[WEBCAM] Webcam als beveiligingscamera

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12 21:07

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik wil het liefst een webcam ipv van een beveiligingscamera. Ik werk in een winkel aangezien het kantoor erg klein is en we hebben al een computer op het kantoor staan en niet nog een tv scherm van een beveiligingscamera erbij willen hebben. Heb ik de vraag of iemand een idee weet of je dit met een webcam kan oplossen. Wat voor soort en welke software heb je er voor nodig.

We willen gewoon graag dat er hele tijd een programma draait waar we af en toe op kunnen kijken. En ipv van de scherm beveiliging willen we de webcam full screen kunnen bekijken.

Heeft iemand een dergelijke soort installatie al eens gemaakt en kan mij tips geven voor de nodige software. En de afstand is een dikke 10 meter als het niet meer is dus ik denk dat USB moeilijk gaat want daar kon je maar 5 of 10 meter mee afleggen staat mij vaag iets van bij.

Alvast bedankt :*)

W3designer.nl

Verwijderd

usb over 10 meter moet wel lukken

er zijn veel freeware webcam programma's die je kunt gebruiken als beveiliging. Zoek maar eens op www.cnet.com naar "webcam" dan zul je veel proggies tegen komen.

Verwijderd

http://download.com.com/3...ecurity+webcam&tg=dl-2001
ik heb wel ooit eens zoiets gedaan, maar was een nogal primitief progsel. bovenstaande link staat vast wel wat tussen

met een goede kabel is usb over 15 meter trouwens geen probleem

edit: tja kaasie, dat dacht ik nou ook. maar je was wel eerder :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:31 ]

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ohw ja dus ik kan waarnschijnlijk USB wel gebruiken. Ik zou wel ff zoeken op www.download.com Welke webcam raden jullie me aan? Als iemand software kent graag of andere tip heeft voor deze opstelling.

W3designer.nl

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14
De standaard software voor de Logitech webcam heeft wel een optie dat hij op gaa nemen als hij beweging detecteerd..

Of wqil je full-time opnemen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is het ook voor 's nachts? vertel eens wat meer over de situatie

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Johnny schreef op 03 april 2003 @ 17:44:
Is het ook voor 's nachts? vertel eens wat meer over de situatie
De winkel is alleen overdag open ik denk dat er over dag met daglicht genoeg licht is maar misschien bij de koopavond ietwat donkerder is. Maar als ik overdag alles maar goed kan zien.
De cam zal ergens op een stelling worden geplaatst om de kasse en misschien de deur in de gaten te houden. Geen last van de zon staan bomen genoeg voor. Ik denk dat dit wel voldoende is of niet qau situatie schets?!

W3designer.nl

Verwijderd

wil je hem niet s'nachts ook gebruiken dan, als beveiliging?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 18:17:
wil je hem niet s'nachts ook gebruiken dan, als beveiliging?
Zo ja, dan is een infrarood schijnwerpertje wel voldoende :)
Pagina: 1