Beleggen op de beurs in de praktijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 15:55
curry684 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:16:
[...]

Hoho, bij Binck zie ik toch echt dit staan in m'n tarievenoverzicht:
[...]

En die is bij Binck dus gratis zelfs.
Daar lees ik dus 3,75 bij minder dan 100 contracten met een minimum van 11 EUR. Precies zoals ik al schreef. Bij BinckLite betaal je altijd 3,75 (min. 11 EUR). Voor je trouwens aan de 3 EUR van IB zit, moet je minimaal 500 contracten hebben verhandeld (excl. abonnementskosten).

Natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om goedkoper te handelen bij grote aantallen. Dat geldt bij elke broker. Ik denk echter dat er niet veel mensen hier zijn die het geld of de mogelijkheden hebben om meer dan 100 of 500 contracten te verhandelen per maand.

Binck heeft inderdaad "gratis" realtime data, maar biedt geen volwaardig trading platform. Iets wat IB wel doet, inclusief realtime grafieken, waar je bij Binck ruim 49 EUR per maand voor betaald. In die zin is de 5 EUR van IB een schijntje.

[ Voor 77% gewijzigd door -RenE- op 23-12-2005 21:58 . Reden: quote beperkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Ha leuke topic.

Sinds een paar jaar heb ik ook aandelen. In eerste instantie een vast bedrag hiervoor beschikbaar gesteld en in aandelen Aegon en Ahold gestopt en een restantje Corus. Alles is flink gedaald dus eigenlijk heb ik er een hele tijd niet naar om gekeken,
Ik vond eigenlijk dat ik iets met de opkomst van China moest doen. Handelen in Chinese aandelen kan niet via de Rabobank en denk ik toch iets te lastig. Daarom heb ik aandelen van Robeco Chinese Equities. Toen heb ik ook Robeco IT Equities gekocht.

Op dit moment staat alles ongeveer op 0% winst (en toch 3 jaar verder :) )

Maar nu heb ik een vraagje: als je hier http://www.robeco.nl/dut/...otes.jsp?pdstchn=robeconl naar het 10 jaar grafiekje kijkt dan kun je zien dat op zijn top fonds op 173 euro in '99 stond en nu (6 jaar) later op 24 euro. Dan kan het toch niet missen dat na ong 7 jaren van recessie dat weer moet stijgen? en flink ook. Denk ik hier te simpel over of niet? Als dat zo is, hoe kan dan die riscoaanduiding van hun maximale risico aangeven. Ik zelf (met minimale kennis) zou eerder zeggen dat het risco erg beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
[b][message=24871625,noline][..]Maar nu heb ik een vraagje: als je hier http://www.robeco.nl/dut/...otes.jsp?pdstchn=robeconl naar het 10 jaar grafiekje kijkt dan kun je zien dat op zijn top fonds op 173 euro in '99 stond en nu (6 jaar) later op 24 euro. Dan kan het toch niet missen dat na ong 7 jaren van recessie dat weer moet stijgen? en flink ook. Denk ik hier te simpel over of niet? Als dat zo is, hoe kan dan die riscoaanduiding van hun maximale risico aangeven. Ik zelf (met minimale kennis) zou eerder zeggen dat het risco erg beperkt is.
"Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"

Kortom, je kunt daar geen conclusies aan verbinden. Wel zou ik -als je beleggingen zo slecht renderen- overstappen naar iets met een beter rendement.

Kijk eens bij Morning star hoe de verschillende beleggingsfondsen het doen. Vergelijk dit dan met jouw Robeco fonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
True, maar toch valt er met de macro-economische variabelen toch wel te zeggen waar het ongeveer heen zou moeten gaan. En gezien de economische cyclus zou het nu weer de goede kant op moeten gaan. Dat zal niet in een keer gaan, maar voorlopig zouden er weer betere tijden voor ons moeten liggen :) De stijgende inflatie en de ECB die de rente al verhoogt zijn daar in ieder geval goede voortekenen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
neographikal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:44:
True, maar toch valt er met de macro-economische variabelen toch wel te zeggen waar het ongeveer heen zou moeten gaan. En gezien de economische cyclus zou het nu weer de goede kant op moeten gaan. Dat zal niet in een keer gaan, maar voorlopig zouden er weer betere tijden voor ons moeten liggen :) De stijgende inflatie en de ECB die de rente al verhoogt zijn daar in ieder geval goede voortekenen van :)
Zeker, maar de beurs loopt voorop. De Aex is dit jaar al met 26% gestegen De verwachtingen zijn dat er niet veel meer bijkomt. Bovendien ging het hier om een fonds in China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mjah maar over het algemeen, en dat wordt steeds sterker door de globalisering, zie je dat economische trends toch gelijk gaan lopen.

Ik verwacht ook een koerscorrectie, maar op zich is er voor de komende paar jaar nog wel potentieel denk ik :) Wanneer de particulieren de beurs weer zien stijgen komen ze met een beetje mazzel ook wel weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wie durft er zich te wagen aan een voorspelling voor 2006. Wat doet de AEX op 31 december 2006? Ik zeg dat ze op 516 punten staan eind 2006. Wat denken jullie daarvan? Lijkt me leuk dit topic dan eind 2006 eens terug te zien. Mensen die meedoen komen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Ik zeg 484 per 31-12-2006, een rendement van 10% lijkt me niet gek :)
Overigens denk ik ook per 1-2-2006 dat de AEX op 415 staat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 27-12-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft de AFM (of CESR) btw een systeem als Edgar? Zit te zoeken maar vind nog niets.

Kga denk ik weer meedoen met zo'n spel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand deze week nog puts gekocht op de AEX ? dan was je mooi op tijd... het gaat lekker naar beneden vandaag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach, .75% is niet gigantisch ofzo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Anoniem: 21405 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:01:
iemand deze week nog puts gekocht op de AEX ? dan was je mooi op tijd... het gaat lekker naar beneden vandaag :9
Misschien dat ik vandaag nog wel een put of een call koop om even een beetje winst te pakken op een klein sprongetje. Denk dat de aex vandaag nog wel hoger uitkomt dan de 437 die nu op de borden staat. Durft nog iemand voor jaar 2006 een voorspelling van de eindstand te doen?

Ik heb ongeveer dezelfde voorspelling gedaan als Geert-Jan Nikken, een gevierd analist van iex.nl. Al zat hij er dit jaar flink naast, hopelijk volgend jaar wel beter :)

[ Voor 15% gewijzigd door janklp op 30-12-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach er zijn eigenlijk geen banken / analisten die de markt weten te verslaan, dus tenzij je zo stom bent om in een luchtbel ala TomTom te stappen óf heel veel pech/geluk hebt maakt het allemaal niet zoveel uit als je spreidt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
En de beurs is gesloten voor dit jaar, jammer dat ik niet het lef had vandaag nog even een putje te kopen op de aex. Maargoed, leuk beleggingsjaar was het. Vanaf januari stort ik 1000 euro op alex.nl en dan eens zien wat ik daar in een jaar zonder adviseur van kan maken. De rest van mn geld hou ik lekker bij de rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 22-04 23:13

zomertje

Barisax knorretje

Ik ga straks weer wat fondsjes aankopen. Zit te denken aan Japan en Zuid Amerika. Dan heb ik het zo ongeveer wereldwijd gespreid :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 06:53

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb het jaar afgesloten met een bescheiden rendement van 2%. Desondanks een tevreden gevoel, omdat ik pas eind september ben begonnen en in die drie maanden met een defensieve stijl toch evenveel redement heb kunnen maken als een bedrijfsspaarrekening in een heel jaar :) Nu hopen dat de boel niet in de eerste maanden van 2006 weer in elkaar klapt. De economische vooruitzichten zijn vrij goed dus dat zou vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
2% is toch niet echt veel als de beurs vanaf oktober al met 15% oid is gestegen. In wat voor fondsen heb je je geld dan zitten Daniel? Opzich kan het best dat de beurs even flink corrigeert maar op de lange termijn (tot mei 2006) is iedereen het er wel over eens dat de beurs stijgt. Daarna verschillen veel meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108550

Ik ben begin 2002 begonnen met beleggen. Mijn strategie ziet er als volgt uit: elke maand een x bedrag in het wereldwijde beleggingsfonds van mijn bank steken (Robeco in mijn geval) en over een jaar of vijftien, zo rond 2020 kijk ik nog wel eens wat het geworden is. Natuurlijk kijk ik nu ook al stiekem af en toe. Ik heb op 30% verlies gestaan. Op dit moment sta ik op een rendement van 5% per jaar, vooralsnog een stuk beter dan een spaarrekening dus.

Naar mijn bescheiden mening heeft het voor het overgrote deel van de mensen geen enkele zin in individuele aandelen te beleggen. Als je een fatsoenlijke spreiding wilt, dan moet je toch denken aan 30 tot 40 verschillende aandelen en minstens 150.000 of 200.000 euro startkapitaal. Heb je dat niet, dan kun je beter een breed georiënteerd beleggingsfonds kiezen, het liefst dat van je eigen bank, omdat de aankoopkosten dan altijd lager zijn. Beleggen is per definitie goed spreiden. Heb je een bescheiden bedrag en je gaat toch zelf aan de gang met individuele aandeeltjes, realiseer je dan dat eerder de term "gokken" van toepassing is. Is niet erg verder, maar wel goed je te realiseren. Maar ja, dit is de Tweakers-site en per defintie dus veel mensen die het leuk vinden zelf "aan de knoppen" te zitten... En dan heb je: geen spreiding en geweldig hoge aankoop- en verkoopkosten.

Het heeft naar mijn mening ook geen zin om met ingewikkelde methoden en ratings het beste beleggingsfonds te kiezen. Het wereldwijde fonds van je bank voldoet gewoon, maakt niet uit welke bank, gewoon een van de grote jongens kiezen, is het veiligst. Als er veel verwacht wordt van China, dan zal het management van het fonds het belang in "China" wat vergroten enzovoorts. Natuurlijk word er ook vaak misgekleund, maar bij een lange beleggingshorizon ( >15 jaar ) komt het wel weer eens goed. ik heb persoonlijk wel enig vertrouwen in het fondsmanagement, in ieder geval meer dan in mezelf, wat beleggen betreft.

Ben je jong, 20 of zo, steek elke maand een bedrag in een breed beleggingsfonds en denk er verder niet meer bij na. Kijk op je 50e eens wat je hebt en misschien kun je dan wel stoppen met werken. Het voordeel van middelen op deze manier: staat de koers hoog, dan ben je op de goede weg. Staat het laag, is wel even slikken, maar bedenk dat je dan per maand meer participaties kunt kopen voor hetzelfde geld. Het nadeel: het is oersaai en er valt weinig over te vertellen.

Overigens ben ik van plan om zelf met een bescheiden bedrag wel wat te gaan gokken, pennystocks of calls. Maar dat noem ik voor mezelf geen beleggen, dat is puur voor de fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Nou ik vind die 5% van jou nou niet echt een goed voorbeeld om voor een beleggingsfonds te kiezen. Ik heb grotere bedragen voor fondsen langs zien komen in dit topic. Ik heb zelf ook obligaties die 5,5% doen per jaar. Ook heb ik geld gestopt in de Yield Booster van de Rabobank die 10% per half jaar doet als het goed is. Zit evenals fondsen meer risico aan dan obligaties maar een hoger redement.

Zelf heb ik nu met een redelijk bedrag van 22% in 2 maand gehaald met het aandeel LogicaCMG. Verder doet DSM het aardig voor mij en Vedior begint ook te komen.

Echt beleggen is natuurlijk alleen lucratief met grote bedragen. Ik beleg zelf onder de 5000 euro. Dus echt rijk wordt je er niet van. Maar het is leuk als je het bij het rechte eind hebt. Met deze relatief kleine bedragen zijn mijn winsten en verliezen beperkt maar leer je wel zelf beleggen zodat het later met grotere bedragen wellicht goed gaat. Ik heb 1 januari een bedrag van 500 euro op Alex.nl gestort en ik ga kijken wat ik daar van kan maken in een jaar. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108550

Januszjes schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:26:
Nou ik vind die 5% van jou nou niet echt een goed voorbeeld om voor een beleggingsfonds te kiezen. Ik heb grotere bedragen voor fondsen langs zien komen in dit topic.
OK, maar je moet wel rekenen dat er ook die hele slechte periode van de laatste jaren in verwerkt zit. Bovendien gaat het er mij om welk rendement ik in 2020 behaald heb, alles korter dan 10 jaar vind ik korte termijn. En natuurlijk is er altijd het risico dat in 2019 de beurs instort. Of je de juiste strategie gekozen hebt, weet je helaas alleen achteraf. Als ik in 2020 gemiddeld een rendement van 5% gehaald heb, ben ik toch nog tevreden, want dat is beter dan sparen. Maar op basis van het verleden mag ik verwachten op zo'n termijn 10-12% te halen (ok, ok, resultaten uit het verleden... enz.). Ik zal t.z.t. laten weten hoe het afgelopen is (als Tweakers dan nog bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hoe durf jij daaraan te twijfelen :P

Ik zou je toch ook adviseren eens naar andere fondsen te kijken die misschien wat meer opleveren. Geloof me, die zijn er ook, zeker in de goede jaren.

Nouja, ik vind het ook gewoon leuk om wat geld met aandelen te verdienen. Als ik aan het einde van dit jaar een stijgende AEX heb overtroffen qua rendement ben ik een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Januszjes schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:16:
2% is toch niet echt veel als de beurs vanaf oktober al met 15% oid is gestegen. In wat voor fondsen heb je je geld dan zitten Daniel? Opzich kan het best dat de beurs even flink corrigeert maar op de lange termijn (tot mei 2006) is iedereen het er wel over eens dat de beurs stijgt. Daarna verschillen veel meningen.
Staat ergens op de vorige pagina :) Per oktober 15% gestegen kan wel, maar eind september/begin oktober daalde hij ook van 410 naar 385. 'De beurs' is wat te kort door de bocht, want je hebt het dan alleen over de AEX. De small- en midcaps zijn minder hard gestegen en daar zit het grootste deel van het kapitaal in. Verder zit 20% in een obligatiefonds dus dat gaat sowieso niet zoveel doen.

Ik beleg als alternatief voor een spaarrekening, ik beleg defensief tot neutraal, dus met een rendement van rond de 10% op jaarbasis ben ik al dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Small cap is inderdaad minder hard gestegen maar de midcap is gewoon net zoals de aex 25% omhoog gegaan. Maar ik begrijp wat je bedoelt, het is risico tegen rendement afwegen. Als ik 2 miljoen oid had (niet dat ik suggereer dat je dat hebt Daniel ;) ) dan zette ik het ook safe vast en niet in aandelen. Geld wat je dan met 10% op jaarbasis krijgt is enorm. Maar als je met 1000 euro speelt is 10% gewoon bijna niets snap je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Kijk hier doe ik het nou voor ;).

Gistermiddag turbo's olie gekocht (AAB Brent Crude Olie Future Turbo Long 55.00). En vandaag 15% in de plus (18% omhoog vandaag). Ik sta nu zo'n 130 euro in de plus. Das natuurlijk peanuts, maar het was een investering van 789 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 13:49
curry684 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:16:
[...]
Bij het sluiten van een optiecontract (sluitingsverkoop of sluitingskoop) met een premie van € 0,10 of minder wordt geen provisie in rekening gebracht.
Dat is mooi, dat mag Alex ook wel gaan doen van mij. Vaak wil ik eigenlijk van m'n geschreven calls
af die nog 0,10-0,05 doen (zodat ik verlost ben van de marginverplichtingen terwijl er toch niet veel meer winst in zit) maar ik voel er weinig voor om 100-en euro's te betalen om te sluiten. Misschien toch maar eens een Binck rekening openen..
[..]
En die is bij Binck dus gratis zelfs.
Bij Alex ook (zolang je meer dan (ik dacht) 10K op je rekening hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Vandaag 6 calls Vedior 13,00 in maart en 3 calls Royal Dutch 26,50 in maart gekocht. Allebei 5 cent naarboven dus de kosten heb ik er al uit. Hopelijk stijgt de olie nog even tesamen met Vedior.

Gisteren een goede dag, Logica 6% omhoog oid, helaas vandaag weer wat ingeleverd maar toch niet slecht. Ook DSM trekt weer aan. Dus een goede start van het jaar kan ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 108550 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:55:
Naar mijn bescheiden mening heeft het voor het overgrote deel van de mensen geen enkele zin in individuele aandelen te beleggen. Als je een fatsoenlijke spreiding wilt, dan moet je toch denken aan 30 tot 40 verschillende aandelen en minstens 150.000 of 200.000 euro startkapitaal. Heb je dat niet,
Nou zo erg is het nou ook weer niet. Ben zo'n 7 jaar geleden begonnen met zo'n 40K guldens en dan is het echt goed te doen om in individuele aandelen te beleggen. Als je een minimale transactiegrootte van zo'n 1a 2K aanhoudt (lager dan zijn de transactiekosten relatief veel te hoog) en een klein beetje spreid kan je daarmee leuk beleggen als 'hobby'. Het is in ieder geval vele malen interessanter dan het in een saai beleggingsfonds te stoppen (toegegeven, de meeste beleggingsfondsen hebben het het afgelopen jaar ook zeker niet slecht gedaan met winsten tussen 20-30%).
Zelfs met dit ooit zo 'kleine' startbedrag heeft het mij in ieder geval absoluut geen windeieren gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik voorspel voor morgen een mooie dag. Dow Jones en de Nasdaq staan dik in de plus na eerdere slechte berichten. Olie prijs is een stuk omhoog en desondanks mag dat de koers niet drukken. De oudejaarsrally heeft zich duidelijk ontwikkeld in een nieuwjaarsrally. Ik denk dat er pas over een correctie kunnen praten aan het einde van januari. Het optimisme is nog groot, tel daar nog eens de jaarcijfers bij op die ook vaak goed uit gaan vallen in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen kan een mooie dag worden maar de DJ zit toch echt in een dalende trend. Ik hoop/gok op een eerdere correctie dan eind januari, en een flinke ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heb ik even mazzel, van de week een calletje Kon Olie gekocht O-)

Laat die olieprijs maar stijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:43:
Heb ik even mazzel, van de week een calletje Kon Olie gekocht O-)

Laat die olieprijs maar stijgen :P
Ik wou gister de call op 26 kopen maar toen was mn geld nog niet bij Alex aangekomen. Grmbl, anders had ik nu 76% rendement gehad.

Welke sites gebruiken jullie om nieuws in Amerika te volgen?

Ik gebruik zo nu en dan: marketwatch.com en ook wallstreetweb.nl

[ Voor 16% gewijzigd door janklp op 03-01-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die laatste inderdaad, koersjes vergelijken is erg handig. Meestal kloppen de openingskoersen wel aardig daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165278

Anoniem: 108550 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:55:
Het wereldwijde fonds van je bank voldoet gewoon, maakt niet uit welke bank, gewoon een van de grote jongens kiezen, is het veiligst. Als er veel verwacht wordt van China, dan zal het management van het fonds het belang in "China" wat vergroten enzovoorts.
Misschien moet je eens een jaarverslag of een financiële bijsluiter van dat fonds lezen, want dit is echt onzin. Dat doet Robeco nu juist NIET. Het fonds Robeco belegt voor zo'n 50% in de VS, daarna komt Europa en daarna Japan. Het Robeco fonds doet helemaal niets in China. Sterker nog, ze belegt geen cent in Emerging Markets.

Terwijl wereldwijd landen als India, China, Rusland, Brazilië, Polen, Turkije, Tsjechië, Taiwan, Korea etc. etc. economisch steeds sterker worden en de beurzen daar record na record breken, gaat een fonds als Robeco daar volledig aan voorbij. De Amerikaanse aandelen zijn in 2005 zelfs gedaald, kun jij mij één andere serieuze beurs noemen waarvan de index in 2005 gedaald is? Beleggen in Amerika levert al een jaar of 7 geen cent op, ik zie niet in waarom je de helft van je geld in één land zou stoppen, terwijl je er niets voor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Maarja dat is achteraf gezien. Natuurlijk is er ook dit jaar de voorspelling dat de Dow Jones niets doet. Eerder een daling dan een stijging.

Morgen wordt een leuke beursdag, eens zien of we door de 450 kunnen. Gelukkig heb ik een setje calls op Royal Dutch staan gekocht op 0,55 cent. Waarde is nu al 1 euro. Mede door de stijgende olieprijs zal de waarde nog even oplopen is mijn verwachting. Nu nog kijken naar 2 nieuwe opties. Het wordt LogicaCMG call, Fugro call of een Hagemeyer call. Maar dat zien we morgen bij de beursopening wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

M'n Philips calls staan weer 16% in de plus vandaag. Algeheel gezien heb ik nu sinds juli 58% winst op de teller staan :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
curry684 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:57:
M'n Philips calls staan weer 16% in de plus vandaag. Algeheel gezien heb ik nu sinds juli 58% winst op de teller staan :)
58% netjes!
(en ik maar denken dat ik met m'n 38% over heel 2005 al een hele bink was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zooo vandaag even wat winst verzilverd, drie calls RD dec 06 30.-, €52,50 netto op verdiend in anderhalve week, mag niet mopperen met een inleg van 180 + transactiekosten :P Nu maar eens afwachten wat het allemaal gaat worden, het staat wel erg hoog allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het hier toch stil. Niemand puts gekocht dan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik twijfel eigenlijk om Van der Moolen op te pikken rond de €7,00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Anoniem: 21405 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:
Nope helaas, verder ook geen ramp, ik had de correctie an sich wel aan zien komen maar niet zo hard. Geen puts dus, maar ook geen grote verliezen.

En om eerlijk te zijn verwacht ik dat het een heel kortdurende correctie is die nu al op de bodem hangt, en we nu een tijdje horizontaal cq. licht stijgend gaan spelen met de indexen.

[ Voor 23% gewijzigd door curry684 op 18-01-2006 16:18 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die paar punten eraf kan je toch geen correctie noemen joh :P Procentje of twee eraf, ik ben er echt even wat huiverig voor op het moment, het is gewoon heel hard gegaan de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 21405 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:
Zit nog met een put jan AEX 432,50 en 2 calls jan AEX 450. Dat zal dus wel precies in het midden expireren worden ;(

Als die correctie zich nou even doorzet tot 429 morgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
zit lekker even langs de zijlijn sinds eind 2005 (op langlopende straddle GTN en langlopende far out-of-the-money geschreven puts AAB na). Laat maar even rustig dalen die AEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 13:48
Was ik maar echt aan het beleggen gewees :) Bij optiecompetitie.nl had ik calls ASML voor januari op 17,00 euro gekocht... die zijn dus in 2 dagen met 220% gestegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oke ik kan het toch niet laten, Reed Elsevier zojuist gekocht, die staat op een koers waarvan ik denk dat het nog wel netjes is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:23:
[...]

Zit nog met een put jan AEX 432,50 en 2 calls jan AEX 450. Dat zal dus wel precies in het midden expireren worden ;(

Als die correctie zich nou even doorzet tot 429 morgen :Y)
Ik hoop met je mee :Y)

AEX gesloten onder de 436. Dat is een signaal dat we nog (veel) verder gaan zakken heb ik gelezen... ik hou mijn puts AEX SEP 2006 360 nog even aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je kan ook erg optimistisch (of in de geval pessimistisch) zijn 8)7 Die zijn wayyyyyyyy out of the money :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:31:
Je kan ook erg optimistisch (of in de geval pessimistisch) zijn 8)7 Die zijn wayyyyyyyy out of the money :P
Wat maakt het uit... ik hou ze echt niet tot september natuurlijk. Alleen vandaag al zijn ze 18,84% gestegen. Misschien dat ik ze morgen eruit doe, maar ik denk dat ik nog langer ga wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Courage, als we nu een dikke crash krijgen vanwege oplopende rente (FED verhogingen) in combinatie met de nu sterk afkoelende huizenmarkt in de VS, zit je met je Seppies nog best lekker. Ik zou de traditioneel slappen maanden februari en maart nog even afwachten. We krijgen immers maart nog met de Iran aanval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:03:
Courage, als we nu een dikke crash krijgen vanwege oplopende rente (FED verhogingen) in combinatie met de nu sterk afkoelende huizenmarkt in de VS, zit je met je Seppies nog best lekker. Ik zou de traditioneel slappen maanden februari en maart nog even afwachten. We krijgen immers maart nog met de Iran aanval :X
Nou, dat is simpel dan hè: olie en gas.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik snap er niets van. Zit ik daar met mn calls op Royal Dutch Shell en de koers doet maar niets. De koersen van de olie in Amerika stijgen procenten elke dag door de hoge olieprijs maar RDS doet maar niets. Heeft iemand daar een goede verklaring voor? Zit verder ook nog met Fugro calls op maart. Hopelijk komt het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:03:
Ik hoop het in ieder geval (dat ik lekker zit dan :P). Alleen betwijfel ik of de Iran aanval komt, puur om financiele redenen, alom bekend :) Alleen zal het effect toch hetzelfde zijn gelukkig, als US failliet gaat kan het alleen maar harder naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vooralsnog rustig corrigeren, het gaat niet in een keer mis ;) In februari vast weer omhoog vanaf 420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik heb turbo's short op de AEX staan, dus mijn mening is bij deze geventileerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha. AEX op 432 gesloten, op laatste moment flink gedaald. Nu DJ flink in de min, ik denk dat maandag een mooie dag wordt. :9
en daarna mag het allemaal wel weer omhoog hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Idd een topdagje gedraaid, ik had nog Nutreco staan namelijk. Word je wakker, Nutreco +7%. Steun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb calls op philips, ze komen maandag met de jaarcijfers en het ze hebben naar mijn idee een goed Q4 gehad.

Dus ik denk dat het wel snor zit, maar je weet het nooit. O-)

Fornix ziet er ook wel goed uit, moderate buy ;)

Nja sligro vind ik persoonlijk kiele kiele, aangezien toch de stemming niet echt posi is. Maar ik verwacht niks spectaculairs, anders kun je altijd nog een straddeltje nemen voor de zekerheid.

wat er aan zit te komen:

DINSDAG 24 JANUARI

- Crucell, vierdekwartaalcijfers

- Fornix, voorlopige jaarcijfers 2005

DONDERDAG 26 JANUARI

- Sligro jaarcijfers 2005

VRIJDAG 27 JANUARI

- Spyker jaarcijfers 2005

Ah ja pls volg geen advies op van mij, ik ben een beginner O-)

[ Voor 73% gewijzigd door Arsenius op 21-01-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik heb ook turbo's Brent Oil (ruwe olie) gekocht. Vaker succes mee gehad. Rusland is megakoud en heeft problemen met Bulgarije (net als met Oekraïne). Dat betekend hogere prijzen (de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Arsenius schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:27:
Ik heb calls op philips, ze komen maandag met de jaarcijfers en het ze hebben naar mijn idee een goed Q4 gehad.

Dus ik denk dat het wel snor zit, maar je weet het nooit. O-)

Fornix ziet er ook wel goed uit, moderate buy ;)

Nja sligro vind ik persoonlijk kiele kiele, aangezien toch de stemming niet echt posi is. Maar ik verwacht niks spectaculairs, anders kun je altijd nog een straddeltje nemen voor de zekerheid.

wat er aan zit te komen:
VRIJDAG 27 JANUARI

- Spyker jaarcijfers 2005

Ah ja pls volg geen advies op van mij, ik ben een beginner O-)
toon volledige bericht
Denk je dat Spyker niet spectaculair zal zijn? Ben erg benieuwd hoe dat met dat bedrijf nu gaat! (maar dan niet echt voor de financiele kant......want ik zou er nooit iets mee gaan doen ;) )

Binnenkort ga ik eens kijken naar ''opties'' en wil ik daar eens mee beginnen. (lees er al het een en ander over op internet/literatuur!)
Hebben sommige nog een paar goede ''weetjes'' waar je het beste de transacties kan doen en met wat voor bedragen doen de meeste mensen hier wat met opties.
Daarnaast zou ik graag willen weten hoevaak de meeste mensen er ook echt goed geld mee verdienen!

Binnenkort ga ik me verder verdiepen in een aantal sectoren (studeer Fiscale Economie en een kwartiel met beleggen etc. komt er waarschijnlijk ook dit jaar weer aan bod)! Vorig jaar de Luchtvaartmarkt onderzocht, erg interessant. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik zat net niet lekker. Jan put 432,50 kwam niet aan bod, omdat de markt omhoog werd gehouden tot 16:00 scherp. Daarna kwam de boel pas naar beneden, eindstand had mij overigens ook maar 30 euro opgeleverd. Helaas had ik nog geen feb posities, dus de zaak ging hard naar beneden terwijl ik glad zat (op expiratiedag al de volgende serie inslaan kost je meteen een bom premie op maandag (want oude serie afgelopen) :|

Gaat de koers eens hard omlaag (ben een rasbeer), krijg je het precies als je maandenlang loaded met puts zit, maar gedurende 2 uurtjes glad ;( Maar goed, er komen meer kansen 8)

Bijgaand wat Metastock platen met mijn verwachtigen B) Bij voorbaat excuses voor de grootte daarvan, dit wordt met een brak laptopje gefabriceerd en aan kleine plaatjes heb je niet zoveel in dit vak :/

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/1565/dji20dag202120januari2020060ou.jpg

Allereerst de Dow Jones, want in de VS ging het wat mis in de markten. Als reden wordt olie gegeven, maar 64 dollar of 66, het is beide erg hoog voor de huidige stand van de markten. Maar goed, dat is dan officiele analistentaal die niets met de werkelijkheid te maken heeft. Ik vermoed een standaard effect van het afromen van liquiditeit door de FED, waardoor de aandelen, gelijk aan vorig jaar, uiteindelijk een tik krijgen.

De blauwe verticale lijnen vormen de 2 maanden cyclus in de Dow, die afgezet tegen het verleden goed te zien is. Ik heb een projectie in de plaat gezet, maar deze hoeft natuurlijk niet uit te komen. Gezien de stand van zaken in de VS (het wordt weer druk bijlenen voor de FED deze maanden) kan er toch wat druk blijven bestaan op de koersen, alvorens we weer een bodempje gaan vinden. Alles natuurlijk vanuit de luie stoel, aan de hand van de toekomstige input zal eenieder zijn mening bij moeten blijven stellen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5544/vixinversie3nv.gif

In deze staat heb ik de VIX gezet. De VIX is een meter voor volaliteit en bij extreme ruststand kan een omkeer worden verwacht (hoeft niet perse). Normaal loopt de VIX andersom, maar voor het begrip heb ik de omgekeerde VIX geprojecteerd. Een dalende VIX betekent dus meer volaliteit en dus veelal dalende koersen.

We hebben nu een derde top gehad. De steunlijn die ik heb getekend gaat ons belangrijke informatie geven of er rust genoeg blijft in de markten of dat het tot een grotere correctie gaat komen tot mega daling aan toe. Ik ga deze in de gaten houden. Als op het niveau van de steunlijn (of daar in de buurt) een bounce komt met een paar zigzag bewegingen met steeds hogere bodems, zie ik daarin een instapmoment verschijnen. Vooralsnog echter eerst afwachten of de VIX nog harder op gaat lopen door de steunlijn heen, zodat shorten echt legitiem wordt (in deze plaat dus dalen, niet stijgen).

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1535/10ynote6zy.png

De totale paniek is nog lang niet uitgebroken. Dat meen ik af te kunnen leiden uit de bondmarket, DE plek waar de FED haar bekende geldzaken regelt. Als de bondmarkt gaat, is de aandelenmarkt al gegaan en schiet de rente omhoog. Tot nu toe is de 10Y note (je zou ook een andere kunnen kiezen, maar dan wijzigen de cijfers ietsje) altijd gebounced op 107,50. Je kan er donder op zeggen dat deze markten zwaar gemanipuleerd worden, daar zij de levensgesteldheid van het financiele systeem van de VS weergeven, evenals de stand van de dollar. Pas als deze note door de 107,50 zakt, ga ik op het scenario van een echte meltdown zitten. We zaten dichtbij eind oktober 2005, maar een vers rondje liquiditeiten heeft m.i. de zaak gered. De 'Greenspan put' zullen we maar zeggen (wat de FED nu weer uit de markt heeft getrokken).

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/1053/aex20week202120januari2020066a.jpg

Deze plaat vormt de weekgrafiek van de AEX en heb ik een tijdje geleden al nader bekeken. De lijnen die daar staan, staan er al sinds de vorige start van de eindejaarsrally 28 oktober 2005. Ik bekeek de cyclussen en kwam tot een aardige vinding. Tussen de perioden van bodem tot bodem van de rally die gestart is in maart 2003 vanaf het dieptepunt zit tot nu toe een vaste factor. De volgende bodem zou volgens die benadering op 13 februari 2006 liggen. Tegen beter weten in richt ik mij daarom op deze datum (op of omstreeks) voor de start van een nieuwe leg omhoog B)

Grofweg zou de AEX dan rond de 420 moeten staan als de correctie 'normaal' verloopt (en doorzet). De rode lijnen zijn uiteraard projectie, en niet meer dan dat.

Afbeeldingslocatie: http://img500.imageshack.us/img500/4586/aex20dag202120januari2020062nf.jpg

Uitgezet tegen een Gann waaier zouden we bij normale daling (die doorzet) rond 420 zitten op 13 februari, in een extremer geval 385. Dat laatste verwacht ik niet zo snel, tenzij Wall Street echt stuipe krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/2032/aex20dag202120januari202006202.jpg

Hierbij nog de wat uitgebreidere plaat met diverse indicatoren. Het aftakelen van de indicatoren voorspelde de recente afkoeling al. De vraag is nu hoelang en hoever deze doorzet. Een breuk naar boven in deze indicatoren kan een hernieuwde leg omhoog signaleren.

Heel praktisch gezien denk ik dat eerst olie tenminste $70 gaat zien, maar zodra deze af gaat koelen richting $60: uitkijken voor een nieuwe leg omhoog ;)

Conclusie
Vooralsnog short dus maandag, en rustig afwachten voor een instapmoment voor een ritje omhoog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Volgens verschillende indicatoren gaat de AEX richting de 420, dus ik zou inderdaad Uitkijken met instappen. Je hebt altijd uitschieters, zeker met jaarcijfers kan het ineens rap omlaag of omhoog. In zo een geval is een straddle wel te doen, mits je zeker weet dat de uitslag booming wordt. Met een straddle bv heb je altijd winst mits het aandeel dus echt hard gaat stijgen of dalen.

Btw, een straddle houdt in dat je op eenzelfde uitoefenprijs een put en een call koopt. Het aandeel zakt ineens 10 procent = winst, stijgt 10 procent = winst. Je moet sowieso een grote stijging of daling hebben anders krijg je de optiepremies van 2 opties( respectievelijk de call en de putt) er niet uit.

Voor de kleine beleggert en spelert is een Put op de AEX wel een goeie zaak.

AEX P Feb06 430.00 anyone?? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 22-01-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo Wekkel, da's goeie shit. ;) :P
Bedankt dat je je grafieken wilde delen, dit maakt wel een hoop (mogelijkheden) duidelijk. Ik lees zelf veel op iex.nl (waar ik jou ook wel eens tegenkom) en ik volg momenteel vol spanning de dagelijkse TA van Nikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nikken doet het wel lekker idd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Wekkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:46:
Nikken doet het wel lekker idd :Y)
offtopic:
/me Hoedje is een beetje in de war. Kun je misschien kort toelichten hoe het zit? Ik dacht dat je jurist was... Maar ik zie de laatste tijd, (bijv. ook in het topic over de val v/d dollar) de meeste mooie financiele technische analyses van je :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kwestie van inlezen. Bovendien kunnen de meningen op dat punt verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wekkel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:46:
Bovendien kunnen de meningen op dat punt verschillen ;)
Ach, je bent op Tweakers.net/onder "nerds" ... hoe meer grafiekjes hoe mooier/beter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 22-04 23:13

zomertje

Barisax knorretje

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel van snap (met name het jargon niet :o )

Verstandig dus voor mij om het maar bij fondsjes te houden :) Wel een idee om pas na 13feb weer aan te kopen en dus nog even te wachten :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb in 1998 toen ik nog op de basisschool zat 2500 gulden gekregen van m'n ouders om te beleggen (gewoon voor de lol). Tijdje leuke winsten behaald met philips.

Een keer flink de mist in gegaan met UPC. €1000 UPC aandeeltjes gekocht bij de beursgang (€50 per stuk). Heb ze zien stijgen naar €200, maar ik was zo wijs om ze niet te verkopen :P. Daarna zakte het in als een pudding en een tijdje later was ik die €1000 kwijt.

Toen had de hele beurs er geen zin meer in en ben ik gestopt met actief beleggen. Heb nog wel een vastgoedfondsje uit 1998 waar ik elk jaar dividend van onvang. Keek laatst wat de koers was, en die bleek €40.50 te zijn. Schrok ik van, want ik dacht dat ik ze voor €50 gekocht had. Ik meteen m'n afschriften opgezocht en blijk ik ze voor 50 gulden gekocht te hebben :P

Heb nu wel weer zin om eens aan de slag gegaan. Na een beetje rondkijken lijken turbo's me wel wat. Komende week krijg ik m'n binckbank pakketje binnen om m'n portefeuille van de postbank naar hen te verhuizen. Heb ook nog naar IB gekeken, maar daar had ik te weinig geld voor :P (ik heb €1500 over om te beleggen, zij vragen €2400).
Moet me nog even iets meer verdiepen in die turbo's en dan ga ik ervoor B)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ben benieuwd wat philips gaat doen als de beurs opengaat :/

[ Voor 38% gewijzigd door Arsenius op 23-01-2006 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arsenius schreef op maandag 23 januari 2006 @ 07:14:
Ben benieuwd wat philips gaat doen als de beurs opengaat :/
't ziet er niet best uit voor je denk ik... maar wellicht had 'men' de winstcijfers nog lager ingeschat, je weet het niet... alleen ik vrees het ergste.

alhoewel op iex.nl denken ze er anders over : http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=21884

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 23-01-2006 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
kwartaalverlies ?

---
In het vierde kwartaal van 2005 boekte Philips een nettowinst van EUR 332 mln, dat is 33% minder dan de nettowinst van EUR 498 mln die geboekt werd in dezelfde periode een jaar eerder.
[..]
Het nettoresultaat en de omzet van Philips kwamen in het vierde kwartaal van 2005 hoger uit dan analisten voorzagen. Zij gingen voor het vierde kwartaal van 2005 uit van een nettowinst voor Philips van EUR 227 mln en een omzet van EUR 9,27 mrd.
---

10:40: PHI +2.20%.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 23-01-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Philips gaat omhoog, maar het mag van mij absoluut nog ff een paar euro erbovenop doen :Y)

Het is een beetje bedrukt allemaal... :O

[ Voor 133% gewijzigd door Arsenius op 23-01-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
weet iemand waar ik de slotkoersen van bepaalde fondsen van een dag kan vinden?

via sites als de rabobank en zo kan ik wel koersen zien, maar niet de slotkoers van vandaag bijvoorbeeld... of kijk ik verkeerd?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Probeer iex.nl, beurs.nl, beursonline.nl, euronext.nl of een van de vele andere beleggingssites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ACM schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:26:
Probeer iex.nl, beurs.nl, beursonline.nl, euronext.nl of een van de vele andere beleggingssites :)
maar wat is dan de slotkoers? Er is wel een laatste koers, maar die wijkt soms/vaak af van de slotkoers...

bijvoorbeeld 1 van mijn fondsen: ING Emerging Eastern Europe Fund... en dan de slotkoers van vandaag..... is het nu 69.30?? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Voor slotkoersen van het laatste jaar van zo'n beetje alle fondsen (AEX/NYSE/Nas etc etc), zie
http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/index.html

ING Emerging Eastern Europe Fund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kijk je dan niet naar de vorige slotkoers? Vaak staat die er nog van de vorige dag. Het fonds dat je noemt is inderdaad op 69,30 gesloten, maar eigenlijk zegt die koers natuurlijk niets. Je portefeuille is zoveel waard als je ervoor kunt krijgen, oftewel gewaardeerd tegen de biedkoers. De laatste biedkoers van jouw fonds was 69,15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Daniel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:11:
Kijk je dan niet naar de vorige slotkoers? Vaak staat die er nog van de vorige dag. Het fonds dat je noemt is inderdaad op 69,30 gesloten, maar eigenlijk zegt die koers natuurlijk niets. Je portefeuille is zoveel waard als je ervoor kunt krijgen, oftewel gewaardeerd tegen de biedkoers. De laatste biedkoers van jouw fonds was 69,15 :)
ok dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Daniel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:11:
Is waar als je de orde meteen wilt verkopen, maar vaak als je (is iig bij opties zo) de order een tijdje laat staan en de koers van de optie verandert niet krijg je de optie toch tegen de koers geldig op dat moment. Klinkt misschien een beetje vaag maar het is dan wachten op de nummer 1 positie om de order tegen die prijs uit te mogen voeren. Zelf al vaker gehad, soms moest ik een uurtje of 2 wachten maarja dat scheelt je dan soms wel 10 cent voor een optie, keer 100 stuks en dat keer 4 of 5 en het scheelt een smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Iemand zal het je toch echt moeten verkopen. De bied- en laatprijzen zijn uiteraard geen constante waarde die aan het begin van de dag vastgezet worden (bij de meeste effecten dan). Sterker nog, vorige week daalde Buhrmann 's ochtends vroeg ineens met 11% en steeg weer terug naar -2%...

Jouw relaas geeft aan waarom je altijd geadviseerd wordt om een limietorder te geven, omdat je vaak genoeg wel op een tussentijds dalletje de boel kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ ACM: dit is met aandelen inderdaad waar maar opties kunnen ontzettend lang op dezelfde waarde blijven staan zodat geduld zo nu en dan een schone zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Januszjes schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:02:
@ ACM: dit is met aandelen inderdaad waar maar opties kunnen ontzettend lang op dezelfde waarde blijven staan zodat geduld zo nu en dan een schone zaak is.
Dat zal inderdaad wel, maar je reageerde op Daniel die reageerde op iemand die het over zijn beleggingsfondsen had ;)
En hoewel die door de market makers weer net wat anders werken dan aandelen (er is vrijwel altijd vraag en aanbod) zijn ze daar wel het meest mee te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan nog maar een paar platen om je te laten wennen aan grafieken :P

Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/8118/aexdag24january20064oq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4351/aexdag24january200628cc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Opzich zijn die grafieken best leuk en aardig, maarja het hangt toch van de beleggers zelf af. Grafieken zijn wel een leuk hulpmiddel maar ze zitten er ook vaak naast, neem bijvoorbeeld nou de rally van de afgelopen weken, er is maar 1 analist die dat voorspelt heeft en dat is Wessel Aslander van wallstreetweb.nl.

Ik kijk vaak naar de RSI van een aandeel, dat klopt vaak nog wel aardig. Het is op het moment even koffie dik kijken wat er gaat gebeuren op de beurs. Vandaag toch best veel aandelen in de plus maar toch een lichte min in de AEX. Het sentiment is niet meer zo goed als de vorige maanden maar wellicht dat het weer naar boven kan. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een grafiek zegt vaak meer dan vele woorden. Bovendien brengt de benadering met Gann lijnen wat rust in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wekkel schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:53:
Een grafiek zegt vaak meer dan vele woorden. Bovendien brengt de benadering met Gann lijnen wat rust in het verhaal.
Hoeft niet waar te zijn, als een CEO een goede winstverwachting uitspreekt voor het komende jaar dan kan de grafiek zeggen wat die wil maar vaak stijgt dan de koers dan toch wel aanzienlijk. Maar om je koopgedrag te baseren op grafieken is natuurlijk de enige zekere factor. Andere factoren zijn relatief onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Januszjes schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:00:
Hoeft niet waar te zijn, als een CEO een goede winstverwachting uitspreekt voor het komende jaar dan kan de grafiek zeggen wat die wil maar vaak stijgt dan de koers dan toch wel aanzienlijk. Maar om je koopgedrag te baseren op grafieken is natuurlijk de enige zekere factor. Andere factoren zijn relatief onbetrouwbaar.
Die dagstijging mis je dan inderdaad, daar kom je met fundamentele analyse weer wel achter. Maar of het aandeel dan doorstijgt (bijv of ie met hoge volumes eerdere dalingen omzet in stijging e.d.) kan je vaak weer wel aan de grafiekjes zien. En de rest van de stijging, die ingezet werd door die ene dag, profiteer je dan alsnog van als je posities innam op basis van je grafieken :)

Maar het is met elke methode afwachten wat het gaat doen. Als je denkt dat een bedrijf hele mooie cijfers laat zien (Apple bijv?), maar het toch onder de verwachting van het gros van de speculanten valt... dan kan de koers flink dalen terwijl je een stijging verwachtte :) Terwijl een bedrijf dat "minder tegenvallende" cijfers toont (GM, Ford?) juist best kan stijgen op een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik laat een AEX plaat zien. Daarop zullen individuele aandelen die vanwege "goed nieuws" stijgen minder meewegen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wekkel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:56:
Ik laat een AEX plaat zien. Daarop zullen individuele aandelen die vanwege "goed nieuws" stijgen minder meewegen B)
He shit ja, je hebt gelijk :)

Heb net mn Fugro calls op maart eruit gegooid. Stond 1,5 week op -220 en toen -180. Nu ik op +50 stond moest ik ook niet twijfelen. Dr uit dr mee. Nu ga ik Vedior calls kopen, denk dat die de komende tijd zullen stijgen, ook vanwege de correctie in de koers de afgelopen 2 weken.

[ Voor 37% gewijzigd door janklp op 25-01-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Nutreco +8,91%

aanschafL 40,95
koers: 44,60

Nutreco C Mar06 36.0 +71,70%

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Arsenius schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:34:
Nutreco +8,91%

aanschafL 40,95
koers: 44,60

Nutreco C Mar06 36.0 +71,70%

_/-\o_
Leuke dingen ja, zo kan het gaan met opties :) Ik heb net philips call 27.00 april gekocht. Verwacht er veel goeds van. Wou ook nog Vedior voor vandaag kopen maar ben te laat, nu is de koers me teveel gestegen. Heb nu de volgende 3 in mn Alex optieportefeuille:

- ASML calls
- Royal Dutch Shell call
- Philips call

Comments hierop anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Nou meneer Wekkel ik hoop dat we toch nog gelijk gaan krijgen wat betreft de AEX, want vandaag is de AEX weer omhoog geknald zeg :(. Mijn Turbo's Long LogicaCMG ben ik natuurlijk wel heel erg blij mee :).

Januszjes: de olieprijs gaat flink omlaag en volgens mij zijn de verwachtingen dat dat nog wel even door zou gaan. Shell heeft net geprofiteerd van de hoge prijzen van vorige week, dus je koopt ze heel duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Kan iemand mij een advies geven over het nieuwe fonds Robeco Emerging Mix?

Volgens een adviseur van de rabobank was het interessant als je het 7 jaar zou laten staan. Ik heb er geld voor "over" maar ik wil er elk moment weer over kunnen beschikken.

Ik heb op dit moment al ING Emerging Eastern Europe Fund (20% van mijn totale kapitaal) en Robeco Balanced Mix (80%).

Kan iemand mij iets zeggen of het interessant is nu kosteloos in te stappen in die emerging mix (alle emerging funds doen het erg goed...) en als ik over een paar maanden of zo wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Config schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:39:
Nou meneer Wekkel ik hoop dat we toch nog gelijk gaan krijgen wat betreft de AEX, want vandaag is de AEX weer omhoog geknald zeg :(.
Dalingen gaan zelden in een rechte lijn. Bovendien ben ik Rasti Rostelli niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik heb het ook niet van jou, ook al ben ik het wel met je eens wat betreft de trend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag even een mindere dag inderdaad... maar goed. De DJ doet momenteel ook niet bar veel, ben benieuwd hoe de AEX hier morgen op reageert.

Overigens, Januszjes... alleen x call(s) kun je weinig commentaar op geven natuurlijk, welke zijn het precies ?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 25-01-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zich zegt de stijging van vandaag inderdaad niet zoveel, na zoveel dagen van dalingen zijn er altijd wel weer koopjesjagers te vinden die dit het moment vinden om in te stappen. Pas als het herstel weer een paar dagen doorzet kweekt dat weer wat vertrouwen voor het herpakken van de stijgende lijn. Ik verwacht overigens niet echt dat de AEX weer in hetzelfde tempo doorknalt, de 'eindejaarsboom' werd voor een groot deel veroorzaakt door behoorlijk goede Q4-cijfers van alle grote fondsen. Vooralsnog staat er op cijfergebied niet veel te gebeuren, daar de stijging die van eventuele goede jaarcijfers 2004 die nu naar buiten komen voor een groot deel al in de koersen is verwerkt.

Desondanks was vandaag een goede dag voor mijn portefeuille, over de gehele linie zo'n 2% omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor de verveling nog maar een paar platen

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6351/aexdag25januari20061uv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/1437/aexdag25januari200620pd.jpg

Ditmaal geen voorspelling, want dan krijg ik boze mensen ;) We dreigen de neutrale dalingslijn in ieder geval te verlaten. Vroege gokkers kunnen een call proberen, maar de strijd is nog niet gestreden :Y)

Dow is vandaag wat zwakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nog eentje er achteraan.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8797/10ynote6tz.jpg

Hou deze in de gaten, als we 107,50 gaan doorbreken (al meerdere jaren cruciale steun geweest), zijn de aandelen allang gegaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 13:48
Ik denk dat de AEX niet zoveel gaat dalen zoals zovelen hier vermoeden. Er is volgens mij weinig reden om zo'n negatieve verwachting te hebben, want de cijfers die tot nu toe zijn gepubliceerd vielen bijna allemaal mee, waarom zou het dan nu opeens toch naar beneden gaan?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.