[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

Prop die ik maakte voor een mod waar ik aan meewerk.

een HLD77, (met de kleuren van de 62-klasse)

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/TR/HLD77_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ziet er leuk uit! Wat is je polycount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+/- 5000 per trein. (hoort eigenlijk slechts 1 trein te zijn, maar vond het wel cool als er twee achter elkaar staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Ik kom er niet meer helemaal uit.. :| 8)7
Hier even een voorbeeldje (is niet het model waar het om gaat) van mijn probleem:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/uvw1.jpg
Voor zo'n soort vorm wil ik 2 textures hebben.. 1tje voor de platte boven en onderkant, en 1tje voor de zijkanten.
Als ik bij Unwrap UVW de flatten mapping gebruik dan krijg ik zoiets als op dit voorbeeld.
Hiermee kan ik die texture voor die platte boven en onderkant prima doen, maar kan ik dan ook al die losse stukjes verwijderen en dan nog een keer een unwrap ding over die doen?
Of hoe moet ik dit oplossen?
En hoe kan ik met multi-material twee textures op 1 model gooien? want dat moet ook nog.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met flatten mapping ga je groepen maken van vertexen die in hetzelfde vlakliggen. maar, met die ronde boord heb je geen vertexen die in hetzelfde vlak liggen. resutlaat, hij zal ze allemaal appart unwrappen.

wat ik zou doen is, je selecteerd 1 van de 4 zijden van je object, en je probeert Normal Mapping. (1 van de bovenste 3 opties van je venster zou het juiste resultaat moeten geven, maar het is telkens opnieuw zoeken welke :p).(je herhaalt dit voor je 4 zijden natuurlijk) het nadeel is dat je bij een "bocht" een kleine glitch kan hebben in je texture. Hangt natuurlijk af wat je wil gaan doen met je object.

proberen waard...

doylle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Anoniem: 3631 schreef op zondag 18 december 2005 @ 09:45:
Voor een ontwerpwedstrijd heb ik laatst deze render gemaakt: [afbeelding].

Omdat we door de jury zijn genomineerd mogen we over 3 maanden dit komen presenteren, en hiervoor zou ik graag ipv alleen stills ook een video renderen. Dit model is gemaakt en gerenderd in maya nu.

Heeft iemand ervaring met het renderen van een maya animatie IN een bestaande omgeving? Ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen, dus tips zijn erg welkom!!
Maya Live (zit bij unlimited) moet je hebben. Ik kan me herrinneren dat er op de documentation cd zelfs een eenvoudige tracking tutorial staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 145272 schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:32:
met flatten mapping ga je groepen maken van vertexen die in hetzelfde vlakliggen. maar, met die ronde boord heb je geen vertexen die in hetzelfde vlak liggen. resutlaat, hij zal ze allemaal appart unwrappen.

wat ik zou doen is, je selecteerd 1 van de 4 zijden van je object, en je probeert Normal Mapping. (1 van de bovenste 3 opties van je venster zou het juiste resultaat moeten geven, maar het is telkens opnieuw zoeken welke :p).(je herhaalt dit voor je 4 zijden natuurlijk) het nadeel is dat je bij een "bocht" een kleine glitch kan hebben in je texture. Hangt natuurlijk af wat je wil gaan doen met je object.

proberen waard...

doylle
Ja, maar ik bedoel, kan je ook zo met flatten mapping doen zoals ik deed en dan die losse dingen verwijderen, en dan weer een andere unwrap uvw modifier erover gooien voor die dingen die je verwijderd hebt?
Dus dat je 2 unwrap dinge voor 1 model hebt... kan dat? en hoe dan? en hoe kan ik dan instellen welke material voor welke van die unwrap dingen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55
Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/7633/treinlolwtfdezeisgek2yw.jpg

Deze is voor een school project, we moeten een animatie van een realistische trein maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 06:04
Pfff, photons... ik snap er de ballen van. Waarom blundelt het licht zo onder de voetjes van de glazen? Wie weet er een goede tutorial voor caustics icm brazil?

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s551813/albums/userpics/normal_Render11.jpg

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Herinner er me een in de documentatie van Brazil zelf? Al tijden niet meer met Brazil r/s gewerkt, maar volgens mij zat er een beste documentie bij :)

[edit]
Jullie al een keer wat gehoord van AnimationMentor? Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg! Kost wat (soort van heleboel... $14.000), maar dan heb je ook wat :D

[ Voor 42% gewijzigd door Neejoh op 19-12-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 13:30

pim

Als je voor veel Cash een buitenlandse opleiding doet, doe je het toch ook om andere reden zoals nieuwe mensen, andere cultuur etc..
In principe is dit nog steeds niet anders dan online tutorials met feedback van professionals.. maar iets mindere feedback kun je ook gratis krijgen via forums..

Of doe eens niet ;)

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 20-12-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 145272 schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:41:
Prop die ik maakte voor een mod waar ik aan meewerk.

een HLD77, (met de kleuren van de 62-klasse)

[afbeelding]
Erg mooi! Welke mod?

@
Plint schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:53:
@HaWver: Die renders van die kolommen die heb je nog van me tegoed.
Ben de laatste tijd met van alles en nog wat bezig --> behoorlijk wat afraffel-werk, waaronder die opdracht.
Zo erg dat ik ze niet durfte posten :P
Keej dan :Y)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:30

themeparktommy

Pretparkgek!

Hoi!

Daar ben ik weer.. de animatie van me coaster (achtbaan) wil nog niet echt lukken..
Ik heb wat screenies gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/3.jpg

Probleem zit hem in de rotate.. hij volgt de baan wel maar niet de curves die de baan maakt (banking)
Ik heb de baan zo gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/models/3dmax/batman/help/4.jpg

De hartline getekent, daar gaat de baan zo omheen draaien. Zoals te zien in het plaatje rechts.
De trein heeft de pivot bij de hartline zodat deze goed meedraait met de track.
Als ik animeren wil geef ik het treintje een path constraint met de hartlijn. Dan volgt die de baan wel maar wil dus niet banken.
Iemand een idee of hier een speciale plugin voor is? zo ja. weet iemand die misschien nog te vinden voor mij?
Vraagjes over het model mogen natuurlijk altijd gesteld worden..
De baan is gebasseerd op een bestaande baan.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Neejoh schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:27:
Herinner er me een in de documentatie van Brazil zelf? Al tijden niet meer met Brazil r/s gewerkt, maar volgens mij zat er een beste documentie bij :)

[edit]
Jullie al een keer wat gehoord van AnimationMentor? Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg! Kost wat (soort van heleboel... $14.000), maar dan heb je ook wat :D
Dat lijkt mij ook wel wat. Is dat serieus 14.000 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:00:
[...]

Dat lijkt mij ook wel wat. Is dat serieus 14.000 dollar?
Zo te zien wel.. dat wordt sparen he ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Dat is ongeveer 11.670 Euro of 1.670 Euro per deel.
Dat is best veel. Weet iemand of er andere online tutorials zijn voor 3D. Ik ben best bereid om bijvoorbeeld $200 neer te leggen als ik daarmee bijvoorbeeld een maand toegang krijg tot een hele reeks video tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Jongens, koop liever een paar goede boeken ofzo, eentje met schetstechnieken (conceptart), eentje met animatietechnieken (traditioneel, er is bij mijn weten een goed disney boek over de 12 animatie principes) en wellicht de Max/Maya/C4D/Blender Bible voor je applicatie naar keuze... Voor 200 euro kun je een jaar zoet zijn. Uiteindelijk komt het er toch vooral op neer om te doen, doen, doen.

Neem er de tijd voor, bewust. Ik krijg het idee dat veel mensen hier nog met de middelbare school bezig zijn, je kunt jezelf bijvoorbeeld voornemen om na 6vwo oid een jaar ertussenuit te doen om aan het einde van het jaar een filmpje (10 minuten oid) af te hebben. Zorg dan dat je er voor jezelf zoveel mogelijk uit haalt!
Na zo'n jaar heb je ws. ook geen enkel probleem met toelating voor animatie opleidingen (HKU?). En vergeet niet dat je applicatie als LAATSTE komt. Als jij traditioneel kunt animeren (i.e. modelleren, belichten, riggen en posen), is het slechts een kwestie van het programma onder de knie krijgen om vervoilgens al je kennis toe te passen!

maar 14.000 dollar ZONDER persoonlijk F2F contact vind ik zonde. 200 euro voor een setje videotutorials ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx
www.totalretribution.com. Mod gebaseerd op Rainbow Six. Site is offline atm, er zijn een paar grote changes op komst (oa een nieuwe site, vandaar).

doylle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:19

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

14.000.. hoe de fak komen ze er bij.........

hoop dat ze snel iets dergelijks rippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Rippen gaat niet lukken hoor :P Het is gewoon een persoonlijk ondersteunde opleiding.
pim schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 01:09:
Als je voor veel Cash een buitenlandse opleiding doet, doe je het toch ook om andere reden zoals nieuwe mensen, andere cultuur etc..
In principe is dit nog steeds niet anders dan online tutorials met feedback van professionals.. maar iets mindere feedback kun je ook gratis krijgen via forums..

( Tip: zoek eens naar Lynda op een Torrent site ;) )
Ben ik het gedeeltelijk mee eens... Ben ook druk op zoek naar een leuke stage in het buitenland, maar....
Ik zeg niet dat het ideaal is maar toch stiekem lijkt het me wel wat ;) Het is niet een opleiding van 3 jaar maar een soort van crash course waar je ontzettend snel ontzettend veel leert. De mentors waar ze het over hebben zijn bijv. Warren Trezvant (pixar), Victor Navone (pixar & andere), .... Dit zijn geen kleine namen in de industrie van animatie!
code:
1
2
3
4
5
6
7
Winter Term 2006 Class 1 Basic Foundations                $ 2,200.00
Spring Term 2006 Class 2 The Principles of Body Mechanics $ 2,200.00
SummerTerm 2006 Class 3 Introduction to Acting            $ 2,200.00
Fall Term 2006 Class 4 Advanced Acting Techniques         $ 2,200.00
Winter Term 2007 Class 5 Short Film Development           $ 2,700.00
Spring Term 2007 Class 6 Short Film Production            $ 2,700.00
Total Tuition and Fees                                    $14,210.00

In anderhalf jaar ben je dus klaar.

Ik heb er toch geen geld voor, zou persoonlijk ook liever neit over internet doen, maar toch vind ik het best leuk bedacht en uitgewerkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 20-12-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Ik ben eens begonnen aan de deuren van mijn mini, maar 'k zit nu met 't volgende probleem:
http://www.deviantart.com/view/26631164/
Zoals je ziet, zijn de deuren te gesmooth, terwijl ik de edges toch gechamferd heb! Ik begrijp niet goed hoe dit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mr_Kite schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:46:
Jongens, koop liever een paar goede boeken ofzo, eentje met schetstechnieken (conceptart), eentje met animatietechnieken (traditioneel, er is bij mijn weten een goed disney boek over de 12 animatie principes)
Heb je toevallig een titel van dat animatie boek van Disney ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Heaget schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:04:
[afbeelding]

Deze is voor een school project, we moeten een animatie van een realistische trein maken.
Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/6016/trein4highresolution8pk.jpg

Hier nog een update van de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
BtM909 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:55:
[...]

Heb je toevallig een titel van dat animatie boek van Disney ?
Jawel: The illusion of life en een klein voorproefje.

[ Voor 16% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 20-12-2005 14:41 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01
Ik heb het boek(je) Animatietekenen van Preston Blair. Te verkrijgen bij de meeste boekenmarkten. Hier staan ook die princiepes uitgelegd en achterin staat nog een lijstje van andere boeken (inclusief het disney boek).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik bedoelde inderdaad The Illusion of Life, dat is samen met Richard Williams' animator survival kit wel bijna verplichte literatuur. Deze boeken kun je overigens beter in het buitenland (amazon oid) bestellen, dan ben je aanzienlijk voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 13:30

pim

Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:51:
Dat is best veel. Weet iemand of er andere online tutorials zijn voor 3D. Ik ben best bereid om bijvoorbeeld $200 neer te leggen als ik daarmee bijvoorbeeld een maand toegang krijg tot een hele reeks video tutorials.
Zoals ik zei:

Wat zei je precies? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 20-12-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

eh? die dvds kosten anders ook 100 euro per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heaget schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:15:
[...]

[afbeelding]

Hier nog een update van de trein.
Ziet er al aardig uit, ben benieuwd hoe het er uit gaan zien nadat je het getextured hebt :)
Mr_Kite schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:52:
eh? die dvds kosten anders ook 100 euro per stuk?
Vandaar dat hij ook verwees naar minder legale wegen :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
@ Chester

Ik denk dat het na het texturen er niet meer uit ziet, omdat ik gruwelijk slecht in texturen ben :'( Maargoed ik ga me best doen :Y)

edit

Zo nog eventjes verder gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/5948/trein5highresolution9xu.jpg

En nog een Close-Up van het wiel.

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/2063/treinwiel15uk.jpg

En een wire, voor degene die het interresant vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/8794/treinwiel1wire1ac.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Heaget op 20-12-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

Modbreak:We zijn niet je persoonlijke helpdesk :/
Een subtiele kick mag pas na 24 uur

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 20-12-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Is onno van braam met z'n site gekapt?, kom er al een week niet op...
hebben jullie nog een vervanger voor hem? want de rest heeft alleen maar auto blueprints ik zocht een aantal van wapens oid

@Heaget
vind de spaken maar raar op die trein staan, hebben ze niet normaal veel dikkere spaken en de voorwielen verschillen meestal ook tegenover de achterste verder net werk!
Dat texturing probleem van je komt me bekend voor :+

[ Voor 39% gewijzigd door Jooz op 20-12-2005 18:48 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Liquid.. schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:46:
hebben jullie nog een vervanger voor hem? want de rest heeft alleen maar auto blueprints ik zocht een aantal van wapens oid
Niet gekapt,
www.onnovanbraam.com and blueprints.onnovanbraam.com are moving to new servers. Fear not, both websites should be up soon, with faster response, more bandwidth and (hopefully) no downtime.

December 4/5 2005

Onno van Braam

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 00:22
themeparktommy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:56:
Hoi!

Daar ben ik weer.. de animatie van me coaster (achtbaan) wil nog niet echt lukken..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb dan wel nog wel nooit iets geanimated in 3ds :)
maar ik denk dat als je het karretje 2 lijnen laat volgen, (1 tussen de rails, en 1 op anderhalve meter daar vandaan. dat het karretje dan wel draait.
zie Deze ontzettend mooie schets van wat ik bedoel :) (Rood zijn rails, groen en blauw zijn hulplijnen)

Doordat het karretje BEIDE lijnen moet volgen, moet het karretje ook wel draaien om ze beide te kunnen blijven volgen. :)

Dat lijkt mij althans de makkelijkste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
Heaget schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:20:
@ Chester

Ik denk dat het na het texturen er niet meer uit ziet, omdat ik gruwelijk slecht in texturen ben :'( Maargoed ik ga me best doen :Y)

edit

Zo nog eventjes verder gegaan.

[afbeelding]

En nog een Close-Up van het wiel.

[afbeelding]

En een wire, voor degene die het interresant vinden ;)

[afbeelding]
toon volledige bericht
Op zich ziet het er ok uit, alleen zijn die wielen niet VEEEEL te klein voor een stoomlocomotief!?!? :o
bovendien zitten ze normaal niet in een blokje gemonteerd maar aan veren :P De bovenkant van je loc vind ik prachtig maar de onderkant vind ik niks :/

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 20-12-2005 19:24 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
hehe het moet realistsich zijn, maar de verhouding etc hoeven niet te kloppen. anyway thx for the comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ook weer eens wat gedaan aan mn gitaar en mijn versterker:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/engl_maverick_merged.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Leuk! Al zien de draaiknoppen er nog een beetje te rond/speels uit. Nu nog een paar leuke textures/shaders er overheen en een goede belichting :)
Neem aan dat je het rooster met een alphamap gemaakt hebt (hoop ik voor je :D)?
Mr_Kite schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:53:
Ik bedoelde inderdaad The Illusion of Life, dat is samen met Richard Williams' animator survival kit wel bijna verplichte literatuur. Deze boeken kun je overigens beter in het buitenland (amazon oid) bestellen, dan ben je aanzienlijk voordeliger uit.
"How to Draw Comics the Marvel Way" vind ik ook verplichte kost! Onwijs handige tips, echt een aanrader.
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:51:
www.cg-academy.com kun je goede DVD's kopen (Afterburn Masters Boxset \o/), maar anders moet je ff op www.3dbuzz.com kijken.... Meeste VTM's zijn gewoon gratis te downloaden, maar als je $200 in de pot gooit krijg je nog veel en veeeel meer leuk spul :)
themeparktommy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:56:
Hoi!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Probleem zit hem in de rotate.. hij volgt de baan wel maar niet de curves die de baan maakt (banking)
Ik heb de baan zo gemaakt:
[afbeelding]

De hartline getekent, daar gaat de baan zo omheen draaien. Zoals te zien in het plaatje rechts.
De trein heeft de pivot bij de hartline zodat deze goed meedraait met de track.
Als ik animeren wil geef ik het treintje een path constraint met de hartlijn. Dan volgt die de baan wel maar wil dus niet banken.
Iemand een idee of hier een speciale plugin voor is? zo ja. weet iemand die misschien nog te vinden voor mij?
Vraagjes over het model mogen natuurlijk altijd gesteld worden..
De baan is gebasseerd op een bestaande baan.
toon volledige bericht
Een extreem alternatief zou Reactor zijn... Ik vind het gek dat het niet lukt met je Path Constraint, daar is dat ding tenslotte voor gemaakt :D Maar wordt je er gek van en wil je wat anders proberen kan je Reactor eens doorspitten :)

[ Voor 151% gewijzigd door Neejoh op 20-12-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

> kant00r <

3dsmax7 + maxwell beta + neatimage & photoshop

stoeltjes zijn overigens niet van mijzelf, maar van Mies, een leete architect/kunstenaar :)

ps. verschillende aanzichten gaat niet lukken, dit plaatje duurde al > 40 uur om te renderen, waarschijnlijk door alle glas & spiegels :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
40 UUR! Dat is wel super lang zeg, maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/3706/details7kp.jpg

Laatste update van mij vandaag. Klein wieldetail toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Heaget schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:44:
40 UUR! Dat is wel super lang zeg, maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit 8)7

[afbeelding]

zit jij op het grafisch lyceum utrecht
want die gasten moeten ook een trein bouwen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy

themeparktommy

Pretparkgek!

[afbeelding]

Eehm.. zit een trein niet op een spoor? zijn dit dan niet hele verkeerde wielen voor op een spoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 103571 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:15:
Hijs netjes maar ik vind de kleur en de lak niet zo mooi. :)
Ik heb de lak eens aangepakt, hoe is dit?
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/a3_voorkant2_klein.jpg
Wederom klikbaar voor 1024x768.

[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 21-12-2005 01:47 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

hm ja stukken beter
zo issie prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Ziet er goed uit, ik zou alleen even kijken naar de velgenkleur en ik mis de rubber randen om de ramen ? ziet er best wazig uit zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024

[afbeelding]

[mierenneukmodus]
moeten die drijfstangen niet precies aan de andere kant van de as? :?
nu zit het contragewicht en de drijfstang aan dezelfde kant...
ben bang dat deze loc zichzelf van de rails stuitert.
[/mierenneukmodus]

Verder ziet het er geweldig uit!

*Vince zou willen dat hij dit kon.*

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Acid_Burn schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:47:
[...]

[afbeelding]
Ik neem aan dat je m post voor C&C. Hierbij een paar dingetjes die ik zou doen:
- Probeer ook eens een HDRI mapje :)
- Misschien de gril aan de onderkant een beetje aanpassen.
- De sier strip aan de voorkant, heeft nog erg ronde lijnen. Misschien kan je de randen een beetje verscherpen met Chamfer. Ik denk dat ie dan een stukje minder CG oogt dan nu.

@ Vince: Google: Audi+A3+Video+Tutorial
veel succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 21-12-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-12-2005

[afbeelding]

Mooi gedaan! Toch vind ik de wielen ook iets te dun. En ik mis het randje aan de binnenkant van de wielen.

Afbeeldingslocatie: http://www.acmecompany.com/stock_thumbnails/11481.train_track_&_wheel.jpg

Maar toch erg vet, doe het je niet na _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Anoniem: 34043 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:37:
[...]

zit jij op het grafisch lyceum utrecht
want die gasten moeten ook een trein bouwen!!
Jawel daar zit ik op :o
themeparktommy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:50:
[...]

Ja ze moeten wel op een spoor komen, maar het is niet noodzakelijk dat hij echt in het spoor valt, want dit zijn close-ups maar in de animatie zie je het waarscheijnlijk niet eens..
.
[...]
Eehm.. zit een trein niet op een spoor? zijn dit dan niet hele verkeerde wielen voor op een spoor???
Hehe kan wel kloppen, maar het gaat er om dat het er mooi uit ziet, niet dat het allemaal levensecht is ;)

Anyway thx for alle comments, ik ga hem zeker nog showen als ie af is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Mr_Kite schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:53:
Zijn daar ook Nederlandse vertalingen van of dergelijke boeken in het Nederlands. Of zijn dit gewoon unieke boeken die alleen in het Engels te verkrijgen zijn.
Wat is er zo bijzonder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Liquid.. schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:46:
Zoals al gezegd is Onno van Braam niet gestopt maar toch, misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.special-warfare.net/data_base/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
ja onno doet het hier ook weer, maar bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:47:
[...]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/9127/a3voorkant29zq.th.jpg

Groen: deze rand hoort rond te zijn, bij jou is het een hoek.
Geel: Chamfer deze rand nog eens een keer, het hoort er wat strakker uit te zien
Wit: De 'crease' is hier veel te groot, maak em wat kleiner.
Rood: Deze hoeken horen niet rond te zijn, maar horen rechte hoeken te hebben.

Voor de rest ziet het er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Ik zit een beetje te stoeien met max om voor mezelf te beslissen waar ik in verder wil: maya of max.
Ik was bezig met de tutorial van oogst en daar vond ik dit in:
Voor maken van een raam gaan we 3d Studio's meest beruchte techniek gebruiken. Noobs vinden hem over het algemeen geweldig, ikzelf vermijd hem zoveel mogelijk: boolean.
nou komt de vraag, waarom zou hij dit willen vermijden? Ben dus een noob in max aangezien ik op het eerste gezicht geen nadelen zie van deze techniek. :) Dus waarom wel/niet?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Boolean zorgt er vaak voor dat je mesh nogal crappy word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:58:
Ik zit een beetje te stoeien met max om voor mezelf te beslissen waar ik in verder wil: maya of max.
Ik was bezig met de tutorial van oogst en daar vond ik dit in:

[...]

nou komt de vraag, waarom zou hij dit willen vermijden? Ben dus een noob in max aangezien ik op het eerste gezicht geen nadelen zie van deze techniek. :) Dus waarom wel/niet?
Boolean doet meestal je mesh vern**ken waardoor het er niet meer uit ziet als je gaat smoothen.
En er is verder helemaal niks mis mee. Als je een beetje max ervaring hebt dan kan je meestal snel de fouten zelf opruimen. Gaat meestal zelfs sneller dan dat je geen boolean zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik heb een klein testje gedaan met rigid bodies in blender, op zich wel leuk!
't Is maar een eenvoudig voorbeeld, maar aardig om eens mee te experimenteren. Morgen nieuwe versie uit!!!

Afbeeldingslocatie: http://extrapuur.nl/blender/dominoes.png
klik voor animatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Chester schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:07:
[...]

Boolean doet meestal je mesh vern**ken waardoor het er niet meer uit ziet als je gaat smoothen.
En er is verder helemaal niks mis mee. Als je een beetje max ervaring hebt dan kan je meestal snel de fouten zelf opruimen. Gaat meestal zelfs sneller dan dat je geen boolean zou gebruiken.
ok thanx, dat is duidelijk :) nu weet ik ook waarom mijn mesh zo naar zijn gort was in een ander model :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Mr_Kite schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:08:
't Is maar een eenvoudig voorbeeld, maar aardig om eens mee te experimenteren. Morgen nieuwe versie uit!!!

[afbeelding]
klik voor animatie
Nooit van rigid bodies in blender gehoord maar t is wel een cool filmpje!

* Begint net met zich te verdiepen in 3D

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 21-12-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Weet iemand een goede tutorial om in 3ds max (7) een 3d voorwerp realistisch op een (digitale) foto te krijgen? Waar dus ook goed wordt ingegaan op de belichting en de verhoudingen/perspectieven...

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 21-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Liquid.. schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:59:
Ziet er goed uit, ik zou alleen even kijken naar de velgenkleur en ik mis de rubber randen om de ramen ? ziet er best wazig uit zo ;)
Mja, ik had het eerst zoals in de tut, maar dan miste ik zeg maar het opgeplakte ruit effect. Nu is er inderdaad helemaal geen randje meer. Bij nadere bestudering van de foto's moet daar inderdaad nog een randje.
the raptor schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:33:
[...]

Ik neem aan dat je m post voor C&C. Hierbij een paar dingetjes die ik zou doen:
- Probeer ook eens een HDRI mapje :)
- Misschien de gril aan de onderkant een beetje aanpassen.
- De sier strip aan de voorkant, heeft nog erg ronde lijnen. Misschien kan je de randen een beetje verscherpen met Chamfer. Ik denk dat ie dan een stukje minder CG oogt dan nu.
veel succes :)
-Dit is belicht met een HDRI map :) Alleen bewust niet in de reflectie van de lak gezet omdat dat dus de vorige keer lelijk was.
- grill moet inderdaad wat rondere hoeken hebben daaronder
- Die sierstrip is toch aardig in de buurt hoor
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/sierstrip.jpg
Die blauwe van mij is uit een andere hoek, dus staat ie wat boller, maar die hoeken zijn deels rond, deels hoekig. Of bedoel je de randjes naar het verzonken deel toe? Daar zit al een chamfer op.
Chester schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Groen: deze rand hoort rond te zijn, bij jou is het een hoek.
Geel: Chamfer deze rand nog eens een keer, het hoort er wat strakker uit te zien
Wit: De 'crease' is hier veel te groot, maak em wat kleiner.
Rood: Deze hoeken horen niet rond te zijn, maar horen rechte hoeken te hebben.

Voor de rest ziet het er netjes uit :)
Groen: Inderdaard. Alleen een chamfer is daar niet aan de orde, moet rond worden zie ik nu.
Geel: zit al helemaal gechamferd. Eens kijken of ik die wat krapper krijg.
Wit: Check!
Rood: Door de blueprint misleid, daar staan de ronde hoeken wel op, maar dat is het raamrubber :P Dakstijl loopt inderdaad recht door tot aan de naad van de motorkap.

Bedankt voor de C&C's, door al dat gepiel zie je soms je eigen fouten niet. Ik zal er weer eens aan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
-DG- schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:35:
Weet iemand een goede tutorial om in 3ds max (7) een 3d voorwerp realistisch op een (digitale) foto te krijgen? Waar dus ook goed wordt ingegaan op de belichting en de verhoudingen/perspectieven...
Camera tracking in de standaard MAX tutorials/documentatie al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Neejoh schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:39:
[...]

Camera tracking in de standaard MAX tutorials/documentatie al bekeken?
Nee ik heb geen standaard MAX tutorials/documentaties
spoiler:
omdat ik hem via een minder legale weg heb. :D :X

Weet iemand er dan dus goede tutorials over?

[ Voor 7% gewijzigd door -DG- op 21-12-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:01
Als jij de trial van 3Ds max download kan je ook alle tut's en helpfiles downloaden. Dus ff naar de discreet/autodesk site, en dan ff aanmelden. Krijg je een link toegestuurd en daar staan de help files en de tut files.

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 21-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
@ Acid_Burn,
Zo te zien moet je die bumper-lijst nog kniven en op bepaalde plekken omhoog halen en campferen ( als dat zo in max heet, C4D is het edge-bevel) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

[afbeelding]
klik voor animatie
digitale domino-d-day! woohoo! inclusief extragratis dode mus!

k ik liet me even gaan, maar ziet er cool uit. kan zoiets niet ook met reactor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Jazeker, zoiets kan ook met Reactor, maar Blender is gratis :)

Overigens 2 tutorials voor rigid bodies in blender (2.40):
Documentation wiki
Video Tutorial

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit de "what is new" door te nemen van 3dsmax 8, ik moet zeggen dat er wel leuke/handige dingen in zitten. Scene states, het fur/hair, en nog wat handige dingen.

specs

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dat gaat in blender een stuk beter dan met Reactor/max. Die laat nogal een steek vallen. Of het gaat door elkaar heen, of het valt niet snel genoeg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Acid_Burn schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:01:
Mja, ik had het eerst zoals in de tut, maar dan miste ik zeg maar het opgeplakte ruit effect. Nu is er inderdaad helemaal geen randje meer. Bij nadere bestudering van de foto's moet daar inderdaad nog een randje.
[...]
Bedankt voor de C&C's, door al dat gepiel zie je soms je eigen fouten niet. Ik zal er weer eens aan werken :)
Vanuit een andere hoek ziet hij er inderdaad beter uit.
Zelf ben ik een fan van mono HDRI mapjes. Kan je ook eens proberen. Zwarte lak en een grijstinten HDRI map. Ziet er altijd leuk uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.org/FINAL%20render%20small.jpg Is niet de laatste goede versie, maar wel een leuk idee van HDRI mogelijkheden.

Hiermee heb ik meegaan aan de 3D contest van inmiddels 2 edities geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Heuving op 22-12-2005 11:29 ]

• ZipoBibrok5-108
... Morgen nieuwe versie uit!!! ...
Mooi, zit ik al een tijd naar uit te kijken maar hoe weet je dat zo zeker als ik vragen mag?
ik kan er op elysiun en blender.org niks over vinden.

Anoniem: 105830

ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:34:
[...]

Mooi, zit ik al een tijd naar uit te kijken maar hoe weet je dat zo zeker als ik vragen mag?
Is afaik te lezen in de news sectie op Elysiun.

Maar 2.40 is nu alweer hardstikke oud joh :P ;)

Als je echt bij wilt blijven dan gebruik je Orange Blender met ondersteuning voor gelayerde materialen (waarmee je eindelijk echt ingewikkelde en realistischere materialen kan maken) en de nieuwe node editor in aanbouw (screenshot).

• Mr_Kite

Mr_Kite

ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:34:
[...]
Uit de mond van kaito (=Ton) zelf, ik zit de laatste dagen regelmatig in #blendercoders, waar het releaseteam hard bezig is met de voorbereidingen.

edit: je screenshot/theme is wel wat erg donker, Aardbei! hier een ander mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/471/nodeeditorbeta2kf.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_Kite op 22-12-2005 16:28 ]

• Chester
  • Niet online
Ben maar eens begonnen met het maken van een showroom voor mijn SLR :)
Een eerste wipje:
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/361/wip16rq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/5353/wip27uo.th.jpg

Het is nog een beetje donker, dat komt omdat er naast GI geen lichtbronnen zijn. Ga pas met de verlichting beginnen nadat ik de lampen gemodeld heb.

Anoniem: 93354

Ik heb een ufo gemaakt :) ziet er allemaal niet zo geweldig uit (vooral de belichting niet, maar ik had geen idee hoe ik het beter kon krijgen) maarja.

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9983/droid6ly.jpg

• Menesis
Chester schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:58:
Ben maar eens begonnen met het maken van een showroom voor mijn SLR :)
Een eerste wipje:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het is nog een beetje donker, dat komt omdat er naast GI geen lichtbronnen zijn. Ga pas met de verlichting beginnen nadat ik de lampen gemodeld heb.
ziet er zeker netjes uit, maar zou je niet eerst even de SLR zélf afmaken :Y)

Mixed Reality dev

• Chester
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:33:
[...]

ziet er zeker netjes uit, maar zou je niet eerst even de SLR zélf afmaken :Y)
Nah, heeft geen haast :)

• Mr_Kite

Mr_Kite

Jaaaa! Download Blender 2.40 _/-\o_ :9~
bekijk de nieuwe features

en een Quickstart Guide voor de nieuwkomers :)

[ Voor 67% gewijzigd door Mr_Kite op 23-12-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
De updates van Blender zien er interessant uit, erg leuke features voor een gratis 3d pakket.

Eindelijk een update aan mijn kant, ben vaak te veel met renderen bezig dat ik vergeet om verder te gaan met het modellen.

Ik heb de voorkant veranderd. Mistlampen maak ik binnenkort.

Gedaan in 3dsmax+Vray, renderen duurde 40 minuten.

Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/28.jpg

Ik heb ook m'n portfolio afgemaakt en een domein naam gekocht.
Misschien kan hij worden toegevoegd in de startpost?
Je kunt hem hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb weer even een paar (simpele) vragen

1. als je een standaardvorm maakt zoals een box dan zit de origine van je x,y en z assenstelsel voor het verschuiven/draaien e.d. in het midden van dat ding. Als je d'r een editable poly van maakt dan blijft hij daar zitten. Is het mogelijk een vertex oid aan te geven als beginpunt? Ik ben bezig met een gebouw en ik moet nogal wat kopieren en dat wil ik bijvoorbeeld 3 meter hoger hebben. Er is met een beetje rekenwerk wel uit te komen maar 't zou makkelijker zijn als ik dat punt kon veranderen

2. Als ik een target spot oid in m'n scene neerzet en de multiplier goed zet dan wordt m'n scene heel erg donker en kan ik d'r amper nog in werken. Maar ik wil niet elke keer de lamp weggooien. "on" uitzetten werkt niet en iets anders kan ik niet vinden.

Als ik tevreden met m'n werk ben zal ik wel ff wat plaatjes hier neerzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 23-12-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Juggernaut schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:13:
Ik heb weer even een paar (simpele) vragen

1. als je een standaardvorm maakt zoals een box dan zit de origine van je x,y en z assenstelsel voor het verschuiven/draaien e.d. in het midden van dat ding. Als je d'r een editable poly van maakt dan blijft hij daar zitten. Is het mogelijk een vertex oid aan te geven als beginpunt? Ik ben bezig met een gebouw en ik moet nogal wat kopieren en dat wil ik bijvoorbeeld 3 meter hoger hebben. Er is met een beetje rekenwerk wel uit te komen maar 't zou makkelijker zijn als ik dat punt kon veranderen

2. Als ik een target spot oid in m'n scene neerzet en de multiplier goed zet dan wordt m'n scene heel erg donker en kan ik d'r amper nog in werken. Maar ik wil niet elke keer de lamp weggooien. "on" uitzetten werkt niet en iets anders kan ik niet vinden.

Als ik tevreden met m'n werk ben zal ik wel ff wat plaatjes hier neerzetten :)
1. Zie 3de tabblad, de hiërarchie tabblad. Het ding waar je het over hebt heet pivot, in de hiërarchie tabblad heb je een aantal opties om het van positie te veranderen en weer te centreren.

2. Klik op je perspective viewport's titel(grijze tekst) met de rechtermuisknop, kies dan configure en vink default lights aan, aan de rechterkant zodat je een standard belichting krijgt in de viewports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Yanik schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:35:
De updates van Blender zien er interessant uit, erg leuke features voor een gratis 3d pakket.

Eindelijk een update aan mijn kant, ben vaak te veel met renderen bezig dat ik vergeet om verder te gaan met het modellen.

Ik heb de voorkant veranderd. Mistlampen maak ik binnenkort.

Gedaan in 3dsmax+Vray, renderen duurde 40 minuten.

[afbeelding]

Ik heb ook m'n portfolio afgemaakt en een domein naam gekocht.
Je kunt hem hier vinden.
Ziet er weer mooi uit :) Ik vind je autolak wel mooi gelukt. En met dit perspectief lijkt de achterkant ook veel beter, het lijkt niet meer alsof ie zweeft.
Je site is ook mooi geworden vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Yanik schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:35:Ik heb ook m'n portfolio afgemaakt en een domein naam gekocht.
Je kunt hem hier vinden.
done :7

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Juggernaut: Vraag 2: CTRL + L :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedankt, dat werkt ook prima. Yanik ook bedankt natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.uberwankor.nl/render.jpg

mijn prutswerkje. Een appartementgebouw. Overgenomen vanaf bouwtekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Juggernaut schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:47:
[...]

mijn prutswerkje. Een appartementgebouw. Overgenomen vanaf bouwtekeningen.
Pruts?????

kzit met een nogal moeilijk uit te leggen probleem , elke keer als ik een object maak met veren of dampers (3ds max) gebruik ik punten om ze aan vast te hangen , kheb da meestal ook de neiging om die punten en veren te kopieren om een 2de veer aan te brengen maar als ik dat hele object(inclusief veren) group of kopieer dan beginnen die veren te verspringen
:
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/voor_dupli.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/na_dupli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

Anoniem: 161585 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:11:
[...]

Pruts?????

kzit met een nogal moeilijk uit te leggen probleem , elke keer als ik een object maak met veren of dampers (3ds max) gebruik ik punten om ze aan vast te hangen , kheb da meestal ook de neiging om die punten en veren te kopieren om een 2de veer aan te brengen maar als ik dat hele object(inclusief veren) group of kopieer dan beginnen die veren te verspringen
:
[afbeelding]
[afbeelding]
opzich gebruik je je veren en dampers toch niet "dynamisch"? Je kan dan beter een mesh ervan nemen ipv het dynamische object dat 3dsmax maakt.
bovendien is het slim om je object te groeperen, wie weet werkt het (don't blame me if I'm wrong ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:10:
[...]

opzich gebruik je je veren en dampers toch niet "dynamisch"? Je kan dan beter een mesh ervan nemen ipv het dynamische object dat 3dsmax maakt.
bovendien is het slim om je object te groeperen, wie weet werkt het (don't blame me if I'm wrong ;p)
de veren en dampers bestaan toch enkel in dynamisch???
kheb het uiteindelijk maar zonder punten gedaan , das veiliger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Hier nog een update van m'n mini:
http://www.deviantart.com/view/26795064/
Het exterieur is nu bijna gedaan denk ik. Alleen die verdomde scheidingslijn tussen vensters en carosserie :/ Oja, en er ontbreken nog wielen, maar daar ben ik me bewust van (duh!:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keutel
Hey, Ik ben echt helemaal nieuw met het 3d gebeuren en ik dacht laat ik ook eens wat proberen te maken. Dus ik probeer een bootje te maken. Ik vind het er opzich nog wel grappig uit zien maar zit toch met een vraag.
Zie hier het bootje:
Afbeeldingslocatie: http://84.87.222.69/max/boot.jpg

Hoe krijg ik het huisje op de boot ook zo glad als de onderkant? Niet die lelijke hoeken dus.
Met meshsmooth (zoals de onderkant) wordt het maar een gaar geval.
Ik las iets over Chamfer, maar daarmee wordt het niet echt gladder (of ik doe het verkeerd.)
Hoe kan ik dit het beste doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
als je in editable poly werkt, moet je de edges van de hoeken chamferen op een hele kleine waarde en dan een turbosmooth eroverheen gooien. dan blijven de hoeken redelijk csherp, en de rest wordt mooi glad ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keutel
Das pas een reactie snelheid! Thnx ga het proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Anoniem: 161585 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:26:
[...]

de veren en dampers bestaan toch enkel in dynamisch???
kheb het uiteindelijk maar zonder punten gedaan , das veiliger .
Hij bedoelt dat jij die veren en dampers als model tools gebruikt. Daar zijn ze niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:06:
als je in editable poly werkt, moet je de edges van de hoeken chamferen op een hele kleine waarde en dan een turbosmooth eroverheen gooien. dan blijven de hoeken redelijk csherp, en de rest wordt mooi glad ;)
Maar dat bedoeld hij waarschijnlijk niet ;)
Selecteer de poly's die hoekig zijn en maak ze onderling dezelfde smoothinggroup (kan in poly en in mesh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb weer het 1 en ander aangepast naar aanleiding van het commentaar hier:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/a3_voorkant3_klein.jpg

o.a.
Raamstijl bijgewerkt
grill aan de onderkant afgerond
naden smaller gemaakt
Beschermstrip scherper gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:25:
[...]

Hij bedoelt dat jij die veren en dampers als model tools gebruikt. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
maar hoe kan je dan veren maken die daar wel voor gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 00:22
Acid_Burn schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:21:
Ik heb weer het 1 en ander aangepast naar aanleiding van het commentaar hier:
[afbeelding]

o.a.
Raamstijl bijgewerkt
grill aan de onderkant afgerond
naden smaller gemaakt
Beschermstrip scherper gemaakt
Ziet er goed uit :)
alleen staan er voor zover ik weet nooit klinkers op het kenteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ice_Blade schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:35:
[...]

Ziet er goed uit :)
alleen staan er voor zover ik weet nooit klinkers op het kenteken ;)
Bij het koningklijk huis wel ;) (AA) en Militaire voertuigen (KO). Maar ik heb bewust geen bestaand kenteken genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 00:25
waar zijn je ruitenwissers en sproeiers? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 25-12-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keutel
Neejoh schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:21:
[...]

Maar dat bedoeld hij waarschijnlijk niet ;)
Selecteer de poly's die hoekig zijn en maak ze onderling dezelfde smoothinggroup (kan in poly en in mesh)
Thnx mate! dit is wat ik zocht :>
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.