen, ook voipbuster?
Arris modem met 2 telefoonlijnen, ook voipbuster?
Gisteren heb ik m'n Grandstream BT101 binnen gekregen, leuk dingetje
Werkt prima met VoiPBUSTER..
Wat grappig is, als ik vanaf VB mijn telefoon bel (andere account) dan werkt dat prima, maar als ik vanaf de telefoon naar VB bel dan gaat VB al bellen voordat mijn telefoon alle cijfers heeft ingevuld... Na 5 of 6 cijfers gaat de VBsoftware al af
Wat grappig is, als ik vanaf VB mijn telefoon bel (andere account) dan werkt dat prima, maar als ik vanaf de telefoon naar VB bel dan gaat VB al bellen voordat mijn telefoon alle cijfers heeft ingevuld... Na 5 of 6 cijfers gaat de VBsoftware al af
Anoniem: 167042
Hallo,
Als ik online game, en ik wil met voipbuster bellen dan sluit hij het scherm van mijn game, erg onhandig. ook als ik gebeld wordt gebeurt dit.
kan dit omzeild worden zonder gelijk weer een kastje van 40 euro te moeten kopen?
Groet,
Jelle
Als ik online game, en ik wil met voipbuster bellen dan sluit hij het scherm van mijn game, erg onhandig. ook als ik gebeld wordt gebeurt dit.
kan dit omzeild worden zonder gelijk weer een kastje van 40 euro te moeten kopen?
Groet,
Jelle
Nog een vraagje,
Ik bel met een USB telewfoon, een sitecom cn-133. ik kan via de telefoon gewoon bellen, maar niet het gesprek beeindigen, heeft iemand ander dit ook of ben ik de enige? is er een fix voor? Ik heb voipbustermate 1.0.0.6
Jelle
Ik bel met een USB telewfoon, een sitecom cn-133. ik kan via de telefoon gewoon bellen, maar niet het gesprek beeindigen, heeft iemand ander dit ook of ben ik de enige? is er een fix voor? Ik heb voipbustermate 1.0.0.6
Jelle
Anoniem: 143386
FijnMarzman schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:57:
[...]
Als je alleen de sipserver veranderd kan het niet aan jou instellingen liggen. Ik gebruik zelf sip1.sipdiscount.com en daarop werkt dtmf with pr prima, maar de meeste inkomende gesprekken komen binnen op mijn budgetphonenummer. Mensen in de wacht zetten op die manier doe ik eigenlijk nooit.

Hoe krijg je die interface naam zo?Anoniem: 166995 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:23:
[...]
Hier kom je vast wel een eind mee:
[afbeelding]
overigens is 10.0.0.1 een aangepast subnet, default issie 172.19.3.1 voor de 1616-2p .
De signalling en rtp waardes staan voor sure forward, gepikt uit het help voorbeeld.
En als het werkt (meestal moet je even wachten of je config saven en dan modem resetten) voordat je dit ziet in de status:
[afbeelding]
Voor elke poort die je geconfigged hebt krijg je "registered" te zien.
Omdat het dus niet gelijk na het inkloppen werkt kan het dus wat langer duren voordat je die status te zien krijgt, ook na het resetten van het modem.
bij mij staat er alleen ethernet. Deze moet ik niet hebben of wel?
Gebruik je hem ook voor ADSL of alleen voor voip?svniersen schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:37:
[...]
Hoe krijg je die interface naam zo?
bij mij staat er alleen ethernet. Deze moet ik niet hebben of wel?
anders moet je nog de juiste DNS servers opgeven, en een default route aanmaken naar je router.
Zo heb ik het ook werkend gekregen, omdat ik mijn 1616-2P niet als modem gebruik.
Ik heb vandaag trouwens het spul van Allied Data binnengekregen: een adapter en een splitter!
EDIT:
waar is dat user domain eigenlijk voor? ik gebruik zelf altijd het adres van de sip server als user domain, zo staat het meestal in voorbeelden van configs, maar ik zie dat een aantal mensen hiervoor het lokale IP van hun ATA gebruiken.
