[HDD/Flash]Sony NW-* mp3 spelers ervaringentopic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook een optie om je mp3 speler eens te defragmenteren... hier word hij sowieso een stuk sneller van en het lijkt me dat het dan ook minder stroom kost:P waardoor die misschien weer langer mee gaat.. het is n theorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren heb ik de A3000 gekocht, bij de dixons voor 148,- euro was erg verbaast over de prijs. connect is alleen wel een zeer traag programma dat is wel erg jammer.
maar ik vroeg mij af of je ook kunt zien of ie klaar is met opladen?, hij ligt er nu al een tijdje in en op het scherm staat connecting en een batterijtje dat vol loopt en het lampje op de oplader is rood, blijft dat ook zo als ie vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat die winamp plug-in? op de winamp site kan ik niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:15:
misschien ook een optie om je mp3 speler eens te defragmenteren... hier word hij sowieso een stuk sneller van en het lijkt me dat het dan ook minder stroom kost:P waardoor die misschien weer langer mee gaat.. het is n theorie ;)
Zou kunnen ja. Als de hdd minder lang hoeft te draaien scheelt dat zeker stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:30:
connect is alleen wel een zeer traag programma dat is wel erg jammer.
Niet dat Sonic Stage ontzettend snel is maar de laatste versie doet het bij mij wel beter dan Connect.
Connect wordt volgens mij ook niet meer van updates voorzien; in de TopicStarter staat dan ook:
"Sonic Stage 4 vervangt Connect"

Versie 4.2 is trouwens al sinds een tijdje verkrijgbaar via de pagina voor de NW-A1000 van het Sony Europe Portaal voor Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er ook een versie van Sonic Stage voor Ubuntu? Of is er een andere mogelijkheid om Sonic Stage aan de gang te krijgen onder Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Connect is een totaal mislukt programma en wordt volgens mij ook niet meer verder ontwikkeld door Sony. Gewoon de nieuwste Sonic Stage gebruiken, werkt perfect.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Weet er iemand hoe het juist zit met de afstandsbedieningen? Zijn die universeel? kan ik bijvoorbeeld een afstandsbediening van een oude minidisc gebruiken voor een nw-hd5? Of zijn er toevallig ergens compatibiliteitslijstjes te vinden op hetinet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Zoutvat schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:30:
Weet er iemand hoe het juist zit met de afstandsbedieningen? Zijn die universeel? kan ik bijvoorbeeld een afstandsbediening van een oude minidisc gebruiken voor een nw-hd5? Of zijn er toevallig ergens compatibiliteitslijstjes te vinden op hetinet?
Hier staan heel wat afstandsbedieningen http://www.mdcenter.nl/ar...n/afstandsbedieningen.php
Voor zover ik weer werken ze allemaal wel. Ik heb de RM-MC35ELK en die werkt in iedergeval.
Als je op e-bay wat zoekt naar die dingen staat er meestal wel bij waarmee ze compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Bedankt voor de link. Zal nog eens wat zoeken, maar wat zijn die dingen duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Laatst online: 22-06 12:59
Hmm, ik heb zelf ook een afstandbediening voor mn sony minidisc, maar die werkt er dus niet mee. Ik zal wel pech hebben. (Type is RM-MZ2N)

Een maand geleden heb ik trouwens m'n NW-HD5 opgestuurd naar sony, omdat de speler steeds vastliep (ja, ik heb fw upgrade gedaan) tijdens liedjes afspelen en dat hij enorm vaak de playlist niet meer kon bereiken (hij zag geen liedjes meer op de HDD). Een week terug heb ik de speler terug gehad van Sony met een nieuwe HDD erin en hij doet het weer perfect :*).

Ik heb trouwens wel een klacht over SonicStage. Wat een poep programma qua overzichtelijkheid. Ik heb namelijk aardig wat verzamelcd's met gemiddeld 18 verschillende artiesten erop, alleen gaat dat programma voor elke artiest appart het album laten zien.. Enig idee of ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

UMD

You don't say

heej mensen,

ben n tijdje niet meer hier geweest, maar ik ben dr weer :P

in mijn afwezigheid hier op t forum heb ik een NW-S703FB aangeschaft.
heeft iemand hier ervaringen mee?

het is iig een GE-WEL-DIG apparaat.
ook SSCP 4.2 is een hele vooruitgang, hoewel ik moet zeggen dat SSCP 4.1 een beetje stabieler en sneller lijkt. alleen heb ik deze nergens gezien op internet.

iemand anders wel?

greetz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
flappie27 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:08:

Ik heb trouwens wel een klacht over SonicStage. Wat een poep programma qua overzichtelijkheid. Ik heb namelijk aardig wat verzamelcd's met gemiddeld 18 verschillende artiesten erop, alleen gaat dat programma voor elke artiest appart het album laten zien.. Enig idee of ik dit kan verhelpen?
ik ken het probleem, ik heb het oplgelost door niet meer aan verzamel cd's te doen(vind dat zowieso niet fijn).
Ook in speler zelf vond ik het niet fijn als je 15 x een artiest krijgt omdat hij ook nummer met andere doet.

bij mij is het gewoon voortaan tags wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb de artiesten als Various en dan in de titel artiest - tracknaam

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
UMD schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:27:
heej mensen,

ben n tijdje niet meer hier geweest, maar ik ben dr weer :P

in mijn afwezigheid hier op t forum heb ik een NW-S703FB aangeschaft.
heeft iemand hier ervaringen mee?

het is iig een GE-WEL-DIG apparaat.
ook SSCP 4.2 is een hele vooruitgang, hoewel ik moet zeggen dat SSCP 4.1 een beetje stabieler en sneller lijkt. alleen heb ik deze nergens gezien op internet.

iemand anders wel?

greetz ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1185801 al gelezen? :)

Weet trouwens iemand hoe je het compilation vinkje bij een aantal nummers tegelijk kunt toepassen? Lukt mij niet door de nummers te selecteren aangezien de properties optie dan niet meer beschikbaar is. Dit omdat als ik bijv. hitzone als map toevoeg in sonicstage, alle nummers als apart album gezien worden :/

[ Voor 20% gewijzigd door injectx op 11-01-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

ohh thx!!! niet gezien!!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Zoutvat schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:04:
Bedankt voor de link. Zal nog eens wat zoeken, maar wat zijn die dingen duur!
Gewoon via ebay kopen was voor Mijn MC-elk35 20 euro kwijt.
Ik heb een vraagje over de nwhd5. De eerste mdspelers van sony die native mp3 boden, hadden en niet al te beste mp3kwaliteit. de lage tonen werden veel minder luid afgespeeld als de midden en hoge tonen. heeft de nwhd5 hier ook last van? En is 100 euro een eerlijke prijs voor een tweedehands speler?
Heb em zelf ook heb er geen last van moet ik zeggen, gebruik zelf die in ear van sony (EX71?). verder denk ik dat 100 euro voor een 2de handse een redelijke prijs is.

