En nu? Nu kan ik zeker ook nog eens 4 cent per gesprek gaan betalen omdat het starttarief niet meer gratis is vanaf februari.
Wat gaan we hier nu mee doen?
Wat gaan we hier nu mee doen?
Lekker!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Lekker!
Ik heb wanadoo adsl en telefonie per 29 december aangevraagd en heb net even gebeld met de klantenservice en die zeiden mij dat dat start tarief er altijd al geweest is en dat het dus voor oude en nieuwe abonnees geldtNapsju schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:35:
En nu? Nu kan ik zeker ook nog eens 4 cent per gesprek gaan betalen omdat het starttarief niet meer gratis is vanaf februari.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22
Ben ook "not amused" Even kijken, in ieder geval gezichtsverlies voor Wanadoo. Dat is niet goed.Napsju schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:35:
Wat gaan we hier nu mee doen?![]()
enArtikel 2 Algemeen
(2.2) Wanadoo heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Wanadoo zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Wanadoo, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.
Juridisch zullen ze het ongetwijfeld dichtgetimmerd hebben maar de hele aantrekkingskracht van de telefonie zat 'm in de flat-fee en die gooien ze nu het raam uit. Ga zo door en ik flikker Wanadoo aan het eind van dit jaar ook het raam uit.Artikel 10 Kosten
(10.1) Tenzij anders vermeld, zijn de door Wanadoo gehanteerde prijzen uitgedrukt in euro, inclusief BTW en exclusief eventuele andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen. De Klant is de volgende vergoedingen verschuldigd voor de Diensten:
a. Eenmalige aansluitkosten indien van toepassing;
b. Een vaste prijs per maand voor het abonnement;
c. Eventuele variabele kosten gebaseerd op gebruik;
d. Eventuele kosten in verband met het Modem, zoals bepaald in artikel 8.
(10.2) De Overeenkomst wordt aangegaan op grond van de daarbij vermelde tarieven als bedoeld in sub a. en b. en met inachtneming van specifieke actievoorwaarden. De actuele tarieven voor de variabele kosten genoemd in sub c. welke van tijd tot tijd kunnen worden aangepast, zijn te raadplegen op de website van Wanadoo.
[ Voor 8% gewijzigd door markmart33 op 05-01-2006 13:15 ]
Ik heb hier nog wat info van 29 november 2005 die niet overeenkomt met de uitspraak van de klantenservice.bAdmuTs schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:53:
[...]
Ik heb wanadoo adsl en telefonie per 29 december aangevraagd en heb net even gebeld met de klantenservice en die zeiden mij dat dat start tarief er altijd al geweest is en dat het dus voor oude en nieuwe abonnees geldt. Vind het alleen raar dat ze dat nu pas zo op hun site vermelden
Kijk gewoon je oude facturen na dan zie je ook dat ze het nooit berekend hebben, zal wel weer 1 of andere kneus geweest zijn bij de helpdesk waarvan er helaas zoveel zitten.Compunologist schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:14:
[...]
Ik heb hier nog wat info van 29 november 2005 die niet overeenkomt met de uitspraak van de klantenservice.![]()
[afbeelding]
Anoniem: 161862
Eigenlijk zit 'm daar al de kneep. Toen ik dat voor de eerste keer zag, dacht ik: "ik wil helemaal niet zien dat elk lokaal/interlokaal gesprek 0.00 euro is want dat zit in mijn abo. Daarom heet het ADSL Family+Telefonie en niet ADSL Family zonder telefonie". Ik wil alle gegevens van een gesprek zien behalve die 0.00 euro. Lokaal gesprek 0.00 euro betekent voor mij: "oh, ze willen er binnenkort geld voor gaan vragen"Anoniem: 161862 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:18:
... de factuur specificatie van januari gezien en daar staat bij alle lokale gesprekken 0.00 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Compunologist op 05-01-2006 13:41 ]
Ik heb nu nog steeds geen internet. Ik kreeg nog een brief gedateerd op 25 december, dat door een technische storing het nog 1 a 2 weken ging duren. Daarbij stond dat ik 25 euro tegemoetkoming zal krijgen omdat het dus al meer dan een maand duurt. Tot op heden heb ik echter nog niks gehoord en ik vertrouw het natuurlijk niet. Gister eens gebeld om te kijken hoe de zaken ervoor staan, resultaat 0. Er was een probleem bekend (casus) maar de medewerker kon niets melden over wat eraan gedaan wordt, noch op wat voor termijn, noch door wie. Hij speculeerde dat de KPN er nu wat aan moet doen op hun aansturen en dat dat wel even kan duren.Initial G schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:29:
Ik had dus al 1,5 week het probleem dat ik niet kon internetten met de livebox. Het eerste contact met de helpdesk resulteerde in een conclusie dat het ofwel een administratief probleem was, ofwel een technisch probleem in de centrale. Vandaag werd ik erover teruggebeld (2e lijns) "het is nu opgelost, veel plezier ermee". Dus ik maar ff proberen maar ik heb nog exact hetzelfde probleem. Het enige wat er gebeurd is (en dat heeft de 1e lijns helpdesk gedaan waarschijnlijk) is dat administratief mijn status nu als afgerond staat (sinds 16-12). Facturatie is dus begonnen.
Dus ik weer bellen, kreeg ik (binnen een minuut) een wat onbeschofte 1e lijn medewerker aan de lijn, die me niet goed liet uitpraten. Hij zei dat ik eerst maar eens een correct uitgevoerde reset moest doen en als dat niet werkte ik maar weer moest bellen. Dus ik uitvoerig dat ding resetten en de hele installatie "vers" uitgevoerd. Resultaat: geen verandering.
Weer gebeld kreeg ik (weer direct) een half onverstaanbare surinamer aan de lijn, maar deze was wel netjes. Alles weer uitgelegd, na een paar software checks van zijn kant (inbelverbinding, modem firmware, security settings van de inetverbinding) natuurlijk zonder resultaat, deed hij een "MRT" die uitwees dat ik geen ADSL-lijn had. Hij heeft nog even overlegd met een 2e lijns mevrouw die mij eerder gebeld had om te zeggen dat alles werkte en het ontbreken van een ADSL-lijn/verbinding is nu geidentificeerd als het probleem (dat was bij het allereerste contact waarschijnlijk ook al te zien voor hun, omdat er niets is veranderd) en wordt "met spoed" doorverwezen naar de 2e lijn.
Ik heb dus geen lijn, maar het modem connect wel en krijgt trainingswaarden. Maar weer ff afwachten.
(ohja, nu helaas wel al in totaal voor 8 euro gehelpdeskt.)
Wat ik heb gedaan nadat mijn telefonie 3 keer na persoonlijk contact met verkoop niet door is gekomen is blijven bellen met de verkoop, 0800-8048. Ten eerste kost het je dan geen geld en ten tweede tref je ooit een keer een medewerker die er verstand van heeft en wel iets kan regelenInitial G schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:48:
[...]
Ik bid nu dat ik voor februari verbinding hebIs er nog iets wat ik kan doen?
The Unpredictable Striker!
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ik heb zojuist gebeld met Wanadoo Helpdesk. De medewerker die sprak wist van niets en ik moest hem wijzen op de pagina van Wanadoo. Hij ging het direct navragen en kwam even later terug met de mededeling dat er sprake is van een wijziging van de Algemene Voorwaarden en dat ik het telefonie-abonnement kan opzeggen. Hij gaf ook aan dat ik op de hoogte gesteld had moeten worden d.m.v. een brief danwel e-mail. Aangezien ik niets ontvangen heb, vroeg ik hem wanneer deze verstuurd is.objectief2 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:17:
Wat betreft dat starttarief per 1 februari 2006 het volgende:
Me dunkt dat de mensen die reeds een werkende telefonieaansluiting hebben zonder moeite van telefonie afkunnen indien gewenst. Het is immers een verandering in de voorwaarden, want op het moment van afsluiten was het starttarief gewoon GRATIS. Hoe dan ook blijft het een miezerige streek en het beschaamt mijn vertrouwen in Wanadoo wel behoorlijk.
Het is niet helemaal een alternatief maar KPN heeft wel iets dergelijks.SYQ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:58:
wat een gore![]()
opzeggen lijkt me uiteraard mogelijk, maar bestaat er dan een alternatief ??? dus wanadoo 20mbit behouden, maar gratis telefonie elders voor een vast bedrag pm
[ Voor 16% gewijzigd door Mouse! op 05-01-2006 15:00 ]
......
zal vast niet mogelijk zijn met kpn belbudget, en terug naar belbasis zal wel weer geld kosten (geswitched naar belbudget toen we wanadoo kregen)Het is niet helemaal een alternatief maar KPN heeft wel iets dergelijks.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1148169/sc=f883bc
[ Voor 46% gewijzigd door SYQ op 05-01-2006 15:05 ]
Anoniem: 72703
Ik heb gebeld met de verkoop en die telefoon geldt alleen bij nieuwe klanten (dus XS4All, Casema etc). Ik heb niet doorgevraagd hoe het dan zit met de mensen die (via kpn) al bij Wanadoo zaten, maar in het geval je alleen telefonie hebt (genomen) geldt het niet. Ze zei dat het modem wat je 'vroeger' gratis kreeg (de ST510) toen als welkomstcadeau gold, dus voor mij zat er verder niks inBBrunekreeft schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:28:
Misschien iets voor de startpost: Er is een nieuwe actie.
Je krijgt nu een Philips DECT telefoon cadeau bij Wanadoo ADSL Family + Telefonie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1020 Kb DownStream 14720 Kb Afname Dichtbij : 30.3 (dB) Ver weg : 10.8 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 12 (dB) HEC-teller 547 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 45 ES-teller van 1 dag 0 |
Wanna play?
En 29,95 ipv 27,50. Had ik het nu gisteren maar aangevraagd.....BBrunekreeft schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:28:
Misschien iets voor de startpost: Er is een nieuwe actie.
Je krijgt nu een Philips DECT telefoon cadeau bij Wanadoo ADSL Family + Telefonie.
PSN: Shiver23
slimmehotspot.nl
Dat denk ik ook, maar aan de andere kant: nu starttarieven, straks gesprekskostenxdc schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:21:
andere kant denk ik , hoeveel geld is dat nou al die starttarieven , hoogstens paar euro per maand.
maar de gang van zaken is gewoon niet netjes...
Anoniem: 163472
Ik heb er net naar gekeken en het waren bij mij er afgelopen maand precies 50Mashadar schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:57:
Ik zou niet weten hoeveel gesprekken ik voer per maand. Stel dat je 50 keer belt => 50* 0,04 = 2 euri.
kun je toch al snel een uur voor onder de hete douche staanwilko2 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:20:
Wow man. 2 euro. Dan eet je een quarterpounder per maand minder.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Voor mij is het meer de manier waarop het gaat. Ik ben overgestapt in november en heb gekozen voor gratis telefonie, om er nu op deze manier achter te komen dat dat gewoon gelul is.DinoPK schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:18:
Toch grappig dat hier nog steeds geen startkosten verrekend worden: http://www.wanadoo.nl/ads...y_telefonie_bestaand.html
Overigens reageert men hier wel erg overdreven op de prijsverhoging. Natuurlijk zou het niet mogen dit stiekeme gedoe, maar het scheelt in de praktijk echt niet super veel in de kosten. 2 euro per maand komen de meeste mensen niet eens aan. Tuurlijk is VoIP goedkoper, maar overdrijven is soms ook een kunst (net zoals ik het gewoon geneuzel vind als mensen 'maar' 1700Kpbs halen ipv de maximale 2000Kbps, en daar gigantisch over klagen en dreigen met opstappen...)
Anoniem: 103367
[ Voor 22% gewijzigd door kadoendra op 05-01-2006 19:29 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Anoniem: 161430
k thanksBiposto schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:37:
CRC errors komen 9/10x door duplex mismatch. Kaarten op auto/auto bv. Gewoon je kaart hard op 100FDX zetten.
CRC zijn datapakketten die incorrect over je DSL verbinding zijn gegaan en dus opnieuw verzonden zijn. Je moet je hier niet druk om maken bij een snelle DSL verbinding. Zou Wanadoo jou lijn op 4Mbps zetten heb je er waarschijnlijk nihil omdat je dan maar 20% van de maximale capaciteit van die lijn gebruikt.zw0lsman schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:25:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 2 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
ERG leuk allemaal, maar had dat ding 25 uur aanstaan, en had toen al 1700 CRC fouten. Ik download wel met een goeie 2MB/sec maar waardoor komen al die CRC fouten? En waar hebben ze invloed op?
Lijkt mij lastige opgave als het over een DSL verbinding gaat en niet over ethernetBiposto schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:37:
CRC errors komen 9/10x door duplex mismatch. Kaarten op auto/auto bv. Gewoon je kaart hard op 100FDX zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 20:17 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Staat in de startpost (Nou ja, de 2e
Staat er nu ook in.Napsju schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:38:
Kun je dan ook gelijk even over dat starttarief gaan babbelen?
Dit geldt alleen voor abonnementen die na 2006 worden afgesloten !!!Mashadar schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:32:
[...]
Voor mij is het meer de manier waarop het gaat. Ik ben overgestapt in november en heb gekozen voor gratis telefonie, om er nu op deze manier achter te komen dat dat gewoon gelul is.
Het is prima dat je als bedrijf een prijsverhoging wil doorvoeren, maar doe dit aan het einde van het (jaar)contract. Trouwens 2 euro bovenop de 5 euro is een flinke verhoging!
[ Voor 3% gewijzigd door danda op 05-01-2006 23:09 ]
Nou ik zal je eerlijk zeggen: ik ben er zo verheugd over. Ik stel op diverse fora dezelfde vraag en niemand wist hetLizard schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:30:
[...]
Staat in de startpost (Nou ja, de 2e)
Maar het mag wel iets vriendelijker hoor...
[...]
Staat er nu ook in.
Anoniem: 126051
Sinds vanmiddag werkt bij mij de nummerherkenning voor uitgaande telefoontjes.Compunologist schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:01:
Voor iedereen die problemen heeft met uitgaande nummerherkenning:
[...]
Het is maar dat je het weet...
snik... droogt z'n traantjes opdanda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:52:
[...]
Dit geldt alleen voor abonnementen die na 2006 worden afgesloten !!!
Abonnementen die voor 2006 in de AKTIEPERIODE waren afgesloten blijven gewoon onder die voorwaardem bestaan DUS: geen STARTKOSTEN telefonie, 5 euro per maand i.p.v. 6 euro, het hele pakket kost bij ons 2 euro minder per maand ! En sommigen hebben zelfs een IPOD SHUFFLE of 99 euro korting gekregen op de abo. kosten.
dus niet huilen
......
Ik zal vast een voorbeeldbrief voor Wanadoo opstellen zoals ik die graag zou ontvangen per e-mail:Mouse! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:28:
[...]
snik... droogt z'n traantjes op
Waar heb jij deze wijsheid vandaan? Ik heb begrepen van de helpdesk dat iedereen aan het starttarief moet!
Zoiets?Geachte heer/mevrouw,
Wellicht heeft u via de media vernomen dat wij ons genoodzaakt zien het starttarief voor nationale gesprekken te verhogen van € 0,00 naar € 0,04. Dit geldt echter alleen voor nieuwe abonnementen en niet voor abonnementen die zijn afgesloten vóór 2006. Wij betreuren het indien u zich door de recente berichtgeving voelt misleid.
Onze excuses voor de ontstane verwarring,
Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Wat houd deze SNR in dan? Is deze waarde te verbeteren op de een of andere manier?bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:15:
[...]
CRC zijn datapakketten die incorrect over je DSL verbinding zijn gegaan en dus opnieuw verzonden zijn. Je moet je hier niet druk om maken bij een snelle DSL verbinding. Zou Wanadoo jou lijn op 4Mbps zetten heb je er waarschijnlijk nihil omdat je dan maar 20% van de maximale capaciteit van die lijn gebruikt.
Nu gebruik je hem bijna 100% waarschijnlijk en dan kan er wel eens iets niet goed overkomen. Echter valt 1700 in het niets als je bedenkt dat je wellicht een 10.000 voud daarvan hebt verzonden en/of ontvangen. Die 1700 is wellicht 0.01% van alle pakketten als het al niet 0.001% is.
Mocht het aantal errors in een korte tijd met te-veel oplopen zal je modem vanzelf de lijn platgooien en hem opnieuw (op iets lagere snelheid) verbinden om het te voorkomen. Gezien je SNR van maar 2dB zou dat best wel eens kunnen gaan gebeuren. Blijf dan niet je LB herstarten want dan kom je in een circel terecht nattuurlijk wat je kan blijven herhalen.
Errors krijg je ook in overvloeden als je het niet correct/optimaal aansluit. Modem achter een lange verlengkabel in plaats van netjes bij de hoofdaansluiting of een aftakking aangesloten naar een (ongebruikte of gebruikte) aansluiting in huis etc.
Je hoeft niets te doen!Compunologist schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:41:
[...]
Ik zal vast een voorbeeldbrief voor Wanadoo opstellen zoals ik die graag zou ontvangen per e-mail:
[...]
Zoiets?
[ Voor 4% gewijzigd door danda op 05-01-2006 23:15 ]
Er staat toch in de voorwaarden dat ze zomaar veranderingen mogen doorvoeren? Waarom zou dit niet gelden voor een "actieperiode"?danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:13:
[...]
Je hoeft niets te doen!
Het starttarief geldt niet voor jou en anderen die in de aktieperiode 2005 het abo hebben afgesloten.
Mochten de kosten toch berekend worden, dan wijs je hun op de papieren overeenkomsten die je per post heb gehad na afsluiten van het abonnement en betaal je de starttariefkosten niet (die heb je wel bewaard he?). Je hoeft je abo niet op te zeggen (zou zonde zijn want wanadoo is echt goedkoopste aanbieder, maar je staat wel 100% in je recht om het wel te doen als je erop staat)
Beauty is in the eye of the beerholder
Beste Danda, nogmaals waar heb jij deze wijsheid vandaan?danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:13:
[...]
Je hoeft niets te doen!
Het starttarief geldt niet voor jou en anderen die in de aktieperiode 2005 het abo hebben afgesloten.
Mochten de kosten toch berekend worden, dan wijs je hun op de papieren overeenkomsten die je per post heb gehad na afsluiten van het abonnement en betaal je de starttariefkosten niet (die heb je wel bewaard he?). Je hoeft je abo niet op te zeggen (zou zonde zijn want wanadoo is echt goedkoopste aanbieder, maar je staat wel 100% in je recht om het wel te doen als je erop staat)
......
Artikel 7 Prijzen |
(7.1) Tenzij anders vermeld, zijn de door Wanadoo gehanteerde prijzen uitgedrukt in euro, inclusief BTW en exclusief eventuele andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen. De Klant is de volgende vergoedingen verschuldigd voor de Diensten: |
a. Eenmalige aansluitkosten indien van toepassing |
b. Een vaste prijs per maand voor het abonnement |
c. Eventuele variabele kosten gebaseerd op gebruik |
d. Eventuele kosten in verband met het Modem, zoals bepaald in artikel 14. |
(7.2) De Overeenkomst wordt aangegaan op grond van de daarbij vermelde tarieven als bedoeld sub a. en b. en met inachtneming van specifieke actievoorwaarden. De actuele tarieven voor de variabele kosten genoemd sub c. welke van tijd tot tijd kunnen worden aangepast zijn te raadplegen op de website van Wanadoo. |
(7.3) Bij de bepaling van de hoogte van de verschuldigde bedragen geldt de administratie van Wanadoo als bewijs, behoudens tegenbewijs door de Klant. |
(7.4) De Klant is verantwoordelijk voor de instandhouding van zijn aansluiting op een telecommunicatienetwerk, indien nodig voor toegang tot de Diensten . De kosten van het gebruik van dergelijke netwerken zijn voor rekening van de Klant en zullen door de betreffende aanbieder van telecommunicatiediensten rechtstreeks aan de Klant gefactureerd worden. |
(7.5)Wanadoo is gerechtigd de voor de Diensten gehanteerde tarieven als bedoeld in artikel 7,1 b te wijzigen. Wanadoo zal de Klant op de hoogte stellen van tariefswijzigingen ten minste 28 dagen (vier weken) voordat deze wijzigingen ingaan. Indien de Klant niet instemt met een tariefwijziging is hij gerechtigd om de Overeenkomst telefonisch of schriftelijk te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand. |
Divide and conquer.
Ik was te laat.Simball schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:26:
Heb mn toekostige advocaat (mn vriendin) eens naar de tarief verandering laten kijken.
Haar bevindingen zijn als volgt, in de algemene voorwaarden staat dat ze de variabele kosten mogen veranderen zonder dat je hierbij je contract mag opzeggen, dit mag alleen wanneer ze de vaste (abbonements) kosten veranderen.
Stukje uit de voorwaarden:
(7.1) Tenzij anders vermeld, zijn de door Wanadoo gehanteerde prijzen uitgedrukt in euro, inclusief BTW en exclusief eventuele andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen. De Klant is de volgende vergoedingen verschuldigd voor de Diensten:
a. Eenmalige aansluitkosten indien van toepassing;
b. Een vaste prijs per maand voor het abonnement;
c. Eventuele variabele kosten gebaseerd op gebruik;
d. Eventuele kosten in verband met het Modem, zoals bepaald in artikel 14.
(7.2) De Overeenkomst wordt aangegaan op grond van de daarbij vermelde tarieven als bedoeld sub a. en b. en met inachtneming van specifieke actievoorwaarden. De actuele tarieven voor de variabele kosten genoemd sub c. welke van tijd tot tijd kunnen worden aangepast zijn te raadplegen op de website van Wanadoo.
Divide and conquer.
Van Onderwerp Datum Grootte
Wanadoo Wijziging Algemene Voorwaarden 15/12/05 10:07 AM 12.4 kb
Als ik die link volg kom ik wel degelijk op een site met starttarief....Betreft: Wijziging Algemene Voorwaarden
Geachte MoiZie en zo,
Per 14 januari 2006 wijzigt Wanadoo haar Algemene Voorwaarden. Wij hebben de belangrijkste wijzigingen voor u op een rijtje gezet:
* De volgorde van een aantal artikelen is veranderd. Dit is gedaan om de Algemene Voorwaarden overzichtelijker te maken. De artikelen staan nu in een logische volgorde.
* De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de Algemene Voorwaarden verdwenen.
* Artikel 2 (oud) is verdwenen en opgenomen als artikel 3.1.
* Artikel 13 (oud) over telefonie is geheel uit de Algemene Voorwaarden gehaald en nu opgenomen in de Aanvullende Voorwaarden Digitale Telefonie. Deze gelden alleen wanneer een abonnee ook internettelefonie bij Wanadoo afneemt. Wanneer de abonnee mobiele telefonie afneemt, gelden de Aanvullende Voorwaarden Mobiele Telefonie.
Klik hier om de aangepaste Algemene Voorwaarden te bekijken. U vindt hier ook de Algemene Voorwaarden zoals deze gelden tot 14 januari 2006.
Met vriendelijke groet,
Wanadoo
[ Voor 8% gewijzigd door kadoendra op 06-01-2006 09:32 ]
Anoniem: 152255
Als dit zo zou zijn houd dat dus in dat wij in het principe heel het jaar door de kans lopen op tarief aanpassingen?"Met andere woorden: met het woord “eventuele” geeft Wanadoo aan dat het in principe mogelijk is dat er contracten worden afgesloten met starttarief (zoals nu dus na 1 februari 2006) en zonder starttarief (zoals mensen die al voor 8 december abonnee waren).
Samengevat: als je voor 8 december abonnee was en er staat in het contract dat je geen startarief verschuldigd bent, dan is er niks aan de hand. Als Wanadoo het dan toch in rekening brent, handelen ze in stijd met het contract en met de algemene voorwaarden. De situatie wordt wel iets anders als in het contract staat dat je een starttarief bent overeengekomen van 0,00 cent. Dan ben je immers wel overeengekomen dat je variabele kosten verschuldigd bent, maar dat die 0 bedragen. Dat zou dan een slimme zet geweest zijn van de jongens en meisjes van Wanadoo. "
ja hier ookWarPuppy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:58:
Mijn verbinding is 14-12 opgeleverd, en nog geen ipodje?![]()
iemand hier ervaring mee?
Nou dat is dus de vraag. Je kunt het een beetje vergelijken met rentetarieven bij de bank voor bijvoorbeeld je spaarrekening of betaalrekening. Ook die worden regelmatig aangepast en de actuele tarieven vind je dan vaak op de website. Je bent dan echter wel overeengekomen dat je "een" rente verschuldigd bent (bij debet) of krijgt (bij je spaarrekening).Anoniem: 152255 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:19:
[...]
Als dit zo zou zijn houd dat dus in dat wij in het principe heel het jaar door de kans lopen op tarief aanpassingen?
Dat verontrust mij zeer, weer die kleine lettertjes he
[ Voor 8% gewijzigd door kadoendra op 06-01-2006 09:28 ]
Het werkte 5 dec, officiele opleverdatum 19 dec, iPodje vorige week ontvangen (Ehv)Anoniem: 161862 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:21:
[...]
ja hier ook
15 dec opgeleverd en nog geen Ipodje gezien...
I mentioned it once, but I think I got away with it.
26 november "opgeleverd" en nog geen iPod, ook nog geen internet.Anoniem: 161862 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:21:
[...]
ja hier ook
15 dec opgeleverd en nog geen Ipodje gezien...
Anoniem: 103367
Mag Wanadoo zomaar een tariefwijziging doorvoeren?
Vraag
Mag Wanadoo zomaar een tariefwijziging doorvoeren?
Antwoord
Ja, dit is zo bepaald in de Algemene Voorwaarden voor Wanadoo Abonnementen. Wel dient Wanadoo u minimaal 30 dagen van tevoren op de hoogte te stellen. Dit is gebeurd via een aan u verstuurde e-mail.
Indien u niet akkoord gaat met de tariefswijziging, bent u gerechtigd om de overeenkomst telefonisch of schriftelijk te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Kennelijk kennen ze dan hun eigen voorwaarden niet goed. Of ze zijn hier niet volledig. In de voorwaarden staat namelijk dat je alleen kun opzeggen bij wijzigingen van de tarieven genoemd onder 7.1 sub b (de abonnementsprijs). Voor starttarieven geldt dit dus niet.
Ik heb het mailtje dat MoiZie heeft ontvangen (evenals alle andere Wanadoo's leden lijkt me) ook al sinds 14 december in m'n mailbox. Dus wat het probleem precies is....MoiZie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:46:
oh oh.. Ik zat net mn mail nog even door te graven:
[...]
Anoniem: 8888
Dat mailtje heeft helemaal niks met het probleem te maken. Het wijzigen van de starttarieven heeft niets met het wijzigen van de algemene voorwaarden te maken.LoneGunman schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:57:
[...]
Ik heb het mailtje dat MoiZie heeft ontvangen (evenals alle andere Wanadoo's leden lijkt me) ook al sinds 14 december in m'n mailbox. Dus wat het probleem precies is....
ik gebruik secureclient (checkPoint) en dat werkt in de visitor mode goed.Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:00:
Ik wil ook wanadoo bestellen maar zit nog steeds met dat vpn geneuzel... ik wil vanaf me thuis straks inloggen op het werk (cisco pix met esp protocol) en wil zeker weten of dit werkt..
Secureclient thuis, dus outgoing.Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:17:
en dat draai je dan thuis.zodat je vanaf je werk naar thuis kan.. of andersom?
Bij moet moet het dus van thuis naar werk zijn..(outgoing)
[ Voor 17% gewijzigd door KBDE op 06-01-2006 12:42 ]
Ze zijn beide geblocked.tweakmiv schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:04:
Inkomend poort 25 en uitgaand poort 25 geblocked? Of beide?
Karsten
Anoniem: 23677
Alleen poort 25 naar buiten is geblockedkoenie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:22:
Poort 25 is zowel in als out niet geblocked.
Dit is een fabel en mag na ongeveer 10 keer gevraagd te zijn ook wel in de startpost.
Anoniem: 23677
Anoniem: 23677 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:19:
[...]
Alleen poort 25 naar buiten is geblocked
Om toch iets te doen aan de steeds grotere hoeveelheden spam en virussen, neemt de isp een drastische maatregel: het blokkeren van het uitgaande verkeer via poort 25. Hierdoor moet de hoeveelheid spam en virussen die via het netwerk van Wanadoo worden verstuurd sterk worden verminderd.
Volgens Wanadoo helpdesk geldt het voor alle abonnee's.SYQ schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:50:
http://www.wanadoo.nl/wanadoonl/voorwaarden/25165.html
pfff, staat dat ie geldig is voor abbos vanaf 8 december. mijn lijn was 7 december opgeleverd, alleen zou deze 24november opgeleverd moeten zijn. wat nou als ik de lijn 9 december had ontvangen omdat wanadoo problemen had met levering livebox??
Divide and conquer.
Anoniem: 155105
Hi..Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:00:
Ik wil ook wanadoo bestellen maar zit nog steeds met dat vpn geneuzel... ik wil vanaf me thuis straks inloggen op het werk (cisco pix met esp protocol) en wil zeker weten of dit werkt..
Wat je niet probeert, lukt je niet.
Bij mij was poort 25 incoming geblokkeerd tot vorige week, daarna opeens niet meer.koenie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:22:
Poort 25 is zowel in als out niet geblocked.
Dit is een fabel en mag na ongeveer 10 keer gevraagd te zijn ook wel in de startpost.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Kan het met ieder PCMCIA kaart? Anders moet je alsnog die van wanadoo bestellen.Anoniem: 155105 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:06:
Hee, een leuke link om een livebox draadloos te maken (misschien was het allang bekend, maar toch)..
http://rootshell.be/~uhro/livebox/
Anoniem: 155105
Bedankt voor de uitlegAnoniem: 155105 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:54:
De schrijver heeft het met een Sitecom (de ASUS WL-107g) gedaan en werkt perfect.
Anderen lukte het niet, vandaar dat hij een zeer mooie en duidelijke handleiding heeft gemaakt.
Let ook op de laatste bladzijde:
Indien een monteur komt of dat de Livebox terug moet, dan moet je hem "terugzetten".
[ Voor 8% gewijzigd door Zhadum op 06-01-2006 22:39 ]
Gezien de online-factuur, zal het starttarief wel worden berekend, maar voor degenen die in de aktieporiode het abonnement hebben afgesloten zal deze weer als korting worden afgetrokkenKBDE schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:38:
Tja, ik zie het als volgt. Ik ben een jaar contract aangegaan met wanadoo met de voorwaarden dat telefonie gratis was.
Dus ze mogen het helemaal niet wijzigen. Dan was het geen jaar abbo geweest met de garantie dat de telefonie gratis is.
Dan zijn er 2 opties, oftewel gaat het voor de abbo's met deze voorwaarden simpelweg niks veranderen.
Oftewel wanadoo compenseerd elke maand voor elk gesprek de extra start tarief kosten.
Feitelijk komt dit op hetzelfde neer.
Het kan echter nooit zo zijn dat je in dit geval een jaarcontract afsluit en vervolgens wordt bestolen door wanadoo. Want in feite gebeurd er niks anders.
Dus ik ga er van uit dat er niks veranderd, kan ook niet. Als dit wel gebeurd dan zeg ik de telefonie op, simple as that. Zoveel bellen we niet, en dan zou het duurder worden als eerst met KPN. Helaas voor wanadoo, dat gaat dus niet gebeuren.
In feite kan ik er zelfs voor kiezen om de gehele internet verbinding de deur uit te doen. Immers heb ik één contract ondertekent voor deze gecombineerde service. Wijzingen van een deel ervan geeft mij het recht om dit contract te ontbinden. Ongeacht wat er in wanadoo's voorwaarden staan.
[ Voor 3% gewijzigd door danda op 06-01-2006 22:34 ]
Zijn er mischien nog meer mensen die wireless aan het werken hebben gekregenAnoniem: 155105 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:54:
De schrijver heeft het met een Sitecom (de ASUS WL-107g) gedaan en werkt perfect.
Anderen lukte het niet, vandaar dat hij een zeer mooie en duidelijke handleiding heeft gemaakt.
Let ook op de laatste bladzijde:
Indien een monteur komt of dat de Livebox terug moet, dan moet je hem "terugzetten".
Ook dit staat beschreven.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq