[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Suffie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 01:02:
ik wilde "abonnement opzeggen" eigenlijk nog veranderen in iets van "koop ontbinden" maar dat kreeg ik niet goed verwerkt in die zinnen. Zou dat iets uitmaken?
want wettelijk gezien is het koop ontbinden en niet abo opzeggen.
Ik denk dat ze strekking zo ook wel begrijpen...

Persoonlijk zou ik in de betreft regel alleen zetten: abonnement opzeggen. Dat je dat per 31 december doet komt wel in de brief ter sprake. Verder moet de aanhef denk ik heer/mevrouw zijn en niet met een komma. De eerste twee alinea's van de brief vindt ik eigenlijk bij elkaar horen en een beetje dubbelop (laat wel goed je frustratie zien trouwens ;) ). Ik zou het denk ik zo schrijven:
Bij deze deel ik u mee dat ik mijn abonnement (klantnr Wxxxxxx) per 31 december 2005 opzeg. Dit abonnement is 7 weken geleden ingegaan maar tot op heden bent u niet in staat gebleken Wanadoo ADSL Family te leveren op mijn adres. Aangezien ik er geen vertrouwen meer in heb dat u alsnog in staat bent te leveren voor 31 december, ook vanwege de kerstdagen, heb ik besloten in zijn geheel van dit abonnement af te zien.
Vooral het achterwege laten van het werkwoord willen in de eerste zin maakt het imho veel sterker.

Iig succes ermee.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Sick Nick schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:24:
Damn, het word steeds erger die verbinding. Kom nu niet eens boven de 100KB download uit en winamp streams lopen continte te bufferen :( Daar heb je toch geen breedband voor :(
Nick,

Jij kwam toch ook uit Spijkenisse?
Heb jij ook Akkers of heb jij Centrum als centrale?
Ik heb akkers en heb hetzelfde probleem, mijn broer heeft Centrum en draait als een trein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

BN schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:53:
[...]

Yep hier hetzelfde verhaal. Echt irritant, vooral als je wat door die webinterface heen en weer browst gaat-ie geheid op z'n plaat. LB interface is dan op IP niet meer te benaderen. Internet verkeer loopt allemaal gewoon door, dus het is enkel de webconfiguratie die niet meer wil...
Ben allang blij dat de LB zelf nu met de laatste FW wel stabiel is (moest hem bijna dagelijks resetten...), maar die GUI mogen ze wel fixen van me.
Mijn statement is dus, dat als je na het resetten de webinterface helemaal niet gebrukt, dat de LB stabiel is en dus niet gereset hoeft te worden.
Als je de webinterface wel gebrukkt gaat hij gelijk, of een paar uur later op zijn plaat!

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Damien schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 05:30:
[...]

Nick,

Jij kwam toch ook uit Spijkenisse?
Heb jij ook Akkers of heb jij Centrum als centrale?
Ik heb akkers en heb hetzelfde probleem, mijn broer heeft Centrum en draait als een trein..
Yup, spijkenisse. En zit op de akkers centrale. Voor de upgrade was het gewoon strak 4 mbit down, maar nu is het huilen met de pet op.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Spij-Ak
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1053 meter
Heb wanadoo al een mail gestuurd, want ik ga niet aan de betaalde helpdesk hangen om van zo'n 1e of 2e lijns pipo te horen dat ze er niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik sta op het punt om maar een officiele klacht in te dienen ofzo, ik zit al een paar weken te kloten met een vastlopende livebox, maar dan ook echt vast.
Zoals eerder gezegt doet ie dan helemaal nix meer, de telefoon gaat niet meer over en je kan niet bellen, enige manier om dit op te lossen is de stroom eraf.
Suggesties van de helpdesk ?
1. Andere kabel van de ISRA naar me LB (zit gewoon de bijgeleverde op)
2. Poorten forwarden voor bepaalde download programma's (bittorrent, aangezien het bij hogere snelheiden sneller vast lijkt te lopen)
3. Gewoon draadloos niet gebruiken :/ WAAROM biedt je het dan aan als je het daarna via je helpdesk af gaat lopen raden... "ja je kan beter met een kabel proberen, dat is stabieler"
Alsof ik als ik nu met kabel ga werken die draadloze shit ik kan leveren, daar zal ik ook wel aan vast zitten, en dan nog, het makkelijke van draadloos is juist het voorkomen van die kabelbende, maarja als ik daardoor elk half uur me livebox moet resetten dan doe ikd at maar liever ....

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Bij de livebox configuratie:

Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet

Toegang toegestaan : Ja
Openbare poort : 2323

Hoe moet ik dit zien?

Ik wil vanaf mijn werk kunnen inloggen op de livebox maar ik wil geen öpenbare poort...

Hoe doe ik dat?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:54
Vraag : Wat gebeurt er als ik ingesprek ben op mijn Wanadoo telefoonlijn?
Antwoord :
Wanneer u gebeld wordt op uw Wanadoo telefoonnummer terwijl u zelf via uw Wanadoo telefoonlijn aan het bellen bent, dan hoort de beller een ingesprektoon. Als u echter gebeld wordt op uw KPN telefoonnummer en u bent ingesprek, dan hoort de beller géén ingesprektoon. Er wordt bij een combinatie van Wanadoo Telefonie en KPN telefonie namelijk gebruik gemaakt van twee aparte lijnen. Wij raden u daarom aan uw Wanadoo telefoonnummer door te geven aan zoveel mogelijk bekenden. Zo bent u er zeker van dat uw bekenden een ingesprektoon horen wanneer u aan het bellen bent via Wanadoo Telefonie.

Kan dus niet !!!!

Terwijl helpdesk anders beweerd !!!!.
Zijn hier op de een of andere manier tweaks/tips/tricks voor ?

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
zoooo, opzegbrief is gefaxt...
(met aanpassingen, daarvoor bedankt :) )

nu maar hopen dat ze eindelijk zelf iets van zich laten horen

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn livebox loopt nu al meer dan 20 uur stabiel op het KPN netwerk. Morgen wordt ik overgezet op het Wanadoo netwerk. PortForwarding loopt vlekkeloos. Poort 3389 geforward naar een vast intern IP adres en ik zit nu vanaf mijn werk op m'n pc.

nieuwste firmware: vooralsnog zeer stabiel

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Slash schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:49:
[...]

Ik heb last van *exact* hetzelfde probleem.

Het hele weekend trouwens geen problemen gehad maar maandag eind van de middag / begin van de avond was het weer hopeloos.

Bij jou ook?

Grtz, jeroen
Gisteravond en vannacht was het weer zo ver. Tijd om om een nieuwe LB te zeuren?
Titanium schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 07:56:
[...]

Mijn statement is dus, dat als je na het resetten de webinterface helemaal niet gebrukt, dat de LB stabiel is en dus niet gereset hoeft te worden.
Als je de webinterface wel gebrukkt gaat hij gelijk, of een paar uur later op zijn plaat!
Maar hij zou niet moeten crashen omdat je de webinterface gebruikt, lijkt me.

[ Voor 36% gewijzigd door SayWhatAgain! op 20-12-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
spanx schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:13:
Bij de livebox configuratie:

Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet

Toegang toegestaan : Ja
Openbare poort : 2323

Hoe moet ik dit zien?

Ik wil vanaf mijn werk kunnen inloggen op de livebox maar ik wil geen öpenbare poort...

Hoe doe ik dat?
je logged sowieso in via http://*ip*:2323, dan voer je je wachtwoord en nick in, en klaar. Het is altijd een openbare port, anders kan je er niet bij komen, daarom heet het ook "een port _open_ zetten", zodat iedereen erbij kan :). vergelijk het met bijv http://moizie.hopto.org:1021, ook openbaar, zodat ik van overal bij mn pc kan komen :).

Hmm iemand die centrale Leiden centrum heeft en ook zulke lage snelheiden haalt? ik zit op 900 meter 8)7

met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1020 Kb
DownStream  20140 Kb
Afname  Dichtbij : 19.6 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller  81709
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  10461
ES-teller van 1 dag     0

beestachtig veel CRC fouten ook volgens mij??

[ Voor 3% gewijzigd door MoiZie op 20-12-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dapluiz,

Ik heb/had ook LB draadloos. Ging een maand prima, vanaf vorige week vastlopers met de LB.
In eerste instantie dacht ik dat het kwam door Grabit in combinatie met Eweka. Als ik nl. de volledige 4 lijntjes gebruikte dan klapte de livebox.

Ik heb daarom geprobeerd te downloaden met 2 of 3 lijntjes dat ging een week perfect, tot afgelopen zaterdag. Toen klapte de lb contstant ook bij het simpel bekijken van een site.

Zondag was alles weer oke, de hele internet incl. downloaden met Grabit via Eweka. Gisteren was het weer mis. Vervolgens de LB maar via de draad aangesloten, ik had nog de lijn liggen van mijn vorige abbo via tiscali. Nu werkt het weer perfect en is de download ook +/- 500 KB/s hoger.

En ow ja de telefoonkabel die hier ligt van het ISRA punt naar de LB is wel wat langer dan de veelal gebruikte 20 cm, ik denk dat er nu wel een metertje of 10 ligt incl. verlenging :P

Volgens de statistieken zou het bij een kortere telefoonlijn dus nog beter moeten gaan.

Mijn LB stats:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19964 Kb
Afname Dichtbij : 14.7 (dB)
Ver weg : 4.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 324
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 59
ES-teller van 1 dag 0

De downstream is door het wisselen van de telefoonkabel van 20 cm naar +/- 10 meter verlaagd van 20xxxx naar 19964 (niet schokkend dus)

Ik raad aan dat je dus toch een tijdje met de draad gaat internetten, wie weet helpt het!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Daar ben ik ook bang voor ja, volgende week in me vakantie maar even op me gemak draadje trekken en goed wegwerken, maarja, nu zit ik wel vast en betaal ik per maand dat draadloze gedeelte wat dus niet te gebruiken is.
Ik heb nu vandaag maar een paar torrents aanstaan, en nu gaat het wel redelijk stabiel lijkt het

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

johanm3 schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:12:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 2384 Kb
Afname Dichtbij : 38.2 (dB)
Ver weg : 14.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 95
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 36
ES-teller van 1 dag 0

Dit zijn mijn waarden.....
Volgens mij erg laag.
Wat houdt "SNR-marge"in ?
Ik quote mezelf eventjes. Excusses. Maar ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden.
Heb het idee dat ik nogal laag zit. Maar heb er eigenlijk totaal geen verstand van.....

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Laatst online: 19:46
Hallo allemaal,

Ik heb echt een heel erg raar probleem met me wanadoo livebox. Ik heb het livebox forum globaal doorgelezen en ik heb niet het idee dat mensen het zelfde probleem als ik hebben.

Ik heb me livebox correct aangesloten. Dat wil zeggen, 1. ISRA punt 2. Livebox 3. Telefoon & Netwerk. Er zit weinig afstand tussen de LB en me ISRA punt. Ook heeft de LB de laaste Firm & Software. Kabels zitten correct aangesloten, en ik kom meteen door de "wanadoo je doet het helemaal fout" vragenlijstjes bij de helpdesk.

Het probleem van mij is als volgt.

Als iemand mij belt op me KPN nummer, en ik neem niet op of ik ben in gesprek, dan zou je een in gesprek toon moeten krijgen of je zou een er neemt niemand op toon moeten krijgen.
Dit gebeurt totaal niet.

Als iemand mij dus belt op het KPN nummer, krijgt de beller een hoge tuuuuuuut te horen, en valt bij me me ADSL + Telefonie weg. Livebox zegt klik klik, gaat weer verbinden en alles is weer ok.

Als iemand mij belt op het WANADOO(m) nummer is er niets aan de hand.

Oja, ik heb KPN een meeting laten doen, en er zit geen storing op de lijn. En ik heb gewoon volledige internetsnelheid

Heeft iemand hier misschien wel een idee wat er aan het handje kan zijn? Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven zo.

[ Voor 3% gewijzigd door JiBo op 20-12-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt aangebeld. Ik doe open.
De Postbode met een aangetekend pakketje.
En zie daar de I-Pod Shuffle 512mb van Wanadoo. })

Nu nog die irritante ruis uit me telefoon en ik ben echt tevreden. :D
Iemand die me daar vanaf kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 12-09 11:05

Keida

dr.

Ben benieuwd. Net ADSL aangevraagd zonder telefonie met livebox. Helaas dus geen draadloze livebox kunnen bestellen wegens gebrek :(.

Hopelijk redelijk op tijd oplevering. We zullen zien.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:41:
Er wordt aangebeld. Ik doe open.
De Postbode met een aangetekend pakketje.
En zie daar de I-Pod Shuffle 512mb van Wanadoo. })

Nu nog die irritante ruis uit me telefoon en ik ben echt tevreden. :D
Iemand die me daar vanaf kan helpen ?
Huh? Wanadoo bij dixons besteld ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Laatst online: 11-06 10:12
HellBeast schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:37:
Mijn livebox loopt nu al meer dan 20 uur stabiel op het KPN netwerk. Morgen wordt ik overgezet op het Wanadoo netwerk. PortForwarding loopt vlekkeloos. Poort 3389 geforward naar een vast intern IP adres en ik zit nu vanaf mijn werk op m'n pc.

nieuwste firmware: vooralsnog zeer stabiel
Mooi dat het nu werkt!
Welke "nieuwste firmware" bedoel je? Is er pas geleden weer een nieuwe uitgekomen?
Ik heb namelijk nog wel steeds problemen met het portforwarden.. ook remote access naar de livebox via internet doet het niet.

Ik doe vast iets verkeerd... misschien dat iemand hier mee wil helpen??

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door Ernieball_d op 20-12-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ernieball_d schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:56:
[...]

Mooi dat het nu werkt!
Welke "nieuwste firmware" bedoel je? Is er pas geleden weer een nieuwe uitgekomen?
Ik heb namelijk nog wel steeds problemen met het portforwarden.. ook remote access naar de livebox via internet doet het niet.

Ik doe vast iets verkeerd... misschien dat iemand hier mee wil helpen??

Thx
Ik heb maandag een nieuwe livebox gehad en daar zit (neem ik aan) de laatste firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
Suffie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:33:
zoooo, opzegbrief is gefaxt...
(met aanpassingen, daarvoor bedankt :) )

nu maar hopen dat ze eindelijk zelf iets van zich laten horen
Hoop het voor je. Duurde bij mij 2 maanden voordat ik een reactie kreeg op mijn verzoek tot restitutie van het abonnementsgeld in de periode dat mijn internet eruit lag. En dan nog steeds beweren dat ze erna streven om binnen 2 weken op brieven te antwoorden. Als het niet loopt is het een zooitje daar, godzijdank loopt het weer als een trein bij mij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Laatst online: 11-06 10:12
HellBeast schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:07:
[...]

Ik heb maandag een nieuwe livebox gehad en daar zit (neem ik aan) de laatste firmware op.
Aha.. en heb je dan nog iets raars gedaan om portforwarding aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ernieball_d schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:20:
[...]

Aha.. en heb je dan nog iets raars gedaan om portforwarding aan de praat te krijgen?
Nee, bij firewall de poort geforward naar een vast IP adres en opslaan. En hij doet het gewoon.

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLM_220278
Referentie 3202WNLM_220278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik had dus al 1,5 week het probleem dat ik niet kon internetten met de livebox. Het eerste contact met de helpdesk resulteerde in een conclusie dat het ofwel een administratief probleem was, ofwel een technisch probleem in de centrale. Vandaag werd ik erover teruggebeld (2e lijns) "het is nu opgelost, veel plezier ermee". Dus ik maar ff proberen maar ik heb nog exact hetzelfde probleem. Het enige wat er gebeurd is (en dat heeft de 1e lijns helpdesk gedaan waarschijnlijk) is dat administratief mijn status nu als afgerond staat (sinds 16-12). Facturatie is dus begonnen.

Dus ik weer bellen, kreeg ik (binnen een minuut) een wat onbeschofte 1e lijn medewerker aan de lijn, die me niet goed liet uitpraten. Hij zei dat ik eerst maar eens een correct uitgevoerde reset moest doen en als dat niet werkte ik maar weer moest bellen. Dus ik uitvoerig dat ding resetten en de hele installatie "vers" uitgevoerd. Resultaat: geen verandering.

Weer gebeld kreeg ik (weer direct) een half onverstaanbare surinamer aan de lijn, maar deze was wel netjes. Alles weer uitgelegd, na een paar software checks van zijn kant (inbelverbinding, modem firmware, security settings van de inetverbinding) natuurlijk zonder resultaat, deed hij een "MRT" die uitwees dat ik geen ADSL-lijn had. Hij heeft nog even overlegd met een 2e lijns mevrouw die mij eerder gebeld had om te zeggen dat alles werkte en het ontbreken van een ADSL-lijn/verbinding is nu geidentificeerd als het probleem (dat was bij het allereerste contact waarschijnlijk ook al te zien voor hun, omdat er niets is veranderd) en wordt "met spoed" doorverwezen naar de 2e lijn.

Ik heb dus geen lijn, maar het modem connect wel en krijgt trainingswaarden. Maar weer ff afwachten.

(ohja, nu helaas wel al in totaal voor 8 euro gehelpdeskt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:46:
[...]

Huh? Wanadoo bij dixons besteld ofzo??
Nee, tijdens de I-Pod Shuffle 512MB actie op de Wanadoo website.
Ik had me LB inmiddels na enige vertraging al ontvangen.
Maar de I-Pod Shuffle 512mb nog niet.

Sommige zeiden dat de I-Pod Shuffle voorraad op was.
Anderen kregen (omdat ze ongeduldig waren, denk ik) een korting van 99,-. i.p.v. I-Pod t.w.v. 99,-

Ik heb vandaag toch de I-Pod Shuffle 512 mb mogen ontvangen van Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand anders die ook last heeft van een ruis met Telefonie van Wanadoo.
Want wat heeft Gratis bellen naar vaste lijnen voor nut als je elkaar bijna niet kan verstaan.

Me telefoon zit aangesloten aan de LB.

Met KPN Kiestoon geen ruis, Wanadoo Kiestoon wel ruis.

Geprobeerd:

- Anders kabels
- LB reset

Op de online helpdesk van wanadoo stond ook geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Al eens een andere telefoon geprobeerd !!

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:30:
Gisteravond en vannacht was het weer zo ver. Tijd om om een nieuwe LB te zeuren?
Het lijkt er dus op dat wij in exact hetzelfde schuitje zitten.

Mijn laatste storing was maandag 19-10-2005 rond 23:15 uur. Bij jou ook of heb je in de nacht van maandag op dinsdag ook nog storingen gehad (ik niet namelijk)

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 21:54
the_nowhereman schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:24:
Vraag : Wat gebeurt er als ik ingesprek ben op mijn Wanadoo telefoonlijn?
Antwoord :
Wanneer u gebeld wordt op uw Wanadoo telefoonnummer terwijl u zelf via uw Wanadoo telefoonlijn aan het bellen bent, dan hoort de beller een ingesprektoon. Als u echter gebeld wordt op uw KPN telefoonnummer en u bent ingesprek, dan hoort de beller géén ingesprektoon. Er wordt bij een combinatie van Wanadoo Telefonie en KPN telefonie namelijk gebruik gemaakt van twee aparte lijnen. Wij raden u daarom aan uw Wanadoo telefoonnummer door te geven aan zoveel mogelijk bekenden. Zo bent u er zeker van dat uw bekenden een ingesprektoon horen wanneer u aan het bellen bent via Wanadoo Telefonie.

Kan dus niet !!!!

Terwijl helpdesk anders beweerd !!!!.
Zijn hier op de een of andere manier tweaks/tips/tricks voor ?

Dre
Deze vraag stelde ik nadat ik gisteren was benaderd door Wanadoo om 't telefonie-pakket erbij te nemen.
De helpdesk vertelde me toen dat 't wel mogelijk was.
Later las ik bovenstaande bericht....
Boze meel naar de helpdesk.
Antwoord terug, Uw aanvraag is per direct geannuleerd :)

Mooie service en technisch hoogstandje weer van wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:44:
Al eens een andere telefoon geprobeerd !!
Kan ik idd nog ff doen.

Als ik met dezelfde telefoon geen ruis heb met KPN kiestoon
en bij Wanadoo Kiestoon wel denk ik niet dat het aan de telefoon ligt.

Maar ik kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Initial G schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:29:
Ik heb dus geen lijn, maar het modem connect wel en krijgt trainingswaarden. Maar weer ff afwachten.
Heb je niet toevallig nog een ander modem liggen, om te controleren of het toch niet aan de LB ligt

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:17:
[...]

Kan ik idd nog ff doen.

Als ik met dezelfde telefoon geen ruis heb met KPN kiestoon
en bij Wanadoo Kiestoon wel denk ik niet dat het aan de telefoon ligt.

Maar ik kan het proberen.
Zeg dat niet te vlug.

Ik heb nu op m'n KPN lijn een beetje echo (is keihard signaal, dus ik denk een beetje overspraak, en is op te lossen door m'n handset iets zachter te zetten)
Op m'n Wanadoo lijn is het signaal niet zo hard, dus ook geen echo.

Dit is met een DECT set, en met een normale telefoon heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

TifKag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:23:
[...]

Heb je niet toevallig nog een ander modem liggen, om te controleren of het toch niet aan de LB ligt
nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
* wout heeft net de livebox binnen!
Werkt prima, geen problemen te bekennen

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18600 Kb
Afname Dichtbij : 17.5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Afbeeldingslocatie: http://www.crapforum.nl/modpic/Wout/speed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
jibo87 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:37:
Hallo allemaal,

Ik heb echt een heel erg raar probleem met me wanadoo livebox. Ik heb het livebox forum globaal doorgelezen en ik heb niet het idee dat mensen het zelfde probleem als ik hebben.

Ik heb me livebox correct aangesloten. Dat wil zeggen, 1. ISRA punt 2. Livebox 3. Telefoon & Netwerk. Er zit weinig afstand tussen de LB en me ISRA punt. Ook heeft de LB de laaste Firm & Software. Kabels zitten correct aangesloten, en ik kom meteen door de "wanadoo je doet het helemaal fout" vragenlijstjes bij de helpdesk.

Het probleem van mij is als volgt.

Als iemand mij belt op me KPN nummer, en ik neem niet op of ik ben in gesprek, dan zou je een in gesprek toon moeten krijgen of je zou een er neemt niemand op toon moeten krijgen.
Dit gebeurt totaal niet.

Als iemand mij dus belt op het KPN nummer, krijgt de beller een hoge tuuuuuuut te horen, en valt bij me me ADSL + Telefonie weg. Livebox zegt klik klik, gaat weer verbinden en alles is weer ok.

Als iemand mij belt op het WANADOO(m) nummer is er niets aan de hand.

Oja, ik heb KPN een meeting laten doen, en er zit geen storing op de lijn. En ik heb gewoon volledige internetsnelheid

Heeft iemand hier misschien wel een idee wat er aan het handje kan zijn? Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven zo.
Ik was nog wat vergeten bij mijn vorige post:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 3072 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 21.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 17 (dB)
Ver weg : 22 (dB)
HEC-teller 167
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 360
ES-teller van 1 dag 0

Nu denk ik dat ik alle benodige informatie heb gegeven.
Sorry dat ik zo laat met de extra info kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
MoiZie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:59:
Hmm iemand die centrale Leiden centrum heeft en ook zulke lage snelheiden haalt? ik zit op 900 meter 8)7

met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1020 Kb
DownStream  20140 Kb
Afname  Dichtbij : 19.6 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller  81709
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  10461
ES-teller van 1 dag     0

beestachtig veel CRC fouten ook volgens mij??
het aantal fouten blijft ook gewoon oplopen :(

CRC-fouten 11295

Wat kan er mis zijn? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag heeft de KPN mijn wijkcentrale geupgrade voor het KPN netwerk. De laatste dag voordat ik overga naar Wanadoo.

Dit zijn de stats voor het KPN netwerk:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1028 Kb
DownStream 12000 Kb
Afname Dichtbij : 6.4 (dB)
Ver weg : 1.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

(Xs4all fast abonnement)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dj41/eweka.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 20-12-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je connect met je Livebox naar het KPN ADSL-netwerk? Lijkt me sterk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

wilko2 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:01:
Je connect met je Livebox naar het KPN ADSL-netwerk? Lijkt me sterk :?
Hoezo? De livebox is gewoon een modem hoor. Niks meer, niks minder. Geef bij username en wachtwoord je XS4all gegevens op en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Wout schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:55:
* wout heeft net de livebox binnen!
Werkt prima, geen problemen te bekennen

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18600 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
[afbeelding]
hmm :{
Verbinding draait nu een dik uur, en nu haal ik bij de bbned speedtest maar 250k :{
Ik heb de LB net gereset, en toen ging 't weer met 1800k, maar na een tijdje zakte het weer in.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18260 Kb
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 261
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 19
ES-teller van 1 dag 0

19 CRC-fouten is toch niet veel?
Ik heb TCP optimizer al gerunned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:19:
kom je van versatel ofzo...
ik haal ook max 700 KB/s op speedtest.nl dus wat zeur je ....waarom zouden wij liegen...stoer te doen dat je een snelle lijn hebt???...iedereen heeft dat hier...ga een stukje fietsen wil je...

ik heb ook nog nooit gehad en gezien dat ik hogere waardes haalde.
Volgens mij vat je het wat te persoonlijk op, je lijkt enigzins aangevallen. Ook zit ik niet bij Versatel, sterker nog, ik zit er aan te denken om me aan te sluiten bij 'jouw' provider.

Maar enfin, aan de andere die op mijn reply antwoorden:

Hoe kan het dan, dat bijv. Versatel zoveel hoger scoort op speedtest. Die gebruikers moeten dan toch ook dezelfde afwijking naar beneden hebben als Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
Paul Hewson schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:13:
Hoop het voor je. Duurde bij mij 2 maanden voordat ik een reactie kreeg op mijn verzoek tot restitutie van het abonnementsgeld in de periode dat mijn internet eruit lag. En dan nog steeds beweren dat ze erna streven om binnen 2 weken op brieven te antwoorden. Als het niet loopt is het een zooitje daar, godzijdank loopt het weer als een trein bij mij nu.
ik denk ook niet dat ze de kans krijgen bij mij om ook ECHT geld te innen. Er is inmiddels op 13 december iets van de rekening geschreven, maar bij het ingebreke blijven van, laat ik dat op 6 januari storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie krijgt er met het openzetten van de hele tcp/udp portrange naar een losse router op d'n duur problemen met de livebox webinterface én telefonie?

Tip:
als je de range forward naar een router en je wilt je ftp server testen probeer die dan niet via je lan te benaderen maar laat een kennis inloggen óf probeer het op: http://www.g6ftpserver.com/de/ftptest

NAT<->NAT= :X

Ik zoek nog een oplossing voor het telefonieprobleem, de gui boeit me verders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
heeft iemand een idee hoe ik de livebox kan instellen?

de link op mijn desktop werkt niet, die timed-out...

192.168.1.1 pingen werkt ook niet.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MoiZie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:28:
[...]

het aantal fouten blijft ook gewoon oplopen :(

CRC-fouten 11295

Wat kan er mis zijn? :? 8)7
Voor iedereen mbt CRC

Maak je er nou niet druk om! Als het er teveel zouden zijn in bepaalde (korte) tijd zou je verbinding vanzelf verbreken. Dit gaat om ADSL2+ lijnen die op maximale snelheid lopen en fouten ontstaan dan nou eenmaal door korte verstoringen op je lijn.

Niets om je druk over te maken. Niet als je verbinding niet constant verbreekt.

* bjck Snapt heel goed waarom Versatel die tellers niet zichtbaar maakt en Tiscali ze niet in de webinterface heeft zitten!

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 20-12-2005 18:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
bjck schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:32:
[...]

Voor iedereen mbt CRC

Maak je er nou niet druk om! Als het er teveel zouden zijn in bepaalde (korte) tijd zou je verbinding vanzelf verbreken. Dit gaat om ADSL2+ lijnen die op maximale snelheid lopen en fouten ontstaan dan nou eenmaal door korte verstoringen op je lijn.

Niets om je druk over te maken. Niet als je verbinding niet constant verbreekt.

* bjck Snapt heel goed waarom Versatel die tellers niet zichtbaar maakt en Tiscali ze niet in de webinterface heeft zitten!
Noujah, ok, als je zegt dat het niet uitmaakt. Maar je kan je vast wel voorstellen dat ik me wel wat zorgen maak als het aantal zo significant verschilt met de rest :). Buiten dat: CRC errors in een rar zijn ook niet leuk, dus ik nam aan... :) Toch nog een vraagje, kan het vanwege die hoeveelheid foutjes zijn dat de snelheid niet optimaal gebruikt wordt? Aangezien in mijn LB 20210kbps staat en ik met maximaal 608 download? Of heeft dat mischien een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
miel schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:25:

Ik heb een router achter mijn Livebox met hetzelde webinterface-adres (192.168.1.1)

Als je de crosscable vanuit de Livebox uit de router trekt en in een ethernetpoort stopt dan zul je zien dat je de Livebox kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
shit... zit ik net een beetje paranoia te wezen vanwege al die crc errors, crashed de LB net.... 0_o nu ben ik helemaal paranoia. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Sick Nick schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:33:
[...]

Yup, spijkenisse. En zit op de akkers centrale. Voor de upgrade was het gewoon strak 4 mbit down, maar nu is het huilen met de pet op.

[...]

Heb wanadoo al een mail gestuurd, want ik ga niet aan de betaalde helpdesk hangen om van zo'n 1e of 2e lijns pipo te horen dat ze er niks aan kunnen doen.
Dat heb ik dan voor je gedaan dus je kan afrekenen bij de kassa ;)
Zij zouden een andere modem opsturen en naar mijn lijn kijken.
Ik heb nog geen andere live box maar draai alweer full speeds ahead.
Probleem lag dus echt wel in hun centrale, ben erg benieuwd of jij nu ook kan knallen Nick. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Henri op 20-12-2005 19:54 . Reden: Zo niet trekken we een utp van een meter of tig lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Misschien maar helemaal geen adsl statistieken meer posten, omdat dit geen toegevoegde waarde meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje over telefonie:

Ik heb vandaag de hele handel geinstalleerd en het werkt (zonder ruis, met nummerweergave voor inkomende telefoontjes). Echter bij het uitgaand bellen komt er privenummer te staan, of allemaal nullen.

Ik heb het getest op iemand met nummerweergave en op mijn eigen mobieltje. Op wanadoo.nl staat ook aangegeven dat ik het nr wil meesturen. Is het zo dat er bijvoorbeeld een nacht overheen moet gaan of zie ik iets over het hoofd?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Hij gaat nu wel een stuk sneller, 600 a 700K maar de volle snelheid van de ingetrainde snelheid haalt ie nog niet. Komt misschien nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MoiZie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:55:
[...]

Noujah, ok, als je zegt dat het niet uitmaakt. Maar je kan je vast wel voorstellen dat ik me wel wat zorgen maak als het aantal zo significant verschilt met de rest :). Buiten dat: CRC errors in een rar zijn ook niet leuk, dus ik nam aan... :) Toch nog een vraagje, kan het vanwege die hoeveelheid foutjes zijn dat de snelheid niet optimaal gebruikt wordt? Aangezien in mijn LB 20210kbps staat en ik met maximaal 608 download? Of heeft dat mischien een andere reden.
CRC's worden vanzelf opnieuw gezonden. In een rar is het definitief defect ;)

Ik zou zoeken naar een andere reden hier. Wireless toevallig? Dat het haalt het niet inderdaad ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 20-12-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
miel schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:25:

ok ben er achter...

draadloos kun je het niet benaderen.... via de cross cabel inderdaad wel! dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
@miel had je al http://192.168.3.1 geprobeerd draadloos?

Voor iedereen die de livebox in bridge mode wil zetten i.v.m. bestaande router heb ik hier een antwoord van de helpdesk. Helaas geen leuk antwoord.
Helaas mogen wij hierop geen ondersteuning bieden. Normaal gesproken is het zo dat de Livebox zelf IP adressen uitgeeft aan aangesloten computers, en dus statisch ingesteld is.
Iemand die het via telnet kan instellen ik hoor graag een oplossing hiervoor ook al bied wanadoo geen ondersteuning.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 20-12-2005 20:38 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding?

Haal je een beetje constante snelheden? En dan vooral de upload snelheid.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Dit draadje vluchtig doorgelezen, maar tegenstrijdige antwoorden,
Moet er tussen de livebox en een switch een cross- of een straigtkabel?
En dan bedoel ik een simpel e-tech switchje, die aan de zijkant , de naam zegt het al, crossover konnektor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

gewone utp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Bij mij is duidelijk de andere kant de beperkende factor. Overdag downloaden met eweka gaat met 600-800kb/s 's nachts gaat ie naar 1,8mb/s

Uploaden is via msn vrij constant op 120kb/s verder heb ik nog geen upload test gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
eggiebert schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:48:
Dit draadje vluchtig doorgelezen, maar tegenstrijdige antwoorden,
Moet er tussen de livebox en een switch een cross- of een straigtkabel?
En dan bedoel ik een simpel e-tech switchje, die aan de zijkant , de naam zegt het al, crossover konnektor heeft.
Als je een switch gebruikt straight, als je de pc direct aan de livebox hangt cross (zo is het altijd met netwerkjes).

In jou geval is het afhankelijk waar je de livebox op aansluit :P sluit je die op de crossover connector (ook wel uplink genoemd) dan moet je ook een cross kabel gebruiken, op een normale poort een straight kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchKel op 20-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Upload is zeer netjes straight @ 110 of zo, download is heel variabel, atm maar 250, piek van 600, hoger heb ik ngo niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Laatst online: 19-12-2024
kfaessen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:04:
[...]

Als je een switch gebruikt straight, als je de pc direct aan de livebox hangt cross (zo is het altijd met netwerkjes).

In jou geval is het afhankelijk waar je de livebox op aansluit :P sluit je die op de crossover connector (ook wel uplink genoemd) dan moet je ook een cross kabel gebruiken, op een normale poort een straight kabel.
Duidelijk, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ok, ik heb de livebox draadloos ingesteld als 1e...

ik kreeg hem niet draaiende via mijn ingebouwde wlan kaart.... dus maar via de sagem stick die bijgevoegd was..

als ik die daarna wil uninstallen dan weigert mijn ingebouwde kaart ook...vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Ik heb een erg irritant probleem...

Als ik een beetje ga downloaden met redelijk wat dataverkeer (http/ftp/bittorent whatever) zegt m'n livebox toedeledokie en issie niet meer bereikbaar en is het internet weg. Het enige wat dan helpt is de stroom eraf en derop te zetten. Hoe verhelp ik dit, want dit is niet leuk meer.

- Ik haal wel gewoon volle snelheid (1600 kb/s down en 100+ up)

situatie:
Livebox -- ASUS WL-500g -- switch -- pc's

De livebox is 192.168.1.1 en ik heb alle ports geforward naar 192.168.5.10
De WL-500g in home gateway mode en krijgt van de livebox dhcp 192.168.5.10 (vast ingesteld via mac adres en dus alle poorten)
De wl-500g regelt alles verder intern met eigen range (192.168.100.x)

De livebox freezed btw ook als ik die normaal gebruik zonder asus router drtussen. Die heb ik drtussen omdat ik het een veel beter routerings apparaat vind (en ik m al had).

Wie weet de oplossing?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Lightah schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:53:
Ik heb een erg irritant probleem...

Als ik een beetje ga downloaden met redelijk wat dataverkeer (http/ftp/bittorent whatever) zegt m'n livebox toedeledokie en issie niet meer bereikbaar en is het internet weg. Het enige wat dan helpt is de stroom eraf en derop te zetten. Hoe verhelp ik dit, want dit is niet leuk meer.

- Ik haal wel gewoon volle snelheid (1600 kb/s down en 100+ up)

situatie:
Livebox -- ASUS WL-500g -- switch -- pc's

De livebox is 192.168.1.1 en ik heb alle ports geforward naar 192.168.5.10
De WL-500g in home gateway mode en krijgt van de livebox dhcp 192.168.5.10 (vast ingesteld via mac adres en dus alle poorten)
De wl-500g regelt alles verder intern met eigen range (192.168.100.x)

De livebox freezed btw ook als ik die normaal gebruik zonder asus router drtussen. Die heb ik drtussen omdat ik het een veel beter routerings apparaat vind (en ik m al had).

Wie weet de oplossing?
Probeer de WL500G eens in te stellen als access point, zo heb ik het ook gedaan met mijn WL500G je hebt dan geen bandwith control meer als je die gebruikte maar de livebox ondersteunt officieel geen bridge functie (volgens de wanadoo helpdesk)... Misschien is daarmee je probleem opgelost.

Ik heb trouwens geen problemen met mijn configuratie. Als ik dit draadje zo lees lijkt het wel een specifiek probleem bij een aantal liveboxen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 20-12-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik snap die LB niet hoor :{
Als ik 'em reset en dan een 100mb file download van BBned haal ik 1850k/sec, rock steady.
Als ik Bittorrent aan zet haal ik rond de 250 bij bbned, soms minder. Bittorrent trekt voor de rest nauwelijks dataverkeer; maar zo'n 50k/sec.
Als ik dan Bittorrent uitzet blijft de snelheid traag.
Als ik daarna dan de verbinding disable/enable komt er weer enigzins gang in (450k/sec bij bbned) maar nog lang niet de goede snelheid.

Ik heb weinig zin om meedere malen per dag mijn LB te resetten. Is dit een bekend probleem (soort van dichtslibben van de lijn) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

kfaessen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:01:
[...]

Probeer de WL500G eens in te stellen als access point, zo heb ik het ook gedaan met mijn WL500G je hebt dan geen bandwith control meer als je die gebruikte maar de livebox ondersteunt officieel geen bridge functie (volgens de wanadoo helpdesk)... Misschien is daarmee je probleem opgelost.

Ik heb trouwens geen problemen met mijn configuratie. Als ik dit draadje zo lees lijkt het wel een specifiek probleem bij een aantal liveboxen.
Ja dan heb ik het probleem nog steeds, misschien in iets mindere mate (duurt een minuut langer ofzo voordat het probleem zich voordoet), maar nog steeds dat het modem als het ware freezed.

Ik had de wl500g eerst ook alleen als acces point staan, maar ik had gelezen in dit topic dat je de wl500g de routerfuncties ook gewoon kan laten doen. Ik had toen ook al die crashes van de livebox. Daarom dacht ik dat als ik de wl500g de taak gaf om te routeren dat het misschien goed ging werken, omdat hij het met wanadoo adsl basic (kpn) het wel goed deed (icm speedtouch pro).

[ Voor 21% gewijzigd door Lightah op 20-12-2005 23:31 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Lightah schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:29:
[...]

Ja dan heb ik het probleem nog steeds, misschien in iets mindere mate (duurt een minuut langer ofzo voordat het probleem zich voordoet), maar nog steeds dat het modem als het ware freezed.

Ik had de wl500g eerst ook alleen als acces point staan, maar ik had gelezen in dit topic dat je de wl500g de routerfuncties ook gewoon kan laten doen. Ik had toen ook al die crashes van de livebox. Daarom dacht ik dat als ik de wl500g de taak gaf om te routeren dat het misschien goed ging werken, omdat hij het met wanadoo adsl basic (kpn) het wel goed deed (icm speedtouch pro).
Enigste wat je dan nog als laatste kunt proberen voordat je wanadoo belt is een harde reset (er stond ergens in deze topic hoe het moest, dan moet je dus even terug zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Slash schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:46:
[...]

Het lijkt er dus op dat wij in exact hetzelfde schuitje zitten.

Mijn laatste storing was maandag 19-10-2005 rond 23:15 uur. Bij jou ook of heb je in de nacht van maandag op dinsdag ook nog storingen gehad (ik niet namelijk)

Grtz, jeroen
Dinsdagochtend was ie vastgelopen toen ik wakker werd. Dus da's in de nacht van maandag op dinsdag gebeurd? Ik snap er niets van, eerst maand heeft ie continu gewerkt en er is niets veranderd afiak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:59:
[...]

Klopt het MAC-address wel?
Ja, het volgens mij wel, heb het ook anders ingevuld, ipv 1x 0 deed ik 2x00 en alsnog steeds hetzelfde fout.
maar wat bedoelt ie met dhcpserver en dan een return?

zal het daar aan liggen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Nieuwe algemene voorwaarden per 14/01/06:

o.a. De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de Algemene Voorwaarden verdwenen.

Wat wil dat zeggen; onbeperkt nu ongeacht je dl/ul??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Heeft echt niemand een oplossing voor mijn probleem wat ik gister geplaatst heb? Ik lijk wel een zeur, maar het zit me echt hoog, omdat wanadoo me niet kan helpen en ik het nergens op internet kan vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
jibo87 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:53:
Heeft echt niemand een oplossing voor mijn probleem wat ik gister geplaatst heb? Ik lijk wel een zeur, maar het zit me echt hoog, omdat wanadoo me niet kan helpen en ik het nergens op internet kan vinden :(
linkje naar je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
[rml]jibo87 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

zou het niet weten :+

heb je de helpdesk al geprobeerd? (niet dat die een zinnig antwoord kunnen geven, magoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Suffie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:17:
[rml]jibo87 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

zou het niet weten :+

heb je de helpdesk al geprobeerd? (niet dat die een zinnig antwoord kunnen geven, magoed)
Ja ik heb ze al een aantal keren gebeld maar dan krijg je eerst dat je hebt alles toch fout aangesloten spelletje van ze, zodat je eerst 20 minuten moet gaan uitleggen, dat het wel goed zit :+ op een gegeven moment hebben ze het naar de 2de lijn doorgestuurd, maar die helpdesk vent zei, waarschijnlijk vinden ze geen andwoord en dan bellen ze je ook niet. Vandaar dat ik het hier vraag, ik weet het echt niet meer :(

*jibo87 vind wanadoo niet meer lief*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
  • Laatst online: 14-05 14:25
[/quote]
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je wanadoonummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.
[quote]

Nog makkelijker is om de KPN voicemail naar je te laten mailen. Kun je gratis instellen op Mijn KPN. Je voicemail wordt dan net als bij wanadoo als wav bestand naar je toe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
W0000000000000000000000000000000000000000000000000000TTTTT

MTU op 1500 gezet met TCP Optimizer, vanochtend data binnengetrokken met 1,8mb/s :D :D

* MoiZie is erg blij :+ :D

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 21-12-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
SayWhatAgain! schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:24:
Dinsdagochtend was ie vastgelopen toen ik wakker werd. Dus da's in de nacht van maandag op dinsdag gebeurd? Ik snap er niets van, eerst maand heeft ie continu gewerkt en er is niets veranderd afiak
Vanmorgen tussen 07:15 en 07:45 lag de verbinding er bij mij weer uit.

Inderdaad: de eerste maand geen enkel pijntje en nu dit. :-(

Ik overweeg een eigen ADSL2+ router te kopen van een goed merk (ZyXEL, Draytek o.i.d.) aangezien ik ook mijn bedenkingen heb bij die Sagem rommel.

Is er iemand die een goed advies heeft voor een dergelijke router?

Enkele eisen die ik heb:
- Port translation (dus externe poort 12345 kunnen doorsturen naar interne poort 6789 op een willekeurig systeem)
- VPN mogelijkheden zodat ik met een Windows XP laptop een VPN tunnel kan opzetten met mijn thuisnetwerk
- 1 of meerdere FXO poorten voor SIP (niet perse noodzakelijk maar nice to have)
- Goed, degelijk en betrouwbaar

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Ik snap dat je het niet hoort dat je in gesprek bent, maar is het dan dus ook normaal, dat je verbinding helemaal wegvalt als er niet word op genomen of we in gesprek zijn? Dat lijkt me niet normaal, of hebben meer mensen hier last van?
Kan iemand dat proberen, Dus bellen op je kpn nummer en niet opnemen totdat ie niet meer over gaat. Bij mij valt alles dan weg (adsl + telefonie)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Slash schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:15:
[...]

Vanmorgen tussen 07:15 en 07:45 lag de verbinding er bij mij weer uit.

Inderdaad: de eerste maand geen enkel pijntje en nu dit. :-(

Ik overweeg een eigen ADSL2+ router te kopen van een goed merk (ZyXEL, Draytek o.i.d.) aangezien ik ook mijn bedenkingen heb bij die Sagem rommel.

Is er iemand die een goed advies heeft voor een dergelijke router?

Grtz, jeroen
Kun je doen, maar ik vind dat de LB toch gewoon zou moeten functioneren. Misschien is het iets in de firmware en is het bij de volgende update opgelost. Het vervelende is, ik heb geen idee waar het aan ligt. En dan is een oplossing vinden ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
jibo87 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:41:
[...]

Ik snap dat je het niet hoort dat je in gesprek bent, maar is het dan dus ook normaal, dat je verbinding helemaal wegvalt als er niet word op genomen of we in gesprek zijn? Dat lijkt me niet normaal, of hebben meer mensen hier last van?
Kan iemand dat proberen, Dus bellen op je kpn nummer en niet opnemen totdat ie niet meer over gaat. Bij mij valt alles dan weg (adsl + telefonie)
Bedankt!
Oeps, dan heb ik je posting niet helemaal goed gelezen.
Wat gebeurt er als je op je KPN belt zonder dat de livebox is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Lizard schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:52:
[...]

Oeps, dan heb ik je posting niet helemaal goed gelezen.
Wat gebeurt er als je op je KPN belt zonder dat de livebox is aangesloten?
Dan heb ik het probleem niet. Het is echt gekomen sinds de livebox. Maar ik weet niet of ik dan een gestoorde livebox heb, of dat ik iets fout gedaan heb. (tenminste ik denk het niet, maar ik weet niet hoe ik het voor 100% zker kan weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh ik betaal nu 40euro per maand 8)7
Eerste maand was 50, dat kan kloppen, want ik moest betalen voor 1.5 maand.
Alleen nu volgende afschrijving is 40euro.

Is hier een verklaring voor of kan ik gelijk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:18:
Heh ik betaal nu 40euro per maand 8)7
Eerste maand was 50, dat kan kloppen, want ik moest betalen voor 1.5 maand.
Alleen nu volgende afschrijving is 40euro.

Is hier een verklaring voor of kan ik gelijk bellen?
Dat hangt er toch vanaf wat voor abbonnement en wat voor voorwaarden je hebt bij het abbo. Wat meer info zou handig zijn. :D of meteen bellen dat kan altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon + 20mb
30euro zou dat moeten zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
tenzij je ook mobiele nummers en 090x nummers hebt gebeld. die worden ook via Wanadoo afgerekend.
Kan je online op je factuur bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn lijn is net omgezet. Ik zit nu op mijn werk en mijn vrouw heeft me het IP adres doorgegeven, alleen kom ik mijn modem niet meer op. Gisteren lukte het nog wel via RDP. Netjes poort 3389 geforward in de firewall. Misschien dat hij een beetje de kluts kwijt is met routeringen? (vanwege het nieuwe externe IP adres) Ik heb het mijn vrouw laten checken en de port forward stond er nog netjes in. :/

Kan de livebox wel pingen. En ze kan het internet op.

[ Voor 14% gewijzigd door HellBeast op 21-12-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

jibo87 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:34:
[...]
Dat hangt er toch vanaf wat voor abbonnement en wat voor voorwaarden je hebt bij het abbo. Wat meer info zou handig zijn. :D of meteen bellen dat kan altijd :P
Gebeld naar mobiel of 0900 (helpdesk) soms, want die 27.50 is natuurlijk wel zonder Belkosten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
HellBeast schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:25:
Mijn lijn is net omgezet. Ik zit nu op mijn werk en mijn vrouw heeft me het IP adres doorgegeven, alleen kom ik mijn modem niet meer op. Gisteren lukte het nog wel via RDP. Netjes poort 3389 geforward in de firewall. Misschien dat hij een beetje de kluts kwijt is met routeringen? (vanwege het nieuwe externe IP adres) Ik heb het mijn vrouw laten checken en de port forward stond er nog netjes in. :/

Kan de livebox wel pingen. En ze kan het internet op.
veel mensen hebben het probleem dat na enige tijd de web interface niet meer werkt. Probeer het thuis ook eens, als dat niet werkt is dat dus het probleem, ff je modem rebooten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jibo87 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:51:
[...]

veel mensen hebben het probleem dat na enige tijd de web interface niet meer werkt. Probeer het thuis ook eens, als dat niet werkt is dat dus het probleem, ff je modem rebooten. :D
Jah is gewoon een overbelaste livebox, (hopelijk komt er een fixje voor :|)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb zelf ook Wanadoo Family inclusief de livebox.

Gisteren heb ik een laptop gekocht en ik wou via de wanadoo site ook een draadloos setje PMCIA kaarten bestellen van wanadoo voor de Livebox.
Ik log in en ga naar de aanvraag pagina en ik krijg dit te zien |:(

Helaas is de draadloze verbindingsset wegens succes tijdelijk niet leverbaar. Wij raden u aan het over enige tijd nogmaals te proberen.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
R0yke schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:31:
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je wanadoonummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.
Kan dat in nederland dan?
Want waar ik ook op druk, ik krijg alleen zo'n stem te horen dat ze geen bericht heeft ontvangen

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

MensionXL schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:54:
[...]

Jah is gewoon een overbelaste livebox, (hopelijk komt er een fixje voor :|)
Of je hebt gewoon een ander intern ip-adres.... Die wijzigen ook snel met de LB :)

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zelf nog beter dan ik had verwacht!

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 3.0 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Maar ik kan als ik mijn raam open doe ook bijna op de telefooncentrale pissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

HellBeast schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:20:

Maar ik kan als ik mijn raam open doe ook bijna op de telefooncentrale pissen. :)
Doe het maar dan!
Ze hebben het echt verdient >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Kun je trouwens met die TCP optimizer ook je ping verbeteren? Zo ja, heeft iemand daar al mee ge-experimenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HellBeast schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:20:
Zelf nog beter dan ik had verwacht!

Afname Dichtbij : 3.0 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)

Dat kan je wel zeggen inderdaad zeg. Kabel zal niet eens omlopen door de wijk heen naar jouw aansluiting toe. Veel beter/mooier dan dit zie je ze niet ;)

Mooie locatie voor een VDSL of VDSL2 aansluiting :+

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 21-12-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Yep, I am a lucky MF!

Trouwens, ik heb gewoon een ADSL splitter nog steeds in de meterkast en mijn Livebox zit ongeveer 10 meter weg van het ISRA punt. Maar ik ga daar niks meer aan veranderen, ik vind het wel okee zo. :-)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.