Ik heb nog een simpel experiment gedaan ermee:
Ik moet hem nog uitbreiden dat hij ook meerdere objecten kan doen en dan kan ik hem uitproberen op een exploderende toren met Reactor (eerst Reactor maar eens leren, maar okay).
Aan dit document te zien is DupliFrames een veel beperktere feature dan wat ik heb gemaakt, voor dit doel althans. DupliFrames ziet er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit als Loft in MAX. In mijn script kun je bijvoorbeeld ook een met bones geanimeerde en geskinde character gooien en dat gaat ook goed. Als ik dit zo zie, kan dat niet met DupliFrames. DupliFrames lijkt ook curves nodig te hebben en dat maakt mijn script ook niks uit.
Sowieso is DupliFrames een praktische modelling-tool, terwijl mijn tool geen bruikbare models oplevert voor verdere bewerking of zo. Veel teveel polies en de mesh is te vies. Dat is dan ook niet het doel van SolidMotion. DupliFrames is dus best wel een heel ander ding, volgens mij.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:40:
[...]
Wow, dat ziet er mooi uit!
Kun je dit ook combineren met particles? Zoals een laag stof die nog even in de lucht blijft hangen op het moment dat er bijvoorbeeld een auto onder weg is gereden
Blijf vooral lekker doorgaan met dit soort dingen man, misschien is je duitse bedrijf wel geintresseert, of ben je daar nu klaar mee?

Nee, helaas, niet met particles. Het werkt alleen met objecten met constante topologie, oftewel, er mogen geen edges bijkomen of weggaan en de meeste particle systems maken constant nieuwe particles aan. Maar ook als dat niet gebeurde, heb je nog het probleem dat mijn script vereist dat er een edit mesh modifier aan het object toegevoegd moet kunnen worden en dat kan niet met particles. Of is er in nieuwe 3dsmax-versies iets om een particle system om te zetten naar een mesh?
Op het moment kopieert ie nog geen texture coordinaten, dat was ik vergeten en nu je het zegt, dat moet ik dus nog even toevoegen

, en dan istie dus gewoon gemapped. Echter, je moet je wel bedenken dat de texture gestretched wordt over de richting van de beweging.
Wow, die heb je erg mooi gedaan zeg! Vooral de grond er onder ziet er overtuigend uit. Zit daar een texture op, of buit je de ruis in global illumination uit voor deze look?
[
Voor 11% gewijzigd door
Oogst op 28-12-2005 12:10
]