[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Reinier schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:35:
Wazig, ik kreeg net een aantal keer de volgende melding toen ik m'n 260H aan het configureren was:
[...]
Uit- en weer aanzetten hielp :)
Hee. Da's zeker wazig ik had dat ook vanmiddag. Nooit eerder gezien en ik zie die Webinterface de laatste tijd meer dan me lief is. Maar vanmiddag was ik wel heel erg met dat ding aan het kloten. Na die melding die jij ook had kon ik er niet meer in (verkeerd password) via de Webinterface. Tig keer geprobeerd (verkeerd password) en toen ben ik maar een via Telnet naar binnen geslopen (met hetzelfde password. Dat ging wel. En kort daarna deed de webinterface het ook gewoon weer.

@bjck mijn firmware:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b2 | 01/27/2006

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieDee op 18-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Heb in middels een nieuw modem van Tiscali op gestuurd gekregen en aangelsoten. Es kijken hoe lang die up blijft. Laatste beta firmware (zie hieroboven) zit er weer in. Voor de rest dezelfde config. Heb (uiteraard) een nieuw IP gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
RobbieDee schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:15:
Heb in middels een nieuw modem van Tiscali op gestuurd gekregen en aangelsoten. Es kijken hoe lang die up blijft. Laatste beta firmware (zie hieroboven) zit er weer in. Voor de rest dezelfde config. Heb (uiteraard) een nieuw IP gekregen.
Niet je oude config file in je nieuwe modem geupload mag ik hopen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik sinds de laatste tijd (+/- 1 week) het volgende probleem/je

Als ik bel dan blijft de telefoon over gaan maar het schijnt dat de andere kant allang heeft opgepakt!
Ik hoor aleen de overgangs toon en toen de andere partij ophing een ophang toon een vlotte onderbroken toon...

Als ik dan nog een keer bel gaat het wel goed... vaag.... iemand een idee... ik weet dat het wel vaker is gemeld...

Ik ga denk ik de firmware v5 maar eens overnieuw flashen... (staat er nu ook al op) kijken of we dan weer normaal kunnen functioneren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:17:
[...]
Uiteraard wel.

En dat is volgens Tiscali ook geen enkel probleem. In het vorige modem heb ik trouwens eerst alles braaf opnieuw zitten intypen maar de problemen kwamen vanzelf. Toen heb ik alles er nog eens met de hand in getiept nadat ik de boel naar factory defaults had gereset. Ook dat maakt niet uit hoe je het doet volgens de helpdesk, via de Web interface of via het knopje. Maakte inderdaad niks uit. Problemen kwamen net zo hard. Toen nog eens gereset en een config geladen die ik had bewaard. Problemen bleven gelijk.

Nu dus een config die ik had bewaard met het oude "stukke" modem geladen. Nu al bijna 32 uur draaiend zonder problemen! Op de laatste beta BTW.

P.S.
Die gekke schermen die ik eerder liet zien hier (geen upload tonen, vreemd Firewall setting) zitten er met Factory Defaults ook al in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
bjck schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:17:
[...]

Ik heb tot nu toe ook braaf vanaf scratch de settings overgenomen, maar eigenlijk mag ik toch ook hopen dat die functionaliteit ook prima werkt bij het upgraden van de firmware. Wat heb je anders aan die functie?

Daarnaast zou die functie bij eventuele problemen dat al vooraf moeten melden en aangeven waar de schoen eventueel zal knellen.

Oftewel: waarom doet Tiscali zo hysterisch als het op het (logisch) gebruik van die functie aankomt? Als het niet goed werkt zonder een melding/waarschuwing, dan vind ik dat gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:50:
[...]

Uiteraard wel.

En dat is volgens Tiscali ook geen enkel probleem. In het vorige modem heb ik trouwens eerst alles braaf opnieuw zitten intypen maar de problemen kwamen vanzelf. Toen heb ik alles er nog eens met de hand in getiept nadat ik de boel naar factory defaults had gereset. Ook dat maakt niet uit hoe je het doet volgens de helpdesk, via de Web interface of via het knopje. Maakte inderdaad niks uit. Problemen kwamen net zo hard. Toen nog eens gereset en een config geladen die ik had bewaard. Problemen bleven gelijk.

Nu dus een config die ik had bewaard met het oude "stukke" modem geladen. Nu al bijna 32 uur draaiend zonder problemen! Op de laatste beta BTW.
Dan heb je die config gemaakt met exact dezelfde firmware versie waarschijnlijk in je oude modem? Dan kan het geen kwaad en was je probleem waarschijnlijk modem specifiek wat duidt op een hardware fout.
P.S.
Die gekke schermen die ik eerder liet zien hier (geen upload tonen, vreemd Firewall setting) zitten er met Factory Defaults ook al in...
Geen upload bits tonen lijkt een foutje in de ISDN versie en de firewall setting doel je op het toelaten van multicast pakketjes denk ik wat niet vreemd is.
Nexxennium schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:03:
[...]

Ik heb tot nu toe ook braaf vanaf scratch de settings overgenomen, maar eigenlijk mag ik toch ook hopen dat die functionaliteit ook prima werkt bij het upgraden van de firmware. Wat heb je anders aan die functie?

Daarnaast zou die functie bij eventuele problemen dat al vooraf moeten melden en aangeven waar de schoen eventueel zal knellen.

Oftewel: waarom doet Tiscali zo hysterisch als het op het (logisch) gebruik van die functie aankomt? Als het niet goed werkt zonder een melding/waarschuwing, dan vind ik dat gewoon een bug.
Als je bijvoorbeeld op meerdere locaties dezelfde instellingen moet maken kan zo'n backup functie handig zijn. Of als je modem z'n instellingen kwijt is geraakt om welke reden dan ook bijvoorbeeld.

Of als je wat instellingen wilt veranderen ter test en daarna weer terug wilt naar waar je was bijvoorbeeld.

Tussen verschillende firmware versies is een configuratie uitwisselen echt niet aan te raden. Het is de eerste bron van vreemde klachten en rare problemen met je lijn of functies van het modem.

Eigenlijk heel simpel:

Opgeslagen configuratie hoort bij een firmware versie en wissel deze niet uit met andere firmware versies.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 19-03-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:31:
[...]
Tussen verschillende firmware versies is een configuratie uitwisselen echt niet aan te raden. Het is de eerste bron van vreemde klachten en rare problemen met je lijn of functies van het modem.
Dat het potentieel tot problemen kan leiden snap ik. Maar de software zelf waarschuwt daar niet voor. En na een firmware update behoudt je gewoon de oude settings. Ik krijg dus niet de indruk dat ZyXEL zelf het als een probleem ziet, en dat juist Tiscali er een probleem van maakt..

Enfin, ik lig er verder niet wakker van ofzo, maar het is hoe dan ook slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen,
Ik heb sinds enkele dagen dat mijn "kpn telefoon" ineens ingesprek is,
terwijl de "tiscali telefoon" wel gewoon bereikbaar is op dat moment.
De hoorn ligt er niet naast uiteraard.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is je " kpn telefoon", een pstn lijn van kpn?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of is je KPN nummer naar Tiscali over gezet (Telefonie Totaal) en is het dus gewoon een nummer van je Tiscali Telefonie geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik moet de laatse 2 weken iedere keer mijn modem resetten. Tijdens het surfen (en vooral als de computer een half uurje idle is) maar ook als de computer uitstaat (heb de HW modem)

Hebben meer mensen hier last van? Zou het door slechte bedrading in huis kunnen zijn?

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Dan heb je die config gemaakt met exact dezelfde firmware versie waarschijnlijk in je oude modem? Dan kan het geen kwaad en was je probleem waarschijnlijk modem specifiek wat duidt op een hardware fout.
Opgeslagen configuratie hoort bij een firmware versie en wissel deze niet uit met andere firmware versies.
Inderdaad. Ik had in het kapotte(?) modem de laatste firmware en een configuratie die moest werken. Die werkte ook maar om de zoveel uren ging het modem in de stress.

Het nieuwe modem heb ik eerst voorzien van dezelfde nieuwe firmware. Daarna heb ik de backup van het oude modem erin gezet. Dat werkt als een speer. Al meer dan 55 uur up. Dat had ik de laatste week niet meer meegemaakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

OMFG, aan zulke foutmeldingen heb ik echt een pleurishekel |:(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/df210f5dd60116ce579eae6fb13a42cb/full.png

En is bij iedereen de webmail zo sloom? Time-outs en bovenstaande melding, het werkt niet echt soepel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Reinier schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:58:

[afbeelding]

En is bij iedereen de webmail zo sloom? Time-outs en bovenstaande melding, het werkt niet echt soepel bij mij.
Die melding niet. Maar er wis wel iets mis ja. Heb ik nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Een kennis belde mij en had zijn usb modem (laten) vervangen door een multi pc modem van tiscali. Alleen nu verliezen ze hun internet verbinding zodra ze worden gebeld (en opnemen)
Natuurlijk is de workaround tijdens internetten en de telefoon niet opnemen, maar dat is niet een wenselijke situatie.

Volgens deze kennis hadden ze de splitter wel bij binnen komst van de lijn zitten en hebben ze alleen 1 dect toestel aan de telefoon lijn hangen, maar ik wil het eerst met eigen ogen aanschouwen voordat ik dat geloof.

Enige suggesties waar dit aan kan liggen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:11:
Een kennis belde mij en had zijn usb modem (laten) vervangen door een multi pc modem van tiscali. Alleen nu verliezen ze hun internet verbinding zodra ze worden gebeld (en opnemen)
Natuurlijk is de workaround tijdens internetten en de telefoon niet opnemen, maar dat is niet een wenselijke situatie.

Volgens deze kennis hadden ze de splitter wel bij binnen komst van de lijn zitten en hebben ze alleen 1 dect toestel aan de telefoon lijn hangen, maar ik wil het eerst met eigen ogen aanschouwen voordat ik dat geloof.

Enige suggesties waar dit aan kan liggen?
Toestel voor de splitter aangesloten, dat is de oorzaak 100% zeker.

Als je 'phone' stekkertje uit de splitter haalt mag er geen enkel telefonie apparaat meer een kiestoon hebben. Dus ook geen alarmsysteem, nummermelder, fax, (fax)modem in je pc of toestel etc.

Als ze dat stekkertje losmaken is er vast een (of meer) toestellen die nog gewoon een kiestoon hebben.

Dan zijn ze ook vast naar een hogere snelheid gegaan qua abonnement en ondanks het altijd al zo heeft gezeten gaat je dat nu wel parten spelen. Of het USB modem had altijd al een telage verbindings snelheid hier door.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-03-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Reinier schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:58:

[afbeelding]

webmail had inderdaad een probleem. Bij mij werkte het ook helemaal niet en bij allemaal andere aansluitingen ook niet. Was al bekend bij de helpdesk.

offtopic:
Cool icoontje heb je daar, je vriendin? Leuk filmpje en leuke lach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik Voipbuster (en andere VOIP diensten) nog gebruiken als ik geen Tiscali telefonie heb?

Als ik het goed begrijp heb je alleen een internetverbinding nodig en een geschikte modem die VoIP ondersteund (of een VoIP adapter). Je hebt eigenlijk Ticali telefonie niet nodig, om Voipbuster te kunnen gebruiken via een Voip modem?

Ik vraag dit in verband met het mogelijk laten vallen van Tiscali telefonie, of het switchen naar een andere ADSL aanbieder.

Maakt het trouwens wat uit voor Voip als je geen dynamisch IP adres hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

JvS schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:58:
[...]

webmail had inderdaad een probleem. Bij mij werkte het ook helemaal niet en bij allemaal andere aansluitingen ook niet. Was al bekend bij de helpdesk.
Okee dan. Ik vind het prima dat online diensten af en toe niet (goed) werken, maar zorg er dan in ieder geval voor dat er een duidleijke, gebruikersvriendelijke melding tevoorschijn komt. En geen crapverhaal in brak Engels ;)
offtopic:
Cool icoontje heb je daar, je vriendin? Leuk filmpje en leuke lach :)
Thanks, ja m'n vriendin, en check dit ;) Okee, het plaatje werkt even niet (datalimiet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:31:
Kan ik Voipbuster (en andere VOIP diensten) nog gebruiken als ik geen Tiscali telefonie heb?
Natuurlijk kan dat.
Als ik het goed begrijp heb je alleen een internetverbinding nodig en een geschikte modem die VoIP ondersteund (of een VoIP adapter). Je hebt eigenlijk Ticali telefonie niet nodig, om Voipbuster te kunnen gebruiken via een Voip modem?
Klopt.
Ik vraag dit in verband met het mogelijk laten vallen van Tiscali telefonie, of het switchen naar een andere ADSL aanbieder.
Dat kan makkelijk. Je kunt het nu parallel draaien op je ZyXEL, dan kun je het testen en ben je gewoon op beide nummers bereikbaar.
Maakt het trouwens wat uit voor Voip als je geen dynamisch IP adres hebt?
Helemaal niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

[...]
en was je probleem waarschijnlijk modem specifiek wat duidt op een hardware fout.
Zal inderdaad wel een hardware probleem zijn geweest. Oude defect modem staat klaar voor verzending. Al ruim 80 uur niks hoeven resetten. Op naar de 100 en ver daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Vandaag was mijn PC thuis opeens niet meer bereikbaar. Thuisgekomen bleek dat de modem gewoon nog dingen deed, maar dat mijn IP-nummer gewijzigd is! :( Ok, dynamisch IP, maar toch is het erg vervelend omdat ik mijn eigen website host, welke daardoor nu onbereikbaar is. (DNS records zijn bijgewerkt, maar propagatie duurt een tijd)

Is er, behalve een €€€-business-abo nemen, bij Tiscali een andere mogelijkheid om een vast IP adres te verkrijgen, eventueel tegen een schappelijke prijs? En/of is er een stiekem toch een hostname die wél vast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:34:
Vandaag was mijn PC thuis opeens niet meer bereikbaar. Thuisgekomen bleek dat de modem gewoon nog dingen deed, maar dat mijn IP-nummer gewijzigd is! :( Ok, dynamisch IP, maar toch is het erg vervelend omdat ik mijn eigen website host, welke daardoor nu onbereikbaar is. (DNS records zijn bijgewerkt, maar propagatie duurt een tijd)
23-03-2006 Onderhoud Tiscali DSL netwerk, Dordrecht-Dubbeldam

Apparatuur is vervangen op die centrale om ADSL2+ mogelijk te maken onder andere. Krijg je een ander IP door, maar is daarna weer net zo 'dynamisch' als het was.

Als een ISP je een 'dynamisch IP' geeft houdt dat niet in dat hij elke 24 uur verandert altijd. Zo zie je bij Tiscali dat hij maanden en soms ruim een jaar hetzelfde kan zijn gewoon. De kans zelfs nog groter als je je modem niet uitzet (met router functie) voor langere periode.

Een ISP die je een 'vast IP' biedt geeft hiermee eigenlijk hetzelfde aan. Het is in princiepe vast, maar kan gewijzigd worden bij technische noodzaak. Veranderen ze hem niet werkt je verbinding niet immers dus dan kan je ook hoog en laag springen. Zelfs zakelijke aansluitingen kunnen een 'vast IP' hebben wat kan veranderen door technische noodzaak.

Echter bij de 'vast IP' abonnementen/ISP's wordt je vooraf wellicht netjes geinformeerd hierover.

Wat zakelijke ISP's wel aanbieden vaak is een extra IP blok op je verbinding. Al veranderd je WAN IP van je verbinding blijven die gewoon gelijk en heb je dus geen hinder van een ander WAN IP verder. Maar dan moet je wel de zakelijke prijs betalen natuurlijk...

'vast IP' kan nogsteeds via DHCP gewoon uitgedeeld worden en ook via DHCP aangevraagd moeten worden. Je moet het eigenlijk lezen als letterlijk een 'vast IP' of 'eigen IP' en niet de term 'statisch IP' gebruiken voor de verwarring.
Is er, behalve een €€€-business-abo nemen, bij Tiscali een andere mogelijkheid om een vast IP adres te verkrijgen, eventueel tegen een schappelijke prijs? En/of is er een stiekem toch een hostname die wél vast is?
Als die mogelijkheid er zou zijn zou je dat hier wel gelezen hebben en moet het op tiscali.nl staan. Ik heb het nooit gezien in iedergeval.

[ Voor 168% gewijzigd door bjck op 23-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Weet ik, en ik had dat IP ook bijna een jaar gehad. Het is ook niet dat ik kwaad ben, want hey, ik wist heel goed dat het kan gebeuren. Vroeger was het vrij normaal dat je een vast IP-nummer kreeg. Mijn pa heeft al jaren hetzelfde IP-nummer.

Neway, voor 99,9% (ongeveer) van de gebruikers is een variabel IP-adres echt 0,niks probleem. Omdat ik zelf geschreven software draai voor m'n website (PHP extensie) kan ik het niet zomaar elders hosten, dus doe ik het zelf. Het zou fijn zijn als die groep gebruikers ergens kon aangeven "graag zelfde IP geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:53:
Weet ik, en ik had dat IP ook bijna een jaar gehad. Het is ook niet dat ik kwaad ben, want hey, ik wist heel goed dat het kan gebeuren. Vroeger was het vrij normaal dat je een vast IP-nummer kreeg. Mijn pa heeft al jaren hetzelfde IP-nummer.

Neway, voor 99,9% (ongeveer) van de gebruikers is een variabel IP-adres echt 0,niks probleem. Omdat ik zelf geschreven software draai voor m'n website (PHP extensie) kan ik het niet zomaar elders hosten, dus doe ik het zelf. Het zou fijn zijn als die groep gebruikers ergens kon aangeven "graag zelfde IP geven".
Dan zou voor die kleine groep gebruikers er van alles geadministreerd en technisch wellicht aangepast moeten worden. Dus kosten vs. baten?

En dan gaat iedereen dat ook aanvragen die het helemaal niet nodig hebben persé wat resulteerd in uiteindelijk hogere abonnementsprijzen waar ik niet op zit te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nouja het hoeft toch maar een vinkje te zijn in het online control panel. Dus met die administratie zal het wel loslopen. Kosten/baten.. Sja. Service noemde ze het vroeger. Goodwill kweken. Iets dat ze een beetje kwijt zijn geraakt sinds het trashen van Omega en de helpdesk op een normaal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

bjck schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:39:
Als die mogelijkheid er zou zijn zou je dat hier wel gelezen hebben en moet het op tiscali.nl staan. Ik heb het nooit gezien in iedergeval.
Op http://www.tiscali-business.nl staat bij de technische details van de zakelijke ADSL abonnementen dat er een vast ip bij zit.
Nexxennium schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:34:
Ja dus, en de prijzen van Tiscali zakelijk zijn nog goed te doen ook. €39 voor 4mbit bijvoorbeeld.

/edit: Had het 'behalve' de business abo's niet helemaal goed gezien 8)7. 4mbit is iig nog wel te doen, maar upload is dan minder (wat in geval van draaien server niet overbodig zal zijn) en de snellere abo's zijn in verhouding nog duurder. Echt schappelijk is t dus niet :)....

[ Voor 17% gewijzigd door Nss op 23-03-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:17:
Nouja het hoeft toch maar een vinkje te zijn in het online control panel. Dus met die administratie zal het wel loslopen. Kosten/baten.. Sja. Service noemde ze het vroeger. Goodwill kweken. Iets dat ze een beetje kwijt zijn geraakt sinds het trashen van Omega en de helpdesk op een normaal nummer.
Nu heb je het over het toevoegen van een vinkje. Maar de achterliggende administratie voor een ISP? Het laten updaten van de DHCP server configuratie en wellicht zijn er nog veel meer aanpassingen nodig. Trainen van de helpdesk hoe om te gaan met problemen en vragen omtrend zo'n mogelijkheid etc etc etc.

Al die kosten zie je dan uiteindelijk terug in je totaalprijs van een product of dienst. En voor hoeveel % van de mensen... Dat bedoel ik met kosten vs. baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De "technisch onderlegde thuisgebruiker" wordt nu een beetje genegeerd heb ik het idee. Ah well, misschien moet je daarvoor ook meer bij XS4ALL zijn. Maar het zou toch geen kwaad kunnen.

Natuurlijk brengt het kosten met zich mee. En ik heb geen idee hoeveel. Maar het onderhouden van dat "nieuws" op hun homepage kost ook geld. Compleet nutteloos IMO, en helemaal niet de taak van een ISP.

Ik zag net in de logs dat er vanaf 15:30 opeens geen HTTP requests meer binnenkwamen. Ik was op 18u thuis. Dan zijn die 2 uur dat je je IP blijft behouden wel heel krap. Misschien was er iets anders aan de hand, dat kan, maar die 2 uur mogen ze hoe dan ook wel oprekken naar bijv 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Qua nieuws ben ik het wel met je eens, Nexxennium. Ik krijg ook elke week een nieuwsbrief met allerlei nu.nl achtig nieuws, zit ik ook niet op te wachten. Maar qua vast IP ben ik het eens met bjck, voor die paar mensen die dat perse willen moet Tiscali dat niet doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal

ik heb een probleem met mijn Tiscali telefonie

ik kan alleen telefoontjes ontvangen maar zelf niet bellen
het modem is een Zyxel 2602hw-61 maar niet die van Tiscali, deze heeft dus ook geen Firmware van Tiscali

verschillende keren gebeld met helpdesk maar geen support van Tiscali want modem komt niet bij hun vandaan, ga maar naar Zyxel zeggen ze dan
instellingen staan goed volgens Tiscali (dat deden ze dan nog wel)

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:36:
hallo allemaal

het modem is een Zyxel 2602hw-61 maar niet die van Tiscali, deze heeft dus ook geen Firmware van Tiscali

verschillende keren gebeld met helpdesk maar geen support van Tiscali want modem komt niet bij hun vandaan, ga maar naar Zyxel zeggen ze dan

iemand suggesties?
Wat zie je gebeuren? Brand je ADSL lampie dat je dus volledig met het netwerk bent verbonden? Heb je alle ADSL settings echt correct? Post ze desnoods in een compacte vorm. Als ik het goed heb, dan zou het moeten werken met een DHCP aan de WAN kant, dus user/pass is niet nodig voor de ADSL link.
Vertel effe over de dingen die je met die helpdesk heb doorgenomen in het kort.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:36:
hallo allemaal

iemand suggesties?
Je hebt vast 'send caller ID' niet aangevinkt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:12:
[...]

Je hebt vast 'send caller ID' niet aangevinkt staan?
inderdaad
ik had hem uit staan bij de eerste telefoon, maar aan bij de tweede
bedankt voor de snelle en goede reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik hoop dat jullie me ook zo snel kunnen helpen.

Ik heb net tiscali binnen. Internet doet het. Alleen nu wil ik mijn Linksys router aansluiten (want ik heb nog 4 computers boven) probleem: mn multipcmodem van tiscali ziet mijn linksys-router wel en geeft hem ook een ipadres maar ik kan op de computers die zijn aangesloten op de linksys geen pagina's bekijken :S

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

In Linksys dhcp uitzetten of zyxel in bridge zetten. In laatste geval kan je telefonie niet gebruiken en moeten alle pc's via linksys router lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Ik heb het gevonden,

Tiscali adslmodem/router is 192.168.1.254 en mijn linksys stond op 192.168.1.1

wat 192.168.2.1 moet zijn :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

peoples, ik krijg af en toe klachten van familie dat we niet bereikbaar zijn (telefoon lijkt wel over te gaan bij hun, maar bij ons thuis gebeurt niks). Nadat ze mij mobiel gebeld hebben en ik het modem heb gereset is alles weer normaal.
Vervelend is dat ik niet weet hoelang en hoe vaak dit gebeurt.
(software: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006)

Zijn er anderen met dezelfde ervaringen?
Suggesties voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zorg dat zowel bij SIP1 als SIP2 (beide nummers als je er twee hebt) zowel phone1 als phone2 aangevinkt zijn. Sluit dan twee toestellen aan, op beide poorten één.

Mocht het een toestel gerelateerd iets zijn vang je dat zo mooi af in een test om te zien welke niet meer rinkelt eventueel.

Welk toestel gebruik je? En heb je toevallig 1 toestel aangesloten maar toch beide phone poorten aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb maar 1 telefoon, en dat is het basisstation van mijn Philips DECT.
Maar ik trigger op je opmerking over de 2 phone poorten. Ik heb bij beide SIP settings beide phones aangevinkt. Kan dat kwaad? Lijkt me niet toch? Kan je dat uitleggen? (ik zal de vinkjes bij Phone 2 weghalen, die staan er toch voor niks).

Zou het helpen als ik 1 van de 2 SIPs deactiveer? Ik gebruik toch alleen maar mijn nummer wat geporteerd is van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
worker schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:38:
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb maar 1 telefoon, en dat is het basisstation van mijn Philips DECT.
Maar ik trigger op je opmerking over de 2 phone poorten. Ik heb bij beide SIP settings beide phones aangevinkt. Kan dat kwaad? Lijkt me niet toch? Kan je dat uitleggen? (ik zal de vinkjes bij Phone 2 weghalen, die staan er toch voor niks).
Dat geeft waarschijnlijk het probleem. Je hebt alleen aan phone1 waarschijnlijk een toestel hangen. Als je nu nog een keer gebeld wordt krijgt de beller geen ingesprek toon omdat de ZyXEL je phone2 laat rinkelen nu.
Zou het helpen als ik 1 van de 2 SIPs deactiveer? Ik gebruik toch alleen maar mijn nummer wat geporteerd is van de KPN.
Dat kan geen kwaad, maar vink nergens phone poorten aan die je niet gebruikt. Je ZyXEL ziet niet of daar iets aan hangt en dan rinkelt er niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn ervaring is dat problemen veeeeel minder zijn als je maar 1 SIP account instelt, dus dat is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
worker schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:38:

Ik heb precies hetzelfde! Alleen SIP2 geactiveerd (KPN nummer wat door totaal abo Tiscali nummer is geworden/gewoon ons oude nummer dus) en SIP1 laat ik helemaal blank. Vorige week nieuwste firmware erin gezet, maar nog steeds af en toe onbereikbaar.

Trouwens, als je geen kpn meer hebt, is je splitter toch ook overbodig? Ik had hem er gewoon tussenuit gegooit toen ik Tiscali telefonie totaal kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

JvS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:19:
Mijn ervaring is dat problemen veeeeel minder zijn als je maar 1 SIP account instelt, dus dat is wel aan te raden.
ik zal het eens proberen met maar 1 SIP account. Maar de reactie hierboven voorspelt niet veel goeds. Het is jammer dat je de uptime van je telefoonverbinding niet kunt meten, zoals dat met (web)servers kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjck, ik denk dat jij dit wel weet.
Ik heb die standaard Zyxel modem met 4 netwerkpoorten en 2 telefonie poorten.
Nu heb ik een server draaien en een normale pc, mijn server krijgt de ene keer
192.168.1.35 toegewezen en de andere keer 1.34 Ik wil dat mijn server altijd 1.35 toegewezen krijgt,
en mijn normale pc 1.34. Hoe kan ik dit verwezenlijken in het menu van mijn modem.
Ik heb al wat zitten proberen maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat is in te stellen via Advanced Setup -> Lan -> Static DHCP. Daar kan je de MAC adressen van je server en pc aan een vast IP koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

worker schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:05:
[...]

ik zal het eens proberen met maar 1 SIP account. Maar de reactie hierboven voorspelt niet veel goeds. Het is jammer dat je de uptime van je telefoonverbinding niet kunt meten, zoals dat met (web)servers kan.
mjah, de ervaring van een persoon zegt niet zo heel veel. Het kan ook met het gebruikte toestel te maken hebben bijvoorbeeld. Hij zou nog eens een ander toestel kunnen proberen aan te sluiten (eentje met draad om het te testen) en in plaats van SIP2 eens SIP1 in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Toch leuk die MRTG statistieken.
Die heb ik van de week maar eens aan gezet op m'n Linux bakkie. Omdat mijn Zyxel nu toch wat stabieler is dan de vorige die kapot bleek. Dan kan het pollen van dat ding niet tot een zodanige extra belasting leiden dat hij daar van over de zeik gaat.

Zo zag ik van de week, zonder daarvoor de router in te hoeven, dat ik de magische "router meer dan 10 dagen up zonder reboot" was gepasseerd.

Gistermorgen was er opeens een telefonie-probleem. Ik werd gebeld maar ik kreeg niemand aan de lijn. Toch maar ruim 20 seconden tegen en dode lijn aagepraat omdat ik weet dat er wel eens iets meer tijd nodig is voor het tot stand brengen van een gesprek. Ik heb maar gemeld dat ik niks hoorde en heb opgehangen. Even later werd ik weer gebeld (nu zag ik wie het was). Weer hetzelfde effect. Dode lijn. Ik de 20 seconden volgepraat en heb teruggebeld. Kreeg mijn schoonmoe probleemloos aan de lijn.

Net zag ik tot mijn schrik in de MRTG statistieken dat de router pas 23:32 uur op is. En dat valt perfect samen met de tijd van het probleem. En ik heb de router niet gereboot, dus heeft tie zichzelf gereset. De eerste entry in de logfile van het modem is het gesprek AAN mijn schoonmoe...

Al met al een hele verbetering t.o.v. de situatie met het vorige modem dat het maximaal 200 uur uithield en dan moest ik er zelf een schop tegen geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
dus als ik het goed begrijpt is het mogelijk om je faxapparaat in de zyntex modem aan te sluiten zodat je kunt faxen? ik neem aan dat de kosten dan ook gratis zijn aangezien er geen kosten zijn voor bellen naar vaste aansluiting.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vanpeltje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:08:
dus als ik het goed begrijpt is het mogelijk om je faxapparaat in de zyntex modem aan te sluiten zodat je kunt faxen? ik neem aan dat de kosten dan ook gratis zijn aangezien er geen kosten zijn voor bellen naar vaste aansluiting.
Kosten zijn gratis inderdaad, maar Tiscali geeft geen enkele garantie dat faxen ook gaat werken en betrouwbaar werkt. Het is een VoIP (voice over IP) verbinding en faxen is data communicatie net als inbellen of een alarmcentrale of pin apparatuur etc.

Data over een telefoonlijn is gebaseerd op een echte, ouderwetse, KPN telefoonlijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 31-03-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ik heb nog een vraag:

Mijn UPnP staat uit. Ik gebruik msn en utorrent.
Is het beter/veiliger op UPnP aan te zetten op mn Zyxel modem?

Ik heb daarachter ook een Linksys router waarbij UPnP uitstaat.

Kan ik bij allebei UPnP aanzetten of is het niet veilig?
Waarvoor dient die UPnP eigenlijk precies voor want ik vertrouw het niet helemaal.

Het laatste wat ik wil is een lek in mn netwerk :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het laatste wat ik wil is een lek in mn netwerk

Eigenlijk is UPnP niets anders dan: "Ja, laat windows en andere software mijn firewall en net-forwards beheren". Eigenlijk geef je alles uit handen en je vertrouwt blind op Microsoft en andere software fabrikanten.

Mijn inziens is het altijd beter om zelf de firewall te openen voor wat je gebruikt en de nodige poorten te forwarden dan het een applicatie zelf te laten doen. Maar gemak (UPnP) dient de mens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Helaas heb ik UPnP aanstaan, ik heb het nodig om via msn te webcammen. (tenminste ik kon het anders niet voor elkaar krijgen). Als iemand alternatieve software heeft, laat me het even weten.

Je kunt UPnP in windows uitzetten zie www.grc.com. Dit heeft verder geen invloed op het gebruik van UPnP van je router (als het aanstaat) en de programma's die er gebruik van maken.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem:

Modem Prestige 2602HW-61
Wireless Belkin printerserver

De printerserver van Belkin heb ik in de eerste instantie verbonden met de Prestige via de lankabel om zodoende in te loggen in de printerserver en daar het juiste adres in te zetten. De printerserver krijgt nu automatisch een ipadres van het modem.

Nu is het de bedoeling dat de server natuurlijk niet aan de kabel hangt en dus draadloos communiceert met het modem, echter dit wil maar niet lukken...

Wie herkent dit en heeft hier wellicht een oplossing voor?

Ik heb aan mijn Prestige ook een belkin router hangen welke de ook wirelless kan, maar dan kan ik geen gebruik maken van het internet. Met de kabels gaat dit dan weer wel. Het lijkt erop dat de Prestige het niet toelaat dat er draadloze apparaten gekoppeld worden???

De prestige in bridge mode zetten is niet de oplossing omdat ik dan geen telefoon meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik had UPnP nodig voor m'n Philips Streamium SL300i, die kreeg anders ook geen toegang tot het netwerk. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er nog niet uit ben hoe ik precies die poorten moet forwarden, heb het nog niet uitgezocht. Toch maar eens uitzoeken na de post van bjck :P

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jellywoods schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:20:
Ik had UPnP nodig voor m'n Philips Streamium SL300i, die kreeg anders ook geen toegang tot het netwerk. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er nog niet uit ben hoe ik precies die poorten moet forwarden, heb het nog niet uitgezocht. Toch maar eens uitzoeken na de post van bjck :P
Wat ook nog veiliger is zelfs (mijn inziens dan) is de firewall uit en alleen de juiste poorten forwarden dan UPnP gebruiken...

Advies als je poorten gaat forwarden, schakel firewall uit en forward de poorten die je nodig hebt (onder NAT --> SUA-only --> edit). Als het dan werkt weet je dat deel zeker en schakel je firewall in. Dan kan je met de rules spelen net zo lang tot het dan werkt. Anders heb je twee factoren die je niet zeker weet waar het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Nieuwere versies van Serv-U (FTP server) ondersteunen ook UPnP. Heb het ook geprobeerd maar het werkt toch niet helemaal lekker. Op zich kan ik met een client wel verbinding maken maar alleen bij een reconnect (SmartFTP als client). Ben er nog niet uit of dit aan de Zyxel of aan Serv-U ligt. Neig naar Serv-U want Azureus werkt wel prima.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228

# Optimalisaties:Geen modem softwarecrashes meer
# Geluidsniveau van de telefoonpoorten
(geluidsniveau is zelf in te stellen via de modeminterface)
# WLan power staat standaard ingesteld
op de hoogste stand
# De nieuwste WLan drivers

# Nieuwe functies:WPA2 wordt ondersteund
# Nummerweergave is om te zetten van
standaard DTMF (in gebruik in NL) naar FSK
# Bij de update naar deze versie wordt
het modem automatische gereset-to-default

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder had ik nog last van een resettende modem bij mislukte uitgaande telefonie. Dat lijkt, onder voorbehoud, verholpen.
Het probleem dat je een tijdje (minuutje of 5?) niet kan inloggen via de webinterface als je de LAN-instellingen hebt aangepast is nog niet verholpen.
Ik ben zondermeer tevreden voor het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Kzie veel wireless fixes staan... ik neem aan dat deze firmware ook voor de versie met draadje is!?

Meer mensen met ervaring... (hoe is het met de ingesprekstoon?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Da_Vinci schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:02:
In alle handleidingen EN de autoconfigutil van Gmail staan de servers pop.gmail.com en smtp.gmail.com

Nergens wordt gesproken over googlemail ipv gmail in de servernaam in de Gmail help etc.

Met Multikabel [en misschien met andere ISP's] werken pop.gmail.com en smtp.gmail.com perfect!
Het is dus een logische stap om van Tiscali uit te gaan als de rest van de variabelen onveranderd blijft. Verder kan het probleem gereproduceerd worden door andere gebruikers. De oplossing is ook niet 1-2-3 te vinden en die is nu wel bekend dankzij deze vraag.

