Toon posts:

Inkomend webcam beeld verbeteren

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een webcam beeld dat 's nachts opgenomen is dusdanig wil verbeteren zodat ik in het bijna donker nog wat zie, wat voor programma's kunnen dan real-time de beelden die op mijn scherm staan omzetten met bijvoorbeeld een histogram egalisatie?

't is me namelijk opgevallen dat beelden van webcam die compleet donker zijn als je daar een plaatje van maakt en dat in PaintShopPro met een histogram egalisatie verbeterd dat je dan opeens nog aardig wat ziet! Maar plaatje voor plaatje is natuurlijk niet handig als je in het donker wil kijken, ik wil een programma dat dit real time voor me kan doen, eventueel aan de kant van de computer die het beeld opneemt maar liever aan de kant van de computer die het beeld ontvangt.

Ik heb ook wat dingen gevonden over het gebruik van infrarood licht om webcam beelden in het donker te verlichten, maar ik heb het idee dat dit niet zo erg werkt, tenzij je extreem veel LEDs gebruikt die weer heel warm worden (en voor bewaking dus niet erg geschikt zijn dan want dat valt weer op)

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:06:
Ik heb ook wat dingen gevonden over het gebruik van infrarood licht om webcam beelden in het donker te verlichten, maar ik heb het idee dat dit niet zo erg werkt, tenzij je extreem veel LEDs gebruikt die weer heel warm worden (en voor bewaking dus niet erg geschikt zijn dan want dat valt weer op)
Huh? Jij denkt dat ze zo warm worden dat ze gaan gloeien ofzo? Schijn eerst een met je afstandbediening in je webcam, kijken of hij IR oppikt.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier maar eens: Een IR cam maken van een normale webcam

Op zich dat lensje er uit halen is niet direct nodig, een normale webcam ziet ook al IR maar dan veel minder. Hier staat wat info over het bouwen van een IR schijnwerper, maar dat is me toch wat te weinig effect tov de kosten: GoT Index » Casemodding & Elektronica » [EL]Hoe bouw ik een infrarood schijnwerper?

Dus ik zou liever voor beeldbewerking kiezen dan voor het IR effect, aangezien ik met beeldbewerking al bijna net zoveel zie (zolang er nog maar íets van licht is, maar in onze moderne wereld is dat er eigenlijk altijd wel.

Verwijderd

Topicstarter
't gaat mij niet om opgloeien dat je ze kan zien maar meer dat je ze voelt. Bovendien is het zonde van de energie