Ik zie tot mijn schrik geen review van de coolermaster real power in de TS staan.
Bij deze dan:
Mooi uitgevoerde degelijke voeding.
24pins + 4 pins atx stekkers, verloopje van 24 > 20 wordt bijgeleverd. Van 4>8 helaas niet.
Ik had er een msi k8t master 2 dual opteron 250 op lopen met 2x wd raptor, dvd + dvd-rw, 160gig ide schijf, 2 gig geheugen, ati radeon 9600XT @530mhz en een 10tal coolermaster casefans.
Ik had de voeding overgekocht van een collega (thanx danny) toen m'n tagan 380 op een lanparty er mee kapte en vervolgens van binnen even zwart was als van buiten.
De coolermaster trok het wel. Lekker veel aansluitingen met handige greepjes op de molexen om ze los te trekken. Leuke extras zijn het energie verbruik metertje (liep op tot 380W in het bovenstaande systeem) en de connector waarmee je de psu fan snelheid kunt uitlezen.
Daarna is de coolermaster voeding als 2e psu in m'n k8we systeem terecht gekomen. Nu hingen er 6 scsi schijven, 3 sata schijven, dvd-rw, floppy, 11x 120mm + 2x 90mm coolermate fans en een zalman fan controller aan. Dat ging pirma, tot ik de swiftech mcp655 waterkoeling pomp op aan sloot. De voeding trok de load wel maar het lekkende reservoir werd hem fataal
Is vervangen door de supergoedkope asus 450W waarvan de review vooraan in dit topic staat.
Hierbij krijg je wel erg veel waar voor je geld. Wederom geen mobo eraan hangen maar wel de rest van m'n k8we systeem. Handig is de aansluiting waarmee je niet enkel de psu fan kunt uitlezen maar ook kunt regelen in snelheid. Weer plenty aansluitingen, netjes afgewerkt.
Ik heb em nog niet zo lang dus over de duur stabiliteit kan ik nog weinig zeggen. Maar hij kost de helft van de coolermaster en trekt in de praktijk dezelfde load en werkt op elk systeem waar ik hem aangehad heb. Absolute topper voor die prijs. Nu heeft niemand meer een excuus om met qtec voedingen te gaan lopen kloten.
Beide voedingen hebben 1 nadeel: de leds in de 120mm fan kunnen niet uitgeschakelt worden, en dus ziet de hele woonkamer blauw als het workstation een nachtje doorwerkt.
De asus heeft nog 1 nadeeltje, een irritant oranje lampje in het aan-uit knopje bij de stekker aansluiting.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 18-12-2005 18:09
]