[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.150 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 09:45
Anoniem: 147262 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:58:
Ik heb zelf eens wat gerommeld met VRay, weet iemand hoe ik het binnen lichter kan krijgen zonder de multipliers van de lichtbronnen op te schroeven (want dan wordt het invallende licht te fel).
Heb twee vray lampen voor de raam openingen gebruikt en een direct light.

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je geprobeerd de multiplier van de primary of secondary bounces omhoog te schroeven? Dat kun je vinden in de indirect illumination render settings.
Anoniem: 115073 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:27:
Oh leuk.
Als je 3dsmax opnieuw installeerd verwijderd hij ook ongevraagt al je 3d bestanden, mochten ze in de scene map staan.
Weer wat geleerd.
For now: Dagdag badkamer-scene, en tot nooit meer ziens!
File recovery proggie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

marc, mijn carpaint is de Mental Ray carpaint material die sinds Maya 7 bijgeleverd wordt. En dr is op zich niks mis mee, mn F40 zag er ook goed mee uit. tis de combinatie van mesh en paint die het zaakje een beetje vreemd maakt kwa reflectie. Maar goed, dat fix ik wel tegen de tijd dat mn model helemaal af is aan de buitenkant, dan kan ik problemen beter pinpointen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Anoniem: 147262 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:58:
@GTOfire

ik vind het geen "net niet" gevoel hoor; de mesh ziet er goed en netjes uit maar het plaatje voor een coole render heeft natuurlijk wat meer nodig.

Maak de auto ff dicht aan onderkant en gooi er paar wieltjes onder, een leuke asfalt texture op de grondplaat en en HDRI in de omgevingsmap gooien ofzo voor vette reflecties dan is het denk al een "wel" render. :)

Vet een gallardo daar heb ik tijdje terug ook aan lopen knutselen.

Ik heb zelf eens wat gerommeld met VRay, weet iemand hoe ik het binnen lichter kan krijgen zonder de multipliers van de lichtbronnen op te schroeven (want dan wordt het invallende licht te fel).
Heb twee vray lampen voor de raam openingen gebruikt en een direct light.

[afbeelding]
[afbeelding]
Een fout wat veel mensen maken is dat het licht alleen van buiten komt. Je kunt gerust een plane plaatsten met een VrayLight material met een lage multiplier net achter de camera (of de gehele wand)! Deze planes zijn puur wit en weerkaatsen in GI dus een hele stoot licht de andere kant op :P Speel hier even mee!

[ Voor 14% gewijzigd door Neejoh op 09-01-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

dat is idd een fout die ik maak :)
ff voor de duidelijkheid, heb je enig idee wat een Maya equivalent is voor vrayLight materiaal? Want 3d Max heb ik 2 keer open gehad in mn leven en toen ben ik gillend naar Maya terug gerend :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

@GTOfire ohww je gebruikt maya ik ging er gemakshalve vanuit dat je max gebruikte ( zelf ben ik gillend weggerend bij maya ;) ).

Ik heb weer wat aan de belichting gesleuteld wat extra fill lights plaatsen helpt inderdaad wel aardig, thanx. De VRay engine is wel stuk "netter" dan mental ray _/-\o_, bij MR hield ik bij een dikke final gather instelling nog steeds een hoop artifacts waar geometrie dicht tegen elkaar aan zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/vray_kleurklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/vray_witklein.jpg

Weet iemand misshcien hoe je reflecties handig kan instellen in VRay? Gebruikte tot nu toe een raytrace met falloff map, maar VRay lijkt de raytrace map niet te ondersteunen (ik krijg in ieder geval geen reflecties als ik materiaal met raytrace map gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ben ook weer is druk bezig geweest met mn max.

Setje spuitbussen.
Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/spraycans.jpg
Tutorail van de start post
Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/3Dspul.jpg
En een klein begin gemaakt aan het moddelen van mn eerste auto :)
Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/DodgeCharger.jpg
En zomaar iets :P
Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/pingu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Voor een game ben ik bezig met first-person handen, alleen heb ik een beetje moeite met het animeren van een hand... Ook voor mij het eerst dat ik met bones en IK werk, dus heb er een klein vraagje over.
Het is niet zo'n probleem om in een test scene een paar losse objects als kootjes te animeren dmv. bones en IK, maar zodra dit één object is weet ik niet hoe ik de kootjes link aan de bones? Het is niet mogelijk om een element te linken aan een bone namelijk... Any ideas?
Heb het ook geprobeerd om een physique modifier toe te voegen aan de bones of de chain, beide werken niet.

[edit]
Jeej F1 knop :+
Kreeg het voor elkaar met de Skin modifier... Voor alles moet een eerste keer zijn :+
GTOfire schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:00:
dat is idd een fout die ik maak :)
ff voor de duidelijkheid, heb je enig idee wat een Maya equivalent is voor vrayLight materiaal? Want 3d Max heb ik 2 keer open gehad in mn leven en toen ben ik gillend naar Maya terug gerend :)
Hmm, zelf heb ik nooit met Maya gewerkt dus weet niet zo goed wat allemaal ondersteund wordt qua renderers. Als Brazil r/s ondersteund wordt heb je gelukt :) Maxell renderer is geloof ik ook beschikbaar voor Maya, wellicht dat je daar eens mee kan stoeien?
Anoniem: 147262 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:49:
@GTOfire ohww je gebruikt maya ik ging er gemakshalve vanuit dat je max gebruikte ( zelf ben ik gillend weggerend bij maya ;) ).

Ik heb weer wat aan de belichting gesleuteld wat extra fill lights plaatsen helpt inderdaad wel aardig, thanx. De VRay engine is wel stuk "netter" dan mental ray _/-\o_, bij MR hield ik bij een dikke final gather instelling nog steeds een hoop artifacts waar geometrie dicht tegen elkaar aan zit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet iemand misshcien hoe je reflecties handig kan instellen in VRay? Gebruikte tot nu toe een raytrace met falloff map, maar VRay lijkt de raytrace map niet te ondersteunen (ik krijg in ieder geval geen reflecties als ik materiaal met raytrace map gebruikt).
VrayMlt gebruiken :) Dat is Vray's eigen materials waar je heel gemakkelijk reflection, refraction (IOR) and stuff kan instellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Neejoh op 09-01-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met vraymtl heb ik geprobeerd ja en opzich lukte dat ook wel door die reflectie kleur meer wit te maken, maar ik wil graag reflecties met falloff maken en ook de attenuation kunnen instellen. Is dat ook mogelijk binnen vray materiaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 09-01-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 147262 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:49:
...
Je kunt gewoon een VrayMap in je reflection-slot gooien in een standard-material. Die doet hetzelfde als een normale Raytrace-map in de reflection-slot, alleen met wat extra settings. En die VrayMap kun je dus ook gewoon combineren met een fall-off-map.
Neejoh schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:13:
Voor een game ben ik bezig met first-person handen, alleen heb ik een beetje moeite met het animeren van een hand... Ook voor mij het eerst dat ik met bones en IK werk, dus heb er een klein vraagje over.
Het is niet zo'n probleem om in een test scene een paar losse objects als kootjes te animeren dmv. bones en IK, maar zodra dit één object is weet ik niet hoe ik de kootjes link aan de bones? Het is niet mogelijk om een element te linken aan een bone namelijk... Any ideas?
Heb het ook geprobeerd om een physique modifier toe te voegen aan de bones of de chain, beide werken niet.

[edit]
Jeej F1 knop :+
Kreeg het voor elkaar met de Skin modifier... Voor alles moet een eerste keer zijn :+
...
Inderdaad is de skin-modifier de way to go, maar de physique-modifier doet ongeveer hetzelfde en vind ik persoonlijk beter werken. Beide zouden het moeten doen. Denk er trouwens wel aan dat 1 vertex aan niet meer dan 4 bones gekoppeld mag zijn voor games en dat je de meer geavanceerde features, zoals bulge in de skin-modifier, niet mag gebruiken voor games.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik ben ook weer eens aan de gang gegaan aan het zoveelste model van een auto:

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/4405/screenie9qm.jpg

Jammergenoeg heb ik geen goede blueprints kunnen vinden van een Volvo S40 en moet ik het doen met de 2 plaatjes die je ziet in deze screenshot. Als iemand nog goede blueprints heeft van deze auto zou ik die heel graag willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 13:01
Barracuda_82 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:27:
[Knip]
Jammergenoeg heb ik geen goede blueprints kunnen vinden van een Volvo S40 en moet ik het doen met de 2 plaatjes die je ziet in deze screenshot. Als iemand nog goede blueprints heeft van deze auto zou ik die heel graag willen hebben.
Wellicht heb je hier wat aan:
http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=16635.0
http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=11070.0
http://www.smcars.net/forums/index.php?topic=3987.0

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Heaget schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:19:
Hier de Finals :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Allemaal in een hoge resolutie. Ik ben er zelf wel tevreden mee. Er zitten hier en daar wat kleine schoonheidsfoutjes maar die zijn zo klein dat het zonde van de tijd is om ze te veranderen. De gemiddelde rendertijd per frame was denk ik zo'n 7 minuten. In de animatie hoop ik dat ik de tijd per frame naar 3 minuten kan terugbrengen, anders ben ik me pc hopeloos lang kwijt.

En ik wou nog een wireframe posten maar omdat die render ineens weer super lang duurt ( of ik ben ongeduldig ) post ik die niet. Comments zijn altijd welkom maar ik denk niet ( of het moet echt heel sterk zijn ) dat er nog gesleuteld gaat worden aan deze finals.

Kleine Sidenote.

Ik ontdenk net dat de kwaliteit van de renders te wensen overlaat. Dit komt NIET door de render maar door de gare .JPG compressie. In de .TIFF en .BMP compressie zien ze er top uit.
erg mooi ik heb veel lelijkere gezien in de mm klassen
moet hem ook volgende week vrijdag inleveren.
en welke grafisch lyceum zit je.

petje af hoor mooie trein!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Is Mental Ray niet ongeveer hetzelfde als Vray?

Je hebt die Shader Library op de Maya cd-rom. Dacht dat daar ook een aantal Mental Ray dingen tussen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 106281 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:45:
Is Mental Ray niet ongeveer hetzelfde als Vray?

Je hebt die Shader Library op de Maya cd-rom. Dacht dat daar ook een aantal Mental Ray dingen tussen zaten.
MentalRay is inderdaad ongeveer hetzelfde, maar na behoorlijk uitgebreide ervaring met Brazil en Vray in 3dsmax en MentalRay in MAYA, is mijn mening dat MentalRay slechts brakke prut is in vergelijking met Brazil en Vray. Desalnietemin: de meeste effecten zijn met MentalRay goed te doen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Heaget: Hmm, had nog niet eens m'n complimenten gegeven... Bij deze! De trein is erg leuk gelukt moet ik zeggen. Jammer van het tijdgebrek, want een goede texturejob had hem er een stuk spannender uit laten zien, maar goed.
Petje af :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mental ray is inderdaad klote als het om GI voor een binnen interieur gaat (ik werd echt gek van die artifacts altijd :( ) maar voor het renderen van lossen objecten met HDRI vind ik het wel erg geschikt en ze hebben ook heel enorm erg veel materiaal instellingen voor glas (caustics) en metaal enzo.

Is het niet zo dat veel professionele bedrijvenjuist wel zweren bij mental ray?

Ik ben zelf eens begonnen met een hoofd te moddelen, lekker origineel ja 8)7 , maar geeft direct een mooi excuus om eens met het nieuwe hair systeem te gaan klote en met SSS in mental ray.

Heb nu maar eens netjes op de quads en de edge loops gelet (met dank aan meerdere tutorials op inet)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22
Anoniem: 34043 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:22:
[...]

erg mooi ik heb veel lelijkere gezien in de mm klassen
moet hem ook volgende week vrijdag inleveren.
en welke grafisch lyceum zit je.

petje af hoor mooie trein!!!
Ik zit in Utrecht op het Grafisch Lyeum :9
Neejoh schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:36:
Heaget: Hmm, had nog niet eens m'n complimenten gegeven... Bij deze! De trein is erg leuk gelukt moet ik zeggen. Jammer van het tijdgebrek, want een goede texturejob had hem er een stuk spannender uit laten zien, maar goed.
Petje af :7
Inderdaad jammer van de tijd, maar voor m'n portfolio ga ik hem denk ik wel texturen :) Dan Re-Post ik hem wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Update op de Volvo:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/2057/screenie2b7on.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/9893/screenie21mr.jpg

- Achterkant afgefixed
- Ramen uitgesneden en ge-extrude
- Bumper losgemaakt en randen gechamferd
- Grill vorm uitgesneden en ge-extrude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47

Exirion

Gadgetfetisjist

GTOfire schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:02:
ik heb weer ff een 3-tal wipjes om te posten. heb eigenlijk te lang zitten modellen zonder naar het resultaat te kijken, want ik vind ze toch niet zo mooi als ik gehoopt had.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik kan alleen mn vinger dr niet echt opleggen op wat deze WIPs nou voor mij zo'n ontzettend "net niet" gevoel geeft, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
Ik vind de onderkant en motorkap te "dik" :) Het is alsof iets 'm op z'n dak heeft platgedrukt. Dat maakt het minder realistisch.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149803

als iemand blueprints heeft van een citroen saxo fase 2 dan kan hij mij daar een groot plezier mee doen
Ik kan ze nergens vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

ik heb eens een tutorial geschreven voor het texturen van objecten van een spel , misschien dat iemand er iets aan heeft.
is zeer algemeen geschreven , was bedoeld voor mijn medemodellers voor een spel.
http://forum.gunk.be/showthread.php?t=2516&page=46

eerste post op die pagina , en op die spoiler tag klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een kleine update:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd3.jpg

Hair en fur crashed steeds in mental ray :( , weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is niet echt dat compu overkookt raakt want heb schaduwen en aantal haar al best ver terug geprobeerd te draaien maar hij knalt er steeds uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Je ogen sluiten niet aan op de skin.. of andersom. Je kijkt door de ooghoek heen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

daar komt nog dat rode vliesje over of niet, in je oog hoek zit nog een beetje vlees, en dat zit er nog niet... dus ga er vanuit dat dat nog komt... of zit ik er naast ? :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Lijkt mij eerlijk gezegd een beetje groot voor dat stukje. Althands bij mijzelf is dat niet zo groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 147262 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:31:
Een kleine update:

[afbeelding]

Hair en fur crashed steeds in mental ray :( , weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is niet echt dat compu overkookt raakt want heb schaduwen en aantal haar al best ver terug geprobeerd te draaien maar hij knalt er steeds uit :'(
Je bent al goed op weg, maar de anatomie ziet er nog een beetje vreemd uit. Het belangrijkste probleem dat ik zoe zie, is dat het voorhoofd veel te laag is en veel te schuin naar achteren loopt. Bij een mens zitten de ogen vrijwel precies halverwege de hoogte van het hoofd. Bij jou zitten ze veel hoger en dat ziet er vreemd uit. Of ga je bewust voor deze stijl?
Anoniem: 161585 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:31:
ik heb eens een tutorial geschreven voor het texturen van objecten van een spel , misschien dat iemand er iets aan heeft.
is zeer algemeen geschreven , was bedoeld voor mijn medemodellers voor een spel.
http://forum.gunk.be/showthread.php?t=2516&page=46

eerste post op die pagina , en op die spoiler tag klikken
Ik vind dit toch niet een heel erg goede tutorial, eerlijk gezegd, want je doet wat dingen nogal onhandig. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik je vertel wat er naar mijn mening mis is met je tutorial, want je kunt er tenslotte zelf ook van leren. :)

Ten eerste render je handmatig je apparaat naar de texture, terwijl MAX zo'n mooie render to texture functionaliteit heeft. Dan maak je eerst een unwrap en dan geef je hem vervolgens de low en de high-poly model en dan kan MAX daaruit zelf de diffuse texture berekenen. Veel minder omslachtig dan wat jij nu doet met zelf de zijden renderen. Overigens heb ik dit zelf alleen nog maar gedaan met een plug-in, maar in nieuwe versies van 3dsmax kan dit volgens mij ook met de standaard render to texture-functionaliteit.

Daarnaast is je unwrap zeer inefficiënt. In games heb je altijd een gebrek aan texture space en moet je dus het maximale uit je texture halen. De unwrap dient dus altijd zoveel mogelijk gevuld te worden (op dunne randen van 4 tot 10 pixels tussen de stukken in na, om overlapproblemen bij mip-mapping te voorkomen).

En tenslotte presenteer je het alsof je uitlegt hoe game-models in het algemeen te texturen en noem je vervolgens een exotische methode. De diffuse-map wordt in de praktijk slechts zelden uit een high-poly model gehaald, zoals jij nu doet. In de praktijk zijn de meeste diffuse-maps gemaakt in Photoshop, handgetekend en samengesteld uit foto's. Of bij organische models voor gevorderden op de model getekend in Zbrush. De methode die jij gebruikt is zeker nuttig, maar slechts in een relatief klein percentage van de gevallen, en is dus zeker niet de standaard-methode. Ik heb net vier maanden stage gelopen als modeller bij een games-bedrijf en heb geen enkele keer de diffuse-texture op deze manier gemaakt, en de modeller die achter me zat ook niet.

Anyway, ik vind het wel heel cool dat je andere modellers wilt helpen door tutorials te schrijven! Ik bedoel deze positief dus ook hulpvaardig en niet onvriendelijk. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor de feedback Oogst, ik zal es kijken naar dat voorhoofd. Maar is niet echt stijl ofzo die ik wilde benaderen heb eigenlijk gewoon vooral me reference plaatjes getraced en toen kwam er dit uit.

Ik denk dat de mevrouw in kwestie gewoon een vreemd voorhoofd heeft :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 147262 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:
Thanx voor de feedback Oogst, ik zal es kijken naar dat voorhoofd. Maar is niet echt stijl ofzo die ik wilde benaderen heb eigenlijk gewoon vooral me reference plaatjes getraced en toen kwam er dit uit.

[afbeelding]
In de reference loopt het hoofd links en boven nog een stuk verder door dan in jouw model. Zo dik zijn de haren nou ook weer niet. Dat geldt denk ik ook voor de nek, die is dikker in de reference. In de plaat van voren zit een deel van de nek achter de haren, dat je hem daar niet ziet, betekent niet dat die daar ook maar meteen ophoudt. :P En het voorhoofd is in de reference net een beetje meer naar boven dan in je model, maar genoeg om verschil te maken, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 12-01-2006 17:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:00:
[...]

[...]

.......

Anyway, ik vind het wel heel cool dat je andere modellers wilt helpen door tutorials te schrijven! Ik bedoel deze positief dus ook hulpvaardig en niet onvriendelijk. :)
zal eens bekijken hoe je rendert naar textures rechtstreeks .
ben nu eenmaal zelf maar een beginner, vooral op het vlak van texturen daarom probeer ik maar wat .
ga eens uitzoeken hoe je de technieken gebruikt die jij beschrijft.

maareuh... in photoshop lijkt het met toch moeilijk om bv de textures te maken van bv. een tank.

in ieder geval bedankt voor de commentaar , ik kan er veel uit leren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

Anoniem: 147262 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:

[afbeelding]
ligt het aan mij, of zijn in jouw model de ogen te hoog.
Als ik zo eens naar dat linker plaatje kijkt lijkt dat in ieder geval wel zo

niet dat ik verder verstand van 3d-shizzle heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14841

hoi,

Ik ben bezig met het maken van een filmpje van een stad met een auto die hier doorheen gaat. Nu heb ik een motionblur en een depth of field toegepast. Juist wanneer ik deze beide gebruik wordt het beeld lelijk. Weet iemand hoe ik mooie beide effecten kan toepassen dat het geheel net iets realistischer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef:
In de reference loopt het hoofd links en boven nog een stuk verder door dan in jouw model. Zo dik zijn de haren nou ook weer niet. Dat geldt denk ik ook voor de nek, die is dikker in de reference. In de plaat van voren zit een deel van de nek achter de haren, dat je hem daar niet ziet, betekent niet dat die daar ook maar meteen ophoudt. En het voorhoofd is in de reference net een beetje meer naar boven dan in je model, maar genoeg om verschil te maken, denk ik.
Daar heb je inderdaad wel een punt ja :) was ook nog vergeten dat er ook oren achter de haren zitten bij de meeste mensen.

@Znorro

Ja dat van die ogen had ik ook al beetje gezien snap dat niet heelmaal ik kreeg alle onderdelen (neus, mond, kin) redelijk netjes "gealigned" maar die ogen die kloppen gewoon niet helemaal met elkaar in de foto's. Misshcien komt ook doordat in de linkse foto de ogen dicht zijn of in ieder geval meer naar beneden hangen.

Maar goed blijft ook meer voor referentie natuurlijk dan dat het allemaal psesies hetzelfde moet zijn.

@KTEINO

Heb je anders niet plaatje van wat er nu lelijk aan is? Denk dat voor motion blur en DOF toch meer om het doseren en uitproberen gaat dan dat er een oplossing is om het "mooi" te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 13-01-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik heb net ff een light toegevoegd in een scene, maar nu is alles retedonker... Het is al eerder gezegd maar ik kan het niet meer vinden.. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het licht niet m'n scene in de viewport veranderd? 'k gebruik 3dsmax8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Heaget schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:59:
Ik heb net ff een light toegevoegd in een scene, maar nu is alles retedonker... Het is al eerder gezegd maar ik kan het niet meer vinden.. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het licht niet m'n scene in de viewport veranderd? 'k gebruik 3dsmax8
CRTL - L doet het uhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met het in een foto plakken van een gebouw? Het gaat me niet zozeer om realistische schaduwen op foto e.d. maar meer om hoe ik het perspectief en de locatie goed krijg.

ow nog een vraag. Als je een loft doet langs een spline dan wil het wel eens gebeuren dat de vorm net verkeerdom (spiegelbeeld) is dan je eigenlijk wil. Als je dan het andere uiteinde het eerst punt maakt via "make first" dan draait hij het om. Maar als je nu een complete cirkel hebt?

[ Voor 44% gewijzigd door Kaasplank op 13-01-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Juggernaut schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:41:
Wie heeft er ervaring met het in een foto plakken van een gebouw? Het gaat me niet zozeer om realistische schaduwen op foto e.d. maar meer om hoe ik het perspectief en de locatie goed krijg.

ow nog een vraag. Als je een loft doet langs een spline dan wil het wel eens gebeuren dat de vorm net verkeerdom (spiegelbeeld) is dan je eigenlijk wil. Als je dan het andere uiteinde het eerst punt maakt via "make first" dan draait hij het om. Maar als je nu een complete cirkel hebt?
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.evermotion.org/tutorials/compositing/arch/

Voor de andere vraag:
Bij het selecteren van de shape CtrL inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149803

Anoniem: 149803 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:53:
als iemand blueprints heeft van een citroen saxo fase 2 dan kan hij mij daar een groot plezier mee doen
Ik kan ze nergens vinden namelijk
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Plint schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:25:
[...]

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.evermotion.org/tutorials/compositing/arch/

Voor de andere vraag:
Bij het selecteren van de shape CtrL inhouden.
Handig!
daar kan ik wel wat mee. Helaas heb ik geen bestaand gebouw om het perspectief aan af te leiden enkel een kaal grasveld. Maar d'r zitten wel handige tips bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Waaah ik zit met een probleem en ik kom er niet meer uit |:( Ok het verhaal. Ik ben nu van brazil overgestapt op VRay allemaal leuk lief een aardig enzo maar nou wil k een bootje in water leggen. Ik heb mooi water gemaakt (VRay Material) en dat werkt allemaal goed, maar k maak mijn modellen van mijn schepen altijd op schaal dus 1 meter s 100 dingetjes in max (jaw k weet het k kan ook gewoon meters instellen) maar wat s nu t geval. Als k een bak met water maak van 10x10 en daar zet k een lamp op dan heb k mooie caustics en schaduw in me water. Nou wil k dit ook bij m'n boot. maar die s 140000x 20en dan weet vray het denk niet meer, me caustics zijn weg en k heb opeens geen schaduw meer in me water :'( Moet k het nou gewoon ffies gaan scalen of heeft iemand de magische oplossing voor mij :> ? Scalen kan wel opzich maar k hou t liever bij vaste maten.

Ok dus ff een samenvatting van mij ietwat onsamenhangend verhaal :) Hoe maak ik water met vray dat op een grote schaal ook bruikbaar s.

Nou laat maar, k was t zad heb toch maar gewoon ff gescaled 8) het werkt nu dus allemaal, nou nog ff een ander vraagje: Kan er op een bump map nog een bump map? K heb nu een noise map die zorgd voor de grote golven maar op die grote golven wil k dus nog kleinere golven hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door FreezingPixels op 13-01-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Die noise map heeft 2 kleuren.. in de kleuren kan je weer noise maps pleuren.. en in die 2 kleuren weer noise maps etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
danku, zal zo ff kieken of het werkt k heb het nu namelijk anders gedaan maar dat s nogal polygon slurpent. Een plane gemaakt die in heel veel stukkies opgedeelt, daar een displace modifier over. En dan daar een noisemap ingegooit, geeft opzich het gewenste resultaat alleen het word er niet soepeler op :) Zal zo ook ff de eerste renders posten, denk k....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft ier iemand al de videotutorial gemaakt van 3dpalace
die met die escape pod om UVW unwrap te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Ik heb net weer even zitten werken aan mijn elf voor een van de game contests. De game contest was al lang klaar maar ik had nooit de tijd gevonden om mijn model af te maken. Ik ben dus nog bezig met een elf te maken uit W3.

Afbeeldingslocatie: http://mirrorshade.nl/3d/elf_screen_11.jpg

Voor de huid heb ik nu de Fast Skin modefier gebruikt van 3d max. Maar ik vraag me nu af hoe ik bijvoorbeeld het rood op de lippen aan moet brengen.
Iemand een leuke tip?

to do:
De haren wil ik gaan doen met de haar plug in van max.
ogen open zetten (anders ziet ze er een beetje duf uit :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
is het nog voor ingame dan? Lijkt me niet?
Anyways, voor de lippen kun je een andere material ID meegeven en daar een rode shader + bump inzetten? Neem aan dat je geen zin hebt het gehele gezicht te unwrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
robin222 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:45:
...
Nou laat maar, k was t zad heb toch maar gewoon ff gescaled 8) het werkt nu dus allemaal, nou nog ff een ander vraagje: Kan er op een bump map nog een bump map? K heb nu een noise map die zorgd voor de grote golven maar op die grote golven wil k dus nog kleinere golven hebben.
Met een mix-map kun je twee maps mixen en dan gooi je dus in de ene slot je huidige map en in de andere slot een andere. Dan zet je ze bijvoorbeeld op 50% mix en dan maak je de bump-map twee keer zo sterk en dan heb je wat je beschrijft.
Mirrorshade schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:25:
Ik heb net weer even zitten werken aan mijn elf voor een van de game contests. De game contest was al lang klaar maar ik had nooit de tijd gevonden om mijn model af te maken. Ik ben dus nog bezig met een elf te maken uit W3.

[afbeelding]

Voor de huid heb ik nu de Fast Skin modefier gebruikt van 3d max. Maar ik vraag me nu af hoe ik bijvoorbeeld het rood op de lippen aan moet brengen.
Iemand een leuke tip?

to do:
De haren wil ik gaan doen met de haar plug in van max.
ogen open zetten (anders ziet ze er een beetje duf uit :z )
Ziet er al leuk uit! Ik zou de ogen wel wat verder naar voren doen, want ze zitten nu wel heel erg diep in het hoofd. Wat betreft de lippen: voor het beste resultaat maak je een unwrap en dan teken je een texture in Photoshop. Wel veel werk, maar ook de beste manier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:17
Hij kan ook de pelt mapping gebruiken; weinig werk, maar hetzelfde (/beter?) resultaat als handmatig unwrappen (volgens autodesk dan :P ik heb max 8 niet :+ )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Het was ook niet de bedoeling om een ingame model te maken maar meer een art impression.

ala deze afbeelding

Een masker heb ik ook al ergens in een 2e file....

Zou hier trouwens pelt mapping een goede methode voor zijn?!? Dan nog te hopen dat mijn photoshop skills een beetje ok zijn.

[edit]
ok dan ga ik die tutorial eens voglen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mirrorshade op 14-01-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Iedereen die over Matahari sprak: Wassik weer :) Vanavond is de premiere in de kerk dus!! Ik hoop dat hij afgekomen is, dat zien we straks. @Plint: ik zie je vanavond dan wel? Weet niet wie je bent maargoed :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@XLerator, toch niet invite only? Dan kom ik zeker even kijken!

[ Voor 21% gewijzigd door Neejoh op 14-01-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Helaas is de kaartverkoop dicht zag ik net, omdat het vol is :( Dat is kut. Je kan altijd proberen, maar ik denk wel dat ouders van studenten die meegewerkt hebben en geen kaarjte hebben voorrang hebben :(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm that sucks... Welke kerk is het en hoe laat? Ik vind wel een manier om binnen te sneaken :D Ben wel érg benieuwd namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 14-01-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Pelikaankerk - www.nhl.nl/matahari tot straks dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Oooi heeft er mss iemand een HDRI map van alleen lucht? K heb zelf wel veel maps alleen das meestal binnen, en k heb er een stuk of 10 buiten maar daar s het kleurgebruik niet goed van. T liefst heb k een hdri map van een oceaan. K weet dat er op die Dosch Design Hdri Sky wel een stuk of 5 van die ocean hdri's staan. Maar k vind het een beetje te veel geld om ff aan te schaffen, want k gebruik er maar 3 van ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Ben net terug van Mata Hari, was erg onder de indruk!! Damn wat is er veel gemoddelt!
Vond de Escher scene het mooist, qua belichting kleuren etc...
Vooral gaaf toen Mata Hari binnenkwam bij de trappen waar dat beest ff omhoog kijkt. Erg gaaf...

Als ik toch nog wat mag zeuren :P
- Mata Hari stotterde wat, alsof er te weinig tussenstappen in de beweging zaten. en miste wat aan emotie in haar gezicht.
- De scene van het centrum(zaailand) was iet wat te computergrafisch en daar doel ik op de kleuren textures. (Dit laatste kom ik zelf ook vaak tegen bij grote scene's waar animaties van moeten worden gemaakt.)

De min-puntjes zal ook ongetwijfeld te maken hebben gehad met dat de FINAL vandaag om 18:00 nog op DVD is gebrand :7
Moet toch kool zijn om voor 700 man het filmpie te laten zien!
Thumbs op.

@Xlerator:
Was jij trouwens diegene die ook in de making-off stond? (met het paard)
Ik kwam trouwens met Bart mee, voor zover je die kent, hij heeft toen het project blue-energy gedaan ook bij jullie op school.
Bart is een half-collega van mij :) samen met nog iemand doen we andere 3D projecten. Vooral architectuur animaties waarbij ikzelf vooral het moddelwerk doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Mirrorshade schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:37:
Het was ook niet de bedoeling om een ingame model te maken maar meer een art impression.

ala deze afbeelding

Een masker heb ik ook al ergens in een 2e file....

Zou hier trouwens pelt mapping een goede methode voor zijn?!? Dan nog te hopen dat mijn photoshop skills een beetje ok zijn.

[edit]
ok dan ga ik die tutorial eens voglen :)
Pelt mapping zou ik niet gebruiken voor een gezicht. Het is bij een gezicht erg fijn om ongeveer een vooraanzicht te hebben. We je het beste kunt doen, naar mijn mening, is mappen met een front-plane en dan handmatig en met relax de erg gestretchte plekken, zoals bij de neus, wat netter maken. Dan is je mapping veel begrijpelijker voor jezelf. Dit geldt overigens alleen voor de voorkant van het hoofd, niet voor de zijkanten en achterkant.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen de tutorials van oogst gevolgd van het huis en de animatie tutorials. Dat is erg leerzaam geweest waarvoor nog dank. Nu heb ik echter een scene in elkaar geknutseld die ik wil animeren. De scene bestaat uit 2 rijdende hefbomen. De onderste hefboom pakt 1 voor 1 de ballen en legt die op de rolband. Via de rolband komen ze bij de bovenste hefboom. Deze hefboom plukt ze van de rolband en hangt ze in de lucht in de vorm van het talpalogo. (hierna dondert de tekst talpa naar beneden en stuiteren de ballen weg, ook via de oogst tutorial, echter zo ver ben ik nog niet).

Nu loop ik bij het animeren tegen een groot probleem. Ik moet denk ik veelvuldig gebruik maken van dummies om de scene te animeren. Als eerste bij het oppakken van de bal, dan bij het transporteren van de bal en vervolgens als de bal weer van de lopende band wordt gehaald. Nu krijg ik dit helaas niet voor elkaar in 1 scene, en ik hoop toch wel dat dit mogelijk is. Het probleem wil dat als ik bijv. een dummy gebruik om de bal op te pakken met de hefboom en dan vervolgens op de lopende band leg, dat de bal een nieuwe dummy moet gaan gebruiken om getransporteerd te worden. Dit krijg ik niet voor elkaar omdat bal dan vast blijft houden aan de dummy van de hefboom. De enige oplossing die ik zie is om de animatie in verschillende max files uit te werken maar ik hoop dat dit ook anders kan.

Hieronder nog een afbeelding van de scene, en als het niet duidelijk is (wat ik me voor kan stellen) kan ik wel even de max file uploaden of nog wat meer uitleggen.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/7753/animatie2kp.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Plint:

Leuk dat je het zo leuk en mooi vond :) En weet je wat? Dat escher gedeelte is door mij gemaakt :) Die beestjes is door Jens gemaakt, met hem ga ik afstuderen. Jens is ook diegene die jij bedoelde bij de making off. Ik stond niet bij de making off omdat ik die dag ziek was. Iig wat ik heb gedaan:
- Alle kleding animaties (aan het einde werd ik wel flink geholpen door 1 omdat het heel veel werk was)
- Alle animaties van Matahar`s sieraden
- Eschers Forest of Pillars
- Eschers Trappenhuis
- Oldehove - het instorten en opbouwen van de kerk
- Zaailand omgeving (alle winkels) heb ik met 2 anderen gemaakt

Al met al: we hebben er enorm van geleerd Was iig een erg mooie avond. De muziek vond ik prachtig, wat een mooi koor en orkest, wauw. De verzorging was prima, eten en drinken gratis, mooi verzorgd ook buiten de kerk, mooi gevulde avond! En idd, een staande ovatie van 700 man is kippevel!!!! Wauw :)

[ Voor 45% gewijzigd door Guillome op 19-01-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Is toch altijd tijdgebrek, en het kan altijd mooier :)
Maar goed ik denk dat het voor het gewone publiek echt prima werk was. Eigenlijk zouden jullie nog een maandje door moeten werken, alle foutjes eruit halen puntjes op de i zetten heheh.. maar dat zal er wel niet in zitten.

Heb trouwens nog wat foto's gemaakt. (zal niet echt scherp zijn aangezien ik ze zonder flits geschoten heb). Maar als je belangstelling heb hoor ik het wel. Misschien wel leuk om te posten.

Wat wordt er verder met het filmpje gedaan? Komt het ergens op de website of wordt het alleen in besloten kringen laten zien?

Deze foto's waren nog een beetje de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Mata%20Hari/P1010015_2.jpg
^Gebouw was mooi belicht trouwens^
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Mata%20Hari/P1010018_2.jpg
^Binnen^
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Mata%20Hari/P1010021_2.jpg
^De enige foto die een beetje gelukt is :) ^
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Mata%20Hari/P1010030_2.jpg
^klapperde klap^
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Mata%20Hari/P1010031_2.jpg
^En nog meer geklap^
Mocht het zo zijn dat de foto's hier niet geplaatst mogen worden dan haal ik ze wel weer weg

[ Voor 48% gewijzigd door Plint op 15-01-2006 16:45 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zou de foto`s graag krijgen van je :) Ik denk ook wel dat de meesten het mooi gevonden hebben hoor :) Ik weet niet precies hoe en wat, maar het wordt iig gebruikt als toeristentrekker, dus op de website, en misschien in VVV kantoren, geen idee :P Het is iig wel voor openbaar bezichtiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Plint schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:49:
Is toch altijd tijdgebrek, en het kan altijd mooier :)
Maar goed ik denk dat het voor het gewone publiek echt prima werk was. Eigenlijk zouden jullie nog een maandje door moeten werken, alle foutjes eruit halen puntjes op de i zetten heheh.. maar dat zal er wel niet in zitten.

Heb trouwens nog wat foto's gemaakt. (zal niet echt scherp zijn aangezien ik ze zonder flits geschoten heb). Maar als je belangstelling heb hoor ik het wel. Misschien wel leuk om te posten.

Wat wordt er verder met het filmpje gedaan? Komt het ergens op de website of wordt het alleen in besloten kringen laten zien?
Als het goed is worden er nog een paar wijzigingen gebracht in de animatie. De animatie komt later nog op dvd uit (samen met (meer) interviews van groepsleden, echter, dit weet ik niet zeker).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Leuke fotos plint :) Ik heb er ook nog 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/DSC01232.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/DSC01229.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141332

vond Tim al wat zenuwachtig heen en weer huppelen vrijdag :D
Mooi werk! (denk ik, ik hoop het nog te zien op CMD showcase o.id.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm.. nóg een CMDer? ;)

Ik sta overigens op de 3e foto van Plints post, bijna helemaal links (op podium :P ) met witte mouwen..

[ Voor 20% gewijzigd door Scipionyx op 15-01-2006 18:44 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben op mn 1e foto de 4e van rechts, meisje jongen jongen ik :)
Op de 2e foto ben ik 1e van rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Scipionyx schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:43:
Ik sta overigens op de 3e foto van Plints post, bijna helemaal links (op podium :P ) met witte mouwen..
Ah die ene met die... euhm... oren enzo :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het volgende mental ray probleem; hair en fur crashed gelukkig niet meer in mental ray (geen idee overigens waarom ie niet meer crashed maar goed).

Los van dat de haren nog beetje baal stro zijn :) (haren kammen in 3d valt best tegen) vind ik ze met gewone scanline renderer er best okee uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd7.jpg

Gooi je ze onder mental ray krijg je dit :r

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/hoofd8.jpg

Heb al hoop lopen kloten met de haar parameters maar ik blijf hetzelfde effect houden, iemand iets van idee of oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Geen idee of oplossing helaas, maar moet eerlijk zeggen dat ik de scanline naast de haren er uberhaupt een stuk beter uit vind zien

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

die belichting is trouwens sowieso veel beter met scanline... of heb je in mental ray dat eruit gehaald ofzo...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm vinden jullie de scanline belichting dan echt zoveel beter :? , even los van de haren die de render dus heel duidelijk big time verneukt.

Vind ik deze belichting toch echt wel realistischer en mooier (ff los van het beetje hoge zonnebank gehalte) dan den deze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Afgezien van een andere huidtexture, ander model (of er mist iig iets bij de 1e) is die 1e wel mooier ja. DOH! :P En dan nog weet ik niet zeker of ik die 1e wel mooier vindt. Die is wel wat té kleurvol

[ Voor 29% gewijzigd door Guillome op 16-01-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joow goed punt 8) een paar oren mist het zoiezo nog, maar wel beetje dubieus hoor dat jullie het model te kleurvol vinden :X

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 16-01-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien en stomme vraag, maar als ik een object mirror en dan een instance maak, in plaats van een copy, dan kan ik de objecten later niet met attach aan elkaar maken. Dan moet ik de instance weggooien en opnieuw een mirror maken, maar dan een copy. Is er ook een mogelijkheid om zonder een nieuwe mirror te maken een object van een instance in een copy te veranderen?

Edit:
Zucht, al gevonden: rechtermuisklik op object in stack -> make unique.

Tis weer maandag...

Thanks anyway XLerator

[ Voor 18% gewijzigd door Barracuda_82 op 16-01-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja, Make Unique doen in de modefiers stack, of Convert to Editable Poly :) Dan wordt het een zelfstandig object, en geen instance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Juggernaut schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:41:
mezelf maar even quoten :P

ik kwam deze link tegen. Misschien dat anderen d'r wat aan hebben:
http://www.maxarea.com/mo...News&file=article&sid=897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik had hem hier in dit topic nog niet gelezen, maar ben het wel eens met Oogst, kick je vraag desnoods na een dag nog eens één keer om te kijken of er iemand overheen gelezen heeft (like me O-)), maar open er niet gelijk een nieuw topic over...
BertusG schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:50:
Ik heb de afgelopen dagen de tutorials van oogst gevolgd van het huis en de animatie tutorials. Dat is erg leerzaam geweest waarvoor nog dank. Nu heb ik echter een scene in elkaar geknutseld die ik wil animeren. De scene bestaat uit 2 rijdende hefbomen. De onderste hefboom pakt 1 voor 1 de ballen en legt die op de rolband. Via de rolband komen ze bij de bovenste hefboom. Deze hefboom plukt ze van de rolband en hangt ze in de lucht in de vorm van het talpalogo. (hierna dondert de tekst talpa naar beneden en stuiteren de ballen weg, ook via de oogst tutorial, echter zo ver ben ik nog niet).

Nu loop ik bij het animeren tegen een groot probleem. Ik moet denk ik veelvuldig gebruik maken van dummies om de scene te animeren. Als eerste bij het oppakken van de bal, dan bij het transporteren van de bal en vervolgens als de bal weer van de lopende band wordt gehaald. Nu krijg ik dit helaas niet voor elkaar in 1 scene, en ik hoop toch wel dat dit mogelijk is. Het probleem wil dat als ik bijv. een dummy gebruik om de bal op te pakken met de hefboom en dan vervolgens op de lopende band leg, dat de bal een nieuwe dummy moet gaan gebruiken om getransporteerd te worden. Dit krijg ik niet voor elkaar omdat bal dan vast blijft houden aan de dummy van de hefboom. De enige oplossing die ik zie is om de animatie in verschillende max files uit te werken maar ik hoop dat dit ook anders kan.

Hieronder nog een afbeelding van de scene, en als het niet duidelijk is (wat ik me voor kan stellen) kan ik wel even de max file uploaden of nog wat meer uitleggen.

[afbeelding]
Je bent op zoek naar de optie "link to world" :)

Selecteer je bol/bal/rolding , ga naar het motion panel, verander de transform controller van een "Position/Rotation/Scale" controller naar een "Link Constraint" controller. Klik op "Link to World" (met je timeslider op 0!), verander vervolgens je timeslider naar het frame waar je de bal over wil laten nemen door een 2e animatie (frame xx) en add de volgende bal als een link... This should do the trick, dan heb je niet meerdere maxfiles nodig, maar je hebt toch meerdere vormen/hoofdstukken in je animatie.

Eigelijk ben ik wel voor een namechange van het topic (uiteraard wil ik niemand op de teentjes trappen..)? Ik weet het dat het wel zonde is om dit te doen na 31parts, maar toch :| "[3D] Het algemene 3D topic" lijkt me duidelijker dat je hier ook vragen kan stellen (voor iedereen die hier niet in kijkt)? Just my 2 cents

[ Voor 11% gewijzigd door Neejoh op 16-01-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Ik heb mijn mini model gelaten voor wat het is, misschien dat ik er later wel eens op terug kom. Ik ben maar aan iets anders begonnen: een Thompson M1 machinegeweer:

Modeling:
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson5.jpg

En mijn eerste stapjes in mappen/texturen (<- wat is het verschil eigenlijk?). Man wat is UVW mappen een rotkarwei (maar des te bevredigender als je render mooi uitkomt (ja dat klopt ik vind hem mooi ;)):
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/Thompson7.jpg

Mijn inspiratie was voornamelijk Band of Brothers, waaruit ik een een scene zal proberen na te maken (Misschien Market Garden ofwel de slag om Bastogne, in mijn eigen land.)
(oja en sorry dat er geen thumbnails zijn, maar dat is zo omslachtig en welke tweaker heeft nu geen breedband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Neejoh schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:25:
Ik had hem hier in dit topic nog niet gelezen, maar ben het wel eens met Oogst, kick je vraag desnoods na een dag nog eens één keer om te kijken of er iemand overheen gelezen heeft (like me O-)), maar open er niet gelijk een nieuw topic over...
[...]

Eigelijk ben ik wel voor een namechange van het topic (uiteraard wil ik niemand op de teentjes trappen..)? Ik weet het dat het wel zonde is om dit te doen na 31parts, maar toch :| "[3D] Het algemene 3D topic" lijkt me duidelijker dat je hier ook vragen kan stellen (voor iedereen die hier niet in kijkt)? Just my 2 cents
Dat was juist ook de reden waarom ik besloot om een nieuw topic heb geopend omdat ik dacht dat dit topic niet bedoeld was voor vragen en alleen om te showen wat je hebt gemaakt. Dus nogmaals excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Tijs D.

Heb je Reference Pictures gebruikt? Zo ja wil je die dan opsturen naar mij? Ik kan op google alleen maar hele kleine plaatjes vinden.

sgouman[@]gmail.com

zonder de [] dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heaget schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:49:
Tijs D.

Heb je Reference Pictures gebruikt? Zo ja wil je die dan opsturen naar mij? Ik kan op google alleen maar hele kleine plaatjes vinden.

sgouman[@]gmail.com

zonder de [] dan natuurlijk.
Jammergenoeg heb ik geen blueprints, maar ik heb deze foto als belangrijkste referentie gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/3D/BoB/tsmgcat.jpg
(Meteen horizontaal uitgelijnd ;))
Voor de rest heb ik nog twee referenties (ook niet van een supergrote reso, maar je kan er toch al wat mee aanvangen), die kan ik wel mailen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 17:05

Coldcat

HODL

[/quote]Mijn inspiratie was voornamelijk Band of Brothers, waaruit ik een een scene zal proberen na te maken (Misschien Market Garden ofwel de slag om Bastogne, in mijn eigen land.)
(oja en sorry dat er geen thumbnails zijn, maar dat is zo omslachtig en welke tweaker heeft nu geen breedband)[/quote]

Zo'n C-47 zou het al goed doen denk ik :)

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coldcat schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:01:
Zo'n C-47 zou het al goed doen denk ik :)
Wow dude, alles op zijn tijd ;) . Maar het zou inderdaad mooi staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
mneej als ze niet van grote reso zijn dan hoeft het niet :P Ik ga het gewoon zo proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Voor een schoolproject moet ik een treintje in 3d maken met Maya (je mocht zelf kiezen, maar je kreeg les in Maya). Nu heb ik het treintje wel af, maar nog niet getextured. Het leek me wel leuk om een toonshader te gebruiken. Deze heb ik nu:
http://dl3d.free.fr/shader_tutorial_toonshader_Maya.php
De toon zelf krijg ik er nu wel op, maar de outline niet. Deze is in de viewport wel te zien, maar bij de render niet. Ik heb de outline enzo gewoon via de shelf erop gezet, en niet via de eerder genoemde link, omdat als ik dat doe de hele trein 1 kleur wordt. Iemand een idee hoe ik die outline tevoorschijn kan tonen?

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 22-06 13:51
//offtopic

Zie ik daar Mata Hari? Dat is familie van mij ( geweest ;) ).

Kan je mij die foto sturen? Volgens mij ken ik die foto nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja das Mata Hari, iets gemist in dit topic jong? :P ;) De fotos die ik heb staan online, die heb je net gequote :P Serieus familie van je? Het jij dan Hari van je achternaam?

[ Voor 22% gewijzigd door Guillome op 16-01-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 22-06 13:51
Hehehe ;)

Mata Hari was haar artiestennaam ;). Haar echte naam is Margaretha Geertruida Zelle

Mijn naam is Jeroen Zelle ;).

En is het mogelijk om een kopie van die dvd over te kopen? ( want ik lees dit nu pas, ben ff tijdje nie geweest in dit topic. Anders was ik met mijn familie gekomen om naar de film te kijken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

hij komt in VVV kantoren te staan in friesland dus je ken m straks overal kopen of zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

mag ik vragen wat Mata Hari was? Een 3D evenement?
Want weet alleen dat Mata Hari een spionne/danseres was.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
DNA_Saint schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:03:
mag ik vragen wat Mata Hari was? Een 3D evenement?
Want weet alleen dat Mata Hari een spionne/danseres was.
http://212.78.184.146/nhl...timedia_design/Mata_Hari/ Hier staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Bozozo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:06:
[...]

Ah die ene met die... euhm... oren enzo :P
Geen idee wat je precies met "oren" bedoelt, maar ff voor de duidelijkheid:

Nee, niet echt.. die met die "oren" is een groepsgenote van me. :P
Zij heeft oa deze Fiat 500 gemaakt (en ik de GTI :) ):
*click voor 1024*
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/yigit200/gti/GTI_Fiat_1024_final_th.jpg

Ik ben de 4e van links: jongen, meisje, jongen, ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
He even een quick vraagje... Wordt hier namelijk een beetje gek van. Normaal had ik altijd een volledig ingekleurde poly/face als ik heb selecteerde, nu alleen nog maar de edges?
Afbeeldingslocatie: http://img133.imagevenue.com/loc243/th_e1f6a_selectfaces.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit terug krijg? Op het moment draai ik in Direct 3D, OpenGL is niet een optie (ATi mobile kaartje)

[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 17-01-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
F2
Toevallig bezig met een UT-mod ?

[ Voor 92% gewijzigd door Scipionyx op 17-01-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
thanks mate :) UTmod ja ;)
Startpost edit pls :D

[ Voor 32% gewijzigd door Neejoh op 17-01-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85460

Hoe stop ik particles? Ik werk nu met een PArray en ik wil dat die stopt op een bepaalde tijd maar wel zichtbaar blijft, ik heb al geprobeerd de speed op 0 te zetten enzo op dat frame maar dat werkt niet. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
door de omschakeling naar PFlow te maken :+ Veel beter systeem :)
(zelf amper met PArray gewerkt hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Ben voor een ontwerp oefening bezig met een hangende (zwefende) balie.
Moet nu nog de treden bevestigen op één op ander manier,

Mocht er iemand een grandioos idee hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Bibliotheek/render11_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2021

Mobie

Little Idiot

Plint schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:26:
Ben voor een ontwerp oefening bezig met een hangende (zwefende) balie.
Moet nu nog de treden bevestigen op één op ander manier,

Mocht er iemand een grandioos idee hebben :)
[afbeelding]
Doorzichtig plexiglas? :) (geen idee of het ook daadwerkelijk praktisch is)

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
(plexiglas draagt niet zoveel vrees ik :) )
Maakt uiteindelijk ook niet uit of het zichtbaar is zolang je maar tussen de treden door kan kijken. Zat zelf te denken aan een stalen frame waar de treden inhangen en deze op verschillende plaatsen aan het beton te bevestigen. Maar in watvoor vorm etc ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 10:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Plint ziet er VET uit.. zou alleen ff die tile in dat metaal fixen.. dat ziet er iets te getiled uit en niet zozeer een losse metalen plaat..
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.