Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
kijk ik heb nu een 550 Watt voeding besteld.. maar.. die Ampere van de 12V lijn zijn 18 en 17.. het zijn dus 2 12V lijnen.. word dit nou samengevoegd in 1 12v lijn waardoor ik 35 A heb.. want 18 ampere is best weinig voor 12V ??.. bvd staat in TS van wel.. maar is dit met alle voedingen waar "12V1" en "12V2" staat??

[ Voor 16% gewijzigd door jimbojansen op 13-12-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jimbojansen90 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:59:
kijk ik heb nu een 550 Watt voeding besteld.. maar.. die Ampere van de 12V lijn zijn 18 en 17.. het zijn dus 2 12V lijnen.. word dit nou samengevoegd in 1 12v lijn waardoor ik 35 A heb.. want 18 ampere is best weinig voor 12V ??.. bvd staat in TS van wel.. maar is dit met alle voedingen waar "12V1" en "12V2" staat??
Hmm, ik denk dat je het basisconcept van 2 12V lijnen niet goed snapt.
Het is namelijk zo dat bij een voeding met 2 12V rails, sommige connectoren stroom van de ene rail nemen en andere connectoren van de andere rail. In het geval van respectievelijk 18 en 17 ampere zal dit waarschijnlijk zijn:
Rail1: mobo en cpu
Rail2: graka en molexen/drives
18 en 17 zijn al mooie waardes en je moet al een heel duur systeem hebben opdat deze niet meer genog zouden zijn hoor.
Normaal zou op je voeding of in de documentatie ervan een waarde voor de "combined power" van de 2 12V rails moeten staan. Dit is dan de hoeveelheid power dat je voeding op de 12V lijn kan leveren. Waarschijnlijk gaat deze waarde ergens in een bereik liggen dat overeenkomt met 30A tot 35A.

Edit> lees ook deze post eens na Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"
Welke voeding is het eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :)
Omdat ik de laatste tijd een gruwelijke hekel begin te krijgen aan het gezoem dat mijn Qtec voeding (400w) veroorzaakt ben ik op zoek naar een goedkope A merk voeding die gewoon stil is, zodat ik me druk kan maken om Zalman 7000 die boven m'n voeding uitkomt... :P

De pc in kwestie is een oud beestje, en speelt eigenlijk alleen nog maar als downloadbak en af en toe als office dingetje. :) Normaal gesproken zou dit dus niet stil hoeven te zijn, maar omdat deze (nog) op mijn kamer staat kan ik mij er flink aan ergeren....

Specs
AMD Athlon XP 1700+
Asus A7v333
Asus V7100 videokaart (Gforce 2/32 mb)
Los PCI netwerkkaartje
1*256 MB Ram Corsair (PC2700)
1*256 MB Ram Twinmos (PC2700)
Maxtor 80 gigabyte Hardisk (2mb cache)
Asus DVD 16* 48*

Geen branders oid... Mijn huidige voeding trekt het goed (Zeer stabiele voltlijnen) maar puur om stilte. ;)

Overclocken?
Nee

Doeleinden
Zoals hierboven vermeldt: Office+bittorrent client draaien+stroom happen. :)
ik zat zelf te denken aan een Zalman ZM300B-APS. Ik neem aan dat deze het wel trekt?

Misschien vermeldingswaardig: ik wil over een paar maanden gaan upgraden naar een Celeron systeem (Intel Celeron D336 oid+ bijbehorend mobo) Er hoeft geen zware high end videokaart op ofzo, maar een kleine mid range zou toch wel fijn zijn. (Mits een onboard oplossing niet voldoet) :)

edit:

Ik weet dat dit misschien overkomt zoals het niet moet ;) Maar ik ben totaal niet bekend in het voedingen wereldje. Ik ken Zalman als een "stille fabrikant" dus daarom heb ik deze voeding geselecteerd. Mochten er stillere varianten zijn (hoeft uiteraard niet van Zalman te zijn) ben ik daar ook benieuwd naar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg van de week aan X1800XT (512mb), ik heb nou een 3200+ @ 2.4 ghz (1.55v lager dan 1.55 is onstabiel!), 1 gig ram Asus A8N-E en een enermax 370watt. (geforce 6600gt)

Zelf denk ik dat mijn voeding problemen zal hebben met de nieuwe kaart, dus wil ik alvast een voeding kiezen. Ik wil hem het liefst hier in de buurt kopen (enschede)

Perfectsystems

Ik zat aan een enermax 480watt te denken. Ik wil er zo'n 100 euro aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS A8N SLI DELUXE
POV 7800 GTX extreme (470/1330)
2 x 1GB GSKILL 3200
AMD X2 4400 overclocked @ 2650 mhz

3 hd's: 2 SATA en 1 ATA

1 PCI device: sound blaster audigy 2 ZS

1 CD RW drive, 1 DVD RW drive

4 x 120mm fan

+/- 10 usb devices.

ik draai dit nu met een enermax van 460 watt.

Nu ga ik er een POV 7800 GTX bijsteken in SLI, en ik vrees dat ik het boeltje niet meer zal kunnen runnen. Kunnen jullie mij een nieuwe voeding aanraden?
ik dacht eerst aan de ocz powerstream, maar ik zie dat die voltlijnen manueel aanpasbaar zijn en ik heb schrik dat ik iets stuk zou maken door aan de verkeerde knopjes te draaien... ?

extreme psu calculator zegt mij 600W ?

kan mij iemand een voeding aanraden die die zal kunnen draaien en liefst niet teveel lawaai maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben op zoek naar een voeding rond de 500 Watt.
Ik wou graag zo 1 hebben waar je zelf die kabels kan aansluiten die je wilt gebruiken.

Ik ben totaal niet bekend in de voedingen, prijs maakt mijn eigenlijk niet zoveel uit. Als het maar een goed merk en een goeie voeding is.

Ik hoor graag jullie advies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Laatst online: 06-09 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:44:
[...]

Edit> lees ook deze post eens na Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"
Welke voeding is het eigenlijk?
deze is het .. de 550 Watt versie dus met 16A en 18A op de 12v lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:44:
ik dacht eerst aan de ocz powerstream, maar ik zie dat die voltlijnen manueel aanpasbaar zijn en ik heb schrik dat ik iets stuk zou maken door aan de verkeerde knopjes te draaien... ?
Niet aan de knopjes draaien dan he ;)
Ik denk dat dat knopje zelfs is afgeschermd door iets zodat je er niet eens per ongeluk aan kan draaien. garantie vervalt wel wanneer je die afscherming verwijderd.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

OK, mijn systeempje gaat in een nieuwe case, dus ga ik ook m'n huidige 'no-name' 350W vervangen door een ander exemplaar.

Specs:
XP2600 (oc'ed op 190x11,5 @ 45graden)
A7N8X Deluxe
2x 512MB pc 3200
Radeon 9700Pro plus Vga koeler
2x CD/DVD spul
2x HD (1 S-ATA en 1 IDE)

Dus ik twijfel nu. M'n 350W trekt het net aan, dus een 2 jaar nieuwe voeding van 450W zal het makkelijk aan kunnen. Zelf een maybe iets verdere OC.

Mijn keuzes:
Aerocool - Aeropower 450W "Black/Silver Line"
Aerocool - Aeropower II+ SE 450W Ocean Blue (leuke lichtjes...)
Enermax - Coolergiant 430W, Active PFC Gold (stukje duurder weer)
Thermaltake - Silent PurePower 460W 12V 2.0 PFC (goedkoopste in het rijtje)

Wie o wie vergemakkelijkt mijn keuze?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Hoeveel kan je eraan verspillen, misschien dat wij beter een voeding kunnen zoeken.

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4X10&#tecData

Die is wat beter.

Iemand ervaring met een Tagan TG480-U15 Easycon of is de Enermax EG495AX-VE(G) SFMA beter

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 18:40 ]

• MrJ

MrJ

Tnx.

Ik zoek een PSU zo tot de 90/95 max. :)

Verwijderd

Voor mijn geupgrade comp ben ik op zoek naar een goede voeding omdat ik denk dat mijn huidige 350W no-name voedinkje het zooitje niet meer kan trekken...

Ik heb straks de volgende basis configuratie:

Asrock mobo
AMD 64 3800+
2 gig geheugen
agp videokaart (radeon 9600)
40 gig hd
160 gig hd
cd/dvd brander

In de toekomst kan het echter zo zijn dat ik wel een PCI-E videokaart wil hebben, of een klein uitbreidinkje hier en daar (tv-kaart bijvoorbeeld)...

Omdat ik ook een nieuwe kast wilde kwam ik bij de volgende mooie en goed betaalbare kast + voeding uit (Artic Silentium T1-6 - 72 euro):

nieuws: Nieuwe stille behuizingen Arctic Cooling getest

Deze kast heeft een Seasonic 350W voeding continue met pieken naar 450W. Alleen daarbij wordt in sommige reviews opgemerkt dat een krachtig systeem er goed op kan draaien, terwijl andere reviews reppen over de magere 350W voeding die niet toereikend is voor krachtige systemen... Dus dat is nogal verwarrend. :) Zouden jullie me deze voeding aan- of toch afraden? Op de site van de fabrikant (in hoeverre je het ook moet geloven, het is van de fabrikant zelf natuurlijk en die wil gewoon zijn spulletjes verkopen) staat het volgende:
What is the power consumption of a high performance PC?
We tested a 3.8GHz Pentium 4 with a Geforce 6800 Ultra at 230 Watts.
Others did similar tests too, e.g. Toms Hardware Guide: http://www.tomshardware.com/howto/20050713/index.html
They compared the total power consumption of a whole PC based o­n Intel (660) or AMD (4000+) CPU and a 6800GT VGA board. With the Intel configuration the max. power consumption was 225 - 255 Watts, depending o­n the chipset. If you deduct the power dissipation of the PSU, you get a net power consumption of the PC of max. 179 Watts.
With dual core CPUs and SLI VGA configurations you have to calculate with up to 300.
Een andere kast die ik zag is de Antec Sonata II, maar die is 113 euro en heeft minder leuke functionaliteiten als boven beschreven kastje... Maar WEL een 450W voeding (de Smartpower 450), dus dat zou wel weer een pré zijn.

Hoe dan ook, ik kom dr niet echt uit op het moment... Ik sta open voor alles maar de tegenstrijdige berichten maken het lastig een juiste keuze te maken. :)

Ik vroeg me trouwens af of er ergens een site was waar je het wattage van al je componenten kan berekenen om zo te kijken hoeveel je computertje gebruikt.

Verwijderd

Kan ik de kabel van een 300 watt voeding ook gebruiken voor een 350 watt voeding? Ik heb namelijk een pc binnengekregen met alles d'r op en eraan, alleen de voedingskabel is niet meegleverd :/

Verwijderd

Als je bedoeld van voeding naar stopcontact, Ja, maar meestal zit er zo'n stroomkabeltje in de voeding doos.

http://extreme.outervision.com/index.jsp

een psu calculator maar je moet niet kijken naar het aantal wattage maar naar de 12v lijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:25:
Als je bedoeld van voeding naar stopcontact, Ja, maar meestal zit er zo'n stroomkabeltje in de voeding doos.

http://extreme.outervision.com/index.jsp

een psu calculator maar je moet niet kijken naar het aantal wattage maar naar de 12v lijn.
Idd van voeding naar stopcontact. Is dat antwoord definitief 'ja', of moet ik toch nog gaan begrijpen wat ik met de site kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga gaan voor de enermax liberty 620 W.

als die het niet draait dan weet ik het ook niet meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy the cat die link is bedoeld voor matjong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:42:
Tommy the cat die link is bedoeld voor matjong :P
Dacht ik al, heb dr ook gebruik van gemaakt... erg handig! Bleek dat ik met mijn gewone 350W voeding voor nu nog wel prima uit de voeten kan (kom maar op 230W ofzo), maar dat als in de toekomst nog een PCI-E kaart erin wil hangen met wat extra kaartjes dan wordt het krapper... Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Laatst online: 13-09 19:07
Hoeveel watt heb ik nodig voor mijn computer?

- AMD Athlon 64bit 3000+ / 2x512mb
- Geforce 6800LE 128MB AGP
- 2 harddisken 200gb en 160gb Maxtor 7400RPM
- Neon buizen van revoltec (2x30cm)
- Fan Controller met 5 fans
- 1 NEC 3540A brander
- 1 DVD speler
- Extra USB poorten op PCI kaart
- extra lichtjes (ledjes en van alles)

En hoe zit dat met dat sommige merken de MAX LOAD watt geven? Kunnen jullie evt die merken op noemen want dan koop ik die idgv NIET. :P

En hebben jullie nog wat tips kwa goede merken, misschien hebben jullie wel wat goede ervaringen met een bepaald merk?

Heel erg bedankt!!!!

Christopher

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Net mijn Liberty 620 binnen.. SWEET!! :)

Volgens de reviews heeft deze de strakste spanningen van allen.. nou ja, van een heleboel high end PSU's dan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:20:
Kan ik de kabel van een 300 watt voeding ook gebruiken voor een 350 watt voeding? Ik heb namelijk een pc binnengekregen met alles d'r op en eraan, alleen de voedingskabel is niet meegleverd :/
Gaat perfect!
Tijgert schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:49:
Net mijn Liberty 620 binnen.. SWEET!! :)

Volgens de reviews heeft deze de strakste spanningen van allen.. nou ja, van een heleboel high end PSU's dan.
Ik smeek om een review!!!!!!
(en lekker uitgebreid en veel foto's)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:57:
ik ga gaan voor de enermax liberty 620 W.

als die het niet draait dan weet ik het ook niet meer :*)
Hetzelfde geldt voor jou ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameraad wil graag SLI gaan draaien, hij heeft de volgende specs:

Aopen H600B Zwart (350 Watt - ATX Miditower)
Athlon64 3000+
Asus A8N-SLI deluxe
Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI
4x512 mb PC 3200 Dane Elec
Maxtor 80 GB Sata
FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
DVD±RW LG GSA-4165B - Bulk - Zwart
keyboard muis headset enz...

Hij gaat dus een 6600GT erbij halen, en vraagt zich af wat hiervoor de beste voeding is...
Ik weet wel dat hij een A-merk moet hebben alleen hoeveel watt/Ampere wordt er precies aangeraden voor zo'n systeem?

Ik dacht aan de volgende:
ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U22 2Force = € 99,-
• Twee stille, temperatuurgestuurde fans
• 2 +12V lijnen
• 4x S-ATA aansluitingen
• 2x PCI Express aansluitingen
• Actieve PFC

ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S = € 80,-
+3,3V - 36A
+5V - 36A
+12V - 30A
-5V - 0,8A
-12V - 0,8A
+5Vsb - 2.5A

De prijs van de laatste is lager maar mij lijkt toch de tagan wel beter, we halen em iig uit deze lijst..hij wil niet meer uitgeven dan €100 voor de voeding, dus als iemand een betere weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

@ disco stu:

Het klinkt lui en afgezaagd, maar met Google zijn er een flink aantal zeer goeie reviews te vinden over de Liberty 620. Zelf er over vertellen levert denk ik niks extra's op.

Ik heb de twee topmodellen van Enermax, de Noisetaker en de Liberty, langdurig en minitieus vergeleken en de Liberty was net een tikkie beter in mijn ogen. Qua stabiliteit zijn ze beide erg goed, het verschil tussen 'erg stabiel' en 'heel erg stabiel' zal je nooit merken.
Maar de Liberty is ook net iets cooler ;) (pun intended), al was het maar vanwege de (semi) modulaire opbouw met kabels, die overigens geen enkele spanningsval teweeg brengen.

Ik weet niet of ik de verdeling van de 12v rails goed begrijp, dat is het enige wat mogelijk anders had gekund denk ik.
Daarentegen, wtf weet ik er nou van, die gasten bouwen die dingen for a living :)

OCZ heb ik niet bekeken ook al staan die ook al errrrg goed bekend, want veel beter dan de Liberty kan hij niet zijn maar hij is wel flink duurder.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

SleutelMan schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:15:
mm, ik zit weer eens in de knoop :+. Ik heb een nieuw systeem op het oog maar ik red het denk ik niet zonder nieuwe voeding :P :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x 1024 MB PC3200 DDR-SDRAM Kingston ValueRam
Asus EAX800XL/2DTV (X800 XL ViVo)
Zalman CNPS9500LED
1x Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB P-ATA 2 MB
2x Maxtor DiamondMax 10 250 GB, S-ATA, NCQ
2x Maxtor DiamondMax 10 80 GB, S-ATA, NCQ
4x 80 mm fans
3x 120 mm fans. 
DVD-drive 
Lite-on 4x DVD-RW

Nu zit ik met twee opties: Een Coolermaster Real Power 450-ALCY te combineren met een Enermax 350W via een 24-pins dual PSU kabel van Coolermaster (die erg lastig te vinden is), of om te kiezen voor een Single PSU die in zijn eentje wel krachtig genoeg is om het bovenstaande van energie te voorzien. Vraag is dan natuurlijk welke voeding :+
kickje...

De voeding moet dus vooral niet inklappen op de 12V lijn bij hoge belasting, ik heb gehoord dat dat bij de ALCY-550 dus wel gebeurd :/. Nu zag ik toevallig ook een Enermax Noisetakers, maar die hebben niet het gewenste wattage en zijn ook niet ATX 2.01 compatible, een 24-pins aansluiting lijkt me in dat geval wel wenselijk :P.

[ Voor 15% gewijzigd door SleutelMan op 17-12-2005 01:07 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:54:
Kameraad wil graag SLI gaan draaien, hij heeft de volgende specs:

Aopen H600B Zwart (350 Watt - ATX Miditower)
Athlon64 3000+
Asus A8N-SLI deluxe
Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI
4x512 mb PC 3200 Dane Elec
Maxtor 80 GB Sata
FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
DVD±RW LG GSA-4165B - Bulk - Zwart
keyboard muis headset enz...

Hij gaat dus een 6600GT erbij halen, en vraagt zich af wat hiervoor de beste voeding is...
Ik weet wel dat hij een A-merk moet hebben alleen hoeveel watt/Ampere wordt er precies aangeraden voor zo'n systeem?

Ik dacht aan de volgende:
ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U22 2Force = € 99,-
• Twee stille, temperatuurgestuurde fans
• 2 +12V lijnen
• 4x S-ATA aansluitingen
• 2x PCI Express aansluitingen
• Actieve PFC

ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S = € 80,-
+3,3V - 36A
+5V - 36A
+12V - 30A
-5V - 0,8A
-12V - 0,8A
+5Vsb - 2.5A

De prijs van de laatste is lager maar mij lijkt toch de tagan wel beter, we halen em iig uit deze lijst..hij wil niet meer uitgeven dan €100 voor de voeding, dus als iemand een betere weet?
NIemand een idee? Hij wil graag zo snel mogelijk die zooi bestellen dus als iemand nog goed advies heeft zou het heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een enermax gaan. Is iets duurder maar dan heb je wel een kwaliteit voeding die niet te horen is.

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=59681

109 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het aan hem voorstellen, Hij heeft d8 ik 250,- voor videokaart en voeding samen, en die kaart kost nu nog iets van 150,- Dus waarschijnlijk gaat dat wel lukken...

Deze zag ik er net ook tussen staan, Ook behoorlijk wat Amp. op de 12V en toch goedkoop (misschien te?), het geluid is daarnaast niet superbelangrijk als het maar niet boven de rest uitkomt (Zijn systeem zal toch nooit helemaal stil zijn met 2x6600GT)
Alleen snap ik niet dat een Antec van 500W goedkoper is dan een andere Antec (Truepower) met 430 Watt, zal dat aan de geluidsproductie liggen dan? of is die Smartpower 2.0 niet zo'n goede?
Het lijkt me toch niet dat ze op 1 voeding het continue vermogen zetten en op de andere het piekvermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met antec maar ik kan wel zeggen dat die enermax beter is. Wat je het best kan doen is effe op google zoeken naar een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft de enermax besteld, bedankt voor je advies!
Binnenkort benchmarken met die handel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Welke voeding heb ik hiervoor nodig.

Opteron 146 (socket 939)
2x512MB geheugen
een 80GB WD HD
een 250Gb Maxtor HD.
2 DVD drives eentje is een brander.
een 7800GT
dan nog 3 120MM casefans.

ik heb de mobo CPu en VGA nog niet maar is al besteld.
de CPu zal overclocked worden maar zal de Vcore niet veel verhogen en de VGA zal een ook een beetje overclocked worden.

ik kan nu erg goedkoop aan de volgende voeding komen:
Be Quiet P5 420W S1.3

zal deze voeding genoeg zijn voor die hardware of kan ik beter rond kijken voor een andere voeding met een hogere wattage?

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 17-12-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel wil je eraan uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mits je mij bedoelt, max 90-100 euro, maar als die 420 genoeg zou zijn gaat me voorkeur natuurlijk naar die uit want die kan ik hebben voor 40 euro gesealed met bon terwijl hij nieuw 60 euro kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Indien die S1.3 slaat op ATX1.3 zou ik die voeding niet nemen. Ga minstens voor ATX2.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

ik heb een sweex 400 watter *zucht
de voltages zijn goed maar hij maakt vrij veel lawaai :(
mijn systeem:
Amd sempron 2800 socket A
asrock k7s41gx
1x cdrom speler
1x dvd brander lite-on
1x 80 GB htachi hardeschijf
1x 200GB maxtor hardeschijf
fancontroller + in en outtake fan

ik zat zelf te denken aan een Fortron 350 Watt "Aurora" van 50 euro
http://www.pczaak.nl/cata..._150_308&products_id=4686
ik wil maximaal 70 euro uitgeven

volgens extrem psu calculator heb ik een peak van 272 watt

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 18-12-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie tot mijn schrik geen review van de coolermaster real power in de TS staan.

Bij deze dan:

Mooi uitgevoerde degelijke voeding.
24pins + 4 pins atx stekkers, verloopje van 24 > 20 wordt bijgeleverd. Van 4>8 helaas niet.
Ik had er een msi k8t master 2 dual opteron 250 op lopen met 2x wd raptor, dvd + dvd-rw, 160gig ide schijf, 2 gig geheugen, ati radeon 9600XT @530mhz en een 10tal coolermaster casefans.
Ik had de voeding overgekocht van een collega (thanx danny) toen m'n tagan 380 op een lanparty er mee kapte en vervolgens van binnen even zwart was als van buiten.
De coolermaster trok het wel. Lekker veel aansluitingen met handige greepjes op de molexen om ze los te trekken. Leuke extras zijn het energie verbruik metertje (liep op tot 380W in het bovenstaande systeem) en de connector waarmee je de psu fan snelheid kunt uitlezen.

Daarna is de coolermaster voeding als 2e psu in m'n k8we systeem terecht gekomen. Nu hingen er 6 scsi schijven, 3 sata schijven, dvd-rw, floppy, 11x 120mm + 2x 90mm coolermate fans en een zalman fan controller aan. Dat ging pirma, tot ik de swiftech mcp655 waterkoeling pomp op aan sloot. De voeding trok de load wel maar het lekkende reservoir werd hem fataal |:(

Is vervangen door de supergoedkope asus 450W waarvan de review vooraan in dit topic staat.
Hierbij krijg je wel erg veel waar voor je geld. Wederom geen mobo eraan hangen maar wel de rest van m'n k8we systeem. Handig is de aansluiting waarmee je niet enkel de psu fan kunt uitlezen maar ook kunt regelen in snelheid. Weer plenty aansluitingen, netjes afgewerkt.
Ik heb em nog niet zo lang dus over de duur stabiliteit kan ik nog weinig zeggen. Maar hij kost de helft van de coolermaster en trekt in de praktijk dezelfde load en werkt op elk systeem waar ik hem aangehad heb. Absolute topper voor die prijs. Nu heeft niemand meer een excuus om met qtec voedingen te gaan lopen kloten.

Beide voedingen hebben 1 nadeel: de leds in de 120mm fan kunnen niet uitgeschakelt worden, en dus ziet de hele woonkamer blauw als het workstation een nachtje doorwerkt.

De asus heeft nog 1 nadeeltje, een irritant oranje lampje in het aan-uit knopje bij de stekker aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ietwat info over het type voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:13:
Indien die S1.3 slaat op ATX1.3 zou ik die voeding niet nemen. Ga minstens voor ATX2.x
die S1.3 staat niet voor welke ATX standaard hij heeft, waar die S1.3 wel voor staat weet ik niet.
De voeding is ATX 2.1 en 2.2 zijn (dus 24pin moederbord connector en een aparte PCI-Express stekker) en BTX1.0 maar heeft dacht ik wel maar 1 12volt rail.

dus is hij genoeg voor de genoemde hardware + overclock of kan ik beter voor een sterkere voeding gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het volgende systeem in elkaar zetten:

Moederbord: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon 3200+ Venice (over enige tijd ben ik van plan deze over te klokken naar ong 2,5 GHz)
CPUkoeler: Zalman CNPS 7700Cu
Memory: 2x 1Gb (uiteindelijk 4x 1Gb)
Videokaart: ASUS EN6800 GT (over 2 of 3 jaartjes koop ik er nog een bij)
HD: Maxtor Diamond 10 SATA 300 GB

Welke voeding van maximaal 50 €uries raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je met die voeding van € 50,- over 2 jaar ook die 2e 6800GT van stroom voorzien?
Want dan denk ik dat je net iets meer uit moet gaan geven, als het alleen voor de huidige configuratie bedoeld is denk ik dat je voor een goede 350 of 400 Watter moet gaan....zeker als je wilt gaan oc'en.
Ikzelf heb een Aopen 350W en die trekt mijn systeem gewoon goed (zie specs), ik denk dat jij met je AMD minder gebruikt en dus ook wel genoeg hebt aan zo iets...
Aopen
Andere goede merken staan wel in startpost d8 ik....alleen kan ik zo snel niet veel voedingen van rond de € 50, vinden. ze kosten meestal net 10/15 euro meer en dan heb je 400W ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een krachtige voeding rond de 100-150 dan hoef je later niet te upgraden en heb je een stabiel systeem.

Het is niet slim om voor 50 euro een voeding te halen met zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:53:
Neem een krachtige voeding rond de 100-150 dan hoef je later niet te upgraden en heb je een stabiel systeem.

Het is niet slim om voor 50 euro een voeding te halen met zo'n systeem.
Wat voor voeding van max € 110 raden jullie me dan aan (bij het systeem wat ik hierboven heb gepost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

OCZ Modstream 450watt, alle kabels gesleeved en beschermd met UV, 12cm blue led fan
Coolermaster 450 watt, alleen ATX stroomkabel gesleeved, 12cm blue led fan
Enermax Liberty 400watt of hoger, gesleeved 12cm fan
Super flower 450wat BK versie, 14CM blue led fan, alle kabels gesleeved
Seasonic 400watt of hoger, hele goeie efficiency, dus weinig stroom vebruik, alleen geen PCI-E 6 pin stekker, wel 8 pins dual CPU stekker

Kijk eens bij www.univendi.com, www.azerty.nl, www.sallandautomatisering.nl en www.citypc.nl.

Heb je een window: dan raad ik OCZ modstream aan, heb je geen window neem dan Seasonic voor extreme stilte en kracht of Super flower voor zeer goeie koeling

[ Voor 14% gewijzigd door Archimond op 18-12-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is deze laatst aangeraden voor een SLI systeem....
490 Watt PSU - Enermax € 109,-
Is ook een erg stille voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben er redelijk uit :) Het wordt denk ik een Tagan TG330-U01, omdat ik daarvan hoor dat 'ie erg stil is...:P Of zijn er in die prijsklasse nog betere/stillere alternatieven?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Systeem:

Asus A8N-SLI met AMD64 3200+ met 1gb ram en 200gb schijf. 2 optical drives en een TV kaart. videokaart een 6600GT, in de toekomst wil ik naar 6600GT SLI opstelling (2 stuks dus). Koel gehouden door 2 zalman coolers en 4x 80mm. USB printer, webcam.

Nu vind ik die ASUS voeding mooi. 450 watt. Kost bij de mycom 50 euro. Mooi ding, en ik ben enorm pro-asus nog nooit problemen gehad met hun spullen.

Trekt die 450 watt een SLI systeem met 2x6600GT? houdt hij dan de voltages ook beetje stabiel?

Heb verschillende reviews gelezen over de voeding en deze waren allemaal behoorlijk positief. Ook op het gebied van stabiele voltage lijnen. Maar trekt hij dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Welke voeding heb ik nodig:

Beetje portomonee vriendelijk zou heel welkom zijn, dit zijn mn spec:

Soltek SL-65KV2-CT mobo
Intel P. 4 2.4 ghz
Nvidea Geforce FX5200
512 MB ram van Samsung
1x 160 gig Seagate schijf
1x 30 gig Maxtor schijf
DVD/CD fikker
CD-rom

dat was t, ik heb zelf nooit zo nagedacht over mn voeding, maar ik vindt m nu toch wel erg veel kabaal maken dus daar moet wel wat aan gedaan worden :P

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ok dna post ik het hier nog een x!

Ik heb onderstaande componenten bestel voor in mijn nieuwe pc

Amd Athlon 64 3700+ San Diego S939 22GHz 1MB Boxed
Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI Sound LAN SATA II RAID 1394
Asus GF 7800 GT 256MB DDR3 PCI-e 2x DVI ViVo EN7800GT 2DHTV
Western Digital Caviar SE WD2000JS 200GB 7200rpm SATA II 8MB

Met deze voeding: Zalman ZM400B-APS 400W ATX

Nou ben ik me zorgen gaan maken of ik wel alles aan kan sluiten met deze voeding! Ik weet dat er een sata aansluiting opzit, maar zal deze ook passen op mijn Sata II schijf?
En zit er een connector op die ik in mn Gpu kan pluggen ?

Is mijn voeding wat kracht betreft toereikend? En als ik er over een jaartje een 2de 7800GT inzet nogsteeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb momenteel een 430W Enermax in mijn kast zitten die 4x200gb ide en 2x36gb scsi aansturen, bijkomend een 12V pomp en een x800xtpe. Mijn 12V lijn hangt volgens speedfan altijd rond de 11.3V, dit lijkt mij erg weinig? Is de voeding te zwak, of gewoon doorgaan totdat het zaakje raar begint te gaan?

Ik ben momenteel ook bezig om een file server in elkaar te schroeven op basis van een Intel® Server Board SE7500CW2 plank. Daar komen 4 ide schijven aan te hangen en tenminste 8 sata schijven, waarbij ik ruimte wil houden om iig nog op langere termijn nog 8 sata schijven aan te kunnen sturen.
Dit alles moet in een Coolermaster Stacker kast komen. Nu heb ik begrepen dat er bij deze kast standaard een 'koppelstukje' word meegeleverd waarmee je 2 voedingen aan elkaar kan knopen.
Wat is verstandiger gewoon 2 stevige 400W'rs oid kopen of 1 heel zware voeding? In beiden gevallen, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pandemic schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:00:
Ok dna post ik het hier nog een x!

Ik heb onderstaande componenten bestel voor in mijn nieuwe pc

Amd Athlon 64 3700+ San Diego S939 22GHz 1MB Boxed
Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI Sound LAN SATA II RAID 1394
Asus GF 7800 GT 256MB DDR3 PCI-e 2x DVI ViVo EN7800GT 2DHTV
Western Digital Caviar SE WD2000JS 200GB 7200rpm SATA II 8MB

Met deze voeding: Zalman ZM400B-APS 400W ATX

Nou ben ik me zorgen gaan maken of ik wel alles aan kan sluiten met deze voeding! Ik weet dat er een sata aansluiting opzit, maar zal deze ook passen op mijn Sata II schijf?
En zit er een connector op die ik in mn Gpu kan pluggen ?

Is mijn voeding wat kracht betreft toereikend? En als ik er over een jaartje een 2de 7800GT inzet nogsteeds ?
Nou daar kan ik je wel mee helpen

Je S-ATAII schijf kun je zeker aansluiten, alle connectors zijn ook gewoon aanwezig. Ik vind 400watt voor je systeem echter wel wat aan de magere kant. Voor een tweede 7800GT is hij zeker weten te zwak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Aan wat voor voeding moet ik dan gaan denken als ik een 2de Gt wil aansluiten op bovenstaand systeem ? Dus dat alle connectors ook aanwezig zijn voor de rest van configuratie :p!

Zoiets bv: Antec TruePower 2.0 TP-II 550 550W ATX12V 2.0 ? ( Ehm ik heb plaatje van deze voeding gezocht en nou zag ik dat de ventilator er juist bovenopzit ipv aan de achterkant ? Volgens mij heeft mijn kast geen gat aan de bovenkant en zal ik dus niet instaat zijn om deze voeding te monteren ? )

Die zalman voldoet in principe dus wel voor het systeem, ik zal er gewoon mee kunnen gamen, maar branden en gamen tegelijk zit er waarschijnlijk niet in? Het gaat me er namelijk in eerste instantie om dat ik een stabiel systeem heb!

[ Voor 66% gewijzigd door Pandemic op 19-12-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Pandemic schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:00:
Zoiets bv: Antec TruePower 2.0 TP-II 550 550W ATX12V 2.0 ? ( Ehm ik heb plaatje van deze voeding gezocht en nou zag ik dat de ventilator er juist bovenopzit ipv aan de achterkant ? Volgens mij heeft mijn kast geen gat aan de bovenkant en zal ik dus niet instaat zijn om deze voeding te monteren ? )
Nee, niet er bovenop. Onderop, tegen de processor aan als je hem bovenin een kast monteert. De fan zuigt dus de lucht bij de processor weg.
Ik heb de EPS variant van die voeding met 2 fans en die is zeer stabiel (X2 4400+ op 2.4 GHz en 2x 7800 GTX 256 Mb in SLI) dus zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een nieuwe voeding die vooral STIL moet zijn, en dan niet gewoon stil, maar superstil...

het is voor het volgende systeem:
Amd athlon 3500+
asus a8n32 sli deluxe
2x Gf 6600GT in SLi
2x WD raptor in Raid
2Gb ram
en een dvd brandertje..

Welke raden jullie aan ?

ps. and remember it had to be ultra extra silent :)

Alvast bedankt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:00:
Ik zoek een nieuwe voeding die vooral STIL moet zijn, en dan niet gewoon stil, maar superstil...

het is voor het volgende systeem:
Amd athlon 3500+
asus a8n32 sli deluxe
2x Gf 6600GT in SLi
2x WD raptor in Raid
2Gb ram
en een dvd brandertje..

Welke raden jullie aan ?

ps. and remember it had to be ultra extra silent :)

Alvast bedankt O+
Hier zit vast wel iets bij voor je. (>400W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coolfris schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:19:
[...]

Hier zit vast wel iets bij voor je. (>400W)
Ik zat zelf te denken aan de "Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)" maar die word helaas niet getest...

In iedergeval bedankt, ik het eens doorlezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archimond schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:53:
OCZ Modstream 450watt, alle kabels gesleeved en beschermd met UV, 12cm blue led fan
Coolermaster 450 watt, alleen ATX stroomkabel gesleeved, 12cm blue led fan
Enermax Liberty 400watt of hoger, gesleeved 12cm fan
Super flower 450wat BK versie, 14CM blue led fan, alle kabels gesleeved
Seasonic 400watt of hoger, hele goeie efficiency, dus weinig stroom vebruik, alleen geen PCI-E 6 pin stekker, wel 8 pins dual CPU stekker

Kijk eens bij www.univendi.com, www.azerty.nl, www.sallandautomatisering.nl en www.citypc.nl.

Heb je een window: dan raad ik OCZ modstream aan, heb je geen window neem dan Seasonic voor extreme stilte en kracht of Super flower voor zeer goeie koeling
Ik heb ze allemaal gecheckt, en ik ga denk ik voor de Enermax Liberty 500W. Iemand nog iets aan te raden? (maximaal € 100 graag)

Effe het systeem wat in mekaar wil zetten voor wie mijn vorige posts niet heeft gelezen:

Moederbord: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon 3200+ Venice (over enige tijd ben ik van plan deze over te klokken naar ong 2,5 GHz)
CPUkoeler: Zalman CNPS 7700Cu
Memory: 2x 1Gb (uiteindelijk 4x 1Gb)
Videokaart: ASUS EN6800 GT (over 2 of 3 jaartjes koop ik er nog een bij)
HD: Maxtor Diamond 10 SATA 300 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de startpost:

De coolermaster waar ik het over heb is de
Cooler Master RS-450-ACLY Real
pricewatch: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)

Verder staat in dezelfde post ook een mini review over de asus Atlas 450w (A-45GA).
En daar wil ik nog aan toevoegen dat de fan best wat herrie maakt als je het ding behoorlijk belast, ook al heb je hem met een fancontroller omlaag gezet. Goeie voeding maar niet voor een stille zware pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb een:

• Pentium 233Mhz
• 64 Mb RAM geheugen
• Onboard S3 Trio64 videokaart
• Soundblaster 128 geluidskaart
• CD-Rom speler
• 2,5 Gb HDD
• Floppy drive

Hier zat eerst een gewone 100W ATX voeding in, maar die is helaas gesneuveld.

Ik ben nu van plan een DC-DC Converter 12V met 60W adapter er op aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l_4022.jpg

Kan dit :? Is 60W genoeg voor deze pc :? De Extreme PSU Calculator kan ik niet gebruiken omdat deze niet met deze ouderwetse specs om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heb een A8N-sli Premium en een nog niet gebruikte Coolermaster Extreme Power 430W voeding liggen die ik graag wil gebruiken voor de stilte. De voeding is ATX 2.01 en zonder -5V lijn. Ik heb me echt suf zitten zoeken maar kan nergens een bevestiging vinden dat A8N-SLI zonder -5V werkt. :?

Kan het kwaad als ik het uit probeer? Ben bang dat mn mobo van 1 dag oud (weer) naar de knoppen gaat. (vorige keer lag niet aan de voeding)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
ND schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:58:
Heb een A8N-sli Premium en een nog niet gebruikte Coolermaster Extreme Power 430W voeding liggen die ik graag wil gebruiken voor de stilte. De voeding is ATX 2.01 en zonder -5V lijn. Ik heb me echt suf zitten zoeken maar kan nergens een bevestiging vinden dat A8N-SLI zonder -5V werkt. :?

Kan het kwaad als ik het uit probeer? Ben bang dat mn mobo van 1 dag oud (weer) naar de knoppen gaat. (vorige keer lag niet aan de voeding)
Ja, dat moet gewoon werken. Dit moederbord is gewoon compatible met de ATX 2.x standaard. Het enige bord bij mijn weten dat die -5 volt nodig heeft is dat MSI NF4 bord met Soundblaster Live als onboard geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Laatst online: 09-09 16:47
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM)
MSI GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) NX7800GT-VT2D256E
Western Digital Caviar SE WD2000JS, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)
Card readertje
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
En nog wat fans...

Ik moet nog een kast hebben dus mag eventueel daar ook bij zitten (wil eigenlijk een kast met een premod window) maar hoeveel A merk watt zal ik nodig hebben om het zeker te redden (en dat toekomstige HDD uitbreidingen ook zonder problemen gaan) ? Het liefst een beetje een stille voeding O-) THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
babba schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:02:
Ik heb een:

• Pentium 233Mhz
• 64 Mb RAM geheugen
• Onboard S3 Trio64 videokaart
• Soundblaster 128 geluidskaart
• CD-Rom speler
• 2,5 Gb HDD
• Floppy drive

Hier zat eerst een gewone 100W ATX voeding in, maar die is helaas gesneuveld.

Ik ben nu van plan een DC-DC Converter 12V met 60W adapter er op aan te sluiten:

[afbeelding]

Kan dit :? Is 60W genoeg voor deze pc :? De Extreme PSU Calculator kan ik niet gebruiken omdat deze niet met deze ouderwetse specs om kan gaan.
als mijn pc (sig) idle 100 watt opeet (metertje van mn coolermaster geeft dat aan) dan moet dat ouwe bakkie makkelijk met 60watt overweg kunnen.
btw, dat printje heeft geen molex aansluitingen. of moet je die er zelf aan solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
cuberob schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:08:
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM)
MSI GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) NX7800GT-VT2D256E
Western Digital Caviar SE WD2000JS, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)
Card readertje
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
En nog wat fans...
Ik heb hier net een vergelijkbaarsysteem gepost, mij werd verteld dat een zalman 400w aan de krappe kant was. Echter met de calculator hier aan het begin kom ik met bovenstaand systeem nog nieteens aan de 300watt. Dus ik zou zeggen als je het hier bij wilt houden moet een goede 400w volstaan, als je een 2 gt erbij wil zetten zul je toch echt naar de 500 moeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
arnoman schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:53:
Ik heb momenteel een 430W Enermax in mijn kast zitten die 4x200gb ide en 2x36gb scsi aansturen, bijkomend een 12V pomp en een x800xtpe. Mijn 12V lijn hangt volgens speedfan altijd rond de 11.3V, dit lijkt mij erg weinig? Is de voeding te zwak, of gewoon doorgaan totdat het zaakje raar begint te gaan?

Ik ben momenteel ook bezig om een file server in elkaar te schroeven op basis van een Intel® Server Board SE7500CW2 plank. Daar komen 4 ide schijven aan te hangen en tenminste 8 sata schijven, waarbij ik ruimte wil houden om iig nog op langere termijn nog 8 sata schijven aan te kunnen sturen.
Dit alles moet in een Coolermaster Stacker kast komen. Nu heb ik begrepen dat er bij deze kast standaard een 'koppelstukje' word meegeleverd waarmee je 2 voedingen aan elkaar kan knopen.
Wat is verstandiger gewoon 2 stevige 400W'rs oid kopen of 1 heel zware voeding? In beiden gevallen, welke?
skôpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

sharkzor schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:23:
[...]

als mijn pc (sig) idle 100 watt opeet (metertje van mn coolermaster geeft dat aan) dan moet dat ouwe bakkie makkelijk met 60watt overweg kunnen.
btw, dat printje heeft geen molex aansluitingen. of moet je die er zelf aan solderen?
In de beschrijving op de website van MyElectronics staat dat die erop zitten, ik denk aan de andere kant van het printje ;)

Thnx for the info btw :)

[ Voor 3% gewijzigd door babbaloerie op 21-12-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige voeding - AOpen AO350-12APN, 350W (ATX)

Nieuwe voeding - Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)
reden van de nieuwe voeding, ik ben bezig mijn pc zo stil mogelijk te krijgen dit is een onderdeel daarvan.

mobo - Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394)
proc - AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2,0GHz, 512KB)
geheugen - 512MB PC3200 DDR (Corsair)
videokaart - Sapphire Radeon 9600 256MB (AGP)
HDD 1 - Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
HDD 2 - Western Digital WD1200JB, 120GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
dvd-drive - Asus 16x48x, DVD-E616P1 (Retail)
dvd-drive - MSI DR8-A 8x

fan op de CPU van 70x70mm

Mogelijke uitbreidingen die erbij komen:
HDD 3 - ongv een 300gb sata schijf
Geheugen - uitbreiding van min. 1gb

Doeleinden:
- Licht gamen
- Office etc.
- Downloaden/Uploaden (24/7)

Mijn vraag is dus of de nieuwe voeding het zal trekken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ok, ik heb een probleem. Ik heb het volgende systeem besteld en expliciet aan de verkoper gevraagd of de voeding ( 300W ATX P4) bij een bepaalde kast (AOpen H500C USB/Audio 300) voldoende is voor het systeem. Het antwoord was dat dit zeker geen probleem zal leveren, aangezien het volgens hem een zeer degelijke voeding is. Dit zal allemaal wel, maar ik kreeg op de dag van levering de melding dat ze het systeem niet stabiel kregen. Het Asus moederbord (a8n) werd door eentje van MSI (k8n) verwisseld. Vandaag weer een telefoontje, de Maxtor 300 Gb moest vervangen worden door eentje van Hitachi (250 Gb) en nu werkt het schijnbaar wel. Binnenkort krijg ik een telefoontje dat het systeem geleverd kan worden.

Maar na wat rondvragen, ben ik er denk ik achter gekomen dat de voeding waarschijnlijk het probleem was. Die verkoper heeft me waarschijnlijk verkeerd voorgelicht. Het systeem is als volgt:

AMD Athlon 64 3700+
2 Gb PC-3200 RAM
MSI 7800GT

Nu zie ik zelf ook op die Nvidia website dat minimaal 350W wordt aangeraden. Dit is toch niet normaal dat een zaak gespecialiseerd in computers niet weet welke voeding erin moet?? Zowel de verkoper als degene die hem assembleerd heeft het niet over problemen met de voeding gehad. Zal ik morgen opbellen, ongeacht of het volgens hen werkt, dat ze er maar een Tagan 480W (twv 100 euro) of een Coolermaster 380W (twv 40 euro) in doen i.p.v. die AOpen 300W en dat ik het systeem anders niet hoef?

Bedankt alvast als iemand advies kan geven. Als ik zoveel geld uit geef aan een systeem zou het te gek voor woorden zijn als ik door een gebrek aan stroom het niet optimaal kan benutten. Ze zeiden vandaag dat ze het systeem wel stabiel hadden gekregen, maarja als zelfs Nvidia al 350W aanraad.... (ok, voor de 7800 GTX, maar die is ook niet zoveel zwaarder dan de GT). Voeding was in elk geval het enige waar ik echt niks van wist.... dus het zou wel klote zijn als ze me op dat ene punt precies van de wal in de sloot helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door PHiXioN op 21-12-2005 23:23 ]

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Nog geen reactie gehad, maar het hoeft niet meer. Heb de kast al laten vervangen door een Coolermaster Centurion T05 en de PSU voor een Tagan 480W U22. Meteen is het systeem 100 euro duurder en ik kon opnieuw 40 euro assemblage betalen (doh... maar voor 40 euro loop ik liever niet het risico dat ik zelf een onderdeel kapot maak)... maarja het systeem moet dan ook een tijd mee gaan. Nu weet ik in elk geval dat alles aan het systeem goed is, ookal zeiden ze bij de winkel dat het systeem de tests gewoon had doorstaan op een AOpen 300W voeding.... Het is natuurlijk ook maar de vraag of het systeem MIJN tests met Doom3 op volle settings had overleefd.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik vroeg me af welke voeding ik moet nemen:
Mijn specs:
Asus a8n sli deluxe
Athlon 64 3500+ winchester
2x512mb pc3200
2x37gb raptor
2x200gb sata
2xpioneer 110D
af en toe nog een extra hdd
1x6600GT, mss 2 binnenkort of 7800 ofzo
nog een cardreader meuk ding
sb audigy 2
de case heeft 7 8mm fans (thermaltake xaser III)
ik heb een vf700 cu op de 6600GT
een 7700cu op mijn cpu
en momenteel een sweex (schaam) 650 watt voeding
ik wil dat het redelijk stil is, nu is het ook lekker stil maar het moet wel stabiel zijn, ik begin het vermoeden te krijgen dat de voeding voor rare verschijnselen op mijn pc zorgt.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

biobak schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:05:
[...]

Ja, dat moet gewoon werken. Dit moederbord is gewoon compatible met de ATX 2.x standaard. Het enige bord bij mijn weten dat die -5 volt nodig heeft is dat MSI NF4 bord met Soundblaster Live als onboard geluidskaart.
Nou bedankt! Bij deze, een A8N-SLI werkt prima zonder -5V lijn. :) Werkt hier probleemloos, en het is ook meteen stuk stiller met de Cooler Master Extreme Power RS430. _/-\o_

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

disco stu, het heeft even geduurt maar de voeding is binnen.
Even ter herinnering: tijdens het vorige "welke voeding heb ik nodig"-topic heb ik een 680-watter van thermaltake (de w0049) besteld en jij wou weten hoe de stroom was verdeelt.
Als eerste ff wat info over de voeding:

Thermaltake Purepower 680W + active PFC, p/n: W0049, W0049RE0509000764
http://www.sallandautomatisering.nl/--> €131
- Compliant both SSI EPS 12V & ATX 12V 2.0 version
- 3 12V rails
- 20pins + verloop naar 24 pins connector, 4pins +12V, 2 pci-express, 4 sata, 10 molexen en 2 floppy power connectoren
- active pfc
- mirror finish lapping
- dual fans

En nu dit:

+5V
Max. load: 50A
Min. load: 2.5A
Load reg.: +5%~-5%
Ripple V(p-p): 50mV

+3.3V
Max. load: 28A
Min. load: 0.2A
Ripple V(p-p): 50mV

+12V1
Max. load: 15A
Min. load: 0.5A
Ripple V(p-p): 120mV

+12V2
Max. load: 15A

+12V3
Max. load: 8A

-5V
Max. load: 1A
Min. load: 0.05A
Load reg.: +10%~-10%
Ripple V(p-p): 130mV

-12V
Max. load: 1A
Load reg.: +10%~-10%
Ripple V(p-p): 150mV

+5VSB
Max. load: 2A
Ripple V(p-p): 100mV

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 23-12-2005 15:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
38A op de 12V is wel fraai, moet het momenteel doen met 32A en een 12V lijn die op 11,31V hangt :(
Zijn er niet nog sterkere psu's met 50A op de 12V lijn oid? Of kom ik dan gelijk bij extreem dure psu's uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arnoman schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:31:
38A op de 12V is wel fraai, moet het momenteel doen met 32A en een 12V lijn die op 11,31V hangt :(
Zijn er niet nog sterkere psu's met 50A op de 12V lijn oid? Of kom ik dan gelijk bij extreem dure psu's uit?
het zijn 3! aparte 12v lijnen he, vergis je niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De atx 2.0 spec zegt dat er maar een bepaalde stroom intern over bepaalde componenten mag lopen, dus hebben ze de boel opgedeeld in verschillende rails. Dus of je atx 2.0 voedingen met hele hoge enkele lijnen zal vinden, weenie...

Voor de mensen die het niet kenden, dit is de verdeling van wat op wat zit bij atx 2.0 etc:

ATX2.0 PSU
+12V1 = Mobo (20/24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector)
+12V2 = CPU (4-Pin +12V Aux connector)

EPS12V SSI V1.6 PSU (Up to 550W)
+12V1 = Both CPUs (8-Pin +12V Aux connector)
+12V2 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector)

EPS12V SSI V1.6 PSU (550W+)
+12V2 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP, PCI-e Video
+12V3 = Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector)

EPS12V SSI V2.1 PSU (450W, 550W)
+12V2 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector)

EPS12V SSI V2.1 PSU (550W, 650W)
+12V1/+12V2 = One rail per CPU (8-Pin +12V Aux connector)
+12V3 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Molex Peripheral connectors

EPS12V SSI V2.1 PSU (550W, 650W) 240VA Power Limit
+12V3 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Drives
+12V4 = Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector)

EPS12V SSI V2.8 PSU (550W, 650W)
+12V3 = Mobo (24-pin main ATX power connector)\PCI Slots\AGP\Drives
+12V4 = Molex Peripheral connectors (Drives\AGP, PCI-e Video extra connector), Mobo (4-pin +12V Aux connector - when mobo requires more than 16A)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

ik wil een ocz powerstream 520w kopen, maar ik zag dat die er ook in SLI variant te koop is voor goedkoper...
maakt dat uit?
hij gaat gebruikt worden bij een dfi nf4 ultra, opteron 146, gto², gig ram, dvd±rw, PS one LCD, 3 fans (2x80mm, 1x120mm) zalman cnps7700cu, VF700... (alles oc'd uiteraard O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 23-12-2005 18:40 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte: Dank voor nog iets te laten weten! Heb je ook nog gegevens over welke connectoren net op welke van de 12V rails zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:49:
bartgrefte: Dank voor nog iets te laten weten! Heb je ook nog gegevens over welke connectoren net op welke van de 12V rails zitten?
euhhhhh....
ff gebruiksaanwijzing derbij pakken, moment.... Staat der niet in :?

kijk ik op site van thermaltake... staat andere (nieuwere?) versie van deze voeding. Met 2 molexen minder en stroom is anders verdeelt....

ik kan nog wel ff googlen, maar heb geen idee of ik het kan vinden

de kabels zijn trouwens mooi ge-... hoe noem je het ook alweer, gemeshd oid

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 24-12-2005 22:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed)
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
Sapphire Radeon X1800 XL 256 MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
NEC ND-3520 16x (Dual-layer)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

Ik had deze voeding als eerste optie "Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX)" vanwege de lage prijs. Maar ik twijfel of die sterk genoeg is. Als tweede optie heb ik een "Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)", die haalt het zeker. Is de eerste optie voldoende voor dit systeem of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wie kan mij vertellen of mijn huidige voeding mijn nieuwe systeem gaat trekken?

Asus A8N-E
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x Hitachi T7K250 250GB
Soundblaster Audigy 4
Corsair TWINX2048-3200 2048 MB (=2x 1024 MB)
Asus X850XT GPU
Sony dru-500A dvd brander

Mijn huidige voeding is een chieftec 360W. Graag reactie ivm aanschaf systeem.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
beste mensen.. ik heb een vraagje

ik ben in het gelukkige bezit van een antec sonata, met truepower380s (http://www.antec.com/specs/true380_spe.html) voeding daarbij.. en ik zit mij af te vragen of deze gaat passen op een s939 bord. als ik nl. naar de aangeboden powerconnectors kijk, zie ik daar een 20pins atx voeding, zonder die +4 eraan voor PCIe (toch?), en dan wel zo'n connector die die 12V 4pins cpu connector *lijkt* te zijn, maar omdat er zo heerlijk niets opstaat heb ik dus geen idee of het die is, of die extra 4 pins van die atx plug, of dat die 2 dingen exact hetzelfde zijn (dit staat namelijk totaal niet in de TS vermeld, alleen maar dat ie bestaat).. erg irritant dus, en ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen

een vriend van me heeft dezelfde sonata een maand of wat later gekocht, en die heeft wel zo'n 20+4 ding, van wat ik van hem begreep.. dus ik heb geen idee of hij een volledig herziene voeding heeft, of gewoon een tussen-upgrade om de boel wat duidelijker te maken voor de klant.

in afwachting ^^

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in mijn ogen beter 2*400 watt kopen. Dit zorgt voor een lagere belasting over 2 voedingen. Dat resulteert waarschijnlijk in stabielere voltlijnen en een langere levensduur van de 2 voedingen. Zorg er natuurlijk wel voor dat ze goed gekoeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo.

ik ben opzoek naar een nieuwe voeding voor éen beetje OC, en moet 2x een 6600GT kunnen draaien, ik heb er nu nog geen 2 maar later koop ik er nog een bij

systeem specs
amd athlon 3500+ venice 939
asus a8n SLI
geforce 6600GT
op water koeling

graag wil ik niet verder gaan als 60 euro, kan iemand mij mischien iets aanraden?

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Sorry dat de post misschien niet helemaal zoals gevraagd in topicstart is maar sta eigenlijk op het punt om naar de winkel te gaan...

Q-Tec ATX Voeding 450W Dual Fan
Q-Tec ATX Voeding 550W Big Fan
Zalman True Power ATX Voeding 300W Low Noise
Zalman True Power ATX Voeding 400W Low Noise
Targan Black True Power ATX Voeding 380W
Be Quiet BQT 470 Watt

zijn de keuzes die ik heb ...
voor een
a3700+
a8n-e
1GB
x800xt
2* wd-raptor 36GB
1* 160GB 1*80GB
Audigy
div USB ;)

iemand een aanrader in dit lijstje?
Ik denk zel eigenlijk aan de targan ... maar ben eigenlijk bang dat het te krap is

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Topicstarter
De Q-Tec's allenszins al niet nemen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:06:
De Q-Tec's allenszins al niet nemen.
Inderdaad Q-tec laten liggen. De Zalman 300W lijkt me ook wat aan de lichte kant.

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 14:44
Welke voeding heb ik nodig voor:

een nieuwe pc waarmee ik ga gamen en niet overclocken (heel misschien)
- athlon 64 3700+
- asus a8n-sli moederbord
- xfx GF FX 6600 GT 256 mb pci-e grafische kaart
- 1 gig geheugen
- maxtor 250 gig, s-ata II

wil nog sli gaan gebruiken met 2 6600GT kaarten
pc moet redelijk stil zijn dus dacht zelf aan deze voeding:
http://www.zalman.co.kr/e...ct/view.asp?idx=181&code=

Verwijderd

Ik laat dit systeem maken:

Processor: Intel P4 3,2Ghz HT Fsb800
Moederbord: Intel ATX D945PVSLKR L775 DDR2
Gegeugen: Kingston DDR2 1Gb PC533 x2
Harddisk: Maxtor 250 Gb U150 7200rpm 8MB
Videokaart: Geforce 7800GT 256 Mb GDDR3
DVD Brander: Samsung DVD±R/RW 16x16x
DVD Rom: Samsung DVD-Rom 16x48x

Nu heb ik een vraagje: De behuizing die is gekozen is de AOpen QF50B Midi Tower 300Watt.

Trekt deze kast dat wel met voeding?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 22:26 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Op deze website kan je je vereiste wattage berekenen

Echt superhandig!

[ Voor 9% gewijzigd door B-Force op 29-12-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb een

amd 4000+ @ 2.77 ghz stock 2,4
2 gig ddr400 @ 460mhz
2x sata 150 200gb
1x sata 300 300 gb
1x nec 3550 brander
1x lg dvd-rom 52x
1x floppy drive
1x zalman multi fan controller
9x 120 mm fans
artic freezer 64 pro cpu cooling
x-fi fatality fps + breakoutbox
7800gt dik overclocked

is dan een coolermaster realpower 550 watt voeding goed genoeg of moet ik meer nemen??

dit is tog een goede voeding of kent iemand een beter rond de prijs klasse van 100/120 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Die is inderdaad super handig. Volgens die site zou mijn voeding het kunnen doen met mijn nieuwe systeem (zie mijn eerdere post) maar dan zal ik niet heel veel overhouden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden hier (niet echt nodig een nieuw topic te openen). Search al gebruikt en de manual al doorgespit, helaas no-go.
Ik heb een nf7-s en had al een nieuwe voeding op het oog, er zit alleen geen -5 volt rail op. Nu weet ik dat hij wel loopt maar beinvloed het de stabiliteit met bv overclocken?
Ook ben ik benieuwd of het de onboard sound het blijft doen. Stond in de TS dat het soms voor onboard sound gebruikt werd. Hoop er hier achter te komen!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een kijkje gaan nemen op de site van de moederbordfabrikant. Ik vermoed dat het allenszins geen invloed gaat hebben op overklokken.

Misschien gaat het toch best tijd worden dat we een lijstje opstellen over welke mobo's een -5V lijn nodig hebben en welke voedingen een -5V lijn aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Atmosphere schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:47:
Sorry dat de post misschien niet helemaal zoals gevraagd in topicstart is maar sta eigenlijk op het punt om naar de winkel te gaan...

Q-Tec ATX Voeding 450W Dual Fan
Q-Tec ATX Voeding 550W Big Fan
Zalman True Power ATX Voeding 300W Low Noise
Zalman True Power ATX Voeding 400W Low Noise
Be Quiet BQT 470 Watt

zijn de keuzes die ik heb ...
voor een
a3700+
a8n-e
1GB
x800xt
2* wd-raptor 36GB
1* 160GB 1*80GB
Audigy
div USB ;)

iemand een aanrader in dit lijstje?
Ik denk zel eigenlijk aan de targan ... maar ben eigenlijk bang dat het te krap is
Ik zou voor dezen gaan:
Be Quiet BQT 470 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:32:
Al een kijkje gaan nemen op de site van de moederbordfabrikant. Ik vermoed dat het allenszins geen invloed gaat hebben op overklokken.

Misschien gaat het toch best tijd worden dat we een lijstje opstellen over welke mobo's een -5V lijn nodig hebben en welke voedingen een -5V lijn aanbieden...
Thnx
Blijft mijn onboard geluid het ook nog doen? Wel essentieel natuurlijk:P

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 14:44
Welke voeding heb ik nodig voor:

een nieuwe pc waarmee ik ga gamen en niet overclocken (heel misschien)
- athlon 64 3700+
- asus a8n-sli moederbord
- xfx GF FX 6600 GT 256 mb pci-e grafische kaart
- 1 gig geheugen
- maxtor 250 gig, s-ata II

wil nog sli gaan gebruiken met 2 6600GT kaarten
pc moet redelijk stil zijn dus dacht zelf aan deze voeding:
http://www.zalman.co.kr/e...iew.asp?idx=181&code=

( ik kreeg nl. geen reactie dus nog maar een keertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Beercase schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:54:
[...]

Thnx
Blijft mijn onboard geluid het ook nog doen? Wel essentieel natuurlijk:P
dûh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

*Kick in the nuts*
ik wil een ocz powerstream 520w kopen, maar ik zag dat die er ook in SLI variant te koop is voor goedkoper...
maakt dat uit?
hij gaat gebruikt worden bij een dfi nf4 ultra, opteron 146, gto², gig ram, dvd±rw, PS one LCD, 3 fans (2x80mm, 1x120mm) zalman cnps7700cu, VF700... (alles oc'd uiteraard O-) )

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb het volgende systeem nu bij mekaar gekocht:

Opteron 146 2 ghz straks draaiend op 2.9/3.0 ghz.
2 * 512 mb geheugen
Geforce 6800 ultra
DFI Nforce 4 ultra-D
1 Seagate 120 gb 7200 rpm SATA
1 Hitachi 250 gb 7200 rpm SATA
1 CDrom speler
1 CD of DVD brander
2 120 mm fans op 5 volt
3 80 mm fans op 5 volt

Heb het geprobeerd met een CWT 480 watt maar deze trekt het niet. Telkens als de videokaart 100 % wordt belast knalt ie eruit.

Het is dus een mobo die een 24 pins connector nodig heeft. Zoals je kan zien is het om flink over te klokken.

Dus wat voor voeding moet ik hiervoor aanschaffen, eentje met en zonder SLI ready voor de toekomst zodat ik kan kiezen of ik een SLI ready voeding wil voor de toekomst.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Voor zover ik weet is het enige verschil dat de SLI ready versie een blauwe led fan heeft en 2x een PCI-E powerconnector in plaats van eentje op de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Bor de Wollef schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:42:
Wie kan mij vertellen of mijn huidige voeding mijn nieuwe systeem gaat trekken?

Asus A8N-E
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x Hitachi T7K250 250GB
Soundblaster Audigy 4
Corsair TWINX2048-3200 2048 MB (=2x 1024 MB)
Asus X850XT GPU
Sony dru-500A dvd brander

Mijn huidige voeding is een chieftec 360W. Graag reactie ivm aanschaf systeem.
Ik zou het er niet op gokken kerel.

Ik had een veel lichtere config draaien op 350W en dat liep gewoon niet. Ik dacht dat het een OS issue was. Voor ik dat echter aan ging pakken had ik mijn kast plus PSU vervangen (450W) en alle problemen waren opgelost.

Better safe then sorry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
MrJ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:26:
[...]

Ik zou het er niet op gokken kerel.

Ik had een veel lichtere config draaien op 350W en dat liep gewoon niet. Ik dacht dat het een OS issue was. Voor ik dat echter aan ging pakken had ik mijn kast plus PSU vervangen (450W) en alle problemen waren opgelost.

Better safe then sorry. ;)
Maar was dat wel een voeding van een redelijk merk ? Als het zo'n noname ding is kan je het natuurlijk niet vergelijken :)

Specs

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.