Nikon D70(s) - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

D50 heeft volgens mij ook een grotere viewfinder dan de D70s. Verder is de sensor moderner met als gevolg een betere iso-prestatie. Daarentegen heeft hij inderdaad een instelwieltje minder, ik mis hem niet. Heb hem nooit gehad, wil echt heel prima met de D50. Verder is de top-lcd niet verlicht, dat is wel jammer, maar niet erg vaak nodig. Alleen als het helemaal donker is zal je in de viewfinder moeten kijken of in het menu via het lcd-scherm achterop. Dof-preview is niet een functie die ik zou gebruiken, al schiet ik voornamelijk macro, dus dat is niet iets waar je het vanaf moet laten hangen.
Mijn keuze is duidelijk de D50, vanwege betere viewfinder en iso-prestaties, bovendien goedkoper. Samen met de betere lens (18-70) heb je dan een stuk sterker geheel dan de D70s met 18-55.

Een ontspanner afstandsbediening heeft inderdaad vrij weinig nut zonder statief. Heb je die niet, koop dan het remote ding ook niet.

Koop niet teveel accesoires meteen, kijk wat je nodig hebt is een beetje het advies hier :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Nikon D70S + AF-S 18-55mm DX ED Black, e599,00
Sandisk CF 2.0GB, Compact Flash Card Ult e62,00
Nikon CF-D70, Paraattas voor D70/D70s e35,00
Nikon ML-L3, Infrarood Afstandsbediening e25,00
digiCOVER Plus, voor Nikon D70s e10,95
Hama 47029, Li-ion Accu Nikon EN-EL3a e39,00
Totaal e770,95
Kijk of je de D70s niet met de kitlens kan scoren, deze voldoet echt meer dan de 18-55. Als dat niet mogelijk is zou ik denk ik uiteindelijk ook voor de D50 & 18-70 gaan ipv wat je zelf aandraagt. Ik heb er gewoon dik voor gespaard & hoefde gelukkig geen concessies te doen zoals jij.

Voor de rest heb je wat dingen die je weg kan laten of vervangen door andere acc.

-Vergeet Sandisk en kies bv voor Peak/Apacer/PQI/Transcend variant. Ik heb pas geleden Peak 4GB 120x voor 69euro gekocht. Werkt perfect en die 13x speed ga ik niet missen als ik NEF files naar mn pc kopieer.

Klik hier : http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

-Vergeet de Paraattas en koop iets degelijks, zoals iets van Lowepro. Heb zelf de Lowepro EX160 gehad, als je weinig spul hebt voldoet deze meer dan prima. Kost je 5 tot 7euro meer dan de paraattas en dan heb je iets veel beters

-Vergeet de afstandsbediening en haal zon ding (volgens mij van Xiron) bij de Blokker voor een paar euro, scheelt heel erg in de kosten + je kan daarna altijd nog de Nikon variant halen als je hem veel gebruikt.

-Vergeet de Digicover plus, de D70s heeft standaard al een screenprotector (een kapje) meegeleverd. Geen nut om dan nog een extra protector te kopen (indien je de bijgeleverde niet gaat gebruiken).

-Vergeet de Hama accu :) Surf naar http://www.accuplus.nl/ en bestel de extra accu daar. Kost je iets van 13euro (inc verzendkosten) en doet het net zo goed (of beter) als een Hama accu.

My 2 cents :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Wat een reacties!! Harstikke bedankt allemaal, dit stel ik zeer op prijs! Ik ben nog even verder aan het rondneuzen gegaan nu ben ik dit tegen gekomen:

Nikon D70s inclusief:
AF-S DX Zoom-Nikkor ED 18-70 mm lens
Hama UV Filter 67 mm
Sandisk 2Gb geheugenkaart
Lowepro Novo Mini AW cameratas

Dit in totaal voor 830 euro, goede deal?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
MBV schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:53:
paraattas zou ik er niet bij kopen: als je camera daarmee valt gaat hij net zo hard stuk, het voorkomt hooguit het krasje. De D70 voelt sowieso al aan alsof hij en val van 1 meter kan overleven, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd :P. Je kan beter zo'n stoffen tas kopen, zoals de LowePro Nova 2, heb je een stuk meer bescherming.

Accu zou ik niet van Hama kopen, maar ergens op internet voor €10. afstandbediening zou ik er ook niet direct bij kopen, maar dat is een keuze. IMHO heb je er helemaal niks aan zonder statief, dus die zou dan eerst moeten komen ;)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

Prijs ga ik niet voor je beoordelen. De set lijkt me prima, maar ik zou wel een iets grotere tas kopen. Die Nova 2 van mij kan je camera+lens + 2 andere lenzen in proppen, en is niet gek veel groter. Mocht je dan later uitbreiden dan heb je genoeg ruimte voor je rondloop-tas (kitlens, telelens en flitser lijkt me een mooie combi :)) en je kan er nu ook al wat meer in kwijt aan losse troep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Silvermoon
Ziet er goed uit voor een goede prijs :)

Ik was vandaag nog ff op het Neude in Utrecht (3FM glazen huis) en daar was voor het eerst dat ik meer Nikon heb gezien dan Canon (qua dslr) :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

wat betreft mij blijf ik bij Nikon vanaf nu. Sinds enkele weekjes de D70s gekozen boven de 350/400D. Het is mijn eerste dSLR maar voelt wel sollide aan en voelt ook of deze een geruime tijd mee gaat... de 350/400D voelde heel wat goedkoper aan en voor de 2 of 4MP meer hoef je het niet te doen (ik vond iig van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ikzelf vond de 350D te klein. De build van de D70s voelt veel beter aan & hij ligt ook erg lekker in de hand moet ik zeggen. Dat de 350D meer megapixels heeft stoort me niet, 6MP is al erg veel & uiteindelijk ligt het er volgens mij eerder aan wat voor glas je erop hebt :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Nou, die heb ik dus gereserveerd, waarschijnlijk 27 december ga ik hem ophalen!

Allemaal bedankt zover, ik hou jullie nog op de hoogte. En tot ziens in het week opdracht topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Silvermoon schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:52:

Allemaal bedankt zover, ik hou jullie nog op de hoogte. En tot ziens in het week opdracht topic :+
Ik wilde nog even melden dat als er mensen nog een D70S willen aanschaffen na ontvangst van alle kers bonusen :) bij de Makro de D70S in de aanbieding is tussen 27-12-06 en 8-1-07 voor €748,51 incl. 18-70 lens :*)

Tis maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

MiZtraL schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:12:
[...]

Ik wilde nog even melden dat als er mensen nog een D70S willen aanschaffen na ontvangst van alle kers bonusen :) bij de Makro de D70S in de aanbieding is tussen 27-12-06 en 8-1-07 voor €748,51 incl. 18-70 lens :*)

Tis maar dat je het weet.
exclusief btw en dan is het ineens niet zo super meer.
edit: 799 inclusief btw is een hele normale prijs, dus 748.51 ex btw is gewoon duur.

edit2: makro blijkt ook inclusief btw te zijn, dus toch goede aanbieding :P

[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 26-12-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17
De prijs € 748,51 is incl BTW, excl BTW is hij € 629,-

[ Voor 25% gewijzigd door Joove op 26-12-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het blijft een hele scherpe prijs voor een hele goede camera!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Silvermoon schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:52:

en??? :)

• Silvermoon
Jaja, hij is binnen!

Moet zeggen dat ik even de functies allemaal onder knie moet krijgen, maar ik ben bang dat het zo gedaan is. Enige wat ik doe is eigenlijk beetje stoeien met foto's maken (moet eigenlijk nog wat dingen afronden voor me afstudeerstage, maar kom er niet echt aan toe zo). Ach ja, erg leuk speelgoed! Zal eens als ik wat 'beter' ben wat leuke foto's posten.

Allemaal bedankt voor de reacties, echt geweldige camera!

• aramdin
Ik ben inmiddels +-3 maanden bezig en heb nog niet alles 100% onder de knie :) Ik heb nog niet de rust gevonden tijdens het schieten, waardoor je snel dingen vergeet aan te passen ed.

Ik ben benieuwd wat jij uit de camera krijgt!

Instagram / YouTube

• Silvermoon
Nou, ik heb 3 uur aan video liggen waarop ze alles (in het engels) uitleggen, wanneer je het beste voor die functie kan kiezen etc. Is misschien wel makkelijk om te kijken welke functies dit toetsel heeft. Moet zeggen dat hij verbazend snel is!

Ik zal binnenkort wel wat laten zien... of het showcase waardig is zien we dan wel.

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pff heb afgelopen dagen wat geëxperimenteerd met fotograferen in het donker. Dat is en blijft lastig met een 18-50 3.5-5.6 lens, zeker als er bewegende mensen zijn :9. Het scheelde wel veel als ik gewoon op 18mm schoot, zodat diafragma op 3.5 kon blijven.

verschillende dingen geprobeerd. Wel flitsten en later wat bewerken, niet flitsen en de sluitertijd vastzetten met wat overbelichting, spelen met ISO, etc, ik heb van alles geprobeerd. Nu moet ik de (soms bizar slechte) resultaten nog bekijken en onthouden wat de beste instellingen waren.

Het resultaat was nou niet altijd je van het. Zou dat met een lichtsterkere lens een stuk eenvoudiger zijn? Ik bedoel, hoeveel zou je winnen of zou het schelen als je met 2.8 of nog lagere waarde schiet? Heeft iemand nog tips hoe ik zoiets het beste kan aanpakken?

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Lexus! schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:18:
Pff heb afgelopen dagen wat geëxperimenteerd met fotograferen in het donker. Dat is en blijft lastig met een 18-50 3.5-5.6 lens, zeker als er bewegende mensen zijn :9. Het scheelde wel veel als ik gewoon op 18mm schoot, zodat diafragma op 3.5 kon blijven.

verschillende dingen geprobeerd. Wel flitsten en later wat bewerken, niet flitsen en de sluitertijd vastzetten met wat overbelichting, spelen met ISO, etc, ik heb van alles geprobeerd. Nu moet ik de (soms bizar slechte) resultaten nog bekijken en onthouden wat de beste instellingen waren.

Het resultaat was nou niet altijd je van het. Zou dat met een lichtsterkere lens een stuk eenvoudiger zijn? Ik bedoel, hoeveel zou je winnen of zou het schelen als je met 2.8 of nog lagere waarde schiet? Heeft iemand nog tips hoe ik zoiets het beste kan aanpakken?
Toch is er best wat mee te doen,
Probeer de volgende instellingen eens:
diafragma gewoon zo open mogelijk
iso800 (of 400 als je 800 teveel vind ruizen en het echt onacceptabel wordt)
sluitertijd op 1/15 sec (of iets in de buurt, ligt aan je onderwerp)
second curtain flash die compenseert (dus TTL ingesteld), liefst bouncen, maar geloof niet dat je een externe flits hebt.

Voor mensen fotografie in een cafe ofzo zou dit best een beetje moeten werken, verder hierna gewoon zelf prutsen tot een goed resultaat.

• ForrestX

ForrestX

nomad85 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:28:
[...]

Toch is er best wat mee te doen,
Probeer de volgende instellingen eens:
diafragma gewoon zo open mogelijk
iso800 (of 400 als je 800 teveel vind ruizen en het echt onacceptabel wordt)
sluitertijd op 1/15 sec (of iets in de buurt, ligt aan je onderwerp)
second curtain flash die compenseert (dus TTL ingesteld), liefst bouncen, maar geloof niet dat je een externe flits hebt.

Voor mensen fotografie in een cafe ofzo zou dit best een beetje moeten werken, verder hierna gewoon zelf prutsen tot een goed resultaat.
bij 1/15 blijven de mensen bewogen op de foto komen toch? Of je hand trilt..althans..dat is bij mij zo..ik moet bij 1/15 een statief gebruiken wil ik een scherpe foto krijgen met stilstaande onderwerpen...laat staan bij mensen!

Je kunt ook uitkijken naar een andere lens met VR zoals de Nikon 18-200 DX VRII :9~ ..schijnt 4 stops te schelen!! (heb zelf helaas nog geen ervaringen hiermee...) maar ebn wel in het bezit van een mooie SB 800 die mijn reddende engel is zo nu en dan...

Misschien kun je beter met deze vraag in het Het grote Nikonmount-objectieven-topic V4.0 terecht...

[ Voor 4% gewijzigd door ForrestX op 28-12-2006 16:49 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
ForrestX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:48:
[...]

bij 1/15 blijven de mensen bewogen op de foto komen toch? Of je hand trilt..althans..dat is bij mij zo..ik moet bij 1/15 een statief gebruiken wil ik een scherpe foto krijgen met stilstaande onderwerpen...laat staan bij mensen!

Je kunt ook uitkijken naar een andere lens met VR zoals de Nikon 18-200 DX VRII :9~ ..schijnt 4 stops te schelen!! (heb zelf helaas nog geen ervaringen hiermee...) maar ebn wel in het bezit van een mooie SB 800 die mijn reddende engel is zo nu en dan...

Misschien kun je beter met deze vraag in het Het grote Nikonmount-objectieven-topic V4.0 terecht...
Met rear curtain zullen die bewogen mensen wel meevallen ;) en een VR lens helpt ook níets tegen bewegende onderwerpen.

• MBV

MBV

Ik heb het van de zomer uitgeprobeerd: met mijn 50mm f/1.4 lens op ISO800 met 1/15, kreeg ik ngo een scherpe foto in het donker. Enige verlichting was wat straatlantarens 50 meter verderop (niet genoeg om kleuren te zien) en wat tuinfakkels op 5 meter afstand. Was wel wat onderbelicht, maar je zag op de foto bijna net zoveel als met het blote oog :Y)
Buiten in het donker, op een weg die met straatlantarens wordt verlicht, werkt ook nog prima (qua hoeveelheid). De kleurtemperatuur is natuurlijk wel om te huilen, maar om even een indicatie te geven :)

• ForrestX

ForrestX

RedXraD schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:50:
[...]

Met rear curtain zullen die bewogen mensen wel meevallen ;) en een VR lens helpt ook níets tegen bewegende onderwerpen.
uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollycd
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10-2022
Wat te doen met eventuele garantie verlenging van 2 jaar

kosten 70,-
2 gratis service beurten
2 jaar langer garantie
bij geen gebruik 70,- retour

Wat is wijs ?? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ollycd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:51:

kosten 70,-
2 gratis service beurten
2 jaar langer garantie

Waarom niet? Als je er geen gebruik van maakt, krijg je die 70 euro terug. Mocht je er wel gebruik van maken, heb je twee gratis service beurten en twee jaar langer garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Goede deal idd, waar kan je dat regelen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17:50
ollycd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:51:

kosten 70,-
2 gratis service beurten
2 jaar langer garantie

Ik ben er normaal gesproken geen voorstander van maar heb het bij de D70 wel gedaan. Laat nu mijn D70 onvrijwillig op de grond terecht komen. Alles netjes gerepareerd... Dus mijn advies DOEN!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Foka zeker? Let heel goed op dat je die servicebeurten niet vergeet, dat is namelijk het kleine lettertje. Iedereen vergeet dat, dus zet het in je agenda enzo ;)

En was valschade niet uitgesloten ofzo :?

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 06-01-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Ik heb het gevoel dat de lichtmeter van mijn D70 langzaam naar de knoppen aan het gaan is :(. Gewoon binnenshuis, kijkend door de zoeker zie ik in P-mode bijvoorbeeld de boel binnen een paar seconde een paar keer op en neer springen van 1/200+f/13 tot 1/30+f/4 en weer terug? Iemand al eens meegemaakt?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Garyu schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:55:
Ik heb het gevoel dat de lichtmeter van mijn D70 langzaam naar de knoppen aan het gaan is :(. Gewoon binnenshuis, kijkend door de zoeker zie ik in P-mode bijvoorbeeld de boel binnen een paar seconde een paar keer op en neer springen van 1/200+f/13 tot 1/30+f/4 en weer terug? Iemand al eens meegemaakt?
veel contrast door licht? Gebruik je hard licht binnenshuis? De lichtmeter meet maar op een zeer klein vlak he.. En als je hem op de A stand zet.. fluctueert die dan nog steeds met de sluitertijd zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

als jij spotmeting aan hebt staan lijkt me dat niet heel onlogisch. Zet hem eens op statief en op matrix metering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ohja, dat dacht ik wel opgeschreven te hebben, maar matrix-metering dus uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Nou daar komt ie dan!

Het heeft even geduurt maar ik heb er een paar geschoten. Verwacht er niet teveel van... ik ben immers nog maar een beginner, ik heb wel graag commentaar! Ik weet dat er in sommige foto's een kleine reflectie van een raam zit, ik stond namelijk op de 4e verdieping bij iemand en toevallig had ik me camera mee. Dus vandaar deze foto's.

1#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0034.jpg

2#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0020.jpg

3#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0016.jpg

4#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0015.jpg

5#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0012.jpg

6#
http://i120.photobucket.c...4_geknipt_staturation.jpg

7#
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0003.jpg

In ieder geval al bedankt!

En more to come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
nomad85 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

firmware erover heen en je hebt het meeste al van de D70s, alleen het schermpje bijvoorbeeld zal er niet door groeien :)
Ik heb sinds vandaag een D70s. Daar staat Firmware versie 1.0 in. Hoef ik dan niet naar de 2.0 te gaan zoals de D70 gebruikers zonder de S???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

m.theloosen schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:05:
[...]

Ik heb sinds vandaag een D70s. Daar staat Firmware versie 1.0 in. Hoef ik dan niet naar de 2.0 te gaan zoals de D70 gebruikers zonder de S???
Bij mijn weten is er (nog) geen nieuwe firmware voor de D70s en heb je idd dus nog gewoon versie 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Nu ben ik redelijk wat aan het experimenteren met de camera alleen kan ik op de pc niet de iso waarde aflezen. Volgens mij kan dit alleen als je de iso zelf instelt. Klopt dit? Ook staat er als ik geflitst heb naas flitsmodus helemaal niks. Weten jullie hoe ik meer informatie bij de foto kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
m.theloosen schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:32:
Nu ben ik redelijk wat aan het experimenteren met de camera alleen kan ik op de pc niet de iso waarde aflezen. Volgens mij kan dit alleen als je de iso zelf instelt. Klopt dit? Ook staat er als ik geflitst heb naas flitsmodus helemaal niks. Weten jullie hoe ik meer informatie bij de foto kan krijgen?
Hoe bekijk je het nu dan?
Als het goed is staat alles bij je foto>rechter muisknop>properties>summary>advanced.

Overigens, bij een camera (oudere nikon) die ik vaak gebruik staat dat er ook als het door de camera ingesteld wordt. Hoe dit bij de D70 is weet ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 31-01-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.theloosen schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:32:
Ik heb het ook dat je het niet bij eigenschappen van de foto ziet. (ligt aan Nikon(of de D70s :P), heb ik ergens in een post van iemand hier gelezen)
Maar met de software die je erbij hebt gekregen(als het goed is) PictureProject. Kan je al die informatie wel zien. Echt uitgeprobeerd heb ik dat programma nog niet maar ik kon in ieder geval alle gegevens lezen.
Er zijn ook andere programma's voor die geloof ik ergens in dit topic of verouderde wel ronddwalen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 20:38
ACDSEE laat gewoon de ISO zien, net als PictureProject, maar in Paint Shop Pro staat weer 'onbekend'...raar weggezet in die Exif hoor door Nikon...

[ Voor 53% gewijzigd door WaterFire op 01-02-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Na wat oefenen ben ik even gaan poolen en dit was het resultaat.
http://nmgen.nl/poolen

Graag wat reacties. Foto 50 en 53 op Iso 1000 en de rest op 800. Wat vinden jullie van de ruisvorming?

Alles met de standaard 18-70 kitlens.

[ Voor 16% gewijzigd door m.theloosen op 03-02-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wil je inhoudelijke reacties of? Tip: als je je ruis goed wil weghalen raad ik het gebruik van NoiseNinja aan, download ook de profielen voor de D70 op de website van hen.

Werkt erg goed!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluitertijden mogen nog wel wat korter, want ik zie eea aan bewegingsonscherpte. Daarnaast moet je even kritisch kijken naar hoe recht je foto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
1. Ik heb vandaag wat foto's gemaakt in Nijmegen maar ik vind sommige foto's wel wat donker lijken terwijl de zon vandaag scheen. Als ik de exposure +0.3 zet of + 1 zien de foto's er soms een stuk beter uit bij de D70S. Hebben jullie daar ook last van?

2. Wat doen jullie met de whitebalans buiten met mooi weer. Zetten jullie hem op de zon stand of op de auto waarde. Ik heb namelijk ook deze week op een donkere dag foto's gemaakt. Met auto stand waren ze bijv een stuk blauwer dan met de wolken stand. Dit lijkt allemaal het tegenovergestelde van de Olympus sp500uz die ik had waarbij de auto stand altijd het beste was kwa kleur. Wat vinden jullie hiervan bij de D70s?

[ Voor 46% gewijzigd door m.theloosen op 03-02-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

m.theloosen schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:54:
1. Ik heb vandaag wat foto's gemaakt in Nijmegen maar ik vind sommige foto's wel wat donker lijken terwijl de zon vandaag scheen. Als ik de exposure +0.3 zet of + 1 zien de foto's er soms een stuk beter uit bij de D70S. Hebben jullie daar ook last van?

2. Wat doen jullie met de whitebalans buiten met mooi weer. Zetten jullie hem op de zon stand of op de auto waarde. Ik heb namelijk ook deze week op een donkere dag foto's gemaakt. Met auto stand waren ze bijv een stuk blauwer dan met de wolken stand. Dit lijkt allemaal het tegenovergestelde van de Olympus sp500uz die ik had waarbij de auto stand altijd het beste was kwa kleur. Wat vinden jullie hiervan bij de D70s?
bij punt 1.:

kun je misschien 2 voorbeelden ter vergelijking posten? In welke modus schiet je? Welke lichtmetingmetode? Veel tegenlicht?...

Het lijkt erop dat je camera onderbelicht en dus meer licht ziet dan er eigenlijk is. Om dit te compenseren zal de camnera het diafragma kleiner (hogere waarde) instellen en een snellere sluitertijd waardoor je foto er donkerder uitkomt. Door de exosurevalue naar +0.3 or 1.0 te zetten overrule je dit en maak je kunstmatig de foto weer lichter..

kom niet helemaal lekker uit mijn woorden denk ik, maar ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13
Laat daar eens wat voorbeelden van zien? Het komt waarschijnlijk door de metering-mode die je gebruikt. Bij bijvoorbeeld matrixmeting probeert de camera een zo evenwichtig lichtbeeld te behalen. Zijn er een aantal felle delen in beeld door een flink schijnende zon, dan kan het best zijn dat de camera daar voor overcompenseert en de foto in z'n geheel te donker wordt. Iedere camera heeft daar last van. Het is gewoon iets om rekening mee te houden tijdens het fotograferen, en direct te compenseren indien nodig :)
Witbalans staat altijd op auto. Ik schiet alles RAW (behalve als de foto's direct moeten worden doorgeschoven naar een opdrachtgever) en pas eventueel achteraf de witbalans nog aan als de camera er naast zit. Het schermpje is mij te klein om dat on-site te kunnen beoordelen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Wat voorbeelden:

Http://nmgen.nl/test/1.jpg
Http://nmgen.nl/test/2.jpg
Http://nmgen.nl/test/3.jpg
Http://nmgen.nl/test/4.jpg

Http://nmgen.nl/test/5.jpg 0EV
Http://nmgen.nl/test/6.jpg +0.3EV
Http://nmgen.nl/test/7.jpg +1.0EV

Bij de laatste 3 zie je het verschil het best. Foto 7 vond ik het natuurlijkst lijken kwa lichthoeveelheid.
Let niet op de vlekjes want die zaten er later niet meer op. Vond het ook al vage vlekjes.
De laatste 3 heb ik dus met verschillende EV's geschoten. Dit zijn de originele dus download ze maar even.

Wat vinden jullie verder van de beeld kwaliteit? Ik heb deze camera namelijk gekocht als de laatste die in de schap stond. Nu is de zaak wel te vertrouwen maar je weet het nooit. Ze zeiden dat hij gewoon daar als model stond en dat er geen foto's meegemaakt zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door m.theloosen op 03-02-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

WaterFire schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:33:
ACDSEE laat gewoon de ISO zien, net als PictureProject, maar in Paint Shop Pro staat weer 'onbekend'...raar weggezet in die Exif hoor door Nikon...
Yup, staat allemaal in de maker-note, wat een eigen formaat is. Heb ik voor mijn website ook mee zitten te klooien.

1. D70 is erg conservatief qua lichtmeting, hij zit er liever ietsje onder dan erboven.
2. Nikon heeft slechte witbalans, mijn D70 is 10x slechter dan mijn Canon S60. Gewoon alles in RAW schieten op zonnig (of welke stand dan ook) en achteraf goed zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Over punt 2, ik schiet in NEF, witbalans kan je dus achteraf nog aanpassen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

m.theloosen schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:57:
Wat voorbeelden:

Http://nmgen.nl/test/1.jpg
Http://nmgen.nl/test/2.jpg
Http://nmgen.nl/test/3.jpg
Http://nmgen.nl/test/4.jpg

Http://nmgen.nl/test/5.jpg 0EV
Http://nmgen.nl/test/6.jpg +0.3EV
Http://nmgen.nl/test/7.jpg +1.0EV

Bij de laatste 3 zie je het verschil het best. Foto 7 vond ik het natuurlijkst lijken kwa lichthoeveelheid.
Let niet op de vlekjes want die zaten er later niet meer op. Vond het ook al vage vlekjes.
De laatste 3 heb ik dus met verschillende EV's geschoten. Dit zijn de originele dus download ze maar even.

Wat vinden jullie verder van de beeld kwaliteit? Ik heb deze camera namelijk gekocht als de laatste die in de schap stond. Nu is de zaak wel te vertrouwen maar je weet het nooit. Ze zeiden dat hij gewoon daar als model stond en dat er geen foto's meegemaakt zijn.
lijkt idd wel witbalans kwestie hier, of lichtmeting op de (witte)brug (spotmeting gebruikt???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Nee geen spotmeting. 3dMatrix meting. Maar goed ik heb nu thuis van een schilderij wat foto's gemaakt in NEF formaat. Ik wilde eens bekijken hoe ik dus de witbalans kon aanpassen. Met welk programma doen jullie dit? Met picture project wat erbij zit kan je wel wat aanpassen maar niet meer dan dat je een .jpg daar importeert. Is dit adobe photoshop of zijn er ook andere betere en misschien makkelijkere programma's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

RawShooter werk ik wel vaak mee, werkt wel lekker. Met PictureProject kan je als het goed is dezelfde aanpassingen doen, maar dan zonder dat de kwaliteit verloren gaat: normaal krijg je bij wit-balans correcties een kleiner aantal kleuren, en meer JPEG-artifacts, met NEF niet. En ruis is ook minder met NEF als je achteraf 1-2 stops hoger zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Sandisk Extreme III 2gb kaartje.
Maar wanneer ik deze in mijn Nikon D70s steek krijg ik een fout melding, er staat
[SHA] op het kleine LCDtje.
En wanneer ik probeer te formatteren staat er even FOR, maar daarna komt deze melding terug.
Wat moet ik hiermee doen? Is de geheugenkaart kapot, of ligt het ergens anders aan?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

probeer het eens op een card-reader van een computer, dan weet je het :)
En wat is SHA volgens de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHA volgens de handleiding is dat de kaart niet compatibel is.
Echter een paar bladzijdes eerder staat dat deze kaart wél compatibel is.

In de computer gaat de kaart perfect, maar mijn 'oud' 256MB kaartje werkt nog altijd perfect in de camera, enkel deze 2GB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik denk dat hij stuk is. Ga er eens mee terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt ofzo, misschien kunnen ze je daar helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chiquita, als je zoals MBV aanbeveelt, terug naar de winkel gaat. Hoor ik graag de uitkomst.
Ik wilde namelijk een zelfde kaartje aanschaffen. Overigens werkt de Extreme III 1gb gewoon perfect dus zou me niet kunnen indenken dat een 2gb problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

het formaat zal het probleem niet zijn. ik schiet met m'n d70 al een tijdje op een 2gb pqi 150x.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Paar Foto's van vandaag. Ik wilde met de sneeuw eens kijken wat er zou gebeuren als ik F/10 zou gebruiken en 15 sec sluitertijd.

Heb bij de laatste de helderheid wat aangepast. Misschien is de eerste iets overbelicht maar van de andere kant zie je bij de 2e het dak van de toren niet zo goed meer.
Beide ietsjes verscherpt.

http://nmgen.nl/test/8.jpg
http://nmgen.nl/test/9.jpg

http://nmgen.nl/test/10.jpg
Deze vond ik zelf mooi. Staat in onze huiskamer met 3 spotjes eronder.

[ Voor 20% gewijzigd door m.theloosen op 09-02-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je zou de witbalans op lamplicht moeten zetten, of achteraf corrigeren. Nu zijn ze zo sterk gekleurd dat er geen wit meer in de foto is. Een beetje gekleurd mag wel, maar je moet het wel naar 'normaal' corrigeren: dat doen je hersenen in die situatie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Kan ik die nu nog compenseren? Ik heb deze foto's in NEF gemaakt. Toch zie ik in Picture Project dat hij in NEF ook een bepaalde witbalans instelling meeneemt. Ik zie geen optie in Picutre Project om de witbalans te veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door m.theloosen op 09-02-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan pak je RawShooter, Photoshop of welk ander programma dan ook wat met NEF om kan gaan. PictureProject crashte bij mij altijd direct, dus daar kan ik je niks over uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Hebben jullie ervaring met Whitebalans filters die je voor je lens kan zetten? Als het goed is bereik je daardoor de realistische kleuren van dat moment. In het blad ZOOM waren ze erg tevreden over. Ik weet niet of dit voor de D70 ook handig is? Met photoshop kun je denk ik toch niet de echte witbalans van die dag bereiken. Thuis weet je nooit precies hoe de kleuren op dat moment waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bij digitaal is zo'n filter echt dikke onzin. Met een D70 kan je zelfs 'on the spot' de witbalans corrigeren (witbalans-knopje indrukken en het voorste wieltje draaien) dus om daar filters voor mee te slepen is IMHO stierepoep.
In Photoshop zijn zelfs dezelfde filters terug te vinden als je ook op je lens kan schroeven, dus zonder analoge film lijkt het mij zinloos om dat soort filters te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hrm, het zit er nog steeds in. Binnen, buiten, maakt niet uit. De lichtmeter is helemaal gek geworden. Elke derde foto ongeveer is praktisch zwart omdat ie zo enorm onderbelicht is.

Ih heb van alles uitgeprobeerd (matrix metering e.d., kijken of het bij verschillende brandpuntsafstanden optreedt), maar niets.

Ik dacht in eerste instantie aan wat stof of iets dergelijk op de licht-sensor, maar dan zou er eerder het tegenovergesteld moeten gebeuren, namelijk dat de camera denkt dat het "te donker" is, en dus foto's overbelichten. Ik kan nu voortaan wel op M foto's gaan maken (binnen niet eens zo'n probleem), maar over twee weken in Athene wil ik eigenlijk toch wel een werkende camera ter beschikking hebben :(.

Nog andere ideeën, of toch maar ter reparatie aanbieden (hopelijk niet te duur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2 weken naar Athene? Ik ben bang dat je dat niet gaat redden met ter reparatie aanbieden. Zo ver ik weet heeft Nikon nog steeds een aardige wachtperiode voor reparaties staan.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om Nikon eens te bellen en te vragen hoe lang zij denken dat het gaat duren en wat het zou kunnen kosten. Wellicht dat het dan een beter idee is om een nieuwe (of bijna nieuwe) camera te kopen. (Die 2 weken is vooral de bottleneck.)

Sorry voor het slechte nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

stom vraagje misschien: waarom heb je 1,5 maand gewachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:44:
stom vraagje misschien: waarom heb je 1,5 maand gewachten?
Heb de afgelopen zes weken vrijwel voortdurend gereisd en de D70 thuis laten liggen.. :). Afgelopen weekend weer uit de kast gehaald voor een shoot, en me weer mateloos geïrriteerd. Dus ik denk, ik meld het hier nog even. Wie weet dat er nu wel iemand een oplossing weet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Van 10cm hoog op een houten bureau laten vallen? :+
arm bureau, daar zit dan echt een deuk in :P

[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 27-02-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:54:
Van 10cm hoog op een houten bureau laten vallen? :+
arm bureau, daar zit dan echt een deuk in :P
Hrm, zou ik -kunnen- proberen. Ik denk er nog even over na 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Garyu schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:51:
[...]

Heb de afgelopen zes weken vrijwel voortdurend gereisd en de D70 thuis laten liggen.. :). Afgelopen weekend weer uit de kast gehaald voor een shoot, en me weer mateloos geïrriteerd. Dus ik denk, ik meld het hier nog even. Wie weet dat er nu wel iemand een oplossing weet O-)
de oplossing is imo naar Nikon te gaan en de camera ter reparatie aan te bieden.
Kan je nu al bijna met zekerheid zeggen dat het lichtmeetcircuit naar de barrebiesjes is. Ik had namelijk hetzelfde probleem. Grote kans dat jouw camera er binnenkort helemaal de brui aan geeft en enkel en alleen het CF lampje gaat knipperen als je de camera aanzet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

YellowCube schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:10:
[...]

de oplossing is imo naar Nikon te gaan en de camera ter reparatie aan te bieden.
Kan je nu al bijna met zekerheid zeggen dat het lichtmeetcircuit naar de barrebiesjes is. Ik had namelijk hetzelfde probleem. Grote kans dat jouw camera er binnenkort helemaal de brui aan geeft en enkel en alleen het CF lampje gaat knipperen als je de camera aanzet.
Damn :(. Wat heeft dat geintje jou gekost als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

niets. Viel binnen de garantie.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Garyu schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:57:

..
Nog andere ideeën, of toch maar ter reparatie aanbieden (hopelijk niet te duur)?
Doe es een reset van je body volgens het boekje? Kijken of dat wat oplevert. Zo niet, reparatie idd.

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 27-02-2007 17:03 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Garyu schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Damn :(. Wat heeft dat geintje jou gekost als ik vragen mag?
Dat was toch een bekend probleem bij Nikon D70, wat ook in het nieuws is geweest? Daar hadden ze dan langer garantie op :)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 27-02-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Idd, bij mij ook gratis vervangen ondanks dat de camera al 2,5 jaar oud was. Ben de camera wel ruim 9 weken kwijt geweest.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Dat was toch een bekend probleem bij Nikon D70, wat ook in het nieuws is geweest? Daar hadden ze dan langer garantie op :)
Ik had al op internet gezocht, maar kon dit nergens vinden. Ik zal het sowieso moeten laten repareren, ik vind een lichtmeter toch wel handig 8)7.

Heb je hier een of andere bron voor toevallig waarmee ik naar de reparatiemensen toe kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

RedXraD schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:49:
[...]

Dat staat inderdaad in de exif, als je irfanview met de exif plugin hebt kan je het uitlezen, dan staat het bij exif-offset, deze reset zichzelf ook niet naar 0 na 9999 foto's, i.t.t. de nummering van de jpg's.

Dus gewoon even fotootje maken met het apparaat en uitlezen op een eigen laptop oid :) wel zorgen dat je zélf de foto maakt en uitleest met exif, op die manier kan er niet mee geprutst worden :)
Totdat je de firmware flashed ;) Dan begint ie volgens mij weer bij nul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Garyu schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Ik had al op internet gezocht, maar kon dit nergens vinden. Ik zal het sowieso moeten laten repareren, ik vind een lichtmeter toch wel handig 8)7.

Heb je hier een of andere bron voor toevallig waarmee ik naar de reparatiemensen toe kan?
zoeken is toch zooooo moeilijk :P

"was ook op de frontpage geweest" => http://tweakers.net/searc...07&Sortering=Tijd&x=0&y=0
=> nieuws: Nikon: Soms problemen met D70, D2H en F55 camera's

Oh sorry, ik had er niet bij gezet dat het op de FP was geweest. Naja, daar begin je toch met zoeken naar digitale nieuwsberichten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

wizl schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:00:
[...]

Totdat je de firmware flashed ;) Dan begint ie volgens mij weer bij nul!
Niet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Heb effe gechecked, maar mijn ExifOffset staat nu op 216. Dat aantal komt redelijk overeen met het aantal foto's na de update. Helemaal onderaan in het lijstje staat: Total pictures: 6126, dat is het totaal volgens mij. En wordt dus niet gereset met een FW-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
d70 actie @ MM:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/1/producten_trends/foto_video/specials/nikond70/nikd70actie.jpg

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon EOS 350D zijn ze ook al aan het opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MBV schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:45:
[...]

zoeken is toch zooooo moeilijk :P

"was ook op de frontpage geweest" => http://tweakers.net/searc...07&Sortering=Tijd&x=0&y=0
=> nieuws: Nikon: Soms problemen met D70, D2H en F55 camera's

Oh sorry, ik had er niet bij gezet dat het op de FP was geweest. Naja, daar begin je toch met zoeken naar digitale nieuwsberichten? O-)
:> Zoeken is een kunst ;)

Edit: hrm, dit is toch niet helemaal hetzelfde (dit had ik al gevonden). Mijn camera doet het nog wel, alleen mijn lichtmeting niet meer :(. Maar goed, hij ligt nou bij de Foto Krca. Hopelijk is hun service beter dan die van INCA, maar verhalen op internet beloven niet veel goeds qua wachttijden en kosten. Eerst maar eens hun onderzoek afwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 26-03-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn 18-70 had wat last van backfocus op m'n D200. Ik had die 18-70 samen gekocht in een kit met m'n D70. Dus ik de handel retour gebracht bij mijn fotoboer; Hafo. Kreeg ik vandaag een telefoontje retour dat m'n D70 last had van backfocus 8)7. Hafo melde ook al dat ze het al tegen de jongens van Nikon hadden gezegd dat het waarschijnlijk de 18-70 was, maar meer konden ze er niet van maken. Dan zou m'n D200 ook retour moeten. Yeah right, die kan ik nu echt niet missen :(.

Ondertussen al wel weer € 150,- armer met daarnaast iets van € 70,- onderzoekskosten :(. Dus ik hoop echt dat ze het juist gefixed hebben! Anders breng ik zelf even een bezoekje aan ze....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
D50's lagen er voor 499,- Ik heb die Tamron heel even in handen gehad van een mede cursist. Lijkt best aardig alleen je merkt al heel snel dat 't licht toch door een lange pijp en een hoop glas moet, leek mij niet echt een heel handige lens.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Wijnands schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:09:
D50's lagen er voor 499,- Ik heb die Tamron heel even in handen gehad van een mede cursist. Lijkt best aardig alleen je merkt al heel snel dat 't licht toch door een lange pijp en een hoop glas moet, leek mij niet echt een heel handige lens.
Heb je 70-200 VR wel eens gezien? veeeeee langere pijp en veel meer glas in meer groepen. En toch is het een haarscherpe pro-lens. Ik vind je argument een tikje mank gaan ;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Waarschijinlijk is de diameter van die 70-200VR ook een stukje groter ;)

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 26-03-2007 23:44 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:00:
Mijn 18-70 had wat last van backfocus op m'n D200. Ik had die 18-70 samen gekocht in een kit met m'n D70. Dus ik de handel retour gebracht bij mijn fotoboer; Hafo. Kreeg ik vandaag een telefoontje retour dat m'n D70 last had van backfocus 8)7. Hafo melde ook al dat ze het al tegen de jongens van Nikon hadden gezegd dat het waarschijnlijk de 18-70 was, maar meer konden ze er niet van maken. Dan zou m'n D200 ook retour moeten. Yeah right, die kan ik nu echt niet missen :(.

Ondertussen al wel weer € 150,- armer met daarnaast iets van € 70,- onderzoekskosten :(. Dus ik hoop echt dat ze het juist gefixed hebben! Anders breng ik zelf even een bezoekje aan ze....
Mijn 18-70 had ook last van backfocus, hier kwam ik 2 weken voordat m'n garantieperiode afliep achter. Iets van anderhalve week later kreeg ik hem terug en hij deed het stukke beter. Blijkbaar hadden hier en daar ook de schroefjes water strakker aan gedraaid, want de zoomring ging ook wat strakker. :)
Misschien moet je toch je D200 even goed onderzoeken. Als je twijfeld en hij valt nog binnen de garantie, dan zou ik hem toch even na laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Wat een geldklopperij dat CCD-reinigen :( Sinds gisteren heb ik een vervelend 'stofje' op mijn CCD. Ik dus naar de lokale photoshop om zo'n blaasbalgje ding te kopen (daar kun je niet al te hardnekkige stofjes volgens de handleiding prima mee verwijderen). Ik denk, laat ik nog even vragen of de winkel hem misschien niet voor me wil reinigen. Die hebben waarschijnlijk een of andere stofvrije kast waarin ze mijn D70'je even kunnen schoonmaken. 50 EURO wilde hij er voor hebben :+ Dus ik zeg. Ik vind het absurd. Heel verhaal over ik weet niet waar ik aan begin met mijn blaasbalgje. Klusje voor de specialisten (hoop gegniffel van de wachtende klanten achter me :) ) Probeert ie me nog een of andere perslucht/zuig installatie van 69 EURO aan te smeren voor als ik het dan toch zelf wil doen 8)7 Ben uiteindelijk vertrokken met zo'n Rocket Air setje voor 15 EURO. Ongelooflijk. Had eigenlijk moeten zeggen: '50 EURO, ik hoef geen nieuwe camera :O '

Lang verhaal kort. Thuisgekomen, spiegeltje omhoog, 2x zachtjes van onder in de body geblazen, stofje op de tafel gevallen. Klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

hehe Schoonmaken stelt idd weinig voor, eerst had ik ook zoiets van "owh jee..." maar na een paar keer viel het echt mee :). gewoon een perslucht bussie voor die paar keer dat je er een stofje op hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Neeeeee .. geen perslucht! Daar zit olie en andere rommel in, als dat op je CCD komt ben je echt de sjaak.

RocketAir is nog het beste, wil het daar niet mee weg kun je een SensorSwab gebruiken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhm, je hebt ook schone perslucht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik laat 't m'n vrouw doen, kleinere vingers, betere ogen, stuk meer geduld met priegelwerk. Gewoon met de rocketblower. Zal de spiegel vast niet brandschoon zijn maar ik schiet eigenlijk nooit boven f8-f11 en ik zie niets.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Arfman schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:45:
Neeeeee .. geen perslucht! Daar zit olie en andere rommel in, als dat op je CCD komt ben je echt de sjaak.

RocketAir is nog het beste, wil het daar niet mee weg kun je een SensorSwab gebruiken.
ik bedoel ook een spuitbusje die er voor is gemaakt :P Air-Duster gebruik ik... is echt schoon geen vet/olie resten enzo. Maar verkomen is toch beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Weet je ook waar voor die spuitbusjes gemaakt zijn? (ook die van grean clean/air duster)

Het "schoon" spuiten van bijvoorbeeld een computer. Dus het weg blazen van enorme hopen stof waar je normaal niet/moeilijk bij kan. En daar zijn ze schoon genoeg voor. Of dat voor het schoonmaken van een camera (waar je wel elk klein beetje residue of vuiligheid ziet) ook geld is nog maar de vraag.

http://www.green-clean.at/index.php?id=41&L=1

Heb je wel eens zo'n spuitbusje op z'n kop gehouden en er dan mee gespoten (niet op handen of andere lichaamsdelen doen) er komt dan vloeibare lucht uit (verdampt heel snel ---> erg koud). Doe dat dus ook niet in je camera.

Weet je wat trouwens wel erg goed schijnt te werken: een voetpomp voor luchtbedden. Heeft net iets meer punch dan zo'n air rocket.

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 31-03-2007 11:39 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

martijn_tje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:31:
Weet je ook waar voor die spuitbusjes gemaakt zijn? (ook die van grean clean/air duster)

Het "schoon" spuiten van bijvoorbeeld een computer. Dus het weg blazen van enorme hopen stof waar je normaal niet/moeilijk bij kan. En daar zijn ze schoon genoeg voor. Of dat voor het schoonmaken van een camera (waar je wel elk klein beetje residue of vuiligheid ziet) ook geld is nog maar de vraag.

http://www.green-clean.at/index.php?id=41&L=1

Heb je wel eens zo'n spuitbusje op z'n kop gehouden en er dan mee gespoten (niet op handen of andere lichaamsdelen doen) er komt dan vloeibare lucht uit (verdampt heel snel ---> erg koud). Doe dat dus ook niet in je camera.

Weet je wat trouwens wel erg goed schijnt te werken: een voetpomp voor luchtbedden. Heeft net iets meer punch dan zo'n air rocket.
met als nadeel dat het redelijk grote rotzooi kan lanceren vanuit die grote balg. Rotzooi daarin (wat best kan na een dagje strand, een dagje wat dan ook) blaast hij ook met gemak over je sensor.
Zoiets zou ik echt alleen doen als ik hem NET gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:16:
Ik laat 't m'n vrouw doen, kleinere vingers, betere ogen, stuk meer geduld met priegelwerk. Gewoon met de rocketblower. Zal de spiegel vast niet brandschoon zijn maar ik schiet eigenlijk nooit boven f8-f11 en ik zie niets.
Als je spiegel niet helemaal schoon is merk je het toch niet op je foto's want die klapt toch weg..

Alleen door al dat heen en weer geklap heb je natuurlijk wel de kans dat de stofdeeltjes van je spiegel naar je sensor vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

mag ik hiernaar x-posten mbt stofjes op desensor en het schoonmaken daarvan? Het is een heel topic daaraan gewijdt met toevallig een recente vraag van mij daarin die nog onbeantwoord is...

ForrestX in "stofjes op sensor?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Mensen ik heb een vraag over de aanbieding bij de Mediamarkt.

De D70s BODY kost 480 ongeveer.

Ik heb vorige week de D40 gekocht, voor 499 (met kitlens).

Mijn vraag, de D70s BODY is toch zeker BETER dan de D40 body? Maar de prijs is bijna hetzelfde (prijs kitlens is ongeveer 50 euro denk ik van mijn D40?)

Op internet kost de D70s body zo'n 200 euro duurder???

Kan iemand me adviseren? Ik zou hem op zich nog om kunnen ruilen en voor die kunnen gaan (moet ik dan wel morgen beslissen.)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mosselmaniac schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:34:
Mensen ik heb een vraag over de aanbieding bij de Mediamarkt.

De D70s BODY kost 480 ongeveer.

Ik heb vorige week de D40 gekocht, voor 499 (met kitlens).

Mijn vraag, de D70s BODY is toch zeker BETER dan de D40 body? Maar de prijs is bijna hetzelfde (prijs kitlens is ongeveer 50 euro denk ik van mijn D40?)

Op internet kost de D70s body zo'n 200 euro duurder???

Kan iemand me adviseren? Ik zou hem op zich nog om kunnen ruilen en voor die kunnen gaan (moet ik dan wel morgen beslissen.)

Alvast bedankt.
Is gewoon een heel ander apparaat. De D40 is veel nieuwer, heeft beter focussysteem, groter scherm, stuk betere ruisprestaties en een stuk kleiner. Ook gebruiksvriendelijker.
Hij mist daarentegen: CLS (creative lighting system, draadloos flitser aansturen), autofocusmotor, Dof preview, 2e instelwieltje, top-lcd, en zo nog wat dingen.

Het is een hoger model, maar wel 1 die ruim 3 jaar oud is. Techniek staat niet stil. Het is niet beter of slechter, maar gewoon een keuze.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste