De Xbox 360 is nu ook speelbaar in MediaMarkt Leeuwarden. Zojuist even ongeveer een kleine 15 minuten kunnen spelen. Ten eerste de demopod ziet er zeer goed uit, mooie afwerking van de x360 in de behuizing met de transparante case eromheen. Zo krijg je een mooie indruk hoe de console eruit ziet qua kleur en vorm. De Xbox 360 is kleiner dan ik had verwacht en het model is gewoon super.
Dan de controller, petje af Microsoft

Dat is alleen maar wat ik kan zeggen. De Duke controller en zelfs de s controller vind ik echt de meest rotte controller die er was deze generatie, ja zelfs de dreamcast controller prefereer ik meer. De x360 controller zit bij mij lekker in de hand, materiaal voelt duur aan en de knoppen zitten nu gewoon veel beter. Als vervanging van de witte en zwarte knop hebben we nu twee bumpers en deze plaatsing vind ik veel beter. Ik kon namelijk nooit wennen aan die knoppen terwijl ze wel soms cruciaal waren in de gameplay (switchen van wapens of iets dergelijks). Ook vond ik de toevoeging van de circel erg mooi gedaan, welke player je bent en als knop naar je gegevens en dergelijke. De aanduiding van welke speler je bent kan ik wel waarderen ookal is het maar een kleine toevoeging.
Het blade systeem, tja zo goede indruk kon ik er niet van krijgen natuurlijk maar de menu structuur is gewoon fijn gedaan en het reageert allemaal flot. Het zal in ieder geval niet op de zenuwen werken als je iets wilt instellen of wilt openen. het switched snel.
De games
Als eerste even een klein stuke gespeelt van CoD2, indruk? Goed, zeer goed. De actie verliep soepel alleen merkte ik soms wel een kleine slowdown hier en daar als de actie echt te gek werd. Let wel dat dit natuurlijk oude code is en maar een demotje is. De besturing ging vlot al was het natuurlijk wel even wennen. Effecten die er vooral uitsprongen was de heathaze in de woestijn en niet te vergeten de rook effecten, daarover mag je wel naar huis schrijven

In CoD2 zag ik wel hier en daar wat kartel randjes maar let wel met lcd moet je eigenlijk wat afstand bewaren en nu zat ik er ook dik met me neus er bovenop. Wat ik vooral fijn vond en nu kom ik weer terug bij de bumpers en dat is dat de linker en rechter bumper ingesteld zijn om granaten te gooien (links smoke en rechts blammo). Dit speelde lekker en dit kon ik ook wel waarderen. In ww2 games, pc of console, ben ik altijd opzoek naar de juiste knop voor mijn nades
Dan Kameo, ik heb het niet gespeelt aangezien ik richting huis ging maar ik heb wel even in motion gezien. Zelfde level als wat je in elke presentatie onderhand wel gezien hebt. Grafisch goed zag er strak uit en kleurrijk. Meer kan ik er niet echt over vertellen aangezien ik de art style gewoon wat minder vind. Hou je van adventures en beetje vechten dan is dit wel je spel voor de launch, andere keus heb je ook niet echt
Als laatste had ik nog even King Kong gedaan. Tijdje terug had ik een demo gedaan op de Playstation2. En als ik het vergelijk met deze versie, man man man

Natuurlijk geen juist vergelijkings materiaal maar zo zie je wel het verschil in ieder geval. Het is maar een port maar wel een hele goede. De extra effecten waren mooi zoals het natte steen en wat er vooral uitsprong waren de licht effecten. Ik heb alleen even wat rondgelopen en de omgeving bekeken maar de indruk was positief, morgen maar even echt spelen
De preorder kitjes vlogen nu weg trouwens. Zag ongeveer 4 stuks in 15 minuten vertrekken. Gelukkig heb ik er al een

Ik kan niet wachten tot de launch en dit komt van iemand die de eerste Xbox niet echt kan uitstaan