Life is simple, make choices, don't look back...
Volgende week dinsdag de 70-291... Ik leer iedere avond 2 hoofdstukken, gebruik het weekend voor dingen die ik moeilijk vind of om in te halen omdat ik een avond niet heb kunnen leren.
De maandagmiddag heb ik vrij om te studeren. Daar probeer dingen uit en maak ik een transcender om te kijken of ik de stof beheers. Vervolgens heb ik dan nog de hele maandagavond om de zwakke puntjes uit de transcender te leren uit de boeken.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik dus klein jaartje geleden (alle) klasikale curssussen heb gedaan (voor 70-291 zijn dat MS2276B en MS2277B) en ik me er over verbaas hoeveel van de stof nog gewoon in mijn hoofd zit.
Aangezien ik SBS (70-282) ook al gehaald heb met 887 punten (zie eerdere post in dit topic) ga ik er vanuit dat ik me vanaf dinsdagmiddag 21-02-2006 MCSA mag noemen...! Maarja ik ben gek: 2 weken later doe ik het Exchange 2003 examen (70-284) ook nog even!
Daarna gewoon door met de cores voor MCSE. Die sluit ik dan af met Security en dan met dit moordende tempo hoop ik 18 april MCSE2003 te zijn!
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
MCSE vereist slechts 1 elective exam, en die heb je al gedaan door je 70-282 te doen. Meer is natuurlijk altijd beter.
Je zult eerst 70-291 moeten halen om MCSA te worden, 70-293 telt mee als core exam voor MCSE.Little Bear schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:43:
Ik heb ondertussen volgende examens gedaan:
70-270 Client exam
70-290 Core exam
70-284 Elective exam
Nu heb ik het 70-293 Core exam gepland volgende week dinsdag. Als ik dit haal, ben ik dan MCSA of moet ik eerst nog mijn 70-291 Core exam halen om MCSA te worden?
Ach, dan krijg je wel weer een extra titel. Als je ook 70-284haalt ben je niet alleen MCSA maar ook MCSA-Messenging.SuperTrooper schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:56:
Maarja ik ben gek: 2 weken later doe ik het Exchange 2003 examen (70-284) ook nog even!
[ Voor 26% gewijzigd door Linchpin op 15-02-2006 16:25 ]
Daarnaast hebben al enkele users in dit (en het vorige) topic gemeld dat 60% van 291 terugkomt in 293. Wellicht dus handig om eerst 291 te doen en daarna 293?Linchpin schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:22:
[...]
Je zult eerst 70-291 moeten halen om MCSA te worden, 70-293 telt mee als core exam voor MCSE.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Nu goed, dan zijn we maar wat later MCSA.
Dan geld dat andersom ook toch? (wel andere %, maar toch...)Cis schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:24:
[...]
Daarnaast hebben al enkele users in dit (en het vorige) topic gemeld dat 60% van 291 terugkomt in 293. Wellicht dus handig om eerst 291 te doen en daarna 293?
No production networks were harmed during this posting
Ik heb zelf alleen 291 gedaan, ik weet niet exact waar 293 over gaat. Maar ik heb het "gevoel" dat 291 de eerste 8 treden van de trap is. 293 begint bij trede 5 en eindigt bij 10. Kortom: het is lastig om de eerste 4 treden over te slaan en in 1 keer een grote megajump naar trede 5 te makenpaella schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:09:
[...]
Dan geld dat andersom ook toch? (wel andere %, maar toch...)
Wellicht dat iemand dit kan bevestigen die zowel 291 als 293 heeft gedaan...
Oh goed dat je het zegt! Ik dacht dat het ook automatisch een elective was voor het MCSE traject!Chandler schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:23:
Dit brengt mij naar mijn eerder gemelde zoekactie naar informatie over MCDST als elective voor MCSE. Ik vond vandaag een mailtje:
[...]
Beetje jammer vind ik persoonlijk. Hadden ze wel iets beter op elkaar af mogen stemmen. Wellicht dat er wel iets in de maak is.
Nouja, MCSE is op dit moment nog een ver-van-me-bed show, MCDST heb ik namelijk nog niet helemaal, en daarna moet ik eerst nog MCSA gaan halen.
Nu heb ik beide topics gelezen. En er wordt melding gemaakt van het feit dat de officiële boeken van MicrosoftPRESS voor dit examen niet goed zijn.
Nu heb ik even verder gekeken, en ik zie bijvoorbeeld het boek van Sybex:
Heeft iemand hier ervaringen mee, of misschien nog weer andere tips over welk boek ik volgens jullie het beste kan gebruiken voor dit examen.MCSA/MCSE: Windows XP Professional Study Guide: Exam 70-270, 3rd Edition
Lisa Donald, James Chellis
ISBN: 0-7821-4412-8
Paperback
784 pages
March 2005
Ik heb zelf al wel enkele jaren ervaring met windows xp (wie niet
Met de boeken van Sybex heb ik geen ervaring.Miek schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:07:
Ik zit erover te denken om het 70-270 (windows xp) examen te gaan doen. Gewoon om eens te kijken of het leuk is en ik er wat van kan leren.
Nu heb ik beide topics gelezen. En er wordt melding gemaakt van het feit dat de officiële boeken van MicrosoftPRESS voor dit examen niet goed zijn.
Nu heb ik even verder gekeken, en ik zie bijvoorbeeld het boek van Sybex:
[...]
Heeft iemand hier ervaringen mee, of misschien nog weer andere tips over welk boek ik volgens jullie het beste kan gebruiken voor dit examen.
Ik heb zelf al wel enkele jaren ervaring met windows xp (wie niet), maar veel verder dan het installeren en wat simpele configuraties uitvoeren is het nog niet gekomen. Dus ik denk dat er voor mij nog heel wat te leren valt. Graag hoor ik jullie meningen hierover.
Heb zelf MicrosoftPRESS gebruikt voor mijn 70-270 examen, ik heb geen problemen met het boek gehad. Denk dat het voor iederen verschillend is.
http://www.microsoft.com/learning/mcp/offers/2ndchance/ hier kun je er meer over vinden. Ik vind het wel een fijn initiatief in ieder geval, die examens zijn ook niet goedkoop.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Maar nu wel, dus daar ga ik zeker rekening mee houden in mijn studie- en examenplanning.
Let er op dat je bij het boeken van een examen wel even aan moet geven dat je gebruik wil maken van deze actie!
[ Voor 29% gewijzigd door LeGato23 op 16-02-2006 10:53 ]
Persoonlijk vind ik dit een geweldige actie. Het geeft je de vrijheid om net even wat sneller een examen te proberen.LeGato23 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:52:
Weer een 2nd chance actie was mij nog niet bekend.
Maar nu wel, dus daar ga ik zeker rekening mee houden in mijn studie- en examenplanning.
Let er op dat je bij het boeken van een examen wel even aan moet geven dat je gebruik wil maken van deze actie!
thunderstruck
Zo maak je je baas ook wat ontvankelijker voor extra electivesChandler schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:36:
[...]
Persoonlijk vind ik dit een geweldige actie. Het geeft je de vrijheid om net even wat sneller een examen te proberen.
Het staat niet helemaal letterlijk in de tekst, maar ze hebben het wel alleen over de Microsoft Certified IT Professional examens ... alleen de nieuwe examens dus. (SQL 2005, etc)ErikH schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:36:
Weet niet of het al bekend was hier maar microsoft heeft weer de second shot actie voor zijn examens.
http://www.microsoft.com/learning/mcp/offers/2ndchance/ hier kun je er meer over vinden. Ik vind het wel een fijn initiatief in ieder geval, die examens zijn ook niet goedkoop.
Verwijderd
Ik vind deze boeken prima, ze behandelen alles wat je moet weten voor je examen.En er wordt melding gemaakt van het feit dat de officiële boeken van MicrosoftPRESS voor dit examen niet goed zijn.
de MOC's vind ik niks om zelfstandig uit te leren, die zijn ook bedoeld als trainingsmateriaal tijdens een cursus
ik heb 2 examens behaald:
70-290 (936 punten)
70-294 (766 punten)
beide met alleen het MS press boek.
wel gemerkt dat als je niet de meest recente transcenders gebruikt, dat die examens qua inhoud behoorlijk verschillen van de huidige officiele examens.
vraagje @ supertrooper:
Hoe was dat (70-282) SBS examen? ik ga hem binnekort doen ivm de bonuspunten voor je partnership.
Gaat het nog enigszins diep in op technische kennis of is het voornamelijk "sales en cinsultancy niveau?"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:01 ]
Die nieuwe versie Transcenders (engine + examen apart) zijn inderdaad stukken beter dan die oude versie.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:58:
[...]
wel gemerkt dat als je niet de meest recente transcenders gebruikt, dat die examens qua inhoud behoorlijk verschillen van de huidige officiele examens.
Verwijderd
Als je het MOC boek bekijkt gaat de eerste helft over de wizards en de 2e helft over basiskennis van Server 2003 en Exchange 2003.ik heb 2 examens behaald:
70-290 (936 punten)
70-294 (766 punten)
beide met alleen het MS press boek.
vraagje @ supertrooper:
Hoe was dat (70-282) SBS examen? ik ga hem binnekort doen ivm de bonuspunten voor je partnership.
Gaat het nog enigszins diep in op technische kennis of is het voornamelijk "sales en cinsultancy niveau?"
Als ik dan zie dat je de 70-290 met 936 punten hebt gehaald, dan hoef je je over de kennis van Server 2003 geen zorgen te maken...
Ik heb het examen gehaald met 861 punten door alleen de eerste helft van het boek te leren (de wizardjes dus) want ik had al een cursus Exchange achter de rug en in de praktijk een stuk of 5 SBS-servers uitgerold...
Komt het er dus op neer: Hoeveel ervaring heb je met de wizardjes van SBS en Exchange? En met wizardjes bedoel ik dus alleen maar dat je op het examen wordt geacht te weten welke je moet kiezen bij de/het gestelde vraag/probleem...
Het examen was echt supersimpel. Veel makkelijker dan 70-290! Ik heb 2 avondjes gestudeerd op alleen de eerste helft van het 2395A boek...
Probeer anders een Testking te vinden met wat vraagjes, dan weet je meteen waar je aan toe bent (en weet je dus dat je je geen zorgen hoeft te maken
[ Voor 5% gewijzigd door SuperTrooper op 16-02-2006 16:29 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat dat aan mij gericht is? Als je mijn hele post leest dan zie je dat dit specifieke examen gewoon erg makkelijk is.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:33:
Hmm.. sorry hoor, maar als ik dat zo lees krijg ik de indruk van een paper-MCSE.. en dat zou ik niemand aanraden..
- Ervaring heb ik door 5x een SBS uitgerold te hebben bij klanten (en ja, natuurlijk heb ik vantevoren eerst een testopstelling gemaakt en SBS goed leren kennen)
- Als iemand 936 punten haalt voor een 70-290, dan hoeft hij zich geen zorgen te maken over de benodigde kennis van Server 2003 voor het 70-282 examen, dat zit wel snor.
Mijn vraag was dus hoe het zat met ZIJN kennis van de wizards en Exchange. Dat van mij zit wel goed, aangezien ik sinds RC-1 van Exchange 2000 met Exchange 2000 en daarna 2003 in de praktijk werk en over de wizards: zie 5x uitrol SBS bij klanten... Testking was alleen als advies bedoeld om te kijken waar de examenvragen over gingen en je dan gerustgesteld voelen als het "de bekende weg" is...
[ Voor 9% gewijzigd door SuperTrooper op 16-02-2006 17:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik vraag me af wat de hoofdmoot op het examen zou zijn..
backup, performance rechten ?
ik heb zelf al servertje opgezet met DHCP / DNS WSUS..
Iemand die even een tip kan geven wat ik vooral niet moet vergeten?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Volgens mij is het 180 x 4 vragen. Althans:de testkings bevatten zoveel vragen, dat het me sterk lijkt dat er maar 180 officiele vragen beschikbaar zijn.BackSlash32 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:47:
Das volgens mij elke keer anders. Tenminste, er is een pool van iets van 180 vragen waaruit je er 50 krijgt op je examen.
Ik ben het wel met je eens dat de vragen altijd anders zijn. Ik kreeg destijds (8 maanden geleden) veel stomme vragen over performance counters, rechten en EFS. Maar dat kan dus elke keer verschillen
Ik kwam anders vaak genoeg dubbele vragen in een Testking tegenCis schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:54:
Volgens mij is het 180 x 4 vragen. Althans:de testkings bevatten zoveel vragen, dat het me sterk lijkt dat er maar 180 officiele vragen beschikbaar zijn.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Volgens mijn zaten er in de gehele 29x reeks minimaal 400 vragen.BackSlash32 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:49:
[...]
Ik kwam anders vaak genoeg dubbele vragen in een Testking tegen
AULXJMHR
Dat heb ik ook vaak gehoord maar imho onterecht. Ik vond 70-216 totaal niet het lastigste examen.DPhoenix schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:36:
Wat ik heb begrepen van het MCSE 2000 traject is dat 070-216 aka The Beast als het moeilijkste examen wordt gezien.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
SlikLeGato23 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:41:
De 70-292 vond ik absoluut moeilijker dan 70-216!!

AULXJMHR
Maar ik heb wel een vraag. In boek komen er redelijk wat open vragen in voor, is dat ook op het examen? Ik zit nu bij de TCP/IP stack en wordt even gevraagd wat ICMP/IGMP is, uit de tekst kan ik niet veel wijs uit komen, zit nu even op wikipedia te kijken, maar ik 'get' het um even niet. Als ik via multiple choice dit doe, dan weet ik het verschil wel. Maar inhoudelijk weet ik er nog geen reet van. In hoeverre is dit trouwens ook bij de 70-270 belangrijk?
Ik ga wel meer tijd inregelen want als iemand dit in 2 weken kan doen...dan ben ik echt traag.
2 maanden lijkt me inderdaad wat overdreven lang. Dan ben je de helft alweer vergeten als je het boek uit hebt.M.I.G. schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:30:
Ik ben al bijna 2 maanden bezig met de 70-270, gaat niet hard want erg druk 's avonds dus af en toe een kwartiertje hier en daar doorlezen etc.
Maar ik heb wel een vraag. In boek komen er redelijk wat open vragen in voor, is dat ook op het examen? Ik zit nu bij de TCP/IP stack en wordt even gevraagd wat ICMP/IGMP is, uit de tekst kan ik niet veel wijs uit komen, zit nu even op wikipedia te kijken, maar ik 'get' het um even niet. Als ik via multiple choice dit doe, dan weet ik het verschil wel. Maar inhoudelijk weet ik er nog geen reet van. In hoeverre is dit trouwens ook bij de 70-270 belangrijk?
Ik ga wel meer tijd inregelen want als iemand dit in 2 weken kan doen...dan ben ik echt traag.
In het examen komen alleen MC-vragen voor. En 3 simulaties.
Eigenlij zou je binnen 2 weken het boek uit moeten hebben en er een samenvatting van hebben gemaakt. Dan zit het nog vers in je geheugen. Succes ermee.
Uw examenaanvraag voor een Microsoft examen heb ik ontvangen.
Daarom wil ik u meedelen dat Microsoft tijdelijk een actie heeft. Zij vergoeden elke ‘second shot’, dus iedere eerste herkansing van elk Microsoft examen dat in de periode van 15 februari tot en met 30 juni voor het eerst wordt afgelegd.
Om aan deze actie te kunnen deelnemen zult u zich, wanneer u een examen voor de eerste keer wilt inboeken, eerst bij Microsoft aan moeten melden voor deze actie. Dan ontvangt u van hen een code. Deze code moet u doorgeven bij de inboeking van het eerste examen. Wanneer er dan sprake is van een herkansing moet diezelfde code gebruikt worden bij de inboeking van desbetreffende herkansing. Deze herkansing kunnen wij dan helaas niet inboeken, maar dat zult u via Prometric moeten doen (0800-02275844).
Het is van belang om de code aan te vragen voordat u het examen inboekt voor de eerste keer, omdat dan deze actie gekoppeld wordt aan dat examen. Anders geldt deze actie niet bij het inboeken van de eerste herkansing en wordt deze dan ook gewoon in rekening gebracht.
U kunt de code aanvragen via de website van Microsoft (www.microsoft.com/learning/secondshot).
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Thanks voor de tip, stond eerder in het topic ook al vermeld trouwens.
Heb me toen ook gelijk ingeschreven, maar heb hem gelukkig niet nodig gehad!
Vandaag keihard geslaagd voor de 70-290 met 793 punten. Toch nog gered met 2 weken studietijd
thunderstruck
de 292 is echt tering lastig.DPhoenix schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:36:
Wat ik heb begrepen van het MCSE 2000 traject is dat 070-216 aka The Beast als het moeilijkste examen wordt gezien. Kan iemand mij vertellen of de upgrade examens naar 2003, 070-292 en 070-296 moeilijker, makkelijker of even moeilijk zijn
De 296 vond ik persoonlijk nogal meevallen.
Ik ken weinig mensen welke de 292 in 1 x gehaald hebben.
Verwijderd
Ik kan geen DNS zone meer zien de komende tijd!

elrobbo
Alweer? Die actie was ook net al afgelopen namelijk. Wel een mooie actie. Gelukkig heb ik er nog geen gebruik van hoeven te maken
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 20-02-2006 20:28 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Misschien een rare vraag maar als je een module heb gehaald.
Hoelang blijft deze geldig? Onbeperkt?
Of moet je in een bepaalde tijd de volgende module halen?
groetjes m@rco
De module blijft geldig, totdat ie verlopen isVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:18:
Hoi Allen,
Misschien een rare vraag maar als je een module heb gehaald.
Hoelang blijft deze geldig? Onbeperkt?
Of moet je in een bepaalde tijd de volgende module halen?
groetjes m@rco
Dat gebeurt na 6 a 7 jaar. Bijvoorbeeld: MCSE 2000 is binnenkort afgelopen. Dus dan zal je naar 2003 moeten gaan (of Vista, als die er is).
Je examens hebben dus in principe geen maximum levensduur, maar worden globaal als "verlopen" bestempeld na x jaar.
Verwijderd
Heb al wat testvraagjes gemaakt, en het zit ook eigenlijk wel goedSuperTrooper schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:27:
[...]
Als je het MOC boek bekijkt gaat de eerste helft over de wizards en de 2e helft over basiskennis van Server 2003 en Exchange 2003.
Als ik dan zie dat je de 70-290 met 936 punten hebt gehaald, dan hoef je je over de kennis van Server 2003 geen zorgen te maken...
Ik heb het examen gehaald met 861 punten door alleen de eerste helft van het boek te leren (de wizardjes dus) want ik had al een cursus Exchange achter de rug en in de praktijk een stuk of 5 SBS-servers uitgerold...
Komt het er dus op neer: Hoeveel ervaring heb je met de wizardjes van SBS en Exchange? En met wizardjes bedoel ik dus alleen maar dat je op het examen wordt geacht te weten welke je moet kiezen bij de/het gestelde vraag/probleem...
Het examen was echt supersimpel. Veel makkelijker dan 70-290! Ik heb 2 avondjes gestudeerd op alleen de eerste helft van het 2395A boek...
Probeer anders een Testking te vinden met wat vraagjes, dan weet je meteen waar je aan toe bent (en weet je dus dat je je geen zorgen hoeft te maken)
toch maar even snel een exam prep guide doornemen en dit examen halen.
Heb ook al meerdere uitrollen gedaan van SBS servers, maar dan alleen op de enterprise methode en niet de SBS methode. Kortom, ik gebruik geen wizards
Zal even een vpc-tje inrichten met SBS en de wizards bestuderen, dat moet genoeg zijn om het examen te halen denk ik zo.
Kan ik daarna weer verder met de echt interessante producten als ISA en exchange
Ik doe dit examen ook niet vanwege interesse of zo. momenteel krijg je bonus partnership punten en daarom wil ik deze halen.
nog een vraagje aan supertrooper:
Krijg je ook simulations op dit examen net als in 70-290 etc? dus een vraag dat je een desktop voor je neus krijgt en een bep. taak moet uitvoeren?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:02 ]
Verwijderd
Belanrijk is idd Wsus, maar het allerbelangrijkste tijdens mijn examen en die van een aantal collega's was toch wel Backup en Recovery, dat moet je echt goed beheersen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:42:
is er hier iemand die onlangs nog een examen heeft gedaan voor de 290?
Ik vraag me af wat de hoofdmoot op het examen zou zijn..
backup, performance rechten ?
ik heb zelf al servertje opgezet met DHCP / DNS WSUS..
Iemand die even een tip kan geven wat ik vooral niet moet vergeten?
En wat Microsoft ook zegt: "Ken uw dialoog-vensters". kortom, weet waar je wat kunt instellen.
Group policies zijn ook belangrijk, in de 290 en zeker ook in de 294.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:06 ]
MCSE2000 verloopt binnenkort in iedergeval nog niet. Onlangs heb ik een mail gestuurd naar Microsoft en als antwoord gekregen dat deze voorlopig nog niet zal verlopen.Cis schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:28:
[...]
De module blijft geldig, totdat ie verlopen is
Dat gebeurt na 6 a 7 jaar. Bijvoorbeeld: MCSE 2000 is binnenkort afgelopen. Dus dan zal je naar 2003 moeten gaan (of Vista, als die er is).
Je examens hebben dus in principe geen maximum levensduur, maar worden globaal als "verlopen" bestempeld na x jaar.
Zelf zie ik hem eerder in 2007 verlopen. Dan verwacht men namelijk 2007 Server.
[ Voor 8% gewijzigd door DPhoenix op 21-02-2006 11:11 ]
AULXJMHR
ik weet niet wanneer je hem hebt gehaalt, maar de 292 is vanaf februari 2005 erg zwaar geworden.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:56:
Ik moet zeggen dat ik de upgrades juist bijzonder makkelijk vond; in vergelijking met de vragen die ze HADDEN kunnen stellen werd er maar erg oppervlakkig ingegaan op de stof naar mijn mening.
Daarvoor scheen je hem met 2 vingers in de neus te kunnen halen.
Verwijderd
Dat zou dan kunnen kloppen, aangezien ik beide upgrade examens op 5 maart 2004 gedaan heb, zie ik in mijn transcript.. nou ja, in dat geval.. ze WAREN heel makkelijk.Grolsch schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:12:
[...]
ik weet niet wanneer je hem hebt gehaalt, maar de 292 is vanaf februari 2005 erg zwaar geworden.
Daarvoor scheen je hem met 2 vingers in de neus te kunnen halen.
shit zeg, ben ik net mcse2003 kan ik weer de upgrade naar 2007 doen :(DPhoenix schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:09:
[...]
Zelf zie ik hem eerder in 2007 verlopen. Dan verwacht men namelijk 2007 Server.
klopt, te makkelijk, daarom hebben ze hem begin 2005 extreem moeilijk gemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:12:
[...]
Dat zou dan kunnen kloppen, aangezien ik beide upgrade examens op 5 maart 2004 gedaan heb, zie ik in mijn transcript.. nou ja, in dat geval.. ze WAREN heel makkelijk.
enige MS examen waar ik 2 x over gedaan heb
En niet eens omdat de stof zo moeilijk was.
Ik weet bijna zeker dat ik de eerste keer minimaal 75% vd vragen goed had, maar blijkbaar werken ze nu met een systeem dat je per fout antwoord direct 100 punten minder hebt.
Ook vertellen ze je niet waar je fout zit, dus je kunt met een heel voldaan gevoel op "end exam" drukken, en toch zakken (like me
[ Voor 30% gewijzigd door Grolsch op 21-02-2006 16:45 ]
Nee, begrijp me niet verkeerddimocash schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:39:
[...]
shit zeg, ben ik net mcse2003 kan ik weer de upgrade naar 2007 doen :(
AULXJMHR
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp kan je module voor module doen todat je bijvoorbeeld MCSA hebt.Cis schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:28:
[...]
De module blijft geldig, totdat ie verlopen is
En als ik de module's doormiddel van zelfstudie wil gaan doen verklaren jullie me dan voor

En hoeveel tijd ga ik dan per week kwijt zijn om het te leren.
Ik heb namelijk geen baas die het gaat betalen.
haha nee , ik bedoelde dat ik dan niet meer 'het nieuwste' heb, dus wel de upgrade zal moeten doen binnen afzienbare tijdDPhoenix schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:55:
[...]
Nee, begrijp me niet verkeerdIk zie MCSE2000 in 2007 verlopen! MCSE2003 zal nog wel een aantal jaren meegaan.
Je kan het natuurlijk makkelijk op zelfstudie doen. Hoeveel tijd je ervoor nodig hebt kan niemand zeggen. Er zijn er die een examen leren op een week (in combinatie met full time job), er zijn die 2 maanden doen over hetzelfde examen.
Ik ben voor 2 weken per examen gegaan en dat sloopt je wel naast een fulltime baan.Little Bear schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:49:
Gelukkig volstaat het dan om enkele upgrade examens te doen om toch terug het nieuwste te hebben, heel wat anders dan 7 nieuwe om je eerste MCSE te halen.
Je kan het natuurlijk makkelijk op zelfstudie doen. Hoeveel tijd je ervoor nodig hebt kan niemand zeggen. Er zijn er die een examen leren op een week (in combinatie met full time job), er zijn die 2 maanden doen over hetzelfde examen.
Iets anders, vanuit mn werk was er een gerucht dat je eerst je MCDST moest halen voor je aan MCSA/MCSE kon beginnen. Mijn manager zou uitzoeken of het echt verplicht was en zou mij dit laten weten. Tot op heden heb ik daar niets over gehoord en ben ik dus maar aan mn MCSA/MCSE traject begonnen en heb nu 2 MCP's op zak. Niet dat ik er echt achteraan ben gegaan, want onnodig werk trekt me niet al teveel.
MCDST is vrij basic, aangezien ik al een zooi 2003 netwerken heb ingericht tijdens mijn vorige baan leek dit voor mij niet relevant. Maar nu ik er zo aan denk, MCDST is makkelijk te halen, waarom niet? Het geeft vrijstelling voor MCSA, maar dus niet voor MCSE (zie mijn post een aantal pagina's terug). Niet al teveel van een uitdaging als ik hoor dat mensen die net klaar zijn met hun MBO dit met twee vingers in hun neus halen.
Wat is jullie mening hierover? Even snel mn MCDST halen of gewoon verder gaan met MCSA/MCSE en me voorbereiden op de 70-291? ik denk dat voor MCDST echt leren niet nodig is, dus echt veel tijd zal het buiten het echte examen niet innemen.
thunderstruck
13 maart Cursus voor Managing a Windows Server 2003 environment
19 april Cursus Maintaining a Microsoft Server 2003 Environment
En dan maar eens examen weer doen.
Doe de cursussen en examens allemaal bij Azlan Zoetermeer.
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
MCDST is moeilijker dan je denkt door de vrij byzare examenstof. men vraagt dingen die je niet in de mcdst boeken kunt vinden. bovendien moet je veel dingen recht uit je hoofd leren.Chandler schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:01:
[...]
Ik ben voor 2 weken per examen gegaan en dat sloopt je wel naast een fulltime baan.
Iets anders, vanuit mn werk was er een gerucht dat je eerst je MCDST moest halen voor je aan MCSA/MCSE kon beginnen. Mijn manager zou uitzoeken of het echt verplicht was en zou mij dit laten weten. Tot op heden heb ik daar niets over gehoord en ben ik dus maar aan mn MCSA/MCSE traject begonnen en heb nu 2 MCP's op zak. Niet dat ik er echt achteraan ben gegaan, want onnodig werk trekt me niet al teveel.![]()
MCDST is vrij basic, aangezien ik al een zooi 2003 netwerken heb ingericht tijdens mijn vorige baan leek dit voor mij niet relevant. Maar nu ik er zo aan denk, MCDST is makkelijk te halen, waarom niet? Het geeft vrijstelling voor MCSA, maar dus niet voor MCSE (zie mijn post een aantal pagina's terug). Niet al teveel van een uitdaging als ik hoor dat mensen die net klaar zijn met hun MBO dit met twee vingers in hun neus halen.
Wat is jullie mening hierover? Even snel mn MCDST halen of gewoon verder gaan met MCSA/MCSE en me voorbereiden op de 70-291? ik denk dat voor MCDST echt leren niet nodig is, dus echt veel tijd zal het buiten het echte examen niet innemen.
diskeltische lurker
MCDST is een van de nieuwere cursussen van MS en bij de nieuwere examens wordt er van je verwacht ook de whitepapers en internetbronnen e.d. in de gaten te houden.technopeuter schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:22:
[...]
MCDST is moeilijker dan je denkt door de vrij byzare examenstof. men vraagt dingen die je niet in de mcdst boeken kunt vinden. bovendien moet je veel dingen recht uit je hoofd leren.
Dit gaat steeds meer komen met de nieuwere examens.
Het wordt steeds minder puur in je kop stampen.
trouwens als je de 70-271 kent dan ken je de 272 voor 60%
diskeltische lurker
MCDST is een cursus voor mensen die net beginnen in de IT. Collega's van mij met minder ervaring halen de MCDST examens zonder te leren. Dat geeft mij al een redelijk beeld van de moeilijkheidsgraad. Dingen 'recht' uit mn hoofd leren is iets dat je bij elke MCP wel moet doen.technopeuter schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:22:
[...]
MCDST is moeilijker dan je denkt door de vrij byzare examenstof. men vraagt dingen die je niet in de mcdst boeken kunt vinden. bovendien moet je veel dingen recht uit je hoofd leren.
Imo is het halen ervan niet mijn probleem, meer de keuze om het wel of niet te doen.
Ik denk dat mensen aan de uitvoerende kant van IT sowieso al de nieuwtjes in IT bijhouden. Diep zullen ze er niet op in gaan en gezien de beschrijving van MCDST zal het puur en alleen de Client betreffen.Wolfje666 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:41:
[...]
MCDST is een van de nieuwere cursussen van MS en bij de nieuwere examens wordt er van je verwacht ook de whitepapers en internetbronnen e.d. in de gaten te houden.
thunderstruck

Nu ben ik dus MCSA2003, ben benieuwd wanneer het online verwerkt is bij Microsoft...
Over 2 weekjes Exchange...
Ja, het SBS examen is een erg nieuw examen, dus daar zaten wat server-simulaties in. Welke kan ik niet meer herinneren, wij zijn al Small Business Specialist sinds novemer 2005Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:02:
Heb al wat testvraagjes gemaakt, en het zit ook eigenlijk wel goed
toch maar even snel een exam prep guide doornemen en dit examen halen.
Heb ook al meerdere uitrollen gedaan van SBS servers, maar dan alleen op de enterprise methode en niet de SBS methode. Kortom, ik gebruik geen wizards
Zal even een vpc-tje inrichten met SBS en de wizards bestuderen, dat moet genoeg zijn om het examen te halen denk ik zo.
Kan ik daarna weer verder met de echt interessante producten als ISA en exchange
Ik doe dit examen ook niet vanwege interesse of zo. momenteel krijg je bonus partnership punten en daarom wil ik deze halen.
nog een vraagje aan supertrooper:
Krijg je ook simulations op dit examen net als in 70-290 etc? dus een vraag dat je een desktop voor je neus krijgt en een bep. taak moet uitvoeren?
[ Voor 2% gewijzigd door SuperTrooper op 22-02-2006 14:51 . Reden: Exchange even vermelden ]
een beetje IT'er kan met een paar uurtjes een MCDST examen halen. Heb ongeveer 4 uur per examen geleerd en had 890 op de 271 en 1000 op de 272.. je moet alleen wat stomme vragen leren als "om de hoeveel tijd gaat outlook express default de mail ophalenWolfje666 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:41:
[...]
MCDST is een van de nieuwere cursussen van MS en bij de nieuwere examens wordt er van je verwacht ook de whitepapers en internetbronnen e.d. in de gaten te houden.
Ik heb zelf nog helemaal niets gezien van dat examen.m3gA schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:55:
[...]
een beetje IT'er kan met een paar uurtjes een MCDST examen halen. Heb ongeveer 4 uur per examen geleerd en had 890 op de 271 en 1000 op de 272.. je moet alleen wat stomme vragen leren als "om de hoeveel tijd gaat outlook express default de mail ophalen
Ik heb het complete traject door mijn baas laten betalen voor MCSA2003
Omdat het geen indruk maakt als je systeembeheerder wilt worden bv.?dimocash schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:58:
als het examen van mcdst echt zo simpel is,waarom heeft niet iedereen dan dat diploma?
ja ik weet het niet, heb alleen 270 gedaan en die was behoorlijk makkelijk.
de andere microsoft examens voor het mcse 2003 vond ik echt niet zo simpel
dus ik ging ervan uit dat die mcdst examens ook zo moeilijk waren.
want 290,291, 293 en 294 haal je niet als je 2 dagen paar uurtjes leert.
ik ken tenminste niemand die ze haalt met 2 dagen leren.
was verplicht voor de hele afdeling.. heb ook MCSA2000 en 2003..was wel grappig om ff tussendoor te doen.Wolfje666 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:35:
[...]
Ik heb zelf nog helemaal niets gezien van dat examen.
Ik heb het complete traject door mijn baas laten betalen voor MCSA2003
[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 23-02-2006 09:02 ]
Ik heb op die manier 293 toch gehaald. 290 heb ik trouwens niet veel meer moeite voor moeten doen. Begin volgende week is de 291 aan de beurt, de week erna komt de 294 er alweer aan.dimocash schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:27:
ah ok
ja ik weet het niet, heb alleen 270 gedaan en die was behoorlijk makkelijk.
de andere microsoft examens voor het mcse 2003 vond ik echt niet zo simpel
dus ik ging ervan uit dat die mcdst examens ook zo moeilijk waren.
want 290,291, 293 en 294 haal je niet als je 2 dagen paar uurtjes leert.
ik ken tenminste niemand die ze haalt met 2 dagen leren.
Verwijderd
Was het vergeten, maar had nog 1 (is echt de laatsteSuperTrooper schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:50:
Heb gisteren de 70-291 gehaald met 733pt... DNS is a bitch... Tenminste als je het boek niet leest
Nu ben ik dus MCSA2003, ben benieuwd wanneer het online verwerkt is bij Microsoft...
Over 2 weekjes Exchange...
[...]
Ja, het SBS examen is een erg nieuw examen, dus daar zaten wat server-simulaties in. Welke kan ik niet meer herinneren, wij zijn al Small Business Specialist sinds novemer 2005
Hoe werkt dat, zit dat bij je sbs examen in, of is dat los? Hoe lang is het, is het lastig(er)? etc.
you get the point, tell me what you know about it
Die gaat ik in april proberen te halen. Nog tips waar ik moet letten ? Wat wordt er voornamelijk gevraagd. Ik denk wel goed verstand te hebben van XP, maar er zijn zoveel kleine dingen waarover vragen gesteld kunnen worden..
Weet iig welke toevoegingen en hoe je ze moet gebruiken bij installaties.nextware schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:55:
[...]
Die gaat ik in april proberen te halen. Nog tips waar ik moet letten ? Wat wordt er voornamelijk gevraagd. Ik denk wel goed verstand te hebben van XP, maar er zijn zoveel kleine dingen waarover vragen gesteld kunnen worden..
Zoals /duprepare en /dushare
Ik heb ook de testkings gedaan, dus dan gaat het zowiezo al wat makkelijker (vind ik persoonlijk dan)
Omdat ik de 5-daagse cursus gedaan heb, heb ik daar ook wat weetjes opgedaan die ik nu dus vrijwel automatisch doe.
Oh, wat heb ik toch een lieve baas om dat te betalen.
Zal je zien, eerstvolgende examen ga ik op mijn bek....
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 17:02 ]
Zelfstudie is niet onmogelijk. De eerste 3 examens heb ik ook door middel van zelfstudie gedaan. Het kost je alleen veel tijd, vooral als je het 's avonds na werk doet. Dan ben je al moe en moet je ook nog 's leren (ipv tv kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:59:
[...]
Dus als ik het goed begrijp kan je module voor module doen todat je bijvoorbeeld MCSA hebt.
En als ik de module's doormiddel van zelfstudie wil gaan doen verklaren jullie me dan voor![]()
En hoeveel tijd ga ik dan per week kwijt zijn om het te leren.
Ik heb namelijk geen baas die het gaat betalen.
Tijd is afhankelijk van ervaring en leercapaciteit. Ik zou zo'n 40 uur uittrekken om te leren (excl pauzes e.d.).
eigenlijk zou ik je niet eens moeten helpen maar goedVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:52:
het zal vast wel al neergekwakt zijn in deze topic, maar ik ga geen 19 pagina's doorlezen voor een simpel vraagjeBestaan de examenvragen uit multiple choice? Of ook open vragen?
je hebt multiple choice vragen en vragen waar je meerdere opties moet aanklikken. Sommig examens schijnen tegenwoordig simulaties te bevatten maar die ben ik nog niet tegengekomen.
270, 290 en 291 hebben sowieso 3 simulaties. Overige examens kunnen ook simulaties bevatten, maar voor de exacte examens zou je even op de Microsoft site moeten zoekenm3gA schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:52:
[...]
eigenlijk zou ik je niet eens moeten helpen maar goed
je hebt multiple choice vragen en vragen waar je meerdere opties moet aanklikken. Sommig examens schijnen tegenwoordig simulaties te bevatten maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Verwijderd
ik vind het heel knap van jeLittle Bear schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:18:
[...]
Ik heb op die manier 293 toch gehaald. 290 heb ik trouwens niet veel meer moeite voor moeten doen. Begin volgende week is de 291 aan de beurt, de week erna komt de 294 er alweer aan.
blijkbaar heb je al veel ervaring ermee.
want het is echt geen makkelijke stof, tenzij je alleen testkings/nuggets leert,maar ik ga niet ervan uit dat je het daarmee doet.
ik ben de 293 aan het leren maar 2 dagen is nog niet eens genoeg als je alleen de testkings leert.dimocash schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:59:
[...]
ik vind het heel knap van je
blijkbaar heb je al veel ervaring ermee.
want het is echt geen makkelijke stof, tenzij je alleen testkings/nuggets leert,maar ik ga niet ervan uit dat je het daarmee doet.
d8 ik ookm3gA schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:33:
[...]
ik ben de 293 aan het leren maar 2 dagen is nog niet eens genoeg als je alleen de testkings leert.
ik heb er in ieder geval een maand aan gespendeerd, samen met de 294.
dus eind november mee begonnen, en ik maakte beide eind december
iedere dag zeker 3, 4 uurtjes, sweekends 5,6 uur per dag
en ik was 1 week vrij.
maar ja dat ben ik......
ik heb alles trouwens wel netjes gehaald
[ Voor 7% gewijzigd door dimocash op 23-02-2006 22:49 ]
Verwijderd
/me heeft een bootcamp gevolgd en daar doen ze het toch echt in 1.5 dag. alle antwoorden uit je hoofd leren en het examen maken. Je leeert lang niet alles. zelfs bijna niks maar je hebt het papiertje wel;dimocash schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:48:
[...]
d8 ik ook
ik heb er in ieder geval een maand aan gespendeerd, samen met de 294.
dus eind november mee begonnen, en ik maakte beide eind december
iedere dag zeker 3, 4 uurtjes, sweekends 5,6 uur per dag
en ik was 1 week vrij.
maar ja dat ben ik......
ik heb alles trouwens wel netjes gehaald
Dit is een los, online examentje. Je moet eerst online een marketing cursusje doornemen en daarna een paar vragen met wat voorbeeldverhalen maken waar jij moet inschatten in welke categorie de klant valt en daar de bijbehorende Microsoft-oplossing kiezen. Als je goed oplet tijdens het online cursusje dan is hij prima te doen. Ik heb 'm eerst niet gehaald (had een 6,5 geloof ik) daarna meteen nog een keer geprobeerd en toen met een 8 geslaagd. (ik weet niet hoevaak je het mag proberen... Leek mij niet wijs om uit te testenVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:24:
Was het vergeten, maar had nog 1 (is echt de laatste) vraagje, je moet toch ook een of ander "sales" examentje maken?
Hoe werkt dat, zit dat bij je sbs examen in, of is dat los? Hoe lang is het, is het lastig(er)? etc.
you get the point, tell me what you know about it
Als je inlogd in het Partner Membership Center en daar even verder zoekt is hij wel te vinden. Ik kan 'm nu niet meer terugvinden daar omdat we al SBS Specialist zijn.
edit: Toch gevonden denk ik: https://partner.microsoft.com/global/40020838
Voorwaarden voor SBS Specialist waren dacht ik:
- Registered member zijn
- MCP binnen het bedrijf aan het werk hebben
- Action Pack afnemen (aanrader! Erg goedkoop voor een belachelijke hoeveelheid software)
- MS70-282 halen
- Online: Small Business Sales and Marketing Skills Assessment halen.
Hier 1 vd screenshots die ik tijdens het online examentje er even naast hield om euh tja
met eventuele (c) van Microsoft?
[ Voor 4% gewijzigd door SuperTrooper op 23-02-2006 23:39 . Reden: Linkje toch gevonden met een omweg ]
Verwijderd
Gaat er maar om wat je ermee wilt bereiken. Wil je alleen een papiertje om ermee te pronken, dan kun je dat doen.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:54:
[...]
/me heeft een bootcamp gevolgd en daar doen ze het toch echt in 1.5 dag. alle antwoorden uit je hoofd leren en het examen maken. Je leeert lang niet alles. zelfs bijna niks maar je hebt het papiertje wel;
Maar wil je op een niveau komen waarmee je consultancy kunt geven en het product goed beheerst, dan heb je echt veel meer tijd nodig.
Ik zou zeggen minimaal 40 uur voor theorie en praktijk voor de meeste examens, afhankelijk natuurlijk van je voorkennis cq eerder gehaalde modules.
BTW, thnx voor je antwoorden Supertrooper, ik zal je even vermelden in een comment van mijn examen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 16:21 ]
Ook gedaan inderdaad, maar dan wel met als basis zelfstudie en 5 jaar werkervaring met 2000 , en XP/2003, AD, en Exchange omgevingen.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:54:
/me heeft een bootcamp gevolgd en daar doen ze het toch echt in 1.5 dag. alle antwoorden uit je hoofd leren en het examen maken. Je leeert lang niet alles. zelfs bijna niks maar je hebt het papiertje wel;
De helft van je examenvragen zijn dan al no-brainers
En dan is een bootcamp een prima methode om je papierhandel snel te halen.
[edit]
Ligt er ook aan hoe je zelf zo'n bootcamp benadert, ik vind het zelf prettiger om ook de kennis te hebben waarom antwoord X ook antwoord X moet zijn, dat het X ís staat wel in $testking oid, maar het waarom moet je toch ook willen weten
[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2006 15:08 . Reden: kleine toevoeging ]
Bij deze examens is het echter zo dat je gewend raakt aan de vraagstelling. Als je de antwoorden leest kan je op gegeven moment een paar foute aanduiden zonder dat je de stof kent. Dit lukt natuurlijk niet bij allemaal, maar wel bij velen. Een je de MS oogkleppen op hebt staan zijn de examens echt zo moeilijk niet meer.
Om even op Dimocash te antwoorden: Ik heb op het werk een 3-daagse cursus gehad, en sta al maandenlang op projecten op NT4 omgevingen naar 2003 te migreren. Verder heb ik ook mijn CCNA al, en de 291 en 293 hebben vrij veel overeenkomstige inhoud. Ik vind de diploma's belangrijk, maar als ik met enkel dat en geen kennis om loonsverhoging zou moeten onderhandelen zou ik me doodschamen.
En dat kan je alleen als je de materie ook daadwerkelijk beheerst.
Een beetje sollicitatie gesprek is (op een gegeven moment) een mini-examen, maar dan zonder testkingsBackSlash32 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:14:
Uiteindelijk moet je je certificering gewoon wáár kunnen maken.
En dat kan je alleen als je de materie ook daadwerkelijk beheerst.

En het antwoord was?BackSlash32 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:36:
Wij hebben bij ons op een gegeven moment een testcasus gedraaid voor kandidaten, "hier is een 2003 doos, wat is er mis mee?"
Nu eindelijk verder met het serieuzere werk.. 290.
Ik ben alleen nog opzoek naar wat hardware om de exercises te doorlopen.
Wellicht dat mijn baas me op weg kan helpen
Gebruik toch gewoon VMware of Virtual PC!-Fallout- schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:10:
Woei! Ik heb donderdag mn 270 gehaald met 936 puntjes.
Nu eindelijk verder met het serieuzere werk.. 290.
Ik ben alleen nog opzoek naar wat hardware om de exercises te doorlopen.
Wellicht dat mijn baas me op weg kan helpen
Iets van 3 mogelijke dingen, random gekozen uit een probleemstelling uit cursusmateriaal en dan aangepast aan een operationele situatie.Cis schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:03:
[...]En het antwoord was?Kortom: welke moeilijkheidsgraad? Stond de Windows-map op Deny All? Of was het een dns-probleem?
Of een praktijkvoorbeeld van een migratie NT4 > 2003 of 2000 > 2003.
Als je werkgever een Action Pack heeft zit daar toch al VPC bij + server en client OS licenties.
[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 26-02-2006 14:01 ]
Verwijderd
Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit het vaagste examen is wat ik ooit gemaakt heb.
Bij het lezen van een vraag heb je gelijk het antwoord in je hoofd, alleen staat er zelfs niets tussen antwoorden wat daar ook maar enigzins op lijkt.
komt misschien ook wel omdat ik toch meer enterprise minded ben, en daarom meer moeite heb met de SBS-way.
Magoet, hijs in de pocket, dus die zooi kunnen we ook weer vergeten
Ik ben vrij onbekend met Exchange, en 9 t/m 13 maart krijg ik een dure 5-daagse cursus voor mijn kiezenover Exchange. De vereiste voorkennis was MCSA-niveau. Dat heb ik in theorie...
Is het verstandig om bijvoorbeeld alvast wat te lezen in het MSPress-boek over 284? Of is een cursus dermate duidelijk opgezet dat "iedereen" het feitelijk kan volgen?
Wat voor cursus gaat het om?
Het is dus de 5-daagse cursus als voorbereiding op het examen 284BackSlash32 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:08:
Volgens mij werken ze dan wel op basis van de stof van 70-284, zou geen kwaad kunnen denk ik.
Wat voor cursus gaat het om?
Maar aangezien ik voornamelijk theoretische kennis over Windows 2003 enzo heb (4 maanden werkervaring), wil ik graag weten of het aanbevolen is om wat voor te bereiden...
Dit topic is gesloten.