Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waarom had ik geen stork |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

idd ja :X

ik zie getallen van 1700% voorbij komen 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:26:
idd ja :X

ik zie getallen van 1700% voorbij komen 8)7
Mn vader belde net verheugd op dat hij verleden week een ontzettende lading calls Stork had gekocht dus die is nu erg gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
damn ben jaloers op je vader... Maar goed.. der komen nog genoeg kansen ooit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Config schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:42:
Wat een onzekere tijden leven wij in mede-speculanten...De stijging van de AEX gaat nou niet echt vol overtuiging, maar hij is er nog wel degelijk. Tostrams vind nog steeds 500-530, maar dat kan bijna niet zonder serieuze correctie natuurlijk...
Tsja, d'r wordt al sinds het begin van het jaar gezegd dat er een flinke correctie aan zit te komen... maar met de huidige gang van zaken is het maar de vraag of die voor of na het bereiken van die 500 grens is :)
Zeker nu de Dow Jones weer boven de 11000 punten is uitgekomen.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik snap het echt niet waarom ING nu in de rode cijfers is beland. Ze presenteerden mooie cijfers en dan nog in de min. Klote is dat, mn opties zijn weer flink in de min. De maand februari gaat toch een stuk minder dan Januari :(

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde op Reed :/ Terwijl hij net weer de goede kant uitgang. :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hoop toch echt dat de AEX even de matige stijgingen doorbreekt en er weer eens een procentje bij doet. De Dow Jones kent best goede stijgingen en de Nikkei was vanncht ook weer positief gestemd. De AEX blijft een beetje achter. Gelukkig herstelt ing wat.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
neographikal schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:59:
Ik zit met hetzelfde op Reed :/ Terwijl hij net weer de goede kant uitgang. :)
Reed heeft gewoon tegenvallende cijfers, dat is niet zo gek dat ie daalt... ING is wat opmerkelijker.. 't is dat ik nog geen Binckaccount heb (wel sinds vandaag \o/ zojuist eerste transactie gedaan :) ) maar anders had ik Randstad gekocht. Bij het beurspel had ik dit dus ook gedaan :)
En ook zijn ze eindelijk wakker geworden mbt m'n KPN calls die ik al sinds half januari had.. zelfs na de jaarcijfers bleven die op 0% staan, maar gisteren zijn ze dan toch met 100% gestegen :)
Hopelijk gaat het 'in het echt' straks ook zo voorspoedig :) Een rendement van 22% in ongeveer 2,5 maand is niet zo slecht denk ik.. Het enige nadeel is dat m'n bestedingsruimte in het echt wat minder is :( :P

[ Voor 31% gewijzigd door Martin Sturm op 16-02-2006 12:48 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

M'n calls Corio, Wessanen en ASMI doen het weer lekker vandaag, ruim 10% winst. Puts Laurus liggen er brakjes bij maar die had ik sowieso speculatief gekocht en ik verwacht wel dat dat aandeel nog een keer crasht voor expiratie in juni :P

Professionele website nodig?

• Martin Sturm
Puts Laurus liggen er brakjes bij maar die had ik sowieso speculatief gekocht en ik verwacht wel dat dat aandeel nog een keer crasht voor expiratie in juni :P
Waarom zou Laurus crashen? Ik denk zelfs dat zodra er een koper is gevonden voor de Edah en Konmar dat Laurus nog wel eens flink zou kunnen gaan stijgen. Het bedrijf heeft dan namelijk nog maar een formule om zich op te focussen en daarnaast de nodige cash om hier ook daadwerkelijk in te investeren.
Shit :P Ik had ff in m'n schaduwportefeuille bij Binck calls ING gedaan, om te 'proberen' hoe dat werkte.. ik had die dus beter in m'n echte portefeuille kunnen stoppen, want in nog geen half uur zit daar al bijna 5% winst op 8)7
edit: Inmiddels staat m'n schaduwportefeuille (die in waarde ongeveer even groot is als m'n echte portefeuille) in een halve dag of zo op +9%.. alleen m'n echte portefeuille staat op -0,5% :'( Dat is niet grappig :P

[ Voor 34% gewijzigd door Martin Sturm op 16-02-2006 15:09 ]

• curry684

curry684

Tja Laurus is gewoon een gok :) M'n onderbuik zegt dat ie nog wel gaat crashen, en de 500 euro die ik aan die puts heb uitgegeven heb ik al afgeschreven. Worst case 500 euro kwijt, best case 1000+ euro winst als ie terugkiepert naar 2.50 of zo :Y)

Verwijderd

Heb nog wat ING calls gekocht net na de kleine terugval. Met zulke cijfers verwacht ik toch dat ze nog wat omhoog gaan... :Y)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Ik merk wel dat hier mensen zitten die actiever beleggen als mijzelf :D. Ik heb paar jaar terug 1000 aandelen KPN gekocht in de periode dat ze onder de 3 euro stonden. Was het moment dat Scheepsbouwer terug aan het roer kwam aldaar :) Sindsdien gestaag gestegen, en na lang hikken tegen de 7 euro grens nu rustig op weg richting de 8 euro. Ik laat ze dus ook lekker staan, wie weet waar gaan ze nog naartoe ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• neographikal
  • Niet online
Zeker doen, KPN is zich imho aan het voorbereiden op een overname. Bedrijfsonderdelen worden afgestoten zodat het bedrijf "simpeler" wordt en makkelijker te integreren. Dat was in ieder geval een probleem voor een overname voor zover ik begreep: de complexiteit. En aangezien ze nogal veel aan het outsourcen / afstoten zijn lijkt me dat een logische stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Gisteren nog eens het een en ander gelezen over technische analyse.. als je de achterliggende redenatie leest, is het op zich nog niet zo'n heel gek principe om aankopen op te baseren...
En KPN gaat hopelijk goed, want ik heb gisteren calls gekocht :P Ze staan nu op 25% winst. Volgens de TA'ers moet je nu KPN kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ooh, had in januari een Randstad call voor 1 euro gekocht en voor 1,50 verkocht. Had er geen vertrouwen meer in. Nu noteer die call 9,80 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Turbo's ook al geprobeerd ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Getronics wilt maar niet stijgen |:( Nu 250 euro verlies en het moet de 12,40 euro halen zodat ik geen *verlies* heb.

Hoewel, Google lijkt me wel interessant. Het heeft in januari de 460 gehaald en weer behoorlijk gedaald. Nu staat het op 366. Hoewel je met zo'n hoge koers wel een groot risico hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Dutchmega schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:46:
Getronics wilt maar niet stijgen |:( Nu 250 euro verlies en het moet de 12,40 euro halen zodat ik geen *verlies* heb.

Hoewel, Google lijkt me wel interessant. Het heeft in januari de 460 gehaald en weer behoorlijk gedaald. Nu staat het op 366. Hoewel je met zo'n hoge koers wel een groot risico hebt..
Ja.. het probleem met Google is dat het een niet echt realistische beurswaarde heeft.. de koers/winstverhouding is nogal slecht meen ik me te herinneren. De daling is ook veroorzaakt door de tegenvallende resultaten. Ik zou dan eerder in Apple of zo investeren, als je die kant op wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Martin Sturm schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:15:
[...]

Ja.. het probleem met Google is dat het een niet echt realistische beurswaarde heeft.. de koers/winstverhouding is nogal slecht meen ik me te herinneren. De daling is ook veroorzaakt door de tegenvallende resultaten. Ik zou dan eerder in Apple of zo investeren, als je die kant op wilt :)
Denk niet dat Google onderuit gaat door zijn aandelen hoor ondanks volgens sommige analysten bepaalde verhoudingen binnen het bedrijf niet overeen komen met de klassieke gedachtegang.

Google zit nog steeds massaal in alles te investeren dus zolang ze positief in het nieuws komen ondanks hun minder goede resultaat van afgelopen periode is er niets aan de hand.

Voor geld is het wachten op de volgende potentiele succes bedrijf :+ puts op tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
KPN op weg naar de 9 euro \o/ inmiddels op +2,41% op 8,93...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Afgelopen dagen snel nog ff €100 verdient( koop 195 verkoop 300) met wat calls aex feb 460. Is wel 50% rendement in 3 dagen :D. Helaas was het geinvesteerde bedrag niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
aex351 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:37:
[...]

Denk niet dat Google onderuit gaat door zijn aandelen hoor ondanks volgens sommige analysten bepaalde verhoudingen binnen het bedrijf niet overeen komen met de klassieke gedachtegang.

Google zit nog steeds massaal in alles te investeren dus zolang ze positief in het nieuws komen ondanks hun minder goede resultaat van afgelopen periode is er niets aan de hand.

Voor geld is het wachten op de volgende potentiele succes bedrijf :+ puts op tomtom
Ik snap het echt niet, hebben we nog steeds niks geleerd van de dotcom-hype? Wonderen bestaan niet. Koers-winstverhoudingen van 100-150 zijn niet realistisch en elk grammetje winst wat er in de komende vijf jaar uit zou kunnen komen zit al twintig keer in de koers verwerkt. En vergis je niet in de gevoeligheid van de markt waarin Google werkzaam is: bezoekers zijn _niet_ loyaal en de advertentietarieven zijn bij economische neergang ook zeer volatiel :)

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar sta niet vreemd te kijken als je centen straks als sneeuw voor de zon weg zijn. U bent gewaarschuwd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 17-02-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
neographikal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:31:
[...]

Ik snap het echt niet, hebben we nog steeds niks geleerd van de dotcom-hype? Wonderen bestaan niet. Koers-winstverhoudingen van 100-150 zijn niet realistisch en elk grammetje winst wat er in de komende vijf jaar uit zou kunnen komen zit al twintig keer in de koers verwerkt.

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar sta niet vreemd te kijken als je centen straks als sneeuw voor de zon weg zijn. U bent gewaarschuwd ;)
Precies.. of Google gaat echt nog een keer zoveel winst maken als de beleggers verwachten.. Microsoft lijkt dit namelijk ook te doen nu (maar ik schat die kans erg klein).
Jammer dat het nu al weekend is.. KPN was net zo lekker aan het stijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op wat ooit zou kunnen zijn worden geen aandelenkoersen gebouwd. Er zit een deel verwachtingswaarde in, maar niet dat bijvoorbeeld ABN AMRO over vijftig jaar de enige bank ter wereld zou zijn (in die tijdbestekken praat je onderhand als je het omzet naar IT-tijden ;) )

Tegen de tijd dat Google zoveel winst maakt dat de huidige aandelenkoers gerechtvaardigd zou zijn... Dan moet de winst in een paar jaar vertienvoudigen, at least. No way :) De laatste winst en omzetcijfers waren nou ook niet echt geweldig te noemen. Daarbij komt nog eens dat wanneer het wel gebeurd, de koers alsnog gigantisch stijgt en het alsnog een gigantische zeepbel zou worden.

Google is linke shit, leuk als gokding, maar niet als serieuze belegging.

[ Voor 50% gewijzigd door neographikal op 17-02-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

neographikal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:31:
[...]

Ik snap het echt niet, hebben we nog steeds niks geleerd van de dotcom-hype? Wonderen bestaan niet. Koers-winstverhoudingen van 100-150 zijn niet realistisch en elk grammetje winst wat er in de komende vijf jaar uit zou kunnen komen zit al twintig keer in de koers verwerkt. En vergis je niet in de gevoeligheid van de markt waarin Google werkzaam is: bezoekers zijn _niet_ loyaal en de advertentietarieven zijn bij economische neergang ook zeer volatiel :)

Google meer dan alleen een zoekmachine en ten tweede zijn er geen redenen voor een bedrijf om minder te gaan adverteren bij Google in een minder goede economische tijden. Adverterteerders betalen alleen per klik en dus niet vooraf met een vooraf ingestelde maximaal bedrag. Komt ook nogeens bij kijken dat Google op wereld schaal actief is.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 17-02-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En het bedrag wat adverteerders over hebben varieert niet met de economische cyclus? ;) Ik weet me nog de problemen van een jaar of anderhalf - twee jaar terug te herinneren, de tarieven voor adverteren op internet waren echt bedroevend laag. Sowieso is door de globalisatie de economische groei veel meer gelijk gaan lopen in de wereld dan vroeger :)

Anyway, als je deze koersen realistisch vind, be my guest, maar zet er zeker een paar stabiele fondsen tegenover. Google == gokken. :) Schijnbaar zijn we nog niet hard genoeg gevallen om ervan te leren :P

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 17-02-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Google is gokken, heel het beurs gebeuren is gokken. Dus wat wil je hiermee zeggen? dat we gewoon massaal moeten ophouden met beleggen. Beleggers zijn gewoon een kudde schapen, en schapen volgen elkaar. Dus loopt de zwarte schaap over de afgrond, rest volgt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Iets met zwart en wit enzo :z Natuurlijk is de hele beurs gokken, maar een intereffect Japan warrants, Tomtom, Google of ASML (mindere mate, wel volatiel) zijn véél risicovoller en volatiler dan een ABN AMRO, ING, Aegon, etc.

