Gratis bellen met Voipbuster [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 19:09
De enige USB phone die ik hier kan krijgen is deze :
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/exb_big.jpg
Modelnaam : EX-B

Heeft iemand deze ooit geprobeerd met voipbustermate ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Anoniem: 164450 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 06:53:
8)7 hoi weet iemand hoe de copperjet 1616 2p instellingen zijn om voipbuster te gebruiken via mijn dect telefoon
Ik zou ook graag van iemand de instellingen van deze copperjet willen, want ik heb vanalles geprobeerd en het lukt niet.
Ik heb alleen nog niks met de NAT poorten gedaan, moet ik ook poorten gaan openzetten?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

Nicap

Tsssk....

Kan iemand die een sipura 3000 heeft of een andere sipura met voipbuster mij adden op msn?
Ik heb een sipura 3000 gekocht en dacht dat het instellen zo ff 1,2,3 ging, maar dat heb ik dus mis.
Er zijn iets meer opties dan ik had gedacht.

De opties hier neerzetten mag uiteraard ook. Ik heb die van de startpost al geprobeerd, maar dat werkt nog niet.

Hier alvast wat ik zelf geprobeerd heb:
ik heb de poorten uit de startpost iig gemapped naar het ipadres van de sipura.
ik heb alleen bij Line 1 wat veranderd en wel dit:
Proxy and Registration
Proxy: sip1.voipbuster.com
Register: yes
Make Call Without Reg: no
Register Expires: 3600
Ans Call Without Reg: no

Bij userid en password uiteraard de juiste gegevens.

Ik deed save all changes de eerste keer en zag bij de softphone dat ik ergens anders ingelogd was, dus dat is goed.

Als ik m'n mobiele wil bellen krijg ik in gesprek, ik bel 06... en ook 031 6 ....

Als ik m'n voip in nummer bel dan krijg ik te horen dat dat nummer niet in gebruik is.

Wie kan/wil me helpen?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nicap schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:59:
.............
Als ik m'n mobiele wil bellen krijg ik in gesprek, ik bel 06... en ook 031 6 ....
00316########

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Thank you very much.

Dat werkt idd wel ja.
Ik krijg ook netjes m'n nummer te zien op m'n mobiel.

Ik dacht dat 031 hetzelfde was als +31, maar dat is dus niet zo.

Maar als ik met m'n analge telefoon bel moet ik altijd 0031 plus netnummers(-0) ervoor tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Nicap schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:20:
Thank you very much.

Dat werkt idd wel ja.

Maar als ik met m'n analge telefoon bel moet ik altijd 0031 plus netnummers(-0) ervoor tikken?
0316 is netnummer van aerdt, babberich, beek gem bergh, duiven, lobith, loo gld, tolkamer, zevenaar, didam, groessen, herwen, loerbeek, pannerden, spijk gld. Daar probeerde je dus naartoe te bellen.

031 is blijkbaar niet in gebruik als netnummer, maar voor Nederland is het landnummer natuurlijk 31 waardoor je vanuit de meeste landen Nederland kunt bellen met 0031. Dat geldt echter niet voor alle landen. Vanuit het land waar ik woon moet je 0011 + landnummer bellen (dus 001131 voor NL). Daarom is het handiger om altijd +31 te gebruiken in je mobiel ipv 0031. Dan heb je nooit problemen in het buitenland.

Allemaal niet relevant voor voipbuster trouwens, want die begrijpt wel 0031 (maar ook +31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Dr.DNA schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:37:
[...]

Euhm ja... Maar die heb ik nog niet gevonden.... En ik had het hier dacht ik al eens gevraagd. Dus als je een linkje hebt naar een SoftPhone met Antw.App. ben ik ook blij.

/edit: En als iemand die API weet te vinden wil ik die ook nog wel even zien
Als je bij http://www.budgetphone.nl/ een Nederlands nummer koopt (kost 1 tientje per jaar en je mag zelf de regio uitzoeken) hoort daar een voicemail service bij. Als je gebeld wordt en je neemt niet op kan de beller een bericht inspreken. Dat bericht wordt als attachement (wav-file) naar je e-mail adres gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 17:43

SebasFM

BOFH

Ik heb nog een vraag:

Sinds gister heb ik voipbuster accountje aangemaakt met een inbound nummer. Op de pc werkt dit goed! Maar nu wil ik er een gewone analoge telefoon op aansluiten. Kan je met die ATA van budgetphone (sipura 1001) nu ook op je voipbuster nummer (line 1) gebeld worden of heeft budgetphone net als bij prepay mobieltjes een soort van simlock op de ata gezet? Ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SebasFM schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:58:
Ik heb nog een vraag:

Sinds gister heb ik voipbuster accountje aangemaakt met een inbound nummer. Op de pc werkt dit goed! Maar nu wil ik er een gewone analoge telefoon op aansluiten. Kan je met die ATA van budgetphone (sipura 1001) nu ook op je voipbuster nummer (line 1) gebeld worden of heeft budgetphone net als bij prepay mobieltjes een soort van simlock op de ata gezet? Ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal... :?
Nee, dat werkt gewoon. Bij mij gaat budgetphone via lijn 2 en voipbuster en alle uitgaande gesprekken via lijn 2 op de Sipura van Budgetphone. Door een # te toetsen kan ik ook uitbellen via budgetphone, standaard staat dat trouwens op lijn2, dat heb ik omgedraaid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik wilde zojuist een gesprek voeren naar de Verenigde Staten, en kreeg ineens te horen dat ik 1 eurocent per minuut moest betalen.

Schijnt dat ze alweer wat landen van de lijst hebben geschapt. Zie www.voipbuster.com voor meer info :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164450

Kixtart schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:48:
[...]

Ik zou ook graag van iemand de instellingen van deze copperjet willen, want ik heb vanalles geprobeerd en het lukt niet.
Ik heb alleen nog niks met de NAT poorten gedaan, moet ik ook poorten gaan openzetten?
ik heb het gevonden bij sipuser domein vul je 172.19.3.1 in en bij sip registar/ proxy sip1.voisbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 59483 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:31:
Ik wilde zojuist een gesprek voeren naar de Verenigde Staten, en kreeg ineens te horen dat ik 1 eurocent per minuut moest betalen.

