Omdat men de laatste weken/maand aardig vooruit is gelopen op de cijfers. 'meevallende' cijfers zijn dus niet of maar net genoeg. Verwacht zelf ook geen enorme daling ofzo, maar wel een pas op de plaats voor de komende weken.
Omdat de eindejaarsrally wel erg erg lang doorging, het is altijd maar de vraag of het niet overgewaardeerd is...
Leg eens uitWekkel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:38:
Nog eentje er achteraan.
[afbeelding]
Hou deze in de gaten, als we 107,50 gaan doorbreken (al meerdere jaren cruciale steun geweest), zijn de aandelen allang gegaan
Verder vraag ik me af of je de zaken niet te negatief voorstelt. Uit de bovenste lijn blijkt dat de koers zich in de afgelopen periode vrij stabiel in de bandbreedte tussen 30 en 70 heeft opgehouden, en dat er sinds half november sprake lijkt te zijn van een langzame stabilisering rond het 50-niveau. Uit de UST-daily grafiek blijkt eveneens dat het dal zo rond begin november lag, en dat sindsdien de koersen weer een voorzichtige opwaartse trend hebben ingezet. Ik zie niet direct een reden waarom de steungrens van 107,50 getest zou gaan worden.
Interessant topic! Ik heb hier niet echt veel verstand van, maar ik ga me hier eens goed in verdiepen
. *bookmarked*
.
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
- ASML calls, aantal: 3, maart op 18Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:44:
Overigens, Januszjes... alleen x call(s) kun je weinig commentaar op geven natuurlijk, welke zijn het precies ?
- Royal Dutch Shell call aantal 3. maart 26,50
- Philips calls aantal 3, april op 26,50
Verwacht zelf meer van Philips en ASML dan van Royal Dutch. Misschien dat ik morgen Royal Dutch er wel uitgooi. Maar opzich blijven ze intressant want volgende week donderdag komen de jaarcijfers die misschien best eens goed kunnen uitvallen.
Over de aex. Zelf lees ik met grote vreugde elke dag de columns van Wessel Aslander op wallstreetweb.nl en die mijn heeft het vaak bij het goede eind. Ik verwacht morgen een kleine min voor de AEX maar ik denk dat de serieuze daling niet doorzet. De aex heeft vandaag een grote stap in de stijgende richting gezet. Maar we zullen het zien.
Kijk voor de grap eens naar de laatste dikke val van 2% en de reactie daarop in de bond markt. 20 januari was er een flinke val op de aandelenmarkten, maar de bonds lieten eigenlijk, ja, niets zienDaniel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:42:
Leg eens uitIn mijn studieboeken zijn dit soort staatleningen altijd omgekeerd evenredig gegaan met aandelenkoersen: naarmate het sentiment slechter wordt zoeken beleggers meer hun heil in 'veiliger' beleggingen zoals staatsobligaties, en minder in de risicovolle aandelenmarkt. Dalende of stabiel obligaties zijn in beginsel goed nieuws voor de aandelenmarkt.

Dow dikke rode streep

maar de bondmarkt geeft geen krimp
Ik weet ook niet of de steungrens opgezocht wordt, maar geef alleen aan dat bij aanhoudende zwakte in de aandelenmarkt het goed is om dagelijks in de avond de UST er even bij te pakken. Als we in de richting van deze waarde komen, kan deze achtergrondinformatie waardevol zijn. Of 107,50 wordt een mooi moment om ook weer in de aandelen te stappen (mits 107,50 een omkeerpunt wordt) of het betekent serieus gedonder.Verder vraag ik me af of je de zaken niet te negatief voorstelt. Uit de bovenste lijn blijkt dat de koers zich in de afgelopen periode vrij stabiel in de bandbreedte tussen 30 en 70 heeft opgehouden, en dat er sinds half november sprake lijkt te zijn van een langzame stabilisering rond het 50-niveau. Uit de UST-daily grafiek blijkt eveneens dat het dal zo rond begin november lag, en dat sindsdien de koersen weer een voorzichtige opwaartse trend hebben ingezet. Ik zie niet direct een reden waarom de steungrens van 107,50 getest zou gaan worden.

Deze langere termijn plaat maakt mij in ieder geval niet gelukkiger, maar wellicht zie ik inderdaad wel teveel beren op de weg. Wat goed is te zien dat in tijden van de inval in Irak de bondmarkt zijn functie als safehaven wel waarmaakt
Overigense een andere relatie waar ik nog niet de vinger achter heb gekregen is de AEX vs Goud.

Deze platen lijken wigwammen te zetten. Voor iedere wigwam een stijging van de AEX vanaf een bodem waarna de goudprijs weer inhaalt (en de wigwam staat). In januari is de zaak echter aan het kelderen in plaats van hogere bodems aan het zetten. Dat bevreemd mij.
Kijk naar 2003-2004 waar de bodems lager en lager werden. Geen superstijgingen in deze periode en aan het einde daarvan zelfs grosso modo daling.
2004-2005 liet juist hogere bodems en toppen zien in deze vergelijking. Dat de koersen het goed deden eind 2004 en heel 2005 is nu slechts historie.
Deze nieuwe lagere bodem doet mij afvragen of er weer iets aan de downside aan zit te komen

@ Wekkel: niet teveel naar de grootste beer in het land luisteren he
Geert Jan Nikken. Het lijkt wel of die man betaald wordt om aan de hand van fibionacci grafieken negatieve uitspraken te doen. Dapper dat hij het keer op keer volhoudt maar bij het goede eind heeft hij het niet zo te zien. De aex inmiddels boven de 440.
In het eerste halfuur van de beurs al 20% rendement gepakt met mn opties. Niet gek dacht ik zo
Philips net op het goede moment aangekocht. RSI en de andere indicatoren stonden erg laag en aan de stijging van philips te zien klopte dat.
Vandaag een interessante dag qua slotstand. Als we boven de 440 sluiten houdt ik alles voor mogelijk!
Zouden jullie Royal Dutch aanhouden ofniet, ik verkoop de optie denk ik.
In het eerste halfuur van de beurs al 20% rendement gepakt met mn opties. Niet gek dacht ik zo
Vandaag een interessante dag qua slotstand. Als we boven de 440 sluiten houdt ik alles voor mogelijk!
Zouden jullie Royal Dutch aanhouden ofniet, ik verkoop de optie denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door janklp op 26-01-2006 09:47 ]
Ik vaar mijn eigen koers welJanuszjes schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:33:
@ Wekkel: niet teveel naar de grootste beer in het land luisteren heGeert Jan Nikken.

Goedzo, dat had ik ook niet anders verwacht
Op een aantal plaatsen las (en op BNR radio hoorde) ik berichten dat weliswaar de bedrijven goede cijfers laten zien, maar dat de cijfers die betrekking op de consument hebben eigenlijk niet zo geweldig zijn.Martin Sturm schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:14:
Ik denk dat de AEX niet zoveel gaat dalen zoals zovelen hier vermoeden. Er is volgens mij weinig reden om zo'n negatieve verwachting te hebben, want de cijfers die tot nu toe zijn gepubliceerd vielen bijna allemaal mee, waarom zou het dan nu opeens toch naar beneden gaan?
In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar uiteindelijk moet het allemaal van de consument komen natuurlijk, dus als het daar inderdaad niet zoveel beter mee gaat, dan zal het toch echt een keer ophouden en een (flinke?) stap terug moeten doen
@ ACM: vandaag werd wel bekend dat de consumentenuitgaven gestegen waren met het hoogste percentage sinds 3 jaar.
En Tostrams zegt het volgende:
Toch goed nieuws, en ook het producentenvertrouwen is weer gestegen. Het is dus maar afwachten hoe slecht het gaat. Vooralsnog stijgt de beurs in dit tempo maandag naar het hoogste nivo van de laatste jaren.AMSTERDAM (Dow Jones)--Nederlandse huishoudens geven sinds de zomer weer meer uit. In november 2005 hebben zij 1,6% meer besteed aan goederen en diensten dan een jaar eerder, de hoogste groei van de binnenlandse consumptie in ruim drie jaar. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De cijfers zijn gecorrigeerd voor prijsveranderingen en verschillen in de samenstelling van de koopdagen.
In november 2005 is 5,5% meer besteed aan duurzame goederen dan een jaar eerder. De consument kocht vooral meer kleding, lederwaren en schoenen. Ook de uitgaven aan consumentenelektronica en woninginrichting waren fors hoger. In de tweede helft van 2005 zijn de bestedingen aan duurzame goederen duidelijk aangetrokken, aldus het CBS.
Verder hebben huishoudens in november vorig jaar ook meer uitgegeven aan voedings- en genotmiddelen dan een jaar eerder. De stijging bedroeg 1,5%. Aan diensten is 0,7% meer besteed, stelt het CBS.
En Tostrams zegt het volgende:
Korte termijn analyse AEX
AEX-index breekt de bovenkant van het steile dalende trendkanaal.Het technische plaatje van de AEX verbetert op korte termijn wat. Een doorbraak boven eerste weerstand 438,40 zou de de lucht wat opklaren. Een slotstand boven 438,40 geeft een koopsignaal met 448,60 (top van begin januari) als eerste koersdoel. Boven tweede weerstand 448,60 (top van januari) wordt ook de lange termijn opwaartse trend hervat.
[ Voor 16% gewijzigd door janklp op 26-01-2006 11:03 ]
Yep, ik hoorde het net en dacht gelijk aan deze uitspraak van mijJanuszjes schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:49:
@ ACM: vandaag werd wel bekend dat de consumentenuitgaven gestegen waren met het hoogste percentage sinds 3 jaar.
Philips C Feb06 27.00 +180,00%
AEX C Feb06 430.00 +82,86%
ching ching
ching ching
[ Voor 14% gewijzigd door Arsenius op 26-01-2006 11:53 ]
Verwijderd
Doe je netjesArsenius schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:
Philips C Feb06 27.00 +180,00%
ching ching
Ik moet echt ook me eens verder gaan verdiepen in opties
Ching Ching voor Januszjes, 228 euro verdiend met PhilipsVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:57:
[...]
Doe je netjes!
Ik moet echt ook me eens verder gaan verdiepen in opties
[ Voor 30% gewijzigd door janklp op 26-01-2006 12:08 ]
philips is lekker bezig atm in mijn geval: +200,00%
dan altijd de hamvraag, gaan we gierig bezig zijn of gaan we winst innen
Column Wessel Aslander over de Technische Analyse
Hier even een linkje, hele nuttige column waar veel mensen wat van op kunnen steken.
Hier even een linkje, hele nuttige column waar veel mensen wat van op kunnen steken.
Zelfde verhaal hier, ook ff bij m'n favorieten gezet!CyberDoX schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:01:
Interessant topic! Ik heb hier niet echt veel verstand van, maar ik ga me hier eens goed in verdiepen. *bookmarked*
.
Ik zal aandachtig meelezen hier. Ben zelf van plan om ook wat actiever te gaan beleggen in aandelen en/of opties. Op dit moment zit ik nog in wat beleggingsfondsen (euro mix 50% aandelen, wereld mix 75% aandelen, farmacie/health care 100% aandelen).
Al die grafieken zijn nog een beetje onbegrijpelijk voor mij, maar het wordt steeds een klein beetje duidelijker door de uitleg! Tnx!
Riep er iemand Philips?
Mijn 12 keer PHI C MAR 2006 26.00 staan atm ook 72% in de plus
Da's dus 1200 * 80 cent for the record. Ik stap er overigens uit zodra ie nu stabiliseert morgen of begin volgende week, markt is me iets te volatiel atm om hard op korte calls te spelen. Wellicht een paar leuke puts uitzoeken.
Mijn 12 keer PHI C MAR 2006 26.00 staan atm ook 72% in de plus
Da's dus 1200 * 80 cent for the record. Ik stap er overigens uit zodra ie nu stabiliseert morgen of begin volgende week, markt is me iets te volatiel atm om hard op korte calls te spelen. Wellicht een paar leuke puts uitzoeken.
[ Voor 60% gewijzigd door curry684 op 26-01-2006 16:00 ]
In zulk soort gevallen trek ik tegenwoordig altijd mijn stoploss naar een stukje onder de huidige koers zodat deze nog steeds een leuke winst oplevert (say op +150% bijv in dit geval). In praktijk heb je (ik wel tenminste) meer spijt van het niet tijdig winstnemen dan van evt gemiste meerwinst.Arsenius schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:21:
philips is lekker bezig atm in mijn geval: +200,00%
Netjes hoor, ik blijf deze week lekker nog even aan de zijlijn. Heb nog wel logicacmg aandelen maar dat is meer voor het langere werk. Ik weet dat ik overmoedig wordt bij grote winsten en dan impulsief dingen ga kopen. Morgen even wat winst terugboeken voormn eigen onderhoud en dan maandag eens kijken naar een calletje op Ing og Abn. Maar dat zie ik zondag/maandagochtend wel weer.curry684 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:58:
offtopic:
Leuk dat het topic weer lekker loopt
Leuk dat het topic weer lekker loopt
Het was een goede dag gisteren voor de bulls, vandaag lijkt ook een topdag te worden. Zelf sta ik rustig te wachten wat er gebeurd, ik geloof nog niet echt in deze poot omhoog (dat mag de daghandelaren niet afschrikken, maar dat ben ik dus niet
).

Waarschuwing uit de bond markt, waar een soort mini implosie plaatsvind. De hele VS economie draait op schuld. Rente is dus erg belangrijk als meetinstrument. Vallende bondprijzen, flink ook. Ik ben benieuwd.

De VIX maakt een bodem, zoals verwacht. Je mag hier een paar keer heen en weer verwachten, waarna er weer upside is. Het is een omgekeerde grafiek, dus lager is dalende koersen en hoger is hogere koersen.

Waarschuwing uit de bond markt, waar een soort mini implosie plaatsvind. De hele VS economie draait op schuld. Rente is dus erg belangrijk als meetinstrument. Vallende bondprijzen, flink ook. Ik ben benieuwd.

De VIX maakt een bodem, zoals verwacht. Je mag hier een paar keer heen en weer verwachten, waarna er weer upside is. Het is een omgekeerde grafiek, dus lager is dalende koersen en hoger is hogere koersen.
Gaat echt lekker, heb gister philips weggedaan. Zeer royale winst
Heb mijn AEX C Feb06 430.00 ff nog laten staan, want dat schiet toch hard omhoog. Ik geloof niet dat de beurs vandaag nog veel kan inkakken dus, maar +157,76% is toch al heel lekker.
Maar volgens mij blijft t bullfestijn niet hangen tho..
Heb mijn AEX C Feb06 430.00 ff nog laten staan, want dat schiet toch hard omhoog. Ik geloof niet dat de beurs vandaag nog veel kan inkakken dus, maar +157,76% is toch al heel lekker.
Maar volgens mij blijft t bullfestijn niet hangen tho..
[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 27-01-2006 09:30 ]
Na gisteren en vandaag lol met m'n Philips calls doen m'n zeven ING C MAR 2006 26.00 vandaag ook alweer 40 cent 
Vanmiddag eens de hele portefeuille flushen denk ik
Vanmiddag eens de hele portefeuille flushen denk ik
Ok, ze bevestigen wel snel m'n uitspraak 
Hoewel het lange tijd niet zo goed ging met m'n virtuele portefeuilles, ben ik vandaag in 1 knal in twee beurscompetities naar de bovenste regionen in het klassement doorgestegen \o/
Ik heb met al m'n opties >100% winst, behalve met Ahold (die staat nog op -50% )
Binnenkort maar eens echt gaan beleggen...
Hoewel het lange tijd niet zo goed ging met m'n virtuele portefeuilles, ben ik vandaag in 1 knal in twee beurscompetities naar de bovenste regionen in het klassement doorgestegen \o/
Ik heb met al m'n opties >100% winst, behalve met Ahold (die staat nog op -50% )
Binnenkort maar eens echt gaan beleggen...
[ Voor 8% gewijzigd door Martin Sturm op 27-01-2006 10:13 ]
Nou jongens voor iedereen die wat wil leren: check Corus vandaag! 
- Overnamegeruchten stuwen de koers enorm op
- Zometeen een persbericht, is het waar (koers keihard omhoog?) of niet? (koers meteen terug)
- Handel in Mittal Steel stilgelegd
.
I love this so much...
- Overnamegeruchten stuwen de koers enorm op
- Zometeen een persbericht, is het waar (koers keihard omhoog?) of niet? (koers meteen terug)
- Handel in Mittal Steel stilgelegd
MARKET TALK: Corus stijgt 12% op speculatie staalsector
AMSTERDAM (Dow Jones)--Corus stijgt 12% op EUR 1,03. "Deze stijging is zeer speculatief, aldus handelaar Marvin Lambert van Kempen & Co. De handel in zowel Arcelor als Mittal is stilgelegd en dan wordt er bijvoorbeeld gespeculeerd op een overname, hetgeen tot een hogere waardering van de staalsector zou kunnen leiden. (RVD)
dingen die je in de gaten gaat houden als je Corus hebt: Handelsscherm van je broker, bnr stream, rtlz stream, persberichtenAmsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Mittal Steel neemt zijn Franse branchegenoot Arcelor
over. Dat meldt persbureau Reuters vrijdag, op basis van een anonieme bron.
De handel in het aandeel Mittal Steel is in Amsterdam op vrijdagochtend stilgelegd, volgens
een woordvoerder van de Autoriteit Financiele Markten (AFM) in afwachting van een
persbericht. Ook de handel in Arcelor op Euronext in Parijs is stilgelegd.
De staalsector in Europa is overigens ook nog in afwachting van een bericht van het Duitse
ThyssenKrupp. Het Duitse staalconcern kwam vrijdagochtend voorbeurs met een trading update
en naar verluidt zou bestuursvoorzitter Ekkehard Schulz om 10.00 uur met 'een belangrijke
mededeling' komen.
Enkele dagen geleden liet het Europese staalconcern Arcelor nog weten een akkoord te hebben
getekend met Dofasco voor de overname van het Canadese staalbedrijf. Arcelor betaalt CAD 71
cash per aandeel Dofasco, goed voor een totaal bedrag van ca. EUR 3,95 miljard.
Jeroen Molenaar
jeroen@bfn.com
I love this so much...
Je moet nu eigenlijk opties kopen op Corus als je zo'n grote koersverandering verwacht.. gewoon zowel Calls als Puts... een van de twee wordt waardeloos, maar de winst van de andere compenseert dat verlies dan ruimschootsdingen die je in de gaten gaat houden als je Corus hebt: Handelsscherm van je broker, bnr stream, rtlz stream, persberichten.
Overigens gaan alle aandelen nu wel goed vandaag... Aalberts al +7% in 2 dagen.
[ Voor 11% gewijzigd door Martin Sturm op 27-01-2006 10:38 ]
De grootste koerssprong is al geweest imo. 11%...
Ik zou eerder wat long puts voor een paar centen nemen, niet dat ik dat ga doen.
Als het gerucht niet uitkomt dan zakt t als poep inelkaar..
maar goed geen zin om me nu hierop te storten.
Das me net ff iets te gevaarlijk..
Ben alvast vooruit aan het kijken voor aankomende week en de week daarop.. als de beurs sluit rond 448 dan kunnen we een hoger koersdoel in perspectief nemen. Het ziet er allemaal erg mooi uit, ik zou haast zeggen dat het een bel is die binnenkort klapt maar we zitten dik boven de steun en over de weerstand heen dus ik heb weinig in te brengen.

Als het gerucht niet uitkomt dan zakt t als poep inelkaar..
maar goed geen zin om me nu hierop te storten.
Das me net ff iets te gevaarlijk..
Ben alvast vooruit aan het kijken voor aankomende week en de week daarop.. als de beurs sluit rond 448 dan kunnen we een hoger koersdoel in perspectief nemen. Het ziet er allemaal erg mooi uit, ik zou haast zeggen dat het een bel is die binnenkort klapt maar we zitten dik boven de steun en over de weerstand heen dus ik heb weinig in te brengen.
[ Voor 65% gewijzigd door Arsenius op 27-01-2006 10:59 ]
Hmm, wie weet een linkje voor beginners? 
En hoe kun je beter leren fondsbeleggen (waar moet je op letten daarbij, wanneer is een goed koopmoment), hier gaat het vaak over losse aandelen en alles daaromheen.
Tipje anyone?
En hoe kun je beter leren fondsbeleggen (waar moet je op letten daarbij, wanneer is een goed koopmoment), hier gaat het vaak over losse aandelen en alles daaromheen.
Tipje anyone?
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Gewoon gratis rekening bij Binck afsluiten, kun je met een schaduwportefeuille gaan beleggen. Kost niets, kun je wel de gevolgen van alle beslissingen in de gaten houden
Ikzelf ben nu reeds bijna een jaar bezig met beleggen, en wel via Keytrade Bank. In tegenstelling tot velen ben ik meteen begonnen met (US) opties, en ik heb het mij nog niet beklaagd eigenlijk. Waarom enkel in The States? Er zit veel meer beweging in dan in België of NL. De meest interessante opties zijn imho die van de Nasdaq, dat is de index. Meer info over de Nassy vindt je hierzo: http://en.wikipedia.org/wiki/Nasdaq
Meer info over Keytrade op www.keytrade.be. Per transactie betaal je $20, dus dat is zeer betaalbaar. Je kunt ook een virtuele portefuille aanmaken op Keytrade, maar remember...eens je met echte 'cash' gaat beleggen ga je er helemaal anders tegenaan kijken.
GreetZ
SDX
Meer info over Keytrade op www.keytrade.be. Per transactie betaal je $20, dus dat is zeer betaalbaar. Je kunt ook een virtuele portefuille aanmaken op Keytrade, maar remember...eens je met echte 'cash' gaat beleggen ga je er helemaal anders tegenaan kijken.
GreetZ
SDX
Probleem is dat je ook nog eens met de valutafluctuaties zit, of je moet een foreign account openen en daar het geld pas vanaf trekken op het moment dat het je uitkomt qua wisselkoers.
Qua opties: ik pak zelf altijd eigenlijk drie stuks, dan hoef ik maar 7,5cent te hebben om uit de kosten te zijn
Hail Binck en zijn tarieven
Qua opties: ik pak zelf altijd eigenlijk drie stuks, dan hoef ik maar 7,5cent te hebben om uit de kosten te zijn
Bij www.iex.nl kan je een portefeuille aanmaken om mee te oefenen.zomertje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:04:
Hmm, wie weet een linkje voor beginners?
Tipje anyone?
Ja maar schaduwportefeuilles zijn niet the real thing natuurlijk. Je kan onbeperkt kopen en verkopen en je leert totaal niet om te gaan met limieten, stop loss, etc.
Koop eerst eens een boek...;)
Voor wie op de US markets actief is: Intel (INTC) en Cisco (CSCO) gaan serieuze winsten tegemoet in het komende jaar. Long term calls zijn dus zeer interessant. 
GreetZ
SDX
GreetZ
SDX
Je bedoelt $2 dollar neem ik aan, want anders is het echt belachelijk duur. Bij IB betaal je 50 cent per optie.[b][message=25096804,noline][...]Meer info over Keytrade op www.keytrade.be. Per transactie betaal je $20, dus dat is zeer betaalbaar. Je kunt ook een virtuele portefuille aanmaken op Keytrade, maar remember...eens je met echte 'cash' gaat beleggen ga je er helemaal anders tegenaan kijken.
[...]
Ik heb gisteren mijn hele portefeuille maar geflushed (5k verdiend in 4 maanden
) maar zal dit topic wel in de gaten blijven houden
20 dollar is toch niet echt veel. Bij Bick en Alex is het 3,75 per contract met een minimum van 13,50. Opzich is 20 dollar voor de kleine belegger veel maar voor de wat grotere belegger is het zeker interessant. Dan worden opties op LogicaCMG en Corus van 20 cent ook leuk. Dan kan je er gewoon 20 kopen tegen lage transactiekosten.-RenE- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:35:
[...]
Je bedoelt $2 dollar neem ik aan, want anders is het echt belachelijk duur. Bij IB betaal je 50 cent per optie.
Edit: klein updateje van de startpost. Voelt iemand zich geroepen er nog wat leuks bij te voegen?
[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 28-01-2006 01:31 ]
tering, Corus is echt hard gegaan. Had ik niet verwacht, iig niet zoals dit .. Dikke 15 procent erbij

@ de mensen die zeggen dat ik moet gaan proefbeleggen. Ik ben al serieus bezig met fondsbeleggen (niet met een enorme hoeveelheid geld hoor) maar op dit moment sta ik op 25% rendement gedurende gemiddeld 2 jaar.
Ik vroeg me eigenlijk af of er goede koopmomenten zijn en waar je een fonds op kan beoordelen. Op dit moment gok ik gedeeltelijk op bewezen zaken en voor een groot deel ook op opkomende economieen (china, latijns amerika, oost europa en rusland) Het hele verhaal van opties en alles eromheen is mij veel te gedetailleerd, want daar waag ik me toch niet aan
Dus ik wil specifiek leren op t gebied van fondsbeleggen en het beoordelen van fondsen, en niet de in's en out's van de AEX
Ik vroeg me eigenlijk af of er goede koopmomenten zijn en waar je een fonds op kan beoordelen. Op dit moment gok ik gedeeltelijk op bewezen zaken en voor een groot deel ook op opkomende economieen (china, latijns amerika, oost europa en rusland) Het hele verhaal van opties en alles eromheen is mij veel te gedetailleerd, want daar waag ik me toch niet aan
Dus ik wil specifiek leren op t gebied van fondsbeleggen en het beoordelen van fondsen, en niet de in's en out's van de AEX
Voor een fonds moet je goede koopmomenten eigenlijk een beetje vergeten. Tenzij er sprake is van een marktbrede grote daling zullen beleggingsfondsen nooit hele grote schommelingen laten zien. De trend is over het algemeen stijgend. Nu kun je natuurlijk wel eens profiteren van kleine koersdips, maar dalingen van vele procenten zijn erg uitzonderlijk.
Hoe je dan een goed fonds moet selecteren is een beetje de vraag. Er zijn wel verschillende ratings voor, zoals de Sharpe-ratio en de Morningstar-rating, maar voor een groot deel zijn die ook afhankelijk van eenvoudig na te trekken indicatoren zoals rendement en volatiliteit. Op morningstar.nl kun je die met elkaar vergelijken. Zie voor uitleg over de Morningstar rating bijv. http://www.morningstar.nl...rticleType=Rating&lang=nl
Over het algemeen geldt hoe hoger de volatiliteit, hoe hoger het risico, hoe hoger het rendement. Een verstandige strategie lijkt mij bepalen hoeveel risico je wilt lopen en welke spreiding je in je portefeuille aan wilt houden. Vervolgens zoek je in elk 'segment' waarin je wilt beleggen de fondsen met de hoogste rating en daaruit maak je dat een keuze. Welk fonds dan uiteindelijk de beste resultaten biedt is natuurlijk altijd nog afwachten. Beleggen blijft ook een beetje je intuitie gebruiken natuurlijk
Hoe je dan een goed fonds moet selecteren is een beetje de vraag. Er zijn wel verschillende ratings voor, zoals de Sharpe-ratio en de Morningstar-rating, maar voor een groot deel zijn die ook afhankelijk van eenvoudig na te trekken indicatoren zoals rendement en volatiliteit. Op morningstar.nl kun je die met elkaar vergelijken. Zie voor uitleg over de Morningstar rating bijv. http://www.morningstar.nl...rticleType=Rating&lang=nl
Over het algemeen geldt hoe hoger de volatiliteit, hoe hoger het risico, hoe hoger het rendement. Een verstandige strategie lijkt mij bepalen hoeveel risico je wilt lopen en welke spreiding je in je portefeuille aan wilt houden. Vervolgens zoek je in elk 'segment' waarin je wilt beleggen de fondsen met de hoogste rating en daaruit maak je dat een keuze. Welk fonds dan uiteindelijk de beste resultaten biedt is natuurlijk altijd nog afwachten. Beleggen blijft ook een beetje je intuitie gebruiken natuurlijk
En mazzel hebben dat het gewoon goed gaat
Ik heb een keer een overzicht gezien van het rendement op lange termijn bij domweg steeds X op een vaste dag in de maand in de beurs in te leggen (geloof eerste dag van de maand op de AEX of een andere index als voorbeeld gebruikt werd) vergeleken met dat wanneer je het beste moment van die maand nam. Het kwam er op neer dat het een paar procentpunten scheelde, maar niet noemenswaardig veel. Helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, zou best eens op IEX geweest kunnen zijn.Daniel schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:25:
Voor een fonds moet je goede koopmomenten eigenlijk een beetje vergeten. Tenzij er sprake is van een marktbrede grote daling zullen beleggingsfondsen nooit hele grote schommelingen laten zien. De trend is over het algemeen stijgend.
Op de laatste twee weken na natuurlijk. Als je afgelopen maandag wat kocht had je nu al gauw 5% rendement te pakken op de wat meer volatiele fondsen.Nu kun je natuurlijk wel eens profiteren van kleine koersdips, maar dalingen van vele procenten zijn erg uitzonderlijk.
Weet iemand een mooi software tooltje om koersinformatie te laten zien in een klein window op je scherm? Het zou erg makkelijk zijn als dit aanpasbaar was zodat ik zelf kan kiezen welke fondsen worden getoond. Uiteraard het liefst gratis, realtime is niet nodig
20 dollar is heel erg veel als je bij Interactive Brokers, dus ook voor kleine particulieren, maar 0,50 - 0,75 dollar betaald. Minimumbedrag is daar 1 dollar.Januszjes schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:58:
[...]
20 dollar is toch niet echt veel. Bij Bick en Alex is het 3,75 per contract met een minimum van 13,50. Opzich is 20 dollar voor de kleine belegger veel maar voor de wat grotere belegger is het zeker interessant. Dan worden opties op LogicaCMG en Corus van 20 cent ook leuk. Dan kan je er gewoon 20 kopen tegen lage transactiekosten.
Edit: klein updateje van de startpost. Voelt iemand zich geroepen er nog wat leuks bij te voegen?
Opties op de AEX kosten daar 3 eur. Hierbij geldt geen minimumbedrag.
Op de meeste fondsen heb ik deze week ook weer een paar procent gewonnen inderdaad waarvan een aantal wel 5% ja. Toevallig ben ik ooit begonnen met een fondsje wat het nu heel goed doetACM schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:30:
[...]
Ik heb een keer een overzicht gezien van het rendement op lange termijn bij domweg steeds X op een vaste dag in de maand in de beurs in te leggen (geloof eerste dag van de maand op de AEX of een andere index als voorbeeld gebruikt werd) vergeleken met dat wanneer je het beste moment van die maand nam. Het kwam er op neer dat het een paar procentpunten scheelde, maar niet noemenswaardig veel. Helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, zou best eens op IEX geweest kunnen zijn.
[...]
Op de laatste twee weken na natuurlijk. Als je afgelopen maandag wat kocht had je nu al gauw 5% rendement te pakken op de wat meer volatiele fondsen.
Bijgaand een plaatje van de Dow. De indicatoren staan weer negatief ten opzichte van het koersverloop. Dat gebeurt wel vaker, die situatie kan wel een tijd voortduren. Het is echter goed om dat in de gaten te houden.

Het koersverloop kent een grote top terwijl:
• de MACD (onderste indicator); en
• de RSI,
beiden een lagere top zetten.
Een logische voortzetting lijkt mij een rit naar 11.000, om vervolgens weer zuidwaarts te gaan.

Het koersverloop kent een grote top terwijl:
• de MACD (onderste indicator); en
• de RSI,
beiden een lagere top zetten.
Een logische voortzetting lijkt mij een rit naar 11.000, om vervolgens weer zuidwaarts te gaan.
Opmerkelijk verloopt van de Dow Jones inderdaad Wekkel. Argumentje dat er ook voor de Aex nog wel meer in het vat zit.
Waar haal je deze grafieken eigenlijk vandaan? Normaal maak ik mijn eigen TA's altijd gewoon met de grafieken maker van Alex.nl. Werkt ook prima, alle indicatoren die ik wil gebruiken staan er wel.
Waar haal je deze grafieken eigenlijk vandaan? Normaal maak ik mijn eigen TA's altijd gewoon met de grafieken maker van Alex.nl. Werkt ook prima, alle indicatoren die ik wil gebruiken staan er wel.
*Schaamt zichVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:12:
joh... het copyright symbooltje staat er zelfs nog op...

Mijn 'geleende' internetverbinding doet het even niet. Kortom, geen nieuwe Metastock data voorhanden en dus even via een andere pc en modem de plaatjes van Stockchart.com pakken
Bij ProRealTime kan je heel erg flexibel en gratis grafiekjes van de daggegevens maken. Het is even uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar daarna werkt het imho best leuk. Als je meerdere varianten van groepjes grafieken wilt maken, kan je daar bijvoorbeeld meerdere templates voor opslaan.Januszjes schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:09:
Zelf gebruik ik trouwens alleen die programmable workstation, wat het verschil met de anderen is zou ik niet eens weten, maar ik wilde natuurlijk de meest uitgebreide versie gebruiken
Bij stockcharts.com kon ik zo gauw niet vinden wat het kost, is dat ook gratis?
[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 29-01-2006 09:54 ]
Die slotstanden zijn gratis, tot 3 jaar terug in de tijd. Voor meer uitgebreide mogelijkheden zal je wel moeten betalen
ING opties net van de hand gedaan 130% in de plus. Philips kijk ik nog even aan, die ligt er technisch namelijk nog steeds goed bij
Ik heb zonet calls op ING voor April op 30 gekocht. Moet toch een leuk winstje in zitten als ben ik wat laat met kopen. Opzich zit er nog genoeg potentie in denk ik.curry684 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:53:
ING opties net van de hand gedaan 130% in de plus. Philips kijk ik nog even aan, die ligt er technisch namelijk nog steeds goed bij
Bij IEX kun je niet onbeperkt kopen als je aan de diverse competities meedoet. Er moet dan ook gewoon 'echte' handel zijn in een bepaald aandeel of optie. Bij de 'vrije' portefeuilles zit er inderdaad geen limiet op, maar deelname aan de competities is gratis dus opzich is dat geen probleem. Zo was het vrijdag dus lastig om opties te kopen op Corus omdat er zoveel vraag was en relatief weinig aanbodConfig schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:51:
Ja maar schaduwportefeuilles zijn niet the real thing natuurlijk. Je kan onbeperkt kopen en verkopen en je leert totaal niet om te gaan met limieten, stop loss, etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Martin Sturm op 30-01-2006 11:45 ]
Ik weet het nu zeker, ik heb gewoon een slechte hand van beleggen
Donderdag mijn hele portefeuille gesloten, en de twee dagen daarna vliegen alle fondsen die ik had omhoog. Als ik nog twee dagen had gewacht had ik nog eens 3-4% rendement extra gehad. Orange fund (daar had ik er 850 van) is bijv. in 2 dagen meer dan 4% omhoog gegaan.

Klinkt begrijpelijk Daniel. Heb dit zelf ook altijd. Had alleen deze stijging van de aex dan wel weer verwacht. Maargoed, zolang je iets niet verlies hebt gekocht is er toch niet heel veel aan de hand denk ik altijd maar.
Gisteren ING en ABN calls gekocht. Ik verwachtte goede jaarcijfers van de ABN en mijn verwachting komt uit. Alleen komt het aandeel niet echt van de plaats. Wellicht de komende dagen. ING stijgt kalmpjes door.
Wat me nu wel deugt doet is de stijging van Royal Dutch Shell. Ik had daar 2 call opties op maart van. Eentje had ik gekocht op 30 in november toen Royal Dutch nog hoog stond. Deze was waardeloos en begint nu meer waard te worden
De andere optie op 27,50 in maart heb ik verkocht zonder winst of verlies. Ook verkocht op het verkeerde moment blijkt. Overkomt dus iedereen Daniel
Gisteren ING en ABN calls gekocht. Ik verwachtte goede jaarcijfers van de ABN en mijn verwachting komt uit. Alleen komt het aandeel niet echt van de plaats. Wellicht de komende dagen. ING stijgt kalmpjes door.
Wat me nu wel deugt doet is de stijging van Royal Dutch Shell. Ik had daar 2 call opties op maart van. Eentje had ik gekocht op 30 in november toen Royal Dutch nog hoog stond. Deze was waardeloos en begint nu meer waard te worden
Mja en mij erbij, het begint hier net een beetje te lopen met Reed. Ahold zit ik nog op te wachten... Dus ook mij gebeurt het.
Standaard. Ik heb ooit een pakket van 10000 Newconomy gekocht toen die toko zowat op z'n gat lag (19 cent) omdat ik 'm nog wel een keer explosief zag stijgen. Na 3 maanden verkocht voor 18 cent omdat dat niet gebeurd was, en een week later stond ie op 43 centDaniel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:55:
Ik weet het nu zeker, ik heb gewoon een slechte hand van beleggenDonderdag mijn hele portefeuille gesloten, en de twee dagen daarna vliegen alle fondsen die ik had omhoog. Als ik nog twee dagen had gewacht had ik nog eens 3-4% rendement extra gehad. Orange fund (daar had ik er 850 van) is bijv. in 2 dagen meer dan 4% omhoog gegaan.

You win some, you lose some, you miss some
Ondertussen heb ik afgelopen vrijdag goed gekozen om calls Philips nog even vast te houden, 17% alweer vandaag
Ik mis ietsje teveel. Ik wordt af en toe nog steeds 's nachts badend in het zweet wakker na in oktober30 aandelen Google verkocht te hebben voor gemiddeld 325 dollar (heeft 2 weken geleden op 460 gestaan, nu 426
)
Ik heb donderdag niks met verlies gekocht, zelfs met nette winst, maar het doen wel een beetje pijn als je ziet dat je nog dik meer had kunnen hebben

Ik heb donderdag niks met verlies gekocht, zelfs met nette winst, maar het doen wel een beetje pijn als je ziet dat je nog dik meer had kunnen hebben
Ja dat is altijd zuur. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je donderdag alles hebt verkocht. Dacht je dat de beurs de rit naar boven niet door zou zetten? Ach, het is altijd jammer met het niet op tijd verkopen. Als ik nu Royal Dutch Shell nog had gehad dan had ik nu een winst van 200 euro (op een bedrag van 250 euro). Maarja, zo gaat het soms.
Als ik rds had gehouden had ik nu +318% gehad
Als ik rds had gehouden had ik nu +318% gehad
[ Voor 7% gewijzigd door janklp op 31-01-2006 10:50 ]
Ok, vandaag had je dus Laurus willen hebben
12 % 20% al gestegen
[ Voor 8% gewijzigd door Martin Sturm op 31-01-2006 16:23 ]
Ah leuk topic, ik zelf ben nu net met turbo's begonnen. Buhrmann en apple, beide long. Buhrmann gaat aardig maar apple staat erg in de min, precies op het hoogste punt gekocht ik dacht dat hun jaarcijfers nog wel een kleine explosie zou geven aan de koers integendeel dus..
>> Signature?
Ik gooi er weer eens wat platen tegenaan. De inhoud lijkt mij vanzelfspreken (staat commentaar bij) en zijn natuurljik slechts indicatief van aard
picsize iets groter dan volgens de regels om een en ander goed te kunnen bestuderen. Vooral de S&P500 ga ik printen en handmatig bijhouden
• Plaatje 1
• Plaatje 2
• Plaatje 3
• Plaatje 4
• Plaatje 5
• Plaatje 6
• Plaatje 7
Op dit moment krijgt de Dow goede klappen na de FED speech, klaarblijkelijk

picsize iets groter dan volgens de regels om een en ander goed te kunnen bestuderen. Vooral de S&P500 ga ik printen en handmatig bijhouden
• Plaatje 1
• Plaatje 2
• Plaatje 3
• Plaatje 4
• Plaatje 5
• Plaatje 6
• Plaatje 7
Op dit moment krijgt de Dow goede klappen na de FED speech, klaarblijkelijk
[ Voor 17% gewijzigd door curry684 op 01-02-2006 11:55 ]
Wat gaat het morgen worden, doorknallen of gaan we zakken met ze allen. Er is in ieder geval geen steun van onze amerikaanse vrienden...
Tijd voor putjes AEX? Of doen we nog een zelfde trucje als in augustus/september (omhoog-omlaag-omhoog) en moeten we calletjes halen?
Tijd voor putjes AEX? Of doen we nog een zelfde trucje als in augustus/september (omhoog-omlaag-omhoog) en moeten we calletjes halen?
>> Signature?
Ik durf daar niets zinnigs over te zeggen met die malle AEX 'ignore bad news' de laatste tijd.
Er staat een VS huizenmarkt klaar om te exploderen, samen met jullie en mijn pensioen daarin, maar de aandelenmarkten geven er niets om
Er staat een VS huizenmarkt klaar om te exploderen, samen met jullie en mijn pensioen daarin, maar de aandelenmarkten geven er niets om
Dow is slechts 0,34% in de min geeindigd, en NASDAQ zelfs maar 0.04%. Ik zie met m'n huidige focus op techfondsen weinig problemen voor morgen.
Ik hoop dat de aex nu even tussen one 447 en 452 blijft bewegen voor een weekje ofzo. Eventjes de indicatoren tot rust laten komen. Om vervolgens dan de zone 460 op te zoeken. Hoop in ieder geval niet op een daling met mijn calls. De tijd zal het leren 
http://beursgame.beursplaza.com/
Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!
Subcompetitie heet: Gathering of Tweakers!
Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!
[ Voor 36% gewijzigd door janklp op 01-02-2006 09:48 ]
Hm.. ik doe wel mee danJanuszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
Ik hoop dat de aex nu even tussen one 447 en 452 blijft bewegen voor een weekje ofzo. Eventjes de indicatoren tot rust laten komen. Om vervolgens dan de zone 460 op te zoeken. Hoop in ieder geval niet op een daling met mijn calls. De tijd zal het leren
Vandaag m'n infopakket van Binckbank binnen gehad
KoelMartin Sturm schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:49:
[...]
Hm.. ik doe wel mee dan(beursspel nummer 3
)
Vandaag m'n infopakket van Binckbank binnen gehad
Ik vind Binck persoonlijk niet fijn werken. Alleen de streaming koersen zijn fijn. Voor de rest vind ik Alex een stuk fijner werken maar dat kan persoonlijk zijn.
Waar haal je dit soort platen vandaan?Wekkel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:29:
Ik gooi er weer eens wat platen tegenaan.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Zelf maken met Metastock en van commentaar voorzien met ACD See editorConfusion schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:27:
[...]
Waar haal je dit soort platen vandaan?
Ik zal voortaan linkjes only plaatsen
[ Voor 9% gewijzigd door Wekkel op 01-02-2006 14:03 ]
offtopic:
of max 600 pixels breed, dan zijn ze in filesize ook al 3~4 keer kleiner
of max 600 pixels breed, dan zijn ze in filesize ook al 3~4 keer kleiner
Ik liet me inderdaad wat gaan, sorry
Ik ben erbij! Ik beleg nog niet actief maar wil het wel gaan doen! Veilige manier om het te leren!Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
Edit: Eerste dag: -0,7% redement! Nou ja, het gaat om de ervaring!
[ Voor 7% gewijzigd door Kappie op 01-02-2006 19:44 ]
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Ik heb me ook maar eens aangemeld. Hoop dat ik het gemiddelde niet al te veel omlaag haal. Maar hopelijk kan ik er in ieder geval wat van leren.Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
Voor mijn werk heb ik veel te maken met (petro)chemie en weet uit ervaring dat daar nog veel te verdienen valt
[ Voor 7% gewijzigd door priens op 01-02-2006 21:23 ]
Leuk dat er mensen meedoen.
Valt me trouwens op dat de grafieken nog geen boekdelen spreken Wekkel. Ik verwacht ook voor morgen een hogere opening van de AEX. De Dow Jones is goed hoog gesloten en hikt weer tegen de 11.000 punten aan.
Het sentiment op de beurs is weer goed, kopers overheersen weer. Dat kan geen enkele grafiek aantonen zeg ik altijd maar. Morgen wordt verder een belangrijke dag met jaarcijfers van Royal Dutch en Vedior. Ik ben benieuwd.
Valt me trouwens op dat de grafieken nog geen boekdelen spreken Wekkel. Ik verwacht ook voor morgen een hogere opening van de AEX. De Dow Jones is goed hoog gesloten en hikt weer tegen de 11.000 punten aan.
Het sentiment op de beurs is weer goed, kopers overheersen weer. Dat kan geen enkele grafiek aantonen zeg ik altijd maar. Morgen wordt verder een belangrijke dag met jaarcijfers van Royal Dutch en Vedior. Ik ben benieuwd.
Het is veel beter om gewoon de trend te volgenJanuszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:21:
Dan moet je zowieso bekennen dat de trend omhoog isWekkel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:17:
[...]
Het is veel beter om gewoon de trend te volgen
[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 02-02-2006 00:22 ]
Ook maar eens even kijken of het nog wat leuks gaat opleveren
Dat kloptJanuszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:21:
[...]
Dan moet je zowieso bekennen dat de trend omhoog isOp wat langere termijn dan een maandje dan.
Verdorie, hier baal ik van. Royal Dutch in de min. Bah, had toch op een stijging gerekend
Met dik 6% erbij zit dat wel goedVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:14:
Ik hoop vandaag een ritje Vedior te maken, heb gister calls JUN 2006 14€ gekocht
Mja, het is idd wat jammer dat er af en toe zo ruim op cijfers die onder de verwachting liggen gereageerd wordt. Gisteren met Google was het nog veel erger natuurlijk. Maar anderzijds, de waarde van die fondsen stijgt natuurlijk deels doordat men een bepaalde verwachting bij de cijfers heeft. En als een bedrijf dat dan niet waar maakt, bestaat er natuurlijk een grote kans dat de fondswaarde dan eigenlijk te hoog is.Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:19:
Verdorie, hier baal ik van. Royal Dutch in de min. Bah, had toch op een stijging gerekend
Hoeveel % rendement? Bedragen hoef ik niet te weten hoorVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:33:
[...]
Jep... en alweer verkocht, toch leuke winst gepakt![]()
Hm.. bij m'n virtuele (competitie)portefeuille bij IEX staan nu op KPN na al m'n 15 verschillende fondsen in de plus, varierend van 9 tot 2 procent.. de meeste heb ik nog geen maand in m'n bezit, dit is wel goed voor m'n positie in de ranglijst
* curry684 vanochtend alweer 10% op de portefeuille met calls ASMI en Philips
Voor beursplaza heb ik Vedior voor 4000 euro dus dat is ook lekker voor de ranglijst.Martin Sturm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:43:
Hm.. bij m'n virtuele (competitie)portefeuille bij IEX staan nu op KPN na al m'n 15 verschillende fondsen in de plus, varierend van 9 tot 2 procent.. de meeste heb ik nog geen maand in m'n bezit, dit is wel goed voor m'n positie in de ranglijst
26e nu van de om en nabij de 2300 deelnemers.
[ Voor 8% gewijzigd door janklp op 02-02-2006 10:08 ]
Verwijderd
25% rendement, gestegen van 0,80 naar 1,00.... inmiddels 1,05 maar ik verkoop liever iets te snel dan te langzaam zeg maarJanuszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:38:
[...]
Hoeveel % rendement? Bedragen hoef ik niet te weten hoor
AhWekkel schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:02:
Zelf maken met Metastock
Voldoen de gegevens van bijvoorbeeld alex.nl niet dan? Ik ben daar zelf nog wel aardig tevreden mee. Heb in ieder geval geen extra geld over voor meer grafieken.Confusion schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:01:
[...]
Ah. Ik ben op zich erg geinteresseerd in een degelijke set gegevens, maar ik weet nog niet hoeveel geld ik daarin wil investeren
.
Verwijderd
Hmmm... ik denk aan wat calls Akzo Nobel te kopen. Maandag komen ze met jaarcijfers 2005. Ze hebben kwartaal 1 en 2 heel goed gedraaid, 3e kwartaal iets minder maar overall volgens mij een goed jaar gehad. TA zegt ook verder omhoog, hmpf. Iemand met dezelfde blik ?
Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he. Was vandaag weer goed te zien aan Royal Dutch. Dat ze met goede cijfers komen is wel de verwachting maar hoe goed. That's te question.
Hoppa ING verkocht: 3 euro winst
Had eigenlijk als spijt van ING toen ik de opties kocht dus ik ben er tevreden mee. En een transactieerbij om straks streaming koersen van Alex gratis te krijgen
Hoppa ING verkocht: 3 euro winst
[ Voor 28% gewijzigd door janklp op 02-02-2006 12:38 ]
Nou, wat ik niet weet, en niet uit de demo van Alex kan halen, is hoe makkelijk je bij de ruwe data kan waar ze grafieken van maken en hoe gedetailleerd die (historische) data eventueel is. Bij Metastock weet ik dat eigenlijk ook niet, maar dat komt voldoende professioneel op me over om te denken dat je daar ieder gegeven uit kan krijgen dat je wilt.Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:03:
Voldoen de gegevens van bijvoorbeeld alex.nl niet dan? Ik ben daar zelf nog wel aardig tevreden mee. Heb in ieder geval geen extra geld over voor meer grafieken.
Verwijderd
Inderdaad, daarom had ik op safe gespeeld met Vedior, en calls juni gekocht. Nu denk ik erover om hetzelfde te doen met Akzo.Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:19:
Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he.
Daarvoor hebben ze nu analyses. Als alleen jaarcijfers zouden boeien zou het aandeel het hele jaar stilliggen en alleen varieren bij de bekendmaking van de cijfers. Wat je echter ziet is dat men op basis van analyses ook reeds koop/verkoop acties uitvoert door het hele jaar heen, en daarmee een voorsprong neemt op de feitelijke cijfers. Zijn deze vervolgens beter dan verwacht, dan is er op de dag van de cijfers nog een extra rally mogelijk om de koers correct bij te stellen. Zijn ze slechter dan verwacht of worden er slechte vooruitzichten bij gemeld, dan herstelt de markt en dus de koers zich naar beneden.Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:19:
Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he.
Dit topic is gesloten.