Toon posts:

webcam als beveiliging auto

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik nou alwéér een deuk in mn mooie auto hebt door het waarschijnlijk toedoen van spelende kinderen gaat ik nou verdere maatregelen nemen,ik ga dus gewoon constant met een camara mn auto opnemen met de pc zodat ik de volgende keer precies kan zien wie die schade maakt (want nu weet ik dat dus niet)
de webcam komt achter mn raam op het kozijn en kijkt zegmaar naar mn auto

mn auto staat wel in het zicht als ik uit het raam kijk,ik schat 20 meter vanuit mn raam op de 2e naar de auto toe.

nu wou ik dit met een webcam doen en een grote hdd (heb nog een 120gb)

maar wat voor webcam zou ik hiervoor moeten nemen? ik wil alles graag haarscherp op die afstand en het liefst een goede fps,iets van toch wel 20fps denk ik.

en hoe zit het met snacht's?
moet ik dan een ir schijnwerper plaatsen ofzo?

ik kan maar weinig vinden hierover,al helemaal geen voorbeelden hoe de kwaliteit eruit gaat zien

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben niet zo heel erg thuis in webcams (heb er eentje en dar houd het bij op :+ ), maar ik weet wel dat als je er eentje wil hebben die scherp genoeg is om mensen goed te kunnen herkennen, en met een aardige FPS je toch zeker wel aardig wat eurotjes moet neertellen... ook lijkt het me niet een al te strak plan om 's nachts een schijnwerper op je auto te plaatsen.. dan vraag je er om denk ik :P en k geloof dat er genoeg webcams zijn die "nightvision" hebben en dus in het donker kunnen filmen en dat je alles dan groen ziet. Maar k weet niet hoe het dan met de kwaliteit zit..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
dat nightvision klinkt ook wel goed voor als het donker word,bestaat dat dan voor webcams?
en wat eurotjes maakt niet zo heel veel uit,het zou tuurlijk leuk zijn als iemand met een voorbeeld kwam,ik heb nog zelfs een webcam in mn hand gehad :P

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien handiger om je auto in een garage te plaatsen, daarnaast waar maak je je druk om? net of er allemaal kinderen 's nachts buitenspelen die het op jouw auto hebben gemunt? beetje para :?
Overigens is het volgens mij ook niet toegestaan om zomaar personen op film vast te leggen zonder hun toestemming.

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 15-05-2005 19:45 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51

Nakebod

Nope.

IDD, volgens de wet is het verboden om dat zomaar te doen. Geloof wel dat het live streamen toegestaan is, maar volgens mij was dat ook weer beperkt, als je het officieel zou doen.
Dus als je al iets zou opnemen, kan de plisie best zeggen: Onrechtmatig verkregen bewijs.
Dan moet je eerst een bordje bij je auto leggen die zegt dat ze opgenomen worden, dan is alles legaal :P

En als je dan voor een webcam gaat, zorg er dan voor 1 die erg weinig licht nodig heeft, heb zelf hier een oud model Philips ToUcam Pro, en daar was de prijs dan ook redelijk naar, maar snachts heeft dat ding vrij goed beeld.
Je zit alleen met een lage resolutie, en dan niet eens te spreken over de fps, want die is snachts/in het donker echt laag, denk zelfs dat het maar 1 tot 5 fps is.
Misschien dat een normale videocamera dan beter geschikt is, als ze iets hebben als NightShot.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
als ik een garage had gebruikte ik hem wel,even een opsomming van "plotselinge schade" aan mn vorige auto:
antenne afgebroken en een figuurtje erin gevouwen
totaal 6 kleine deukjes aan de linkerkant
kleine krasjes ook aan de zijkant,tot aan de onderlak aan toe
vegen op de auto,waarschijnlijk vaan een zanderige voetbal
spiegel waar een barst in het plastic zit doordat iemand ertegen aangelopen is ofzo.

mn huidige mooiere en nieuwere auto.

linksachter een veeg in de lak,ook op de motorkap en nu weer een deuk,en telkens overdag,en zeer waarschijnlijk door spelende kinderen want die hebben wij hier vaak,gelukkig ken ik ze allemaal wel een beetje want ze wonen ook allemaal hiero.

dus er komt gewoon een wabcam of dat nou is toegestaan of niet,en ik film niet de hele straat maar alleen mn auto

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 23:02
Spike_wolf schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:27:
... ook lijkt het me niet een al te strak plan om 's nachts een schijnwerper op je auto te plaatsen.. dan vraag je er om denk ik :P ...
LOL hij zegt IR schijnwerper (infrarood) dus geen lompe bouwlamp die op zijn auto schijnt :P

[ Voor 4% gewijzigd door GeniusJennis op 15-05-2005 19:58 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

is een beschermhoes niet wat meer voor de hand liggender wel een extra dikke uitvoering dan?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz je woont dus blijkbaar in een aso buurt ;) had ik even niet bij stilgestaan :p
Kan je je auto niet op eigen terein zetten en een hek ervoor plaatsen? of zet je auto gewoon onder stroom >:)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 12:27

Ken.

\m/.([oO]).\m/

n00bs schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:45:
daarnaast waar maak je je druk om?
Jij hebt duidelijk geen auto ?
Er is niets kutter dan je auto aan te treffen met weer een nieuwe deuk of kras door een of andere aap die niet kan parkeren of rijden.

• Spike_wolf
  • Laatst online: 11:15

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

GeniusJennis schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:57:
[...]

LOL hij zegt IR schijnwerper (infrarood) dus geen lompe bouwlamp die op zijn auto schijnt :P
hmmz :/ die letters zal ik wel overheen gelezen hebben dan :/ :+
x KeN x schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:06:
[...]

Er is niets kutter dan je auto aan te treffen met weer een nieuwe deuk of kras door een of andere aap die niet kan parkeren of rijden.
Tja, zo liep ik laatst ook ergens stonden drie jochies naast een auto.. wijst een van die jochies naar een gigantische kras op de auto "is door mijn fiets gekomen" jochies staan te lachen en lopen weg....
Dan denk ik "Bel ff aan bij die gozer dan ofzo...die komt morgen ook buiten en denk "WTF!!!! :o :( :( :( "

Toen k die gassies riep rende ze snel weg.. en k wist ook nie van wie die auto was... :/
Kinderen... soms zou je ze echt willen schoppen..... :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

x KeN x schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:06:
[...]

Het is maar waar je je druk om maakt... zoals ik al eerder zei. Ik vind het allemaal niet zo boeiend, kijk als jij een dikke Porsche koopt om te patsen of een andere dure auto alleen voor de looks en als extensie van jou als persoon... tja dan kan ik mij er wat bij voorstellen, ik zie het totaal anders. Vind andere dingen in het leven belangrijker.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk hier eens. Het zijn redelijk prijzige cams, maar wel het van topkwaliteit. Deze bijvoorbeeld doet ook 's nachts z'n werk. Kost je rond de 1000 euro, weet je wel wie de lolbroek is die je auto overhoop haalt. Je kunt ook een goedkopere cam nemen in combinatie met een krachtige infrarood schijnwerper.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
afgelopen zaterdag was het hier in haarlem weerluilak omdat ze vorig jaar een paar mooie hakenkruisen op de motorkap hadden getekent, dit jaar er maar een cammetje opgezet. Gewoon zo'n standaars logitech express. Vanaf een uur og 22.00 tot 05.30 had ik zwart beeld, maar dan spelen er toch geen kinderen buiten? De framerate was wel slecht ik denk 5 frs. Maar wel redelijk duidelijk, niet al te scherp, maar toch genoeg om ze te herkennen: foto

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Misschien kan je beter een normale camera kopen, die dan direct met firewire aan een capture kaart zetten. Dat heb ik gedaan met een trust beveiligings cameratje voor in een winkeltje, werkt goed, zitten iets van 10 van die LED infrarood dingen op, kan best 20 meter naar achteren kijken. Kostte iets van 100 euro maar deze is wel draadloos. (en 2 camera's :P)

Verwijderd

Topicstarter
of ik neem zoiets als een logitech quikcam 4000? ,alleen heb ik dan geen nachtbeeld,verder zit ik met de load wat het continu opnemen met zich meebrengt.
verder doe ik natuurlijk gewoon mn ding met deze pc,internet maar ook wel eens games,ut2004 enzo

ik denk dat ik mn auto maar in een grote stalen kooi plaats,hoef me nergens meer zorgen over te maken 8)7

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Heel simpel om je toch aan een wet te houden en toch je auto te beschermen. Op je auto plak je een sticker met: Als jij direct of indirect aan mijn wagen zit of in een straal van een meter komt, ga je akkoord met dat ik dit alles opneem.

En dan plaats je gewoon een dv cam(hebben over het algemeen usb en firewire poort en soms bluetooth en nightshot, tenminste die van mij wel). Dan neem je die bengels op en ga je naar hun mammie/pappie toe om dit te melden...

• Carlito
  • Laatst online: 01-12 10:14
Ik heb voor school ooit is ene projectje gedaan om een lokaal te beveiligen..
We gebruikte gewoon een freeware tool, maar weet even de naam niet meer..
Maar er zijn genoeg programma`s te vinden. Zoek even op motion detection en je vindt een hele hoop...

Ik weet dat het bij onze freeware software mogelijk was, om automatisch het ligt aan te passen, en daardoor kon je in de nacht tot nog wel redelijk goed kijken....
Helaas heb je dan natuurlijk geen kleur contrasten...
met een goedkope logitech cam, konden we toen alles redelijk goed beveiligen.
En er worden alleen foto`s gemaakt, als er een beweging gedetecteerd word.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-12 11:59
Mod je Webcam tot IR cam, dat is vrij makkelijk te doen, voor snachts moet je dan een IR lamp monteren :)

Verwijderd

[b][message=23387111,noline]Dan neem je die bengels op en ga je naar hun mammie/pappie toe om dit te melden...
Om schade vergoeding te eisen... mensen moeten eens leren om van andermans spullen af te blijven :/

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:23:
Heel simpel om je toch aan een wet te houden en toch je auto te beschermen. Op je auto plak je een sticker met: Als jij direct of indirect aan mijn wagen zit of in een straal van een meter komt, ga je akkoord met dat ik dit alles opneem.

En dan plaats je gewoon een dv cam(hebben over het algemeen usb en firewire poort en soms bluetooth en nightshot, tenminste die van mij wel). Dan neem je die bengels op en ga je naar hun mammie/pappie toe om dit te melden...
een dv cam?
wat moet ik me daar bij voorstellen?

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:39:
[...]

een dv cam?
wat moet ik me daar bij voorstellen?
een 'normale' camera, waar een bandje in moet.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat zal dan wel wat duurder uitvallen dan een gewone webcam ofzo,of zelfs zo'n sitecom ip camara?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
een dv cam kan je zo'n minibandje indoen ja, maar dat is natuurlijk niet verplicht. Je kan natuurlijk direct opnemen als een webcam op je pc...

Verwijderd

Killing_Calu schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:31:
Ik heb voor school ooit is ene projectje gedaan om een lokaal te beveiligen..
We gebruikte gewoon een freeware tool, maar weet even de naam niet meer..
Maar er zijn genoeg programma`s te vinden. Zoek even op motion detection en je vindt een hele hoop...

Ik weet dat het bij onze freeware software mogelijk was, om automatisch het ligt aan te passen, en daardoor kon je in de nacht tot nog wel redelijk goed kijken....
Helaas heb je dan natuurlijk geen kleur contrasten...
met een goedkope logitech cam, konden we toen alles redelijk goed beveiligen.
En er worden alleen foto`s gemaakt, als er een beweging gedetecteerd word.
Ik heb ook ooit mijn webcam gebruikt voor soort beveiliging, gewoon als testje hoe dat zou werken. Ik gebruikte http://www.coffeecup.com/webcam/, heeft ook motion detecting, dus je kan een alarmpje afspelen als hij bewegingen ziet en je op dat moment achter de pc zit (dan moet je auto natuurlijk niet aan de openbare weg staan :p )
Pagina: 1