[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/chome.gif
Doel van dit topic:

Dit topic is bedoeld om ervaringen over Tiscali producten uit te wisselen. Deel 3 is het vervolg op het overvolle deel 2 gestart door TweakBoy. (Waarvoor dank! De layout is dan ook hergebruikt omdat deze prima inorde is.)

Op www.tiscali.nl blijkt dat er nieuwe producten zijn sinds kort. Nieuwe snelheden en andere prijsstellingen die gelijk zijn megenomen in deel 3. Een onderwerp van discussie zal dit wellicht zijn.

Ander nieuwigheidje is dat naast linesharing nu ook mogelijk is te bestellen zonder! Ook overstappen met een huidige DSL verbindig zonder linesharing is nu mogelijk. Verschillende termen worden hiervoor gebruikt op GoT en bij verschillende ISP's. Meest voorkomende zijn 'dedicated', 'kaal-koper' of 'dsl-only'. Zie de FAQ voor uitleg.

De Producten

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/producten.gif

ADSL
Tiscali ADSL T2Tiscali ADSL T4Tiscali ADSL T8Tiscali ADSL T12*
Downstream20484096806412000
Upstream3206407681024
Datalimietgeengeengeengeen
Maandprijs**€ 19,95***€ 24,95€ 44,95€ 59,95
Aansluitkosten****€ 0€ 0€ 0€ 0

* Binnenkort beschikbaar. Eerst T8 bestellen en upgraden is mogelijk.
** Prijzen genoemd zijn bij linesharing. Zie de FAQ voor uitleg.
*** Eerste 3 maanden €9.95.
**** Aansluitkosten worden net als modem eerst volledig gefactureerd. Deze ontvang je retour (aansluitkosten + korting op gekozen modem) na insturen van de factuur. Uitleg staat in de FAQ.

Telefonie
Telefonie BasisTelefonie Totaal
Gratis bellen*jaja
Telefoonnummer(s)12
Nummer portering mogelijk?-1
Kosten per maand€ 4,95€ 14,90**
Eenmalige voor nummer portering€ 0,00€ 29,95

* Alleen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en 0800-nummers. Kosten voor mobiele nummers en servicenummers worden wel in rekening gebracht tegen een lager tarief dan wat KPN hanteert. (tot 5% goedkoper)
** Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt na nummer portering. Deze is in deze prijs meegenomen.

Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.
Hardware

De Modem: ZyXEL Prestige 2602H(W)

Zonder een modem heb je helemaal niets aan je internetverbinding, daarom hier een vermelding van de modem die door Tiscali geleverd wordt bij de abbonnementen.

Tiscali geeft de de actie periode € 99,00 korting op aan te schaffen modem bij T4, T8 en T12. Bij het T2 abonnement is dit € 69.00.

Mocht je kiezen voor de wat goedkopere model (ZyXEL 623R (T1/T3) dan is die gratis, maar dan verlies je wel de mogelijkheid om VoIP via de modem te doen. Je zou dan extra hardware of geschikt SIP toestel moeten aanschaffen voor Telefonie (VoIP). Tevens is dit modem minder geschikt voor het T12 abonnement omdat deze geen ADSL2+ ondersteuning biedt dus tot maximaal T8 snelheden.

Tevens rekent Tiscali eenmalig €9.95 verzend kosten.

Modems
ZyXEL 623RZyXEL 2602HZyXEL 2602HWZyXEL 2602HW+
PSTN/IDSNT1/T3-61/-63-61/-63-61/-63
Router/Switchja/neeja/jaja/jaja/ja
Ethernet poorten+wan1+14+14+14+1
WiFi--jaja
VoIP-jajaja
VoIP poorten-222
Nummer weergave DTFM-ja/jaja/jaja/ja
USB WiFi Adapter---ja
Prijs normaal€ 69,00€ 99,00€ 139,00€ 169,00
Prijs nu icm T2€ 00,00€ 30,00€ 70,00€ 100,00
Prijs nu icm T4, T8, T12€ 00,00€ 00,00€ 40,00€ 69,00

FAQ

Voor handleidingen en veel gestelde vragen ga je naar de helpdesk site van Tiscali.

Q: Waar kunnen wij de nieuwste firmware van het net plukken voor onze modem van Tiscali?
A: Zie hier: Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Analoog & ISDN) op deze site staat uitgelegd hoe en waarom je een firmware update moet uitvoeren. Stap voor stap wordt je begeleid naar de update.

Q: Welke procedure volg ik om de korting op de aansluitkosten & modem retour te ontvangen op mijn bankrekening?
A: Tiscali brengt de modem- en aansluitkostenkosten eerst bij je in rekening. Om in aanmerking te komen voor restitutie hiervan, stuur je binnen 5 maanden per post een kopie van je factuur naar Tiscali. Op de factuur dienen in ieder geval de eenmalige aansluitkosten (modem- en aansluitkosten) vermeld te staan. Let op: deze factuur ontvang je per e-mail en kun je online bekijken. Je stuurt de factuur naar onderstaand postadres. Tiscali stort het bedrag binnen 6 weken na ontvangst van de factuur op je rekening. Tiscali stort het genoemde bedrag alleen terug indien Tiscali binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van je factuur en het factuurbedrag reeds door jou aan Tiscali is voldaan.
Adres:
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)

Q: Wat is linesharing?
B: Linesharing is als je ADSL hebt op dezelfde koperlijn fysiek als je ook KPN-telefonie hebt. Beide diensten worden dan geleverd (maken gebruik van) één koperlijn. Wanneer KPN-telefonie wordt opgezegd blijft alleen DSL achter op deze lijn. Hier worden meerdere namen voor gebruikt: dedicated, kaal-koper of dsl-only. Als er alleen ADSL op de koperlijn wordt geleverd is er een toeslag van €9.95 per maand bovenop de abonnements prijs.

Vorige delen

Topics helemaal lezen kan ook door dit achter de url te zetten (op de eerste pagina zonder /1):
?limit=999

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 11:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
reserved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

Woei, weer een nieuw deel :P

Ut is wel jammer dat Tiscali niet haar huidige abbonees upgrade. Aan de andere kant: Tiscali heeft zoveel acties gehad in het laatste jaar ( daar kan wanadoo en casema niet aan tippen ) dat het best begrijpelijk is om geen upgrade te geven.

Want anders zou het afschrijving van winst op afschrijving worden. Dat is natuurlijk zonde en wij willen natuurlijk een gezond Tiscali-netwerk @ ADSL 2+ :*)

[ Voor 88% gewijzigd door TweakBoy op 22-10-2005 23:58 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali had ook kunnen kiezen om alle bestaande abbonnees in de nieuwe abonnementen te gieten, maar dat hebben ze nog nooit gedaan. Je hebt een abonnement met snelheid X voor prijs Y zoals je gekozen hebt.

Je kan het aanpassen altijd, staat zelfs op de portal links bovenin een linkje naar: Wijzig uw abonnement.

Je mag altijd (ook al ben je pas een week online) naar een ander abonnement overstappen. Alleen moet je een jaar abonnee zijn (of jaar na vorige abonnements aanpassing) voordat je mag overstappen naar een lager geprijsd abonnement.

Zo kan je bij Tiscali altijd zelf kiezen welk abonnement en niets moet.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik heb nu een modem gekregen die om de zoveel uur uit en aan slaat. Heb een andere splitter er tussen gedaan maar hetzelfde probleem. ik begin ze denk ik vervelend te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158170

Dag luitjes,

Ik heb een probleem wat snel opgelost moet worden en anders ga ik snel bij Tiscali weg.
Ik heb Tiscali ADSL Smart met Telefonie, modem: Zyxel2602H Serie.
Als er wordt gebeld heb ik een lag in Counter-Strike, ping rond de 300, en kan ook niet surfen.
Als ik download is er een ruis op de telefoon verbinding en of er kan niet gebeld worden..

Heeft iemand een oplossing voor mij?!?!
M.v.g

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06

Arfman

Drome!

Gollaway: standaard procedure zoals de nieuwste firmware erin flashen (ook al staat die er al in), reset naar factory defaults via resetknop achterop en gegevens opnieuw invoeren al geprobeerd ? Zo nee: doen. Zo ja: helpdesk bellen, daar zijn ze voor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chadi schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:23:
Ik heb nu een modem gekregen die om de zoveel uur uit en aan slaat. Heb een andere splitter er tussen gedaan maar hetzelfde probleem. ik begin ze denk ik vervelend te vinden :/
Volg de firmware handleiding van Tiscali eens. Mogelijk dat jou probleem hier opgelost wordt met nieuwe firmware in je modem.
Anoniem: 158170 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:29:
Ik heb een probleem wat snel opgelost moet worden en anders ga ik snel bij Tiscali weg.
Ik heb Tiscali ADSL Smart met Telefonie, modem: Zyxel2602H Serie.
Als er wordt gebeld heb ik een lag in Counter-Strike, ping rond de 300, en kan ook niet surfen.
Als ik download is er een ruis op de telefoon verbinding en of er kan niet gebeld worden.
Als je Smart hebt met 2048/320 als snelheid zou hier het probleem kunnen liggen. Je upstream is dan voldoende om te gamen, voldoende om te bellen. Maar beide tegelijk kan net te-veel zijn om om ongehinderd samen te gaan.

Gamen gebruikt ~10 a 15KByte/s upstream en ook bellen ongeveer. Beide tegelijk volt je upstream bijna helemaal wat je latency doet stijgen.

Hierdoor ga je bij het gamen een lag merken en tijdens bellen ruis of verslechtering van de geluidskwaliteit inderdaad. Kijk eens of je over kan stappen (ivm <1 jaar abonnee?) hier van abonnement? Welke keuze opties krijg je? Overstappen (als hij erbij staat) naar T4 zou je probleem mogelijk dan al oplossen namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127039

De genoemde snelheden voor T8 zijn onjuist. Dit moet zijn: 8064/768.

http://www.tiscali.nl/pro...asp?activationcode=16070a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:00:
[...]

Volg de firmware handleiding van Tiscali eens. Mogelijk dat jou probleem hier opgelost wordt met nieuwe firmware in je modem.

[...]

Als je Smart hebt met 2048/320 als snelheid zou hier het probleem kunnen liggen. Je upstream is dan voldoende om te gamen, voldoende om te bellen. Maar beide tegelijk kan net te-veel zijn om om ongehinderd samen te gaan.

Gamen gebruikt ~10 a 15KByte/s upstream en ook bellen ongeveer. Beide tegelijk volt je upstream bijna helemaal wat je latency doet stijgen.

Hierdoor ga je bij het gamen een lag merken en tijdens bellen ruis of verslechtering van de geluidskwaliteit inderdaad. Kijk eens of je over kan stappen (ivm <1 jaar abonnee?) hier van abonnement? Welke keuze opties krijg je? Overstappen (als hij erbij staat) naar T4 zou je probleem mogelijk dan al oplossen namelijk.
Ja, ik heb de consumenten bond gebeld en zeiden dat als er problemen zijn dat je je abonnement gewoon mag opzeggen. Ik ga maar denk is voor een andere provider kijken. Welke provider is Redelijk goedkoop / Goede helpdesk / Hoge snelheid / Betrouwbaar?

M.v.g Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:55:
Gollaway: standaard procedure zoals de nieuwste firmware erin flashen (ook al staat die er al in), reset naar factory defaults via resetknop achterop en gegevens opnieuw invoeren al geprobeerd ? Zo nee: doen. Zo ja: helpdesk bellen, daar zijn ze voor.
Ik kan de helpdesk wel bellen wat ik 100 keer heb gedaan, maar hun zeggen dat ik dan weer de spyware test uit moet voeren, dan weer de lijnen controleren, dan weer dit dan dat.. Zo blijft het hier doorgaan.. Ze zouden een email met een "oplossing" sturen maar hebben ze onderandere ook nog niet gedaan(2 maanden terug)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 158170 op 23-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Allereerst lees even de huisregels van GoT door, de groeten onderaan je post is niet gewenst. We mailen elkaar niet immers.

De consumenten bond heeft gelijk dat als er niet geleverd wordt wat er is afgesproken je een contract mag ontbinden. Maar dat is niet even een belletje geven natuurlijk. Dan moet je eerst aangeven schriftelijk (aangetekend voor de zekerheid) dat je niet geleverd krijgt wat is afgesproken. Je dient nog een redelijke termijn (denk aan 2 a 4 weken) te geven om problemen op te kunnen lossen aan het bedrijf.

Daarnaast als jij een abonnement neemt met een bepaalde snelheid/prijs. Kan de ISP er niets aan doen als dat voor jou gebruik niet voldoende blijkt te zijn toch? Dan wordt er gewoon geleverd wat je besteld hebt en is er geen sprake van wanprestatie.

Zelfde situatie als jij bijvoorbeeld een P2P programma start dat 2000 connecties probeert te maken naar verschillende machines op internet en dat je dan niet meer kan surfen/bellen. Niet heel erg raar natuurlijk, dat zijn grenzen van de techniek gewoon en geen wanprestatie van een geleverd product of dienst.

Je zal wel heel sterk moeten staan in je klacht/omschrijving waarom volgens jou het niet geleverd wordt zoals afgesproken en dat je er alles aan gedaan hebt zelf met assistentie van de helpdesk om het op te lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:13:
Allereerst lees even de huisregels van GoT door, de groeten onderaan je post is niet gewenst. We mailen elkaar niet immers.

De consumenten bond heeft gelijk dat als er niet geleverd wordt wat er is afgesproken je een contract mag ontbinden. Maar dat is niet even een belletje geven natuurlijk. Dan moet je eerst aangeven schriftelijk (aangetekend voor de zekerheid) dat je niet geleverd krijgt wat is afgesproken. Je dient nog een redelijke termijn (denk aan 2 a 4 weken) te geven om problemen op te kunnen lossen aan het bedrijf.

Daarnaast als jij een abonnement neemt met een bepaalde snelheid/prijs. Kan de ISP er niets aan doen als dat voor jou gebruik niet voldoende blijkt te zijn toch? Dan wordt er gewoon geleverd wat je besteld hebt en is er geen sprake van wanprestatie.

Zelfde situatie als jij bijvoorbeeld een P2P programma start dat 2000 connecties probeert te maken naar verschillende machines op internet en dat je dan niet meer kan surfen/bellen. Niet heel erg raar natuurlijk, dat zijn grenzen van de techniek gewoon en geen wanprestatie van een geleverd product of dienst.

Je zal wel heel sterk moeten staan in je klacht/omschrijving waarom volgens jou het niet geleverd wordt zoals afgesproken en dat je er alles aan gedaan hebt zelf met assistentie van de helpdesk om het op te lossen.
Weet jij dan wat ik precies aan dit probleem kan doen? Helpdesk bellen heeft geen zin, omdat ze geen oplossing geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 158170 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Weet jij dan wat ik precies aan dit probleem kan doen? Helpdesk bellen heeft geen zin, omdat ze geen oplossing geven.
Je doet een aardig beknopte uitleg een paar reacties terug. Met die informatie zijn een aantal dingen voorzicht wel als oorzaak van de genoemde problemen aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

ik zou jullie nog even laten weten of mijn lijn is opgeleverd! nou hij doet het dus! :D heb hem 1 week geleden aangeraagd, en hij doet het nou al! kon het bijna niet geloven maja. het werkt. ik haal met speedtest 479Kb/s. (maar ik weet niet of dit met een BIN. file hoger is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 17:24
RobbieDee schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

Lang leve de buren. En als je dus alles al geprobeerd hebt, heb je er dan ook al een ander modem (van de buren?) tussen gehangen. Dus direct aan de ISRA?

Want als het niet aan jouw bekabeling ligt (die heb je al uitgesloten) dan kan het alleen nog aan jouw modem liggen. Als we er vanuit gaan (zoals Tiscali in eerste instantie ook) dat het bij jou zit dan moet je een defect modem uitsluiten.

Als je zelf geen reserve/test modem kunt regelen moet je omwisselen door Tiscali claimen zodra ze berichten dat ze aan hun kant (in de centrale ) niets hebben gevonden.
Hmm, andere modem nog niet geprobeerd. Maar ik kan er nog gewoon inloggen en de wireless ervan doet het ook nog. Een modem gaat, als je er niet aan zit, toch niet zomaar kapot. (Mja, alles kan, natuurlijk :/ ) Is er trouwens iets van een vergoeding oid aan te vragen? Ik heb nu 'witte week' (week om tentamens te leren) en daar heb ik behoorlijk wat internet bij nodig. Het komt dus ook niet echt uit, zeg maar :X Zijn er nog andere Tiscali'ers (met telefonie) die zo'n probleem opeens krijgen? Zonder ook maar enige duidelijke oorzaak..

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Wat is er precies veranderd in de nieuwe firmware? ik kan geen changelog vinden voor dedeze update, alleen voor de firmware van mei of zo. In principe heb ik geen problemen met mijn modem, dus ben ik een beetje huiverig om de firmware te upgraden. Wat is er precies verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij geen probleem niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 158170 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:57:
[...]

Ja, ik heb de consumenten bond gebeld en zeiden dat als er problemen zijn dat je je abonnement gewoon mag opzeggen. Ik ga maar denk is voor een andere provider kijken. Welke provider is Redelijk goedkoop / Goede helpdesk / Hoge snelheid / Betrouwbaar?
Ik denk dat je even goed moet lezen wat bjck zegt. VoIP kost bandbreedte, gamen ook. Als je "maar" 2 mbit hebt past dat waarschijnlijk niet op hetzelfde moment door de lijn (simpel gezegd), dus krijg je ruis/hoge ping. Ik ben zelf ook kritisch naar Tiscali toe soms, maar je moet weten wanneer je in je recht staat en wanneer je simpelweg geen poot hebt om op te staan.

Overigens heb ik voor mijn problemen afgelopen weekend eindelijk de tip van bjck geprobeerd, namelijk firmware opnieuw flashen, hard reset en alles opnieuw ingevoerd. Eens kijken of mijn Telefonie nu wat minder problematisch is, moet zeggen tot nu toe zonder problemen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die 2048Kbps is voldoende voor beide, ruim zelfs. Maar upstream gaat het niet trekken als dat 320Kbps is.

Bellen kan ongeveer 100 a 150Kbps gebruiken. Gamen gebruikt ook ongeveer 100 a 200Kbps. Als beide tegelijk pieken is er een situatie dat je upstream behoorlijk (nagenoeg bijna volledig) benut wordt. Hierdoor krijg je verhoogde latency (ping tijden omhoog) wat lag kan veroorzaken tijdens gamen & telefonie kan verstoren (stotteren/haperen en/of slechtere geluidskwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:01
Byte_Me schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:02:
Wat is er precies veranderd in de nieuwe firmware? ik kan geen changelog vinden voor dedeze update, alleen voor de firmware van mei of zo. In principe heb ik geen problemen met mijn modem, dus ben ik een beetje huiverig om de firmware te upgraden. Wat is er precies verbeterd?
Als ik het goed heb zijn er oa problemen verholpen met
-limeware/torrent proggies (modem crasht bij teveel geopende poorten)
-ontvanger niet te verstaan (tis tel)
-klant niet te verstaan (tis tel)
-nummer weergave

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Update van mijn situatie.

Vanochtend maar weer eens gebeld naar Tiscali. Nu bleek dat ze daar konden zien dat onze modem/router aan het connecten was (DSL lampje knippert zo nu en dan). Er is/was dus toch een soort verbinding. Maar, geen internet. Dus, weer de raad opgekregen om de modem direct op het ISRA punt aan te sluiten, en daarna een Wizard Setup te doen. Raad opgevolgd, geen resultaat. ATM en ATM-loopback testen ook geen succes. Nogmaals gebeld. Deze keer werd me verteld dat de vorige collega geen 'ticket' had aangemaakt wat wel had moeten gebeuren. Maar ik vroeg hem nog wat, iets wat ik zelf ook frapant vond. Als ik adressen probeer te pingen (zoals tweakers.net of tiscali.nl, hostnames dus) is het ip wat 'erachter' elke keer hetzelfde. En wel: 207.69.188.186. RIPE WHOIS verteld mij: WHOIS IP lookup (klik klik).

Vaag.. Het antwoord van de helpdesk: Vanochtend, toen uw modem/router dus 'verbinding' had (wat hij zelf eerst volledig ontkende :X ) heeft hij dus dit ip-adres ergens vandaan 'getoverd' en verwijst nu elk domein daar naar toe. Rarara... 8)7

Nu is er dus wéér een onderzoek ingesteld... Iemand enig idee ? Ik word gek.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je niet gewoon een trojan te pakken http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lijkt mij ook 't geval inderdaad. Je hosts file helemaal gevuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Nope, het is geen trojan. Ik heb de symantec site en andere antivirus sites gecheckt, en geen van alle symptomen zie ik hier terug.

Na wat verder gegoogle (klik klik voor andere google results)blijkt dat dat ip-adres gewoon een (alternatief) ip-adres is van een DNS server.

Dan is het dus vrij normaal dat hij adressen lookupped naar dat ipadres, en dan vervolgens geen verbinding daar krijgt omdat er geen verbinding at all is met internet. Dat ip adres zit dan gewoon in de router/modem zelf.. zou kunnen, toch ?

Bedank voor je idee/reactie, helaas geen oplossing :'( Nog andere suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 12:26
ik heb nu het adsl special abonnement. Veranderd er nu wat voor mij, want ik kom hier niet echt wijs uit. En wordt telefonie nu nog los erbij getelt bij die 25€ voor de 4Mbit? en zou je dus nu gewoon hetzelfde betalen wanneer je het 4Mbit abonnement afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
"Special met gratis Telefonie" komt op exact zelfde neer als "T4 + Telefonie" qua kosten inderdaad. Deze was blijkbaar al scherp geprijst. De abonnmenten met lagere prijs zijn wel sneller geworden nu en de abonnementen met hogere snelheden (was alleen Live! 6Mb) zijn sneller & goedkoper dan eerst.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zit ook te denken aan Tiscali+telefonie, maar zit nog met 1 vraag: kan het ZyXEL 2602H model ook in bridgemode gezet worden? Ik wil er namelijk mijn eigen Linksys wireless router achter hangen. Aangezien die ZyXEL 2602H een multimodem is, is het wel van belang dat dit gewoon kan werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan ook prima als bridge werken alle ZyXEL modems. Echter heb je dan aan 3 van de 4 ethernet poorten niets meer natuurlijk en verlies je die VoIP mogelijkheid. Zonder IP doet VoIP in het apparaat vrij weinig ;)

Verder wel de ADSL2+ mogelijkheid voor de toekomst die werkt natuurlijk als bridge.

Of je Linksys router mode uitzetten en die als AccessPoint gebruiken als dat kan?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hmmm, ik heb straks wel telefonie natuurlijk, dus VoIP ondersteuning is dan wel noodzakelijk. Liefst wou ik alle forwarders e.d. regelen in de Linksys, maar als dat niet kan moet het maar in de Zyxel en dan de Linksys als "domme" AP gebruiken. Alleen weet ik niet wat het verschil in functionaliteit tussen de Zyxel en een WRT54G is. Wellicht kan iemand hier iets zinnigs over roepen?

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 24-10-2005 19:25 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 15:50
Je kunt alle poorten in de ZyXel gewoon forwarden naar een andere router hoor, zo draai ik het nu ook. Je krijgt dan wel twee routers achter elkaar, maar daar merk niet niets van.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Zyxel is uitgebreider dan de wrt54g, met name wat firewall en vpn betreft. De wrt54g heeft een beter bereik dan de 2602hw maar de 2602h heeft natuurlijk geen wireless. Achteraf gezien had ik liever de 2602h genomen met diezelfde wrt54g als "wireless accesspoint" erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Gianni Rombios schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:47:
De Zyxel is uitgebreider dan de wrt54g, met name wat firewall en vpn betreft. De wrt54g heeft een beter bereik dan de 2602hw maar de 2602h heeft natuurlijk geen wireless. Achteraf gezien had ik liever de 2602h genomen met diezelfde wrt54g als "wireless accesspoint" erachter.
Ah, dus wat jij zegt is: alles regelen in de Zyxel, en de Linksys lekker "dom" laten. Check :)
Maar waarom wil je dan eigenlijk de linksys houden als de 2602HW ook wireless biedt :?

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 24-10-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:43
Hmmm toch weer issues met Tiscali.
Ik heb T2, zyxel 630 (geloof ik) maar haal volgens speedtest het volgende:

Download 47.7 KByte/sec (=382 kbps)

Upload 6.1 KByte/sec (=49 kbps)

Connection 837.0 Conn/min
Ping test Nederland 16.0 ms

Meetsal is mn upload overigens zo rond de 270kbps wat best zou kunnen kloppen, maar die download..... |:(

1 keer mn modem gereset, toen ging het weer goed, maar het is nu weer huilen.

Morgen maar ff een lange kabel meenemen en kijken of het aan de wireless netwerkkaart die bij het asus MB zat zit. Hoewel hij wel connectie goed en 11mb aangeeft.

Helpdesk denkt ook alleen maar dat het spyware of een virus is...Dat is inmiddels wel uitgesloten :(

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat denkt een helpdesk altijd, niet om je te pesten overigens. 19 van de 20 cases die ze hebben is dat wel het probleem (helaas).

Optimale situatie is modem direct op je hoofdaansluiting, zonder splitter, zonder iets. Korte kabel tussen modem en hoofdaansluiting. Modem direct aan een PC hangen met netwerk kabel en testen. Werkt dat niet optimaal zou het nog in je PC of netwerkkabel (of netwerk kaart) kunnen zitten.

Eigenlijk wil je dat testen met twee verschillende PC's en twee verschillende netwerk kabels. Dan heb je alles uitgesloten en moet het bij je verbinding of modem zitten.

Log eens in op je modem http://192.168.1.254/ en kijk eenw wat je ADSL lijn snelheid aangeeft? Onder " System Status " en dan onderaan knop "Show Statistics".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Microkid schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:02:
[...]

Ah, dus wat jij zegt is: alles regelen in de Zyxel, en de Linksys lekker "dom" laten. Check :)
Maar waarom wil je dan eigenlijk de linksys houden als de 2602HW ook wireless biedt :?
Omdat de WRT54G allerlei interessante opties biedt, zoals HyperWRT/Alchemy firmware (gratis vermogensboost, meer firewall/VPN mogelijkheden, en nog veel meer). Ik heb bij een flink aantal mensen zo'n WRT54G neergezet, sterker nog, als mensen een wireless netwerk willen help ik ze alleen als ze een WRT54G met bijbehorende Linksys PCI/PCMCIA netwerkkaart hebben. De enige combinatie die letterlijk altijd werkt, inclusief sterke beveiliging (WPA-PSK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

http://www.tiscali.nl/hel...pageno=&question=sip#faq6

Misschien handig om dit ook in de startpost op te nemen? voor de mensen die hun modem met de nieuwe firmware hebben geflashed of een ander voip modem gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door TweakBoy op 24-10-2005 23:59 . Reden: url vergeten 8)7 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:08

Backspace-NL

New and Improved!

Schiet weer lekker op.. Ik vol goede moed Tiscali T4 aangevraagd, zat alweer in stap 2, ben ik terug gezet naar stap 1.. Ik vermoed dus dat dit komt omdat mijn ouders reeds een Tiscali abonnement op hetzelfde adres hebben. Desalniettemin zitten er daadwerkelijk TWEE (werkende!) ISRA punten in huis, dus er komen twee dikke blauwe kabels binnen en er zitten twee stekkerdozen in de kelder. Ik wil gewoonweg een eigen abonnement op de niet gebruikte ISRA. Blijkbaar is dit nogal moeilijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Sixkiller schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:53:
Desalniettemin zitten er daadwerkelijk TWEE (werkende!) ISRA punten in huis, dus er komen twee dikke blauwe kabels binnen en er zitten twee stekkerdozen in de kelder. Ik wil gewoonweg een eigen abonnement op de niet gebruikte ISRA. Blijkbaar is dit nogal moeilijk :-(
Ja want zolang je niet weet welk telefoonnummer er op die tweede zit (zal wel niks op zitten) kan Tiscali en KPN niks met die aanvraag. Is helemaal op telefoonnummers ingesteld. Zelfs als jij via de Primafoonwinkel in Canvas laat kijken (of een ander KPN systeem waarin ze een administratie van lijnen, kabels, aderparen en ISRA punten vastleggen) dan nog heb je een nummer nodig om ADSL aan te vragen. In dit geval kun je een tweede telefoonaansluiting op het adres aanvragen (let op de eenmalig kosten!!!) en zodra je het nummer weet er ADSL op aanvragen. Ik geloof dat je een jaar Budget klant bij KPN moet zijn voordat je kan opzeggen. Dus meeliften met je ouders lijkt me een $geweldig$ alternatief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

[b]bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:53:
[...]

Telefonie
Telefonie BasisTelefonie Totaal
Gratis bellen*jaja
Telefoonnummer(s)12
Nummer portering mogelijk?-1
Kosten per maand€ 4,95€ 14,90**
Eenmalige voor nummer portering€ 0,00€ 29,95

* Alleen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en 0800-nummers. Kosten voor mobiele nummers en servicenummers worden wel in rekening gebracht tegen een lager tarief dan wat KPN hanteert. (tot 5% goedkoper)
** Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt na nummer portering. Deze is in deze prijs meegenomen.
Wat bedoel je met "is in de prijs meegenomen"? Betaal je naast die 14,90 nog 9,95 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Nee, je betaalt alleen 14.90. (dat is dus gewoon 4.95 + 9.95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bestel je DSL zonder dat je een KPN telefoonie abonnement hebt (dus optie 'geen' bij aanvragen) betaal je ook 9.95 extra. Bestel je dan Telefonie Basis of Totaal heb je ook 9.95 + 4.95 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Sixkiller schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:53:
Schiet weer lekker op.. Ik vol goede moed Tiscali T4 aangevraagd, zat alweer in stap 2, ben ik terug gezet naar stap 1.. Ik vermoed dus dat dit komt omdat mijn ouders reeds een Tiscali abonnement op hetzelfde adres hebben. Desalniettemin zitten er daadwerkelijk TWEE (werkende!) ISRA punten in huis, dus er komen twee dikke blauwe kabels binnen en er zitten twee stekkerdozen in de kelder. Ik wil gewoonweg een eigen abonnement op de niet gebruikte ISRA. Blijkbaar is dit nogal moeilijk :-(
Da's balen en lijkt me een langdurig verhaal worden aangezien ze idd via tel nummers werken. Is het zo'n ramp om met je ouders mee te liften of andersom? Met de huidige verbindingen, moet dat geen probleem zijn en bespaar je ook nog geld (of zijn je ouders torrent-freaks ;) ).

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:02:
Bestel je DSL zonder dat je een KPN telefoonie abonnement hebt (dus optie 'geen' bij aanvragen) betaal je ook 9.95 extra. Bestel je dan Telefonie Basis of Totaal heb je ook 9.95 + 4.95 bijvoorbeeld.
Duidelijk. Althans nu een stuk duidelijker. Op de Tiscali site staat het niet zo duidelijk maar je uitleg klinkt heel logisch. In feite is de prijstelling van T4 dan inderdaad gelijk aan de "special met telefonie" zoals je al eerder opmerkte.

Echter, zoals ik al opmerkte in mijn reply op SixKillers dubbele ISRA probleem is alles in de ADSL bestellerij (voor consumenten) gericht op line-sharing. En wordt je geacht een telefoonnummer "van de lijn" op te geven waarop KPN het ADSL signaal van de gekozen provider moet zetten. Op het moment dat je "geen abonnement" zou opgeven weet je dan ook geen telefoonnummer van de lijn. Ik vraag me af hoe Tiscali (en vervolgens KPN) met zo'n aanvraag kan omgaan.

Of is men voor consumenten inmiddels ook in staat "non-Shared" oftwel dedicated ADSL te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo,

ik heb nu dus tiscalli special+telefonie. dus ik dacht gister "FF" telfonie te activeren. telefonie zit al bij mij adsl abbo in, dus zou gratis zijn. en moet je alleen activeren. Alleen moet je aan het eind van het formulier akkoord gaan met automatisch accep-giro!? dit zit toch bij mijn adsl GRATIS in?? Dus ik heb een mailtje naar tiscali gestuurd, en dit kreeg ik terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 20-10-2005 met ticketnummer 297020. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Tiscali zal uw Tiscali ADSL Special-abonnement omzetten naar Tiscali ADSL T4. Omdat u uw verzoek indiende voor de administratieve oplevering van uw abonnement, is dit mogelijk.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Reinder Eekhof

betekend het nu dus dat ik moet betalen voor mijn telefonie :( . ik ben namelijk al akkoord gegeaan met die automatische accep giro, maar heb nog 6 dagen bedenk-tijd! ik baal hier dus best wel van , want dan had ik dus wat mijn vraag een tijdje geleden was net zo goed T4 kunnen aanvragen. want dat is p/mand goedkoper+modem gratis!

Alvast bedankt!!

(EDIT: sorry voor dit lange mailtje! :o )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 26-10-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:43
Anoniem: 140651 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:00:
hallo,

ik heb nu dus tiscalli special+telefonie. dus ik dacht gister "FF" telfonie te activeren. telefonie zit al bij mij adsl abbo in, dus zou gratis zijn. en moet je alleen activeren. Alleen moet je aan het eind van het formulier akkoord gaan met automatisch accep-giro!? dit zit toch bij mijn adsl GRATIS in?? Dus ik heb een mailtje naar tiscali gestuurd, en dit kreeg ik terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 20-10-2005 met ticketnummer 297020. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Tiscali zal uw Tiscali ADSL Special-abonnement omzetten naar Tiscali ADSL T4. Omdat u uw verzoek indiende voor de administratieve oplevering van uw abonnement, is dit mogelijk.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Reinder Eekhof

betekend het nu dus dat ik moet betalen voor mijn telefonie :( . ik ben namelijk al akkoord gegeaan met die automatische accep giro, maar heb nog 6 dagen bedenk-tijd! ik baal hier dus best wel van , want dan had ik dus wat mijn vraag een tijdje geleden was net zo goed T4 kunnen aanvragen. want dat is p/mand goedkoper+modem gratis!

Alvast bedankt!!

(EDIT: sorry voor dit lange mailtje! :o )
Dat zal voor de gesprekskosten naar mobiel etc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 140651 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:00:
[...]
knip
want dan had ik dus wat mijn vraag een tijdje geleden was net zo goed T4 kunnen aanvragen. want dat is p/mand goedkoper+modem gratis!
Als ik het goed begrijp heeft die aardige meneer van Tiscali je omgezet naar T4. En dan kun je als ik het goed begrijp ook de volle 99 Euro van je modem terug claimen. Ik ga ze nu bellen om te vragen of dat klopt en of ik die modem truuk inderdaad kan doen. Mijn oplevering is gepland voor maandag 31 oktober dus lijkt het me dat ze me ook naar T4 moeten kunnen omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:36:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft die aardige meneer van Tiscali je omgezet naar T4. En dan kun je als ik het goed begrijp ook de volle 99 Euro van je modem terug claimen. Ik ga ze nu bellen om te vragen of dat klopt en of ik die modem truuk inderdaad kan doen. Mijn oplevering is gepland voor maandag 31 oktober dus lijkt het me dat ze me ook naar T4 moeten kunnen omzetten.
Ze kunnen me eventueel wel omzetten maar netto maakt het niets uit. De gewijzigde modem kosten zijn niet op basis van T4 terug te claimen. Jammer maar helaas.

Ik heb de prijsstelling voor T4 nog even met haar doorgesproken. Inderdaad maakt het netto niets uit ten opzichte van de "Special met Telefonie" aanbieding. Als je ADSL met telefonie neemt is (zowel Basis als Totaal) ben je met T4 net zo duur uit. Alleen T4 zonder Telefonie is 5 Euro goedkoper dan de 29,95 van de Special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Il Ljama schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:21:
[...]

Da's balen en lijkt me een langdurig verhaal worden aangezien ze idd via tel nummers werken. Is het zo'n ramp om met je ouders mee te liften of andersom? Met de huidige verbindingen, moet dat geen probleem zijn en bespaar je ook nog geld (of zijn je ouders torrent-freaks ;) ).
Nou, het verhaal is dat Tiscali sinds enige tijd ook de optie aanbied om ADSL aan te vragen 'zonder KPN abonnement'. Die optie heb ik dus gekozen, dan hoef ik ook geen telefoonnummer in te vullen. Maar, het einde is in zicht. Ik heb vandaag toch maar eens gebeld. Wat blijkt, ze hebben wel de twee ISRA punten gevonden, MAAR op het tweede ISRA punt hangt volgens de KPN toch nog een abo met telefoonnummer (en dit was in Juli al opgezegd, handig!). Tiscali gaat nu gewoon de ADSL verbinding laten leggen op dat telefoonnummer, ga ik achteraf telefonie aanvragen en laat ik Tiscali wel het huidige abonnement opzeggen bij de KPN. Komt het waarschijnlijk toch nog goed...

Ohja, en ik wil niet met m'n ouders meeliften, die heb ik ooit het meest brakke modem gegeven wat ik kon vinden, en dat werkt voor geen meter, verder hebben ze het goedkoopste abonnement, schiet dus niet op. Alleen een fatsoenlijk nieuw ADSL modem kost me al genoeg, en ik wil m'n ouders geen duurder abonnement aansmeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar jullie denken wel dus dat ik die 30 euro terug kan claimen?? en als ik het goed begrijp zit bij special dus wel de kosten in maar moet je alleen betalen voor bellen naar mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 15:03

Nss

The Dude Abides

Die 30euro kan je waarschijnlijk niet terug krijgen, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Het verschil met Special en T4 is zoals gezegd, dat bij Special het Telefonie Basis abonnement er al standaard in zit (of je nu gebruikt of niet) en bij T4 is dit niet het geval. Als je Telefonie niet gebruikt ben je met T4 dus voordeliger uit, anders is er in feite geen verschil tussen beide.
Met telefonie via tiscali bel je gratis naar vaste nummer, maar betaal je wel natuurlijk voor overige nummers (mobiel,internationaal,090x), vandaar dat je tiscali bij aanmelding toestemming moet geven om die kosten te verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@bmwmaster

Opzich had je ook gewoon Special kunnen houden. Maar T4 maakt ook niets uit eigenlijk financieel gezien op de totaal prijs.

Dat je accoord gaat met auto-incasso voor Telefonie aanvraag is natuurlijk voor de extra (niet gratis) gemaakte gesprekken. En niet voor een abonnements kostenpost.

Bij aanvragen van Telefonie ga je ook twee verschillende wegen in op de website van Tiscali. Als je Special of Live! 'met gatis telefonie' hebt kan je dat nogsteeds gewoon gratis activeren zoals afgesproken toen je het afsloot.

Maar Special naar T4 alsnog omzetten zou je wellicht ook recht geven op de €99 korting op modem ipv €69. Ze hebben immers je aanvraag veranderd :+

@Sixkiller

Elke ISRA wat vrij is kan je een DSL lijn aanleggen op elk beschikbaar aderpaar in je ISRA. Sommige ISRA's hebben 1 aderpaar, sommige 2. Er zijn er ook (bedrijven aan huis of kantoor panden) met ISRA's tot 100 of 200 aderparen. Kan je zelfde aantal aan DSL-lijnen in aanleggen ;)

Kan mij wel voorstellen dat door jou aanvraag bij Tiscali ook een belletje gaat rinkellen. En dat ze die extra aanvraag niet zomaar aanleggen omdat het vermoeden is dat je misschien alleen wilde upgraden en niet nog een DSL-lijn wilde hebben. Zijn vast veel mensen die perongeluk nog een lijn aanvragen en dan twee abonnementen hebben (per ongeluk) omdat ze allen maar een verandering van abonnement wilde...

Telefoonnummer (kpn-telefonie dienst) houdt dat aderpaar bezet. Linesharing is dan wel mogelijk inderdaad en TelefonieTotaal aanvraag met nummerportering heft dat nummer van KPN zo op inderdaad. Nummerportering kost eenmalig €29.95 en als je geen waarde hecht aan het nummer kan je het ook opzeggen (nadat je DSL is opgeleverd) bij KPN en dat is gratis ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:44:
@bmwmaster

Opzich had je ook gewoon Special kunnen houden. Maar T4 maakt ook niets uit eigenlijk financieel gezien op de totaal prijs.

Dat je accoord gaat met auto-incasso voor Telefonie aanvraag is natuurlijk voor de extra (niet gratis) gemaakte gesprekken. En niet voor een abonnements kostenpost.

Bij aanvragen van Telefonie ga je ook twee verschillende wegen in op de website van Tiscali. Als je Special of Live! 'met gatis telefonie' hebt kan je dat nogsteeds gewoon gratis activeren zoals afgesproken toen je het afsloot.

Maar Special naar T4 alsnog omzetten zou je wellicht ook recht geven op de €99 korting op modem ipv €69. Ze hebben immers je aanvraag veranderd :+
Er zijn geen Aanvullende Diensten waarvoor u zich kunt aanmelden !
Klik hier om opnieuw te proberen.
die melding kreeg ik toen ik telefonie wilde aanvragen via de site! hebben ze dus nu echt mijn abbo. omgezet naar t4!!?? :( als dit waar is zijn ze echt nog niet klaar met me! als ik wel ben omgezet wil ik wel aale voorwaarden van t4! en niet t4 met kosten van special! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Daar zou ik ook zeker achteraan gaan. Scheelt je 30 euro immers ;)

Dat je niet aan kon melden voor Telefonie is logisch, dat kan pas als alles is opgeleverd qua DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Sixkiller schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:54:
[...]
Nou, het verhaal is dat Tiscali sinds enige tijd ook de optie aanbied om ADSL aan te vragen 'zonder KPN abonnement'. Die optie heb ik dus gekozen, dan hoef ik ook geen telefoonnummer in te vullen.
Ah ha. Heb ik weer wat geleerd. Dus het kan wel.
MAAR op het tweede ISRA punt hangt volgens de KPN toch nog een abo met telefoonnummer (en dit was in Juli al opgezegd, handig!).
Kijk dat bedoel ik (zie posts in Demon Topic) dat KPN in zijn systemen nogal wat vertraging heeft tussen de werkelijke technische situatie en de administratieve situatie. :Z

Klopt het dat dat nummer het niet meer doet en dat er ook niemand meer een rekening voor krijgt? Of hebben ze voor het gemak de opzegging helemaal niet uitgevoerd. Een bekende truuk om aan inkomsten te komen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:10:
Dat je niet aan kon melden voor Telefonie is logisch, dat kan pas als alles is opgeleverd qua DSL.
Ik heb mijn Tiscali Telefonie (Basis) aangevraagd op 16 oktober. Op 17 oktober kreeg ik schrijftelijke bevestiging (inclusief het door mij gekozen nummer). Daarin schrijven ze dat ik binnen 14 dagen de codes krijg om telefonie te activeren.

Op 31 oktober zullen ze mijn ADSL activeren. Op diezelfde dag zou ik dus die codes moeten hebben en kan ik dus dezelfde dag nog bellen met dat nieuwe nummer. Als Basis is geactiveerd ga ik meteen Totaal aanvragen. ZSM weg bij KPN is hier het motto. Hoe verder weg hoe beter.

i Keep My Fingers Crossed :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieDee op 27-10-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114185

RobbieDee schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:17:
[...]

Ik heb mijn Tiscali Telefonie (Basis) aangevraagd op 16 oktober. Op 17 oktober kreeg ik schrijftelijke bevestiging (inclusief het door mij gekozen nummer). Daarin schrijven ze dat ik binnen 14 dagen de codes krijg om telefonie te activeren.
Zie ergens onderin de startpost van dit topic de URL: je hoeft niet op de activatiecodes te wachten maar kunt de telefonie gewoon zelf activeren; dit heb ik maandag zelf ook gedaan. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 114185 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:22:
[...]
Zie ergens onderin de startpost van dit topic de URL: je hoeft niet op de activatiecodes te wachten maar kunt de telefonie gewoon zelf activeren; dit heb ik maandag zelf ook gedaan. Werkt als een trein.
Heb ik ook gelezen. Als ik maandag nog geen codes heb dan zal ik dat zeker doen. Nogmaals: hoe eerder weg bij KPN hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Even een vraagje. Ik wil overstappen van kabel naar ADSL. Had @Home met KPN BelBasis al die tijd en wil eigenlijk iets goedkopers. Dus zat te denken aan Tiscali T4 + Telefonie.
Situatie is nu: KPN komt binnen in kelder en gaat dan naar een telefoonaansluiting in de kamer waar een Siemens dect toestel staat.
Internet komt nu binnen via TV aansluiting in de kamer(de andere kant van de kamer waar de telefoonaansluiting zit), daar staat Com21 modem en gaat er een UTP kabel naar boven naar mijn draadloos Linksys WRT54GS router. Op die router zitten 2 bedraade PC's en 1 draadloze laptop.
Kan ik het Tiscali modem straks bij mijn telefoonaansluiting plaatsen en daar een UTP naar mijn Linksys router boven trekken?
En is het eigenlijk wel mogelijk om die Linksys goed te gebruiken samen met het multi-pc modem van Tiscali? Of heb ik dan niks meer aan alle functies die erin zitten? (ik las iets over bridge en ap mode zetten van de router?)

of zouden we omdat we wel weinig bellen beter een KPN BelBudget abonnement nemen met een goedkoop willekeurig ADSL abonnement?

[ Voor 6% gewijzigd door Murtceps op 27-10-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:10:
Daar zou ik ook zeker achteraan gaan. Scheelt je 30 euro immers ;)

hoe bedoel je dat?? alles doet het nu al, ik ben nu namelijk via tiscali aan het i-netten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij mijn weten kan je Telefonie pas aanvragen als je DSL gedeelte is opgeleverd zegmaar.

@Murtceps

Je zou je Linksys WRT54G als route kunnen blijven gebruiken. Heb je router achter router natuurlijk. Je kan ook ZyXEL modem in 'bridge' zetten, wordt het net zo'n simpel modem als je COM21 zegmaar voor de kabel. Alleen kan je dan geen gebruik meer maken van de Telefonie poorten op je modem....

Anders je Linksys als AP instellen zonder router functies en dat door de ZyXEL laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:18:
Bij mijn weten kan je Telefonie pas aanvragen als je DSL gedeelte is opgeleverd zegmaar.
dat snap ik dus niet! hij doet het toch nu het internet? dus dsl doet het!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Zo, nu definitief de aanvraag laten annuleren. Alhoewel er nog iets van een soort van KPN abonnement aan de aansluiting hangt, kan Tiscali toch geen ADSL leveren. Vast i.v.m. het "iets van een soort van KPN abonnement". Niemand kan mij zeggen wat er nu nog aan dat ISRA punt hangt, de KPN zegt doodleuk dat ik het moet 'opzeggen', dat was dus al in Juli gebeurd. Tsja, ik ga nu eerst de KPN heel hard schoppen, totdat de lijn echt helemaal gesloopt is. Dan vraag ik Tiscali opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Sixkiller schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:40:
Zo, nu definitief de aanvraag laten annuleren. Alhoewel er nog iets van een soort van KPN abonnement aan de aansluiting hangt, kan Tiscali toch geen ADSL leveren. Vast i.v.m. het "iets van een soort van KPN abonnement". Niemand kan mij zeggen wat er nu nog aan dat ISRA punt hangt, de KPN zegt doodleuk dat ik het moet 'opzeggen', dat was dus al in Juli gebeurd. Tsja, ik ga nu eerst de KPN heel hard schoppen, totdat de lijn echt helemaal gesloopt is. Dan vraag ik Tiscali opnieuw aan.
Blijft mijn vraag "is het abonnement gestopt". oftewel betaal jij (of je ouders, je oom, ex-huisgenoot) er nog voor? Hebben ze ooit schriftelijk bevestigd dat ze de opheffing in behandeling zullen nemen? Zo niet, dan kunnen ze blijven volhouden dat het nooit is opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of die lijn/abonnement was nog geen jaar oud en opzegging staat gepland voor de toekomst. Zou ook verklaren warom Tiscali geen linesharing kan leveren op die telefoonlijn.

Gewoon laten slopen/opheffen door KPN en als de kiestoon pleite is opnieuw aanvragen. Dan heb je weer een vrij aderpaar immers ;)

Of wat je nog zou kunnen proberen is een aanvraag indienen op dat nummer. Gewoon aangeven dat je telefonie hebt analoog (neem aan analoog).

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 27-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieDee schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:26:
[...]Heb ik ook gelezen. Als ik maandag nog geen codes heb dan zal ik dat zeker doen. Nogmaals: hoe eerder weg bij KPN hoe beter.
Als je telefonie aanvraagt krijg je eerst na een week de schriftelijke bevestiging waarin o.a. het nummer staat wat je gekozen hebt. In die brief staat ook dat het nog 2 weken (!) duurt voordat je de codes krijgt. Geen flauw idee waarom dat zo lang moet duren (3 weken bij elkaar) maar ja...

Tot nu toe werkt alles prima (heb ook een AX521 om ook de KPN lijn beschikbaar te maken op de huidige telefoons), alleen zit er een beetje ruis op de lijn die ik bij KPN niet had. Nou staat me bij dat er in deze thread deel 1 of 2 wel iets stond over optimale instellingen voor de Zyxel 2602 dus ik ga ff zoeken Foutje, dat was het Tiscali forum.

[edit]: P.S. via 0900-0244 en dan optie 1, 1, 4 kun je je KPN belbasis/belplus abbo laten omzetten naar Belbudget. Doorlooptijd is maar 3 werkdagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 114185 op 27-10-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En dat 'truukje' om je wachtwoord aan te passe voordat je de brief hebt ontvangen werkt alleen voor extra/nieuwe nummer(s). Overzetten van nummers bij andere aanbieders vandaan duurt altijd 30 dagen en heeft geen zin om eerder te proberen omdat nummer nog niet over is.

30 dagen ivm de opzegtermijn bijna overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb, ondanks de nieuwste firmware, nogal last van echo. De andere kant van de lijn hoort deze echo, en dat vindt men best irritant. Er staan al een tweetal aanbevolen instellingen op -1 (in de modem config), die staat standaard al op -1. Ook heb ik geen dataverkeer als dit gebeurt. De voice heeft dus alle ruimte.
Ik vraag me af wat ik hier nog meer aan kan doen. Bekabeling heb ik al gecheckt, nieuwe firmware er nog een keer op, reset, etc etc.
Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
- Listening Volume op -1 zetten
- Speaking Volume ook op -1 zetten
Die twee had je dus al?

http://www.testyourvoip.com/ check je score eens, ik kom op 4,5 uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-10-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje over een nieuwe Tiscali aansluiting (in mijn geval Special met telefonie): op welke termijn na het opleveren van de aansluiting worden de kosten voor modem, aansluitkosten enz. afgeschreven?
En krijg je vanzelf een bewijs van migratie (heb ik nodig voor het opzeggen van de vorige ISP) of moet je daarom vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 114185 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:47:
Even een vraagje over een nieuwe Tiscali aansluiting (in mijn geval Special met telefonie): op welke termijn na het opleveren van de aansluiting worden de kosten voor modem, aansluitkosten enz. afgeschreven?
En krijg je vanzelf een bewijs van migratie (heb ik nodig voor het opzeggen van de vorige ISP) of moet je daarom vragen?
Je krijgt een brief bij je modem waarin staat in welke week (welke dag) je verbinding wordt gemigreerd. Tiscail stuurt modem pas naar je toe als overstap bevestigd en dus okee (ingepland) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:49:
[...]Je krijgt een brief bij je modem waarin staat in welke week (welke dag) je verbinding wordt gemigreerd. Tiscail stuurt modem pas naar je toe als overstap bevestigd en dus okee (ingepland) is.
Dat was bekend maar is geen antwoord op m'n vragen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:43
Dat is na ongeveer 1,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 114185 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:25:
[...]P.S. via 0900-0244 en dan optie 1, 1, 4 kun je je KPN belbasis/belplus abbo laten omzetten naar Belbudget. Doorlooptijd is maar 3 werkdagen.
Het is niet mogelijk naar Budget te gaan als je ISDN hebt...

KPN: binnenkort altijd ver weg (8>

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieDee op 28-10-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BelBudget bestaat niet bij ISDN.

Je kan wel ISDN2 naar ISDN1 laten omzetten, lever je extra nummers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:29:
- Listening Volume op -1 zetten
- Speaking Volume ook op -1 zetten
Die twee had je dus al?

http://www.testyourvoip.com/ check je score eens, ik kom op 4,5 uit.
Mijn score is 3.1. Hoe kan ik hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Leuke site, maar zegt helemaal niets. Als je gaat bellen kom je helemaal niet uit op die locaties via VoIP immers. Je gesprek wordt in nederland weer omgezet naar een vast telefonie netwerk.

Het zegt dus helemaal niets die site.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 28-10-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Heb sinds kort de overstap gemaakt van Multikabel naar Tiscali ADSL.

Sinds de overstap doet Gmail in Outlook Express het niet meer. Hebben meer mensen daar last van?
Als ik terugplug in het Multikabel modem doet hij het weer.

Ik krijg een Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kabel internet is gewoon een bridge modem. Tiscali levert je een modem/router waar het telefonie modem ook nog een geavanceerde firewall heeft. Mogelijk dat als je die uitschakelt in je modem het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Excuses voor de te korte omschrijving. Ik had vanochtend haast en dacht, "als het een bekend iets is, is er vast iemand die zegt: oh, dat zit zus en zo".

De configuratie is:
1. Multikabel Power abbo; kabelmodem via Draytek Vigor 2200e, firewall aan, NAT ingesteld voor bepaalde programma's (niet voor de SSL port 465 en 995 van Gmail)
2. Tiscali ADSL Special, Zyxel 2602HW, firewall aan, NAT ingesteld op SUA en op de eerste regel het IP van mijn standaard PC ingevoerd.

Check ik mijn Gmail via POP3 in Outlook Express dan krijg ik de volgende foutmelding:
The connection to the server has failed. Account: 'Gmail', Server: 'pop.gmail.com', Protocol: POP3, Port: 995, Secure(SSL): Yes, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Outlook Express is ingesteld volgens de volgende handleiding (de handmatige manier):
http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276

Onder Multikabel werkt het allemaal prima, onder Tiscali komt de foutmelding bij controleren van mail. Als ik mijn ethernetkabel van de Zyxel in de Draytek doet werkt het meteen weer.

Geprobeerd:
- Googlen op de foutmelding. Geeft weinig houvast. Heb 1 keer gelezen dat het misschien aan de ISP kan liggen, maar dat was SMTP, dus bij het verzenden. En het is inderdaad soms zo dat verzenden via een andere mailserver dan die van de ISP niet wordt toegestaan.
- Firewall uit --> geen resultaat. Zelfde probleem nog steeds en ik denk dat de firewall echt uit stond, want Kaspersky begon om de +-3 sec. met vensters te strooien dat ik Attacked werd.

Mijn vragen:
1. Zijn hier mensen die ook last van dit probleem hebben?
2. Zijn hier mensen die Gmail via POP3 [Outlook Express, Outlook, Thunderbird] aan de praat hebben met Tiscali? Indien NEE: Zijn hier mensen met een Gmail account die willen testen of het bij hun wel werkt?
3. Zijn hier mensen die een andere SMTP server gebruiken dan Tiscali?
4. Zijn er andere oplossingen die ik kan proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Da_Vinci op 29-10-2005 14:35 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Da_Vinci schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:50:
Mijn vragen:
2. Zijn hier mensen die Gmail via POP3 [Outlook Express, Outlook, Thunderbird] aan de praat hebben met Tiscali? Indien NEE: Zijn hier mensen met een Gmail account die willen testen of het bij hun wel werkt?
Je probleem lijkt me typisch voer voor de Helpdesk van Tiscali.

Ik zit nog niet op Tiscali. Volgende week wel. Ik heb een aantal mail accounts bij GMX die ik ook met POP en SMTP moet benaderen (ik gebruik geen OudLoek maar Pegasus). Ik zal wel merken of dat het doet. Ik gebruik daar geen SSL en die maffe poortnummers. Ben bang dat daar het probleem in zit. Vraag dat aan Tsicali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158390

Da_Vinci schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:50:
Mijn vragen:
Ik heb even je probleem gereproduceerd. Zelf draai ik zowel MS Outlook als MS OE, beiden geven de bekende poort-blocked error 0x800CCC0E over een Tis-lijn. Dit betekent dat Tiscali hoogstwaarschijnlijk poort 995 blokkeert. Ik heb het geprobeerd met zowel de Tis-smtp als de smtp van Gmail (hoewel dit voor een poortblokkering op 995 natuurlijk niet uit zo mogen maken), ook met en zonder Norton IS en Norton AV, los van elkaar. Het probleem blijft. Frappant. Zover ik (tot nu) wist blokkeert Tiscali namelijk geen poorten.

Als je even Googled (wat een humor-url trouwens) op de foutcode, dan wordt al snel duidelijk dat je emailprogje niet kan communiceren over deze poort heen naar de pop-server. Dan is het gewoon het bekende rijtje (firewall/virusscanner/andere meuk) aflopen, als die er niet meer zijn, moet er toch echt een Tiscali-blokkering lopen op 995 over ssl.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 158390 op 29-10-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42912

Da_Vinci schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:48:
Heb sinds kort de overstap gemaakt van Multikabel naar Tiscali ADSL.

Sinds de overstap doet Gmail in Outlook Express het niet meer. Hebben meer mensen daar last van?
Als ik terugplug in het Multikabel modem doet hij het weer.

Ik krijg een Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Ik kon sinds gisteren met Outlook 2003 ook geen verbinding meer krijgen met gmail.
De oplossing hier was (vreemdgenoeg) om niet meer te verwijzen naar pop.gmail.com en smtp.gmail.com maar naar pop.googlemail.com en smtp.googlemail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42912 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

Ik kon sinds gisteren met Outlook 2003 ook geen verbinding meer krijgen met gmail.
De oplossing hier was (vreemdgenoeg) om niet meer te verwijzen naar pop.gmail.com en smtp.gmail.com maar naar pop.googlemail.com en smtp.googlemail.com
Klopt. Hij doet het hier nu ook. Als Tiscali echt de popserver van Gmail op 995 blokkeerde, dan zal dat met die van Googlemail ook wel weer snel gebeuren... Vind het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Daar zou ik echt geen zinnige verklaring voor kunnen bedenken waarom ze dat zouden doen. Klinkt in mijn ogen dan ook gewoon raar en zeer onwaarschijnlijk.

Lijkt eerder op iets bij Google. Beide pop.googlemail.com & pop.gmail.com wijzen ook naar verschillende machines immers.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 29-10-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:23:
Daar zou ik echt geen zinnige verklaring voor kunnen bedenken waarom ze dat zouden doen. Klinkt in mijn ogen dan ook gewoon raar en zeer onwaarschijnlijk.
Heh. Gelukkig. Eindeljik een echt probleem op dit forum. En advies dat er toe doet. Zou het echt aan die servers van Gmail liggen?

Mijn advies en ik herhaal: neem hierover kontakt op met Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Inderdaad met .googlemail ipv .gmail werkt het weer! Wel een apart verhaal... Toch handig zo'n forum en dedicated topic ;)

Heb het probleem trouwens gisteren direct bij de Tiscali helpdesk neergelegd, maar nog geen antwoord gekregen. Zal het nog nader aan ze specificeren als ze met een antwoord komen, zonder uiteraard te melden dat het op een andere manier al werkt.

Wordt vervolgd.

[ Voor 54% gewijzigd door Da_Vinci op 30-10-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb momenteel een 4096/640 abo met telefonie. Ik neem aan dat dit een T4 abo wordt...dat zou betekenen dat ik 10 euro minder ga dokken, toch?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:21:
Ik heb momenteel een 4096/640 abo met telefonie. Ik neem aan dat dit een T4 abo wordt...dat zou betekenen dat ik 10 euro minder ga dokken, toch?
Je betaalt 24,95 zonder telefonie, 29,95 met telefonie basis, of 39,85 met telefonie totaal. Wat betaal je nu dan per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Abonnementen worden niet omgezet of veranderd. Alleen zijn de oudere namen/vormen geschrapt en een nieuw portfolio nu beschikbaar. Als je dus van abonnement veranderd kies je uit nieuwe portfolio, doe je niets blijf je houden wat je besteld hebt.

"ADSL Special + gratis Telefonie" kost exact gelijk aan T4 + telefonie overigens, dus dat maakt geen enkel verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43
Da_Vinci schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:19:
Inderdaad met .googlemail ipv .gmail werkt het weer! Wel een apart verhaal... Toch handig zo'n forum en dedicated topic ;)

Heb het probleem trouwens gisteren direct bij de Tiscali helpdesk neergelegd, maar nog geen antwoord gekregen. Zal het nog nader aan ze specificeren als ze met een antwoord komen, zonder uiteraard te melden dat het op een andere manier al werkt.

Wordt vervolgd.
Oftewel, het is jouw probleem, en niet dat van Tiscali. Wat kan een helpdesk er nou mee dat jij een verkeerde hostname gebruikt?
edit:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Google het gewoon zelf veranderd heeft sinds jij bent gaan switchen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnienerd op 30-10-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik voel het standaard antwoord/argument weer aankomen hier... (begint altijd al met 'ja maar ik')

Ja, maar ik heb niets veranderd, dus moet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

In alle handleidingen EN de autoconfigutil van Gmail staan de servers pop.gmail.com en smtp.gmail.com

Nergens wordt gesproken over googlemail ipv gmail in de servernaam in de Gmail help etc.

Met Multikabel [en misschien met andere ISP's] werken pop.gmail.com en smtp.gmail.com perfect!
Het is dus een logische stap om van Tiscali uit te gaan als de rest van de variabelen onveranderd blijft. Verder kan het probleem gereproduceerd worden door andere gebruikers. De oplossing is ook niet 1-2-3 te vinden en die is nu wel bekend dankzij deze vraag.

Dus ik snap die laatste twee reacties niet zo goed... Het blijft nog steeds een feit dat Gmail met de standaard servers via Tiscali niet werkt! En dat is wel iets voor de helpdesk van Tiscali...

Misschien heeft het te maken met niet goed of niet helemaal lezen van de omschrijving van het probleem. In dit topic worden ook 9 van de 10 keer vragen gesteld over hoeveel geld je moet gaan betalen in de nieuwe situatie: T4 vs Special. Misschien moet je als moderator daar maar wat strenger tegen optreden ipv over dit probleem grappig te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Da_Vinci op 30-10-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157753

bjck weet jij misschien hoe ik meer dan 13 poorten kan forwarden?
Hij loopt maar tot 13 het lijstje bij NAT :'(
Bij mijn oude router konden er 20 in.
Het gaat om de Prestige 2602H-61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:51

jerry_a

doei

bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:42:
Ik voel het standaard antwoord/argument weer aankomen hier... (begint altijd al met 'ja maar ik')

Ja, maar ik heb niets veranderd, dus moet ....
Waar slaat dit op. Meerdere mensen hebben er last van en heus niet omdat die iets veranderd hebben. Toevallig allemaal mensen die Tiscali hebben en daar gaat dit topic over.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 157753 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:26:
bjck weet jij misschien hoe ik meer dan 13 poorten kan forwarden?
Hij loopt maar tot 13 het lijstje bij NAT :'(
Bij mijn oude router konden er 20 in.
Het gaat om de Prestige 2602H-61.
Als je meer dan 11 poorten wilt forwarden kan je grotere blokken maken zodat meerdere in één entry passen/vallen tegelijk. Of je gebruikt de bovenste (1) en forward alles mits natuurlijk naar één pc de bedoeling is.

ZyXEL biedt geen mogelijkheid voor 20 entries helaas. Wel de mogelijkheid voor 11 losse blokken van poorten en het redirecten naar intern andere poorten dan extern. En de mogelijkheid om alles volledig te forwarden (eerste regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 158390 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:02:
[...]

Je betaalt 24,95 zonder telefonie, 29,95 met telefonie basis, of 39,85 met telefonie totaal. Wat betaal je nu dan per maand?
Ik betaal nu 39,95 + 9,95 voor KPN (allemaal via Tiscali). Maar eens bellen dan.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
icm Tiscali Telefonie Basis & KPN-telefonie:

Tiscali ADSL T4: €24.95
Tiscali Telefonie Basis: €4.95
KPN-Belbudget: €9,67
Totaal: €39.57

Tiscali ADSL Special: €29.95
Tiscali Telefonie Basis bij Special: €0
KPN-Belbudget: €9.67
Totaal: €39.62

icm Tiscali Telefonie Totaal (dus geen KPN meer):

Tiscali ADSL T4: €24.95
Tiscali Telefonie Totaal: €14.90
KPN-Belbudget: €0
Toeslag koperlijn: €0 (die €9.95 zit in Telefonie Totaal prijs meegenomen)
Totaal: €39.85

Tiscali ADSL Special: €29.95
Tiscali Telefonie Totaal bij Special: €0
KPN-Belbudget: X
Toeslag koperlijn: €9.95
Totaal: €39.90

Behoorlijk verschil van €0.05 zou je zeggen toch? Of ga je je daar heel druk om maken :? Er zijn dus 3 dingen die totaal bedrag bepalen. En in de nieuwe situatie zijn de kosten voor de koperlijn in het Telefonie Totaal prijskaartje meegenomen.

Als je bij telefonie totaal een ander nummer dan je KPN nummer van dezelfde lijn waar je ADSL op hebt of twee nieuwe nummers kiest, betaal je geen toeslag en dus bij T* abonnementen ook voor Telefonie Totaal €4.95. Bestel je nu ADSL zonder dat je KPN-telefonie hebt betaal je gelijk toeslag voor 't koper €9.95, ook zonder Telefonie pakket.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 30-10-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Er is nu een nederlands bedrijf dat de AX521 importeerd. Kosten 30,-
Ik heb er ook een besteld. En nee ik ben niet de eigenaar van of verkoper voor het bedrijf.
zie www.rhisc.nl
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.