Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 17:07

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/curry/xbox360topichdr.png
00:00:00:00

Het grote Xbox 360 Topic - Deel 2

2 december 2005 is het eindelijk zover! Na een aantal jaren felle strijd tussen Microsoft's Xbox, Sony's PS2 en Nintendo's Gamecube zal de eerste next generation console het Europese strijdperk betreden: Microsoft's Xbox 360.

In dit topic is er alle ruimte om naar believen te discussieren over alles wat de Xbox 360 aangaat, van de beste methode om hem op je TV aan te sluiten tot over gelekte video's kwijlen.

We willen het hier wel graag over de machine zelf hebben, en niet over randapparatuur die niet direct met de X360 te maken heeft. Dus: controllers en dergelijke horen hier zeker, maar hier graag geen ellenlange verhandelingen over surround setjes en flat TV's: die vragen komen in Audio, Video & HiFi Forum veel beter tot hun recht en verstoren de discussies over vette games, trailers en screenies dan niet ;)

WaarschuwingLet op!
Je kunt hier in principe posten wat je wilt, maar hou wel in ogenschouw dat ook hier de Algemene FAQ geldt naast de Spielerij policies. Met nadruk willen we nog even verduidelijken dat discussies over mod-chips, het illegaal downloaden van games of het ombouwen van ook de Xbox 360 uit den boze zijn.

Hardware specificaties

General
Controller2.4GHz Wireless
Weight7.7 lbs. / 3.5kg
Form FactorConsole
Dimensions (WxDxH)12.15 in x 3.27 in x 10.15 in / 309mm x 83mm x 258mm
Graphics Processor and Memory
Embedded Video Memory10MB
Graphics ProcessorCustom ATI Processor
Graphics Core Clock Speed500MHz
System Memory512MB UMA (Shared with GPU)
Vector Units1 VMX-128 unit per core (3 total)
CPU Math Performance9 Billion Dot Product Operations per Second
System Memory Bandwith22.4GB/s, 256GB/s to EDRAM
Memory ArchitectureUnified Memory Architecture
Shaders48-way Parallel Floating Point Dynamically-Scheduled, 48 billion Operations/s
Video Memory512MB UMA (Shared with CPU)
Fill Rate (pixels)16 Gigasamples/s using 4X MSAA
Fill Rate (triangles)500 Million/s
Product Identification
ManufacturerMicrosoft
Product LineMicrosoft Xbox 360
Video Output
Resolution480p, 480i, 720p, 1080i
Expansion and Connectivity
Digital Media FormatsDVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Game Media FormatDual-Layer DVD-ROM
Other I/O Connectors3 USB 2.0, 2 Memory Slots, Ethernet Port (RJ45)
Controller PortsSupports up to 4 Controllers
Plug and Play Storage20GB Removable Hard Drive
Standard AV Output Connectorsn/a
Integrated Communications802.11 A/B/G Wi-Fi ready, adapter not included
Processor
Processor Core Spec3 Cores, 2 hardware threads per core
Marketing Performance Measurement1 TFLOP
Processor Clock Speed3.2GHz
L2 Cache1MB
ProcessorCustom IBM PowerPC CPU
Integrated Devices
Built-in FeaturesBackward Compatible with Xbox (limited), Stands Vertically or Horizontally, Interchangable Face Plates, Xbox Live Service, Media Center Extender
System Memory
Memory Bandwidth22.4GB/s main memory bandwidth, 256GB/s to eDRAM, 21.6GB/s FSB
Storage
Media Drive12 x Dual-Layer DVD-ROM
Audio
Decompression Channels320 Independent Decompression Channels
Surround SoundMultichannel Output (software driven)
Sampling Frequency48KHz 16-bit

Woei, en komen er ook spelletjes voor?

Stapels! Er zijn op dit moment al ruim 200 games bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor de Xbox 360, en Microsoft verwacht dat er binnen de launch window van 3 maanden na release van de console minimaal 40 spellen op de markt zullen zijn.

De huidige lijst van 19 launch games is volgens Team Xbox onder voorbehoud als volgt:

Perfect Dark Zero Beautiful. Smart. Deadly. Return to the time before the beginning. Shape the future.
Previews | Screens | Movies | News
Kameo: Elements of Power Rare's mystical action-adventure game available exclusively on Xbox 360.
Project Gotham Racing 3 Supercharged dream cars. Authentic city streets. Rule the asphalt with style and speed.
Quake 4 In order to defeat the enemy, players will have to become one of them.
Condemned: Criminal Origins A demented horror game from Sega and Monolith, set to shock players on Xbox 360.
NBA 2K6 2K Sports brings the action of NBA 2K6 to the Xbox 360.
Need for Speed™ Most Wanted Need for Speed Most Wanted delivers a unique, fast-paced and gripping ride in the racing genre.
Peter Jackson's King Kong Closely following the film, King Kong takes playes deep within Skull Island.
NBA Live 06 NBA LIVE 06 builds upon the depth and authenticity of the franchise.
Ridge Racer 6 Namco returns with more speed, excitement and gameplay variety than ever before.
Call of Duty 2 Activision's WWII FPS delivers a breathtaking next-gen experience.
Dead or Alive 4 Tecmo Inc. and Team Ninja will be the defining gaming experience on Xbox 360.
Madden NFL 06 EA's gridiron powerhouse makes its next-gen debut on Xbox 360.
Tony Hawk’s American Wasteland Experience the thrill of becoming a legendary skater without the agony of load times.
GUN A Wild West first-person shooter from the Tony Hawk creators.
NHL 2K6 2K Sports hits the ice once again with the latest version of its NHL 2K series.
FIFA 06 The long running FIFA series makes it Xbox 360 debut.
Amped 3 Snowboarding is more than a sport, it's a lifestyle as Amped 3 comes to the Xbox 360.
Tiger Woods PGA Tour 06 The Tiger Woods PGA Tour series gets a next-gen overhaul on the Xbox 360.

Vaak Gevraagde Vragen

:? Wordt het echt zo'n gave bak? Werkt die controller wel lekker?
Dat kun je gewoon zelf checken! In een groot aantal winkels zijn reeds Xbox 360 kiosks gespot, waar je demo's van onder meer Kameo en Call of Duty 2 kunt spelen. Er staan originele Xbox 360's met originele controllers, dus tis 'da real thing'. Het is de bedoeling dat de kiosks op korte termijn te vinden zijn in de meeste zo niet alle filialen van onder meer MediaMarkt en andere winkels waar games en consoles verkocht worden. Let op: er worden grote verschillen gemeld in beeldkwaliteit in de winkels. Het lijkt erop dat niet al het winkelpersoneel snapt hoe je de resolutie van de X360 goed instelt voor de Samsung die wel degelijk topkwaliteit beeld kan leveren. Als het er dus blocky of stretched uitziet kan dat.

