//
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Tiscali T4 | €19.95 | Telefonie €4.95 |
Tiscali T6 | €24.95 | Telefonie €4.95 |
Tiscali T12 | €34.95 | Telefonie inbegrepen/gratis |
Tiscali T20 | €44.95 | Telefonie inbegrepen/gratis |
Overal eerste 6 maanden korting & bij T4 en T6 zo te zien korting op Telefonie eerste 6 maanden. Nu even wachten tot Tiscali het ook zelf op de pagina meldt en wat de mogelijkheden zijn als je op de link 'Wijzig mijn abonnement' klikt en inlogt
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 00:13 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Let op! Dat een modem op de goede snelheid intraint betekent niet perse dat jouw bekabeling in orde is. Hang 'm es aan je IS/RA-punt, met een kort kabeltje, en kijk dan wat er gebeurt.
Daar hangt-ie alVinnienerd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:05:
[...]
Let op! Dat een modem op de goede snelheid intraint betekent niet perse dat jouw bekabeling in orde is. Hang 'm es aan je IS/RA-punt, met een kort kabeltje, en kijk dan wat er gebeurt.
[noob mode]bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:11:
Tiscali T4 €19.95 Telefonie €4.95 Tiscali T6 €24.95 Telefonie €4.95 Tiscali T12 €34.95 Telefonie inbegrepen/gratis Tiscali T20 €44.95 Telefonie inbegrepen/gratis
Overal eerste 6 maanden korting & bij T4 en T6 zo te zien korting op Telefonie eerste 6 maanden. Nu even wachten tot Tiscali het ook zelf op de pagina meldt en wat de mogelijkheden zijn als je op de link 'Wijzig mijn abonnement' klikt en inlogt
Dat betekent dat ik dus halverwege mijn abonnement kan overstappen naar (bijvoorbeeld) T12 ?
[/noob mode]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ga er vanuit dat dat gewoon weer kan, heb ik al eens eerder gedaan.. Maar dan moet je wel weer bijtekenen voor een jaar.. (vanaf nu)Arfman schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:47:
[...]
[noob mode]
Dat betekent dat ik dus halverwege mijn abonnement kan overstappen naar (bijvoorbeeld) T12 ?
[/noob mode]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Neem nu zelf ook de T12 denk ik, komt neer op 29,95 per maand incl. telefonie, niet verkeerd
[ Voor 34% gewijzigd door man-o-script op 01-05-2006 11:28 ]
//
ja lijkt mij ook beste maar ze hebben de bestel pagina nog niet aangepast alleen de portal:sman-o-script schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:21:
Staat nu ook op de site van Tiscali
Neem nu zelf ook de T12 denk ik, komt neer op 29,95 per maand incl. telefonie, niet verkeerd
animus maximum donatum atque maximum punium est
Je bedoelt netto over 12 maanden?man-o-script schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:21:
Staat nu ook op de site van Tiscali
Gelden de eerste 6 maanden voor 24,95 ook voor bestaande abonnees?
Ik zat zelf te denken om van mijn 4 Mbit a 30 euro per maand over te stappen op 6Mbit. Weer een gratis modem, mijn 5e inmiddels (modempie kopeuh?) en geen extra kosten.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Een paar vragen hierover...
Ik heb nu een T4 incl. Telefonie.... Ik betaal nu 30 euro in de maand incl Telefonie.
Op de overstap pagina Kan ik kierzen voor:
- Tiscali ADSL T6 6016 Kbit/s - 736 Kbit/s € 24,95
- Tiscali ADSL T12 met telefonie * 12 Mbit/s - 1 Mbit/s € 34,95
- Tiscali ADSL T20 met telefonie * 20 Mbit/s - 1 Mbit/s € 44,95
Nu lees ik een paar post hierover dat de T12 maar 30 euro zou kosten??
Zie ik nou iets verkeerd??
En hoe gaat het in zijn werk... zijn er nog kosten aan verbonden en moet je over de helft van je contracts duur zijn om te kunnen overstappen?
Er zijn geen kosten aan verbonden, en volgens mij maakt de contractsduur niets uit, ,je kunt dacht ik altijd overstappen.
Over de levertijd:
Wij sturen een bevestiging van uw aanvraag naar: *****@****.**. Uw aanvraag zal na de herroepingsperiode van 7 werkdagen in behandeling worden genomen. Vervolgens ontvangt u per e-mail nogmaals een bevestiging met de datum waarop uw overstap gerealiseerd zal zijn.
Ik heb nu de ADSL special met telefonie, 4mbit dus voor 30 €. Ik heb gekozen voor 12mbit/1mbit (upload is nu echt 1 mbit!), en ga dus voor 5€ meer een 3x zo snelle verbinding krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door koelkast op 01-05-2006 13:15 ]
//
Dit heeft met de afstand naar de centrale ofzo te maken?
Als ik op Overige abbonementen klik dan staat er dat ik alleen op T6 kan overstappen wegens mijn huidige contract? Iemand die daar iets van weet?
edit: Afstand dus, T12 kan niet geleverd worden volgens de postcodecheck.
[ Voor 17% gewijzigd door Bart op 01-05-2006 13:39 ]
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Edit: Ik kan blijkbaar nog wel overstappen, maar ik heb alleen T6 als optie... Terwijl ik graag naar T12 was gegaan. Is dit een kwestie van tijd of gewoon pech voor mij?
Volgens de postcode check is T12 wel bij mij beschikbaar...
Edit2: Ik heb maar even gebeld om het telefonisch aan te vragen. Blijkt dat er een probleem met T12 is omdat mijn telefoonlijn al door Tiscali is overgenomen. Maar ze hebben mijn gegevens genoteerd en ik wordt terug gebeld. Even in de gate blijven houden dus. Maar wel prettig dat het in principe wel mogelijk isom nog over te stappen. 12Mbit is wel lekker natuurlijk ;-)
[ Voor 94% gewijzigd door Deddiekoel op 01-05-2006 13:47 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ze zijn wel slim bij Tiscali!!!
Het is +/- een jaar geleden dat een heleboel mensen over zijn gestapt naar Tiscali incl telefonie... Juist nu krijg je de gelegenheid om gratis over te stappen naar een hogere snelheid, maar daarmee teken je wel automatisch 1 jaar bij voor het abonnement!!
Gewoon een stukje gezonde klantenbinding lijkt mij. Je ben niet verplicht over te stappen. Trouwens, als je na een jaar niet opzegt zit je er ook weer een jaar aan vast hoor. Ik heb er trouwens geen enkel probleem mee, ik ben nu ruim een jaar bij Tiscali, en zeer tevreden.Smarty77 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:11:
Ok dan.... ik ben zojuist overgestapt van T4 naar T6
Ze zijn wel slim bij Tiscali!!!
Het is +/- een jaar geleden dat een heleboel mensen over zijn gestapt naar Tiscali incl telefonie... Juist nu krijg je de gelegenheid om gratis over te stappen naar een hogere snelheid, maar daarmee teken je wel automatisch 1 jaar bij voor het abonnement!!
En als je nu overstapt krijg je ook "Tiscali Tevredenheidsgarantie" whatever that may be. Misschien kun je er tussendoor zelfs vanaf
enneuh ff off-topic: Dit lijkt mij een mooi moment voor een nieuw draadje
Komt er ook, maar TS moet daar wel even de tijd voor hebben, lijkt mij.The Cheese schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:31:
[...]
enneuh ff off-topic: Dit lijkt mij een mooi moment voor een nieuw draadje
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik ben er maar vanuit gegaan dat ik telefonie behoud, omdat ik deze afzonderlijk heb moeten afsluiten! Ik verander dus alleen mijn ADSL abonnement... Toch??? Iemand andere ideeen??Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:42:
Ik heb nu een T4-abonnement met telefonie. Ik schijn, volgens het online overstappen-overzicht, over te kunnen te stappen naar T20 met telefonie, T12 met telefonie en T6. Waarom dan niet naar T6 mét telefonie? Want als ik het goed begrijp kost me dat precies evenveel als wat ik nu voor T4 met telefonie betaal, wat me dus best een leuke optie lijkt
• Het tijdelijk lagere maandbedrag geldt alleen voor nieuwe klanten.
• Overstappen kan ook als je nog in een lopend contract zit. Je mag alleen niet naar een abonnement overstappen wat minder kost als je nog in een lopend jaar eerste jaar zit. (lopend tweede jaar mag wel natuurlijk).
Niet alle centrales zijn nog ADSL2+ geschikt, loop van dit jaar worden ze dat vanzelf gemaakt. Ook is ADSL2+ nog niet beschikbaar als je een ISDN lijn hebt (of had toen je ADSL bestelde). Je kan zien aan je modem welk type ADSL lijn je hebt. De 2602H(W)-61 is annaloog en de -63 is ISDN. Wat ik begrijp is dat loop van het jaar ook volgens de helpdesk.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 16:15 ]
Als je na de algemene product info pagina gaat, dan zie je dat boven de T6 de telefonie gratis is en dit default erbij word geleverd! Er bestaat boven de T6 dus geen product meer zonder telefonie!Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:05:
Dat dacht ik ook, maar waarom staat bijvoorbeeld T20 mét telefonie er dan bij? Dan zou je dubbel telefonie hebbenHet zou dan logischer zijn als T20 zonder telefonie in het lijstje zou staan.
Dat is denk ik de verklaring...
Leuk, die nieuwe abonnementen en prijzen, maar daar wordt m'n gebrekkige verbinding niet beter van
[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 01-05-2006 16:19 ]
Ik heb geen telefonie van Tiscali.
Je hebt gelijk... het special abonnement werd gratis aangeboden (volgens mij zodat je er geen rechten aan kon ontlenen... een soort pilot)... Toen was het ADSL gedeelte 4,95 duurder.. deze is nu zeg maar dat bedrag goedkoper geworden en dan betaal je 4,95 voor je telefonie...bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:22:
Bij T4 en T6 ga je wel betalen voor je telefonie, als je nogsteeds een Tiscali Special hebt van de aanbieding van vorig jaar betaal je ¤29.95 incl telefonie. Nu ga je daar wel los ¤4.95 voor betalen (tenzij je T12 neemt of T20, daar is het gratis bij).
@ The Cheese, ik zei ook niet dat ik het geen normale gezonde aktie vond... ik vind het juist een goede / slimme aktie!! 1 iets minder puntje... mensen die er niet zoveel verstand van hebben blijven op hun oude snelheid... (ik weet het... ze krijgen wat er in hun contract staat, maar toch!!)
Dus driemaal zo snel voor vijf euro meer. Niet slecht!
Same here, was laatst "gedowngrade" naar T4 omdat ik 10 euro teveel vond voor de onofficiele 2Mb die ik extra had. Maar voor 5 euro naar 12 Mbit is dan wel weer de moeite. Heb ik meteen wat aan die ADSL2+ modem van me ;-).Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:49:
Ik heb toch voor T12 gekozen. Nu ga ik, als ik het goed begrijp, van 30 euro per maand (voor T4 (25 euro) plus Telefonie Basis (vijf euro)) naar 35 euro per maand (T12 inclusief telefonie).
Dus driemaal zo snel voor vijf euro meer. Niet slecht!
Je dienstverlening van KPN op de ISDN lijn staat er compleet los van (los van DSL). Het kan wel dat je nog een (te)oud type NT1 kastje hebt wat problemen geeft. Kijk even of je een S4 of hoger hebt, anders omruilen bij KPN (primafoon).Bart schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:35:
Ik heb sinds vrijdag Tiscali T4 op een ISDN lijn. Klopt het dat je nummerweergave verdwijnt omdat je lijn nu "overgenomen" is door Tiscali.
Ik heb geen telefonie van Tiscali.
ZyXEL2602H(W)-61C en de ZyXEL660R-61 zijn beide gewoon geschikt voor ADSL2+. Het kan zijn dat je even een firmware aanpassing/controle moet doen voor optimale werking op ADSL2+. Voor de 660 moet het AGO.1 zijn en voor de 2602 minimaal MS6b4.lester schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:29:
Ik ga overstappen op de t20, maar zijn de modems die ze nu aanbieden anders/beter dan die ze een jaar geleden aanboden? Want dan kan ik er toch een nieuw modem bijnemen? Ik vind namelijk dat de wireless functie van mijn modem niet helemaal super is.
[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 18:12 ]
edit: Het is een S4 NT1.
[ Voor 151% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 18:15 ]
Je koperlijn is op de centrale nu omgeprikt dat hij via de DSL apparatuur van tiscali loopt. Daar gaat hij door een splitter heen en wordt het DSL signaal bijgezet op de lijn. Thuis heb je ook een splitter tussen je lijn (ISRA) en je NT1 geplaatst.Bart schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:06:
Maar nummerweergave heeft altijd gewerkt. Of kan het dan toch door de oudere NT1 komen?
Er zijn meer verhalen van mensen die opeens geen nummerweergave of instabiele ADSL verbinding of telefonie problemen hadden als ADSL op de lijn wordt gezet met een ouder type NT1.
Dan zou je eens moeten kijken als je de splitter er weer tussenuit haalt ter test (heb je even geen internet).edit: Het is een S4 NT1.
Heb je het eigenlijk over nummerweergave van jou naar andere toe of dat je niets meer ziet van anderen?
KPN gebruikt DTFM methode om nummers weer te geven, Tiscali gebruikt FSK.Bart schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:06:
Maar nummerweergave heeft altijd gewerkt. Of kan het dan toch door de oudere NT1 komen?
edit: Het is een S4 NT1.
Niet alle telefoontoestelen kunnen beide weergeven. de nieuwe firmware voor het analoge modem kan DTFM omzetten naar FSK, voor het standaard ISDN weet ik dat niet.
En check op je instelpagina of je nummer weergave aan hebt staan, zie toelichting Tiscali
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb geen Tiscali Telefonie maar het is al opgelost. Heb gister de nt1 nog zitten programmeren. Nummers aan andere poorten gehangen en daardoor is de nummerweergave instelling op uit gekomen. Volgens de handleiding weer aangezet en hij doet het weer. Bedankt iig bjck en Domba!Domba schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:30:
[...]
KPN gebruikt DTFM methode om nummers weer te geven, Tiscali gebruikt FSK.
Niet alle telefoontoestelen kunnen beide weergeven. de nieuwe firmware voor het analoge modem kan DTFM omzetten naar FSK, voor het standaard ISDN weet ik dat niet.
En check op je instelpagina of je nummer weergave aan hebt staan, zie toelichting Tiscali
Het ging trouwens om inkomende nummerweergave
[ Voor 6% gewijzigd door Bart op 01-05-2006 18:56 ]
Volgens mij reken jij je rijk, je moet volgens mij nog steeds die 9,95 betalen voor overname van KPN! Dan kom je toch op € 54,95? Dus dat is € 15,- meer!Arfman schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:52:
Dus het verhaal van Reinier klopt ? Ik (T4 + Telefonie klant) kan overstappen naar T12 + Telefonie voor 5 euro per maand meer ?
Voor 5 euro meer zit je wel goed met T12 als het klopt wat ik zeg.
/edit: ai ai, ik lees niet goed

Ik heb zelf ook voor T12 gekozen, voor die 5 eurootjes meer per maand wil ik het wel doen.
[ Voor 29% gewijzigd door jellywoods op 01-05-2006 20:19 ]
KPN gebruikt DTMF inderdaad, maar Tiscali ook gewoon. Het gros van de toestellen die je kunt aanschaffen in NL staan ook op DTMF natuurlijk. FSK komt voornamelijk bij import toestellen voor of de 'goedkopere DECT setjes' die (veel)beter met FSK overweg kunnen dan DTMF.Domba schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:30:
[...]
KPN gebruikt DTFM methode om nummers weer te geven, Tiscali gebruikt FSK.
Tiscali heeft in de laatste firmware ook de mogelijkheid gemaakt om per phone poort DTMF om te zetten naar FSK voor je.
Weet je wel zeker dat je de NT1 bedoeld, want degene die ik heb kan weinig aan geprogd worden, 1 kabeltje in en 1 kabeltje uit naar centrale (intern).Bart schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:55:
[...]
Ik heb geen Tiscali Telefonie maar het is al opgelost. Heb gister de nt1 nog zitten programmeren. Nummers aan andere poorten gehangen en daardoor is de nummerweergave instelling op uit gekomen. Volgens de handleiding weer aangezet en hij doet het weer. Bedankt iig bjck en Domba!
Het ging trouwens om inkomende nummerweergave
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
'k Heb de DECT 215. Die is hetzelfde alleen met een antwoordapparaat in de handset. Werkte out-of-the-box gewoon op DTMF. Misschien heb je een import toestel die op FSK staat.Deddiekoel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:52:
Heb mijn modem op FSK gezet en eureka het werkt. De Philips 211 serie prefereert dus ook FSK...
In de handleiding (of de .pdf van philips.nl) staat ergens hoe je het om kan zetten (mocht je dat willen).
board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated
board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000
Get SIP error response code 401
SIP Registration Success by SIP:030*******
Weet iemand wat dat veroorzaakt? De tijdstippen komen volgens mij niet overeen met de momenten waarop m'n verbinding wegvalt, maar toch, bij zoveel verbindingsproblemen ga je elk errortje serieus nemen, hoe onschuldig ze misschien ook zijn
Toch wel: precies op het moment dat die "Call Terminated" foutmelding komt valt m'n verbinding weg. Blijkbaar wordt m'n DSL lijn dichtgegooid door de centrale danwel m'n modem. Maarja, waarom dan.
[ Voor 23% gewijzigd door Reinier op 01-05-2006 22:50 ]
My bad, het is de Philips 111 serie... Maar het werkt nu dus ben ik blij. Als ik het goed begrijp zou dit toch met alles moeten werken?bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:36:
[...]
'k Heb de DECT 215. Die is hetzelfde alleen met een antwoordapparaat in de handset. Werkte out-of-the-box gewoon op DTMF. Misschien heb je een import toestel die op FSK staat.
In de handleiding (of de .pdf van philips.nl) staat ergens hoe je het om kan zetten (mocht je dat willen).
Kwam trouwens www.nuria.nl tegen. Is wel een grappig programmaatje. Het meet je verbinding en vergelijkt die met anderen met hetzelfde abonnement. Op zich wel grappig als mensen hier hun scores willen posten. Ben helemaal benieuwd naar de ADSL2+ metingen.
[ Voor 20% gewijzigd door Deddiekoel op 01-05-2006 22:50 ]
Dat zijn meldingen dat je linesync is weggevallen om een reden. Kan door beide kanten gedaan worden en je kan niet duidelijk zien welke van beide kanten het innitieert eigenlijk. Je kunt het soms wel een beetje achterhalen waar het probleem zit en mogelijk het zelfs oplossen.Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:42:
Ik krijg eens in de zoveel tijd meldingen zoals deze in de logs van m'n ZyXEL:
[...]
Weet iemand wat dat veroorzaakt? De tijdstippen komen volgens mij niet overeen met de momenten waarop m'n verbinding wegvalt, maar toch, bij zoveel verbindingsproblemen ga je elk errortje serieus nemen, hoe onschuldig ze misschien ook zijn
Toch wel: precies op het moment dat die "Call Terminated" foutmelding komt valt m'n verbinding weg. Blijkbaar wordt m'n DSL lijn dichtgegooid door de centrale danwel m'n modem. Maarja, waarom dan.
Wat is de snelheid van je lijn waarop je modem verbindt? Je kan in het telnet menu naar 24.8 gaan en dan intikken:
wan adsl chandata wan adsl linedata far wan adsl linedata near wan adsl perfdata
Het is een behoorlijk stukje informatie, maar als je het in aparte gedeeltes even tussen [ code ] .. [ /code ] zet (of [ pre ] .. [ /pre ]) is het redelijk duidelijk/overzichtelijk hier.
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 01-05-2006 23:15 ]
Ik heb sinds maart T4 met telefonie totaal, zonder kpn. Betaal dus 24,95 + 4,95 + 9,95 = 39,85 per maand.
Nu is de nieuwe prijs van T4 incl telefonie (zonder kpn): 24,90 + 9,95 = 34,85 per maand.
De nieuwe prijs van T6 inc telefonie (zonder kpn): 29,90 + 9,95 = 39,85 per maand.
Maar ik kan niet in prijs omlaag gaan, dus 5 euro minder per maand gaan betalen omdat ik nog in het eerste contractjaar zit? Dus is het voor mij eigenlijk alleen maar logisch om over te stappen naar T6? Krijg ik dan ook weer een nieuw modem?
[ Voor 4% gewijzigd door draayertje op 01-05-2006 23:32 ]
Correct.draayertje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:30:
Goed, als ik het dus goed begrijp zit ik in de volgende situatie:
Ik heb sinds maart T4 met telefonie totaal, zonder kpn. Betaal dus 24,95 + 4,95 + 9,95 = 39,85 per maand.
Nu is de nieuwe prijs van T4 incl telefonie (zonder kpn): 24,90 + 9,95 = 34,85 per maand.
De nieuwe prijs van T6 inc telefonie (zonder kpn): 29,90 + 9,95 = 39,85 per maand.
Maar ik kan niet in prijs omlaag gaan, dus 5 euro minder per maand gaan betalen omdat ik nog in het eerste contractjaar zit?
Dan krijg je meer voor hetzelfde inderdaad. Alleen krijg je een nieuw 'eerste jaar' vanaf de overstap datum.Dus is het voor mij eigenlijk alleen maar logisch om over te stappen naar T6?
Geen idee, lijkt me nietKrijg ik dan ook weer een nieuw modem?
Mjah, ben nu pas 2 maand abonnee, dus voor een jaar bijtekenen vanaf nu zou ik geen probleem vinden, als ik daarvoor in snelheid omhoog gabjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:33:
Dan krijg je meer voor hetzelfde inderdaad. Alleen krijg je een nieuw 'eerste jaar' vanaf de overstap datum.
Nee, je krijgt 69,- euro korting op een modem. Ik heb gisteren ook ff gebeld met tiscali (a 30 cent p.m.
Je kunt gewoon kiezen voor geen modem. Dan zijn er verder geen kosten aan verbonden.
Je had ook kunnen bellen met het speciale actienummer dat ze hiervoor tijdelijk geopend hebben, 0900 - 1566 (€ 0,10 p/m). Kost ook geld, maar scheelt altijd een beetjeThe Cheese schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:51:
Nee, je krijgt 69,- euro korting op een modem. Ik heb gisteren ook ff gebeld met tiscali (a 30 cent p.m.), je kunt het zelf regelen op http://overstappen.tiscali.nl.
Je kunt gewoon kiezen voor geen modem. Dan zijn er verder geen kosten aan verbonden.
Dus ik kan voor € 30,- een multi pc modem erbij krijgen? Het lijkt me altijd makkelijk om een reservemodem in huis te hebben, voor het geval mijn huidige zyxel het begeeft
Overigens wilde ik graag naar T12, voor € 5,- meer. Helaas zit ik ruim 3000 meter van de centrale af en wil Tiscali dit niet leveren op mijn adres.
Mij werd verteld dat ze mij wel T12 willen leveren, maar nog niet kunnen. Ik zit ongeveer 1500 meter van de centrale, maar de centrale is nog niet geschikt voor ADSL2. Zo gauw dat wel zo is kan ik van mijn nieuwe T6 naar T12. Uiteraard wel weer met een nieuw jaarcontract.draayertje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:58:
[...]
Je had ook kunnen bellen met het speciale actienummer dat ze hiervoor tijdelijk geopend hebben, 0900 - 1566 (€ 0,10 p/m). Kost ook geld, maar scheelt altijd een beetje![]()
Dus ik kan voor € 30,- een multi pc modem erbij krijgen? Het lijkt me altijd makkelijk om een reservemodem in huis te hebben, voor het geval mijn huidige zyxel het begeeft![]()
Overigens wilde ik graag naar T12, voor € 5,- meer. Helaas zit ik ruim 3000 meter van de centrale af en wil Tiscali dit niet leveren op mijn adres.
Heb helemaal geen melding gekregen of het wel of niet kon, zit echter ook maar 120 meter van de centrale af ofzo. Gelijk even de nieuwste firmware erin gezet (moest volgens de helpdeskpagina), dus ik ben weer helemaal up-to-date.
Kunnen ze bij de KPN geen versterker (of iets dergelijks) in elke wijk zetten, zodat ook op grotere afstand van de centrale de hogere snelheden gehaald kan worden? Hier in Harderwijk 'groeit' een hele nieuwe wijk waar straks zo'n 12000 mensen wonen, deze hele wijk ligt zo'n beetje 3 km van de centrale af. Al deze 12000 mensen blijven dus verstoken van 12-20 mb internet...

edit: Overigens wel typisch dat XS4all 20 mb niet wil leveren, maar 12 mb nog wel...
[ Voor 14% gewijzigd door draayertje op 02-05-2006 12:18 ]
Is er hier ook iemand die meedoet aan tiscali.tv? Kennelijk loopt de proef nog, en ik ben niet één van de 500 uitverkorenen. Ik ben erg benieuwd hoe en of het werkt. Kan het de kabel vervangen
Als de prijsstelling goed is, dan gaat de kabel de deur uit!
Uh kloptMeNTaL_TO schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:21:
[...]
Weet je wel zeker dat je de NT1 bedoeld, want degene die ik heb kan weinig aan geprogd worden, 1 kabeltje in en 1 kabeltje uit naar centrale (intern).
Veni, vidi et cervesiam
Dat had ik begrepen uit jouw reactie op het Tiscali forumbjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:14:
[...]
Dat zijn meldingen dat je linesync is weggevallen om een reden. Kan door beide kanten gedaan worden en je kan niet duidelijk zien welke van beide kanten het innitieert eigenlijk. Je kunt het soms wel een beetje achterhalen waar het probleem zit en mogelijk het zelfs oplossen.
Okee, goed plan, dat ga ik doen zodra ik thuis ben (vanavond). Ik weet wel uit m'n hoofd dat m'n modem traint op iets van 4500 Kbps, dus meer dan wat je van een T4 abo verwacht.Wat is de snelheid van je lijn waarop je modem verbindt? Je kan in het telnet menu naar 24.8 gaan en dan intikken:
wan adsl chandata wan adsl linedata far wan adsl linedata near wan adsl perfdata
Het is een behoorlijk stukje informatie, maar als je het in aparte gedeeltes even tussen [ code ] .. [ /code ] zet (of [ pre ] .. [ /pre ]) is het redelijk duidelijk/overzichtelijk hier.
Anoniem: 94094
Maar nu kregen we en van KPN een rekening en van Tiscali, met beide gesprekskosten. Hoe is dit nou mogelijk.
Als ik bel hoor ik het kastje klikken en gaat het bellampje op het modem knipperen, dus dan bel ik toch via tiscali?
Iemand een idee waar de fout kan liggen? Heb nog niet gebeld naar KPN of tiscali, maar neem aan dat ze elkaar de schuld gaan geven, of mij.
Dat zijn toch zo'n beetje dezelfde gegevens als je via de gewone interface kan zien?bjck schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:14:
[...]
Wat is de snelheid van je lijn waarop je modem verbindt? Je kan in het telnet menu naar 24.8 gaan en dan intikken:
Anyway:
DSL standard: ADSL_G.dmt near-end interleaved channel bit rate: 4480 kbps near-end fast channel bit rate: 0 kbps far-end interleaved channel bit rate: 704 kbps far-end fast channel bit rate: 0 kbps
noise margin upstream: 13 db output power downstream: 18 db attenuation upstream: 5 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 46 78 99 ab ab bb bb bb aa a9 98 87 65
Verder uiteraard allemaal nullen.
noise margin downstream: 23 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 14 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 32- 63: 02 45 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 88 88 88 tone 64- 95: 08 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 tone 128-159: 76 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 67 76 66 55 66 tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 54 54 43 44 55 55 55 66 66 66 tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 54 20 24 55 55 tone 224-255: 55 56 66 66 65 36 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
En ook verder allemaal nullen.
near-end FEC error fast: 0 near-end FEC error interleaved: 0 near-end CRC error fast: 0 near-end CRC error interleaved: 0 near-end HEC error fast: 0 near-end HEC error interleaved: 0 far-end FEC error fast: 0 far-end FEC error interleaved: 0 far-end CRC error fast: 0 far-end CRC error interleaved: 1 far-end HEC error fast: 0 far-end HEC error interleaved: 68 Error second in 15min : 0 Error second in 24hr : 0 Error second after power-up : 0
Dat was't
Kan je hier iets mee? Als ik de uitleg van ZyXEL ernaast leg lijkt me dit allemaal duiden op een aardig goede verbinding. Alleen die 68 errors lijken me niet goed.
Dat schakelkastje, de Artech AX521 idd, wil nog wel eens haperen. Als het goed is hoor je 2 piepjes als je toch op de KPN lijn zit, tenminste, als je die als alternatieve lijn gebruikt dus met #0.Anoniem: 94094 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:06:
We bellen al een tijdje via Tiscali met een lijnschakelaar ertussen, naam hiervan kwijt. (AX 521 dacht ik)
Maar nu kregen we en van KPN een rekening en van Tiscali, met beide gesprekskosten. Hoe is dit nou mogelijk.
Als ik bel hoor ik het kastje klikken en gaat het bellampje op het modem knipperen, dus dan bel ik toch via tiscali?
Iemand een idee waar de fout kan liggen? Heb nog niet gebeld naar KPN of tiscali, maar neem aan dat ze elkaar de schuld gaan geven, of mij.
Het is inderdaad een vrij elcheapo ding, al zou je dat door de prijs niet zeggen.
Ik heb voor familie 2 maand geleden T2 aangesloten, zij hebben dus nog recht op 4 maand abonnement met korting! Wat gebeurt er met die korting als ik hun lijn nu laat ophogen!?
Zijn ze dan de korting kwijt of gaat dit gewoon door??
Nooit problemen met het kastje.The Cheese schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:53:
[...]
Dat schakelkastje, de Artech AX521 idd, wil nog wel eens haperen. Als het goed is hoor je 2 piepjes als je toch op de KPN lijn zit, tenminste, als je die als alternatieve lijn gebruikt dus met #0.
Het is inderdaad een vrij elcheapo ding, al zou je dat door de prijs niet zeggen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
ff afkloppen, maare ik ook niet! Gebruik hem nu bijna 1 jaar!
Dat soort scenario's zou ik per mail aan de helpdesk voorleggen. Dan heb je ook het antwoord netjes in je mailbox en niet telefonisch.Smarty77 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:55:
Ik vraag me nog 1 ding af met betrekking op de nieuwe abonnementen!
Ik heb voor familie 2 maand geleden T2 aangesloten, zij hebben dus nog recht op 4 maand abonnement met korting! Wat gebeurt er met die korting als ik hun lijn nu laat ophogen!?
Zijn ze dan de korting kwijt of gaat dit gewoon door??
Tiscali helpdesk en mail?? Hmmmm slechte ervaring (1 jaar terug!!)bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:22:
[...]
Dat soort scenario's zou ik per mail aan de helpdesk voorleggen. Dan heb je ook het antwoord netjes in je mailbox en niet telefonisch.
Ik ga een poging wagen
[ Voor 6% gewijzigd door Smarty77 op 02-05-2006 21:57 ]
Aangezien ik geen zin heb om alles opnieuw te tiepen, even kort door de bocht.
Een jaar al een tiscali verbinding. Tot op heden nog geen dag gehad waarbij het goed heeft gewerkt.
Verbinding valt constant uit. Geen software probleem, maar echte linesync problemen. Verbinding valt om de paar minuten weg, of als we geluk hebben om het half uur. 's avonds lijkt het altijd het ergst en soms (bijna nooit) hebben we 's ochtends voor een paar uur een werkende verbinding.
Monteur langs geweest, meerdere firmware versies, nieuwe modem(s), lijn tests, onderzoeken door tiscali van een week of meer (zonder internet zitten dus), snelheid van de lijn laten halveren van 4 naar 2mbit etc etc etc etc.
Backliners, supervisors, 1st level "agents" of 2nd level "agents, elke keer weer een ander idee, oorzaak en of gevolg. Vreselijk irritant. Vooral de personen die het op ons afgooien, ja het is een spyware probleem. En dan vertel ik hem vriendelijk dat we de nodige spyware scans hebben gedaan, schone xp images, schone ghost images etc etc. Maar hij blijft er bij dat het daar aan ligt want de verbinding blijft redelijk stabiel wanneer er geen computers aan zijn gesloten.
Ja meneer, maar waarom werkt de verbinding dan goed als er geen computers aan hangen? Tja.. ik heb geen idee? Misschien omdat de pc's de verbinding/lijn belasten waarna de verbinding eruit klapt?
Hmm ja.. "vaag" of raar wordt er dan geroepen.. tja daar heb ik ook niets aan
Als het geen spyware probleem is, dan is de modem stuk (we hebben nou al 3!!! modems gehad. De modem is kapot meneer echt waar! zucht..wel toevallig.. wanneer krijgen we de 4de modem?
Ze weten niet wat ze hier mee aan moeten en er zijn maar een aantal medewerkers die ik gesproken hebben die nog een beetje begrip tonen.
De andere moet ik me heel erg bij inhouden, want ze lopen dus bijna ELKE keer weer langs de standaard procedure (resetten, nieuwe firmware, kabels, splitter etc etc).
En daarna moet mevrouw/meneer het geheel natuurlijk allemaal eerst goed teruglezen(zal wel een boekwerk zijn na al die telefoontjes..), call forms invullen etc etc.. en ik maar een half uur betalen elke keer..
@home pakket ligt klaar, want hier komt geen einde meer aan, ik betaal onderhand meer voor de telefoonkosten naar de helpdesk dan mijn abbo kosten van 25 euro per maand.
Conclusie
Ik blijf er bij dat dit probleem bij de centrale/lijn of whatever ligt. Jammer dat ze dit niet toegeven, me geld terug storten of een soort "refund" geven en me contract opzeggen. Ik moet nu gewoon me contract uit zitten..
Klacht indienen? Of de manager spreken? Schrijf maar een brief meneer..denk dat ik dat toch maar is moet gaan doen..niet dat ik veel hoop heb..
edit : let maar niet op de nodige spelfouten etc, heb dit met de nodige frustatie op papier gezet;) mijn excuses hehe
[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 02-05-2006 23:26 ]
Je hebt ergens iets op je KPN lijn aangesloten wat niet achter de splitter zit.
Of een aftakking op je lijn waar niets aan hangt, maar de aftakking zit voor je splitter.
Of verlengkabels gebruikt die langs een storings bron lopen (zoals HiFi speakers, andere kabels.
Of een contactje wat net-niet goed vast zit, kan zelfs in je ISRA zitten of een RJ11 stekkertje wat niet lekker op een kabeltje zit of een draadbeukje ergens.
(toevallig een alarmcentrale op je KPNlijn waar hij eerst doorheen gaat voordat hij naar je splitter gaat?)
Zeker als je KPN lijn in de muur binnenkomt en je ISRA zo'n aansluitpunt is met een varkenssnuitstekker in de muur (vlak/plat afdekplaatje met PTT erop) zit daar vaak een aftakking opgezet binnen in al.
Als zelfs na het omlaag zetten van je lijn zo'n probleem blijft is het 99 uit de 100x een aansluitprobleem.
[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 02-05-2006 23:40 ]
We gebruiken geen splitter, geen andere hardware/telefonie/routers etc.bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:32:
En je probleem is waarschijnlijk heel simpel en in je eigen aansluiting:
Je hebt ergens iets op je KPN lijn aangesloten wat niet achter de splitter zit.
Zie vorige vraag.Of een aftakking op je lijn waar niets aan hangt, maar de aftakking zit voor je splitter.
3 verschillende kabels geprobeerd, geen telefoon aangesloten of sip geactiveerd. Allemaal kabels van + - 60 cm.Of verlengkabels gebruikt die langs een storings bron lopen (zoals HiFi speakers, andere kabels.
Of een contactje wat net-niet goed vast zit, kan zelfs in je ISRA zitten of een RJ11 stekkertje wat niet lekker op een kabeltje zit of een draadbeukje ergens.
Er is ook een monteur langs geweest, heeft de boel open gehaald hier, aansluitingen (stopcontact) zelfs vervangen. Hij zegt dat alles in orde is.
Ze hebben zelfs 2x wat in de centrale vervangen voor de zekerheid, helaas was dit ook niet de oplossing. Ik denk meer dat het met de lijn te maken heeft die hier naar toe loopt, of in dit gebouw zelf.. Maar volgens de monteur (na meting) was alles in orde..
Geen alarm centrale. Ik woon in een apartementencomplex.(toevallig een alarmcentrale op je KPNlijn waar hij eerst doorheen gaat voordat hij naar je splitter gaat?)
Lijkt me dus niet. Ik denk meer een probleem in de centrale/lijn/aansluiting waar wij niets aan kunnen/mogen veranderen etc.Als zelfs na het omlaag zetten van je lijn zo'n probleem blijft is het 99 uit de 100x een aansluitprobleem.
Jammer dat ze niet zoals jou antwoorden ipv me telkens te vertellen dat ze een onderzoek gaan doen en me vervolgens een week later opbellen zonder resultaat..Toch bedankt voor je moeite en reactie
[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 02-05-2006 23:48 ]
Daar zit wat in en heb ik ook alle begrip voor. Maar waarom blijven ze me aan eht lijntje houden met allerlei oplossingen zoals 3 nieuwe modems waneer ik toch al weet dat dit niet gaat werken..bjck schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:44:
Sommige lijnen zit het niet mee blijkbaar en blijven onopgelost
Maar goed
Hier wat laatste logs van mij, ik heb allerlei rare logs en foutmelding overigens.. ook hele andere meldingen.
Het enige wat ik niet echt begrijp is dan wel waarom het probleem nou 's avonds erger is? Adsl deelt toch de lijn niet met andere gebruikers? Hoe steekt dit technisch in elkaar?
En waarom is de lijn 99% stabiel wanneer er geen pc's aanhangen? Dus wanneer we de pc's niet aansluiten overnacht en de volgende dag de helpdesk bellen om de logs door te nemen..
Nogmaals, het ligt niet aan spyware of dergelijke. Een laptop van me werk, er aan gehangen 's ochtends.. zonder andere pc's.. ook hetzeflde probleem.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| 05/02/2006 22:59:20 WEB Login Successfully User:admin 2 05/02/2006 22:56:05 board 0 line 0 channel 0, call 169, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 3 05/02/2006 22:55:40 board 0 line 0 channel 0, call 161, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 4 05/02/2006 22:51:09 board 0 line 0 channel 0, call 161, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 5 05/02/2006 22:50:40 board 0 line 0 channel 0, call 153, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 6 05/02/2006 22:46:06 board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 7 05/02/2006 22:45:41 board 0 line 0 channel 0, call 145, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 8 05/02/2006 22:41:06 board 0 line 0 channel 0, call 145, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 9 05/02/2006 22:40:41 board 0 line 0 channel 0, call 137, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 10 05/02/2006 22:36:07 board 0 line 0 channel 0, call 137, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 11 05/02/2006 22:35:41 board 0 line 0 channel 0, call 129, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 12 05/02/2006 22:34:46 WEB Login Successfully User:admin 13 05/02/2006 22:31:07 board 0 line 0 channel 0, call 129, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 14 05/02/2006 22:30:42 board 0 line 0 channel 0, call 121, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 15 05/02/2006 22:25:29 board 0 line 0 channel 0, call 121, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 16 05/02/2006 22:24:41 board 0 line 0 channel 0, call 113, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 17 05/02/2006 22:19:07 board 0 line 0 channel 0, call 113, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 18 05/02/2006 22:18:42 board 0 line 0 channel 0, call 105, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 19 05/02/2006 22:13:07 board 0 line 0 channel 0, call 105, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 20 05/02/2006 22:12:42 board 0 line 0 channel 0, call 97, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 21 05/02/2006 22:08:08 board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 22 05/02/2006 22:07:43 board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 23 05/02/2006 22:07:05 board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 24 05/02/2006 22:06:36 board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 25 05/02/2006 20:59:24 board 0 line 0 channel 0, call 81, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 26 05/02/2006 20:58:58 board 0 line 0 channel 0, call 73, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD |
Line Diagnostics..
1
2
3
4
5
6
7
| noise margin downstream: 6 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 49 db noise margin upstream: 18 db output power downstream: 17 db attenuation upstream: 31 db |
[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 03-05-2006 00:03 ]

's Avonds zijn er meer ADSL lijnen actief (mensen die modems steeds uitzetten of USB modems) en krijg je meer overspraak wat een klein beetje verstoring toevoegt in de bundels in de grond.Audi-Addict schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:51:
[...]
Het enige wat ik niet echt begrijp is dan wel waarom het probleem nou 's avonds erger is? Adsl deelt toch de lijn niet met andere gebruikers? Hoe steekt dit technisch in elkaar?
Je lijn valt weg omdat het aantal errors (lijnfouten, foutiev overgekomen datapakketjes) teveel is per tijdseenheid. Als je geen verkeer genereert zijn zijn dat er minder per tijdseenheid.En waarom is de lijn 99% stabiel wanneer er geen pc's aanhangen? Dus wanneer we de pc's niet aansluiten overnacht en de volgende dag de helpdesk bellen om de logs door te nemen..
Klopt, dat heeft ook niets met je linesync te maken verder. Helpdesk op het verkeerde spoor denk ik.Nogmaals, het ligt niet aan spyware of dergelijke. Een laptop van me werk, er aan gehangen 's ochtends.. zonder andere pc's.. ook hetzeflde probleem.
Dit zijn meldingen dat je DSL signaal weggevallen is inderdaad.code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 05/02/2006 22:59:20 WEB Login Successfully User:admin 2 05/02/2006 22:56:05 board 0 line 0 channel 0, call 169, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 3 05/02/2006 22:55:40 board 0 line 0 channel 0, call 161, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 4 05/02/2006 22:51:09 board 0 line 0 channel 0, call 161, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 5 05/02/2006 22:50:40 board 0 line 0 channel 0, call 153, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 6 05/02/2006 22:46:06 board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 7 05/02/2006 22:45:41 board 0 line 0 channel 0, call 145, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 8 05/02/2006 22:41:06 board 0 line 0 channel 0, call 145, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 9 05/02/2006 22:40:41 board 0 line 0 channel 0, call 137, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 10 05/02/2006 22:36:07 board 0 line 0 channel 0, call 137, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 11 05/02/2006 22:35:41 board 0 line 0 channel 0, call 129, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 12 05/02/2006 22:34:46 WEB Login Successfully User:admin 13 05/02/2006 22:31:07 board 0 line 0 channel 0, call 129, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 14 05/02/2006 22:30:42 board 0 line 0 channel 0, call 121, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 15 05/02/2006 22:25:29 board 0 line 0 channel 0, call 121, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 16 05/02/2006 22:24:41 board 0 line 0 channel 0, call 113, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 17 05/02/2006 22:19:07 board 0 line 0 channel 0, call 113, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 18 05/02/2006 22:18:42 board 0 line 0 channel 0, call 105, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 19 05/02/2006 22:13:07 board 0 line 0 channel 0, call 105, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 20 05/02/2006 22:12:42 board 0 line 0 channel 0, call 97, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 21 05/02/2006 22:08:08 board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 22 05/02/2006 22:07:43 board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 23 05/02/2006 22:07:05 board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 24 05/02/2006 22:06:36 board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 25 05/02/2006 20:59:24 board 0 line 0 channel 0, call 81, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 26 05/02/2006 20:58:58 board 0 line 0 channel 0, call 73, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
Bij jou met die lijnwaardes is het raar en moet het probleem te vinden zijn. Gezien die lage attenuation is het een behoorlijk korte lijn vanaf de centrale naar je modem toe...Reinier schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:02:
Same here, same here. Overdag gaat het redelijk, 's avonds is het klote (toevallig ben ik nu al een paar uur online, inclusief een telefoontje van een half uur). Geen pc's aan = niets aan de hand. Ik heb ook dezelfde Call Terminated meldingen als jij, maar bij jou is het wel heel erg slecht
Heb je wel MS6-iets of hogere firmware? Daar kan een heel verschil ik zitten qua stabiliteit.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 03-05-2006 00:20 ]
Heb je toevallig ook met een andere merk of type modem geprobeerd.Audi-Addict schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:23:
Als het geen spyware probleem is, dan is de modem stuk (we hebben nou al 3!!! modems gehad. De modem is kapot meneer echt waar! zucht..wel toevallig.. wanneer krijgen we de 4de modem?
Ik heb nu ook soortgelijke problemen als jij. Loopt nu een onderzoek bij Tiscali.
Gelukkig had ik nog mijn oude modem (zyxel 650) liggen. Die kan de verbinding wel een paar uurtjes in stand houden. Mijn gewone modem (zyxel 2602hw) had soms om de 5 minuten de verbinding kwijt.
Op een ander forum heb ik gelezen:
Tiscali is overgestapt van Cisco dslam naar UTstartcom dslam omdat Cisco geen support meer geeft op de hardware. Je zou jouw probleem kunnen onderzoeken door een andere modem (CPE) aan jouw lijn te hangen of te controleren of er een firmware update is uitgebracht voor jouw modem. Het is bekend dat een aantal fabrikanten een update hebben vrijgegeven voor de starcom hardware wat het "klapperen" of het geheel niet intrainen van een modem kan verhelpen. Verschillende ISP's hebben verschillende hardware, dus jouw "probleem" zou bij een ander ISP ook kunnen spelen of juist niet. Als je al tevreden was met Tiscali dan zou ik gewoon eerst een firmware update uitproberen of met Tiscali onderhandelen voor een ander type Modem.
1
2
3
4
5
6
7
| noise margin downstream: 14 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 27 db noise margin upstream: 13 db output power downstream: 18 db attenuation upstream: 8 db |
Edit:
Ah, heb iets gevonden via Telebyte:
De geschatte afstand tot de centrale Amr-C is 1594 meter
LET OP: De afstand tot de wijkcentrale is groter dan 1500 meter, de snelheid van Personal ADSL2+ 12 Megabit ligt tussen de 8 en 12 Megabit.
Zij gebruiken ook BabyXL, dus als het goed is dezelfde centrale.
Edit 2: Ah, dankjewel Reinier
[ Voor 30% gewijzigd door KroeT op 03-05-2006 15:21 ]
Peace is not simply the absence of war.
Voor een 512Kbps lijn: Attenuation dient minder te zijn dan 60dB, wat betekent dat u ongeveer 6 kilometer van de centrale zit
Voor een 1 - 2Mbps lijn: Attenuation dient minder te zijn dan 41dB, wat overeenkomt met een afstand tot 3,5 kilometer tot de centrale
Bovengenoemde afstanden zijn gemiddelden
attenuation downstream: 27 dbKroeT schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:15:
Sorry om tussen het probleem van Audi-Addict te knallen, maar ik heb een korte vraag. Kan ik ergens vinden hoe groot de afstand is tussen mijn huis en de Tiscali centrale? Of dslam, of hoe zoiets ook heet? Omdat bjck de attenuation direct in verband brengt met de afstand naar de centrale, post ik die ook maar even
code:
1 2 3 4 5 6 7 noise margin downstream: 14 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 27 db noise margin upstream: 13 db output power downstream: 18 db attenuation upstream: 8 db
Edit:
Ah, heb iets gevonden via Telebyte:
De geschatte afstand tot de centrale Amr-C is 1594 meter
LET OP: De afstand tot de wijkcentrale is groter dan 1500 meter, de snelheid van Personal ADSL2+ 12 Megabit ligt tussen de 8 en 12 Megabit.
Zij gebruiken ook BabyXL, dus als het goed is dezelfde centrale.
Edit 2: Ah, dankjewel Reinier
Ongeveer 1500 a 1800 meter koperlijn inderdaad. Overigens is Telebyte behoorlijk voorzichtig in de adviezen om niet te hoge snelheden te verkopen. Op die lijn met die waardes is de kans heel groot dat je het gewoon haalt die T12 snelheid volledig.
Of je nu bij BBned, Telebyte of ergens de afstand opzoekt (al klopppen ze nooit 100%, maar redelijke schatting) maakt niet veel uit. Het zijn de KPN telefooncentrales (gebouwen) waar alle lijnen uitkomen en daar hebben de andere ISP/telco's met een eigen DSL-netwerk apparatuur in geplaatst zelf. Er is niet zoiets als een 'tiscali centrale' zegmaar.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 03-05-2006 18:07 ]
Mij lijkt de T12 aanbieding bij tiscali wel erg interessant (35 € + 10 € (zonder kpn) --> 540 euro per jaar. Scheelt weer zo'n 200 euro dacht ik
Echter paar vraagjes:
- Er is dus echt geen starttarief + tikken oid voor het bellen? (bel altijd naar vast, niet naar mobiel).
- Bel nu 27 uur per 2 mnd buiten de regio (voor 45 €
): kom ik hier niet met de FUP overheen?
- Zit nu bij babyxl. Is T12 ook babyxl? (makkelijk overstappen)
- Zou ik op basis van onderstaande waardes uberhaupt wel 12 Mbit kunnen trekken?
code:1 2
d/s Attenuation: 37.9dB, u/s Attenuation: 13.5dB d/s SNR: 22.0dB, u/s SNR: 10.0dB
Oh ja: afstand naar centrale volgens diverse sites zo'n 2100 meter.
[ Voor 6% gewijzigd door bloody op 03-05-2006 20:51 . Reden: afstand centrale erbij ]
nope
Hier had ik bij de KPN ook erg veel last van. Ik heb nu wel een stabiele lijn. Iemand die advies kan geven?
edit: Ik heb trouwens een ISDN lijn, kan de oorzaak ook daar in zitten?
[ Voor 13% gewijzigd door Bart op 03-05-2006 20:38 ]
Geen starttarief, geen tikken voor vaste nummers (Tiscali is niet Wanadoo immers).bloody schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:20:
Ik zit nu bij demon voor internet en bij kpn voor bellen. De huidige bedragen zijn 20 € voor internet (per maand) en 85 € voor bellen (per 2 mnd) --> totaal 750 €
Mij lijkt de T12 aanbieding bij tiscali wel erg interessant (35 € + 10 € (zonder kpn) --> 540 euro per jaar. Scheelt weer zo'n 200 euro dacht ik
Echter paar vraagjes:
[list]
• Er is dus echt geen starttarief + tikken oid voor het bellen? (bel altijd naar vast, niet naar mobiel).
Met 27 uurtjes bellen per 2 maanden? Echt niet, hoe kan normaal belgedrag nu buiten een FUP vallen immeres.• Bel nu 27 uur per 2 mnd buiten de regio (voor 45 €): kom ik hier niet met de FUP overheen?
Het voormalige BaByXL netwerk is van Tiscali. Het overstappen is dan heel gemakkelijk.• Zit nu bij babyxl. Is T12 ook babyxl? (makkelijk overstappen)
Dat hangt er vanaf. Je zal het nooit weten zonder dat je het probeert. Misschien dat het Tiscali modem je al een veel betere waardes geeft en misschien staat je modem niet (netjes)direct bij je hoofdaansluiting aangesloten nu wat de waardes negatief beinvloed. Als T12 maar 6Mbps blijkt te halen op je lijn kan je vast met de helpdesk bespreken om naar T6 omgezet kan worden.• Zou ik op basis van onderstaande waardes uberhaupt wel 12 Mbit kunnen trekken?
code:
1 2 d/s Attenuation: 37.9dB, u/s Attenuation: 13.5dB d/s SNR: 22.0dB, u/s SNR: 10.0dB
Oh ja: afstand naar centrale volgens diverse sites zo'n 2100 meter.
[/list]
Die afstanden kunnen soms twee keer langer zijn in de praktijk. Soms heb je straten (postcodes) van een kilometer lang bijvoorbeeld en dan is er 1 afstand voor die postcode.Bart schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:36:
Ik zit volgens alle "checks" op 1600 meter van de centrale. Ik heb een T4 abbo en heb 47dB op de downstream. Erg veel volgens mij? Ben dus ook een beetje bang dat ik een instabiele lijn krijg bij 6mbit.
Hier had ik bij de KPN ook erg veel last van. Ik heb nu wel een stabiele lijn. Iemand die advies kan geven?
Als je splitter + modem netjes en kort op de hoofdaansluiting is aangesloten en je hebt niet toevallig een oud type NT1 kastje (S4 of hoger is goed) zit het niet bij jezelf binnen en moet de lijn gewoon lang zijn inderdaad. (mits je natuurlijk nog KPN telefonie/ISDN hebt, anders is je NT1 losgekoppeld)edit: Ik heb trouwens een ISDN lijn, kan de oorzaak ook daar in zitten?
Er staat een nieuwe (test)firmware voor ISDN op het forum van Tiscali gelinkt waar verbeteringen in zitten voor de linesync van de ZyXEL2602. En als T6 niet stabiel blijkt kan je lijkt mij altijd de helpdesk vragen om je terug te laten zetten naar 4Mbps.
Splitter + modem is allemaal netjes gemonteerd in de meterkast met korte kabels. Denk dat ik toch verder weg zit dan die 1600 meter. Zal morgen eens gaan kijken naar die test firmware. Bedankt voor die tip.bjck schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:54:
Die afstanden kunnen soms twee keer langer zijn in de praktijk. Soms heb je straten (postcodes) van een kilometer lang bijvoorbeeld en dan is er 1 afstand voor die postcode.
[...]
Als je splitter + modem netjes en kort op de hoofdaansluiting is aangesloten en je hebt niet toevallig een oud type NT1 kastje (S4 of hoger is goed) zit het niet bij jezelf binnen en moet de lijn gewoon lang zijn inderdaad. (mits je natuurlijk nog KPN telefonie/ISDN hebt, anders is je NT1 losgekoppeld)
Er staat een nieuwe (test)firmware voor ISDN op het forum van Tiscali gelinkt waar verbeteringen in zitten voor de linesync van de ZyXEL2602. En als T6 niet stabiel blijkt kan je lijkt mij altijd de helpdesk vragen om je terug te laten zetten naar 4Mbps.
Dus aan de afstand ligt het niet, ook niet aan de firmware overigens.
Ik heb nu bijna een jaar Tiscali (4mbits) met telefonie. Afgezien van twee storingen heeft alles 24 uur, zeven dagen in de week stabiel en zonder fouten gedraaid. Heb in een jaar tijd 430 euri bespaard t.o.v. @home breedband + KPN telefonie, dat ik voorheen had.
Ben dus zeer tevreden.
Anoniem: 128850
Ook ik ben net overgestapt van "ADSL Special met Telefonie" naar "T6 met telefonie".Masimo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:35:
Heb net m'n ADSL Special met Telefonie ingeruild voor T6 met telefonie.
Ik heb nu bijna een jaar Tiscali (4mbits) met telefonie. Afgezien van twee storingen heeft alles 24 uur, zeven dagen in de week stabiel en zonder fouten gedraaid.
Ben dus zeer tevreden.
En ondanks het probleem met BF2 (als 1 pc inlogt bij BF2 zitten de andere 3 pc's 2 minuten zonder internet, laatste firmware toegepast), ben ik verder best wel tevreden.
Anoniem: 12019

http://www.sat4all.com/fo...40066&an=0&page=0#1140066
http://forum.tiscali.nl/v...s=0&postorder=asc&start=0
Ik heb soort gelijke problemen gehad in de tijd dat ik bij Demon zat, ook onderwater Tiscali.
Probleem was dat het adsl modem steeds probeert een zo hoog mogelijke snelheid te halen ( trainen )
de truuk was om de upload op het modem te knijpen waardoor de verbinding in de lucht bleef
Destijds kon je dat doen door:
telnet naar je modem kies 24 en dan optie 8
wan adsl maxtonelimit 10
alleen is dat kan dat met de 2602 niet mogelijk...
wan en adsl kent hij wel maar maxtonelimit helaas niet
Ok ik heb het gevonden
telnet naar je modem
kies optie 24
kies optie 8
klop in : wan adsl driver upmaxbits <waarde>
probeer van hoog naar laag te werken, begin eens met 10 en werk omlaag.
net zo lang tot je lijn stabiel is.
suc6
meer info hier
Veni, vidi et cervesiam
Om toch ook even een positieve noot toe te voegen. Ik gebruik Tiscali nu ruim 2,5 jaar en ben met name over het internet deel erg tevreden. Telefonie begint steeds beter te werken, al had ik toch wel gehoopt dat dit ondertussen wel helemaal goed zou zijn. Maar dit heeft meer met de modem te maken. De lijn etc lijkt me goed.
Kortom ik ben tevreden met de diensten van Tiscali. Al mag Tiscali zelf wat meer flexibel worden. Maar dat zal wel relevant aan de prijs zijn. IMO heeft Tiscali de beste prijs/prestatie verhouding!
Zelf merk ik thuis soms dat ik geen nummers kan draaien met mijn dect telefoontje. Daarna probeer je het nog eens en dan doetie ut wel. Probleempje in de router, dat gelukkig zeldzaam voorkomt. Of ik bel en er gebeurt effe niets. Bij een herhaling werkt het in eens weer wel.Deddiekoel schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:44:
Topic is nu toch al ruim over de 1000 posts heen...
Om toch ook even een positieve noot toe te voegen. Ik gebruik Tiscali nu ruim 2,5 jaar en ben met name over het internet deel erg tevreden. Telefonie begint steeds beter te werken, al had ik toch wel gehoopt dat dit ondertussen wel helemaal goed zou zijn. Maar dit heeft meer met de modem te maken. De lijn etc lijkt me goed.
Kortom ik ben tevreden met de diensten van Tiscali. Al mag Tiscali zelf wat meer flexibel worden. Maar dat zal wel relevant aan de prijs zijn. IMO heeft Tiscali de beste prijs/prestatie verhouding!
Soms blijft dat VoIP een beetje vaag, maar ja... het kost niets dus (qua gebruik) en we wisten dat we in zee gingen met iets nieuws en spannends, no harm done.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Anoniem: 33904
Extra bosje koper ertussen hangen. Zou dat soms helpenReinier schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:12:
Ik maar 600 \o/
Dus aan de afstand ligt het niet, ook niet aan de firmware overigens.
Firewall uitzetten, die veroorzaakt het en ziet het als een attack de hoeveelheid connecties.Anoniem: 128850 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:44:
[...]
Ook ik ben net overgestapt van "ADSL Special met Telefonie" naar "T6 met telefonie".
En ondanks het probleem met BF2 (als 1 pc inlogt bij BF2 zitten de andere 3 pc's 2 minuten zonder internet, laatste firmware toegepast), ben ik verder best wel tevreden.
Ik wil aan de slag met FTD maar dat heeft volgens mij weinig zin met tiscali?
vanpeltje
FTD kan je wel gebruiken, maar je moet wel ergens toegang hebben tot een usenet server/dienst. Je kan daarvoor in NL terecht bij www.tweaknews.nl en www.eweka.nl onderandere. Dat zijn wel de twee grootste eigenlijk.vanpeltje schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:11:
Ik heb mn contract ook maar vernieuwd, die 6 mbit lijkt me toch relaxter.. aangezien de centrale 1600 meter ver ligt.
Ik wil aan de slag met FTD maar dat heeft volgens mij weinig zin met tiscali?
Anoniem: 128850 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:44:
[...]
Ook ik ben net overgestapt van "ADSL Special met Telefonie" naar "T6 met telefonie".
Bedoel je de firewall van mijn modem/router ZyXEL Prestige 2602, en hoe doe ik dit.bjck schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:53:
[...]
Firewall uitzetten, die veroorzaakt het en ziet het als een attack de hoeveelheid connecties.
Nog een voorbeeld, mijn zoon zit net BF2 te spelen > ik zet Bitcomet aan en wil weer gaan internetten > niet dus, twee minuten wachten terwijl mijn zoon gewoon door kan gamen.
Hier spelen meerdere dingen tegelijk een rol. De fireweall kan je uitzetten in je modem in het menu firewall en dan het vinkje uitzetten in het eerste menu bij 'enable firewall'. Dat zou het probleem met BF2 moeten wegnemen.Anoniem: 128850 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:52:
[...]
[...]
Bedoel je de firewall van mijn modem/router ZyXEL Prestige 2602, en hoe doe ik dit.
Nog een voorbeeld, mijn zoon zit net BF2 te spelen > ik zet Bitcomet aan en wil weer gaan internetten > niet dus, twee minuten wachten terwijl mijn zoon gewoon door kan gamen.
Daarnaast heb je nog te maken met Bitcomet die je even moet vertellen dat hij niet oneindig veel connecties tegelijk moet opzetten. Limiteer hem tot bijvoorbeeld maximaal 500 connecties tegelijk.
Oudere firmwares staat ingesteld dat je per PC maximaal 1000 connecties tegelijk mag leggen van de totaal 2000. Hierdoor sluit je niet alle PC's af door alle connecties te gebruiken. Nieuwere staan ingesteld op maximaal per PC, limiteer dan de applicatie.
En zorg dat je een resente firmware hebt. Eerste versies van de firmware voor de 2602 hadden wat problemen met peer-to-peer toepassingen zoals bitcomet.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 06-05-2006 18:33 ]
bedankt voor de tips ga ze nu gelijk gebruiken, de nieuwste firmware had ik al geinstaleerd.bjck schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:17:
[...]
En zorg dat je een resente firmware hebt. Eerste versies van de firmware voor de 2602 hadden wat problemen met peer-to-peer toepassingen zoals bitcomet.
Dit topic is gesloten.