[HDD/Flash]Sony NW-* mp3 spelers ervaringentopic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:12
Ik heb de mp3 speler nu al zoon half jaar en vond de software (connect dus), echt op niks trekken. Hij gebruikte 100% cpu van het moment ik het opstartte (laptop 1.6ghz centrino, 512ram). Maar na de hardware update, software update en artist link uit te zetten zat er wel wa verbetering in. MAAR waar het eigenlijk aan lag was dat ik de bitrate op 64 had staan waardoor hij dus iedere keer men mp3 bestanden omzette van 128-320 naar 64, dit vreet cpu!! Heb em nu op 320 staan, dus hij zet niets meer om omdat bijna alle mp3's die ik heb max 192 hebben. MAN WAT EEN VERSCHIL !!!!! Hij zet alles bijna meteen op men NWA-1000 zonder te veel cpu gebruik!

Hiermee maakt dit de beste mp3 speler die ik al gehad heb en ik heb al ipod en creative gehad.

Sony rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alles hangt ervan af of de NW1 de firmware voor mp3 heeft. Zo niet dan ben je afhankelijk van de orginele Sony software. En die prut vindt ik niks.

De winamp plugin is nog niet 100% stabiel. Maar ik ben er van overtuigd dat dat best wel komt. En het werkt dan ook zeer prettig. Je kan vanuit windows explorer dan de muziekfiles (of directories, of winampplaylist) zo naar de mp3 sleper slepen.

GYM is ook erg handig voor het terughalen van muziek vanaf je speler. (kan winamp plugin ook, maar nog niet zo handig dan GYM)

MP3filemanager werkt ook prima heeft alleen voor mij 2 kleine nadelen. Het zet de muziek niet op alfabetische volgorde in het programma (wel op de mp3speler). Verder kan je niet files selecteren als je al iets aan het uploaden bent.

O ja zowel winamp, als Gym als MP3filemanger kan je installeren op je (harddisk) speler. Dus altijd bij je.

Wat je je nog wel goed moet realiseren is dat je de Tags wel goed moet hebben bij de Sony spelers. Maar dat is met een programma als Tag&Rename prima te doen.

Je kan natuurlijk ook nog de HD3 of HD5 kopen (als die nog verkrijgbaar zijn?) Ik heb de HD3 en ben er zeer tevreden over. Alleen dat kleine gevalletje die je daarbij moet gebruiken voor batterijen opladen en contact met de computer is irritant.

Voor zover ik weet zijn de HD1 en HD3 zo goed als identiek op standaard mp3 ondersteuning van de HD3 na. en de HD1 heeft een dokstation in plaats van zo'n klein onbenullig dingentje van de HD3. De HD5 is toch wel weer iets anders dan de vorige twee, met het grote voordeel van rechtstreeks kunnen aansluiten aan oplader en computer. Ik denk als ik nu weer zou moeten kiezen tussen 1 deze spelers. Ik de HD5 zou kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Auke op 25-05-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Gisteren is er een nieuwe firmware gekomen voor de A1000 en A3000 series. Er is aardig wat toegevoegd, onder andere AAC support en datum/tijd.

Verder is ook Soniqstage 4.0 uitgekomen die Soniqstage 3.0 en de connect software vervangt. Heb het gisteren al geprobeerd en het zag er erg goed uit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06
Op de NL sony site kan het niet vinden. Waar heb je het vandaan dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
www.atraclife.com

[ Voor 50% gewijzigd door M@cer op 26-05-2006 11:03 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Laatst online: 10:12
Macer schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:54:
Gisteren is er een nieuwe firmware gekomen voor de A1000 en A3000 series. Er is aardig wat toegevoegd, onder andere AAC support en datum/tijd.

Verder is ook Soniqstage 4.0 uitgekomen die Soniqstage 3.0 en de connect software vervangt. Heb het gisteren al geprobeerd en het zag er erg goed uit.
Moet je de speler formateren alvorens de nieuwe hardware up te daten? Had dit de vorige keer niet gedaan en er is niks mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Auke schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:07:
O ja zowel winamp, als Gym als MP3filemanger kan je installeren op je (harddisk) speler. Dus altijd bij je.
Ja, dit las ik ook, maar wil dat zeggen dat je hierdoor ook gewoon er muziek kan opzetten op een computer die geen Sonicstage of Connect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
1voud schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:08:
[...]

Moet je de speler formateren alvorens de nieuwe hardware up te daten? Had dit de vorige keer niet gedaan en er is niks mis gegaan.
Nee hoor, gewoon gedaan zonder te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
eswa schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:29:
[...]

Ja, dit las ik ook, maar wil dat zeggen dat je hierdoor ook gewoon er muziek kan opzetten op een computer die geen Sonicstage of Connect heeft?
Ja, geen probleem.

Winamp gaat echter wel weer steeds in de standaard instellingen, dus met de classic skin. Ik heb zelf nog niet ondekt of je deze instellingen ook op de speler kan opslaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Auke op 26-05-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

nu de A1000 voor 149 bij bol.com, helaas alleen de paarse en roze versie.. Maar ik begin wel te twijfelen zo.. :9~

edit:
zopas is er nieuwe software van sony verschenen, met AAC ondersteuning etc. Is dit een verbetering?

linkje: http://support.sony-europe.com/DNA/sonicstage/sstage_dl.asp

[ Voor 45% gewijzigd door freddifish op 27-05-2006 22:38 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 14:31

yellow_feet

Opperwijsneus

Weet iemand of er al serieuze pogingen zijn gedaan om Rockbox op de HD-5 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe softwareversie van de A-3000 is aan te bevelen. Leuke nieuwe eye catchers, zoals de klok en kalender (screensavers) en betere menustructuur. Daarnaast is het allemaal net iets sneller geworden. Misschien een goede tip. Wanneer ik door grote lijsten wil bladeren, zet ik mijn device eerst op pauze. Dit scheelt processortijd, waardoor alle lijsten sneller werken (is mijn ervaring althans).

Sonicstage 4 werkt ook redelijk bij mij, alhoewel nog niet 100%. Ik had gisteren weer een crash van dat MG Object Control. Gelukkig kreeg ik het met deze versie wel voor elkaar om bepaalde grote bestanden op het apparaat te zetten, waar ik met 3.x altijd een crash kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wat zeggen over de software update van Sonic stage: WAT EEN VERSCHIL!! _/-\o_ het werkt nu echt goed en soepel, laden duurt niet langer dan elke andere speler wat dus een enorm voor deel is:) nu kan ik gewoon sonicstage als standaard player instellen, :P Ik heb alleen het synchroniseren nog niet geprobeerd maar als dit net zo is veranderd als de rest van het prog. dan verwacht ik daar ook geen problemen meer mee en kan ik hier eindelijk gebruik van maken :z

Dus voor iedereen die nu nog met alternatieve programmas werkt, wat overigens ook helemaal niet verkeerd is, Probeer de update van sonic stage eens;) je zult zien dat dit nu eindelijk goed bruikbaar is geworden

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb sinds kort ook de NW-A3000 en ik moet zeggen dat ik super tevreden ben.
Helaas 2 kleine probleempjes :
1. Sommige tracks willen niet naar de Sony, terwijl de rest van het album wel gaat. In Connect staat er alleen 'error'.
Ik neem de tracks over in hun originele formaat.
Dit probleem komt maar heel zelden voor, maar helaas wel bij een paar van mijn favoriete nummers.
2. De Artist Link functie werkt NOOIT.

Iemand ideeen ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Voor de artist link moet je Sonic Stage 4.0 downloaden en gebruiken. Daarna werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb zojuist mijn Sony A3000 mogen ontvangen.
Bij Bol.com voor 179 euro (vaderdag actie)

Ik vond zelfs de verpakking al lux:P maar nu zit ik te kijken welke software ik nodig heb, welke (firmware) updates.

Ik ben al bezig met downloaden van de Connect player update en van de Firmware 3.0 update, maar zijn er nog andere dingen te downloaden?

DonMetal

/EDIT Connect heeft ie al auto-update gedaan tijdens het instaleren, nu alleen nog de vraag over die nieuwste forceware

[ Voor 15% gewijzigd door DonMetal op 17-06-2006 15:00 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gebruik Sonic Stage 4.0 en de firmdate is 3.0 genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

[onzin]

Laat maar, heb t al gevonden

[ Voor 78% gewijzigd door DonMetal op 17-06-2006 15:49 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Vandaag weer een onvoorstelbare blunder van Sony meegemaakt.
Ik heb via de website het accessoires-pakket van de NW-A3000 besteld en vandaag ontvangen.
Dit pakket bestaat uit de afstandsbediening, de cradle en een plastic cover die je er niet/nauwlijks meer af krijgt (tis dus niet de bedoeling dat je hem er vaker dan 1-2 keer afhaalt).
Met deze cover erop is het niet mogelijk om je mp3 speler nog in de cradle te stoppen.
De genieen bij Sony stoppen dus 2 dure dingen bij elkaar in een pakket maar gebruik van de een sluit verder gebruik van de ander uit :(

Zojuist naar Sony Nederland gebeld, die verbonden me door met Sony in Belgie waar ik vervolgens een (waarschijnlijk) frans sprekende Belg aan de lijn kreeg die met de nodige moeite mij in het engels te woord kon staan.
Het is volgens Sony normaliter niet mogelijk om 1 onderdeel van het dom-gekozen pakket terug te sturen.
Nu zit ik dus met een Cradle van (ongeveer) 40-45 euro die ik niet kan gebruiken.
ALS ik het gehele pakket terug nog mag terugsturen (alles is opengemaakt) zit ik weer zonder een (voor mij heel belangrijk) hoesje.

Ongelovelijke blunder van Sony dit, ze lijken wel bang om klanten erbij te krijgen.
Als je ziet hoe makkelijk je IPod accessoires kan kopen in de winkel en hoeveel moeite je moet doen om een paar spulletjes voor je NW-A3000 te krijgen, is het niet vreemd dat Apple de marktleider is.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het jou alleen om dat hoesje gaat had je hem beter appart kunnen kopen.
Bij www.mp3shop.nl kun je hem voor 20 euro krijgen en deze is van dezelfde stof als die stoffen PSP-hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege haar 1-jarig bestaan heeft media markt te alphen a/d rijn de a1000 nu voor €129. Jammer genoeg alleen te verkrijgen in het blauw op het moment. Maarja voor die prijs maakt de kleur niet zoveel uit, ik heb hem in ieder geval gekocht vandaag en buiten de irritante software om ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:02:
http://productimages.sony-europe.com/IM_RM-NWS1.jpg

Die afstandbediening die hierbij zit, zou ik die ook kunnen gebruiken op mijn NW-HD5?

ik ben al een tijdje op zoek naar een afstandbediening namelijk, en omdat ik de aansluitingen niet kan zien, kan ik hem niet zomaar blind gaan aanschaffen...

alvast bedankt,

Mike
Je kan beter even een RM-MC35ELK scoren op Ebay, dan ben je veeel minder kwijt dan via een winkel eentje kopen in nederland. Ik heb deze voor 22 euro gekocht in china, en hij werkt prima op m'n NW-HD5.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:37:
Vanwege haar 1-jarig bestaan heeft media markt te alphen a/d rijn de a1000 nu voor €129. Jammer genoeg alleen te verkrijgen in het blauw op het moment. Maarja voor die prijs maakt de kleur niet zoveel uit, ik heb hem in ieder geval gekocht vandaag en buiten de irritante software om ben ik er erg blij mee.
Hmm, ik denk dat dat landelijk is (folder met dezelfde prijs voor de A1000 in Den Haag. Ga ik binnenkort dan ook maar eens naar kijken dan (of de blauwe uitvoering er niet minder mooi uit ziet dan de zilveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Laatst online: 13:26

UMD

You don't say

mensen,

ik ben een jarenlange sony gebruiker. ik ben altijd een MiniDisc gebruiker geweest vanwege de goede geluidskwaliteit.

nu wil ik een nw-a1000 aanschaffen maar k wil weten hoe het geluid hiervan is?

is het echt goed? of gewoon goed.

ga het AUB niet met de ipod vergelijken! ik HAAAAT die F*CKING ipod namelijk. excuses voor het taalgebruik.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wat is echt goed?? Ik heb de A3000 en geen klagen over het geluid, naar mijn mening echt goed. Helder geluid en hoorbare bas. Maar de MP3 die je afspeelt blijft natuurlijk erg belangrijk. Wel even de volume beveiliging eraf slopen met een amerikaanse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 23:40
UMD schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:09:
mensen,

ik ben een jarenlange sony gebruiker. ik ben altijd een MiniDisc gebruiker geweest vanwege de goede geluidskwaliteit.

nu wil ik een nw-a1000 aanschaffen maar k wil weten hoe het geluid hiervan is?

is het echt goed? of gewoon goed.
Er zijn al een hoop (vergelijkende) tests gedaan waaruit blijkt dat de Sony harddisk spelers bijzonder goed scoren op geluidskwaliteit. Dat moet ook wel, want de software is bagger en er moet toch een reden zijn om een Sony te kopen niet waar :)
Overigens minstens zo belangrijk is wat je in de uitgang prikt: de oortjes die bij mijn HD3 (voorloper van de huidige serie) zaten zijn qua geluid en zitcomfort erg beroerd. Ik heb er de Creative ep630 bijgekocht, daar ben ik bijzonder tevreden over. In dit topic lees je alles over oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

nou dat zit wel goed hoor.

ik heb ervaringen op dat gebied en ik plug er mdr-ex71's in.

k heb liever shure ec5, maar die zijn zoo duur he

sonys zijn prima en betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

nou, k ben laatst ff langs de MM geweest en daar hing die dan. de WALKMAN.

wauw wat een strak ding.

en het geluid is idd dik in orde.

ik denk dat k er een ga kopen... ff w8en op het loonstrookje.. en dan naar de winkel... misschien ga ik voor de zwarte nw-a1200.. dies echt TE strak!..

thx voor de hulp hier iig.. k twijfelde over de creative zen vision:m.. maar ben blij dat k t niet ga doen....

k kan niet w8en..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

UMD schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:21:
ik heb ervaringen op dat gebied en ik plug er mdr-ex71's in.

k heb liever shure ec5, maar die zijn zoo duur he

sonys zijn prima en betaalbaar
Nou, als je het dan over contrast in doppen hebt! Die Shure's zijn toch wel het topmodel, met supercleane weergave. De Sony's, ik heb ze ook nog liggen, zijn maar prutsdopjes vergeleken bij andere doppen. Heb zelf de Sennheiser CX-300 gekocht, en die bevallen me erg goed. Goede basweergave, niet zo overdone als de Sony'tjes. Maar ja, da's natuurlijk een kwestie van smaak.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het is me trouwens vorige week gelukt om een album met Media Player 11 op mijn A3000 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Hillie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:07:
[...]

Nou, als je het dan over contrast in doppen hebt! Die Shure's zijn toch wel het topmodel, met supercleane weergave. De Sony's, ik heb ze ook nog liggen, zijn maar prutsdopjes vergeleken bij andere doppen. Heb zelf de Sennheiser CX-300 gekocht, en die bevallen me erg goed. Goede basweergave, niet zo overdone als de Sony'tjes. Maar ja, da's natuurlijk een kwestie van smaak.
nou ik weet dat de shure's erg goed zijn. net als de audiotechnica's en de grado's.

maar ik ben maar een simpele scholier met een veel te grote liefde voor geweldig geluid en een veel te klein budget.....

ik ben blij dat ik een nw-a1000/1200 kan gaan halen. en vergeleken met alle andere oordopjes die op de meeste MP3 spelers zitten gekoppeld vind ik de sony's erg goed. k vind de bass erg lekker. gewoon goed geluid. ooit wil ik idd nog es shure's.. t liefste E5's.. en de Grado's wil ik ook es horen.. maar ik vind 400+ € voor oordopjes op dit moment erg veel van t goede...

ik ben erg blij met mijn mdr-ex71's

nu sparen voor de Sony MDR-EX90LP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
Macer schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:53:
Het is me trouwens vorige week gelukt om een album met Media Player 11 op mijn A3000 te zetten.
ben ik toch benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Ik heb ff zitten kloten, maar het wil toch niet echt lukken...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag de MDR-EX71 besteld op E-Bay voor 20 euro. Daar wil ik het wel eens mee proberen.

@denniskrol. Ik heb de laatste (engelse) beta van van WMP11. Het lukte niet altijd, maar hij zag hem wel gelijk. Daarna heb ik er een album naartoe gesleept en hij werd netjes op de speler geplaatst en kan hem afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
ik heb ook die beta(gewoon van de ms site toch?) wel in het nederlands alleen
Hij zag idd dat het een sony hdd speler was. Maar als ik sync dan maakt die zelf een map music aan en zet die daar mp3's of wma's in..en dat werkt natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Macer schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:39:
Wat is echt goed?? Ik heb de A3000 en geen klagen over het geluid, naar mijn mening echt goed. Helder geluid en hoorbare bas. Maar de MP3 die je afspeelt blijft natuurlijk erg belangrijk. Wel even de volume beveiliging eraf slopen met een amerikaanse firmware.
Hoe precies, want dat uit de TS snap ik niet echt.

