Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.921 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

We hebben er een paar heftige weken op zitten in beursland. Van grote hoogte verloor de AEX tientallen punten in zeer korte tijd. De vraag die iedereen natuurlijk bezig houdt is waar we staan. Ik probeer aan de hand van een kort overzicht mijn idee daarover te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/6518/01analyse5ta.jpg

Ik begin met de trend zoals deze vanaf oktober 2005 werd ingezet. We kenden een rally van jewelste vanaf 383. Een aantal malen hadden we een minicorrectie, doch deze vormde weer voer om verder te rally’en.

De rally kon ook gezien worden in sommige indicatoren, waaronder de RSI. Ook daar werd keurig een steunlijn gehouden waarop de koers naar boven bleef gaan.

Echter, de uitbraken werden minder krachtig na iedere correctie. Op een gegeven moment is de koers zelfs door deze steunlijn gezakt. De koers wilde nog opkrabbelen, maar na een aantal dagen net weer boven de steunlijn te blijven hangen, zakte we weer terug. De minitop daarna die lager was dan de hoogste top was eigenlijk een levensgrote waarschuwing dat het mis zou gaan. De indicatoren ondersteunden dit teken ook, al was het bij de RSI pas echt nadat de zaak hard viel.

De vraag is waar we nu zitten na deze oktober 2005 trend die klaarblijkelijk is geëindigd.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6712/02analyse4yq.jpg

Ik zoom wat uit en pak de recente historie erbij. De grotere trend in de rally op de AEX stamt vanaf augustus 2004. Een steunlijn daaronder laat zien dat we deze in mei 2005 nog hebben aangetikt, maar toen een standje hoger zijn gaan zitten met de rally. Deze uiterste steunlijn kan als ultieme bodem worden gezien (als je tenminste in steunlijnen gelooft). Het huidige gevecht speelt zich af rond de steunlijn die iets stijler loopt onder de mei 2005 en oktober 2005 bodems. Er is hoe dan ook weer een zekere balans tussen kopers en verkopers te ontwaren.

De vraag is nu of dit ook als een bodem kan worden gezien of dat we echt richting 410 moeten.

Achter een index schuilen meer dan een aandeel. Er is dan ook veel meer informatie beschikbaar over een index dan alleen de koersvorming. Aan de hand van diverse indicatoren probeer ik aan te geven wat ik verwacht van de AEX de komende weken. Hou daarbij goed in de gaten:
• augustus 2004 bodem
• mei 2005 bodem
• oktober 2005 bodem

Deze komen namelijk terug in de platen.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/2158/04analyse3xj.png
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/701/05analyse8is.png
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/1065/03analyse7pk.png
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4717/07analyse6fi.png

Deze achterliggende indicatoren laten een slingerbeweging zien voor de Amerikaanse beurs. De indicatoren lijken zich op te maken voor een bodem. Dat kan een aanwijzing zijn dat de zaak stabiliseert om weer een run omhoog te maken. Je ziet de eerdere bodemdata prima terug.

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/1217/06analyse0bk.png

Er zijn echter waarschuwingen die op zijn plaats zijn. De USPIX is een daarvan. Dit fonds boekt goede resultaten als de koersen dalen, maar slechte als de koersen stijgen. Het is een ‘short’ fonds.

In de afgelopen jaren was er een trend neerwaarts bij dit fonds. Echter, we zijn met de afgelopen daling uitgebroken uit deze neerwaartse trend. De vraag is of we weer terugkeren in de trend met een eenmalig uitstapje daarbuiten of dat de oude trendlijn wordt getest en de koers vervolgens afketst. In dat geval kunnen we eigenlijk zeggen dat de bull trend sinds augustus 2004 voorbij is. Dit is dus een waarschuwing die we in gedachten moeten houden.

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/5354/09analyse4jf.png

Een andere indicator met de AEX er achter gezet. De bodems zijn goed te zien. Wel zijn de bodems steeds hoger, dat kan niet eindeloos zo doorgaan. Deze indicator lijkt, net als de drie indicatoren hierboven, een bodem aan te geven.

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/6998/10analyse9ke.png

Voor deze geldt hetzelfde: de indicatie is dat we stabiliseren en opmaken voor weer wat opwaartse krachten.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1574/11analyse1li.png

Ik post dit fonds er bij omdat het in het verleden bruikbaar is geweest om bodems aan te geven (met wat langzame indicatoren). De vorige bodems in het koersverloop ka je er uitpikken met de onderste indicator, de stochastics. Tot nu toe heeft deze indicator deze rol prima vervult. Het komt wel aan op een paar weken speling, maar grosso modo is het goed gegaan in het verleden.

Wat we zien is dat de stochastics nog niet helemaal op een bodem licht (dat wil zeggen, onder de 20 lijn zit). Dit kan ook een waarschuwing vormen dat er nog wat downside kan zijn voor de AEX en dat de bodem nog niet geheel is geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/5543/08analyse9ei.png

Deze weergave van de S&P500 is wel aardig. Deze bollinger bands zijn de afgelopen jaren nog altijd het speelveld gebleven voor de S&P500. De ultieme grens ligt bij 1235 ongeveer. Thans wordt er heftig gevochten tussen kopers en verkopers daarboven. Deze middelste lijn komt overigens overeen met DMA 330 (simpel gemiddelde van ongeveer 330 dagen).

Een doorbraak van 1235 op dit punt is dus een belangrijk negatief signaal. Op grond van deze plaat neig ik naar het idee dat we nog in correctie fase zitten, al zouden we daarvoor ook nog tot 1235 kunnen zakken in dit gevecht. Pas daaronder is het echt gevaarlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9524/12analyse8zm.png

Tot slot de AEX, ditmaal in een weekgrafiek.

Ik heb de stochastics eronder gezet, welke de trend vanaf augustus 2004 met de bodems daarna goed laat zien. Op grond van deze plaat kan het zo zijn dat we weer heel dicht tegen een bodem aan zitten. Let wel, het is een weekgrafiek, dus deze is grof.

Wat is nu mijn idee aan de hand van deze platen?

• diverse indicatoren lijken op een bodem te wijzen
• het koersverloop afgelopen dagen wijst op de terugkeer van een zekere balans tussen kopers en verkopers
• kritieke steunen voor de grotere trendlijn zijn nog niet in gevaar (geweest)
• maar er loert nog steeds gevaar.

Ik heb, bijzonder speculatief, een paar calls juni opgepikt met de hoop dat we toch bodemvorming zien en binnen nu en 2 weken een flinke rally gaan krijgen. Daarbij mik ik op een target van 465, welke medio/eind juni dan moet worden geraakt. Ik post het overzichtsplaatje er nog maar eens bij.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6712/02analyse4yq.jpg

Aan de hand van het koersverloop op dat moment beslis ik wel of er meer vreugde in zit of dat deze 465 (mits gehaald) toch een eindstation voor de komende tijd gaat vormen en we alsnog richting 400 gaan. De reden waarom ik dit denk is als volgt (en dit zijn fundamentele zaken, geen technische (grafiek)zaken). M.i. komen er toch problemen aan in verband met de afkoelende VS huizenmarkt. Dit zal zich op een gegeven moment moeten vertalen in een impact op de economie. Bovendien zint het verloop van de dollar, olie en rente mij niet. Deze liggen nu iets stabiel, doch er vinden verschuivingen plaats in diverse markten. Reden tot zorg en voorzichtigheid.

Als er geen rally komt de komende weken, dan is het of (i) voortzetting van het gevecht tussen kopers en verkopers, of (ii) nog meer uitverkoop van de AEX richting 410, de ultieme steunlijn.

Een voorzichtige belegger wacht dus beter nog even af, maar speculatief kan je op zich een gokje wagen met een instap rond 435-440. Ik gok er in ieder geval op zonder enig idee van een garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 03-06-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48

momania

iPhone 30! Bam!

wat een super uitgebreide analyse weer _o_ _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Ik lees en hoor overal dat, zolang we niet onder de 426 sluiten, we voorlopig eerst omhoog gaan tot 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Leuk en aardig, maar NIETS is zeker. Over tijdje zullen we eens kijken wat er van geworden is...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het bodemingsproces zet nog voort. Gelukkig voor mij zijn we nog niet richting 410 afgezakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 10:48

xdc

ik sta op het punt een wat veiligere koers te kiezen , namelijk aex spaarrekening te openen bij de abn-amro.

hoe denken jullie hierover ?

even copy paste van abn site https://www.abnamro.nl/nl...arrekening/voordelen.html

De zekerheid van sparen met het rendement van beleggen
Geld dat u inlegt op de AEX Spaarrekening staat een periode van zes kalendermaanden vast. Als de AEX-Index® stijgt in die zesmaandsperiode, stijgt uw spaarrente op jaarbasis net zo hard mee. Het rentepercentage heeft een maximum, dat aan het begin van de zes maanden wordt vastgesteld. En deze rente heeft betrekking op bedragen die ingelegd zijn in de maand voorafgaand aan die zes maanden. U loopt geen risico, want uw inleg is gegarandeerd. Daalt de AEX-Index® of blijft deze gelijk, dan ontvangt u geen rente. U betaalt geen kosten!

hier de behaalde rendementen
https://www.abnamro.nl/nl..._spaarrekening/rente.html

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

xdc schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:06:
ik sta op het punt een wat veiligere koers te kiezen , namelijk aex spaarrekening te openen bij de abn-amro.

hoe denken jullie hierover ?

even copy paste van abn site https://www.abnamro.nl/nl...arrekening/voordelen.html

De zekerheid van sparen met het rendement van beleggen
Geld dat u inlegt op de AEX Spaarrekening staat een periode van zes kalendermaanden vast. Als de AEX-Index® stijgt in die zesmaandsperiode, stijgt uw spaarrente op jaarbasis net zo hard mee. Het rentepercentage heeft een maximum, dat aan het begin van de zes maanden wordt vastgesteld. En deze rente heeft betrekking op bedragen die ingelegd zijn in de maand voorafgaand aan die zes maanden. U loopt geen risico, want uw inleg is gegarandeerd. Daalt de AEX-Index® of blijft deze gelijk, dan ontvangt u geen rente. U betaalt geen kosten!

hier de behaalde rendementen
https://www.abnamro.nl/nl..._spaarrekening/rente.html
toon volledige bericht
Dus als ik het goed begrijp leg je op bijvoorbeeld 3 januari 1000,- in.
Vervolgens wordt de stand van de AEX op 1 februari afgetrokken van de stand van de AEX op 25 juni. Hiermee is een stijgingspercentage te berekenen.
Stel je voor dat dit een stijging is van 10%, dan krijg je 10% rente op jaarbasis. Omdat het ingelegde bedrag van 1000,- een half jaar op de rekening heeft gestaan krijg je 5% rente, oftewel 50,-.

Omdat het ingelegde bedrag in februari ook op de rekening stond, gaat het dan automatisch mee voor de 6-maandsperiode die op 1 maart start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 02-05 10:48

xdc

Anoniem: 50825 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:01:
[...]

Dus als ik het goed begrijp leg je op bijvoorbeeld 3 januari 1000,- in.
Vervolgens wordt de stand van de AEX op 1 februari afgetrokken van de stand van de AEX op 25 juni. Hiermee is een stijgingspercentage te berekenen.
Stel je voor dat dit een stijging is van 10%, dan krijg je 10% rente op jaarbasis. Omdat het ingelegde bedrag van 1000,- een half jaar op de rekening heeft gestaan krijg je 5% rente, oftewel 50,-.

Je verhaal klopt tot hier!

Omdat het ingelegde bedrag in februari ook op de rekening stond, gaat het dan automatisch mee voor de 6-maandsperiode die op 1 maart start?
volgens mij niet als ik je goed begrijp
Na de 6 maanden krijg je of je geld + rente terug of kies je voor herbelegging.. dus nieuwe periode van 6 maanden.

kortom wat vinden jullie van dit product ?
nul 0% rente bij 0% stijging...

[ Voor 9% gewijzigd door xdc op 06-06-2006 20:06 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xdc schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Na de 6 maanden krijg je of je geld + rente terug of kies je voor herbelegging.. dus nieuwe periode van 6 maanden.

Klinkt best goed. Lekker safe. Je gaat er geen grote klappers mee maken, maar geld verliezen doe je zeker niet. En je hebt net wat meer kans op een iets beter rendement dan op een spaarrekening.

Maar het is denk ik een kwestie van de kleine lettertjes goed doorlezen om alle ins en outs te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 10:15
[...]

goed en ook populair product....als de beurs tenminste stijgt :) maar ff serieus, is gewoon een hele safe manier om met beleggen bezig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de 6 maanden krijg je of je geld + rente terug of kies je voor herbelegging..
Geld terug ZONDER rente zoals ik het lees...
Maar vooralsnog lijkt het aardig. Ik ga het niet helemaal doorlezen maar let op de addertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

xdc schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:06:
Als je op het punt staat die veiligere koers te volgen omdat je bang voor koersdalingen bent is het niet de beste keus lijkt me? Want juist bij een daling doet die rekening ook bijzonder weinig. Dan kan je beter de boel op een gewone spaarrekening zetten.

Een andere oplossing is om een stabiel defensief mixfonds of 'fixed income'/'absolute return' fonds op te zoeken. Of die in deze tijd beter presteren durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wow, het gaat weer lekker vandaag :X Gelukkig heb ik niks meer inliggen, fiew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:08

Cliffie

Trompetslet

Laten we het zo zeggen dat er een hele felle zon mijn fondsen zit te verdampen :/

Ik blijf wel lekker zitten hoor, maar leuk is anders :o

Volgens mij gaan we inderdaad naar de 410 zoals Wekkel hierboven al aangeeft. Jammer, maar ik hoop dat daarna de stijgende lijn weer gevonden kan worden en de winsten weer een beetje gaan terugkeren. In een paar weken tijd is alle winst van 2006 (en meer) helemaal weg.

[ Voor 50% gewijzigd door Cliffie op 08-06-2006 10:20 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De winsten zijn niet weg, doch slechts in andere zakken verdwenen ;)

Zoals het er naar uitziet, gaat mijn vroege gok met calls op niets uitlopen deze maand juni ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren net turbo's short AEX gekocht, dat gaat best goed 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 14:17
Ik ben met deze daling veel gelukkiger dan die stijging van het afgelopen half jaar. Stijgen gaat altijd traag terwijl het dalen lekker snel gaat. Ik heb met mijn puts veel meer kunnen verdienen dan met mijn calls gedurende de stijging. Bij de calls liep er steeds tijdswaarde uit. Bij mijn puts heb ik nauwelijks last van de tijdswaarde, vanwege de implied volatility die heel erg is opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Helaas is mijn vroege gok met juni calls niets geworden. Dat gaan met expiratie komende vrijdag niets meer worden ;(

Dan komt nu zo langzamerhand de vraag naar voren: waar staan we nu?

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/6007/aex13juni20068ik.jpg

Op het AEX overzicht is goed te zien dat er al een aantal trendlijnen zijn gebroken. We naderen thans de ultieme trendlijn bij 400-410, Als we hier doorheen breken wordt het echt tricky.

Het is dus nu stabiliseren of alle weddenschappen zijn van tafel :X

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/4285/bpspx6mp.png

In de BPSPX zien we dat we tot nu toe een reguliere correctie hebben gemaakt, maar het moet de komende weken wel een keer op gaan veren en op zijn minst rond deze regionen stabiliseren, want anders wordt het meer dan een gewone correctie.

Mijn gok om al in te stappen bij de eerste spike omlaag van de BPSPX was dus een voorbeeld van een vallend mes opvangen. De AEX, toen op 430, is mooi nog richting 410 gegaan :( Je wint eens een keer, maar kan ook verliezen...

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/482/spx4jq.png

Hoe dicht we nu op een maken of kraken scenario zitten, mag de plaat van de SPX laten zien. We zijn sinds de bull run vanaf augustus 2004 nog niet beslissend door de 330 dagen voortschrijdend gemiddelde gegaan (groene lijn). Als we deze beslissend doorbreken, is de bull run over en gaan we een wilde tijd tegemoet de komende periode.

Mijn juni opties worden niets, nu wacht ik zeker nog een week voordat ik iets nieuws ga proberen. Mijn ideale scenario is:
• een stabilisatie van de koersen en wild gevecht tussen kopers en verkopers rond het niveau 1225-1250 voor de SPX
• 400-415 voor de AEX (maar de AEX mag ook naar 395 of iets lager gaan terwijl WS stabiliseert), en
• terwijl de koersen nog zakken of in een strakke trading range raken (gevecht kopers/verkopers) de indicatoren op gaan lopen.

Indien dat gebeurt (dat zal komende weken blijken), probeer ik het met een paar calls.

Tot die tijd blijf ik overal vanaf, ook van shorts.

Mijn achterliggende idee bij deze correctie is het bewust uitschudden van de boom door de FED, de Amerikaanse centrale bank. Dat doen ze m.i. om het publiek het idee te geven dat ze inflatie hard zullen bestrijden. Dat is goed voor de dollar die weg aan het zakken is, en ook de treasuries (plat gezegd, de overheidspapieren waarmee de VS-regering zich financiert). Die zijn belangrijker dan beurskoersen. Ze zitten in een spagaat van:
• de dollar-based instrumenten voldoende aantrekkelijk houden voor het buitenland zodat deze het geld aan blijven leveren waarmee de VS zichzelf iedere dag financiert (2 miljard dollar... per dag) -> renteverhogingen
• bescherming van hun economie die vrij rentegevoelig is omdat deze thans voor een aanzienlijk gedeelte op schuld is gebaseerd -> rentepauze/verlaging

Ze kiezen nu voor het eerste maar zullen proberen ook het tweede te bereiken. Een balanceeract zonder weergave.... :/

Ten tweede is deel van mijn idee dat ze de speculatie uit de grondstoffenmarkt willen jagen omdat de sterk gestegen grondstofprijzen hun rol in het financiele systeem negatief weergeeft. Door het hete geld uit deze markten te jagen (zo ook de goud- en zilvermarkt) kopen ze weer wat tijd om deze zinkende Titanic van de dollar en het achterliggende syteem een paar maanden extra drijvende te houden.

Dat is maar een mening die ik verder niet kan staven, maar betere, wereldse verklaringen kan ik niet bedenken. Hopelijk krijgen we nog een dikke run om met calls te scoren alvorens we rumoerig richting oktober gaan (wat ik verwacht).

[ Voor 10% gewijzigd door Wekkel op 13-06-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:32:
Mijn juni opties worden niets, nu wacht ik zeker nog een week voordat ik iets nieuws ga proberen.
Inflatie-angst blijft de markt bezighouden. Daarbij is er ook een gebrek aan nieuws in deze periode, over ongeveer anderhalve maand begint het halfjaarcijferseizoen pas.

Ik heb in de tussentijd overigens wel wat fondsen bijgekocht, omdat die 30 of 40% waren gedaald in twee maanden tijd.

Nu wacht ik rustig anderhalve maand af. Als de boel flink verder is gedaald koop ik weer bij. Blijken de koersen gestegen te zijn, dan heb ik een mooie winst met de fondsen die ik nu heb bijgekocht.
• 400-415 voor de AEX (maar de AEX mag ook naar 395 of iets lager gaan terwijl WS stabiliseert)
De AEX is gedaald van 480 naar 410, oftewel 15% eraf.
In anderhalve maand en met dezelfde angst in de markt kan de AEX dus makkelijk naar 350 (15% lager dan het niveau van vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mwah, 350 kan zeker (niets is zeker in beursland), maar dat zou mij wel verbazen. Wat speculatie uit de koersen laten lopen zie ik voor mij, maar geen centrale bank is geholpen met een regelrechte crash op dit moment.

We zullen het echter gewoon af moeten wachten. Met een stand van 350 bijkopen lijkt mij hoe dan ook niet echt zeer risicovol als je bereid bent om desnoods een aantal jaren op de aandelen te blijven zitten (historisch zit je met 350 precies op het midden van 0- en 700 AEX punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topic dood ?
Net nu het echt interessant LIJKT te worden... AEX, DJIA én Nikkei staan op het punt van uitbreken, schijnt.... ik heb wat turbo's long op de Nikkei om mee te liften. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

He he, lijkt mij een gok die je wel zou kunnen wagen. Echter, neem je winsten op tijd, want 2006 kan wel eens een volatiel jaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met Wekkel en Binck denkt er ook hetzelfde over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan mij niet volatiel genoeg zijn. zolang het maar wel de kant op is die ik graag zie.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180138

Ik zit er ook aan te denken om wat te gaan gokken (dus niet het lange termijn gebeuren). Weet iemand waar ik echte cijfers kan krijgen over de afgelopen 20 jaar? Met grafieken kan ik niet zo veel :/.. Dus een mooie database met bijvoorbeeld de koersen per uur van alle aandelen/fondsen zou echt perfect zijn.. Ben bang dat er niet zoiets is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Zonder nu in details te gaan m.b.t beleggen.

Beleg alleen als je het kan missen en ga niet denken dat je ff snel kan incasseren.
Ik ben er al mee begonnen in mid-jaren 70 en ik heb de ups & downs meegemaakt.
Tis leuk maar kan ook op een bepaalt moment je leven gaan beslissen zoals
te weinig slaap de financiele wereld een 24 uurs economie is.
Gaat Tokyo open dan sluit NY etc... Leuke er aan is dat soms hele kleine
bedrijfjes waar de grote massa nog niet eerder van had gehoord binnen notime
je op 1 dag miljonair kunnen maken wanneer ze een Beursgang overwegen
en je ongekende weelde kunnen bezorgen voor de toekomst.

Oh en ben je actief in fondsen koop dan wel per 1000 stuks want per 10 of 100
is op termijn echt niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wees niet bang, net zoals ik een paar jaar geleden online ben gaan pokeren met geld dat ik kon missen om te zien of het leuk was en de moeite waard was (niet echt dus, 3 maanden hard gewerkt en mar 500 dollar winst), zo zal ik dat ook gaan doen met beleggen. Ik denk dat ik de spanning heel leuk zal vinden, ik hoop alleen dat ik goed met de verliezen om zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180138 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:25:
Wees niet bang, net zoals ik een paar jaar geleden online ben gaan pokeren met geld dat ik kon missen om te zien of het leuk was en de moeite waard was (niet echt dus, 3 maanden hard gewerkt en mar 500 dollar winst)
Ik weet niet wat je allemaal verwacht van je toekomstige beleggingen maar zo te lezen leg je de lat wel direct vrij hoog ? ;) Bedoel, als je met 500 dollar winst in 3 maanden met een spelletje niet tevreden bent...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 24-06-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 21405 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:41:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal verwacht van je toekomstige beleggingen maar zo te lezen leg je de lat wel direct vrij hoog ? ;) Bedoel, als je met 500 dollar winst in 3 maanden met een spelletje niet tevreden bent...
Poker is, als je er veel tijd in steekt, niet zomaar een spelletje, en als je er veel tijd insteekt kun je er zeer veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Grappig, ik heb weken niet meer gekeken op mijn Binck. Omdat er al ellende genoeg is in de wereld ;) Maar stond net als veel mensen behoorlijk in de min.

Geinige is dat ik één ding er tussen heb die het ondanks alle ellende goed doet terwijl deze week of 4 geleden nog in de min stond.

GTC Biotherapeutics Inc. + 44,85% :*) Niet dat het opschiet omdat ik er maar 250 aandelen van heb, maar vond het wel frappant.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:*) ff daarop doorgaand. Ik heb bijvoorbeeld hier een aandeel dat een Beurskoers heeft van......
}) }) € 3,42 op 31 december 2005 te weten Acomo.
Laat ik daarvan nou net...xx.000 stuks van hebben en dat geeft mij een waarde van € xx.xxx,- O-)
Zo zie je maar :z

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 27-06-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Wat probeer je hier te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat sommige niet noemenswaardige aandeeltjes die op het eerste gezicht helemaal niks lijken
in de praktijk gewoon meer waard zijn dan vooraf werd gedacht.
Dat bedoelde ik met m'n voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Voor een volgende keer is het wellicht aardig om zo'n voorbeeld iets beter in te kleden, bijvoorbeeld welke koers je het wanneer gekocht hebt en waarom je het toen gekocht hebt. Niemand kent dat fonds namelijk ;) Leuke stijging inderdaad sinds 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 14:17
Anoniem: 153621 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:28:
Dat sommige niet noemenswaardige aandeeltjes die op het eerste gezicht helemaal niks lijken
in de praktijk gewoon meer waard zijn dan vooraf werd gedacht.
Dat bedoelde ik met m'n voorbeeld.
Of veel minder waard dan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik de koersen bijgehouden.. en mijn observaties op dit nogal beperkte experiment (n=1), is dat de fondsen die goed nieuws hadden al voordat ik het goede nieuws had gevonden al flink gestegen waren.. tegen de tijd dat ik de aandelen had kunnen kopen waren ze al weer over the top. Loop ik gewoon acter op de feiten? Ik gebruik alleen een rss van beurs.nl.. Wat is jullie ervaring met speculeren op basis van het nieuws?

Daarbij komt er donderdagmiddag tekst en uitleg van de Fed over de laatste rente verhoging. Denken jullie dat dit de stemming op de NL markt drukt? Ik had juist een goede dag verwacht en een stijgende AEX gezien de Duitse markt, de fusies van die staalbedrijven.. en later op de dag leken de amerikaanse markten het ook goed te doen.. maar wij hebben een daling.. Kan iemand dat verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuws is altijd achterhaalt. Ik zal je deze inside story geven:

Harry Mens zijn businessclass heeft bijna altijd van die Belegspecialisten die dan ff wat komen aanprijzen. Denk je nou echt dat ze hun geheimen komen delen? Het is eerder informatie om slecht lopende aandelen weer een boost te geven zodat zij ervan kunnen meeprofiteren.
Je moet het zo zien.

Voor de zondaguitzending worden in bepaalde aandelen/fondsen door Mens& co ff geinvesteerd.
Zondag komt meneer de specialist ff toevallig die fondsen aanprijzen met als gevolg dat maandag iedereen als een gek gaat kopen op aanraden van... waardoor dus de gedane investering van Mens & Co wordt terugverdiend.
Oh en ze betalen ook nog ... xxx duzend euro om bij Harry te mogen aanschuiven.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 27-06-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 153621 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:53:
Nieuws is altijd achterhaalt. Ik zal je deze inside story geven:

Harry Mens zijn businessclass heeft bijna altijd van die Belegspecialisten die dan ff wat komen aanprijzen. Denk je nou echt dat ze hun geheimen komen delen? Het is eerder informatie om slecht lopende aandelen weer een boost te geven zodat zij ervan kunnen meeprofiteren.
Je moet het zo zien.

Voor de zondaguitzending worden in bepaalde aandelen/fondsen door Mens& co ff geinvesteerd.
Zondag komt meneer de specialist ff toevallig die fondsen aanprijzen met als gevolg dat maandag iedereen als een gek gaat kopen op aanraden van... waardoor dus de gedane investering van Mens & Co wordt terugverdiend.
Oh en ze betalen ook nog ... xxx duzend euro om bij Harry te mogen aanschuiven.
Zou je misschien enige onderbouwing of een bron kunnen geven? Want op deze manier breng je mensen in diskrediet die dat misschien helemaal niet verdienen. Vooralsnog lijkt het me niet meer dan het in de wereld brengen van een ordinaire roddel. Een paar voorbeelden van in Business Class aangeprezen aandelen en hun koerssprongen op maandag lijken me voldoende, maar dan moet je nog met bewijs op de proppen komen dat Mens & Co die aandelen ook daadwerkelijk voor uitzending in grote getalen hebben opgekocht. Status quo zou dan het aandeel al stijgen, willen ze eventueel meeliften op een eventuele hausse n.a.v. Business Class, moeten ze ook in grote getalen weer gedumpt worden, hetgeen de koers naar beneden drijft, en daarmee de geloofwaardigheid van de tips bij Mens & Co, die dus steeds minder opgevolgd zullen worden (als ze nu al opgevolgd worden), welke een eventueel gunstig effect voor Mens & Co dus binnen afzienbare tijd teniet zal doen, knip: provocatie

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 28-06-2006 12:58 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Er was in elk geval het schandaal rond Dico in combinatie met het programma Business Class, zie bv: http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:MM2005 en rickstar: op de man gespeeld commentaar en geflame mogen jullie achterwege laten. Onenigheden lossen jullie buiten het forum maar op.

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 28-06-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 04-05 19:07

TDB

vandaag wat IntereffektJap.WarrA gekocht tegen € 1,11 [acht weken stond het aandeel nog op € 1,80] Ben benieuwd.......

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de postbank zijn de kosten van beleggen op aandelen op de AEX wel erg laag. Mis ik iets? Ik neeg/neigde erg naar binckbank, maar die hebben +0.1% kosten op alle transacties + 10 euro vast. Bij de postbank zijn er bij koop transacties Geen kosten en bij Verkoop Alleen een vast bedrag van 12 euro. Aangezien opties me toch echt een stap te ver lijken, lijkt dit me een goede keuze..

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 16:21
TDB schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:
vandaag wat IntereffektJap.WarrA gekocht tegen € 1,11 [acht weken stond het aandeel nog op € 1,80] Ben benieuwd.......
Typisch, deze had ik in november (oid ) als tip gehad van een goed bevriende Daytrader. Ik heb dan ook de hele rit meegemaakt van 1.04 tot 1.78 en ze daarna weer verkocht. (Hij gaf aan dat het wel eens over kon zijn toen ze rond de 1.78 kwamen ). Ben benieuwd of jij er ook zo'n mooi rendement mee kan halen, voor mij was het in ieder geval een geweldige investering.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 04-05 19:07

TDB

twit schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:32:
[...]
Typisch, deze had ik in november (oid ) als tip gehad van een goed bevriende Daytrader. Ik heb dan ook de hele rit meegemaakt van 1.04 tot 1.78 en ze daarna weer verkocht. (Hij gaf aan dat het wel eens over kon zijn toen ze rond de 1.78 kwamen ). Ben benieuwd of jij er ook zo'n mooi rendement mee kan halen, voor mij was het in ieder geval een geweldige investering.
Ik heb twee collega's die eerder al op resp. rond de 1,45 en rond de 1,55 waren ingestapt. Ik had een grote mond toen de koers zakte naar 1,30 "als ik nu geld zou hebben, dan koop ik er een aantal". Ben ik blij dat ik nog even heb gewacht (nu voor 1,11)........

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor mijn studie heb ik een overzicht nodig van de bedrijven die de afgelopen jaren (bv van 2000 t/m heden) van de Amsterdamse beurs zijn gehaald (door middel van een overname door een ander bedrijf of door private equity investeerders). Ik heb al contact opgenomen met Euronext echter heb ik verhalen gehoord dat ik dan nog wel een tijdje mag wachten voordat ik deze informatie krijg.
Iemand suggesties waar ik deze informatie zou kunnen vinden?

Daarnaast ben ik ook opzoek naar aandelenkoersen van deze bedrijven, echter verstrekt euronext geen historische koersen op hun website van bedrijven die niet meer genoteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfuis
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01 22:02
Anoniem: 180138 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:29:
Bij de postbank zijn de kosten van beleggen op aandelen op de AEX wel erg laag. Mis ik iets? Ik neeg/neigde erg naar binckbank, maar die hebben +0.1% kosten op alle transacties + 10 euro vast. Bij de postbank zijn er bij koop transacties Geen kosten en bij Verkoop Alleen een vast bedrag van 12 euro. Aangezien opties me toch echt een stap te ver lijken, lijkt dit me een goede keuze..

Wat zie ik over het hoofd?
De aankoop orders zijn tijdelijk gratis tot januari, daarna zal je wel weer moeten betalen denk ik :)

"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
TDB schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:
Dat ding reageert als de ziekte, maar hij kan ook zo naar beneden richting de 0.60. Oppassen en een stoploss eronder leggen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zal ik lekker slapen vannacht. Het ziet er naar uit dat de aankoop van mijn turbo's op de Nikkei-index geen verkeerde keuze was. Op dit moment DJIA +1.70%, Nasdaq +2,42%. Dat zal toch de Nikkei minimaal een procentje of 2 a 3 omhoog schroeven vannacht..... hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het gaat weer véél te hard imo, kan weer niet goed blijven gaan... Ik blijf nog fijn uit die markt, het is echt hollen of stilstaan...

[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 29-06-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 30-04 08:48

Cis

neographikal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:12:
Het gaat weer véél te hard imo, kan weer niet goed blijven gaan... Ik blijf nog fijn uit die markt, het is echt hollen of stilstaan...
Het gaat inderdaad heel erg hard. Nu alweer 439...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

neographikal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:12:
7 dagen later en we circelen nog steeds rond de 440. Ik blijf er ook mooi uit. Iemand anders gaat deze tas maar vasthouden voor als de muziek stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook langs de zijlijn, wacht op wat meer zekerheden (of iets wat ervoor door moet gaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, iedereen is van schrik gestop met posten.

Ik slinger er nog een paar platen tegenaan. Vooralsnog denk ik dat we even relatieve rust hebben, maar zelf zit ik nu meer naar toppen te kijken dan naar bodems. De trend lijkt toch wat negatiever te zijn op dit moment. Op de hele korte termijn denk ik aan bodemvorming.

SPX vs RSI
SPX vs Stochastics
AEX vs RSI
AEX vs Stochastics

De platen zijn misschien wat eng, maar je vindt de logica vast snel terug B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik wacht denk ik fijn tot september, de zomermaanden zijn vaak sowieso erg slap bij lage omzetten en het is me nog altijd te volatiel om serieus posities te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met alle respect Wekkel : volgens mij kun je TA'en wat je wilt maar zolang het Midden-Oosten in de frut ligt kun je je (denk ik) beter anders vermaken. :)

Met puts of shorts bijvoorbeeld

Nikken blijft ook elke dag maar volhouden dat we weer naar 450 gaan maar elke dag eindigen we in het rood...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 19-07-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 21405 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:21:
Met alle respect Wekkel : volgens mij kun je TA'en wat je wilt maar zolang het Midden-Oosten in de frut ligt kun je je (denk ik) beter anders vermaken. :)
Nog een P410 in de portefeuille maar dat gaat vast niets meer worden voor expiratie juli ;(

Wat TA betreft: daarbij kijk ik niet naar het Midden-Oosten of wat dan ook. Dat is niet relevant in die discipline B)

Zullen we stipt over een week gewoon eens kijken hoe het verder is gegaan? Bewaar ik die TA platen even voor je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doen we >:)
ik heb ook het lef niet om vol in de puts te gaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het verloop van vandaag begint iig goed voor de TA :) Nu de resterende handelsdagen nog.

445 max denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sander - www.neofoto.nl zegt:
van de week voor de lol een turbootje asml ingelegd op een achterlijk lage koers
haalt tie toch niet dacht ik
maar ik heb verder niets gezien of gehoord
dus ik denk, zal wel
kijk ik net na een week eens bij de bank
blijk ik die dingen te hebben
en op +30% +65% te staan
8)7
*Oeps, so far voor mijn "ik stap niet in tot september". Dit is wel heel erg slecht, maar ik heb er geen sms van gehad dus ik had niet verwacht dat ik ze had 8)7 :X :X

Het trouwens lekker vandaag zeg bij Binck, flinke storing, gelukkig hebben we hier nog een Alex rekening om de boel te kunnen volgen...

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 20-07-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

Ik ben voor de bodem uitgestapt en net na de bodem weer ingestapt (Emerging Markets / Oost Europa). Nu even aankijken hoe/of de komende week het herstel zich nog doorzet. Daarna verkoop ik weer. Ik heb geen vertrouwen in de lange termijn, maar ook in een Bear-market kun je natuurlijk winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had gisteren turbo's short op de Nasdaq gekocht. Ben benieuwd wat het is geworden, want ze gaan er zometeen weer uit. En neo, je hebt de ASML turbo's toch wel weer geloost hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:14
Ik ben van mening dat de gevolgen op de koersen van die shit in het middenoosten een uitgesproken moment creeërt om voor de lange termijn in te stappen. Maar goed, ik doe niet aan zelf handelen, dus wie ben ik he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 21405 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:31:
Had gisteren turbo's short op de Nasdaq gekocht. Ben benieuwd wat het is geworden, want ze gaan er zometeen weer uit. En neo, je hebt de ASML turbo's toch wel weer geloost hoop ik ?
Ik keek eigenlijk wat te laat, ASML steeg in eerste instantie maar ik heb hem voor de diepere dip op de dag geloost ja :) Uiteindelijk een 400 aan overgehouden, dus ik mopper niet, weer wat van de crash terugverdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 04-05 15:41
Ik ben een kleine belegger en zit voornamelijk in IT / hardware waar ik verstand van meen te hebben en mede daardoor voornamelijk op de Nasdaq dat ik via alex in en verkoop. Ik doe voornamelijk aandelen omdat ik van opties en andere mogelijkheden nog te weinig verstand heb. Nu bedragen per transactie daarvan de kosten tot 100K $ 17,50 vaste kosten en 0.15% van de effectieve waarde. Nu ben ik eigenlijk naar een betrouwbare broker aan het kijken in de USA, dit omdat daar de kosten lager liggen per transatie. De laaste tijd ben ik steeds meer aan het traden, dus kopen, en na een paar dagen mijn winst pakken en verkopen. Het gaat mij voornamelijk over de tecnologie sector, en daarbij heb ik graag goede hulpmiddelen beschikbaar voor technische analyses.

- Heeft iemand betrouwbare namen / url's van brokers in de USA
- Hoe zit het met de belastingdienst? Wat als ik hier gekleurd geld in beleg?

Trouwens iemand ATI gehad? Ik had ze vrijdag aangekocht voor $16.39 en vandaag verkocht na de overname door AMD voor zo'n 20% meer, niet slecht voor 1 dag :) Wie interessse heeft in de IT, er zijn nu enorm veel IT aandelen die erg onder hun waarde staan vanwege het midden oosten conflict, wellicht interessant om voor de langere termijn te investeren?

[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 25-07-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

The Source schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:30:
- Heeft iemand betrouwbare namen / url's van brokers in de USA
- Hoe zit het met de belastingdienst? Wat als ik hier gekleurd geld in beleg?

Trouwens iemand ATI gehad? Ik had ze vrijdag aangekocht voor $16.39 en vandaag verkocht na de overname door AMD voor zo'n 20% meer, niet slecht voor 1 dag :) Wie interessse heeft in de IT, er zijn nu enorm veel IT aandelen die erg onder hun waarde staan vanwege het midden oosten conflict, wellicht interessant om voor de langere termijn te investeren?
Je moet Interactive Brokers nemen. De meest betrouwbare en goedkope partij om over de hele wereld te handelen. De aankoop van 100 aandelen kost typisch $1, per optie betaal je iets van $0,75. En je kan alleen bij IB ook short gaan in zo'n beetje alles.

Als je liever met een Nederlandse partij zaken doet kan je ook via www.todaysbrokers.nl op het IB platform handelen. De kosten zijn dan wel iets hoger, $6 voor aandelen en $3,5 per optie.

Ik had i.d.d. al een tijdje stukken ATYT. Ze stonden gewoon erg laag t.o.v. nVidia, terwijl het het afgelopen jaar imo erg goed ging met ATi. Ik hou ze nog even vast, omdat AMD bijna volledig in cash gaat betalen is er weinig downward, en wie weet komt er nog wel een hoger bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wekkel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:02:
Zullen we stipt over een week gewoon eens kijken hoe het verder is gegaan? Bewaar ik die TA platen even voor je >:)
Inmiddels zijn we die week verder :P

Eerst nog de oude situatie
AEX RSI
AEX Stochastics

Mijn idee daarover was vorige week "Op de hele korte termijn denk ik aan bodemvorming.". De reden daarvoor was dat de indicatoren op een bodem lagen en een bounce dus voor de hand lag. Op woensdag, toen de bounce al inzette, legde ik de lat rond de 445 voor deze bounce.

Deze bounce heeft zich vervolgens ontwikkeld. Onderstaande platen (van vrijdag dacht ik) laten deze ontwikkeling en de stijging van idicatoren zien. Stochastics op weg naar boven en de RSI die opkomt. Echter, de oploop van de RSI is niet al te sterk naar mijn smaak (lagere top).
Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/3352/aexrsioldkf2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/118/aexstocholdum4.th.jpg

Nu zijn we dan een week verder. Bijgaand de platen daarvoor.
Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/7263/aexdagrsipv2.th.jpg
^^De RSI is weer opgestegen na een klein tussentopje. Daar kan ik zelf weinig uit afleiden op dit moment. Ik kijk daarom nu naar de stochastics (volgende plaat)..
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/6452/aexdagstochpy1.th.jpg
De stochastics raced weer hard naar boven. Ik ga nu gokken op een top in de stochastics die weer gaat dalen met de koers mee. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijze, maar ik heb thans niet het idee dat we in een trendmatige beweging zitten, maar (in grotere lijnen) in een zijwaarste beweging met ups and downs. Daarom durf ik nu wel op de stochastics in te zetten, alhoewel de RSI mij geen teken geeft (vlees noch vis).

Naar mijn smaak is er iets veranderd de afgelopen maanden in beursland. De slingerbeweging die we eerder meemaakten (meerdere malen) in de koersontwikkeling is op een of andere manier doorbroken.
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/4427/bpspxps9.th.png
^^Zie de BPSPX die zijn normale slingering van bodem naar bodem kwijt lijkt te zijn. Dat kan duiden op een verandering van de normale gang van zaken.
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/547/aexjy4.th.png
^^Zie ook de ADX indicator (zwarte lijn) die onder de 20 staat en dus in feite aangeeft dat er thans geen trendmatige beweging is. Mede een reden waarom ik nu wel op de stochastics in wil zetten.

Kortom, ik verwacht in ieder geval zijwaartse beweging, hou 445 aan als top met wellicht een uitschieter naar 450 en zet thans met een vandaag gekochte P410 augustus in op een daling komende weken. Vasthouden en hard bidden maar. Mocht ik daarna een bodem zien, kan ik altijd nog beslissen om de put weer schielijk om te zetten in een call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je Wekkel voor de update :)
Ik ben zelf sinds gisterochtend actief in de turbo shorts Philips. Inderdaad vasthouden en hard bidden maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja en ondertussen ligt de handel in de turbo's plat terwijl ASML in het rood aan het belanden is. Ik maak er in ieder geval werk van, ik had ze feitelijk vanochtend willen ditchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Bij Alex kan je in Speeders (vergelijkbaar met Turbos) nu gratis handelen deze maand. Scheelt toch.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wel monderju, heb ik weer. Deeluitvoering waarbij er 50 stuks overblijven. A fijn, hopelijk komt ASML vandaag nog even wat hoger zodat ik van dat restpartijtje turbo's af ben :) In het kader van wie niet waagt, wie niet wint, heb ik een drietal calletjes gekocht op vedior. Wel out of the money, maar we zien wel. Ik heb het gevoel dat tie wel weer bij gaat trekken, op zich waren de cijfers niet echt slecht, maar voldeed het niet aan de verwachtingen.

Ah fijn, de volgende keer ga ik met psychologische getallen werken in plaats van honderdtallen. 100-250-500-750-1000 ofzo, nu had ik er 700, koopt er de een of andere knuppen er 650 :/

[ Voor 63% gewijzigd door neographikal op 27-07-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En ik was mooi van me 50 stuks af, helaas ging ASML nóg hoger. Maarja, you can't have it all, tien procent rendement in anderhalve dag krijg je op je spaarrekening ook niet. Maar ik moet nog éven zo doorgaan wil ik me verliezen weer goedmaken van een maand terug... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren mijn Philips met verlies moeten verkopen, maar heb daarvoor terug Vedior turbo's gekocht op de absolute dip van -8,5%. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vorige week zat ik niet goed met mijn korte termijn voorspelling. Ik had gedacht dat 445 een topzone zou vormen en we aan het einde van de week weer terug zouden zakken. Helaas voor mijn positie is de AEX nog 10 punten hoger gegaan.

Onverklaarbaar voor mij gezien de lagere GDP groei voorspellingen, maar de beurs is dan ook een gekkenhuis ;)

Deze week een nieuwe poging

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/201/aex01ta9.jpg

Ik heb een heel rudimentair kanaaltje getekend in het koersverloop. Thans zitten we weer aan de bovenkant. Indien 460 niet gehaald kan worden, ligt wat mij betreft een ritje richting 430-435 voor de hand.

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/8383/aex02mo3.jpg

Het kanaaltje wordt in mijn smaak bevestigd door de RSI, die thans zelf ook in de hogere regionen terecht komt.

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5094/aex03li2.jpg

De stochastics is hoog aangekomen en aangezien ik nog op deze indicator durf te handelen, voorzie ik dus nog steeds een daling. Vorige week was ik met dit plan in de hand te vroeg ingestapt, ik verwacht echter nog steeds een stukje daling.

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/3446/scov3.png

De ADX is nog onder de 20, dus ik durf nog wel op de indicator: stochastics te handelen.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/1949/scvi1.png

Kijk ook de BPSPX bar slecht herstellen vergeleken met de vorige malen. Het is echt anders deze keer dan de vorige dips. Ik geloof niet zo een twee drie in een nieuwe bull als van de afgelopen 2 jaar.

Kortom, ik ga maandag eens kijken of ik een putje bij kan kopen B)

Als de AEX moeite krijgt om vanaf hier verder te stijgen, zou het in mijn ogen wel weer eens een bloedbadje kunnen worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:00:
[...]

Je moet Interactive Brokers nemen. De meest betrouwbare en goedkope partij om over de hele wereld te handelen. De aankoop van 100 aandelen kost typisch $1, per optie betaal je iets van $0,75. En je kan alleen bij IB ook short gaan in zo'n beetje alles.

Als je liever met een Nederlandse partij zaken doet kan je ook via www.todaysbrokers.nl op het IB platform handelen. De kosten zijn dan wel iets hoger, $6 voor aandelen en $3,5 per optie.

Ik had i.d.d. al een tijdje stukken ATYT. Ze stonden gewoon erg laag t.o.v. nVidia, terwijl het het afgelopen jaar imo erg goed ging met ATi. Ik hou ze nog even vast, omdat AMD bijna volledig in cash gaat betalen is er weinig downward, en wie weet komt er nog wel een hoger bod.
Dank je, ik heb een account geopend, kreeg wel wat vragen terug, maar alles approved. Nu nog even wat $ transferen en zorgen dat ik TWS goed doorkrijg :)

Zoals ik al zei heb ik ATYT verkocht met een aardige winst, helaas had ik heel wat andere posities ingenomen zodat ik niet tijdig NVDA erbij kon kopen. Steeg vorige week ook aanzienlijk, vandaag na een 4% drop er toch maar ingestapt tegen 21.xx, over een week maken zij de cijfers bekend en ik verwacht dat die erg goed zullen zijn. Ik zit in de IT business en nVidia doet het erg goed, veel design wins, geen shortages, king in channel en ze zijn met productie begonnen van de PS3 GPU. Ik verwacht dat zij richting de 30$ zullen stijgen en tegen die tijd stap ik weer weer uit. Maar ja... ik beleg teveel op mijn gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

Ik geloof dat de centrale bank in Amerika de rente met meer dan .25 gaat verhogen (dit keer zeker en waarschijnlijk daarna ook nog wel). De inflatie is te hoog voor Bernanke. Elke keer zie je de aandelen omhoog gaan wanneer er weer sprake is van 'one and done'. Ik geloof daarom dat ze de komende dagen nog verder omlaag zullen gaan (na de -1.41% op de NASDAQ gisteren). Belangrijkste is echter dat ik mn target (bijna) heb gehaald. 9.1% rendement in paar weken over 2000 euro.

Kortom: verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:18:
Dank je, ik heb een account geopend, kreeg wel wat vragen terug, maar alles approved. Nu nog even wat $ transferen en zorgen dat ik TWS goed doorkrijg :)

Zoals ik al zei heb ik ATYT verkocht met een aardige winst, helaas had ik heel wat andere posities ingenomen zodat ik niet tijdig NVDA erbij kon kopen. Steeg vorige week ook aanzienlijk, vandaag na een 4% drop er toch maar ingestapt tegen 21.xx, over een week maken zij de cijfers bekend en ik verwacht dat die erg goed zullen zijn. Ik zit in de IT business en nVidia doet het erg goed, veel design wins, geen shortages, king in channel en ze zijn met productie begonnen van de PS3 GPU. Ik verwacht dat zij richting de 30$ zullen stijgen en tegen die tijd stap ik weer weer uit. Maar ja... ik beleg teveel op mijn gevoel :)
Heb je nu gekozen voor Todays of IB?

Koop NVDA en verkoop een call jan08 met een strike van $30. Deze doet momenteel $2,5 en is liquide.

Edit: gaat lekker met die NVDA's, al 7,5% erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 03-08-2006 09:32 . Reden: Oorspronkelijke suggestie opnieuw toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:11:
[...]

Heb je nu gekozen voor Todays of IB?

Edit: gaat lekker met die NVDA's, al 7,5% erbij.
Ik heb gekozen voor IB. Het openen van de account was wel wat lastig met al die technische engelse termen waar je normaal niet mee te maken hebt. Trouwens als iemand hulp nodig heeft voor het open van een account op Interactive Brokers is er een goede Nederlandse 'handleiding" http://www.stocktradingexpert.com/kiesbestebroker.htm. Helaas kwam ik daar dus te laat achter :(
Net een bedrag overgemaakt, wiretransfer, dus zal over een weekje daar zijn.

NVDA deed het vandaag goed, over een weekje maken ze de earnings bekend. Vandaag UMC verkocht want die blijft maar een beetje kwakkelen.

Mbt die optie waar je het over had, ik heb helaas nog nooit iets met opties gedaan, ik doe enkel aandelen. Opties moet ik eigenlijk een keer induiken, want er zijn leuke winsten mee te behalen en met een put kun je verlies op shares mooi coveren (doe ik nu met conditionele orders). Echter ben ik nog te onervaren op dit gebied. Conditionele orders ben ik maar gaan gebruiken want in maart van dit jaar was ik een weekje naar het buitenland (Cebit) en toen ik terug kwam was mijn AMD in een week tijd voor zo'n 3K $ gezakt.

Wat denken jullie van AKAM? Had ik een keer op langer termijn zo'n 220% winst mee behaald, en toen ben ik eruit gestapt. Om op korte termijn er een leuke winst mee te pakken denk ik dat het een beetje aan zijn top zit.

Op dit moment heb ik o.a. ook nog posities op AAPL, gekocht rond 62$ maar rond de 71, 72 doe ik die de deur uit (of ik laat mijn conditionele order het voor mij doen :) ).

[ Voor 44% gewijzigd door The Source op 03-08-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verstandig. Had ik achteraf ook moeten doen. Het enige kleine nadeel van IB is dat je een monthly activity fee moet betalen als je minder dan $10 aan provisie hebt gegenereerd. En dat hoeft waarschijnlijk niet bij Todays (ik kan het niet controleren want ik heb nog geen maand gehad waarin dit gebeurd is).

Wat betreft die opties. Er zijn 6 optiebeurzen in Amerika waar (grotendeels dezelfde) aandelenopties verhandeld worden. Inmiddels is deze markt meer liquide (en dus de spreads goed) dan de om zijn liquiditeit bekend staande Amsterdamse optiebeurs. Bij IB geef je doorgaans SMART orders op, waarbij het systeem zelf zoekt naar de beste prijs. Werkt echt prima.

Op Yahoo finance kan je voor elk aandeel de volledige optiedata vinden. Uiteraard wel vertraagd. Als je bij IB gekozen hebt voor Level1 US equities/options koersinformatie dan heb je de optiekoersen natuurlijk realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 02-05 20:06
Ik ben sinds afgelopen week ook begonnen met beleggen. Alhoewel beleggen... Ik doe mee in vier beleggingsfondsen met Rabobank Internetbankieren (en dus ook -beleggen). Ik zit in de volgende vier fondsen:

Robeco Energy Equities, aankoop: 95,34
Robeco Chinese Equities, aankoop: 26,89
Merrill Lynch World Gold, aankoop: 28,72
Merrill Lynch World Mining, aankoop: 40,12

Uiteraard nog weinig groei aangezien ik nog maar een weekje bezig ben.

Trouwens even tussendoor. Is bij jullie de site van de Rabobank en ook die van Robeco behoorlijk traag?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Ik ben al sinds enkele jaren actief op de beurs met beleggingsfondsen van KBC. Tot nu toe heb ik hier nog niet zo slecht bij gevaren: zo heb ik bv met een beleggingsfonds met een inleg van €1000 op 2 jaar €500 verdiend. Nu bedraagt mijn portefeuille bijna €7000.

Ik heb deze week voor de eerste keer belegd in aandelen. Ik heb intel, toyota, opera en sandisk gekocht. Ik heb deze aandelen gekocht met een lange termijn perspectief, dus iets van een jaar of 4. ik ga binnenkort ook nog enkele fondsen kopen met obligaties om het evenwicht in mijn portefeuille wat te verbeteren. Wat mij vooral is opgevallen is de makelaarskost bij de aankoop van aandelen. Ik heb 4 keer €30 kunnen betalen om 4 verschillende aandelen te kopen!!! Schandalig duur vindt ik dit! Waar verhandelen jullie jullie aandelen? Wie is er het beste qua prijs kwaliteit?

Thanx and happy investing :7

Deef_vg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:41:
Waar verhandelen jullie jullie aandelen? Wie is er het beste qua prijs kwaliteit?
Dat staat hier 2 berichten boven !!!!

Todays is de enige serieuze broker in NL (aandelen 6 euro en opties 3, geen bewaarloon, hoge rente, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 11:41
Heb van de week maar eens wat informatie van de Binck Bank (www.binckbank.nl) opgevraagd. Schijnen de goedkoopste van Nederland te zijn en doe het erg goed. Heeft iemand hier een rekening lopen bij deze bank en als dat zo is wat is jullie ervaring met deze bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet de allergoedkoopste als je IB mag geloven, maar de service is perfect en uiterst correct. Orders terugdraaien wanneer er een fout is gemaakt of er een storing was, is geen enkel probleem. Op zich ben ik er happy mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 05-08-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_master schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:48:
Heb van de week maar eens wat informatie van de Binck Bank (www.binckbank.nl) opgevraagd. Schijnen de goedkoopste van Nederland te zijn en doe het erg goed. Heeft iemand hier een rekening lopen bij deze bank en als dat zo is wat is jullie ervaring met deze bank.
Als je in Nederlandse aandelen of opties wil beleggen is Binck prima. Het nadeel van Binck vind ik wel dat je geen volwaardige rekening krijgt, zoals bij Alex, maar een subaccount.

Voor beleggingen buiten Nederland zijn ze, net zoals de meeste andere brokers, te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Update: we modderen nog door rond de 450-455. Ik hou nog steeds vast aan een daling naar (hopelijk) 430-435 en daarna weer eens calls oppikken.

Als er nog een swing omhoog komt na de door mij verwachte komende korte termijn daling eens kijken naar de weekgrafiek: geeft deze dan een oranje signaal of is het nog groen licht zoals nu B)

Week
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/2245/aexweek08082006vu5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5722/aexweekrsi08082006wt8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/1903/aexweekstoch08082006nx1.jpg

Dag
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4645/aexdag08082006ws6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/3994/aexdagrsi08082006cz6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/3330/aexdagstoch08082006oe3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Mijn $ zijn binnen bij IB NY bank, echter wordt het standaard altijd 10 dagen geblokeerd omdat dat de periode is dat geld door banken automatisch terug geboekt kan worden. Logisch dat IB je niet met geld gaat laten beleggen dat er eventueel terug geboekt kan worden. Wel frustrerend, dan maar weer via Alex aan de slag en maar even niet kijken naar transatie kosten, mijn huidige posities waren er maandag allemaal uitgeknald op basis van conditionele orders, natuulijk wel weer tegen een goed prijs nieuwe posities ingenomen welke vandaag allemaal gestegen zijn.

Ik hoor graag van jullie hoe jullie je posties op aandelen beschermen? Met conditionele orders of met opties? Of zijn er nog andere manieren? en hoe doen jullie dat dan? Bij een conditionele order met een vast percentage, of bekijk je dit per aandeel. Het is erg frustrerend als ik een conditionele sell erin zet, interday de waarde net na opening onder mijn grens zakt, het aandeel verkocht wordt, en later die dag op +5% eindigd :( Hoe kan ik dit het beste verkomen? Bij Alex is het bv niet mogelijk om te zeggen, conditionele order 1: verkopen als onder huidige prijs -1, als prijs onder huidige prijs -2 dan weer kopen. Dus zeg maar een IF constructie, bestaan deze wel??? Of hoe hier mee om te gaan?

Ik heb ook eens ergens op een site gelezen over een trading systeem waarbij de waarde van de investering, de potientiele winst (conditionele order) tegenover het maximale verlies (conditionele order) afgezet wordt en dan uitgedrukt in een bepaalde ratio of waarde. 6R of 6D ofzo werd dat genoemd. Kan het helaas niet meer vinden, weet iemand hier meer over? en werkt iemand hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:35:
Mijn $ zijn binnen bij IB NY bank, echter wordt het standaard altijd 10 dagen geblokeerd omdat dat de periode is dat geld door banken automatisch terug geboekt kan worden. Logisch dat IB je niet met geld gaat laten beleggen dat er eventueel terug geboekt kan worden.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er voor jou een rekening is geopend in NY.

Ik dacht dat alle Europese klanten van IB een rekening kregen bij CitiBank in Frankfurt. Daar heb ik tenminste mijn rekening.

Verder kon ik mijn geld al op dag 1 gebruiken.

==================

Verder heb ik de indruk dat er in dit topic geen enkele interesse is voor beleggen buiten onze landsgrenzen. Zo'n beetje iedereen lijkt in de AEX te zitten, ongeveer het laatste produkt waar ik een mening over heb.

Ik zou eigenlijk graag een topic beginnen over Amerikaanse aandelen, maar ik denk dat er minimaal iets van 5 mensen (en zeker meer dan 2) moeten zijn die hier serieus mee bezig zijn, anders wordt het niets.

Verder zal er wel toestemming van een mod nodig zijn, en ik heb eigenlijk weinig zin om daarom te gaan bedelen......

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 09-08-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het is hier al erg rustig, laat staan in een nieuw apart topic. :) Ik moet alleen even geduld hebben, Vedior is helaas wat verder weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen zich hier specifiek bezighouden met beleggen in computer gerelateerde aandelen (hardware, software en internet). Dit hoeft natuurlijk niet noodzakelijk in de US te zijn, alleen zijn daar bijna alle relevante aandelen genoteerd. Van de Taiwanese aandelen (zoals TSMC, UMC, Chartered, etc.) zijn i.h.a. ADR's/ADS's genoteerd in Amerika.

Ik heb het dus over bedrijven als:

- AMD, Intel
- ATi, nVidia
- Western Digital, Seagate, Sandisk
- TSMC, UMC, Chartered
- Apple, IBM, Dell, HP, Sun
- Juniper, Cisco
- Google, eBay, Yahoo
- TI, Marvell, Broadcom
- Microsoft
- etc.

We zitten hier tenslotte toch bij Tweakers? Ik kan me voorstellen dat iemand met wat IT kennis liever in dit soort aandelen belegt dan in de AEX index.

Zijn er hier mensen die actief in dit soort aandelen handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:01:
[...]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er voor jou een rekening is geopend in NY.

Ik dacht dat alle Europese klanten van IB een rekening kregen bij CitiBank in Frankfurt. Daar heb ik tenminste mijn rekening.

Verder kon ik mijn geld al op dag 1 gebruiken.
Ik denk voor een Euro account > Frankfurt en voor een $ account > NY.
Daarbij is het niet echt een rekening zoals bij Alex, maar is het de IB rekening, en wordt het op je virtuele account geboekt, vindt ik wel erg eng. Maar ik heb tot nu toe enkel positieve verhalen over IB gehoord dus ik durf het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet heeft de vestigingsplaats van een bank niets te maken met de valuta die je op een rekening kan zetten.

Nogmaals, ik dacht dat Europese klanten automatisch te maken zouden hebben met de Engelse tak van IB (Interactive Brokers LLC).

Wat betreft dat virtuele account: dat is wel waar, maar dat heb je bij bijv. Binck ook. Bij IB geef je (onder account management) ook aan dat je voornemens bent om een storting te doen, dus het kan bijna niet misgaan (bij het storten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hahha dat storten zal wel niet snel misgaan :) Ik maak me meer zorgen over het afhalen van geld :)
Mijn account is aktief, erg gek, want gisteren moest ik nog 10d op hold. Maar ik kan dus al aan de gang, en dus kan ik lekker met TWS gaan spelen en een paar posities innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zal er geen doekjes om winden, volgens mij is het serieus weer even call tijd, al vind ik een crashput onder mijn kussen nog steeds prettig. Geen dalingsmoment dus, maar een weekje zonneschijn kennelijk.

De laatste voorspelling van een daling op basis van de indicatoren is in ieder geval een sof gebleken ;(

http://img304.imageshack.us/img304/9957/aex15082006yc6.jpg
http://img437.imageshack....540/aexdag15082006jc0.jpg
http://img111.imageshack....308/aexdag15082006nb0.jpg
http://img266.imageshack..../aexdagrsi15082006xk3.jpg
http://img437.imageshack....exdagstoch15082006jk2.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/8298/spx15082006rq4.jpg
http://img163.imageshack....913/spxrsi15082006xr2.jpg
http://img200.imageshack....3/spxstoch15082006we4.jpg

Platen spreken verder voor zich, op naar de volgende kans

Veel zal afhangen van hoe deze ogenschijnlijke rally zich voortzet. Boomend of een sof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eerlijk gezegd ook dat we weer lekker omhoog zullen gaan. Ideaal dit voor professionele handelaren: even de amateurs afstraffen door alles massaal short te geven en daar ook nog eens fors aan te verdienen. En nu weer lekker meeliften naar boven.

@ The Source:

Heb je je NVDA's nog? Vandaag 10% omhoog op geen nieuws. Ik heb dagen gekend dat ze minder hard gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Yupz ik heb NVDA nog :)
Vorige week donderdag had ik er nog wat extra ingekocht, wacht ik dacht dat ze erg positief nieuws gingen brengen. Dit is altijd een gok, want voorspellen hoe er op nieuws gereageerd gaat worden is altijd erg moeilijk. Echter was het nieuws ook zeer positief (omzet +20%, hogere bruto winst marge, maar geen concrete details bekend gemaakt), maar kwam ook het bericht dat ze een onderzoek hadden ingesteld ivm optieregelingen :( Mijn reactie op de FP vat het redelijk weer:
Door de bekendmaking van nVidia daalde het aandeel van het bedrijf op de beurs met negen procent, wat neerkomt op een totaal waardeverlies van het bedrijf van 767 miljoen dollar.

Niet helemaal waar. Het nieuws werd na de sluiting van de beurs bekend gemaakt, het aandeel zakte 9% in after hours trading, maar afgelopen vrijdag sloot het aandeel -3.15%. Dus uiteindelijk valt het wel mee en was het een overdreven aktie op het nieuws dat nVidia een onderzoek laat doen en daarom de winstcijfers nog niet bekend maakt. De waarde van het aandeel werd in het eerste uur vrijdag door koopjes jagers weer de hoogte in geduwd zoals ook te zien is; http://finance.yahoo.com/...1d&l=on&z=m&q=l&p=,v&a =&c= Daarnaast zakte de Nasdaq ook 0.68%, dus al met al valt het heel erg mee en blijft NVDA een erg sterk aandeel.
Sinds vandaag zit ik weer in de plus, en zoals gezegd is mijn target 30$. Heel de nasdaq deed het extreem goed. AKAM (http://finance.yahoo.com/q?s=AKAM) een ander knuffelaandeel van mij deed ook +7%

Ik ben voorlopig erg tevreden met IB, vooral TWS is erg leuke software met een heleboel functies waar Alex nog een puntje aan kan zuigen. Groot voordeel zijn ook de transaktie kosten waarmee je helemaal niet meer hoeft om te kijken naar de kosten. Omdat kopen van Nasdaq aandelen bij Alex tegen de 17$ kost (bij x transaties lager) zat ik voor 1ste helft van dit jaar al tegen de 400 / 500$ aan kosten :( Nu met IB zou een soortelijk transactie gedrag kosten van rond de 100$ met zich mee brengen. Probleem is dat je moet opletten dat je niet gaat daytraden want daar zijn restricties voor zoals je weet.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 16-08-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:10:
Ik ben voorlopig erg tevreden met IB, vooral TWS is erg leuke software met een heleboel functies waar Alex nog een puntje aan kan zuigen. Groot voordeel zijn ook de transaktie kosten waarmee je helemaal niet meer hoeft om te kijken naar de kosten. Omdat kopen van Nasdaq aandelen bij Alex tegen de 17$ kost (bij x transaties lager) zat ik voor 1ste helft van dit jaar al tegen de 400 / 500$ aan kosten :( Nu met IB zou een soortelijk transactie gedrag kosten van rond de 100$ met zich mee brengen. Probleem is dat je moet opletten dat je niet gaat daytraden want daar zijn restricties voor zoals je weet.
Ik neem toch aan dat je wel meer bespaart dan een factor 5. Bovendien kan je opties doen en short gaan in aandelen. Sinds gisteren kan je ook handelen in 3300 Japanse aandelen. En ik hoop dat binnenkort ook de Taiwan Stock Exchange toegevoegd gaat worden, daar staan erg veel interessante aandelen genoteerd.

Wat betreft dat daghandelen: als je meer dan $25000 (aan waarde) op je account hebt dan vervallen de restricties m.b.t. daytrading. Indien de waarde lager is mag je maximaal 3 round trips per dag doen, 4 dagen lang (o.i.d).

Voor mensen die overwegen om bij Todays Brokers te gaan. Je betaalt daar toch een monthly activity fee (staat niet op de site). Regel is dat alle regels/tarieven van IB gelden, m.u.v. de brokerage op aandelen, opties en futures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hahaha Japan, dan kom ik niet aan slapen toe :)
TSE in Taiwan is wel interessant, echter staan de noteringen daar allemaal onder nummers. Deze kun je overigens ook via Yahoo bekijken (beste manier die ik heb kunnen vinden).
Zie bijvoorbeeld Asus; http://finance.yahoo.com/q?s=2357.TW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
The Source had zojuist de eer van de 1000ste post. Heeft er iemand zin om een mooie startpost te maken voor een deel 2? De 1000 posts hebben wel wat materiaal opgeleverd voor een uitgebreidere startpost (technische analyse, brokers, etc.). Neem bij interesse even contact op voor een deel 2 te openen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 16-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard is er interesse. Dat blijkt immers uit het feit dat verschillende mensen de afgelopen tijd in dit topic gepost hebben.

Het lijkt me dat er (indien dat hier niet meer mogelijk is) i.i.g. een nieuw topic komt over de beurs.

De eenvoudigste oplossing lijkt me dat de TS even zijn SP kopieert. Ik kan ook een SP maken in de trant van:

=========

Welkom in deel 2 van beleggen. Zie hier voor deel 1:

Beleggen op de beurs in de praktijk

=========

Spannen bovengenoemde mogelijkheden een deel van de oplossingsverzameling op?

Edit: ik heb me inmiddels via een DM aangemeld om deel 2 te starten, met de bestaande SP als uitgangspunt met kleine verbeteringen/toevoegingen.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 17-08-2006 00:08 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.