Webcam voor snachts op te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 22:38
Dag,

Wij hebben een of andere gek in de straat wonen die het leuk vind om onze auto's te bestikkeren en nu ook te bekladderen met de tekst aso-bak. Ook is het al een paar keer gebeurd dat er banden waren leeggelopen en zelfs 1 keer een spijker in een band. We zijn het een beetje zat en willen deze persoon op heterdaad betrappen. Ik heb geprobeerd met een logitech webcam snachts op te nemen maar zoals je wel zult begrijpen zie je met zo'n webcam niet veel. Ik ben dus op zoek naar een infrarood camera die ik op een laptop kan aansluiten en hem zo snachts te laten opnemen.
Het hoeft geen supercamera met geluid te zijn als ie snachts maar duidelijk beeld geeft. Iemand enig idee? het meeste wat ik op internet tegenkom zijn gewoon av camera's en dan moet ik eerst weer een videobewerkingskaart kopen voor de laptop dus dat schiet niet op. En anders zon infrarood webcam van 40 euro maar ik weet niet of dat wel wat is.

alvast bedankt

iRacing Profiel

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 12:49

QuasaR

One ring to rule them all

Ok, stel dat je een webcam hebt waarmee je wel goed beeld krijgt ?
Dan kun je er bij de politie nog niks mee omdat het plaatsen van camera's gericht op de openbare weg bij de wet verboden is. Hou hier rekening mee!

Daddy of 3 :)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
idd das verboden enige wat je kan doen is met mensen af te spreken omstebeurt een nachtwaken te houden dat zou wel werken of een wijk hond ^^

1337

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
QuasaR schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:00:
Dan kun je er bij de politie nog niks mee omdat het plaatsen van camera's gericht op de openbare weg bij de wet verboden is. Hou hier rekening mee!
Niet als gericht is vanaf prive-weg ongeachte de richting naar buiten..

(ff vragen aan agent)

Verwijderd

een beetje goeie camera voor snachts is toch al vrij prijzig.... Sony heeft wel hele goeie dv-camera's die je met usb kunt aansluiten en infrarood (nightshot) geeft erg goed beeld, maar ook dit is beperkt tot een meter of 5. Dit probleem zul je ook met alle webcams hebben...

Verwijderd

Zoeken naar Camera's

Ik heb op het moment 2 Wireless IP camera's liggen, die ik ter klus mocht installeren. Deze zijn kwalitatief ontzettend goed en is te combineren met Software waarmee je kan opnemen. Ze zijn wireless alswel via UTP benaderbaar. :)

Verwijderd

en dan nog,
naar de politie gaan is zowieso al het stomste wat je kunt doen,
want die geven er echt geen ene mallemoer om. Als je mazzel hebt dan rijden ze diezelfde week nog één keertje een rondje om, toevallig door jouw straat. En dat was het dan. En wat je ook te melden had gaat nog net niet door de versnipperaar.
Als je echt wilt dat diegene zijn lesje leert zorg je ervoor dat je hem zelf pakt. Of je huurt er wat jeugd voor in, die dat met liefde en plezier voor je doet voor wat geld.

Wat betreft webcams. mijn camsphere van logitech doet het bij nacht erg goed. Alleen moet het niet pikke donker zijn. Er moet wel een beetje lichtinval zijn, en hij kan alles helder tonen. Ik zou hem echter niet aanschaffen met dit beoogde doel. Je kan beter bij bijv conrad.nl kijken voor wat professionelere camera's met dit doel, die je dan mogelijk als permanente beveiliging kunt gebruiken.

Get that bastard !

• TonCoronel
Tis ook niet echt de bedoeling dat die camera in het zicht komt te hangen he. Maar gewoon ergens in een hoekje binnen. En was nu ook niet echt van plan om naar de politie te gaan maar deze persoon er gewoon even mee te confronteren. Maar zo'n eenvoudige infrarood webcam is dit niks?????

iRacing Profiel

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Silver7 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:10:
[...]

Niet als gericht is vanaf prive-weg ongeachte de richting naar buiten..
Is niet waar, je mag de openbare weg niet filmen ; ook niet vanaf je eigen terein.
(ff vragen aan agent)
Doe dat maar eens, ben nl. wel benieuwd of de loslopende agenten dat weten. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Alle webcams zijn gevoelig voor infrarood licht. Je kan dus gewoon een infrarood schijnwerper kopen (als het goed is wel te krijgen bij conrad ofzo) dat is een ding met een heleboel infrarood leds erin. Of het echt helpt weet ik niet. Je kan ook je auto onder een lantaarnpaal plaatsen ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
Probeer het maar eens in het donker met je logitech webcam en een afstandsbediening! De webcam ziet dan waar je met je afstandsbediening op richt ook 'verlicht'

maar ik betwijfel of je met ene simpele webcam genoeg detail kan vangen om het bij wijze van spreken naar het politiebureau te brengen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over de legaliteit m.b.t. cams:

Iva_Bigone in "Lidl beveiligingscamera"

Is het geen idee om een keer te posten? Bijv. van achter een raam of vanuit een geparkeerde auto.
Als het regelmatig gebeurd is de pakkans groot, en je kan met 'een heterdaadje' en getuigen verder komen bij de juten (aangezien met een cam opnemen niet mag, en dus ook geen toelaatbaar bewijs is).

• TonCoronel
Zoals ik al eerder zei wil ik gewoon een eenvoudige camera neerzetten zodat we zelf weten wie het is. En het posten is een beetje vervelend. het gebeurd elke keer tussen 2 uur snachts en 6 uur sochtends en dan hebben we niet echt zin om op te blijven :P Er moet toch een een camera voor +- 75-100 euro zijn die redelijk snachts kan opnemen???

iRacing Profiel

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik neem aan dat er zoals zo beetje in elk straat in Nederland straat verlichting is???

Als dat het geval is, kan de betere webcam nog best een aardig beeld van bakken. Alleen dan is het niet verstandig met lo-budget webcams te proberen want daar zie je niks mee.

De wat betere/duurdere kunnen bij erg weinig licht nog best goed beeld geven, mischien op internet zoeken naar mensen die ervaring mee hebben???

Ik heb zelf een wat oudere philips to-ucam pro die aan 1 klein 3 watt spaarlampje al genoeg heeft om best goed beeld te geven van me wonen kamer, maar of die goed genoeg is om op straat met de gangbare straatverlichting goed wat te zien weet ik niet. Echter als je je auto parkeerd recht onder een lantaarnpaal zou het wel moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door basb op 11-11-2005 14:14 ]

• TonCoronel
Dat is dus het probleem. Een van de auto's staat dus netjes onder een lantaarn paal maar met de huidige webcam is het een en al ruis en toch te donker. tis een logitech quickcam messenger.

iRacing Profiel

• Silver7
pven schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:
[...]

Is niet waar, je mag de openbare weg niet filmen ; ook niet vanaf je eigen terein.

[...]

Doe dat maar eens, ben nl. wel benieuwd of de loslopende agenten dat weten. ;)
Hoeft niet perse loslopende agent te zijn (dat zie je toch niet op straat behalve op XXX-station) en ze weten toch niet alles....

Maar wie komt er nou achter dat iemand zit te filmen (het is maar voor paaar nachten) en trouwens je loopt ook overal rond met je camera? (voor diegene die dat doen, niet rondlopen bij de vliegtuigen en overheidsgebouwen)

Ontopic:
als je wilt voorkomen dat het weer gebeurt (ik heb geen idee hoe je huis/tuien eruit ziet) dan kun je toch overwegen om een buitenlamp aaan te schaffen die reageert op de beelden..... (normale buitenlamp of FELLE lamp)

Verwijderd

er zit een IR filter in elke digicam, die moet je eruit halen, ook is de optiek niet al te best voor dit soort toepassingen.
Ik heb een digicam omgebouwd met de optiek van een oude (analoge) filmkamera met zoom, kostplaatje ex digicam 5 euro.
En ik kan nu 50 redelijk duidelijk zien wat er met de auto gebeurt.
,

Verwijderd

ik ben in de nacht wakker ( als het mijn auto was ) en het vaker gebeurt ging ik in het donker buiten zitten en wachten dat ik hem kan betrappen

( ik werkt niet dus ik heb tijd zat )

of zet je auto in een andere straat

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Ja of gewoon een 500watt bouwlamp. Zijn niet zo duur, geven wel veel licht af, en zal ze wel even afschrikken. Totdat ze de lamp vernielen. Maar hang dan alsnog een gewone webcam erbij die goed beeld geeft als er maar genoeg licht is ;)

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

s nacht s gewoon met je infra red sniper of wacht gaan staan, nooit meer last van die gasten :9

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• Silver7
Chewy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:29:
Ja of gewoon een 500watt bouwlamp. Zijn niet zo duur, geven wel veel licht af, en zal ze wel even afschrikken. Totdat ze de lamp vernielen. Maar hang dan alsnog een gewone webcam erbij die goed beeld geeft als er maar genoeg licht is ;)
OPLOSSING: 500watt Bouwlampt + webcam

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
nightvision webcam
Webcam tegen diefstal
Webcam die weinig licht nodig heeft
Zoek een webcam ook voor s'nachts
[WEBCAM] Webcam als beveiligingscamera
webcam als beveiliging auto
Inkomend webcam beeld verbeteren

Hier is dus wel wat over te viden op GoT. Deze kan daarmee dicht, helemaal nu het huiskamer reacties uit blijkt te lokken (zie de posts hierboven)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.