EDIT2:
Als je de 1616-2P volgens ACS hebt aangesloten, en de stroom valt uit, dan zal voip poort 1 automatisch overschakelen op de op poort A aangesloten telefoonlijn. Poort B zal dan dood zijn.
Ik heb net een mailtje gestuurd voor de mogelijkheden van ACS om via KPN te bellen en gebeld te worden.
[ Voor 37% gewijzigd door BJD op 30-01-2006 17:11 ]
Niemand een idee, ik wil graag dezer dagen anders bestellen.Henkie-Jan schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:36:
Heeft iemand ook ervaring met dit modem: http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_65&products_id=272
Ik zou voor een speedtouch 716 gaan. De prijs is hetzelfde.Henkie-Jan schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:34:
[...]
Niemand een idee, ik wil graag dezer dagen anders bestellen.
Ook heb ik het idee dat de kwaliteit van alcatel iets beter is dan die van e-tech, en de 716 heeft 2 voip poorten, en ook nog een wireless.
http://www.routershop.nl/...r-voip-4-poort-switch.htm
[ Voor 20% gewijzigd door BJD op 30-01-2006 18:55 ]
Weet iemand meer over de Tiptel Cyberbox 100 (switchbox)? Volgens de onderstaande link kun je deze switchbox op je vastelijn en op je PC aansluiten. Vervolgens kun je dan met je normale telefoontoestel kiezen of je via de vastelijn wilt bellen of via de PC. Er staat vermeld dat het met Skype zou werken, maar zou het ook met Voipbuster werken? Lijkt me namelijk wel handig.
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1
Nou, dit modem kon ik namelijk kopen voor €79,35
En ik heb helaas geen ander VoIp modem gezien voor rond die prijs.
En ik heb helaas geen ander VoIp modem gezien voor rond die prijs.
Ik zie dat er veel postings zijn m.b.t. de tiptelbox. Hiermee kun je je 'gewone' telefoontoestel op je pc aansluiten. Bij de pgonehouse verkopen ze een kastje waarmee dit ook mogelikj is voor ongeveer 25 euro.
Doe er je voordeel mee
Doe er je voordeel mee
Er zijn ook linkkabeltjes voor rond de 15 euro dacht ik.Anoniem: 167042 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:52:
Ik zie dat er veel postings zijn m.b.t. de tiptelbox. Hiermee kun je je 'gewone' telefoontoestel op je pc aansluiten. Bij de pgonehouse verkopen ze een kastje waarmee dit ook mogelikj is voor ongeveer 25 euro.
Doe er je voordeel mee
Maar met al die oplossingen moet je alsonog je pc aan hebben staan, dan kan je net zo goed gewoon een headset gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door BJD op 31-01-2006 19:27 ]
@BJD: Met tiptelbox kun je zowel VOIP gesprekken als je vastelijn gesprekken ontvangen. Daarnaast kun je ook een DECT telefoongebruiken en hoef je dus niet bij je pc te zitten.
Ik had net een gesprek wat erg slecht was. Andere kant kon mij niet goed verstaan. Bleek dat ik vergeten was dat mijn pc zwaar stond te downloaden (kwam net thuis toen te telefoon rinkelde en dacht dus niet aan pc die nog aan stond). Dat is dus wel een nadeel met die losse kastjes die je aan je router hangt, als je veel download moet je nog eerst naar je pc om de downloads even te stoppen.
Als ik ooit een nieuwe router moet kopen wordt het iets met voip/wireless en qos
Als ik ooit een nieuwe router moet kopen wordt het iets met voip/wireless en qos
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 31-01-2006 19:48 ]
/▌
Als ik met nieuwsgroepen op volledige snelheid download en dus de lijn praktisch dichttrek, dan kan men mij ook niet bellen. Dat is wel een nadeel inderdaad. Gelukkig kan je met bijv. newsleecher wel instellen hoeveel je van je verbinding wil gebruiken voor het downloaden.Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:47:
Ik had net een gesprek wat erg slecht was. Andere kant kon mij niet goed verstaan. Bleek dat ik vergeten was dat mijn pc zwaar stond te downloaden
Dit topic is gesloten.