Dus ik snap die laatste twee reacties niet zo goed... Het blijft nog steeds een feit dat Gmail met de standaard servers via Tiscali niet werkt! En dat is wel iets voor de helpdesk van Tiscali...

Misschien heeft het te maken met niet goed of niet helemaal lezen van de omschrijving van het probleem. In dit topic worden ook 9 van de 10 keer vragen gesteld over hoeveel geld je moet gaan betalen in de nieuwe situatie: T4 vs Special. Misschien moet je als moderator daar maar wat strenger tegen optreden ipv over dit probleem grappig te doen.
Wij hebben ook nog steeds problemen met Gmail via outlook en Tiscali als provider.

Server relay ofzo

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
kan iemand me hiermee helpen?

Ik gebruik Voipbuster.com, superprogramma..

Hier praten ze over SIP
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpeltje.nl/forum/voip2.JPG

Dan komt hier de lege velden van me modem.
Hoe moet ik dit instellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpeltje.nl/forum/voip.JPG

Als ik het goed begrijp is het mogelijk om met een gewone DECT Telefoon en de juiste configuratie te kunnen bellen via VOIPbuster?

(goedkoop naar het buitenland)

of niet?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
nog een ding,

Als ik een fax wil aansluiten op de Zyxel modem van tiscali, hoe lang mag het telefoondraad max. zijn?
De modem staat namelijk in de huiskamer en de fax op zolder... circa 20 meter telefoonkabel nodig.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
ik heb het standaard zyxel voice wired modem, en heb de laatste tijd vaak last van uitvallende verbinding. Als ik de adsl lijn dan weer reset doet hij het weer maar het schiet natuurlijk niet op als minimaal 1 keer per dag je verbinding uitvalt. heeft iemand anderes ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier heel tevreden over tiscali (4Mb en telefonie), maar stap over naar wanadoo. Kwa prijs/snelheid een te groot verschil en zie voorlopig geen 20Mb bij Tiscali voor die prijs (22,50).Helaas.... Is het modem nou van mij of moet dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:51:
Eerder had ik nog last van een resettende modem bij mislukte uitgaande telefonie. Dat lijkt, onder voorbehoud, verholpen.
Het probleem dat je een tijdje (minuutje of 5?) niet kan inloggen via de webinterface als je de LAN-instellingen hebt aangepast is nog niet verholpen.
Ik ben zondermeer tevreden voor het moment.
Komt omdat je dan eigenlijk nog bent ingelogd. En ZyXEL laat (heel slim, je zal twee mensen tegelijk hebben die wat veranderen...) maar 1 login tegelijk toe. Dus je moet even wachten tot die is weggevallen na een paar minuten die login.
Smarty77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:16:
Kzie veel wireless fixes staan... ik neem aan dat deze firmware ook voor de versie met draadje is!?

Meer mensen met ervaring... (hoe is het met de ingesprekstoon?? )
Firmware voor de 2602H-61C en 2602HW-61C is gelijk gewoon. Sowieso is een ZyXEL beveiligd dat je er nooit een foutieve firmware in kunt stoppen.
vanpeltje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:31:
nog een ding,

Als ik een fax wil aansluiten op de Zyxel modem van tiscali, hoe lang mag het telefoondraad max. zijn?
De modem staat namelijk in de huiskamer en de fax op zolder... circa 20 meter telefoonkabel nodig.
Draad lengte maakt niet zo heel veel uit opzich. Als de draad maar goed is natuurlijk. Maar je weet wel dat VoIP niet echt geschikt is om te faxen? Niet echt heel betrouwbaar en stel de snelheid zo laag mogelijk in op je fax als dat kan voor de meeste kans van slagen.
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:16:
Ben hier heel tevreden over tiscali (4Mb en telefonie), maar stap over naar wanadoo. Kwa prijs/snelheid een te groot verschil en zie voorlopig geen 20Mb bij Tiscali voor die prijs (22,50).Helaas.... Is het modem nou van mij of moet dat terug?
Modem is van jezelf. Heb je gekocht (met heel veel korting) bij het afsluiten van een abonnement.

Zelf ben ik heel nieuwsgierig wat er onder het plakkertje van 'komt in mei beschikaar' zit op tiscali.nl bij de nieuwe abonnementen. Gezien de verschuivingen in de markt zal Tiscali dit vast ook heel scherp gaan doen.
vanpeltje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:37:
kan iemand me hiermee helpen?

Ik gebruik Voipbuster.com, superprogramma..

Hier praten ze over SIP
[afbeelding]

Dan komt hier de lege velden van me modem.
Hoe moet ik dit instellen.
[afbeelding]

Als ik het goed begrijp is het mogelijk om met een gewone DECT Telefoon en de juiste configuratie te kunnen bellen via VOIPbuster?

(goedkoop naar het buitenland)

of niet?
Dit is alleen de wizard voor de basis instellingen. De overige instellingen staan standaard door Tiscali al goed ingesteld voor Tiscali telefonie. Je kan die voor SIP1 en SIP2 onafhankelijk aanpassen gewoon in het voice menu en daar heb je ook nog een knop 'advanced' zelfs voor overige instellingen per SIP.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 05-04-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Hoe lang na het activeren kun je dit trucje eigenlijk gebruiken? Ik heb zondag de telefonie geactiveerd en krijg tot op heden
Systeemfout: geen ordernummer gevonden
Telefonie is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt.
Bevestigingsbrief lag dinsdag al in de bus. Beetje jammer om 2 weken op die codes te moeten wachten...

De oplevering van het ADSL abo is vlot gegaan, binnen 1,5 week ongeveer (vorige bewoner van dit huurhuis had geen ADSL overigens - dat kan schelen). Beetje slordig dat de KPN niet op kwam dagen om de lijn door te meten. Ook niets meer van gehoord verder. Boeit ook niet, de verbinding is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Eddey schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:47:
Hoe lang na het activeren kun je dit trucje eigenlijk gebruiken? Ik heb zondag de telefonie geactiveerd en krijg tot op heden

[...]

Bevestigingsbrief lag dinsdag al in de bus. Beetje jammer om 2 weken op die codes te moeten wachten...
ach jah, je zult toch niet altijd van de eerste dag daarvan gebruik maken...
ik moet zelfs melden dat ik deze week wanadoo in huis krijg en in het afgelopen jaar hooguit 5 uurtjes er mee hebt gebeld en meerdere malen ermee heb gefaxed... zo zinnig was die telefoonlijn voor mij niet echt :p

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:16:
Prijs is echt niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nieuwe firmware voor de 2602H-61C en 2602HW-61C op tiscali.nl zo te zien. ISDN volgt snel meldt de helpdesk (volgende week dachten ze).

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228

Directe link: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b3.bin
# Optimalisaties:Geen modem softwarecrashes meer
# Geluidsniveau van de telefoonpoorten
(geluidsniveau is zelf in te stellen via de modeminterface)
# WLan power staat standaard ingesteld
op de hoogste stand
# De nieuwste WLan drivers

# Nieuwe functies:WPA2 wordt ondersteund
# Nummerweergave is om te zetten van
standaard DTMF (in gebruik in NL) naar FSK
# Bij de update naar deze versie wordt
het modem automatische gereset-to-default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
Goed, het hele zwikkie draait nu, na wat strubbelingen... Telefonie aangevraagd, maar de codes kwamen maar niet binnen. Ik de helpdesk gebeld, volgens hen was het telefonie abo opgeleverd. Ik kreeg het advies om in te loggen op de tiscali site en zelf mijn codes te veranderen. Dit maar gedaan, en ja hoor! Tel1 & tel2 ledjes gingen keurig branden. Testjes gedaan: inkomende telefoontjes gingen goed, alleen geen nummerweergave... Uitgaande telefonie was niet mogelijk... Ik begon al te schelden, maar heb eerst maar het modem een keer aan en uit gezet. Dat deed wonderen, nummerweergave werkte EN ik kon uitgaand bellen. Vreemd. Ook bij de eerste paar telefoontjes ging het niet helemaal vlekkeloos en één keer heeft bij een mislukt telefoontje de modem zich gereset. Nu werkt het allemaal vrij goed, echter zojuist weer een reset van de modem gehad na een uitgaand telefoontje. Ik heb dus nog wel een paar vragen:

1) ik heb nu de firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006. Ik zag dat er vandaag een nieuwe firmware is uitgekomen. Is dit een beta, of niet? En zo ja, raden jullie aan om deze erin te zetten ivm resetten bij mislukte telefoontjes?
2) is er ook een mogelijkheid om langere logs te zien? Ik kan nu maximaal een dag terug kijken, in bijvoorbeeld het telefonie log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:28:
Goed, het hele zwikkie draait nu, na wat strubbelingen... Telefonie aangevraagd, maar de codes kwamen maar niet binnen. Ik de helpdesk gebeld, volgens hen was het telefonie abo opgeleverd. Ik kreeg het advies om in te loggen op de tiscali site en zelf mijn codes te veranderen. Dit maar gedaan, en ja hoor! Tel1 & tel2 ledjes gingen keurig branden. Testjes gedaan: inkomende telefoontjes gingen goed, alleen geen nummerweergave... Uitgaande telefonie was niet mogelijk... Ik begon al te schelden, maar heb eerst maar het modem een keer aan en uit gezet. Dat deed wonderen, nummerweergave werkte EN ik kon uitgaand bellen. Vreemd. Ook bij de eerste paar telefoontjes ging het niet helemaal vlekkeloos en één keer heeft bij een mislukt telefoontje de modem zich gereset. Nu werkt het allemaal vrij goed, echter zojuist weer een reset van de modem gehad na een uitgaand telefoontje. Ik heb dus nog wel een paar vragen:

1) ik heb nu de firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006. Ik zag dat er vandaag een nieuwe firmware is uitgekomen. Is dit een beta, of niet? En zo ja, raden jullie aan om deze erin te zetten ivm resetten bij mislukte telefoontjes?
Juist deze firmware lost die modem crash op die soms gebeurt.
2) is er ook een mogelijkheid om langere logs te zien? Ik kan nu maximaal een dag terug kijken, in bijvoorbeeld het telefonie log...
Met deze versie kan ik ook de logs weer naar mijzelf mailen (laten mailen door modem als hij vol is) zonder dat modem crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Dan ga ik die nieuwe firmware er vanavond maar eens in laden. Ik heb begrepen dat het met deze firmware niet meer nodig is om te resetten naar factory defaults? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoe zit het met de bezettoon en het regelmatig missen van de eerste seconden van een VoIP gesprek ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:10:
Dan ga ik die nieuwe firmware er vanavond maar eens in laden. Ik heb begrepen dat het met deze firmware niet meer nodig is om te resetten naar factory defaults? :*)
Doet hij vanzelf. Merk je snel genoeg als je alleen nog maar met 1234 kan inloggen ;)
Arfman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:17:
Hoe zit het met de bezettoon en het regelmatig missen van de eerste seconden van een VoIP gesprek ?
Dat heb ik niet meer gemerkt sinds begin van de week eigenlijk, lijkt wel verdwenen te zijn. Maar dat was al voordat ik m'n modem ging flashen.

De bezettoon was alleen foutief in MS5D0 als ik het goed had.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 06-04-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog deze versie firmware:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.3)d0 | 04/07/2005

werkt nog perfect met mijn 1ste nummer gekregen van tiscali, erg tevreden mee. 1 kleine storing in 5 maanden.nu wil ik nummerportering doen de codes gehad en morgen de portering.

Nu wil ik weten: kan het eigenlijk kwaad als je de wachtwoord instellingen een dag voordat de nummerportering van kpn nummer naar tiscali lijn plaatsvind invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee niet echt, alleen zal het niet werken. Je kan een SIP account vergelijken met een POP account, als je die instelt, is er niets aan de hand, behalve dat het niet werkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
het is mij gelukt!

Ik heb nu voipbuster ingesteld op de zyxel modem. Ik kan nu naar het buitenland bellen GRATIS.
Heerlijk...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:23:
[...]

Prijs is echt niet alles!
Klopt, helemaal mee eens :) Maar 5 keer sneller voor minder geld scheelt mij teveel.

/Edit: en hier valt het ook allemaal wel mee met de problemen 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Zo, net de nieuwe firmware erin geflasht. Nu maar hopen dat deze weer een stukje stabieler draait dan de vorige!

Ik moet wel zeggen dat het flashen van een zyxel een stuk makkelijker gaat dan het flashen van een draytek, die ik hiervoor had. Het heeft me toen heel wat bloed, zweet en tranen gekost om die werkend te krijgen icm zonnet toendertijd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:44:
Zo, net de nieuwe firmware erin geflasht. Nu maar hopen dat deze weer een stukje stabieler draait dan de vorige!

Ik moet wel zeggen dat het flashen van een zyxel een stuk makkelijker gaat dan het flashen van een draytek, die ik hiervoor had. Het heeft me toen heel wat bloed, weet en tranen gekost om die werkend te krijgen icm zonnet toendertijd... :)
ZyXEL zorgt voor Tiscali netjes dat de defaults terug komen na een flash en dat ook de internet instellingen goed staan standaard. Telefonie staat ook al klaar op je nummer + wachtwoord na alleen dan.

Ook kan je er geen foutieve firmware (voor verkeerde lijntype of product) in flashen zelfs. Dat laat de modem niet toe zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Een kind kan de was doen. Dat was idd met de draytek wel heel wat anders. Ik ben tot op heden zeer tevreden over Tiscali adsl+telefonie.

Is het overigens ook mogelijk om je huidige gesprekskosten ergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
draayertje schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:51:
Een kind kan de was doen. Dat was idd met de draytek wel heel wat anders. Ik ben tot op heden zeer tevreden over Tiscali adsl+telefonie.

Is het overigens ook mogelijk om je huidige gesprekskosten ergens te bekijken?
http://ecare.tiscali.nl/servlet/LiteECareServlet
Gebruik http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3391 en kijk bij punt 5 voor de link.

[ Voor 13% gewijzigd door Aram op 07-04-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:46:
[...]

Klopt, helemaal mee eens :) Maar 5 keer sneller voor minder geld scheelt mij teveel.

/Edit: en hier valt het ook allemaal wel mee met de problemen 8)
5 keer sneller op papier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
bjck schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:35:
[...]

ZyXEL zorgt voor Tiscali netjes dat de defaults terug komen na een flash en dat ook de internet instellingen goed staan standaard. Telefonie staat ook al klaar op je nummer + wachtwoord na alleen dan.

Ook kan je er geen foutieve firmware (voor verkeerde lijntype of product) in flashen zelfs. Dat laat de modem niet toe zoals het hoort.
Ik zal de mijne vanavond ook weer updaten. Ik vraag me alleen het volgende af:

21.Let op: Indien u gebruik maakt van een draadloze verbinding of van Tiscali Telefonie, dienen deze instellingen opnieuw ingesteld te worden in het modem.

Na veel gepruts met de NAT table en firewall instellingen (ivm UPnP, thanks nog btw bjck) zou ik die instellingen graag houden :P worden die ook gereset na de nieuwe firmware upload?

[ Voor 3% gewijzigd door jellywoods op 07-04-2006 13:24 ]

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jellywoods schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:23:
[...]

Ik zal de mijne vanavond ook weer updaten. Ik vraag me alleen het volgende af:

21.Let op: Indien u gebruik maakt van een draadloze verbinding of van Tiscali Telefonie, dienen deze instellingen opnieuw ingesteld te worden in het modem.

Na veel gepruts met de NAT table en firewall instellingen (ivm UPnP, thanks nog btw bjck) zou ik die instellingen graag houden :P worden die ook gereset na de nieuwe firmware upload?
Ja, maak dus screenshots of schrijf het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:01:
het is mij gelukt!

Ik heb nu voipbuster ingesteld op de zyxel modem. Ik kan nu naar het buitenland bellen GRATIS.
Heerlijk...
Ja, 1 minuut inderdaad, dat schiet niet op! (of mis ik wat op de website van Voipbuster?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Hmm, raar, de link in deze handleiding werkt bij mij niet. Het vlaggetje van internet explorer blijft wapperen, maar er gebeurd niks :? Of wil tiscali niet dat ik zie hoeveel ik al gebeld heb?

edit: ik heb de link op een andere pagina gevonden en deze werkt wel (http://www.tiscali.nl/helpdesk/zoek.asp?pageno=2657&question=gesprekskosten#faq2)

[ Voor 32% gewijzigd door draayertje op 07-04-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draayertje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:44:
Dat hoop ik ook! 1 a 2 keer per week resetten is teveel!

Merk wel dat mijn Newsserver (Astraweb) nu erg traag is (< 100kb). Hoop niet dat dat door de nieuwe Fireware komt... Even afwachten... (ligt aan Astraweb lees ik op hun site)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Ik heb nog een raar probleempje. Mijn wireless verbinding met de modem is regelmatig erg traag. Websites doen er zeer lang over voordat ze laden, of laden helemaal niet. Dit ligt niet aan de adsl verbinding, want zodra ik de laptop met een draadje aan het modem hang, werkt alles feilloos. Mijn laptop heeft een ingebouwde draadloze netwerkadapter (54G) van intel. Ik heb alle instellingen al bekeken, maar krijg dit niet opgelost. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

aanvulling: Het modem resetten lijkt een (tijdelijke) oplossing... En regelmatig plopt het ballonnetje rechts onderin omhoog met "er is nu verbinding met blablabla".

[ Voor 16% gewijzigd door draayertje op 09-04-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb hier last van gehad met een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection (Centrino latop). Maar na installeren van nieuwe drivers van Intel geen last meer van gehad. Driver die ik geinstalleerd heb is Intel® PROSet/Wireless software 9.0.4.0.

Dit is niet de nieuwste wireless software van intel, maar hier zitten wel de nieuwste drivers ingepakt. Heb alleen de drivers geinstalleerd, niet de intel software (krijg je bij installatie die keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Grappig, ik heb hier dus ook een centrino laptop met een PRO/Wireless 2200BG netwerk adapter(acer aspire 1652wlmi)... Ik ga meteen de nieuwere drivers erop zetten, bedankt voor de reactie! Ik laat nog even weten hoe het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Telefonie gaat bij mij niet zo lekker. Ik heb het een paar dagen terug ingesteld in m'n ZyXEL en sindsdien vlieg m'n verbinding er steeds uit, een paar keer per dag.

En dit is ook handig (online telefonie-instellingen wijzigen):
Probleem bij wijzigen: Systeemfout bij wijzigen vermeldingsgegevens: naam-veld mag niet leeg zijn
Terwijl ik bij de opties m.b.t. vermelding in telefoonboek e.d. NEE heb gekozen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:19:
Telefonie gaat bij mij niet zo lekker. Ik heb het een paar dagen terug ingesteld in m'n ZyXEL en sindsdien vlieg m'n verbinding er steeds uit, een paar keer per dag.
http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b3.bin

Handleiding hoe te installeren.
En dit is ook handig (online telefonie-instellingen wijzigen):

[...]

Terwijl ik bij de opties m.b.t. vermelding in telefoonboek e.d. NEE heb gekozen :/
Blijkbaar mag het veld niet leeg zijn, maar als je toch NEE kiest kan je toch gewoon iets invullen als is het 'X' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Die heb ik al!
Nu ik erover nadenk zou dat best eens de reden kunnen zijn, verbinding is slechter sinds ik telefonie én die nieuwe firmware heb. Je moet ook nooit meer dan één ding tegelijk veranderen eigenlijk ;)
Blijkbaar mag het veld niet leeg zijn, maar als je toch NEE kiest kan je toch gewoon iets invullen als is het 'X' ;)
Ik heb inderdaad voor een stel X'jes gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:12:
[...]

Die heb ik al!
Nu ik erover nadenk zou dat best eens de reden kunnen zijn, verbinding is slechter sinds ik telefonie én die nieuwe firmware heb. Je moet ook nooit meer dan één ding tegelijk veranderen eigenlijk ;)
Dan zet je de telefonie even uit, kijken of het dan beter gaat. Of misschien kan je uitvinden wat je precies moet doen (achter elkaar misschien) zodat het mis gaat.

Heb je ook nog iets aan je aansluiting veranderd (toestellen verplaatst etc)? Dan heb je nog een variabele gecrieerd.

Of een Wireless modem waar je Wireless hebt geactiveerd? Soms zijn bepaalde channels zo verstoort in bepaalde omgevingen dat als je die kiest het impact heeft op heel je internet ervaring (router).

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 10-04-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

snelheid is hier (Utrecht 3555) vanavond heel slecht. mijn upload was zelfs het dubbele van mijn download terwijl de standaard Tis verhoudingen toch al niet gunstig zijn!!! ik durf de speedtest resulaten niet eens te tonen hier. dus sta nu zwaar te downloaden om te zien of nog wat over de lijn gaat.
het viel me op toen ik naar het forum op tiscali zelf ging dat het niet vooruit te branden is. maar Tiscali forum is wel vaker stukken trager dan Tweakers.
heb hier alles gereset. router was al meer dan 11 dagen UP. zonde van de statistieken.

Wie heeft er nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik dus :)
Ook Utrecht (3512). Alleen had ik gisteravond ook al problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik haal hier (Almelo) gewone waardes, 490 kb/s down en 70 kb/s up.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.