[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.892 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:22:
[...]

Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.

als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.

kortom, wanadoo is gewoonweg kut.

en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.
Gelukkig is mijn 2e analoge telefoonaansluiting wel vrij van ADSL dus ik neem aan dat het gewoon de normale 2 a 3 weken gaat duren zoals ze bij Wanadoo schatten. Wel erg matig in ieder geval dat je al zo lang zit te wachten. Ik dacht dat het onderhand toch wel in orde was als je een telco migratie wil uitvoeren, blijkbaar valt dit dus nog tegen.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Hier een tevreden nieuwe klant. Ik heb 2 weken geleden alles aangevraagd en alles nu al binnen en werkend. Ik heb hiernaast nog @home (al opgezegd maar 4 weken en dan de 1e van de maand pas -> februari dus, kwijt) en beide even tegenover elkaar gelegd.

Wanadoo is zoveel sneller dan de duurdere @home breedband voor de helft van de prijs... Dat ze dat nog kunnen slijten bij @home...

Werd in de aanvraag tot levering prima op de hoogte gehouden, ook via de post. Afhandeling is _/-\o_ Volgens mij ga ik wel lol beleven met Wanadoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb ook alles op tijd binnengekregen en aangesloten.
Ipod zou ik 14 dagen na oplevering binnenkrijgen, die heb ik ook precies op tijd gekregen en al verkocht :Y) .
Nou ben ik dus NOG goedkoper uit O-)

Ik wil alleen nog zo een draadloos setje voor 2,95 euro extra per maand bestellen maar die hebben ze al 2 weken niet op voorraad, begin me er nu echt aan te irriteren want als het nog langer gaat duren dan ga ik zelf wel een acces point uit de winkel kopen.

Verbinding ben ik ook wel tevreden vergeleken met @Slome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:25
lazrambo schreef op zondag 01 januari 2006 @ 05:24:
Ik wil alleen nog zo een draadloos setje voor 2,95 euro extra per maand bestellen maar die hebben ze al 2 weken niet op voorraad, begin me er nu echt aan te irriteren want als het nog langer gaat duren dan ga ik zelf wel een acces point uit de winkel kopen.
Ik zou meteen gaan voor een accesspoint. Die livebox wifi is echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:22:
Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.

als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.

kortom, wanadoo is gewoonweg kut.

en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.
wat een bekend verhaal. Bij mij is het net 2 maanden geen internet. De door hun gestelde termijn van 60 dagen is gewoon niet rechtsgeldig, volgens de OPTA is het max 24 uur!

Ik heb al in een fax alles opgezegd, maar idd nog geen reactie... Maar ik ga ze er nu een sturen dat ze van de lijn af moeten donderen (maar dan netter :+ ) dat ik anders een kort geding begin tegen ze. En dat is geen dreigement dan :+

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

lazrambo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:46:
Damn ik wil zo een WIFI setje drbij bestellen maar het is nog steeds niet op voorraad :(
is al 2 weken zo wanneer krijgen ze het nou?
Zou niet doen, zonde van je geld en dat ding van wanadoo heeft slechte bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:57:
[...]

Volgens mij "uit je vorige post te zien" zou het 24 oktober opgeleverd worden dus eerder dik 2 dan 3 maand geleden. En ook schrijf je zelf dat Wanadoo constateerde dat er bij je aanvraag nog adsl opzat en wel van Bbned. Je had dit beter ook zelf kunnen opzeggen zoals Wanadoo ook aanbeveelt op de website. Oke dan is 2 maand nog steeds erg lang, maar misschien ook een beetje aan jezelf te wijten.
Denk dat je het verkeerd begrepen hebt, er zat en zit geen adsl/internet van bbned op er is alleen signaal. En adsl is zelf opgezegd. Maybe beter lezen?
En 3 maanden wachten is wel correct, vanaf het aanvragen gaat bij mij het wachten in, weet niet hoe jij er over denkt. En ik zit dus nu al dik 2 maand zonder internet. En dan heb ik het volgens jou aan mijzelf te wijten dat wanadoo er 3 maand voor nodig heeft om de aansluiting op te leveren terwijl het telco domain dat bij kpn al wel als wanadoo geregistreed staat?. Kpn kan met een belletje direct de volgende dag een monteur langs laten gaan in de centrale. Overigens heeft de kpn al langer aangeboden om een duo onderzoek uit te gaan voeren om te kijken wat er niet goed zit en alweer reageerd wanadoo niet. Lijkt mij duidelijk wie hier in gebreken blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suffie schreef op zondag 01 januari 2006 @ 12:18:
[...]
wat een bekend verhaal. Bij mij is het net 2 maanden geen internet. De door hun gestelde termijn van 60 dagen is gewoon niet rechtsgeldig, volgens de OPTA is het max 24 uur!

Ik heb al in een fax alles opgezegd, maar idd nog geen reactie... Maar ik ga ze er nu een sturen dat ze van de lijn af moeten donderen (maar dan netter :+ ) dat ik anders een kort geding begin tegen ze. En dat is geen dreigement dan :+
Idd dat heb ik ze ook al aan het verstand proberen te brengen. Er zijn maar 30 dagen vermeld in de voorwaarden en dan nog blijven ze vasthouden aan die 60 spook dagen. En als die voorbij zijn gaan ze over op het verhaal dat je een contract hebt en die uit moet dienen. Nou ik heb al het geld wat ze van de rekening gehaald hebben al weer terug geboekt. Ga toch echt niet voor een dienst betalen waar ik geen gebruik van kan maken. Overigens klopte het afgeboekte bedrag ook nog geen eens. Ook op aangetekende brieven krijg je geen gehoor. Ik heb mijn ontbindingsbrief ook al de deur uit gedaan. Ik weet het onderhand ook niet meer. Volgense stap wordt voor mij ook een naar het gerecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Na reboot van LB:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14756 Kb
Afname Dichtbij : 25.8 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik download nu gemiddeld rond de 500 kb
Ik heb de LB op het hoofd-telefoonstopcontact in de muur aangesloten.
Volgens handleiding is dit het ISRA-punt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jnadi.dds.nl/telefoonstopcontact.JPG
Deze had alleen een rode en blauwe draad.
Heb nu in de meterkast gezocht, en het volgende gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.jnadi.dds.nl/stopcontact1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jnadi.dds.nl/stopcontact2.jpg
De verschillende draden gaan volgens mij onder de grond door naar de plek waar ik denk dat het hoofd-telefoonstopcontact zit.

Wat moet ik hiermee?
Heb ik de LB op het verkeerde telefoonstopcontact aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
lol EINDELIJK heb ik dan ook Wanadoo Family op mn kamertje in A'dam hoor. Wel leuke snelheden _/-\o_ ::: 1015 up en 20154 down, Wowoowowooowow was wel het wachten waard :p

helaas wel een maandje te laat opgeleverd, maar ja je kan niet altijd alles hebben h

[ Voor 31% gewijzigd door zw0lsman op 01-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Ik vraag me af of er nog veel mensen op de oude snelheid zitten. Bij mij is het namelijk nog steeds geen 20mbit (ADSL Statistieken -> ADSL standaard G992_1_A). Woon in Roosendaal, centrale is Roosendaal-Centrum (Rsd-C). Het is nu 2006, en eerst riep Wanadoo 'eind november', toen 'eind 2005'. Wie zit er dus ook nog niet op 20mbit? Is er bij mij iets misgegaan (m.a.w. wie zit ook op deze centrale en heeft wel 20mbit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ReCaas schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:48:
Na reboot van LB:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14756 Kb

Dat is 30% van je lijnsnelheid. Dan zit je aangesloten via wireless wellicht? Of iets niet helemaal lekker in je netwerk verbinding naar je LB als het bekabeld is? Router ertussen gezet?
[afbeelding]
De verschillende draden gaan volgens mij onder de grond door naar de plek waar ik denk dat het hoofd-telefoonstopcontact zit.

Wat moet ik hiermee?
Heb ik de LB op het verkeerde telefoonstopcontact aangesloten?
Dit is eigenlijk je ISRA inderdaad. De kabel komt binnen in dit doosje en is met een kabel (met alleen rood & blauw) aangesloten door naar de muur aansluiting waar je nu je LB op aangesloten hebt. Dat is door KPN zo aangelegd en vermoed dat er niet heel veel winst is wellicht als je het in de meterkast aansluit en de aansluiting naar de muuraansluiting daar dus losmaakt. Je kan het proberen natuurlijk. Foto's bewaren van hoe het zat voordat je aan de gang gaat is handig ;)

Maar zoek eerst uit waarom je maar 30% haalt van je lijnsnelheid, je zou immers tot ongeveer 1500kByte/s moeten kunnen komen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet helemaal zeker of ik dit hier moet posten of een nieuw draadje moet maken, maar dat hoor ik dan wel.

Hoe is jullie ervaring met newsgroepen icm een wanadoo abo? en ik bedoel dan de betaalde news servers.

ik heb een abonnement bij d2d en bij xsnews. bij d2d kom ik tegenwoordig niet verder dan 500/600kb download snelheid.
XSnews is een stuk beter, maar nog niet je van het, max 1000kb.

beide abonnementen zijn voor 10mbit, dus in principe moet ik 1250kb halen.

D2D geeft aan dat ik beter eens contact met wanadoo op kan nemen,omdat zij waarschijnlijk e ip range van D2D knijpen.
Xsnews geeft ook aan dat andere klanten dit probleem niet hebben.

(bij tweaknews haal ik overigens wel de volle snelheid)

ligt dit echt aan wanadoo? ik kan ze wel bellen, maar ze zullen dit nooit toe gaan geven, dus zonde van mijn geld. hierbij een tracert naar d2d:

Tracing route to reader.download2day.nl [213.239.142.99]

over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
3 22 ms 28 ms 22 ms s55901801.adsl.wanadoo.nl [85.144.24.1]
4 24 ms 24 ms 24 ms V616.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.152.209]
5 23 ms 24 ms 23 ms G6-11.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.25]
6 32 ms 35 ms 36 ms 10ge-6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171]
7 36 ms 35 ms 36 ms 10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
8 24 ms 24 ms 25 ms 213.239.142.99

gaarne advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is jullie ervaring met newsgroepen icm een wanadoo abo? en ik bedoel dan de betaalde news servers.
smsusenet is max 1250KB/s bij mij. En dat haal ik regelmatig.

Maar ff wat anders, bestaat de kans dat Wanadoo zelf nog iets met haar eigen newsservers gaat doen? Bijv. 7,50 extra in de maand voor diegene die dat willen en dan open die hap. :P
En voor die 7,50 extra in de maand ook graag wat meer homepage space svp. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 19:34
Ik heb achter mijn Livebox een webserver draaiien en die is gedeeltelijk bereikbaar. Ik kan deze maar zo nu en dan bereiken en als ik hem kan bereiken krijg ik de frameindeling van de livebox configuratie te zien, (ook de titel trouwens). als ik dan Ctrl-F5 druk komt het wel goed, maar met F5 blijf ik die pagina zien.
Ik heb mijn domeinnaam (geregistreerd) naar mijn ip-nummer laten wijzen.

Heeft iemand dit probleem ook?
als ik naar het systeemnaam dat ik van wanadoo heb gehad (xxx.adsl.wanadoo.nl) ga gaat het trouwens wel goed..

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je berekenen hoever je van de centrale zit?

En werkt VPN wel met Wanadoo? Ik moet vaak van thuis inloggen op me werk..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fiftyfive schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:17:
[...]

Ik zou meteen gaan voor een accesspoint. Die livebox wifi is echt bagger.
Kan je niet gewoon een los PCMIA Wifi kaartje kopen voor de LiveBox
en een pci wifi kaartje voor de pc?

Of moeten die perse van wanadoo zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:36:
[...]

Kan je niet gewoon een los PCMIA Wifi kaartje kopen voor de LiveBox
en een pci wifi kaartje voor de pc?

Of moeten die perse van wanadoo zijn ?
Ja, moet van Wanadoo zijn. Je hoeft niet heel het forum door te lezen, maar lees tenminste de zeer duidelijke startpost door voor je met vragen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:37:
[...]

Ja, moet van Wanadoo zijn. Je hoeft niet heel het forum door te lezen, maar lees tenminste de zeer duidelijke startpost door voor je met vragen komt.
Ik zie in de startpost niet specifiek staan dat pcmcia wifi kaartje van wanadoo moet zijn om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
09:32
Demon DSL Express 8192 down.

09:53
Wanadoo ADSL fam up. _/-\o_

13xxx down op 1,3 km afstand van de centrale. Jammer maar helaas.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:34:
Waar kan je berekenen hoever je van de centrale zit?

En werkt VPN wel met Wanadoo? Ik moet vaak van thuis inloggen op me werk..
Staat allebei in de startpost.

Zelf op 31 dec wanadoo aangevraagd. Heb nu nog BBNED ADSL bij xs4all (voorheen cistron). Het zal me benieuwen hoe het gaat verlopen. M'n ADSLlijn zit tot 16jan namelijk nog "bevroren" wegens een afgebroken overstap naar KPN :P De helpdesk van wanadoo kon er echter niets over zeggen of dit de overstap zou bemoeilijken (vertragen iig lijkt me, maar dat is niet zo erg).

Overigens wordt aangeraden niet zelf het huidige ADSLabonnement op te zeggen, maar dit door wanadoo te laten doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
ReCaas schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:48:
Wat bedoel je hier precies mee? Is dat als je bijvoorbeeld een 100MB bin download?
(http://test.leaseweb.nl/100mb.bin) In dat geval is het idd erg laag zoals bjck zegt.

Hoe ver zit je van de centrale af?, want DownStream 14756 Kb is niet slecht en als je bekabeling in huis ok is dan zal het niet veel uitmaken dat je je LB niet in de woonkamer hebt zitten. Alleen als je het probleem krijgt dat je vaak van het internet verbroken wordt (ivm storing van je gewone telefoon) dan zou ik de LB verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de bestandsoverdracht in MSN zo langzaam gaat.. Een klein filmpje van 3 mb is die een half uur meebezig oid.. Ik zelf zit niet achter een firewall en degene die mij het filmpje stuurt ook niet.. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
Ik zit hier : afstand wijkcentrale hemelsbreed: 1300 meter en toch train ik 20448kbps down en 1015 up. Wel chill op zich, maar snap nou neit waarom ik meer haal dan bijvoorbeeld iemand anders die op 1300m zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Betere bekabeling denk ik. Ik haal op dezelfde afstand 17Mbit, waar ik zeker niet ontevreden mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
13488 kbit/s down (1312 meter afstand van centrale CL-C)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
ik heb op 8 december al ADSL Family + Telefonie bij wanadoo aangevraagd. Tot op heden is de status van deze ADSL verbinding nog steeds in behandeling. Ik vind dit ook erg lang duren. Ik heb afgelopen donderdag gebelt en er werd gezegt dat de lijn dan binnen 1 week opgeleverd zou worden. ( Ik zitnu nog bij demon / bbned)

Nu heb ik toenet nog een keer gebelt en hierin nogmaals gevraagd hoe lang het nou nog ging duren. Nu kreeg ik dus een n00b aan de lijn die totaal niet wist wanneer de lijn opgeleverd zou worden. Ze kon het op dit moment nog niet zeggen (terwijl er donderdag gezegt werd dat ie binnen 1 - 1,5 week opgeleverd zou worden).

Is dit normaal dat het nu al zo lang duurt of is dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

JordiFcu schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:47:
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom de bestandsoverdracht in MSN zo langzaam gaat.. Een klein filmpje van 3 mb is die een half uur meebezig oid.. Ik zelf zit niet achter een firewall en degene die mij het filmpje stuurt ook niet.. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? ;(
Vraag ik me ook af. Heb hetzelfde met Miranda. Over lokaal netwerk via msn gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trainde eerst altijd op het maximum in,
een keer met het unpluggen van de voeding wellicht wat te hard aan de kabels getrokken want sindsdien traint ie maar op zo'n 13Mbit in.
Probleem zit 'm in de:
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)

Da's de enige waarde die wat veranderd bij een reboot.
Schommeld nu tussen zo'n 9 tot 11 dB maar dat is dus wekenlang veel beter (maximum) geweest.

Enige wat er nog veranderd is is dat ik vanwege het vastlopen van de telefonie als ik alle poorten forward ik nu alleen de gebruikte poorten heb geforward maar dat zou dit probleem dus niet mogen geven zou je denken.
Probleem met het vastlopen van de telefonie is nu wel voorbij >:)

Maar nu die "SNR-marge Dichtbij"
Welke aansluiting veroorzaakt dat? gewoon de telefoonlijn die de Livebox binnengaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:29:

Verder doet mn nummerweergave (dat men ziet als IK bel) het niet. Staat wel ingeschakeld!! Wanadoo helpdesk gebeld en die proberen ook e.e.a
Ik heb nu nog steeds geen nummer zenden .. 8)7
Iemand ervaring hiermee .. ?

Gr,
Richard
Ik heb precies hetzelfde, als mensen mij bellen op mijn Wanadoo-nummer zie ik hun nummer wel maar uitgaand wordt er blijkbaar geen nummer verzonden. Erg onhandig als ik mensen op hun mobiel wil bereiken. Ze zien "0000" of "withheld" terwijl ik nummerherkenning gewoon aan heb staan. |:( Slechte zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ok, ik zit nu ook via Wanadoo. Helaas niet op een al te hoge snelheid, maar woon ook bijna 2 kilometer van de centrale af. Ik zit (wanneer direct aangesloten) op 9mbit.

Met een router ertussen dondert de snelheid echt (te) ver omlaag. Ik zit dan rond de 3mbit
Is er een mogelijkheid om die omhoog te kieperen?

Daarnaast is de livebox wel erg makkelijk crashbaar, wanneer je belt en naar je telefoniesettings krijgt kun je weer resetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numlocknumlock
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:29:
Ik heb sinds 20 december wanadoo en ik moet zeggen dat alles volgens plan ging. Daar was ik best blij mee.

Ik speur wat rond op internet om wat gebruikerservaringen te lezen en kom wat tooltjes tegen etc etc.
Van dat TCP Optimizer snap ik niets :-)

Ik heb speedtest.nl geprobeerd en daar kom ik max op 6 kbps uit
BIj de FTP van Wanadoo (als ik het 20MB bestand download) begint ie bij iets meer (!) als 20 mbps en zakt geleidelijk terug naar 1mbps (tegen het einde) ; is dit normaal ?
Wat is nou echt een goede test ?

Verder heb ik al 3 keer mn livebox moeten resetten omdat ie dan zegt dat er een netwerkkabel niet is aangesloten (kabels zijn 100% goed) NA een reset van de LB is het weer opgelost, maar toch irritant..

Verder doet mn nummerweergave (dat men ziet als IK bel) het niet. Staat wel ingeschakeld!! Wanadoo helpdesk gebeld en die proberen ook e.e.a
Ik heb nu nog steeds geen nummer zenden .. 8)7
Iemand ervaring hiermee .. ?

Gr,
Richard
Heb ook al lang deze problemen met nummerweergave en dit op 7 december 2005 aangemeld bij Wanadoo.Na zo'n 8 mailtjes verder met vragen van de helpdesk over o.a. type telefoons,firmwareversie L.B.,kwaliteit bekabeling,werkt via KPN wel ?(ja dus),alleen binnen-of ook buitenland problemen en natuurlijk de nodige Wanadoo L.B. resets hebben ze het probleem maar doorgezet naar "de juiste afdeling".M'n laatste mailtje van 20-12-05 over het verdere verloop is nog steeds niet beantwoord...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik HAD een probleem met nummerweergave. Hetzelfde als wat jullie noemen: dat anderen niet kunnen zien dat ik bel. Maar na het posten van een vraag via de helpdesk was die binnen 2 dagen opgelost. Of ik het nou toevallig zelf opgelost heb via speciale kabels/resets etc weet ik niet, maar wat ook opviel was dat het telefonieledje bijna tegelijkertijd ook niet meer telkens knipperde. Kennelijk mss toch iets in de lijn zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even om de statistieken wat recht te trekken: sinds 20 december aangesloten (aangevraagd op 3 december), en helemaal geen problemen. De livebox heeft nog geen reset nodig gehad, functioneerd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week of 2 traint de LB een stuk lager in.
ipv 20Mbit nu zo tussen de 11 en 15 Mbit.
Lijkt me sterk dat er capaciteitsproblemen in het spel zijn.
Zal s'nachts eens een rebooten wellicht dat het dan weer max is.
Ligt iig NIET aan de lijn in huis.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lijn is sinds 30 december opgeleverd, en alles deed het direct !!

Ik heb alleen niet de installatie cd gebruikt, maar gewoon mijn wireless router er op aangesloten, livebox op de WAN poort en klaar.
Is die installatie cd echt nodig ???

alles werkt en in de livebox staat alles ook goed ingesteld.

alleen de snelheid, ik kom niet boven de 350 kb/s

dit is mijn status:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19468 Kb
Afname Dichtbij : 17.9 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 784
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 73
ES-teller van 1 dag 0

Ook zie ik in de settings van\ de firewall 2 users:
gebruikersnaam: admin gebruikers 1 HTTP FTP autorisatie: Admin
gebruikersnaam: ROOT gebruikers 2 FTP CLI autorisatie: Admin

Misbruikt iemand mijn verbinding met een FTP server ?
Of zie ik iets verkeerd ?
Mijn Livebox zit direct aan een kabeltje van 50cm vanaf de lasdop van het ISRA punt, tenminste, daar heb ik het aansluitkastje welk was meegeleverd op aangesloten, dan met het kortste platte telefoonkabeltje wat er bij zat de Livebox aangesloten.
Veel korter kan het tocht niet denk ik........
Ik zit ongeveer 1,5 kilometer vanaf de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Windows zeker? :r

Probeer het eens op een niet-windows systeem. Ik heb dit laatst ook eens bij een maat van me meegemaakt. Uiteraard deed zijn eMac en mijn iBook het wel op volle snelheid.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 07:25:
Ook zie ik in de settings van\ de firewall 2 users:
gebruikersnaam: admin gebruikers 1 HTTP FTP autorisatie: Admin
gebruikersnaam: ROOT gebruikers 2 FTP CLI autorisatie: Admin

Misbruikt iemand mijn verbinding met een FTP server ?
Nee
De 1 is toegang via je Webbrowser
De 2 is toegang via Telnet (Zie startpost)

[ Voor 7% gewijzigd door TifKag436 op 03-01-2006 09:51 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:58:
Ik vraag me af of er nog veel mensen op de oude snelheid zitten. Bij mij is het namelijk nog steeds geen 20mbit (ADSL Statistieken -> ADSL standaard G992_1_A). Woon in Roosendaal, centrale is Roosendaal-Centrum (Rsd-C). Het is nu 2006, en eerst riep Wanadoo 'eind november', toen 'eind 2005'. Wie zit er dus ook nog niet op 20mbit? Is er bij mij iets misgegaan (m.a.w. wie zit ook op deze centrale en heeft wel 20mbit)?
Hoi, ik zit ook op deze centrale en heb al wel de nieuwe snelheden. al sinds een paar weken zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gesprekstarieven Wanadoo Telefonie (geldig per 1 november 2005)

Voordelen

* Gratis bellen naar vaste nummers in Nederland*
* Gratis voicemail beluisteren
* Gratis voicemail versturen naar e-mail
* Een online overzicht van uw gesprekken
Iemand enig idee waar ik dat overzicht dan kan vinden? Zit al meer dan een uur die site te checken maar heb 't nog niet kunnen vinden hoor....

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 03-01-2006 10:39 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:22

BBrunekreeft

Dus...

Napsju schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:38:
[...]

Iemand enig idee waar ik dat overzicht dan kan vinden? Zit al meer dan een uur die site te checken maar heb 't nog niet kunnen vinden hoor....
Ga naar het faktuuroverzicht. Nadat je bent ingelogged kun je daar je facturen bekijken.
Op de facturen kun je doorklikken naar de gespreksspecificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik had een beetje gehoopt op een tussentijds, up to date overzicht zoals Optibel dat ook heeft. Het is dus alleen mogelijk om de gekozen nummers (soms bijna een maand later) achteraf op de factuur te bekijken?

Mijn eerste factuur moet nog komen, heb dus geen idee hoe het er uit ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 03-01-2006 10:58 . Reden: typo's ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds 19 december (officieel, het werkte al op 5 december) wanadoo family, werkt uitstekend tot nu toe.. tussen de 10 en 14 mbit op 2km afstand van de centrale.

Vanochtend ontdekte een vriend van me dat incoming poort 25 (smtp) opeens openstond. Voor mij erg prettig aangezien ik een mailserver draai die ik nu niet via wanadoo kon hosten. Zowel hij als ik hebben die poort openstaan, dus ik neem aan dat wel meer mensen dit gemerkt hebben?

Nu maar hopen dat het ook zo blijft!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:22

BBrunekreeft

Dus...

Napsju schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:57:
Ik had een beetje gehoopt op een tussentijds, up to date overzicht zoals Optibel dat ook heeft. Het is dus alleen mogelijk om de gekozen nummers (soms bijna een maand later) achteraf op de factuur te bekijken?
Blijkbaar :)
Mijn eerste factuur moet nog komen, heb dus geen idee hoe het er uit ziet.
Ik heb ADSL Family sinds half december en daarnet kon ik mijn eerste faktuur al inzien via de wanadoo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de livebox?
Staat idd in de startpost, maar snap ik ff helemaal niks van. We hebben op het werk een Cisco PIX, en daar kan ik met een cisco client op inloggen. Thuis (nu met alleen een router/firewall) hoef ik niks aan te passen, dus dat zou dan hier ook niet moeten lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo allemaal,

Ook ik overweeg een abbo te nemen bij Wanadoo.
Ik woon op 509 meter van de centrale dus wat dat betreft gaat dat wel goed denk ik, maar waar ik hier niets over lees zijn de eventuel woning type's van mensen. Omdat de kwaliteit van het koper ook meespeelt bij het halen van een goede hoge snelheid, vraag ik me af of er mensen zijn die bijvoorbeeld op de zelfde afstand wonen als ik , maar dan in een flat van bijvoorbeeld 3 of 4 hoog ( zoals ik).

Voor wat ik heb gezien is de bekabeling bij ons in de flat ( vaak door de aannemer van de flat gelegd waarna de hele bups door kpn wordt aangesloten op de dikke hoofdkabel ) niet van hele goede kwaliteit. Ik ben dus bang dat ik ondanks mijn korte afstand mogelijk toch een wat lage waarde zal halen. De flat waarin ik woon is gebouwd in 1950... Zijn er mensen met een zelfde situatie die mogelijk hun bevindingen kunnen vertellen? Of misschien mensen die bijvoorbeeld in een hogere flat wonen?

Laters...

Marcel

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel, hoe weet jij dat je op 509 meter van de centrale zit? Hoe bereken je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:59:
marcel, hoe weet jij dat je op 509 meter van de centrale zit? Hoe bereken je dat?
Dat kan je zien door je postcode in te vullen op http://www.speedtest.nl/adsl

Maargoed.. dit staat echt ook in de startpost hoor.. dus beetje overbodige vraag.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X ja idd :P

Maarja ik zit er 645 meter vanaf.. als ik de grafiek moet geloven haal ik niet hoger dan 10 mbit? (in de startpost) maar die op speedtest zegt max. 24 mbit ..

als vpn goed werkt op de livebox, dan ga ik nog vanmiddag een kpn lijn aanvragen en daarna wanadoo :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:21:
:X ja idd :P

Maarja ik zit er 645 meter vanaf.. als ik de grafiek moet geloven haal ik niet hoger dan 10 mbit? (in de startpost) maar die op speedtest zegt max. 24 mbit ..
Kijken is niet echt jouw beste vak geloof ik he? B)

Als ik jou 645 meter uitzet op de grafiek kom ik bij het lijntje van adsl2+ (dat is het geval met wanadoo) toch echt ergens rond het gebied waarin de lijn net begint af tevallen vanaf de 24 mbit..
als vpn goed werkt op de livebox
Als de livebox dat niet goed ondersteunt moet je in het ergste geval een ander modem kopen.. De meeste ondersteunen de diverse VPN proto's vlekkeloos..
dan ga ik nog vanmiddag een kpn lijn aanvragen en daarna wanadoo
Mijn kpn lijn wordt morgen opgeleverd... dan kan ik wanadoo gaan aanvragen over 2 weken ( dan verloopt mijn huidige casema abbo bijna..
:)

[ Voor 33% gewijzigd door de_hardste op 03-01-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb even een kleine vraag, hij staat vast wel ergens in dit topic, maar om nou alles door te lezen :O

Wanadoo heeft nu dus die aanbieding:

Supersnel internet tot 20 Mbit/s* én onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!
Nu een vaste abonnementsprijs voor het eerste jaar: € 27,50 per maand.

- Hoe zit dat met het jaar wat er op volgt... wordt 't dan 3x zo duur?
- En kan ik na het eerste jaar gewoon het abbo opzeggen?
- Verder dus geen addertjes onder 't gras, iets wat ik gruwelijk over 't hoofd zie?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet in de startpost opgenomen worden welke alternatieve Adsl2 modems goed werken met Wanadoo Family?
Aangezien ik toch geen telefonie gebruik is het voor mij wel een optie om een andere modem te nemen, al was het alleen maar om mijn port forwardings makkelijker te kunnen beheren.
Ook vind ik dat de DHCP een stuk beter kan.

Suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Gumball schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:44:
Ik heb even een kleine vraag, hij staat vast wel ergens in dit topic, maar om nou alles door te lezen :O

Supersnel internet tot 20 Mbit/s* én onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!

- Verder dus geen addertjes onder 't gras, iets wat ik gruwelijk over 't hoofd zie?

Bedankt
Gewoon met je beide voeten erin stappen en per jaar bekijken. Als je angst waarheid dreigt te worden tegen de tijd dat je abo afloopt, zie je wel weer. Ik gebruik het nu bijna 2 maanden, overgestapt van Versatel en voorlopig werkt het bij mij door de bank genomen allemaal prima. Je hebt geen zin om alles door te lezen maar dit topic is inmiddels al weer bijna toe aan Deel 8 en staat vol met interessante tips/Wanadoo-stories. In ieder geval genoeg mensen hier die ook letten op addertjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:25
Gumball schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:44:

Bedankt
Als je de postcodecheck doet zie je als het bij je beschikbaar is een net iets ander schermpje. Daarin staat: Vaste prijs: € 29,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de_hardste schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:28:
[...]

Kijken is niet echt jouw beste vak geloof ik he? B)

Als ik jou 645 meter uitzet op de grafiek kom ik bij het lijntje van adsl2+ (dat is het geval met wanadoo) toch echt ergens rond het gebied waarin de lijn net begint af tevallen vanaf de 24 mbit..

[...]

Als de livebox dat niet goed ondersteunt moet je in het ergste geval een ander modem kopen.. De meeste ondersteunen de diverse VPN proto's vlekkeloos..

[...]

Mijn kpn lijn wordt morgen opgeleverd... dan kan ik wanadoo gaan aanvragen over 2 weken ( dan verloopt mijn huidige casema abbo bijna..
:)
Thnx voor de antwoorden! ..ben nog moe van het wknd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:00:
[...]

Hoi, ik zit ook op deze centrale en heb al wel de nieuwe snelheden. al sinds een paar weken zelfs...
Hou kun je nou zien of je op 20mbit? Ik had vernomen dat dit in de ADSL statistieken stond. ADSL standaard G992_1_A = oude snelheid (ADSL 1), ADSL standaard G992_5_A = 20mbit (ADSL 2+).

Bij bijna alle ADSL statistieken posts staat nu op tweakers G992_5_A.

Mijn modem geeft vanaf het begin af aan (begin december) dat het 1_A is en ik heb een download van +- 1mb/s, toen was ik nog niet overgezet. Nu beweer jij en Wanadoo (net telefonisch gebeld) dat ik op 20mbit zou moeten zitten, maar ik haal nog steeds 'maar' 1mb/s (+- 9mbit) terwijl ik volgens de afstandsgrafieken meer zou moeten/kunnen halen (1,3km).

Wie kan mij helpen hoe ik kan zien of het 20mbit is?

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 03-01-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Rox_NL schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:25:
Ok, ik zit nu ook via Wanadoo. Helaas niet op een al te hoge snelheid, maar woon ook bijna 2 kilometer van de centrale af. Ik zit (wanneer direct aangesloten) op 9mbit.

Met een router ertussen dondert de snelheid echt (te) ver omlaag. Ik zit dan rond de 3mbit
Is er een mogelijkheid om die omhoog te kieperen?

Daarnaast is de livebox wel erg makkelijk crashbaar, wanneer je belt en naar je telefoniesettings krijgt kun je weer resetten....
Ik denk dat die Router van je een of meerdere 10 mbps poorten heeft. _/-\o_
Da's niet genoeg als je effectief 9 mbps wilt kunnen ontvangen

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
elpino.rv schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Wie kan mij helpen hoe ik kan zien of het 20mbit is?
Als je de livebox hebt:

Surf naar livebox webinterface. Klink links op 'informatie'. Klik op 'adsl verbinding'.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
brama schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Als je de livebox hebt:

Surf naar livebox webinterface. Klink links op 'informatie'. Klik op 'adsl verbinding'.
daar kun je idd de 'ingestrainde' down/upstream zien. Die is bij mij 9632 Kb - 1056 Kb, maar ik heb het idee dat het meer moet zijn bij mij (1,3km). Mijn grote vraag is dus nog steeds, wat is die ADSL standaard bij de ADSL statistieken? Waarom is die bij mij G992_1_A en bij de meeste andere mensen G992_5_A ??

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 03-01-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
elpino.rv schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:03:
[...]

daar kun je idd de 'ingestrainde' down/upstream zien. Die is bij mij 9632 Kb - 1056 Kb, maar ik heb het idee dat het meer moet zijn bij mij (1,3km). Mijn grote vraag is dus nog steeds, wat is die ADSL standaard bij de ADSL statistieken? Waarom is die bij mij G992_1_A en bij de meeste andere mensen G992_5_A ??
Wanneer je googled op die twee termen, zie je het zo:
http://forum.speedtest.nl...ts.asp?TID=226&PN=2&TPN=1 (1 na laatste post van senoer)

Blijkbaar zit je nog op ADSL1 en ben je nog niet geupgrade.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Titanium schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:11:
[...]

Ik denk dat die Router van je een of meerdere 10 mbps poorten heeft. _/-\o_
Da's niet genoeg als je effectief 9 mbps wilt kunnen ontvangen
Ik denk dat niet :+ (het is dit routertje

Maar het is wel beroerd, het wil nog niet echt werken zoals het moet met bijvoorbeeld portforwards :(. Hij wil niet alle porten van de livebox forwarden naar de router en vanaf daar naar het bestemmingsadres :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
brama schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:11:
Ik heb sinds 19 december (officieel, het werkte al op 5 december) wanadoo family, werkt uitstekend tot nu toe.. tussen de 10 en 14 mbit op 2km afstand van de centrale.

Vanochtend ontdekte een vriend van me dat incoming poort 25 (smtp) opeens openstond. Voor mij erg prettig aangezien ik een mailserver draai die ik nu niet via wanadoo kon hosten. Zowel hij als ik hebben die poort openstaan, dus ik neem aan dat wel meer mensen dit gemerkt hebben?

Nu maar hopen dat het ook zo blijft!
Toevallig dat ik gisteren ook ontdekte dat inkomend verkeer op poort 25 mogelijk is toen ik aan het experimenteren was met mijn mailserver.

Ik ben pas aangesloten op Wanadoo Family sinds eind november en had nog niet eerder gecontroleerd of dit mogelijk was.

Wel erg prettig zo, nu nog uitgaand verkeer toestaand op poort 25 naar andere servers dan smtp.wanadoo.nl

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKE!!! wat the h*ll is dit [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)
Nog steeds bezig met dit brakke modem die live ina box {and not outside} heet.

Voor de mensen met negatieve ervaringen met wanadoo er is hoop!
contract ontbinding met hulp van het buro van rechtshulp wegens technisch falen,
hielp beslist voor mij , opeens belden ze mij op ! moet je nagaan na 56,70 eurootjes
die ik aan hun helpdesk gespendeert heb.

ben nu 4mnd verder met planet , ok voor jullie maar 3000kb down- 512up
Maar wel STABIEL!!!

en die box staat bij mij in de tuin leuk die oplichtende W 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wanadoo + eweka _/-\o_

volgens mij volgen alleen degenen die problemen hebben met wanadoo deze topic, zoals ik dat ook niet meer doe :) nog steeds niks over op te merken, werkt super hier (afkloppen)

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 04-01-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

zojuist ook aangesloten met wanadoo

15 december aangevraagd (via dixons actie _/-\o_ , lees eerdere ervaring in dit topic)
3 januari modem ontvangen
3 januari signaal ;) aangesloten

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16748 Kb
Afname Dichtbij : 20.2 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 572
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30
ES-teller van 1 dag 0

ik zit 1043 meter van de centrale af ....

ik haal 1700kb/sec :) :9 :9 :9 :9 :9

eweka trekt icm wanadoo ook mijn lijntje volledig dicht ! :9

beetje huiverig dat die LB gaat chrashen na al die ervaringen hier ...
zag in de LB heel veel settings voor telefonie , maar heb maar besloten er niet in te gaan klooien.... zeker niet nu het prima werkt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door xdc op 04-01-2006 02:38 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij mag dan blij zijn met je 1700kb/sec op 1043 meter van de centrale af ....

Ik zat een 100m verder van de centrale en haalde gewoon de max de eerste 3 weken of zo.
Als ik nooit hoger dan de 16 Mbit had gehaald was ik dik tevreden geweest maar ik heb dus enkele weken het maximum gehaald en baal er nu flink van dat dat nu toch zo'n 25% lager gaat.

Goed, beetje relativeren kan natuurlijk geen kwaad maar het "waarom" ontgaat me momenteel en da's al een punt van frustratie op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:03
wij hebben sinds een maandje de livebox icm telefonie via wanadoo, en dit werkte tot voor kort prima, maar nu hebben we een probleem met het bellen:
Als ik bel(dus via de livebox/wanadoo) dan gaat de telefoon 1 keer over en gaat daarna gelijk over op ingesprek!? Bijvoorbeeld: als ik bel naar mijn mobiel, gaat mijn mobiel 1 keer over en daarna geeft ie aan dat er is opgehangen, op de huis/wanadoo telefoon hoor je eerst dat de telefoon 1 keer overgaat en daarna krijg je gelijk een ingesprekstoon te horen!? en dit is zo bel elk nummer dat we bellen!?
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bezig met lezen van de 7! delen, maar ik begrijp 1 ding toch nog niet helemaal:

Is de snelheid die Wanadoo opgeeft (20480 kbps) de snelheid die zij over hun eigen netwerk hebben of kan deze ook behaald worden als je een site of iets anders download buiten dit netwerk?

Ik weet dat het sporadisch voorkomt dat men de maximale snelheid haalt Aan mijn afstand tot de centrale te zien, moet ik tot de 15000 kbps kunnen komen.
Heb op dit moment nog geen Wanadoo, maar zit er wel sterk over na te denken. Heb nu kabel. Geen problemen, maar als ik voor hetzelfde geld 15x sneller kan. Doe mij die maar!

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net van een IT bedrijf te horen, dat vpn naar buiten geen probleem zal zijn, alleen als je zelf op je servertje thuis een vpn hebt.. Dus dat moet dan wel lukken :)

ga vandaag mijn kpn lijn aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:49:
Ik krijg net van een IT bedrijf te horen, dat vpn naar buiten geen probleem zal zijn, alleen als je zelf op je servertje thuis een vpn hebt.. Dus dat moet dan wel lukken :)

ga vandaag mijn kpn lijn aanvragen...
In de startpost staat het volgende :
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
-knip-
Policy protocol should be tcp/udp
-knip-
Als de VPN die jij maakt op basis van het GRE, AH of ESP proto is dan gaat dat dus niet lukken...
Hoewel er niet uit de text is op temaken of er onderscheid gemaakt wordt tussen in of uitgaand verkeer vermoed ik ( omdat het default policy's ) dat het gewoon niet lukt om deze proto's er door heen te sturen..

Je zou dus kunnen opzoeken op basis van welk proto de VPN verbinding is die jij wil maken..

Maargoed zoals ik al zei.. In het ergste geval moet je een ander modem kopen .. Die kost gemiddeld 62 euro ( alcatelteltje) en die support volgens mij vlekkeloos alle VPN proto's.

Overigens wel vreemd dat deze policy er in zit...Zijn die policy's dan niet te wijzigen? Het is immers een policy en policy's zijn er om te wijzigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aanvraag zojuist ingediend!
We wachten vrolijk af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

mijn Livebox blijft via het internet bereikbaar. voor het geavanceerde gedeelte heb ik een ander wachtwoord, dus daar ben ik niet zo bang voor.

maar ik wil helemaal niet dat iemand mijn livebox ziet en deze kan resetten, poorten openzetten, etc.
hoe scherm ik dat nou af?
toegang via internet toegestaan ja en nee hebben geen effect.

ik heb de livebox intussen al een maand staan, dus ook gewoon wachten zoals werd gesuggereerd heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de_hardste schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:14:

Als de VPN die jij maakt op basis van het GRE, AH of ESP proto is dan gaat dat dus niet lukken...
Hoewel er niet uit de text is op temaken of er onderscheid gemaakt wordt tussen in of uitgaand verkeer vermoed ik ( omdat het default policy's ) dat het gewoon niet lukt om deze proto's er door heen te sturen..

Je zou dus kunnen opzoeken op basis van welk proto de VPN verbinding is die jij wil maken..
Ik zoek het eens even op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:08:

contract ontbinding met hulp van het buro van rechtshulp wegens technisch falen,
hielp beslist voor mij , opeens belden ze mij op ! moet je nagaan na 56,70 eurootjes

Maar wel STABIEL!!!

Sneu voor je met de slechte ervaringen. Ik weet dat het voor de perfecte mensen .... hard aan kan komen. Maar jezelf 4 maanden laten husslen door een bedrijf zegt ook weer wat over jezelf :)

Als ik langer dan 15 minuten moet wachten op m'n drankje op een terras, ben ik al pleite hoor ;)

Anyway, succes met je planet
Wat wij al 3 jaar geleden de deur uit hebben gekieperd, dure onzin en altijd achterlopen met upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
LinuX-TUX schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:45:
Maar jezelf 4 maanden laten husslen door een bedrijf zegt ook weer wat over jezelf :)
ja laten husselen? zonder juridische stappen kom je gewoon NERGENS. Het enige contact wat je kan hebben is via 0900-9515, en die mensen kunnen je nix vertellen, en je kan eindeloos verzoeken indienen om teruggebeld te worden door iemand die iets kan zeggen, maar je wordt NOOIT teruggebeld

Ik geef ze persoonlijk nog 1 kans om mee te werken aan de migratie naar XS4ALL, als ze in de weg liggen dan sleep ik ze voor de rechter. Als dat de enige manier is waarop ze contact willen ,dan kunnen ze het van me krijgen ook

[ Voor 7% gewijzigd door Suffie op 04-01-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:57:
Vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

mijn Livebox blijft via het internet bereikbaar. voor het geavanceerde gedeelte heb ik een ander wachtwoord, dus daar ben ik niet zo bang voor.

maar ik wil helemaal niet dat iemand mijn livebox ziet en deze kan resetten, poorten openzetten, etc.
hoe scherm ik dat nou af?
toegang via internet toegestaan ja en nee hebben geen effect.

ik heb de livebox intussen al een maand staan, dus ook gewoon wachten zoals werd gesuggereerd heeft geen zin.
Deze vraag heb ik een paar dagen geleden ook gesteld :)

Iemand een antwoord _/-\o_ _/-\o_

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 pc's aan de Livebox hangen.
Maar ze zien elkaar niet in de werkgroep LAN.
Pingen naar elkaar werkt wel.

Heb al handmatig ip adressen e.d. ingevoerd.
En firewall ingesteld.

Wat kan ik nog doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:41:

En firewall ingesteld.

Wat kan ik nog doen ?
Eerlijk antwoord? Weinig :)

Ze zitten in verschillende subnets als je alle 2 de PC's aan de livebox hangt. Opzich niet zo erg en ze zouden elkaar zelfs moeten kunnen zien/pingen. Alleen is de routering er niet echt op gebouwd, dus aanpassing/workaround is nodig.

Kan nu niet even een simulatie'tje draaien, zit in Italië ;)
Suffie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:21:
[...]

ja laten husselen? zonder juridische stappen kom je gewoon NERGENS. Het enige contact wat je kan hebben is via 0900-9515, en die mensen kunnen je nix vertellen, en je kan eindeloos verzoeken indienen om teruggebeld te worden door iemand die iets kan zeggen, maar je wordt NOOIT teruggebeld

Ik geef ze persoonlijk nog 1 kans om mee te werken aan de migratie naar XS4ALL, als ze in de weg liggen dan sleep ik ze voor de rechter. Als dat de enige manier is waarop ze contact willen ,dan kunnen ze het van me krijgen ook
Zo is het toch gewoon? Gewoon telco-telco aanvragen en als ze zeiken, met terugwerkende kracht de aangetekende brieven aan de rechter laten zien. Hebben ze echt geen poot om op te staan :)

Anyway, veel succes met je connectie van de buren/toekomstige connectie van XS4All :Y)
TafkaT schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:57:
[...]

Valt reuze mee, ik heb zelf een xbox aan de ene en een hubje met 2 pc's aan de andere poort hangen, en op alledrie vinden ze elkaars shares, en werkt internet.
Op IP niveau hoort het niet zoveel uit te maken nee, maar je gaat me toch niet vertellen dat je gewoon via WINS/Netbios elkaars shares op verschillende subnets kan bekijken hè :?

Had eerst ook Xdoos aan de ene hangen en de rest aan de rode netwerk port. Ben er toch maar mee gekapt, werd er gek van zodra ik een lan party had, dat ik al die andere PC's eerst handmatig moest toevoegen. Liever browsen met m'n lieve linux wins servertje :>

[ Voor 29% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-01-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:41:

En firewall ingesteld.

Wat kan ik nog doen ?
Schakel de firewall eens uit, als het dan nog niet werkt dan heb je idd alles gedaan.
Ze zitten in verschillende subnets als je alle 2 de PC's aan de livebox hangt. Opzich niet zo erg en ze zouden elkaar zelfs moeten kunnen zien/pingen. Alleen is de routering er niet echt op gebouwd, dus aanpassing is nodig.
Valt reuze mee, ik heb zelf een xbox aan de ene en een hubje met 2 pc's aan de andere poort hangen, en op alledrie vinden ze elkaars shares, en werkt internet.

[ Voor 36% gewijzigd door TafkaT op 04-01-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Voor iedereen die problemen heeft met uitgaande nummerherkenning:
Reactie (*****) 04-01-2006 16:10:30
Geachte ****,

Momenteel ondervinden wij problemen met de uitgaande nummerweergave bij Wanadoo telefonie. Onze excuses voor dit tijdelijke ongemak.
Onze technische dienst is druk bezig deze storing te onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klant (****) 03-01-2006 12:22:41
Beste mijnheer/mevrouw,

Ik maak naar tevredenheid gebruik van het Wanandoo ADSL Family + Telefonie
abonnement maar ik heb al geruime tijd het probleem dat mijn nummer niet
wordt verzonden naar degene die ik bel. Als iemand mij belt
op mijn Wanadoo-telefoonnummer zie ik wel wie er belt maar andersom als ik
iemand wil bereiken bv op zijn/haar mobiele telefoon krijgen zij “0000” of
“withheld” op hun scherm. Erg onhandig en vervelend terwijl ik
nummerherkenning gewoon aan heb staan! Als ik via KPN bel dus *33* werkt de
nummerherkenning wel dus aan mijn telefoon (Siemens ****, DECT) ligt het niet. Kortom uitgaand wordt mijn nummer blijkbaar niet
meeverstuurd als ik via Wanadoo bel.
Het is maar dat je het weet... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:08:

Maar wel STABIEL!!!

lol stabiel met planet is dat mogelijk?
ik moet van die gasten afkomen door juridische middelen
zij leveren mij juist weer een wan product.
de omgekeerde wereld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

weet iemand hoe je een fax moet versturen ?
en of dat ook gewoon via de livebox gaat ?

dus livebox - fax - *33* (om kpn te krijgen) en dan faxnummer ?
werkt dit ?

of moet ik dan weer gaan pielen met splitters ?

EDIT:
na aansluiten blijkt het idd te werken via de *33* modus :)

zo heb nu een FAX nummer van KPN , en een apart telefoonnummer van Wanadoo :9

[ Voor 28% gewijzigd door xdc op 04-01-2006 18:47 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag dan adsl family, maar kun je in de livebox maar een beperkt aantal poorten forwarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 13-09 15:50
Ik heb even twee vraagjes voor een vriend van me... Hij heeft dus in zijn studentenhuis een Wanadoo Family pakket. Nu willen zijn onderburen ook meedoen en hebben een standaard PCI-draadloos netwerkkaartje (54Mbit) (MSI pc54g2, 802.11g) ,gekocht. Type wist ie zo niet. Dat kan toch gewoon contact vinden met de router? Of moet zo'n kaartje dan ADSL2 ondersteunen? Dat maakt toch niks uit?

2e ding: die vriend van me had wat problemen met zijn muis en was wat aan het klooien. Ineens deed internet het niet meer, dus hij wil de USB-adapter even opnieuw installeren, maar nu krijgt hij een SSID fout. Wat ik van google (webopedia) begreep is dat hij zijn netwerknaam niet goed ingestelt heeft? Waar kan hij die veranderen (windows 98 SE). Kan het zijn dat die SSID automatisch gekozen wordt bij installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Internet delen met de (beneden)buren? Lijkt mij niet geheel de bedoeling....

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 13-09 15:50
Napsju schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:19:
Internet delen met de (beneden)buren? Lijkt mij niet geheel de bedoeling....
Gewoon in een studentenhuis... Hetzelfde huis dus, andere kamers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Laatst online: 11-09 18:08
Ik heb een vraag die ook zeker in de startpost van dit topic moet worden toegevoegd (het antwoord). Wat zijn de instellingen van het modem (anders dan de Livebox) als je een geupgrade lijn hebt en dus ADSL2+. Het encapsulation mode weet ik al uit alle lijstjes, maar het gaat me om de andere waardes zoals de vci en vpi. Blijven deze hetzelfde? Als iemand het antwoord weet kan die meteen worden toegevoegd aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Op de site heb je ook de mogelijkheid om adsl family te bestellen zonder telefonie, sluit je dan je huistelefoon ook op de livebox aan? kan je dan gewoon gebruik blijven maken van alle diensten die je bij KPN hebt lopen...

BTW. Ik zit nu op Demon DSL, al een paar jaar. Maar doordat zij hun prijzen te weinig verlagen tov. andere providers als Wanadoo. zal ik graag willen overstappen. Heeft iemand enig idee hoeveel downtime dat opleverd?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Eastman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:36:
Op de site heb je ook de mogelijkheid om adsl family te bestellen zonder telefonie, sluit je dan je huistelefoon ook op de livebox aan? kan je dan gewoon gebruik blijven maken van alle diensten die je bij KPN hebt lopen...
je sluit inderdaad je huistelefoon op de livebox. want de livebox is ook een splitter!
je behoud alle diensten die verder via kpn hebt op dit moment.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Eastman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:36:Heeft iemand enig idee hoeveel downtime dat opleverd?
22 minuten hier (van DSL Express 8192 naar Wanadoo Fam.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:59:
[...]

22 minuten hier (van DSL Express 8192 naar Wanadoo Fam.)
Dan is mijn beslissing snel genomen.. heb jij zelf je huidige abo opgezegd of laat je dat door wanadoo doen?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Helemaal niks gedaan, Wanadoo zet de hele boel over.

Wel heb ik even met de helpdesk van Demon gebeld die me het volgende wist te vermelden:
Beste dhr <mijn naam>,

Zoals telefonische afgesproken hier een bevestigingsmailtje over hoe een
migratie werkt.
Als de nieuwe provider de lijn succesvol heeft overgenomen, krijgt u van hun een
brief met daarin de datum dat hun de lijn hebben overgenomen.
De bevestigingsbrief kunt u dan faxen naar 020-4222001 en dan sluiten wij het
Demon pakket met terugwerkende kracht op die datum! De facturen die u teveel
heeft betaald word dan weer teruggestort op bank/girorekening.
Heeft u nog vragen dan horen wij dat graag!

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
Prima toch? We zitten nu twee dagen op Wanadoo en het is werkelijk subliem! net nog even anderhalf uur zitten bellen voor nop. Werkt perfect!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor snelheden halen mensen met Wanadoo Family icm Eweka ?

Mijn max: 980 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie

BTW. Ik zit nu op Demon DSL, al een paar jaar. Maar doordat zij hun prijzen te weinig verlagen tov. andere providers als Wanadoo. zal ik graag willen overstappen. Heeft iemand enig idee hoeveel downtime dat opleverd?
Demon->Wanadoo, dat duurde bij mij meer dan 2 maanden :+
heb het inmiddels opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij 15 minuutjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:33:
Wat voor snelheden halen mensen met Wanadoo Family icm Eweka ?

Mijn max: 980 KB/s
Haal hier gewoon 2 MB/s terwijl EWEKA gecapped zou moeten zijn op 10 Mbit...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:11:
[...]

Haal hier gewoon 2 MB/s terwijl EWEKA gecapped zou moeten zijn op 10 Mbit...
Welke Eweka server ? (Ik zit op newsreader 10)
Welke Nieuwsreader ? (Ik gebruik Newsleecher v3.0)
Een Speciale instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:37:
[...]

Welke Eweka server ? (Ik zit op newsreader 10)
Welke Nieuwsreader ? (Ik gebruik Newsleecher v3.0)
Een Speciale instelling ?
Wordt een beetje OT,

maar zit nu op newsreader2 en gebruik Grabit....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik de gok wagen en Wanadoo's adsl Family aanvragen. :P

Voor ik de knoop definitief doorhak wil ik inzicht krijgen in het volgende:

Het huis waarin ik woon is gesplits in een beneden en bovenwoning en de de telefonie van beide woningen komt beneden binnen in de gezamelijke meterkast. Al met al lijkt het erop dat beide woningen achter een gezamelijk ISRA punt zitten al hebben we wel aparte telefoonnummers (en dus lijnen?). Beneden hebben ze al internet en hebben een adsl-modem aangesloten vlak bij de ISRA. De vraag is nu of ik problemen kan verwachten waneer ik onze LiveBox plaats en er zo dus 2 modems staan achter het ISRA punt.

Zo ja, dan ga ik toch voor een goede helpdesk en sluit alsnog een abbo bij xs4all. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@de_hardste..

dit is het vpn protocol wat ik gebruik.. http://www.cisco.com/en/U...heet0900aecd801a9de9.html

Als jij zegt dat ESP niet werkt..ben ik bang dat ik er niet opkom dan..
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.