Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:54
Januszjes schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:
[...]

Welke hefboom?

Leuke dag op de beurs vandaag. Als Amerika nog even goed sluit dan begint het er weer goed uit te zien :D
18,7 Dus het kan hard gaan zowel omhoog als omlaag :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Call RD 2008 liep lekker vandaag, en ik heb kpn opgepikt vanwege de stabiliteit de laatste tijd en €0.35 rendement aan dividend over twee weken :9 En ik heb zo het vermoeden dat de rek er nog niet uit is met de beurs :)

Sterker nog, ik ben inmiddels bijna uit de kosten met de aandeeltjes kpn :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 30-03-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
neographikal schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:56:
Call RD 2008 liep lekker vandaag, en ik heb kpn opgepikt vanwege de stabiliteit de laatste tijd en €0.35 rendement aan dividend over twee weken :9 En ik heb zo het vermoeden dat de rek er nog niet uit is met de beurs :)

Sterker nog, ik ben inmiddels bijna uit de kosten met de aandeeltjes kpn :)
Is het slim om de aandelen alleen voor het dividend te kopen?
Iemand een idee hoeveel dividend kpn gaat uitkeren per aandeel?... Ik lees niet goed, €0.35 zei neographikal hierboven al

[ Voor 9% gewijzigd door ChiLLeR op 30-03-2006 19:40 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:37:
[...]
Is het slim om de aandelen alleen voor het dividend te kopen?
Iemand een idee hoeveel dividend kpn gaat uitkeren per aandeel?
Als je het geduld hebt om heel even te blijven zitten na het dipje, kan je het prima doen. Voor het dividend van KPN: lees die quote van mij nog eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 14:25
Link voor verwacht Dividend overzicht

Mijn probleempje is alweer opgelost, ABN had verkeerde financieringsniveaus opgegeven... 8)7 Had niet verwacht dat banken dat soort fouten zouden maken...

Volgens mij heeft het wel een positieve kant, want ik heb door nieuwe financieringsniveau er te weinig voor betaald ;) (dat denk ik tenminste, want nadat ze er weer nieuw opstonden waren de koersen flink hoger...)

Overigens heb ik nog een vraagje, ABN verhandeld ook turbo's van indices, zoals ik van de Nikkei heb gekocht. Nu vraag ik me af hoe dat kan, want de Nikkei index is toch niet open als die turbo verhandeld wordt? Zelfde met Amerikaanse aandelen of indices? Ik dacht altijd dat fluctuaties van koers Turbo bepaald werd door de stand van het onderliggende aandeel... Hoe kunnen die fluctuaties dan veroorzaakt worden als de indices niet open zijn?

Maak ik nu een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Morgen ga ik weer instappen voor de trein omhoog

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/1484/sp500bodemvorming2april3pl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5936/indubodemvorming2april1fz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Da's goeie shit
Vast wel, maar zo snap ik je plaatjes niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Inderdaad, laten we hopen dat de beurs deze week eens goed wat stijgt. 2 a 3% zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Config schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:06:
Vast wel, maar zo snap ik je plaatjes niet :(
Ik had eigenlijk de gedachte dat op grond van:
• het werpen van een gezonde blik naar het koersverloop van de afgelopen tijd; en
• wat de lijntjes van de ingetekende indicatoren toen deden en waar het nu heen lijkt te gaan (geel weer boven rood in de spike naar beneden),
ieder zijn eigen conclusie wel kon trekken.

De geplotte indicatoren lijken er op te wijzen dat WS aan bodemvorming doet en de koersen dus weer zouden kunnen gaan stijgen. Dat is geen garantie, maar de afgelopen maanden ging het ook zo, vandaar :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 03-04-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Op dit moment heb ik nog zo'n 1000 euro te besteden in beleggingsfondsen. Tot en met juni nog 's +/- 1000.
Ik zit momenteel alleen erg te twijfelen of ik die 2000 euro nu al moet inzetten, of beter nog even kan wachten. Als ik kijk naar de fondsen die beleggen in Japan, zie ik een sterke stijging. De top10 van afgelopen maand bestaat uit alleen maar Japanse fondsen. De winst van afgelopen maand ligt zo rond de 8%. Echter: het profijt van DIT JAAR ligt rond de 0% (soms -2, soms +2). Geen fijne historie dus. :)
Zijn er mensen hier die het al aandurven om flink te beleggen in japanse aandelen en fondsen?
Afbeeldingslocatie: https://www.snsfundcoach.nl/alla_fonder/FundIndexGrafStream.asp?period_id=6&chartColor=ffffff&index_id=0&fid1=4895&fid2=0&fid3=0&fid4=0&fid5=0

De economie waarde van aandelen is afgelopen 3 jaar flink gegroeid, maar de vraag is of zich dit nog flink gaat doorzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 04-04-2006 07:26 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
@Wekkel, Ben je ingestapt vandaag? En zo ja, waarin?

Ik zit momenteel goed, maar ik baal een beetje van hagemeyer... (ik denk dat de koers van hagemeyer zich momenteel stabiliseert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Cis schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:37:
De economie is afgelopen 3 jaar flink gegroeid, maar de vraag is of zich dit nog flink gaat doorzetten :)
Erm, we staan aan het begin van een economische opgang, juist omdat het de afgelopen drie jaar brak is gegaan. Dat de beurs zich daar relatief weinig van aan heeft getrokken... tja :)

@bovenbuur: je doelt op het huidige koersdalinkje van Hagemeijer? No offence, maar kijk eens naar de maandgrafiek. Dat kan niet goed gaan, in ieder geval niet op dit tempo omhoog. Hagemeijer is een achterblijver, true, maar dit is te extreem naar mijn mening :)

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 03-04-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Je verwacht een koersdaling?

Ik weet het niet, het ligt er een beetje aan... Ik heb het week terug gekocht, en had misschien beter moeten kijken. Maar die branche is wel op dreef, Buhrmann doet het nml zeer aardig! De koersdaling is (gelukkig) niet extreem, want dan zal mn stoploss snel bereikt worden...

Verder staat de rest van mn portefeuille dik op winst, dus ik maak me geen zorgen, zolang hagemeyer maar niet TE hard daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aenarion schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:54:
Je verwacht een koersdaling?

Ik weet het niet, het ligt er een beetje aan... Ik heb het week terug gekocht, en had misschien beter moeten kijken. Maar die branche is wel op dreef, Buhrmann doet het nml zeer aardig! De koersdaling is (gelukkig) niet extreem, want dan zal mn stoploss snel bereikt worden...

Verder staat de rest van mn portefeuille dik op winst, dus ik maak me geen zorgen, zolang hagemeyer maar niet TE hard daalt...
Ik persoonlijk wel ja, 1/3de stijging in een maand kan bijna niet zonder correctie, hoewel het op lange termijn al heel lang een achterblijver is. Maar dat is iets wat ik vaker heb geobserveerd, en wat ik niet kan onderbouwen met harde cijfers of andere zaken. Het kan best zijn dat het een tijdje zo blijft, om vervolgens verder te stijgen, of wanneer beleggers gek genoeg zijn dat het door blijft stijgen. Maar persoonlijk verwacht ik een pas op de plaats bij HGM, maar die verwacht ik al langer :)

Maar leg er anders putjes onder als je het zelf niet ziet zitten, om het af te zekeren :) Hoeft niet veel te kosten :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 03-04-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat vinden jullie trouwens de gemiddelde aantal beleggingsfondsen moet zijn waar je je spaargeld voor een langer termijn in moet stoppen?

Van de fondsen waar ik mijn geld in stop, schommelt de resultaten dusdanig dat ik omgerekend maar 1% winst krijgt. Gaat de ene flink omhoog, daalt de andere enorm in waarde... Niet echt erg, ware het niet dat de gemiddelde 1.2% bewaarkosten nog terugverdiend moeten worden...

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 04-04-2006 12:51 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

athlonkmf schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:49:
Van de fondsen waar ik mijn geld in stop, schommelt de resultaten dusdanig dat ik omgerekend maar 1% winst krijgt. Gaat de ene flink omhoog, daalt de andere enorm in waarde... Niet echt erg, ware het niet dat de gemiddelde 1.2% bewaarkosten nog terugverdiend moeten worden...
Wat voor fondsen heb je uitgezocht dan? En bewaarkosten voor fondsen heb je die toch niet echt? Bedoel je beheerskosten? :)

't Setje waar ik na de eerstkomende forse correctie (wanneer komt ie nou?) in in wil stappen heeft over de afgelopen vijf jaar zo'n 12% (als set) gedraait op jaarbasis en dat zijn niet alleen maar (super)hoog risicofondsen, maar ook meer dan de helft obligaties, vastgoed en "waarde aandelen"-fondsen.
De score over 6 of 7 jaar is helaas wat lastiger na te gaan, hoewel ik die eigenlijk ook nog wel een keer zou willen uitzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 04-04-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackthe
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04-2024
Kijk het is altijd fijn om te zien er dat de mede tweakers ook aan het beleggen zijn. Zijn hier nog mensen die geintresseerd zijn in een simpel java-progje waarmee je de koersen kan volgen (bijna realtime).

Het werkt vrij simpel: je geeft de symbolcode van Yahoo op, met de naam en hoeveel je er hebt gekocht tegen welke prijs. Het apje geeft de huidige koers en je evt. winst weer.

Voorbeeld:
Shell RDSA.AS 39 26.01
AEX ^AEX 0 470

Fonds koers vandaag% vandaag winst% winst
Shell 25.95 -0.61% -6.24 -0.23% -2.34
AEX 468.63 -0.57% 0 -0.29% 0

Het progje is altijd on top en realtime (ongeveer 15 min vertraging).

Geef ff een gil als mensen interesse hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackthe schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:29:
Kijk het is altijd fijn om te zien er dat de mede tweakers ook aan het beleggen zijn. Zijn hier nog mensen die geintresseerd zijn in een simpel java-progje waarmee je de koersen kan volgen (bijna realtime).

Het werkt vrij simpel: je geeft de symbolcode van Yahoo op, met de naam en hoeveel je er hebt gekocht tegen welke prijs. Het apje geeft de huidige koers en je evt. winst weer.

Voorbeeld:
Shell RDSA.AS 39 26.01
AEX ^AEX 0 470

Fonds koers vandaag% vandaag winst% winst
Shell 25.95 -0.61% -6.24 -0.23% -2.34
AEX 468.63 -0.57% 0 -0.29% 0

Het progje is altijd on top en realtime (ongeveer 15 min vertraging).

Geef ff een gil als mensen interesse hebben
No offence maar die appjes zijn in grossen te vinden. Pak bijvoorbeeld eens Konfubulator oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:57:
[...]

No offence maar die appjes zijn in grossen te vinden. Pak bijvoorbeeld eens Konfubulator oid :?
Inderdaad, enige moeilijke is ze echt real time te vinden. Dat kost wel geld.

Maar toch bedankt voor je tip want aankoopkoers enzo invullen is dan wel weer handg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
neographikal schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
[...]

Ik persoonlijk wel ja, 1/3de stijging in een maand kan bijna niet zonder correctie, hoewel het op lange termijn al heel lang een achterblijver is. Maar dat is iets wat ik vaker heb geobserveerd, en wat ik niet kan onderbouwen met harde cijfers of andere zaken. Het kan best zijn dat het een tijdje zo blijft, om vervolgens verder te stijgen, of wanneer beleggers gek genoeg zijn dat het door blijft stijgen. Maar persoonlijk verwacht ik een pas op de plaats bij HGM, maar die verwacht ik al langer :)

Maar leg er anders putjes onder als je het zelf niet ziet zitten, om het af te zekeren :) Hoeft niet veel te kosten :)
Tsja, dat is het probleem, ik zou het wel willen afdekken, maar (put) opties mag ik nog niet kopen, en om er nou meteen een turbo short onder te leggen...

Ik weet het ff niet... Kan altijd nog gewoon verlies nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
neographikal schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
[...]

Ja, dat stomme Hagemeyer gaat opeens keihard stijgen nadat m'n opties geexpireerd waren :'(
Gelukkig heb ik van Buhrman lange termijn opties, die overigens nog wel in waarde achterblijven na de flinke stijging van vandaag.. sterker nog, ze staan lager dan dat ze theoretisch waard zouden moeten zijn (dezelfde optie met kortere looptijd is goedkoper, terwijl daar dus veel minder 'verwachtingswaarde' in zit). Maar ik denk dat dat nog wel gecorrigeerd gaat worden als Buhrman blijft stijgen :) Overigens sta ik nu al op aardige winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat heet inderdaad de verwachtingswaarde die er langzamerhand in gaat komen :)

Realtime koersen? Binck :) Ook nog eens gratis en goede tarieven voor het handelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:57:

Realtime koersen? Binck :) Ook nog eens gratis en goede tarieven voor het handelen :)
Ik vind ze tamelijk duur en vrij onbetrouwbaar. Neem dan liever Interactive Brokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Duur :? Ze zijn goedkoper dan wat ik tot nu toe heb gezien. Al helemaal wanneer je het lightpakket neemt zijn de kosten niet eens variabel. Pak een active account van een ander en je hebt zowel streaming koersen als achterlijk lage transactiekosten. Met het lightpakket en grotere aantallen zijn de kosten werkelijk marginaal, maar ik zit niet met zoveel op de beurs gelukkig :)

Ik ben alleen erg benieuwd waar je het onbetrouwbare gedeelte vandaan haalt :)

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 04-04-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Binck heeft de laatste tijd vaak een 'Bincky'. Een storing in de optiekoersen is soms aan de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:20:
Duur :? Ze zijn goedkoper dan wat ik tot nu toe heb gezien. Al helemaal wanneer je het lightpakket neemt zijn de kosten niet eens variabel. Pak een active account van een ander en je hebt zowel streaming koersen als achterlijk lage transactiekosten.

Ik ben alleen erg benieuwd waar je het onbetrouwbare gedeelte vandaan haalt :)
Ze zijn duurder dan Interactive Brokers. Ik heb daar geen abonnementskosten en er zijn geen minimumtarieven. Een optiecontract kost me 3 EUR. Dat is duidelijk goedkoper dan Binck met 3,75 EUR per optiecontract en een minimum van 11 EUR (geloof ik).

Ik volg de fora op beurs.nl nogal, waar veel actieve traders zitten. Er worden daar zeer regelmatig problemen met de koersen van Binck gemeld. Ik heb er zelf niet meegewerkt, maar heb daar gezien de prijzen en verhalen ook geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
IB biedt echter weer geen vaste kosten bij aandelen en bij Binck betaal ik ook geen abonnementskosten? De opties zijn bij IB goedkoper, maar als die marginverplichting van 20K dollar wordt aangehouden voor Europese accounts dan wordt het wel lastig om ermee te gaan handelen voor opties :)

Toch ziet het er al wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen, maar de specifieke details worden me niet heel erg duidelijk op de site. Voor realtimekoersen moet je wel betalen als ik het goed begrijp?

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 04-04-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

ACM schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:38:
[...]

Wat voor fondsen heb je uitgezocht dan? En bewaarkosten voor fondsen heb je die toch niet echt? Bedoel je beheerskosten? :)

't Setje waar ik na de eerstkomende forse correctie (wanneer komt ie nou?) in in wil stappen heeft over de afgelopen vijf jaar zo'n 12% (als set) gedraait op jaarbasis en dat zijn niet alleen maar (super)hoog risicofondsen, maar ook meer dan de helft obligaties, vastgoed en "waarde aandelen"-fondsen.
De score over 6 of 7 jaar is helaas wat lastiger na te gaan, hoewel ik die eigenlijk ook nog wel een keer zou willen uitzoeken.
Ik ben in 2001 begonnen bij Sns Fundcoachmet pakweg 500 euro. Gedurende de afgelopen periode heb ik er zo af en toe geld bijgestopt. Nu zit er meer dan 3000 euro in mijn fondsen, en hiervan is ongeveer 25% winst :) Niet het grote geld, maar het staat er prima.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:37:
IB biedt echter weer geen vaste kosten bij aandelen en bij Binck betaal ik ook geen abonnementskosten? De opties zijn bij IB goedkoper, maar als die marginverplichting van 20K dollar wordt aangehouden voor Europese accounts dan wordt het wel lastig om ermee te gaan handelen voor opties :)

Toch ziet het er al wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen, maar de specifieke details worden me niet heel erg duidelijk op de site. Voor realtimekoersen moet je wel betalen als ik het goed begrijp?
20K??? Ik beleg uitsluitend in opties met 4000 EUR. Het minimum om een rekening te openen is 2400 EUR.

De enige voorwaarde is dat je voor 10$ (dollars!) aan commissie genereert per maand. Doe je dat niet dan betaal je deze 10$ of het verschil met de gemaakte kosten. Doe je dus 1 optietransactie (koop+verkoop), dan zou je nog een paar dollar moeten bijbetalen.

Kosten voor realtime koersen verschillen. Ik betaal 8 EUR (of dollar, dat ben ik vergeten) voor Euronext (opties, aandelen, etc).

Enige nadeel van IB is dat alles in het Engels is. Voor het contract (een hele berg papier) vond ik dat soms lastig.

Mocht je meer willen weten dan kun je ook altijd contact met me opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik twijfel even wat ik ga doen: ik heb die calls RD 22.50 2008 nog steeds en hij loopt nu wel wat beter door: 5.45 en ik heb ze op 5.00 opgepakt. Ga ik verkopen of niet...
Royal Dutch Shell test weerstand 26,60, gevormd door recente bodems.
Royal Dutch Shell staat op het punt om een koopsignaal te genereren. Daarvoor moet worden gebroken en gesloten boven de weerstand 26,60. Eerder al brak Royal Dutch Shell de dalende trend en heeft bovendien rond 25,50 een hogere koersbodem gevormd, wat een eerste verbetering opleverde in het technisch beeld. Wacht op een uitbraak boven weerstand 26,60 alvorens opwaarts gerichte posities in te nemen.
Aldus Binck. What to do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Zeker weten houden, zeiden ze ook bij mijn bank. Ik denk dat 27 zeker in het vat zit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

...wat denken jullie zou het overmatig alcohol verbruik tijdens het naderende WK de prijs van Heineken nog gaan opdrijven?!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:46:
...wat denken jullie zou het overmatig alcohol verbruik tijdens het naderende WK de prijs van Heineken nog gaan opdrijven?!
Natuurlijk. En wat dacht je van Philips dan, het WK wordt in HD-tv uitgezonden, dus tel uit je potentiele winst.... ;)
zo zijn er nog wel een x aantal te bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/2138/aexstoch7april20061ju.png

Goed bekijken, nadenken, en zelf de conclusie trekken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Tijd voor een ritje omhoog dunkt me? En wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Wat zijn die STO grafieken?

Die bovenste snap ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

stochastics, een indicator

nog eentje: Hier!

Januszjes, ik trek een andere conclusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dramatische beursdagen voor de gewone aandeelhouder zoals ik. De afgelopen dagen heb ik mijn winst van bijna 700 euro zien teruglopen naar 400 euro. Veel analisten voorspellen dat de AEX nog verder zal zakken naar een stand van rond de 440. Tostrams heeft zelfs voorspeld dat de AEX op het einde van dit jaar rond de 300 punten zal staan, een complete beurscrash dus. Ik ben van plan mijn geld binnen niet al te lange tijd uit de aandelen te halen, omdat ik het gewoon weg wat te gevaarlijk vind worden. Nu heb ik nog winst en dat wil zo houden :) .

Nou vroeg ik me af of het misschien een goed idee om op dit moment naar Turbo's te kijken (short's uitteraard ;) ) Ik weet wel redelijk hoe het principe van de Turbo werkt, maar heb er nog totaal geen ervaring mee. Is het mogelijk deze dagen op dat gebied nog wat winst te halen, of raden jullie me af om in deze 'gevaarlijke' tijd wat geld daarin te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Binck, nou die kunnen niet kapot bij me.. ik kocht ze.. en paar dagen later -6.xx% maandag zo'n 25% in de plus en nu prima ruim 36% in de plus.. lieeeevvv.. Moet er wel ff iets aanhangen qua verkoop voor het weer in eenzelfde tempo terug valt :)

En wil iedereen zijn illegale photoshop even inwisselen voor een legale? Adobe doet het nog steeds bagger :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gebaseerd op wat dan, een technische analyse? Ik geloof er zelf niet zo in, met een herstellende economie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:56

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben een n00b. Maar wil hier wel mee beginnen/ in verdiepen.
Maar ik dacht: Is het straks niet verstandig om vlak voor de launch van Vista aandelen van Microsoft te kopen? Neem aan dat dat toch best een Boost zal zijn voor M$ ?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
MCK schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:24:
Maar ik dacht: Is het straks niet verstandig om vlak voor de launch van Vista aandelen van Microsoft te kopen? Neem aan dat dat toch best een Boost zal zijn voor M$ ?
Kan.. maar dat kan heel raar lopen en vaak niet naar verwachting. Als de verkopen goed zijn dan zou je zeggen dat de koers stijgt maar als de verwachtingen hoger waren dan zakt de koers.
Ikzelf zou niet durven gokken op Vista en dan het MS aandeel.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 12:21
MCK schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:24:
Dacht je dat andere beleggers niet wisten dat Vista gelanceerd wordt?
Zulke dingen zijn reeds in de prijs van het aandeel verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:05:
[...]

Gebaseerd op wat dan, een technische analyse? Ik geloof er zelf niet zo in, met een herstellende economie :)
om maar eens iets te noemen....

Fundamenteel:
*stijgende euro --> slecht voor export europa en vooral Nederland
*stijgende grondstofprijzen (olie, goud, koper, zilver etc)
*stijgende rente

Technisch:
*Opwaartse trend vanaf oktober vorig jaar is zojuist aan de onderkant verlaten
*Op de week- en maandgrafieken van de AEX staan de RSI en Stochastics er niet goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
neographikal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:15:
[...]

Het kán een zeer hoog rendement opleveren, maar evenzo een extreem verlies. Sterker nog, met ongedekt schrijven is je potentiele verlies oneindig groot.
Ja theoretisch is dat wel zo, maar als je het optiespelletje een beetje doorhebt kan je er veilig mee aan de slag gaan.
Sterker nog, ongedekt opties schrijven is soms VEILIGER dan een directe belegging in het onderliggende instrument. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
henry86 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:57:
[...]

om maar eens iets te noemen....

Fundamenteel:
*stijgende euro --> slecht voor export europa en vooral Nederland
*stijgende grondstofprijzen (olie, goud, koper, zilver etc)
*stijgende rente
Je noemt hier een aantal zaken die elkaar deels opheffen: olie e.d. worden nog altijd in dollars afgerekend waardoor een duurdere euro hier positief invloed op heeft. De stijgende rente is júist om de inflatie te beteugelen die door het economische herstel wordt gecreeerd, hoewel hier een maar aan zit.

Door de monetaire unie hebben de centrale banken hun rentebeleid verloren, waardoor de ECB nu een beleid moet voeren voor heel de monetaire unie, terwijl de landen hierin in verschillende fases van het economische herstel zitten. Dit kan aan de ene kant druk veroorzaken op de inflatie, welke de ECB zal corrigeren met de rente. De landen die echter net aan het economische herstel beginnen krijgen daardoor een extra tik, dus de rente kán een probleem opleveren maar voor de langere termijn is een lage inflatie alleen maar goed. Ja ons economisch herstel hier in Nederland zal wat worden afgeremd, maar op de lange termijn levert dit ook weer concurrentievoordeel op. De hogere rente kan echter ook voor een uitvloei van geld op de beurs zorgen, etc etc. Er zijn teveel factoren om ze zo nu in één zin te noemen waarom de beurs onderuit zou gaan.

Misschien dat er op korte termijn nog even een dip zal komen en dat het wat voort zal kabbelen, maar de roep om een gigantische correctie hoor je eigenlijk altijd wel. Kijk er ook een beetje doorheen, ze kunnen wel een flink aantal put-opties hebben. Je hebt lies, damn lies and statistics. Die laatste vallen te manipuleren in je voordeel, dus neem niet alles zomaar aan :)

Daarnaast: klik hier voor de ramingen van het CPB en je zult zien dat zowel de export van Nederland als de import van Nederland sterk stijgen, waarbij de export harder stijgt dan de import: kortom, het handelsoverschot zal alleen maar toenemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 13-04-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gisteren m'n eerste turbo's gekocht :) Vandaag verkocht, mazzeltje met ASML gehad, 90 euro :) Nu even Aegon goed in de gaten houden wat die doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
neographikal schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:30:
Gisteren m'n eerste turbo's gekocht :) Vandaag verkocht, mazzeltje met ASML gehad, 90 euro :) Nu even Aegon goed in de gaten houden wat die doet :)
Hoeveel had je er dan ingestopt? 90 euro lijkt me niet zoveel...

Aegon? Long of Short? Persoonlijk lijkt me het aandeel Aegon zeer riskant... De dalende trend is nog steeds niet helemaal voorbij... Maar echt instorten doet het ook niet. Ik zou het aandeel mijden. Zelf had ik gister een heerlijke dag, nadat mn volledige portefeuille enkele dagen rood stond. :( Is het gister weer gaan klimmen! Hagemeyer doet het gruwelijk! Gister had ik een dagrendement van meer dan 20% :D (mede mogelijk gemaakt door turbo’s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ben begonnen van de week met die turbo's met grofweg 1100,- euro, na een paar dagen staat de teller op 1350 :X Ik gebruik het om te daytraden eigenlijk, vlug erin en eruit en wat kleinere winsten pakken. De langere termijn dingen durf ik er niet meer te doen, dan koop ik de aandelen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Goed Neo! Ik heb de afgelopen 3 weken ruim 400 euro verdiend met mijn turbo's. Was er voor zo'n 1500 euro ingestapt. Ook een leuk rendement dus. Had turbo's op Royal Dutch Shell en ASML.

Heb tevens laatst een optie serietje van ASML gekocht. De oktober call 16. Inmiddels 22% rendement mee. Valt me een beetje tegen, misschien wat te hoog ingestapt. Maar volgens Wessel Aslander zit er nog potentie in tot koersdoel 23. Moet mogelijk zijn na de goede kwartaalcijfers en de outlook over 2006.

Ik had een 4 tal maand geleden opties Randstad die expireerden in april. Toen stond Randstad op 39 euro, inmiddel op 57. Als ik die toen niet verkocht had dan was mijn winst 7500 euro geweest |:( Op een inleg van 600 euro O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach als je altijd alles wist was je alleen biljardair, ik ben altijd happy als ik er wat leuks uit haal :) Jammer van die ASML turbo die ik had, te vroeg verkocht voor de koersexplosie, maar toch een leuk rendement eruit gesleept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt wel een beetje een stierentopic zeg :P

als in : er wordt raar maar waar alleen maar gepost als de beurs omhoog gaat...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:29:
Dit wordt wel een beetje een stierentopic zeg :P

als in : er wordt raar maar waar alleen maar gepost als de beurs omhoog gaat...
De trend van de beurs is nog steeds naar boven gericht. Dus er zullen meer stieren dan beren zijn. En ik en blijkbaar anderen posten alleen goede resultaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nja vandaag wil het dan niet, turbo kpn 8.30 long gekocht, maar kpn beweegt maar bar weinig. KPN lijkt steunaankopen uit te voeren, maar veel helpen doet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Tgaat gruwelijk hier! Rendement van 29% in iets meer dan 4 weken :D (met alleen turbo's)

Hagemeyer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Aenarion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:12:
Tgaat gruwelijk hier! Rendement van 29% in iets meer dan 4 weken :D (met alleen turbo's)

Hagemeyer:D
Wat heb je dan voor hefboom? Hagemeyer is als aandeel al zowat 29% gestegen in 4 weken. Overdreven I know maar dan heb je een hefboom van 2% ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Januszjes schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:24:
Wat heb je dan voor hefboom? Hagemeyer is als aandeel al zowat 29% gestegen in 4 weken. Overdreven I know maar dan heb je een hefboom van 2% ofzo?
Als ie in het begin turbo's had gekocht en diezelfde nog steeds heeft kan het best hoor, de hefboom neemt natuurlijk zelf ook vrij snel af als de onderliggende waarde rap stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Neej, je snapt het niet, dat rendement is van mn hele portefeuille. Mn hagemeyer alleen heeft een rendement van 86% 73% (of iets in die richting)

[ Voor 4% gewijzigd door Aenarion op 20-04-2006 17:03 . Reden: iets te enthousiast, koers wat gedaald in de laatste paar uur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Aenarion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:01:
Neej, je snapt het niet, dat rendement is van mn hele portefeuille. Mn hagemeyer alleen heeft een rendement van 86% (of iets in die richting)
Nee jij legt het verkeerd uit ;)

Das netjes hoor 29%! Alleen maar turbo's etc of ook aandelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Alleen maar turbo's...

HSCEI, Nikkei225, Buhrmann, Hagemeyer. Alle 4 evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ah, beren gevraagd zie ik :Y)

Ik post maar een paar platen om hopelijk wat helderheid in de chaos te kunnen scheppen.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2706/aexdag20april20065ka.jpg

De MACD laat op dagbasis lagere toppen zien. Momenteel maakt de MACD zich op voor een hernieuwd (te laat) koopsignaal, maar de dalende tendens in het geheel is wel opvallend. Voor een shortmoment is het afwachten tot de rode lijn weer de groene neerwaarts kruist. Het is even de vraag of de rode lijn wel zover komt, maar dat moeten we afwachten.

Ook in de gele lijn (de RSI) is te zien dat de hogere toppen vergezeld worden van lagere toppen in de RSI. Dat is een bearische divergentie die echter geen handelssignaal zelf is.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/7031/aexdag20april200623yf.jpg

De RSI laat op de daggrafiek goed zien dat de toppen in de RSI lager en lager worden. De laatste bodem ging mij te snel voorbij, ik had nog een kleine reactie onderin verwacht voordat we weer omhoog zouden schieten. Daardoor was ik te laat

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/4627/aexweek20april20065lh.jpg

In de weekgrafiek zijn de meer significante bodems een betere blikvanger. Met de MACD kan een periode van relatieve zwakte goed opgemerkt worden. Thans hebben we een vrij recent kruismoment op de MACD gekregen na een eerste vals signaal op weekbasis, waardoor in principe elke negatieve cross op de MACD daggrafiek thans een legitiem shortmoment wordt. Deze negatieve basis kan natuurlijk snel weer positief worden, doch dat heeft de AEX in eigen hand.

Conclusie: er is upside op dit moment voor de AEX, doch de shortkansen nemen m.i. toe

Long dorst ik op dit moment niet (meer) te gaan, dus ik moet afwachten wat de MACD (en overige indicatoren uiteraard) gaan laten zien aan shortkansen. Vooralsnog sta ik dus aan de zijlijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Áls we op korte termijn boven die 475 weten te sluiten het een paar dagen vast weten te houden, dan kan het allemaal wel eens meevallen. Zo niet, dan verwacht ik zelf feitelijk weer een tik naar beneden richting de 460 ofzo wat we vorige week ook zagen gebeuren :)

Ik ben benieuwd wat er morgen met m'n turbo's KPN gaat gebeuren, een Duitse provider liet redelijk goede cijfers zien wat ik zo zag en met de expiratie kunnen er vage dingen gebeuren. Kan leuk worden :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 20-04-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Mijn turbo's rds en asml toen het toch uiterst aardig. Al bijna 25% rendement wat toch goed is voor 500 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
KPN gaat lekker vandaag, maar net voordat de turbo's m'n verkoopkoers van 1,80 aantikten, viel kpn wat terug. Ah fijn, even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Morgen een trading update van Hagemeyer. Kijken of daar winst vanaf valt te halen...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:18

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Heb net 3550 turbo's Hagemeyer Long 4 gekocht. Ben benieuwd of het wat op gaat leveren. Koersdoel is richting €6 dus we wachten lekker af! Daarnaast heb ik een paar dagen geleden een kleine €4500 gepakt op Akzo Nobel. Lekker hoor.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zag toevallig dit draadje. Beleg zelf al vanaf 1998. Heb 2 crashes achter de rug, maar ben er helemaal bovenopgekomen en sta op een goede winst.

Echter heeft dit draadje niet veel nut als je alleen je koop en verkooporders doorgeeft aan iedereen. Tuurlijk is het ook leuk om te melden dat je winst hebt gemaakt, maar soms een verlies noteren is ook goed. Laat je jezelf goed beseffen dat het niet alleen maar winst winst winst is. En anderen worden ook weer met beide benen op de grond gezet als ze willen beginnen.

Ik denk dat dit draadje meer inhoud kan krijgen als je bijvoorbeeld onderbouwd waarom je een aankoop hebt gedaan. Beleggen is natuurlijk meer dan gokken alleen. Ik doe zelf alleen maar aan FA en niet aan TA al kijk ik wel naar TA analyses van anderen.

Euronext heb ik een beetje achter mij gelaten. Vorig jaar begonnen op de beursen in de VS en dat levert tot op heden een veel beter rendement op dan daarvoor op Amsterdam. Wel meer onderzoek doen, maar alle info is er in grote hoeveelheden aanwezig. Alleen moet je voor jezelf wel een goed filter opzetten. Portefuille hierin wisselt vaak. Wel een groter risico portefuille dan gemiddeld hier denk ik.

Ik volg nog wel een paar fondsen op de AEX en de AMX. Zelf heb ik Crucell al een hele tijd vanwege hun goede producten en vanaf vandaag ook Hagemeyer. Denk dat de daling een beetje overdreven is op hun toch wel positieve outlook. Heb daarom wat Turbo Long 4.20 gekocht. Kan er net zo goed morgen uit knallen, maar mijn positie laat nu zulke gokjes toe (ik geef hier toe dat ik misschien beter 4 had kunnen kopen zoals de poster hierboven). Voor de korte termijn is mijn verwachting dat hij weer omhoog gaat vanwege hun outlook die minder negatief is als de koersdaling van de afgelopen 2 dagen laat zien.

[ Voor 4% gewijzigd door kiddyl op 25-04-2006 11:58 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
paella schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:36:
Morgen een trading update van Hagemeyer. Kijken of daar winst vanaf valt te halen...
Nogal niet dus... snel uitgestapt en aan het kijken naar anderen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toevallig ook de turbo gekocht: AAB Hagemeyer Turbo Long 3,81, alleen net te hoog opgepakt eigenlijk (0.97), maar daar moet nog wel marge in zitten :) Gisteren Aegon turbo opgepakt, vandaag tikt tie m'n doorlopende verkooporder nét aan, verkoop ik maar de helft :/ Gedeeltelijke uitvoering.

Even geduld hebben en hopen dat tie vandaag de 2.68 nog even aantikt om de rest weg te krijgen, anders heb ik dubbele transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ik heb in de afgelopen paar maanden diverse boeken van bekende en minder bekende top beleggers gelezen (via via geleend van mensen) en ben erachter gekomen dat al die beleggers de bedrijven bekijken en de aandelen kopen van de bedrijven met een "lage koers/winst verhouding", een "hoge dividendrendement" en "goede winstvooruitzichten (winstgroei)". Deze drie eigenschappen worden door bedrijven met AEX notering meestal niet meer gehaald. Hierdoor kan je je beter richten op de kleinere bedrijven. Ik ben momenteel bezig om dit zelf uit te gaan zoeken en omdat ik veel aan dit forum heb gehad (hulp etc.) zal ik dan ook af en toe een tipje van mijn kant laten vallen. Ik zal proberen dit altijd te onderbouwen, maar het zal altijd jullie eigen keuze en op eigen risico zijn om dat betreffende aandeel dan te kopen. "Maar das logisch". 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
nickvanozzie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:27:
Ik heb in de afgelopen paar maanden diverse boeken van bekende en minder bekende top beleggers gelezen (via via geleend van mensen) en ben erachter gekomen dat al die beleggers de bedrijven bekijken en de aandelen kopen van de bedrijven met een "lage koers/winst verhouding", een "hoge dividendrendement" en "goede winstvooruitzichten (winstgroei)". Deze drie eigenschappen worden door bedrijven met AEX notering meestal niet meer gehaald.
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. AEX en AMX index is net als alle andere indexen veel groei laten zien met bedrijven die een laag risico profiel laten zien. Kleine fondsen daarentegen kunnen in enkele dagen een stijging laten zien die de AEX doet verbleken, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.

Ik beleg nu steeds meer in de kleinere fondsen, maar dan wel in de VS. Daar zijn er meer en de informatie voorziening is daar beter. Koersschommelingen van 100% stijging of 50% daling op 1 dag heb ik al meegemaakt en moet je sterk voor zijn. Niet aan te raden als je net begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
kiddyl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:36:
[...]
Ik beleg nu steeds meer in de kleinere fondsen, maar dan wel in de VS. Daar zijn er meer en de informatie voorziening is daar beter. Koersschommelingen van 100% stijging of 50% daling op 1 dag heb ik al meegemaakt en moet je sterk voor zijn. Niet aan te raden als je net begint!
Interessant. Waar beleg je dan zoal in? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

kiddyl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:36:
[...]

Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. AEX en AMX index is net als alle andere indexen veel groei laten zien met bedrijven die een laag risico profiel laten zien. Kleine fondsen daarentegen kunnen in enkele dagen een stijging laten zien die de AEX doet verbleken, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.

Als ik vragen mag, heb je een link waar jij je informatie over die bedrijven vandaan haalt of zoek je gewoon op google? Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de amerikaanse markt maar heb mezelf er nog niet echt helemaal in vediept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Jemig, er zijn een hoop ingestapt op hagemeyer! De koers is flink gezakt. Ik heb mijn aandeel maar verkleind. Nu nog maar 1000 aan Hagemeyers, wel hogere hefboom. Ik denk dat het de komende tijd heel hard op en neer zal gaan. (voorgevoel :P )

Ik ben mijn portefeuille wat meer gaan spreiden. Ik heb nieuwe turbo's Porsche, naar aanleiding stukje op IEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Toch wel grappig. Ik dacht dat Porsche's al een turbo ingebouwd hadden, haha!
Mijn gevoel zegt dat Hagemeijer aan het eind van deze week, misschien begin volgende week over de 5 heengaat. Dit is eigenlijk een pure gok van mij.

[ Voor 51% gewijzigd door OzzieMann op 25-04-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Ik geloof dat het wel van meer mensen een gok is. Ik heb zelf mijn hagemeyers veel te laat verkocht.

Eerlijk gezegd geloof ik er na vandaag niet meer zo in. Het nieuws was niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ondanks alles heeft hij toch net de 4,53 aangetikt. Hij staat momenteel op 4,50, dat is toch alweer 0,13 hoger (3%) dan de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Inderdaad, dat verbaast me ook enigzins. Maar het is toch best wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
yup en ik heb zojuist m'n turbopositie weer gesloten, 38 euro netto in een paar uur. Ik had ze feitelijk wat te hoog opgepakt (0.97, laagste was heel wat lager vandaag), maar toch. Mij hoor je niet mopperen.

Ik wil hierbij wat mensen bedanken die me de turbo's hebben aangewezen en wat hebben uitgelegd, ik heb er procentueel gezien behoorlijk wat aan verdiend de afgelopen anderhalve week. Meer dan het viervoudige van wat ik op de bank aan rente zou krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Hij heeft zelfs de 4,61 alweer aangetikt, dat is zelfs hoger dan het slot van gister. Als ik nu verkoop (4,57) dan maak ik in die paar uurtjes €326 winst! Toch leuk maar ik laat hem lekker staan. Hij gaat weer stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:17:
yup en ik heb zojuist m'n turbopositie weer gesloten, 38 euro netto in een paar uur. Ik had ze feitelijk wat te hoog opgepakt (0.97, laagste was heel wat lager vandaag), maar toch. Mij hoor je niet mopperen.

Ik wil hierbij wat mensen bedanken die me de turbo's hebben aangewezen en wat hebben uitgelegd, ik heb er procentueel gezien behoorlijk wat aan verdiend de afgelopen anderhalve week. Meer dan het viervoudige van wat ik op de bank aan rente zou krijgen :o
Winst nemen is niks mis mee, maar gaat dit niet om hele kleine bedragen? Ik wil er niks negatiefs mee bedoelen, maar je kan namelijk niet altijd geluk hebben en een daling komt dan vrij hard aan als je hem meemaakt.

Zal vanavond wel wat links geven om beursen te volgen in de VS. http://finance.yahoo.com is een goed begin (alleen het msgboard niet). Even een lekkermakertje: vul de volgende fondscode maar eens in: NTRI. Dan kijken naar de 2-jaars grafiek. Wat er vandaag is gebeurt is ook extreem, maar dat terzijde. En zo zijn er nog velen. Je moet ze alleen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door kiddyl op 25-04-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik pak die turbo niet met hele grote bedragen, een dagrendement van 3.8% is dan niet onaardig. Natuurlijk kan het meer zijn, maar HGM is gewoon een link fonds op het moment naar mijn mening. Dus winst pakken en wegwezen :)

Ik heb de afgelopen twee weken nu bijna 20% rendement gehaald over het gehele bedrag, dus mij hoor je echt alsnog niet mopperen :) Ik gebruik die turbo's als daytrade-instrumenten: oppakken op een low op een dag en ditchen wanneer het aandeel weer wat piekt, voor de langere termijn koop ik wel gewoon de aandelen óf ik koop een keer een paar opties :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 25-04-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Waarom niet een turbootje met een lage stoploss voor de lange termijn Neo? Vind opties niet meer zo fijn opzich. Heb nog wel wat posities lopen maar koop geen nieuwe opties. Turbo's hebben gewoon geen tijdswaarde en dat is erg fijn. Gewoon een hefboom van 4 selecteren en je hebt nog een keurige stoploss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Hallo Allemaal,

Ik zit er over te denken om ook te gaan beginnen met beleggen. M'n vrouw is hier echter falikant tegen en ik heb het zo kunnen draaien dat ik zonder ruzie een beetje zakgeld, een euro of 500, mag gebruiken om mee te 'spelen'
Ik ben er al wel achter dat aandelen niet handig is ivm. de transactie kosten.
Welke vorm van beleggen is geschikt om met zo'n klein beetje te beginnen? Ik ben klant van ABN AMRO + internet bankieren, bij voorkeur iets dat ik met dat pakket kan beheersen.

Voor ik er echt op spring zal ik eerst eens wat simulatie doen op IEX ofzo.

