D50 heeft volgens mij ook een grotere viewfinder dan de D70s. Verder is de sensor moderner met als gevolg een betere iso-prestatie. Daarentegen heeft hij inderdaad een instelwieltje minder, ik mis hem niet. Heb hem nooit gehad, wil echt heel prima met de D50. Verder is de top-lcd niet verlicht, dat is wel jammer, maar niet erg vaak nodig. Alleen als het helemaal donker is zal je in de viewfinder moeten kijken of in het menu via het lcd-scherm achterop. Dof-preview is niet een functie die ik zou gebruiken, al schiet ik voornamelijk macro, dus dat is niet iets waar je het vanaf moet laten hangen.
Mijn keuze is duidelijk de D50, vanwege betere viewfinder en iso-prestaties, bovendien goedkoper. Samen met de betere lens (18-70) heb je dan een stuk sterker geheel dan de D70s met 18-55.
Een ontspanner afstandsbediening heeft inderdaad vrij weinig nut zonder statief. Heb je die niet, koop dan het remote ding ook niet.
Koop niet teveel accesoires meteen, kijk wat je nodig hebt is een beetje het advies hier
Mijn keuze is duidelijk de D50, vanwege betere viewfinder en iso-prestaties, bovendien goedkoper. Samen met de betere lens (18-70) heb je dan een stuk sterker geheel dan de D70s met 18-55.
Een ontspanner afstandsbediening heeft inderdaad vrij weinig nut zonder statief. Heb je die niet, koop dan het remote ding ook niet.
Koop niet teveel accesoires meteen, kijk wat je nodig hebt is een beetje het advies hier