De kunst is om de juiste balans te kunnen vinden, maar dan nog staat Google op eens koers die alleen te verklaren is met een hype, niet met een degelijke economische onderbouwing.

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 17-02-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Weet iemand van jullie nog een goede site waarop vele aspecten van het beleggen word uitgelegd? Zover ben ik alleen bezig met aandelen maar ik ben ook geinteresseerd in opties. Ik weet de basis ervan wel maar ik zoek eigenlijk een lieve informatieve website :)
neographikal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:09:
Iets met zwart en wit enzo :z Natuurlijk is de hele beurs gokken, maar een intereffect Japan warrants, Tomtom, Google of ASML (mindere mate, wel volatiel) zijn véél risicovoller en volatiler dan een ABN AMRO, ING, Aegon, etc.

De kunst is om de juiste balans te kunnen vinden, maar dan nog staat Google op eens koers die alleen te verklaren is met een hype, niet met een degelijke economische onderbouwing.
Natuurlijk is de koers van Google veel te hoog maar als belegger wil ik alleen maar geld verdienen met Google (in een kort termijn). Lange termijn beleggen doe je sowieso niet in zulke risicovolle aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

curry684 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:01:
[...]

Heb nu een gemengd pakketje liggen met calls Corio, Wessanen en ASMI, en een klein pakketje speculatieve puts op Laurus.
En 10 dagen later Corio en ASMI verkocht met 55% winst, Wessanen met 15% winst en de puts Laurus heb ik in principe afgeschreven maar lopen toch nog tot juni. Totale winst afgelopen 10 dagen: 30% :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Wie van jullie medebeleggers weet een goed TA-programma die ook nog eens vrij goed te begrijpen valt.
Metastock 6.5 heb ik eens gezien en die vond ik eerlijk gezegt zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Laatst online: 22:16
Weet iemand waar je jezelf kan inschrijven op een gratis dagelijks mailtje met de slotkoers van 1 (Robeco) fonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik vermaak me prima met mijn turbo's

AEX Long 425 +49% (inmiddels genomen)
AEX Long 450 +45% (in de verkoop)
AEX Long 455 +17% (in de verkoop)

Als het verkocht is weer aan de nieuwe: AEX Long 460!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 16:54
Van der Moolen mooi gegaan. Verkoop ze nu maar met 100euro winst. En even kijken wat ze donderdag gaan doen na publicatie van hun cijfers.

Weet er trouwens iemand een software tooltje waarbij je zo'n koersen ticker op je scherm krijgt maar dan wel zelf je eigen koersen kan selecteren. Zoiets als http://www.cooltick.com/ maar dan gratis? :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Shit.. ik wil wel eens weten wat de koers van KPN nu gaat doen :) Ding staat nu al sinds vrijdag een beetje rond de 9 euro, maar het blijft een beetje schommelen daar (begon vanmorgen opeens met een daliing naar 8,94 en nu staat ie al heel de middag op 9,05).. nu weet ik niet wat ik met m'n opties moet doen 8)7 .. als ik ze nu (met al flinke winst) verkoop zal je zien dat het aandeel alsnog hard gaat stijgen en ik dus nog meer winst had kunnen halen... (of is dat nu juist heel het idee achter speculeren? :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Martin Sturm op 21-02-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou lekker winst pakken, met opties kan het hard gaan (en ja ook naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Nou ChiLLeR goed gedaan!

Van der Moolen 8,47 8,46 8,47 -0,41 -4,62% 15:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het eens met een paar calls op Royal Dutch Shell proberen. Olieprijs staat nu weer onder druk, dus ik speculeer op een stijging op de zeer korte termijn met calls mrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Tostrams:
De AEX heeft last van winstnemingen maar blijft op binnen de uptrend.
De ultra korte steile stijgende trend van de AEX is intact. De onderkant van het steile trendje biedt steun rond 461. Een tweede steuntje ligt rond 448,50, de koersbodem van begin februari. Wij adviseren deze korte termijn steunniveaus in de gaten te houden want de beurs omzetten nemen de laatste dagen flink af. Doorgaans is dit een technisch signaal dat de markt buiten adem raakt en rijp is voor een tussentijdse correctie.
Op basis hiervan en een eigen yingyang gevoel sluit ik mijn long positie op de AEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb ook op basis van yinyang een korte beleggingspauze genomen in de veronderstelling dat de beurs nu oftewel pas op de plaats maakt of horizontaal tijdelijk stabiliseert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 16:54
curry684 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:19:
Ik heb ook op basis van yinyang een korte beleggingspauze genomen in de veronderstelling dat de beurs nu oftewel pas op de plaats maakt of horizontaal tijdelijk stabiliseert :)
Ik las ook even een pauze in tot er weer een leuk instap moment komt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Martin Sturm schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:46:
[...]
Wel is TomTom nu onderdeel van de AEX. Levert dat ook nog koerswinst op voor bedrijven als ze van een SmallCap Index naar de Midcap gaan of van de Midcap naar de AEX? (uiteraard zal de toekomst dit uitwijzen :) )

.. om te kijken heb ik maar eens een virtuele portefeuille samengesteld met deze bedrijven :) Kijken wat het resultaat daarvan is over een tijdje ...
Ok, twee weken later blijkt dit dus wel een leuk idee te zijn geweest. Van de 15 aandelen die vanaf 2 maart nieuw in een index verschijnen zijn er slechts twee gedaald in twee weken (Boskalis met 0,83% en TomTom met ruim 20% :X ). De rest is echter gestegen, waarvan sommige flink. Vooral USG People (+12%), Kendrion (+11%) en Laurus (+9%) waren best goede investeringen geweest. De rest is op vier fondsen na gestegen met meer dan 4% en een groot deel zelfs meer dan 7%. Als TomTom en Boskalis niet worden meegerekend was het gemiddelde rendement 6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Wisten we alles maar van te voren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 12:21
curry684 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:19:
Als je stabilisatie verwacht kan je opties gaan schrijven :)
bijv AEX PUT 455 en AEX CALL 470 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
De DMI(14) van TA binnen alex die ik nu aanhoudt geeft nog steeds duidelijk groei aan. Ik hou mijn optietjes die in maart expireren nog wel even aan.

BTW... Is er iets van een volledig werkende eval-versie van Metastock 9 te krijgen ergens? _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Berimbau op 22-02-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Berimbau schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:54:
De DMI(14) van TA binnen alex die ik nu aanhoudt geeft nog steeds duidelijk groei aan. Ik hou mijn optietjes die in maart expireren nog wel even aan.
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij heeft de DMI geen voorspellende waarde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
henry86 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:01:
[...]

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij heeft de DMI geen voorspellende waarde :?
Wel als ik de langlopende historie bekijk met de DMI ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edith_oen/dmiaex.png

Zoals ik het hier zie, loopt de DMI juist achter de feiten aan. En dat is logisch, want de DMI is een "trend confirmation indicator".

[ Voor 16% gewijzigd door Henry86 op 22-02-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb nu zelf aandelen ING, vorige week gekocht op de low.. Volgens mij breekt ING binnenkort door de weerstand heen, vandaag ook weer een dikke procent erbij. We zitten bijna op de 31.80, vanaf daar kan het hard gaan.

Voor de rest heb ik belangen in Hagemeyer.. Al een hele poos.. Wat ik van het jaarverslag komende dinsdag moet verwachten weet ik niet, het zijn vooral de analisten die de dienst uit maken. Die maken van een mug een olifant en kunnen het aandeel als zachte boter onderuit halen. Ik ga de gok wagen en er staat best een hoop geld op het spel (opties) .

Soms is het echt zenuwslopend 8)7

Wel doen, niet doen, wel doen, niet doen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 22-02-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb ook ING, maar dan opties.
Tot op heden doen ze nog helemaal niks, maar ik reken er ook op dat de een dezer dagen wel door de weerstand heen breken en het vanaf dan redelijk hard omhoog kan gaan. :)

Zou ook wel lekker zijn voor m'n 150 personeels opties die ik nog heb staan en vanaf 3 maart mag uitoefenen. Die opties kregen we bij een koers van 12,85 euro :9

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Heeft ING na de 30,30 nog een weerstand op de weg naar boven dan? Ik heb nog de calls 30 in april. Doen al 40% nu maar hou ze nog even aan :) Calls ASML staan op 50% verlies. Balen man.

• Berimbau
Ja 31,80 is de weerstand. Van ongeveer november 2001. Als deze doorbroken wordt, is de weg naar boven vrij. De volgende weerstand wordt dan ongeveer 40 euro.

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Het grootste deel van mijn portefeuille zit in beleggingsfondsen.
  • Delta Deelnemingen Fonds;
  • ABN AMRO Europe Fund;
  • VPV Value Fund;
  • Young Dynamic (toen ik jong was ingestapt en nooit meer uitgestapt ;) ).
Verder handel ik redelijk actief in Turbo's. Ik vind het een heerlijk product: overzichtelijk, hefboom en je kunt goed de risico's inschatten. Ik heb veel gehandeld in Nikkei's en Shell, nu doe ik wat rustiger aan vanwege mijn magere internetgebruik op dit moment.

• Berimbau
Wat is volgens jullie eigenlijk een goede voorspellende TA op de AEX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tjezus, het gaat echt lekker hier. Ik verkoop net Ahold op 6.92 omdat er mogelijk een nieuwe emissie gaat komen, nog geen twee minuten later staat tie op 7.03 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Als je maar winst hebt gemaakt.... hoeveelheid maakt toch niet uit? Niet meer aan denken, dat speelt het lekkerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
ik heb dan toch liever veel winst dan weinig winst. (of klink ik nu erg hebberig ?:), maar true je kan er niet altijd het maximale uit halen en winst is altijd beter dan verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Inderdaad, je moet niet te hebberig worden anders ga je groffe fouten maken.

Ik zeg dat ook altijd tegen mezelf, alles is meegenomen. Tuurlijk, iedereen wil het maximale eruit halen, maar het motto, beter iets dan niets vind ik erg belangrijk. Anders blijft het maar doormalen als je er te vroeg uit bent gestapt, had ik maar, had ik maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach het heeft niks met hebberig te maken en ik maak me er ook niet zo heel druk om, maar ik heb ze een tijdje gehad, en nou maakte hij opeens wel de sprong :P

Ach ik ga van de week eens wat opties pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Vandaag in overleg met mn beleggingsadviseur een serie opties calls 7 vd molen in december gekocht. Ver weg maar ik verwacht er wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met doel om de aandelen in handen te krijgen, of ze gewoon te ditchen wanneer het lekker gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de diverse koersen aan een nadere blik onderworpen. Daarbij heb ik aandacht besteed aan een fenomeen waarop ik stuitte in mijn zwerftochten op internet. Daar heb ik het pas geleden nog eens over gehad, maar nu doe ik het uitgebreider.

Het komt eigenlijk neer op het zoeken van een bodem in koersen. In plaats van telkens de koersrichting te willen bepalen doe je niets dan bodems opsporen en daarvan gebruik maken. Niet ‘putter for life’ maar caller ‘met een wichelroede’ ;)

http://img161.imageshack....astock25februari20062.jpg

Allereerst maar gewoon de AEX. De neutrale Gann stijgingslijn (45 graden) is afgelopen week doorbroken. Dat is op zich reden voor voorzichtigheid. Het tempo van stijgen is er dan enigszins uitgelopen. Wel kan de koers weer boven de lijn stijgen, als het maar stijgt.

Vooralsnog dus afwachten of we de lijn weer op gaan zoeken en doorbreken of terugtesten. Dan zitten we al in de 470 zone. Geheel indicatief heb ik een paar lijnen in die richting geplot :Y)

http://img161.imageshack....astock25februari20060.jpg

Hier zien we het fenomeen bodemvorming in actie. In deze bull markt is het bereiken van een bodem klaarblijkelijk een teken voor actie bij de bulls. Telkens als de indicatoren een bodem bereiken springt er iemand op de trein. Dit gebeurd al een tijdje, hopelijk kunnen we daar een komende keer gebruik van maken. De laatste kans was eind januari waar het instapmoment wel heel makkelijk te vinden is (achteraf uiteraard).

De indicatoren staan nog hoog, dus tot nu toe dient de volgende bodem zich nog niet aan. Dat is niet erg, men moet er alleen rustig op wachten en niet een eigen punt van shorten proberen te bepalen. Dat kan wellicht de nachtrust dienen, maar niet de portemonnee in deze krachtige bullmarkt.

http://img158.imageshack....realtimecom25februari.jpg

De grafiek van Prorealtime.com (gebruik na aanmelding gratis voor dag-slotkoersen) laat zien welke ruimte er in het trendkanaal aanwezig is. Mocht de koers klappen krijgen, is er in het trendkanaal ruimte tot 450 op dit moment. De indicatoren laten nog geen verzwakking van de stijging zien. Op basis van deze grafiek is shorten dus wel een hele agressieve daad :o

http://img158.imageshack....ckcharts25february200.png

In deze grafiek is het systeem van bodems goed te zien. Een bodem wordt bevestigd door RSI, MACD en Stochastics. Je kan ze er zo uitfilteren, alleen geduld en rust is vereist. De grotere bodem van oktober valt goed op door de stochastics die flink naar beneden werd gedrukt in die maand. Toch heeft ‘iemand’ het zaakje toen weer opgepikt.

http://img111.imageshack....ckcharts25february200.png

Ook op de langere termijn zijn zo de bodems prima aan te wijzen. We zoeken bevesting van MACD, RSI en Stochastics. In de meeste gevallen is de bodem accuraat aan te geven door deze driespan.

http://img111.imageshack....ckcharts25february201.png

Met de ADX kan ook een bodem worden opgezocht. Als rood boven groen zit, staan de koersen onder druk en zodra groen weer rood opwaarts kruist, komt er weer een rally op gang. Op basis van het

feit dat groen en rood nog een stukje uit elkaar staan kan voorzichtig afgeleid worden dat we thans niet in de buurt van een bodem zitten en er nog geen reden is om van een daling volgende week uit te gaan. Zoals gezegd, nu shorten lijkt te vroeg te zijn, maar waaghalzen kunnen dat natuurlijk gewoon doen ;)

http://img111.imageshack....ockcharts25february20.png

Met een weekgrafiek is het makkelijker om het overzicht te bewaren. Uit de weekgrafiek kunnen we halen dat de RSI nog flink heet staat, de MACD nog geen verkoopsignaal geeft en er nog flinke ruimte zit tussen groen en rood. Met andere woorden, volgende week al heel diep rood verwachten is niet in lijn met deze lange termijn plaat.

http://img111.imageshack....gstockcharts25februar.png

In mijn benadering van de AEX laat ik mij steeds meer leiden door wat er op WS gebeurd. De AEX lijkt wel gewoon te stijgen tenzij WS noopt tot druk op de koersen. Kortom, als WS hard zakt, zakken wij ook en voor de rest stijgen wij.

Uit diverse data kan afgeleid worden dat de beurs in de VS in golven loopt. In deze plaat staat de Nasdaq Composite Bullish Percent Index. De bodems die we allemaal als AEX volgers wel kennen
zijn goed te zien. Augustus 2004, Mei 2005 en Oktober 2005.

Thans lijken we weer de top van een cyclus te hebben gehad eind januari om weer een bodem op te zoeken. We kruizen de blauwe moving average lijn. In het verleden werd deze altijd nog teruggetest waarna de bodem opgezocht wordt.

Interessant:

• ondergrens bodems stijgt naar boven
• perioden worden korter
• tijd tussen top, terugtest en aansluitende bodem wordt korter

http://img49.imageshack.u...tockcharts25february2.png

Deze plaat gaat uit van hetzelfde principe, maar hier heb ik duidelijk gemaakt hoe er een knijpende wig is ontstaan. Of deze uiteindelijk opwaarts of neerwaarts wordt gebroken is de vraag. Ik wacht af of deze onderste lijn gaat houden, want volgens deze plaat lijken we op een bodem af te stevenen. De bijbehorende correctie op de Nasdaq hebben we echter nog niet echt gehad, al is deze wel achtergebleven op de Dow de laatste tijd.

http://img49.imageshack.u...tockcharts25february3.png

Op grond van deze grafiek lijkt het er op dat de Nasdaq thans in de eerste fase van bodemen zit. Het is echter niet duidelijk of deze bodem nog iets dieper wordt neergezet. De MACD lijkt zover te zijn, maar ik vind de RSI nog wat hoog qua bodems om echt een bodem te willen duiden.

Wellicht moet er nog een stukje gedaald worden alvorens het zover is. Hoe dan ook laat het thans een zwakkere periode voor de Nasdaq zien.

http://img49.imageshack.u...tockcharts25february4.png

Over de langere termijn is de knijpende wig goed te zien. Ruimte naar boven is er niet echt, ruimte naar onderen des te meer. Er komt een moment dat een cyclus eindigt onder de stijgende rode lijn. Dat moment lijkt zich binnen 3 maanden voor te gaan doen.

http://img113.imageshack....tockcharts25february2.png

Bij de S&P500 is de zwakte nog minder aanwezig in de koersen, al blijven hogere toppen uit. Ook hier is de cyclusmatige gang van zaken prima te zien. Belangrijke bodems zijn ook hier goed aan te wijzen.

We lijken weer hetzelfde kunstje te gaan doen. Blauwe lijn neerwaarts kruizen, terugtesten en vervolgens de correctie inzetten. Voor een terugtest van de blauwe lijn moeten we nog zeker een weekje verder zijn, het verwachte koersverloop is verder met rood aangegeven. Ook een signaal dat nu al shorten waarschijnlijk te vroeg is. Eerst volgende week nog maar eens door om die blauwe lijn aan te raken. Hier overigens ook de knijpende wig :|

http://img113.imageshack....tockcharts25february3.png

Deze grafiek gaat er gedetailleerder op in. MACD maakt zich op voor een kruising en als we de blauwe lijn daadwerkelijk nog gaan terugtesten, is daar wat tijd voor nodig. Tijd waarin je (nog) niet met puts moet gaan zitten.

http://img158.imageshack....tockcharts25february2.png

De weekgrafiek laat de uitdempende slingering nog beter zien. De vraag is alleen, wat overkomt de markt als deze slingering bijna helemaal bijeen is geknepen? :/

http://img127.imageshack....tockcharts25february2.png

Dezelfde grafiek, maar dan de daggrafiek. Er komt iets aan, maar het is nog geen tijd :/

http://img127.imageshack....astock25februari20063.jpg

De Dowplaat pak ik erbij voor de 2 maanden cyclus. Als deze cyclus opgeld doet, zouden wel einde februari weer een bodem neer moeten zetten. Dit pleit niet voor een stijgende dow de komende week. Dat is dan niet in lijn met de gedachte dat volgende week nog rustig blijft, maar dat is dan maar tegenstrijdige informatie waar we het mee moeten doen. Veel lager dan 10.850 zal het vast niet gaan bij een normale correctie, als deze inzet. Niet elke cyclus low is ook
grafiektechnisch een echte low. De waarde van dit instrument voor de koersontwikkeling van de Dow is dus redelijk beperkt in mijn ogen.

http://img108.imageshack....ltimecom25februari200.jpg

Het kanaal laat ruimte zien voor een daling tot 10.900, mocht deze komen.

http://img508.imageshack....ockcharts25february20.png

Nog een andere indicator die de cyclus laat zien. De MACD gaat de 0 bijna kruisen maar het kan nog even opgehouden worden. De doorbraak naar beneden is nog niet helemaal ingezet.

http://img508.imageshack....tockcharts25february2.png

Nog meer bekende bodems uit het verleden. Op deze manier wordt in de calls stappen een stuk makkelijker ;)

http://img105.imageshack....ockcharts25february20.png

Hier is goed zichtbaar dat er nog iets van upside aanwezig is, dus volgende week lijkt mij nog een zachte week. Het is nog niet helemaal zover met correctietijd.

http://img508.imageshack....etastock25februari200.jpg

Een erg negatieve voorstelling van het koersverloop van de S$P500. Conservatief is de 1270 als bodem, 1230 als diepe bodem en 1250 kan als middenweg fungeren. Ergens in maart/april gaat deze cyclus in de S&P500, ondersteund door de voorstelling van de BPSPX, zijn bodem vinden.

http://img508.imageshack....rorealtimecom25februa.jpg

Nog maar eens heel simpel. Ieder instapmoment op de S&P500 dit jaar waren nog simpel te achterhalen door een enkele blik op de stochastics. Volgens mij doen we er veel te moeilijk over ;) Een agressieve trader gaat nu de S&P500 shorten (doch kan daarbij geslacht worden als volgende week nog wat upside kent:|)

Goed te zien is het bovenste trendkanaal en de grote ruimte die daaronder ligt van het basis trendkanaal. Een schuiver naar de onderste lijn zou toch behoorlijk heftig zijn.

http://img508.imageshack....xtop24februari20064yc.png

Een plaatje, ergens opgescharreld. Lijkt op een top te wijzen, maar dit is natuurlijk een eenzijdig beeld. Deze top hoeft nog niet te betekenen dat de AEX nu in elkaar ploft :P Dat kan ook tussen nu en eind april liggen.

http://img105.imageshack....tockcharts25february2.png

ULPIX, geen idee wat het is, maar klaarblijkelijk een soort bull fonds. Ze doen het goed in een stijgende markt en minder bij correcties. Een volgende correctie lijkt voor de deur te liggen,

zie de MACD die negatief lijkt te gaan worden met de blauwe balken en het verkoopsignaal in de maak. Kan volgende week inzetten, maar de kansen liggen eerder op enig moment daarna.

http://img508.imageshack....ckcharts25february200.png

De UST heb ik ook al eerder de revue laten passeren. Een interessant instrument, omdat het tegen een belangrijke multi-jaren bodem aan zit te hikken. Als deze jongen gaat, gaat de rente
daarover flink omhoog. Dat zullen financiële markten niet leuk vinden. Laten we deze in de gaten blijven houden.

http://img238.imageshack....ckcharts25february200.png

Tot slot nog iets over de VIX. Dit is een omgekeerde VIX plaat, dus hoge VIX betekent in principe hogere koersen en een lagere VIX dalingen in de koersen en toegenomen volaliteit.

We zien een top in de VIX eind december. Daarna tot een bodem in januari bij onze laatste bodem. Opvallend dat dit moment ligt bij het kruisen van de MACD 0 lijn. Nu kruisen we de 0 lijn weer opwaarts, dus wellicht kan de VIX nog even stijgen naar hogere sferen, naar toprust in aandelenland. Een veeg teken?

http://img238.imageshack....ckcharts25february201.png

De laatste plaat laat de VIX zien (wederom geïnverteerd) waar ook de stijgende wig te zien is. Die vind ik onheilspellend, doch kan er weinig van maken. De upside is beperkt (1 is het hoogste), de downside ruimte wordt, kaart-technisch, eigenlijk steeds groter, mocht het tot een doorbraak komen. Een paar punten van doorkruising van de 0 MACD lijken omslagpunten van de VIX te zijn. Op grond van de VIX lijkt het een rustige week te kunnen worden.

Tot slot, wat zeggen die vele platen mij nou? Dat is een vraag die ongetwijfeld zal komen na het posten van deze vele platen. Ik kan natuurlijk alleen mijn gedachten weergeven en mijn mening voor een betere geven, maar op mij komt een en ander over als:

• volgende week rustig op WS, dus stijgende AEX
• er komt een correctie aan die tussen eind volgende week en eind april zijn beslag krijgt
• er zit een knijpende wig in bepaalde signalen, die bij neerwaartse doorbraak op regelrechte paniek neerkomen. Eens komt dat moment en het komt snel dichterbij :/

Nog niet putten dus maar de volgende week in de gaten houden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 25-02-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:22:
Hoe meer je je erin verdiept, hoe belabberder je gaat beleggen. Te goed onderbouwde beslissingen pakken hoe dan ook slecht uit, vaak werkt intuitief op de natte vinger werken net zo effectief. In de praktijk kan een kudde apen net zo goed (of slecht) beleggen als een kudde fulltime effectenhandelaren :P
Ik ben het hier in zoverre mee eens dat je op moet passen dat je dingen niet kapot gaat analyseren. High level info is vaak voldoende om een beslissing te nemen.

Anderszijds zijn er miljoenen bedrijven in de wereld. Ik durf van hooguit 10 te beweren dat ik er iets van weet. Soms liggen er kansen die een aap niet geprikt zou hebben. AMD op $15 bijvoorbeeld (9 maanden geleden, marktcap was toen ~ $5 miljard, Intel was toen ~ $150 miljard waard).

Je hoort analisten nu dingen over AMD zeggen die toen ze op $15 stonden ook al bekend waren bij mensen die e.e.a. een beetje volgen. Het downward-potential was nihil.

Intel begint langzamerhand koopwaardig te worden op $20 met een marktcap van ~ $120 miljard. Iedereen is op dit moment negatief over INTC maar de upward begint langzamerhand hoger te worden dan de downward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arsenius schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:11:
zoo Buhrmann is weer lekker gay bezig zeg 8)7

Zou bijna zeggen, wat een klote aandeel |:(

Alle winst verdampt weer en erger.. :/
sverzijl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:51:

high:13,65 low:13,04, nu weer 13,50. Zonder enig nieuws anders dan koersverhogingen(!?) vandaag toch aardig volatiel. Was ze bijna kwijt wegens stop-loss. Gelukkig net niet afgegaan.
en zie daar, het wachten wordt beloond. 14,45 aangetikt! En ik zit er inmiddels behoorlijk diep in dus de dag kan voor mij niet meer stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Zondag op vakantie. Toch kon ik het niet laten om voor deze paar daagjes een calletje AEX 465 te kopen voor 4,25.
Hopelijk doet ie wat deze week dat ik hem met wat winst kan verkopen, anders was het een slechte "gok"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Het ziet er naar uit dat de daling dan toch eindelijk wordt ingezet. AEX -1,80% en onder de 460 grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oeps, dus toch iets eerder dan einde deze week :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ach, was al uitgestapt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Oops beetje verder gedaald, maar nu staat de AEX weer wat hoger. Wachten op wat morgen gaat komen met het rentebesluit van de ECB.

Verwachten jullie dat de AEX voor de expiratie van maart weer zal opkrabbelen. Anders ga ik gewoon een limiet-verkooporder op mijn optie zetten die bij halen van een bepaalde waarde gaat verkopen. Deze waarde zal natuurlijk ietsje hoger liggen om mijn transactiekosten er minimaal uitgehaald te hebben.

Dit ivm vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke bedragen wordt er over het algemeen hier nu "gespeeld". Als je een beetje rendabel wilt beleggen moet je toch redelijk wat kapitaal erin stoppen en ook nog eens gaan spreiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:57:
Met welke bedragen wordt er over het algemeen hier nu "gespeeld". Als je een beetje rendabel wilt beleggen moet je toch redelijk wat kapitaal erin stoppen en ook nog eens gaan spreiden. :)
Ik "speel" met 2000 euro (nouja, sinds gisteren wat minder :X), maar dat is maar een deel van mijn totale "portefeuille". Het grootste deel zit in een (flink) gespreide set beleggingsfondsen.

Overigens is de spreiding grotendeels ontstaan doordat ik snsfundcoach ontdekte en daarvoor enkel in de postbankfondsen belegde, waardoor ik nog wat dingen dubbel heb. Aangezien de inlegkosten toch over het algemeen enkel variabel zijn met de totale inleg boeit het verder niet zo veel om de spreiding over 20 of 10 fondsen te hebben :) Daar varieert het trouwens tussen de 150 (ja, je moet klein beginnen ;) ) en 1100 euro, tenzij je in regio's of sectoren gaat kijken dan wil het nog wel eens wat meer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ACM op 01-03-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
met zo'n 100-125K eur inmiddels. ooit begonnen met zo'n 20K in 1998. Spreiden heb ik eigenlijk nooit echt gedaan ook al weet ik dat ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. (momenteel slechts Nutreco, Buhrman, Getronics, langlopende ABN geschreven puts en een klein deel in obligaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Als je er nooit meer hebt ingestort en je bent met 20K begonnen, dan heb je een leuk rendement behaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mensen, wat denken jullie van Getronics? Koopwaardig inmiddels? Ik zit zelf te kijken naar GTN CALL dec '10 5,00 (AEX) om te kopen :)

En daar kwam me net weer een partij verkooporders aan, sodeju 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 02-03-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik speelde tot 2 weken terug met ~5000 euro die ik bij winst steeds terug afroomde naar die 5k. Ben nu tijdelijk uitgestapt omdat ik het geld elders nodig had en de beurs niet echt vertrouwde, en die verwachte daling is nu idd ingezet lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

13:45 ECB besluit. Dat kan maar hoeft niet een market-mover te zijn. Verhoging van de rente naar 2.50% is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
2-3-2006 13:45 ECB Raises Main Refi Bid Rate To 2.50% Vs 2.25%
2-3-2006 13:45 ECB Raises Marginal Lending Rate To 3.50% Vs 3.25%
Zit al in de koers verwerkt, dus ik verwacht niet al te grote verschuivingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

neographikal schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:46:
Zit al in de koers verwerkt, dus ik verwacht niet al te grote verschuivingen :)
Is het bijgaande verhaal niet veel belangrijker dan de (toch al verwachte) wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/387/0302a6ac.gif

Ik heb jullie er al meer mee verveelt, maar bijgaand de rente op een 10Y US Note. We hikken weer tegen een bovengrens aan. Als deze gaat, dan is Leiden in last.

We krijgen 9 maart nog het renteverhaal van de Bank of Japan. Als ook zij gaan verhogen, verwacht ik vuurwerk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik speel zelf met 10 k

Ik heb mijn hagemeyer calls met leuke winst allemaal verkocht, en in de helft van de week alle andere aandelen verkocht ( ING) enzo.

Ik heb daar wel goed aangedaan, nog voor de correctie echt begon in te werken.

zit nu 3 dagen aan de zijlijn. Even de kat uit de boom kijken he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
KPN is wederom goed bezig :) Vandaag al +5% toevallig heb ik nog call opties op KPN \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dat VNU niet is geexplodeerd na zo'n overname :P Wie is hier aandeelhouder VNU en dus ook mede eigenaar van Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Shit :P Ik had een limiet verkooporder op KPN gezet op een koers die hij nog lang niet had bereikt (150% winst), dat was ik alleen vergeten :( Nu zijn m'n KPN Call opties verkocht terwijl het aandeel nog volop stijgt...
Naja.. 150% winst is niet zo heel slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Jongens wat is het stil hier de laaste dagen!

Verliesje gepakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik wacht op het doorzetten van de correctie. Naar mijn smaak moet WS nog beginnen aan zijn correctie, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Config schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 02:29:

jep, van +10K naar -5K -4K -1.8K. Voornamelijk op langlopende optieconstructies waarvan ik op lange termijn wel herstel van verwacht. Voornaamste veroorzaker GTN.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Config schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 02:29:

Ik heb nog met dikke winst op tijd afgesloten hoor:
curry684 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:36:
[...]

Ik speelde tot 2 weken terug met ~5000 euro die ik bij winst steeds terug afroomde naar die 5k. Ben nu tijdelijk uitgestapt omdat ik het geld elders nodig had en de beurs niet echt vertrouwde, en die verwachte daling is nu idd ingezet lijkt het :)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

curry684 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:17:
Ik heb nog met dikke winst op tijd afgesloten hoor:
Ik had afgelopen weekend zelfs besloten (bijna) al mijn aandelen in beleggingsfondsen van de hand te doen, en zelfs als ik precies dezelfde bedragen nu al weer in zou nemen heb ik de verliezen door transactiekosten er weer uit door de gunstigere (voor aankoop dan) koersen... maar ik was van plan het nog wat langer af te wachten, tot juni/juli of zo en tegen die tijd een wat beter gestructureerde portefeuille op te zetten (ipv 21 losse min of meer bij elkaar geraapte hoog-risico beleggingsfondsen). :)

Uiteindelijke winst in ruwweg een half jaar was trouwens zo'n 14%, waarbij dus al wat daling in zat.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 09-03-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Vandaag was het weer een goede dag, waarbij bijna alle AEX aandelen flink stegen, behalve die waarvan een duidelijk aanwijsbare reden was om niet te stijgen (VNU bijvoorbeeld). Afgelopen dagen was het maar matigjes, waarbij gisteren wel het ergste was met vrijwel alleen maar verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Gisteren wat aandelen opgepikt want ik dacht al wel dat vandaag een leuke hersteldag zou worden. vandaag weer alles verkocht en een leuke winst.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Arsenius schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:55:
Gisteren wat aandelen opgepikt want ik dacht al wel dat vandaag een leuke hersteldag zou worden. vandaag weer alles verkocht en een leuke winst.

;)
Nu al een leuke winst na 1 dag? Over welke percentages hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
paar procentjes op 10 k (buhrmann enz). Dus een paar 100 euries. Dat verdien ik normaliter alleen met hoerenlopen denk in 1 dag _/-\o_ :9~

Maar op sommige dagen geen winsten of alleen verlies dus, zo mag je eigenlijk niet rekenen maar ja. :P

Btw, daytrade is juist leuk met deze volatiele beurs. De ene dag koop je ze voor een prikkie en de andere dag zijn die paar procenten weer terug.

Maar het mag duidelijk zijn dat je ook net zo hard je geld kan verliezen, maar dat heb je ook als je het op een langere termijn laat staan. Ik zelf probeer op kleine koersbewegingen winst te maken.
:)

[ Voor 72% gewijzigd door Arsenius op 09-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Mag ik jou turbo's aanraden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:06:
paar procentjes op 10 k (buhrmann enz). Dus een paar 100 euries. Dat verdien ik normaliter alleen met hoerenlopen denk in 1 dag _/-\o_ :9~

Maar op sommige dagen geen winsten of alleen verlies dus, zo mag je eigenlijk niet rekenen maar ja. :P

Btw, daytrade is juist leuk met deze volatiele beurs. De ene dag koop je ze voor een prikkie en de andere dag zijn die paar procenten weer terug.

Maar het mag duidelijk zijn dat je ook net zo hard je geld kan verliezen, maar dat heb je ook als je het op een langere termijn laat staan. Ik zelf probeer op kleine koersbewegingen winst te maken.
:)
Jij hebt Buhrmann (bij)gekocht omdat deze gister zo zwaar is afgestraft ? Dan mag ik zeggen dat je wel heel erg veel geluk hebt gehad met vandaag bijna 4% erbij. Je zou bijna aan voorkennis denken. :P

Maar ff serieus : da's een flink risico wat je hebt genomen. Maar lekker voor je dat het zo is uitgepakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Even een vraagje van een totale onbekende op de aandelenmarkt:
Ik wil graag een gokje wagen op de beurs. Maar dan gokje. Ik wil dus niet meer dan 1000 euro inleggen. En als het verkeerd uitpakt, dan ben ik op z'n hoogst 1000 euro kwijt. En anders heb ik geluk :) Het liefst doe ik alles op korte termijn (turbo's zijn dat geloof ik B) ). Mijn informatie haal ik van diverse economische sites (rtlz, iex, etc etc)
Kan dit rendabel zijn voor een onervaren persoon? (rekening houdend met transactiekosten en dat soort shit).
Nogmaals: ik ben helemaal onbekend dus ik moet nog heel veel gaan lezen (bijvoorbeeld: hoe koop ik aandelen, kan ik deze dezelfde dag nog verkopen of staat daar een min. tijd voor), maar ik wil van te voren even weten of het een denkbaar scenario is. Als mijn plannen verschrikkelijk stom zijn, begin ik er sowieso niet aan :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.