Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dikki dik schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:53:
[...]
Als ms daadwerkelijk tot april alleen maar op reserveringen gaat leveren hoef je niet te verwachten dat de gemiddelde consument met kerst of sinterklaas een x360 in huis heeft. Integendeel zelfs sint en piet zullen eerder de 'goedkope' ps2 of xbox voor hun kinderen kopen die wel volop te krijgen is. De groep die ms op dit moment alleen aanspreekt is de groep, die van alles op de hoogte is en bewust de keuze voor de x360 heeft gemaakt. Dit is op zich best wel een gemiste kans van MS, maarja het kon waarschijnlijk niet anders vanwege de vroege launch. Maar wat ze nu wel hebben bereikt is dat ze een gedeelte van sony's klanten hebben weggesnoept, een jaar langer moeten wachten zal voor veel mensen de doorslag hebben gegeven om toch maar voor de x360 te gaan.
Is niet een gemiste kans, zo werkt het nu eenmaal: je hebt eerst de early adopters: de groep die iets koopt zodra het op de markt is. Daarna heb je grofweg gezegd de grote meute en daarachteraan de laggers. De PS2 zit nu in de fase van grote meute naar laggers. En de laggers zijn wel degelijk een groep die kopen. Voor een product is het afwachten wanneer de transformatie plaatsvind van early adopters naar grote meute, en OF deze plaatsvindt (komt vaak voor dat alleen early adopters iets kopen en de grote meute nooit). Dat kost tijd.

Wil je dus bij kerst de grote meute aanspreken, dan moet je zorgen dat de early adopters fase dan al achter de rug is. Ik denk dat volgend jaar kerst voor de xbox 360 een goede periode wordt, niet nu. Nu hebben ze alleen de early adopters. Maar die heb je altijd, dat is een gegeven. Het hoeft niet een foute introductiedatum te zijn: met kerst alle early adopters bedienen (en uitverkopen, dus extra hype) en dan in 2006 dat uitbouwen en met kerst 2006 het begin van de grote massa aanspreken. Echt versnellen doe je dat nl. niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

OcNewB schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:53:
[...]

Dat heb ik ook...
Het hele gebeuren hier is al omgebouwd voor de komst van het beestje :9
Netwerkkabeltje extra in de switch.. plekje in het audiomeubel... aansluitingen naar tv gecreerd.. Extra optisch kabeltje naar de receiver.. Media connect geinstalleerd op de pc.. paar mapjes gedeeld etc. etc. etc. Weet nu al dat ik veel plezier ga hebben aan het installeren alleen al. Xbox live ff aansluiten pompidom nog maar een dag of twintig...
hiep hiep..

haha hoe ziek 8)7
Same here :) Enige remedy is om er minder over te lezen lijkt me

* Royal haalt deze topic uit z'n bookmarks

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
EfBe schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:42:
[...]

Jij snapt echt geen ene reet van marketing.
Dank je :)
Geeft niks, maar hou je dan wel wat op de vlakte. Jouw uitspraken lijken te suggereren dat iedereen en masse alleen maar een xbox360 wil want die is nieuw. Dat zou dan betekenen dat iedereen een early adopter is.
Nee. MS gaat voor de creatieve marketing. Ze verkopen geen produkt maar een concept, zie ook de waterballoon fight reclame tijdens Lost. Geen screenshots, geen trailers, geen niets. Alleen maar mystificatie van de naam van het produkt, zodat die een eigen leven gaat leiden. Remember Ourcolony, Origen en Hex168? Same story, het feit dat er over gepraat wordt is belangrijker dan mensen die het produkt kennen. De early adopters nemen vervolgens wel hun verantwoordelijkheid om vooraan te staan bij de preorders, en gaan als evangelisten dienen voor het geloof waar iedereen iets over heeft gehoord en door gefascineerd is geraakt. Die strategie volgt Microsoft met de X360.
[...]

Toon dat maar eens aan met cijfers, want IMHO is het uit de luchtgegrepen onzin.
Zijn er niet en heb ik niet. Maar hoe meer mensen weten dat er next-gen is cq. komt, hoe minder interesse er zal zijn in current-gen. Dat is logisch, en of het 5 of 1000 mensen per dag zijn die "over het punt gaan" dat ze liever voor next-gen dan current-gen gaan is daarbij irrelevant: de virale marketing doet z'n werk.
[...]

Nu mag jij beweren wat je wilt natuurlijk, maar ik kan je 1 ding over MS zeggen: ze werken met hele strakke budgets. Die budgets die geroepen worden in de media... neem die maar met een korrel of wat zout, want 6 miljard aan budget is aardig, maar dat moet je wel terugverdienen. En in 1 jaar lukt je dat nooit. M.a.w.: het is een gespreide investering (voor X jaar) en de periode is dan dus niet 1 jaar maar X jaar.
Klopt, heb ik ooit ergens anders gezegd? X360 kan het eerste jaar niet rendabel zijn, dus zou erg knap zijn als het een 1-jaren plan was. De X360 moet over z'n hele lifecycle van zeg 5 jaar wel degelijk rendabel zijn, en liefst een grote hap van de Xbox-verliezen terughalen zodat de X720 een uitmelkvehikel kan worden.

Noemen we in marketingtermen overigens de cyclus shooting stars en cashcows, maar ik wist niets van marketing dus dat mag je negeren ;)
Net als de PS3: die moet 10 jaar mee. Boeit het dan ene reet of je nu gaat hypen met zaken over de PS3? Nee, totaal niet: het kost alleen maar geld en het is op een termijn van 10 jaar niet van invloed.
10 jaar :D 10 jaar geleden was een 486-DX2 de norm, en technologie is echt niet langzamer gaan ontwikkelen. Denk je serieus dat een van de huidige next-gens 10 jaar mee kan? Marketingblaat. Ik ken mensen die nog een NES met Duck Hunt thuis hebben staan, als je dat bedoeld met "10 jaar meegaan" hebben ze gelijk. Maar mainstream en feitelijk nog nieuwe spellen krijgen? No way.
[...]

Zoals ik al zei: je snapt niets van marketing en lange termijn strategieen, anders deed je dit soort uitspraken niet. Die PS2 console maakt winst nu. Sony heeft een inmense portfolio aan games en er komt een karrevracht aan nieuwe titels bij deze kerst. Daartegenover staat een XBox360 die nauwelijks te krijgen is en een paar games heeft. Tel daarbij op dat deze duurder is.
Waarom kopen mensen P4's op 3Ghz voor tekstverwerking? Omdat het Nieuw En Verbeterd is of omdat ze het nodig hebben? Omdat het Cutting Edge The Next Best Thing Everybody Wants is of omdat Word ook op 400Mhz prachtig draait?

Wie snapt er nou niets van marketing?
Wie krijgt daar nou klappen van? PS2 of XBox1? Moet je dan de PS3, die op dit moment alleen nog maar 'aangekondigd' is? Of zou je er beter aan doen je geld te steken in een PS2 campagne?
Een PS2-campagne om deze kerst nog leuk te verkopen is vanzelfsprekend een goed idee. Maar hebben ze maar 1 marketingteam of zo? Zou het niet een goed idee zijn om de opmars van de X360-evangelisten te counteren? Om een contra-campagne te starten die laat zien dat het echt niet allemaal rozengeur en maneschijn is in X360-land? Of is het echt zo slim om niets van je te laten horen terwijl je concurrent met bombarie alle nieuwsbulletins en -sites ter wereld dagelijks haalt?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

EfBe schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:01:
[...]

Is niet een gemiste kans, zo werkt het nu eenmaal: je hebt eerst de early adopters: de groep die iets koopt zodra het op de markt is. Daarna heb je grofweg gezegd de grote meute en daarachteraan de laggers. De PS2 zit nu in de fase van grote meute naar laggers. En de laggers zijn wel degelijk een groep die kopen. Voor een product is het afwachten wanneer de transformatie plaatsvind van early adopters naar grote meute, en OF deze plaatsvindt (komt vaak voor dat alleen early adopters iets kopen en de grote meute nooit). Dat kost tijd.

Wil je dus bij kerst de grote meute aanspreken, dan moet je zorgen dat de early adopters fase dan al achter de rug is. Ik denk dat volgend jaar kerst voor de xbox 360 een goede periode wordt, niet nu. Nu hebben ze alleen de early adopters. Maar die heb je altijd, dat is een gegeven. Het hoeft niet een foute introductiedatum te zijn: met kerst alle early adopters bedienen (en uitverkopen, dus extra hype) en dan in 2006 dat uitbouwen en met kerst 2006 het begin van de grote massa aanspreken. Echt versnellen doe je dat nl. niet.
Laggers zijn mensen met een trage connectie.
Laggards zijn mensen waar jij op doeld ;) .
Early adopters zijn niet de eerste groep mensen die het product kopen, dit zijn namelijk de Innovators.
Het lijstje gaat zo:
Innovators (2,5%)
Early Adopters (13.5%)
Early Majority(34%)
Late Majority (34%)
Laggards (16%)

De Innovators zijn in dit geval de mensen die een pre-order hebben geplaatst, hier zullen er veel van in dit topic rondzweven. De mensen die hem "gewoon" op releasedag in de winkel gaan halen zullen misschien nog voor een deel tot de innovators behoren en een deel tot de Early Adopters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Royal schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:10:
[...]

Wedden dat je dat niet doet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Royal schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:10:
[...]

Ik zit zelf ook met dit probleem, maar ik kan gewoon niet een dag zonder iets over de ''Xbox 360 / Xbox 360 games'' te lezen :p
Zo bezoek ik elke dag de Xbox site, lees ik trouw dit topic door (:9) en ga ik opzoek naar nieuwe game-trailers (Op:Xboxyde.com).
Ach, nog maar 18 dagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
btw over de marketing van Microsoft versus Sony: ik ben zelf het levende bewijs dat MS het beter doet atm :P

Mijn totale lifetime score Xbox is 30 minuten Halo bij m'n broer thuis 4 jaar geleden, en m'n totale score Sony consoles is 3 uur Wipeout op de Playstation in 1994 of 1995. Ik heb zelf nog nooit een spelcomputer gehad, en ben dus opgeteld een complete clean sheet wat betreft consoles. Begin dit jaar kwamen de geruchten over de nextgens goed los, en was ik in eerste instantie compleet voor de PS3. Iets ergens in de marketing heeft er echter voor gezorgd dat ik alle vertrouwen in de PS3 kwijt ben en nu zowat X360 evangelist ben in marketingtermen met m'n preorderkit en als TS van dit topic op het grootste techforum van Nederland. Wat dat zegt over de marketingcapaciteit van MS mag je zelf invullen ;)

Wellicht koop ik ook nog een PS3 uiteindelijk btw, mochten ze met genoeg boeiende exclusives komen en een vergelijkbare online service als Xbox Live. Maar ik denk to be honest op basis van de performance so far dat ze beiden niet gaat lukken :)

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 13-11-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand of er in PGRIII de nurburgring weer zit als track?

Alleen daarom zou ik deze console al kunnen kopen 8)7

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
LosGieros schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:02:

Ja, ook de Nürburgring is weer van de partij :*)

Dat is trouwens in deze trailer van Project Gotham Racing 3 te zien: - Klik

[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 13-11-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Goeie shit zeg ik :P

Maargoed geen kans meer om zn ding meer te scoren in december of wa?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Yonix schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:01:
[...]

Ik zit zelf ook met dit probleem, maar ik kan gewoon niet een dag zonder iets over de ''Xbox 360 / Xbox 360 games'' te lezen :p
Zo bezoek ik elke dag de Xbox site, lees ik trouw dit topic door (:9) en ga ik opzoek naar nieuwe game-trailers (Op:Xboxyde.com).
Ach, nog maar 18 dagen :*)
heb last van exact hetzelfde kwaaltje :p
LosGieros schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:02:

yep die zit erin

edit: te laat

[ Voor 3% gewijzigd door dikki dik op 13-11-2005 21:11 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Nog een vraag, kan je je oude live abbo meenemen naar de 360?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 03-05 12:49
meh geen dvi en hdmi output dus?

ligt dat nou aan mij of is dat gewoon dom van microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 22:22
Gistern ook ff op de 360 gespeeld. Ziet erg mooi uit _/-\o_ . Vooral Kameo was schitterend. COD2 vond ik enigzins kartelig; het zag er niet beter uit dan bij mij op mn pc met alles op medium...
Miss ga ik m wel halen voor Kameo en Oblivion, maar ik wacht eerst ff tot er iets meer bekend is over de revolution; want dit heeft niets meer dan alleen maar betere graphics (en tot nu toe scheelt het nog niet eens zo veel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 12:45

Atmoz

Techno!!

OcNewB schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:53:
[...]

Dat heb ik ook...
Het hele gebeuren hier is al omgebouwd voor de komst van het beestje :9
Netwerkkabeltje extra in de switch.. plekje in het audiomeubel... aansluitingen naar tv gecreerd.. Extra optisch kabeltje naar de receiver.. Media connect geinstalleerd op de pc.. paar mapjes gedeeld etc. etc. etc. Weet nu al dat ik veel plezier ga hebben aan het installeren alleen al. Xbox live ff aansluiten pompidom nog maar een dag of twintig...
hiep hiep..

haha hoe ziek 8)7
_/-\o_ Super kicks!!
Haha, ik kan het me helemaal voorstellen. Te vet gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:48

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jongens, wie kan mij iets vertellen over de mogelijkheden m.b.t. het aansluiten van een stuur op de Xbox360. En dan bedoel ik natuurlijk een echt Force-Feedback stuur zoals beschikbaar voor de PS2.

Voorlopig kan ik online nog niets officeels hierover vinden voor de Xbox360. :( Zou echt weer een gemiste kan zijn als dit niet mogelijk is. Kon me herinneren dat dit voor de Xbox niet bestond.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Chrasher schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:19:
Jongens, wie kan mij iets vertellen over de mogelijkheden m.b.t. het aansluiten van een stuur op de Xbox360. En dan bedoel ik natuurlijk een echt Force-Feedback stuur zoals beschikbaar voor de PS2.

Voorlopig kan ik online nog niets officeels hierover vinden voor de Xbox360. :( Zou echt weer een gemiste kan zijn als dit niet mogelijk is. Kon me herinneren dat dit voor de Xbox niet bestond.
JOYTECH is one of a select group of companies to hold a coveted license with Microsoft for Xbox 360 third-party accessories at launch. Built from the ground up for the new console, the product line has the look and feel of Xbox 360 and will offer the same high-quality, innovative designs at competitive prices that have made JOYTECH the leader in third-party peripherals in Europe.

[...]

Nitro Racing Wheel:
This aggressively styled wheel provides a driving experience guaranteed to maximize and intensify popular racing games. A full rubber wheel head provides a secure, comfortable grip and precise steering. Additionally, four wheel-mounted paddles, sequential stick-shift, high-intensity dual-vibration feedback and four preset steering sensitivity modes allow gamers to customize the experience to suit their personal taste. The wheel is Xbox Live® online game service compatible and includes a back-lit Xbox Guide button for instant access to digital music, game and movie libraries. MSRP is $79.99.
;)
LosGieros schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:19:
Nog een vraag, kan je je oude live abbo meenemen naar de 360?
Ja, bestaande Live abbo's zijn automatische Gold-abbo's nieuwe stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:48

Chrasher

Tevree met z'n PS5

curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:26:
[...]
Nitro Racing Wheel:
This aggressively styled wheel provides a driving experience guaranteed to maximize and intensify popular racing games. A full rubber wheel head provides a secure, comfortable grip and precise steering. Additionally, four wheel-mounted paddles, sequential stick-shift, high-intensity dual-vibration feedback and four preset steering sensitivity modes allow gamers to customize the experience to suit their personal taste. The wheel is Xbox Live® online game service compatible and includes a back-lit Xbox Guide button for instant access to digital music, game and movie libraries. MSRP is $79.99.
[...]

;)
"dual-vibration feedback!" Nee dus... :( Ga nu toch echt twijfelen. ;(

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

hoe verwijder je *** een bericht

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 13-11-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

http://www.corazong.com/IMG_0785.jpg
http://www.corazong.com/IMG_0870.jpg

2 Foto's van de 360's op de TMF Game Awards :)
Tware schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:31:
Gistern ook ff op de 360 gespeeld. Ziet erg mooi uit _/-\o_ . Vooral Kameo was schitterend. COD2 vond ik enigzins kartelig; het zag er niet beter uit dan bij mij op mn pc met alles op medium...
Miss ga ik m wel halen voor Kameo en Oblivion, maar ik wacht eerst ff tot er iets meer bekend is over de revolution; want dit heeft niets meer dan alleen maar betere graphics (en tot nu toe scheelt het nog niet eens zo veel...)
Met de PC scheelt het idd bar weinig als je een beetje high-end pc hebt. CoD2 was idd kartelig, daar vond ik mijn pc mooier op 1440 x 900 met medium/high Dx9.

Kameo ziet er daarentegen echt heel mooi uit en zijn de graphics van Project Gotham ook wel dik in orde. Maar wat jij zegt is waar, ook al ben ik best wel graphics-geil, als het alleen maar meer van hetzelfde is, is het ook niet alles. Ik baal ervan dat er geen muis voor de 360 komt waars :S --> geen 'echte' fps op de 360...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 13-11-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Ik ben ook bevangen met het 360 virus... Ben er echt dagelijks mee bezig..
Elke gametrailer is boeiend en ik kan niet wachten tot het zover is..

Vandaag een countdown teller op mijn bureaublad geplaatst :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:50:

Iemand 'm al gespeeld? En dan nog, ben ik nu gek als ik niets zie waar Gears of War niet de concurrentie mee aankan?

Gears of War vs. MGS4

Ik vind Marcus uit GoW er persoonlijk beter uitzien hoor 8)7 En dan is Marcus al wel door kuddes reporters en gamers bestuurd die kunnen getuigen dat dit in-game is.
Het ging niet erom of het beter of slechter uit ziet dan GoW. Jij zei dat Sony nog niets anders had laten zien dan prerendered filmpjes. MGS4, was realtime, daar ging het mij om. :)

En mij intereseert graphics sowieso geen ene biet, ik let 5 min om hoe een spel uitziet en daarna let ik er niet eens op. Daarom speel ik nog altijd met plezier oude spellen & mods. Lang leven gameplay, fuck graphics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 17:40
Dan mis ik echt een Xbox360 vs PS3 vs Nintendo Revo topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

OcNewB schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:40:
[...]

Wedden dat je dat niet doet :Y)
Jawel hoor, binnenkort tijd voor deel 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Xbox360 Manual PDF

[ Voor 4% gewijzigd door Cabo op 13-11-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Albinoraptor schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:16:
[...]

Het ging niet erom of het beter of slechter uit ziet dan GoW. Jij zei dat Sony nog niets anders had laten zien dan prerendered filmpjes. MGS4, was realtime, daar ging het mij om. :)
Hebben we het over die trailer of heb ik gemist dat feitelijk iemand ergens heeft gespeeld? Die trailer van 104Mb is namelijk zo prerendered als wat hoor ;)
En mij intereseert graphics sowieso geen ene biet, ik let 5 min om hoe een spel uitziet en daarna let ik er niet eens op. Daarom speel ik nog altijd met plezier oude spellen & mods. Lang leven gameplay, fuck graphics. :)
Graphics en physics zorgen voor het realisme van de spel en dragen in belangrijke mate bij aan de inleving die je erbij kunt hebben. Sinds ik HL2 heb gespeeld vind ik Q3A een stuk minder leuk: de game blijft fantastisch maar je mist er stiekem toch iets aan als je tegen een doos aanloopt en hij beweegt geen millimeter. En de omgeving ziet er ineens zo namaak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:58:
[...]

Hebben we het over die trailer of heb ik gemist dat feitelijk iemand ergens heeft gespeeld? Die trailer van 104Mb is namelijk zo prerendered als wat hoor ;)
Dit gaat toch niet over MGS4? ;) Ik weet het lijkt geprenderd, maar dat heet nou eenmaal next-gen.
TOKYO--When it debuted at the 2005 Tokyo Game Show a few days ago, the Metal Gear Solid 4 trailer got a similar reception to the Killzone trailer at E3--almost universal awe. But when the initial shock wore off, the same question was raised by skeptics--was it a real-time demonstration of the PlayStation 3's in-game graphical power or a prerendered trailer?

To dispel any doubt, series director Hideo Kojima and artist Yoji Shinkawa held a stage event at Konami's TGS booth to prove that the visuals are indeed running in real time on the next-generation console. "This trailer isn't a CG or something that we've rendered on a high-spec PC," said Kojima "This is the real thing on a PlayStation 3 development kit."

After showing the full eight-minute MGS4 trailer, director Kojima and an assistant began a real-time demonstration on a PS3 development kit featuring scenes from the preview. The first sequence was from early in the trailer, when Snake peeked through the broken walls of a building. There, he paused the game and moved the camera around to show that the real-time rendering was authentic. "He's a bit pigeon-toed because he's being cautious," joked Kojima, while the camera rotated to show Snake's feet, which weren't visible in the original trailer.

To further show off the PS3's capabilities, Kojima zoomed in to a detailed close-up of Snake's costume. Clearly visible was a detailed "Ota-Damacy" (Otacon-Soul) patch on his chest, the logo for which can be seen on MGS4's official Web site. "All the equipment created by Otacon have this mark on them," added Kojima.

...
bron
toon volledige bericht
Prachtig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
En effe als toevoeging dan ook link van een realtime filmpje:
http://zdmedia.vo.llnwd.n...a_realtime_demo_1500k.zip
Je hebt dus iets gemist. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Albinoraptor op 14-11-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Prerendered was niet het goede woord, pardonnez-moi, prescripted was het goede woord :) Dat het engine rendering was zag ik ook wel :P True, ik had het developerdemo gedeelte gemist, maar dan nog heeft alleen 1 'developer' feitelijk een controller in handen gehad. En sorry, maar sinds die KZ2 trailer vertrouw ik het pas als het publiek ermee heeft gespeeld, developers zijn sowieso verdomd goed in dingen zo laten zien dat je de shortcomings niet ziet :)

Maar punt blijft overigens, ik vind weinig verschil in kwaliteit van graphics en environment tussen MGS4 en GoW. En GoW staat wel voor maart op de planning, en in maart is er zeker nog geen PS3 uit. Het zou me eigenlijk zelfs niet verbazen als GoW de alternatieve countermeasure van Microsoft wordt als ze onverhoopt Halo 3 niet tegelijk met de PS3 kunnen launchen.

[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 14-11-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 03-05 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
dadj schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:24:
[...]

Lol, ging me er om dat de meeste filmpjes die online staan niet bepaald fraai worden als je ze naar Pal vergroot. De HD trailers waren wellicht een betere keuze geweest om te gebruiken.
De meeste filmpjes zijn HD trailers (die van Quake, NBA 2k6, CoD2). De ingame filmpjes niet, maar als jij me aan HD versies kunt helpen :) be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Er staan er een aantal in de TS bij interessante linkjes, met name deze categorie :)

Sowieso vond ik aardig weinig footage op de DVD voor 3.5Gb of ben ik nu gek? Als in, ik heb in 2.5Gb deze 30 en daar zit toch echt enorm veel HD-footage bij die ik op de DVD niet terugvond?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
08-11-2005  21:28         7.607.296 1st_garage.avi
12-11-2005  23:50        11.616.670 360_balloon.avi
08-11-2005  21:37        45.810.036 car_select.avi
28-09-2005  18:30       127.686.100 cod2_524_2.wmv
28-09-2005  18:54        75.925.850 condemned_524_2.wmv
28-09-2005  19:00       105.342.046 deadrise_524_2.wmv
08-11-2005  21:31        20.288.000 ferrari_refelctions.avi
08-11-2005  21:31        38.630.400 full_track_list.avi
28-09-2005  18:28       107.318.028 gearsofwar_080405_wmvhd.wmv
28-09-2005  18:56       105.739.480 gr3_524_2.wmv
28-09-2005  18:24        88.069.938 kameo_524_2.wmv
12-11-2005  23:58       151.714.722 m4prod_360_hour_tour.avi
10-11-2005  01:35       328.042.496 mgs05_doa4_gp2.avi
13-11-2005  01:09       190.245.010 mgs05_pdz_roof_HQ.avi
08-11-2005  21:32        18.292.088 overcast_ring.avi
12-11-2005  23:47        19.679.566 pdz_df_coop.avi
30-09-2005  20:39        16.525.760 pgr3.wmv
12-11-2005  23:48        18.036.152 pgr3ad_60.avi
30-09-2005  17:22         3.363.170 pgr3gp1.wmv
30-09-2005  17:43        15.099.980 pgr3gp2.wmv
02-11-2005  22:49         8.540.160 pgr3_ad.avi
12-11-2005  23:50        46.534.556 pgr3_cities.avi
28-09-2005  18:39       154.814.210 saints_524_2.wmv
26-10-2005  00:09       165.875.712 showroom2_kameo_coop.avi
13-11-2005  01:07        34.678.340 showroom2_pdz_gp1_LQ.avi
26-10-2005  00:06       119.496.704 showroom2_pgr3_gpphoto.avi
26-10-2005  00:04        89.600.000 showroom2_pgr3_split.avi
13-11-2005  02:37       402.944.000 showroom_doa4_gp3_cc.avi
28-09-2005  18:31       114.750.106 testdrive_524_2.wmv
09-11-2005  21:42        55.799.736 t_xbox360_episode3_gt.wmv
              30 File(s)  2.688.066.312 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 21:45
Hier wat foto's van de PUGA. Ik was onder de indruk van de Xbox360 stand, was lekker groot en ruim neer gezet. Niets te klagen eigenlijk ondanks de lange wachtrijen bij voornamelijk PDZ en PGR3 door o.a. mensen die genoodzaakt waren om fijn alle levels uitbundig te gaan verkennen onder het genot van een bak thee :+

Wel vond ik split screen mp in PGR3 er matig uitzien, het is natuurlijk een oude build maar zo kreeg ik dus geen goede indruk,. textures zagen er low quality achtig uit enzo. PDZ speelde lekker weg en met de controls had ik totaal geen problemen, alhoewel.. welke knop moest ik nou gebruiken om die rot bom te plaatsen? :+ Graphics waren lekker van PDZ en het is zeker een titel die ik bij de launch koop.

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caffa.remialleenopdewereld.nl/zGames/foto/puga/zotty_puga_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:43:
Er staan er een aantal in de TS bij interessante linkjes, met name deze categorie :)

Sowieso vond ik aardig weinig footage op de DVD voor 3.5Gb of ben ik nu gek? Als in, ik heb in 2.5Gb deze 30 en daar zit toch echt enorm veel HD-footage bij die ik op de DVD niet terugvond?
code:
1
[...Lijst met filmpjes...]
Ik zie het :) Als ik de HD filmpjes omzet naar DVD worden ze wel HEEEEEL groot. :( Je hebt dan erg weinig ruimte op de dvd voor HD footage...

Dit was ook een eerste test dvd. had nog niet eerder zoveel avi/wmv omgezet naar dvd :)

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47

johanm3

Het kan altijd slechter

In console-land is er 1 gouden regel: de allereerste serie consoles van een type heeft altijd gebreken die ze binnen afzienbare tijd fixen in een revisie. Hoeft deze keer niet zo te zijn, maar het lijkt me sterk dat het nu niet zo is, temeer omdat ze een enorme druk hebben om op tijd voor holiday season op de markt te zijn.
Ik heb altijd de 1e generatie consoles gekocht. En ik heb er nog nooit problemen mee gehad...

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Bizzarro schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:35:
[...]
Laggers zijn mensen met een trage connectie.
Laggards zijn mensen waar jij op doeld ;) .
Early adopters zijn niet de eerste groep mensen die het product kopen, dit zijn namelijk de Innovators.
Het lijstje gaat zo:
Innovators (2,5%)
Early Adopters (13.5%)
Early Majority(34%)
Late Majority (34%)
Laggards (16%)

De Innovators zijn in dit geval de mensen die een pre-order hebben geplaatst, hier zullen er veel van in dit topic rondzweven. De mensen die hem "gewoon" op releasedag in de winkel gaan halen zullen misschien nog voor een deel tot de innovators behoren en een deel tot de Early Adopters.
I stand corrected :). Ik had de afdeling marketing hier ook even moeten vragen om de exacte termen.
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:58:
[...]

Echt niet, op de tokyo gaming show [sic] stopten ze de trailer en gingen ze met de engine spelen, parameters wijzigen etc. MGS games hebben alle cutscenes e.d. altijd in-game met de game-engine, geen video of wat dan ook.

[ Voor 25% gewijzigd door EfBe op 14-11-2005 10:34 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:06
johanm3 schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:43:
[...]

Ik heb altijd de 1e generatie consoles gekocht. En ik heb er nog nooit problemen mee gehad...
Denk eerder dat sony daar last van heeft, wat voorbeeldjes van sony blunders:
brakke knop bij psp (was bekend bij eerste launch in japan maar werd niet in de vs en eu launch gefixed, pas in de witte)
nieuwe ps2 speelt niet eens alle ps2 spellen af
ontslagen bij ps3 developers wegens niet goed functioneren van het apparaat.

allemaal dingen die mij toch wel weer erg aan sony laten twijfelen.

Met de 360 zijn ze inmiddels al zon tijd bezig (sinds mei afaik is de hw eig behoorlijk af)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Gister op Gameplay beurs een lekker lopen gamen samen met mijn neef, de xbox360 games zien er allemaal erg goed uit, ook kwa resolutie, alleen vind ik het zo verrekte jammer dat zo veel spellen op de halve framerate draaien, NFS most wanted, 30fps en zelfs met framedrops.. Kameo, ook 30fps, PGR3 ook 30fps, Dead or Alive, natuurlijk 60fps!, maar daar vind ik niets aan :)
Eigenlijk is het gewoon irritant als je de gave hebt om framerates zo buitengewoon goed kunt waarnemen, maar ik had verwacht dat de xbox360 al die games met volle power op het scherm kon toveren, nou mooi niet. Overigens, een hedendaagse top PC draait NFS most wanted BETER dan op de xbox360.

Owjah, en dat King Kong er op de 360 geweldig uit zou zien, ook niet... spel draait ook maar 30fps en met framedrops en ziet er niet beter uit dan de PC versie.

Echt een wonderapparaat is het dus 'nog' niet, maar dat is vrijwel zeker grotendeels te wijten aan de spellen die nog niet optimaal genoeg gebruik maken van de hardware, wel jammer... hierdoor vind ik de launchtitles in 1 klap allemaal tegenvallen, ik wacht dus wel ff met de console tot er meer en betere spellen uitkomen. De controller is overigens echt lekker, ik merk vrijwel geen verschil met de controller-S, ik kon er gelijk goed mee overweg. Na de dag ervoor op mijn eigen PC de MostWanted Demo gespeeld te hebben met de Controller-S had ik het spel op de xbox360 gelijk onder controle, net alsof ik achter mijn eigen PC zat :P En dat de analoge sticks veel te 'fragiel' zouden zijn, niets van gemerkt, voelde gewoon hetzelfde als met de Controller-S, je kunt er nu wel iets beter mee in 'detail' sturen, omdat de stickjes niet zo verschrikkelijk 'hard-locked' zijn in het midden, en dat is wel prettig.

Al met al heb ik er wel een goeie indruk aan over gehouden. De xbox'en waren zeker het punt van alle aandacht en is al met al een zeer nice console die ik zeker aan ga schaffen :)

[ Voor 56% gewijzigd door BruT@LysT op 14-11-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
BruT@LysT schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:45:
Gister op Gameplay beurs een lekker lopen gamen samen met mijn neef, de xbox360 games zien er allemaal erg goed uit, ook kwa resolutie, alleen vind ik het zo verrekte jammer dat zo veel spellen op de halve framerate draaien, NFS most wanted, 30fps en zelfs met framedrops.. Kameo, ook 30fps, PGR3 ook 30fps, Dead or Alive, natuurlijk 60fps!, maar daar vind ik niets aan :)
Eigenlijk is het gewoon irritant als je de gave hebt om framerates zo buitengewoon goed kunt waarnemen, maar ik had verwacht dat de xbox360 al die games met volle power op het scherm kon toveren, nou mooi niet. Overigens, een hedendaagse top PC draait NFS most wanted BETER dan op de xbox360.

Owjah, en dat King Kong er op de 360 geweldig uit zou zien, ook niet... spel draait ook maar 30fps en met framedrops en ziet er niet beter uit dan de PC versie.
komt omdat er nog niet goed geoptimaliseert is... als je kijkt naar de 2 lading spellen zal dat een stuk beter zijn..

en eentje die ik jullie niet wou onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2005/20051111l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Die remote controller, zit die alleen bij mensen die een pre-order pakket hebben gekocht ? Of komt deze ook bij de eerste levering "losse verkoop" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Royal schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:49:
Die remote controller, zit die alleen bij mensen die een pre-order pakket hebben gekocht ? Of komt deze ook bij de eerste levering "losse verkoop" ?
Als ik de verhalen moet geloven is er geen eerste levering 'losse verkoop' ;) Althans niet voor eind december :p

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Laatst online: 08:51
Royal schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:49:
Die zit alleen bij de mensen die een pre-order pakket hebben gekocht en deze op de lauchdag of de dag erna komen ophalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis_k op 14-11-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
zover ik uit de vorige topics weet is dat die afstandsbediening in de eerste batch zit. Dus ook zonder preorder kit zou je hem moeten kunnen krijgen. Let er wel op dat wegens de vele preorder kits er maar weinig premium packs zonder kit verkocht zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
cybermans schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:16:
zover ik uit de vorige topics weet is dat die afstandsbediening in de eerste batch zit. Dus ook zonder preorder kit zou je hem moeten kunnen krijgen. Let er wel op dat wegens de vele preorder kits er maar weinig premium packs zonder kit verkocht zullen worden.
Ik denk dat je heel optimistisch bent als je ervan uit gaat dat er nog losse premium kits verkrijgbaar gaan zijn, hoogstens winkels die niet aan preorders doen maar wel shipment krijgen toegewezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:15
Albinoraptor schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:36:
En effe als toevoeging dan ook link van een realtime filmpje:
http://zdmedia.vo.llnwd.n...a_realtime_demo_1500k.zip
Je hebt dus iets gemist. ;)
Ai!
Ziet er netjes uit hoor, maar op die momenten dat ze de lichtbron veranderen zie je dat in de omgeving de schaduwen statisch blijven. Ik dacht dat de ps3 wel krachting genoeg zou zijn om niet meer aan static shadow-maps te doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Anoniem: 142179 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:50:
[...]

Idd, je ziet de tulp STEKKERTJES, maar niet het kastje met 5 tulpaansluitingen die bij het originele XBOX HD pack zit. En dat kastje ziet eruit zoals je hieronder in het plaatje ziet. En die zie ik niet op de tekening van de site... Vandaar! Dat er tulpstekkertjes aan zitten, tja dat zit dus ook aan 3rd party kabels. Het gaat me o.a. om dat kastje e.d.

http://i34.photobucket.co...05/themart/XBOXHDPack.jpg
Iemand die dit weet, het verschil tussen de versie zonder kastje met tulpaansluitingen erop en met? Zie plaatje hierbij met kastje, bij dimensionplus is er een picture met enkel kabel zonder kastje.

Zojuist even gebeld met Dimension plus, het blijkt dat het een aangepaste versie zou zijn van de MS versie met het grote kastje. Dit kastje zou nu geïntegreerd zijn in de stekker die je ziet, ongeveer zo groot als de stekker die ook aan je XBOX uitgang zit. Zelfs de digitale 5.1 geluidsuitgang zou erop zitten. Het aparte vind ik nog steeds dat ik deze pack nergens anders daadwerkelijk te koop zie staan behalve in 3rd party uitvoering. Ik vraag me dan ook terdege af of dit wel origineel is en geen Taiwan remake met gewoon MS logo erop geknalt.

Dan gaan we maar voor veilig via lik-sang of psx shop voor incl. verzendkosten rond de 35 a 40 Euro. Voor die 10 Euro gaan we geen risico lopen!

Weet iemand anders overigens wat over de VGA Box, je zou er twee schermen tegelijkertijd mee kunnen aansturen, is het ook mogelijk om via een foefje het beeld van speler 1 naar het ene scherm te sturen en speler 2 op andere beeldscherm? Zou wel erg relaxed zijn maar onmogelijk denk ik... Toch weet je het maar nooit :)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 14-11-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 20:05
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:35:
[...]

Iemand die dit weet, het verschil tussen de versie zonder kastje met tulpaansluitingen erop en met? Zie plaatje hierbij met kastje, bij dimensionplus is er een picture met enkel kabel zonder kastje.

Zojuist even gebeld met Dimension plus, het blijkt dat het een aangepaste versie zou zijn van de MS versie met het grote kastje. Dit kastje zou nu geïntegreerd zijn in de stekker die je ziet, ongeveer zo groot als de stekker die ook aan je XBOX uitgang zit. Zelfs de digitale 5.1 geluidsuitgang zou erop zitten. Het aparte vind ik nog steeds dat ik deze pack nergens anders daadwerkelijk te koop zie staan behalve in 3rd party uitvoering. Ik vraag me dan ook terdege af of dit wel origineel is en geen Taiwan remake met gewoon MS logo erop geknalt.

Dan gaan we maar voor veilig via lik-sang of psx shop voor incl. verzendkosten rond de 35 a 40 Euro. Voor die 10 Euro gaan we geen risico lopen!

Weet iemand anders overigens wat over de VGA Box, je zou er twee schermen tegelijkertijd mee kunnen aansturen, is het ook mogelijk om via een foefje het beeld van speler 1 naar het ene scherm te sturen en speler 2 op andere beeldscherm? Zou wel erg relaxed zijn maar onmogelijk denk ik... Toch weet je het maar nooit :)
toon volledige bericht
Volgens PSX is deze kabel niet op voorraad :( . ook heb ik net MM gebeld ook zij kunnen deze niet leveren, damn! hoelang zou je er op moeten wachten mocht je deze bestellen bij lik-sang?

offtopic:
Was er maar gewoon een tore alike mediamarkt waar je hem ff kon op pikken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89922

Chrasher schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:40:
[...]

"dual-vibration feedback!" Nee dus... :( Ga nu toch echt twijfelen. ;(
Tada _/-\o_ , ik denk dat we kunnen stellen dat de 360 force feedback ondersteunt.

http://xboxradar.com/amazon/?B000BCEJRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:12:
[...]

Volgens PSX is deze kabel niet op voorraad :( . ook heb ik net MM gebeld ook zij kunnen deze niet leveren, damn! hoelang zou je er op moeten wachten mocht je deze bestellen bij lik-sang?

offtopic:
Was er maar gewoon een tore alike mediamarkt waar je hem ff kon op pikken :'(
Kan bij Mediamarkt Zwolle, alleen kost 'ie daar bijna 50 pleuro's

PSX had ik ook al gemaild, duurt 3 weken voordat hij er weer is.
Lik Sang heeft ze op voorraad en zou binnen 24 uur verzonden kunnen worden. Schat binnen 4 tot 5 dagen binnen. Maar allez, ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HD pack en de VGA XBOX pack, om twee redenen: je kunt er twee beeldschermen mee aansturen (maar beiden met hetzelfde beeld of zou er ook te splitten zijn naar 2 beelden player1/player2) en vraag me daarnaast af of VGA een nog beter beeld kan geven dan component. Aangezien ik zie dat er component aan de ene kant van de box ingaat en er VGA uitkomt zal dat niet. Enige punt om zo'n VGA pack aan te schaffen is dan als er twee beelden uitgepoept kunnen worden met een foefje. Anders onnodig en is de HD pack een goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik hoorde laatst dat je met xboxlive silver in het weekend wel online kunt gamen....

Weten jullie hier al wat van?? Ben erg benieuwd. Dat scheelt een gold abb. aanschaffen.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64887

Anoniem: 89922 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:13:
[...]

Tada _/-\o_ , ik denk dat we kunnen stellen dat de 360 force feedback ondersteunt.

http://xboxradar.com/amazon/?B000BCEJRC
Thanks man voor deze tip. _/-\o_
Nu Logitech nog even een stuurtje op de markt brengen, dan zijn we weer helemaal vrolijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

johanm3 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:57:
Ik hoorde laatst dat je met xboxlive silver in het weekend wel online kunt gamen....

Weten jullie hier al wat van?? Ben erg benieuwd. Dat scheelt een gold abb. aanschaffen.
Nope, helaas, dat is een oud gerucht dat al een tijdje ontkracht is.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:24:
[...]

Kan bij Mediamarkt Zwolle, alleen kost 'ie daar bijna 50 pleuro's

PSX had ik ook al gemaild, duurt 3 weken voordat hij er weer is.
Lik Sang heeft ze op voorraad en zou binnen 24 uur verzonden kunnen worden. Schat binnen 4 tot 5 dagen binnen. Maar allez, ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HD pack en de VGA XBOX pack, om twee redenen: je kunt er twee beeldschermen mee aansturen (maar beiden met hetzelfde beeld of zou er ook te splitten zijn naar 2 beelden player1/player2) en vraag me daarnaast af of VGA een nog beter beeld kan geven dan component. Aangezien ik zie dat er component aan de ene kant van de box ingaat en er VGA uitkomt zal dat niet. Enige punt om zo'n VGA pack aan te schaffen is dan als er twee beelden uitgepoept kunnen worden met een foefje. Anders onnodig en is de HD pack een goedkopere oplossing.
*YAY* net terug uit de stad hier in Tilburg wat blijkt hebben ze bij 'ForeGames' de HD pack liggen voor 40 euri ! meteen meegenomen uiteraard! Eindelijk van mijn 'bravia' genieten in volle glorie!

Thamart erg bedankt voor de links, hopelijk heb jij hier ook iets aan, en woon je in de buurt van tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64887 schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:04:
[...]

Thanks man voor deze tip. _/-\o_
Nu Logitech nog even een stuurtje op de markt brengen, dan zijn we weer helemaal vrolijk. :)
De volgende vraag is dan, zou het reeds aanwezige FF stuurtje met USB aansluiting van de PC ook gewoon werken op de 360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:12:
[...]

*YAY* net terug uit de stad hier in Tilburg wat blijkt hebben ze bij 'ForeGames' de HD pack liggen voor 40 euri ! meteen meegenomen uiteraard! Eindelijk van mijn 'bravia' genieten in volle glorie!

Thamart erg bedankt voor de links, hopelijk heb jij hier ook iets aan, en woon je in de buurt van tilburg :)
Ik woon niet in de buurt van Tilburg, maar heb er wel gezeten voor studie aan de uni en heb een aantal bekenden die er nog wonen en deze kant opkomen. Dat zou ik nog kunnen regelen natuurlijk! Maar je weet zeker dat het de originele HD pack van MS is met groot aansluitkastje erbij met tulpuitgangen ipv die kleine kabel versie? En hadden ze er nog meer/veel van liggen? Dan stuur ik er wellicht iemand op af nl.!

Hoe ziet het beeld er trouwens uit in HD 720p Blowfish? Welke games heb je inmiddels gechecked? Ik ben benieuwd! Wil het zelf ook zien op mijn Sony MFM-HT75WS hier en binnenkort bij mijn ouders op hun Samsung LCD 51b nog iets ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 14-11-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan is er weer een volgend dilemma als je de HD pack met optical sound out hebt natuurlijk, want dan wil je een mooi 5.1 setje eraan en kom je voor het beste setje uit bij een Logitech Z-680 en ben je weer 300 pleurootjes lichter ;) Maar ga dan maar eens Far Cry instinct spelen. Word je gekkkkk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Over die mgs4 trailer. Ik heb er ook zo mijn twijfels over. Het kan makkelijk zo zijn dat ze daar gewoon een toneelspelletje aan het opvoeren zijn en alles evengoed nog steeds pre-rendered is. Ik weet het allemaal niet, maar wat ik wel geloof is dat de graphics van de ps3 én de x360 die kant op zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

dikki dik schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:53:
Over die mgs4 trailer. Ik heb er ook zo mijn twijfels over. Het kan makkelijk zo zijn dat ze daar gewoon een toneelspelletje aan het opvoeren zijn en alles evengoed nog steeds pre-rendered is. Ik weet het allemaal niet, maar wat ik wel geloof is dat de graphics van de ps3 én de x360 die kant op zullen gaan.
Je kent MGS2/3 en de Zone of The Enders serie? Wat Kojima uit een console kan halen is echt verbluffend, dus ik twijfel ook geen moment aan de echtheid van het MGS4 filmje. (behalve dat het natuurlijk een scripted cutscene is en dat dat nooit representatief is voor de ingame gameplay, maar dat spreekt zoals altijd voor zich)

Daarnaast zit Gears of War nu ook al ongeveer rond de grafische kracht van MGS4, en die is al speelbaar op verschilldende beursen geweest.

Wat wil je nog meer zien? Kojima heeft zelfs op de TGS realtime van alles gedaan met de demo.. echter kan gewoon niet.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Weet niet of dit al gepost is, maar bij replay zou een speelbare xbox360 demopod moeten staan. Ik kom er elke dag langs met de bus maar ik heb hem niet zien staan (zal wel achterin staan). Als ik van de week mariokart ga halen zal ik wel even kijken of ie er ook echt is al boeit de 360 mij eigelijk niet echt (geen games die mij interreseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
TheEvilCuber schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:04:

Wat wil je nog meer zien? Kojima heeft zelfs op de TGS realtime van alles gedaan met de demo.. echter kan gewoon niet.
Wat ik als echt bestempel: het draait op een ps3 en niet een "devkit" en een persoon die verder niets met sony te maken heeft zit aan de controller. Sony heeft er een beetje het handje van performance beloftes niet na te kunnen komen.....

@b3n666 maybe ff vermelden waar die toko zit. Aangezien niet elke winkel van een keten die dingen tegelijk heeft zal je nog steeds het filliaal kunnen vermelden, mij boeit het niet want ik speel wel op me werk @ MMRijswijk

[ Voor 23% gewijzigd door cybermans op 14-11-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Replay zit in een paar steden. Moet je even op replay.nl kijken voor adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
TheEvilCuber schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:04:
[...]

Je kent MGS2/3 en de Zone of The Enders serie? Wat Kojima uit een console kan halen is echt verbluffend, dus ik twijfel ook geen moment aan de echtheid van het MGS4 filmje. (behalve dat het natuurlijk een scripted cutscene is en dat dat nooit representatief is voor de ingame gameplay, maar dat spreekt zoals altijd voor zich)

Daarnaast zit Gears of War nu ook al ongeveer rond de grafische kracht van MGS4, en die is al speelbaar op verschilldende beursen geweest.

MGS en ZOE serie vind ik pracht spellen en ik weet ook dat ze veel uit de ps 2 weten te halen. Maar dan hoeft dit nog niet in real time te zijn. Ik weet wel zeker dat next gen er zo komt uit te zien en misschien nog wel meer te bieden heeft, maar dan kan dit altijd nog prerendered zijn. Ze lieten dat filmpje ongeveer een jaar, voor de release van de ps3 zien. Terwijl de x360 op de e3 ook nog op power pc's draaide. Dan is dat toch bijna onmogelijk, het is gewoon niet te bewijzen dat het echt was of dat het daadwerkelijk op de ps3 werd gespeeld. Er zijn zoveel truukjes mogelijk.

Tijdje terug (lees ongeveer 4 maanden) zag ik ook zon presentatie van kameo en kreeg er echt een idee van, dit is niet echt. De man die aan het spelen was leek totaal niet geconcentreerd. Geloofde best dat de graphics er zo zouden komen uit te zien, wat nu ook gebleken is. Maar er werd niet in real time gespeeld, die gedachte werd alleen maar versterkt doordat er in beeld kwam te staan 'controller not connected . Dit was wel erg toevallig en ook nog eens die 'neppe' reactie van de man, dat het eigenlijk niet meer te geloven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:30:
En dan is er weer een volgend dilemma als je de HD pack met optical sound out hebt natuurlijk, want dan wil je een mooi 5.1 setje eraan en kom je voor het beste setje uit bij een Logitech Z-680 en ben je weer 300 pleurootjes lichter ;) Maar ga dan maar eens Far Cry instinct spelen. Word je gekkkkk
Hmm...wrom een speakersetje aansluiten :p als je hem ook gewoon op je DTS versterker aan kunt sluiten met 5 x 100 WATT :p whehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

cybermans schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:13:
[...]

Wat ik als echt bestempel: het draait op een ps3 en niet een "devkit" en een persoon die verder niets met sony te maken heeft zit aan de controller. Sony heeft er een beetje het handje van performance beloftes niet na te kunnen komen.....
Ah zo bedoel je.
Tja, zelfs de PS3 devkits zijn weer teruggehaald omdat het niet goed was (te heet dacht ik) Dus in principe zijn ze nog helemaal nergens, ze claimen dan ook pas op 2% van de developement te zijn (dat kan dus net zogoed pas de schets / schrijf fase zijn)
Het zou goed kunnen dat dit gewoon op 2 / 3 / 4 G5 Powerpc's draaide, maar dat maakt toch niks uit? ik vertrouw het ze wel toe om het uiteindelijk zo mooi te maken (Gears of war doet het nu al, dus waarom twijfel je?)
Dat het realtime is twijfel ik niet aan, maar ik denk niet dat het de engine is die gebruikt gaat worden (zo ver kunnen ze nog helemaal niet zijn).

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:43:
[...]

De volgende vraag is dan, zou het reeds aanwezige FF stuurtje met USB aansluiting van de PC ook gewoon werken op de 360...
Dat zou je toch wel mogen denken dat het werkt op de 360, ook al omdat de gamepad van de 360 gewoon werkt op de PC, maar pin mij hier niet op vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
Hmm beetje jammer. Net even dimplus gebeld. Daar had ik halverwege september m'n xbox gereserveerd. Vroeg ik net aan die kerel wanneer ze meer weten wat betreft aantallen,etc. Sta ik niet op de lijst ! Ik heb wel een aanbetaling gedaan en heb daar ook een handtekening bij :) Dus dat moet hopelijk nog goed komen. Morgen maar eens even langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 17:00

reapher

Z POWER

Ik zit in de luxe om een lcd/plasma aan te schaffen. Alleen wie helpt me met een linkje naar een duidelijk revieuw page ofzo? want ik zie door de bomen het bos niet meer

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVisionMaster schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:21:
[...]

Hmm...wrom een speakersetje aansluiten :p als je hem ook gewoon op je DTS versterker aan kunt sluiten met 5 x 100 WATT :p whehehe
Uhm, speakersetJE? Even uit de specs:

"True Dolby Digital and DTS 5.1 surround sound with built-in hardware decoding"

daar heb je je DTS versterker

en

"Total output power: 505 Watts RMS

· Subwoofer power output: 188 Watts RMS

· Satellite speaker power output: 317 Watts RMS (62 Watts RMS per channel for satellites; 69 Watts RMS for center channel)

· Total peak power: 1000 Watts "

Hier heb je de 500 watt RMS en peak van 1000 watt totaal

En qua prijs rond de 300 pleuro. Lijkt me toch aardig op te kunnen tegen elk ander DTS setje met 5 x 100 watt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
TheEvilCuber schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:28:
[...]

Ah zo bedoel je.
Tja, zelfs de PS3 devkits zijn weer teruggehaald omdat het niet goed was (te heet dacht ik) Dus in principe zijn ze nog helemaal nergens, ze claimen dan ook pas op 2% van de developement te zijn (dat kan dus net zogoed pas de schets / schrijf fase zijn)
Het zou goed kunnen dat dit gewoon op 2 / 3 / 4 G5 Powerpc's draaide, maar dat maakt toch niks uit? ik vertrouw het ze wel toe om het uiteindelijk zo mooi te maken (Gears of war doet het nu al, dus waarom twijfel je?)
Dat het realtime is twijfel ik niet aan, maar ik denk niet dat het de engine is die gebruikt gaat worden (zo ver kunnen ze nog helemaal niet zijn).
eerst loop je te roepen dat het echt is en nu weer niet.... zo kan niemand je toch ooit serieus nemen.
Maar goed mooi zal het wel worden (dukenukem4(n)ever ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Anoniem: 64887 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:33:
[...]

Dat zou je toch wel mogen denken dat het werkt op de 360, ook al omdat de gamepad van de 360 gewoon werkt op de PC, maar pin mij hier niet op vast. :)
Behalve dat de gamepad voor de PC met PC-drivers wordt geleverd, en de X360 default geen drivers heeft voor andere dingen die je er in plugt. En je die ook niet even zonder medewerking van MS gaat krijgen gecompileerd voor triplecore custom-built PowerPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:58:
[...]

Behalve dat de gamepad voor de PC met PC-drivers wordt geleverd, en de X360 default geen drivers heeft voor andere dingen die je er in plugt. En je die ook niet even zonder medewerking van MS gaat krijgen gecompileerd voor triplecore custom-built PowerPC
Daarom zei ik ook pin mij er niet op vast.
Neemt niet weg dat het nog wel mogelijk is dat MS dezelde aansturing van de PC ook gebruikt voor de 360.
Time will tell.

PS. Ik denk dat het niet uitmaakt voor welke processor het geschreven wordt, de drivers in windows zijn zowel voor bv een pentium als een athlon te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 64887 op 14-11-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:58:
[...]

Ach dan zal er vast wel weer een tweaker zijn die de drivers ervoor geforced op de 360 kan pleuren. Zolang het FF setje maar hardwarematig ondersteund wordt zijn er mogelijkheden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 14-11-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Anoniem: 64887 schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:11:
[...]

PS. Ik denk dat het niet uitmaakt voor welke processor het geschreven wordt, de drivers in windows zijn zowel voor bv een pentium als een athlon te gebruiken.
Uhm drivers zijn gewoon software, en gezien het feit dat Athlon en Pentium beiden x86-compatible zijn maakt dat weinig uit nee. PowerPC is een tikkie anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 08:28
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:51:
[...]

en

· Satellite speaker power output: 317 Watts RMS (62 Watts RMS per channel for satellites; 69 Watts RMS for center channel)

En qua prijs rond de 300 pleuro. Lijkt me toch aardig op te kunnen tegen elk ander DTS setje met 5 x 100 watt hoor ;)
toon volledige bericht
ach ik durf 100% zeker te zeggen dat mijn NAD met maar 5x80 (echte watts) en 2x B&W 604, 2x 602, 1 LCR600 en SVS Sub toch wat beter klinken dan het logitech setje... daar komt bij dat het helemaal niet om het aantal watts gaat.... maar ja maakt dat iemand maar wijs ;) overigens nogal frappant dat je denkt dat een setje van "maar" 300 euro het makkelijk wint van setjes van 1000-en euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 21:45
Donnie Darko schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:53:
[...]

ach ik durf 100% zeker te zeggen dat mijn NAD met maar 5x80 (echte watts) en 2x B&W 604, 2x 602, 1 LCR600 en SVS Sub toch wat beter klinken dan het logitech setje... daar komt bij dat het helemaal niet om het aantal watts gaat.... maar ja maakt dat iemand maar wijs ;) overigens nogal frappant dat je denkt dat een setje van "maar" 300 euro het makkelijk wint van setjes van 1000-en euro's
Denk meer dat je het moet zien in de trend van prijs en kwaliteit vergelijking. Tuurlijk zal een set van 1000-en euro's beter zijn maar dan praten we dus ook over 700 euro MEER. Maar dan nog is de logitech set zoals de z680 of die z5500 niet echt een normaal "speakersetje" imho. Niet iedereen heeft zo 1,2,3 1000-en euro's klaarliggen voor een dure geluids set en daarvoor is een set van 300 euro met zo'n prestatie de perfecte keus voor gamers.

Verder wat betreft de MGS4 discussie vind ik het nogal zouteloos om die op dit moment te houden. Ja, het was allemaal realtime wat we zagen in dat filmpje. Het is inderdaad verbluffend mooi net zoals de cutscenes in MGS3. Staat de footage die we van MGS4 gezien hebben reprensatief aan ingame gameplay footage van het spel? Wat je nu alleen nog maar kan doen is speculeren ookal kan je er bijna vanuit gaan dat het er ook zo uit zal zien. Persoonlijk vond ik het filmpje fantastisch maar zoals met GoW of MGS4 vind ik dat beide games geen enorme jump laten zien op het grafische gebied.

Maar waarom MGS4 indrukwekkender is bij vele mensen (en ook bij mij) is dat het een vervolg is van een bestaande franchise die heel wat voeten in aarde heeft weten te zetten. MGS heeft altijd al een kei goed verhaal gehad die mij qua emotie erg kon raken. En als je dan ineens Octacon, Snake en het hele slagveld ziet tja dan krijg je direct zin om alle games weer te spelen. En wat hebben we met GoW? Absoluut niets, het is een nieuwe franchise die zichzelf nog moet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

reapher schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:51:
Ik zit in de luxe om een lcd/plasma aan te schaffen. Alleen wie helpt me met een linkje naar een duidelijk revieuw page ofzo? want ik zie door de bomen het bos niet meer
Een link naar een review site heb ik helaas niet. Maar je zou bijvoorbeeld wel kunnen kijken op:

www.kieskeurig.nl
www.kelkoo.nl
www.htforum.nl
www.avforums.com

Mag ik vragen in welke prijsklasse je zoekt? En welk (minimaal) beeldformaat? Of eventueel nog andere opties?

Ik zat namelijk 3 dagen geleden met dezelfde situatie. Maar deze is weer veranderd door de aanschaf van een heel mooi apparaat. In mijn ogen zeer geschikt voor de Xbox360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

Ik zit zelf te denken aan rond de 3000 max. 38 of 42 inch en het liefst HDTV ondersteunend of in ieder geval genoeg voor de xbox360.

Ik wil graag ook knap gewoon tv kijken. Vandaar dat mijn voorkeur iets meer op een plasma valt inplaats van een lcd.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:51:
[...]

en

toon volledige bericht
LOL oke oke...je hebt me overtuigt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
reapher schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:57:
Ik zit zelf te denken aan rond de 3000 max. 38 of 42 inch en het liefst HDTV ondersteunend of in ieder geval genoeg voor de xbox360.

Ik wil graag ook knap gewoon tv kijken. Vandaar dat mijn voorkeur iets meer op een plasma valt inplaats van een lcd.
zwemt iedereen hier in het geld ofzo?? 3000 euri voor een HDTV...omg...alleen omdat je een 360 koopt??? :)

Maar ehh....zullen we het ontopic houden (voordat het zometeen weer over HDTV's gaat en niet over onze super strakke 360 :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 142179 schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:44:
[...]

Ik woon niet in de buurt van Tilburg, maar heb er wel gezeten voor studie aan de uni en heb een aantal bekenden die er nog wonen en deze kant opkomen. Dat zou ik nog kunnen regelen natuurlijk! Maar je weet zeker dat het de originele HD pack van MS is met groot aansluitkastje erbij met tulpuitgangen ipv die kleine kabel versie? En hadden ze er nog meer/veel van liggen? Dan stuur ik er wellicht iemand op af nl.!

Hoe ziet het beeld er trouwens uit in HD 720p Blowfish? Welke games heb je inmiddels gechecked? Ik ben benieuwd! Wil het zelf ook zien op mijn Sony MFM-HT75WS hier en binnenkort bij mijn ouders op hun Samsung LCD 51b nog iets ;)
yes is het volledige HD pack met kastje, en ook optical suround :)

En damn het verschil is dag en nacht! XBMC xvid/divx series zien er schitterend uit wn worden netjes gescaled naar 720p. Ook zien de games er schitterend uit, ik leen morgen ninja gaiden black van een maat van me deze zou helemaal mooi moeten zijn desondanks het 480p is.. ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

TheVisionMaster schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:01:
[...]

zwemt iedereen hier in het geld ofzo?? 3000 euri voor een HDTV...omg...alleen omdat je een 360 koopt??? :)

Maar ehh....zullen we het ontopic houden (voordat het zometeen weer over HDTV's gaat en niet over onze super strakke 360 :p ;)
Hehhe belegings voordeeltje :D is natuurlijk niet alleen voor de 360 ;)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

cybermans schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:52:
[...]

eerst loop je te roepen dat het echt is en nu weer niet.... zo kan niemand je toch ooit serieus nemen.
Maar goed mooi zal het wel worden (dukenukem4(n)ever ook )
Zoals ik al heb gezegd: jij kijkt er anders naar. Het was wel echt en ingame, maar waarop het draait? tja.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan zul je toch voor LCD moeten gaan, daar plasma meestal een vrij lage resolutie heeft (uitzondering daargelaten, maar hoger dan 1280 heb ik nog niet gezien volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Voor die prijs zijn hele leuke dingen te vinden. Konden we het er maar ergens (ander topic) over hebben... (zie hieronder)
TheVisionMaster schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:01:
[...]

Tja, je hebt wel gelijk. Maar waar moeten we dan praten over Xbox360 in combinatie met LCD/plasma? Er is al eens een topic hiervoor geweest, maar dat is meteen weer dicht gemaakt: Welke HD LCD/Plasma/SED tv voor XboX360/PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Was deze al gepost :? _/-\o_ _/-\o_
Merrill Lynch: MS Has Next-Gen Cost Advantage

One of the world's biggest investment firms appears to be very high on the prospects for Microsoft's Xbox 360. Citing a significant cost advantage in the short and long term, as well as an early lead, Merrill Lynch believes that Xbox 360 will be an "early winner" in the next-gen console war. Read on to see why they think Sony is in a world of hurt...

Leading financial management company Merrill Lynch has today released a report that analyzes some of the advantages and disadvantages for both Microsoft and Sony in the upcoming next generation console war (Nintendo was not part of the discussion).

Xbox 360 half the price of PS3 in 2006?
Titled simply "The Next Game Consoles," the report gives the Xbox 360 a major advantage when it comes to cost. "Sony has in PS3 a console with plenty of impressive proprietary technology, but also a high manufacturing cost. The launch is coming just as Sony tries to come to grips with its deteriorating financial situation. Our analysis of the bills of material for the Xbox 360 and the PS3 indicates that the PS3 will not only be significantly more costly than Xbox 360 at launch, but will continue to operate at a cost disadvantage for several years," stated Merrill Lynch.

[ "... given the manufacturing challenge that Sony faces with Cell, it's possible that the PS3 does not make the holiday 2006 selling season outside of Japan," Merrill Lynch ]

With that cost analysis in mind, the report also predicted a key price advantage for the 360 by the end of next year: "Based on the cost analysis as well as our analysis of the two companies' strategies, we think that Xbox 360 could be selling at half the price of PS3 in the latter half of 2006."

Taking all of this into account Merrill Lynch (ML) expects the 360 to come out on top: "Taking Sony's weakened financial condition and Microsoft's deep pockets into consideration, we conclude that Microsoft's Xbox 360 should emerge as the early winner in the next round of the game console wars."

Digging deeper within the report, however, reveals that ML thinks the Xbox 360 (premium SKU) will sell for $249 when the PS3 launches for $500 later in 2006. This, of course, is a big assumption and Sony has not yet indicated any possible price points for the PS3, other than SCE president Ken Kutaragi hinting that it would be "expensive."

Cell, Blu-ray driving costs way up
Apparently the big contributors to the hefty PS3 costs are its Cell processor and its Blu-ray drive, both of which are very new technologies.

"First and foremost, Sony's decision to develop a completely new architecture - Cell - for the PS3 has been an extremely expensive undertaking," ML explained. "The theory behind Cell has been that the architecture will find markets beyond the Playstation. Processor architectures have been in consolidation mode for the last 5 years, though, and we think it's going to be difficult for Sony to find takers for Cell outside of the PS3. In particular, the notion that Cell is a viable competitor to mainstream PC processors is not credible. There are reports that Cell is being looked at for imaging-intensive applications that suit its architecture, but we can't see anything that is likely to provide meaningful volumes. We believe that Sony must be focused on recovering a portion of the development costs for Cell with PS3 sales."

Not only has Cell been expensive develop, but ML also estimates that the processor will cost much more to manufacture than the 360's PowerPC chip ($160 vs. $100).

Regarding Sony's choice of Blu-ray ML said, "The other major cost disadvantage lies with the Blu-ray drive that Sony plans to include... It's possible that Blu-ray will emerge triumphant [in the next format war], but we very much doubt that the conflict will have been resolved by the time PS3 launches. The result is a drive that we estimate will be at least $75 more expensive than the plain vanilla DVD-ROM drive that Microsoft plans to include in the Xbox 360."

Benefits of early lead
ML believes that Microsoft's first-mover advantage will be key. The firm said that MS will likely break even during Year 1 and following that the Xbox business will be able to start generating profits. "Microsoft is in a strong position to assert its claim to #1 market share in the next generation console cycle with a lead in the launch. Microsoft is looking to build a large installed base, possibly around 10 million consoles by the end of 2006. The first year will be very critical, especially the Holiday season of 2005, during which an estimated 65% of console sales are likely to take place," stated ML.

Furthermore, the report casts some doubt as to whether the PS3 will even make it to North America during 2006: "... given the manufacturing challenge that Sony faces with Cell, it's possible that the PS3 does not make the holiday 2006 selling season outside of Japan."

Other important tidbits found in the report include ML's belief that the HDD will be an add-on for the PS3 (as it is with Xbox 360) and that MS could have another advantage with its GDDR3 RAM because of its broader applications, while the PS3's XDR main memory is "not a product that has gained acceptance elsewhere."

If ML's predictions hold true, partners such as GPU maker ATI, WLAN chipset provider Marvell and memory chip supplier Infineon, as well as publishers EA and Activision, are expected to be the biggest beneficiaries of the 360's success. Conversely, one of the big losers could be Sony's graphics partner Nvidia (MS' former partner on Xbox).
toon volledige bericht
Mooi, dat zijn mensen die er zeer zeer nuchter naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

voor minder dan 1000 euro, zijn de samsungs tv's die ms gebruikt op de demopods de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
PWM schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:49:

hoop text

[...]

De snelste, krachtigste en duurste console is niet per se de beste. De vorige generatie is daar het levend bewijs van. Nu worden de rollen waarschijnlijk omgedraaid, ik zeg het maar voorzictig want het blijft natuurlijk puur speculatie.
Anoniem: 102124 schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:57:
voor minder dan 1000 euro, zijn de samsungs tv's die ms gebruikt op de demopods de beste ?
Denk dat je daar zeker geen miskoop mee doet, deze samsungs boven de demopods zijn 23" al te verkrijgen voor zo'n 725 euro. Maar als de vraag is zijn ze de beste ... nee! Het zijn heel degelijke schemen maar de prestaties komen niet in de buurt van de Panasonic 500's of de Sony Bravia's maja dan betaal je ook een premium prijs.

Ik zou zeker niet hals over kop een LCD kopen, tenzij je goedkoop uit il zijn en de LCD enkel en alleen voor de 360 gebruikt zeg ik doen! .. Als dit niet het geval is kan je beter evenverder kijken de Samsungs geven namelijk een erg "gewashed" beeld, en met 12ms hebben ze nogal last van trailing, alhoewel dit voor de een meer opvalt dan de ander, Ook zij anologe TV uitzendingen zeer onder de maat op zo'n lcd scherm t.o.v een CRT TV.

Zie het zo: " Een LCD is een compromise" .. Je levert wat in maar je krijgt andere features er voor terug.

[ Voor 54% gewijzigd door BlowFish op 14-11-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nog even een aanvulling.
CRT-techniek is kompleet uitontwikkeld. LCD is nog vollop in ontwikkeling.
Koop je vandaag een LCD-tv is die morgen alweer verouderd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:26:
[...]

Uhm drivers zijn gewoon software, en gezien het feit dat Athlon en Pentium beiden x86-compatible zijn maakt dat weinig uit nee. PowerPC is een tikkie anders ;)
Ja hè hè, dat weet ik ook dat een driver gewoon software is, was even voorbij gegaan aan de x86 structuur.
Jij doet het een beetje voorkomen dat het onmogelijk is om een PC stuurtje aan te sluiten op de 360, ik denk nog steeds dat het zeer wel mogelijk is.
Tenslotte kun je nu ook al een willekeurig toetsenbord en muis aan de gewone Xbox hangen door middel van een convertetje en voila je speelt dan alle shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zo, ik weet al ongeveer hoe ik Xbox360 ga spelen.
Heb namelijk wat screenshots van Xbox360 spellen (1280x720) op m'n (nieuwe) TV gezet.
Dus zo krijg ik een goed beeld hoe het er straks (2 dec.) uit gaat zien.

Hier wat foto's:

Kameo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Loewe_42_plasma/Loewe_Kameo1_800.jpg

Kameo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Loewe_42_plasma/Loewe_Kameo2_800.jpg

PGR3:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Loewe_42_plasma/Loewe_PGR3_800.jpg

Hier een link naar meer + grotere foto's

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Denk al, hey die TV komt me bekend voor, hebben hier dezelfde, mooi dingetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

Wat is dat voor scherm? en bevalt ie?

Ik kan btw haast niet wachten tot die 360 er is. Duurt nog zo lang hehehe.

Wat ik me afvroeg, heb je kans dat ze in de toekomst een soort multimedia uitbreiding gaan leveren voor de 360 zodat je ook tv kan opnemen?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13
atmoz schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:42:
Zo, ik weet al ongeveer hoe ik Xbox360 ga spelen.
Heb namelijk wat screenshots van Xbox360 spellen (1280x720) op m'n (nieuwe) TV gezet.
Dus zo krijg ik een goed beeld hoe het er straks (2 dec.) uit gaat zien.

Hier wat foto's:
---
:)
geen gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Geen gezicht? Ik vind het er erg mooi uitzien, mooi gedaan Atmoz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

He Curry ben je wakker :) Volgens mij zijn we toe aan een nieuwe deel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
reapher schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:56:
Wat is dat voor scherm? en bevalt ie?
Hm, dat rondje met dat ledje ziet er typisch Loewe uit, en verrek!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
PWM schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:49:

[...]

maja de kans is groot dat sony in japan evengoed nog goed blijft verkopen. Als je kijkt naar de huidige xbox in japan, dan weet je wat ik bedoel. Zelfde geld voor de hoeveelheid pre-orders die japan daar tot nu toe heeft. En als ik dan bijvoorbeeld zo mijn neef hoor, die wacht gewoon totdat de ps3 gedaald is in prijs en haalt er dan 1. Die is er zeker van dat hij geen x360 gaat halen, aangezien de ps2 hem veel beter bevalt als de xbox.

Ik moet nog maar zien wat er gaat gebeuren, ben iig erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
PWM schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:01:
He Curry ben je wakker :) Volgens mij zijn we toe aan een nieuwe deel _/-\o_
Ik zal tijdens de pauzes van CSI eens aan het werk gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Lange reclamepauzes tijdens populaire afleveringen -> Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 3 :+

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.