Schijnt dat ze alweer wat landen van de lijst hebben geschapt. Zie www.voipbuster.com voor meer info :O
Ik krijgt steeds meer het gevoel dat je lekker gemaakt wordt door iets gratis weg te geven om het vervolgens dan dubbel terug te halen.
De vriendjes van VoIPstunt.com hebben weliswaar nog een langere lijst gratis landen maar dit zal dan ook wel ingekort worden.
Bovendien kun je daar wel een credit kopen maar dan wel meteen € 10.
Opwaarderen via een 0900 nummer gaat daar weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
HoppyF schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Ik krijgt steeds meer het gevoel dat je lekker gemaakt wordt door iets gratis weg te geven om het vervolgens dan dubbel terug te halen.
De vriendjes van VoIPstunt.com hebben weliswaar nog een langere lijst gratis landen maar dit zal dan ook wel ingekort worden.
het was al vanaf het begin bekend dat er steeds minder gratis bestemmingen zouden zijn. het is je eigen keus of je voipbuster wil blijven gebruiken als je ervoor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
HoppyF schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Ik zie nu bij voipstunt staan dat je ook per telefoon op kan waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 12-05 17:01
Ik heb dit forum goed in de gaten gehouden,en door vele tips het dan ook werkend gekregen,en het werkt nog.
Maar het enigste probleem dat ik ondervind is het volgende:
Zelf kan ik continu bellen,ook met het dialplan zodat ik niet steeds 0031 ervoor hoef te zetten (speedtouch 716 met de 5.4 firmware) het enigste probleem is dat ik zelf niet continu bereikbaar ben op het voipbuster nr,reboot ik het modem ben ik wel weer even bereikbaar,maar niet langer dan 1 minuut.
Zelf bellen blijft wel gewoon werken dat is het vreemde ervan,heb connectionserver.voipbuster gebruikt als 1ste.en nu dus sip1 adres,maar het zelfde probleem ;(
Tevens heb ik de poorten voor de zekerheid geforward,alhoewel ik het programma niet gebruik,maar gewoon met een dect telefoon die op de pstn aansluiting van het modem zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Is het met de copperjet 816 mogelijk om via VoIP buster te bellen?
Dan wil ik misschien dat ding aanschaffen :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Nicap schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:20:
Thank you very much.

Dat werkt idd wel ja.

Niet nodig als je even een dialplan instelt.
Ik gebruik het volgende dialplan in mijn Sipura:
code:
1
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

Bij mijn Sipura 1001 kan je dat instellen -per lijn/poort- onder het tabblad Line1 (of een andere line) als je als administrator bent ingelogd en in advanced-mode werkt.

Je moet deze even aanpassen aan je eigen netnummer.
code:
1
( 00xxx. | <:0031NETNUMMERZONDERNUL>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

Uit mijn eigen dialplan valt af te leiden dat mijn netnummer 030 is.

Als je dit dialplan instelt, kan je net zo bellen als met je gewonen telefoon (netnummer voor lokale nummers toetsen hoeft zo ook niet).

[ Voor 34% gewijzigd door JJapie op 19-01-2006 16:02 . Reden: even wat meer uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 22:16
Henkie-Jan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:49:
Is het met de copperjet 816 mogelijk om via VoIP buster te bellen?
Dan wil ik misschien dat ding aanschaffen :P
Nee, de 816 heeft geen VoIP ondersteuning, alleen VoDSL. De 1616 heeft wel VoIP mogelijkheden.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ow, ik had net nog even verder gezocht en vond die dingen ook op GoT.
Maar nu heb ik net naar Allied Data zelf gebeld en die melden dat het wel mogelijk is met de laatste firmware update.
Zowel VoIP als VoDSL.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 19-01-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

JJapie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:55:
[...]

Niet nodig als je even een dialplan instelt.
Ik gebruik het volgende dialplan in mijn Sipura:
code:
1
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

Bij mijn Sipura 1001 kan je dat instellen -per lijn/poort- onder het tabblad Line1 (of een andere line) als je als administrator bent ingelogd en in advanced-mode werkt.

Je moet deze even aanpassen aan je eigen netnummer.
code:
1
( 00xxx. | <:0031NETNUMMERZONDERNUL>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

Uit mijn eigen dialplan valt af te leiden dat mijn netnummer 030 is.

Als je dit dialplan instelt, kan je net zo bellen als met je gewonen telefoon (netnummer voor lokale nummers toetsen hoeft zo ook niet).
Ik heb deze dialplan ingesteld
code:
1
( 00xxx. | <:0031522>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

Maar nu krijg ik een franstalige vrouw aan de lijn :-)

Nou is dat mijn echte lokale netnummer. Die ik van VB heb gekregen was anders 033 geloof ik.

edit:

Ik was vergeten dat mijn kengetal 3 cijfers had ipv 2 dus ik moest een x weghalen. Stom van me 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Nicap op 20-01-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Henkie-Jan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:29:
Ow, ik had net nog even verder gezocht en vond die dingen ook op GoT.
Maar nu heb ik net naar Allied Data zelf gebeld en die melden dat het wel mogelijk is met de laatste firmware update.
Zowel VoIP als VoDSL.
Hmm, even zeker weten dat we het over hetzelfde hebben. De Copperjet 816 is heel wat anders dan de 816-2P. Van die laatste weet ik zeker dat het niet mogelijk is, heeft de hardwarecapaciteit er niet voor. De 816 ken ik niet, dus heb ik ook geen idee.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beestenboel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:56:
[...]

Hmm, even zeker weten dat we het over hetzelfde hebben. De Copperjet 816 is heel wat anders dan de 816-2P. Van die laatste weet ik zeker dat het niet mogelijk is, heeft de hardwarecapaciteit er niet voor. De 816 ken ik niet, dus heb ik ook geen idee.
Grappig dat je dat zo zeker weet. De 816-2P kan het namelijk wel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Marzman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:12:
[...]

Grappig dat je dat zo zeker weet. De 816-2P kan het namelijk wel.
Prima, kan je me ook vertellen hoe? Dan ben ik er wel in geïnteresseerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beestenboel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:15:
[...]

Prima, kan je me ook vertellen hoe? Dan ben ik er wel in geïnteresseerd namelijk.
Het staat gewoon op www.allieddata.nl.
Nieuwe firmware 6.02 beschikbaar voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CopperJet 16xx serie.(04-05-2005)

De nieuwe firmware v6.02 voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CJT 16xx series is beschikbaar. Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) voor de CJT 16xx serie en lost bepaalde problemen van de bbned 816-2P / Scarlet 816-2P / CJT 16xx in router mode op. De stabiliteit is verbeterd en de firmware ondersteund ADSL2+. Om de firmware te downloaden KLIK HIER

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 19-01-2006 22:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166258

Marzman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:23:
[...]

Nee, dat werkt gewoon. Bij mij gaat budgetphone via lijn 2 en voipbuster en alle uitgaande gesprekken via lijn 2 op de Sipura van Budgetphone. Door een # te toetsen kan ik ook uitbellen via budgetphone, standaard staat dat trouwens op lijn2, dat heb ik omgedraaid.
Ik heb een sipura 2002. Heb jij toevallig de instellingen voor mij om Budgetphone en Voipbuster te configureren op de sipura, met een goed dialplan? liefst printscreens. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Beestenboel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:15:
[...]
Het staat gewoon op www.allieddata.nl.
Nieuwe firmware 6.02 beschikbaar voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CopperJet 16xx serie.(04-05-2005)
De nieuwe firmware v6.02 voor de bbned 816-2P, Scarlet 816-2P en CJT 16xx series is beschikbaar. Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) voor de CJT 16xx serie en lost bepaalde problemen van de bbned 816-2P / Scarlet 816-2P / CJT 16xx in router mode op. De stabiliteit is verbeterd en de firmware ondersteund ADSL2+. Om de firmware te downloaden KLIK HIER
Nou ben ik toch wel geinteresseerd of iemand het echt voor elkaar heeft of heeft gekregen met die 816-2p. Het antwoord dat ik kreeg van Allied Data was zeer duidelijk NEE:
Dan denk ik dat wij het antwoord kort kan houden, de 816-2P ondersteund geen VOIP. Zie ook onze Website ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm en wat anderen allemaal schrijven en denken daar kunnen wij uiteraard geen verantwoording voor nemen. De 816-2P is een OEM product m.a.w. wordt door de providers geleverd en die zijn dan min of meer ook verantwoordelijk voor het pakket in combinatie van ondersteunde diensten etc. Zie ook onze Website voor de 1616 http://www.allieddata.com...&productid=143&brandid=14
En verder, op mijn vraag of de 816-2p dan in ieder geval QOS ondersteunt in combinatie met een ATA:
Indien uw Copperjet 816-2P is ingesteld als router kunnen wij niet garanderen dat uw ATA gaat werken.
Trouwens, als je goed leest in bovenstaande quote
Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) voor de CJT 16xx serie
zie je dat niet gezegd wordt dat VOIP voor de 816-2p ondersteund wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Wortelstok op 20-01-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 166258 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:18:
[...]

Ik heb een sipura 2002. Heb jij toevallig de instellingen voor mij om Budgetphone en Voipbuster te configureren op de sipura, met een goed dialplan? liefst printscreens. Thnx.
Ik kan nu geen screenshots maken, maar het staat vrij duidelijk in de op. Het enige wat ik me afvroeg bij het instellen was waar sip1.sipdiscount.com op sloeg, maar sipdiscount is voipbuster en het werkte ook gewoon.

Je moet niet vergeten bij provisioning de url's naar budgetphone weg te halen anders download hij automatisch weer hun profiel en zijn jouw instellingen weer verdwenen. Verder heb ik bij phone line2 (waar voipbuster bij mij op staat) default gezet, en de select code als prefix bij line 1 gezet ipv line 2.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wortelstok schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:55:
[...]

Nou ben ik toch wel geinteresseerd of iemand het echt voor elkaar heeft of heeft gekregen met die 816-2p. Het antwoord dat ik kreeg van Allied Data was zeer duidelijk NEE:
Als je op de website klikt op de manual van de 816-2p van de nieuwe firmware, dan kom je op dezelfde manual uit van de 1616-2p. Ik had ook nog op andere websites gelezen dat deze na de nieuwe firmware voor voip geschikt is (de websites weet ik zo niet).

Dus ik denk dat dit gewoon moet werken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wortelstok schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:55:
[...]
Een collega van me zegt dat het bij hem werkt, dus dat neem ik dan maar aan ;)
En verder, op mijn vraag of de 816-2p dan in ieder geval QOS ondersteunt in combinatie met een ATA:
Waarschijnlijk niet, bij de meeste goedkope adslmodems met voipfunctionaliteit werkt dat niet goed. Een atakastje met routerfunctionaliteit is dan misschien een betere optie.
Trouwens, als je goed leest in bovenstaande quote
[...]
zie je dat niet gezegd wordt dat VOIP voor de 816-2p ondersteund wordt.
Zo zou je het inderdaad kunnen lezen

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nou, ik heb het ook over de 816-2P.
En heb het uit de woorden van de Allied Data mensen gehoord.
Het enigste verschil volgens www.breedbandmodems.info :
CopperJet 816-2P versus Copperjet 1616-2P
# De modems CopperJet 816-2P en 1616-2P zijn hardwarematig gezien identiek, het enige verschil is dat in de CJT 1616-2P meer intern geheugen beschikbaar is dan in de CJT 816-2P.
# De firmware van deze modems kan niet onderling worden gewisseld.
# Firmware-versies met een bepaald versienummer (bijvoorbeeld v6.02) hebben grotendeels dezelfde layout en functionaliteit in zowel de CJT 816-2P als in de CJT 1616-2P.
Is er niemand die zo'n modem heft en het even kan proberen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie-Jan op 20-01-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb 2 problemen met m'n copperjet 1616-2p.
1. Als ik hem op de active inbound switching aansluit dan gaat de telefoon niet over als ik m'n KPN nummer bel (wel als ik het voipbuster nummer bel)
2. Als ik het voipbusternummer bel en ophang dan blijft de telefoon rinkelen totdat ik hem opneem (ook al is er geen verbinding meer eigenlijk)

Heeft iemand dit ook gehad en er een oplossing voor?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Henkie-Jan schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:56:
Nou, ik heb het ook over de 816-2P.

[...]

Is er niemand die zo'n modem heft en het even kan proberen? :P
Tja, ik heb zo'n ding. En de nieuwste firmware, maar echt geen VoIP mogelijkheden. En zoals je al zei, firmware van 1616 erin flashen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Misschien is het slim hier een screenshot van je instellinge te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Beestenboel schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:32:
[...]

Tja, ik heb zo'n ding. En de nieuwste firmware, maar echt geen VoIP mogelijkheden. En zoals je al zei, firmware van 1616 erin flashen gaat niet.
En je hebt de ADSL2+ firmware van deze pagina er in gezet?

ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Inderdaad, die zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71832

Zoals je ook ziet op die pagina gaat het linkje naar: cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602sr1.tbi
Voor VOIP is cjt-r6_router_voip_adsl2-0602sr1.tbi nodig, die kun je ook downloaden, maar als je dan de 816-2p wilt flashen krijg je foutmeldingen in de eventlog en is de 'update failed'.

Oftewel, volgens mij kun je de 816-2p niet flashen voor VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb dus mailtje gestuurd en kreeg vandaag terug:
Geachte heer,

Dit is met dit modem helaas niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Allied Data Technologies Support Team
Terwijl ze gisteren echt hebben gezegd dat eht WEL mogelijk is.
Heb trouwens voor een habbekrats zo'n modem gekocht, dus ga er wel wat mee experimenteren >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie-Jan op 20-01-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net ook even een modempje geupgrade met die firmware en ik kan ook nergens wat vinden om sip in te stellen. Ik zal het maandag eens vragen aan mijn collega (volgens hem moet het namelijk werken).

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://got.wbn0046.concepts.nl/816.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 19:52
Blijft jammer dat ze je er elk uur afgooien :(
En dan kan ik ook niet direkt weer mee bellen
Hmzzzzzz en mij zyxel heeft zich vanzelf gereboot :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
@816-2p: Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een firmware geweest is waar het wel mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
tafmaf schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:04:
Blijft jammer dat ze je er elk uur afgooien :(
En dan kan ik ook niet direkt weer mee bellen
Hmzzzzzz en mij zyxel heeft zich vanzelf gereboot :? :?
Wie gooit je waar vanaf?

Als je bedoelt.. Van de SIP server... dan zeg ik, nergens last van.. Ik heb de afgelopen week constant een soft-sip phone aangehad, geen enkele meldingen van offline zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

netvisions schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Wie gooit je waar vanaf?

Als je bedoelt.. Van de SIP server... dan zeg ik, nergens last van.. Ik heb de afgelopen week constant een soft-sip phone aangehad, geen enkele meldingen van offline zijn
Ik heb ook nergens last van, maar heb ook nog nooit langer dan een uur aan een stuk gebeld (er vanuitgaande dat hij het letterlijk bedoeld)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Marzman schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:33:
[...]

Ik heb ook nergens last van, maar heb ook nog nooit langer dan een uur aan een stuk gebeld (er vanuitgaande dat hij het letterlijk bedoeld)
Direct terugbellen lukt bij mij dan ook niet, na een seconde of 15 wel ...... B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 19:52
netvisions schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Wie gooit je waar vanaf?

VB verbreekt de verbinding gewoon na 1 uur en 1 sec internet blijft wel werken
En de modem zegt ook dat de sip server nog verbonden is
Alleen vandaag ging de router ook op dat moment een reboot geven zal wel toeval zijn
Maar langer dan een uur bellen aan 1 stuk is hier nog nooit gelukt
Ik gebruik een zyxel op een xs4all verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
hakuin schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:37:
[...]
Ik zie nu bij voipstunt staan dat je ook per telefoon op kan waarderen :)
Is dat zo???

Ik zie alleen maar dit als ik inlog:
(druk op "Koop Beltegoed"), de logotjes staan er natuurlijk ook nog bij maar laat ik even weg ....

Adres & Credit Card » Gegevens & Bevestiging » Voltooide opdracht

Credit Card PayPal MoneyBookers

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 20-01-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
HoppyF schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:
[...]

Is dat zo???

Ik zie alleen maar dit als ik inlog:
(druk op "Koop Beltegoed"), de logotjes staan er natuurlijk ook nog bij maar laat ik even weg ....

Adres & Credit Card » Gegevens & Bevestiging » Voltooide opdracht

Credit Card PayPal MoneyBookers
Ik heb zelf niet opgewaardeerd, maar als je naar voipstunt.com en dan naar "buy credits" gaat dan zie je het icoontje "pay by phone" naast de andere betalingswijze staan. Bij sipdiscount staat het trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166258

[quote]Marzman schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:57:
[...]

Ik kan nu geen screenshots maken, maar het staat vrij duidelijk in de op. Het enige wat ik me afvroeg bij het instellen was waar sip1.sipdiscount.com op sloeg, maar sipdiscount is voipbuster en het werkte ook gewoon.
[quote]

Misschien dom van mij ... maar wat is "de op". Kan je een url vermelden zodat ik het daar direct vandaan kan halen. Thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De openingspost :)

[rml]Byte_Me in "Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3]"[/rml]
Line 1
NAT Mapping Enable: NO
NAT Keep Alive Enable: NO
Proxy: budgetphone.nl
Use Outbound Proxy: YES
Outbound Proxy: sip.budgetphone.nl
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: NO
DTMF Tx Method: InBand

Line 2
NAT Settings
NAT Mapping Enable: YES
NAT Keep Alive Enable: YES
Proxy: sipdiscount.com
Use Outbound Proxy: YES
Outbound Proxy: sip1.sipdiscount.com
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: YES
Auth ID: niets ingevuld

SIP
NAT Support Parameters allemaal op YES (8xYES)
STUN Server: stun.voipbuster.com

REGIONAL
Caller ID Method: DTMF DENMARK
Enige verschil is dat ik
Etsi DTMF with PR heb (ipv die denmark, omdat het zo wel werkt bij inkomende gesprekken op mijn budgetphone nummer)

En dus die profile-regels bij provisioning moeten weg en ik heb nat ingesteld in mijn router (was niet nodig voor budgetphone, wel voor voipbuster)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-01-2006 12:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hierbij de instellingen voor de Atcom AG-168V ATA (ook verkocht als Siptronic ST-186) voor gebruik met Voipbuster. Zowel outbound als inbound bellen werkt bij mij met deze instellingen.

Bij mij hangt deze ATA via DHCP aan mijn Linksys WRT54G router, die op zijn beurt weer via DHCP verbonden is met m'n Speedtouch ADSL-modem. Het is *niet* nodig om portforwarding, DMZ e.d in te stellen in router en/of modem! :)

Firmware in de ATA is de SIP-variant, V1.49.002
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~galaxie/voip/voipbuster_atcom168.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 14:15

AirX

Tweak Guru

Kan iemand mij helpen Sjphone voor de PDA werkend te krijgen? Ik blijf namelijk een 403 Forbidden krijgen :(. (registeren etc werkt wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

DE OPLOSSING VOOR NUMMERWEERGAVE VAN HET KPN ABBO..

http://www.rhisc.nl/shop/N_grp_8-1.html

net ff besteld veel over gelezen op Internet schijnt 100% te werken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik vroeg me iets af en kan ff niet testen.

Ik heb nu de Sipura werkend met hulp van een mede gotter. Ik vroeg me af: als iemand mij in z'n contactlijst heeft ben ik dan altijd online? Omdat de spa in principe altijd ingelogged is?
Zal wel een domme vraag zijn, maar vroeg het me gewoon af.
Verder: Voipbuster gebruikers kunnen mij op dat nummer gewoon gratis en ongelimiteerd bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nicap schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:47:
Ik vroeg me iets af en kan ff niet testen.

Ik heb nu de Sipura werkend met hulp van een mede gotter. Ik vroeg me af: als iemand mij in z'n contactlijst heeft ben ik dan altijd online? Omdat de spa in principe altijd ingelogged is?
Zal wel een domme vraag zijn, maar vroeg het me gewoon af.
In de software van voipbuster? Geen idee, heb die sofware nog nooit gebruikt, maar dat kun je toch zo uittesten?
Verder: Voipbuster gebruikers kunnen mij op dat nummer gewoon gratis en ongelimiteerd bellen?
Dat zowiezo, maar iedereen die via voip belt kan je gratis bellen op je ip.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Marzman schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:50:
[...]

In de software van voipbuster? Geen idee, heb die sofware nog nooit gebruikt, maar dat kun je toch zo uittesten?

[...]

Dat zowiezo, maar iedereen die via voip belt kan je gratis bellen op je ip.
Ikzelf niet, daarom vroeg ik het hier. Want als ik inlog dan logt de andere uit, net als met msn.

Dat laatste punt is idd vrij logisch ja. Was ook wel een domme vraag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik gebruikte heel vaak de callto:// links.

Je kan dan op bijvoorbeeld in je browser-bookmarks een link maken naar callto://003161234567 en als je daar dan op klikt, dan gaat Voipbuster dat nummer bellen, maar sinds een tijdje (weet niet precies hoe lang, denk een week of 2) lukt dat niet meer.

Als ik in het instellingenscherm van Voipbuster de instelling voor callto://-links uitzet, en dan op mijn link klik, zegt Windows terecht dat ie geen programma kan vinden waarmee ie deze link moet openen, maar zodra ik de instelling in Voipbuster weer aanzet, kan ik gewoon op de link klikken, echter gebeurd er dan niets.

Iemand hier ook ervaring mee, en misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je vanaf sip een voipbuster nummer kan bellen? Ik heb van alles geprobeerd en het hele net afgezocht, maar het lukt me niet van buiten het voipbuster netwerk.

Ik kan nml met X-lite mezelf bellen op sip:0031xxxxxxxxx@voipbuster.com als ik bel met een ander voipbusteraccount, maar niet als ik bv bel met budgetphone.

ideeën?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JozyDaPozy schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:17:
Ik gebruikte heel vaak de callto:// links.

Je kan dan op bijvoorbeeld in je browser-bookmarks een link maken naar callto://003161234567 en als je daar dan op klikt, dan gaat Voipbuster dat nummer bellen, maar sinds een tijdje (weet niet precies hoe lang, denk een week of 2) lukt dat niet meer.

Als ik in het instellingenscherm van Voipbuster de instelling voor callto://-links uitzet, en dan op mijn link klik, zegt Windows terecht dat ie geen programma kan vinden waarmee ie deze link moet openen, maar zodra ik de instelling in Voipbuster weer aanzet, kan ik gewoon op de link klikken, echter gebeurd er dan niets.

Iemand hier ook ervaring mee, en misschien een oplossing voor?
Helaas geen ervaring mee. Wist niet dat dit zo kon, maar wel leuk om zo een telefoonboekstartpagina te maken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

birdibird schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:48:
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je vanaf sip een voipbuster nummer kan bellen? Ik heb van alles geprobeerd en het hele net afgezocht, maar het lukt me niet van buiten het voipbuster netwerk.

Ik kan nml met X-lite mezelf bellen op sip:0031xxxxxxxxx@voipbuster.com als ik bel met een ander voipbusteraccount, maar niet als ik bv bel met budgetphone.

ideeën?
Kun je wel jezelf bellen op 0031xxx@budgetphone.nl vanaf je voipbusteraccount? Misschien dat voipbuster dan toch andere ip-connecties blokkeerd. Bij budgetphone zag ik dat het open stond op hun website, maar voipbuster heeft niet zo veel officiele info volgens mij. Ik heb alle info met instellingen ook uit dit topic moeten halen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166491

Iemand al ervaring met het instellen van Voipbuster in een AddPac Voicefinder?

Ik heb zo'n ding (een tweedehandsje, ooit in dienst van de voip-service Pilmo), en ben er gisteravond 5 uur non-stop mee bezig geweest, samen met een deskundige uit Duitsland op msn.

We krijgen het niet voor mekaar.

Wie heeft het hier wel lopend op een AddPac?

Groetjes
Bink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Marzman schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:02:
Ik heb net ook even een modempje geupgrade met die firmware en ik kan ook nergens wat vinden om sip in te stellen. Ik zal het maandag eens vragen aan mijn collega (volgens hem moet het namelijk werken).
De 8xx serie heeft te weinig geheugen om VoIP te kunnen doen, dat gaat dus niet werken. Je collega is IMO of in de war met de 16xx serie of met VoDSL vs VoIP, VoDSL heb ik altijd gebruikt op m'n 816-2p, VoIP niet. Voor zover ik weet werkt dat alleen met de 16xx serie.

Ik heb vorige week tweedehands wat oude ISDN meuk gekocht (in december tijdens mijn verhuizing m'n eigen oude ISDN spul weggegooid trouwens :(). Ik ga eens kijken of ik dat nu fatsoenlijk aan de praat krijg met Asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

http://www.voipstunt.com/en/index.html

van dezelfde makers alleeen meer landen gratis bellen verlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ja, dat wisten we.

Alleen zie nu net dat je bij voip stunt ook een VoIP inkomend nummer kan krijgen.
Wel vaag waarom al die dingen ineens niet meer kunnen bij voipbuster. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Henkie-Jan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:35:
Ja, dat wisten we.

Alleen zie nu net dat je bij voip stunt ook een VoIP inkomend nummer kan krijgen.
ben aan het testen maar de lijn via voipstunt is slechter dan voipbuster dus meer stotteren en wegvallen van de ander kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Henkie-Jan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:35:
Ja, dat wisten we.

o? ik heb vandaag een 2de account gemaakt en kreeg weer gewoon een nr toegewezen,ik heb een 2de account gemaakt om te kijken of ik op een nieuwe nr wel bereikbaar ben op mijn dect telefoon,helaas ook weer niet zucht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb niet het hele topic bekeken kwa reacties maar ik heb 1 keer gebelt met het 0900 nummer en tegoed gekregen maar heb al 2/3 minuuten gebelt ( zelfde gesprek en er stond FREE CALL ), dus je kunt langer dan 1 minuut gratis bellen :?

En wat kost het eigenlijk voor een ander als die naar mijn nummer toebeld die ik heb gekregen van Voip Buster ?

Edit : Ik zie het al, er is een actie dat in Nederland geheel gratis bellen is op lokale nummers, mooi houden zo :)
Ik heb het antwood op e 2é vraag alleen nog niet gevonden.

Ps: Ik heb een 038 nummer gekregen, woon in de Regio van Zwolle ( Zon 20km er van af ).

[ Voor 30% gewijzigd door -Thunder- op 23-01-2006 17:28 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47
-ThUnDeR- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:05:
En wat kost het eigenlijk voor een ander als die naar mijn nummer toebeld die ik heb gekregen van Voip Buster ?
Normaal tarief. Dus als 038 lokaal is dan is het lokaal tarief, anders interlokaal. Je betaald dus net zovel als bij een KPN landlijn.

Je hebt trouwens geluk dat je een lokaal nummer hebt gekregen. Ik kreeg helaas eerst een nummer in Rotterdam en bij een 2e poging een nummer in Haarlem.

[ Voor 18% gewijzigd door eborn op 23-01-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke bedankt eborn :)

Toch vindt ik het wel vreemd zoiets.. gratis bellen....

Iets zegt me toch dat hier nog iets achter zit ofzo

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47
-ThUnDeR- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:30:
Tja, niets is gratis :) Maar er zijn businessmodellen te vinden waarbij een bepaalde partij een gratis dienst kan afnemen, zonder dat er in het totaalplaatje verlies op wordt gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dus voor ons als consument kost het dus helemaal niets ?

Ze zullen wel verdienen op het prepaid te goed als de actie voorbij is denk ik.

Edit : Is het eigenlijk mogelijk om anoniem te bellen ?

[ Voor 61% gewijzigd door -Thunder- op 23-01-2006 17:44 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
-ThUnDeR- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:38:

Edit : Is het eigenlijk mogelijk om anoniem te bellen ?
Ja, das mogelijk.
Klik in VoIPbuster programma op profile.
De rest wijst zichzelf.

Is er trouwens iemand handig met een soldeerbouwt die zo'n ATA kastje tegen een redelijk normaal bedrag ik elkaar kan solderen? :)
Tussen €70,- en niets zit natuurlijk wel aardig wat tussen.
Dus denk vast dat er mensen zijn die zo'n ding goedkoper in elkaar kunnen zetten. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Henkie-Jan op 23-01-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Henkie-Jan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:55:
[...]
Is er trouwens iemand handig met een soldeerbouwt die zo'n ATA kastje tegen een redelijk normaal bedrag ik elkaar kan solderen?
Hoe stel je jezelf dat voor? Wil je een sweex-router ombouwen ofzo?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Henkie-Jan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Ja, das mogelijk.
Klik in VoIPbuster programma op profile.
De rest wijst zichzelf.
Ik zal wel blind zijn maar zie het echt niet staan :X

Ah ik keek op me online profiel, moest me profiel in Voip Buster zelf dus zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 23-01-2006 18:00 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-ThUnDeR- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:30:
Oke bedankt eborn :)

Toch vindt ik het wel vreemd zoiets.. gratis bellen....

Marktaandeel veroveren. Als je zoekt naar de partij achter voipbuster zie je dat ze heel wat andere diensten hebben waarmee ze dit kunnen financieren.

Ze noemen het beta zodat ze continu de regels/landen/tarieven kunnen veranderen, proberen marktaandeel te veroveren en hebben verschillende portals waarop je naar verschillende landen gratis kan bellen zodat ze hopen dat je op al die portals 10 euro beltegoed gaat zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-ThUnDeR- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:05:
Ik heb niet het hele topic bekeken kwa reacties maar ik heb 1 keer gebelt met het 0900 nummer en tegoed gekregen maar heb al 2/3 minuuten gebelt ( zelfde gesprek en er stond FREE CALL ), dus je kunt langer dan 1 minuut gratis bellen :?

Edit : Ik zie het al, er is een actie dat in Nederland geheel gratis bellen is op lokale nummers, mooi houden zo :)
Ik heb het antwood op e 2é vraag alleen nog niet gevonden.

Ps: Ik heb een 038 nummer gekregen, woon in de Regio van Zwolle ( Zon 20km er van af ).
De prijs die het kost om te bellen naar een vast nummer in Zwolle. En wat dat kost ligt er aan hoe je belt, als iemand uit zwolle je belt met kpn betaald hij het lokale KPN-telefoontarief. Dat tarief wordt bepaald door de telecomprovider van de beller (KPN, Versatel, BT, Voipbuster, Orange enz)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64531

Vanaf afgelopen zaterdag een echo op de lijn zxowel naar en van vaste telefoons en computers, ik heb begrepen dat meerdere mensen dit probleem hebben. is hier is aan in te stellen

ik hoor het graag

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 64531 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:28:
Vanaf afgelopen zaterdag een echo op de lijn zxowel naar en van vaste telefoons en computers, ik heb begrepen dat meerdere mensen dit probleem hebben. is hier is aan in te stellen

ik hoor het graag

Jan
Heb je een atakastje? Bij mij kan je echocanceling aanzetten, zeker bij draadloze decttelefoons is het handig dat die aan staan want die hebben uit zichzelf al een vertraging.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64531

Marzman schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:34:
[...]

Heb je een atakastje? Bij mij kan je echocanceling aanzetten, zeker bij draadloze decttelefoons is het handig dat die aan staan want die hebben uit zichzelf al een vertraging.
Nee. ik bel gewoon met een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152461

Weet iemand misschien hoe ik de SPA-1001 moet instellen voor voipbuster... wellicht kunnen screenkopieen doorgestuurd worden.

Ik kan nu wel bellen naar buiten lijnen in nederland, maar ik heb ook een voipbuster
nummer en kan nu niet gebeld worden.... erg jammer allemaal...

Zou jullie erg dankbaar zijn...

mijn mail adres is
xitami @ wanadoo.nl

Dan jullie wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Eindelijk begint de 2200VG te werken zoals ik het zou willen. Zowel inkomend als uitgaand èn de nummerherkenning komt erdoorheen. Een nieuwe firmware gekregen van Draytek, v2.5.7, RC6 met veel extra schermen en DTMF ondersteuning. De instellingen van de Draytek-site overgenomen, en het werkt nu dus als een tierelier!

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

eborn schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Normaal tarief. Dus als 038 lokaal is dan is het lokaal tarief, anders interlokaal. Je betaald dus net zovel als bij een KPN landlijn.
Daar ben ik niet zeker van. Bij een Budgetphone nummer betaalt de beller echter 0,15 ct per minuut extra. Als je belt met 0800-0429, en je vraagt het tarief op van een bepaald telefoonnummer naar een budgetphone nummer, dan kom je hier dus achter dat het net even duurder is. Ik heb een lijstje gemaakt voor Bel Basis abbo daltarief (ma-vr na 19:00):

binnen de regio KPN: 1.55 ct/min
binnen de regio MCI: 1,70 ct/min (= budgetphone)
buiten de regio KPN: 2,08 ct/min
buiten de regio MCI: 2,24 ct/min

Toen ik hetzelfde wilde doen met mijn voipbuster nummer, herkende het KPN systeem mijn voipnummer helaas niet.

Dus wie-o-wie kan ons vertellen of voor voipbuster ook een verhoogd tarief geldt?

[ Voor 3% gewijzigd door SebasFM op 24-01-2006 08:41 . Reden: daltarief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net wil ik inloggen bij voipbuster, krijg ik het volgende te zien:
Over the last week one or more of your purchases have failed.
Click here to view your purchases.

Ik heb echter helemaal niet geprobéérd om een purchase uit te voeren!!

Bij recent purchases:
Date Time Amount Description Status
23-Jan-2006 17:20:14 € 11.60 SaferPay (P137O20) Completed
23-Jan-2006 16:51:34 € 11.60 SaferPay (P137O18) Pending
23-Jan-2006 16:07:46 € 11.60 SaferPay (P137O16) Pending
23-Jan-2006 16:05:48 € 11.60 SaferPay (P137O14) Pending
23-Jan-2006 16:05:39 € 11.60 SaferPay (P137O12) Pending
23-Jan-2006 15:36:14 € 11.60 SaferPay (P137O10) Pending
23-Jan-2006 15:30:23 € 11.60 SaferPay (P137O8) Completed
23-Jan-2006 14:47:01 € 10.76 SaferPay (P137O6) Pending
23-Jan-2006 14:42:59 € 11.60 SaferPay (P137O4) Pending
23-Jan-2006 14:30:52 € 10.76 SaferPay (P137O2) Pending
23-Jan-2006 14:02:32 € 10.76 SaferPay (P137O0) Failed
23-Jan-2006 12:00:44 € 1.16 SaferPay (P125O6) Pending
14-Dec-2005 13:26:20 € 1.04 TopUp (0900 1537) Completed

Dat was allemaal gisteren; terwijl ik toen met andere dingen bezig ben geweest. Ook ken ik dat hele SaferPay niet (en heb daar geen tegoed ofzo). Ook is het bij de 'completed' betalingen zo dat ik er zelf géén tegoed bij heb gekregen. Iemand enig idee over het hoe-en-wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Ten eerste bedankt voor de tips hier, ik heb zo'n sipura 1001 adapter gehaald bij correct (misschien een kleine tip) alleen dat ding stond standaard niet goed ingesteld.

was niet de enigste met hetzelfde probleem....

Ik heb het apperaat compleet gereset doormiddel van

deze link.

en daarna handmatig alles in gaan voeren, ik had alleen problemen met budget phone ingaand. (uitgaand heb ik trouwens nog niet geprobeerd) bij mij moest ik deze instellingen veranderen.

Nat mapping Enable: Yes
Nat Keep Alive Enable: Yes

Bij de tips stond die trouwens allebij op NO.

Uitgaand gebruik ik VoipBuster settings die hier opgegeven zijn.

Het werkt hier trouwens gewoon over mijn wifi verbinding (250mtr), dus ben erg blij met dit topic.

Nu heb ik alleen een paar vraagjes, is die voicemail uit te zetten bij BudgetPhone (mocht iemand dat weten????)
Want als ik nu aan het bellen ben word iemand gelijk doorgeschakeld, naar voicemail.
En ik wil heel graag een in gesprekstoon, als iemand mij belt en ik ben in gesprek (nu word het slachtoffer meteen in de voicemailbox gegooid)

Ik hou dit topic in de gaten:

Nog ff snel mijn configuratie.

modem(casema)->router(draytek2900)->wap54(accespoint) ~~~~~~~~~~draadloos 250mtr~~~~~~~~~~~~wap54(accespoint)-->switch---sipura

Nu nog een keer even testen als ik volledig aan het downloaden ben.

Ik vraag me trouwens af, hoe ze bij budgetphone dit ding plug en pray durven te noemen, met standaard verkeerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

YouKnow schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:25:
Net wil ik inloggen bij voipbuster, krijg ik het volgende te zien:
Over the last week one or more of your purchases have failed.
Click here to view your purchases.

Ik heb echter helemaal niet geprobéérd om een purchase uit te voeren!!

Bij recent purchases:
Date Time Amount Description Status
23-Jan-2006 17:20:14 € 11.60 SaferPay (P137O20) Completed
23-Jan-2006 16:51:34 € 11.60 SaferPay (P137O18) Pending
23-Jan-2006 16:07:46 € 11.60 SaferPay (P137O16) Pending
23-Jan-2006 16:05:48 € 11.60 SaferPay (P137O14) Pending
23-Jan-2006 16:05:39 € 11.60 SaferPay (P137O12) Pending
23-Jan-2006 15:36:14 € 11.60 SaferPay (P137O10) Pending
23-Jan-2006 15:30:23 € 11.60 SaferPay (P137O8) Completed
23-Jan-2006 14:47:01 € 10.76 SaferPay (P137O6) Pending
23-Jan-2006 14:42:59 € 11.60 SaferPay (P137O4) Pending
23-Jan-2006 14:30:52 € 10.76 SaferPay (P137O2) Pending
23-Jan-2006 14:02:32 € 10.76 SaferPay (P137O0) Failed
23-Jan-2006 12:00:44 € 1.16 SaferPay (P125O6) Pending
14-Dec-2005 13:26:20 € 1.04 TopUp (0900 1537) Completed

Dat was allemaal gisteren; terwijl ik toen met andere dingen bezig ben geweest. Ook ken ik dat hele SaferPay niet (en heb daar geen tegoed ofzo). Ook is het bij de 'completed' betalingen zo dat ik er zelf géén tegoed bij heb gekregen. Iemand enig idee over het hoe-en-wat?
Ik krijg hier hetzelfde als ik inlog. Exact dezelfde tijdstippen / Saferpay codes etc. Lijkt mij ergens op een storing in het betaalsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Yup ik heb net even voor je gekeken,zelfde hier,zelfde tijdstippen etc ;)
Maakte me ook al ongerust O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gelukkig maar.. Ik baalde al flink, hehe!

Edit:

bij mij is het ook weer normaal, pfew!

[ Voor 39% gewijzigd door YouKnow op 24-01-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Bij mij is het nu weer normaal,alleen registreerd het modem zich nu niet met voipbuster,ik denk dat ze met onderhoud bezig zijn ofzo? Is er ergens een status pagina ofzo te zien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
probleem is opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door AnthonyD op 27-01-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Bij mij kan ik plotseling sinds gisteravond niet meer gebeld worden. Bellen naar anderen gaat nog steeds prima.
:?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
birdibird schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:04:
Bij mij kan ik plotseling sinds gisteravond niet meer gebeld worden. Bellen naar anderen gaat nog steeds prima.
:?
Dat probleem heb ik al ruim 1 week :/
Ik ben begin nu toch echt vraagtekens bij mijn modem te zetten (speedtouch 716)
Want als ik voip disable,en dan weer op enable zet ben ik wel weer bereikbaar,maar na 1 minuut is de pret dan weer over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Ik heb sinds gisteren een Copperjet 1616-2P.
Nu heb ik voor ADSL al een speedtouch modem, en ik wil deze dan ook als ATA gebruiken.
Ok, nadat ik de WAN interface had verwijderd, DNS servers had ingesteld, IP Routes had gemaakt naar de huidge router zag ik dat hij verbinding had met internet. Ik heb daarna mijn xs4all acountgegevens ingevoerd, en ik kon gebeld worden op me xs4all nummer.

Daarna voerde ik mijn VoipBuster gegevens in, en was hij als snel registered.
Toen ik teste bleek dat ik ook goed kon bellen. Ik heb daarna een nummer aangevraagd, en kreeg een nummer in mijn regio toegewezen. Alleen kan ik niet gebeld worden op dat nummer.
(heb hem gisterenavond aangevraagd). De ene keer is hij in gesprek, de andere keer gaat hij over, maar mijn telefoon krijgt nooit een inkomend gesprek. Ook merk ik sinds gistereavond dat het registeren niet altijd even makelijk gaat, hebben meerdere daar last van?
edit:
hmm, zie dat er dus meerdere van jullie last van hebben

[ Voor 4% gewijzigd door BJD op 24-01-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
KamiKaaze schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:29:

Nu heb ik alleen een paar vraagjes, is die voicemail uit te zetten bij BudgetPhone (mocht iemand dat weten????)
Want als ik nu aan het bellen ben word iemand gelijk doorgeschakeld, naar voicemail.
En ik wil heel graag een in gesprekstoon, als iemand mij belt en ik ben in gesprek (nu word het slachtoffer meteen in de voicemailbox gegooid)
Stuur een mail naar budgetphone of bel de helpdesk, dan zetten ze de voicemail voor je uit :)
BJD schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:18:
Toen ik teste bleek dat ik ook goed kon bellen. Ik heb daarna een nummer aangevraagd, en kreeg een nummer in mijn regio toegewezen. Alleen kan ik niet gebeld worden op dat nummer.
(heb hem gisterenavond aangevraagd).[/edit]
Heb je wel sip1.voipbuster.com of connectionsever.voipbuster.com ingesteld als de te gebruiken SIP-server?

[ Voor 32% gewijzigd door JJapie op 24-01-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

JJapie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:00:
Heb je wel sip1.voipbuster.com of connectionsever.voipbuster.com ingesteld als de te gebruiken SIP-server?
Jep, beide geprobeert, like i said, ik kom er wel in, maar niet direct (kan 5-10 min duren, na een modem restart)
Als je wil zien hoe ik het heb ingesteld, klik dan hier

EDIT: als iemand mij kan vertellen hoe ik het voor elkaar krijg om per poort een eigen sip server te gebruiken, zou ik dat heel fijn vinden. (ook in telnet lukt het mij niet)

[ Voor 18% gewijzigd door BJD op 24-01-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Je voert toch wel je gebruikersnaam in en niet je telefoonnummer of i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Henkie-Jan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:12:
Je voert toch wel je gebruikersnaam in en niet je telefoonnummer of i.d.?
BJD schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:18:
Ik kan dus gewoon perfect bellen, het probleem is alleen dat ik niet gebeld kan worden, en dat het registeren soms 5-10 min duurt.

Als ik trouwens van mijn VoipBuster acount naar mijn mobiel bel, zie ik als CID wel mijn toegewezen nummer, alleen zodra ik vanaf mijn mobiel bel naar het VoipBuster nummer, zegt een vriendelijke dame:"u heeft een niet bestaand nummer gebeld"

[ Voor 9% gewijzigd door BJD op 24-01-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ja, het zou kunnen dat het werkt, maar ik meende toch echt dat je overal je gebruikersnaam moet invoeren en je niet je telefoonnummer.

Kijk in de start post:
Zyxel 2602

quote:
SIP Number : <gebruikersnaam>
SIP Local Port: 5060
Sip Server Address: connectionserver.voipbuster.com
Sip Server Port:5060
REGISTER Server Address:connectionserver.voipbuster.com
REGISTER Server Port:5060
Sip Service Domain:connectionserver.voipbuster.com

Grandstream Budgetone-100 Voipbuster instellingen (nu ook inkomend)

quote:
SIP Server: connectionserver.voipbuster.com
Outbound Proxy: connectionserver.voipbuster.com
SIP User ID: vul hier je VB Id in
Authenticate ID: (leeg)
Authenticate Password: vul hier je VB pw in

Prefereed Vocorder:
choice 1: PCMU
choice 2: PCMA
choice 3-8: PCMU

NAT Traversal: Yes, STUN server is: stun.voipbuster.com
Staat ook overal je VB id.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis. ;)
Misschien heb ik het ook wel verkeerd hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Waar lees je dat ik mijn telefoonnummer als username gebruik?
Maar om je gerust te stellen: in alle afgeschermde velden staat mijn gebruikersnaam, dus ik gebruik mijn gebruikersnaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dat wist ik ook niet, maar was een vraag. (mijn eerste antwoord op jouw) :)
En aan jouw reactie dacht ik dat je het telefoonnumer had ingevoerd.
Maar afijn, das dus niet het probleem dat je niet gebeld kan worden :/

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 24-01-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Hmm, zat net ff wat te prutsen, nu blijkt dat als ik met het programma van VoipBuster zelf inlog, ik wel gebeld kan worden, maar via SIP niet. Iemand enig idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo, Ik kwam vandaag een interessant apparaat tegen. de Utstarcom f1000. dit is een soort gsm mar dan voor draadloos internetsignaal zoals wlan en wifi. met dit toestel kan je dus thuis en onderweg(mits een internetpoint beschikbaar) bellen via je voipbusteraccount. de prijzen van het ding schommelen nogal heb hem zelf bij www.maxpc.nl gekocht omdat voorzover ik met google kon zien hij daar het goedkoopst is. ben benieuwd of hier al ervaringe mee zijn. Groetje,s Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
[quote]JJapie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:00:
[...]

Stuur een mail naar budgetphone of bel de helpdesk, dan zetten ze de voicemail voor je uit :)

[...]

Ik zal hier van de week wat aan gaan doen ;) , zo nu 2 dect toestelen erbij gehaald... (volgens mij had ik net zo goed een GSM abbo er bij kunnen nemen, maar dit is leuk speelgoed >:) >:) >:) )

Ik ben nu het internet aan het afgooglen, om te kijken of er nog wat verbeteringen erin te zetten zijn....

Leuk projectje... alleen geen plug en pray.... (althans niet van budgetphone.)
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.