Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Anoniem: 161585
http://www.3dluvr.com/content/article/55
Anoniem: 103571

Paar maanden geleden een of ander C&C artworkje beginnen te modellen met als doelstelling er een leuke scene van te maken. Nu terug op het foldertje gestoten en het maar hervat, dit wil ik nog wel eens afwerken.
Tot nu toe niet al te uitdagend qua modelling. Gaat er gewoon om om massa's detail erin te gaan steken en dan nog eens heel het boeltje te texturen.
Gaat nog serieus wat weekjes kosten.
Thnx, maar k denk dat ik met dreamscape een stuk verder kom. Hier krijg je niet echt boeggolven mee.. Alleen maar schuim voor de boot dat plat op het water.Anoniem: 161585 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:33:
@robin: ik kwam dit tegen en dacht dat je het wel kon gebruiken.
http://www.3dluvr.com/content/article/55
de enige echte(btw toch niet de skabouter uit HidW hè?)
[ Dislect ]
Deze is trouwens met een skylight gemaakt, maar dit heeft ook gezorgt voor rendertijden van ongeveer 5 mins. Iets zegt mij dat dit een stuk sneller kan? Had al een 'dome of light' geprobeerd, zoals Oogst deze beschreef in z'n light-tut (onderdeel van het huisje-tut), maar dit had geen lekker resultaat. In mijn viewport was het erg donker en de uiteindelijk render was nog steeds een stuk te licht en ik zag ook geen schaduwen terwijl ik dit wel had aangevinkt.
Ga nu proberen om er een likje verf aan toe te voegen
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Heb je t over de render tijd of hoelang hij er mee bezig s geweest om het te maken?Liquid.. schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:51:
Hoelang heb je ervover gedaan?, langer dan 1.30 kan ik me niet voorstellen ?
Maar ff over de render tijd.. mss kan je eens naar brazil kijken voor dit soort renders.. mijn pc'tje doet dit binnen 10 sec en geen 5 minFrostXL schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:44:
Zo, ik had even zin om iets te maken met 3dmax, lekker simpel
[afbeelding]
Deze is trouwens met een skylight gemaakt, maar dit heeft ook gezorgt voor rendertijden van ongeveer 5 mins. Iets zegt mij dat dit een stuk sneller kan? Had al een 'dome of light' geprobeerd, zoals Oogst deze beschreef in z'n light-tut (onderdeel van het huisje-tut), maar dit had geen lekker resultaat. In mijn viewport was het erg donker en de uiteindelijk render was nog steeds een stuk te licht en ik zag ook geen schaduwen terwijl ik dit wel had aangevinkt.
Haha, geen anderhalf uur nee, ik denk dat ik er een klein uurtje aan gewerkt hebLiquid.. schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:51:
Hoelang heb je ervover gedaan?, langer dan 1.30 kan ik me niet voorstellen ?
Hmm, dat is wel een groot verschil, moet toch eens kijken of ik Brazil ergens kan vinden. Mbv die tweede tip zal ik straks eens proberen een 'dome of light' render te maken, thnxrobin222 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:07:
[...]
Heb je t over de render tijd of hoelang hij er mee bezig s geweest om het te maken?
[...]
Maar ff over de render tijd.. mss kan je eens naar brazil kijken voor dit soort renders.. mijn pc'tje doet dit binnen 10 sec en geen 5 minNog wat anders als je scene zo donker is door je lampen.. dan moet je ff op ctrl+l drukken dan schakel je ze in je viewport uit en kan je lkkr verder werken.
Anoniem: 30795
denk toch echt dat hij doelde op 1,5 minuut als ik het zo inschatFrostXL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 08:22:
[...]
Haha, geen anderhalf uur nee, ik denk dat ik er een klein uurtje aan gewerkt heb
[...]
Hmm, dat is wel een groot verschil, moet toch eens kijken of ik Brazil ergens kan vinden. Mbv die tweede tip zal ik straks eens proberen een 'dome of light' render te maken, thnx
Waarom toch altijd meteen naar andere renders kijken? Daar heb je precies de zelfde problemen als je niet weet wat je moet instellen. Bovendien ben je dan voor iets wat je in een uurtje maakt twee dagen bezig om uit te zoeken hoe de andere renderer werkt en hoe die sneller renderdt. Voor die paar seconden sneller
BTW: Misschien is het handig om in de startpost wat mee te nemen over standaard settings in Renderers. Aangezien er veel instellingen zijn die standaard veelste hoog staan. Dit zou voor zowel beginners als mensen die later overstappen naar een andere renderer, erg handig zijn.
just a thought..
Probeer ook s te kijken naar het scriptje "E-Light". Daar kun je ook mooie resultaten mee behalen:FrostXL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 08:22:
[...]
Hmm, dat is wel een groot verschil, moet toch eens kijken of ik Brazil ergens kan vinden. Mbv die tweede tip zal ik straks eens proberen een 'dome of light' render te maken, thnx

Link, Bron, Source etc. etc.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 30795
Ik zou eerst gaan zorgen dat het object ook klopt qua verhoudingen, kijk maar als ik ze naast elkaar leg:FrostXL schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:44:

Correct me if im wrong
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30795 op 06-02-2006 17:49 ]
Iig is het niet het zelfde. Je hebt scanline, mentalray, vray, brazil, final render etc
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Alleen bij een tweepuntsperspectief lopen die lijnen compleet verticaal. Wel kun je stellen dat het extreme perspectief ervoor zorgt dat het object al gauw groter lijkt (in de orde van grootte van gebouwen) dan het daadwerkelijk zou moeten zijn. Perspectief is namelijk een visuele cue.Anoniem: 30795 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:45:
[...]
Ik zou eerst gaan zorgen dat het object ook klopt qua verhoudingen, kijk maar als ik ze naast elkaar leg:
[afbeelding]
Correct me if im wrong
Dit betekent niet dat dit fout is, extreme perspectief kan ook bereikt worden door bijvoorbeeld een aparte lens.
Dit plaatje is gerenderd met 50 rays/sample:
En deze met 100 rays/sample:
@Scipionyx Werkt erg lekker dat light scriptje, alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook echte schaduwen op vloer te krijgen, ik krijg het nu enkel op het object zelf. Wel wreed om te zien dat ie ineens zo'n dome neerzet
@BereND Doel je er op dat die 'rib' van die box niet helemaal verticaal loopt? Dat was mij nog niet zo opgevallen eerlijk gezegt. Maar nu je het zegt zie ik het wel. Als ik het nacheck moet ik toch tot de conclusie komen dat die box alleen maar beschikt over hoeken van 90 graden. Het zal dus iets van een optische illusie moeten zijn?

Jeujj
De reden dat ik'm post is dat't mijn eerste modeling-frutsel is in Max (hiervoor wat aangekloot met Maya) en ik er uiteraard zeer trots op ben
En ik vroeg me af waarom de meshsmooth van de ring onder de zitting niet fatsoendelijk geworden is. De zitting zelf is prima gelukt, maar de ring eronder blijft redelijk vierkant. Iemand enig idee?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Heb een begin gemaakt aan de velg voor mijn SLR.
*klikbaar*

Nog te doen:
• Band smaller of velg breder maken, dit moet ik nog even beslissen aan de hand van mijn blueprints.
• Bumpmap aan de sidewall weghalen, die zie je toch niet als ik het zwart maak. Had em er nu wel bij gezet omdat het anders zo kaal was
• De edges waar de spaken samen komen in het midden moeten nog gechamfered worden.
• Er moeten nog allerlei gaten gemaakt worden, voor oa ventiel, moeren enz.
• Textures maken voor het midden.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Denk dat ik er ergens deze week naar ga kijken. (heb altijd zoveel tijd
Als we zometeen een begin hebben kunnen we die makkeijk aanvullen met wat andere tweakers weten.
@FrostXl: 50 is dan idd een beetje te laag.

Bij een tutorial over particles en vuurwerk las ik dit:
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??Today we are going to create Fireworks working with 3D Studio Max 6, Particle Flow. Now Particle Flow is a new particle system that was introduced to us only in Max 6, there for this tutorial can be done in Max 6 only!
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?
[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 07-02-2006 11:01 ]
Mixed Reality dev
In 7 doen ze het nog steeds.Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
[afbeelding]
Bij een tutorial over particles en vuurwerk las ik dit:
[...]
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?
Ik denk dat deze tutor is geschreven net toen max6 uit was en dus duidelijk wilde maken dat je geen oudere versie moet gebruiken.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
@-DG-
Hoe bedoel je precies? Begrijp hem niet helemaal... Je kunt elke foto hier toch voor gebruiken?
[ Voor 30% gewijzigd door Neejoh op 07-02-2006 13:48 ]
Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?Neejoh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
@-DG-
Hoe bedoel je precies? Begrijp hem niet helemaal... Je kunt elke foto hier toch voor gebruiken?
Anoniem: 105830
Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk...Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
* Anoniem: 105830 is vandaag vlijmscherp!
je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblok-DG- schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:14:
[...]
Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?
Na lang twijfelen ben ik toch begonnen met 3d tekenen. Ik ben nu die nederlandse tuorial aant het volgen van deze link En ik zit (nu al
Als ik mijn 3 boxes hun bovenste euh..punten? selecteer dan kan ik niet op dat non-uniform icoontje klikken als ik vertex heb geselecteerd bij het modifier panel.
Ik werk met 3ds max 7.0
Nu heb al wat gezocht en als ik bij het modifier panelen nog iets anders erbij kies dan kan ik er wel op klikken maar dan heb ik niet het juiste resultaat. Dan worden mijn "muren" ineens 0 dik. Dit gebeurt als ik bv wave erbij selecteer.
Voor alle duidelijkheid, ik heb nu die 3 boxen neergepoot en wil ze nu juist gaan zetten dit is ongeveer in het begin van de tutorial.
Kan iemand me helpen?
[ Voor 2% gewijzigd door Lima op 07-02-2006 21:06 . Reden: massa's typos ]
Techno>Music
domme fout.
hehe nu kan ik verder. Verder wil ik nog even kwijt dat jullie echt ongeloofelijke dingen maken. Als ik nu zie hoeveel werk eraan is. En dan alleen nog maar die boxen enzo neerpoten.. die textures enzo zal ook wel veel tijd inkruipen..
Techno>Music
Ok dat had ik niet gezienAnoniem: 105830 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:26:
[...]
Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk...
* Anoniem: 105830 is vandaag vlijmscherp!
Misschien moet ik ook savonds nog koffie blijven drinken
Mixed Reality dev

Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Vraymat->Diffuse op grijs/net niet wit->Reflect op grijs->Glossiness op 0,7Acid_Burn schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:41:
Ik ben wel geinteresseerd in dat materiaal.. heb je daar wat settings van?
zit er wel een ventiel op als er geen band op ligt?Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:
[afbeelding]
Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).
Voor de rest ook hoor
Downloaden: http://www.guillome.nl/dump/Gebouw.rar
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 07-02-2006 23:44 ]
Ziet er goed uit. Wat voor methode gebruik jij om je velg te maken? Doe je dat met symmetry? En de wielgaten? Cut je die er gewoon in of heb je daar een andere truc voor?Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:
[afbeelding]
Zelf hou ik rekening met het aantal spaken + gaten voor wielbouten. En dan vervolgens met symmetry. Zoals in de tutorial van Onno van Braam (hmm.. z'n site ligt plat?).
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja dat weet ik, maar het zou ook kunnen (lees: veel makkelijker zijn) als je gewoon foto's en een plattegrond van een bepaalde ruimte hebt. En ik vroeg me dus af of zoiets op een site ergens staat....Schuey schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:07:
[...]
je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblok
Voor deze velg heb ik geen symmetry gebruikt (normaal dus welScipionyx schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:09:
[...]
Ziet er goed uit. Wat voor methode gebruik jij om je velg te maken? Doe je dat met symmetry? En de wielgaten? Cut je die er gewoon in of heb je daar een andere truc voor?
Zelf hou ik rekening met het aantal spaken + gaten voor wielbouten. En dan vervolgens met symmetry. Zoals in de tutorial van Onno van Braam (hmm.. z'n site ligt plat?).
De gaten maak ik gewoon door mijn velg doorzichtig te maken, erachter een cilinder zodat ik weet waar ik moet snijden.
wauw dat ziet er gaaf uit! Ik ga het zeker proberen als ik thuis ben. Alleen is het nog steeds CPU intensief?XLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Dexter leef je nog? Mn script is klaar om getest te worden
Voor de rest ook hoor
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Deze render kostte ongeveer een seconden of 10 tot 15 om op te bouwen en te attachen en te welden.
Zonder attach en weld (kan je gewoon uitvinken) duurt het 2 of 3 seconden
Iemand?Wormaap schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:28:
[afbeelding]
JeujjMisschien dat sommige mensen hem wel herkennen
Tipje: Oogst's tutorials
De reden dat ik'm post is dat't mijn eerste modeling-frutsel is in Max (hiervoor wat aangekloot met Maya) en ik er uiteraard zeer trots op ben
En ik vroeg me af waarom de meshsmooth van de ring onder de zitting niet fatsoendelijk geworden is. De zitting zelf is prima gelukt, maar de ring eronder blijft redelijk vierkant. Iemand enig idee?

De max file staat hier.
ja ik vond 't ook wel meevallen eigenlijk
[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 08-02-2006 14:59 ]
Dat is de tutorial die ik volgde.
Volgens mij heb ik'm gewoon stap voor stap gevolgd, maar daar is de 'schijf met gat' veel ronder geworden. Dat is dus wat ik bedoel
Excuses voor de n00b-vraag btw, maar die tutorial is dus het allereerste dat ik met Max gedaan heb
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 08-02-2006 16:34 ]
Hey XLerator, ik had je gemaild voor je scrippie, maar dat e-mailadres lees je ws niet meer? @tiscali.nl adres was het trouwens. Maar goed...thnx voor je script, ik heb net mijn nieuwe toys binnen (Pentium D 930 op P5WDG2-WS plank) dus ik ga hem snel testenXLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Dexter leef je nog? Mn script is klaar om getest te worden
Voor de rest ook hoor
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
THNX!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Mixed Reality dev
Heb je max 8 gebruikt?
Mixed Reality dev
[ Voor 148% gewijzigd door Guillome op 09-02-2006 13:49 ]

verder is het een heel duidelijke tut, maar ik vind het wel jammer dat er niet bij staat wat elke stap nu precies doet. Meestal is het wel duidelijk, maar soms dus ook niet. Verder speel ik wel met de instellingen om zo meer/sneller te leren. tot nu toe erg leuk in iedergeval!
[ Voor 25% gewijzigd door indexample op 09-02-2006 14:12 ]
XLerator schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:52:
Je moet wel mijn max file openen wat ik al zeiOf iig de losse tiles mergen met jouw scene (s1 tot 11, f1 tot 4, d1 en d2, dl1 en dl2 ofzo). Ik zal eens kijken of dat makkelijker kan, maar je hebt natuurlijk wel die meshes nodig

Dat is een error die ik krijg als ik de spinners op hun default waarde laat.
Zodra ik de spinners draai doet hij het wel!
Gaaf scripje XL! Hij is nog neit erg snel maar er zit zeker wel een toekomst in lijkt me
[ Voor 8% gewijzigd door Neejoh op 09-02-2006 14:59 ]
ik heb het tot nu toe niet nodig gehad maar ik kan precies mijn beeld niet draaien in perspectief?
Ik kan wel mijn model draaien maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Kan iemand me even helpen?
Ik werk in 3ds max 7
Techno>Music
ik gebruik altijd alt + middle muisknopapNia schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:46:
ik druk altijd alt in en dan sleep ik met de linker muisknop.. rechtsonder zie je ook een icoontje er voor...
Anoniem: 166014
vraagje welk programma en welke renderer heb je gebruikt?
dat cola flesje is niet echt moeilijk maar het is goed opgebouwd!netjes bedacht van de maker
Techno>Music
Anoniem: 115073
Nu probeer ik een hoofd te maken, heeft er iemand opbouwende kritiek?
Ik weet dat ik niet zo goed ben, maar ik moet het ooit leren...

ps: serieuzer: Echt geniaal. http://forums.cgsociety.o...hread.php?t=312216&page=5
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 09-02-2006 21:13 ]

XL, dat is Natalie Portman, kan hij er wat aan doen dat zij nooit wat aan haar tanden gedaan heeft?
Ik wil graag de model nu bewerken zodat hij rendert als net echt glas.
Ik heb al een mail gestuurd naar de maker van de tutorial..maar kheb geen geduld
Techno>Music
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:12:
Ik heb gisteren 3dsmax gedownload en ben begonnen met de tutorial van Oogst.
Nu probeer ik een hoofd te maken, heeft er iemand opbouwende kritiek?
Ik weet dat ik niet zo goed ben, maar ik moet het ooit leren...
[afbeelding]
ps: serieuzer: Echt geniaal. http://forums.cgsociety.o...hread.php?t=312216&page=5

Natalie
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 115073
Volg je ook het Matrix-robot topic?Neejoh schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:35:
Haha, dat is een topic wat ik ook al een tijdje volg
XL, dat is Natalie Portman, kan hij er wat aan doen dat zij nooit wat aan haar tanden gedaan heeft?
Dat gevaarte is echt briljant. Alleen al hoe hij dat ding geanimeerd heeft.
Moet je maar 's naar zoeken als je het niet al volgt
[ Voor 26% gewijzigd door Neejoh op 09-02-2006 22:38 ]
ik heb wat gezocht achter dat glls en ik heb het gevonden. Maar ik ben dus absoluut niet tevreden met het resultaat.
Het material van dat glas is een raytrace waarvan ik alles op zwart stel behalve de transparency.
Nu is het resultaat niet echt gelijk het eerste flesje hier eens gepost op de 1ste pagina van dit topic.
Ook men plane is helemaal niet realistisch. ik heb 4 omni lichten gebruikt als verlichting.
graag c&c.

[ Voor 14% gewijzigd door Lima op 09-02-2006 23:33 ]
Techno>Music
Sjek ff deze topic voor je glas http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1102015/0L i m a schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:27:
Dit is dus men eerste plaatje die ik on line zet
ik heb wat gezocht achter dat glls en ik heb het gevonden. Maar ik ben dus absoluut niet tevreden met het resultaat.
Het material van dat glas is een raytrace waarvan ik alles op zwart stel behalve de transparency.
Nu is het resultaat niet echt gelijk het eerste flesje hier eens gepost op de 1ste pagina van dit topic.
Ook men plane is helemaal niet realistisch. ik heb 4 omni lichten gebruikt als verlichting.
graag c&c.
[afbeelding]
daaruit had ik mijn informatie. Als je kijkt op de 1ste pagina van dit topic dan zie je wat ik wil bereiken
edit:
ondertussen ik heb al een beter resultaat kunnen bereiken, en ik ben nu verder ana het experimenteren. Ik stel vooral vast dat als je het echt mooi wilt je ray traced shdows moet hebben ray traced reflection en refraction. En dan nog eens anti aliasing vna raytracen en advanced light aanzetten bij het renderen... Dan is je cpu al een heel eind bezig, en dat alleen voor een cola flesje?
Die ray traced reflection dat kan je vervangen door falloff. En die lightning maakt ook niet zo veel uit. Maar als je het echt nice wilt...

[ Voor 97% gewijzigd door Lima op 10-02-2006 16:15 ]
Techno>Music
--------------------------------------------------------------------------------
na 3 tutorials van Oogst te hebben doorlopen (sinds twee dagen 3d modelling), heb ik me aan een eigen projectje gewaagd. Ik wil mn telefoon namaken.
Maar ik heb een probleem met het gebruik van UVW mapping in combinatie met Meshsmooth.
ter inleiding alvast het plaatje:

er zijn 2 objects: de pda zelf en een screen.
met alleen de binnenband-polygonen geselecteerd te hebben, had ik via UVWmapping die zwarte band gemaakt, helemaal rond.
daarna ging ik weer terug naar edit mesh, en alleen de hoek-polygonen geselecteerd, waardoor de hoeken er mooit uitgingen.
Echter, nu loopt mijn zwarte band dus niet meer door.
als ik terugklik op edit mesh dan zie ik de hoekpunt-polygonen geselecteerd en wordt het weer hoekig. als ik dan weer de binnenband polygonen selecteer om UVW toe te passen, past ie ook weer de meshsmooth toe op de binnenband, en niet de hoeken.
om lang verhaal kort te maken: hoe zorg ik dat UVW op de ene selectie polygonen wordt toegepast, en meshsmooth op een andere selectie polygonen?
moet ik soms voor elke nieuwe set polygonen een nieuwe edit-mesh aanmaken???
EDIT: volgens mij heb ik het deels gevonden
onder edit Mesh
edit geometry
select: elements inplaats van objects.
vraag blijft: hoe zorg ik dat meshsmooth zn polygons vasthoud, en onthoud zodat ik gewoon andere polygons kan selecteren in mesh edit?
EDIT 2: is de oplossing hiervoor: de twee modifiers (meshsmooth en mesh edit) te mergen tot een editable poly?
[ Voor 24% gewijzigd door indexample op 10-02-2006 18:34 ]
Ik zou eerst nog een paar andere tutorials proberen, door het proberen zelfstandig verder afwerken van dat cola flesje heb ik al meerdere tutorials gevolgd en tot de conclusie gekomen dat er nog HEEL VEEL werk aan de winkel is. Ik ben tot nu toe ook nog altijd niet uit de problemen. Ik wil de .bmp die dus het rode prentje met coca cola erop bevat op mijn flesje bengen.
Nu is dit gelukt maar hij blijft transparant (het logo vna coca cola), dus das niet echt in orde. Binnenkort zla ik hier wel eens een render (noemen jullie dit een WIP?) posten. Ik heb al van allles geprobeerd, ik heb gelezen dat je alpha channel moet aanzetten maar ik kan dit niet kiezen
Ook is mijn pc nu al 4uur aan het renden met (bijna) alles op maximum omdat ik het verschil wil zien met alle extra opties zoals advanced light en ray shadows enz.. aan. Ik vind dit wel aan de extreem hoge kant.
Verder heb ik ene vraga of er iemand kna zien of de gerenderde beeld op de eerste pagina vna dit topic van die cola flesjes met vray is gedaan. Ik heb al een paar foto's gezien en ik moet zeggen dat de foto's met die vray echt super realistisch zijn. Ook is er zoiets als hdri ofzo? Kan iemand me zeggen wat dit is?
[ Voor 18% gewijzigd door Lima op 10-02-2006 22:09 ]
Techno>Music
HDRI is (mits ik me niet vergis) een techniek die realistische reflecties mogelijk maakt door een foto als reflectie te gebruiken.
Ik lees ondertussen ook overal brazill? als je dit weet kan je me het ook zeggen?
En moest (lees vorige post) iemand weten of dit plaatje met vray is gerenderd of niet zeg het me aub, dan moet ik het niet proberen evenaren.
[ Voor 18% gewijzigd door Lima op 10-02-2006 22:50 ]
Techno>Music

nog W.I.P. maar ik zou graag wat tips / comments krijgen.
ben heel lang bezig geweest met alle vertices handmatig opnieuw te rangschikken, want er ontbrak een hele polygon in mn telefoon! heel irritant en veel werk (cap holes maakte het nog niet vlak).
er ontbreekt nogal wat details zoals lampjes / stekkeraansluitinkjes etc. als ik daar tijd voor heb post ik het misschien wel in de gadget-wedstrijd, mocht het dat waardig zijn
dat kan je toch makkelijker met "create polygon" doeneperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 03:49:
Mijn eerste scene! (na 3 tuts en wat videos)...
[afbeelding]
nog W.I.P. maar ik zou graag wat tips / comments krijgen.
ben heel lang bezig geweest met alle vertices handmatig opnieuw te rangschikken, want er ontbrak een hele polygon in mn telefoon! heel irritant en veel werk (cap holes maakte het nog niet vlak).
er ontbreekt nogal wat details zoals lampjes / stekkeraansluitinkjes etc. als ik daar tijd voor heb post ik het misschien wel in de gadget-wedstrijd, mocht het dat waardig zijn
zet eens je enviroment kleur in grijs of wit want nu is niet alles duidelijk omdat je ook zwarte vlakken in je model hebt
die wist ik dus nog niet. heb m uitgeprobeerd, en inderdaad, geen gat meer in mn tel. Dat schilt inderdaad wel met Welden en Chamfer-en. maar hij blijft toch wel deuken hebben. Nou ja, nu in iedergeval geen last meer vanAnoniem: 161585 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 09:55:
[...]
dat kan je toch makkelijker met "create polygon" doen
achtergrond kleur veranderd:

[ Voor 34% gewijzigd door indexample op 11-02-2006 11:32 ]
ziet er veel beter uiteperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:52:
[...]
die wist ik dus nog niet. heb m uitgeprobeerd, en inderdaad, geen gat meer in mn tel. Dat schilt inderdaad wel met Welden en Chamfer-en. maar hij blijft toch wel deuken hebben. Nou ja, nu in iedergeval geen last meer van![]()
achtergrond kleur veranderd:
[afbeelding]
[afbeelding]
alleen spijtig dat het scherm nogal blurry is
edit , als het van pas kan komen :

dubbel-edit : http://www.developerone.com/agendafusion/vga/
op deze site staan zeer veel PDA screens van die groote , bekijk het eens
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 11-02-2006 13:38 ]
ik vond dees iets mooier
KLIK
maar inderdaad een verbetering!
[ Voor 24% gewijzigd door indexample op 11-02-2006 14:44 ]
Probeer eens wat te spelen met de blurring bij de texture filtering.eperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:41:
tnx! Heb zelf ook nog even gezocht, omdat ik de layout niet zo onwijs vond.
ik vond dees iets mooier
KLIK
maar inderdaad een verbetering!
http://hawvie.deviantart.com/
blur scheelt wel wat, maar niet al te veel voordat het vaag wordt (en weer net als de eeerste texture)
[ Voor 58% gewijzigd door indexample op 11-02-2006 16:57 ]
Maar nu heb ik het volgende probleem...
Ik heb nu zo'n sticker gevonden dat op het coca cola flesje moet worden gebracht. Maar als ik dit laadt in de diffuse map bij mijn raytracer, en het nadien goed plaats met een uvw map, dan maakt hij eticketje doorzichtig.
Nu heb al eens hulp gevraagd aan iemand en die zei twee material bollen toekennen aan mijn texture van ijn fles. Nu heb ik dit geprobeerd maar dit gaat dus niet. Ook de polygonen apart selecteren lukt niet.
dit is een render die ongeveer 20uur heeft geduurd ik wou eens weten als advanced lightning en raytrace anti aliasing aanstond samen met supersampling wat het verschil was met alles op normaal

dit is de render die dus 1minuut duurde:

en dit is met de bitmap erop:

Zoals je ziet weinig verschil tussen de lange en korte render, maar als je kijkt op de hoge reso's dan is het wel toch te zien. vooral de anti aliasing.
De belichting komt niet echt tot zijn goede maar dat is omdat ik niet met vray ofzo render. Straks eens kijken achter brazil, misschien kan ik het probleem met dat etiketje ook oplossen dan.
Niet dus want je moet er ook voor betalen, weten jullie gratis renderers die dat glas effect met die belichting realistisch weergeven?
[ Voor 16% gewijzigd door Lima op 11-02-2006 20:12 ]
Techno>Music
Anoniem: 105830
Jij bent degene die het mooi maakt, niet de renderer ("het is de artiest die het kunstwerk maakt, niet het gereedschap").
Zie een renderer als een potlood. Jij gebruikt het, het potlood laat alleen maar wat grafiet los op de plaatsen waar jij het neerzet.
Verder hangen je wolken op kop (wel lekker surrealistisch
Als je goed wil leren omgaan met Max kan ik je alleen maar aanraden om de tutorials te volgen die in de hulpbestandjes te vinden zijn. Daar leer je het meeste mee en dan hoef je niet willekeurig op knopjes te drukken om uit te zoeken wat ze doen.
Maar ik wil graag eens dat realistische effect van dat licht bereiken, nu heb ik dit al uit mijn hoofd gezet. Want al die dingen moet je betalen. Die wolken had ik nog van een tutorial en idd die ondergrond is niet echt..cool
[ Voor 24% gewijzigd door Lima op 11-02-2006 21:49 ]
Techno>Music
de server is wat traag; heb geduld!
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 11-02-2006 20:59 ]
Mixed Reality dev
ieeuw! freaky!Menesis schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:59:
Ik snap dat het niet de bedoeling is dat dit een mooie plaatjes topic gaat worden maar wat ik nou zag op CG talk is toch wel heeel prachtig...
p.s. het bovenstaande probleem met polygons en meshsmooth komt in het vervolg niet meer voor. Ik ben er namelijk achter dat je Meshsmooth op specifieke polygonen via Msmooth moet doen, en niet via een stack-modifier. Op die telefoon zit dat nog wel, waardoor ik na mn meshsmooth met een hele stapel polygonen zit die amper gebruikt worden.
is er een manier om de toegevoegde polygonen door meshsmooth weer bij elkaar te voegen zodat je model hanteerbaar wordt?

p.s. ik druk tegenwoordig op F9 inplaats van F5!
[ Voor 12% gewijzigd door indexample op 11-02-2006 22:13 ]
Bij 3ds max zit standaard Mental Ray die door middel van caustics licht kan bundelen. Daar hoef je dus niet voor te betalen. En als je 3ds max legaal heb gekocht dan lijkt het mij niet een probleem om ook een renderer erbij te kopenL i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:56:
@aardbei, ja ik weet wel dat die renderer ...
Maar ik wil graag eens dat realistische effect van dat licht bereiken, nu heb ik dit al uit mijn hoofd gezet. Want al die dingen moet je betalen. Die wolken had ik nog van een tutorial en idd die ondergrond is niet echt..cool
Weet je soms (als ik een deftige ondergrond maak enzo straks) of ik een deftige schaduw kan tevoorschijn toveren? Want dat is me tot nu toe ook nie gelukt
Wat aardbei ook al zei gooi die checkers weg. Doe daar voor in de plaats een tafelblad oid om het wat passender te maken. Maak desnoods een hele simpele ruimte eromheen, plak er een texture op om het allemaal niet zo eindeloos te maken tenzij je dit natuurlijk mooier vind.
Succes verders!
Morgen (al ben ik niet zo goed in me aan me afspraken houden
Hehe ik heb dat plaatje van die link van Menesis ff bijgesneden en op me huisgenoot zijn bureaublad geplakt. Die verwacht zijn vriendin te zien als i de computer aandoet...wheheh, kinderachtig maar leuk.
[ Voor 8% gewijzigd door Plint op 11-02-2006 22:12 ]
Waarschijnlijk zit daarom die mental ray er niet bij.
Verder was ik al bezig aan een ondergrond maar ik krijg geen mooie houten ondegrond. Ook wil ik witte matte muren eromheen maar dat lukt dus ook niet..:(
Techno>Music
Ook bij de trial zit mental ray hoor. En hoezo krijg je geen mooie houte ondergrond en wat wilt er niet lukken met die witte matte muren??L i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:06:
Wel ik heb de trail versie...
Waarschijnlijk zit daarom die mental ray er niet bij.
Verder was ik al bezig aan een ondergrond maar ik krijg geen mooie houten ondegrond. Ook wil ik witte matte muren eromheen maar dat lukt dus ook niet..:(
Ik wil graag wite matte muren. Maar als ik als kleur wit kies bij diffuse en dan wat foefel met instellingen bekom ik gene mooi resultaat.
En ik heb nog eens goed gekeken. En idd de mental ray zit er wel bij
Techno>Music
verwacht aub niet dat je binnen een uurtje een fotorealistische render heb gemaakt... Er gaat best wel veel tijd inzitten om mooie en vooral 'realistische' plaatjes te krijgen.L i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:21:
Wel ik kreeg geen mooi aaneenschakeling vna mijn bitmaps, maar ik heb een andere texture gedownload en nu is het al beter.
Ik wil graag wite matte muren. Maar als ik als kleur wit kies bij diffuse en dan wat foefel met instellingen bekom ik gene mooi resultaat.
En ik heb nog eens goed gekeken. En idd de mental ray zit er wel bij, nu eens kijken voor dat realistische effect....
Ik heb het gevonden..hij is nu even aan het renderen...straks komt men render eraan
Het ziet er al veel beter uit. Nog heel wat moet er nu nog gebeuren:
-ondergrond afwerken (je ziet de herhaling vna de texture nog)
-muren veranderen
-cola etiket erop

-omgeving erond?

[ Voor 135% gewijzigd door Lima op 11-02-2006 23:25 ]
Techno>Music
Dit topic is gesloten.