Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dat is natuurlijk waar curry. Maarja, daarom blijft het natuurlijk met opties 2 dagen voor de cijferbekendmaking nog altijd gissen wat de koers na de onthulling doet.

Ik heb zojuist calls ASMI gekocht. Call optie voor aanstaande juni op 16 euro. 95 cent voor betaald. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Op 16 nog wel, vind je dat niet een beetje lijp? Ik heb ASM C MAR 2006 14.00 atm.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Confusion schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:01:
[...]

Ah :). Ik ben op zich erg geinteresseerd in een degelijke set gegevens, maar ik weet nog niet hoeveel geld ik daarin wil investeren ;).
Ach, een 'gratis' Metastock doet wonderen O-)

edit:
Voor de liefhebbers nog een plaatje om de huidige spike naar AEX 457 grafisch te plaatsen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/284/aexdag31januari200569uk.th.jpg

Deze plaat gaat over de bullish/bearish indicator van de S&P500.

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1995/spxbullishbearishindicator8bi.th.jpg

Indien deze stijgt, zit de sjeu er goed in bij de kopers, indien andersom bij de verkopers. Aan de blauwe lijn (gemiddelde) is goed te zien dat daar een slingerbeweging in zit die vrij constant is, al worden de slagen steeds minder groot en lang.

Kijk goed hoe de koers wederom blauw dreigt te doorkruisen. Het wordt spannend :7

[ Voor 69% gewijzigd door Wekkel op 02-02-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hmm, AEX -1.16% nu... de scenario's van GJ Nikken lijken toch wel redelijk uit te komen :X

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 02-02-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nu maar afwachten of we de 430 halen.

Indien dat zo is nog tijdens februari expiratie, ga ik direct in de maart calls :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
ACM schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:36:
Hmm, AEX -1.16% nu... de scenario's van GJ Nikken lijken toch wel redelijk uit te komen :X
Scenario van GJ Nikken komt inderdaad uit maar totaal niet door de redenen die hij vermeldt. Hij heeft het continu over Fibionacci, deze daling komt meer door de apt cijfers uit Amerika. Maargoed GJ Nikken zal het wel weer gebruiken om het gelijk aan zijn kant te krijgen. Hoe die man nog steeds geloofwaardig over kan komen nu die keer op keer er naast zit. Ja, ik erger me behoorlijk aan die man :P Vanaf nu lees ik zn columns niet meer want ik erger me dood aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik erger mij eerder aan alle redenen die opgevoerd worden door 'de analisten' voor een stijging of daling. Voor mij is het eerder een klont mensen (of tegenwoordig 58% en stijgend computers) die handelen en het gaat eens de ene kant op, en dan weer de andere. Het nieuws wordt er ter plekke wel bijverzonnen uit de beschikbare berichten die dag. Met TA heb je daar gelukkig geen last van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Nou, bij die beursgame sta ik ondertussen ook op de eerste plaats! Helaas van de verkeerde kant gezien... ;( Het is dan wel m'n eerste beursspel, maar 't is natuurlijk vervelend om meteen onderaan te belanden.
Ik moet nog een hoop leren zie ik wel! Gelukkig is dit alleen maar virtueel geld! 8)

Die 'universiteit' op IEX, is dat een goede pagina om je in te verdiepen als je met beleggen wil beginnen? Ik ben zelf tot nu toe alleen nog maar beleggingsfondsen gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Tja, technische analyse is natuurlijk een goed middel maar in de eerste plaats draait het allemaal om goed nieuws. Met beursplaza vandaag op de 21e plaats beland. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Niet goed nieuws, maar goed sentiment.

De zwiepers van laatste tijd doen mij vermoeden dat een langdurige top nabij is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:02:
De zwiepers van laatste tijd doen mij vermoeden dat een langdurige top nabij is :X
Graag, heb nog steeds wat puts staan die vandaag weer wat minder in de rode cijfers zijn gekomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Die AEX is echt niet te peilen, kunstmatig hooooooog. Dat blijft echt niet zo, ik zou maar uitkijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:13:
Scenario van GJ Nikken komt inderdaad uit maar totaal niet door de redenen die hij vermeldt. Hij heeft het continu over Fibionacci, deze daling komt meer door de apt cijfers uit Amerika.
Het hele idee achter TA is dat je juist niet naar de fundamentele redenen kijkt ;) Het komt er juist op neer dat aan de hand van bepaalde patronen, vervolgpatronen voorspeld worden. En die zijn natuurlijk gebaseerd op reacties op bepaalde zaken, een oververhitte markt zal eerder hard terugvallen (historisch iig zo) dan een rustig opgeklommen markt, etc, etc, etc.
Ook las ik dat het vaak zo is dat er goed nieuws komt, de boel stijgt, er komt wat minder goed nieuws, de boel blijft stijgen, er komt slechter nieuws, en hup... omlaag. Magoed, ik ben geen technisch noch fundamenteel analyst, dus het is bij mij vooral van horen zeggen :P
Maargoed GJ Nikken zal het wel weer gebruiken om het gelijk aan zijn kant te krijgen. Hoe die man nog steeds geloofwaardig over kan komen nu die keer op keer er naast zit. Ja, ik erger me behoorlijk aan die man :P Vanaf nu lees ik zn columns niet meer want ik erger me dood aan hem.
Je moet sowieso niet lezen wat je niet wil lezen. Het is nooit veplicht :P Desalniettemin heeft Nikken toch wel al een paar keer gelijk gehad, hoewel zeker niet altijd precies goed. En ja, hij zal morgenochtend wel redelijk "arrogant" roepen dat ie weer gelijk had ;) Zou ik waarschijnlijk ook doen als de helft van de reacties onder je verhaaltjes er over gaan dat je een doemdenker bent en dat iedereen die je volgt failliet is. Overigens verwacht Nikken nog steeds een redelijk forse stijging aan het eind van het jaar van de AEX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Gezien de sluitstanden van Dow en NASDAQ ga ik morgen denk ik ook eens lekker de bear uithangen en goeie puts zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bijgaand een plaat van de S&P500. Er is nog gelegenheid tot een nieuw topje doch de (ongeveer) 6 maanden cyclus gaat op zijn einde lopen. 1250 blijft de waarde om voor op te passen voor een serieuze verzwakking. Zie ook hoe de uitslagen minder groot worden tussen piek en dal (knijpende wig omhoog als je de juiste lijnen pakt :X ).

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/8141/sp500dag2februari20061tl.th.jpg

Deze is potentieel gevaarlijker als we de wig neerwaarts breken (niet door mij gemaakt)

http://img133.imageshack.us/img133/6605/dow020206tri4tw.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Wekkel op 02-02-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik blijf de zaak even spammen.

10 Year US Note rond de 108. Hou de 107,50 in de gaten, deze (VS) economie is erg rentegevoelig.

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/217/10y4ge.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Hoe denken jullie over de lange termijn vooruitzichten? Is 2006 een goed jaar, gaat de boel flink dalen in 2007? of wanneer krijgen we weer een wereldwijde megadip? (wanneer moeten we onze lange termijn investeringen verzilveren?)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

2006 volatiel (=kansrijk up en down), een megadip lijkt mij nog wel wat verder weg (2007 met de echte bodem in het VS vastgoed als de FED deze bubbel niet weet te herinflateren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

En als de rente flink gaat stijgen het komende jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

zomertje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:50:
En als de rente flink gaat stijgen het komende jaar?
Daar is de VS economie nu heel erg gevoelig voor. Na de klap 2000 zat de VS in een milde recessie, een normaal gevolg van de boom-bust cyclus (georganiseerd door Centrale Banken). De calamiteit van 2001 kwam daarbij niet van pas, economisch gezien. De recessie is door de FED tegemoet getreden met renteverlagingen tot wel 1%. Het echte rechtzetten van de overdaad van de jaren '90 heeft daardoor niet plaatsgevonden, de ene bel (aandelen) is vervangen met de ander (huizen). De VS zitten meer in de schulden dan ooit, en voor schulden is het renteniveau heel erg van belang.

Als de rente een opwaartste beweging kent verwacht ik op zijn minst een herhaling van 2000 qua beurskoersen. Of ook de huizenmarkt heel erg beschadigd raakt is een tweede, maar ik geloof niet echt in een zachte landing daar. Daarvoor is het te fragiel geworden met variabele rente-hypotheken, 90%+ van de waarde financieringen, income-only, no-documentation-leningen en een stijging van de huizenprijzen die gewoon niet realistisch is. Dat kan een Japan II worden.

Kijk voor de grap naar de grafiek van TOLL Brothers. Er zijn tekenen dat deze op weg omlaag is, hetgeen in lijn lijkt met de te verwachten ontwikkelingen op de huizenmarkt aldaar.
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9017/0202w6se.gif

Saillant detail, het management van TOLL heeft in juni-juli 2005 zijn opties verzilverd, waarop diverse commentatoren buiten de MainStream Media al zeiden dat de huizenmarkt over haar top heen was (dezelfden die toen al het komende onheil in het onroerend goed beschreven).

Een aandelencrash is slechts het overhevelen van geld van kleine particulieren naar grote partijen, maar een inzakkende huizenmarkt is slecht, heel slecht voor de economische gezondheid (Japan lijkt, "lijkt dus" er nu pas net uit te krabbelen na 1989!).

Maar goed, niet teveel berenverhalen. Het is altijd makkelijker de beren aan te wijzen dan positief te blijven :) Een gewaarschuwd mens telt in ieder geval voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
priens schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:23:
Nou, bij die beursgame sta ik ondertussen ook op de eerste plaats! Helaas van de verkeerde kant gezien... ;( Het is dan wel m'n eerste beursspel, maar 't is natuurlijk vervelend om meteen onderaan te belanden.
Ik moet nog een hoop leren zie ik wel! Gelukkig is dit alleen maar virtueel geld! 8)

Die 'universiteit' op IEX, is dat een goede pagina om je in te verdiepen als je met beleggen wil beginnen? Ik ben zelf tot nu toe alleen nog maar beleggingsfondsen gewend.
Na 3 dagen 5,5% rendement, plaats 21 in het algemene klassement.
Misschien is het overigens een idee om hier een apart topic over te starten somewhere? Ik denk niet dat de 'echte' beleggers op allerlei berichten over beursgames zitten te wachten... alleen zoiets is misschien niet helemaal op z'n plaats in W&I.. alleen zou ik zo ook niet weten waar wel. SG of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik wil vanmiddag in de sg wel een beursgame topic maken. Als er belangstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ben me nu een paar dagen al aan het verdiepen in het beleggen etc, heb nu die university van IEX.nl (http://www.iex.nl/university/detail.asp), maar zijn er ook nog andere sites waar je als echte no know kunt beginnen? Waar dus begrippen duidelijk worden uitgelegd bv.

fyi, moet die iex university nog helemaal doorlezen, dus weet nog niet hoe die in elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Wekkel schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:29:
[...]

Daar is de VS economie nu heel erg gevoelig voor. Na de klap 2000 zat de VS in een milde recessie, een normaal gevolg van de boom-bust cyclus (georganiseerd door Centrale Banken). De calamiteit van 2001 kwam daarbij niet van pas, economisch gezien. De recessie is door de FED tegemoet getreden met renteverlagingen tot wel 1%. Het echte rechtzetten van de overdaad van de jaren '90 heeft daardoor niet plaatsgevonden, de ene bel (aandelen) is vervangen met de ander (huizen). De VS zitten meer in de schulden dan ooit, en voor schulden is het renteniveau heel erg van belang.

Als de rente een opwaartste beweging kent verwacht ik op zijn minst een herhaling van 2000 qua beurskoersen. Of ook de huizenmarkt heel erg beschadigd raakt is een tweede, maar ik geloof niet echt in een zachte landing daar. Daarvoor is het te fragiel geworden met variabele rente-hypotheken, 90%+ van de waarde financieringen, income-only, no-documentation-leningen en een stijging van de huizenprijzen die gewoon niet realistisch is. Dat kan een Japan II worden.

Kijk voor de grap naar de grafiek van TOLL Brothers. Er zijn tekenen dat deze op weg omlaag is, hetgeen in lijn lijkt met de te verwachten ontwikkelingen op de huizenmarkt aldaar.
[afbeelding]

Saillant detail, het management van TOLL heeft in juni-juli 2005 zijn opties verzilverd, waarop diverse commentatoren buiten de MainStream Media al zeiden dat de huizenmarkt over haar top heen was (dezelfden die toen al het komende onheil in het onroerend goed beschreven).

Een aandelencrash is slechts het overhevelen van geld van kleine particulieren naar grote partijen, maar een inzakkende huizenmarkt is slecht, heel slecht voor de economische gezondheid (Japan lijkt, "lijkt dus" er nu pas net uit te krabbelen na 1989!).

Maar goed, niet teveel berenverhalen. Het is altijd makkelijker de beren aan te wijzen dan positief te blijven :) Een gewaarschuwd mens telt in ieder geval voor 2.
Dus op de lange termijn moeten we gewoon zeker ook de rente in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor de rente kan je de 10 Y note nemen. Bij 107,50 is hij altijd teruggestuiterd (lagere bondprijs is hogere rente). Spannend wat het de komende 2 weken gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/2973/10ynote0au.th.png

Voor de grap nog een AEX plaat.

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4259/aexdag6februari20060mg.th.jpg

De wonderen zijn de wereld niet uit, maar hoe lang gaan we nog tegen de 455 aan hameren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hoppa, ik zet zo even een goede stap in het spel klassement met mijn calls op KPN en Akzo Nobel :D 6% en 8% al gestegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het spel..... tja das leuk. Maar in het echt was het nog veel leuker geweest :9
Helaas had ik ze (Akzo) toch maar niet gekocht, vanwege de plotselinge daling afgelopen donderdag

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:07:
In het spel..... tja das leuk. Maar in het echt was het nog veel leuker geweest :9
Helaas had ik ze (Akzo) toch maar niet gekocht, vanwege de plotselinge daling afgelopen donderdag
Ik zat er ook over te denken, helaas, had een mooie winst opgeleverd.

Nu heb ik ASML en ABN in mn portefeuille. ABN heb ik al aardig winst op. ASML nog niet.

7e sta ik nu in de beursgame, dit begint er op te lijken :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door janklp op 07-02-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
In het echt doe ik het gelukkig beter dan op de beursgame. Beursgame 0,6% winst. In het echie 24,9%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu het gokje wagen met Buhrmann. As. donderdag cijfers, ik hoop op een stijging a la Vedior vorige week, heb me er nu ook goed op voorbereid door KORTE calls te kopen. Fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik hoop het met je mee, want ik ben er pas ook ingestapt op 13,03 en net nog een pluk op 13,90 (helaas te vroeg, maar kan niet altijd meezitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Januszjes schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:02:
Hoppa, ik zet zo even een goede stap in het spel klassement met mijn calls op KPN en Akzo Nobel :D 6% en 8% al gestegen :)
KPN is idd gestegen (had ik aandelen van) maar m'n calls van Vedior heb ik geloof ik iets te laat verkocht :(
Ik geloof ook dat ik in de beurscompetitie van IEX iets te vroeg KPN heb gekocht in afwachting van de winstcijfers (ik gokte op een winststijging, ondanks de negatieve berichten).. ondanks de stijging van 5% vandaag staan ze nog steeds op -5% bij mij :( :P
Beetje jammer :P
Zelfde geld voor m'n calls KPN

[ Voor 31% gewijzigd door Martin Sturm op 07-02-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Jammer dat ik geen calls KPN had, niet zo een interesse voor.. helaas fout gedacht.. Gelukkig had ik wel Calls Akzo @42.. Die dus na de opening van 9:00 omhoogschoten van 60 cent tot 2.10.. Ik heb ze gekocht voor 70 cent.. en snel weggedaan voor 1.90..

Heb dus 170% winst gepakt.

Ben in mijn nopjes _/-\o_

Ik speel btw geen beursgames, Ik handel echt via Binck :)

[ Voor 12% gewijzigd door Arsenius op 07-02-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Jeuj, sta 4e in de game op beursplaza. In het echt gaat het nu wat minder. Abn zakt een beetje weg. Snap het niet echt maargoed. Even de cijfers uit Amerika straks afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik klikte per ongeluk op afmelden ipb annuleren en nu is onze game weg :( Heb alweer een nieuwe Gathering of Tweakers competitie aangemaakt. Sorry voor dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Damned, bedankt ABN AMRO voor het dumpen van Reed. Dat ging nét de goede kant uit :/ Gelukkig deed m'n Ahold het wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik wil ook gaan beleggen, en ik doe nu de beursgame om het allemaal even te proberen enzo, maar even een vraagje over call opties. Ik heb dus virtueel call opties gekocht van ASML @ 16.00 euro voor 2,65 p/s met de Expiratie op: vrijdag 17 februari 2006. Als het nou vrijdag de 17e is, moet ik dan ook echt de aandelen kopen a € 16,-, of moet ik mijn opties voor die tijd verkopen, Ik bedoel wat dan? :?, of moet ik als de bied prijs van de opties stijgt, mijn opties verkopen? kan iemand mij dat vertellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:32:
Ik wil ook gaan beleggen, en ik doe nu de beursgame om het allemaal even te proberen enzo, maar even een vraagje over call opties. Ik heb dus virtueel call opties gekocht van ASML @ 16.00 euro voor 2,65 p/s met de Expiratie op: vrijdag 17 februari 2006. Als het nou vrijdag de 17e is, moet ik dan ook echt de aandelen kopen a € 16,-, of moet ik mijn opties voor die tijd verkopen, Ik bedoel wat dan? :?, of moet ik als de bied prijs van de opties stijgt, mijn opties verkopen? kan iemand mij dat vertellen _/-\o_
Je kan:
-Optie verkopen
-Optie laten gaan (niet gebruiken dus)
-Optie verzilveren (kopen die aandelen)

Als het niet interessant is om te gebruiken (zijn ze ook niks/weinig waard ;) ) dus dan kan je ze beter ''laten gaan''. Geld kwijt, maaarja dat is het risico!

Schrijf je een optie (en verkoop je dat recht)> dan kan je wel tot een verplichting komen te staan dat je aandelen koopt/verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Zoo heb mijn winst herinvesteerd in wat opties.. Heb wat Buhrman en Hagemeyer bijgekocht..

* Arsenius duimt :X

Hehe ik wou alleen dat ik wat meer Akzo Nobel had gekocht, de winst was echt lekker. Maar goed je weet van te voren nooit of het boven verwachting uitkomt e.d.. Voor hetzelfde geld was mijn optie nog maar een kwart waard..

Ik hoop Iig dat mn nieuwe opties het goed doen, want als het slechte jaarcijfers zijn dan is dat wel zuur.. Daag daag winst :/

Maar goed dat is het spelllll

[ Voor 66% gewijzigd door Arsenius op 07-02-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat er meer mensen zijn die Buhrmann hebben gekocht... :)
PREVIEW: Buhrmann nettowinst KW4 2005 EUR 31 mln verwacht

dinsdag 7 februari 2006 14:59

AMSTERDAM (Dow Jones)--Buhrmann nettowinst KW4 2005 op EUR 31 mln verwacht tegenover EUR 35,1 mln in KW4 2004, aldus gemiddelde verwachting 4 analisten. Range EUR 23-35,7 mln. Winst gedaald door eenmalige kosten in verband met centralisatie back offices VS, door Delta Lloyd geschat op $12 mln in KW4 '05. Omzet EUR 1,64 mrd verwacht tegenover EUR 1,42 mrd. Analisten kijken in het bijzonder naar prestaties van belangrijk onderdeel Corporate Express North America en naar tekenen van herstel bij Europese activiteiten. Cijfers donderdag 8.00 uur. Aandeel -0,2% op EUR 13,74. (FRD)

Copyright (c) 2006 Dow Jones & Company, Inc.
Laten we hopen dat het genoeg is, ik heb goede hoop in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:40:
[...]

Je kan:
-Optie verkopen
-Optie laten gaan (niet gebruiken dus)
-Optie verzilveren (kopen die aandelen)
Dus opzich is het handiger om opties op de langere termijn te nemen, de kans dat de waarde van het aandeel stijgt is dan groter waardoor de waarde van de optie ook stijgt?

of daalt natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anderzijds kunnen kortlopende opties veel sterker stijgen. Dus het blijft een kwestie van meer rendement bij meer risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:11:
[...]

Dus opzich is het handiger om opties op de langere termijn te nemen, de kans dat de waarde van het aandeel stijgt is dan groter waardoor de waarde van de optie ook stijgt?

of daalt natuurlijk :X
Opties op langere termijn zijn ook veel duurder dan op korte termijn. Ze kunnen, hoe verder weg de expiratiedatum is, veel meer/grotere bewegingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Bah, dacht even leuk te zijn en de put op 440 gekocht op in februari. Sta meteen al op 100 euro verlies :( Hopelijk gaat de aex deze week nog een paar flinke stappen terug doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Puts AEX kopen vind ik een zware gok, ik heb t overwogen maar je bent gewoon de lul als hij toch de andere kant opbreek.. :/

Ik ben niet zeker van de trend, hij kan een beetje teruggaan naar 449 en dan doorschieten naar 460. of hij zakt af naar 443 of zelfs lager.

Je ken wel een straddle doen maar dat kost je een hoop duiten, AEX opties zijn reteduur :/

[ Voor 53% gewijzigd door Arsenius op 08-02-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor hetzelfde geld krijgen we dezelfde truuk als vorige expirate :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
* Arsenius duimt voor Buhrmann morgen

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Je kan ook puts EN calls AEX kopen bij een zijwaarts bewegende trend. Welke kant hij ook op gaat, je wint altijd. Mits je op tijd de verkeerde opties verkoopt natuurlijk.

Trouwens zijn opties mij iets TE volatiel (=beweeglijk). Geef mij maar turbo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vandaag eindelijk ook es aandelen gekocht, geld op een spaarrekening is suf en kon er wel wat van missen. Ik vind het nu al leuk, rendement van 2,23% met wat aandelen in 1 dag redt je niet met je spaarrekening ;) Zegt nix, maar leuk spelen. Weer es ff beetje ontdekken hoe het ookalweer ging na tig jaar geleden eens mee te hebben gedaan met het beleggingsspel van de rabo :) Beetje aangestoken door mijn pa en zwager.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik gooi er nog wat platen tegenaan. Uiteraard met garantie tot de deur. Zelf geloof ik niet in AEX 460 en steeds meer in een sell off net na expiratie net als in januari ;(

Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/9960/djidag8february20065tx.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img346.imageshack.us/img346/2600/sp500dag8february20067uf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Wekkel schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:43:
Ik gooi er nog wat platen tegenaan. Uiteraard met garantie tot de deur. Zelf geloof ik niet in AEX 460 en steeds meer in een sell off net na expiratie net als in januari ;(
Vraagje van een noob. Ik vind het wel leuk die analyses etc. Maar als ik nu een beetje aan het rondkijken ben, waar de één zegt Buy zegt de ander Sell. Kortom, als er een recept was dan was de beurs er niet meer geweest volgens mijn boeren logica. Dat bedoel ik absoluut niet als aanval, maar meer als vraag. Het is leuk al die analyses (in general, niet alleen de grafieken van jou) maar wat zegt het nou eigenlijk? Zolang de ene partij a zegt en de ander b. Voor mijn gevoel is het aandelen verkeer zo erg gekoppeld aan emotie, dominoeffecten etc dat het niet zo makkelijk ligt als een grafiek. Wat voegt voor jouw gevoel een dergelijke grafiek toe. Dat is een beetje mijn vraag. Ik kan me best voorstellen wanneer je enorm veel geld hebt uitstaan dat je koopt/verkoopt op trends. Maar dan zit je niet op GoT ;) Probeer een beetje wijzer te worden in de gedachtengang er achter zeg maar. Of het nu net is als een casino of er wel degelijk wat zinnigs uit stats kan rollen. Als ik kijk naar al die wisselende adviezen denk ik dat het meer emotie gedreven is dan praktijk. Dat houdt het ook leuk :)

Maar ben wel benieuwd hoe jij dat bijvoorbeeld ziet. Mijn zwager is er al enorm lang mee bezig en komt bv dat veel bekenden niet kopen als de AEX boven een bepaalde waarde zit. Ik ben meer van het gevoel. Nu doe ik het met geld dat ik absoluut kan missen.. dus misschien dat het dat teveel een spel maakt. Maar ik vind de beweegredenen interessant. Enlighten me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arsenius schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:07:
* Arsenius duimt voor Buhrmann morgen

:X
*Buhrmann nettowinst KW4 '05 EUR 32,9 mln
*Buhrmann nettowinst KW4 '04 was EUR 47,4 mln
*Buhrmann; analisten zagen nettowinst KW4 EUR 31 mln
*Buhrmann nettowinst ex items KW4 '05 EUR 41,8 mln, +71%
*Buhrmann wpa ex items KW4 2005 EUR 0,23 vs EUR 0,17
*Buhrmann omzet KW4 2005 EUR 1,6 mrd vs EUR 1,4 mrd
*Buhrmann positief over vooruitzicht omzetgroei in '06
*Buhrmann ziet gunstige macro-economische trend in VS
*Buhrmann ziet geleidelijk marktherstel in Europa
*Buhrmann stelt dividend EUR 0,17 p/a voor vs EUR 0,14
*Buhrmann autonome omzetgroei Office Products KW4 8%
*Buhrmann neemt herstructureringslast $12 mln in KW4 in VS
*Buhrmann: extra $4 mln operationele kosten voor reorganisatie
*Buhrmann herhaalt besparingen $17 mln door reorganisatie
*Buhrmann ziet extra oper kosten H1 '06 $8 mln door reorg
*Buhrmann verwacht $10 mln van $17 mln aan besparingen in '06
*Buhrmann last EUR 4 mln voor schikking justitie VS
*Buhrmann Aad Jacobs verlaat RvC per 13 april '06
*Buhrmann wil Frank Meysman benoemen in RvC

--
MARKET TALK: Buhrmann KW4 2005 over brede linie positief

AMSTERDAM (Dow Jones)--Buhrmann resultaten KW4 2005 over brede linie positief, aldus analist F. van Lanschot. Verwacht dat koers donderdag positief zal reageren op cijfers. Heeft advies houden. Buhrmann sloot woensdag op EUR 13,58. (ANS)

--

Al met al niet slecht maar nog belangrijker, de vooruitzichten zijn goed. Jammer van al de 'extra kosten' die op verschillende plaatsen opduiken

edit: pre-open 13,87

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 09-02-2006 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt sjimmie. :P
Nou dat gaat vast wel goed komen met de opties dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
pre 14,20 nu. Gisteren nog een extra 1000 stukjes op 13,45 bijgekocht dus laat maar komen die stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar zie je de pre-waarden eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
via Alex.
Helaas koers weer naar 13,62

[ Voor 66% gewijzigd door sverzijl op 09-02-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

OzBoz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:04:
Vraagje van een noob. [...] Het is leuk al die analyses (in general, niet alleen de grafieken van jou) maar wat zegt het nou eigenlijk?
Iedereen heeft zijn eigen benadering van de markt. De een kijkt naar 'fundamentals' (harde feiten, persberichten etc), de ander naar technische analyse (die grafieken), of een mengeling van deze twee. Sommigen zijn volgers (van een of meer analisten), anderen maken hun eigen keuzes of mengen dit. Ook jij zal je eigen benadering moeten kiezen.

Zelf vind ik het werken met grafieken prettig. Fundamentals doen ertoe, maar alleen als men het belangrijk vindt. Uit de vraag of de koersreactie volgt op een bericht of het bericht achteraf gekoppeld wordt aan de koersreactie kom je niet. Zelf denk ik eerder aan het laatste.

Ik zie het meer als een spel van grote en kleine jongens die stoelendans doen. Als het spel gaat beginnen staan de koersen erg laag. De koersen zullen bij afwezigheid van slecht nieuws stijgen totdat de muziek stopt. Dan zakt de koers en probeert iedereen géén aandelen te hebben. Er blijft dus iemand over die de aandelen als laatste heeft gekocht en moet toezien hoe de koers een stukje zakt. Dan gaat de muziek weer spelen en proberen de marktpartijen weer de aandelen over te gooien totdat de muziek stopt. Degene die dan weer de aandelen als laatste heeft (de 'bagholder') is weer het haasje met dalende koersen. Dit gaat door totdat de markt echt weer omslaat richting omlaag in plaats van omhoog. Dan speelt hetzelfde spel, maar dan richting omlaag. Deze voorstelling is hopeloos simpel, maar past naadloos op het simpele adagium 'koop laag, verkoop hoog'. Veel ingewikkelder is de aandelenhandel niet en deze gedachte houdt je prima op de been. Ridicule aandelenkoersen bestaan niet, wel de grootste sukkel die de aandelen echt op hun top in bezit had ;)

Omdat dit spel losstaat van de vraag ik welke tijd je leeft, wat voor kledenmode je draagt en of je Japans, Chinees, Nederlands of Engels spreekt, vind ik technische analyse (grafieken) erg prettig om als leidraad te gebruiken. Ik doe zelf niets in aandelen, slechts in indices. Bij aandelen kan een bericht een grote sprong naar beneden of omhoog betekenen, maar bij een index wordt dit effect getemperd. Alleen een nieuwsbericht van enig gewicht (denk aan een aanslag, maar ook economische cijfers van een land) zal zoveel aandelenkoersen tegelijkertijd beïnvloeden dat een index heel duidelijk reageert. Met grafieken en diverse meetinstrumenten (de indicatoren) valt vaak een patroon te ontdekken. Je probeert met patronen uit het verleden iets over het heden en de toekomst te ontdekken. Bovendien kan je met een plaatje van één grafiek vaak veel meer overbrengen dan met 1000 woorden.

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, zou iedereen het natuurlijk gebruiken. Zo werkt het natuurlijk niet. Grafieken en indicatoren kunnen een indicatie geven, maar er zijn vaak meerdere opties en niet altijd komen ze uit. Het blijft dus een stukje gokwerk :o Hoe korter de termijn van de voorspelling, hoe moeilijker. Ik doe bepaald niet aan daghandel, daar heb ik geen tijd voor en het is mij veel te hectisch. Daar is de kans dat je geslacht wordt veel te groot. Op de langere termijn zijn grafieken veel bruikbaarder, al kan je zomaar 2-4 weken miszitten qua timing of helemaal :/

Ik zet liever in (omhoog of omlaag) op basis van een grafiek waarin twee of meer punten aanwezig zijn om een bepaalde gok te onderbouwen dan blind gokken. Soms komt het uit, soms niet. Zo had ik al een correctie van de AEX verwacht na de eindejaarsrally, maar vooralsnog is dat nog niet gebeurd. De koers heeft nou eenmaal zijn eigen leven en dat maakt het spelletje ook leuk.

Resumerend:
• stoelendans (wie wordt de bagholder?)
• sentiment bestaat niet, slechts hebzucht
• richting bepalen kan, maar exacte wetenschap is het niet
• het element van verrassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Buhrmann valt nu al terug ;(

Zullen de rit maar moeten uitzitten.. Maar waarom wordt er zo lauw gereageerd, winst was boven verwachting.. wat willen ze nog meer :/

Het zijn denk mensen die aandelen hebben en die vinden dat het wel welletjes is en hun winst nemen..Mensen die dus al vorig jaar Buhrmann aandelen hadden..

Hoge Laat helaas

[ Voor 35% gewijzigd door Arsenius op 09-02-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Heb er de helft weer uitgegooid op 13,58/13,48. De rest laat ik nog staan. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ow ow ow ow ow, mn opties aex staan al op -70%. Dit is wel erg zuur zeg. Pffff, ik dacht gisteren toen de aex onder de 450 kwam dat het definitief gebeurd was. Maar dat is dus kennelijk nog niet zo. Er zijn nog veel te veel bullen op de weg. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wekkel schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:43:
Mja, maar als je verwacht dat het tot expiratie nog even doorstijgt en daarna daalt, dan is 460 nog best haalbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Januszjes schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:58:
Ow ow ow ow ow, mn opties aex staan al op -70%. Dit is wel erg zuur zeg. Pffff, ik dacht gisteren toen de aex onder de 450 kwam dat het definitief gebeurd was. Maar dat is dus kennelijk nog niet zo. Er zijn nog veel te veel bullen op de weg. Jammer.
Ach... ik heb Call Feb 470's, voor 0.85 gekocht, een paar dagen terug was de koers ~1.20 en ik dacht dat ik met een limit verkoop nog wel op 1.30 de boel kon verkopen... tegen de tijd dat ik door had dat dat niet ging lukken was het al flink gedaald en omdat ik hoopte dat het de dagen erna nog wel wat zou opkrabbelen wilde ik die dag nog geen verlies nemen... niet dus. Ze staan nu voor laat 0.20 oid. Alleen als de 470 op de borden staat op/voor expiratievrijdag maak ik nog winst en echt dik zit dat er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

We zitten gevangen in de zone 450-458. Russische roulette ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wekkel schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:05:
We zitten gevangen in de zone 450-458. Russische roulette ;)
Maar als die zone eraan gaat dan kon het weleens erg hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/427/ust1mt.png

De 10 Y note blijft toch zweven boven die meerjarige bodem van 107,50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:49:
Heb er de helft weer uitgegooid op 13,58/13,48. De rest laat ik nog staan. Jammer, maar helaas.
..gelukkig doen m'n Nutrecotjes het een stuk beter vandaag. +4% vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

For those interested:
Euronext Amsterdam heeft de definitieve samenstelling van de AEX- en de Midkap-index voor 2 maart 2006 bekendgemaakt. Voor de AEX verandert er verhoudingsgewijs het minst. Het afgelopen jaar zijn Versatel (overname door Tele2) en P&O Nedlloyd (overname door Maersk) uit de index verdwenen. Deze worden vervangen door vastgoedfonds Rodamco Europe en beursnieuweling TomTom. Er zal geen huidig aandeel uit de AEX Index worden verwijderd.

Bij de Midkap zijn de wijzigingen heel wat ingrijpender. Allereerst verdwijnt uiteraard Rodamco Europe wegens opname in de AEX. Daarnaast verdwijnen supermarktconcern Laurus en luchtvaartmaatschappij Air France/KLM. Baggeraar Boskalis, ICT-concern Ordina, biotechnologiebedrijf Pharming, uitzender USG People en tot slot chemisch distributeur Univar zullen de Midkap betreden.

In de Amsterdam Small cap index worden de aandelenfondsen Arcadis, Ballast Nedam, Binck, Fornix BioScience, Kendrion, Laurus, Smit Internationale en Wegener opgenomen. Antonov, Koninklijke Boskalis WestMinster, Jetix Europe, Ordina, Pharming Group, Univar, USG People en Sopheon zullen vanaf 2 maart geen deel meer uitmaken van de Amsterdam Small cap Index.
En Tostrams analyse van de AEX:
De AEX index flirt met de koerstop van 2 februari rond 457,45. Een doorbraak is nu nodig om de trend het laatste schopje te geven richting 500-530.

De AEX index veert krachtig op vanaf de koerstop van begin dit jaar, die rond 448,60 was gevormd. Hier ligt nu het eerste vangnet.
De AEX-index kan op korte termijn verder omhoog, zolang de steun intact blijft. We zien de volgende positieve signalen:

• De AEX wist met de doorbraak boven de top van begin dit jaar rond 448,60 de lange stijgende trend te hervatten
• De AEX wist daarna met een hogere bodem rond 448, deze uitbraak en dit koopsignaal te valideren
• Een uitbraak boven de koerstop van 2 februari rond 457,45 is nu nodig om de trend het laatste schopje te geven richting 500-530
• Het volumeprofiel is sterk. De moneyflow indicator van de AEX vormt op de langere termijn nog steeds hogere toppen en bodems. Een stijgende money flow geeft aan dat er vers geld naar de markt toestroomt en dat is positief voor de aandelenmarkt
• De Amsterdamse A/D ratio weet de stijgende trend te handhaven. De winnaars op de Amsterdamse beurs blijven in de meerderheid. De Advance/Decline ratio, ook hoog/laag verhouding genoemd, wordt dagelijks berekend op basis van het verschil tussen het aantal stijgers en het aantal dalers. Zodra er meer winnaars zijn (zoals nu), zal de Advance/Decline ratio oplopen. Doorgaans is de Advance/Decline ratio een leading indicator, die vooruit loopt op de actuele marktontwikkelingen
• Positief is ook dat op de beurzen om ons heen het positieve sentiment voortduurt. In vrijwel alle Europese landen zijn de opwaartse trends en de koopcondities recent gevalideerd
• Positief is dat Amsterdam iets beter presteert dan andere grotere aandelenbeurzen
• Negatief is dat in Amsterdam nog niet alle zware fondsen zijn doorgebroken. Zwaargewichten als Royal Dutch Shell en ING staan nog "onder" hun toppen van eind vorig jaar. Bij dergelijke aandelen zijn de koopcondities nog niet bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
lol, mn buhrmann opties zijn ook geen drol meer waard. Buhrmann gaat gewoon dikke 4 procent onderuit.. Ik heb aandelen gekocht in dit vage dipje.. Hopelijk heb ik daar goed aan gedaan.. We zien wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
kheb nog wel wat kunnen redden, maar toch nog 880 euro in de min op BUHR. Maar goed, wel +1300 op m'n NUO's dus de dag positief afgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop op nog wat positieve correctie op BHR, en ga dan eens verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Ok, weer wat geleerd.. TomTom is een slecht aandeel om op korte termijn winst te maken :)
Dat lijkt wel een jojo.. dan weer hoog, dan weer laag, zonder duidelijke reden.. Nu hebben ze weer een rechtzaak van Garmin aan hun broek, wat waarschijnlijk de koers ook wel zal drukken... overigens las ik dat dat Garmin ook wel een goed aandeel zou zijn, omdat het een belangrijk marktaandeel heeft in Amerika, waar TomTom nog wat achterloopt. Daarnaast besteeds Garmin meer geld in R&D waardoor het op termijn een voorsprong kan krijgen op TomTom wat betreft innovatie...
Wel is TomTom nu onderdeel van de AEX. Levert dat ook nog koerswinst op voor bedrijven als ze van een SmallCap Index naar de Midcap gaan of van de Midcap naar de AEX? (uiteraard zal de toekomst dit uitwijzen :) )

.. om te kijken heb ik maar eens een virtuele portefeuille samengesteld met deze bedrijven :) Kijken wat het resultaat daarvan is over een tijdje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hopla 200 euro verlies met mn Aex puts. Lekker. Ik denk dat ik morgen calls koop voor of ING, Philips of Unilever. Hoe denken jullie daarover? Ing koop ik pas als ze door de 30,30 heen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ING is een solide fonds dat is achtergebleven. Ik zit er ook naar te kijken, vanavond even alles op een rijtje zetten.. Ook qua verliezen en winsten in me portefeuille..

:O

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 09-02-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Wekkel schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:17:
Resumerend:
• stoelendans (wie wordt de bagholder?)
• sentiment bestaat niet, slechts hebzucht
• richting bepalen kan, maar exacte wetenschap is het niet
• het element van verrassing
Eej wekkel, bedankt voor je post. Leuk vergelijk zo met de stoelendans. Bedankt voor je uitgebreide post!

Had ook nog Buhrmann gekocht, maar dat ging niet echt lekker vandaag. Gok dat het morgen weer een beetje recht trekt. En jammer dat mijn penny stocks van VIA Networks nog niet gekocht zijn terwijl ze best lang op de limiet stonden die ik had opgegeven. Fijn geld storten in een bijna failliete hut en hopen dat er een overname komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

sow... Buhrmann nu op +1,07% alles komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:30:
sow... Buhrmann nu op +1,07% alles komt goed :)
zolang er geen koersdoelverhogingen komen heb ik er toch een hard hoofd in, en aangezien die koersdoelen al vrij hoog staan.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Qua mijn Buhrmann opties verwacht ik niet veel, namelijk veel te duur gekocht voordat het gister allemaal inelkaar zakte.. Ik anticipeerde natuurlijk op een forse stijging (+/- 5%) .. Maar heb gister in de Lows van buhrman (-4 %) een hoop aandelen opgekocht.. Heb nu al een aardig winstje, maar ik kan dat niet als winst rekenen want ik heb zwaar verlies op mijn opties en veel kosten aan contracten van nog andere aandelen die een paar cent kosten per optie.. Dus dat moet ik eerst even rechttrekken..

Waarschijnlijk zullen er meerdere mensen wel een koersdoel afgeven voor buhrmann, het hoeft niet persee allemaal hoger te liggen ( 17 ofzo) 15.50 tot 16.60 ofzo is al prima, zolang er meer eensgezinde stemmen zijn dat dat het koersdoel is.. des te meer kans dat de belegger daar ook op gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Net op de "gok" bij opening van de beurs een PUTje AEX febr. 457,50 gekocht voor 3,75
Expiratie volgende week. Dit is zuiver een gokje omdat ik hoop dat nu de beurs zo hoog staat er binnen deze week nog een minicorrectie komt waar ik op wil meeliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
BUHR krabbelt wel weer op denk ik. M'n BUHR verlies van gisteren is weer weg (sta nu precies op 0 bij koers van 13,30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Berimbau schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:54:
Net op de "gok" bij opening van de beurs een PUTje AEX febr. 457,50 gekocht voor 3,75
Expiratie volgende week. Dit is zuiver een gokje omdat ik hoop dat nu de beurs zo hoog staat er binnen deze week nog een minicorrectie komt waar ik op wil meeliften.
Er vliegt nu enorm veel tijdswaarde uit jou optie besef dat wel. Elke dag wordt hij veel minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Januszjes schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:09:
[...]

Er vliegt nu enorm veel tijdswaarde uit jou optie besef dat wel. Elke dag wordt hij veel minder waard.
Dat besef ik zeker, maar ik denk wel dat ondanks die tijdswaarde het aantal punten dat de AEX ergens volgende week onder de 557,50 komt meer is dan 4. Kortom, vermoedelijk geen grote winsten, maar dat boeit niet. Met het kleine neem ik ook genoegen. Als ik verlies heb ik er ook geen buikpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als de AEX deze dag met de huidige (of een hogere) stand afsluit is zelfs GJ Nikken positief voor de komende tijd ;)

Magoed, er komt geregeld een (kleine) correctie, maar of die op tijd komt en je optie dan nog wel meer waard is dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik blijf het linke soep vinden, maar dat roep ik al vier maanden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Arsenius schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:10:
ING is een solide fonds dat is achtergebleven. Ik zit er ook naar te kijken, vanavond even alles op een rijtje zetten.. Ook qua verliezen en winsten in me portefeuille..

:O
Calls ING heb ik met 130% winst verzilverd toen ze 30 euro aantikten en omgezet in calls Philips, die ik zojuist heb verkocht met 60% winst :Y) Terwijl ING nog immer op 30 zit.

Heb nu een gemengd pakketje liggen met calls Corio, Wessanen en ASMI, en een klein pakketje speculatieve puts op Laurus.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 10-02-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
netjes curry684

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb net ING gekocht omdat ze door de weerstand van 30,30 heen zijn gebroken. Denk dat ze daar wel boven sluiten. Voor mij dus een koopsignaal. Hopelijk sluit ik deze maand af met mn begin saldo.

Ik doe het altijd zo:
- start met een budget de 1e van de maand.
- probeer die maand zoveel mogelijk winst te maken met mn optieportefeuille
- boek de winst de laatste dag van de maand terug.

Dit doe ik alleen met mn optieportefeuille. Mijn aandelen en obligaties portefeuille laat ik lekker lopen voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ooooo Buhrmann gaat lekker, mijn opties daarvan gaan amper omhoog maar de aandelen maken het goed.... Nog eventjes en dan is mn verlies weer weggewerkt.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jaja, zelf alweer 650 in de plus met BUHR. Wel baal ik dat ik gisteren winst genomen heb op Nutreco. Ging als een raket omhoog vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
haha bijna mn verlies van opties goedgemaakt... Hopelijk blijft Buhr stijgen volgende week.. dan zit ik goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

sverzijl schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:39:
jaja, zelf alweer 650 in de plus met BUHR. Wel baal ik dat ik gisteren winst genomen heb op Nutreco. Ging als een raket omhoog vanochtend.
Ik zit net BUHR nog iets in de min, komt volgende week wel goed. Had de kooplimiet wat krapper moeten doen :) Maar daar leert de mensch weer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Ben vandaag bij een Alex.nl seminar geweest in Eindhoven was erg interessant. Misschien wel zo dat ik een paar van die cursussen wil gaan volgen, iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
The Source schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:32:
Ben vandaag bij een Alex.nl seminar geweest in Eindhoven was erg interessant. Misschien wel zo dat ik een paar van die cursussen wil gaan volgen, iemand die daar ervaring mee heeft?
Helaas geen ervaring mee maar ik wil er binnenkort wel eens aan meedoen. Lijkt me erg leerzaam.

Sta op het moment 2e in de beursgame, ik snap er niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
zoo Buhrmann is weer lekker gay bezig zeg 8)7

Zou bijna zeggen, wat een klote aandeel |:(

Alle winst verdampt weer en erger.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Arsenius op 13-02-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Januszjes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:44:
[...]

Helaas geen ervaring mee maar ik wil er binnenkort wel eens aan meedoen. Lijkt me erg leerzaam.

Sta op het moment 2e in de beursgame, ik snap er niets van :P
Ooit gehoord van de apenproef? ;)

Hoe meer je je erin verdiept, hoe belabberder je gaat beleggen. Te goed onderbouwde beslissingen pakken hoe dan ook slecht uit, vaak werkt intuitief op de natte vinger werken net zo effectief. In de praktijk kan een kudde apen net zo goed (of slecht) beleggen als een kudde fulltime effectenhandelaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arsenius schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:11:
zoo Buhrmann is weer lekker gay bezig zeg 8)7

Zou bijna zeggen, wat een klote aandeel |:(

Alle winst verdampt weer en erger.. :/
high:13,65 low:13,04, nu weer 13,50. Zonder enig nieuws anders dan koersverhogingen(!?) vandaag toch aardig volatiel. Was ze bijna kwijt wegens stop-loss. Gelukkig net niet afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:22:
[...]
Hoe meer je je erin verdiept, hoe belabberder je gaat beleggen. Te goed onderbouwde beslissingen pakken hoe dan ook slecht uit, vaak werkt intuitief op de natte vinger werken net zo effectief. In de praktijk kan een kudde apen net zo goed (of slecht) beleggen als een kudde fulltime effectenhandelaren :P
:D Klopt ja, hebben ze ooit eens getest als ik het me goed herinner :P Apen die zelfs betere rendementen wisten te halen dat fulltime profs. Het komt er in feite op neer dat _niemand_ de markt weet te verslaan, althans nooit structureel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

neographikal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:55:
Klopt ja, hebben ze ooit eens getest als ik het me goed herinner :P Apen die zelfs betere rendementen wisten te halen dat fulltime profs. Het komt er in feite op neer dat _niemand_ de markt weet te verslaan, althans nooit structureel :)
Ik weet niet meer waar, maar ik heb ook wel gelezen dat de random selectie toch slechter uit pakt dan de professionals (fondsenbeheerders meen ik in dat geval). Groot zijn de verschillen niet. Maar anderzijds beleg je natuurlijk niet zo gauw in een beleggingsfonds dat al jaren slechter dan de markt/vergelijkbare fondsen presteert ;)

En laatst was er op een beleggingssite een artikeltje over een amerikaanse belegger die al jaren structureel de S&P500 wist te verslaan. Maar dat is trouwens een uitzondering die de regel bevestigt, want hij was de enige die het al een X aantal (meer dan 10 geloof ik) volhield.

Magoed, als gewone huis-tuin-en-keuken handelaar zal je doorgaans niet beter dan de markt kunnen beleggen nee. Ik denk dat je het vooral van de hogere rendementen moet hebben bij meer risico.

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 13-02-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:51:
[...]

high:13,65 low:13,04, nu weer 13,50. Zonder enig nieuws anders dan koersverhogingen(!?) vandaag toch aardig volatiel. Was ze bijna kwijt wegens stop-loss. Gelukkig net niet afgegaan.
Inderdaad, ik overwoog om ze weg te gaan doen want het schoot ineens naar -2%..
Ik raakte teveel in paniek....

Volgens mij ging het zo hard omdat verkoop de beleggers onzeker maakte en net als ik wilde heel veel mensen denk naarmate de koers kelderde hun aandelen verzilveren.. Gelukkig niet gedaan, hij is al weer redelijk hersteld! Zo zie je maar dat je niet teveel je angst en andere gevoelens parten moet laten spelen, angst is een slechte raadgever!

Het zakt omdat mensen hun winst nemen, hoe meer mensen winst nemen des te harder de koers zakt des te meer mensen onzeker worden omdat de koers hard omlaag gaat en zij hun aandelen ook verzilveren.. is gewoon een vicieuze cirkel..

Ik heb weer goede hoop, en mn hagemeyer gaan lekker! op naar de weerstand! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 13-02-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat een onzekere tijden leven wij in mede-speculanten...De stijging van de AEX gaat nou niet echt vol overtuiging, maar hij is er nog wel degelijk. Tostrams vind nog steeds 500-530, maar dat kan bijna niet zonder serieuze correctie natuurlijk...

AEX Turbo beleggen is best spannend, ik heb long 425 en long 450, volatiel als de neten :P.
AEX-index consolideert binnen de stijgende trend.
De AEX was vrijdag, voor het eerst sinds 2002, even boven de 460, maar wist dit niveau niet vast te houden. Het niveau rond 460 is geen harde technische grens, maar desalniettemin wel belangrijk. Hier heeft de AEX namelijk exact 50% van haar verlies van 2003 weer goedgemaakt.

Afgezien van de huidige correctie is er nog niets aan de hand. De stijgende trend is intact. Koopkrachtige vraag blijft duidelijk aanwezig. Dit wordt bevestigd door indicatoren als money flow en A/D ratio. Met de slotstand boven oude weerstand 448,60 (oude top van januari 2006) genereerde de index onlangs een koopsignaal richting 500 - 530. In dit koersgebied liggen de oude toppen van eind 2001 en begin 2002. Een nieuwe, hogere koersbodem boven die oude weerstand 448,60 heeft de stijgende trend en het eerder opgetreden koopsignaal nogmaals bevestigd. De AEX-index kan op korte termijn verder omhoog. De echte basis ligt rond steun 427 intact blijft (bodem van 23 januari 2006). Een eerste steuntje ligt rond 448,50, de koersbodem van begin februari.

We zien de volgende positieve signalen:

De AEX wist met de doorbraak boven de top van begin dit jaar rond 448,60 de lange stijgende trend te hervatten

De AEX wist daarna met een hogere bodem rond 448, deze uitbraak en dit koopsignaal te valideren

Het volumeprofiel is sterk. De moneyflow indicator van de AEX vormt op de langere termijn nog steeds hogere toppen en bodems. Een stijgende money flow geeft aan dat er vers geld naar de markt toestroomt en dat is positief voor de aandelenmarkt

De Amsterdamse A/D ratio weet de stijgende trend te handhaven. De winnaars op de Amsterdamse beurs blijven in de meerderheid. De Advance/Decline ratio, ook hoog/laag verhouding genoemd, wordt dagelijks berekend op basis van het verschil tussen het aantal stijgers en het aantal dalers. Zodra er meer winnaars zijn (zoals nu), zal de Advance/Decline ratio oplopen. Doorgaans is de Advance/Decline ratio een leading indicator, die vooruit loopt op de actuele marktontwikkelingen

Positief is ook dat op de beurzen om ons heen het positieve sentiment voortduurt. In vrijwel alle Europese landen zijn de opwaartse trends en de koopcondities recent gevalideerd

Positief is dat Amsterdam iets beter presteert dan andere grotere aandelenbeurzen

Negatief is dat in Amsterdam nog niet alle zware fondsen zijn doorgebroken. Zwaargewichten als Royal Dutch Shell staat nog "onder" de toppen van eind vorig jaar. Bij dit aandeel is de koopconditie nog niet bevestigd. ING is inmiddels wel doorgebroken.

NB: Euronext Amsterdam heeft de definitieve samenstelling van de AEX- en de Midkap-index voor 2 maart 2006 bekendgemaakt. Voor de AEX verandert er verhoudingsgewijs het minst. Het afgelopen jaar zijn Versatel (overname door Tele2) en P&O Nedlloyd (overname door Maersk) uit de index verdwenen. Deze worden vervangen door vastgoedfonds Rodamco Europe en beursnieuweling TomTom. Er zal geen huidig aandeel uit de AEX Index worden verwijderd.

Bij de Midkap zijn de wijzigingen heel wat ingrijpender. Allereerst verdwijnt uiteraard Rodamco Europe wegens opname in de AEX. Daarnaast verdwijnen supermarktconcern Laurus en luchtvaartmaatschappij Air France/KLM. Baggeraar Boskalis, ICT-concern Ordina, biotechnologiebedrijf Pharming, uitzender USG People en tot slot chemisch distributeur Univar zullen de Midkap betreden.

In de Amsterdam Small cap index worden de aandelenfondsen Arcadis, Ballast Nedam, Binck, Fornix BioScience, Kendrion, Laurus, Smit Internationale en Wegener opgenomen. Antonov, Koninklijke Boskalis WestMinster, Jetix Europe, Ordina, Pharming Group, Univar, USG People en Sopheon zullen vanaf 2 maart geen deel meer uitmaken van de Amsterdam Small cap Index.

De wijzigingen worden van kracht onder voorwaarde dat er geen fusies, overnames, stopzetting of hervatting van de officiele notering en dergelijke in de tussentijd plaatsvinden.
AEX Turbo Long 450

PS Heeee TomTom Turbo's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:32:
Ik ga binnenkort naar een Turbo seminar van ABN Amro. Dat lijkt me ook erg interessant. Verder nog totaal geen ervaring met cursussen oid.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.