Inderdaad, zo werkt hetcurry684 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:32:
[...]
Beetje de Guide knop misbruik kon je er gewoon uit en via de blades een andere demo selecteren
Verwijderd
Finwe schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:11:
[...]
Die samsung? 1200 euro voor een 32 inch. Heb em staan thuis, super-dingetje
offtopic:
Dit was de LE32R41B of niet?
Dit was de LE32R41B of niet?
offtopic:
Hmmm of de LE32R51B (die heb ik iig), ik weet nooit zo goed het verschil tussen die twee (volgens mij alleen design)
Hmmm of de LE32R51B (die heb ik iig), ik weet nooit zo goed het verschil tussen die twee (volgens mij alleen design)
Verwijderd
Finwe schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:48:
[...]
offtopic:
offtopic:
klopt, die zwarte punt naar beneden dacht ik. Mooi ding iig.
klopt, die zwarte punt naar beneden dacht ik. Mooi ding iig.
Dat is juist het hele idee, dat je op ieder willekeurig moment met de Guide button naar de blades kunt, daar is het hele ding voorTheVisionMaster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:40:
[...]
Inderdaad, zo werkt hetlol maar ik hoop dus dat dat ook in de final releases van de games zit
zou wel vet zijn
whehehe
Misschien deed ik iets foutTheVisionMaster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:14:
[...]
Hmm...ik kon er gewoon uit met Quit. Gewoon paar keer B button indrukkenlol
Overigens zou het wel vet zijn als die optie ook in de volledige games aanwezig zou zijn zodat je neit elke keer je xbox hoeft te resetten als je een andere game wilt spelen of als je naar je Blades/Dashboard wilt gaan
[ Voor 12% gewijzigd door dEADkIRK op 11-11-2005 10:59 ]
Verschil tussen R41 en R51 is Contrast dat anders is.
De versie zonder die punt is de M51 en deze is zeer beperkt leverbaar.
is ook sneller 8ms t.o.v. de R serie
hij is er ook om je 360 aan tezettencurry684 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:53:
[...]
Dat is juist het hele idee, dat je op ieder willekeurig moment met de Guide button naar de blades kunt, daar is het hele ding voor
Das ook wel slim zeg, het digitale signaal van de xbox eerst lekker analoog maken, en vervolgens weer digitaal. Ik denk dat het ook wel in 1x naar DVI moet kunnen.Digitizers schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:03:
[...]
Kun je dan niet zo'n dingetje gebruiken??
[afbeelding]
Vandaag ff op de XB360 gespeeld bij The Entertainer in Zwolle.
Eerst Kameo gedaan.Leuk spelletje, maar om nou te spreken van topper, nee. Daarvoor is het te simpel uitgewerkt. En ik vond die schans waar je als balletje tegenop moet boosten wel heel erg lame overgenomen van Metroid Prime. En als je het dan overneemt doe het dan goed, want dat ronddraaien duurt een eeuw. Verder vond ik de graphics wel super, heel sfeervol. Maar het enige jammere is dat je 60% van wat gebeurd nieteens ziet. Beetje verspilde kracht op sommige momenten imo. Maar als je het ziet
Daarna CoD2 gedaan. Daarbij vielen me de graphics toch eigenlijk wel tegen. Het kan nog veel beter als je kijkt naar Kameo. Dit kan ook makkelijk op de PC. Beetje een te duidelijke PC port waar door de tijddruk te weinig aandacht aan is besteed.
Daarna nog wat filmpjes gekeken. Maar die kende ik al wel van wat ik heb gedownload.
Nou wordt het wachten op de echt goede games.
Eerst Kameo gedaan.Leuk spelletje, maar om nou te spreken van topper, nee. Daarvoor is het te simpel uitgewerkt. En ik vond die schans waar je als balletje tegenop moet boosten wel heel erg lame overgenomen van Metroid Prime. En als je het dan overneemt doe het dan goed, want dat ronddraaien duurt een eeuw. Verder vond ik de graphics wel super, heel sfeervol. Maar het enige jammere is dat je 60% van wat gebeurd nieteens ziet. Beetje verspilde kracht op sommige momenten imo. Maar als je het ziet
Daarna CoD2 gedaan. Daarbij vielen me de graphics toch eigenlijk wel tegen. Het kan nog veel beter als je kijkt naar Kameo. Dit kan ook makkelijk op de PC. Beetje een te duidelijke PC port waar door de tijddruk te weinig aandacht aan is besteed.
Daarna nog wat filmpjes gekeken. Maar die kende ik al wel van wat ik heb gedownload.
Nou wordt het wachten op de echt goede games.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Net zoals de huidige Xbox met modchip, dat je met 4 knoppen tegelijk ingedruk (L-trigger / R-trigger, Back, Black) terug naar de dashboard kan, om vervolgens een ander spel van je HDD te ladenTheVisionMaster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:14:
[...]
Hmm...ik kon er gewoon uit met Quit. Gewoon paar keer B button indrukkenlol
Overigens zou het wel vet zijn als die optie ook in de volledige games aanwezig zou zijn zodat je neit elke keer je xbox hoeft te resetten als je een andere game wilt spelen of als je naar je Blades/Dashboard wilt gaan
[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 11-11-2005 13:14 ]
Lol daar ben ik dus gisteren ook geweest.... heb je btw King Kong niet gespeeld, zag er echt goed uit...Vanitas schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:07:
Vandaag ff op de XB360 gespeeld bij The Entertainer in Zwolle.
Ik eerst vragen van 'hey heb je de 360 al?' zegt die man 'nee...wel balen zou hem 14 dagen geleden al krijgen'.
Staan we nog wat te praten, komt er opeens een kerel binnen 'Ik kom een XBOX 360 brengen'. Ik was wel blij, was toch semi-speciaal naar the Entertainer gekomen om te kunnen spelen
Maar goed....ik vond CoD wel goed btw, maar dat komt omdat me pc niet echt SUPERheftig is
De filmpjes kende ik ook allemaal al, alleen was die van PGR3 wel van betere kwaliteit dan de versie die ik op mijn pc heb staan
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2005 13:16 ]
King Kong heb ik niet gespeeld nee. Volgens mij was dat toch gewoon een filmpje? Of heb ik nou niet goed op zitten letten. Achja. Volgende week kom ik er vast weer.TheVisionMaster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:14:
[...]
Lol daar ben ik dus gisteren ook geweest.... heb je btw King Kong niet gespeeld, zag er echt goed uit...
Ik eerst vragen van 'hey heb je de 360 al?' zegt die man 'nee...wel balen zou hem 14 dagen geleden al krijgen'.
Staan we nog wat te praten, komt er opeens een kerel binnen 'Ik kom een XBOX 360 brengen'. Ik was wel blij, was toch semi-speciaal naar the Entertainer gekomen om te kunnen spelen![]()
Maar goed....ik vond CoD wel goed btw, maar dat komt omdat me pc niet echt SUPERheftig is![]()
De filmpjes kende ik ook allemaal al, alleen was die van PGR3 wel van betere kwaliteit dan de versie die ik op mijn pc heb staan
Ik had daarna nog wel een discussie gehad met de verkoper. Was ook wel leuk
Ik vond de controller trouwens wel goed. Enkel zit dat ding zo strak vast, dus moet ik de controller op zo'n manier vasthouden dat de bovenste schouderknoppen (hoe heten die dingen nu eigenlijk?) haast niet indrukbaar zijn (lees: makkelijk berijkbaar).
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Het contrast is volgens mij bij beiden hetzelfde hoor, 3.000:1, bij de R41 en R51, overigens ook de M51. Daar is wel de ms wat lager bij de laatste. Andere volgens mij rond de 12 ms. In de praktijk volgens mij weinig verschilstar-saber schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:07:
Verschil tussen R41 en R51 is Contrast dat anders is.
Waar denk je dat die Guideknop voor is, zo exact in het midden buiten het bereik van alle andere knoppen zodat je 'm niet per ongeluk kunt indrukken tijdens het gamenBruT@LysT schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:12:
[...]
Net zoals de huidige Xbox met modchip, dat je met 4 knoppen tegelijk ingedruk (L-trigger / R-trigger, Back, Black) terug naar de dashboard kan, om vervolgens een ander spel van je HDD te laden, werkt erg handig en is een makkelijke combo, die je tijdens het spelen echt nooit per ongeluk zou uitvoeren. Dat lijkt mij ook wel erg handig als ze dat met deze xbox360 standaard ook doen, maar dan met een andere key-combo ofzo...

Ik zit te twijfelen tussen PGR3 en need for speed most wanted. Eerst ging ik zeker voor PGR3, maar ik heb vanmiddag een demo op de pc gespeeld van nfspmw maar die is toch wel uber vet. Ik vond underground al vet, maar de persuits evaids zijn echt vet.
Dus ik denk dat ik nfspmw ga aanschaffen, alleen ik hoor hier verder bijna niemand over
Zijn er mensen die NFSPMW gaan kopen?
Dus ik denk dat ik nfspmw ga aanschaffen, alleen ik hoor hier verder bijna niemand over
[ Voor 6% gewijzigd door Xander84 op 11-11-2005 14:44 ]
Vandaag voor het eerst de Xbox 360 in actie gezien
Heel ff maar het zag er echt heeeel netjes uit (CoD2). Ik had liever een spel als PGR 3 gezien maar ja die zie ik 2 december dan wel want ik heb ook nog een pre-orderkit te weten scoren
Zeer happy nu, en kan niet meer wachten tot 2december (nou ja 3 want dan is het weekend
)
Mijn launch games worden btw: PGR 3 en Amped 3. Ook wil ik denk ik Ghost Recon 3 gaan kopen (als die uit is) in plaats van Perfect Dark, maar ik kijk eerst nog wel even de kat uit de boom...
Zeer happy nu, en kan niet meer wachten tot 2december (nou ja 3 want dan is het weekend
Mijn launch games worden btw: PGR 3 en Amped 3. Ook wil ik denk ik Ghost Recon 3 gaan kopen (als die uit is) in plaats van Perfect Dark, maar ik kijk eerst nog wel even de kat uit de boom...
Verwijderd
Ja idd NFS Most Wanted lijkt me een veel betere gameplay te hebben dan PGR3. Vond PGR2 ook maar matigjes. Het lijkt wel of iedereen alleen maar zit te kicken op die fotomode van PGR3Xander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:53:
Ik zit te twijfelen tussen PGR3 en need for speed most wanted. Eerst ging ik zeker voor PGR3, maar ik heb vanmiddag een demo op de pc gespeeld van nfspmw maar die is toch wel uber vet. Ik vond underground al vet, maar de persuits evaids zijn echt vet.
NFSpmw is zeker een cool spel maar qua graphics is er niets "next gen" aan op de resolutie na dan, nothing we havent seen before... PGR3 is daarentegen wel echt een stap vooruit qua graphics.. next gen worthy zeg maar..Xander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:53:
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Ik zit ook aan een xbox 360 te gaan, weet alleen nog niet welk(pakket) ik moet nemen. Ik ga hem waarschijnlijk aansluiten op mijn 19 inch tft en op mijn surroundset. Dus volgens mij kan ik dan af met het core pakket. Ik weet niet of er standaard een dvi kabel aansluit mogelijkheid is of meegleverd wordt. Anders zou ik hem eventueel op mijn avermedia tvbox9 kunnen aansluiten maar dat is dan weer niet digitaal (Volgens mij).
Ik neem aan wanneer ik 1280x720 ga draaien dat dit fullscreen kan op mijn tft monitor ?
Hoe lang kan een controller mee zonder opladen ? Want het zou een beetje lullig zijn als je na 2 uur moet stoppen met gamen om je controller op te laden
.
Hoe lang denken jullie dat de console prijs gehandhaaft blijft ? Misschien is het anders wel de moeite waard om te wachten met kopen totdat die in prijs zakt. Aan de andere kant zolang er geen concurrentie is waarom zou je verlagen.
Ik neem aan wanneer ik 1280x720 ga draaien dat dit fullscreen kan op mijn tft monitor ?
Hoe lang kan een controller mee zonder opladen ? Want het zou een beetje lullig zijn als je na 2 uur moet stoppen met gamen om je controller op te laden
Hoe lang denken jullie dat de console prijs gehandhaaft blijft ? Misschien is het anders wel de moeite waard om te wachten met kopen totdat die in prijs zakt. Aan de andere kant zolang er geen concurrentie is waarom zou je verlagen.
Verwijderd
Het is maar waar je meer waarde aan hecht, langere speelbaarheid of mooiere graphics. Natuurlijk zal PGR3 ook lang speelbaar zijn maar ik denk persoonlijk ook dat er meer te doen is met NFS.dadj schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:36:
[...]
NFSpmw is zeker een cool spel maar qua graphics is er niets "next gen" aan op de resolutie na dan, nothing we havent seen before... PGR3 is daarentegen wel echt een stap vooruit qua graphics.. next gen worthy zeg maar..
Verwijderd
Ligt eraan wat je wilt:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:41:
Ik zit ook aan een xbox 360 te gaan, weet alleen nog niet welk(pakket) ik moet nemen. Ik ga hem waarschijnlijk aansluiten op mijn 19 inch tft en op mijn surroundset. Dus volgens mij kan ik dan af met het core pakket. Ik weet niet of er standaard een dvi kabel aansluit mogelijkheid is of meegleverd wordt. Anders zou ik hem eventueel op mijn avermedia tvbox9 kunnen aansluiten maar dat is dan weer niet digitaal (Volgens mij).
Hoe lang kan een controller mee zonder opladen ? Want het zou een beetje lullig zijn als je na 2 uur moet stoppen met gamen om je controller op te laden.
1. Direct alle mogelijkheden van de 360 gebruiken: heb je wel wat aan die HD van 20 GB
2. 100 Euro besparen en later wellicht los een HD kopen die wat groter is dan 20 GB
Prijs idd totdat er concurrentie is zal die niet verlaagd worden mag je aannemen. Als Sony de PS3 duurder in de markt gaat zetten (wat niet onwaarschijnlijk is) dan de 360 (dus bijv. 500 Euro ipv 400 voor de 360), dan zal deze ook niet -veel- in prijs gaan zakken. Hoe dichter in de buurt/op zelfde niveau, dan kun je ervan uitgaan dat MS om Sony een doodsteek te geven de console prijs naar beneden gaat brengen. Net zoals je nu eens in de zoveel tijd een verlaging van de gewone XBOX en PS2 hebt gezien. Als de Revolution dan nog eens ergens achteraan komt hobbelen worden die klappen alleen maar groter.
Dus tja wat wil je. Sony zegt PS3 rond voorjaar/lente 2006. Ik denk dat ze wel weer vertragingen krijgen en dat het eerder 2007 zal worden. Dus wat wil je: een jaar wachten of langer, dan wel nu gamen. De prijs zal in een jaar of 1,5 jaar echt niet meer zakken dan 50 tot 75 Euro lager worden neem ik aan. Als je 'em echt wilt, nu kopen dus. Ik heb bijna 3 jaar geleden een XBOX gekocht met diverse extra's voor 200 Euro (2 games, 1 DVD film en een afstandsbediening DVD etc.), nu kost een core systeem met 1 controller en verder geen extra's nog steeds rond de 150 Euro. Is te weinig vanaf gegaan om 'em ervoor te laten liggen lijkt me
dat staat op de xbox site.. ik dacht iets van 30 uur ofzo? enhet word aangegeven door de xbox zelf wanneer je batterijen leeg zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:41:
Hoe lang kan een controller mee zonder opladen ? Want het zou een beetje lullig zijn als je na 2 uur moet stoppen met gamen om je controller op te laden.
verder koop ik pgr3. ik heb iets van 500 a 600 uur in pgr2 zitten en de nfs undergroudns was ik zo doorheen en ook veels te arcade..
edit: het is zelfs 40 uur met die controller en een bereik van 9 meter..
http://www.xbox.com:80/nl...box360wirelesscontroller/
[ Voor 12% gewijzigd door Xun op 11-11-2005 15:01 ]
Best lang denk ik. Zoals gezegd duurt het nog ff voordat de PS3 komt, verder zal de PS3 duurder zijn dan de 360 en de prijs van de 360 is nu al zo laag dat MS er niks of bijna niks verdient op de verkoop van een console. Dus zal wel 1 tot 2 jaar duren voordat er echte prijsverlagingen gaan komen.Hoe lang denken jullie dat de console prijs gehandhaaft blijft ? Misschien is het anders wel de moeite waard om te wachten met kopen totdat die in prijs zakt. Aan de andere kant zolang er geen concurrentie is waarom zou je verlagen.
Verwijderd
Het maakt MS ook niet uit of ze wat winnen of verliezen op de console (binnen een bepaalde bandbreedte natuurlijk, ze kunnen het ding niet gratis weggeven, er zal een bijdrage aan de kosten moeten zijn). Ze willen er zoveel mogelijk afzetten om daarna de winst te pakken op zoveel mogelijk verkoop van gamesXander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:
[...]
Best lang denk ik. Zoals gezegd duurt het nog ff voordat de PS3 komt, verder zal de PS3 duurder zijn dan de 360 en de prijs van de 360 is nu al zo laag dat MS er niks of bijna niks verdient op de verkoop van een console. Dus zal wel 1 tot 2 jaar duren voordat er echte prijsverlagingen gaan komen.
PS3 wordt waarschijnlijk 400 euro. Maar het kan inderdaad nog wel even duren voordat dta ding in nederland te koop is.Xander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:
[...]
Best lang denk ik. Zoals gezegd duurt het nog ff voordat de PS3 komt, verder zal de PS3 duurder zijn dan de 360 en de prijs van de 360 is nu al zo laag dat MS er niks of bijna niks verdient op de verkoop van een console. Dus zal wel 1 tot 2 jaar duren voordat er echte prijsverlagingen gaan komen.
PSN: Shiver23
De prognose is dat MS op dit moment $75 per verkochte console afschrijft. Verder gelooft geen enkele analyst dat er voor de feestdagen van 2006 een PS3 buiten Japan te krijgen zal zijn, als het ze al lukt om in mei/juni in Japan wel te lanceren.Xander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:
[...]
Verwijderd
En waar heb je die wijsheid vandaan, dat het ding 400 Euro zou gaan kosten. Dat verwacht je omdat de 360 ook zoveel kostShiver23 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:38:
[...]
PS3 wordt waarschijnlijk 400 euro. Maar het kan inderdaad nog wel even duren voordat dta ding in nederland te koop is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:51 ]
Verwijderd
verschillende bronnen melden datVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:50:
[...]
En waar heb je die wijsheid vandaan, dat het ding 400 Euro zou gaan kosten. Dat verwacht je omdat de 360 ook zoveel kost
http://us.gizmodo.com/gad...ls-guts-on-ps3-135536.php
Directeur van Sony heeft laatst een en ander verteld.
Voor meer info, kijk anders hier even.
Het Grote PS3 Topic
Directeur van Sony heeft laatst een en ander verteld.
Voor meer info, kijk anders hier even.
Het Grote PS3 Topic
"Bronnen" zijn vrijwel altijd anonieme posters op onbekende forums, of iemand wiens broer's zuster de nicht van de opa van de developers zoon kent.
Bullcrap dus.
Edit: en dat stukje hierboven geloof ik helemaal niet, 300/400 dollar is echt onmogelijk tenzij sony zichzelf failliet wil laten verklaren.
Bullcrap dus.
Edit: en dat stukje hierboven geloof ik helemaal niet, 300/400 dollar is echt onmogelijk tenzij sony zichzelf failliet wil laten verklaren.
[ Voor 34% gewijzigd door Collaborator op 11-11-2005 16:41 ]
This space is occupied
NFS:MW ga ik sowieso kopen; pre-order staat al sinds dat bekend werd dat ie leverbaar is op launchday.Xander84 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:53:
Heb gisteren nog even wat zitten graven in PGR3. Zoals sommigen in dit topic zeggen: de graphics zien er zo goed uit en dat ik eigenlijk ook mijn grootste motivatie om PGR3 te kopen. Verder kwam ik tegen dat de ConeChallenge (waar ik eerder info over vroeg) een stuk makkelijker wordt; je krijgt namelijk ook Kudos voor het strakke rijden en niet meer speciaal het overdreven debiele slingeren en slippen uit PGR2.
Dus, tja, ik moet nog even wat dingen afwegen maar waarschijnlijk komt PGR3 ook bij mijn 360 op 2 december.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat je Kudos krijgt voor strak rijden betekend niet dat het makkelijker word in de cone challeges...MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:46:
[...]
NFS:MW ga ik sowieso kopen; pre-order staat al sinds dat bekend werd dat ie leverbaar is op launchday.
Heb gisteren nog even wat zitten graven in PGR3. Zoals sommigen in dit topic zeggen: de graphics zien er zo goed uit en dat ik eigenlijk ook mijn grootste motivatie om PGR3 te kopen. Verder kwam ik tegen dat de ConeChallenge (waar ik eerder info over vroeg) een stuk makkelijker wordt; je krijgt namelijk ook Kudos voor het strakke rijden en niet meer speciaal het overdreven debiele slingeren en slippen uit PGR2.
Dus, tja, ik moet nog even wat dingen afwegen maar waarschijnlijk komt PGR3 ook bij mijn 360 op 2 december.
Verwijderd
Sony is echt niet achterlijk, als ze zien dat de ps3 goed verkoopt zullen ze hem niet in prijs laten zakken. Komen ze er echter achter dat dat wel het geval is zullen ze dit natuurlijk wel doen. Iig sneller als gepland dan. In het begin zullen ze de ps fanboys gewoon het volle bedrag laten betalen of de 'early adoptors'. Om zo winst te pakken en later als de x360 daadwerkelijk lager is in prijs wanneer de ps3 gelaunched wordt, zullen ze op hetzelfde prijsniveau gaan zitten. Om de casual gamer te trekken waarbij het geld een belangrijkere rol speelt als de console zelf. Net zoals nu met de ps2 en xbox al het geval is. Dit is allemaal wat ik denk en berust niet op feitenVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:57:
[...]
Ligt eraan wat je wilt:
1. Direct alle mogelijkheden van de 360 gebruiken: heb je wel wat aan die HD van 20 GB
2. 100 Euro besparen en later wellicht los een HD kopen die wat groter is dan 20 GB
Prijs idd totdat er concurrentie is zal die niet verlaagd worden mag je aannemen. Als Sony de PS3 duurder in de markt gaat zetten (wat niet onwaarschijnlijk is) dan de 360 (dus bijv. 500 Euro ipv 400 voor de 360), dan zal deze ook niet -veel- in prijs gaan zakken. Hoe dichter in de buurt/op zelfde niveau, dan kun je ervan uitgaan dat MS om Sony een doodsteek te geven de console prijs naar beneden gaat brengen. Net zoals je nu eens in de zoveel tijd een verlaging van de gewone XBOX en PS2 hebt gezien. Als de Revolution dan nog eens ergens achteraan komt hobbelen worden die klappen alleen maar groter.
Dus tja wat wil je. Sony zegt PS3 rond voorjaar/lente 2006. Ik denk dat ze wel weer vertragingen krijgen en dat het eerder 2007 zal worden. Dus wat wil je: een jaar wachten of langer, dan wel nu gamen. De prijs zal in een jaar of 1,5 jaar echt niet meer zakken dan 50 tot 75 Euro lager worden neem ik aan. Als je 'em echt wilt, nu kopen dus. Ik heb bijna 3 jaar geleden een XBOX gekocht met diverse extra's voor 200 Euro (2 games, 1 DVD film en een afstandsbediening DVD etc.), nu kost een core systeem met 1 controller en verder geen extra's nog steeds rond de 150 Euro. Is te weinig vanaf gegaan om 'em ervoor te laten liggen lijkt me
Als jij PGR3 helemaal gaat uitspelen denk ik dat je daar veel langer mee bezig bent als NFSMW, ervanuit gaande dat hij net zolang wordt als de NFSU serie. Met pgr2 duurde het iig een behoorlijk tijdje. Daarnaast neem je PGR3 voor het online aspect en nfsmw meer voor de single player. PGR daar heb je skills voor nodig, je gaat online om die te vergelijken met andere spelers. Ik weet zeker dat je daar veel meer lol aan beleefd. Als tegen kanten aan beuken en het gas diep ingedrukt houden, tenminste het werkt minder in je nadeel als bij pgr3. Maar jah dat is mijn mening.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:43:
[...]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht, langere speelbaarheid of mooiere graphics. Natuurlijk zal PGR3 ook lang speelbaar zijn maar ik denk persoonlijk ook dat er meer te doen is met NFS.
Maar goed nu oordeel jij ook uit je eigen bron, je weet nog niet eens hoeveel de ps3 gaat kosten. Misschien heeft sony de strategie om de winst later terug te pakken icm de winst die ze maken op spellen.TheEvilCuber schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:38:
"Bronnen" zijn vrijwel altijd anonieme posters op onbekende forums, of iemand wiens broer's zuster de nicht van de opa van de developers zoon kent.
Bullcrap dus.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:53 ]
Kweenie, maar in PGR2 kon je zo strak rijden als je maar wilde op de cone-challenges; no way dat je op een gegeven moment nog aan de punten kwam als je niet elk bochtje ff je banden liet piepen ofzo.Xun schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:49:
[...]
Dat je Kudos krijgt voor strak rijden betekend niet dat het makkelijker word in de cone challeges...
Besides; ik regel wel even een dealtje met mijn leverancier dat PGR3 even wordt uitgeleend.
Verwijderd
Ik had het ook over het laten zakken van de prijs van de 360 door de evt. concurrentie van de komende PS3Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:50:
[...]
Sony is echt niet achterlijk, als ze zien dat de ps3 goed verkoopt zullen ze hem niet in prijs laten zakken. Komen ze er echter achter dat dat wel het geval is zullen ze dit natuurlijk wel doen. Iig sneller als gepland dan. In het begin zullen ze de ps fanboys gewoon het volle bedrag laten betalen of de 'early adoptors'. Om zo winst te pakken en later als de x360 daadwerkelijk lager is in prijs wanneer de ps3 gelaunched wordt, zullen ze op hetzelfde prijsniveau gaan zitten. Om de casual gamer te trekken waarbij het geld een belangrijkere rol speelt als de console zelf. Net zoals nu met de ps2 en xbox al het geval is. Dit is allemaal wat ik denk en berust niet op feiten![]()
[...]
Als jij PGR3 helemaal gaat uitspelen denk ik dat je daar veel langer mee bezig bent als NFSMW, ervanuit gaande dat hij net zolang wordt als de NFSU serie. Met pgr2 duurde het iig een behoorlijk tijdje. Daarnaast neem je PGR3 voor het online aspect en nfsmw meer voor de single player. PGR daar heb je skills voor nodig, je gaat online om die te vergelijken met andere spelers. Ik weet zeker dat je daar veel meer lol aan beleefd. Als tegen kanten aan beuken en het gas diep ingedrukt houden, tenminste het werkt minder in je nadeel als bij pgr3. Maar jah dat is mijn mening.
[...]
Maar goed nu oordeel jij ook uit je eigen bron, je weet nog niet eens hoeveel de ps3 gaat kosten. Misschien heeft sony de strategie om de winst later terug te pakken icm de winst die ze maken op spellen.
Ik oordeel enkel op basis van het feit dat de PS3 duurdere hardware gaat krijgen, waaronder de Blue Ray disc, en minder kan subsidiëren in de hardware dan Microsoft bij de 360, puur omdat de financiële situatie van MS een stuk beter is dan die van Sony.
Dus ik oordeel op basis van een aantal feiten ten aanzien van duurdere zaken, dan wel minder budget, jij roept dat het ding 400 Euro gaat worden zonder verdere onderbouwing
Merrill Lynch has released a new breakdown of next generation hardware component costs suggesting that Xbox 360 "could be selling at half the price of PS3 in the latter half of 2006." Full stats breakdown inside...
ImageThe report puts a positive spin on Microsoft's future with Xbox 360 versus Sony's PS3. It includes estimated breakdown of hardware costs by component and shipping predictions. Particular emphasis on the manufacturing costs of each console has been paid in this report. Some of the highlights include:
"…The PS3 will not only be significantly more costly than Xbox 360 at launch, but will continue to operate at a cost disadvantage for several years. … We think that the Xbox 360 could be selling at half the price of PS3 in the latter half of 2006."
"…Our analysis indicates that Microsoft has a significant advantage in terms of cost. Taking Sony's weakened financial condition and Microsoft's deep pockets into consideration, we conclude that Microsoft's Xbox 360 should emerge as the early winner in the next round of the game console wars."
"Competitive pricing [for Microsoft] could hurt margins for Microsoft in the near term, but we think that Microsoft has the potential to exit 2006 with an installed base of 10 million units, with all that implies for more profitable software sales for 2007."
The report also states that ATI (GPU provider), Infineon (memory provider) and Marvel (licensed Microsoft to make an MMOG) could all benefit from an early lead on Xbox 360.
On the cost of goods side, Merrill Lynch believes that the Cell processor will initially cost $160 to make… more than the Xenon CPU which comes in at $100.
The graphics solutions will also be pricey. Both Nvidia's RSX and ATI's GPU will cost about $100 each. Price reductions over time will eventually get the parts to about $30.
Blu-Ray is also cited as an expensive solution for PS3. The cost of the drive is estimated to cost at least $75.
On the RAM side, Microsoft again is expected to have some advantage using GDDR3 given its availability on the open market. PS3's XDR main memory is "not a product that has gained acceptance elsewhere", implying some sort of additional risk or cost.
On the Hard Drive front, it predicts that PS3 will not have one included standard, but like Microsoft, it will be an add-on.
The report predicts that Microsoft will break even in year one of the 360's release and that profits will come in year two. The report predicts that 2 million hardware units will be sold in 2005 with 7 million shipping in 2006.
A lot of the predictions made are based upon the assumption that Sony will not take a significant loss on the hardware (which it believes to be the case given Sony's recent financial pressures). If Sony is willing to be aggressive on pricing with PS3, the report conceeds that many of these numbers are likely to change.
En zie hier de kosten van een xbox360 vs een ps3 en hetr verloop daarin na enige tijd.
ImageThe report puts a positive spin on Microsoft's future with Xbox 360 versus Sony's PS3. It includes estimated breakdown of hardware costs by component and shipping predictions. Particular emphasis on the manufacturing costs of each console has been paid in this report. Some of the highlights include:
"…The PS3 will not only be significantly more costly than Xbox 360 at launch, but will continue to operate at a cost disadvantage for several years. … We think that the Xbox 360 could be selling at half the price of PS3 in the latter half of 2006."
"…Our analysis indicates that Microsoft has a significant advantage in terms of cost. Taking Sony's weakened financial condition and Microsoft's deep pockets into consideration, we conclude that Microsoft's Xbox 360 should emerge as the early winner in the next round of the game console wars."
"Competitive pricing [for Microsoft] could hurt margins for Microsoft in the near term, but we think that Microsoft has the potential to exit 2006 with an installed base of 10 million units, with all that implies for more profitable software sales for 2007."
The report also states that ATI (GPU provider), Infineon (memory provider) and Marvel (licensed Microsoft to make an MMOG) could all benefit from an early lead on Xbox 360.
On the cost of goods side, Merrill Lynch believes that the Cell processor will initially cost $160 to make… more than the Xenon CPU which comes in at $100.
The graphics solutions will also be pricey. Both Nvidia's RSX and ATI's GPU will cost about $100 each. Price reductions over time will eventually get the parts to about $30.
Blu-Ray is also cited as an expensive solution for PS3. The cost of the drive is estimated to cost at least $75.
On the RAM side, Microsoft again is expected to have some advantage using GDDR3 given its availability on the open market. PS3's XDR main memory is "not a product that has gained acceptance elsewhere", implying some sort of additional risk or cost.
On the Hard Drive front, it predicts that PS3 will not have one included standard, but like Microsoft, it will be an add-on.
The report predicts that Microsoft will break even in year one of the 360's release and that profits will come in year two. The report predicts that 2 million hardware units will be sold in 2005 with 7 million shipping in 2006.
A lot of the predictions made are based upon the assumption that Sony will not take a significant loss on the hardware (which it believes to be the case given Sony's recent financial pressures). If Sony is willing to be aggressive on pricing with PS3, the report conceeds that many of these numbers are likely to change.
En zie hier de kosten van een xbox360 vs een ps3 en hetr verloop daarin na enige tijd.
Verwijderd
ik wil niet lui overkomen maar ik kan dit niet echt vinden,
welke console is nou krachtiger in totale brute kracht, de ps3 of de xbox 360???
welke console is nou krachtiger in totale brute kracht, de ps3 of de xbox 360???
Appels en peren.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:32:
ik wil niet lui overkomen maar ik kan dit niet echt vinden,
De Cell van de PS3 is in theorie krachtiger, indien goed geprogrammeerd. De X360 heeft in klassieke paardenkrachten gemeten meer umpf aan boord. Wat GPU betreft is niet echt in te schatten wat de PS3-GPU kan en zal doen.
Vind het beetje onzin om nu al dingen te gaan zeggen en conclusies te gaan trekken over kosten van PS3, we zullen wel zien in de toekomst, veel weten we nog niet, behalve dat MGS4 er strak uitziet 
Een echte gamer koopt ze gewoon allebei of alle drie
. Weten nog minder over de revolution. 
Ik weet iig dat ik ze allebei zal gaan kopen net als dat ik ze beide heb van deze generatie.
Een echte gamer koopt ze gewoon allebei of alle drie
Ik weet iig dat ik ze allebei zal gaan kopen net als dat ik ze beide heb van deze generatie.
[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 11-11-2005 21:05 ]
Het enige wat 99% zeker is, is dat de PS3 een aantal stuks minder zal verkopen gezien het feit dat Final Fantasy "zeeeer waarschijnlijk" niet ook voor de PS3 wordt uitgebracht.
En wat er recentelijk trouwens te lezen was, is dat de XB360 bij release nog niet eens 25% van de mogelijkheden benut in de games omdat programmeurs gewoon te kort tijd hebben gehad om de nieuwe hardware te kennen en threads te programmeren die timed worden verspreid over de juiste onderdelen. Dus als het meezit kan het allemaal nog mooier en sneller en dan voorzie ik een sombere toekomst voor de PS3.
En wat er recentelijk trouwens te lezen was, is dat de XB360 bij release nog niet eens 25% van de mogelijkheden benut in de games omdat programmeurs gewoon te kort tijd hebben gehad om de nieuwe hardware te kennen en threads te programmeren die timed worden verspreid over de juiste onderdelen. Dus als het meezit kan het allemaal nog mooier en sneller en dan voorzie ik een sombere toekomst voor de PS3.
Verwijderd
ik merk dat ik steeds meer een microsoft fanboy wordMAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:12:
Het enige wat 99% zeker is, is dat de PS3 een aantal stuks minder zal verkopen gezien het feit dat Final Fantasy "zeeeer waarschijnlijk" niet ook voor de PS3 wordt uitgebracht.
misschien komt het gewoon door die kei goeie xbox 360 campagne?
Volgens mij komt het door een kei goede Xbox 360 consoleVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:15:
[...]
ik merk dat ik steeds meer een microsoft fanboy word![]()
Verwijderd
Bij het uitkomen van de console zijn de games nog nooit geoptimaliseerd doordat de tijd bij games die later uitkomt in het voordeel is m.b.t. het leren kennen van de hardware. In dat opzicht logisch dus. Moet je zien wat bijv. Battle Field 2 voor de xdoos op het beeldscherm tovert, dat had je bij de start van de doos toch nooit verwachtMAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:12:
Verwijderd
Er zullen nog altijd meer exclusives zijn dan de Xbox360. Bovendien wordt met de Xbox360 de games wel een beetje erg uitgemolken...<zelfde game> <versie X>. Ik verwacht dat Nintendo dat een stuk beter begrepen heeft met z'n gehele nieuwe visie op gameplay die met de launch van de 'Revolution" van start gaat. En zijn het vooral games die TOCH ook voor de PC uitkomen...PS3 is Japans, dus wordt vast wel goed ondersteunt door de Japanse developers, die IMHO leukere games maken dan de US, met NBA XXXX, FIFA XXXX etc.MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:12:
Op papier is de PS3 veeeel krachtiger dan de Xbox360 ( http://hardware.gamespot....boxcar_all_features_image ), PS3 doet zelfs 1080 in progressive, heeft standaard WiFi aanboord, Blueray, en de CELL. Bovendien hetzelfde geldt ook voor de PS3, het wordt nog allemaal mooier en sneller dan bij de release.En wat er recentelijk trouwens te lezen was, is dat de XB360 bij release nog niet eens 25% van de mogelijkheden benut in de games omdat programmeurs gewoon te kort tijd hebben gehad om de nieuwe hardware te kennen en threads te programmeren die timed worden verspreid over de juiste onderdelen. Dus als het meezit kan het allemaal nog mooier en sneller en dan voorzie ik een sombere toekomst voor de PS3.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 21:49 ]
Niet om bedrijf A of B af te kraken of op te hemelen, maar Microsoft in het algemeen is de laatste tijd erg goed bezig (voornamelijk op mid-office en server-niveau).Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:15:
[...]
ik merk dat ik steeds meer een microsoft fanboy word![]()
En de campagne voor de XB360 heb ik bijna niet gevolgd maar wordt overdonderd met allerlei screenshots en dingetjes en die trekken me in dit geval over de streep.
Ja... Kijk vooral ook even naar de specs van de GPU's. Aangezien beiden nog niet optimaal te testen zijn, hou ik het op basis van de genoemde specs toch echt op Microsoft.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:47:Op papier is de PS3 veeeel krachtiger dan de Xbox360 ( http://hardware.gamespot....boxcar_all_features_image ), PS3 doet zelfs 1080 in progressive, heeft standaard WiFi aanboord, Blueray, en de CELL. Bovendien hetzelfde geldt ook voor de PS3, het wordt nog allemaal mooier en sneller dan bij de release.
Verwijderd
Ohja? Kan de Xbox360 realtime 2 keer 1080p uitpoepen? Nee. De Xbox360 kan het zelfs niet 1 keer.[b][message=24587748,noline]MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:55
Ja... Kijk vooral ook even naar de specs van de GPU's. Aangezien beiden nog niet optimaal te testen zijn, hou ik het op basis van de genoemde specs toch echt op Microsoft.
En waar blijft Microsoft WiFi Internet? Ow wacht, daarvoor moet weer $$$ neergeteld worden. En waar blijft Microsoft met HD-DVD/Blueray? Ow wacht, dat is er niet...en als het komt kun je weer extra $$$ neertellen. Waar blijft Microsoft met backwards compatibiliteit? Ow wacht! Dat is veeeeel beperkter dan de PS3 doet. Hoeveel AV-outputs heeft Microsoft? Juist een stuk minder dan de PS3.Sony’s PlayStation 3 provides numerous A/V output hookups. The upcoming console comes with not one but two HDMI outputs, and PlayStation 3 will be able to utilize both at the same time to output two 1080p video streams at the same time allowing for dual-screen HDTV gaming.
Kom op zeg. De PS3 levert veel meer. De enige reden waarom de Xbox360 zo geil is dat ie als eerste uitkomt en een goed online gamesysteem heeft. De Xbox360 is zeker niet slecht, maar de redenen die jij aangeeft (developers zijn onbekend; final fantasy niet exclusive) zijn echt drogredenen om de Xbox360 de hemel in te prijzen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 22:11 ]
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:01:
[...]
Ohja? Kan de Xbox360 realtime 2 keer 1080p uitpoepen? Nee. De Xbox360 kan het zelfs niet 1 keer.
Maar ik ben gewoon simpel en zie het volgende:
XBOX: 48 pipelines, maximaal 512MB GPU-RAM en 10MB embedded
PS3: 24 pipelines + 6 vertex, 256MB dedicated GPU-RAM
En ik heb serieus geen idee hoe e.e.a. geprogrammeerd moet worden, maar als ik naar PC's kijk is meer pipelines meer performance bij dezelfde memory bandwidth.
*edit*
Ow, 50MHz GPU-snelheid over het hoofd gezien. Misschien voordeel voor de PS3, kweenie of het helpt bij de helft minder pipes.
*end edit*
[...]
Ohja? Kan de Xbox360 realtime 2 keer 1080p uitpoepen? Nee. De Xbox360 kan het zelfs niet 1 keer.
Nee, ben ik met je eens.Sony’s PlayStation 3 provides numerous A/V output hookups. The upcoming console comes with not one but two HDMI outputs, and PlayStation 3 will be able to utilize both at the same time to output two 1080p video streams at the same time allowing for dual-screen HDTV gaming.
En ik heb serieus geen idee hoe e.e.a. geprogrammeerd moet worden, maar als ik naar PC's kijk is meer pipelines meer performance bij dezelfde memory bandwidth.
*edit*
Ow, 50MHz GPU-snelheid over het hoofd gezien. Misschien voordeel voor de PS3, kweenie of het helpt bij de helft minder pipes.
*end edit*
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 11-11-2005 22:11 ]
Verwijderd
Die 512 MB is toch niet dedicated maar het totaal. Video memory is shared, dus zal nooit 512 worden...Denk eerder ook in de richting van 256 en 256 voor de rest.MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:08:
Het gaat toch niet een XBOX 360 vs PS3 topic worden he?
De PS3 is gewoon nog te ver weg en als ie uit komt zal ik niets anders verwachten dan dat ie krachtiger zal zijn en meer optie's zal hebben.
Gaat ik dat allemaal gebruiken?
Ik denk het niet.
Ik wil over 3 weken een nieuwe console in huis hebben om er lekker mee te kunnen gamen.
Heb al de PS2 de XBOX en een zeer redelijke game pc dus denk dat die PS3 er ook wel zal komen met de tijd.
Allebei hebben ze hun sterke en "zwakke" punten dat wil niet zeggen dat de 1 beter is dan de ander.
Ik vind dat toch altijd zo kinderachtig. Het zijn allebei erg mooie krachtige console's
De PS3 is gewoon nog te ver weg en als ie uit komt zal ik niets anders verwachten dan dat ie krachtiger zal zijn en meer optie's zal hebben.
Gaat ik dat allemaal gebruiken?
Ik denk het niet.
Ik wil over 3 weken een nieuwe console in huis hebben om er lekker mee te kunnen gamen.
Heb al de PS2 de XBOX en een zeer redelijke game pc dus denk dat die PS3 er ook wel zal komen met de tijd.
Allebei hebben ze hun sterke en "zwakke" punten dat wil niet zeggen dat de 1 beter is dan de ander.
Ik vind dat toch altijd zo kinderachtig. Het zijn allebei erg mooie krachtige console's
[ Voor 3% gewijzigd door Yamy_Daffy op 11-11-2005 22:16 ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Dan wordt het dus 256MB per console voor de GPU-afdeling. 50MHz GPU-speed meer voor de PS3 maar wel een achterstand van 24 pipes...Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:12:
[...]
Die 512 MB is toch niet dedicated maar het totaal. Video memory is shared, dus zal nooit 512 worden...Denk eerder ook in de richting van 256 en 256 voor de rest.
Maar zoals gezegd; er is nog niks te testen qua vergelijk, dus ik weet het gewoon niet. Maar als ik kijk naar de totale volwassenwording van de PS2 in termen van grafische termen, ben ik minder tevreden dan de groei die men heeft gerealiseerd met de XBOX in de loop der jaren.
En waar ik een XB ook voor wil gebruiken, is als Media-Center en helaas doet een PS3 dat niet (?) en dat is eigenlijk een grote factor voor de aanschaf van "mijn" 360.
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 11-11-2005 22:18 . Reden: Mine... mine.... mine... ]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn MCE afstandsbediening doet op de x-box360
. Ik zou het aan de ene kant wel handig vinden als-ie kan werken. Aan de andere kant moet ik dan elke keer die ontvanger van de PC losmaken, aangezien die er ook op zal gaan reageren
.
zit in die pre-order paketten nu een extra AB of niet?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zijkant pre-order: "In het Xbox 360 System waar je voor aanbetaald hebt zit een gratis media afstandsbediening"JvS schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:18:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn MCE afstandsbediening doet op de x-box360. Ik zou het aan de ene kant wel handig vinden als-ie kan werken. Aan de andere kant moet ik dan elke keer die ontvanger van de PC losmaken, aangezien die er ook op zal gaan reageren
.
BTW eerste scores OXM
Condemned 8.5
Cod2 9.0
NBA live 7.0 EA he
Condemned 8.5
Cod2 9.0
NBA live 7.0 EA he
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
[quote]MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:08:
@thamart: Jij berust je uitspraken op feiten, maar wat sony doet hangt volledig van sony af. en niet dat ze er financieel minder voorstaan als MS of dat de hardware duurder is
als er daadwerkelijk een 7800 gpu in de ps3 zit en in de xbox360 de r500 van ati, zou de x360 grafisch sterker moeten worden. @ een eerdere reactie van jouw. Bedoel je daarmee dat tegen de tijd de ps3 uitkomt er spellen zijn die beter gebruik maken van de x360 in tegenstelling tot de ps3 die dan nog maar net op de markt staat of bedoel je iets anders?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:01:
[...]
[...]
Nee, ben ik met je eens.
*edit*
*end edit*
@thamart: Jij berust je uitspraken op feiten, maar wat sony doet hangt volledig van sony af. en niet dat ze er financieel minder voorstaan als MS of dat de hardware duurder is
Verwijderd
En juist de punten die je opnoemt zijn zo verschrikkelijk onnodig! Weet jij inmiddels wel hoe duur een LCD tv is die 1080p laat zien? Waarschijnlijk niet. Ten tweede, alle LCD's die op dit moment in de winkel staan, doen max 720p of 1080i. De kans dat jij een beeldscherm hebt dat 1080p laat zien binnen een paar jaar in huis hebt is zo damn klein. Daar zit je dan met je console die het wel kan afbeelden maar waar je niks aan hebt. Poeh, stoer zeg. Daar betaal je dan meer voor. Kracht verspillen noem ik dat. Zet die euro's maar aan het werk op plaatsen waar het wel slim gebruikt wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:01:
[...]
[...]
En waar blijft Microsoft WiFi Internet? Ow wacht, daarvoor moet weer $$$ neergeteld worden. En waar blijft Microsoft met HD-DVD/Blueray? Ow wacht, dat is er niet...en als het komt kun je weer extra $$$ neertellen. Waar blijft Microsoft met backwards compatibiliteit? Ow wacht! Dat is veeeeel beperkter dan de PS3 doet. Hoeveel AV-outputs heeft Microsoft? Juist een stuk minder dan de PS3.
Kom op zeg. De PS3 levert veel meer. De enige reden waarom de Xbox360 zo geil is dat ie als eerste uitkomt en een goed online gamesysteem heeft. De Xbox360 is zeker niet slecht, maar de redenen die jij aangeeft (developers zijn onbekend; final fantasy niet exclusive) zijn echt drogredenen om de Xbox360 de hemel in te prijzen.
Bijv. 48 pipelines in de GPU van de 360 tov 24 pipelines+6 vertex van de PS3
Tja, wifi internet, als je het nodig hebt, koop je dat erbij. Vind je het onzinnig, dan betaal je er in eerste instantie tenminste niet voor zoals bij de PS3. Stukken handiger toch?
Zolang de huidige games veelal maar 2 GB van een single layer DVD gebruiken, gemiddeld genomen, hoe snel hebben we dan (als we ook nog eens DL hebben van bijna 9 GB) Blue Ray nodig? Weer zo'n geintje waar je extra veel geld voor moet neertellen en voorlopig niks aan hebt. Veel te veel overcapaciteit wederom voor noppes! Leuk hoor, die nieuwe technieken...
Backwards compatibility, hoe kun jij in vredesnaam beweren dat een console die enkel op papier bestaat daar beter in is dan een console die al getest is op diverse games? Knap, zeer knap. Ik begrijp dat jij de marketing van Sony nogal snel volgt...
Ofwel, je lijkt niet echt met specifieke feiten te kunnen onderbouwen, maar wauwelt wat naar Sony's marketing, super
En dan nog, wat boeit het. Iedere console die aangeschaft gaat worden levert vreugde op, dat kan ik garanderen.
edit: om mijn post niet geheel nutteloos te laten zijn: hebben jullie al naar de amped3 filmpjes gekeken op ign?
http://media.xbox360.ign.com/media/748/748406/vids_1.html
Ik kan het echt waarderen, de grafische vormgevings humor, de ontzettend flauwe dialogen/stemmen. Ik kijk er naar uit!
edit: om mijn post niet geheel nutteloos te laten zijn: hebben jullie al naar de amped3 filmpjes gekeken op ign?
http://media.xbox360.ign.com/media/748/748406/vids_1.html
Ik kan het echt waarderen, de grafische vormgevings humor, de ontzettend flauwe dialogen/stemmen. Ik kijk er naar uit!
[ Voor 58% gewijzigd door JacquesDoekjes op 11-11-2005 23:36 ]
Bijv. 48 pipelines in de GPU van de 360 tov 24 pipelines+6 vertex van de PS3 |
De Cell doet ook mee aan vertex shaden dus dat trekt de gemiddelde aantal gebruikte pixelshaders op de 360 gelijk met die van de PS3.
Zolang de huidige games veelal maar 2 GB van een single layer DVD gebruiken, gemiddeld genomen, hoe snel hebben we dan (als we ook nog eens DL hebben van bijna 9 GB) Blue Ray nodig? |
Ik heb zowiso al 2 games op de PS2 die 2 dvd,s innemen. Het is een feit dat dvd's als medium simpelweg niet genoeg capacitit hebben in de next-gen ronde. eNCHANT aRM past ook al niet op 1 dvd, en dat is al aangekondigd voordat de 360 in de winkel ligt.
Wedden dat er veel games op meerdere dvd's uitkomen.
Niet dat dat erg hoeft te zijn, ik heb geen probleem met een game op meerdere dvd's.
PS:
Ik zit niet te flamen ofzo, ik heb zelf ook een 360 gereserveerd. Die PS3 komt ook wel in m'n huis te staan als hij er is. Het zijn in ieder geval wel feiten.
EDIT:
Console flamewars zijn doodnormaal, wij deden het 13 jaar geleden ook al met Nintendo en Sega (ik was voor Nintendo
[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 11-11-2005 23:44 ]
Trouwens Sony is ook erg goed met het uitbrengen van vervolg spellen..
Check maar eens de releaselijst van de PSP..
Ik ben erg benieuwd naar de PS3, maar de huidige berichten spreken nou niet echt in het voordeel van Sony.... Het zijn misschien geruchten, maar waar rook is is vuur...
Ik ben erg benieuwd naar de PS3, maar de huidige berichten spreken nou niet echt in het voordeel van Sony.... Het zijn misschien geruchten, maar waar rook is is vuur...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nee, ik bedoelde eigenlijk dat PS2-spellen minder zijn ge-evolueerd qua graphics tussen release PS2 en nu dan dat de XBOX-spellen dat hebben gedaan en dat is puur en alleen omdat de programmeurs in de loop der tijd de limieten van de PS2 hadden bereikt maar die van de XBOX blijkbaar nog niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:44:@ een eerdere reactie van jouw. Bedoel je daarmee dat tegen de tijd de ps3 uitkomt er spellen zijn die beter gebruik maken van de x360 in tegenstelling tot de ps3 die dan nog maar net op de markt staat of bedoel je iets anders?
Niet zozeer over de hardware maar puur de mogelijke consumentenprijs en "het overlopen" van een aantal game-developers naar Microsoft zorgen op dit moment voor de zwaarste geruchten. Voor hetzelfde geld is zometeen de PS3 veel sterker dan de 360, maar de die-hards van Final Fantasy hebben waarschijnlijk ook al een 360-preorder liggen en dat zijn er in Azie meestal niet weinig gezien de verkoop-cijfers van de vorige FF-delen.Macer schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:44:
Trouwens Sony is ook erg goed met het uitbrengen van vervolg spellen..
Verwijderd
Vrij logisch: De PS2 kwam ook eerder uit dan de Xbox, dus de rek was er ook eerder uit...Nu wordt het andersom.MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:51:
[...]
Nee, ik bedoelde eigenlijk dat PS2-spellen minder zijn ge-evolueerd qua graphics tussen release PS2 en nu dan dat de XBOX-spellen dat hebben gedaan en dat is puur en alleen omdat de programmeurs in de loop der tijd de limieten van de PS2 hadden bereikt maar die van de XBOX blijkbaar nog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 00:04 ]
Verwijderd
Die 2 games op de hoeveel in totaal? En dan om welke reden? Die 5 reclamefilmpjes voor andere games of daadwerkelijke game data? Uhm 2 DVDtjes heb je niet nodig als je ipv single layer 4,5 GB Dual Layer gebruikt... Dus uhm, als eerst eens flink wat games al op DL uitkomen, heb je voorlopig nog geen ruimtegebrek lijkt me. Wat zou overigens het probleem zijn van in de toekomst 2 DL DVD's, dan heb je ook ruim 16 GB, als je terugdenkt aan de tijd van diskettes met 4 was 't flink wisselen, maar ach twee DVDtjes bij uitzonderlijk grote games.Mutatie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:41:
Bijv. 48 pipelines in de GPU van de 360 tov 24 pipelines+6 vertex van de PS3
De Cell doet ook mee aan vertex shaden dus dat trekt de gemiddelde aantal gebruikte pixelshaders op de 360 gelijk met die van de PS3.
Zolang de huidige games veelal maar 2 GB van een single layer DVD gebruiken, gemiddeld genomen, hoe snel hebben we dan (als we ook nog eens DL hebben van bijna 9 GB) Blue Ray nodig?
Ik heb zowiso al 2 games op de PS2 die 2 dvd,s innemen. Het is een feit dat dvd's als medium simpelweg niet genoeg capacitit hebben in de next-gen ronde. eNCHANT aRM past ook al niet op 1 dvd, en dat is al aangekondigd voordat de 360 in de winkel ligt.
Wedden dat er veel games op meerdere dvd's uitkomen.
Niet dat dat erg hoeft te zijn, ik heb geen probleem met een game op meerdere dvd's.
PS:
Ik zit niet te flamen ofzo, ik heb zelf ook een 360 gereserveerd. Die PS3 komt ook wel in m'n huis te staan als hij er is. Het zijn in ieder geval wel feiten.
EDIT:
Console flamewars zijn doodnormaal, wij deden het 13 jaar geleden ook al met Nintendo en Sega (ik was voor Nintendo), hoort er allemaal bij.
Lekkere consolewar weer 
Altijd leuk. (Als het niet te lang duurt).
Voor Microsoft om de xbox360 in Japan te laten scoren is bijna onmogelijk. Japanners zullen veel sneller een "eigen" product kopen dan een Amerikaans product. Zo werkt dat daar nu eenmaal. Sony heeft daar al een enorm voordeel. (Of Nintendo moet in 1x weer met iets geniaals uit de hoek komen wat enorm aanslaat, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren).
Ik denk dat er voor veel games niet veel verschil zal zitten tussen 360 en PS3, omdat ontwikkelaars geen twee totaal verschillende versies zullen maken.
Kijk nu naar de meeste games die (tegelijk) op alle consoles uitkomen. Hier zit gewoon heel weinig verschil in. Met name de exclusives zullen het verschil gaan maken. Microsoft is langzaam bezig om hier ook meer aan te doen, maar Sony is hier nog steeds flink in het voordeel. (GTA, GT, Metal Gear).
Ik moet wel zeggen dat MS de zaakjes zeer goed voor elkaar heeft voor de launch en dat het er allemaal zeer goed uit ziet.
En uiteindelijk zijn dit soort concurrentieslagen altijd goed voor de lachende derde: de consument.
Want wat je ook koopt, 360 of PS3. Volgens mij zijn er maar weinig producten waar je zoveel waar voor je geld krijgt.
Altijd leuk. (Als het niet te lang duurt).
Voor Microsoft om de xbox360 in Japan te laten scoren is bijna onmogelijk. Japanners zullen veel sneller een "eigen" product kopen dan een Amerikaans product. Zo werkt dat daar nu eenmaal. Sony heeft daar al een enorm voordeel. (Of Nintendo moet in 1x weer met iets geniaals uit de hoek komen wat enorm aanslaat, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren).
Ik denk dat er voor veel games niet veel verschil zal zitten tussen 360 en PS3, omdat ontwikkelaars geen twee totaal verschillende versies zullen maken.
Kijk nu naar de meeste games die (tegelijk) op alle consoles uitkomen. Hier zit gewoon heel weinig verschil in. Met name de exclusives zullen het verschil gaan maken. Microsoft is langzaam bezig om hier ook meer aan te doen, maar Sony is hier nog steeds flink in het voordeel. (GTA, GT, Metal Gear).
Ik moet wel zeggen dat MS de zaakjes zeer goed voor elkaar heeft voor de launch en dat het er allemaal zeer goed uit ziet.
En uiteindelijk zijn dit soort concurrentieslagen altijd goed voor de lachende derde: de consument.
Want wat je ook koopt, 360 of PS3. Volgens mij zijn er maar weinig producten waar je zoveel waar voor je geld krijgt.
Houdt er wel rekening mee dat we het HD-tijdperk ingaan. (oeh, klinkt stoerVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:07:
[...]
Die 2 games op de hoeveel in totaal? En dan om welke reden? Die 5 reclamefilmpjes voor andere games of daadwerkelijke game data? Uhm 2 DVDtjes heb je niet nodig als je ipv single layer 4,5 GB Dual Layer gebruikt... Dus uhm, als eerst eens flink wat games al op DL uitkomen, heb je voorlopig nog geen ruimtegebrek lijkt me. Wat zou overigens het probleem zijn van in de toekomst 2 DL DVD's, dan heb je ook ruim 16 GB, als je terugdenkt aan de tijd van diskettes met 4 was 't flink wisselen, maar ach twee DVDtjes bij uitzonderlijk grote games.
Alleen je filmpjes nemen al een stuk meer ruimte in beslag. Hogere resolutie textures, 5.1 (of nog meer) geluid, meer regels code in je engine. Ga zo maar door. Ik wil niet direct zeggen dat het direct een probleem zal worden om spellen op een DVD te passen maar dat de PS3 het wel kan is gewoon een voordeel.
Verwijderd
Denk je niet heel misschien dat HD-filmpjes veel (meer) ruimte in beslag nemen? *gaap*Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:07:
[...]
Die 2 games op de hoeveel in totaal? En dan om welke reden? Die 5 reclamefilmpjes voor andere games of daadwerkelijke game data? Uhm 2 DVDtjes heb je niet nodig als je ipv single layer 4,5 GB Dual Layer gebruikt... Dus uhm, als eerst eens flink wat games al op DL uitkomen, heb je voorlopig nog geen ruimtegebrek lijkt me. Wat zou overigens het probleem zijn van in de toekomst 2 DL DVD's, dan heb je ook ruim 16 GB, als je terugdenkt aan de tijd van diskettes met 4 was 't flink wisselen, maar ach twee DVDtjes bij uitzonderlijk grote games.
Leuk zo'n discussie
Wilde even zeggen dat de meeste van jullie vergeten dat de CELL zelf graphics in real-time kan produceren. Hebben jullie de press-conference van E3 niet gezien waarbij een explosie van een pompstation in real-time word geproduceerd door de CELL.
Er komt toch ook een FF voor de [url=undefined]PS3[/url], er gaan ook geruchten over een remake.
En Microsoft mag wel een deal hebben met Square Enix maar de japanse markt is untouchable.
The xbox verkoopt daar slechter dan de Gameboy Advanced.
En over dat DVD niet geschikt is en blu-ray beter (of juist andersom).
Saint's Row the GTA kopie voor op de X360 is het niet mogelijk om met vliegtuigen te vliegen. De devs hebben dat eruit gehaald om de harde schijf nodig is om de gebieden te streamen. En omdat er twee x360 versies uitkomen is dat geschrapt.
GTA komt voor de PS3 en gaat gebruiken van de blu-ray techniek. En ik dacht daarbij dat vliehtuigen daar wel mogelijk zijn omdat blu-ray sneller leest dan een normale DVD.Toch?
Wilde even zeggen dat de meeste van jullie vergeten dat de CELL zelf graphics in real-time kan produceren. Hebben jullie de press-conference van E3 niet gezien waarbij een explosie van een pompstation in real-time word geproduceerd door de CELL.
Er komt toch ook een FF voor de [url=undefined]PS3[/url], er gaan ook geruchten over een remake.
En Microsoft mag wel een deal hebben met Square Enix maar de japanse markt is untouchable.
The xbox verkoopt daar slechter dan de Gameboy Advanced.
Saint's Row the GTA kopie voor op de X360 is het niet mogelijk om met vliegtuigen te vliegen. De devs hebben dat eruit gehaald om de harde schijf nodig is om de gebieden te streamen. En omdat er twee x360 versies uitkomen is dat geschrapt.
GTA komt voor de PS3 en gaat gebruiken van de blu-ray techniek. En ik dacht daarbij dat vliehtuigen daar wel mogelijk zijn omdat blu-ray sneller leest dan een normale DVD.Toch?
Beetje offtopic, maar heb de reden dat het andere xbox een beetje dood is, waar kan ik aan een xbox HD/component kabel komen, zowel microsoft als 3rd party.
Begin het xbox 360 vs ps3 een beetje bue te raken, Anyhow welke games zijn jullie van plan aan te schaffen @ launch ?
Voor mij worden het warschijnlijk;
-Project Gotham Racing 3 (uiteraard, voor de show off qua graphics, en race games hebben eenmaal een hoge replay value i.t.t games als kameo, vind ik
)
- Fifa 2006: road to world cup ( soccer games zeer relaxt als er een maatje is om ff tegen elkaar te spelen voor het uitgaan e.d. can't get enough of it. Hopleijk is er ook nog wat verbeterd qua gameplay
)
ps. Vandaag de knoop door gehakt en een LCD TV gekocht, keuze is gevallen op een Sony V26A10
LOVE it! Beetje more expensive dan de Samsung's maar meer dan zijn geld waard
Begin het xbox 360 vs ps3 een beetje bue te raken, Anyhow welke games zijn jullie van plan aan te schaffen @ launch ?
Voor mij worden het warschijnlijk;
-Project Gotham Racing 3 (uiteraard, voor de show off qua graphics, en race games hebben eenmaal een hoge replay value i.t.t games als kameo, vind ik
- Fifa 2006: road to world cup ( soccer games zeer relaxt als er een maatje is om ff tegen elkaar te spelen voor het uitgaan e.d. can't get enough of it. Hopleijk is er ook nog wat verbeterd qua gameplay
ps. Vandaag de knoop door gehakt en een LCD TV gekocht, keuze is gevallen op een Sony V26A10
Als het vroeger was had ik de info nog even opgezocht. Maar zover ik weet is blu-ray langzamer dan DVD. Het voordeel is alleen de capaciteit van blu-ray wat dus vele malen groter is.Caboman schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:38:
Dit is alles wat ik ga zeg betref de PS3 discussie. Laten we het op Xbox360 houden op dit moment en gezellig alles vergelijken zodra beide consoles op de markt zijn
Dat hele backwards compatibility gebeuren valt dus reuze mee.. 
link met list of current xbox games die op de xbox 360 gespeld kunnen worden:
http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm
ps. Iemand al een tip waar ik component cable kan halen voor xbox 1?
link met list of current xbox games die op de xbox 360 gespeld kunnen worden:
http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm
Ik heb totaal geen verstand van xboxen of iets dat ook maar gerelateerd is, en ik doe er ook waarschijnlijk niet verstandig aan om te gaan reageren in dit topic maargoed 
Anyway, ik was altijd zeer onder de indruk van de hardware in de 360, en heb dan ook overwogen het ding aan te gaan schaffen. Nog steeds overigens.
Toch moet ik zeggen dat ik de prestaties tegen vind vallen. In HDTV mode is Donkey Kong allesbehalve vloeiend. Ik moet zeggen dat de graphics goed zijn, en ongetwijfeld wordt de hardware op alle punten gebruikt. Om echt te zeggen dat het vloeiend over het scherm vliegt, niet echt. Ik weet niet of het demo model anders is dan de retail versie, maar voor de demo die ik gezien en gespeeld heb, vond ik de graphics erg goed, maar de performance iets tegen vallen. Uiteraard kun je dat verwachten, maar hier en daar zijn er wel verbeteringen mogelijk. Ik denk niet dat dat trouwens aan de hardware ligt, maar waarschijnlijk meer aan de game-developer.
Anyway, ik was altijd zeer onder de indruk van de hardware in de 360, en heb dan ook overwogen het ding aan te gaan schaffen. Nog steeds overigens.
Toch moet ik zeggen dat ik de prestaties tegen vind vallen. In HDTV mode is Donkey Kong allesbehalve vloeiend. Ik moet zeggen dat de graphics goed zijn, en ongetwijfeld wordt de hardware op alle punten gebruikt. Om echt te zeggen dat het vloeiend over het scherm vliegt, niet echt. Ik weet niet of het demo model anders is dan de retail versie, maar voor de demo die ik gezien en gespeeld heb, vond ik de graphics erg goed, maar de performance iets tegen vallen. Uiteraard kun je dat verwachten, maar hier en daar zijn er wel verbeteringen mogelijk. Ik denk niet dat dat trouwens aan de hardware ligt, maar waarschijnlijk meer aan de game-developer.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
PRO EVOLUTION SOCCER 5 !!!!!!!!S2S schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 05:44:
@00 games BC compatible...MS delivers
http://xbox360.ign.com/articles/666/666344p1.html
Verwijderd
Kijk maar even op www.dimensionplus.nl.BlowFish schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 03:13:
Succes.
Maar is dat nou een kwestie van slechte hardware of een slecht geprogrameerd spel. Als ontwikkelaar weet je de beperkingen van een systeem en daar moet je dan je game op aanpassen zodat het wel kan. Als je daar de tijd niet in wilt steken dan ben je gewoon lui.Caboman schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:38:
D'r is trouwens toch een site op internet waar alle review scores verzameld worden? Weet iemand hoe die site heet?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Dat is niet zo'n probleem. Het probleem is dat de Xbox360 geen HD-DVD/Blueray heeft.Caboman schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:38:
HD-Filmpjes nemen meer ruimte in, dus dat kan een probleem worden voor games die veel cutscenes gebruiken (bv: Metal Gear Solid). Op de Xbox360 zul je die dus niet in HD-formaat op je mooie nieuwe LCD scherm zien maar op de PS3 wel in de HD formaat omdat het daar wel op past. Op de Xbox360 zie je dus een lagere kwaliteit van filmpjes bij games die daar veel gebruik van maken.
Hahahaha, en Nintendo melkt niet uit? (Mario/Zelda) Denk maar niet dat ze dat gaan veranderen, want daar ligt hun fanbase juist. En om het jaar een nieuwe Fifa/NBA, tja, als je na een jaar bent uitgekeken op zo'n game, dan wil je misschien wel een nieuwe ja. Ook al is er niet superveel verandered.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:47:
[...]
Er zullen nog altijd meer exclusives zijn dan de Xbox360. Bovendien wordt met de Xbox360 de games wel een beetje erg uitgemolken...<zelfde game> <versie X>. Ik verwacht dat Nintendo dat een stuk beter begrepen heeft met z'n gehele nieuwe visie op gameplay die met de launch van de 'Revolution" van start gaat. En zijn het vooral games die TOCH ook voor de PC uitkomen...PS3 is Japans, dus wordt vast wel goed ondersteunt door de Japanse developers, die IMHO leukere games maken dan de US, met NBA XXXX, FIFA XXXX etc.
Verder wat vragen nog:
Zijn er al CRT-tv's te koop met 1280*7xx resoluties?? Ik heb nu een 12 jaar oude 55cm TV, en ik wil toch wel van de Xbox360 zijn capaciteiten kunnen genieten
Ik overweeg op het moment een 30" LCD TV van Videoseven (820Euro, veruit goedkoopste voor aantal inch per euro), onbekend merk, maar toch wel goede reacties over op inet. Maar als er een 30" of 75cm CRT TV is, die ook hogere reso's aankan, hoor ik het graag, die zal toch wel wat goedkoper zijn namelijk.
Zijn er verder nog ergens Pre-order kits op voorraad in Limburg?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Natuurlijk zal de transfer rate van Bluray niet lager zijn, er moet namelijk ook veel meer informatie binnen een bepaalde tijd gelezen worden, omdat films bijvoorbeeld een hogere resolutie zullen gebruiken. Aangezien het nog niet duidelijk is welke snelheid de Bluray van de PS3 zal krijgen ga ik nog niet in op het daadwerkelijke verschil tussen de PS3 en de Xbox 360. De Xbox 360 zal dacht ik DVD's op 12x draaien. Het zou ook zo zijn dat de PS3 gewoon DVD's leest, en dat er in het begin op de PS3 ook gewoon 12x DVD's voor games zullen worden gebruikt.Koffiezuiper schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:40:
Als het vroeger was had ik de info nog even opgezocht. Maar zover ik weet is blu-ray langzamer dan DVD. Het voordeel is alleen de capaciteit van blu-ray wat dus vele malen groter is.
Blu-ray Data transfer rate (1x): 36.0Mbps
Blu-ray Data transfer rate (movie application): 54.0Mbps (1.5x)
DVD Data transfer rate (1x): 11.08Mbps
DVD Data transfer rate (movie application): 10.08Mbps
HD-DVD Data transfer rate (1x): 36.55Mbps
HD-DVD Data transfer rate (movie application): 36.55Mbps
http://ps3.ign.com/articles/638/638676p1.html
Hier staat dat de PS3 waarschijnlijk minimaal 2x Bluray zal krijgen. Dit is speculatie, het gaat erom dat Bluray dus zeker sneller is dan DVD.
[ Voor 16% gewijzigd door CorteX op 12-11-2005 11:48 ]
Wat een gezemel zeg, over PS3 en X-Box 360... De een is de tekentafel nog niet af en de ander is nauwelijks taiwan uitgevaren... (nee, de Sint heeft ze niet bij zich vandaag heb ik gehoord) 
Anyway, als verstokte PS2 fan wacht ik natuurlijk op de PS3, maar dat kan nog wel even duren, dus dacht ik: wellicht is een X-Box 2*Pi*r wel wat. Echter, ik speel veel racegames, zoals GT4, en ik krijg geen hoogte van PGR 3, en aangezien ik PGR2 niet ken heb ik geen idee wat het precies is. Ik heb nl. het idee dat het niet alleen om het racen gaat maar je ook lame onzin moet doen als mooi moet driften en dat je dan punten krijgt, is dat zo? Of is PGR3 te vergelijken met GT3/4 ? Of is Testdrive Unlimited meer te vergelijken met GT 3/4 ? (Ik ken testdrive alleen van vroeger op de PC in CGA/EGA mode en daar word je niet vrolijk van
)
Noem het beestje bij zijn naam, of post hier gewoon niet
Anyway, als verstokte PS2 fan wacht ik natuurlijk op de PS3, maar dat kan nog wel even duren, dus dacht ik: wellicht is een X-Box 2*Pi*r wel wat. Echter, ik speel veel racegames, zoals GT4, en ik krijg geen hoogte van PGR 3, en aangezien ik PGR2 niet ken heb ik geen idee wat het precies is. Ik heb nl. het idee dat het niet alleen om het racen gaat maar je ook lame onzin moet doen als mooi moet driften en dat je dan punten krijgt, is dat zo? Of is PGR3 te vergelijken met GT3/4 ? Of is Testdrive Unlimited meer te vergelijken met GT 3/4 ? (Ik ken testdrive alleen van vroeger op de PC in CGA/EGA mode en daar word je niet vrolijk van
Noem het beestje bij zijn naam, of post hier gewoon niet

[ Voor 6% gewijzigd door Crash op 12-11-2005 15:25 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Lame driften? PGR is juist zo vet vanwege dat! En je moet dus inderdaad met driften en door pionnetjes heenrijden punten halen. Test Drive kun je vergelijken met Need For Speed. Beide games lijken dus in de verste verte niet op GT3/4.
Ten 1e: Het is King Kong i.p.v. Donkey KongBolk schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 05:04:
Ten 2e: De Xbox 360 die in de ''Demo-Pods'' staan, verschillen inderdaad van de ''Retail-versie''.
En waarschijnlijk was het een oude ''King Kong-Build''.
ik kreeg net te horen dat naast MM leeuwarden, Bart Smit leeuwarden ook een demopod heeft!
ik zla vanmiddag meteen ff kijken
die kleine etters zitten dan hopelijk allemaal sinterklaas te kijken
ik zla vanmiddag meteen ff kijken
die kleine etters zitten dan hopelijk allemaal sinterklaas te kijken
Bart Smit Apeldoorn heeft de demo-pod ook.
Ziet er wel cool uit, beniuwd hoe het op een "normale" breedbeeld tv met RGB-scart is...
Wel jammer dat dat ding geen xvid's kan spelen en niet werkt met een normale XP PC.
Zou voor mij dé reden zijn om er een te kopen; nooit meer divx branden, maar gewoon rechstreeks kijken via X360
Iemand een idee of dit softwarematig nog hackbaar is en dat er vrij snel na de launch wel applicaties zullen zijn die het mogelijk maken om divx te kijken?
Ziet er wel cool uit, beniuwd hoe het op een "normale" breedbeeld tv met RGB-scart is...
Wel jammer dat dat ding geen xvid's kan spelen en niet werkt met een normale XP PC.
Zou voor mij dé reden zijn om er een te kopen; nooit meer divx branden, maar gewoon rechstreeks kijken via X360
Iemand een idee of dit softwarematig nog hackbaar is en dat er vrij snel na de launch wel applicaties zullen zijn die het mogelijk maken om divx te kijken?
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
vast wel, dat zie je al bij de huidige xboxmatthijst schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:43:
Bart Smit Apeldoorn heeft de demo-pod ook.
Als je echt gaat racen is het redelijk te vergelijken met gt3 en 4. Zeker als je online gaat zul je waarschijnlijk niet eens toekomen aan het driften. Maarja het rijgedrag blijft meer een mix tussen arcade en realisme, maar waar je niet met volgas door de bochten kan. Je zal een bocht wel op een goede manier moeten pakken om er sneller uit te komen. PGR 2 had ook veel minder tune opties als de gt serie, weet niet hoe dat zit met pgr 3.EfBe schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:53:
Wat een gezemel zeg, over PS3 en Xdoos 360... De een is de tekentafel nog niet af en de ander is nauwelijks taiwan uitgevaren... (nee, de Sint heeft ze niet bij zich vandaag heb ik gehoord)
Anyway, als verstokte PS2 fan wacht ik natuurlijk op de PS3, maar dat kan nog wel even duren, dus dacht ik: wellicht is een XDoos 2*Pi*r wel wat. Echter, ik speel veel racegames, zoals GT4, en ik krijg geen hoogte van PGR 3, en aangezien ik PGR2 niet ken heb ik geen idee wat het precies is. Ik heb nl. het idee dat het niet alleen om het racen gaat maar je ook lame onzin moet doen als mooi moet driften en dat je dan punten krijgt, is dat zo? Of is PGR3 te vergelijken met GT3/4 ? Of is Testdrive Unlimited meer te vergelijken met GT 3/4 ? (Ik ken testdrive alleen van vroeger op de PC in CGA/EGA mode en daar word je niet vrolijk van)
Mja ik heb me goed kunnen vermaken met beide. Voorderest weet ik niet wat jouw smaak is, dus zal je het toch echt zelf moeten testen.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 14:25 ]
Lijkt me dat dat nu nog heel moeilijk te zeggen daar hij nog niet te koop is en niemand dus weet hoe goed dat beveiligd is.matthijst schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:43:
Uiteraard is het King Kong. Waarom ik Donkey zeg snap ik zelf ook nietYonix schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:24:
[...]
Ten 1e: Het is King Kong i.p.v. Donkey Kong
Ten 2e: De Xbox 360 die in de ''Demo-Pods'' staan, verschillen inderdaad van de ''Retail-versie''.
En waarschijnlijk was het een oude ''King Kong-Build''.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Anders ga je even 1X DVD wat volledig achterhaald is vergelijken met 2XBlue-ray waarvan 1X nog maar amper bestaat! DVD spelers zijn minimaal 10X speed en waarschijnlijk zelfs gewoon 16X, dan zit je al op 100-160Mbps met DVD.CorteX schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:41:
Blu-ray Data transfer rate (1x): 36.0Mbps
Blu-ray Data transfer rate (movie application): 54.0Mbps (1.5x)
DVD Data transfer rate (1x): 11.08Mbps
DVD Data transfer rate (movie application): 10.08Mbps
http://ps3.ign.com/articles/638/638676p1.html
Hier staat dat de PS3 waarschijnlijk minimaal 2x Bluray zal krijgen. Dit is speculatie, het gaat erom dat Bluray dus zeker sneller is dan DVD.
Daarnaast vind ik die HD-content niet zo heel belangrijk. Die consoles kunnen nu zo mooi zaken renderen, dat cut-scenes prima reale-time gerenderd kunnen worden (iets wat bij Nintendo met kleine opslag sowieso al tijden gebeurt) en je kan op een DVD best wel 1Gbyte aan HD materiaal kwijt, dat is iets van 20min 720p wmv materiaalm, voor de meeste spellen wel voldoende voor wat inleiding enzo.
[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 12-11-2005 15:05 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ik heb een paar vragen:
-Ik wil een kale dell Inspiron 9300 laptop aanschaffen met als enig extra een WUXGA-breedbeeldscherm.
-Mijn XBOX 360 daarop aansluiten door middel van een VGA-kabel die je als accesoire bij de XBOX 360 kunt kopen.
-Geluidsinstallatie kopen voor geluid.
In dit topic kan ik wel informatie vinden over het aansluiten van een XBOX 360 op een gewoon TFT-scherm, maar niet of het op een laptop kan aangesloten worden. Het scherm van een laptop is heel anders: dunner en kan een hogere resolutie (WUXGA?) aan dus daarom heb ik een aantal vragen.
Vraag 1: Kan een laptop de XBOX 360 aan?
Vraag 2: Welke resolutie kan ik gebruiken met een WUXGA-scherm? (1080i, 780i etc.)
Vraag 3: Kan de hardware van een laptop kapot gaan/oververhit raken als je een XBOX 360 erop aansluit.
Vraag 4: Wordt er van de videokaart of andere hardware van de laptop gebruik gemaakt door de XBOX 360.
Ik ben niet technisch dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
-Ik wil een kale dell Inspiron 9300 laptop aanschaffen met als enig extra een WUXGA-breedbeeldscherm.
-Mijn XBOX 360 daarop aansluiten door middel van een VGA-kabel die je als accesoire bij de XBOX 360 kunt kopen.
-Geluidsinstallatie kopen voor geluid.
In dit topic kan ik wel informatie vinden over het aansluiten van een XBOX 360 op een gewoon TFT-scherm, maar niet of het op een laptop kan aangesloten worden. Het scherm van een laptop is heel anders: dunner en kan een hogere resolutie (WUXGA?) aan dus daarom heb ik een aantal vragen.
Vraag 1: Kan een laptop de XBOX 360 aan?
Vraag 2: Welke resolutie kan ik gebruiken met een WUXGA-scherm? (1080i, 780i etc.)
Vraag 3: Kan de hardware van een laptop kapot gaan/oververhit raken als je een XBOX 360 erop aansluit.
Vraag 4: Wordt er van de videokaart of andere hardware van de laptop gebruik gemaakt door de XBOX 360.
Ik ben niet technisch dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
[/quote]EfBe schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:53:
Wat een gezemel zeg, over PS3 en X-Box 360... De een is de tekentafel nog niet af en de ander is nauwelijks taiwan uitgevaren... (nee, de Sint heeft ze niet bij zich vandaag heb ik gehoord)
Komt de Sint uit Taiwan
#1: Als ie een VGA-ingang heeft welVraag 1: Kan een laptop de XBOX 360 aan?
#2: Dat is afhankelijk van t scherm, zie laptop specificaties hiervoor.
#3: dat lijkt me heel erg sterk
#4: Zie antwoord 3
Ik vergelijk 1x BR met 1x DVD en 1x HD-DVD. In de Xbox 360 zit geloof ik 12x DVD, en dat zei ik al in mijn vorige post. BR 4x is al sneller dan DVD 12x. En verder kun je in het artikel van IGN lezen dat 2x BR helemaal zo gek nog niet is:JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:04:
Anders ga je even 1X DVD wat volledig achterhaald is vergelijken met 2XBlu-ray waarvan 1X nog maar amper bestaat! DVD spelers zijn minimaal 10X speed en waarschijnlijk zelfs gewoon 16X, dan zit je al op 100-160Mbps met DVD.
http://ps3.ign.com/articles/638/638676p1.htmlWe know that some of the first generation BD drives will be "2X" for Blu-ray Disc Data Reading which is 72Mbps.
De PS3 is er voorlopig nog niet en er is dus een dikke kans dat de PS3 BR 4x zal krijgen. Maar dit is gespeculeer. Ik laat gewoon zien dat BR sneller is.
Het gaat niet alleen om HD-content, maar ook om het feit dat textures in veel hogere resoluties veel meer ruimte in beslag nemen. Je ziet al met grote RPG's dat die spellen nu al 2 of 3 DVD's nodig hebben, dat was laatst nog in het nieuws.JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:04:
Daarnaast vind ik die HD-content niet zo heel belangrijk. Die consoles kunnen nu zo mooi zaken renderen, dat cut-scenes prima reale-time gerenderd kunnen worden (iets wat bij Nintendo met kleine opslag sowieso al tijden gebeurt) en je kan op een DVD best wel 1Gbyte aan HD materiaal kwijt, dat is iets van 20min 720p wmv materiaalm, voor de meeste spellen wel voldoende voor wat inleiding enzo.
[ Voor 33% gewijzigd door CorteX op 12-11-2005 16:12 ]
Ik heb nog nooit een notebook met een vga ingang gezien, dus lijkt me moeilijk worden om een extern apparaat aan te sluiten. Misschien kan het als je een tv kaart ervoor koopt?
IK blij!!!!
ik heb gisteren in Flanders Expo bij Gent op de Futuris GameXperience kunnen spelen op een xbox 360.
het was een droom die uitkwam, ik was er onmiddellijk verliefd op.
ik had zelfs zin op die kast kapot te slaan en hem mee te nemen naar huis! LOL!
nee maar ik was echt wel overdonderd door de graphics; en zeker ook van de physics; echt schitterend!
de controlers liggen in je hand alsof ze speciaal voor jouw hand zijn gemaakt en alle knoppen zijn perfect bereikbaar...
ik ga een xbox360 kopen en ik kan het jullie zeker aanraden want het is.... ER ZIJN GEEN WOORDEN VOOR......!!!
ik heb gisteren in Flanders Expo bij Gent op de Futuris GameXperience kunnen spelen op een xbox 360.
het was een droom die uitkwam, ik was er onmiddellijk verliefd op.
ik had zelfs zin op die kast kapot te slaan en hem mee te nemen naar huis! LOL!
nee maar ik was echt wel overdonderd door de graphics; en zeker ook van de physics; echt schitterend!
de controlers liggen in je hand alsof ze speciaal voor jouw hand zijn gemaakt en alle knoppen zijn perfect bereikbaar...
ik ga een xbox360 kopen en ik kan het jullie zeker aanraden want het is.... ER ZIJN GEEN WOORDEN VOOR......!!!
Dit topic is gesloten.