[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.714 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49
Maar even 2 vrije dagen voor volgende week geregeld.
Kan ik iets meer leren dan die paar uurtjes 's avonds. :)

Zijn er hier mensen die wel eens gebruik hebben gemaakt van Train Signal cd's?
Kwam hun website tegen, vroeg me af of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe alles op intuïtie zonder leermiddelen, werkt best jofel eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:52:
Ik doe alles op intuïtie zonder leermiddelen, werkt best jofel eigenlijk :)
intuite = praktijkervaring?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ok, ik heb weer even advies nodig.

Ik mocht een cursus gaan doen.

Ons kantoor bestaat uit de volgende samenstelling:

1 domeinserver: win2k
1databaseserver: unix
25 werkstations: winXP

Nu heeft de directie zoiets van; 'je mag een (of een paar) modules MCP doen, maar dan wel waar we zeker wat aan hebben...

Nu ben ik aan het neuzen op de site van MS, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik wil natuurlijk wel MCP's halen die richting MSCA gaan.

Wat raden jullie mij aan???

[ Voor 3% gewijzigd door beschuitfluiter op 20-01-2006 12:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
beschuitfluiter schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:28:

Nu heeft de directie zoiets van; 'je mag een (of een paar) modules MCP doen, maar dan wel waar we zeker wat aan hebben...

Nu ben ik aan het neuzen op de site van MS, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik wil natuurlijk wel MCP's halen die richting MSCA gaan.

Wat is je functie binnen het bedrijf? Als je op de servicedesk zit, zou ik 70-270 adviseren (WInXP).
Als je sysbeheerder bent, kun je kiezen tussen 270 en 290 (Win2003). Het liefst natuurlijk allebei als dat mag :P
Afhankelijk van de software, die jullie hebben draaien, kun je ook nog 284 doen (Exchange).

Alle bovengenoemde examens maken deel uit van MCSA. (note: 284 is een elective. Je kunt ook kiezen voor 299: Security)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ben zeg maar de 'alles-met-een-stekker-beheerder' hier op kantoor ;)

Maar ik zal eens even gaan neuzen...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-270 en 290 zeker. Voor het netwerkgedeelte zeker de 291 doen als je ooit een andere werkgeven tegenmoet gaat zien. Allen zijn MSCA-modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Afhankelijk of je ze gebruikt: ISA2000/5, Exchange 2000/3, etc,etc. Op zich trouwens redelijk te doen met zelfstudie (VMWare bv), en dan zijn alleen boeken en examenkosten (en vmware) voor rekening van de baas. Moet ie toch blij mee zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5 jaar uit de "branche"te zijn geweest begin ik weer met de opleiding mcse/mcsa (3 weken per module en dus 21 weken lang). Ik heb mcp gehaald in 1999 dat stelde toen niet zo veel voor, ik hoorde dat de 2003 versie een stuk beter en pittiger was. is dat zo?
Al mijn kennis (20 ibm en cisco certificaten, plus drie jaar ervaring) is meer dan verouderd, nl. van voor 2000.
Wordt dit zwaar? Het is een reintergratie project dus ik kan niets op de werkvloer oefenen (thuis wel natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je begint met de 70-270 (XP) en daarna de 70-290 en 70-291 dan je de basis al zeker te pakken. De rest van het MSCA/E-traject is dan zeker te doen!

Om met de 270 te beginnen (toch wel makkelijk te doen) is eigenlijk alleen maar voor je zelfvertrouwen, werkte goed bij mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding begint met 270 (xp) zoals je zei, alleen moet ik oppassen niet te veel op mijn nt4 kennis te vertrouwen want da's niet genoeg. Maar is de vraag stelling anders als vroeger? en is het certificaat meer waard als vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Niet echt en ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
beschuitfluiter schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:28:

als ik jou was had ik gewoon het MCSA traject doorlopen, dat ga je echt gebruiken in de praktijk

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen mis je met een Win2k DC een paar geile opties die wel in 2003 zitten, maar ja ;)
Die haal je er ook zo uit, daar ligt doorgaans wat meer de aandacht op want:
"nieuw nieuw nieuw in 2003" :P

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2006 15:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een beetje een probleem,

Ik heb de boeken al een aantal weken/maanden in huis, maar door omstandigheden ben ik er nog niet aan begonnen.

Nu wil ik nu toch is een keer mee beginnen en vroeg mij af met welk boek ik het beste kan beginnen.
Ik lees hier soms dat je bijv. met Xp boek moet beginnen, dat geeft je wat zelfvertrouwen.

Maar ik ben benieuwd wat de officiële volgorde is, althans dat je uiteindelijk niet bij een boek komt pffffff shit wat moeilijk terwijl je een ander boek eerst had moeten doen ivm voorkennis etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:35:
Ik zit met een beetje een probleem,

Ik heb de boeken al een aantal weken/maanden in huis, maar door omstandigheden ben ik er nog niet aan begonnen.

Nu wil ik nu toch is een keer mee beginnen en vroeg mij af met welk boek ik het beste kan beginnen.
Ik lees hier soms dat je bijv. met Xp boek moet beginnen, dat geeft je wat zelfvertrouwen.

Maar ik ben benieuwd wat de officiële volgorde is, althans dat je uiteindelijk niet bij een boek komt pffffff shit wat moeilijk terwijl je een ander boek eerst had moeten doen ivm voorkennis etc.
In principe heb je voor elk examen wat voorkennis nodig.
Voor 284 (Exchange) moet je AD-kennis hebben
Voor 291 moet je AD-kennis hebben. Binair kunnen tellen is gewenst.
Voor 290 heb je wat kennis nodig op AD-gebied. Hetzelfde geldt voor 270, in iets mindere mate.

Het voornaamste is dat je met XP en 2003 kunt werken en er ook daadwerkelijk mee hebt gewerkt. Zoniet, dan is de stof heel materialistisch en krijg je er geen "gevoel" bij.

Het is niet voor niets dat Microsoft zegt dat je een half tot 2 jaar werkervaring moet hebben als beheerder :)
Er is niet echt een officiele volgorde, je kunt net zo goed met 291 beginnen of 294... maar beginnen met de basis (290 of 270) is altijd het "beste"natuurlijk, als je je MCSE wil halen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cis op 23-01-2006 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Welk boek kan ik nu het beste pakken voor 70-292? Sybex? mspress? Syngress (met dvd), MS?

heb voor mcsa 2000 altijd gewoon de MS boeken gehad maar echt fijn vond ik ze niet

[ Voor 33% gewijzigd door Jabba op 23-01-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabba schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:49:
Welk boek kan ik nu het beste pakken voor 70-292? Sybex? mspress? Syngress (met dvd), MS?

heb voor mcsa 2000 altijd gewoon de MS boeken gehad maar echt fijn vond ik ze niet
Dit is een persoonlijke vraag.. Ik zou zeggen " Blader ze allemaal even door "

Het verschilt best wel per boek.. Dus wat jij het makkelijkste vind lezen.. Persoonlijk heb ik alle boeken van MSPress..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 07:27:
[...]

In principe heb je voor elk examen wat voorkennis nodig.
Voor 284 (Exchange) moet je AD-kennis hebben
Voor 291 moet je AD-kennis hebben. Binair kunnen tellen is gewenst.
Voor 290 heb je wat kennis nodig op AD-gebied. Hetzelfde geldt voor 270, in iets mindere mate.

Het voornaamste is dat je met XP en 2003 kunt werken en er ook daadwerkelijk mee hebt gewerkt. Zoniet, dan is de stof heel materialistisch en krijg je er geen "gevoel" bij.

Het is niet voor niets dat Microsoft zegt dat je een half tot 2 jaar werkervaring moet hebben als beheerder :)
Er is niet echt een officiele volgorde, je kunt net zo goed met 291 beginnen of 294... maar beginnen met de basis (290 of 270) is altijd het "beste"natuurlijk, als je je MCSE wil halen :)
Ik werk al wel enige tijd met AD en Exchange etc., maar lang niet voldoende naar mijn eigen meet staven. Bedankt voor je advies en is kijken of de moed kan opbrengen :)

Als ik eenmaal maar een begin heb dan zit het wel goed, maar som |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ik zag er ook een beetje tegenop, maar het is me wel meegevallen. Niet altijd "even makkelijk", maar minder erg dat ik gevreesd had :)

Donderdag op voor 70-297, de laatste voor MCSE! Woehoe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
ik heb volgende week dinsdag voorlopig even mijn laatste examen, namelijk 70-218. Mocht ik deze halen, dan ben ik MCSA 2000. Het is eigenlijk herhaling van de vorige examens dus het moet wel lukken denk ik :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Tonnetje schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:34:
ik heb volgende week dinsdag voorlopig even mijn laatste examen, namelijk 70-218. Mocht ik deze halen, dan ben ik MCSA 2000. Het is eigenlijk herhaling van de vorige examens dus het moet wel lukken denk ik :)
De 218 is echt rete-simpel, die haal je makkelijk! ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:02:
[...]

Wat is je functie binnen het bedrijf? Als je op de servicedesk zit, zou ik 70-270 adviseren (WInXP).
Als je sysbeheerder bent, kun je kiezen tussen 270 en 290 (Win2003). Het liefst natuurlijk allebei als dat mag :P
Afhankelijk van de software, die jullie hebben draaien, kun je ook nog 284 doen (Exchange).

Alle bovengenoemde examens maken deel uit van MCSA. (note: 284 is een elective. Je kunt ook kiezen voor 299: Security)
Als je op een servicedesk zou zitten zou ik zeggen : MCDST... Dus 271 en 272.. Heb je ook gelijk een MCDST certificaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Vandaag heb ik 70-292 gehaald, 1 down, 1 to go voor MCSE 2003 :*)
Ik vond het eigenlijk wel meevallen maar dan moet ik er bij vertellen dat ik wel de cusus M2297 "Planning & Impl. a W2003 Env. for an MCSE2000" heb gevolgd en een aantal jaren werkervaring helpt ook wel bij dit soort examens.

[ Voor 4% gewijzigd door Caeruleus op 24-01-2006 19:41 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent het dat die er op een gegeven moment er "niet" veel zin meer in heeft met alle examens ? Ik heb 6 examens gedaan in 6 maanden, maar het lukt me niet meer.. Het lezen lukt niet en heb er echt geen zin meer in..

Dit bij meerdere mensen langs geweest ? Zoja, hoe heb je het weer opgepakt ? Tijdje rust ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik moet nog steeds een design examen voor mijn MCSE 2000. Ik wil graag 70-221 gaan doen (designing network infra) maar het boek is helaas out of print en niet meer te krijgen. Nu heb ik het boek zelf al via een handelaar weten te vinden alleen zit de cd er niet meer bij. Laten hier nu net de uitwerkingen op staan van de labs aan elk hoofdstuk. Weet iemand hoe er toch nog aan deze cd te komen is (of tenminste de uitgewerkte worksheets die hier op moeten staan)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ik heb vóór het laatste examen in totaal 3 maanden niet veel gedaan aan leren. Daarvoor inderdaad iets van 5 of 6 examens in evenzoveel maanden. Nu morgen de laatste... waar ik dan wel weer zin in heb. :) (omdat ik daarna MCSE2K3 ben als ik het haal!)

[ Voor 11% gewijzigd door paella op 25-01-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
yeah... gehaald, ben MCSE :) Design AD was mijn laatste (voorlopig). Ik kreeg 4 cases. Was te doen, bij 1 case kwam ik in tijdnood, maar had 5 seconden voor tijd toch nog alles af :) Gehaald met 862 punten. Netjes vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

paella schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:41:
yeah... gehaald, ben MCSE :) Design AD was mijn laatste (voorlopig). Ik kreeg 4 cases. Was te doen, bij 1 case kwam ik in tijdnood, maar had 5 seconden voor tijd toch nog alles af :) Gehaald met 862 punten. Netjes vind ik zelf.
Heb je de 70-219 gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
nee , 70-297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28

McMiGHtY

- burp -

concrats!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Welke cases had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Uhm.. welke cases... uiit mijn hoofd, weet ik er nog twee op dit rare tijdstip: eentje met universiteiten die via HTTPS toegang wilden hebben en eentje met een bank in Nederland met branch offices en een hoop local banks. En oja, nog 1 met koffie en een hele hoop retail outlets. Ik weet niet meer welke, maar met 1 kwam ik in tijdnood, had maar 3 seconden over :) De rest ging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

paella schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:15:
Uhm.. welke cases... uiit mijn hoofd, weet ik er nog twee op dit rare tijdstip: eentje met universiteiten die via HTTPS toegang wilden hebben en eentje met een bank in Nederland met branch offices en een hoop local banks. En oja, nog 1 met koffie en een hele hoop retail outlets. Ik weet niet meer welke, maar met 1 kwam ik in tijdnood, had maar 3 seconden over :) De rest ging wel.
Zit er een tijdrestricite op per case? of bedoel je voor de hele tentamen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit mag niet - zie Het algemeen beleid #spam

[ Voor 94% gewijzigd door elevator op 28-01-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat is dus nét niet de bedoeling.

Verder vind ik je gekozen werkwijze ook niet echt netjes.
Je wil blijkbaar wel de voordelen van de kennis gebruiken, maar er staat (zo te zien) niks tegenover.
Neem ze dan aan op je loonlijst ofzo.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 28-01-2006 16:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FrankGuthrie schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:13:

Zit er een tijdrestrictie op per case? of bedoel je voor de hele tentamen?
Hele tentamen uiteraard, maar je moet je cases wel spreiden over die 3 1/2 uur.

Al kan ik me niet meer herinneren dat ik daar langer dan 2 uur mee bezig ben geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
BackSlash32 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:13:
[...]

Hele tentamen uiteraard, maar je moet je cases wel spreiden over die 3 1/2 uur.

Al kan ik me niet meer herinneren dat ik daar langer dan 2 uur mee bezig ben geweest :P
Per case is er een tijdslimiet. Dus stel 28 minuten, en de volgende 32 ofzo. Je krijgt overgebleven tijd NIET mee (dus een beetje useless die tijden).

o, en per case een stuk of 10 vragen. Hoop leeswerk en terugzoekwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door paella op 28-01-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
ja dat had ik ook met 70-298
deed me denken aan begrijpend lezen op de basisschool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Het zal vast met alle Design examens zijn. Volgens mij ook namelijk bij 70-285, Design Exchange2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

yeah, vandaag de 70-219 gehaald en daarmee ben ik nu mcse 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
sniklaas schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:16:
yeah, vandaag de 70-219 gehaald en daarmee ben ik nu mcse 2000
Ga je nu meteen door voor MCSE 2003? Of wacht je even? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Cis schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:08:
[...]

Ga je nu meteen door voor MCSE 2003? Of wacht je even? :)
ik wacht even , de laatste maanden flink wat tijd aan dit traject besteed , en vindt het op dit moment even genoeg. Eind vorig wel geprobeerd om de 70-292 te halen om daarmee mcsa 2003 te worden, maar daar heb ik 4 kansen voor gedaan , en ik had er zo de sch..t in , dat ik dacht ik ga eerst maar voor mcse2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Zo ik ben vandaag geslaagd voor 70-270.
732 punten
Had wel wat hoger gekund , maar ik ben in iedergeval blij dat het leren niet voor niks is geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ach, begin voor veel meer toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
70-290 word de volgende
Heb alleen nog even geen idee wanneer ik daar mee begin.
Ben zo bezig geweest met leren voor de 70-270, heb nu weer tijd voor sociaal leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
died_laughing schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:07:
Zo ik ben vandaag geslaagd voor 70-270.
732 punten
Had wel wat hoger gekund , maar ik ben in iedergeval blij dat het leren niet voor niks is geweest. :)
Hey jij ook? das toevallig ik gister ook! 826 punten btw. :)
Waar heb jij examen gedaan? ik bij BVO in nieuwegein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
D3NN1S schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:30:
[...]

Hey jij ook? das toevallig ik gister ook! 826 punten btw. :)
Waar heb jij examen gedaan? ik bij BVO in nieuwegein.
Nice die punten.
Newlevel in Hedel.
BVO daar heb ik mijn 2003 server cursus gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Vandaag 70-218 gehaald met 804 punten!

Ben nu MCSA 2000.

Nu gaan we verder naar de MCSE 2000 :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Laatst online: 15-08 23:00
waarom 2000 en niet overgaan op 2003?

2003 is al bijna weer achterhaald, lijkt me niet echt nuttig om nu nog veel energie in 2000 te stoppen omdat dit met enkele jaren afgedaan is (zoals we nu op nt 4.0 neerkijken)

Of ga je na het behalen upgrade naar 2003 doen?

En als jullie op de zaak 2000 gebruiken, kan je toch ook nog 2003 doen? T'is ook iets voor je toekomst... anders heb je voor nix honderden uren geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
HardinxCore schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:39:
waarom 2000 en niet overgaan op 2003?

2003 is al bijna weer achterhaald, lijkt me niet echt nuttig om nu nog veel energie in 2000 te stoppen omdat dit met enkele jaren afgedaan is (zoals we nu op nt 4.0 neerkijken)

Of ga je na het behalen upgrade naar 2003 doen?

En als jullie op de zaak 2000 gebruiken, kan je toch ook nog 2003 doen? T'is ook iets voor je toekomst... anders heb je voor nix honderden uren geleerd...
ben er destijds (2 jaar geleden) mee begonnen en nooit meer de tijd gehad om verder te gaan. Dat heb ik een half jaar geleden weer gedaan en wil dit gewoon afmaken. Had al een aantal certificaten op zak, en voor 2003 kan je weer opnieuw beginnen.

Ik ben wel van plan om daarna de upgrade te doen... Anders ben ik nu een beetje voor niks bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hoeveel vragen kent het designexamen 70-298?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
FrankGuthrie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:
Hoeveel vragen kent het designexamen 70-298?
4 cases

En door het lezen van alleen de antwoorden weet je in 85% van de gevallen het juiste antwoord al
(dus zonder de case en de vraag te lezen) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yanze schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:00:
[...]

4 cases

En door het lezen van alleen de antwoorden weet je in 85% van de gevallen het juiste antwoord al
(dus zonder de case en de vraag te lezen) :|
Zo te horen niet echt moeilijk dus.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
wat ik met die case's deed is gewoon de vragen eerst lezen, en dan vervolgens zoeken in de tekst wat ze bedoelen.
Anders lees je een hoop onzin, terwijl de vraag er helemaal niet over gaat

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
FrankGuthrie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:36:
[...]

Zo te horen niet echt moeilijk dus.
Dat hangt er maar vanaf. Het is een lap tekst, met een stuk of 10 vragen, en je hebt gemiddeld maar een half uur. Voor lezen & antwoorden. Dus moeilijkheid zit ook wel in de tijdsdruk. Maar het is te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

laat maar, al gelukt :P

[ Voor 88% gewijzigd door FrankGuthrie op 02-02-2006 20:17 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Woohoo, vandaag de eerste stap naar MCSA/MCSE gemaakt door mn 70-270 te halen. Heb gelijk de 70-290 geboekt over twee weken om het tempo er een beetje in te houden.

Heeft iemand hier ervaring met zgn. Video Training voor MCSA/MCSE? Ik gebruik zelf de boeken, transcendertje hier, samenvatting daar, maar ik mis het echte les geven dr in. Het lukt me ook wel zonder echt iemand voor mn neus die het uit legt, maar het maakt het wel makkelijker.

Een voorbeeld van Video Training is http://www.preplogic.com/...oduct-details.asp?eid=271, ze bieden gigantisch veel van dit soort video trainingen waar mensen je ouderwets les geven in de onderwerpen. Het lijkt mij ideaal, alleen van de prijs schrok ik een beetje. Kent iemand hier ook betere/goedkopere (nee niet downloaden :P) van?

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Chandler schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:49:
Heeft iemand hier ervaring met zgn. Video Training voor MCSA/MCSE? Ik gebruik zelf de boeken, transcendertje hier, samenvatting daar, maar ik mis het echte les geven dr in. Het lukt me ook wel zonder echt iemand voor mn neus die het uit legt, maar het maakt het wel makkelijker.

Een voorbeeld van Video Training is http://www.preplogic.com/...oduct-details.asp?eid=271, ze bieden gigantisch veel van dit soort video trainingen waar mensen je ouderwets les geven in de onderwerpen. Het lijkt mij ideaal, alleen van de prijs schrok ik een beetje. Kent iemand hier ook betere/goedkopere (nee niet downloaden :P) van?
*kuch* CBT nuggets *kuch*. Natuurlijk legaal verkregen O-)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 oefende gewoon op live servers >:)

nah.. testnetwerkje en wat verschillende scenarios from the field genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479

Chandler479

*iBlink

FrankGuthrie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:02:
[...]

*kuch* CBT nuggets *kuch*. Natuurlijk legaal verkregen O-)
CBT Nuggets heb ik ook wel is van gehoord, site ligt er op het moment even uit. Werkt dat een beetje?
BackSlash32 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:11:
* Chandler479 oefende gewoon op live servers >:)

nah.. testnetwerkje en wat verschillende scenarios from the field genomen.
Testnetwerkje is altijd mooi natuurlijk. Toen ik nog meer een ict-beheerders functie had, had ik in een leegstaand kantoortje een erg leuk 2003 netwerkje liggen. Helaas werk ik nu meer met processen en meer de werkvoorbereiding dan echt met mn handjes aan de hardware. Thuis heb ik er even de ruimte/middellen niet voor.

Leer jij vooral uit ervaring? Al dan niet uit een eigen testomgeving.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Chandler schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:26:
[...]
CBT Nuggets heb ik ook wel is van gehoord, site ligt er op het moment even uit. Werkt dat een beetje?
Beter dan alleen lezen. Hier wordt ook uitleg gegeven hoe en waarom. Je gaat hierdoor dingen betr begrijpen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Chandler schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:26:
Thuis heb ik er even de ruimte/middellen niet voor.
dikke pc met 2GB geheugen, VMware erop (workstation kost ook maar 169 euro), of met MS Virtual PC/Server (Partner pack).
Voordat ik aan 2003 begon werkte ik al een paar jaar met 2000 Server, dus de overstap was niet zo groot.
Plus ik gooi geen P3 dozen meer weg, die vreten relatief weinig stroom dus mijn oude PC is nu een prima thuisDC met RAID etc..
Leer jij vooral uit ervaring? Al dan niet uit een eigen testomgeving.
Ik werk hoofdzakelijk met MKB bedrijven, en een paar grotere omgevingen.
On-the-job training zeg maar, en aangezien ik liever geen domme fouten maak test ik dingen eerst thuis uit voordat ik ze uitrol :P

De grotere omgevingen zijn dan iets als 70+ werknemers verdeeld over 6 vestigingen (hoofdzakelijk desktops), 3 appservers, 2 terminal servers en 3 domain controllers.
Hier en daar een Exchange server erbij..

Das leuk leren :)

Scheelt natuurlijk ook dat je liever niet je thuisdomain wil slopen als je 180 dagen om zijn, dus migreer je je AD gewoon van 2000 naar 2003 en ga vervolgens een week voor het aflopen van de trial je DC's even omwisselen.

Erg leerzaam, eerst thuis migreren en vervolgens 3 weken later een live 2000 > 2003 migratie mogen doen, dan is alles wat bekender :)

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 06-02-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
De Learnkey's zijn ook wel goed en wel prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
paella schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:49:
De Learnkey's zijn ook wel goed en wel prijzig :)
Met als kanttekening dat Learnkeys goed en duidelijk en helder zijn, maar zeker niet 100% dekkend!
Met alleen Learnkeys heb je geen garantie voor slaging...

Momenteel ben ik bezig met 291. Nu gebruik ik het MSPress boek. Van blz 800 t/m 1100 zijn het scenario's en opdrachten. Is dit raadzaam om te doen? Of kan ik beter gaan transcenderen, cramsessionen en testkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Praktijk ervaring (werk of test-setup) is natuurlijk het belangrijkste. Zelf uitvogelen, met als leidraad een video of een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, een vraag... Is het MCSE examen in het engels of in het nederlands? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Nu online
De Microsoft examens zijn in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus het "MCSE training kit" boek in het Nederlands... is het verstandig om het in het Nederlands te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:26:
Ok, een vraag... Is het MCSE examen in het engels of in het nederlands? :)
Engels, maar 'wij' nederlanders krijgen extra tijd (+/- 30 minuten) !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Is dat zo? Maar toch niet voor alle examens? Bij 70-297 (design AD) krijg je per case ongeveer 30 minuten... lijkt me stug dat dat incl tijd voor nederlanders is want het is niet heel veel tijd.

Of moet je dat specifiek aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:55:
Ik heb nu dus het "MCSE training kit" boek in het Nederlands... is het verstandig om het in het Nederlands te leren?
Euhm... ik zou het absoluut _niet_ in het Nederlands leren.
Als je heel veel moeite hebt met technische Engels, zou je het boek kunnen doorlezen, en vervolgens alsnog de Engelse versie lezen. Maar het beste (en snelste) is om het direct in het Engels te lezen.
Denk alleen al aan die absurde vertalingen van Centrale VerwerkingsEenheid (CVE), of het DNS-verhaal (hoe vertaal je een server die authoritative is?)

Ander vraagje: ben ik stom, of is Microsoft een beetje krom bezig? Ik lees nu MSPress voor 291, en kom dit stuk tegen in het verhaal van DHCP en scopes:
Afbeeldingslocatie: http://www.vermoeiend.nl/80-20.jpg
Waarom zou je 80/20 doen en niet 50/50? Als server1 uitvalt voor langere tijd, kun je maar 20% van je adressen uitlenen. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Cis op 10-02-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Maar 20% van je adressen kan nog steeds 100% van je aantal computers zijn... en op deze manier hoef je in 80% van de gevallen maar 1 machine te beheren. Zo zie ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ga zelf binnenkort ook voor MCSA en daarna MCSE (misschien ook nog - als dit bij het bedrijf waar ik werk mogelijk is - MCSD), maar ik zie jullie allemaal codes en punten zeggen, wat voor mij nog allemaal abracadabra is. Is er misschien ergens een pagina, waar die codes uitgelegt staan? Dus welke code wat precies is (en eventueel inhoud)? :?

Dan kan ik me namelijk oriënteren alvast en voorbereiden op 'wat komen gaat' :)
Cis schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:32:
Als je heel veel moeite hebt met technische Engels, zou je het boek kunnen doorlezen, en vervolgens alsnog de Engelse versie lezen. Maar het beste (en snelste) is om het direct in het Engels te lezen.
Denk alleen al aan die absurde vertalingen van Centrale VerwerkingsEenheid (CVE), of het DNS-verhaal (hoe vertaal je een server die authoritative is?)
Ik mag toch eigenlijk wel hopen, dat een IT'er (waar deze opleidingen - like d0h - voor bedoeld zijn, weten wat een CVE is? Ik kreeg het ook, ten tijde van mijn opleiding, die 4 jaar geleden begon... :)

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
En als je aan het vertalen bent, wordt je dan ook niet ipv van een MCSE'er, een MGSI? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:32:
[...]

CVE wordt ook gewoon als CPU weergegeven in het boek hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paella schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:31:
Is dat zo? Maar toch niet voor alle examens? Bij 70-297 (design AD) krijg je per case ongeveer 30 minuten... lijkt me stug dat dat incl tijd voor nederlanders is want het is niet heel veel tijd.

Of moet je dat specifiek aanvragen?
In dit geval weet ik het niet. Toen ik m'n design examen (70-220) heb gedaan (in 2004) kon ik gewoon alle cases terug, en had ik in totaal een x aantal minuten omdat Engels niet mijn voertaal is. Voor zover ik weet krijg je dit standaard, en hoef je het niet aan te vragen. (ik zie wel ieder examen een melding dat ik + aantal minuten krijg.)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
met 298, kon ik aan het einde terug om te kijken in eerdere cases.

en t was gem een half uur per case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Terugkijken kon ik ook, om comments te geven, niet om antwoorden te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ah ok
ik weet niet als ik kon wijzigen
maakte er geen gebruik van, maar ik nam aan dat ik wel kon wijzigen, waarom zouden ze me anders terug laten gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Vandaag 70-294 gehaald. Appeltje, eitje --> 933 punten.
Echt goed geleerd. En TestKing helpt ook aardig :P _/-\o_ O-)
Volgende is 70-297. Iemand ervaring met deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ja (zie boven). Heel anders dan je gewend bent iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
paella schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:24:
Maar 20% van je adressen kan nog steeds 100% van je aantal computers zijn... en op deze manier hoef je in 80% van de gevallen maar 1 machine te beheren. Zo zie ik het tenminste.
Je hebt me niet kunnen overtuigen. Maar misschien ligt dat aan gebrek aan ervaring mijnerzijds :)
Ik leer het maar gewoon ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 gaat maar eens aan MCSE+S beginnen... boekje 70-299 gekocht :P

Even iets anders, wie gaat hier wel eens naar Technet briefings of seminars toe?
Afgelopen woensdag was John Craddock in Amsterdam voor een AD internals/AD performance enhancing sessie.
Was weer erg interesting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BackSlash32 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:57:
* Cis gaat maar eens aan MCSE+S beginnen... boekje 70-299 gekocht :P

Even iets anders, wie gaat hier wel eens naar Technet briefings of seminars toe?
Afgelopen woensdag was John Craddock in Amsterdam voor een AD internals/AD performance enhancing sessie.
Ik heb vorig jaar een paar keer bij een MOM-seminar gezeten. Seminars in Schiphol-Rijk zijn vaak wel ok geregeld. Ook een keer de International Conference bijgewoond. Gratis broodjes en frisdrank enzo :9
Helaas zit er komende periode weinig interessants voor mij. Tot de zomer voor mij geen seminars :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet?
Deze lijkt mij nou weer heel interessant/leerzaam:
http://www.microsoft.com/...tymanagement_04apr06.aspx

Ik heb al eerder seminars van deze man gezien, erg leuk.

Voor wie 'm nog niet kent:
http://www.microsoft.com/.../itsshowtime/default.aspx

Webcasts en downloadbare videopresentaties.
Echt de moeite waard vind ik.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 10-02-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BackSlash32 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:14:
Niet?
Deze lijkt mij nou weer heel interessant/leerzaam:
http://www.microsoft.com/...tymanagement_04apr06.aspx

Ik heb al eerder seminars van deze man gezien, erg leuk.

Voor wie 'm nog niet kent:
http://www.microsoft.com/.../itsshowtime/default.aspx

Webcasts en downloadbare videopresentaties.
Echt de moeite waard vind ik.
Daar had ik overeen gekeken :) Ik ga dinsdag gelijk aan mijn leidinggevende toestemming vragen :) Ziet er inderdaad interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
* paella gaat maar eens aan MCSE+S beginnen... boekje 70-299 gekocht :P

Ik was daar ook. Was inderdaad erg interessant! Lekker diepte in, dat krijg je niet met MCSE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479

Chandler479

*iBlink

* Chandler479 gaat maar eens aan MCSE+S beginnen... boekje 70-299 gekocht :P

Als ik er de kans voor heb, met andere woorden, mijn baas ervan kan overtuigen dat het nut heeft, ben ik er zeker. Uiteraard alleen wanneer ik ook vind dat het nut heeft. ;)

Ik kreeg net de vraag van wat collega's van me of MCDST ook als elective voor MCSE geldt. Ik reageerde hierop met een volmondig ja! MCDST is een elective voor MCSA, dus dat leek mij logisch. Maar als ik zo op de MCSE pagina kijk http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/windows2003/, zie ik dat zo gauw niet terug.

Als ik ook wat google over het web met als zoekterm MCDST+Elective, komt alleen MCSA langs en hier en daar een forum post waarin wordt vermeld wat ik eigenlijk al dacht; MCDST telt niet mee voor MCSE.

Kan iemand dit met zekerheid bevestigen?

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Yay! Zojuist geslaagd voor mijn 291 examen. 833 punten, dus dat lijkt me redelijk :)

Wat me opviel:
3 vragen over SUS, waarvan 1 simulatie
geen vragen over conditional forwarding of stubzones
geen vragen over het uitrekenen van IP-adressen en/of subnets.

Zo gek kan het dus lopen: vorige keren (dit was al mijn 3e keer voor 291) had ik juist WEL vragen over forwarding en subnets

[ Voor 19% gewijzigd door Cis op 13-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Chandler schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:24:
[...]

Kan iemand dit met zekerheid bevestigen?
mcphelp@microsoft.com kan je dat met 100% zekerheid bevestigen (maar ik denk dat ze het ontkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479

Chandler479

*iBlink

paella schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:45:
[...]

mcphelp@microsoft.com kan je dat met 100% zekerheid bevestigen (maar ik denk dat ze het ontkennen).
Ik heb ze gemaild, binnen 24 tot 48 uur krijg ik antwoord ;).

Wanneer ik van te voren een examen boek, motiveert dat voor mij het studeren wel. Voor 70-270 en 70-290 leek 2 weken mij wel voldoende. Is dit naar jullie mening ook reëel voor de rest van de examens of is dat te krap? Dagelijks steek ik 3-4 uur in studie.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chandler schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:39:
[...]

Wanneer ik van te voren een examen boek, motiveert dat voor mij het studeren wel. Voor 70-270 en 70-290 leek 2 weken mij wel voldoende. Is dit naar jullie mening ook reëel voor de rest van de examens of is dat te krap? Dagelijks steek ik 3-4 uur in studie.
Dit ligt eraan of je het snel oppakt en hoe goed je kennis nu is ? Ik vind 2 weken voor 270 en 290 veel te kort !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:08:
[...]

Dit ligt eraan of je het snel oppakt en hoe goed je kennis nu is ? Ik vind 2 weken voor 270 en 290 veel te kort !
Oh, bedoelt hij ook nog voor BEIDE examens?! Dus 1 week per examen?! :X :X

Ik zou 3 weken uittrekken per examen, minimaal
Het is niet alleen leren, maar ook voorbereiden op het examen en het afleggen van het examen. Daarbij komt ook nog dat je de dag van het examen en de twee dagen daarna waarschijnlijk geen zin hebt om te leren.
Ik zou persoonlijk 1 examen per maand proberen, als je een doorzetter bent. Dan heb je voldoende rust en spreiding om je goed voor te bereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
iedere week een examen?
das wel heel erg snel.....
ik hoop dan voor je dat de testkings niet afwijken van wat je krijgt op het examen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
heb gisteren 70-290 gehaald met 884 punten, op naar 70-291!!!

Wat men hierboven zegt; 2 weken voor 2 examens is te gek voor woorden ;)

Ik heb op 70-270 2 weken gestudeerd en op 70-290 4 weken...

Maar als de persoon in kwestie het lukt om voor beide te slagen in 2 weken _/-\o_

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 12-09 19:01
Gisteren ben ik geslaagd voor 70-271, het eerste examen van het MCDST traject.
Niet zo heavy natuurlijk als MCSA/MCSA, maar wel een leuk opstapje. Had ruim 900 punten, en over een maandje of 2 doe ik 70-272. Het viel me erg mee! Ik heb MeasureUp toetsen gemaakt, en die waren erg zwaar ten opzichte van het echte examen.

Voordeel van MCDST is dat het een elective is voor het MCSA traject! Als ik bovenstaande eenmaal binnen heb, hoef ik alleen nog maar de core-exams van MCSA af te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Chandler schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:39:
[...]

Ik vind dat nogal kort ... af je moet alleen op TK's afgaan ...

Zelf houd ik minimaal het volgende schedule aan:

1,5 week MS Press boek doorlezen
1.5 week Transcender maken & uitleg doorlezen
2-3 dagen TK doorlezen
1 dag examen doen

Dus ongeveer een maand per examen ... ligt er natuurlijk ook aan hoeveel spare-time je hebt en hoeveel je al van de stof weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
offtopic: topicstart aangepast en vermooid :)

Ik moet alleen nog even aan een modje vragen of ik bepaalde links in de TS mag zetten :)
Voor de rest blijven op en aanmerkingen natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479

Chandler479

*iBlink

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:08:
[...]

Mijn kennis zou je gemiddeld kunnen noemen; ik weet de weg te vinden. 2 weken voor beide is ook zeker veel te kort heh. Ik bedoelde het meer van [2 weken studie][70-270][2 weken studie][70-290]. Ik heb best wat vertrouwen in mezelf, maar dat zou, met zelfstudie naast een fulltime baan nergens over gaan.
Cis schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:49:
[...]

Ik zou 3 weken uittrekken per examen, minimaal
Het is niet alleen leren, maar ook voorbereiden op het examen en het afleggen van het examen. Daarbij komt ook nog dat je de dag van het examen en de twee dagen daarna waarschijnlijk geen zin hebt om te leren.
Ik zou persoonlijk 1 examen per maand proberen, als je een doorzetter bent. Dan heb je voldoende rust en spreiding om je goed voor te bereiden
3 weken per examen klinkt me inderdaad een beter plan. Voortaan zal ik dat als minimum aanhouden. Mocht het komende examen volledig mislukken, zal ik het verlengen naar een maand.
CyberTijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:54:
Voordeel van MCDST is dat het een elective is voor het MCSA traject! Als ik bovenstaande eenmaal binnen heb, hoef ik alleen nog maar de core-exams van MCSA af te leggen :)
Dit brengt mij naar mijn eerder gemelde zoekactie naar informatie over MCDST als elective voor MCSE. Ik vond vandaag een mailtje:
Hello Richie,

Thank you for your e-mail regarding your MCDST certification substituting a elective requirement for the MCSE on 2003.

We value your time and want to provide you with excellent service. At this time the MCDST certification is not a qualified elective requirement for the MCSE on 2003 track. The MCDST Certification is only qualifies for elective on the MCSA on 2003 track.

In addition, to view exams that count as electives for MCSE on 2003 please visit the following:http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/windows2003/

If there is anything else we can do for you, please let us know. Thank you for contacting Microsoft.
Beetje jammer vind ik persoonlijk. Hadden ze wel iets beter op elkaar af mogen stemmen. Wellicht dat er wel iets in de maak is.

[ Voor 12% gewijzigd door Chandler479 op 15-02-2006 16:11 ]

thunderstruck

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.