/EDIT: Lamaa, het is gelukt

[ Voor 4% gewijzigd door DonMetal op 20-07-2006 14:42 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
welke oordopjes raden jullie aan in combi met de nw-3000?? eentje die diep in je oor gaan? en welke merk? ik wil ongeveer max 50€ uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

JEEEEEEJ

ik heb eindelijk mijn nw-a1200!!!!

wauw wat een mooi ding (heb de zwarte)

heerlijk apparaat!! wel geluk gehad want t was de allerlaatste nw-a1200 die in heel maastricht te krijgen was...

k moet zeggen, t is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de mp-speler (nwa-1000) van mijn vriendin geleend omdat ze er volgens mij niet svna snapt (*zucht* vrouwen en techniek ;))

nu wilde ik er er een nieuwe firmware opzetten, maar kan je direct de nieuwste firmware er opzetten of moet je eerst een vorige versie opgezet worden. De speler is nmaelijk nog nooit geupadte....

En hoe zit het met het verwijderen van de 'volume beveiliging'? hiervoor heb je een amerikaanse firmware nodig, maar hoe weet ik welke firmware amerikaans is..?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:55:
Ik heb even de mp-speler (nwa-1000) van mijn vriendin geleend omdat ze er volgens mij niet svna snapt (*zucht* vrouwen en techniek ;))

nu wilde ik er er een nieuwe firmware opzetten, maar kan je direct de nieuwste firmware er opzetten of moet je eerst een vorige versie opgezet worden. De speler is nmaelijk nog nooit geupadte....

En hoe zit het met het verwijderen van de 'volume beveiliging'? hiervoor heb je een amerikaanse firmware nodig, maar hoe weet ik welke firmware amerikaans is..?

Alvast bedankt
voor de volume beveiliging heb je geen amerikaanse firmware nodig.

je doet t gewoon in t service menu.

ff googelen en dan vindt je t wel.. is gewoon een kwestie van ff een paar knopjes indrukken.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja, dat dacht ik eigenlijk ook al. Iemand had het alleen ergens over een 'amerikaanse firmware'.
Maar tis gelukt :)

Zou iemand mij ook nog kunnen vertellen of je de nieuwste firmware over elke firmware-versie heen kan zetten? En als dat niet zo is, hoe kan ik dan zien welke firmware versie er op het moment op staan?

Editt::
Je kan de nieuwste firmware gewoon over elke oude versie neerzetten las ik op de atracfora. Mss iets voor de startpost?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kan iemand mij een tip geven waar ik de Sony Walkman NW-A3000 Nylon Case beschermhoes kan kopen? hij is overal uitverkocht, ongelooflijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik ga volgend jaar reizen in australie. moet ik dan nog ergens rekening mee houden? ik neem aan dat ik hem gewoon op het lichtnet dar kan aansluiten om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raeghin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 16:03
Ik heb de Sony NW-A1200., alleen zijn alle kabeltjes (zat in laptoptas) gejat. Heb dus alleen nog de speler zelf.
Alle winkels in de buurt langs geweest maar je moet ze dus echt per see bij sony bestellen *zucht*.
Gebelt naar sony, de USB kabel is iets meer als 50 euro, en de adapter 83 :S
Dit vind ik erg veel, maar weet een van jullie of er geen alternatieven zijn toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Check Ebay, daar staan ze regelmatig op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

als ik mijn nw-a1200 gebruik in combinatie met intelligent functions dan gooit ie bij initial search alles in de war.

dan kan ik niet meer gewoon op een letter drukken want dan krijg ik als nog alles door elkaar.

als intelligent functions uit staat doet ie t wel.

weet iemand waar dit aan kan liggen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
versie 1.0.04.16100 van Connect is toch wel weer een verbetering
tinyhttp kan zich nu ook een beetje inhouden...bijna nooit meer 100% cpu, wel nog 130mb ram constant, maar je kan niet alles in 1 keer hebben :P

Wat is ik wel zag rechtsonderin bij dat status balkje, toen ik er 1 nummer opzette (5mb ofzo) dat die alle tracks van me speler langs ging(48 nr's pas) en dat die zei: "48/48 tracks updated". Opzich een beetje vreemd, want hij hoeft helemaal niks te doen aan de nummers die er al opstaan...

Ik heb dat vaio music tranfer ook geprobeert: Het is iid een _heel_ stuk sneller dan conncect. Alleen het grote nadeel (vind ik) is dat die het bestand wijzigd als die het op de speler zet. Mijn hele muziek collectie is geordend op gewijzigd datum, wat dan dus helaas niet meer werkt...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
En er wordt aan nog een nieuw upload / download programma gewerkt voor de Sony's. SWEX. Het programma is gebasseerd op ML_Sony, maar werkt meer op de windows explorer manier... Het programma is nog in ontwikkeling, dus nu nog niet geheel bruikbaar en niet compatibel met de Sony software... Wil je het proberen, zorg dan voor backup van je OMGAUDIO directorie...

http://www.atraclife.com/...528&view=findpost&p=14916

p.s. werkt alleen met MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is het mogelijk de speler op te laden in de auto met een usblader van mijn adapt gps muis? of is het voltage/ampere niet gelijk? er zit namelijk een sigarette-> usb aansluiting op dus ik dacht adt ik gewoon alle usb dingen erop kan zetetn om stroom te krijgen?

en de artist link. Hoe lang duurt het om 20 gb aan mp3's te artist linken? ik heb connect nu een aantal uur aanstaan, maar artist link doet het nog steeds niet (uiteraard af en toe de linken met de a-3000)

[ Voor 28% gewijzigd door Tennisbal op 02-08-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Voor mensen die, net als ik, last hebben dat de speler steeds trager wordt (in bv de menu's) is het aan te raden om de trail van diskkeeper te downloaden en de harde schijf van de speler te defragmenteren. Hierna is de speler weer lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

kan iemand me alsjeblieft helpen!

als ik íntelligent functions aanzet dan gooit ie alles bij initial search door mekaar.

weet iemand waar dit aan ligt?

BTW: die initial search is zoooooo handig! kan de ipod nog es wat van leren. GO sony!

thx
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
@UMD: gebruik je Sonicstage of Connect? En welke versie? Heb je de laatste firmware versie op de speler staan?
Ik heb vaker gelezen over problemen met intelligent functions op de Axx00's, misschien moet je een andere/nieuwere versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Tinuz___ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:59:
@UMD: gebruik je Sonicstage of Connect? En welke versie? Heb je de laatste firmware versie op de speler staan?
Ik heb vaker gelezen over problemen met intelligent functions op de Axx00's, misschien moet je een andere/nieuwere versie proberen.
ik gebruik sonicstage 4 CP

de firmware op mijn nw-a1200 is 3.00

weet iemand of er al een nieuwere is?

iig thx voor je reactie Tinuz___

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
3.0 is volgens mij de laatste firmware versie. Ik zou eens proberen Connect te gebruiken, misschien lost dat je problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Macer schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:37:
Voor mensen die, net als ik, last hebben dat de speler steeds trager wordt (in bv de menu's) is het aan te raden om de trail van diskkeeper te downloaden en de harde schijf van de speler te defragmenteren. Hierna is de speler weer lekker snel.
Of je kan de intelligent features uitzetten, dit scheelt bij mij heel veel in snelheid!

Wel irritant, als ik intelligent uitschakel is de speler heel snel, vnl de initial search. Maar als ik het aanzet... damn wat duurt het zoeken naar een nummer lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Waar kan je dat preceis uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Macer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:41:
Waar kan je dat preceis uitzetten?
koppel je speler aan je pc, start sonicstage, ga naar het 'transfer' scherm, klik op t koffertje, dan 'advanced' (geloof ik), en dan de meest rechtse tab. daar kun je t uitzetten.

je speler moet wel aan je pc gekoppeld zijn en ingeladen.

als je connect hebt weet ik het niet helemaal maar ik denk ongeveer t zelfde. ff zoeken.
t zal daar wel allemaal anders heten of ergens anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

ik neem aan dat de meeste mensen in dit topic een sony walkman unit bezitten.

deze werken allemaal met sonicstage. sommige worden met connect geleverd maar ze werken beter met sonicstage.

ik hoor dat veel mensen klagen over deze software. overal waar ik kom op het internet, bij iedere review van een walkman wordt gezegd dat het te gekke spelers zijn maar de software kut is.

ik snap dat niet! bij mij werkt sonicstage als een zonnetje. o.k., eerlijk is eerlijk de oudere versies waren soms wat crappy, maar sinds 3.3 zie ik eigenlijk nauwelijks problemen. iig niet zoals vele mensen het doen lijken.
ik heb ook itunes en als ik ze vergelijk vind ik sonicstage echt wel gelijkwaardig aan itunes. en dan laat ik de muziek winkels erbuiten.

ben ik nou gek of lullen die andere mensen uit hun nek.

wat mij betreft werkt sonicstage prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Maar ik wil gewoon via de windows verkenner mijn muziek erop slepen, en organiseren via mappen maken.
Het erge is ook nog dat die .OMA bestanden ook nog gewoon mp3 zijn, waar een paar bits zijn verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

denniskrol schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 02:09:
Maar ik wil gewoon via de windows verkenner mijn muziek erop slepen, en organiseren via mappen maken.
Het erge is ook nog dat die .OMA bestanden ook nog gewoon mp3 zijn, waar een paar bits zijn verandert...
ja ok, dat wil iedereen toch.

maar wees eerlijk, de meeste fabrikanten ondersteunen dat niet. vooral als je voor de betere mp3 spelers gaat. dus ook de ipod niet.

maar stel dat je sonicstage gewoon gebruikt.. zooo erg is t toch niet of ligt dat nou aan mij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
UMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:25:
[...]

ja ok, dat wil iedereen toch.

maar wees eerlijk, de meeste fabrikanten ondersteunen dat niet. vooral als je voor de betere mp3 spelers gaat. dus ook de ipod niet.

maar stel dat je sonicstage gewoon gebruikt.. zooo erg is t toch niet of ligt dat nou aan mij?!
wat ik nog het raarst vind is dat je met een SONY ericsson telefoon wél via windows je mp3tjes op je telefoon kan slepen... 8)7

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Menesis schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:44:
[...]
wat ik nog het raarst vind is dat je met een SONY ericsson telefoon wél via windows je mp3tjes op je telefoon kan slepen... 8)7
ja maar das een hele andere markt he ^^

t was sowieso al op eerder modellen mogelijk om MP3's gewoon naar je gsm te slepen omdat t geen zin heeft (omdat mensen t toen nog voor de 'fun' deden) om t via software te laten doen.

nu de walkman phones er zijn zou t dom zijn om dat hier in eens te gaan veranderen.

ook heb ik een vaag vermoeden dat t iets te maken heeft met hun muziek afdeling bij sony. dat die geen invloed kunnen uitoefenen op SE. misschien omdat t 50% ericsson is ?

en bij de gewone walkmans doet toch iedere fabrikant t via software. dus waarom zou sony t anders doen? vanuit hun oogpunt gezien dan he ;)

t zou ideaal zijn als atrac3 gewoon vrij werd gegeven als mp3 etc. dus dat t overal universeel te gebruiken is met elk programma. en dat je de files gewoon kunt slepen en versturen etc. en dat je iid gewoon kan slepen naar de walkman toe. majah... dat is een droom die denk ik niet gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
UMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:25:
Het is eerder andersom, Sony en Apple zijn één van de weinigen waar je speciale software nodig hebt om de muziek op je speler te zetten. De meesten worden gewoon herkend als mass storage device, kan je dus gewoon via de verkenner je muziek erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

volgens mij heben meerdere grote merken dat. maargoed, dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.

wat ik wil zeggen is dat ik denk dat mensen (en vooral die reviewers) teveel zeuren over de software.

sonicstage is helemaal niet moeilijk in gebruik en werkt prima. minstens zo goed als itunes.
de een vindt t ander programma fijner dan de ander. maar das een kwestie van smaak.

en ik vind dat jammer want t haalt t niveau van de units omlaag. t zijn echt goede spelers.

iets wat ik pers. erg prettig vind is de initial search. vlgens mij heeft de befaamde ipod dat niet. daar moet je scrollen tot je t tegen komt. daar wordt nooit iets over gezegd. mijn ouwe MD unit had een jogdial, t zelfde principe als t clickwheel van de ipod, maar dan veel beter in gebruik en veel precieser. daar wordt ook niks over gezegd.

srry als ik mischien zeurderig over kom maar ik heb hier echt een hekel aan. alsof de ipod de enige goeie MP3 speler is.

vergeet niet: sony heeft de portable muziek markt zo ongeveer gecreerd. en IK blijf lekker bij 'the founding fathers of portable music'.

magoed smaken verschiilen he. ik respecteer ieders mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Zoals je hier kunt lezen zijn er inmiddels verschillende software projecten aan de gang voor de Sony spelers:

http://www.atraclife.com/forums/index.php?showforum=13

GYM
ML_Sony
SWEX
VoidMP3FM

Nog niet 1 van de 4 is geheel perfect, maar altijd beter dan de Sony software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Ik heb Swex een keer geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik dan nog liever SonicStage gebruik. Wat SonicStage betreft, het werkt in principe allemaal prima, maar waar ik de meeste problemen mee heb is dat het zo'n lomp programma is. Het duurt lang om op te starten, het duurt lang om je harde schijf te importeren, het duurt lang voordat je speler überhaupt herkend wordt... En je kunt de muziek op je speler niet fatsoenlijk sorteren. Alleen op tracknaam of op artiest --> album. Da's lekker als je dan - ik noem maar iets - alle Sensation White albums op zo'n apparaat hebt staan, sinds 2002. Elke track een andere artiest, ga maar zoeken.
Wat dat aangaat, ik vond MP3 File Manager op m'n NW-E99 een stuk prettiger werken. Veel sneller, en veel eenvoudiger als dat kon gewoon niet. Waarom kunnen ze daar niet eens een versie van brouwen die ook op de NW-A serie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Vergeet niet dat SWEX nog maar in het beginstadium zit. Ik heb er hoop op dat het alleen maar beter wordt.

Verder je probleem met al die artist namen. Dit heb ik opgelost door de artist naam bij de songname te zetten in de tags. Als artistname geef ik dan de titel van het album. En om de Tags aan te passen gebruik je natuurlijk niet die Sony software. Tag&Rename is een mooi programma daarvoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Auke op 16-08-2006 23:37 ]

• M@cer
Inderdaad, Tag&Rename is echt onmisbaar..
Het was in het begin een megaklus om al mijn MP3's opnieuw van een ID Tag te voorzien, maar nu is wel alles naar mijn zin en werkt het perfect in SonicStage en op mijn Speler.

• Seal64
Auke schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:35:
Vergeet niet dat SWEX nog maar in het beginstadium zit. Ik heb er hoop op dat het alleen maar beter wordt.

Verder je probleem met al die artist namen. Dit heb ik opgelost door de artist naam bij de songname te zetten in de tags. Als artistname geef ik dan de titel van het album. En om de Tags aan te passen gebruik je natuurlijk niet die Sony software. Tag&Rename is een mooi programma daarvoor.
Uiteraard ga ik er niet van uit dat het nu al perfect werkt, maar het voel me wel op dat de muziek die ik overzette, niet netjes op volgorde stond. Na transfer stonden alle nummers door elkaar. Nou is dat qua verschillende artiesten en zo, niet zo'n enorm probleem omdat de speler dat aan de hand van de tags zelf verder wel uitzoekt. Maar de nummers stonden ook in het album zélf door mekaar, en dat werd om de één of andere reden dan weer niet netjes gesorteerd. Op zich wel leuk, een automatische shuffle-functie, maar niet erg handig.
Wat je truc met die tags betreft (ik gebruik zelf trouwens MP3 Tag Tools voor dat soort bewerkingen), dan krijg je in WinAmp weer zo'n rotzooi, en het rippen van de muziek is weer extra werk, omdat je dan elke keer de tags moet omgooien.
Maar ja, minor gripes, right? Het gaat er uiteindelijk om dat je muziek op de speler krijgt, en dat je die weer netjes af kunt spelen. En dat werkt met SonicStage ook prima. Dus dan ben ik al tevreden. Ik hoef de muziek er zelfs niet eens meer af te krijgen (as in, op een andere PC zetten) omdat ik alles toch ook op de PC heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Als je winamp gebruikt zou ik je willen adviseren om ML_Sony eens te proberen. Dat is een plugin voor Winamp.

Voor mij met mijn HD-3 zijn GYM en ML_Sony tot nu toe de enige tools die echt bruikbaar zijn. SWEX is echt nog zo in de beginfase dat dat nu nog geen bruikbare optie is. En VoidMP3FM werkt met de HD-3 niet, maar wel met de flashplayer geloof ik.

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
ik ben ook opzoek naar een goede vervanger voor mijn 512mb iRiver mp3 speler en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de sony A1000 / A3000 toch wel een erg sexy spelertje is :9~

Na was speuren kwam ik via vergelijk.nl op bol waar ik dit aantrof:

http://www.digisphere.nl/overig/prijsverschil.png

De 6gb versie is nog duurder is dan de 20gb versie... iemand een idee waarom?

• M@cer
Dat is Flashgeheugen en de 20GB is een harddisk. Flashgeheugen is duurder.

• Pixeldude
Macer schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:03:
Dat is Flashgeheugen en de 20GB is een harddisk. Flashgeheugen is duurder.
A oke bedankt voor de opheldering. Nou ik ga dr toch niet mee Extreme sporten ofzo, dus me is going for da 3000 :D

• UMD

UMD

You don't say

erm.. volgens mij is de nw-a1000 ook een HDD hoor.....

mijn nw-a1200 is in ieder geval HDD!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 17:34

Piggen

Lekker bakkie

De 1000 is ook met harddisk.

Alleen de zilverkleurige A3000 is ook goedkoper dan de A1000. Zullen ze wel vanaf moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Sorry, dan zit ik fout... Dacht dat het met Flash was... De 3000 is wel groter in formaat dan de 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 17:34

Piggen

Lekker bakkie

De A1000 heeft een 1" HDD en de A3000 een 1.8" HDD. Dat verklaart het verschil in grootte en opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
A oke dat kan een hoop verlkaren idd :)

Hoe zit het btw met de kras bestendigheid? Gezien de nano daar nogal last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Civic schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:30:
A oke dat kan een hoop verlkaren idd :)

Hoe zit het btw met de kras bestendigheid? Gezien de nano daar nogal last van heeft.
dat ligt ook wel aan de kleur. ik heb zelf een zwarte nw-a1200 en deze is nog niet bekrast, maar als je hem tegen een lamp houd, en je kijkt in een bepaalde hoek over het oppervlak van het apparaat shrik je je rot! dan zie je allemaal kleiné 'haar' krasjes. dit is eigenlijk gewoon normaal. bij gewoon gebruik zie je ze echt helemaal niet. ik heb een psp en die wil je niet zien als er een lamp vlak boven hangt, maar zo in gebruik zie je dr niks van en ziet ie als nieuw uit. an de psp heeft een zelfde soort oppervlak.

je moet er natuurlijk wel voorzichtig mee zijn! qua bouwkwaliteit is t best een robuust apparaat, maar tegen de krassen bedoel ik dan. ik raad je aan om ergens ff een beschermhoesje dr voor te halen. bij de MM voor 15€ van sony zelf. erg fijn dat hoesje.

btw: is sony op de 'glossy' tour gegaan?! de PSP was glossy, toen de nieuwe DAP lijn, nu komt dr ook al een GSM uit mt een glossy look.... iemand bij sony heeft de smaak te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Krassen is niet echt het probleem bij Sony, maar ik heb wel een ande probleem... Stof.
BIj mij zit er echt heel veel stof onder de behuizing, wat best lastig is./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Macer schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:11:
Krassen is niet echt het probleem bij Sony, maar ik heb wel een ande probleem... Stof.
BIj mij zit er echt heel veel stof onder de behuizing, wat best lastig is./
ow? :|

welk model heb je? hoe gebruik je hem?

ik heb dus net een nw-a1200 en wil dus eig wel weten of ik dan ook last ga hebben van stof in het apparaat...

heeft hier nog iemand anders last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb de A3000... Het is een bekend probleem bij de Sony's..
Het begint meestal rond je knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stofzuiger erop zetten, helpt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Macer schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:21:
Ik heb de A3000... Het is een bekend probleem bij de Sony's..
Het begint meestal rond je knoppen.
nu maar hopen dat t bij mij weg blijft of dat ze het bij de nw/a1200 hebben opgelost

heeft nog iemand hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
UMD schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:28:
heeft nog iemand hier last van
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar idd.

- Edit -

En hoe is het trouwens met de leesbaarheid van het display buiten? heb hier en daar gelezen dat somige mensen daar moeite mee hadden namelijk. Klopt dat?

[ Voor 31% gewijzigd door Pixeldude op 26-08-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Civic schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:01:
[...]

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar idd.

- Edit -

En hoe is het trouwens met de leesbaarheid van het display buiten? heb hier en daar gelezen dat somige mensen daar moeite mee hadden namelijk. Klopt dat?
Bij vol daglicht kan ik de display van m'n NW-A3000 amper lezen. Beetje afschermen met je hand en zo, maar dat is ook maar weer behelpen. Zodra het flink bewolkt is gaat 't stukken beter. Binnen en in de trein/metro/tram/whatever heb ik er ook weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Seal64 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:37:
[...]

Bij vol daglicht kan ik de display van m'n NW-A3000 amper lezen. Beetje afschermen met je hand en zo, maar dat is ook maar weer behelpen. Zodra het flink bewolkt is gaat 't stukken beter. Binnen en in de trein/metro/tram/whatever heb ik er ook weinig problemen mee.
Mmm oke, dat klopt dus, jammer. Ik reis vooral met de fiets dus dat is wel wat minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Civic schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:41:
[...]

Mmm oke, dat klopt dus, jammer. Ik reis vooral met de fiets dus dat is wel wat minder :/
Op de fiets moet je ook helemaal niet op dat schermpje zitten kijken, hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Koop een afstandbediening met lcd scherm en je problemen zijn opgelost. Ik kijk nooit meer op het scherm van mijn speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een half jaar een A-3000 en nog helemaal geen last van Stof. Ook nog weinig last van krassen op het scherm. Alleen achterop (is van alluminium denk ik) twee putjes, vanwege een valtpartijtje. Het lezen van het scherm in zonlicht is wel een groot probleem. Je ziet dan echt helemaal niets. Daarnaast heb ik het probleem dat de scroller echt heel langzaam gaat. Ik las echter dat je de schijf dan moet defragmenteren en dan zou het goed moeten komen. Eens naar kijken dus. Verders is de speeltijd echt geweldig! Ik laadt het apparaat maar één keer in de 1 a 2 weken op en luister er behoorlijk veel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat defragmenteren is echt een uitvinding wat dat betreft. Het beste werkt het met Diskkeeper (kan je 10 dagen gratis proberen).

Daarna is je speler (waarschijnlijk) weer supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand toevallig ook ervaring met schijfdefragmentatie van windows zelf? zou mooi zijn als dat ook gewoon werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Zijn er eigenlijk al iets van spelletjes voor op de NW A 3000 >:)

Ik neem aan dat dat wel mogelijk moet zijn, alleen heb ik er nog niks over kunnen vinden

Joejoe!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:38:
iemand toevallig ook ervaring met schijfdefragmentatie van windows zelf? zou mooi zijn als dat ook gewoon werkt
Da's gewoon een bejaarde versie van, uh, Diskeeper of O&O Defrag dus het zou moeten werken.

Nog effe over de NW-A3000. Deze is bij Sony en de verkopers uit de gratie geraakt wegens goeie ouwe marktpositionering. Hij is fysiek groter dan klein broertje NW-A1x00, wat hem gevaarlijk dicht bij -pod territitorium brengt. En dan valt het ineens op dat het sexy scherm z/w is, er geen album art mogelijk is en dat het formaat de speler enigszins lomp maakt.

De NWA-1x00 serie daarentegen concurreert met de Nano* maar heeft meer opslag, kost minder, neemt minder broekzak in beslag en ziet er botergeil uit. Bijna identiek aan de -3000 maar in een veel betere concurrentiepositie, tenminste totdat de ipod mini terugkomt.

*en verscheidene Creatives, maar die zijn van oudsher veel en veels te duur voor nep-ipods.

• Seal64
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:18:
[...]

En dan valt het ineens op dat het sexy scherm z/w is, er geen album art mogelijk is en dat het formaat de speler enigszins lomp maakt.
Na, und? Dat ding zit 99% van de tijd toch in m'n broekzak, kan mij die albumart nou schelen? Als er maar goed geluid uit komt, en daar laat Sony gelukkig geen steken vallen.

• UMD

UMD

You don't say

ik ben het 100 % eens met Seal64!

de geluidskwaliteit van sony DAP's kicks ass! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
er is een nieuwe versie van sonicstage. 4.2 of het wat beter is heb ik nog niet getest

http://dl1.aii.co.jp/cont...E/SonicStageInstaller.exe

Sony has provided two consecutive versions of SonicStage CP in just less than a month. SonicStage CP 4.1 debuted alongside the new NW-S70x series on October 21, 2006 and now the latest addition, SonicStage CP 4.2 is available for public download.
New features:
★ Importing and playing back in HE-AAC format is available.
- Format;*.3gp/
- It doesn’t support a copyrighted file.
★ Ripping Audio CD in HE-AAC format is available.
- Format;3gp
- Bit rate; 96kbps/80kbps/64kbps/48kbps/40kbps
★ DSEE (Digital Sound Enhancement Engine) function is available. DSEE is a high-frequency completion technology developed by Sony that improves the quality of compressed audio and adds back in high frequencies that are often lost when audio is compressed. The resulting audio is closer to the original, more natural, and offers a wider sense of space.
Accordingly, SonicStage CP 4.2 now supports the following WALKMAN devices:
★ Hi-MD Walkman
★ Net MD Walkman
★ NW-E series
★ NW-A series
★ NW-S Series
★ NW-HD series
★ NW-MS Series
★ ATRAC CD Walkman
MODULE VERSION
SonicStage : 4.2.02.11020
SonicStage Add-on for Personal Audio Download : 4.2.02.11020
OpenMG Secure Module : 4.6.01.10041
MagicGate Memory Stick Device : 4.6.01.10041
NW-E2, NW-E3, NW-E5 and NW-E8P : 4.6.01.10041
OpenMG CD : 4.6.01.10041
M.S. PRO : 4.6.01.10041
CD Walkman : 4.6.01.10041
ATRAC Audio Device with Intelligent function : 4.6.01.10041
Hi-MD : 4.6.01.10041
Music Clip, NW-S4, NW-E7 and NW-E10 : 4.6.01.10041
ATRAC Audio Device : 4.6.01.10041
Net MD : 4.6.01.10041
EMD Plug-in: 4.2.02.11020
CD-R 書き込みモジュール(Audio CD/ATRAC CD/MP3 CD) : 4.2.02.11020
Px Engine: 2.7.33.500

[ Voor 88% gewijzigd door Davitos op 13-11-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 15:47
stuk beter als je het mij vraagt..
Minder cpu en geheugen gebruik bij deze versie.
Verder is het allemaal wat duidelijker gemaakt en ziet het er minder afgeraffeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Laatst online: 14-09 22:42

Sdu7cb

2Lame2Shoot

van de NW-A3000 worde de laatste aantallen verkocht, rond de kerst zou er een opvolger moeten zijn, heeft iemand hier al iets over kunnen vinden? zelf nog niet echt aanwijzingen kunnen vind :/

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nog niks gevonden over de opvolger, ook niet op atraclife.com
Ik zit te twijfelen of ik mijn A3000 ga vervangen met een Zune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Laatst online: 14-09 22:42

Sdu7cb

2Lame2Shoot

mja voor mij geen optie, ik vind accuduur belangrijkste.. (heb nu een nw-hd3, 30 uur) + de compressie door gebruik van atrac is stuk fijner in het ruimtegebruik op de speler.. verder is nwhd3 1 van de kleinere en lichtere hardeschijf mp3spelers (groter dan 8gb)
vond het bij de release van de nwa300 al raar dat hij groter én zwaarder was geworden ><

maargoed, bij mijn nwhd3 is de accu niet al te best meer, dus voordat ik op wintersport ga moet ik een nieuwe hebben... mocht er nog geen nieuwe sony zijn, haal ik tijdelijk een nano ofzo (accuduur 24 uur) tis wel apple.. maargoed, weinig keuze verder :/

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast