18,7 Dus het kan hard gaan zowel omhoog als omlaagJanuszjes schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:
[...]
Welke hefboom?
Leuke dag op de beurs vandaag. Als Amerika nog even goed sluit dan begint het er weer goed uit te zien
>> Signature?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
18,7 Dus het kan hard gaan zowel omhoog als omlaagJanuszjes schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:
[...]
Welke hefboom?
Leuke dag op de beurs vandaag. Als Amerika nog even goed sluit dan begint het er weer goed uit te zien
>> Signature?
[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 30-03-2006 17:57 ]
Is het slim om de aandelen alleen voor het dividend te kopen?neographikal schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:56:
Call RD 2008 liep lekker vandaag, en ik heb kpn opgepikt vanwege de stabiliteit de laatste tijd en €0.35 rendement aan dividend over twee wekenEn ik heb zo het vermoeden dat de rek er nog niet uit is met de beurs
Sterker nog, ik ben inmiddels bijna uit de kosten met de aandeeltjes kpn
[ Voor 9% gewijzigd door ChiLLeR op 30-03-2006 19:40 ]
>> Signature?
Als je het geduld hebt om heel even te blijven zitten na het dipje, kan je het prima doen. Voor het dividend van KPN: lees die quote van mij nog eens doorChiLLeR schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:37:
[...]
Is het slim om de aandelen alleen voor het dividend te kopen?
Iemand een idee hoeveel dividend kpn gaat uitkeren per aandeel?
Vast wel, maar zo snap ik je plaatjes nietDa's goeie shit
Ik had eigenlijk de gedachte dat op grond van:
[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 03-04-2006 12:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 04-04-2006 07:26 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Erm, we staan aan het begin van een economische opgang, juist omdat het de afgelopen drie jaar brak is gegaan. Dat de beurs zich daar relatief weinig van aan heeft getrokken... tjaCis schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:37:
De economie is afgelopen 3 jaar flink gegroeid, maar de vraag is of zich dit nog flink gaat doorzetten
[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 03-04-2006 22:32 ]
Ik persoonlijk wel ja, 1/3de stijging in een maand kan bijna niet zonder correctie, hoewel het op lange termijn al heel lang een achterblijver is. Maar dat is iets wat ik vaker heb geobserveerd, en wat ik niet kan onderbouwen met harde cijfers of andere zaken. Het kan best zijn dat het een tijdje zo blijft, om vervolgens verder te stijgen, of wanneer beleggers gek genoeg zijn dat het door blijft stijgen. Maar persoonlijk verwacht ik een pas op de plaats bij HGM, maar die verwacht ik al langerAenarion schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:54:
Je verwacht een koersdaling?
Ik weet het niet, het ligt er een beetje aan... Ik heb het week terug gekocht, en had misschien beter moeten kijken. Maar die branche is wel op dreef, Buhrmann doet het nml zeer aardig! De koersdaling is (gelukkig) niet extreem, want dan zal mn stoploss snel bereikt worden...
Verder staat de rest van mn portefeuille dik op winst, dus ik maak me geen zorgen, zolang hagemeyer maar niet TE hard daalt...
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 03-04-2006 22:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 04-04-2006 12:51 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wat voor fondsen heb je uitgezocht dan? En bewaarkosten voor fondsen heb je die toch niet echt? Bedoel je beheerskosten?athlonkmf schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:49:
Van de fondsen waar ik mijn geld in stop, schommelt de resultaten dusdanig dat ik omgerekend maar 1% winst krijgt. Gaat de ene flink omhoog, daalt de andere enorm in waarde... Niet echt erg, ware het niet dat de gemiddelde 1.2% bewaarkosten nog terugverdiend moeten worden...
[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 04-04-2006 13:39 ]
Verwijderd
No offence maar die appjes zijn in grossen te vinden. Pak bijvoorbeeld eens Konfubulator oidJackthe schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:29:
Kijk het is altijd fijn om te zien er dat de mede tweakers ook aan het beleggen zijn. Zijn hier nog mensen die geintresseerd zijn in een simpel java-progje waarmee je de koersen kan volgen (bijna realtime).
Het werkt vrij simpel: je geeft de symbolcode van Yahoo op, met de naam en hoeveel je er hebt gekocht tegen welke prijs. Het apje geeft de huidige koers en je evt. winst weer.
Voorbeeld:
Shell RDSA.AS 39 26.01
AEX ^AEX 0 470
Fonds koers vandaag% vandaag winst% winst
Shell 25.95 -0.61% -6.24 -0.23% -2.34
AEX 468.63 -0.57% 0 -0.29% 0
Het progje is altijd on top en realtime (ongeveer 15 min vertraging).
Geef ff een gil als mensen interesse hebben
Inderdaad, enige moeilijke is ze echt real time te vinden. Dat kost wel geld.Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:57:
[...]
No offence maar die appjes zijn in grossen te vinden. Pak bijvoorbeeld eens Konfubulator oid
Tsja, dat is het probleem, ik zou het wel willen afdekken, maar (put) opties mag ik nog niet kopen, en om er nou meteen een turbo short onder te leggen...neographikal schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
[...]
Ik persoonlijk wel ja, 1/3de stijging in een maand kan bijna niet zonder correctie, hoewel het op lange termijn al heel lang een achterblijver is. Maar dat is iets wat ik vaker heb geobserveerd, en wat ik niet kan onderbouwen met harde cijfers of andere zaken. Het kan best zijn dat het een tijdje zo blijft, om vervolgens verder te stijgen, of wanneer beleggers gek genoeg zijn dat het door blijft stijgen. Maar persoonlijk verwacht ik een pas op de plaats bij HGM, maar die verwacht ik al langer
Maar leg er anders putjes onder als je het zelf niet ziet zitten, om het af te zekerenHoeft niet veel te kosten
Ja, dat stomme Hagemeyer gaat opeens keihard stijgen nadat m'n opties geexpireerd warenneographikal schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
[...]
Ik persoonlijk wel ja, 1/3de stijging in een maand kan bijna niet zonder correctie, hoewel het op lange termijn al heel lang een achterblijver is. Maar dat is iets wat ik vaker heb geobserveerd, en wat ik niet kan onderbouwen met harde cijfers of andere zaken. Het kan best zijn dat het een tijdje zo blijft, om vervolgens verder te stijgen, of wanneer beleggers gek genoeg zijn dat het door blijft stijgen. Maar persoonlijk verwacht ik een pas op de plaats bij HGM, maar die verwacht ik al langer
Maar leg er anders putjes onder als je het zelf niet ziet zitten, om het af te zekerenHoeft niet veel te kosten
Ik vind ze tamelijk duur en vrij onbetrouwbaar. Neem dan liever Interactive Brokers.neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:57:
Realtime koersen? BinckOok nog eens gratis en goede tarieven voor het handelen
[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 04-04-2006 23:24 ]
Ze zijn duurder dan Interactive Brokers. Ik heb daar geen abonnementskosten en er zijn geen minimumtarieven. Een optiecontract kost me 3 EUR. Dat is duidelijk goedkoper dan Binck met 3,75 EUR per optiecontract en een minimum van 11 EUR (geloof ik).neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:20:
DuurZe zijn goedkoper dan wat ik tot nu toe heb gezien. Al helemaal wanneer je het lightpakket neemt zijn de kosten niet eens variabel. Pak een active account van een ander en je hebt zowel streaming koersen als achterlijk lage transactiekosten.
Ik ben alleen erg benieuwd waar je het onbetrouwbare gedeelte vandaan haalt
[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 04-04-2006 23:47 ]
Ik ben in 2001 begonnen bij Sns Fundcoachmet pakweg 500 euro. Gedurende de afgelopen periode heb ik er zo af en toe geld bijgestopt. Nu zit er meer dan 3000 euro in mijn fondsen, en hiervan is ongeveer 25% winstACM schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:38:
[...]
Wat voor fondsen heb je uitgezocht dan? En bewaarkosten voor fondsen heb je die toch niet echt? Bedoel je beheerskosten?
't Setje waar ik na de eerstkomende forse correctie (wanneer komt ie nou?) in in wil stappen heeft over de afgelopen vijf jaar zo'n 12% (als set) gedraait op jaarbasis en dat zijn niet alleen maar (super)hoog risicofondsen, maar ook meer dan de helft obligaties, vastgoed en "waarde aandelen"-fondsen.
De score over 6 of 7 jaar is helaas wat lastiger na te gaan, hoewel ik die eigenlijk ook nog wel een keer zou willen uitzoeken.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
20K??? Ik beleg uitsluitend in opties met 4000 EUR. Het minimum om een rekening te openen is 2400 EUR.neographikal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:37:
IB biedt echter weer geen vaste kosten bij aandelen en bij Binck betaal ik ook geen abonnementskosten? De opties zijn bij IB goedkoper, maar als die marginverplichting van 20K dollar wordt aangehouden voor Europese accounts dan wordt het wel lastig om ermee te gaan handelen voor opties
Toch ziet het er al wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen, maar de specifieke details worden me niet heel erg duidelijk op de site. Voor realtimekoersen moet je wel betalen als ik het goed begrijp?
Aldus Binck. What to doRoyal Dutch Shell test weerstand 26,60, gevormd door recente bodems.
Royal Dutch Shell staat op het punt om een koopsignaal te genereren. Daarvoor moet worden gebroken en gesloten boven de weerstand 26,60. Eerder al brak Royal Dutch Shell de dalende trend en heeft bovendien rond 25,50 een hogere koersbodem gevormd, wat een eerste verbetering opleverde in het technisch beeld. Wacht op een uitbraak boven weerstand 26,60 alvorens opwaarts gerichte posities in te nemen.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Natuurlijk. En wat dacht je van Philips dan, het WK wordt in HD-tv uitgezonden, dus tel uit je potentiele winst....sjolmers schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:46:
...wat denken jullie zou het overmatig alcohol verbruik tijdens het naderende WK de prijs van Heineken nog gaan opdrijven?!
Verwijderd
Binck, nou die kunnen niet kapot bij me.. ik kocht ze.. en paar dagen later -6.xx% maandag zo'n 25% in de plus en nu prima ruim 36% in de plus.. lieeeevvv.. Moet er wel ff iets aanhangen qua verkoop voor het weer in eenzelfde tempo terug valt
Gebaseerd op wat dan, een technische analyse? Ik geloof er zelf niet zo in, met een herstellende economie
I served in a company of heroes.
Kan.. maar dat kan heel raar lopen en vaak niet naar verwachting. Als de verkopen goed zijn dan zou je zeggen dat de koers stijgt maar als de verwachtingen hoger waren dan zakt de koers.MCK schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:24:
Ik ben een n00b. Maar wil hier wel mee beginnen/ in verdiepen.
Maar ik dacht: Is het straks niet verstandig om vlak voor de launch van Vista aandelen van Microsoft te kopen? Neem aan dat dat toch best een Boost zal zijn voor M$ ?
>> Signature?
Dacht je dat andere beleggers niet wisten dat Vista gelanceerd wordt?MCK schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:24:
Ik ben een n00b. Maar wil hier wel mee beginnen/ in verdiepen.
Maar ik dacht: Is het straks niet verstandig om vlak voor de launch van Vista aandelen van Microsoft te kopen? Neem aan dat dat toch best een Boost zal zijn voor M$ ?
om maar eens iets te noemen....neographikal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:05:
[...]
Gebaseerd op wat dan, een technische analyse? Ik geloof er zelf niet zo in, met een herstellende economie
Ja theoretisch is dat wel zo, maar als je het optiespelletje een beetje doorhebt kan je er veilig mee aan de slag gaan.neographikal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:15:
[...]
Het kán een zeer hoog rendement opleveren, maar evenzo een extreem verlies. Sterker nog, met ongedekt schrijven is je potentiele verlies oneindig groot.
Je noemt hier een aantal zaken die elkaar deels opheffen: olie e.d. worden nog altijd in dollars afgerekend waardoor een duurdere euro hier positief invloed op heeft. De stijgende rente is júist om de inflatie te beteugelen die door het economische herstel wordt gecreeerd, hoewel hier een maar aan zit.henry86 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:57:
[...]
om maar eens iets te noemen....
Fundamenteel:
*stijgende euro --> slecht voor export europa en vooral Nederland
*stijgende grondstofprijzen (olie, goud, koper, zilver etc)
*stijgende rente
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 13-04-2006 00:32 ]
Hoeveel had je er dan ingestopt? 90 euro lijkt me niet zoveel...neographikal schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:30:
Gisteren m'n eerste turbo's gekochtVandaag verkocht, mazzeltje met ASML gehad, 90 euro
Nu even Aegon goed in de gaten houden wat die doet
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 13:29 ]
De trend van de beurs is nog steeds naar boven gericht. Dus er zullen meer stieren dan beren zijn. En ik en blijkbaar anderen posten alleen goede resultatenVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:29:
Dit wordt wel een beetje een stierentopic zeg
als in : er wordt raar maar waar alleen maar gepost als de beurs omhoog gaat...
Wat heb je dan voor hefboom? Hagemeyer is als aandeel al zowat 29% gestegen in 4 weken. Overdreven I know maar dan heb je een hefboom van 2% ofzo?Aenarion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:12:
Tgaat gruwelijk hier! Rendement van 29% in iets meer dan 4 weken(met alleen turbo's)
Hagemeyer:D
Als ie in het begin turbo's had gekocht en diezelfde nog steeds heeft kan het best hoor, de hefboom neemt natuurlijk zelf ook vrij snel af als de onderliggende waarde rap stijgt.Januszjes schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:24:
Wat heb je dan voor hefboom? Hagemeyer is als aandeel al zowat 29% gestegen in 4 weken. Overdreven I know maar dan heb je een hefboom van 2% ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door Aenarion op 20-04-2006 17:03 . Reden: iets te enthousiast, koers wat gedaald in de laatste paar uur ]
Nee jij legt het verkeerd uitAenarion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:01:
Neej, je snapt het niet, dat rendement is van mn hele portefeuille. Mn hagemeyer alleen heeft een rendement van 86% (of iets in die richting)
[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 20-04-2006 23:20 ]
No production networks were harmed during this posting
https://untappd.com/user/OzzBier
[ Voor 4% gewijzigd door kiddyl op 25-04-2006 11:58 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Nogal niet dus... snel uitgestapt en aan het kijken naar anderen.paella schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:36:
Morgen een trading update van Hagemeyer. Kijken of daar winst vanaf valt te halen...
No production networks were harmed during this posting
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. AEX en AMX index is net als alle andere indexen veel groei laten zien met bedrijven die een laag risico profiel laten zien. Kleine fondsen daarentegen kunnen in enkele dagen een stijging laten zien die de AEX doet verbleken, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.nickvanozzie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:27:
Ik heb in de afgelopen paar maanden diverse boeken van bekende en minder bekende top beleggers gelezen (via via geleend van mensen) en ben erachter gekomen dat al die beleggers de bedrijven bekijken en de aandelen kopen van de bedrijven met een "lage koers/winst verhouding", een "hoge dividendrendement" en "goede winstvooruitzichten (winstgroei)". Deze drie eigenschappen worden door bedrijven met AEX notering meestal niet meer gehaald.
Interessant. Waar beleg je dan zoal in? En waarom?kiddyl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:36:
[...]
Ik beleg nu steeds meer in de kleinere fondsen, maar dan wel in de VS. Daar zijn er meer en de informatie voorziening is daar beter. Koersschommelingen van 100% stijging of 50% daling op 1 dag heb ik al meegemaakt en moet je sterk voor zijn. Niet aan te raden als je net begint!
Als ik vragen mag, heb je een link waar jij je informatie over die bedrijven vandaan haalt of zoek je gewoon op google? Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de amerikaanse markt maar heb mezelf er nog niet echt helemaal in vediept.kiddyl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:36:
[...]
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. AEX en AMX index is net als alle andere indexen veel groei laten zien met bedrijven die een laag risico profiel laten zien. Kleine fondsen daarentegen kunnen in enkele dagen een stijging laten zien die de AEX doet verbleken, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.
Ik beleg nu steeds meer in de kleinere fondsen, maar dan wel in de VS. Daar zijn er meer en de informatie voorziening is daar beter. Koersschommelingen van 100% stijging of 50% daling op 1 dag heb ik al meegemaakt en moet je sterk voor zijn. Niet aan te raden als je net begint!
[ Voor 51% gewijzigd door OzzieMann op 25-04-2006 16:09 ]
Winst nemen is niks mis mee, maar gaat dit niet om hele kleine bedragen? Ik wil er niks negatiefs mee bedoelen, maar je kan namelijk niet altijd geluk hebben en een daling komt dan vrij hard aan als je hem meemaakt.neographikal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:17:
yup en ik heb zojuist m'n turbopositie weer gesloten, 38 euro netto in een paar uur. Ik had ze feitelijk wat te hoog opgepakt (0.97, laagste was heel wat lager vandaag), maar toch. Mij hoor je niet mopperen.
Ik wil hierbij wat mensen bedanken die me de turbo's hebben aangewezen en wat hebben uitgelegd, ik heb er procentueel gezien behoorlijk wat aan verdiend de afgelopen anderhalve week. Meer dan het viervoudige van wat ik op de bank aan rente zou krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door kiddyl op 25-04-2006 19:08 ]
[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 25-04-2006 21:53 ]
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Verwijderd
Jij durft... met zulk nieuws zou ik daar even van wegblijven geloof ikneographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:38:
Zojuist ABN AMRO turbo long 22.10 op 3.56 opgepakt
Vaak zie je na dit soort klappen het aandeel opveren, en daarnaast is er met ABN AMRO structureel echt niet veel mis imoVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:45:
[...]
Jij durft... met zulk nieuws zou ik daar even van wegblijven geloof ik
Dit staat nu al twee dagen bij ABN AMRO, beetje jammer dusMomenteel krijgen we van onze dataleverancier van een beperkt aantal optieseries een onjuiste koers. Hierdoor is het mogelijk dat u geen order kan inleggen. Voor deze orderopgave kunt u gebruik maken van onze beleggingslijn 0900-0024 tegen internet tarief. Gelieve deze orders gelimiteerd door te geven. Excuses voor het ongemak.
[ Voor 67% gewijzigd door OzzieMann op 26-04-2006 12:30 ]
Dividendrendement van ABN Amro is het hoogste van alle financials in de AEX en Midkapneographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:18:
[...]
Vaak zie je na dit soort klappen het aandeel opveren, en daarnaast is er met ABN AMRO structureel echt niet veel mis imoKijk ook even naar de gematigde koerswinstverhouding bijvoorbeeld, plus dat de stoploss nog wel even weg ligt.
Ik verwacht niet veel problemen
Kijk hier eens onder paragraaf 8.5.Triple schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:26:
Die opties en turbo's klinken me nu nog gevaarlijk in de oren, ik wou daar liever niet mee beginnen. Ik dacht alleen dat er ook een vorm was met fondsen ofzo waarbij het fonds al zorgt voor de spreiding in je belegging. Maar ik zal nog eens verder spelen met iex en een spaarpotje aanleggen voor een begin kapitaaltje
[ Voor 7% gewijzigd door Henry86 op 26-04-2006 16:29 ]
Klopt, maar als ze zo doorgaan niet, Turbo's liggen plat dankzij een technische storing bij ABN AMRO (wat geregeld voor lijkt te komen, ook bij het handelen bij zehenry86 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:26:
[...]
Dividendrendement van ABN Amro is het hoogste van alle financials in de AEX en Midkap
Ik heb net via rabobank wel mijn turbo's Royal Dutch verkocht. Of heeft dat niets met hun storing te maken?neographikal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:14:
[...]
Klopt, maar als ze zo doorgaan niet, Turbo's liggen plat dankzij een technische storing bij ABN AMRO (wat geregeld voor lijkt te komen, ook bij het handelen bij ze)
Maarja, ik ben bij ABN weg vanwege die storingen en de trage orderdoorvoerMomenteel geen Turbo handel
Vanwege een technische storing bij ABN Amro is er momenteel geen Turbo handel mogelijk. Voor vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice op 020-6062666
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 26-04-2006 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq