Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:01:
Ik wil graag de Sony A818 of A816 kopen
[
afbeelding]
Ik vroeg me af of er iemand ergens een actie/aanbieding weet bij een electronika zaak. We zitten immers in de maand v/d feestdagen. Zou jammer zijn als ik hem koop en een week daarna 25% goedkoper zie staan bijvoorbeeld.
De A816 heb ik zien staan voor 149,- bij mp3man.nl en de 8gb versie voor 199,-
Btw, hoe zijn de oordopjes die er bij horen? Ik heb gelezen dat ze heel goed zijn?
Oordopjes zijn inderdaad heel goed

(vergelijkbaar met sennheiser CX300/400) Aparte vorm, maar zitten erg comfortabel. Mooi strakke bass en gedetailleerde midden en hoge tonen.
De keuze voor de a800-serie is trouwens zowieso een hele goede keuze. Ik heb zelf sinds een aantal maanden de 808 en het is een geweldige speler. De interface is erg prettig, navigeren gaat erg natuurlijk en snel (de hele speler is snel, op knop drukken = bijv. meteen geluid horen, geen laad/opstarttijd)
Belangrijkste voor mij is de geluidskwaliteit ; 1 woord: top. Erg gedetailleerd en rijk/warm geluid.Elke toon en elk instrument is duidelijk te onderscheiden. Zuivere tonen ook vooral. Ik had hiervoor een Iaudio U2 en wilde overstappen op een speler waar ik iets meer muziek op kwijt kon. Daarvoor een aantal spelers geselecteerd die voldeden aan mijn voorwaarden. Iriver clix2, Iaudio D2, een Meisu en de sony NW-A808. De Meisu en de Iriver vielen eerst af, Meisu bewees waarom het de goedkoopste was en de Iriver vond ik iets te vlak qua geluid. Ik was eerst geneigd naar de D2 (want ik had hiervoor al een Iaudio en had daar erg goede ervaringen mee) maar geluidskwaliteit daarvan viel erg tegen vergeleken bij de Sony. Uitgebreid met de instellingen lopen spelen van Iaudio, maar kreeg het niet voor elkaar om het net zo mooi en zuiver te laten klinken als de Sony.... Out of the box klinkt de A808 gewoon geweldig. De equaliser gebruik ik niet, vind zelf het geluid het mooist zonder gebruik te maken van de equaliser (wat bij bijv. Iaudio's wel anders is, daar moet je er wel mee spelen om een mooi geluid te krijgen. Equaliser van Iaudio is overigens geweldig, dat wel). De features om mp3's up te graden gebruik ik wel, maar echt nodig zijn ze ook niet.
Anyway, om lang verhaal kort te maken: Ik kan iedereen die op zoek is naar een nieuwe speler aanraden ook de A800/A810 op het lijstje te zetten en ga hem vooral ook eens beluisteren
Voor mensen die meer info willen;
www.atraclife.com is wel een leuke site om eens te bekijken.