Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ja dat kan best rendabel zijn :). Je kan zelfs met aandelen werken ipv met hefboominstrumenten (= turbo's, opties). Als ik jou was zou ik me er wat in verdiepen (lees een boek, pak een website..). En hou dit topic in de gaten ;). Negeer trouwens fora op beleggingssites, daar zitten louter wannabe voorkennis verklikkeraars (=doelloos geouwehoer ;)).

Als de markt weer een beetje aantrekt zou je in AEX turbo long kunnen stappen, heb ik goede resultaten mee bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Als je snel geld wilt verdienen kijk dan eens naar turbo's en opties. Maar inderdaad, blijf weg uit de forums van bijvoorbeeld iex.nl. Daar zitten mensen die volgens mij hele dagen hopendat een koers weer stijgt en halen daar de meest desperate voorbeelden voor aan. Luister daar in geen geval naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het simpelste adagium is:
• hebberig zijn als anderen angstig zijn; en
• angstig zijn als anderen hebberig zijn.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Cis schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:26:
Even een vraagje van een totale onbekende op de aandelenmarkt:
Ik wil graag een gokje wagen op de beurs. Maar dan gokje. Ik wil dus niet meer dan 1000 euro inleggen. En als het verkeerd uitpakt, dan ben ik op z'n hoogst 1000 euro kwijt. En anders heb ik geluk :) Het liefst doe ik alles op korte termijn (turbo's zijn dat geloof ik B) ). Mijn informatie haal ik van diverse economische sites (rtlz, iex, etc etc)
Kan dit rendabel zijn voor een onervaren persoon? (rekening houdend met transactiekosten en dat soort shit).
Nogmaals: ik ben helemaal onbekend dus ik moet nog heel veel gaan lezen (bijvoorbeeld: hoe koop ik aandelen, kan ik deze dezelfde dag nog verkopen of staat daar een min. tijd voor), maar ik wil van te voren even weten of het een denkbaar scenario is. Als mijn plannen verschrikkelijk stom zijn, begin ik er sowieso niet aan :)
Dat kan zeker rendabel zijn, ik heb zelf ongeveer hetzelfde gedaan. Je moet wel uiteraard de transactiekosten in de gaten houden, die met name bij lage bedragen nogal significant kunnen zijn. Het aankopen en verkopen op een dag is bij bijvoorbeld Alex of Binck geen enkel probleem, omdat je orders rechtstreeks naar de beurs gaan. Het kopen en verkopen gaat bij Binck (waar ik alleen ervaring mee hebt) gewoon via internet, net zoals het bij bijvoorbeeld de beurscompetitie op IEX gaat. Als er genoeg aanbod of vraag is, dan is je aandeel, optie of turbo vaak al ge- of verkocht op het moment dat je op 'bevestigen' klikt. Als je op korte termijn wil handelen zijn Turbo's of opties denk ik wel interessant. Aandelen schieten volgens mij niet zo op bij lagere bedragen omdat je transactiekosten vaak hoog zijn, waardoor je behoorlijk wat koerswinst moet behalen om die überhaupt terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij Turbo's is trouwens in principe altijd handel mogelijk omdat de ABN-Amro zelf een markt ervoor onderhoud. Oftewel zij zorgen altijd voor (meestal de gunstigste) bied- en laatkoersen voor al hun turbo's.

Let er wel op dat door die steeds wijzigende bied- en laatkoersen je niet altijd even goed een stop-loss order kunt plaatsen, de koers die de ABN je bied kan wel 20% dalen zonder dat er ook maar een stuk van verkocht werd en dus je stop-loss gewoon niet getriggered wordt...

Bij Alex kan je vziw op die Turbo's een eigen stop-loss plaatsen door met conditionele orders te werken, waarbij je dus de koers van de onderliggende waarde kan gebruiken voor je verkoop conditie.
Bij Binck willen ze zoiets ook gaan introduceren (ze moeten wel, de concurrent heeft het ;) ), maar tot die tijd kan je alleen effectief stop-loss orders opgeven voor de turbo's waar veel handel in is (zoals de AEX-turbo's Long en Short met de sterkste hefboom).

Overigens heb ik doorgaans wel vrij goede ervaringen met turbo's, alleen heb ik de laatste paar weken ofwel net te vroeg verkocht ofwel de verkeerde kant op gegokt. En verder is er eventueel nog het nadeel van de ingebouwde stop-loss van de turbo zelf, die ook getriggered wordt als dat niveau intra-day geraakt wordt. Dat laatste is heel vervelend als de koersbeweging gaat zoals je voorspelt, maar net iets te ver doorzakt/stijgt en dus toch even de stop-loss raakt. En ja, daar heb ik ervaring mee :X :)
Opties hebben dat dan weer niet, maar die hebben als nadeel dat ze een expiratiedatum hebben en dat ze dan potentieel waardeloos aflopen en daardoor sowieso minder waard worden als de expiratiedatum dichter bij komt en ze out-the-money zijn.
Overigens hebben de out-the-money opties vaak nog weer een scherpere hefboom dan turbo's, waardoor je in theorie nog meer winst kan maken (800% gebeurt bijv wel eens in een dag).

Voor een beginner zou ik trouwens Turbo's adviseren (bij keus uit opties en turbo's), uit persoonlijke ervaring, maar kijk uit met de aankoop van turbo's die dus vlak onder/boven de koers zit. Als er nu bijv een Turbo AEX Long (452) was zou ik je die afraden te kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 10-03-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van de week twee calls RD 22,50 okt 2008 gekocht, maar het wil nog niet heel erg. Even een beetje afwachten, gezien de koersen van de afgelopen tijd van RD moet er wel weer wat bij kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
[quote]Opties hebben dat dan weer niet, maar die hebben als nadeel dat ze een expiratiedatum hebben en dat ze dan potentieel waardeloos aflopen en daardoor sowieso minder waard worden als de expiratiedatum dichter bij komt en ze out-the-money zijn.
Overigens hebben de out-the-money opties vaak nog weer een scherpere hefboom dan turbo's, waardoor je in theorie nog meer winst kan maken (800% gebeurt bijv wel eens in een dag).[quote]
Die expiratiedatum biedt echter ook weer een andere aspect aan de opties, aangezien ook eventuele verwachtingen in een optie die nog wat langer loopt zijn meegenomen. Hierdoor is het dus mogelijk dat een optie meer waard is dan wat hij puur op basis van de koers op het onderliggende stuk zou zijn. Met name voor opties die pas over een langere tijd expireren maar waarvan de waarde nog out-of-the-money is, kun je hier wel grappige dingen mee doen (en oook veel geld mee verliezen). Turbo's hebben een iets minder groot risico, maar daardoor dus ook vaak wat minder hoge winsten dan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
neographikal schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:45:
Van de week twee calls RD 22,50 okt 2008 gekocht, maar het wil nog niet heel erg. Even een beetje afwachten, gezien de koersen van de afgelopen tijd van RD moet er wel weer wat bij kunnen :)
2008? Zal wel 2006 zijn denk ik :) Wel een beetje lange termijn, imho.. dan moet je ze denk ik wel wat langer aanhouden om wat winst te maken (of een grote koersstijging meemaken).
Het is vandaag tot nu toe wel weer een beetje roodgekleurde dag op de beurs :(
Alleen dat TomTom is opeens weer aan het stijgen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Martin Sturm op 10-03-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat valt heel hard mee, het was trouwens dec 2008, my bad.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/chart.jpg

Hij beweegt zeker lekker mee met de koers, mede omdat hij behoorlijk ver in-the-money is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Het valt inderdaad nog mee met de 'stabiliteit' van die call. Sommige calls met een veel kortere looptijd op aandelen reageren veel minder op koersfluctuaties dan deze RD opties inderdaad.

SNS heeft koersdoel Buhrman verhoogd, en gelijk gaat het aandeel van een klein verlies naar een winst van meer dan een procent :) Is goed voor m'n Calls. Echt grappig om te zien.. zat toevallig net naar de streaming koersen te kijken op Binck, binnen 2 minuten of zo van -0,3 procent naar +1,45 %

[ Voor 18% gewijzigd door Martin Sturm op 10-03-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Om het topic weer even nieuw leven in te blazen en omdat het erop lijkt dat er betere tijden aankomen een schopje. Zojuist een turbo Royal Dutch met stoploss van 20,50 en een hefboom van 3.8% gekocht. Beetje op safe spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ik heb m'n puts AEX mrt 450 niet op tijd verkocht.. Ze stonden op 150% winst, nu krijg ik ze aan de straatstenen niet meer kwijt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yep, dat is heel irritant en imho het grootste nadeel van Opties, als ze eenmaal OTM zijn en dicht bij hun expiratie komen heb je er niks meer aan en moet het wel heel bijzonder lopen wil het in 2.5 dag nog die kant op gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door ACM op 14-03-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vandaag een redelijke dag gehad, calletje iets de plus in en, hehe, Reed begint te lopen :) Het zou tijd worden, nu nog lekker doorstoten naar de 12,50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ja dat is zo, best een nadeel overigens. Maar ik heb nu wel geleerd (middels een groot verlies) dat opties kopen op 2 maand van expiratie mij te risicovol is. Vanaf nu koop ik alleen nog maar opties waarbij de expiratie nog 6 maand weg is. Als je goed zoekt betaal je niet eens zoveel tijdswaarde.

Of koop turbo's. Leuke stoploss en leuke hefboom en het kan ook hard gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Sp aangepast, ben zelf nog niet echt tevreden over de afbeeldingen dus als iemand zich geroepen voelt. Verder wat links, tekst en uitleg toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Opties zijn idd tricky, maar kunnen wel enorm rendement opleveren. Thans maar eens long gegaan en zowaar is WS goed blijven liggen vandaag :o

Vrijdag maar eens afwachten, wellicht redden wel 470 deze week nog wel als expiratiespelletjes dat niet al te zeer doorkruizen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Leuke startpost, kan nu de titel van het topic ook aangepast worden?? ;)

edit: ontopic: ik durf nog steeds niet in te stappen, ik ben er niet van overtuigd dat de correctie echt is geweest namelijk, ik heb enkel nog wat long logicacmg in de pf, plus wat langlopend beleggingsfondsenspul. Ik hoop op een mooi AEX ritje binnenkort.

[ Voor 65% gewijzigd door Config op 15-03-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Config schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:03:
Leuke startpost, kan nu de titel van het topic ook aangepast worden?? ;)
Doe eens een voorstel? :P
edit: ontopic: ik durf nog steeds niet in te stappen, ik ben er niet van overtuigd dat de correctie echt is geweest namelijk
Ik heb er ook nog niet zoveel vertrouwen in nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
"Het grote beleggerstopic"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Ik zou meer 'Het grote beurstopic' voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me geen betere titel dan de huidige voorstellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:49:
Ik kan me geen betere titel dan de huidige voorstellen. :P
Ik vraag me ook af: Wat is er mis met de huidige titel? Dat uniforme "Het grote ... topic" komt ook mijn neus uit...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Cis schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Ik vraag me ook af: Wat is er mis met de huidige titel? Dat uniforme "Het grote ... topic" komt ook mijn neus uit...
Inderdaad, maar vond de tekst 'het grote beleggerstopic' beter in de sp staan. Maar kan dat zo nog veranderen hoor als er behoefte aan is. Zo gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Stelletje hypocrieten :P

Het was weer een kaasdag op de beurs, zonder nieuws sudderen we voort richting...Wie zal het zeggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het systeem zegt long, de feiten zeggen mij short (maar dat zeggen ze mij al sinds augustus 2005 :X)

Vooralsnog long dus omdat het systeem dat zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zo, voor het eerst echte turbo's gekocht.. Heb wat ASML gekocht op vrijdag..

Eens kijken wat die hefboomwerking voor mij in petto heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:46:
Zo, voor het eerst echte turbo's gekocht.. Heb wat ASML gekocht op vrijdag..

Eens kijken wat die hefboomwerking voor mij in petto heeft O-)
Long of short ? Die hebben er flink van langs gehad de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Long.. de dag ervoor was ook al een matige dag voor de chipbakkers.. toen sloot de turbo op 2.18 ofzo. ik heb ze gekocht op 1.60 op vrijdag toen zich een 2e daling inzette..

Nou ga ik ervanuit dat dit een beetje overdreven reactie is zo een daling en dat ik daarvan een graantje mee pak...

Ik moest toch sowieso eens leren om met echte turbo's om te gaan, dus ben benieuwd. Ze gingen in me schaduwportefeuille wel erg lekker. 800 euro aan turbo's en dat was hedendaags al 1300 euro waard. ( Aegon en ING )

_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 19-03-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

En long blijf ik vooralsnog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De beurs blijft maar doorgaan he? Steeds verder omhoog, wordt dat ook flink omlaag?
Ik ga er wel van uit en aangezien ik grotendeels uitgestapt ben hoop ik natuurlijk stiekem ook wel een beetje dat mijn "voorspelling" (angstig voorgevoel ;) ) uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn 'systeem' zegt long, maar mijn hart zegt short of cash. Het achterblijven van de Nikkei en de recente heisa rond de IJslandse krona en de MO beurzen voorspelt weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vrijdag Corus gekocht op € 1,22 vandaag verkocht voor € 1,35 toch een leuke winstje mee gepakt :)
Ik zit nog stiekem te kijken of ik niet instap in KPN of VNU (ik vind ze beide al vrij hoog staan nl.)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om me wellicht eens meer te verdiepen in het beleggen. Nu lees ik alleen overal dat het allemaal een beetje op zijn top zit, jammer...

Zelf denk ik dat het vooral een kick voor me is om op korte termijn te beleggen. Gewoon voor de lol ook. Of raden jullie dat ten zeerste af? Fondsen lijken me in elk geval doodsaai...

Ik heb 1000 euro te besteden. Als het verdampt, so be it, dan leef ik gewoon verder. Het geld is gewoon beschikbaar dus zeg maar. Dat was voor mij altijd voorwaarde nummer 1 om te beleggen.
Ik zal in elk geval een beetje meelezen in dit topic, altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:42:
Ik zit te denken om me wellicht eens meer te verdiepen in het beleggen. Nu lees ik alleen overal dat het allemaal een beetje op zijn top zit, jammer...

Zelf denk ik dat het vooral een kick voor me is om op korte termijn te beleggen. Gewoon voor de lol ook. Of raden jullie dat ten zeerste af? Fondsen lijken me in elk geval doodsaai...

Ik heb 1000 euro te besteden. Als het verdampt, so be it, dan leef ik gewoon verder. Het geld is gewoon beschikbaar dus zeg maar. Dat was voor mij altijd voorwaarde nummer 1 om te beleggen.
1000 Euro is niet heel veel om mee te beleggen, maar als je op korte termijn toch een leuke winst wilt halen, moet je je misschien eens gaan verdiepen in Turbo's. Hiermee kun je op een dag wel 20% winst behalen. Uiterraard zijn hier wel grote risico's aan verbonden, zeker voor onervaren beleggers. Als je op korte termijn een leuk zakcentje wil verdienen, zou ik je hier eens in gaan verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hoppa, weerstand 468 gekraakt :D Nu kan de weg naar boven worden voortgezet. Alleen ASML is jammer dat steeds meer wegglijdt, iemand nog calls op 19 hebben april :P Voor 5 cent mag je ze hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmja, ik vind Turbos en opties etc. toch wel wat eng. Ik weet er echt weinig vanaf. Om in te stappen bij aandelen lijkt me eenvoudiger. Maar ik zal het toch even gaan lezen.

Ik doe wel al lange tijd mee met internetspelletjes via iex.nl etc. maar dat is zo nep dat het geen lol aan is. Aandelen kunnen kopen op 4 cent en dan weer verkopen op 5 cent en dat elke 10 minuten totdat je vermogen verdubbeld is binnen een dag. Sowieso staat mijn rendement daar op 50% en zelfs die van mijn vriendin die meestal zomaar wat klikt heeft nog 60% in de boeken staan. Oftewel, zwaar boring en totaal niet realistisch.

Tijd om gewoon eens in het echt te spelen dus dacht ik zo. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:42:

Fondsen moet je niet nemen voor de kick inderdaad, die moet je nemen omdat je weet dat je zelf niet het geduld hebt om langere tijd een bepaald aandeel aan te houden of omdat het te duur is om in losse aandelen te gaan, etc.
Als je dus gewoon wat meer geld wilt verdienen met je geld dan op een spaarrekening, kijk dan naar beleggingsfondsen.

Maar als je op korte termijn wilt handelen, dan kan je in principe ook met de weg naar beneden grof geld verdienen (puts en turbo shorts gaan relatief harder omhoog dan de onderliggende waardes omlaag gaan), in principe kan je met afgeleide waarden net zo veel verdienen aan dalingen dan aan stijgingen, pas als de waarde zijwaarts gaat is het lastig geld verdienen eraan :P
In dat geval zou ik toch es naar turbo's kijken, er zijn er met verschillende hefbomen (rendementacceleratie en dus soort risico) voor elke onderliggende waarde. Van opties moet je er gelijk 100 kopen, dus als je wat lagere risico opties zou willen past dat weer niet in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

ACM schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:48:
in principe kan je met afgeleide waarden net zo veel verdienen aan dalingen dan aan stijgingen, pas als de waarde zijwaarts gaat is het lastig geld verdienen eraan :P
Of je moet opties gaan schrijven O-)

Dat is wel lef hebben, ik doe er beslist niet aan mee. Echter, slechts 1% van de gemiddelde tijd is er paniek op de beursvloer. Bedenk hoeveel geld je op zou kunnen halen door in een bullmarkt telkens iedere maand putopties te schrijven. Maar ja, bij een volgende 9/11 ben je dan zwaar het bokje :X

Niet aan mij besteed dus, hoogstens andersom (calls schrijven) in een berenmarkt als er voldoende geld op de rekening staat (zelf een ruime marge hanteren en niet tussentijds op vakantie gaan :*) ).

Wellicht ooit, nu slechts kopen van opties. Dan weet je wat je kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:48:
[...]

Fondsen moet je niet nemen voor de kick inderdaad, die moet je nemen omdat je weet dat je zelf niet het geduld hebt om langere tijd een bepaald aandeel aan te houden of omdat het te duur is om in losse aandelen te gaan, etc.
Als je dus gewoon wat meer geld wilt verdienen met je geld dan op een spaarrekening, kijk dan naar beleggingsfondsen.

Maar als je op korte termijn wilt handelen, dan kan je in principe ook met de weg naar beneden grof geld verdienen (puts en turbo shorts gaan relatief harder omhoog dan de onderliggende waardes omlaag gaan), in principe kan je met afgeleide waarden net zo veel verdienen aan dalingen dan aan stijgingen, pas als de waarde zijwaarts gaat is het lastig geld verdienen eraan :P

[...]

In dat geval zou ik toch es naar turbo's kijken, er zijn er met verschillende hefbomen (rendementacceleratie en dus soort risico) voor elke onderliggende waarde. Van opties moet je er gelijk 100 kopen, dus als je wat lagere risico opties zou willen past dat weer niet in je budget.
Ik zal me eens wat meer verdieping in Turbo's dan :) Ook al lijkt het me jammer na een week al "uitgespeeld" te zijn omdat al het geld op is ;)

Overigens, een vriend van me had het idee om ook in te stappen, eveneens met 1000 euro. De bedoeling is dat we elkaar proberen te overtuigen of het aandeel goed is voordat we erin stappen, om zo in het begin geen domme fouten te maken. Vingertjewijzen van "zie je wel dat dat aandeel stijgt" zullen we niet krijgen, daar kennen we elkaar te goed voor. Het lijkt voor mij als beginneling in elk geval fijn. Denken jullie dat zoiets verstandig is?

We zitten te denken bij Binck te gaan (vandaag kreeg ik infopakket binnen) en gebruik te maken van de aanbieding dat je beide 50 euro gratis transactiekosten krijgt als je een nieuwe klant aanbrengt (ik breng hem aan). Dat lijkt de verliezen door transactiekosten minder groot en dus een laag inlegbedrag (1000 euro) minder relevant.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Woei, Elsevier loopt lekker door; eindelijk. Nou de olies nog, want dat schiet écht niet op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
neographikal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:51:
Woei, Elsevier loopt lekker door; eindelijk. Nou de olies nog, want dat schiet écht niet op :X
Klote olie inderdaad, mijn turbo's doen ook helemaal niets op Royal Dutch. De hele tijd maar kwakkelen om en nabij de 25 euro.

Geef mij dan maar ING, mn grootste procentuele winst ooit: 96,6% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo's zijn toch een product van ABN. Ik weet niet hoe het zit, maar kun je dan bij een andere bank ook gebruik maken van deze turbo mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog een absolute newbie vraag. Er zitten aandelen op de beurs als KPNQWest, Tulip. Die zijn geen drol waard. Alleen is het zo dat als ze stijgen (of dalen) ook direct een percentage van 10% / 25% maken (knallen er altijd uit bij de stijgers en dalers). Ideaal in mijn internetspelletje, want op die manier kon je je bankrekening binnen een paar uur verdubbelen (kopen op laag, verkopen op hoog, kopen op laag, verkopen op hoog).

Wat is de drawback in het echt (even ervan uitgaan dat er geen goud aan de bomen groeit :P)? Zijn de aandelen niet meer te koop op zo'n lage koers (in tegenstelling tot internetspellen), zitten er andere kosten aan die de winst doen verdampen etc.? Iemand die me dat kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:42:
Turbo's zijn toch een product van ABN. Ik weet niet hoe het zit, maar kun je dan bij een andere bank ook gebruik maken van deze turbo mogelijkheid?
Ja dat kan :)

Bij Binck kan je ook Speeders doen. Is net zoiets als een Turbo alleen dan van een duitse bank.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:46:
[...]

Bij Binck kan je ook Speeders doen. Is net zoiets als een Turbo alleen dan van een duitse bank.
Ok, zal ik ook eens een boekje (site) over openslaan dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat er bedoeld wordt of je ook bij een andere bank in Turbo's kunt handelen, en ja, ook dat kan. Bij bijv. Binck kun je ook in Turbo's handelen. De transactiekosten zijn over het algemeen gewoon gelijk aan het aandelentarief. (tenminste dit is bij Binck zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zojuist Elsevier toch maar verkocht op 12,17, markt werd me te flauw en het aantal bieders begon weg te zakken :) 63,50 netto verdiend, dus ik zeur niet :P

Alleen de calls RD willen voor geen meter, fonds blijft maar stilliggen of een beetje dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Net ing verkocht met 200 euro winst :) Op een inleg van 200 euro.

Asml turbo's gekocht met stoploss van 14,20 en een hefboom van 5%. ASML lijkt toch de weg naar boven weer op te zoeken. En dan gaat het hard voorspel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TS: "Wat is een optie?
Een optie is een verhandelbaar koop- of verkooprecht dat betrekking heeft op een vaste hoeveelheid “onderliggende waarde”, bijvoorbeeld aandelen of een index. Ook de prijs en de datum waarop het recht kan worden uitgeoefend ligt van tevoren vast. Het kooprecht noemen we calloptie, het verkooprecht putoptie. Een calloptie neemt in waarde toe als de koers van de onderliggend"

En waar gaat het verder mee.

Ps: ik ga het topic even doorlezen verder, ik wil ook weer wat aandelen nemen wat nog niet wat en hoe, maar dit is wel een leuk ondersteuning om er over te spreken.
Ik heb aandelen van 2 robeco-fondsen gehad, zelf bepaald wanneer ik kocht of verkocht.]
Wil niet weer fondsen hebben denk ik, beheerskosten bleh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

gp500 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:23:
Wil niet weer fondsen hebben denk ik, beheerskosten bleh.
Bij een goedlopend fonds merk je weinig van die beheerskosten toch? Vergeet niet dat aandelen ook niet kostenvrij is, je hebt transactiekosten (relatief hoger dan die fondsen het voor doen) en bewaarloon (0.xx procent op jaarbasis meestal). Daarnaast heb je minder kennis van zaken dan je fondsbeheerders, dus over het algemeen hoef je minder moeite te doen om toch rendement te halen.
Ik overweeg (met mijn beetje geld) niet eens meer om losse aandelen te kopen, voor mij zijn het fondsen (gros van het geld), turbo's en opties. De eerste om daadwerkelijk mijn geld wat nuttigs te laten doen en de laatste twee vooral om actief met de beurs bezig te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:57:
Wat is de drawback in het echt (even ervan uitgaan dat er geen goud aan de bomen groeit :P)? Zijn de aandelen niet meer te koop op zo'n lage koers (in tegenstelling tot internetspellen), zitten er andere kosten aan die de winst doen verdampen etc.? Iemand die me dat kan uitleggen?
Een bedrijf als KPNQWest is vziw al jaren failliet... dat de aandelen nog verhandeld worden verbaast mij eigenlijk, maarja. Met die zgn "penny stocks" kan je inderdaad grote winsten halen (zie Corus en Hagemeyer), maar ook grote verliezen (zie Van der Hoop). Sowieso zijn volgens mij al vaak de bedrijven die niet zo lekker draaien en je dus best een groot risico loopt dat je aandelen waardeloos worden en niemand ze meer van je wil kopen.
Dat zijn trouwens denk ik gelijk de belangrijkste nadelen: vrij veel risico en een grote kans dat je er geen kopers voor kan vinden als het eenmaal de verkeerde kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmz, ik begin me nu een beetje te verdiepen in dat turboverhaal, ik heb er nog nooit wat mee gedaan maar het ziet er op zich wel interessant uit. Ik heb deze url al gevonden, maar het financieringsniveau wordt me nog niet geheel duidelijk. Er staat in dat het dividend wordt verrekend met het financieringsniveau zodat de koers er geen hinder van ondervindt, maar wat is daar het voordeel voor de belegger van? Welk voordeel heeft dat lagere financieringsniveau dus precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Alle ins en outs ken ik ook niet hoor. Met dividend hou ik me al helemaal niet echt bezig. Dat is voornamelijk leuk bij het hebben van aandelen. Ik zoek altijd een leuke stoploss uit, bij ASML heb ik die geprikt op 14.2. Verwacht niet dat ze dat zullen halen dus daarom die gepakt. Deze stoploss heeft een hefboom van 5.0%. En zo kies ik die.

Naar het financieringsniveau kijken doe ik dus niet echt, zolang heb ik turbo's toch niet. Ik speculeer die meer op korte termijn, en als het minder gaat dan hou ik ze net zo lang tot dat er weer winst is. Dat is wel het voordeel van turbo's boven opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:36:
Hmz, ik begin me nu een beetje te verdiepen in dat turboverhaal, ik heb er nog nooit wat mee gedaan maar het ziet er op zich wel interessant uit. Ik heb deze url al gevonden, maar het financieringsniveau wordt me nog niet geheel duidelijk. Er staat in dat het dividend wordt verrekend met het financieringsniveau zodat de koers er geen hinder van ondervindt, maar wat is daar het voordeel voor de belegger van? Welk voordeel heeft dat lagere financieringsniveau dus precies? :)
Het financieringsniveau is dat gedeelte dat de bank voor jou financiert, dat geld leen je dus als het ware. De rente die je zou moeten betalen wordt bij het financieringsniveau opgeteld, het dividend gaat er weer vanaf.

Wanneer de koers van de onderliggende waarde gelijk blijft wordt de turbo steeds minder waard, omdat de rente bij het financieringsniveau wordt opgeteld.

Je moet het een beetje zo zien:

Je koopt een aandeel X à € 100,-. De bank financiert 90% = € 90,-. Jijzelf financiert de rest, € 10,-. Dat is de prijs waarvoor de turbo verkocht wordt. Die € 90,- is het financieringsniveau. Over die € 90,- moet je rente betalen, stel 5% per jaar.

Na een jaar is het financieringsniveau gestegen naar € 94,50 (€ 90,- + 5%). Als de koers van het aandeel nog steeds € 100,- zou zijn, zou de turbo nog € 5,50 waard zijn (€ 100,- - € 94,50). Als bedrijf X nou € 2,50 per aandeel dividend zou uitkeren, zou het financieringsniveau € 92,- zijn (€ 94,50 - 2,50) en zou de waarde van de turbo dus € 8,- zijn.

koers van de turbo = koers van de onderliggende waarde - financieringsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:24:
[...]

Het financieringsniveau is dat gedeelte dat de bank voor jou financiert, dat geld leen je dus als het ware. De rente die je zou moeten betalen wordt bij het financieringsniveau opgeteld, het dividend gaat er weer vanaf.

Wanneer de koers van de onderliggende waarde gelijk blijft wordt de turbo steeds minder waard, omdat de rente bij het financieringsniveau wordt opgeteld.

Je moet het een beetje zo zien:

Je koopt een aandeel X à € 100,-. De bank financiert 90% = € 90,-. Jijzelf financiert de rest, € 10,-. Dat is de prijs waarvoor de turbo verkocht wordt. Die € 90,- is het financieringsniveau. Over die € 90,- moet je rente betalen, stel 5% per jaar.

Na een jaar is het financieringsniveau gestegen naar € 94,50 (€ 90,- + 5%). Als de koers van het aandeel nog steeds € 100,- zou zijn, zou de turbo nog € 5,50 waard zijn (€ 100,- - € 94,50). Als bedrijf X nou € 2,50 per aandeel dividend zou uitkeren, zou het financieringsniveau € 92,- zijn (€ 94,50 - 2,50) en zou de waarde van de turbo dus € 8,- zijn.

koers van de turbo = koers van de onderliggende waarde - financieringsniveau.
Duidelijke uitleg :) Ik begreep het al ongeveer, maar zo'n voorbeeldje maakt het nog net even duidelijker. Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks voor de overduidelijke uitleg, maar als je dit leest: "Hierdoor heeft een dividenduitkering geen invloed op de prijs van de Turbo." Dan klopt deze quote dus niet, als ik je verhaal tenminste goed interpreteer? Aangezien de koers van de turbo zou moeten stijgen wanneer het financieringsniveau afneemt?

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 23-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou me niet te druk om zowel de stijging van het financieringsniveau (is maandelijks meen ik) als "gedoe met dividend" maken bij turbo's. Ikzelf heb iig geen enkele turbo langer dan een paar weken gehouden, bij continu stijgende of juist dalende koersen is het namelijk interessant om na verloop van tijd je huidige turbo te verkopen (de hefboom neemt tenslotte steeds verder af omdat doorgaans de waarde sneller stijgt dan het financieringsniveau) en nieuwe, "scherpere" voor dat geld terug te kopen, ook na aftrek van transactiekosten kan je er zelfs met een paar honderd euro aan eerste inleg nog steeds ruim mee winnen tov dezelfde turbo aanhouden.
Bij meer wisselende koersen hou je waarschijnlijk je turbo's al helemaal niet lang in je portefeuille.

Uiteraard zijn er ook strategieen mee uit te voeren waar je juist minder scherpe turbo's neemt, zodat je minder risico hebt, maar aan de hoeveelheid omzetten van vooral de scherpste turbo's te zien is dat niet wat "men" er mee doet (en ik dus ook niet) :)

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 23-03-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:57:
Ik heb trouwens nog een absolute newbie vraag. Er zitten aandelen op de beurs als KPNQWest, Tulip. Die zijn geen drol waard. Alleen is het zo dat als ze stijgen (of dalen) ook direct een percentage van 10% / 25% maken (knallen er altijd uit bij de stijgers en dalers). Ideaal in mijn internetspelletje, want op die manier kon je je bankrekening binnen een paar uur verdubbelen (kopen op laag, verkopen op hoog, kopen op laag, verkopen op hoog).

De aandelen zijn inderdaad niet te koop. Tenminste je kunt zein theorie wel kopen, maar in de praktijk eigenlijk niet. Je moet namelijk kijken naar de bieders en laters. Bij KPNQWest schommelt de koers altijd tussen de 0,04 en de 0,05. Wat er dan aan de hand is, is dat er ontzettend veel aandelen te koop staan voor 0,05 en dat er ontzettend veel vraag is, maar het hoogste dat men wil betalen is 0,04 cent. Er vind dus totaal geen handel plaats, omdat de vragers niet bereid zijn 0,05 te betalen (logisch want dan zul je nooit winst maken, want ze gaan nooit naar de 0,06) en de laters zullen ze nooit laten gaan voor 0,04, omdat zij dan verlies draaien. De koers veranderd echter wel vaak, maar je moet ook kijken naar het volume. Vaak zie je dat er dan bijvoorbeeld 20 aandelen (wat neerkomt op 80 cent), zijn verkocht voor 0,04, zodat de koers 20% daalt, of dat er 20 aandelen zijn gekocht voor 0,05 zodat de koers met 25% stijgt. Dit doen volgens mij alleen een paar lolbroeken, die het leuk vinden om de stijger of daler van de dag op deze manier te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens nog een beetje maf vraagje... Ik heb behoefte aan een klein beetje advies met mijn eerste stapjes op de aandelenmarkt. Dan bedoel ik geen advies van welke aandelen ik moet nemen ofzo, maar meer de terminologie, juiste interpretatie van gegevens en dergelijke (bij opties en turbo's).

Ik vroeg me af of er misschien iemand is die ik op MSN mag toevoegen om dat te vragen zodra die eerste stapjes plaats vinden. Als ik zo'n optiematrix bekijk (bijvoorbeeld) word ik namelijk al duizelig, terwijl ik de principes en dergelijke wel goed denk te snappen. Dus ik zoek een beetje iemand die mijn gedachtengang naar de prakrijk kan vertalen wanneer ik daar zelf niet uit kom.

Do I make sense? :P Nouja, goed, iemand die het ziet zitten me af en toe een beetje te helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:55:
[...]

De aandelen zijn inderdaad niet te koop. Tenminste je kunt zein theorie wel kopen, maar in de praktijk eigenlijk niet. Je moet namelijk kijken naar de bieders en laters. Bij KPNQWest schommelt de koers altijd tussen de 0,04 en de 0,05. Wat er dan aan de hand is, is dat er ontzettend veel aandelen te koop staan voor 0,05 en dat er ontzettend veel vraag is, maar het hoogste dat men wil betalen is 0,04 cent. Er vind dus totaal geen handel plaats, omdat de vragers niet bereid zijn 0,05 te betalen (logisch want dan zul je nooit winst maken, want ze gaan nooit naar de 0,06) en de laters zullen ze nooit laten gaan voor 0,04, omdat zij dan verlies draaien. De koers veranderd echter wel vaak, maar je moet ook kijken naar het volume. Vaak zie je dat er dan bijvoorbeeld 20 aandelen (wat neerkomt op 80 cent), zijn verkocht voor 0,04, zodat de koers 20% daalt, of dat er 20 aandelen zijn gekocht voor 0,05 zodat de koers met 25% stijgt. Dit doen volgens mij alleen een paar lolbroeken, die het leuk vinden om de stijger of daler van de dag op deze manier te bepalen.
Ik begreep het ja, maar bedankt voor de uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ Matjong: als je de sp goed hebt doorgelezen en je hebt op verschillende sites je kennis op gedaan dan mag je mij wel het een en ander vragen. Overigens kan dat ook gewoon in dit topic, er zullen vast meer mensen meelezen met beginnersvragen. Is dus ook handig om het hier te vermelden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:41:
@ Matjong: als je de sp goed hebt doorgelezen en je hebt op verschillende sites je kennis op gedaan dan mag je mij wel het een en ander vragen. Overigens kan dat ook gewoon in dit topic, er zullen vast meer mensen meelezen met beginnersvragen. Is dus ook handig om het hier te vermelden denk ik ;)
Ja ok, maar dat kan lijkt me zomaar een dagje duren en dan is t misschien te laat he bij dingen als aandelen. Maar ok. :P

Maar goed, op het moment zie ik het wel zitten op niet al te lange termijn te investeren in Getronics en ASML. Beredenering:

Getronics: gezeur Italiaanse tak, flink onderuit gegaan en er was de dreiging dat dat er ook in andere takken van het bedrijf misschien geklooi was. Zelf denk ik dat dat laatste meer op sentiment en blabla beredeneert is dan op harde feiten. In elk geval is algemene sentiment (trend) volgens mij de komende dagen nog dalend maar maakt het aandeel daarna interessant voor beleggers. Ergens rond de 9 euro ofzo. Misschien nog iets lager.

ASML: na de flinke stijgigingen afgelopen tijd effe een klein dipje. Bedrijf heeft wat last van toekomstvisie ivm weinig doorgroeimogelijkheden. Bedrijfstructuur is echter nog steeds gezond, winstverwachtingen zijn zover ik weet goed. Wel verwacht ik dat het aandeel de komende dagen nog lichtjes daalt naar rond de 16 euro om daarna weer omhoog te gaan.

Nu zijn er een aantal dingen die ik lastig vind, ik hoop dat jullie me wat uitleg kunnen geven:

* ik verwacht dat beide aandelen eerst nog wat gaan dalen... zolang ze dalen vind er aanbod plaats, en zou ik kunnen kopen... wanneer het aandeel echter stijgt lijkt me het aanbod aandeel beperkt worden, dus moet in de daling gekocht worden (alom bekende schatting wanneer het dal in zicht is). Betekent het daarbij dat je bijna altijd nog wat verlies maakt in eerste instantie bij het kopen van aandelen (omdat je mazzel / veel kennis nodig hebt precies het diepste punt in te schatten), of is er ook mogelijkheid te kopen wanneer de eerste stijging zich begint in te zetten?

* Beide bedrijven presenteren hun cijfers in april. Nu is het volgens mij zo dat de cijfers niet zozeer hun uitwerking op de koers hebben als van of de cijfers goed zijn, maar meer of het naar de verwachtingen is van beleggers. Ook al is de winst 200%, maar had men op 300% gerekend, dan nog kan het dalen. Dit klopt wel aardig toch? Mijn vraag is verder of cijfers bijna altijd hun uitwerking hebben op de koers en met name hoe groot die invloed is. Dat dat varieert weet ik wel (soms reageert men lauwtjes en soms heel sterk), maar is hier een soort trend in dat men over het algemeen juist heel erg sterk / lauw reageert op bepaalde cijfers?

Verder heb zijn er voor mij nog wat onduidelijkheden wat betreft turbo's en opties en de interpratie van die matrixen en dergelijke, maar daar ga ik eerst nog even goed naar kijken als ik het volle account heb (heb nu alleen proefaccount en die heeft beperkte opties en daarom kan ik niet op bepaalde pagina's komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Poeh wat een lang bercht :P

Het gaat bij jaarstijgingen vooral om de verwachtingen. Als men 300% verwacht en 150% wordt gepresenteerd dan kan er zo een hap afgaan.

Om even jou misverstand weg te nemen, je hoeft niet in een daling van de koers te verkopen. Je kan prima in een stijging kopen hoor, daarom stijgt de koers ook, omdat mensen tijdens de stijging bijkopen. Niet alleen daarom natuurlijk maar dat heeft er wel mee te maken. Vaak betaal je dan 2 cent meer dan de huidige koers ofzo maar dan heb je het aandeel in ieder geval.

Getronics is inderdaad interessant, maar ik stap pas weer in als de echte daling achter de rug is. Als het bedrijf weer 4% in koers erbij heeft gekregen en de geluiden weer positiever worden dan stap ik in. Niet in een daling, vaak daalt de koers zoals je aangeeft dan nog wel wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:51:
Poeh wat een lang bercht :P

Het gaat bij jaarstijgingen vooral om de verwachtingen. Als men 300% verwacht en 150% wordt gepresenteerd dan kan er zo een hap afgaan.

Om even jou misverstand weg te nemen, je hoeft niet in een daling van de koers te verkopen. Je kan prima in een stijging kopen hoor, daarom stijgt de koers ook, omdat mensen tijdens de stijging bijkopen. Niet alleen daarom natuurlijk maar dat heeft er wel mee te maken. Vaak betaal je dan 2 cent meer dan de huidige koers ofzo maar dan heb je het aandeel in ieder geval.

Getronics is inderdaad interessant, maar ik stap pas weer in als de echte daling achter de rug is. Als het bedrijf weer 4% in koers erbij heeft gekregen en de geluiden weer positiever worden dan stap ik in. Niet in een daling, vaak daalt de koers zoals je aangeeft dan nog wel wat langer.
Ja en daar zit dus iets wat ik niet snap... Je zegt dat je ook prima kunt kopen als een aandeel stijgt. Maar als een aandeel stijgt (en de tendens is dat het zo blijft) zouden mensen toch gek zijn hun aandelen te verkopen? Oftewel, er is dan minder aanbod en de vraag is heel wat groter (dus: een tekort). Er is vast wel aanbod van mensen die denken dat het gaat dalen (of Jan Modaal die zijn hypotheek moet afbetalen en het geld snel nodig heeft :P), maar het wordt lastig aan aandelen komen en je moet er snel bij zijn... Verder lijkt me dat het aanbod van opties ook marginaal is...

Ik hoop trouwens dat jullie het niet erg vinden dat ik zoveel vraag? Het zijn dingen die ik niet zo snel elders kon vinden op het net... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Helemaal niet erg hoor ;) Er zijn altijd mensen die willen verkopen. Als de tendens is dat een aandeel stijgt dan wil dat niet zeggen dat iedereen dat denkt hoor.

Maar dit soort dingen kun je ook niet altijd snappen. Zoals jij het zegt klinkt het ook logisch dat je niet kan kopen. Maar het klopt niet, je kan altijd aandelen kopen. Alleen betaal je soms dan iets meer dan de koers. Misschien dat iemand anders het je duidelijker kan uitleggen. Maar opzich kan je altijd kopen, dat is de moraal van het verhaal.

Als iedereen dus denkt dat de koers gaat stijgen en er is weinig aanbod en veel vraag dan resulteert dit vaak in snelle explosieve koersstijgingen en ben je soms al te laat. Nogmaals, ik leg het misschien niet echt duidelijk uit.

Met opties is het een anders verhaal omdat er gewoon minder opties zijn dan aandelen. Bij opties moet je vaak 5 cent meer betalen om aan een optie te komen. Of je moet inzitten op de huidige koers met het risico dat je een paar uur moet wachten op je order. Hopelijk komt er iemand in dit topic met een duidelijkere uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh :) Het wordt me wel vrij duidelijk hoor nu door je uitleg! Ook al is niet alles helemaal helder, de uitvoering wel en daar gaat het natuurlijk om in eerste instantie ;) Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das ook leuk... Zit je een beetje te spelen op binck.nl knalt hun database eruit. Je zal maar net je aandelen willen verkopen of iets dergelijks, das wel lullig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
dan kan je volgens mij altijd nog telefonisch je order doorgeven. Alex.nl heeft dit soort problemen de afgelopen jaren niet meer gehad. Erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:56

xdc

iemand nog goeie tips qua beleggingsfondsen ?

ik zit nu alleen in AEX shadows.

Ik dacht aan China equity funds en German Equity ..
andere leuke fondsjes iemand ?

turbo's en opties heb ik geen tijd voor

[ Voor 12% gewijzigd door xdc op 24-03-2006 15:44 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 algemene vragen. Ik heb ondertussen wel begrepen dat ik bijzonder veel de laatste nieuwtjes op de beurs moet gaan volgen, maar kan daar misschien wel een beetje help bij gebruiken:

- Zijn er bepaalde analyses of analisten / sites die mensen hier graag bezoeken? Het web staat er namelijk zo vol mee dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik vond zelf wel o.a. http://www.guruwatch.nl/, dat leek me een heel aardig site. Naar aanleiding van informatievergaring over Turbo's kwam ik ook nog op http://www.turbotraders.nl. Van mijn beurspel kende ik http://www.iex.nl/ al.

- Op dit gebruik ik enkel van binck als mijn informatievoorziening (nieuws, agendapunten, hier en daar een modelletje etc.). Ik ga er vanuit dat het web meer te bieden heeft. Heeft iemand nog adviezen voor andere sites die goede en snelle informatie bieden (als het effe kan gratis )? Verder is google is bij veel projecten een grote vriend. Is het ook geschikt voor beleggen of is het dan onmogelijk het kaf van de koren te scheiden wat betreft adviezen, meningen, analyses etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
German equity? Waarom? De laatste berichten die ik heb gezien is dat de Duitse economie nog altijd met grote problemen te kampen heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Hmm... na zo'n 2 weekjes te hebben gekeken en gespit op internet, denk ik toch maar dat ik voor een beleggingsfonds moet gaan. Als ik alles goed begrepen heb, hoef je hier minder bekend te zijn met de veranderingen op de beurs. Je belegt in een fonds, en dat fonds zorgt er zelf weer voor dat ze winst maken (althans: dat trachten ze).

Zit er nog veel verschil tussen de dienstverleners voor de beleggingsfondsen?
Ik zat zojuist even bij SNS Fundcoach te kijken, en zij hebben het, ogenschijnlijk, best makkelijk gemaakt. Interface ziet er duidelijk uit, en het beleggen lijkt ineens een peuleschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ Matjong, als je wat meer weet van steunen, weerstanden enzo dan maak je zelf ook wel je eigen technische analyses. Wat ik zelf vaak als bevestiging gebruik zijn de technische analyses van Wessel Aslander die hij publiceert op wallstreetweb.nl.

Hele goede technische analyses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cis schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:21:
Hmm... na zo'n 2 weekjes te hebben gekeken en gespit op internet, denk ik toch maar dat ik voor een beleggingsfonds moet gaan. Als ik alles goed begrepen heb, hoef je hier minder bekend te zijn met de veranderingen op de beurs. Je belegt in een fonds, en dat fonds zorgt er zelf weer voor dat ze winst maken (althans: dat trachten ze).
Het grootste probleem dat je hebt is uitzoeken in welk fonds of welke fondsen je wilt beleggen ;)
Want ook bij beleggingsfondsen loop je al kans dat je moet gaan 'spreiden', tenzij je natuurlijk een wat algemener fonds neemt (bijv een mixfonds in een bij je passend risicoprofiel). Op morningstar.nl kan je een hoop gegevens over die beleggingsfondsen vergelijken.
Zelf heb ik een poging gedaan om een aardige, gespreide indeling van fondsen te bedenken die binnen de sector of regio het beste rendenemt halen.
Of het op den duur beter presteert dan domweg een "hoog risico"-mixfonds kopen zou ik niet weten, het geeft iig een beter hobbygevoel ;)
Zit er nog veel verschil tussen de dienstverleners voor de beleggingsfondsen?
Ik zat zojuist even bij SNS Fundcoach te kijken, en zij hebben het, ogenschijnlijk, best makkelijk gemaakt. Interface ziet er duidelijk uit, en het beleggen lijkt ineens een peuleschil :)
Kwa dienstverlening zou ik het niet weten. Nadeel bij beleggingsfondsen is imho vooral dat er geen enkele bank 'alle' fondsen aanbiedt, maar overigens vaak wel genoeg interessante. Ander nadeel is bij bijv SNS Fundcoach dat je na verkopen van je fondsen nog enkel dagen moet wachten tot je eindelijk je geld terug hebt, bij direct op de beurs kopen heb je het direct terug.
Maar op de beurs zijn de kosten weer een stuk hoger (zeker voor de kleinere bedragen) en betaal je meestal bewaarloon.

Het belangrijkste verschil tussen de diverse aanbieders is denk ik vooral de flexibiliteit van het systeem (rekening van andere banken kunnen gebruiken zoals bij fundcoach) en het aanbod van fondsen (fundix heeft vziw de grootste keus, maar dat is niet per se een voordeel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:47:
@ Matjong, als je wat meer weet van steunen, weerstanden enzo dan maak je zelf ook wel je eigen technische analyses. Wat ik zelf vaak als bevestiging gebruik zijn de technische analyses van Wessel Aslander die hij publiceert op wallstreetweb.nl.

Hele goede technische analyses!
Ik zal er eens naar kijken. :) Ik denk dat het voor een leek wel interessant is om ze te volgen. Volgens mij kun je er o.a. goed van leren wat voor factoren er meespelen op de beurs, hoe bepaalde personen tegen dingen aankijken (inzichten), het leren van nieuwe termen en mogelijke interpretaties van die termen (weerstanden etc.).. Dat lijken me leerzame dingen. Ik doe het niet zozeer om het advies zo nodig op te volgen.

Even iets anders trouwens. Wat denken jullie van Corus in combinatie met de case Indiër Lakshmi Mittal die Arcelor wil overkopen? De groei van Corus is nu natuurlijk (meer dan) aardig, maar wanneer bekend wordt dat Lakshmi Arcelar overkoopt wordt Corus opeens een heel klein spelertje. Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde (wanneer het niet doorgaat is dat positief voor Corus). Ik geloof dat een deze weken een beslissing wordt verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 12:21
neographikal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:46:
Thanks voor de overduidelijke uitleg, maar als je dit leest: "Hierdoor heeft een dividenduitkering geen invloed op de prijs van de Turbo." Dan klopt deze quote dus niet, als ik je verhaal tenminste goed interpreteer? Aangezien de koers van de turbo zou moeten stijgen wanneer het financieringsniveau afneemt?
De koers van de turbo stijgt niet, want op de dag dat het aandeel ex-dividend gaat daalt de aandelenkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 14:25
Vanochtend ff wat turbo's Buhrmann en Hagemeyer gekocht, sta meteen flink in de plus. :) Eerste turbo ervaring voor mij...

Wat ik me afvraag, hoeveel euro is een order bij jullie gemiddeld? Bij mij is het momenteel 2500 € (startkapitaal=10k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Varieert, call's koop ik, altijd minimaal drie stuks vanwege de transactiekosten, prijs varieert. Aandelen probeer ik inderdaad minimaal 2000 aan te houden, ook weer vanwege de transactiekosten :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 27-03-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:30:
Varieert, call's koop ik, altijd minimaal drie stuks vanwege de transactiekosten, prijs varieert. Aandelen probeer ik inderdaad minimaal 2000 aan te houden, ook weer vanwege de transactiekosten :)
offtopic:
nieuw icoon neo, had je niet herkend

Ik doe altijd aandelen meer dan 1000 euro en opties meer dan 300-400. Bij opties zijn de transactiekosten niet zo belangrijk, bij Turbo's ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Aenarion schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:28:
Vanochtend ff wat turbo's Buhrmann en Hagemeyer gekocht, sta meteen flink in de plus. :) Eerste turbo ervaring voor mij...

Wat ik me afvraag, hoeveel euro is een order bij jullie gemiddeld? Bij mij is het momenteel 2500 € (startkapitaal=10k)
gem. 10K per aandelentransactie. voor opties gem. 500euro. Maar ik schrijf meer opties dan dat ik ze koop.
BUHR gaat inderdaad weer lekker vandaag. Die houd ik nog wel even vast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Hagemeyer ging ook heerlijk, ik heb risico genomen, en de turbo met het hoogste financieringsniveau gekocht.

Ik was verbaast in hoeveel winst dat zich vertaalde bij die turbo...

Voortaan alleen turbo's voor mij. ;) (kmag nog geen opties :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Jammer dat de beurs een groot deel van de winst verspeelde. Het zag er zo mooi uit voor asml :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:50:
[...]

gem. 10K per aandelentransactie. voor opties gem. 500euro. Maar ik schrijf meer opties dan dat ik ze koop.
BUHR gaat inderdaad weer lekker vandaag. Die houd ik nog wel even vast,
Even voor de beginners hier: ongedekt opties schrijven is uitermate gevaarlijk en dom. Vaak zul je het ook niet kunnen vanwege de marginverplichting, maar let erop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:46:
In de koers van een aandeel zit (ook) de dividendverwachting meegerekend. Wanneer het dividend net is uitgekeerd is deze dividendverwachting op de korte termijn (waarvoor je turbo's toch eigenlijk koopt) vrijwel 0. Als 'turbo-bezitter' krijg je geen dividend (je bezit immers geen aandeel). Het zou dus niet 'eerlijk' zijn om in de koers van de turbo geen dividend mee te rekenen.

Zie ook:
henry86 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:31:
[...]

De koers van de turbo stijgt niet, want op de dag dat het aandeel ex-dividend gaat daalt de aandelenkoers.
De aandelenkoers daalt, omdat de aandeelhouders op korte termijn geen dividend meer krijgen. Aandeelhouders hebben voordeel bij een dividenduitkering gehad (zij krijgen immers dividend), turbo-houders niet (zij bezitten geen aandeel). Daarom wordt het dividend verrekend met het financieringsniveau, om toch de turbo-houders ook dat voordeel te bieden.

edit:
Sorry voor de late reactie, ik ben echt 8) druk met mijn werk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 12:21
neographikal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:49:
[...]

Even voor de beginners hier: ongedekt opties schrijven is uitermate gevaarlijk en dom. Vaak zul je het ook niet kunnen vanwege de marginverplichting, maar let erop! :)
Helemaal niet dom. Natuurlijk is het wel gevaarlijk, maar in sommige gevallen is het de perfecte strategie om winst te behalen.
Niet voor niets wordt het schrijven van opties veelvuldig gebruikt door de gevorderde of professionele belegger.

Ook de marginverplichting is een relatief klein probleem. Als je bijvoorbeeld een synthetisch aandeel (long) opzet, dus een call koopt en een put schrijft dan is de put ongedekt, maar de marginverplichting is significant lager dan het bedrag dat je had moeten uitgeven als je gewoon een aandeel had gekocht.

[ Voor 216% gewijzigd door Henry86 op 28-03-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
henry86 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:11:
[...]
Helemaal niet dom. Natuurlijk is het wel gevaarlijk, maar in sommige gevallen is het de perfecte strategie om winst te behalen.
Niet voor niets wordt het schrijven van opties veelvuldig gebruikt door de gevorderde of professionele belegger.
Het kán een zeer hoog rendement opleveren, maar evenzo een extreem verlies. Sterker nog, met ongedekt schrijven is je potentiele verlies oneindig groot.

Mijn advies: nooit doen. Ik zou het risico in ieder geval niet willen lopen, tenzij je dus af gaat dekken dmv aandelen etc :) Op het moment dat je je koop gaat ondersteunen met aandelen of een andere optie, schrijf je naar mijn mening niet ongedekt meer.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 28-03-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Laatste vraagje van mijn kant voorlopig:
Ik heb net SNS Fundcoach binnen, waarmee ik dus de wereld van de beleggingsfondsen in kan duiken.
Nu vraag ik me alleen af hoe je kan "voorspellen" of een beleggingsfonds het goed gaat doen.
Van aandelen snap ik dat een overname of jaarwinst een forse stijging / daling kan betekenen. Maar voor fondsen, geldt hiervoor hetzelfde? Of is het bij fondsen meer een "gok", die je doet op basis van resultaten die in het verleden behaald zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Cis schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:56:
Laatste vraagje van mijn kant voorlopig:
Ik heb net SNS Fundcoach binnen, waarmee ik dus de wereld van de beleggingsfondsen in kan duiken.
Nu vraag ik me alleen af hoe je kan "voorspellen" of een beleggingsfonds het goed gaat doen.
Van aandelen snap ik dat een overname of jaarwinst een forse stijging / daling kan betekenen. Maar voor fondsen, geldt hiervoor hetzelfde? Of is het bij fondsen meer een "gok", die je doet op basis van resultaten die in het verleden behaald zijn?
Je bent over het algemeen overgeleverd aan de fondsmanagers van deze fondsen. Zij zullen handelen op basis van een bepaald risicoprofiel wat bij dit fonds hoort (staat er als het goed is altijd bij vermeld). Uiteraard kan je wel een klein beetje sturen. Als jij 'voorspelt' dat Azie de komende jaren nog steeds een enorme vlucht gaat nemen, dan stap je natuurlijk in een fonds wat zich richt op Azie. Als je verwacht dat ...etc etc.
Forse stijgingen/dalingen zijn bij fondsen minder gebruikelijk als bij aandelen, alhoewel er uitzonderingen zijn. Vorig jaar zijn veel fondsen tussen 20-25% gestegen, maar ook de AEX heeft soortgelijke stijging laten zien (te lui nu om exacte perc. op te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...

Als je een limietorder zet om een aandeel bij een bepaald bedrag te kopen, moet je dan pas transactiekosten betalen zodra je deze koop hebt of al zodra je de order indient? Ik wil op zich bij een bepaalde prijs een aandeel kopen, maar niet zolang het er nog boven zit. En heb ook geen zin om transactiekosten voor jan lul te betalen als de koers niet zakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn transactiekosten, dus je betaalt als de transactie plaatsvindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

sverzijl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:01:
[...]

Je bent over het algemeen overgeleverd aan de fondsmanagers van deze fondsen. Zij zullen handelen op basis van een bepaald risicoprofiel wat bij dit fonds hoort (staat er als het goed is altijd bij vermeld). Uiteraard kan je wel een klein beetje sturen. Als jij 'voorspelt' dat Azie de komende jaren nog steeds een enorme vlucht gaat nemen, dan stap je natuurlijk in een fonds wat zich richt op Azie. Als je verwacht dat ...etc etc.
Forse stijgingen/dalingen zijn bij fondsen minder gebruikelijk als bij aandelen, alhoewel er uitzonderingen zijn. Vorig jaar zijn veel fondsen tussen 20-25% gestegen, maar ook de AEX heeft soortgelijke stijging laten zien (te lui nu om exacte perc. op te zoeken)
Het risico staat inderdaad aangegeven. Over het algemeen wil ik me nog niet keren tot de hoge-risico-fondsen. Er zijn dit jaar al een aantal fondsen geweest die fors zijn gestegen, m.n. de fondsen die beleggen in Rusland/Oost-Europa
SNSFundcoach geeft in juni een gratis 2-uur-durende "cursus" in Den Haag over beleggen. Andere data zijn ook beschikbaar in andere steden... (voor de liefhebbers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:57:
Het zijn transactiekosten, dus je betaalt als de transactie plaatsvindt. :)
Ok, tnx... Het enige gevaar is dan dat je een order geeft en maar een klein deel van de aandelen voor die prijs krijgt, de koers stijgt, en je de resterende aandelen nooit meer krijgt. Toch? :)

Ik heb trouwens 2 aandelen gekocht:

- Rood testhouse
- Corus

Voor bij elkaar 2000 in plaats van 1000 euro (de verslaving slaat nu al toe :P). Volgens mij heb ik er wel goed aan gedaan, verwacht dat beide vandaag goed gaan stijgen. Goede berichten over de staalmarkt vandaag, Corus deed het lekker in Amerika, dus dat is positief. Rood testhouse wilde gisteren al gaan knallen voor de beurs sloot. De laat is dun en de bied hoog.

Mochten ze stijgen dan sta ik wel voor de volgende uitdaging, namelijk wanneer te verkopen. Dat lijkt me nog echt lastig. Ze zeggen niet voor niks altijd dat elke pipo kan kopen, maar dat het de kunst is op het juiste moment te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Het is ook de kunst op tijd winst te nemen, daar wordt namelijk niemand armer van. Ik verwacht zelf dat corus eerst nog zakt tot 1,20. Daarna kunnen ze wel door de 2 euro heen als we Wessel Aslander moeten geloven.

Ik heb gisteren Long Calls ASML okt 16 gekocht. Verwacht dat ze de 19 euro nog wel aantikken voor oktober als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:02:
Het is ook de kunst op tijd winst te nemen, daar wordt namelijk niemand armer van. Ik verwacht zelf dat corus eerst nog zakt tot 1,20. Daarna kunnen ze wel door de 2 euro heen als we Wessel Aslander moeten geloven.

Ik heb gisteren Long Calls ASML okt 16 gekocht. Verwacht dat ze de 19 euro nog wel aantikken voor oktober als ik eerlijk ben.
Ik twijfelde ja... Het sentiment was ook zeer verdeelt; eerst stijgen of eerst nog stukje dalen. Ik vermoed echter dat de berichtgeving omtrent staal en overnames eerder zou komen dan de bodem van 1.20 en dat het aandeel op basis daarvan toch de hoogte weer gaat zoeken. Vandaag kwamen alweer de eerste positieve berichten over staal binnen en het aandeel Corus sloot ook een stukje hoger in de VS. Hoop dat we in navolging daarvan ook hier in NL stijgen. Ook het verhoogde bod van Mittal legt de koers geen windeieren; dat waardeert de sector immers weer hoger en daar proviteren alle staalbedrijven van.

De toekomst zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Met aandelen maken die paar cent toch niets uit. Het gaat dan echt om de lange termijn. Met opties, turbo's en dergelijke is het meer zaak op het goede moment te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
Heel vaag,

Ik had vandaag AAB Nikkei Turbo 16000 gekocht, zijn ze nu opeens verdwenen :?
Het stoploss niveau is niet overschreden, want de nikkei index staat flink in de plus...
De turbo is ook uit de lijst verdwenen bij Binck...
Iemand anders al zoiets meegemaakt?

Ik heb zelf maar mailtje gestuurd naar de (uitstekende) klanterservice van Binck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11-09 16:54
Afgelopen maandag even een paar AAB AEX Turbo Long 460 gekocht. Gokje opzich, zit erg dicht bij de stoploss natuurlijk. Hoop dus dat AEX nog beetje door knalt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11-09 16:54
Aenarion schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:26:
Heel vaag,

Ik had vandaag AAB Nikkei Turbo 16000 gekocht, zijn ze nu opeens verdwenen :?
Het stoploss niveau is niet overschreden, want de nikkei index staat flink in de plus...
De turbo is ook uit de lijst verdwenen bij Binck...
Iemand anders al zoiets meegemaakt?

Ik heb zelf maar mailtje gestuurd naar de (uitstekende) klanterservice van Binck...
Bij mij (ALEX) staan ze nog wel, dus denk inderdaad probleempje bij Binck. (Bied: 10,05 Laat: 10,15 )

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
ChiLLeR schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:35:
Afgelopen maandag even een paar AAB AEX Turbo Long 460 gekocht. Gokje opzich, zit erg dicht bij de stoploss natuurlijk. Hoop dus dat AEX nog beetje door knalt.
Welke hefboom?

Leuke dag op de beurs vandaag. Als Amerika nog even goed sluit dan begint het er weer goed uit te zien :D
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.