Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Het Sony A820 ervaringentopic
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xGyEkO1Gyp0SPLD0h0GTpeMv/full.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics en video's
Reviews
Links
Overige
Inleiding
Met de A820 serie lanceert Sony een stel spelers die erg lijken op de Sony Ericsson walkman phones. Gezien de populariteit van die apparaatjes lijkt het erop dat Sony op een concept dat zich heeft bewezen wil voortborduren. En niet geheel onterecht. Deze serie ziet er goed uit en de specs mogen er wezen. Kenmerkende features zijn Bluetooth en noise cancelling. Dat laatste is een feature die maar zelden voorbijkomt in de PMD-wereld.
De speler is waarschijnlijk hierdoor ook vrij aardig aan de prijs. De adviesprijs voor het 16GB model (vooralsnog het grootste model) is 320 euro. Als je de speler op de site van Sony pre-ordered (levering in april) krijg je er overigens wel gratis een bluetooth headset bij.

Met de release van deze spelers krijgen de gevestigde merken er weer een concurrent bij. Het lijkt erop dat deze apparaatjes echt mee gaan doen.
Specs
Playback video, music and pictures with the new slim and light weight Walkman video, including large high quality 2.4" LCD with user friendly interface.
Stream and playback your music through your Bluetooth® headset which comes complete with track and volume controls.

Stores approx. 253 hours of music (128 kbps) and 62 hours of video (384 kbps)
Long battery life of approx. 36 hours of music (128 kbps) (15 hours if Bluetooth® on) and 10 hours of video (384 kbps) (7 hours if Bluetooth® on)
WMT compatible (supports Windows Media Player and Drag & Drop, compatible with WMT music service)
Video playback: AVC(H.264/AVC), MPEG-4
Superior sound quality: Digital Sound Enhancement Engine, Clear Bass, Clear Stereo
High quality EX-headphones supplied
User-friendly interface for easy operation
Multi Codec Support: MP3, AAC, WMA, L-PCM
Video file delete function
Dimensions: 93.6 x 50.2 x 9.3mm
Weight: approximately 58g
Supplied accessories: Headphones, extra ear piece, software (Windows Media Player 11, MP3 conversion tool, Media Manager for WALKMAN), stand and USB cable
Een lijstje met de volledige technische specificaties ontbreekt vooralsnog.
Pics en video's
Pics
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MsSaYBZtkl5YPMIVoMxFQ6cN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vm614bJvo2pWlfIe4ExV9ioH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Jt3MVkL4UENLwrvuH4LoVNe/full.jpg
Gallery met pics door ABI
sony-a820-acessory.jpgsony-a820-bottom.jpgsony-a820-box.jpgsony-a820-back.jpgsony-a820-back3.jpgsony-a820-front.jpgsony-a820-front2.jpgsony-a820-front-buttons.jpgsony-a820-side.jpgsony-a820-side-buttons.jpgsony-a820-side-buttons2.jpgsony-a820-side-buttons3.jpgsony-a820-top.jpgsony-a820-stand.jpgsony-a820-stand2.jpgsony-a820-stand3.jpgsony-a820-stand4.jpgsony-a820-stand5.jpgsony-a820-compare-all.jpgsony-a820-compare-bottom.jpgsony-a820-compare-sonys.jpgsony-a820-compare-stack.jpgsony-a820-compare-stack2.jpg
Video's

Hands-on video

Reviews
Cnet
TrustedReviews
Anythingbutipod
Links
Productsite
Guidelines for prolonging battery life
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Nog aan te vullen
Overige
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 09-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Leuk topic! Ben benieuwd wat de BlueTooth functie allemaal te bieden heeft en weet je de resolutie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet de resolutie niet, maar gezien de grootte van het scherm (die enigszins tegenvalt, had 0,2" bijgemogen) denk ik dat het 320x240 wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 23:39
De pre-order prijzen en release datum voor Duitsland zijn bekend.
The player ships in April and can be pre-ordered now for 169€ (4GB), 219€ (4GB bundle), 219€ (8GB), 269€ (8GB bundle) or 319€ (16GB bundle) - all prices taken from Sony Style Germany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op Sonystyle Europe is dezelfde informatie te vinden. Wellicht dat dit ook voor de rest van Europa, en dus voor ons geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

master007 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:02:
De pre-order prijzen en release datum voor Duitsland zijn bekend.

[...]
Waar staat dat bundle voor? Je betaalt meer maar voor welke dingen krijg je extra boven het normale pakket?

Ook vind ik het design bij Sony altijd al zeer goed in orde geweest( zelfs dat paarse zeepblok) Ook dit is weer een zeer geslaagd ding :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die bundle staat afaik voor de bluetooth headset die je erbij krijgt. Staat wel op de site van Sonystyle Europe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff wat vraagjes :) :
De adviesprijs voor het 16GB model (vooralsnog het grootste model) is 320 euro. Als je de speler op de site van Sony pre-ordered (levering in april) krijg je er overigens wel gratis een bluetooth headset bij.
Geld dit dus alleen bij een pre-order? En vervalt deze aanbieding als hij gewoon leverbaar is? En ik zie bij de pre-orders van 16 gig op de ww.sonystyle-europe.com site alleen zwart & goud. Kan ik de zilveren niet pre-orderen?

Verder zie ik hier http://shopper.cnet.com/h...014-13831_9-32596325.html dat de Bluetooth koptelefoon niet zo goed zou zijn.. Iemand misschien al ervaring met dit model?

En als laatste, als ik een divx van 700MB ga converteren naar MPEG-4 om op deze speler te zetten hoe groot wordt het bestand dan ongeveer?

Thx,
Maxcim.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:42:
Ff wat vraagjes :) :

[...]

Geld dit dus alleen bij een pre-order? En vervalt deze aanbieding als hij gewoon leverbaar is? En ik zie bij de pre-orders van 16 gig op de ww.sonystyle-europe.com site alleen zwart & goud. Kan ik de zilveren niet pre-orderen?
Ik denk dat je dat het beste aan Sony zelf kunt vragen :)
Verder zie ik hier http://shopper.cnet.com/h...014-13831_9-32596325.html dat de Bluetooth koptelefoon niet zo goed zou zijn.. Iemand misschien al ervaring met dit model?
Dat is niet relevant voor dit topic. Voor ervaringen met headphones moet je hier niet zijn.
En als laatste, als ik een divx van 700MB ga converteren naar MPEG-4 om op deze speler te zetten hoe groot wordt het bestand dan ongeveer?
Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Divx is een codec die gebruikmaakt van de Mpeg4-standaard, bovendien zegt een 700MB file niets over wat nou precies de inhoud is en hoeveel het verkleind zou kunnen worden. Voor wat algemene videocodeertips kun je eens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
US release is in maart
Dat is al vrij snel :) Valt me niet tegen. Hopelijk komt ie niet lang daarna hierheen.

Verder las ik op ABI dat er in de US- en Europese versie géén noise cancelling zit. Dat is wel balen zeg :/ Waarom zouden ze dat er bij de US- en Europese versie uit slopen? Kostenbesparing omdat men in de US en Europa iets minder featuregeil is als in Azië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
plaatjes(Ook van een andere sony speler)
Ik vind het trouwens knap irritant dat ze een ander model nummer nemen voor elke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat je dat het beste aan Sony zelf kunt vragen :)
Ok, ben aan het twijfelen over de gouden of de zilveren. Misschien dat ik Sony een mailtje stuur of de zilveren ook mogelijk is in 16 gig.
[...]
Dat is niet relevant voor dit topic. Voor ervaringen met headphones moet je hier niet zijn.
De headphones worden geleverd bij dit apparaat. Dan lijkt me me toch juist meer dan logisch om de kwaliteit hier te bespreken.. De kwaliteit van de headphone is toch een van de belangrijkste zaken.
[...]
Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Divx is een codec die gebruikmaakt van de Mpeg4-standaard, bovendien zegt een 700MB file niets over wat nou precies de inhoud is en hoeveel het verkleind zou kunnen worden. Voor wat algemene videocodeertips kun je eens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken.
Thx.

Wat ik btw nergens terug kan vinden: Als je de bluetooth headphone gebruikt, blijven je bedraade koptelefoons dan ook werken. Dan kan je dus met zijn 2en luisteren. 1 iemand heeft het ding met de bedrade phones en 1 iemand met de bluetooth.

Denk overigens dat ik een 16 gig model ga pre-ordenen. Vroeger Discman, minidisc & een nw-e407 van Sony gehad. Zeer tevreden over geweest behalve over Sonicstage. Heb op het moment een Creative Zen V en het kwaliteitsverschil tegenover een Sony is om te huilen.. Had net paar weken geleden een Sony violet nwz-a818 besteld omdat ik er achter kwam dat je geen Sonicstage meer nodig hebt, maar deze was niet meer op voorraad. Bestelling nu meteen geanuleerd en ga nu de nwz-A829 bestellen :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:43:
De headphones worden geleverd bij dit apparaat. Dan lijkt me me toch juist meer dan logisch om de kwaliteit hier te bespreken.. De kwaliteit van de headphone is toch een van de belangrijkste zaken.
Kwaliteit van headphones worden apart besproken. We dumpen niet alles in één topic ;) Zie Wat zijn goede headphones? deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accessoires:

External speaker & Cradle

http://www.anythingbutipo...h-and-video-recording.php

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij zijn er nog wel meer accessoires als ik zo naar de press release kijk. Ik zie er ook een hoesje en een screenprotector staan.
Die speaker vind ik eigenlijk alleen maar jammer. Zorgt alleen maar voor overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Review au Francais. Maar met de vertaling is vast nog wel wat te lezen en de pics zijn leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die hebben ge-preordered bij sonystyle.. levertijd is tussen nu en 2 weken. Vanmorgen nog met sony aan de telefoon gezeten. Kan niet wachten op de mijne :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" They perform equally well under the throaty, soulful, strain of Amy Whinehouse (even at low volumes) or the high-pitched wail of the ambulance sent to collect her."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze al? Ik zie op dit adres dat hij op voorraad is (nog steeds met gratis koptelefoon). Er staat echter ook nog het woord reserveren?

Ik vind 320 euro alleen veel te veel om hem te kopen zonder reviews gelezen te hebben / hem in mijn handen gehad te hebben.

Ben benieuwd of iemand hier zijn/haar ervaringen kan posten als ze al uitgeleverd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Een review van de A820 door Cnet.
Aan het eind van het filmpje zeggen ze dat het goed is dat de speler een stuk kleiner is dan de iPod Classic, wat idioot, de iPod is een hardeschijf speler en de A820 is een flash speler.
De dingen die ze slecht vinden zijn voor mij helemaal niet zo erg
The Sony NWZ-A820 series doesn't come cheap
Tja
and it lacks an FM radio
voice recording
Gebruik ik niet.
memory expansion
Is altijd leuk, maar ik kan prima leven met 16GB
and a standard USB connection.
Is misschien jammer, maar het zou voor mij geen reden zijn om een speler wel of niet te kopen.
Het lijkt mij best een leuk spelertje.

[ Voor 41% gewijzigd door Vihaio op 10-04-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zijn hele kleine dingetjes. Blijkbaar zijn er dus geen opmerkingen over de primaire functionaliteit van het ding. Lijkt me alleen maar goed. Cnet zeurt wel eens vaker over kleine dingen.. al is FM-radio voor sommige mensen wel belangrijk. Memory expansion is ook leuk, maar wordt niet gebruikt door 90% van de consumenten. Verder lijkt het me een voordeel dat je het hebt, en niet zozeer een nadeel dat je het niet hebt. De U5 en de P2 hebben het ook niet, en de E100 is beperkt tot micro-SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:33
RoD schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:51:
Dat zijn hele kleine dingetjes. Blijkbaar zijn er dus geen opmerkingen over de primaire functionaliteit van het ding. Lijkt me alleen maar goed. Cnet zeurt wel eens vaker over kleine dingen.. al is FM-radio voor sommige mensen wel belangrijk. Memory expansion is ook leuk, maar wordt niet gebruikt door 90% van de consumenten. Verder lijkt het me een voordeel dat je het hebt, en niet zozeer een nadeel dat je het niet hebt. De U5 en de P2 hebben het ook niet, en de E100 is beperkt tot micro-SD.
Er zijn dan ook nog geen 10% spelers die het hebben. Veel mensen die ik ken die het wel hebben gebruiken het wel, zo'n 50%. Het is ook een vereiste voor me, want anders past er niet genoeg op zo'n ding.

Als ik niet de enige ben die zo denkt, kost het Sony een aardige duit.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Nog een review, door TrustedReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu het pakket koopt met de Bluetooth hoofdtelefoon, worden de oordopjes dan ook nog meegeleverd? Of worden die vervangen door het headset? Het is me niet helemaal duidelijk op de Sony site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mij ook niet, maar het lijkt me vrij logisch dat de bluetooth headset gewoon als "extra" pakketje meegeleverd wordt. Voor zekerheid zul je even naar Sony moeten mailen/bellen, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even met Sony gebeld. 't Bluetooth headset komt er inderdaad nog eens bovenop. Dus de oordopjes worden ook nog meegeleverd.

Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:28:
Net even met Sony gebeld. 't Bluetooth headset komt er inderdaad nog eens bovenop. Dus de oordopjes worden ook nog meegeleverd.

Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen. :9
klopt inderdaad. ik heb de mijne nu al sinds 15 april en je krijgt inderdaad de normale A829 pakket met de BT headphones erbij. ik heb ze nog niet geprobeerd (BT headset), maar de A829 + meegeleverde dopjes klinkt echt :9~
Stuk beter dan mijn oude NW-HD3. Lekkere sony geluid. Alleen jammer dat je geen bestanden over bluetooth kan sturen en of ontvangen. En ook een optie voor line out is wel gewenst (zeker bij eht aansluiten op mijn autoradio via line in). Nu krijg je natuurlijk veels te veel bass en is het geluid te zacht.. Maar verder dan die twee dingen is dit echt een top mp3 speler. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel groot prijsverschil trouwens. 8Gb is 270, 16Gb is 400 Euro. Helaas vindt ik 8Gb toch echt wat aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is inderdaad een ongebruikelijk groot prijsverschil. Maargoed, ze kunnen het (waarschijnlijk) maken. SonyEricsson telefoons zijn altijd vrij populair geweest, afaik. Deze speler heeft dezelfde vormgeving dus zal (gok ik) een hoop onwetende kopers aantrekken, en bovendien heeft het apparaat Bluetooth.
Sony zou niet de eerste zijn die teveel geld biedt voor de features die erop zitten. Het gaat er ook om hoe de dingen in de markt liggen.

Bij de Tweaker lijkt deze speler vooralsnog niet populair. En niet helemaal onterecht, gezien de prijs. Er zijn betere spelers als je de Bluetooth-functionaliteit niet nodig hebt. Maar ik moet zeggen dat ik em wel erg stijlvol vindt, en Sony staat tegenwoordig wel bekend om de goede kwaliteit.

Ik wil deze speler nog altijd eens in m'n handen hebben, maar ik heb er nog niet de mogelijkheid tot toe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net even in m'n handen gehad bij de Mediamarkt. Mooi apparaatje, zeer stijlvol. Helaas hadden ze alleen de 4Gb op voorraad. Begin nu toch te twijfelen tussen de 8Gb en de 16Gb. Ik zal hem eigenlijk puur voor muziek gebruiken, dus dan is het misschien nog te doen.

Naast het ontwerp trekt de Sony me vooral aan vanwege de goede geluidskwaliteit (afgaande op de reviews).

Wat zijn dan de andere spelers, met Bluetooth, waar jij het over hebt? Ik dacht dat Sony op dit moment een van de enige was die dit had bij dit formaat spelers. Zijn deze ook vergelijkbaar qua geluidskwaliteit? Oeps, verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review door Anything but iPod
Conclusie: Deze speler is nogal duur maar wel heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De A820 heeft schijnbaar een van de beste boxed earphones. Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 20:25
Ik heb sinds eergisteren een sony A826 met de bluetooth koptelefoon.
En de speler bevalt echt super! Hij voelt heel degelijk, en ziet er erg mooi uit. En de geluidskwaliteit is super! Je krijgt naast de koptelefoon ook gewoon de in-ears, alleen die heb ik nog niet veel beluisterd. Maar de eerste indruk is heel goed.
Ik kan echt iedereen de versie met bluetooth koptelefoon aanraden! Het is gewoon zo ontzettend gemakkelijk. Alleen de batterijduur van de koptelefoon is korter dan de mp3 speler. Maar het laden daarintegen gaat super snel (met de apart bijgeleverde adapter).

Het enige waar ik wat problemen mee had was de juiste programma vinden om filmpjes te converteren.
Dan kreeg ik de melding dat de mp3 speler het niet ondersteunde als ik het ernaartoe sleepte.

Ik hoop vanavond even wat foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hier Verwijderd in "Show je draagbare mediaspeler!" mijn bevindingen van deze gave en goede speler (A829) al gepost, maar ik vroeg me eigenlijk nog één ding af...

Klopt het dat er geen gewone ac oplader bij het pakketje zit, en dat je voor deze normale oplader weer extra moet lappen ? In dat geval vind ik het wel erg slecht voor een speler van dik 250,- euro :o.

Verder heb ik er overens veel plezier van gezien de geluidskwaliteit prima is, en de bijgeleverde oordopjes bevallen ook goed (natuurlijk niet hetzelfde als m'n Technics DJ1210, maar voor op de fiets prima :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat er geen netstroomadapter meer bijgeleverd wordt is tegenwoordig vrij gewoon. Alles gaat tegenwoordig via USB, en daarnaast heb je de netstroomadapter -inderdaad- als optionele accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik zie persoonlijk liever een normale ac oplader dan een trage usb optie (zeker in de prijsklasse), aangezien die normale oplader op vakantie juist ontzettend handig is (en juist dan gebruik ik m'n portable gear)...

Heb inmiddels al een alternatief gevonden, aangezien Sony's eigen oplader+stand 49,50 was en deze niet voor m'n vakantie geleverd kon worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn wel meer mensen die graag een netstroomadapter willen, en de fabrikanten spelen daar handig op in door belachelijke prijzen te vragen voor hun opladers. Dat is een beetje de tactiek tegenwoordig. Nu spelers via USB opgeladen kunnen worden komen ze er mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me idd jammergenoeg bewust van de nieuwe tactiek...

Toen ik 5 jaar terug mijn N710 Net MD kocht zat daar werkelijk alles bij: speler, laadstation, lederen hoesje, oordopjes, standaard, diverse kabeltjes en een losse dedicated accu + gewone batterij mogelijkheid.

Nu betaal ik 30,- euro voor het bijpassende lederen hoesje, en bijna 50,- euro voor een fatsoenlijke oplader + stand (alhoewel je ook voor een kleine 30,- euro ook een lader met snoer kan kopen :+ ).

Jammer ook dat het tegenwoordig standaard wordt, niet alleen bij Sony maar dus blijkbaar bij zowat alle fabrikanten (vandaar ook de overvloei in accesoires deze dagen). Vraag dan gewoon 50,- euro meer voor die speler en lever een compleet pakket, dat komt netter over naar de klant, en het leverd ze uiteindelijk vrijwel hetzelfde op :) .

Maar desalniettemin geniet ik nogsteeds hartstikke van m'n nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

heb sinds gister ook de A829 en het is een erg fijn apparaatje, vooral het formaat.
Nu is het geval dat ik bij ieder mp3'tje de artiest, titel, titel van het album, jaar, nummer en genre heb staan. Toen ik de mp3 opstartte waren er al een paar mp3's op gezet en daar was de "release year" (onderste regel) te zien. Ik verwijderde die mp3's en zette er de mijne op, nu is het zo dat bij "release year" bij ieder nummer "unknown" staat terwijl er toch zeker een jaartal bijzit. Ook als ik ga naar Music Library -> Release Year, zie ik alleen maar "unknown" staan.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het verholpen kan worden? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je weet zeker dat het in de tag goed staat? Dat is de enige reden die ik kan verzinnen waarom het niet getoond wordt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee staat het allemaal goed in de tags.
dit plaatje is zoals het op de pc staat: http://i33.tinypic.com/vrx6r6.png
en dit is het plaatje zoals het op de Sony staat: http://i37.tinypic.com/2rqc3yg.png
Het is te zien dat bij het plaatje van de Sony onder het kopje "jaar" helemaal niks staat en op de pc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat wat ik hier nu dump niet 100% hier hoort maar de oor dopjes die er bij zitten zijn vind ik van een goede kwaliteit geluid maar ik vind de bekabeling echt kut ik heb ze van wegens kabel breuk al na 3 week weg ge gooit terwijl ik er niks vreemdst me doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:59:
Naar mijn idee staat het allemaal goed in de tags.
dit plaatje is zoals het op de pc staat: http://i33.tinypic.com/vrx6r6.png
en dit is het plaatje zoals het op de Sony staat: http://i37.tinypic.com/2rqc3yg.png
Het is te zien dat bij het plaatje van de Sony onder het kopje "jaar" helemaal niks staat en op de pc wel.
Bij de NWZ-A810 serie was deze fout ook al aanwezig. Het is een fout in de firmware voor zover ik weet en er is dus niks aan te doen want er zijn geen firmware updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Dit topic is bedoelt voor discussies en ervaringen mbt de speler zelf, en niet voor opsommingen over webwinkels.Voor prijzen en ervaringen met shops kun je op de FP terecht.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 20-07-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Na veel zoeken en afwegen heb ik toch besloten om de A828 van Sony te halen. Ik twijfelde tussen de Zen X-Fi, Zune (oud model) en de Itouch.

Aangezien ik veel waarde hecht aan goed geluid, viel de Itouch vrij snel af. Ik had het apparaat tijdelijk geleend, maar het geluid was ronduit slecht op mijn Sennheiser CX 300.

De Zune vond ik in veel opzichten perfect. Een groot nadeel: niet in Nederland te koop. Heb 'em een keer uit Amerika geïmporteerd, maar is enkele maanden na aankoop komen te overlijden. Geen garantie dus.

De Zen X-Fi werd niet al te positief beoordeeld door anythingbutipod.com. Ik had gehoopt dat de geluidskwaliteit goed zou zijn, maar dat bleek dus ook niet al te geweldig.

Vandaar de keuze op de Sony A828! Als 't goed is krijg ik 't dinsdag binnen. Dan kan ik een reviewtje geven. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
misschien offtopic, maar als de iPod Toch ronduit slecht klinkt op je CX300 ligt dat volgens mij meer aan het bestandstype dat je afspeelt dan aan de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 20:11
master007 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:
misschien offtopic, maar als de iPod Toch ronduit slecht klinkt op je CX300 ligt dat volgens mij meer aan het bestandstype dat je afspeelt dan aan de iPod.
Als je een echte speler hebt gehoord (zoals een A820 of een Iaudio D2 enz) dan klinkt elke willekeurige Ipod altijd ronduit slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

master007 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:
Eh, nee. Daar lag het echt niet aan. De liedjes die ik getest heb kwamen van mijn oude Iriver H10, en daar klonken ze zeer goed op. Ik ben eerlijk gezegd zeer geschrokken van de slechte kwaliteit van de Ipods. Mijn vriendin heeft een Nano 4GB en daar klonken de meeste nummers ook heel slecht als het volume redelijk open stond.

Edit:
Overigens weet ik niet welke compressie Itunes nou toepast. Misschien ligt het daar aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Placid_K op 21-07-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Placid_K schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:09:
Na veel zoeken en afwegen heb ik toch besloten om de A828 van Sony te halen. Ik twijfelde tussen de Zen X-Fi, Zune (oud model) en de Itouch.

Aangezien ik veel waarde hecht aan goed geluid, viel de Itouch vrij snel af. Ik had het apparaat tijdelijk geleend, maar het geluid was ronduit slecht op mijn Sennheiser CX 300.

De Zune vond ik in veel opzichten perfect. Een groot nadeel: niet in Nederland te koop. Heb 'em een keer uit Amerika geïmporteerd, maar is enkele maanden na aankoop komen te overlijden. Geen garantie dus.

De Zen X-Fi werd niet al te positief beoordeeld door anythingbutipod.com. Ik had gehoopt dat de geluidskwaliteit goed zou zijn, maar dat bleek dus ook niet al te geweldig.

Vandaar de keuze op de Sony A828! Als 't goed is krijg ik 't dinsdag binnen. Dan kan ik een reviewtje geven. Ben erg benieuwd :)
Hey, ik heb ook een paar dagen geleden een A828 in het silver (=mooi) gekocht, en toevallig heb ik ook Sennheisers CX 300, die ik al had. Moet zeggen dat het geluid echt goed is, vind de Sennheisers er goed mee klinken vooral met de EQ gewoon flat. Vind ze beter klinken met deze mp3 speler dan de meegeleverde doppen die ook erg goed zijn, maar zien er een beetje raar uit en zitten ook niet optimaal vind ik. Maarja die Sennheisers zijn al goed ingespeeld en die van Sony nog niet dus misschien gaat dat nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:37

Pindamann

Human

Heb sinds maandag (gisteren dus) ook een Sony A-828 gehaald!

Had daarvoor een Samsung YP-P2 maar ik vond em totaal niet praktisch op de fiets enzo! Dus heb ik een kutsmoes verzonnen en hem kunnen inruilen >:).

Ism Sennheiser CX 300 dopjes heb je inderdaad super geluid! Echt ongekend goed. Alleen wel wennen die inear dopjes!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Hij is binnen! Heerlijk dat drop&drag! En het geluid is subliem. Ga er ff verder meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Dit topic gaat over de A820, en niet over allerlei randzaken.

[ Voor 111% gewijzigd door RoD op 25-07-2008 20:01 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Iemand ervaring met de DR-BT21G headset (bluetooth) die standaard met de A-829 wordt geleverd (geloof ik)?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik hem nog apart zal bestellen maar na enkele reviews die nogal negatief getint zijn twijfel ik toch. Zo schijnt de "bass response" goed te zijn maar de bas niet erg diep? En schijnt het geluid welleens wat last van storing te hebben waardoor je tikjes hoort of iets in die trend.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Ik heb de DR-BT21G headset binnen dus ik zal even een hele korte review doen! Meteen kleine bump voor de topic. Vreemd trouwens dat deze speler zo onpopulair is onder de tweakers.

Maar ik kreeg de headset binnen en na aardig wat negatieve reacties te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid maar dat was compleet onterecht! De headset schijnt licht te zijn itt anderen maar ik vond em nog wel wat zwaar. Niet te zwaar want hij zit wel lekker alhoewel ik wel weer moet wennen aan het dragen van een headset.
Verder is het koppelen via bluetooth in 5 seconden gedaan en is het geluid echt super. Er werd vaak gezegd dat ze heel erg open zijn en dat je echt álles hoort om je heen. Ok het zijn lang geen in-ears (die overigens helemaal niet zo comfortabel zitten en hun eigen herrie meebrengen (draadje,ademen,lopen etc) maar ze zijn niet zo open als de gewone sennheiser dopjes die ik ook welleens draag.
Het geluid is wat aan de scherpe kant (treble) maar heel erg zuiver en de bas is ook redelijk lekker. Ver onder in-ear niveau maar wel wat boven het niveau van normale dopjes. De treble ga ik overigens nog een beetje tweaken met de equalizer want ik houd persoonlijk niet zo van scherp geluid.

De headset is opklapbaar maar je schiet er weinig mee op omdat je hem nog steeds niet echt goed weg kunt stoppen. Hij voelt verder wel goed aan, niet te slap. Hij zit wel goed maar niet bijzonder. Gewoon net als elke andere headset vind ik zelf.
De knopjes voelen allemaal erg goed aan lekker soepel en degelijk. Het skippen van nummers en het volume regelen via de headset zelf is echt ideaal! Niet coonstant je mp3 speler uit je zak hoeven te halen omdat je zin hebt in een ander nummer. Moet er wel bij zeggen dat je het volume _niet_ op de mp3 speler zelf kunt aanpassen als je gekoppeld bent met de headset dat kan dan alleen via de headset zelf.

Conclusie:
Hij ging mn verwachtingen eerlijk gezegd te buiten! Veel beter dan ik had gedacht en de geluidskwaliteit vind ik zelf echt enorm goed!

Edit:
Oja! Wel 1 minpuntje. Hij wil inderdaad welleens een fractie van een seconde wegvallen als je met je hand erg in de weg van de headset zit of hem volledig over je mp3 speler houdt!

[ Voor 5% gewijzigd door Pindamann op 09-08-2008 20:35 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar de NWU5 oplader voor m'n A829 te koop is ? Sonyplaza heeft hem niet, en sony.europe is loeiduur :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.digimedia.ru/UserFiles/Image/news/21.02.08/TDM_NW10_SONY_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:57:
Iemand enig idee waar de NWU5 oplader voor m'n A829 te koop is ? Sonyplaza heeft hem niet, en sony.europe is loeiduur :'(

[afbeelding]
Hij is hier te koop:

http://sony.hardware.nl/p/SONY/BCRNWU5

Maar net zo duur als de sony style winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
Het lijkt alsof de levertijden op de a828 (met name de zwarte) erg slecht zijn.
Heeft er iemand meer info hierover?

Op veel sites zie je dat de zwarte 185 kost, de gouden/zilveren 155, en de roze 130.
Al dat om een kleurtje.. kolder toch?

Maar.. toch wil ik niet met die roze gezien worden.. |:(

Mocht er iemand een tip hebben voor winkels met zwarten op voorraad tegen redelijke prijzen hoor ik het graag!

[ Voor 16% gewijzigd door Deadlockk op 14-07-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ergens dat het mogelijk is om audio op te nemen met behulp van het WMC-NWR1 kabeltje, maar ik vroeg me af hoe dit precies gaat aangezien ik in het menu van m'n A829 eigenlijk niks over record functies heb zien staan ?

Afbeeldingslocatie: http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/dtc/cabinet/00269585/4905524374827.jpg

Afbeeldingslocatie: http://userdisk.webry.biglobe.ne.jp/003/087/16/N000/000/000/NW-A829-2.jpg
Pagina: 1