Bedankt alvast!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nadeel van de ABN is dat je geen realtime koersen hebt, iets wat naar mijn mening nogal een manco is. Open een rekening bij Binck of Alex, dan zie je tenminste wat er op het moment zelf gebeurt. Daarnaast gebeurt het doorsturen van de orders soms niet vlot bij de ABN :)

Vijfhonderd euro is alleen niet zo gigantisch veel, voor aandelen definitly te weinig ivm de transactiekosten, maar durf je wat risico te nemen dan kan je kijken naar opties / turbo's. Hoewel dit geen producten voor beginners zijn, heb je met vijfhonderd euro niet bar veel keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
ABN-AMRO heeft toevallig de laagste transactiekosten voor de aankoop van Turbo's. Al weet ik nog niet wat de tarieven gaan worden van Alex vanaf 1 mei. Opties zal ik niet aan beginnen. Daar moet je zelf redelijk van af weten om er aan te beginnen.

Zoals hiervoor is genoemd zijn turbo's niet voor de beginner, maar met 500 euro in aandelen beleggen schiet je niet veel mee op. Kan je nog beter eerst droog oefenen zodat je op die manier feeling krijgt en dan later wellicht met een groter bedrag instappen. Als jij je vrouw wilt overtuigen moet je van de beurs zeker geen casino maken. Doe rustig aan en koop niet te impulsief. Rest moet je toch echt zelf uitzoeken. Zoals velen hier heb ik ook wel 'leergeld' moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Die opties en turbo's klinken me nu nog gevaarlijk in de oren, ik wou daar liever niet mee beginnen. Ik dacht alleen dat er ook een vorm was met fondsen ofzo waarbij het fonds al zorgt voor de spreiding in je belegging. Maar ik zal nog eens verder spelen met iex en een spaarpotje aanleggen voor een begin kapitaaltje ;)

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een turbo gaat wat harder dan een onderliggend aandeel, een optie is veel ingewikkelder, zeker bij kleine bedragen (dan koop je vaak een out of the money optie).

Ik ga eens narekenen aan een opzetje met turbo's op de amerikaanse beurzen. Deze zijn redelijk goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zojuist ABN AMRO turbo long 22.10 op 3.56 opgepakt :) Straks eens kijken of ik die deelpartij van Aegon nog kan ditchen op een leuke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:38:
Zojuist ABN AMRO turbo long 22.10 op 3.56 opgepakt :)
Jij durft... met zulk nieuws zou ik daar even van wegblijven geloof ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:45:
[...]

Jij durft... met zulk nieuws zou ik daar even van wegblijven geloof ik :X
Vaak zie je na dit soort klappen het aandeel opveren, en daarnaast is er met ABN AMRO structureel echt niet veel mis imo :) Kijk ook even naar de gematigde koerswinstverhouding bijvoorbeeld, plus dat de stoploss nog wel even weg ligt.

Ik verwacht niet veel problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Momenteel krijgen we van onze dataleverancier van een beperkt aantal optieseries een onjuiste koers. Hierdoor is het mogelijk dat u geen order kan inleggen. Voor deze orderopgave kunt u gebruik maken van onze beleggingslijn 0900-0024 tegen internet tarief. Gelieve deze orders gelimiteerd door te geven. Excuses voor het ongemak.
Dit staat nu al twee dagen bij ABN AMRO, beetje jammer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Hallo luitjes, hier ben ik weer.
Zoals ik al zei heb ik het een en ander bekeken en heb ik alvast een tipje voor jullie.

Aandeel: Hamon (Euronext Brussel)
Code: BE0003700144

In Hamon wordt alleen om 10.30 uur en 16.00 uur gehandeld.

Vanwege de lage koers/winstverhouding en de goede winst vooruitzichten vind ik dit wel een mooie koop, maar pin me er niet op vast!!! :P

Voor degene die er gebruik van maken, succes!

[ Voor 67% gewijzigd door OzzieMann op 26-04-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Heeft er iemand nog wat nieuws over de beurs? Iemand nog leuke aandeeltjes tegengekomen of blijft het vandaag zo stil op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
neographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:18:
[...]

Vaak zie je na dit soort klappen het aandeel opveren, en daarnaast is er met ABN AMRO structureel echt niet veel mis imo :) Kijk ook even naar de gematigde koerswinstverhouding bijvoorbeeld, plus dat de stoploss nog wel even weg ligt.

Ik verwacht niet veel problemen :)
Dividendrendement van ABN Amro is het hoogste van alle financials in de AEX en Midkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Triple schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:26:
Die opties en turbo's klinken me nu nog gevaarlijk in de oren, ik wou daar liever niet mee beginnen. Ik dacht alleen dat er ook een vorm was met fondsen ofzo waarbij het fonds al zorgt voor de spreiding in je belegging. Maar ik zal nog eens verder spelen met iex en een spaarpotje aanleggen voor een begin kapitaaltje ;)
Kijk hier eens onder paragraaf 8.5.
Hoe je met obligaties en opties je eigen "klikfonds" kunt samenstellen :)
Echt leuk hoor, die opties en niet per se gevaarlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henry86 op 26-04-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
henry86 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:26:
[...]

Dividendrendement van ABN Amro is het hoogste van alle financials in de AEX en Midkap
Klopt, maar als ze zo doorgaan niet, Turbo's liggen plat dankzij een technische storing bij ABN AMRO (wat geregeld voor lijkt te komen, ook bij het handelen bij ze :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
neographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:14:
[...]

Klopt, maar als ze zo doorgaan niet, Turbo's liggen plat dankzij een technische storing bij ABN AMRO (wat geregeld voor lijkt te komen, ook bij het handelen bij ze :X )
Ik heb net via rabobank wel mijn turbo's Royal Dutch verkocht. Of heeft dat niets met hun storing te maken?

Afijn, leuk rendement van 30% gemaakt, ze ketsten alweer af op de weerstand. Vaak gaat het na een afketsing hard naar beneden leert de grafische historie van Rds. Goeie zet lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Momenteel geen Turbo handel
Vanwege een technische storing bij ABN Amro is er momenteel geen Turbo handel mogelijk. Voor vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice op 020-6062666
Maarja, ik ben bij ABN weg vanwege die storingen en de trage orderdoorvoer :) Dus voor mij komt dit niet als een grote verrassing :)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 26-04-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Erg toevallig allemaal:

ABN Amro kondigt aan duizenden IT-banen in Nederland en Engeland te schrappen en vervolgens kampen ze met "technische storingen" ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.