Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke spellen speelde je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
edit:
spuit 11

[ Voor 98% gewijzigd door dreester op 12-11-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:12:
[...]

Denk je niet heel misschien dat HD-filmpjes veel (meer) ruimte in beslag nemen? *gaap*
Filmpjes? Die heb ik al een jaar of zo niet meer gezien in games? Like, ze doen toch alles op de engine tegenwoordig omdat die het toch kan en er toch al is :z

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet bijna zeker dat de xbox 360 een beter succes word dan de ps3 omdat de xbox 360 een veel betere marketing campagne krijgt uit mijnopzicht en er zijn nog geen trailers die gerenderd zijn op render farms.
en sony heeft nog steeds niet hun online mogelijkheden bij de playstation op het niveau van dat van de xbox.
ik kan het niet uitleggen maar ik voel gewoon dat de xbox 360 goed gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

EfBe schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:53:
...Of is PGR3 te vergelijken met GT3/4 ? Of is Testdrive Unlimited meer te vergelijken met GT 3/4 ? (Ik ken testdrive alleen van vroeger op de PC in CGA/EGA mode en daar word je niet vrolijk van ;))
[/quote]

PGR3 hebben we natuurlijk nog niet gespeeld, maar het oogt wel wat arcade en er zitten inderdaad wel wat "blije" dingen in als van die slalom acties etc.

Als je een beetje GT-like game wil moet je nog even wachten op Forza Motorsport voor de Xbox360, overigens ziet de voorganger van dat spel er al onwaarschijnlijk goed uit op de oude Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:04:
[...]

Anders ga je even 1X DVD wat volledig achterhaald is vergelijken met 2XBlue-ray waarvan 1X nog maar amper bestaat! DVD spelers zijn minimaal 10X speed en waarschijnlijk zelfs gewoon 16X, dan zit je al op 100-160Mbps met DVD.
X360 heeft een 12-speed drive, zie topicstart :)

Heb tevens de link naar de backwards compatibility list in de TS gezet :Y)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:37:
Ik heb een paar vragen:

-Ik wil een kale dell Inspiron 9300 laptop aanschaffen met als enig extra een WUXGA-breedbeeldscherm.
-Mijn XBOX 360 daarop aansluiten door middel van een VGA-kabel die je als accesoire bij de XBOX 360 kunt kopen.
-Geluidsinstallatie kopen voor geluid.

In dit topic kan ik wel informatie vinden over het aansluiten van een XBOX 360 op een gewoon TFT-scherm, maar niet of het op een laptop kan aangesloten worden. Het scherm van een laptop is heel anders: dunner en kan een hogere resolutie (WUXGA?) aan dus daarom heb ik een aantal vragen.

Vraag 1: Kan een laptop de XBOX 360 aan?
Vraag 2: Welke resolutie kan ik gebruiken met een WUXGA-scherm? (1080i, 780i etc.)
Vraag 3: Kan de hardware van een laptop kapot gaan/oververhit raken als je een XBOX 360 erop aansluit.
Vraag 4: Wordt er van de videokaart of andere hardware van de laptop gebruik gemaakt door de XBOX 360.

Ik ben niet technisch dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Mijn Inspiron 9300 heeft geen video-ingang, en ik ken eigenlijk geen enkele laptop die dat wel heeft :)

En hardware sharen kan al helemaal niet. WUXGA is overigens 1920x1200.

[ Voor 58% gewijzigd door curry684 op 12-11-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:58:
ik weet bijna zeker dat de xbox 360 een beter succes word dan de ps3 omdat de xbox 360 een veel betere marketing campagne krijgt uit mijnopzicht en er zijn nog geen trailers die gerenderd zijn op render farms.
en sony heeft nog steeds niet hun online mogelijkheden bij de playstation op het niveau van dat van de xbox.
ik kan het niet uitleggen maar ik voel gewoon dat de xbox 360 goed gaat worden :)
Wat weet jij van de marketing campagne van de ps3 als ik vragen mag?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:27:
[...]

Wat weet jij van de marketing campagne van de ps3 als ik vragen mag?
dat het nog niet goed op gang is gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:33:
[...]

dat het nog niet goed op gang is gekomen ;)
De PS3 ligt dan ook niet over 2 weken in de winkels, maar door je ;) heb ik het vermoeden dat je dat wel weet ;)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Vandaag ook de opportunity gekregen om de xbox 360 te ervaring bij E-plaza in Goes :)

Na een dicussie me de filiaal houder die mij beweerde dat PGR3 waarschijnlijk niet 2 dec verkrijgbaar is. Ok misschien is de voorraad slim, maar nee dit was niet zijn argument meneer beweerde namelijk dat de De Xbox games in europa niet @ launch beschikbaar waren, ja sure ze brengen enkel een consolde uit zonder spellen, dus ik wees hem erop dat kameo o.a al te koop was in de states, waarop hij zegt ja dat is de states .. daar mee moet je niet vergelijken .. en hij begon over pal en ntsc 8)7 ... Hij beweerde namelijk dat er geen TV's op de markt waren die HD signalen weer kunnen geven.... op dat moment luisterde ik niet maar naar hem en draaie me om om van de xbox 360 te genieten, ( met daar boven een Samsung HD TV!!! ..

Na een tijdje gekeken te hebben naar een aantal snotaapjes van 13, die COD2 aan het spelen waren vroeg ik of het niet tijd was dat ze ook andere eens lieten spelen, en direct verlieten ze het gebouwd, mooi ruimte was voor mij :)

CoD2 zag er heel goed uit, ik ben nogal precies en veel eisend als het over graphics gaat, en uiteraard kan het altijd beter maar dit zag er toch zeker decent uit. Ok hier en daar wat karteltjes, maar overall goede sfeer en goed uigevoerde effecten. Wat mij ook opviel was dat deze FPS zeer goed speelbaar was, normaal gesproken ben ik niet zo van het fpssen met een controller maar dit veel me zeer goed mee. Bottomline, 8 voor graphics , 9 voor gameplay ! , meer kan ik niet waarnemen na het spelen van een demo in 15min

Na wat rond geneus door de menu's die er zeer goed uitzien, en lekker vlot werken startte ik Kameo op. Deze vond ik echter wat tegen vallen, hier had een aantal x AA niet misstaan, maar aan de andere kant stond ik er wel dicht op. En kleur rijk was het wel, gameplay had ik niet echt te tijd voor om gewend aan te raken, graphics een 7.5

King Kong, nu moet ik eerlijk zeggen ik stratte het op en dacht meteen bij mezelf, dat dit niet voor mij was, en het was tijd de volgende in de rij achter deze demopod te laten.

Overall xbox 360 is een extreem mooie console, ook de controller is veel kleiner dan je voor ogen zou hebben, maar des al niet te min , relaxt in de hand liggend. Ook was ik een beje verbaasd van de her positionering van de triggers, deze had ik namelijk op dezelfde plaats als bij de S-controller verwacht. Ook decontroller veeft een zeer slick design en de ledjes om de xbox knop geven een luke touch, ik was bang dat het allemaal goedkoop zou ogen maar niets in minder waar. dit is kwaliteit spul!

/logoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:58:
De marketing van de xbox was naar mijn weten ook al vrij groot en je ziet wat daar van terecht is gekomen in vergelijking met de ps2.

De casual gamer heeft meestal geen benul van de online mogelijkheden, die kijkt vooral naar de spellen. Bovendien zullen ze zien dat ze met beide systemen online kunnen en er voor de rest weinig waarde aan hechten.

Alhoewel ik wel denk dat MS het deze keer beter voor elkaar heeft. Alleen al de vormgeving is twee keer zo goed en de line up aan spellen is veel beter. Maar ik denk dat sony onverslaanbaar blijft door zijn hoeveelheid verkochte ps2's. Als de ps2 goed bevalt zie je ze sneller de stap naar de ps3 maken.

edit: En nee ik ben geen ps fanboy. Ik heb me pre order kit hier al staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

curry684 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:12:
[...]

X360 heeft een 12-speed drive, zie topicstart :)

Heb tevens de link naar de backwards compatibility list in de TS gezet :Y)
Pff, al meer dan 200. Met de backwards compatability zit het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron:http://www.360party.nl/nieuws/item/18604/
75.000 Xbox360's voor Duitsland?
Krijgt Duitsland iets minder dan 75.000 360's?

Volgens een weblog van een Microsoft medewerker zullen er iets minder dan 75.000 Xbox 360's naar, Duitsland gaan.
Volgens Boris Schneider-Johne zijn er net iets minder Xboxen dan Playstation Portables destijds beschikbaar. Toen de PSP op 1 september in Europa uitkwam kreeg Duitsland er 75.000.
Bron:http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=493
Groot Britannië heeft er te verdelen heeft op 2 december. Deze eilanden krijgen er waarschijnlijk 500.000
Nederland krijgt naar alle waarschijnlijkheid ongeveer 10.000 units, wat 5000 meer is dan bij de Xbox 1.

WINKELS IN NEDERLAND !!!

Mediamarkt heeft 21 vestigingen
Dixons heeft 145 vestigingen
Bartsmit heeft 180 vestigingen
Intertoys heeft 247 vestigingen
Freerecord-shop heeft 227 vestigingen
Toys"R"us heeft 16 vestigingen
Makro heeft 12 vestigingen +
------------------------------------------
Totaal 848 Winkels intotaal web shop's niet mee gerekend dat is dan kleine 12 Xbox 360 per winkel.
Iemand idee hoeveel web shop's er zijn :? B) :? .

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:01:
Krijgt Duitsland iets minder dan 75.000 360's?

Volgens een weblog van een Microsoft medewerker zullen er iets minder dan 75.000 Xbox 360's naar, Duitsland gaan.
Volgens Boris Schneider-Johne zijn er net iets minder Xboxen dan Playstation Portables destijds beschikbaar. Toen de PSP op 1 september in Europa uitkwam kreeg Duitsland er 75.000.
Bron:http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=493
Groot Britannië heeft er te verdelen heeft op 2 december. Deze eilanden krijgen er waarschijnlijk 500.000
Nederland krijgt naar alle waarschijnlijkheid ongeveer 10.000 units, wat 5000 meer is dan bij de Xbox 1.

WINKELS IN NEDERLAND !!!

Totaal 848 Winkels intotaal web shop's niet mee gerekend dat is dan kleine 12 Xbox 360 per winkel.
eplaza winkels mee gerekent met de bartsmiths .. en besides er zijn nog wel wat meer winkels dan deze hier boven, / niet online winkels... Games4fun bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:01:

WINKELS IN NEDERLAND !!!

Vergeet de videotheken niet! Sommige Videoland's verkopen ook consoles! En de plaatselijke Music corner doet ook aan gaming artikelen voor console en pc...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop echt dat ik met mijn pre-order kitje bij de intertoys op 2 december niet zonder kom te staan. Al had ik hem nou bij de media markt was ik al een stuk zekerder van me zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
bedankt voor de link, (dimondplus.nl) maar Ik zou hem graag origineel van microsft hebben, zijn er ook winkels like bartsmith die de HD component kabel verkopen? voor xbox 1 ... is eigenlijk een amerikaans iets omdat het ene voor ntsc is, Maar deze moeten toch wel te krijgen zijn.
hlaas had mediamarkt ze ook niet :(

Dus voor de laaste x waar kan ik Microsof Xbox HD/component kabel in de winkel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Huntor schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:58:
[...]

Vergeet de videotheken niet! Sommige Videoland's verkopen ook consoles! En de plaatselijke Music corner doet ook aan gaming artikelen voor console en pc...
En de postorder bedrijven....

Volgens mijn moeder krijgen ze bij Otto 89 Consoles (Hoeveel daarvan Premium en Core zijn weet ik zo niet), maar of dat klopt? Het kan natuurlijk ook zijn dat deze vanuit Duitsland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:43:
Beetje offtopic, maar heb de reden dat het andere xbox een beetje dood is, waar kan ik aan een xbox HD/component kabel komen, zowel microsoft als 3rd party.

Begin het xbox 360 vs ps3 een beetje bue te raken, Anyhow welke games zijn jullie van plan aan te schaffen @ launch ?

Voor mij worden het warschijnlijk;

-Project Gotham Racing 3 (uiteraard, voor de show off qua graphics, en race games hebben eenmaal een hoge replay value i.t.t games als kameo, vind ik ;) )

- Fifa 2006: road to world cup ( soccer games zeer relaxt als er een maatje is om ff tegen elkaar te spelen voor het uitgaan e.d. can't get enough of it. Hopleijk is er ook nog wat verbeterd qua gameplay :) )

ps. Vandaag de knoop door gehakt en een LCD TV gekocht, keuze is gevallen op een Sony V26A10 O+ LOVE it! Beetje more expensive dan de Samsung's maar meer dan zijn geld waard
_/-\o_
Koop maar gewoon de MS HD pack voor de gewone doos, daar zit sowieso ook een digitale geluidsuitgang op. Daarnaast 3rd party levert nog wel eens problemen op lees ik zo her en der op het internet. Dan hier een aantal winkels waar je het spul kunt krijgen:

- Mediamarkt 49,95
- Game247.nl voor rond de 34 Euro geloof ik
- The Entertainer 3rd party voor 25 Euro

Iemand anders nog wat adresjes waar de officiële kabel voor een goede prijs te koop is? BTW ik heb ook gelezen dat de HD cable niet de juiste is, maar het HD Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:38:
[...]

De marketing van de xbox was naar mijn weten ook al vrij groot en je ziet wat daar van terecht is gekomen in vergelijking met de ps2.

De casual gamer heeft meestal geen benul van de online mogelijkheden, die kijkt vooral naar de spellen. Bovendien zullen ze zien dat ze met beide systemen online kunnen en er voor de rest weinig waarde aan hechten.

Alhoewel ik wel denk dat MS het deze keer beter voor elkaar heeft. Alleen al de vormgeving is twee keer zo goed en de line up aan spellen is veel beter. Maar ik denk dat sony onverslaanbaar blijft door zijn hoeveelheid verkochte ps2's. Als de ps2 goed bevalt zie je ze sneller de stap naar de ps3 maken.

edit: En nee ik ben geen ps fanboy. Ik heb me pre order kit hier al staan.
Je vergeet voor het gemak even dat de PS1 al wat werk had verricht voor de introductie van de PS2 en dat de PS2 er eerder was dan de XBOX. MS heeft de XBOX ook alleen als pure marktbreker en om de 360 te lanceren. Mensen moeten eerst wennen aan deze nieuwe speler in de markt. Ze hebben nu gezien dat de XBOX grafisch beter is, de 360 is er eerder dan de PS3. Niets of niemand is onverslaanbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:53:
[...]

Je vergeet voor het gemak even dat de PS1 al wat werk had verricht voor de introductie van de PS2 en dat de PS2 er eerder was dan de XBOX. MS heeft de XBOX ook alleen als pure marktbreker en om de 360 te lanceren. Mensen moeten eerst wennen aan deze nieuwe speler in de markt. Ze hebben nu gezien dat de XBOX grafisch beter is, de 360 is er eerder dan de PS3. Niets of niemand is onverslaanbaar
besef wel dat Sony een enorme naam heeft opgebouwd. De mensen zijn er echt niet zomaar bij weg te trekken. Als je kijkt naar het ps1 tijdperk, die had eigenlijk alleen concurrentie van nintendo (of je dat ook concurrentie mag noemen) Nintendo is ook groot, maar die biedt een ander soort games aan als sony. Die sommige mensen gewoon niet kan boeien. Sony daarentegen biedt wat volwassenere games aan (lees meer actie). Hierdoor is de playstation zo groot geworden, de ps1 heeft veel meer succes gehad dan de xbox tot nu toe.

Maar laat de xbox nou precies hetzelfde soort spellen vertegenwoordigen. Sony heeft al een enorme naam opgebouwd. Terwijl MS dit nog moet doen met echte concurrentie van Sony. Ik denk dat de meeste casual gamers die als ze in de winkel staan en de keuze hebben tussen een ps3 en x360, ze een ps3 nemen. De playstation zal hun toch meer vertrouwen geven en daarnaast nog de grote namen als gran turismo tegenover project gotham, Halo tegenover socom, metal gear solid tegenover ?? of devil may cry tegenover n3. De spellen zullen waarschijnlijk allemaal even leuk zijn om te spelen en allemaal hun eigen spelervaring met zich meebrengen, maar ze hebben allemaal (op Halo na) minder naambekendheid. Wat juist hetgeen is waar de onwetende mensen op afgaan.

Wat ik denk is dat de x360 veel gaat inlopen op de ps3, maar nooit de ps3 zal inhalen qua populariteit. Of het gamesaanbod voor beide consoles moet inene enorm gaan veranderen dan zie ik het nog gebeuren, maar zoals het er nu voor staat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:21:
bedankt voor de link, (dimondplus.nl) maar Ik zou hem graag origineel van microsft hebben, zijn er ook winkels like bartsmith die de HD component kabel verkopen? voor xbox 1 ... is eigenlijk een amerikaans iets omdat het ene voor ntsc is, Maar deze moeten toch wel te krijgen zijn.
hlaas had mediamarkt ze ook niet :(

Dus voor de laaste x waar kan ik Microsof Xbox HD/component kabel in de winkel kopen?
Het is niet dimondplus maar dimensionplus.nl en die verkoopt de High Definition AV Pack origineel van Microsoft voor de gewone Xbox.
Even goed kijken bij Xbox>Consoles / Accessoires. ;)
En de prijs is 29,99 Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Iemand vandaag nog naar de RAI geweest en ervaringen met ons wil delen?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:17:
[...]
Wat ik denk is dat de x360 veel gaat inlopen op de ps3, maar nooit de ps3 zal inhalen qua populariteit. Of het gamesaanbod voor beide consoles moet inene enorm gaan veranderen dan zie ik het nog gebeuren, maar zoals het er nu voor staat niet.
Ja precies, men vergeet tegenwoordig gewoon de fanbase. De PS fanbase is nog steeds grote dan die van de xbox. En waar de xbox faald is the lack aan japanse ontwikkelaars. Katamary vind ik echt een goed spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:19:
[...]

Het is niet dimondplus maar dimensionplus.nl en die verkoopt de High Definition AV Pack origineel van Microsoft voor de gewone Xbox.
Even goed kijken bij Xbox>Consoles / Accessoires. ;)
En de prijs is 29,99 Euro.
Het vreemde is dat op het plaatje wat ik erbij zie staan het lijkt dat er enkel een HD cable wordt verkocht en niet de complete Pack. En die cable versie moet je nu juist niet hebben. Terwijl ze het wel Pack noemen. Aparte is ook weer dat de cable op diverse plekken op het internet ook voor die prijs te koop staat. Eerst maar eens een belletje plegen begin volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:53:
[...]

Het vreemde is dat op het plaatje wat ik erbij zie staan het lijkt dat er enkel een HD cable wordt verkocht en niet de complete Pack. En die cable versie moet je nu juist niet hebben. Terwijl ze het wel Pack noemen. Aparte is ook weer dat de cable op diverse plekken op het internet ook voor die prijs te koop staat. Eerst maar eens een belletje plegen begin volgende week :)
Maar dit is wel een component cable die alle HD resoluties ondersteund behalve dan 1080p, meer zit er niet in voor de gewone Xbox.
Ook wordt digital en surround audio met dit setje ondersteund: This pack also supports digital or surround sound audio receivers. Sound system with Dolby Digital decoding and a fiber optic cable required to enable Dolby Digital sound. Sound system with Dolby Pro Logic decoding required to enable Dolby Surround sound. (Additional cables and sound systems sold separately.) High definition ready television required to enable high definition features.
Hoe dan ook, het is een origineel setje van Microsoft en ik mag dan aannemen dat het dan wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:24:
[...]

Maar dit is wel een component cable die alle HD resoluties ondersteund behalve dan 1080p, meer zit er niet in voor de gewone Xbox.
Ook wordt digital en surround audio met dit setje ondersteund: This pack also supports digital or surround sound audio receivers. Sound system with Dolby Digital decoding and a fiber optic cable required to enable Dolby Digital sound. Sound system with Dolby Pro Logic decoding required to enable Dolby Surround sound. (Additional cables and sound systems sold separately.) High definition ready television required to enable high definition features.
Hoe dan ook, het is een origineel setje van Microsoft en ik mag dan aannemen dat het dan wel goed zit.
En toch zie ik de box met 5 tulp aansluitingen er niet bij staan, iedereen kan er ook wel bij zetten dat het met MS is, deze jongens zeggen mij weinig. Ik ga eerst ff bellen om te vragen hoe het pakket eruit ziet en wat er exact inzit. Alleen een kabel is niet voldoende, het kastje met stekkeraansluitmogelijkheden moet er ook bijzitten anders zou ik voor een andere en misschien iets duurder compleet pakket gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:54:
[...]

En toch zie ik de box met 5 tulp aansluitingen er niet bij staan, iedereen kan er ook wel bij zetten dat het met MS is, deze jongens zeggen mij weinig. Ik ga eerst ff bellen om te vragen hoe het pakket eruit ziet en wat er exact inzit. Alleen een kabel is niet voldoende, het kastje met stekkeraansluitmogelijkheden moet er ook bijzitten anders zou ik voor een andere en misschien iets duurder compleet pakket gaan
En dan toch heb jij het bijbehorende plaatje niet goed bekeken.
Ik zie 5 tulp aansluitingen en de Xbox.
Verder kan ik je vertellen dat deze jongens niet sjoemelen, als hun zeggen dat het van Microsoft is dan is dat ook zo, trouwens dat kan jezelf checken, niet goed geld terug.
Zij zijn niet voor niks de eerste online Gameshop ( en twee winkels ) en die nog steeds bestaat.
Ben al jaren klant daar en altijd tot volle tevredenheid.
Maar goed dit riekt naar spam, dus ik stop er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
ik heb gelezen dat in de eerste versies nog geen hd-dvd zit.
maar als dit er over een jaar inkomt kun je je oude dan makelijk overzetten naar hd?
want die zal je straks wel nodig hebben.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:00:
[...]

Pff, al meer dan 200. Met de backwards compatability zit het wel goed :)
Yep, maar geen PGR / PGR2. Dat valt toch tegen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

magnifor schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:31:
[...]

Yep, maar geen PGR / PGR2. Dat valt toch tegen als je het mij vraagt.
PGR3 is toch een launchgame, wie wil dan nog PGR2 :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

Ben net terug van de TMF gameplay awards, ik heb alles gezien. X360 is teh bomb...reken maar dat ie gaat verkopen. Ik heb daar geen slecht woord gehoord.

Kameo....tja wat moet ik zeggen RARE is terug, gameplay en grfx zijn unreal. PGR3 OMG.
X360 design OMG, PAD OMG. COD2 OMG, King Kong OMG.........PDZ......wel redelijk. Kon hem niet spelen want het was te druk, stonden echt de meeste mensen voor, dat zegt genoeg ;)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:29:
ik heb gelezen dat in de eerste versies nog geen hd-dvd zit.
maar als dit er over een jaar inkomt kun je je oude dan makelijk overzetten naar hd?
want die zal je straks wel nodig hebben.
Nee die ga je niet nodig hebben. Er gaan geen X360-games op HD-DVD komen. De mogelijkheid is er dat X360 in de toekomst met HD-DVD of BluRay (!!!) drive beschikbaar komt, maar dat is enkel voor het afspelen van films. Games blijven nu en forever DVD only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:24:
[...]

En dan toch heb jij het bijbehorende plaatje niet goed bekeken.
Ik zie 5 tulp aansluitingen en de Xbox.
Verder kan ik je vertellen dat deze jongens niet sjoemelen, als hun zeggen dat het van Microsoft is dan is dat ook zo, trouwens dat kan jezelf checken, niet goed geld terug.
Zij zijn niet voor niks de eerste online Gameshop ( en twee winkels ) en die nog steeds bestaat.
Ben al jaren klant daar en altijd tot volle tevredenheid.
Maar goed dit riekt naar spam, dus ik stop er maar mee.
Idd, je ziet de tulp STEKKERTJES, maar niet het kastje met 5 tulpaansluitingen die bij het originele XBOX HD pack zit. En dat kastje ziet eruit zoals je hieronder in het plaatje ziet. En die zie ik niet op de tekening van de site... Vandaar! Dat er tulpstekkertjes aan zitten, tja dat zit dus ook aan 3rd party kabels. Het gaat me o.a. om dat kastje e.d.

http://i34.photobucket.co...05/themart/XBOXHDPack.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:33:
[...]

PGR3 is toch een launchgame, wie wil dan nog PGR2 :P
Halo 2 heb je ook, dus wie wil dan nog Halo? :P

Persoonlijk denk ik wel dat PGR / PGR2 later aan het lijstje toegevoegd zullen worden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door magnifor op 12-11-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

magnifor schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:50:
[...]

Halo 2 heb je ook, dus wie wil dan nog Halo? :P

Persoonlijk denk ik wel dat PGR / PGR2 later aan het lijstje toegevoegd zullen worden. :)
Ja Halo 2 is nog dezelfde generatie, als Halo 3 de launchgame zou zijn zou je ook geen Halo 2 meer gaan spelen :Y)

En ik denk ook dat er nog veel games bij die lijst gaan komen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb vandaag ook even op de 360 gespeeld bij de mediamarkt in Alkmaar. Er stonden de hele tijd wat koters voor maar op een gegeven moment was ik het zat en heb ik ze gewoon opzij gebeukt.
Er hing jammer genoeg een heel klein samsung scherm aan (denk 22" ofzo), dus ik had meer het idee dat ik gewoon een pc-game aan het doen was.

King kong stond aan en ik snapte werkelijk geen ruk van de besturing maar zag er wel gelikt uit, jammer dat het niet mijn soort spel is. COD 2 kreeg ik dezelfde indruk van als op mijn computer.
Ik was dus niet helemaal onder de indruk, maar dat raak ik allang niet meer zo snel.

Echter als dit apparaat straks op mijn LG 42" HD Plasma scherm hangt is het natuurlijk andere poep!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag op de GameXperience voor de eerste keer de Xbox360 aan het werk gezien (wel ... eigenlijk een batterij van een 20-tal xbox-en). Heb voor de eerste maal COD2, Kameo en PGR3 gezien en de graphics waren echt fantastisch - vooral PGR3 is een pareltje.

Jammergenoeg zelf niet kunnen spelen aangezien de wachtrijen gewoon te lang waren. Heb wel een paar filmpjes met de Xbox360 in actie, zal ff zien of ik die ergens kan hosten voor diegenen die interesse zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorteX schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:08:
[
Het gaat niet alleen om HD-content, maar ook om het feit dat textures in veel hogere resoluties veel meer ruimte in beslag nemen. Je ziet al met grote RPG's dat die spellen nu al 2 of 3 DVD's nodig hebben, dat was laatst nog in het nieuws.
Precies! DVD Duallayer wordt binnen 5 jaar echt wel te krap.
MARK REIN:
"Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks."

MASANORI TAKEUCHI:
"The volume of data in Enchant Arms won't fit into a single DVD. It's an RPG, so we're thinking it would be inevitable that we release it on two discs," says Takeuchi. "But to be honest, that's even looking grim."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb vandaag (ofja, gisteren eigenlijk:P) ook eens de xbox360 getest op de PU Gameplay.
Ik ga dat ding zeker aanschaffen! alhoewel ik wel eerst een maand of 3 wacht, tot de prijzen wat zakken. Ik weet het, hij is niet duur, maar voor een arme student is alles duur.

@Gameplay was het wel steeds erg druk bij de consoles, en moest je dus gewoon in de rij staan om te gamen. Daarom heb ik alleen maar de nieuwe project gotham racing, en de nieuwe dead or alive gedaan.
De games bevielen me erg goed, graphics waren natuurlijk geweldig.
Verder vind ik het eigenlijk jammer dat we nog niks van die ps3 of nintendo revolution kunnen proeven :(
De xbox games spreken me over het algemeen meer aan, maar wil toch zeker eens proberen :7

[ Voor 47% gewijzigd door defusion op 13-11-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
defusion schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:27:
Heb vandaag (ofja, gisteren eigenlijk:P) ook eens de xbox360 getest op de PU Gameplay.
Ik ga dat ding zeker aanschaffen! alhoewel ik wel eerst een maand of 3 wacht, tot de prijzen wat zakken. Ik weet het, hij is niet duur, maar voor een arme student is alles duur.
Er zijn Amerikaanse retailers die verwachten dat ze pas in april een X360 gewoon in de winkel kunnen leggen, omdat ze voor die tijd alles aan preorders/reserveringen kwijt zijn. Minimaal tot die tijd is dus de vraag groter dan het aanbod. De PS3 komt op z'n vroegst in mei in Japan, en zal hoogstwaarschijnlijk pas eind 2006 in het Westen te vinden zijn, if not 2007. In Japan is de premium versie van de X360 al 350 euro tegenover 400 hier om die markt te verlekkeren.

Mag jij mij eens langzaam uitleggen waarom Microsoft prijzen zou verlagen voordat de vraag op het huidige prijsniveau dermate afgezwakt is dat ze er meer kunnen produceren dan er afnemers voor zijn, en ze daarin gesteund worden door het absolute gebrek aan concurrentie. Ik zie dan ook geen structurele prijsverlagingen komen in het Westen tot minimaal de introductie van de PS3, en gezien de verwachte verkoopprijs van de PS3 zal er op dat moment alsnog weinig druk zijn waarschijnlijk.

Short summary: als je een X360 wil kun je 'm beter zo snel mogelijk halen voordat er dadelijk maanden wachttijd op zit, die prijsverlaging zal voor kerstseizoen 2006 niet komen als je een beetje rationeel kijkt hoe de kaarten erbij liggen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:27:

@Gameplay was het wel steeds erg druk bij de consoles, en moest je dus gewoon in de rij staan om te gamen. Daarom heb ik alleen maar de nieuwe project gotham racing, en de nieuwe dead or alive gedaan.
De games bevielen me erg goed, graphics waren natuurlijk geweldig.
Verder vind ik het eigenlijk jammer dat we nog niks van die ps3 of nintendo revolution kunnen proeven :(
De xbox games spreken me over het algemeen meer aan, maar wil toch zeker eens proberen :7
Uhm, in welke dimensie leef jij exact?

Je verwacht een prijsdaling binnen 3 maand? Dream on, de eerste prijsdaling zal toch zeker praktisch een jaar op zich laten wachten aangezien de PS3 met de vertraging en al zeker niet voor eind 2006 zal arriveren. Geen concurrentie, hoge vraag, reeds onder kostprijs verkopen van de 360, afroomstrategie (zoveel mogelijk 360's verkopen tegen de maximale prijs, totdat de vraag terugloopt en vervolgens een stap verlagen).

Ofwel, geen reële tactiek voor de aanschaf van een 360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:59:
[...]

Uhm, in welke dimensie leef jij exact?

Je verwacht een prijsdaling binnen 3 maand? Dream on, de eerste prijsdaling zal toch zeker praktisch een jaar op zich laten wachten aangezien de PS3 met de vertraging en al zeker niet voor eind 2006 zal arriveren. Geen concurrentie, hoge vraag, reeds onder kostprijs verkopen van de 360, afroomstrategie (zoveel mogelijk 360's verkopen tegen de maximale prijs, totdat de vraag terugloopt en vervolgens een stap verlagen).

Ofwel, geen reële tactiek voor de aanschaf van een 360...
Denk je niet eerder de penetratie politiek ;) De xbox 360 verkopen onder kostprijs zoda zo veel mogenlijk mensen het ding aanschaffen, ( in dit geval ook meteen veel games kopen want daar verdienen ze aan) , ze willen de markt penetreren, en een groot marktaandeel in handen krijgen.

afroompolitiek verkoop je je product juist voor ver boven de kost prijs omdat je o.a R&D kosten eruit wilt halen, Het product wordt voor een premium prijs op de markt gebracht zodat een kleine groep ( jups en andere wel bedeelden), het product kopen en ermee gaan pronken, dit is gratis reclame, plus het product krijgt een meer waarde, indd daarna zal snel prijs verlaging volgend... Dit is niet wat ms wil deze wil namelijk een zo groot mogenlijk marktaandeel, voordat de andere consoles op de markt komen

Terug in de schoolbank jij en vergeet je M&O niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Blowfish, je praat poep :P Je vergeet namelijk het belangrijkste element: ze kunnen niet leveren. Ergo ze zetten de afroomtactiek in op een niveau waarmee ze net harder verkopen dan ze kunnen aanleveren. En zolang dat niet rechttrekt gaan ze echt niet aan de prijs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:13:
[...]

Denk je niet eerder de penetratie politiek ;) De xbox 360 verkopen onder kostprijs zoda zo veel mogenlijk mensen het ding aanschaffen, ( in dit geval ook meteen veel games kopen want daar verdienen ze aan) , ze willen de markt penetreren, en een groot marktaandeel in handen krijgen.

afroompolitiek verkoop je je product juist voor ver boven de kost prijs omdat je o.a R&D kosten eruit wilt halen, Het product wordt voor een premium prijs op de markt gebracht zodat een kleine groep ( jups en andere wel bedeelden), het product kopen en ermee gaan pronken, dit is gratis reclame, plus het product krijgt een meer waarde, indd daarna zal snel prijs verlaging volgend... Dit is niet wat ms wil deze wil namelijk een zo groot mogenlijk marktaandeel, voordat de andere consoles op de markt komen

Terug in de schoolbank jij en vergeet je M&O niet :P
Vanzelfsprekend penetratie, anders heeft het weinig zin. Echter penetratie van de markt en afromen hoeven elkaar niet te bijten. Afromen is ook niet meer dan de prijs in diverse stadia naar beneden brengen, waarbij ik al zei, de eerste tijd de maximale (maximaal gezien wat men neerzet als prijs waarbij voldoende consumenten het ding nog willen kopen, dat dit onder kostprijs is kan natuurlijk) prijs voor de zogenaamde early adaptors. De hoge prijs kan dus relatief zijn. Ondanks de kostprijs, kan de prijs van een artikel door de consumenten wel als premium worden ervaren. In dit verband noemde ik afromen in de letterlijke zin van het woord: de prijs daalt gestaag in de loop van de tijd. Het is niet zo dat de prijs zal stijgen omdat het product schaars is/kan worden e.d.

In het kort, een afroomstrategie is niks meer en minder dan eerst het hogere prijssegment af te romen en vervolgens langzaam maar zeker de prijs te laten zakken voor de consumenten met een lagere betalingsbereidheid. De premium prijs kan dus zelfs een prijs onder kostprijs van het daadwerkelijke product zijn, in de ogen van de consument kan het wel een premium prijs zijn.

Niet iedereen zal nl. een 360 kopen omdat er veel mensen zijn die 400 Euro veel geld vinden ondanks dat je veel hardware voor je geld krijgt. Dus vanzelfsprekend, wil MS z.sm. een groot marktaandeel veroveren, voordat Sony en Nintendo klaar staan met hun machine. Duh, niet een zo laag aantal machines tegen een prijs waar niemand het kreng voor koopt. Dat moge duidelijk zijn. Afromen doen ze echter nog steeds. Eerst zullen de grootste gamers het ding kopen, en na een tijd als de prijs daalt komt er een grote groep achter aan hobbelen die weet dat de prijs tzt een stuk lager zal zijn en men nog meer waar voor hun geld heeft.

Laat dat terug in de schoolbanken maar zitten, met 2 universitaire titels op zak, op het gebied van Marketing en BE lijkt me dat wat overbodig. En heb jij hierbij weer wat bijgeleerd. De koppeling van een afroomstrategie hoeft dus niet altijd gekoppeld te zijn met een prijs zo hoog dat het ruim boven kostprijs ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:41:
Blowfish, je praat poep :P Je vergeet namelijk het belangrijkste element: ze kunnen niet leveren. Ergo ze zetten de afroomtactiek in op een niveau waarmee ze net harder verkopen dan ze kunnen aanleveren. En zolang dat niet rechttrekt gaan ze echt niet aan de prijs komen :)
Exact, zie mijn reactie hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:56:
[...]

Exact, zie mijn reactie hierboven ;)
Vergeet niet dat microsoft deze ronde niet enkel richt op de hardcore gamers, integendeel, MS wil een product op de markt brengen dat als media-entertainment system fungeert.

De xbox 360 zal dit niet gamende segment zeker niet aantrekken als deze te hoog geprijsd is ten opzichte van andere multi-media systemen als DVD-spelers. Dus ook daarom lijkt het me niet dat MS een afroompolitiek toepast nogmaals MS wil deze markt penetreren.

Uiteraard zal de prijs dalen in de toekomst als de andere consoles op de markt worden gebracht. De prijs zal dan inderdaad afroomen in de letterlijke betekenis van het woord! Dis is niet de afroompolitiek!

Nog argument om de afroompolitiek tegen te spreken, MS streeft naar een wereldwijde release, Als een ondernemer de afroompolitiek toepast wil hij of zij in de toekomst langzaam zijn of haar productie capaciteit verhogen om zo minder risico te lopen mocht het product falen, de ondernemer begint hier met een kleine afzet. Hier is in mijn opinie geen spraken van, MS pushed het maximale door het product wereldwijd te releasen.

De penetratie politiek houd stand als de productie capaciteit eenvoudig kan worden uitgebreid en de vraag zal toenemen op het moment dat de prijs verlaagd wordt en, om jouw woord maar te gebruiken, zal afromen.

Voordat je dus meteen mijn argument van de baan veegt met " het is poep" kom met serieuze argumenten.

en Thamart .. who are you kidding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 26-08 14:16
mooi stukje over backward compatibility; alle genoemde games dus in HD maar ook betere filtering waardoor beeld scherper wordt. Dat lijkt me super voor PES5 want die is echt behoorlijk blurry op de xbox. Verder lees ik dat je dus ook emulatiesoftware via cd kunt installeren. Goed hoor allemaal. Ok het zijn oude games, maar zoals ik al meldde; ondanks dat fifa 06 360 er te eng voor woorden uitziet, vrees ik dat ik naast PGR3 en PDZ toch echt pes5 tot september 2006 zal spelen op die witte doos; pes360 komt pas in september 2006 namelijk

http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilityqa.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Zijn er al CRT-tv's te koop met 1280*7xx resoluties?? Ik heb nu een 12 jaar oude 55cm TV, en ik wil toch wel van de Xbox360 zijn capaciteiten kunnen genieten :)

Ik overweeg op het moment een 30" LCD TV van Videoseven (820Euro, veruit goedkoopste voor aantal inch per euro), onbekend merk, maar toch wel goede reacties over op inet. Maar als er een 30" of 75cm CRT TV is, die ook hogere reso's aankan, hoor ik het graag, die zal toch wel wat goedkoper zijn namelijk.

Zijn er verder nog ergens Pre-order kits op voorraad in Limburg?

En ik ga denk ik als 1ste titels Project Dark Zero kopen, en nog een racegame, NFS:MW ziet er leuk uit, en heeft iets meer Singleplay toch? Maarja, die is straks ook op de PC avaiable, dus dat moet ik nog even bezien, anders neem ik toch maar PGR3 :) En DOA4 koop ik ook zeker, jammer dat hij vertraagd is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

JVC P37S en P40B kunnen 1080i aan via component. Geen 720p dus je zult niet alles in HD kunnen spelen. Wel progressive scan dus dan wordt het 480p of 576p.
Zijn wel "oude" modellen, dus je kunt proberen om ergens nog 1tje te krijgen. Ikzelf heb na veel zoeken een 28" P40B (JVC HV28-P40B kunnen scoren voor 499 via Correct.)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor iedereen met hun theorien over de prijs van de xbox360,
Ik begin nu erg aan mijn tactiek te twijfelen :+
Het word dus of een jaar wachten, of gewoon wat geld bijelkaar vinden om dat ding toch z.s.m. aan te schaffen.
Misschien dat het voor kerstmis nog wat word :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik nou niet snap van de xbox 360 hoe ze zulke goed uitziende games kan genereren met zo weinig ram maar 512 mb (en dat is voor cpu en gpu) en een gemiddelde game pc (zoals ik die heb) heeft 1 gb ram daar doe je 250 mb vanaf voor os overhead + 128 mb ram van de gpu dan heb je in totaal ongeveer 850 mb ram voor je games op de pc terwijl ze er lang niet zo sweet uitzien als op de xbox 360 dus ik vraag me af hoe ze dat flikken?
met zo weinig ram dat soort grootse omgevingen creeren terwijl de pc bijna een keer zoveel nodig heeft voor relatief slecht uitziende games :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:48:
wat ik nou niet snap van de xbox 360 hoe ze zulke goed uitziende games kan genereren met zo weinig ram maar 512 mb (en dat is voor cpu en gpu) en een gemiddelde game pc (zoals ik die heb) heeft 1 gb ram daar doe je 250 mb vanaf voor os overhead + 128 mb ram van de gpu dan heb je in totaal ongeveer 850 mb ram voor je games op de pc terwijl ze er lang niet zo sweet uitzien als op de xbox 360 dus ik vraag me af hoe ze dat flikken?
met zo weinig ram dat soort grootse omgevingen creeren terwijl de pc bijna een keer zoveel nodig heeft voor relatief slecht uitziende games :?
De games zijn gemaakt voor de machine, en zijn dus helemaal "afgesteld" op die hardware configuratie. Uiteraard is alles nog niet optimaal, omdat de xbox360 nog maar kort bestaat.

@ Defusion

Ik denk persoonlijk dat er zeker nog wel een pakket komt over een paar maanden met daarin bijvoorbeeld ook 2 games erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Bizzarro schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:57:
[...]

De games zijn gemaakt voor de machine, en zijn dus helemaal "afgesteld" op die hardware configuratie. Uiteraard is alles nog niet optimaal, omdat de xbox360 nog maar kort bestaat.

@ Defusion

Ik denk persoonlijk dat er zeker nog wel een pakket komt over een paar maanden met daarin bijvoorbeeld ook 2 games erbij.
Volgens mij, maar weet het niet zeker loopt het geheugen ook op hele hoge snelheid... en dan heb je dus minder nodig om toch in 1 sec even veel data te kunnen verwerken. Maar weet dit echt niet meer zeker, dacht ooit eens iets in die richting gelezen te hebben.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:57:
[...]

Ja Halo 2 is nog dezelfde generatie, als Halo 3 de launchgame zou zijn zou je ook geen Halo 2 meer gaan spelen :Y)

En ik denk ook dat er nog veel games bij die lijst gaan komen.
Of Halo 3 moet floppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:43:
Er zijn Amerikaanse retailers die verwachten dat ze pas in april een X360 gewoon in de winkel kunnen leggen, omdat ze voor die tijd alles aan preorders/reserveringen kwijt zijn. Minimaal tot die tijd is dus de vraag groter dan het aanbod. De PS3 komt op z'n vroegst in mei in Japan, en zal hoogstwaarschijnlijk pas eind 2006 in het Westen te vinden zijn, if not 2007.
Lijkt me sterk, en waar haal jij mei vandaan?
Mag jij mij eens langzaam uitleggen waarom Microsoft prijzen zou verlagen voordat de vraag op het huidige prijsniveau dermate afgezwakt is dat ze er meer kunnen produceren dan er afnemers voor zijn, en ze daarin gesteund worden door het absolute gebrek aan concurrentie. Ik zie dan ook geen structurele prijsverlagingen komen in het Westen tot minimaal de introductie van de PS3, en gezien de verwachte verkoopprijs van de PS3 zal er op dat moment alsnog weinig druk zijn waarschijnlijk.
Hoezo gebrek aan concurrentie? De concurrentie bestaat uit een PS2 met tig-duizend titels en de PC met nog veel meer titels. Als je er gewoon normaal over nadenkt dan is het niet zo logisch om meteen een nieuwe console te kopen, want de selectie waaruit je je games kunt kiezen is maar beperkt. Immers: je denkt toch: 'ik wil die en die en die game spelen, welke hardware heb ik daarvoor nodig?'. Althans, dat lijkt mij logisch.
Short summary: als je een X360 wil kun je 'm beter zo snel mogelijk halen voordat er dadelijk maanden wachttijd op zit, die prijsverlaging zal voor kerstseizoen 2006 niet komen als je een beetje rationeel kijkt hoe de kaarten erbij liggen op het moment.
In console-land is er 1 gouden regel: de allereerste serie consoles van een type heeft altijd gebreken die ze binnen afzienbare tijd fixen in een revisie. Hoeft deze keer niet zo te zijn, maar het lijkt me sterk dat het nu niet zo is, temeer omdat ze een enorme druk hebben om op tijd voor holiday season op de markt te zijn.
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:48:
Luiheid aan de kant van de PC programmeurs. Op een PS2 heb je maar 48MB ram. Dat is videoram + mainmemory. Daar moet je het dus mee doen en dan moet je bepaalde problemen oplossen zoals het bijladen van data in de background, unpacken van textures/geometry data in de background etc. Op een PC hoef je dat niet, want er is plek zat en het is ook lastiger te doen, want de hardware configuraties zijn zo verschillend dat iets in de background doen en weten wanneer het klaar is niet altijd opgaat.

[ Voor 27% gewijzigd door EfBe op 13-11-2005 12:16 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
In Haarlem bij Free Record Shop staat een X-Box 360 opgesteld. Volgens mij was het Call of Duty 2 die erop gespeeld werd (op een 26" lcd-scherm). Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de graphics me tegenvallen, de mannetjes lopen niet realistisch en anti-aliasing deed het niet al te best, maar dat kan aan de televisie liggen (misschien geen hd scherm).

Voor de rest ziet de xbox zelf er erg gelikt uit, mooie vormgeving. De spellen de op internet zijn ge(p)reviewed zien er super strak uit, misschien vandaar ook mijn teleurstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door vleppyniles op 13-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vleppyniles schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:22:
In Haarlem bij Free Record Shop staat een X-Box 360 opgesteld. Volgens mij was het Call of Duty 2 die erop gespeeld werd (op een 26" lcd-scherm). Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de graphics me tegenvallen, de mannetjes lopen niet realistisch en anti-aliasing deed het niet al te best, maar dat kan aan de televisie liggen (misschien geen hd scherm).

Voor de rest ziet de xbox zelf er erg gelikt uit, mooie vormgeving. De spellen de op internet zijn ge(p)reviewed zien er super strak uit, misschien vandaar ook mijn teleurstelling.
Ik heb zelf de 360 gisteren gezien op de TMF game awards en ik vond Call of Duty ook tegen vallen qua beeld. De anti-aliasing viel idd tegen, maar CoD2 blijft een Pc --> 360 port en geen native spel.

Project Gotham zag er wel super strak uit, alleen weer een issue met AA, wat het weer wat verminderde. Maar het zag er cker strak uit! En Kameo vond ik een vaag spel, snapte er eerst behoorlijk weinig van! Kameo was het mooiste demo spel vond ik, echt mooie omgeving etc, alleen bij split screen zag de hoofdpersoon er raar uit, weer vanwege aa, hoewel dat ook aan de scherm gelegen kan hebben aangezien ik het bij maar 1 console gezien heb.

De uiterlijk van de 360 is echt ongeloofelijk strak, mooi klein dingetje! Alleen de toevoegende waarde van de faceplates ontgaat me een beetje.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
EfBe schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:10:
[...]

Lijkt me sterk, en waar haal jij mei vandaan?
Heb jij ergens iets anders gehoord dan 'spring 2006'? Denk je serieus dat dat 21 maart gaat worden? :P Mei vind ik nog een positieve inschatting eigenlijk.

En dan nog, 6 maanden voor de X360 launch liet MS op E3 al playables zien. We zitten nu 6 maanden voor mei 2006, en het enige wat we van de PS3 hebben gezien zijn CG-rendered Killzone 2 video's. Als Sony iets toonbaars had zouden ze het nu tonen, tijdens het paradetijdperk van de X360 hype. Als ze nu niets tonen hebben ze niets, en dan geloof ik niet dat die console binnen 6 maanden verkrijgbaar gaat zijn, en al helemaal niet op wereldwijd niveau.
[...]

Hoezo gebrek aan concurrentie? De concurrentie bestaat uit een PS2 met tig-duizend titels en de PC met nog veel meer titels.
Als jij in de markt bent voor een snelle sportauto en alleen de Lamborghini Diablo is leverbaar terwijl de Ferrari Testarossa pas volgend jaar komt, ga jij dan nu je Diablo vergelijken met een Fiat Panda? De X360 is een ander segment dan de PS2 die daarmee alleen concurrentie vormt voor de mensen die totaal geen benul van de generaties hebben. Anders gezegd: de PS2 is end-of-life, waarom zou je die kopen?
Als je er gewoon normaal over nadenkt dan is het niet zo logisch om meteen een nieuwe console te kopen, want de selectie waaruit je je games kunt kiezen is maar beperkt. Immers: je denkt toch: 'ik wil die en die en die game spelen, welke hardware heb ik daarvoor nodig?'. Althans, dat lijkt mij logisch.
Mwah ik schik me zelf gewoon naar het assortiment en ga weken of maanden plezier hebben met Kameo en PDZ ;) Als de keuze in games leading moet zijn kun je geen enkele console binnen z'n eerste 2 levensjaren aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:46:
[...]

Als jij in de markt bent voor een snelle sportauto en alleen de Lamborghini Diablo is leverbaar terwijl de Ferrari Testarossa pas volgend jaar komt, ga jij dan nu je Diablo vergelijken met een Fiat Panda? De X360 is een ander segment dan de PS2 die daarmee alleen concurrentie vormt voor de mensen die totaal geen benul van de generaties hebben. Anders gezegd: de PS2 is end-of-life, waarom zou je die kopen?
Off-topic:

Curry, ik begrijp je vergelijking, en vindt hem ook kloppen, maar....... Een Diablo en een Testarossa :D Uit welk jaar kom jij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
offtopic:
ja ik ben oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
[...]
, en het enige wat we van de PS3 hebben gezien zijn CG-rendered Killzone 2 video's. Als Sony iets toonbaars had
Een ding:
MGS4. ;)
ALs je dat niet gezien hebt ben je een Hans Worst, en moet je van je mod rechten worden gestript. :P

Daarnaast denk ik als MS echt moeilijkheden gaat krijgen met productie en dus niet aan vraag kan voldoen dat ze straks nog niet die mensen mee krijgen die ze graag mee willen hebben, namelijk de casual gamer. Denk niet dat een casual gamer een aantal maanden voordat een console uitkomt een pre-order pakket haalt/bestelt. Die gaan waarschijnlijk liever naar de winkel en kijken daar wat ze eens gaan halen, en als er dan geen XBOX360 enz is te bekennen maar wel een PS2/gewone xbox, waarom zouden die gaan 2 maanden gaan wachten voordat ze eens op een mooie nieuwe console kunnen spelen, zal ze waarschijnlijk een worst wezen.
Ik heb nog altijd geen pre-order pakket gehaalt, vooral omdat ik lui ben. :+ En ik mag voor MS gewoon hopen dat er straks rond kerstmis iig wel genoeg 360's te krijgen zijn, zo niet dan heb ik ook nog eens pech, naast MS die dan vast niet gaat verkopen wat gekund had.

PS. Niets mis met een Diablo en Testarossa, al die nieuwe sportwagens lijken allemaal op elkaar, vroeger toen alles nog veel beter was. :+ :P

[ Voor 6% gewijzigd door Albinoraptor op 13-11-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Gisteren Kameo gespeeld. Grafisch gezien niet te verglijken met de screenshots die we afgelopen maanden gezien hebben. Wat ziet het spel er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
Wat is er nu eigenlijk echt vernieuwend aan de xbox360 games naast het grafische geweld? zitten in kameo nu 100.000 domme AI trollen ipv 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
jaapstobbe schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:30:
Wat is er nu eigenlijk echt vernieuwend aan de xbox360 games naast het grafische geweld? zitten in kameo nu 100.000 domme AI trollen ipv 10?
Ja, dat is een van de verbeteringen ja ;) Voor een uitstekende uitleg van wat de overload aan CPU power mogelijk maakt, zie filmpje 3 op deze site.
Iemand 'm al gespeeld? En dan nog, ben ik nu gek als ik niets zie waar Gears of War niet de concurrentie mee aankan?

Gears of War vs. MGS4

Ik vind Marcus uit GoW er persoonlijk beter uitzien hoor 8)7 En dan is Marcus al wel door kuddes reporters en gamers bestuurd die kunnen getuigen dat dit in-game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam toevallig deze aanbieding tegen, misschien interessant voor sommige...

Xbox 360 (Core system) + Nokia 6030 met Vodafone 27,50 2 Jaar

PRE-ORDER!! X-box 360 + Nokia 6030.
(Xbox wordt na de release toegestuurd de simkaart en toestel krijgt u direct opgestuurd)

* Abonnementskosten € 27,50 per maand
* Inclusief 200 Belminuten en/of SMS Berichten
* Na de 200 minuten betaald u:
* vast € 0,30
* Mobiel € 0,30
* Vodafone mobiel € 0,20
* Opzegtermijn 3 maanden
* Prijzen zijn incl. 19% btw
* Starttarief van € 0,06 per gesprek
* Eenmalig aansluitkosten € 52,50
* Actie:
* - geen aansluitkosten.
* - eerste 4 maanden 50 % korting op de abonnementskosten.
* Aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleend.
* Aanvraagformulier moet voor eind van deze maand/aktie compleet bij ons binnen zijn. Wijzingen voorbehouden.

Website: http://www.aabeco.nl/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al nieuws over muis compatib? ivm quake 4 online. de controller is leuk maar is geen match voor de muis spelende pc gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
MS heeft expliciet gezegd dat het geen muizen gaat ondersteunen op de X360 voor game-gebruik, en bij Q4 en andere shooters zal as usual geen mogelijkheid zijn om met Xbox Live en PC-gamers samen in 1 game te zitten (zijn volledig gescheiden netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:06:
MS heeft expliciet gezegd dat het geen muizen gaat ondersteunen op de X360 voor game-gebruik, en bij Q4 en andere shooters zal as usual geen mogelijkheid zijn om met Xbox Live en PC-gamers samen in 1 game te zitten (zijn volledig gescheiden netwerken).
Hoe bedoel je als usual dit is toch de eeste online quake op een micrsoft console?
Quake 3 op de Sega Dreamcast waren wel op 1 netwerk je kon tegen elkaar gamen namelijk.
Heb je mischien een bron voor mij waar je die info vandaan hebt zit me al een paar weken rot te zoeken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:05:
Jammergenoeg zelf niet kunnen spelen aangezien de wachtrijen gewoon te lang waren. Heb wel een paar filmpjes met de Xbox360 in actie, zal ff zien of ik die ergens kan hosten voor diegenen die interesse zou hebben.
Ik heb een hele dvd met filmpjes ;) whehehe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

TheVisionMaster schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:36:
[...]

Ik heb een hele dvd met filmpjes ;) whehehe....
gefeliciteerd, jammer dat die dvd er niet uit ziet.. :/

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
dadj schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:52:
[...]

gefeliciteerd, jammer dat die dvd er niet uit ziet.. :/
:) dankje :p Kun jij het beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Albinoraptor schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:05:
[...]

Ik heb nog altijd geen pre-order pakket gehaalt, vooral omdat ik lui ben. :+ En ik mag voor MS gewoon hopen dat er straks rond kerstmis iig wel genoeg 360's te krijgen zijn, zo niet dan heb ik ook nog eens pech, naast MS die dan vast niet gaat verkopen wat gekund had.
Mee eens ik heb ook geen preoder pakket gehaald, bij de MM en dixsons hadden ze er geen meer dus ik wacht wel af. Ik "verwacht" gewoon dat er genoeg consolse beschikbaar zijn 2 dec, zo niet vette pech en wachten we wel wat langer. Maar ik vind het allemaal geemmer om niks, lijkt mij niet dat er maar zo weinig consoles beschikbaar zullen zijn.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
[...]

En dan nog, 6 maanden voor de X360 launch liet MS op E3 al playables zien. We zitten nu 6 maanden voor mei 2006, en het enige wat we van de PS3 hebben gezien zijn CG-rendered Killzone 2 video's. Als Sony iets toonbaars had zouden ze het nu tonen, tijdens het paradetijdperk van de X360 hype. Als ze nu niets tonen hebben ze niets, en dan geloof ik niet dat die console binnen 6 maanden verkrijgbaar gaat zijn, en al helemaal niet op wereldwijd niveau.
De reden waarom Sony geen PS3 footage laat zien, is omdat ze niet willen dat de intresse voor de PS2 en de PSP verdwijnen. Al hoewel er gameplay footage is van Fatal Inertia
The undervalue of Sony electronics and the Sony brand in general is underscored by the fact that the company's current $36 billion market capitalization largely reflects Sony Entertainment (at more than $10 billion) and the PlayStation business (valued at about $20 billion), analysts said. Still, Sony's Japan-based electronics business contributes nearly three-quarters of the corporation's total $65 billion in revenue.
bron
Lijkt me dus een logischer reden dan jouw geblaat. Het is niet zo als de xbox die nu aan het dood gaan is. Maar met 4 miljard verlies lijkt me dat ook logisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Cabo op 13-11-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 21:28

S2S

Blablabla als je echt zeker van je zaak bent dan counter je dit echt wel. Sony heeft gewoon nog niets veel bijzonders met zn PS3. Wat ze kunnen laten zien zijn filmpjes en dat hebben ze ook gedaan. Ondertussen gaat MS er deze kerst lekker met het geld vandoor onder de boom en in de zak. En doet Nintendo dit met de DS, Sony zit wel met un probleem, dacht ik zo.

[ Voor 30% gewijzigd door S2S op 13-11-2005 16:23 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Lol, ging me er om dat de meeste filmpjes die online staan niet bepaald fraai worden als je ze naar Pal vergroot. De HD trailers waren wellicht een betere keuze geweest om te gebruiken.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Caboman schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:10:
[...]
De reden waarom Sony geen PS3 footage laat zien, is omdat ze niet willen dat de intresse voor de PS2 en de PSP verdwijnen.
Wat een bull :D Je maakt de wereld bekend dat er een nieuwe console aankomt, dan ben je je interesse voor de voorlopers al bij voorbaat kwijt. Niets tonen laat mensen vervolgens alleen maar twijfelen aan je geloofwaardigheid. De hardnekkige geruchten dat de getoonde PS3 niet levensvatbaar is wegens gebrek aan ventilatie en Sony op het moment bezig is met een deels redesign kunnen ze maar op 1 manier counteren: toon eens dat je 'm draaiend hebt?

Op het moment loopt de PS2 interesse met de dag af wegens de aankondiging van de PS3 en maken ze het aan de andere kant niet waar. De PSP speelt in een heel ander segment en boeit in deze niet zo.
bron
Lijkt me dus een logischer reden dan jouw geblaat. Het is niet zo als de xbox die nu aan het dood gaan is. Maar met 4 miljard verlies lijkt me dat ook logisch.
:? De Xbox heeft het verbazend goed gedaan, MS had een budget van 6 miljard ingepland (!!!!). Ze hebben vanuit het niets binnen 1 generatie een marktaandeel van 25% neergezet. Dat is fenomenaal goed voor een schamele 4 miljard. De X360 moet nu gaan cashen wat de Xbox heeft ingeleid, en kan dat omdat MS nu "het silicium bezit" waar ze in de eerste generatie bewust gekozen hebben om dat niet te doen.

De relevantie van je quote snap ik overigens volstrekt niet. Veel meer dan aangeven dat het noodlijdende Sony met z'n ballen aan het succes van de PS3 hangt doe je er niet mee, en ik geloof persoonlijk niet dat ze er goed aan doen om vervolgens geen marketing te doen op het ding dat ze moet gaan redden.

Ik ben verder geen fanboy, en heb geen hekel aan de Playstation of Sony of wie dan ook. Hell, ik heb geen enkele current-gen console. Ik ben echter wel ervaren in bedrijfsvoering, en zie Sony z'n eigen graf graven met de manier waarop ze nu het gevecht met de X360 aan gaan.... niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:54:
Kwam toevallig deze aanbieding tegen, misschien interessant voor sommige...

*knip*

Als je nou ook nog een leuke aanbieding vindt met gratis (en goed) LCD-scherm erbij... _/-\o_

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:30:
[...]

Wat een bull :D Je maakt de wereld bekend dat er een nieuwe console aankomt, dan ben je je interesse voor de voorlopers al bij voorbaat kwijt. Niets tonen laat mensen vervolgens alleen maar twijfelen aan je geloofwaardigheid. De hardnekkige geruchten dat de getoonde PS3 niet levensvatbaar is wegens gebrek aan ventilatie en Sony op het moment bezig is met een deels redesign kunnen ze maar op 1 manier counteren: toon eens dat je 'm draaiend hebt?
Je gaat alleen verder op geruchten daar heb je lekker veel aan. J. Allard had een keer gezegd dat de PS3 geen ventialie gaten heeft, ik weet niet of je hem quote?

Maar goed, Sony heeft gezegd dat ze niet willen dat de consument intresse verliest in de PS2 en de PSP. Lijkt me toch heel logisch. (sorry van ontbreken sony quote)

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 13-11-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kon er in de TS niets over vinden, maar is het mogelijk om je XBox 360 met zoiets aan te sluiten op je (17") TFT scherm? Waarschijnlijk niet met die, maar misschien met een andere?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 12-09 09:58
Et voila:

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/

No thanx, maar effe logisch nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:14:
Kon er in de TS niets over vinden, maar is het mogelijk om je XBox 360 met zoiets aan te sluiten op je (17") TFT scherm? Waarschijnlijk niet met die, maar misschien met een andere?
Dat heb je waarschijnlijk niet nodig:

Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 2"
Q. Can I use my computer monitor as my display for the Xbox 360?

A. Yes, depending on the type of monitor you have. And you will likely be able to play games in high definition too. As long as your monitor supports a resolution of 1280 x 720 or more, you should be able to play Xbox 360 games in high definition. In order to use your monitor you will most likely need to purchase the Xbox 360 VGA HD Cable and connect it to your monitor's VGA port. If you don't have a free VGA port on your monitor, you will either need to switch back and forth or purchase a VGA switcher.
en dan nog idd de link van austin_77:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/F1EA189B-D507-4693-82F1-1C0384C7D435/0/packagingxbox360VGAHDcable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Geen dvi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

magnifor schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:26:
[...]

Dat heb je waarschijnlijk niet nodig:

Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 2"

[...]

en dan nog idd de link van austin_77:

[afbeelding]
Dat is toch ook de kabel die bij de Premium edition zit? :D

Super, dan kan ik dus gewoon de 360 op m'n samsung SyncMaster 710v aansluiten :)

Bedankt voor de info! :>

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:30:
Jij snapt echt geen ene reet van marketing. Geeft niks, maar hou je dan wel wat op de vlakte. Jouw uitspraken lijken te suggereren dat iedereen en masse alleen maar een xbox360 wil want die is nieuw. Dat zou dan betekenen dat iedereen een early adopter is.

Nou, ik kan je verzekeren dat is niet zo, integendeel.
Op het moment loopt de PS2 interesse met de dag af wegens de aankondiging van de PS3 en maken ze het aan de andere kant niet waar. De PSP speelt in een heel ander segment en boeit in deze niet zo.
Toon dat maar eens aan met cijfers, want IMHO is het uit de luchtgegrepen onzin.
[...]
:? De Xbox heeft het verbazend goed gedaan, MS had een budget van 6 miljard ingepland (!!!!). Ze hebben vanuit het niets binnen 1 generatie een marktaandeel van 25% neergezet. Dat is fenomenaal goed voor een schamele 4 miljard. De X360 moet nu gaan cashen wat de Xbox heeft ingeleid, en kan dat omdat MS nu "het silicium bezit" waar ze in de eerste generatie bewust gekozen hebben om dat niet te doen.
Nu mag jij beweren wat je wilt natuurlijk, maar ik kan je 1 ding over MS zeggen: ze werken met hele strakke budgets. Die budgets die geroepen worden in de media... neem die maar met een korrel of wat zout, want 6 miljard aan budget is aardig, maar dat moet je wel terugverdienen. En in 1 jaar lukt je dat nooit. M.a.w.: het is een gespreide investering (voor X jaar) en de periode is dan dus niet 1 jaar maar X jaar.

Net als de PS3: die moet 10 jaar mee. Boeit het dan ene reet of je nu gaat hypen met zaken over de PS3? Nee, totaal niet: het kost alleen maar geld en het is op een termijn van 10 jaar niet van invloed.
De relevantie van je quote snap ik overigens volstrekt niet. Veel meer dan aangeven dat het noodlijdende Sony met z'n ballen aan het succes van de PS3 hangt doe je er niet mee, en ik geloof persoonlijk niet dat ze er goed aan doen om vervolgens geen marketing te doen op het ding dat ze moet gaan redden.
Zoals ik al zei: je snapt niets van marketing en lange termijn strategieen, anders deed je dit soort uitspraken niet. Die PS2 console maakt winst nu. Sony heeft een inmense portfolio aan games en er komt een karrevracht aan nieuwe titels bij deze kerst. Daartegenover staat een XBox360 die nauwelijks te krijgen is en een paar games heeft. Tel daarbij op dat deze duurder is.

Wie krijgt daar nou klappen van? PS2 of XBox1? Moet je dan de PS3, die op dit moment alleen nog maar 'aangekondigd' is? Of zou je er beter aan doen je geld te steken in een PS2 campagne?
Ik ben verder geen fanboy, en heb geen hekel aan de Playstation of Sony of wie dan ook. Hell, ik heb geen enkele current-gen console. Ik ben echter wel ervaren in bedrijfsvoering, en zie Sony z'n eigen graf graven met de manier waarop ze nu het gevecht met de X360 aan gaan.... niet namelijk.
Volgens mij ben jij helemaal niet ervaren in bedrijfsvoering, anders scheerde je niet iedereen in de doelgroep over 1 kam vwb mate van interesse.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:29:
[...]

Nee

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/xbox360/packages.htm
Xbox 360™ Component HD AV-kabel met SCART-adapter
Dus bij de premium editie krijg je deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/7C0F3CA9-98B7-4F91-92A8-EC1B1E06B556/0/boxxbox360componenthdcable.jpg

http://www.xbox.com/nl-NL.../xbox360componenthdcable/

Deze kabel moet je hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/8FD6E9D6-4577-42CD-B590-FB0AE1B7D67A/0/boxxbox360vgahdcable.jpg

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360vgahdcable/

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 13-11-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:29:
[...]

Super, dan kan ik dus gewoon de 360 op m'n samsung SyncMaster 710v aansluiten :)

Bedankt voor de info! :>
Nee dat is niet de kabel die bij premium zit. De VGA-HD kabel moet je los kopen en die kost je 30 euro.

/Edit, k*t 2 minuten te laat :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rox_NL op 13-11-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:22:
Blablabla als je echt zeker van je zaak bent dan counter je dit echt wel. Sony heeft gewoon nog niets veel bijzonders met zn PS3. Wat ze kunnen laten zien zijn filmpjes en dat hebben ze ook gedaan. Ondertussen gaat MS er deze kerst lekker met het geld vandoor onder de boom en in de zak. En doet Nintendo dit met de DS, Sony zit wel met un probleem, dacht ik zo.
Als ms daadwerkelijk tot april alleen maar op reserveringen gaat leveren hoef je niet te verwachten dat de gemiddelde consument met kerst of sinterklaas een x360 in huis heeft. Integendeel zelfs sint en piet zullen eerder de 'goedkope' ps2 of xbox voor hun kinderen kopen die wel volop te krijgen is. De groep die ms op dit moment alleen aanspreekt is de groep, die van alles op de hoogte is en bewust de keuze voor de x360 heeft gemaakt. Dit is op zich best wel een gemiste kans van MS, maarja het kon waarschijnlijk niet anders vanwege de vroege launch. Maar wat ze nu wel hebben bereikt is dat ze een gedeelte van sony's klanten hebben weggesnoept, een jaar langer moeten wachten zal voor veel mensen de doorslag hebben gegeven om toch maar voor de x360 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:53:
de gemiddelde consument met kerst of sinterklaas een x360 in huis heeft.
De gemiddelde (niet ingelichte) groep consumenten zal zich door verkopers de 360 laten aansmeren, om dat Next Gen is. Dat is dus dezelfde groep (opa's en oma's) die met een 3 GHz computer gaan tekstverwerken. :P

Ik denk overigens niet dat de 360 veel in prijs zal zakken het komende jaar, zéker niet als de PS3 er nog niet is. MS maakt er nu al verlies op, terwijl er in feite geen concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan haast niet wachten totdat de xbox 360 uit is :)
ik heb me in tijden niet meer zo verheugd op iets weet iemand een tip hoe we het wachten draagelijker kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:21:
ik heb me in tijden niet meer zo verheugd op iets weet iemand een tip hoe we het wachten draagelijker kunnen maken?
De wetenschap dat voorpret altijd het leukste is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Weet je misschien of het technisch mogelijk is dat er ook een dvi kabel komt? Of kan dit simpel weg niet omdat het eigenlijk een av signaal is ofzo?

Ik heb namelijk alleen een dvi aansluiting op mijn apple cinema display :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Caboman schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:51:
[...]
Maar goed, Sony heeft gezegd dat ze niet willen dat de consument intresse verliest in de PS2 en de PSP. Lijkt me toch heel logisch. (sorry van ontbreken sony quote)
Dat doe je sowieso toch wel als je een nieuwe console aankondigt

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:28:
[...]

Weet je misschien of het technisch mogelijk is dat er ook een dvi kabel komt? Of kan dit simpel weg niet omdat het eigenlijk een av signaal is ofzo?

Ik heb namelijk alleen een dvi aansluiting op mijn apple cinema display :/
Ik weet niet of er een dvi kabel komt.

Wel kan je als workaround een vga to dvi converter gebruiken.

1 sec google:

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=1310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik was dus vrijdag ook in gent

toen ik de xbox 360's vanaf enige afstand zag staan was ik overdonderd ,grafisch heel sterk, maar als je heel dicht staat is het toch minder dan op pc (dan doel ik op COD 2), Kameo viel het minder op. PGR 3 en Perfect dark kon je ook spelen, maar véél te druk

nochthans denk ik niet dat de anti-alias af stond... (ivm jaggies in cod 2)
waarom zouden ze ?
Ook het mikken met joypad lukt me niet goed, ma ja ik koop 360 voor sport games, race games, actie, en niet fps or rts

wel niks van ghosting of zo op die samsung tv's
controller is super lekker :)

en ook het feit dat je 200 oude xbox games (pls rallisport 2 soon) kan spelen op 360 mét AA en in 720p of 1080i haalt me over de streep om zeker zo'n xbox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Roamor schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:14:
[...]

De gemiddelde (niet ingelichte) groep consumenten zal zich door verkopers de 360 laten aansmeren, om dat Next Gen is. Dat is dus dezelfde groep (opa's en oma's) die met een 3 GHz computer gaan tekstverwerken. :P

Ik denk overigens niet dat de 360 veel in prijs zal zakken het komende jaar, zéker niet als de PS3 er nog niet is. MS maakt er nu al verlies op, terwijl er in feite geen concurrentie is.
Grootste groep mensen zal een PS2 gaan kopen omdat de buurjongen er ook één heeft.
Er zijn maar weinig mensen die zich in de winkel nog laten beinvloeden bij dit soort producten.
Magoed. Eerder uitbrengen is lang niet altijd reden voor succes. Dreamcast was er ook eerder dan de PS, maar Sony als nieuwkomer deed het toch aanmerkelijk beter.

En er moet inderdaad rekening mee gehouden worden dat de meesten pas over 2-3 jaar een nieuwe console kopen omdat die dan weer rond dezelfde prijs zitten als de ps2 en xbox nu.
Is allemaal koffiedik kijken natuurlijk :P

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:39:
zo ik was dus vrijdag ook in gent

toen ik de xbox 360's vanaf enige afstand zag staan was ik overdonderd ,grafisch heel sterk, maar als je heel dicht staat is het toch minder dan op pc (dan doel ik op COD 2)
CoD 2 is grafisch idd niet zo sterk. Maar vergeet niet dat het een poort is van de PC versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:21:
Ik kan haast niet wachten totdat de xbox 360 uit is :)
Dat heb ik ook...
Het hele gebeuren hier is al omgebouwd voor de komst van het beestje :9
Netwerkkabeltje extra in de switch.. plekje in het audiomeubel... aansluitingen naar tv gecreerd.. Extra optisch kabeltje naar de receiver.. Media connect geinstalleerd op de pc.. paar mapjes gedeeld etc. etc. etc. Weet nu al dat ik veel plezier ga hebben aan het installeren alleen al. Xbox live ff aansluiten pompidom nog maar een dag of twintig...
hiep hiep..

haha hoe ziek 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door OcNewB op 13-11-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lijkt me een vette tv voor de 360

http://www.vandenborre.be...M2tbeuxGzkqaieKmRm9nPy9k#

alleen, hoeveel ms ?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.