:? Wat kost dat nou?
De Xbox 360 wordt door Microsoft in 2 versies afgeleverd, het Core System en de Premium Edition. Het Core System kost je 299 euro adviesprijs waarvoor je naast de console een wired controller krijgt en een composiet aansluitkabel met SCART-adapter voor het videosignaal.

Xbox 360 Premium EditionDe Premium Edition kost 399 euro, waarvoor je al het volgende schoons krijgt:
- Xbox 360 met zilveren DVD-lade
- 20GB Xbox 360 Hard Drive
- Xbox 360 Wireless Controller
- Xbox Live Headset
- HD/AV bekabeling met SCART adapter
- Ethernet kabel
- 1 maand Xbox Live Gold

:? Wat kosten de accessoires los?
Zie deze nieuwspost voor de adviesprijzen.

:? HDTV bekabeling? Wut?
Ja, en dat ziet er heel vet uit als je een HDTV-ready televisie hebt! Maar maak je geen zorgen, alle games ondersteunen ook gewoon 'ouderwetse' televisies. Microsoft vereist van ontwikkelaars dat de games in 720p probleemloos werken en dat ze op de ouderwetse formaten goed functioneren. Het is wel verplicht breedbeeld, dus mocht je nog met een 4:3 zitten ga je letterboxing krijgen.

:? Kan ik die Xbox 360 nog preorderen?
De meeste online retailers zijn door hun preorder packs heen, en nemen nu veelal bestellingen aan in de hoop dat ze nog preorder kits krijgen maar zonder garanties voor 2 december. Bij veel reguliere winkels als Dixons en ePlaza kun je ze nog wel gewoon in de winkels krijgen. Het is onbekend of Microsoft nog meer preorder kits uitlevert. Wees op je hoede voor de vele aanbiedingen op eBay, Marktplaats e.d.! Dit zijn (vrijwel) allemaal scams gericht om onschuldige consumenten geld af te troggelen. Geef je geld enkel aan een gerenommeerde winkel in ruil voor een preorder kit!

:? Preorder kit?
Yup! Microsoft geeft zelf speciale preorder kits uit voor de Premium Edition. Hiervoor betaal je 39 euro, waarna de kassabon je garantie geeft dat er op 2 december bij de winkel van aanschaf een glimmende Xbox 360 op je ligt te wachten die voor 360 euro voor jou is. Je betaalt dus geen cent meer, en krijgt er naast een one-size-fits-all longsleeve shirt (pics) ook een speciale Media Remote bij zonder numerieke toetsen en backlight. Deze is dus wat anders dan de reguliere remote van 30 euro, maar je krijgt 'm wel alleen gratis bij de eerste shipment!

:? Hoe zit het met Xbox Live?
Alle trotse bezitters van een Xbox 360 hebben een gratis Xbox Live Silver membership. Hiermee kun je in principe vrijwel alles behalve online gamen. Je kunt dus wel chatten, demo's en trailers downloaden en op de marktplaats terecht met micropayments. De hardcore gamer zal voor een maandelijks bedrag Xbox Live Gold aanschaffen, waarmee je wanneer je wilt online kunt gamen en toegang hebt tot echt alle features. Waar de bestaande Xbox Live abo's nog in populariteit geremd werden door het feit dat je een creditcard nodig had, komen er nu prepaid cards die je on- en offline kunt bestellen voor X maanden Gold.

:? Micropayments watwat?
Micropayment is het buzzword voor online handel van de komende jaren. Op dit moment is content altijd oftewel gratis oftewel een stevig bedrag, en micropayments vullen het gat op van de kleine betalingen. Je kunt voor bijvoorbeeld 20 euro per CC of prepaycard een aantal punten kopen, zeg 20000. Deze kun je vervolgens aan kleine dingen uitgeven, denk aan 100 punten voor een gamertag-foto van je favoriete spel, of 1000 punten voor een single-level unlimited access demo van een nieuw spel. Doordat leveranciers met de minibetalingen van een paar cent hun kosten kunnen dekken krijg je dus veel meer geinige content als het goed is.

:? Is de Xbox 360 backwards compatible?
Ja. En nee. De X360 zal niet de originele Xbox zomaar kunnen emuleren, daarvoor zit er teveel verschillende hardware in. Echter, met de goeie 'profiles' die de X360 hints geeft over welke optimalisaties hij mag maken kan het wel. Af-fabriek zullen er waarschijnlijk voor de echte classics al profiles aanwezig zijn. Verdere backwards compatibility zal een kwestie zijn van via Xbox Live nieuwe profiles downloaden voor op je harddisk. Wat houdt dit concreet in: je hebt de HD nodig voor uitgebreide backwards compatibility, en het is niet bekend in hoeverre Microsoft echt alle Xbox games op deze manier gaat bijwerken.

De huidige lijst van backwards compatible games is al enorm overigens en kun je hier vinden. Bungie heeft de Halo en Halo 2 zelfs nog even grondig van een facelift voorzien inclusief 720p rendering en FSAA.

:? Gaan de games region-locked zijn?
Sommigen wel, anderen niet. Microsoft biedt het mechanisme aan en het is aan de publishers om te beslissen voor welke games ze er gebruik van maken. Voor wie het onbegrijpelijk vindt dat ze zo onredelijk gepest worden door de grote boze publishers, lees deze post even.

:? Heb je deze hele openingspost zelf geschreven?
Uhm nee, maar grotendeels wel ;) Voor de gamebeschrijvingen ben ik uitgeweken naar Team Xbox, en de table met specs heb ik gejat van GameSpot.

:? Ah maar je bent dan ook van alles vergeten :z
Als je het even aangeeft frot ik het er graag bij :)

[ Voor 172% gewijzigd door curry684 op 14-11-2005 13:32 . Reden: launchgames ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:28
Als Curry684 het niet erg vindt, stel ik mijn vraag even opnieuw :)
De ''Mini Afstandbediening'' die bij de 1e ''Xbox 360 Premium Edition'' Batch zit, is deze Universeel of is dit net zo'n afstandsbediening als de DVD-Remote die je voor de Xbox moest kopen?
Mijn excuses dat ik deze vraag moet stellen, maar ik kan het zo niet terug vinden op de Xbox site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 08:03

S2S

Deel 2 alweer......gaat nog leuk worden als de x360 er is :)

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:51:
Als Curry684 het niet erg vindt, stel ik mijn vraag even opnieuw :)

[...]
Ik vind niets erg, je had toevallig even pech dat ik net online piepte toen ik 1001 posts zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06-2024
Toen ik op de Xbox360 mocht spelen stonden de games gewoon op de hardeschijf (60gb).
Deze games waren niet groter dan een DVD dus moet je voorstellen als ze Dual-Layer gaan gebruiken.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
Maar eh...WAAR kan je nu al op de 360 spelen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wal-Mart (als je in de US woont :9). Het schijnt dat de media markt in Eindhoven het ook even gehad heeft. Voor de rest zit je aan de evenementen gebonden. X05, EA-World, dat soort dingen.Power Unlimited Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 22:17

TdV

MM eindhoven heeft ze inderdaad; ze stonden nog wel uit toen ik er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afgelopen vrijdag stonden ze aan, ik zal vanavond eens kijken of ze nog steeds aan staan bij de MediaMarkt in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:38
Mooie openingspost..

Afgelopen week stonden er nog geen 360's in MM Amsterdam.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 18:02

Phydomir

Dennis

oe. Morgen ga ik toch naar Eindhoven (PSV - Milan _/-\o_ ). Gelijk ff een kijkje nemen dan :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 15-04 08:17

Atmoz

Techno!!

OcNewB schreef op maandag 30 oktober 2005 @ 23:41:
Weet je nog dat de eerste ps2 games uitkwamen dat iedereen dacht van pfff net ps1 games maar dan net iets mooier? Totdat de tweede en derde wave van games kwamen? Zo ook een wereld van verschil tussen bv splinter cell 1 en 3 op de xbox! Hoeveel mensen hebben een 45+ inch lcd/plasma? ga jij er een kopen? een 32 inch is al 82 cm! Wat een gedoe om niets. Iedereen laat zich zo makkelijk teleurstellen. Ik zeg wacht gewoon even af. Kijk wat de recensies doen van de games. Wacht gewoon rustig af kijk naar de games an ga niet af op iemand die zegt oh.. op mijn 46 inch lcd zag het dashboard er een beetje blokkerig uit (no offense btw). Nou ik kan je vertellen vrijwel alles ziet er iets blokkerig uit op een 46 inch lcd. En om maar iemand te quoten van een bekend xbox forum:

"People are getting too tied up with this "next generation" wording. When the 6800 graphics card came out from nvidia it was classed as a next generation card, no one had a problem with that as it's was twice as fast and had a lot of more and new features than its predecessor. Now we have a console that is around 20 times as fast is it's predecessor with a graphics card that has moved 3 PC generations and the first commercial triple! core processor in the home. Console games showing for the first time ever dashboard multi tasking with a game and literally thousands of on screen NPC's that have yet to be seen in any game to date
No it doesn't have life like graphics and never will have. Who cares? It looks decent to me!
Look at it this way - put a $600 graphics card (7800gtx extreme) in your $1000 PC and load COD2 set all the lighting and AA the same as the xbox (which is all the way up on all settings) and set it to a 720p resolution. Now watch as the $300 console wipes the floor with your PC. Now if that's not next gen I don't know what is."

Ik wil alleen maar zeggen. Laat je niet zo snel teleurstellen door wat mensen die een slechte ervaring hebben. (dashboard blokkerig pffff) De 360 is zijn geld meer dan waard. En vind je hem te duur? Dan koop je hem toch lekker niet. Ook goed. Maar ik weet dat ik ga genieten. Ook al zijn de eerste launchgames wellicht niet helemaal je van het.. Ze maken dan ook nog lang geen gebruik van de kracht van de 360. (gears of war wat er toch wel vrij netjes uitziet draait slechts op 1 core!).
Oke, je hebt een beetje gelijk. Ik moet niet meteen teleurgesteld zijn bij een paar negative berichten. Maar ik ben toch erg voorzichtig met deze dingen. Ik ga inderdaad een 42" LCD aanschaffen, dus de kwaliteit moet gewoon goed zijn. Zeker omdat het scherm zo groot is ;)

[edit]
En dat stukje Engelse tekst klopt natuurlijk helemaal. Het zal ook allemaal wel meevallen denk ik :+

[ Voor 4% gewijzigd door Atmoz op 31-10-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

atmoz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:18:
[...]
Oke, je hebt een beetje gelijk. Ik moet niet meteen teleurgesteld zijn bij een paar negative berichten. Maar ik ben toch erg voorzichtig met deze dingen. Ik ga inderdaad een 42" LCD aanschaffen, dus de kwaliteit moet gewoon goed zijn. Zeker omdat het scherm zo groot is ;)

[edit]
En dat stukje Engelse tekst klopt natuurlijk helemaal. Het zal ook allemaal wel meevallen denk ik :+
Zoals hierboven ook gezegd op een 42" LCD-scherm moet je wel van een redelijke afstand kijken, anders is het echt zonde, want zo scherp is het beeld van dichtbij gewoon niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 12:38
Gaat de xbox 360 ook divx/xvid films ondersteunen?
misschien zelfs via een PC in een netwerk ofzo?
Of kun je die misschien op de HDD zetten?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 12:42
zoveer ik weet wordt er geen divx / xvid ondersteund door de 360.
Misschien als er een modchip komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 14:11
curry knal is in de sp dat bungie heeft gezegt dat ze de xbox halo games gelijk een facelift geven voor de 360

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
cybermans schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:59:
curry knal is in de sp dat bungie heeft gezegt dat ze de xbox halo games gelijk een facelift geven voor de 360
Done :Y)

Enne, als iemand even bevestigt dat MM Eindhoven al 360's heeft staan ga ik deze week even een bezoekje afleggen, da's hier 10 minuten fietsen vandaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
Ik ga vanavond even kijken :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

curry684 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:30:
Enne, als iemand even bevestigt dat MM Eindhoven al 360's heeft staan ga ik deze week even een bezoekje afleggen, da's hier 10 minuten fietsen vandaan :9
Er stonden al dummies bij de opening van de nieuwe MM en ik hoorde afgelopen donderdag een paar mensen zeggen dat ze even naar de intro-demo voor de xbox 360 bij de MM gingen kijken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik check vanavond de MM in Leeuwarden ;) lol als ze in Eindhoven staan...wrom staan ze dan niet bij ELKE mediamarkt?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Omdat MM eindhoven net nieuw is en je dan een extra groot publiek trekt,
De rest krijgt ze vast ook snel (hopelijk wel want ik wil kunnen spelen tijdens werk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
TheVisionMaster schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:58:
Maar eh...WAAR kan je nu al op de 360 spelen dan? :)
Dat was van een prijsvraag die ik gewonnen heb.
Ik moch 4 uur lang gamen op de 360 en aan het eind van de dag een Xbox 360 mee naar huis.
Dat laatste ging niet door omdat ze alleen nog Debug-consoles hadden dus die krijg ik later nog.
Hier staan de foto's van die middag.

[ Voor 3% gewijzigd door Tamarinde op 31-10-2005 12:40 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Tamarinde schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Als je naar een reactie linkt kun je beter de link direct naar de post pakken achter "Geplaatst op blahblah 2005 om hoe laat", ik heb zelfs 100 posts per pagina ingesteld dus pagina 39 waar je naar linkt lukt bij mij niet echt ;)

Je zoekt dus Tamarinde in "Het Grote Xbox 360 Topic" :)

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 31-10-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Als je naar een reactie linkt kun je beter de link direct naar de post pakken achter "Geplaatst op blahblah 2005 om hoe laat", ik heb zelfs 100 posts per pagina ingesteld dus pagina 39 waar je naar linkt lukt bij mij niet echt ;)

Je zoekt dus Tamarinde in "Het Grote Xbox 360 Topic" :)
idd ;) whehe..ik heb geloof ik ook iets van 100 posts per pagina ;) lol maar ik had al een CTRL-F gedaan ;) whehe..toen zag ik JOU reactie.

Wel VET overigens dat je dat ff gewonnen hebt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Tamarinde schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Dat was van een prijsvraag die ik gewonnen heb.
Ik moch 4 uur lang gamen op de 360 en aan het eind van de dag een Xbox 360 mee naar huis.
Dat laatste ging niet door omdat ze alleen nog Debug-consoles hadden dus die krijg ik later nog.
Vertel is wat over de games, als je wilt. Wat vond je er van etc..etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
Bedankt curry684, was ik even vergeten :P

De games waren allemaal nog debug versies en alleen Perfect Dark Zero was af.

DoA 4:
Speelt een stuk soepeler dan voriger delen.
Het was alleen jammer dat we nog met een debug versie speelden want de controls waren nog niet optimaal en alleen de versus game mode was beschikbaar.

King Kong:
Ziet er erg strak uit maar is niet mijn type spel.
(Een T-rex met de vuist aanvallen geeft wel even een kick, alleen jammer dat ik dus op zijn menu stond :( )

PGR 3:
Moet zeggen dat ik niet zo dol ben op deze serie vanwege slechte controls maar misschien dat ik deze wel ga kopen want het is echt heel mooi.
Publiek springt weg als je tegen de vangrails aanknalt.

Kameo:
Echt een uniek spel die ik in mijn verzameling wil hebben.
De controls zijn echt wennen maar daarna is de gameplay geweldig.
Als je de kans krijgt dit spel te spelen moet je zeker 10-15min doorzetten om een goede indruk te krijgen van hoe het speelt.

PDZ:
WOW Een erg mooie shooter waar ik de woorden gewoon niet voor heb :P
Ben dus erg blij dat ik deze game krijg _/-\o_

Voor de Xbox 360 kan ik echt een HDTV aanraden want het beeld is zoveel mooier dan een gewone TV kan bieden.

Er schijnen prepaidkaarten aan te komen voor Xbox Live.
Deze zouden 25 Euro moeten kosten en 2100 punten opbrengen.
Een marktplaats om zelf dingen voor punten te verkopen komt er nog aan.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tamarinde schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:04:

PGR 3:
Moet zeggen dat ik niet zo dol ben op deze serie vanwege slechte controls maar misschien dat ik deze wel ga kopen want het is echt heel mooi.
Publiek springt weg als je tegen de vangrails aanknalt.
Enneh...de kwaliteit is dus SUPERgoed??
Kameo:
Echt een uniek spel die ik in mijn verzameling wil hebben.
De controls zijn echt wennen maar daarna is de gameplay geweldig.
Als je de kans krijgt dit spel te spelen moet je zeker 10-15min doorzetten om een goede indruk te krijgen van hoe het speelt.
hmm....da's dus ook een MUST have?
PDZ:
WOW Een erg mooie shooter waar ik de woorden gewoon niet voor heb :P
Ben dus erg blij dat ik deze game krijg _/-\o_
Hmm..deze ga ik denk ik bij de Launch ook kopen :)
Voor de Xbox 360 kan ik echt een HDTV aanraden want het beeld is zoveel mooier dan een gewone TV kan bieden.
Hmm....om daar nu speciaal een HDTV voor de kopen, 'k heb net een nieuwe Breedbeeld (82cm Matchline van Philips), wel 2e hands hoor :p

Ik zie btw dat je uit Emmeloord komt....wanneer heb je die 360 :p dan wil ik hem wel ff zien..'k woon er namelijk ook :p

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2005 13:19 . Reden: ff iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
TheVisionMaster schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:18:
Enneh...de kwaliteit is dus SUPERgoed??
SUPERgoed ja
hmm....da's dus ook een MUST have?
Als je dat genre graag speelt moet je deze echt hebben ja.
Hmm..deze ga ik denk ik bij de Launch ook kopen :)
Zeker doen!
Hmm....om daar nu speciaal een HDTV voor de kopen, 'k heb net een nieuwe Breedbeeld (82cm Matchline van Philips), wel 2e hands hoor :p
Ik bedoel eigenlijk als je toch al voor een nieuwe TV aan het sparen bent.
Tis en blijft een aanrader :)
Ik zie btw dat je uit Emmeloord komt....wanneer heb je die 360 :p dan wil ik hem wel ff zien..'k woon er namelijk ook :p
Bedoeling was dus afgelopen zaterdag maar ze hadden alleen nog maar Debug-kits.
Dus ik krijg hem opgestuurd zodra ze hem binnen hebben (hooguit een week voor de release)
Als ik hem tijdig heb ga ik er lekker mee lopen showen

Tam wordt gek van al die quotes en begint zich een MS propaganda machine te voelen :P

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Heb je de games ook op een normale tv via RGB gespeeld? En kunnen vergelijken? Of ga je er gewoon van uit dat de games er op een hdtv gewoon veel mooier uitzien?
Ik bedoel, doom 3 op 1280x1024 ziet er toch ook niet uit als doom 2 als je de resolutie naar 640x480 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tamarinde schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:36:
Bedoeling was dus afgelopen zaterdag maar ze hadden alleen nog maar Debug-kits.
Dus ik krijg hem opgestuurd zodra ze hem binnen hebben (hooguit een week voor de release)
Als ik hem tijdig heb ga ik er lekker mee lopen showen

Tam wordt gek van al die quotes en begint zich een MS propaganda machine te voelen :P
Hmm....lachuh.....ach..zodra hij binnen komt bij de FRS in Zwolle (daar werk ik) dan bellen ze me :p ook al is het voor de releasedatum ;) dus ik denk dat we hem een paar dagen na elkaar hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
reken er maar op dat ze pas een dag voor de release worden afgeleverd. Winkels die ze eerder verkopen en worden aangegeven door de concurrent kunnen in de toekomst verwachten dat ze nieuwe games pas na een release date krijgen. Vrij normaal in de business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Heb er ook even op gespeeld in de MM. Heb King Kong en CoD2 gedaan. Vooral King Kong is echt super mooi. Ik kijk eerst even af hoe PDZ is, als die nu top blijkt dan koop ik een 360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

OcNewB schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:42:
Heb je de games ook op een normale tv via RGB gespeeld? En kunnen vergelijken? Of ga je er gewoon van uit dat de games er op een hdtv gewoon veel mooier uitzien?
Ik bedoel, doom 3 op 1280x1024 ziet er toch ook niet uit als doom 2 als je de resolutie naar 640x480 zet.
Goed punt, precies wat ik ook gelijk dacht. De meeste Xbox 360 gams zullen ook wel AA hebben en daar heb je ook profeit van op een gewone TV. Volgens mij is de Xbox 360 ook alleen nog maar getoont op HDTV schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Ik ga eerst maar bekijken hoe de 360 er uitziet op me huidige CRT tv, ipv nu al te rennen. :)

Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel 360 een gemiddelde bart smith/intertoys filiaal binnen krijgt, tis zo vaag allemaal en pre-order kits hebben ze niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

cybermans schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:57:
reken er maar op dat ze pas een dag voor de release worden afgeleverd. Winkels die ze eerder verkopen en worden aangegeven door de concurrent kunnen in de toekomst verwachten dat ze nieuwe games pas na een release date krijgen. Vrij normaal in de business
Logistieke problemen zorgen er waarschijnlijk voor dat MS eerder moet beginnen met uitleveren dan 1 dag van te voren. Je kan natuurlijk wel veel koeriers in zetten, maar als je dat in alle landen doet moet je Tienduizenden zo niet honderduizenden winkels in 1 dag bevoorraden. Het kan wel, maar of het handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik moet even kwijt dat ik de startpost geweldig vindt.....thumbs up.......

nog 31 dagen.....pfff, wachten duurt lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik heb me vandaag ook maar eentje gepre-ordered.
Ze gaven me de garantie dat ik er een heb op launchday.
Zijn er mss aanwijzingen dat dat niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Mutatie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:14:
Ik heb me vandaag ook maar eentje gepre-ordered.
Ze gaven me de garantie dat ik er een heb op launchday.
Zijn er mss aanwijzingen dat dat niet het geval is?
Als je een preorder pack hebt (doosje, t-shirt) dan heb je er zeker weten 1 met launch. Anders is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b335/meankiller/girllickingxboxcontroller.jpg

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:31
^ nice!!
S2S schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Als je een preorder pack hebt (doosje, t-shirt) dan heb je er zeker weten 1 met launch. Anders is het afwachten.
Ah mooi, dan zit het wel goed >:)

Trouwens wel weer typische M$ producten, dat shirt wat erbij zit wou m'n zusje hebben, dat mocht op de voorwaarde dat ze hem droeg wanneer we naar de stadt gingen, zo gezegd zo gedaan. Zijn we 10 minuten buiten zit dat hele shirt onder de bugs!!!!
St*nk MS.

Wit schijnt nogal vliegjes aan te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 31-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Hoeveel mensen zouden er al aan die controller gezeten hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Dennis_k schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:23:
[...]

Hoeveel mensen zouden er al aan die controller gezeten hebben??
of andersom... Ze mag er best wezen daar niet van, maar ik heb toch liever een controller zonder kwijl.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
Bij de mediamarkt in eindhoven staan er 3 aan.
Heeeeeeel vetjes _/-\o_ _/-\o_
ben er net even geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Zijn dit eigenlijk niet mooie FPS voor een geforce 6800 GT
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_mainstream_performance/images/q4ultra1280.gif

[ Voor 64% gewijzigd door Cabo op 31-10-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

snake06 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:39:
ben er net even geweest!
Deze week maar is op pad in Enschede, kijken of ze daar al staan.

:Y) BTW ik had wel gelijk, deze week of de volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Caboman schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:42:
Zijn dit eigenlijk niet mooie FPS voor een geforce 6800 GT
[afbeelding]
Dit is een hele mooi ''Frame Rate'' voor de GeForce 6800 GT, zeker als je ziet dat de ATi Radeon X1600 XT nog lager scoort, maar dit komt natuurlijk door het feit dat Quake 4 geoptimaliseerd is voor de Grafische Kaarten van Nvidia.

Maar nu even een vraagje: Wat heeft dit met de Xbox 360 te maken? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 31-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 17:17
snake06 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:39:
ben er net even geweest!
hoelang staan ze er nog? .. anders maak ik eind van de week ook maar eens een tripje langs MM eindhoven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Denk tot de launch?
Toen ik er vanmiddag rond half 4 was stond er een klein wachtrijtje, binnen 10 minuten was ik al aan het spelen. Denk alleen dat het in het weekend wel een stuk drukker is, 3 is dan wel weinig.
Eerste Sony fanboy zat daar ook alweer te zeiken dat het allemaal te gewoontjes was en de PS3 zoveel kewler gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 12:11

Licko

ZVDK

was ook even bij MM e'hoven geweest...was te druk om zelf te gamen :D mensen waren volgens mij al een uur bezig ofso :D
die kong game hebben ze...cod2 (demo lijkt me? :D) en nog iets

wel mooi beeld zeg...jezus :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:46
S2S schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:54:
[...]

Deze week maar is op pad in Enschede, kijken of ze daar al staan.

:Y) BTW ik had wel gelijk, deze week of de volgende ;)
Nou ja dan zal ik ze deze week ook wel op me werk tegenkomen :+ Verleden week was het verhaal dus nog anders, ale alleen maar goed nieuws natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Yonix schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:10:
[...]zeker als je ziet dat de ATi Radeon X1600 XT nog lager scoort, maar dit komt natuurlijk door het feit dat Quake 4 geoptimaliseerd is voor de Grafische Kaarten van Nvidia.
Dat heeft helemaal niets met engine te maken hoor, X1600 XT is gewoon een mid-end kaart. Niet eens zoveel sneller als een X700 XT... absoluut niet te vergelijken met een 6800gt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 01-11-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Yonix schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:10:
[...]

Maar nu even een vraagje: Wat heeft dit met de Xbox 360 te maken? :)
Misschien is quake wel duurder op de x360, en op de pc kun je met muis. Wat sommige mensen fijner vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

het zou me niet verbazen als er voor de xbox ook goede FPS controllers komen, die werken als een toetsenbord met een muis erbij. Op een LCD kan je prima FPS spelen met tobo en muis. Dat heb ik bij Jag op de projector met Battlefield2 op 1280x720 gespeeld en dat is echt mega mooi.

Gamecube spellen als F-zero zien er op de PJ al geniaal uit en als je nu met dat ding met zn vieren speelt heb je allevier een ontzettend acceptabel beeld mer 640*360 graphics :9~. Misschien dat ik nog op jacht ga naar zon pre-order pakje :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Crawl NL schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:01:
Ik moet even kwijt dat ik de startpost geweldig vindt.....thumbs up.......

nog 31 dagen.....pfff, wachten duurt lang....
Thanks, HTML-rechten abusen werkt goed als je weet waar je mee bezig bent :+

Enne, de openingstijden van MM Ehv staan niet op de website... iemand een idee hoe laat ze doordeweeks dicht gaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 20-04 22:17

TdV

elke dag tot 21u dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Keus: XBOX 360 of nieuwe videokaart in je PC?

Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

met een poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

Ik heb even op de xbox sites gekeken of er al wat meer bekend is over de multimedia capaciteiten. Niet echt duidelijk nou of je wel of geen tv op kan nemen en wat de software/hardware allemaal zou kunnen.
Weet iemand er meer van? Want als deze box mijn dvd en video ook nog eens kan vervangen, dan kan ik niet achter blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Je kan GEEN tv opnemen, maar je kan WEL tv kijken dat je op je MCE hebt opgenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
De 3 xboxen blijven nog wel een tijd staan. Die hebben ze van microsoft gekregen voor promotie.
er staat in ieder geval : king kong - cod 2 op. volgens mij staat er nog iets op, maar ik weet niet welke.

volgens mij heeft alleen eindhoven ze staan. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door snake06 op 01-11-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Fire69 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:29:
Je kan GEEN tv opnemen, maar je kan WEL tv kijken dat je op je MCE hebt opgenomen ;)
En als je MCE hebt aangesloten op de kabel-tv dat denk ik dat het nog mogelijk wordt om VIA je Xbox360 te regelen dat de PC gaat opnemen. Dus de PC staat ergens in de hoek of op zolder ofzo, en via een speciaal programma op de Xbox360 (dat nog uit moet komen) kun je dan alles opnemen op de PC. Zoiets lijkt me toch heel simpel om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Licko schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:21:
was ook even bij MM e'hoven geweest...was te druk om zelf te gamen :D mensen waren volgens mij al een uur bezig ofso :D
die kong game hebben ze...cod2 (demo lijkt me? :D) en nog iets

wel mooi beeld zeg...jezus :D
Dus het beeld was echt SUPER mooi? Niets op aan te merken? Vertel eens wat meer als je wilt. Ik wil gewoon dat het beeld TE mooi is om naar te kijken })

[edit]
GVD, weer dubbel. Vergeet steeds dat ik al gepost heb. Zo in de war ben ik van de Xbox360 hahahaha 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Atmoz op 01-11-2005 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 16:56
Niet helemaal hetzelfde nieuws maar toch

http://www.news0r.com/index.php?p=2718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30
Moet ff zeggen dat de OP werkelijk prachtig is,

is morrowind trouwens een launchgame? Dan is er nog wel een kans dat ik de xbox direct haal :)

De releasedate komt trouwens schrikbarend snel dichtbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
MCE ondersteund xvid toch? De XBOX360 moet dat dan toch ook ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 13:19
Voor de mensen uit Groningen. Volgens de medewerkers van de MM aldaar wordt er aan het eind van deze week een duo xbox'en 360 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

jaapstobbe schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:34:
MCE ondersteund xvid toch? De XBOX360 moet dat dan toch ook ondersteunen?
Volgens mij is de Xbox360 een media extender en ik geloof dat die de functionaliteit van de PC volgen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Uit dit topic: [rml][ MCE 2005] MediaCenter Extenders*[/rml]
Q. What audio and video file formats are supported by Media Center Extender devices?
A.

Media Center Extender devices support a number of audio and video file formats for play back through TV displays and home entertainment systems.

Audio file formats supported:
• Windows Media Audio Standard 7 through 9
• WMA standard audio may be Windows Media DRM-protected
• Windows Media Audio Pro and WMA Lossless
• MP3
• Playback of other audio formats may be enabled by installing a compatible DirectShow decoder on the Media Center PC

Video file formats supported:
• Windows Media Video 9 main profile
• WMA Standard audio
• Max resolution 720x480
• Max bit-rate 4Mbps
• WMV content may be Windows Media DRM-protected
• MPEG-1 and MPEG-2 standard definition
• MPEG-1 layers I and II audio
• Standard Definition DVR_MS (Recorded TV) at all quality settings (Fair through Best)
Geen divx/xvid dus :o.

[ Voor 63% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 09:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Nieuws over PS3 release is speculatie door bbc: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61477

weet iemand wanneer de xbox360 speelbaar zal zijn bij MM Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
zou wel erg jammer zijn als de xbox niet overweg kan met xvid/divx, word het een flinke tijd wachten totdat hij gekraakt zal worden en dan wachten op een goed werkende versie van xbox mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
DarkShadow schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:21:
is morrowind trouwens een launchgame?
Het spel is uitgesteld voor zowel PC als 360.
It was already rumored a few weeks back but Take 2 today confirmed that Bethesda's next-gen PRG will not be released this year. In its revised revenue and earnings guidance for fiscal 2005 and fiscal 2006, Take 2 confirmed not only that GTA: Liberty City Stories is delayed in Europe due to unexpected delays in final product testing and submission, but also that The Elder Scrolls IV: Oblivion for PC and Xbox 360 has been postponed from the Q1 to Q2 2006, which means not before February 2006. In the subsequent conference call Take 2 said that the delay was due to the fact that Bethesda needed more time to work on the title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131339

Ik draai thuis een XP-Pro met gedeelde mappen voor muziek films, kan de XB360 deze dan afspelen?
Of moet ik een andere versie van XP (mediacenter?) gaan installeren?

Kan de XB360 ook moet DVD's op harde schijf overweg?
D.w.z. de bestanden in de Video-TS map op de gedeelde schijf?

Ik hoor het van jullie.........spannend })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DarkShadow schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:41:
Nieuws over PS3 release is speculatie door bbc: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61477

weet iemand wanneer de xbox360 speelbaar zal zijn bij MM Zwolle?
Ik ga daar vanmiddag eens ff gluren. Had gisteravond geen tijd meer om naar de MM in Leeuwarden te gaan (kwam er om 8:59 aan en toen ging hij dicht :( )...
Anoniem: 131339 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:52:
Ik draai thuis een XP-Pro met gedeelde mappen voor muziek films, kan de XB360 deze dan afspelen?

Muziek afspelen kan wel, voor films etc. heb je geloof ik een MCE PC nodig :)

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 01-11-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
mag aannemen dat je wel een dvd kan afspelen zonder dat je een MCE pc nodig hebt. Voor andere dingen kan ik voorstellen dat je het via een MCE pc moet doen. Hoop trouwens wel dat de 360 DVD's kan upscalen naar 720P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Anoniem: 131339 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:52:

je hebt een update nodig van de windows update site genaamd: windows media connect. Met dit prog kun je mappen maken die gezien worden door oa media extenders zoals de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Black-Hole schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:47:
[...]

Het spel is uitgesteld voor zowel PC als 360.

[...]
Hmm fokt op man, keek wel uit naar die game... Hoewel het nog niet 100% officieel is ga ik er toch vanuit dat ie de launch zowiezo niet haalt en in 2006 verschijnt. Naja kan de game alleen maar ten goede komen lijkt me. Hopelijk wordt er van de rest van de (voorspelde) launch line-up niets meer uitgesteld. Dan wordt het toch maar PGR3 en PD0 zoals het er nu uitziet. Maargoed eerst maar ff de reviews afwachten, want info over de launch titles blijft angstvallig schaars imo.

btw. Microsoft waar blijft die launch release lijst!!!
cybermans schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:31:
mag aannemen dat je wel een dvd kan afspelen zonder dat je een MCE pc nodig hebt. Voor andere dingen kan ik voorstellen dat je het via een MCE pc moet doen. Hoop trouwens wel dat de 360 DVD's kan upscalen naar 720P :)
Upscalen is nooit echt bevorderend voor de kwaliteit vind ik, maar 480p voor reguliere dvd's klapt ie er zowiezo uit.. En verder zijn er genoeg HD resolutie dvds te vinden op het net om met je 360/lcd/plasma te patsen!

(edit: nog een quote+reply toegevoegd...)

[ Voor 31% gewijzigd door Geengrenzuh op 01-11-2005 11:45 ]

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131339

OcNewB schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:34:
[...]

je hebt een update nodig van de windows update site genaamd: windows media connect. Met dit prog kun je mappen maken die gezien worden door oa media extenders zoals de 360.
Dus als je alle updates heb, mag het geen probleem zijn?
Zou mooi zijn als hij ook dvd's van HD kan lezen ;-) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Geengrenzuh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:41:
[...]

Upscalen is nooit echt bevorderend voor de kwaliteit vind ik, maar 480p voor reguliere dvd's klapt ie er zowiezo uit.. En verder zijn er genoeg HD resolutie dvds te vinden op het net om met je 360/lcd/plasma te patsen!

(edit: nog een quote+reply toegevoegd...)
Nou wat jij zegt slaat ook weer nergens op. Als de 360 gewoon pal uitgooit met een DVD dan zal me tv het gaan upscalen. Heb je wel eens het beeld van zon upscalende (naar hd) dvd speler vergeleken met die van een normale dvd speler (moet je wel een hdtv gebruiken). Er is echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Geengrenzuh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:41:
[...]

Maargoed eerst maar ff de reviews afwachten, want info over de launch titles blijft angstvallig schaars imo.

btw. Microsoft waar blijft die launch release lijst!!!
Is al lang bekend? :? Die 10 uit de topicstart zijn zeker, bevestigd, set in stone.

En daarnaast:
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/gaming/gamestoprelease1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/gaming/gamestoprelease2.jpg

Alleen Elder Scrolls IV Oblivion is dus vertraagd, degene die naar Morrowind vroeg loopt een paar jaartjes achter ;)

[ Voor 15% gewijzigd door curry684 op 01-11-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

cybermans schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:55:
[...]

Nou wat jij zegt slaat ook weer nergens op.
Hoezo weer?! ;)

Naja wat ik bedoelde te zeggen was dat de x360 niet op een of andere magische manier de kwaliteit van je bestaande dvd'tjes verbetert en er een 720p reso+kwaliteit beeld van maakt. Misverstand dus, maar ik snap nu wat je zegt in je post. Of de x360 een normale 420 p dvd in 720 p reso te voorschijn toveren. (upscalen dus :D) Maargoed ik weet dus niet of dat zo is, heb wel gelezen op de officiele xbox site dat ie dvd's op 420p doorzendt. (heb even niet meer de directe link, sorry) Dus misschien toch nog nuttige info voor je. :P
curry684 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:06:
[...]

Is al lang bekend? :? Die 10 uit de topicstart zijn zeker, bevestigd, set in stone.
Sorry hoor, maar volgens mij is er echt nog niets officieel door Microsoft bevestigd, het is allemaal launch window dit en launch window dat... (dus tot aan de feestdagen) En release dates van online stores zijn echt bijna nooit betrouwbaar gebleken.

[ Voor 26% gewijzigd door Geengrenzuh op 01-11-2005 12:10 ]

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
philippevk schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:38:
Voor de mensen uit Groningen. Volgens de medewerkers van de MM aldaar wordt er aan het eind van deze week een duo xbox'en 360 verwacht.
Thanx w8 ik het even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157659

enkele uren geleden heb ik drie kwartier op de 360 kunnen spelen (king kong en CoD2) bij de mediamarkt!!

Na 5 minuten was ik al aardig gewend aan de controller.. Snel en precies richten lukt je gewoon niet. Maar ja dat weet je vooraf!!! Verder een fijne controller. Qua beeld viel ut me eigenlijk beetje tegen. Je leest overal dat het zo geweldig is, maar het leek net alsof je aan ut gamen was op een normale pc met een hoge resolutie!! Het is zeker mooi, maar niet subliem..

Na een kwartier king kong te hebben gespeeld wil ik dat spel zeker hebben met de release!! echt super vet!! een T-rex afleiden is best spannend :) . FPS'ers blijf ik lekker op de pc spelen, want ik voelde me net een schietschijf bij CoD2!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een hoop vage verichten zeg, blijft de vraag is het verschrikkelijk geil om te zien allemaal of niet...time will tell...
Tis trouwens echt niet leuk om een 360 proberen te regelen, overal zijn de kits op en niemand weet hoeveel ze dr binnen krijgen! :/
Erg leuk dus al dat gehyp van microsoft en de drang om m world wide dit jaar nog uit te poepen, maar er aan kunnen komen op een relaxe manier op dag 1 is maar net de vraag. Best bizar voor een product dat een bedrijf graag wil verkopen, en wij maar mee stressen, belachelijk eigenlijk. Al die promoties en die dagelijkse wedstrijden en logerende demo-pods, en gewoon kunnen krijgen is de vraag op dag 1.
Ook zo iets leuks al dat HD gedoe, ben vandaag weer eens wezen kijken naar de bekende samsung lcd. Mensen hoe komen julie erbij dat het beeld van die lcds in HD zo prachtig zijn 8)7 Heb ik nu van die ongelooflijke ogen, of zijn julie gewoon zo blij dat die reso iets hoger is op lcd? Ik heb geen enkele LCD kunnen vinden die "haarscherp" HD beeld vertoont, laat staan me x800xtpe op me crt het nakijken geeft.
Ik ga iig (als ik de 360 kan krijgen op dag 1), eerst nuchter de 360 op me normale crt tv aansluiten en als het goed werkt op me crt pc monitor. LCD kan nog ff de dikke middelvinger van me krijgen...haarscherp beeld me ****
Leuke hobyy gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:55:
Wat een hoop vage verichten zeg, blijft de vraag is het verschrikkelijk geil om te zien allemaal of niet...time will tell...
Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als de 360 bij je thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 20-04 16:15
Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:55:
Tis trouwens echt niet leuk om een 360 proberen te regelen, overal zijn de kits op en niemand weet hoeveel ze dr binnen krijgen! :/
Media Markt Alphen aan den Rijn. Toen ik hem vrijdag kocht waren er nog genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Eplaza op zuidplein in rotterdam zuid heeft er ook nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is de Xbox360 een media extender en ik geloof dat die de functionaliteit van de PC volgen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Uit dit topic: [rml][ MCE 2005] MediaCenter Extenders*[/rml]

[...]
Geen divx/xvid dus :o.
Ik had begrepen dat Media Center Extenders een soort "Remote Desktop" verbinding opzetten met de Media Center PC. De PC zou dan al het decodeerwerk doen en dan doorsturen naar de Extender. Als de PC DiVX/XViD aankan, dan kun je dat ook op de Extender bekijken.

Ik geloof dat de Xbox 360 ook compatible is met UPnP AV Media Servers zoals bijvoorbeeld Windows Media Connect en Nero Mediahome. Die laatste heeft als optie om mediabestanden naar een formaat te transcoden dat compatible is met het apparaat dat het gaat afspelen. Als de Xbox 360 ondersteuning heeft om video vanaf een UPnP AV server af te spelen, zou je DiVX kunnen afspelen met behulp van Nero Mediahome. Het lijkt er alleen op dat de 360 dit juist niet gaat ondersteunen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
het probleem is dus dat die extenders het decodeer werk moeten doen.

Vind het sowieso jammer dat ze er geen volwaardige mediaspeler van maken, gewoon onzin namelijk om dat alleen aan de pc te behouden. Als je echt met het apparaat in de huiskamer wil doorbreken moet je dat jusit doen. Het probleem is alleen dat microsoft windows mediacenter zelf niet zo van de hand wil doen.

Het slaat natuurlijk nergens op dat ik beide moet hebben, kost ook nog eens dubbele stroomverbruikskosten. |:(
Hoop dat het ding snel gekraakt wordt zodat ik er gewoon mn divxjes op kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Anoniem: 157659 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:19:
enkele uren geleden heb ik drie kwartier op de 360 kunnen spelen (king kong en CoD2) bij de mediamarkt!!

Na 5 minuten was ik al aardig gewend aan de controller.. Snel en precies richten lukt je gewoon niet. Maar ja dat weet je vooraf!!! Verder een fijne controller. Qua beeld viel ut me eigenlijk beetje tegen. Je leest overal dat het zo geweldig is, maar het leek net alsof je aan ut gamen was op een normale pc met een hoge resolutie!! Het is zeker mooi, maar niet subliem..

Na een kwartier king kong te hebben gespeeld wil ik dat spel zeker hebben met de release!! echt super vet!! een T-rex afleiden is best spannend :) . FPS'ers blijf ik lekker op de pc spelen, want ik voelde me net een schietschijf bij CoD2!!
Kijk ;) Voor het eerst sinds de geschiedenis van de consoles zijn ze even krachtig of zelfs krachtiger dan een PC ;)

Mensen zijn verwend..... En natuurlijk speel je het niet optimaal in zo'n winkel, te veel lichten, afstelling. Ik denk dat de X360 wel voldoet aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Net te horen gekregen dat de'' Xbox 360 + Project Gotham Racing 3'' besteld zijn door mijn moeder bij het bedrijf waar zij werkt. _/-\o_

Totale kosten: € 367, 95 :9 (Toch handig, 20% korting :) )

Ik kan niet wachten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is dat jouw moeder in de reclame die bij Neckerman werkt?! B)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al het volgende gehoord?
Een medewerker van een speelgoedwinkel heeft mij verteld dat er grote problemen zijn met pre-order kits, omdat er simpelweg te weinig 360 in omloop zijn. Er werdt mij zelf verteld dat mensen die een kit hebben terug kunnen komen en geld terug krijgen omdat het gewoon niet gaat lukken?!
Iemand hier van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Onzin. Microsoft geeft geen preorder kits uit die ze niet kunnen garanderen. Wat zouden ze er in godesnaam mee winnen om meer kits te produceren dan bijbehorende Xbox 360's? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:24:
Onzin. Microsoft geeft geen preorder kits uit die ze niet kunnen garanderen. Wat zouden ze er in godesnaam mee winnen om meer kits te produceren dan bijbehorende Xbox 360's? :?
Idd...dat soort hoaxen heb ik paar weken geleden ook al gehoord ;) daar wint Microsoft helemaal niets mee....

en btw..ik was persoon 2 die een pre-order kit ophaalde in de FRS in Zwolle :) No problem at all :p
Overigens sta ik wel als nummer 1 op de lijst ;) Van de eerste persoon hebben ze geen gegevens genoteerd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 01-11-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk onzin ja! Zou wel vreemd zijn dat hoofdkantoor van intertoys over zoiets, verkeerd info over geeft. Maar goed, we zien wel.
curry684 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:24:
Ofdat dit onzin is, zou kunnen, maar het argument "wat zouden ze er mee winnen" is ook onzin. Zou het niet mogelijk zijn dat microsoft te enthousiast was met het pre-order gebeuren? Zou het het niet kunnen dat het allemaal een beetje teveel chaos brengt die "world-wide release"?
Maar nogmaals, ik hoop voor de mensen met pre-order kit dat het onzin is. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 01-11-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik sta 3de op de lijst...no worries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Het laatste wat Microsoft in deze fase kan gebruiken zou zo'n prutsactie zijn die hun hele goodwill van het moment en het hele momentum van de vroege introductie zou verneuken. Dus nee, ik geloof het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:42:
Het laatste wat Microsoft in deze fase kan gebruiken zou zo'n prutsactie zijn die hun hele goodwill van het moment en het hele momentum van de vroege introductie zou verneuken. Dus nee, ik geloof het niet.
Ik weet gewoon niet wat er van waar is, geloof heeft erg weinig invloed op de uitkomst lijkt mij zo.
Het zou idd te gek voor worden zijn! Waarom zou intertoys dit zeggen, is toch niet normaal als het niet klopt.
Ach ik zie t allemaal wel voor de rest ik hoop dat ik m heb op dag 1, zo niet jammer dan. :)

BTW best wel balen als oblivion er dan niet is :| Maar PDZ en Kameo klinken ook niet verkeerd. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 01-11-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 17:17
Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:44:
[...]

Ik weet gewoon niet wat er van waar is, geloof heeft erg weinig invloed op de uitkomst lijkt mij zo.
Het zou idd te gek voor worden zijn! Waarom zou intertoys dit zeggen, is toch niet normaal als het niet klopt.
Ach ik zie t allemaal wel voor de rest ik hoop dat ik m heb op dag 1, zo niet jammer dan. :)

BTW best wel balen als oblivion er dan niet is :| Maar PDZ en Kameo klinken ook niet verkeerd. :)
ehum.. Intertoys? .. Je bedoelt een medewerker die waarschijnlijk zijn info baseert op een of ander forum waar hij waarschijnlijk diezelfde hoax heeft gelezen die hier nu ter discussie staat.

En zoals hieboven al is opgemerkt, het lijkt me logisch dat MS eerst in calculeert hoeveel 360's ze daadwerkelijk kunnen leveren en gebaseerd op die gegevens pre-order kits uitgeeft. Alles wat daar bij komt is mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
ksta 1e op de lijst van mm in groningen, dus ga vanavond gewoon rustig slapen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Ik sta 11e bij ePlaza Eindhoven Woensel, en die hadden nog packs over ook 8)7

Geen idee waarom die er zoveel hebben eigenlijk.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.