EDIT: volgens mij heb ik het deels gevonden, zie onderaan.
--------------------------------------------------------------------------------
na 3 tutorials van Oogst te hebben doorlopen (sinds twee dagen 3d modelling), heb ik me aan een eigen projectje gewaagd. Ik wil mn telefoon namaken.
Maar ik heb een probleem met het gebruik van UVW mapping in combinatie met Meshsmooth.
ter inleiding alvast het plaatje:
er zijn 2 objects: de pda zelf en een screen.
met alleen de binnenband-polygonen geselecteerd te hebben, had ik via UVWmapping die zwarte band gemaakt, helemaal rond.
daarna ging ik weer terug naar edit mesh, en alleen de hoek-polygonen geselecteerd, waardoor de hoeken er mooit uitgingen.
Echter, nu loopt mijn zwarte band dus niet meer door.
als ik terugklik op edit mesh dan zie ik de hoekpunt-polygonen geselecteerd en wordt het weer hoekig. als ik dan weer de binnenband polygonen selecteer om UVW toe te passen, past ie ook weer de meshsmooth toe op de binnenband, en niet de hoeken.
om lang verhaal kort te maken: hoe zorg ik dat UVW op de ene selectie polygonen wordt toegepast, en meshsmooth op een andere selectie polygonen?
moet ik soms voor elke nieuwe set polygonen een nieuwe edit-mesh aanmaken???
EDIT: volgens mij heb ik het deels gevonden
onder edit Mesh
edit geometry
select: elements inplaats van objects.
vraag blijft: hoe zorg ik dat meshsmooth zn polygons vasthoud, en onthoud zodat ik gewoon andere polygons kan selecteren in mesh edit?
EDIT 2: is de oplossing hiervoor: de twee modifiers (meshsmooth en mesh edit) te mergen tot een editable poly?
[
Voor 24% gewijzigd door
indexample op 10-02-2006 18:34
]