[ Voor 49% gewijzigd door Mdekoning op 16-01-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
weet iemand hoe je het lage volume probleem oplost met een nw-a1200, ik heb namelijk die volumehack geprobeerd voor de a1000 maar die werkt niet, en er is alleen een firmware te vinden voor de a1000 maar niet voor de a1200 op de sony site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

@ hierboven; ik heb t gewoon met de FW update van de NW-A1000 gedaan. Amerikaanse FW gedowned en los gehtzt :P

BTW mensen,

om dit topic weer es interessant te makenen wat voer om over te lullen:

Sony heeft een nieuwe walkman aangekondigd. de NW-A800 A.K.A. de lang verwachte video walkman.

http://www.atraclife.com/...series-revealed/#more-216

T schijnt n leuk apparaat te worden, maar ik ben er eerlijk gezegd niet kaopt van.
en ik kan je vertellen, dit is de eerste keer dat ik dit van n walkman zeg.
wat vinden jullie ervan?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 23:40
Pfff, ik vind het een halfslachtige kopie/rip-off van een aantal andere spelers op de markt, iig niet zo vernieuwend als je van Sony mag verwachten.
Het verbaast me eigenlijk dat er al een tijd geen nieuwe HD walkmans door Sony zijn uitgebracht. Niet dat ik zo om een nieuw model sta te springen (mijn HD3 bevalt nog prima), maar de HD1, HD3, HD5 en de AX000 serie kwamen zeer kort achter elkaar uit, daarna is er weinig nieuws meer toegevoegd.
Misschien is de markt voor flash spelertjes voor Sony gewoon veel interessanter, heb eigenlijk geen idee hoe de markt precies in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

UMD schreef op maandag 19 februari 2007 @ 01:22:
@ hierboven; ik heb t gewoon met de FW update van de NW-A1000 gedaan. Amerikaanse FW gedowned en los gehtzt :P

BTW mensen,

om dit topic weer es interessant te makenen wat voer om over te lullen:

Sony heeft een nieuwe walkman aangekondigd. de NW-A800 A.K.A. de lang verwachte video walkman.

http://www.atraclife.com/...series-revealed/#more-216

T schijnt n leuk apparaat te worden, maar ik ben er eerlijk gezegd niet kaopt van.
en ik kan je vertellen, dit is de eerste keer dat ik dit van n walkman zeg.
wat vinden jullie ervan?

greetz
ik wou net vragen of er al nieuws is over de nieuwe speler maar dat is dus zo.

Hij valt tegen ik had een mooier apparaat verwacht. :(

Nu koop ik denk maar degene met noise canceling :9~

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-02-2007 20:17 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sony is hier veel en veel te laat mee. Voorzover ik kan zien biedt deze speler niks vernieuwens. Weinig spannend uiterlijk en qua features lopen ze ook niet bepaald voorop. Dit gaat geen grote speler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

RoD schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:15:
Sony is hier veel en veel te laat mee. Voorzover ik kan zien biedt deze speler niks vernieuwens. Weinig spannend uiterlijk en qua features lopen ze ook niet bepaald voorop. Dit gaat geen grote speler worden.
Met ^

Maar waar ik nog steeds over loop te denken:
Is het nog niet mogelijk om spelletjes op de NW a3000 te zetten?

/naïef:
ik bedoel: het kan zelf op een rekenmachine, dus moet een NWa3000 ook niet al te moeilijk zijn of wel?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Er is trouwens meer informatie verschenen over de nw800.

Toch nog best een indrukwekkend apparaat :)

afspeelduur:
muziek 30 uur (al wordt ergens anders op de site 60 O+ uur genoemd :? )
en video 8 uur (en 15)

de 8gug versie gaat iets van €300 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
sinds een jaar heb ik de sony nw a3000 en ik heb (ook) problemen met de tags (verzamelcd's, zelfde artiest op 10 manieren gespeld, track 1 etc etc etc). Heb al flink rond zitten zoeken dus dat ik een hoop moet typen weet ik inmiddels, alleen kan dat ook meteen op het apparaat? Heb namelijk de muziek zelf van m'n (zakelijke) laptop afgekieperd.

Ik heb al wat zitten proberen, gewoon aangesloten en in connect zitten aanpassen, maar dat ziet het apparaat vervolgens niet.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 04:59
Ik gebruik http://www.drvoid.com/ dan pakt hij gewoonde volgorde uit de folders dus geen problemen meer met tags en simple toevoegen muziek en programma staat op speler dus bij de hand.

Maar dat werkt bij mijn nw-s203 splash proof regenbestendige ideaal voor sporten mp3 speler. Ik weet niet of dat ook bij de jouwe werkt.

Er zit trouwens ook een grappige g-sensor funktie op deze speler display omhoog drie keer schudden dan in shuffle play mode, player list voor lopen en rennen die afhankelijk van je ritme in wordt gezet en een calorie teller. En de bediening kan tijdens hardlopen/fietsen op gevoel.

Afbeelding is van de nw-s205 2GB versie.

Afbeeldingslocatie: http://img.nextag.com/image/SONY_NWS203_1GB_Portable/1/000/005/123/583/512358303.jpg

Sonic stage alternatieven zijn terug te vinden op:
wikepedia SonicStage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 05:08
Ik heb nu een Sony A1000 walkman hdd 6gb mp3 speler gekocht. Ik gebruik hem nu in combinatie met SonicStage. Ik ben verder niet bezig geweest met SonicStage voor instellingen. Zijn er bepaalde dingen die wel handig zijn om in te stellen bij SonicStage? Of zit dat standaard al goed?

batterijduur valt ook best wel tegen, iets aan te doen?

edit: ik las dat muziekbestanden best in atrac 3 132 kbps geconverteerd moeten worden om een langere duur te kunnen verkrijgen dan als je de mp3 in oorspronkelijke staat overzet...ik weet niet of dat waar is, overigens bij de specificatie van de speler staat
20 hours (atrac 3)

[ Voor 38% gewijzigd door Chiii op 20-04-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A3000 wil ineens niet meer doorstarten. Ik krijg het opstartscherm en daarna hoor je de hardeschijf steeds aanlopen. Heeft iemand ervaring hiermee? Er zit zeker maar één jaar garantie op die apparaten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klinkt als een brakke hdd. Kan de pc de speler nog zien? Zoja, probeer eens op fouten te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ben ik de enige die echt niet kan werken met SonicStage?

Ik heb voor het overstappen naar SS een back up gemaakt van mijn NW A-1000. Die bestanden vervolgens weer in SS geladen en overzetten (dacht ik). Helaas van de 1100 nummer, zijn maar 300 over; voor de rest krijg ik een foutmelding???

Vervolgens dacht het anders te doen; gewoon de nummers los van mijn computer (de originele mp3 files omzetten) maar helaas in dit geval krijg geen foutmelding maar herkent mijn NW de nummers gewoon niet (ik heb er 1500 overgezet en er staan er maar 400 op mijn NW) De nummers staan er wel als tekst maar hij speelt ze niet???

Nu heb ik mijn NW weer geformatteerd en weet ik niet meer hoe ik dit kan oplossen (ben al een week bezig!! Ik beheer mijn playlists en properties heel nauwkeurig en heb al gezien dat ik dat met SS niet meer kan (je kunt alleen de titel aanpassen?)

Is er iemand die raad weet???

Word er helemaal gek van!

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Lauryn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:58:
Ben ik de enige die echt niet kan werken met SonicStage?

Is er iemand die raad weet???

Word er helemaal gek van!

Thanks.
Ruilen voor iTunes? >:)

Waarom maken ze dit soort programma's ook niet gewoon wat logischer en simpeler.
Al die spelers zijn leuke speeltjes, maar die software...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb afgelopen week Itunes geinstalleerd (voor mijn broertje), maar dat is pas echt een drama.. Daar is de software van Sony echt werelds mee. Ik heb nog nooit zo'n traag programma meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Royer schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:51:
[...]

Ruilen voor iTunes? >:)

Waarom maken ze dit soort programma's ook niet gewoon wat logischer en simpeler.
Al die spelers zijn leuke speeltjes, maar die software...... |:(
Ik overweeg serieus een simpele MP3 speler te kopen waar ik gewoon mijn nummer in kan plakken.

Ben nu gewoon al 2 weken bezig om muziek op mijn MP3 speler te zetten ?!?!

Nog een vraag: waarom verwijdert Sonic Stage mijn mijn verwijderde nummers niet? Moet ik nu handmatig alle nummers in Sonic Stage gaan verwijderen, terwijl ik ze al in the Trash Can heb gezet?

PS: werkt I tunes met de NW A1000, dan????

[ Voor 19% gewijzigd door Lauryn op 05-07-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Probeer de Iaudio spelers, daar kan je gewoon knippen en plakken en zijn verder nog van top kwaliteit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Lauryn schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:14:
[...]

Ik overweeg serieus een simpele MP3 speler te kopen waar ik gewoon mijn nummer in kan plakken.

Ben nu gewoon al 2 weken bezig om muziek op mijn MP3 speler te zetten ?!?!

Nog een vraag: waarom verwijdert Sonic Stage mijn mijn verwijderde nummers niet? Moet ik nu handmatig alle nummers in Sonic Stage gaan verwijderen, terwijl ik ze al in the Trash Can heb gezet?

PS: werkt I tunes met de NW A1000, dan????
Nee iTunes werkt niet met een NW A1000 aangezien iTunes mp3 niet kan omzetten naar Atrac3 (het sony formaat).

Maar ik heb na 3 maand gestoeid te hebben met een iPod nu een Sony NW-A805 gekocht.
Ook weer zitten stoeien met SonicStage. Is ook weer erg onlogisch in het gebruik.
Dat verwijderen van muziek uit de library lukt mij ook niet. Ik kan ze wel verwijderen maar zodra ik de map weer open staan ze er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Even een korte vraag. Ik overweeg een MP3 speler te kopen. De Sony NW-A805 (nieuwe serie) is hierbij één van de kansmakers (mn door lange accuduur, videoafspeelmogelijkheid).
Ik lees over veel problemen met SonicStage. Los daarvan heb ik een vraag.

Speelt de Sony echt MP3's af, of worden die "stiekem" geconverteerd bij het op de mp3 speler zetten van de muziekbestanden?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Weet iemand mij te vertellen of de HD1, HD3 of HD5 nog ergens te koop is? Ik kan hem nergens meer vinden, de pricewatch weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

ik zou eens kijken op ebay ofsow.

de NW-HD* series worden namelijk niet meer geproduceerd.

weet iemand hier toevallig of er nog n grotere Walkman in de planning staat? ik heb een grotere Walkman nodig maar ben t wachten nu n beetje beu.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 16:21
heracles schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:32:
Weet iemand mij te vertellen of de HD1, HD3 of HD5 nog ergens te koop is? Ik kan hem nergens meer vinden, de pricewatch weet het ook niet.
Ik heb in Januari een van de laatste NW-HD1 MP3 spelers gekocht bij Halfords (speciale aanbieding, 150 euro), ik denk niet dat je hem nog ergens kan vinden. Via Kieskeurig kom ik op http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/?c=193&articleID=1187 terecht, prijs = 358 euro 8)7

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UMD schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:42:
ik zou eens kijken op ebay ofsow.

de NW-HD* series worden namelijk niet meer geproduceerd.

weet iemand hier toevallig of er nog n grotere Walkman in de planning staat? ik heb een grotere Walkman nodig maar ben t wachten nu n beetje beu.

greetz
Van wat ik gehoord heb komen de volgende spelers eraan:
De NW-E010 serie. Lelijke flash-spelers, imo, maargoed.
De PMX-serie (die helaas hier niet uitkomt)
De NW-A800 Wellicht de interessantste van het stel. Precieze specs en releasedate zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Daag beste mensen,

Tis alweer n tijdje geleden dat hier gepost heb. maar ik d8 laat ik maar weer es iets melden. Er is namelijk GROOOOT nieuws van sony!!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1188485650.jpg

Ontmoet de niewe sony walkmans (NWZ-A810 en NWZ-S610). Ze zijn beiden vrijwel identiek aan de bestaande lijn. (NWZ-S610 zal anders zijn). De NWZ-A810 komt overeen met de NW-A80x serie.
Het grote nieuws is dat deze spelers helemaal ''open'' zijn.

Sony heeft definitief afscheid genomen van Atrac en Sonicstage. Deze spelers werken via Drag en drop en accepteren GEEN Atrac meer naar ik vernomen heb!

Dit is iets waar ik een half jaartje geleden enkel van kon dromen, maar Sony heeft eindelijk zijn ogen geopend en ingezien dat het tijd was voor verandering. Hiermee is de laatste nagel aan de kist van Connect musicstore ook geslagen.

Dit alles werd door sony gepresenteerd op de IFA onder het motto ''Walkman goes open''.

Het was lang wachten, maar dan zijn nu eidelijk een van de beste DAP's eindelijk op (waarschijnlijk) ieder OS en idere PC te gebruiken. Zonder tussenkomst van software!!!

Wat ik me dan weer afvraag is of de ''intelligent features'' er dan ook geweest zijn. Deze hongen namelijk nauw samen met SS.

Al met al vind ik het een uiterst noodzakelijke en zeer goede beslissing van Sony!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Inderdaad een interessante lijn ware het niet dat de opslagcapaciteit weer vrij beperkt is. Ik wacht al tijden op een nieuwe Sony speler met meer dan 20GB :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Ik heb een NW A805 en heb hier twee vraagjes over,

Volgensmij zit er een volume begrenzer op, want bij meer bass gaat het volume naar beneden.
Is dit ook uit te schakelen dmv een hack oid? Het is echt irritant wanneer je in een lawaaierige omgeving bent en alle geluiden om je heen boven je mp3 speler uitkomen.

Verder zou ik graag willen weten of er ergens een goeie NL of engelse gebruiksaanwijzing van SonicStage beschikbaar is. Ik kan totaal niets met het onlogische en omslachtige gedoe van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Bij mijn NW3000 heb ik de Amerikaanse firmware erop gezet, waarna de begrensing eraf was.
Check ook een atraclife.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:25
UMD schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:51:
Sony heeft definitief afscheid genomen van Atrac en Sonicstage. Deze spelers werken via Drag en drop en accepteren GEEN Atrac meer naar ik vernomen heb!
Da's inderdaad goed nieuws, dat systeem hadden ze nooit moeten gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

nou,

ff puur geluidstechnisch gezien was Atrac lang zo slecht nog niet. Zeker in combo met een degelijke
MD speler. Maar ze hadden het ''vrij'' moeten geven. Net als MP3 etc. Nu is er helemaal GEEn atrac meer. dat vind ik weer t andere uiteinde.

In mijn optie was t beste geweest om sonicstage te dumpen en atrac vrij te geven. Nu ben ik dus erg bang voor de toekomst van MD.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
UMD schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:16:
nou,

ff puur geluidstechnisch gezien was Atrac lang zo slecht nog niet. Zeker in combo met een degelijke
MD speler. Maar ze hadden het ''vrij'' moeten geven. Net als MP3 etc. Nu is er helemaal GEEn atrac meer. dat vind ik weer t andere uiteinde.

In mijn optie was t beste geweest om sonicstage te dumpen en atrac vrij te geven. Nu ben ik dus erg bang voor de toekomst van MD.

greetz
Mischien gaan ze het nu wel vrijgeven. Zou wel mooi zijn als er een alternatief komt voor SonicStage.

Verwijderd

Als je een oude NW-A80x hebt, kan je deze dan door middel van firmware upgraden zodat deze identiek wordt aan de NW-A810? Ik kan namelijk een NW-A80x nieuw op de kop tikken voor 75 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:41:
Als je een oude NW-A80x hebt, kan je deze dan door middel van firmware upgraden zodat deze identiek wordt aan de NW-A810? Ik kan namelijk een NW-A80x nieuw op de kop tikken voor 75 euro :)
Daar hebben ze vast iets op bedacht..... Is vast niet mogelijk.
Als dat wel zo is zou ik ook graag weten hoe........ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een goede alternatieve firmware is voor de NW-A3000 ? Zoals Rockbox voor de Ipod etc... ? Ik zou graag het drag & drop principe willen installeren!

Die nieuwe Walkmans zien er goed uit, maar men verwacht toch niet dat men tevreden zou zijn met maximaal 8 gb? Daar zou ik het tegenwoordig niet voor doen ... sony moet toch wel een keer met zwaargewichten komen willen ze serieus de concurrentie aangaan met appel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net alsof een flash speler groter kan zijn dan 8 GB...het zijn concurrenten voor de iPod Nano, niet voor de Video...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Er zijn al Flashspelers van 16GB van oa Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sterker nog, Sony komt ook met 16GB spelers: Klik

Features

* Capacity: 4, 8, and 16GB
* Display: 2.4" TFT (320 x 240)
* Audio: MP3, WMA, ATRAC, AAC
* Video: MPEG-4, and H.264
* FM Tuner
* Line-in recorder
* Built-in antenna for watching and recording TV
* Noise-Cancellation function
* Battery Life: 36 hours for audio, 10 hours for video, 6 hours for watching TV
* Dimensions: 86.8 × 48 × 12.3mm (74g)
* Colors; Black or Silver
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/sony_a910.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 12:21
RoD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:19:
Sterker nog, Sony komt ook met 16GB spelers: Klik

Features

* Capacity: 4, 8, and 16GB
* Display: 2.4" TFT (320 x 240)
* Audio: MP3, WMA, ATRAC, AAC
* Video: MPEG-4, and H.264
* FM Tuner
* Line-in recorder
* Built-in antenna for watching and recording TV
* Noise-Cancellation function
* Battery Life: 36 hours for audio, 10 hours for video, 6 hours for watching TV
* Dimensions: 86.8 × 48 × 12.3mm (74g)
* Colors; Black or Silver
[afbeelding]
Ziet er leuk uit die speler maar helaas alleen voor Japan. Ik ben nu aan het kijken voor de NWZ-A818 als vervanging voor m'n NW-HD5. Het geheugen blijft een probleem, 8gig in plaats van 20gig.
Het voordeel is natuurlijk flash geheugen en hij is lichter.

Heeft iemand ervaring met het geluidskwaliteit van de NW-HD5 en de NW-A808? de HD5 klinkt namelijk al erg goed. :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 12:21
Heb net een NWZ-A818 gekocht. Ziet er geweldig uit en klinkt ook perfect. Moet nog wel wat met de equalizer spelen. Het is wel erg wennen met Windows Media Player, ben Sonicstage en de voorgaande Sony software erg gewend. Het is nu wel zo dat als je hem aansluit en Windows Media Player opstart dat je meteen muziek erop kan gooien.
Het is in ieder geval een geweldige speler. _/-\o_ Denk dat ik het ook wel met 8gig kan redden. :P

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FireFly3k schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Ziet er leuk uit die speler maar helaas alleen voor Japan. Ik ben nu aan het kijken voor de NWZ-A818 als vervanging voor m'n NW-HD5. Het geheugen blijft een probleem, 8gig in plaats van 20gig.
Het voordeel is natuurlijk flash geheugen en hij is lichter.
Zal uiteindelijk ook wel naar Europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Goedmorgen!

Ik heb al een jaar een set Sony MDR-EX71 in-ear oordopjes en ben er reuze tevreden mee. Ik gebruik zi in combinatie met een Zen Vision:M van Creative.

Nu zit ik alleen met een probleem: ik ben door mijn rubbertjes heen, die over de drivers heen geschoven worden. Ik heb de winkel waar ik de set vandaan heb, mp3shop.nl, gebeld om te vragen of zij deze kunnen leveren maar helaas hebben ze die niet in hun assortiment. De persoon die ik aan de telefoon kreeg deed wel alle moeite voor me maar moest me teleurstellen.

Weet iemand waar deze rubbertjes verkrijgbaar zijn? Nu loop ik met de meegeleverde dopjes van mijn MP3 speler, en dat is nogal een achteruitgang...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 23:40
Ik zou eens kijken/posten in Wat zijn goede oordopjes? Deel 8, of zet een advertentie op Marktplaats.
Ben trouwens wel benieuwd hoe je rubbers verslijt. Ik heb zelf de Creative EP630's, daarvan maak ik ongeveer één keer per maand de rubbers schoon maar van slijtage is volgens mij nog geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een sony nw-405 gekocht maar ben er nog steeds niet uitgekomen hoe dat ding nou uit moet?? staat niet in handleiding en ook niet op internet... echt vaag.. stop ingedrukt houden werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 23:39
Op de zelfde manier als je de speler aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master007 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:58:
Op de zelfde manier als je de speler aan doet?
er is een klepje die je kan schuiven maar dat is alleen voor de hold functie.. nu staatie dus op hold heel de tijd... erg vaag.. batterij is wel hetzelfde gebleven, dus ik denk dat het zo wel hoort dan ofzo?

voor de rest erg mooie speler, scherm vind ik ook mooi en de bediening is voor de rest ook goed te doen... ik vond het geluid van mn ipod shuffle (de oude) wel iets beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in de MW-S61x walkman. Maar ik vroeg mij af hoe het nou met de EQ zit. Ik gebruik nu een ipod nano (daarvoor iaudio x5 en daarvoor weer een sony md player). Maar recentelijk heb ik nieuwe oordopjes gekocht en het geluid wat uit de ipod nano komt trek ik gewoon niet meer. Zo gaar is het gewoon. Ik luister thuis altijd naar muziek wat uit mijn iaudio x5 komt. Ik vind dit gewoon het beste geluid. Dit komt door equalizer maar vooral door een optie genaamd Mach3Bass. Ik kan daarmee de bass flink omhoog schroeven en ik krijg gewoon fantastisch geluid hieruit. Zelfs mijn sony minidisch kan niet op tegen dit geweld. Hoe zit het deze nieuwe sony speler?

Ik wil echt zo gauw mogelijk mijn ipod nano dumpen. Maar de reden waarom ik niet een nieuwe cowon iaudio speler wil is omdat ik de nieuwe spelers redelijk duur vind. Ik wil gewoon muziek luisteren en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Sony A818 of A816 kopen
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/0D73CD885B067B9AC125734C00481D74.jpg

Ik vroeg me af of er iemand ergens een actie/aanbieding weet bij een electronika zaak. We zitten immers in de maand v/d feestdagen. Zou jammer zijn als ik hem koop en een week daarna 25% goedkoper zie staan bijvoorbeeld.

De A816 heb ik zien staan voor 149,- bij mp3man.nl en de 8gb versie voor 199,-

Btw, hoe zijn de oordopjes die er bij horen? Ik heb gelezen dat ze heel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:01:
Ik wil graag de Sony A818 of A816 kopen
[afbeelding]

Ik vroeg me af of er iemand ergens een actie/aanbieding weet bij een electronika zaak. We zitten immers in de maand v/d feestdagen. Zou jammer zijn als ik hem koop en een week daarna 25% goedkoper zie staan bijvoorbeeld.

De A816 heb ik zien staan voor 149,- bij mp3man.nl en de 8gb versie voor 199,-

Btw, hoe zijn de oordopjes die er bij horen? Ik heb gelezen dat ze heel goed zijn?
Oordopjes zijn inderdaad heel goed :) (vergelijkbaar met sennheiser CX300/400) Aparte vorm, maar zitten erg comfortabel. Mooi strakke bass en gedetailleerde midden en hoge tonen.

De keuze voor de a800-serie is trouwens zowieso een hele goede keuze. Ik heb zelf sinds een aantal maanden de 808 en het is een geweldige speler. De interface is erg prettig, navigeren gaat erg natuurlijk en snel (de hele speler is snel, op knop drukken = bijv. meteen geluid horen, geen laad/opstarttijd)

Belangrijkste voor mij is de geluidskwaliteit ; 1 woord: top. Erg gedetailleerd en rijk/warm geluid.Elke toon en elk instrument is duidelijk te onderscheiden. Zuivere tonen ook vooral. Ik had hiervoor een Iaudio U2 en wilde overstappen op een speler waar ik iets meer muziek op kwijt kon. Daarvoor een aantal spelers geselecteerd die voldeden aan mijn voorwaarden. Iriver clix2, Iaudio D2, een Meisu en de sony NW-A808. De Meisu en de Iriver vielen eerst af, Meisu bewees waarom het de goedkoopste was en de Iriver vond ik iets te vlak qua geluid. Ik was eerst geneigd naar de D2 (want ik had hiervoor al een Iaudio en had daar erg goede ervaringen mee) maar geluidskwaliteit daarvan viel erg tegen vergeleken bij de Sony. Uitgebreid met de instellingen lopen spelen van Iaudio, maar kreeg het niet voor elkaar om het net zo mooi en zuiver te laten klinken als de Sony.... Out of the box klinkt de A808 gewoon geweldig. De equaliser gebruik ik niet, vind zelf het geluid het mooist zonder gebruik te maken van de equaliser (wat bij bijv. Iaudio's wel anders is, daar moet je er wel mee spelen om een mooi geluid te krijgen. Equaliser van Iaudio is overigens geweldig, dat wel). De features om mp3's up te graden gebruik ik wel, maar echt nodig zijn ze ook niet.

Anyway, om lang verhaal kort te maken: Ik kan iedereen die op zoek is naar een nieuwe speler aanraden ook de A800/A810 op het lijstje te zetten en ga hem vooral ook eens beluisteren ;)

Voor mensen die meer info willen; www.atraclife.com is wel een leuke site om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb vandaag de Sony NWZ-A818B gekocht, mede gebaseerd op de beschrijving hier en op atraclife.com. Hij ligt nu op te laden, en ik zal mijn ervaringen hier zeker delen :) . Ben zeer benieuwd naar het verschil met mijn Creative Zen Micro (6 GB), die het zwaar begon te krijgen en nu op mijn werk als mediastationnetje gaat dienen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
gambieter schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:21:
Ik heb vandaag de Sony NWZ-A818B gekocht, mede gebaseerd op de beschrijving hier en op atraclife.com. Hij ligt nu op te laden, en ik zal mijn ervaringen hier zeker delen :) . Ben zeer benieuwd naar het verschil met mijn Creative Zen Micro (6 GB), die het zwaar begon te krijgen en nu op mijn werk als mediastationnetje gaat dienen :) .
Leuk om te horen :) Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand anders een ander programma dan sonicstage voor overzetten van muziek (nadat ik winamp naar 5.5 heb geupdated doet ml_sony het niet meer, al een berichtje geplaatst of iemand dit kon update)
Ik heb een nwa3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:51:
Gebruikt iemand anders een ander programma dan sonicstage voor overzetten van muziek (nadat ik winamp naar 5.5 heb geupdated doet ml_sony het niet meer, al een berichtje geplaatst of iemand dit kon update)
Ik heb een nwa3000
VAIO Music Transfer (erg traag maar het werkt). Eerst v1.1 installeren en dan pas v1.2:
v1.1 http://www.atraclife.com/downloads/details.php?file=3
v1.2 http://www.atraclife.com/downloads/details.php?file=101

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

quieres schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:57:
[...]
Leuk om te horen :) Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen... ;)
Mijn eerste indrukken van de NWZ-A818B zijn positief. De meegeleverde koptelefoon is zeker niet slecht, al ben ik geen fan van het type koptelefoon, en gebruik ik een ouder dingetje. Slechtere kwaliteit, maar zit veel lekkerder (heb wat problemen met de oren).

Geluidskwaliteit is heel goed, video valt ook niet tegen, en batterijleven is heel goed. De bediening is gemakkelijk en het zoeken van nummers gaat makkelijk. Alleen de hold-knop zit heel onhandig aan de achterkant. Later meer, maar voorlopig een hele vooruitgang vergeleken met mijn Zen Micro :)

8/10 voorlopig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• quieres
gambieter schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:36:
[...]

Mijn eerste indrukken van de NWZ-A818B zijn positief. De meegeleverde koptelefoon is zeker niet slecht, al ben ik geen fan van het type koptelefoon, en gebruik ik een ouder dingetje. Slechtere kwaliteit, maar zit veel lekkerder (heb wat problemen met de oren).

Geluidskwaliteit is heel goed, video valt ook niet tegen, en batterijleven is heel goed. De bediening is gemakkelijk en het zoeken van nummers gaat makkelijk. Alleen de hold-knop zit heel onhandig aan de achterkant. Later meer, maar voorlopig een hele vooruitgang vergeleken met mijn Zen Micro :)

8/10 voorlopig.
Mooi dat je tevreden bent :)
Wel jammer dat je een slechtere kwaliteit hoofdtelefoon gebruikt (al begrijp ik de reden er wel achter, bij mijzelf zitten ze echter wel erg fijn ;) ) Hold-knop is eigenlijk ook mijn enige minpunt. Ik heb zelf de NW-A808. Dus nog met sonicstage/atrac, wat overigens lang niet zo slecht is als iedereen je probeert te laten geloven. De A808 heeft meer features (on the fly playlists/luister historie/rating systeem etc), zelf ben ik dan ook blij dat ik de 808 heb ipb de 818, maar kan me zo voorstellen dat deze features later alsnog toegevoegd worden dmv nieuwe firmware ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

quieres schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:41:
[...]
Mooi dat je tevreden bent :)
Wel jammer dat je een slechtere kwaliteit hoofdtelefoon gebruikt (al begrijp ik de reden er wel achter, bij mijzelf zitten ze echter wel erg fijn ;) )
De koptelefoon die ik nu gebruik is niet slecht, hoor. Mijn gehoorgangen zijn gevoelig, en dan heb ik er liever niets inhangen. Maar ik ga in de kerstvakantie kijken naar een wat betere koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:13:
[...]

VAIO Music Transfer (erg traag maar het werkt). Eerst v1.1 installeren en dan pas v1.2:
v1.1 http://www.atraclife.com/downloads/details.php?file=3
v1.2 http://www.atraclife.com/downloads/details.php?file=101
werkt wel lekker!
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
^ Mooi dat het naar tevredenheid werkt. Het is nogal een erg basic programmaatje, maar het doet in ieder geval wat ik wil dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sony e-315 doet het prima maar niet met w m p die ziet hem niet en mijn sonystage ziet mijn muziek niet dus geen muziek meer buiten.wordt mischien tijd voor nieuwe mp3 speler tips? 1 die wel wma en mp3 afspeeld en op mediaplayer kan? of is dat domme vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Welkom op GoT appelientje :)

Domme vragen bestaan niet, maar aan tips geven doen we hier niet. We verwachten van je dat je zelf op zoek gaat en tot een keuze kunt komen. Aangezien dit een ervaringentopic is en alleen over de Sony NW-* serie gaat, is je vraag hier dus niet op zijn plaats.
Om je toch even op weg te helpen... Anythingbutipod heeft een leuke tool om spelers te vinden die aan je eisen voldoen. Verder kun je eens op www.mp3shop.nl rondkijken. Ze hebben daar een ruime keus, dus je krijgt een goed beeld van wat er allemaal te krijgen is. Goedkope prijzen kun je in de Pricewatch vinden.
Succes!

Ps: Zou je een beetje op je schrijfstijl kunnen letten? Zonder interpunctie lezen je posts wat vervelend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel. Ik zal me best doen. Ik typ zoals ik praat, snel en lange zinnen. Lees het terug, en je hebt helemaal gelijk. Niet duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

16GB Sony Walkman with Bluetooth Coming Soon?
Interessant, als dit waarheid blijkt te zijn. Sony heeft de capaciteit (letterlijk) om mee te draaien met de concurrentie, en met bluetooth heb je toch wel een leuke feature in handen. Verder kan Sony wel een nieuwe populaire speler gebruiken.
Mocht het ding wat concretere vormen aannemen kan het eventueel wel in een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het lot heeft mij in het bezit gebracht van een NW-S202.

Nu begrijp ik dat officieel ik sonicstage nodig heb maar ik houdt daar helemaal niet van, wat zijn mijn opties? Andere software om muziek er op te zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
maratropa schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:50:
Het lot heeft mij in het bezit gebracht van een NW-S202.

Nu begrijp ik dat officieel ik sonicstage nodig heb maar ik houdt daar helemaal niet van, wat zijn mijn opties? Andere software om muziek er op te zetten?
Ik heb een soortgelijke vraag, dus ik geef 'm maar een schopje :D

Ik heb nu een NW-A3000 tot m'n beschikking. Het nadeel is dat ik de muziek van een mac moet halen of van een computer zonder SP2 (lang verhaal, werkt niet)

Sonic stage werkt alleen op SP2 windows computers.. Nou weet ik niet of oudere versies van de connect player wel op Windows zonder SP2 werken?

Ik kan het programma iig nergens vinden..
iemand tips? oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timbob schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:46:
[...]

Ik heb een soortgelijke vraag, dus ik geef 'm maar een schopje :D

Ik heb nu een NW-A3000 tot m'n beschikking. Het nadeel is dat ik de muziek van een mac moet halen of van een computer zonder SP2 (lang verhaal, werkt niet)

Sonic stage werkt alleen op SP2 windows computers.. Nou weet ik niet of oudere versies van de connect player wel op Windows zonder SP2 werken?

Ik kan het programma iig nergens vinden..
iemand tips? oplossingen?
De nieuwere hebben SS toch niet nodig?

je kunt langs minidisc center (.org of .net ) gaan die hebben oudere versies (ik misschien ook wel maar weet zo niet waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De nieuwe spelers zijn gewoon UMS inderdaad. Bijvoorbeeld de A820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbob
icecreamfarmer schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:11:
[...]

De nieuwere hebben SS toch niet nodig?

je kunt langs minidisc center (.org of .net ) gaan die hebben oudere versies (ik misschien ook wel maar weet zo niet waar)
het is geen nieuwere, het is die 20 gig speler uit... 2006 ergens.
ik zal even bij minidisc center kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timbob schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:12:
[...]

het is geen nieuwere, het is die 20 gig speler uit... 2006 ergens.
ik zal even bij minidisc center kijken :)
mocht je het niet kunenn vinden dan mail ik de installer wel die hier nog ergens rond slingert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbob
icecreamfarmer schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:31:
[...]

mocht je het niet kunenn vinden dan mail ik de installer wel die hier nog ergens rond slingert
minidisccenter.org en .net doen niet zoveel...
Heb die Vaio music transfer geprobeerd die hierboven genoemd werd, maar die deed ook niet zo veel.
Gaf een error, kon niet initializen, zei hij..

Als je nog een oude installer hebt liggen... graag :D

kijken of dat wel werkt.
en anders toch maar even de computer updaten binnenkort... gaat zoveel tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timbob schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:11:
[...]

minidisccenter.org en .net doen niet zoveel...
Heb die Vaio music transfer geprobeerd die hierboven genoemd werd, maar die deed ook niet zo veel.
Gaf een error, kon niet initializen, zei hij..

Als je nog een oude installer hebt liggen... graag :D

kijken of dat wel werkt.
en anders toch maar even de computer updaten binnenkort... gaat zoveel tijd inzitten.
sorry het het moet zijn
www.minidisc.org
en
www.mdcenter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbob
Hm, ik kan daar eigenlijk niks nuttigs vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timbob schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:41:
[...]

Hm, ik kan daar eigenlijk niks nuttigs vinden...
hmm oke

welke ss versie wil je hebben (ik heb ook nog openmg op cd hier :X )
echter zal het voor je zelf het beste zijn om gewoon versie 2 hoger te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbob
icecreamfarmer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:08:
[...]

hmm oke

welke ss versie wil je hebben (ik heb ook nog openmg op cd hier :X )
echter zal het voor je zelf het beste zijn om gewoon versie 2 hoger te pakken
Zo oud mogelijk :D
Als het een versie is die maar werkt op een windows XP computer zonder SP2...

ouderwetsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
ik ben zelf op zoek naar een mp3 speler voor te hardlopen.
Nu was mijn oog gevallen op de 816 maar ik zie nergens armbanden voor deze spelers, zijn ze wel ergens te krijgen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Nou de 816 gekocht bij de mediamarkt in Zoetermeer hij was daar 100euro. helaas hadden ze enkel de witte en violet.
Je kon daar een armbandje bij kopen voor 10euro van 1 of ander no name merk.
Maar hij past goed, tasje is klein beetje te dik, maar daar doe ik een klein sokje in met mijn sleutels voor thuis, dan kom ik nog binnen na het hardlopen :D

Eerste indruk is echt whoa!!
Oordopjes zijn echt meer dan redelijk en zitten goed, kwaliteit van de speler voelt goed aan, geen goedkope plastic.

Al met al scheelt het me veel geld, had eerst de Zen op het oog die wel goedkoper is.
Maar dan had ik er losse dopjes bij moeten kopen.
En hij schijnt toch wel minder te zijn.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabiejaxx
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 10:31
Het is geen goed idee om zelf het kapje van je sony walkman af te halen om het stof weg te poetsen. Ik heb mijn Sony Walkman A-1000 nu iets langer dan drie jaar en ik had er binnen een half jaar al last van. Nu heb ik zojuist toch het kapje eraf gehaald (ik ben van plan een nieuwe mp3speler te kopen) en nu krijg ik het kapje er niet meer op. Het scherm is trouwens wel een stuk mooier zonder kapje alleen de toetsen liggen dan niet meer lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Heb je dit al geprobeerd?
http://www.atraclife.com/...x.php?showtopic=786&st=40

Met die stappen-beschrijving heb ik vanochtend m'n A1000 uit elkaar gehaald en uitgestofd, en alles zit nu weer goed in elkaar... :)

Edit:
Effe zo dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/4439/servicemanualsite5and51xh.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Wicked_Wy op 15-04-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Weet iemand of er zoiets bestaat als een Sony NW-Ax000~Ipod adapter waarmee de Sony NW-Ax000s aan te sluiten zijn op Ipod accessoires zoals de Simpak iBlaze rug-/laptoptas?
En zo ja, natuurlijk de vraag: waar kan ik dat kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Lauryn schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:14:
Yep, die Trash Can functionaliteit werkte alleen i.c.m. Sony Connect.
Toen Sony besloot om Sony Connect definitief om zeep te helpen en Sonic Stage ervoor in de plaats aan te bieden, is blijkbaar vergeten om Sonic Stage zodanig aan te passen dat de Trash Can geleegd wordt als er een NW-Axx00 aangesloten is.
Enorm jammer want tijdens het luisteren, kom ik zo af en toe een nummer tegen en denk: "Gèh! Die hoef ik echt NOOIT meer te horen". De Trash Can dan onderweg gebruiken, werkt beter dan achteraf bedenken: "Welke nummers wilde ik ook weer NOOIT meer horen?" met het gevolg dat ik toch weer door de nummers heen moet om te luisteren welke rotte appels er tussen zitten en hoor ik tòch die nummers wéér die ik juist NOOIT meer wilde horen.
>zucht<

Weet iemand intussen of er betere alternatieven dan Sonic Stage zijn om de (oudere) "Network Walkmans" van muziek te voorzien/ontdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Heb inmiddels nog een probleem erbij.

Ikzelf heb een NW A1000, mijn man een NW A3000. Ik update mijn mp3 speler regelmatig. Mijn man bijna nooit.

Probleem; Sonic Stage sluit zodra ik de NW A3000 aansluit? Wat ik ook doe, zodra ik hem inplug, sluit hij af. De NW A1000 geeft geen problemen.

Is dit bekend? En wat kan ik ertegen doen?

Alvast wederom bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Sony heeft inmiddels een nieuw topmodel. NWZ-X1051 16GB en NWZ-X1061 32GB. Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2009/01/sony-walkman-nwz-x1000-with-oled-touchscreen-wifi.jpg

ervaringen zijn hier te lezen voor geinteresseerden:
http://www.head-fi.org/fo...sions-discussions-424404/

Kort samengevat, browser is slecht, geluidskwaliteit en scherm subliem (nog beter dan de A82x en S63x), kosten; waarschijnlijk zo'n €300.

[ Voor 16% gewijzigd door kutkip op 24-05-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor de sonicstage haters. Eindelijk een waardige vervanger: Jsymphonic

Sonicstage: eindelijk een waardige vervanger: JSymphonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
kutkip schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:31:
Sony heeft inmiddels een nieuw topmodel. NWZ-X1051 16GB en NWZ-X1061 32GB. [afbeelding]

ervaringen zijn hier te lezen voor geinteresseerden:
http://www.head-fi.org/fo...sions-discussions-424404/

Kort samengevat, browser is slecht, geluidskwaliteit en scherm subliem (nog beter dan de A82x en S63x), kosten; waarschijnlijk zo'n €300.
Nu wachten tot hij ergens in nederland beschikbaar komt.. Amazon en play.com hebben hem al wel, maar zenden niet naar nederland (229 pond). Hij staat wel bij sonystyle, voor een belachelijke prijs, maar ook daar issie nog niet leverbaar.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wel bij 'levering eind mei'. Hmm, volgens mij zijn we intussen al behoorlijk eind mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor deze nieuwe speler van Sony mag wel een nieuw topic geopend worden. Deze is alleen voor de oude modellen :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast