ik probeer het opnieuw en ik bedoel port mappen of course
Help.. ik probeer een webservertje op te zetten, maar als mensen van buitenaf op mijn webserver proberen te komen, krijgen ze mijn config van de livebox voor hun neus..?? Daar ben ik dus niet zo blij mee, ik heb de: Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet
Toegang toegestaan : Nee ..dus niet aanstaan..rara. ik heb al een keer hem op ja gezet en daarna de hele zaak gereboot, weer op nee gezet en weer gereboot....maakt allemaal niets uit, mensen kunnen gewoon van buitenaf in mijn LB (OOK de advanced functies, als ze tenminste het ww weten)
Als ik de webserver op een andere poort zet, en andere het juiste ip met poort geef werkt het wel. maar als ze de poort vergeten krijgen ze weer mijn LB config...en dat wil ik dus absoluut niet !!.
Kan ik bv. met telnet controleren of idd toegang van buitenaf tot de LB aan of uit staat, ik heb wel ff zitten kijken met telnet maar daar kom ik niet uit....
Toegang toegestaan : Nee ..dus niet aanstaan..rara. ik heb al een keer hem op ja gezet en daarna de hele zaak gereboot, weer op nee gezet en weer gereboot....maakt allemaal niets uit, mensen kunnen gewoon van buitenaf in mijn LB (OOK de advanced functies, als ze tenminste het ww weten)
Als ik de webserver op een andere poort zet, en andere het juiste ip met poort geef werkt het wel. maar als ze de poort vergeten krijgen ze weer mijn LB config...en dat wil ik dus absoluut niet !!.
Kan ik bv. met telnet controleren of idd toegang van buitenaf tot de LB aan of uit staat, ik heb wel ff zitten kijken met telnet maar daar kom ik niet uit....
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik weet het niet, maar kan je wel vertellen dat ik met de standaard settings geen toegang krijg over het internet met mn LB
Volgens mij heb je die livebox pas net. Geef het 2 dagen dan is het weg, ook je telnet toegang vanaf internet is dan opeens weg.Cavie schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:28:
Help.. ik probeer een webservertje op te zetten, maar als mensen van buitenaf op mijn webserver proberen te komen, krijgen ze mijn config van de livebox voor hun neus..?? Daar ben ik dus niet zo blij mee, ik heb de: Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet
Zelf snap ik ook nog steeds niet hoe dat werkt.
Maar ik vind het wel vaag dat als je zelf de juiste forwards in de livebox heb gezet dat de website van de livebox voorrang heeft. Zo is het bij mij zelf nog nooit geweest eigenlijk. Je weet zeker dat je het naar de juiste IP forward?
Verwijderd
Trainde hier altijd op het maximum in.
Nu maximaal 13500 Kb en momenteel zelfs maar 12000.
Alle waardes blijven verders hetzelfde muv de
SNR-marge Dichtbij : XX (dB) dat nogal wisselt momenteel.
Volgens mij een stekkertje dat er niet helemaal sjofel in zit maar tis toch vreemd aangezien het modem altijd op het maximum heeft ingetraind, nu bij elke restart weer wat anders.
Wazig.
Aangezien ik hier telefonieproblemen heb bij het forwarden van alle poorten naar mijn router die op de LB is aangesloten op mijn router z'n WAN poort (het gebruiken van een lan poort daarvoor in de plaats heeft voor mij geen zin.) heb ik momenteel een test lopen waarbij ik alleen de op mijn router geforwarde poorten ook op de LB forward of openzet.
Zal binnen een paar dagen posten of dat probleem nu is opgelost.
Nu maximaal 13500 Kb en momenteel zelfs maar 12000.
Alle waardes blijven verders hetzelfde muv de
SNR-marge Dichtbij : XX (dB) dat nogal wisselt momenteel.
Volgens mij een stekkertje dat er niet helemaal sjofel in zit maar tis toch vreemd aangezien het modem altijd op het maximum heeft ingetraind, nu bij elke restart weer wat anders.
Wazig.
Aangezien ik hier telefonieproblemen heb bij het forwarden van alle poorten naar mijn router die op de LB is aangesloten op mijn router z'n WAN poort (het gebruiken van een lan poort daarvoor in de plaats heeft voor mij geen zin.) heb ik momenteel een test lopen waarbij ik alleen de op mijn router geforwarde poorten ook op de LB forward of openzet.
Zal binnen een paar dagen posten of dat probleem nu is opgelost.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 02:14 ]
Ok, op 2 januari krijg ik als het goed is ook Wanadoo, maar ik heb nog een klein vraagje.
De livebox is op zichzelf ook al een router. Maar als ik de routerfunctie iever door een ander apparaat wil laten vervullen, kan dat dan ook? Zodat ik niet de beperkingen heb van die 8 portforwards, etc.
Eventjes de situatie (met apparaten die bepaalde poorten nodig hebben):
- PC (iig 3 poorten nodig)
- Laptop (iig 3 poorten nodig)
- Xbox (3 poorten nodig)
- Xbox360 (zelfde poorten als de xbox nodig)
De livebox is op zichzelf ook al een router. Maar als ik de routerfunctie iever door een ander apparaat wil laten vervullen, kan dat dan ook? Zodat ik niet de beperkingen heb van die 8 portforwards, etc.
- Xbox (3 poorten nodig)
Natuurlijk kan dat, zal er alleen allemaal niet sneller op worden. Dan kan je net zo goed een nieuwe ADSL2+ modem kopen.
Maar dan zit je toch weer met de telefonie?
En is de snelheid puur omdat het dan vervult moet worden door een ander apparaat of zit die vertraging ergens anders?
En is de snelheid puur omdat het dan vervult moet worden door een ander apparaat of zit die vertraging ergens anders?
Verwijderd
Voor de mensen die van Wanadoo een Ipod Shuffle gekregen hebben:
Als de Ipod shuffle niet werkt zal het serienummer waarschijnlijk met 5C... beginnen. Dit is een probleemserie volgens een Apple medewerker. Indien dit het geval is kan contact opgenomen worden met Apple op nummer 0900-7777703. Je wordt hier fantastisch geholpen.
Als de Ipod shuffle niet werkt zal het serienummer waarschijnlijk met 5C... beginnen. Dit is een probleemserie volgens een Apple medewerker. Indien dit het geval is kan contact opgenomen worden met Apple op nummer 0900-7777703. Je wordt hier fantastisch geholpen.
Ja, klopt, ik heb de livebox nog niet zo lang, maar wel al langer als 2 dgn...maar ik kijk het wel ff aan.. Ik forward volgens mij niets, ik heb alleen port 80 opengezet op de firewall (voor het juiste ip natuurlijk) . En ik weet zeker dat het juiste ip is, want als ik de webserver op een andere port zet (bv. 1320 ofzo) en ik zet die open op de firewall en laat iemand anders connecten (http://mijnip:1320) dan werkt het prima.LinuX-TUX schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:30:
[...]
Volgens mij heb je die livebox pas net. Geef het 2 dagen dan is het weg, ook je telnet toegang vanaf internet is dan opeens weg.
Zelf snap ik ook nog steeds niet hoe dat werkt.
Maar ik vind het wel vaag dat als je zelf de juiste forwards in de livebox heb gezet dat de website van de livebox voorrang heeft. Zo is het bij mij zelf nog nooit geweest eigenlijk. Je weet zeker dat je het naar de juiste IP forward?
Mja, ik ben zelf ook niet helemaal gelukkig met de manier waarop forwarden werkt in de router, maar om er nu een tweede router achter te zetten, vind ik ook zowat (het kan overigens wel, het staat ergens in dit topic, of de vorige. Ik kwam het tegen toen ik zocht op: ["webserver" in dit topic])Rox_NL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:30:
Ok, op 2 januari krijg ik als het goed is ook Wanadoo, maar ik heb nog een klein vraagje.
- Xbox (3 poorten nodig)
Maar een andere oplossing is bv. om een hele range van poorten op te geven. In mijn vorige router had ik 1 pc op DMZ staan (gamepc), dwz. dat alle poorten gewoon openstaan. Dat kan met de LB ook door gewoon port 1 t/m 65xxx open te zetten voor een bepaald ip. En als voor bv. de xboxen de poorten redelijk dicht bij elkaar liggen kun je bv ook een range opgeven, zo los je de max 8 forwards een heel eind op.
Mmm, jij zou er dan gewoon een switch achter hangen?
Want die livebox heeft niet genoeg poorten...
Die port-ranges gaan volgens mij ook lastig worden (het lijkt me namelijk niet dat je kunt zeggen dat het zowel TCP als UDP is
). Het wordt dan alwel beperkt, maar dat zou toch nog 2 regels per apparaat inhouden, en dan zit je met 4 apparaten toch echt aan je max
. En ik betwijfel of de standaard router met meerdere xboxen overweg kan, er zijn niet veel routers/modems die dat kunnen namelijk
.
Maar hoe dan ook, alle oplossingen kosten geld
. De vraag is dan alleen wat het verstandigste/makkelijkste is.
Die port-ranges gaan volgens mij ook lastig worden (het lijkt me namelijk niet dat je kunt zeggen dat het zowel TCP als UDP is
Maar hoe dan ook, alle oplossingen kosten geld
Verwijderd
elke keer als ik iets verstuur via msn, dan gaat het enorm traag.
Heeft iemand enig idee hoe je dit kan veranderen naar de snelheid zoals het hoort?
Heeft iemand enig idee hoe je dit kan veranderen naar de snelheid zoals het hoort?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 14:06 ]
Ik heb er een switch achterhangen, zelfs 2Rox_NL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:58:
Mmm, jij zou er dan gewoon een switch achter hangen?
Die port-ranges gaan volgens mij ook lastig worden (het lijkt me namelijk niet dat je kunt zeggen dat het zowel TCP als UDP is). Het wordt dan alwel beperkt, maar dat zou toch nog 2 regels per apparaat inhouden, en dan zit je met 4 apparaten toch echt aan je max
. En ik betwijfel of de standaard router met meerdere xboxen overweg kan, er zijn niet veel routers/modems die dat kunnen namelijk
.
Maar hoe dan ook, alle oplossingen kosten geld. De vraag is dan alleen wat het verstandigste/makkelijkste is.
Verwijderd
hoe zit het nou met het loggen van alle data door ISP's ?
betekend dat ook dat al het wanadoo voip (telefoon) verkeer,
wat in frankrijk gehost wordt ook in frankrijk opgeslagen wordt ?
ben ook wel benieuwd in welke landen andere ISP's hun voip hosten
betekend dat ook dat al het wanadoo voip (telefoon) verkeer,
wat in frankrijk gehost wordt ook in frankrijk opgeslagen wordt ?
ben ook wel benieuwd in welke landen andere ISP's hun voip hosten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:30 ]
Iemand enige idee hoe het met de ipod actie zit?
Verwijderd
15-12 opgeleverd, ook nog geen Ipod ontvangen!!WarPuppy schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:54:
Verwijderd
6-12 opgeleverd, ipod een week geleden ontvangen.WarPuppy schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:54:
Heb gehoord van de helpdesk dat dat ding 3 weken (max.) na oplevering van je verbinding geleverd zou wordenWarPuppy schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:54:
Weet je daar meer over? Wat is er dan aan de hand?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:06:
Voor de mensen die van Wanadoo een Ipod Shuffle gekregen hebben:
Die van mij begint ook met 5c maar doet het prima.
Dat versturen via MSN heb ik ook....gaat ontzettend traag...max 20Kb/s en soms drops naar 0.
Verder heb ik problemen dat wanneer ik grote bestanden download met 1,5Mb/s (via IE en via BitComet) dat mijn hele verbinding wegvalt na een paar minuten. Het signaal (wireless) blijft gewoon bestaan maar de verbinding is gewoon weg! Ook de pc beneden die gedraad is aangesloten kan niets meer. Als ik dan nog langer wacht valt MSN uit en verlies ik ook het signaal.
Het enige wat dan helpt is de LB uit en aanzetten en dan werkt het weer...
Maarja ik heb die snelle verbinding niet voor niets en ik wil dus wel graag grote bestanden downloaden...
Heeft iemand voor deze 2 problemen een oplossing?
Verder heb ik problemen dat wanneer ik grote bestanden download met 1,5Mb/s (via IE en via BitComet) dat mijn hele verbinding wegvalt na een paar minuten. Het signaal (wireless) blijft gewoon bestaan maar de verbinding is gewoon weg! Ook de pc beneden die gedraad is aangesloten kan niets meer. Als ik dan nog langer wacht valt MSN uit en verlies ik ook het signaal.
Maarja ik heb die snelle verbinding niet voor niets en ik wil dus wel graag grote bestanden downloaden...
..:: Specs ::..
Msn = dunno, ik heb het ookMacabre schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:39:
Dat versturen via MSN heb ik ook....gaat ontzettend traag...max 20Kb/s en soms drops naar 0.
Freezer = Stel eens minder connecties in... Worked for me
Dit speelt ook bij iemand waarbij ik de computer en internet zaken "beheer"Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:05:
Wanadoo heeft zijn zaakjes idd niet goed op orde. Helemaal niet goed zelfs! Ik heb net het volgende meegemaakt:
Ik ben eind oktober overgestapt van planet adsl via kpn naar wanadoo family. Dit had ik achteraf NOOIT moeten doen.
Ik had nooit problemen met kpn. Nu werd ik vrij snel op het netwerk van wanadoo aangesloten. Dit was allemaal geen probleem. Ik had een snelheid van 4mbit down en 640kb up. Deed het allemaal goed.
Maar toen werd de snelheidsverhoging doorgevoerd. Vanaf dat moment had ik geen internet meer. Ik heb toen meerdere malen de helpdesk gebeld. (Zeggen ze moet je de livebox resetten, of ik dat niet al had gedaan, maar goed) Ze zeiden er wordt aan gewerkt. Ik heb meerdere malen een datum te horen gekregen waarvoor het opgelost zou zijn. Maar in geen van de gevallen werd er iets gedaan. In totaal heb ik bijna 4 weken zonder internet gezeten. Nu is het eindelijk opgelost, MAAR ik heb nu nog steeds 4mbit down en 640 kb up snelheid. Oftewel ik heb 4 weken voor niks geen internet gehad. Ik vind ze bij wanadoo echt een stelletje prutsers.
Ik had in de tijd dat ik offline was een verbindingssnelheid van 16 tot 19 mb. Nu heb ik ze gemailt en gezegt dat ik nu maar 4 mbit heb. Zeggen die ze dat het van veel factoren afhankelijk is of je die snelheid wel haalt. Ik denk dat ze daar een stel amateurs hebben ingehuurd.
Ik zou iedereen dan ook afraden om met wanadoo in zee te gaan. Als het eenmaal werkt oke, maar op het moment dat er iemand gaat prutsen ben je heeeel ver van huis.
Sry als ik een beetje geiriteerd reageer, maar dat ben ik nu ook. Ik dacht dat mijn verhaal wel de moeite waar zou zijn voor mensen die erover denken over te stappen.
Weet waar je aan begint, want je kan niet zomaar terug naar het veilige KPN!
Ze gingen van Wanadoo ADSL lite (op het KPN netwerk) naar Wanadoo family.
Geen problemen tot de snelheidsverhoging: dan wel en dan weer geen internet.
- Alle lampjes op het Speedtouch 510 modem branden ten alle tijden groen.
- Telefoonkabel tussen ISRA-punt, splitter en modem is +- 150CM.
- Herhaaldelijk het CD'tje erin proppen en de configtool uitvoeren biedt geen oplossing.
- Stop het cd'tje erin en run de config tool
- De kabel zou te lang zijn (was 10M is nu 1,5M)
HELP!

Verwijderd
Hoe doe je dat precies?Msn = dunno, ik heb het ook
Freezer = Stel eens minder connecties in... Worked for meProbeer max. 120 ofzo. ('K had voorheen 350
)
Ik ben ook geïnteresseerd in een aansluiting via Wanadoo.
Ik heb nu nog een ADSL basic abonnement via Xs4all via ISDN.
Overstappen naar Wanadoo met opzegging van de ISDN lijn,
moet dus een flinke besparing in de kosten opleveren,
terwijl: - de upload en downloadsnelheid hoger worden
- er ook geen downloadlimiet is
Nadelen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn:
- slechte nieuwsserver van Wanadoo (Newszilla bevalt mij wel erg goed)
Ik denk dat ik maar een abonnement op Eweka erbij zal nemen.
- hogere ping. Mijn broertje is tegenwoordig wel veel aan het gamen,
nu was hij al bang dat de ping veel hoger zou zijn. Ik heb gelezen
dat dit deels aan de ADSL2+ standaard te wijten is en deels aan de
routing van Wanadoo, maar dat het op zich wel mee valt met de ping.
- problemen met VPN-verbindingen. Mijn moeder maakt momenteel verbinding
met haar werk via een VPN-verbinding. Nu las ik dat veel mensen
problemen hebben bij het opzetten van een VPN-verbinding. Is dit
alleen bij inkomende verbindingen of is er ook een grote kans dat
na aanschaf van een Wanadoo abo. die verbinding niet meer zal werken?
Is het dan goed mogelijk om een ander modem te kopen waarbij dit
wel zal werken?
Kan iemand mij misschien verder informeren over deze nadelen?
Ik heb nu nog een ADSL basic abonnement via Xs4all via ISDN.
Overstappen naar Wanadoo met opzegging van de ISDN lijn,
moet dus een flinke besparing in de kosten opleveren,
terwijl: - de upload en downloadsnelheid hoger worden
- er ook geen downloadlimiet is
Nadelen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn:
- slechte nieuwsserver van Wanadoo (Newszilla bevalt mij wel erg goed)
Ik denk dat ik maar een abonnement op Eweka erbij zal nemen.
- hogere ping. Mijn broertje is tegenwoordig wel veel aan het gamen,
nu was hij al bang dat de ping veel hoger zou zijn. Ik heb gelezen
dat dit deels aan de ADSL2+ standaard te wijten is en deels aan de
routing van Wanadoo, maar dat het op zich wel mee valt met de ping.
- problemen met VPN-verbindingen. Mijn moeder maakt momenteel verbinding
met haar werk via een VPN-verbinding. Nu las ik dat veel mensen
problemen hebben bij het opzetten van een VPN-verbinding. Is dit
alleen bij inkomende verbindingen of is er ook een grote kans dat
na aanschaf van een Wanadoo abo. die verbinding niet meer zal werken?
Is het dan goed mogelijk om een ander modem te kopen waarbij dit
wel zal werken?
Kan iemand mij misschien verder informeren over deze nadelen?
Waarschijnlijk werkt het niet bij jou, want je weet niet hoe het moet, maar toch een 'screenie
http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/bit.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 27-12-2005 21:06 ]
Verwijderd
heya,
Momenteel ben ik ook in bezit van een wanadoo family+livebox maar ben van plan om de livebox te vervangen met een AG241 - ANNEX A LINKSYS ADSL2 GATEWAY MET 4 POORT SWTCH. (keuze hierop is voornamelijk gevallen door zn lage prijs)
Reden van vervanging is dus omdat minimaal 3 a 4 keer per dag de livebox uit valt(moet hem dan ff restarten -_-). Dit maakt het dus onmogelijk om snachts films etc te downloaden.. Irritant
.
Ik woon ongeveer 3.2 kilometer van de centrale af. Tevens zijn de crc fouten altijd zeer extreem oO.
gegevens:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7064 Kb <-- veranderd elke keer als ik livebox restart -_- varieert tussen 6800 en 8900 altijd.
Afname Dichtbij : 40.3 (dB)
Ver weg : 16.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 614
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 226 (modem nog net gerestart
)
ES-teller van 1 dag 0
Ik zou het waarderen als iemand mij over de adsl 2 LINKSYS AG241 (ervaring) kan vertellen. (goede keuze? of andere?)
Bijvoorbaat dank mensen!
b^
Momenteel ben ik ook in bezit van een wanadoo family+livebox maar ben van plan om de livebox te vervangen met een AG241 - ANNEX A LINKSYS ADSL2 GATEWAY MET 4 POORT SWTCH. (keuze hierop is voornamelijk gevallen door zn lage prijs)
Reden van vervanging is dus omdat minimaal 3 a 4 keer per dag de livebox uit valt(moet hem dan ff restarten -_-). Dit maakt het dus onmogelijk om snachts films etc te downloaden.. Irritant
Ik woon ongeveer 3.2 kilometer van de centrale af. Tevens zijn de crc fouten altijd zeer extreem oO.
gegevens:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7064 Kb <-- veranderd elke keer als ik livebox restart -_- varieert tussen 6800 en 8900 altijd.
Afname Dichtbij : 40.3 (dB)
Ver weg : 16.9 (dB)
HEC-teller 614
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 226 (modem nog net gerestart
ES-teller van 1 dag 0
Ik zou het waarderen als iemand mij over de adsl 2 LINKSYS AG241 (ervaring) kan vertellen. (goede keuze? of andere?)
Bijvoorbaat dank mensen!
b^
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 23:00 ]
Wat mensen ook kunnen doen is er een monteur bij laten komen... dan ben je gelijk van al het gezeik af dat het in je eigen domein zit (problemen)
Ik heb zojuist mijn Draytek Vigor 2800G (Annex A) router binnen gekregen ter vervanging van die brakke Livebox maar krijg deze Draytek niet aan de praat.
Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan:
VPI: 8
VCI: 35
QoS: UBR
Protocol: MPoA
Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Toch werkt het niet
Iemand die weet hoe ik die Draytek moet configureren om het werkend te krijgen?
Grtz, jeroen
Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan:
VPI: 8
VCI: 35
QoS: UBR
Protocol: MPoA
Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Toch werkt het niet
Iemand die weet hoe ik die Draytek moet configureren om het werkend te krijgen?
Grtz, jeroen
Verwijderd
Heeft iemand een idee waarom ik niet max kan downloaden.
Dit zijn mijn waardes:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16076 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 449
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0
Alleen mijn max ligt rond de 400 kb en meestal nog iets eronder. Moet tog sneller kunnen.
Ik heb mijn livebox niet bij het isra punt aagesloten. Gisteren heb ik dit wel gedaan. Ik heb toen de lb op het hoofdstopcontact aangesloten met 1 meter kabel, maar toen was de verbinding nog langzamer, namelijk +/- 15000 kb. Ook heb ik toen een speedtest gedaan en kwam ik weer niet boven de 400 kb uit.
Wat kan ik nog doen om het sneller te krijgen. Of is dat niet mogelijk?
Alvast bedankt.
Dit zijn mijn waardes:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16076 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
HEC-teller 449
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0
Alleen mijn max ligt rond de 400 kb en meestal nog iets eronder. Moet tog sneller kunnen.
Ik heb mijn livebox niet bij het isra punt aagesloten. Gisteren heb ik dit wel gedaan. Ik heb toen de lb op het hoofdstopcontact aangesloten met 1 meter kabel, maar toen was de verbinding nog langzamer, namelijk +/- 15000 kb. Ook heb ik toen een speedtest gedaan en kwam ik weer niet boven de 400 kb uit.
Wat kan ik nog doen om het sneller te krijgen. Of is dat niet mogelijk?
Alvast bedankt.
Voor de zoveelste keer...speedtest is niet betrouwbaar voor ADSL2+. Je moet even ergens test bestandjes downen van 100MB of 1GB, liefst ook nog 2 tegelijk.
Edit: of je bedoelt natuurlijk een andere speedtest...
Edit: of je bedoelt natuurlijk een andere speedtest...
[ Voor 16% gewijzigd door SayWhatAgain! op 28-12-2005 12:45 ]
Nou ik heb gister ook 20 MB adsl + telefonie besteld.
De verkoper zei tegen mij dat ze geen draadlose dingen voor in de LiveBox meer hadden, en die pas weer over een maand zouden hebben.
Hopelijk hebben ze dat ook, anders zit mijn stiefpa tijdje zonder internet
Even terugkomend op mijn vraag die ik eerder heb gesteld, maar helaas geen antwoord opgekregen.
Ik heb dan straks toch wel een vast IP toch?
En waar kan ik zien hoever ik van de centrale afwoon?
De verkoper zei tegen mij dat ze geen draadlose dingen voor in de LiveBox meer hadden, en die pas weer over een maand zouden hebben.
Hopelijk hebben ze dat ook, anders zit mijn stiefpa tijdje zonder internet
Even terugkomend op mijn vraag die ik eerder heb gesteld, maar helaas geen antwoord opgekregen.
Ik heb dan straks toch wel een vast IP toch?
En waar kan ik zien hoever ik van de centrale afwoon?
[ Voor 7% gewijzigd door Roodey op 28-12-2005 12:46 ]
Verwijderd
Ik heb speedtest van speedtest.nl gedaan, maar ook de speedtest van bbned (speedtest.bbned.nl) die 100 en 32 mb bestanden. Verder heb ik nog bestanden van de ftp testserver van wanadoo afgehaald (ftp.wanadoo.nl/pub/test/). Maar bij alles haal ik niet de max snelheid.
Iemand nog enig idee?
Iemand nog enig idee?
Wat verwacht je dan als maximum snelheid?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:57:
Ik heb speedtest van speedtest.nl gedaan, maar ook de speedtest van bbned (speedtest.bbned.nl) die 100 en 32 mb bestanden. Verder heb ik nog bestanden van de ftp testserver van wanadoo afgehaald (ftp.wanadoo.nl/pub/test/). Maar bij alles haal ik niet de max snelheid.
Iemand nog enig idee?
Met een intrainwaarde van 16000kbps zul je zo'n 1,6MB/s halen. Wanneer je draadloos verbonden bent met je livebox kan deze snelheid lager uitpakken.
Kun je misschien aangeven hoe je verbonden bent met je livebox? (kabeltypes, kabellengtes, switches, hubs, routers, wifi?)
De Wanadoo FTP die jij opgeeft haalt bij mij ook niet de volle snelheid trouwens. (Zo'n 1MB/s ipv de volle 2MB/s).
[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 28-12-2005 13:08 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Kijk nou eens even in de Startpost (Die staat er niet voor niets).Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:57:
Iemand nog enig idee?
Daar staat een link naar een programma, dat je instellingen kan optimaliseren
EDIT: Sorry linkje is verdwenen, maar staat HIER
(Bovenste proggie)
Lees wel even de beschrijving !!!!!!!
[ Voor 73% gewijzigd door TifKag436 op 28-12-2005 15:12 ]
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Verwijderd
Oke ik ga dat programma even proberen.
Ik ben verbonden op de rode aansluiting van de lb. daarachter staat een asus wl500g daarachter ben ik met een netwerkkabel verbonden.
Ik heb al geprobeert of het sneller zou gaan zonder de wl500g, maar hielp niet. ook heb ik de lb al aan het hoofdstopcontact verbonden (is volgens mij het isra punt), maar toen was de verbinding langzamer.
Nu staat de lb op de oude plek, met een verlengkabel vanaf het isra en de oude splitter er weer tussen.
Ik ben verbonden op de rode aansluiting van de lb. daarachter staat een asus wl500g daarachter ben ik met een netwerkkabel verbonden.
Ik heb al geprobeert of het sneller zou gaan zonder de wl500g, maar hielp niet. ook heb ik de lb al aan het hoofdstopcontact verbonden (is volgens mij het isra punt), maar toen was de verbinding langzamer.
Nu staat de lb op de oude plek, met een verlengkabel vanaf het isra en de oude splitter er weer tussen.
Zou je de splitter er niet tussen uit halen, zoals ook in de zeer duidelijke handleiding is beschreven?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:02:
Oke ik ga dat programma even proberen.
Verwijderd
Ik heb de splitter er een keer tussenuitgehaald en direct op het hoofdstopcontact aangesloten, maar toen had ik een verbinding van 15000 kb, ik heb dat nog niet geprobeert met tcp optimizer.
Ik heb wel net tcp optimizer geprobeert met de huidige opstelling en op optimale settings gezet.
Als ik nu begin te downloaden van speedtest.bbned.nl dan begint tie snel en zakt 1 sec van 1,36mb en dan 900 kb en dan weer heel snel terug naar 400 kb/sec. beetje vreemd. maar ik ga vanavond nog even proberen met de lb direct achter de isra zonder de extra splitter.
Ik heb wel net tcp optimizer geprobeert met de huidige opstelling en op optimale settings gezet.
Als ik nu begin te downloaden van speedtest.bbned.nl dan begint tie snel en zakt 1 sec van 1,36mb en dan 900 kb en dan weer heel snel terug naar 400 kb/sec. beetje vreemd. maar ik ga vanavond nog even proberen met de lb direct achter de isra zonder de extra splitter.
Verwijderd
Ik stond op het punt om mijn inschrijffornulier in te vullen totdat ik dit vond op internet... Tros Radar Forum over wanadoo adsl
Nu twijfel ik weer
Ik heb met chello namelijk nooit problemen gehad, maar die snelheid lokt me zo..20 mbit
Nu twijfel ik weer
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 22:18 ]
Verwijderd
hoeveel tevreden klanten zullen op de radar site posten denk je ?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:17:
Ik stond op het punt om mijn inschrijffornulier in te vullen totdat ik dit vond op internet... Tros Radar Forum over wanadoo adsl
Nu twijfel ik weerIk heb met chello namelijk nooit problemen gehad, maar die snelheid lokt me zo..20 mbit
zullen er niet veel zijn
edit: het gelinkte topic is wel grappig
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 23:14 ]
Verwijderd
Komt door dat gare NAT-protocol van MS.Macabre schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:39:
Vanmiddag ook last van, met een mp3tje doorsturen.
Ik 20mb up / 1mb down, hij 8mb up / 1mb down.
Msn deed gewoon lekker rustig met max 5kb per sec.
Verwijderd
Ligt wanadoo telefonie eruit?
Want hier doet ie het niet en kom ook niet op de website van wanadoo
Want hier doet ie het niet en kom ook niet op de website van wanadoo
die internet van wanadoo doet raar ken niet in men email nix en die site van wanadoo ligt der ook af volges mij maar zo te zien ben ik niet de enige maar dis echt niet normaal

@Dissection
8mb up? wow O_O
@Dissection
8mb up? wow O_O
[ Voor 11% gewijzigd door Ssilverhaze op 29-12-2005 09:29 ]
Verwijderd
Ik heb sinds 20 december wanadoo en ik moet zeggen dat alles volgens plan ging. Daar was ik best blij mee.
Ik speur wat rond op internet om wat gebruikerservaringen te lezen en kom wat tooltjes tegen etc etc.
Van dat TCP Optimizer snap ik niets :-)
Ik heb speedtest.nl geprobeerd en daar kom ik max op 6 kbps uit
BIj de FTP van Wanadoo (als ik het 20MB bestand download) begint ie bij iets meer (!) als 20 mbps en zakt geleidelijk terug naar 1mbps (tegen het einde) ; is dit normaal ?
Wat is nou echt een goede test ?
Verder heb ik al 3 keer mn livebox moeten resetten omdat ie dan zegt dat er een netwerkkabel niet is aangesloten (kabels zijn 100% goed) NA een reset van de LB is het weer opgelost, maar toch irritant..
Verder doet mn nummerweergave (dat men ziet als IK bel) het niet. Staat wel ingeschakeld!! Wanadoo helpdesk gebeld en die proberen ook e.e.a
Ik heb nu nog steeds geen nummer zenden ..
Iemand ervaring hiermee .. ?
Gr,
Richard
Ik speur wat rond op internet om wat gebruikerservaringen te lezen en kom wat tooltjes tegen etc etc.
Van dat TCP Optimizer snap ik niets :-)
Ik heb speedtest.nl geprobeerd en daar kom ik max op 6 kbps uit
BIj de FTP van Wanadoo (als ik het 20MB bestand download) begint ie bij iets meer (!) als 20 mbps en zakt geleidelijk terug naar 1mbps (tegen het einde) ; is dit normaal ?
Wat is nou echt een goede test ?
Verder heb ik al 3 keer mn livebox moeten resetten omdat ie dan zegt dat er een netwerkkabel niet is aangesloten (kabels zijn 100% goed) NA een reset van de LB is het weer opgelost, maar toch irritant..
Verder doet mn nummerweergave (dat men ziet als IK bel) het niet. Staat wel ingeschakeld!! Wanadoo helpdesk gebeld en die proberen ook e.e.a
Ik heb nu nog steeds geen nummer zenden ..

Iemand ervaring hiermee .. ?
Gr,
Richard
Verwijderd
Da's waar jaVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:42:
[...]
hoeveel tevreden klanten zullen op de radar site posten denk je ?
zullen er niet veel zijn
edit: het gelinkte topic is wel grappig
Dat is bij mij rond de 3 meter naar me telefoonaansluiting (en radio/tv) is dat goed?
En als ik die KPN budget neem (€ 9,67) betaal ik dan echt niks meer, als ik geen telefoon neem? (dus nooit bel..) Ik neem die kpn budget alleen voor adsl dan. Dus 22 euro voor Wanadoo familiy zonder telefoon +
€ 9,67 (=€ 31,67)
Meer ben ik dus niet kwijt per maand?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 10:05 ]
ik probeer nog steeds van het ADSL signaal van wanadoo af te komen.
Per 1 januari XS4ALL aanvragen, is ook nog eens goedkoper voor ons!
want ik bel al 500minuten per maand gratis naar vaste nummers voor 2,50
en we hebben nu een inbelaccount daar voor 14,- ivm het behouden van een emailadres
dus tel uit je winst
(plus goeie helpdesk
)
Per 1 januari XS4ALL aanvragen, is ook nog eens goedkoper voor ons!
want ik bel al 500minuten per maand gratis naar vaste nummers voor 2,50
en we hebben nu een inbelaccount daar voor 14,- ivm het behouden van een emailadres
dus tel uit je winst
(plus goeie helpdesk
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Verwijderd
nou, bij mij lijkt alles tot nu toe nog vlekkeloos te verlopen 
16 December Aangevraagd
20 December Brief binnen met Account info
29 December Livebox Binnen
4 Januari Verwachte Opleverdatum
16 December Aangevraagd
XS4ALL is nu al aangevraagd 
60 dagen is toch hun eigen eis, dat is niet iets wat "wij" ooit geweten hebben
60 dagen is toch hun eigen eis, dat is niet iets wat "wij" ooit geweten hebben
Hmm ikke:Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:58:
nou, bij mij lijkt alles tot nu toe nog vlekkeloos te verlopen
16 December Aangevraagd
20 December aangevraagd
22 December account info brief
?? Livebox
02 Januari oplevering (als het goed is)
Lekker ietsje eerder
Valt me overigens nog helemaal mee, want ik had voor 1 januari KPN budget in laten gaan, dus ik was al bang dat dat door elkaar heen, en dus fout, zou gaan lopen. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
maar ik zat nog vast aan de HCCnet abbo
dus die moest eerst nog af worden gesloten en al die andere rompslomp eromheen
Verwijderd
Ik heb de lb aangesloten zonder de oude splitter direct achter het hoofdstopcontact. In de meterkast heb ik volgens mij geen aansluiting zitten.
De waardes die ik heb zijn:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15980 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 1663
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 203
ES-teller van 1 dag 0
Toen heb ik het programma tcp/ip optimizer gebruikt, maar nog altijd kan ik niet zo snel downloaden zoals het zou moeten zijn. Als ik test met speedtest.bbned.nl dan zegt hij dat ik een verbinding heb van 3300kb en max met 420 kb kan downloaden. Als ik een 32 mb of een 100 mb bestand van hun download start hij met +/- 1 mb en zakt dan heel snel naar 380 kb/sec, waar hij blijft hangen.
In de livebox staat wel dat ik verbinding van 15980 kb heb, maar ik kan dit blijkbaar niet volledig gebruiken.
Moet ik contact opnemen met wanadoo, of is er nog iets anders dat ik kan doen om de snelheid wel te kunnen behalen.
De waardes die ik heb zijn:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15980 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 1663
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 203
ES-teller van 1 dag 0
Toen heb ik het programma tcp/ip optimizer gebruikt, maar nog altijd kan ik niet zo snel downloaden zoals het zou moeten zijn. Als ik test met speedtest.bbned.nl dan zegt hij dat ik een verbinding heb van 3300kb en max met 420 kb kan downloaden. Als ik een 32 mb of een 100 mb bestand van hun download start hij met +/- 1 mb en zakt dan heel snel naar 380 kb/sec, waar hij blijft hangen.
In de livebox staat wel dat ik verbinding van 15980 kb heb, maar ik kan dit blijkbaar niet volledig gebruiken.
Moet ik contact opnemen met wanadoo, of is er nog iets anders dat ik kan doen om de snelheid wel te kunnen behalen.
Heb je geen andere programma's of bittorrent aan het draaien tijdens het testen?
Verwijderd
op al je vragen kan ik ja antwoordenVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:54:
[...]
Da's waar jaHet ISRA punt is toch waar de telefoonkabel je huis binnenkomt?
Dat is bij mij rond de 3 meter naar me telefoonaansluiting (en radio/tv) is dat goed?
En als ik die KPN budget neem (€ 9,67) betaal ik dan echt niks meer, als ik geen telefoon neem? (dus nooit bel..) Ik neem die kpn budget alleen voor adsl dan. Dus 22 euro voor Wanadoo familiy zonder telefoon +
€ 9,67 (=€ 31,67)
Meer ben ik dus niet kwijt per maand?
Had eerst een XS4ALL upgrade gedaan van BBNed (voormalig Cistron) naar KPN 12Mbit. Dit heb ik toch maar geannulleerd (zonder kosten gelukkig), omdat Wanadoo family me wat aantrekkelijker lijkt.
Nu is m'n ADSL lijn dus "bevroren" voor 3 weken (tot 16 januari) omdat ik een overstap heb afgebroken. Zou ik nu toch Wanadoo kunnnen aanvragen, of wordt ik dan gelijk geweigerd? Het zou wel voordeliger zijn natuurlijk wanneer ik nu aanvraag en ze half januari de overstap aanvragen, maar ik weet niet of ze zo'n vertraging kunnen inbouwen. Iemand hier ervaring mee?
En geldt die Ipod actie nog trouwens?
Nu is m'n ADSL lijn dus "bevroren" voor 3 weken (tot 16 januari) omdat ik een overstap heb afgebroken. Zou ik nu toch Wanadoo kunnnen aanvragen, of wordt ik dan gelijk geweigerd? Het zou wel voordeliger zijn natuurlijk wanneer ik nu aanvraag en ze half januari de overstap aanvragen, maar ik weet niet of ze zo'n vertraging kunnen inbouwen. Iemand hier ervaring mee?
En geldt die Ipod actie nog trouwens?
_██_
(ಠ_ృ)
Hoe is je verbinding naar je pc, gedraad of wifi? Probeer anders eens om 1 pc met een korte kabel (waarvan je zeker weet dat ie goed is) direct op de LB en test het noges.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:46:
nee die heb ik allemaal uit gezet.
Verwijderd
even een vraagje.
is de livebox niet levensgevaarlijk? op de site van wanadoo staan gewoon de admin inlog gegevens. admin/admin
iedere standaard livebox installatie is vanaf het internet benaderbaar en te configureren.
de meeste privee netwerken zullen niet goed beveiligd zijn, dus firewall uitzetten en gogogo
wat gaat wanadoo hieraan doen, want dit lijkt me een hele grote tekortkoming in hun product.
is de livebox niet levensgevaarlijk? op de site van wanadoo staan gewoon de admin inlog gegevens. admin/admin
iedere standaard livebox installatie is vanaf het internet benaderbaar en te configureren.
de meeste privee netwerken zullen niet goed beveiligd zijn, dus firewall uitzetten en gogogo
wat gaat wanadoo hieraan doen, want dit lijkt me een hele grote tekortkoming in hun product.
Uh, je kan mijn box niet benaderen hoor? En ik heb trouwens toch al die shit verandert...Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:25:
even een vraagje.
(edit) Mocht je box wel benaderbaar te zijn, map dan ff 80 naar een ip door in je lan, dan kom je zowieso niet in de lb config terecht.
[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 29-12-2005 13:31 ]
Verwijderd
ja jij en ik komen daar wel uit, maar hoe zit het met al die klanten die niet eens weten wat tweakers is?MensionXL schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:30:
[...]
Uh, je kan mijn box niet benaderen hoor? En ik heb trouwens toch al die shit verandert...
(edit) Mocht je box wel benaderbaar te zijn, map dan ff 80 naar een ip door in je lan, dan kom je zowieso niet in de lb config terecht.
zoals dat gezinnetje op tv?
Die hebben toch niks door als hun box wordt gehackt... (Of wel, dan vragen ze een nieuwe box aan die dit niet meer toelaat) Of dat joch blijkt zelf een über-hacker te zijnVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:33:
[...]
ja jij en ik komen daar wel uit, maar hoe zit het met al die klanten die niet eens weten wat tweakers is?
zoals dat gezinnetje op tv?
Even voor de duidelijkheid:
http://192.168.1.1
Livebox toegang > wachtwoord wijzigen...
Offe...
Firewall > Toevoegen > 80 TCP [/Klaar
[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 29-12-2005 13:40 ]
Verwijderd
waar het om gaat is dat in de handleiding van Wanadoo gemeld wordt dat de windows firewall uitgezet moet worden bij de installatie (onzin trouwens)
maar daarna wordt niet meer gemeld dat hij aan moet.
De helpdesk adviseerd ook de windows firewall uit te zetten, want de livebox heeft een eigen firewall aan boord.
Yeah right. maar die kan je dus via de configuratie via internet uitzetten en vervolgens bij al die arme mensen de pc omzeep helpen of erger ftp servertje installeren en lekekr films op knallen waardoor zij verantwoordelijk zijn.
maar daarna wordt niet meer gemeld dat hij aan moet.
De helpdesk adviseerd ook de windows firewall uit te zetten, want de livebox heeft een eigen firewall aan boord.
Yeah right. maar die kan je dus via de configuratie via internet uitzetten en vervolgens bij al die arme mensen de pc omzeep helpen of erger ftp servertje installeren en lekekr films op knallen waardoor zij verantwoordelijk zijn.
Er staat toch netjes aangegeven in de configuratiepagina van de LiveBox:

Als je zelf niet de moeite neemt om de handleiding te lezen, kun je moeilijk Wanadoo de schuld geven. En als je echt helemaal digibeet bent, dan kun je alles nog laten instellen door een monteur.
Dus zie ik dit niet echt als een "probleem".
edit: hmmm.. niet echt lekker leesbaar
Als je zelf niet de moeite neemt om de handleiding te lezen, kun je moeilijk Wanadoo de schuld geven. En als je echt helemaal digibeet bent, dan kun je alles nog laten instellen door een monteur.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 29-12-2005 13:54 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Idd, gewoon ff goed de zooi doornemenHellBeast schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:50:
[afbeelding]
Verwijderd
eens en hoeveel mensen denk je dat dit gaan lezen? wel vreemd trouwens dat je zonder password nog steeds de livebox kan resetten.HellBeast schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:50:
[afbeelding]
daarnaast kan je toegang via internet uitzetten in de firewall settings, maar als ik dat doe kan ik nog steeds bij de configuratie komen.
maw. die van mij is via internet te benaderen en ik krijg het niet voor elkaar om dat uit te zetten. ok je komt de geavanceerde config niet in.
Maar ja kan nog wel het volgende:
poorten openzetten
dhcp uitzetten
rebooten
hiermee kan je iemand wel lekker pesten, zeker als de livebox niet logged
Verwijderd
Het is alweer de 2e keer vandaag dat m'n internet en telefonie uitviel. Dit gebeurt dagelijks.
Als ik op m'n livebox kijk, zie ik dat de telefonie niet is geactiveerd en de adsl verbinding wel.
Als ik kijk op de lb zelf zie ik dat de adsl wel brand en de telefonie niet.
Dit is echt irritant, om elke dag steeds weer de lb te resetten. De lb zit nl achter
de bank in de woonkamer geplaatst waardoor ik eerst de bank moet verschuiven om bij de lb
te kunnen komen.
Max connecties per taak op 120 zetten heeft geen effect bij bitcomet. Heeft iemand ook deze probleem
en mogelijk een oplossing hiervoor?
Als ik op m'n livebox kijk, zie ik dat de telefonie niet is geactiveerd en de adsl verbinding wel.
Als ik kijk op de lb zelf zie ik dat de adsl wel brand en de telefonie niet.
Dit is echt irritant, om elke dag steeds weer de lb te resetten. De lb zit nl achter
de bank in de woonkamer geplaatst waardoor ik eerst de bank moet verschuiven om bij de lb
te kunnen komen.
Max connecties per taak op 120 zetten heeft geen effect bij bitcomet. Heeft iemand ook deze probleem
en mogelijk een oplossing hiervoor?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 17:33 ]
Verwijderd
vandaag heb ik eindelijk me livebox aangesloten nadat gisteren me adsl family verbinding is geactiveerd.
ik sluit hem dus aan , alles ging perfect , te perfect eigenlijk hahahaha
1ste wat ik merkte was dat hij niet op alle site's kom vooral veel .com sites.
ik dus die gasten bellen daar en die vertel me ja dat probleem ken ik niet en je moet hem ff reseten.
ik doe dat dus , maar geen verbetering. precies hetzelfde
wie kent dit probleem of wie had/heeft er ook last van
??????
ik sluit hem dus aan , alles ging perfect , te perfect eigenlijk hahahaha
1ste wat ik merkte was dat hij niet op alle site's kom vooral veel .com sites.
ik dus die gasten bellen daar en die vertel me ja dat probleem ken ik niet en je moet hem ff reseten.
ik doe dat dus , maar geen verbetering. precies hetzelfde
wie kent dit probleem of wie had/heeft er ook last van
??????
Andere DNS opgeven?
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
je kan het proberenVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:55:
hoe bedoel je andere dns opgeven kan ik die zelf verzinnen dan??
/offtopic
is het niet iets een vragen-systeem zoals Larry 1 dat had te introduceren hier ?
Verwijderd
Ik heb de laatste paar dagen ook ineens veel problemen. Soms gooit ie inet er gewoon af op het moment dat ik een bepaalde site probeer te openen. Krijg ik gewoon mijn inbelscherm en op moment dat ik wil aanmelden kan ie niet inbellen...
Probleempje van hierboven lijkt dus ook op mij van toepassing
Probleempje van hierboven lijkt dus ook op mij van toepassing
ff serieus, is het iemand ooit gelukt om iemand anders te spreken te krijgen dan de helpdesk (1elijns)?
Vervolgje :the_nowhereman schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:04:
[...]
Deze vraag stelde ik nadat ik gisteren was benaderd door Wanadoo om 't telefonie-pakket erbij te nemen.
De helpdesk vertelde me toen dat 't wel mogelijk was.
Later las ik bovenstaande bericht....
Boze meel naar de helpdesk.
Antwoord terug, Uw aanvraag is per direct geannuleerd
Mooie service en technisch hoogstandje weer van wanadoo
Komt vandaag pakketje met de post.... Een LiveBox met Wifi pakketje erbij.....
Ik maar ff bellen want de hele telefonie was geannuleerd en wil niet betalen voor iets wat niet werkt .... klopt gelukkig.
Moet ik dus wel de Livebox retour sturen..(helaas. en brave ikke....
Vertel ik nog wel dat ik een kameraad heb die wanadoo incl telefonie heeft besteld maar zeker tot januari moet wachten op z'n LB of ik 'm aan hem mag geven scheelt hun weer verzendkosten e.d.
maar helaas mag niet........
Beste Wanadoogebruikers,
Het zal al wel eerder gevraagd zijn, maar ik kan tussen de bomen het bos niet meer zien in dit topic dat al meerdere delen heeft.
Mijn vraag is simpel: wat zijn uw ervaringen betreft telefonie (helder, uitval in gesprekken??).
Ik heb tot nu toe alleen gebruik gemaakt van Wanadoo Internet ADSL2+ maar ik wilde graag in het nieuwe jaar de telefonie erbij doen, mits dat geen problemen geeft uiteraard.
alvast bedankt voor de reacties.
Als dit een herhaling is van een topic graag een link daarnaar, bij voorbaat dank!
S.
Het zal al wel eerder gevraagd zijn, maar ik kan tussen de bomen het bos niet meer zien in dit topic dat al meerdere delen heeft.
Mijn vraag is simpel: wat zijn uw ervaringen betreft telefonie (helder, uitval in gesprekken??).
Ik heb tot nu toe alleen gebruik gemaakt van Wanadoo Internet ADSL2+ maar ik wilde graag in het nieuwe jaar de telefonie erbij doen, mits dat geen problemen geeft uiteraard.
alvast bedankt voor de reacties.
Als dit een herhaling is van een topic graag een link daarnaar, bij voorbaat dank!
S.
Mijn ervaringen wat betreft telefonie zijn uitstekend! Nou heb ik het nog maar een week of anderhalf, maar geen uitval en qua spraak en geluid hoor je geen verschil tov KPN. Ik zou het dus aanraden, maar er zijn ongetwijfeld mss ook andere geluiden
Zou er misschien iemand een gedetailleerde beschrijving kunnen geven, hoe ik mijn LB kan beveiligen tegen toegang van buitenaf.
Mijn wachtwoord heb ik uiteraard al veranderd.
Mijn wachtwoord heb ik uiteraard al veranderd.
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Zijn er toevallig mensen met ervaring met Tweaknews EN Eweka icm Wanadoo Family (ervaring met beide dus)?
Ik sta op het punt voor 1 van beide te kiezen, proefperiode Tweaknews zit er nu bijna op met wisselende resultaten. Is er duidelijk 1 betere keus voor wanadoo (welke dus niet wordt geknepen waar ik wat over heb gelezen een aantal topics terug)?
Zelf heb ik nu een dag of 10 Family incl Telefonie. En uitermate tevreden moet ik zeggen
. Livebox doet het goed, is pas 1x vastgelopen door gekloot van mijn kant (was te snel in het config menu bezig). Torrents ed lopen gewoon lekker, veel minder packetloss dan ik had bij casema, en de telefonie doet het gewoon goed (met uitzondering van de nummermelding en de ingesprekstoon).
Ik sta op het punt voor 1 van beide te kiezen, proefperiode Tweaknews zit er nu bijna op met wisselende resultaten. Is er duidelijk 1 betere keus voor wanadoo (welke dus niet wordt geknepen waar ik wat over heb gelezen een aantal topics terug)?
Zelf heb ik nu een dag of 10 Family incl Telefonie. En uitermate tevreden moet ik zeggen
Verwijderd
Ik heb het probleem dat mijn gegevens het volgende zijn:TifKag schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:57:
[...]
Kijk nou eens even in de Startpost (Die staat er niet voor niets).
Daar staat een link naar een programma, dat je instellingen kan optimaliseren
EDIT: Sorry linkje is verdwenen, maar staat HIER
(Bovenste proggie)
Lees wel even de beschrijving !!!!!!!
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4736 Kb
Afname Dichtbij : 39.4 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
HEC-teller 8814
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1893
ES-teller van 1 dag 0
Ik woon 2600 meter van de centrale vandaan, hierdoor begrijp ik dat ik geen 2 mb per sec. kan downloaden. Maar volgens deze gegevens download ik maar 600 kb/sec. Dit klopt in werkelijkheid ook als ik de speedtest van bbned doe bijvoorbeeld. Alleen als ik naar vele snelheden hier kijk liggen deze aanzienlijk hoger dan die van mij. Ik moet nog wel wat sneller kunnen verwacht ik.
Toen las ik dus deze quote hie over die Optimizer. Ik het programma gedownload en de instellingen zoals in de handleiding beschreven overgenomen, deze instellingen zijn:
- Choose your maximum Connection Speed from the slider bar (the maximum available bandwidth, in kilobits per second)
- Choose your Network Interface, or check to Modify All Network Adapters
- Pick "Optimal settings" from the radio-buttons near the bottom of the program
- Click on the "Apply changes" button and reboot
Dit heb ik gedaan alleen dit heeft geen effect gehad om m'n downloadsnelheid.
Wat het anders zou kunnen zijn is hetgeen dat m'n LB niet direct op m'n ISRA-punt is aangesloten. Volgens mij is dit alleen niet het geval want in de meterkast is verder geen ander aansluitpunt te vinden.
Verder heb ik wel een router tussen de modem en de 2 daarop aangesloten computers zitten, alleen zonder router is de internetsnelheid hetzelfde, dus hieraan ligt het niet.
Kan iemand me misschien vertellen dat ik wat fout doe in de Optimizer programma, of is het iets anders wat het zou kunnen zijn? Dan ben ik je daar erg dankbaar voor!
Verder wil ik er nog even bij zeggen: als ik de speedtest van 100mb op bbned doe dan begint hij bij 2000 kb/sec en loopt vrij snel (30 sec) naar 1200 kb/sec en dan looptie heel langzaam met stappjes van 4 af. Uiteindelijk is hij bij 650 kb/sec en dan is de 100 mb download al voltooid.
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 16:04 ]
Verwijderd
zo lang jou modem op zulke lage waarden blijft intrainen zullen "tweaks" op je pc niets uithalenVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:01:
[...]
DownStream 4736 Kb
Afname Dichtbij : 39.4 (dB)
jou modem geeft je 4736Kb == 592KB/s maximaal te behalen download snelheid
de beperkende factor is dus niet je pc maar je modem/intrain waarden
een manier op je download snelheid te verhogen is je livebox dichter bij isra punt plaatsen
en ook je kabels e.d. checken, je hebt wel erg veel "storing" op je lijn met bijna 40dB
die wil je zo laag mogelijk hebben, dus check je kabels, zet livebox dichter bij isra punt, etc
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 16:13 ]
Verwijderd
Ok.. ik moet er dus even zeker van zijn of mijn LB wel vrij direct op m'n ISRA-punt is aangesloten. Hoe kan je dat ook alweer controleren? Iets met rode en blauwe draadje ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:11:
[...]
zo lang jou modem op zulke lage waarden blijft intrainen zullen "tweaks" op je pc niets uithalen
jou modem geeft je 4736Kb == 592KB/s maximaal te behalen download snelheid
de beperkende factor is dus niet je pc maar je modem/intrain waarden
een manier op je download snelheid te verhogen is je livebox dichter bij isra punt plaatsen
en ook je kabels e.d. checken, je hebt wel erg veel "storing" op je lijn met bijna 40dB
die wil je zo laag mogelijk hebben, dus check je kabels, zet livebox dichter bij isra punt, etc
(Had dit net ook al in een ander topic gezegd, over azureus, maar eigenlijk was dat daar een beetje en loze reactie, want hier is het relevanter)
Hoe erg is bij jullie de invloed van jullie upload op jullie download?
Door met de upload te spelen kon ik omgekeerdeverendig de snelheid van het downloaden van de 100mb.bin bepalen.
Als ik 100mb.bin download (met geen upload) van bbned gaat ie keurig op 1570kbyte/sec
Bij een upload van 5kbyte/sec heb ik een download van 1520kbyte/sec
Bij een upload van 10kbyte/sec heb ik een download van 1450kbyte/sec
Bij een upload van 20kbyte/sec heb ik een download van 1285kbyte/sec
Bij een upload van 30kbyte/sec heb ik een download van 1100kbyte/sec
Bij een upload van 40kbyte/sec heb ik een download van 865kbyte/sec
Bij een upload van 50kbyte/sec heb ik een download van 760kbyte/sec
Bij een upload van 60kbyte/sec heb ik een download van 615kbyte/sec
Bij een upload van 70kbyte/sec heb ik een download van 430kbyte/sec
Bij een upload van 80kbyte/sec heb ik een download van 250kbyte/sec
Bij een upload van 90kbyte/sec heb ik een download van 220kbyte/sec
Bij een upload van100kbyte/sec heb ik een download van 195kbyte/sec
en als je dat in een kek grafiekje zet dan krijg je dit:

Is wel enigszins een lineair verband in te zien. Hebben jullie ook een vergelijkend iets?
Hoe erg is bij jullie de invloed van jullie upload op jullie download?
Door met de upload te spelen kon ik omgekeerdeverendig de snelheid van het downloaden van de 100mb.bin bepalen.
Als ik 100mb.bin download (met geen upload) van bbned gaat ie keurig op 1570kbyte/sec
Bij een upload van 5kbyte/sec heb ik een download van 1520kbyte/sec
Bij een upload van 10kbyte/sec heb ik een download van 1450kbyte/sec
Bij een upload van 20kbyte/sec heb ik een download van 1285kbyte/sec
Bij een upload van 30kbyte/sec heb ik een download van 1100kbyte/sec
Bij een upload van 40kbyte/sec heb ik een download van 865kbyte/sec
Bij een upload van 50kbyte/sec heb ik een download van 760kbyte/sec
Bij een upload van 60kbyte/sec heb ik een download van 615kbyte/sec
Bij een upload van 70kbyte/sec heb ik een download van 430kbyte/sec
Bij een upload van 80kbyte/sec heb ik een download van 250kbyte/sec
Bij een upload van 90kbyte/sec heb ik een download van 220kbyte/sec
Bij een upload van100kbyte/sec heb ik een download van 195kbyte/sec
en als je dat in een kek grafiekje zet dan krijg je dit:

Is wel enigszins een lineair verband in te zien. Hebben jullie ook een vergelijkend iets?
Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......
Wat dacht je van het lezen van de gebruikershandleiding die bij de LiveBox zit, en als je die niet hebt, download je hem even van de site van Wanadoo !!!Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:14:
[...]
Ok.. ik moet er dus even zeker van zijn of mijn LB wel vrij direct op m'n ISRA-punt is aangesloten. Hoe kan je dat ook alweer controleren? Iets met rode en blauwe draadje ofzo?

Verwijderd
mooi grafiekje
ik merk het hier ook zodra ik mijn upload boven de 60KB/s heb
dan gaat mijn download snelheid aanzienlijk naar beneden
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:59 ]
Jah, normaal haal ik 1800kB/sec, bij 50kb up is het afgeknepen tot 1000
Omdat al op full speed (1800kB/sec) 50kb verloren gaat aan het terugsturen van pakketjes dat het goed is aangekomen(Weet niet precies hoe het heet). Dus dan houd je al niet veel meer over
(Ongeveer 50kB)

Omdat al op full speed (1800kB/sec) 50kb verloren gaat aan het terugsturen van pakketjes dat het goed is aangekomen(Weet niet precies hoe het heet). Dus dan houd je al niet veel meer over
Met Eweka trek ik met 2 lijnen rond de 1100KB/s en met 4 lijnen trek ik mijn lijn vol (1800+KB/s). Dus Eweka gaat lekker met Wanadoo.DinoPK schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:02:
Zijn er toevallig mensen met ervaring met Tweaknews EN Eweka icm Wanadoo Family (ervaring met beide dus)?
Ik deel mijn account met m'n huisgenoot, vandaaar het 2 lijnen en 4 lijnen verhaal
Werkt gewoon goed.
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Conclusie, de verhouding tussen up en download die er met ADSL1 zo goed was is met ADSL2+ volledig zoekMensionXL schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:20:
Jah, normaal haal ik 1800kB/sec, bij 50kb up is het afgeknepen tot 1000![]()
Omdat al op full speed (1800kB/sec) 50kb verloren gaat aan het terugsturen van pakketjes dat het goed is aangekomen(Weet niet precies hoe het heet). Dus dan houd je al niet veel meer over(Ongeveer 50kB)
(ik vind trouwens zowiezo dat de verhouding tussen up en download zoals die nu door de isp's wordt geboden niet kloppen.... ik wil best wel sneller kunnen versturen...)
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Damn ik wil zo een WIFI setje drbij bestellen maar het is nog steeds niet op voorraad
is al 2 weken zo wanneer krijgen ze het nou?
Is het ivm signaalsterkte niet verstandiger om gewoon een accesspoint te hebben ipv een pcmcia wifi kaartje? Tenminste, pcmcia laten uitzenden lijkt me niet ideaal :xlazrambo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:46:
Damn ik wil zo een WIFI setje drbij bestellen maar het is nog steeds niet op voorraad![]()
Heb ook geen ervaring met de wifi in de LB, maar kan me voorstellen dat het signaal niet echt geweldig is...
Nou ik heb woensdag Wanadoo besteld, donderdag hebben we brief in huis, vandaag afgezegd
Als ik 4x telefonisch vraag of zij alles regelen met onze huidige provider en dat 4x over wordt bevestigd en als gewoon doodleuk in de ontvangen brief staat dat hun niet alles regelen.
Doei Wanadoo
Neem wel nieuw abbonement @ huidige provider
Als ik 4x telefonisch vraag of zij alles regelen met onze huidige provider en dat 4x over wordt bevestigd en als gewoon doodleuk in de ontvangen brief staat dat hun niet alles regelen.
Doei Wanadoo

Neem wel nieuw abbonement @ huidige provider
Daarom ik weet het zelf ook niet echt zeker maar livebox heb ik al binnen en ik hoef alleen nog zo een PMCIA kaartje voor in de Livebox te hebben. Extra 2,95 euro per maand is jah niks vandaar dat ik er zo over dacht.minze schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:02:
[...]
Is het ivm signaalsterkte niet verstandiger om gewoon een accesspoint te hebben ipv een pcmcia wifi kaartje? Tenminste, pcmcia laten uitzenden lijkt me niet ideaal :x
Heb ook geen ervaring met de wifi in de LB, maar kan me voorstellen dat het signaal niet echt geweldig is...
En een goeie Draadloos Accespoint van bijvoorbeeld Linkyss ben je al 80 euro voor kwijt
[ Voor 7% gewijzigd door lazrambo op 30-12-2005 22:02 ]
Meer betalen voor minder snelheid
Als je eerst eens op wanadoo.nl had gekeken had je de volledige procedure omtrend een overstap kunnen zien. Ik weet niet wat jij verstaat onder 'regelen', maar als een opzeggingsbrief sturen al te veel moeite is....Nou ik heb woensdag Wanadoo besteld, donderdag hebben we brief in huis, vandaag afgezegd![]()
Doei Wanadoo
Dat geld heb je er over 2 jaar al uit én je hebt daarna ook nog eens een draadloze router. De livebox mag je netjes weer inleveren bij wanadoo (alhoewel ik me afvraag wat ze met die dingen doen.... zou je over een jaar ook korting kunnen krigen als je een 2e hands livebox wilt hebben?lazrambo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:46:
[...]
Daarom ik weet het zelf ook niet echt zeker maar livebox heb ik al binnen en ik hoef alleen nog zo een PMCIA kaartje voor in de Livebox te hebben. Extra 2,95 euro per maand is jah niks vandaar dat ik er zo over dacht.
En een goeie Draadloos Accespoint van bijvoorbeeld Linkyss ben je al 80 euro voor kwijt
Ik heb een Asus WL-500g deluxe achter de livebox gehangen. Goed WiFi bereik en ook nog eens printer en file server. Configuratie is ook een stuk eenvoudiger dan de livebox.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Verwijderd
de actie duurt t/m 31 dec 2005 ,maar weten jullie al wat daarna gaat gebeuren met de prijzen?
Ik wil toch maar een wanadoo fam+tel afsluiten ,maar kan dat nog..
voor deze actie prijs:)
Tja,de actie bij dixons (ipod) zal wel afgelopen zijn ?
daarna gaan de prijzen van tijdelijk 22,50 + 5 omhoog naar 23,95 + 6
20Mbit ADSL Wanadoo Family en Telefonie. Zo staat het tenminste in mijn contract. Dan wordt het per maand dus 2,50 duurder
20Mbit ADSL Wanadoo Family en Telefonie. Zo staat het tenminste in mijn contract. Dan wordt het per maand dus 2,50 duurder
Wanna play?
De actie van de gratis iPod Shuffle 512MB bij Dixons geldt nog t/m 31-12-2005!Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:50:
de actie duurt t/m 31 dec 2005 ,maar weten jullie al wat daarna gaat gebeuren met de prijzen?
Ik ga hem dus vanmiddag halen (na een heerlijke nachtrust welteverstaan
........................................................................................................................................................
Betaal dan € 26 voor 5/1 mbit.LoneGunman schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:16:
[...]
Meer betalen voor minder snelheid![]()
[...]
Als je eerst eens op wanadoo.nl had gekeken had je de volledige procedure omtrend een overstap kunnen zien. Ik weet niet wat jij verstaat onder 'regelen', maar als een opzeggingsbrief sturen al te veel moeite is....
Betaal op dit moment € 26 voor 1/½ mbit.
En nee dat is me niet te veel moeite, alleen dan moeten ze niet 4x bevestiging dat hun dat doen
Verwijderd
Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.woutor schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:01:
[...]
De actie van de gratis iPod Shuffle 512MB bij Dixons geldt nog t/m 31-12-2005!
Ik ga hem dus vanmiddag halen (na een heerlijke nachtrust welteverstaan).
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.
als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.
kortom, wanadoo is gewoonweg kut.
en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.
Volgens mij "uit je vorige post te zien" zou het 24 oktober opgeleverd worden dus eerder dik 2 dan 3 maand geleden. En ook schrijf je zelf dat Wanadoo constateerde dat er bij je aanvraag nog adsl opzat en wel van Bbned. Je had dit beter ook zelf kunnen opzeggen zoals Wanadoo ook aanbeveelt op de website. Oke dan is 2 maand nog steeds erg lang, maar misschien ook een beetje aan jezelf te wijten.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:22:
[...]
Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.
als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.
kortom, wanadoo is gewoonweg kut.
en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.
[ Voor 12% gewijzigd door Lanfear28 op 31-12-2005 13:18 ]
Dit topic is gesloten.