Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Anoniem: 158390
Staat ook in de handleidingMagma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:01:
Even voor de duidelijkheid, tussen de splitter en de Zyxel 2602HW kan ik volstaan met een normale telefoonkabel met aan beide kanten een RJ11 stekkertje (of moet dat een CAT5 kabel met RJ45 stekkertjes zijn). Of ben ik nu aan het raaskallen ?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Je gaat er hier van uit dat ik het special abo heb. Dat is niet het geval ik heb Family gehad. Dus ik betaal voor mijn abo 39,95 + 9,95 de huur van de koperlijn...bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:12:
icm Tiscali Telefonie Basis & KPN-telefonie:
Tiscali ADSL T4: €24.95
Tiscali Telefonie Basis: €4.95
KPN-Belbudget: €9,67
Totaal: €39.57
Tiscali ADSL Special: €29.95
Tiscali Telefonie Basis bij Special: €0
KPN-Belbudget: €9.67
Totaal: €39.62
icm Tiscali Telefonie Totaal (dus geen KPN meer):
Tiscali ADSL T4: €24.95
Tiscali Telefonie Totaal: €14.90
KPN-Belbudget: €0
Toeslag koperlijn: €0 (die €9.95 zit in Telefonie Totaal prijs meegenomen)
Totaal: €39.85
Tiscali ADSL Special: €29.95
Tiscali Telefonie Totaal bij Special: €0
KPN-Belbudget: X
Toeslag koperlijn: €9.95
Totaal: €39.90
Behoorlijk verschil van €0.05 zou je zeggen toch? Of ga je je daar heel druk om makenEr zijn dus 3 dingen die totaal bedrag bepalen. En in de nieuwe situatie zijn de kosten voor de koperlijn in het Telefonie Totaal prijskaartje meegenomen.
Als je bij telefonie totaal een ander nummer dan je KPN nummer van dezelfde lijn waar je ADSL op hebt of twee nieuwe nummers kiest, betaal je geen toeslag en dus bij T* abonnementen ook voor Telefonie Totaal €4.95. Bestel je nu ADSL zonder dat je KPN-telefonie hebt betaal je gelijk toeslag voor 't koper €9.95, ook zonder Telefonie pakket.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Via Telnet is er volgens mij de mogelijkheid om meerdere entry's in te voeren!Anoniem: 157753 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:26:
bjck weet jij misschien hoe ik meer dan 13 poorten kan forwarden?
Hij loopt maar tot 13 het lijstje bij NAT![]()
Bij mijn oude router konden er 20 in.
Het gaat om de Prestige 2602H-61.
Telnet moet je wel open zetten in de webconfig!
Alle mogelijke opties bijlangs gegaan (wat heeft u verder nog geprobeerd?), en ik hoor tussen 5 en 10 werkdagen meer van de 2e lijns technische dienst.
Ik ben benieuwd. Hebben anderen geen last van echo's? Ik hoor ze zelf dus niet, maar degene die mij belt hoort ze wel (wordt als irritant bestempeld).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anoniem: 41908
Mooie praatjes en plaatjes allemaal, maar ze moeten maar eens zorgen dat iedereen in NL van deze diensten gebruik kan maken. Waarom kan ik wel planet, xs4all, andere providers kiezen, maar Tiscali ho maar.

Is het mogelijk om met Tiscali telefonie meerdere nummers te behouden? zoals bij KPN met 1 uitbound, en 1 inbound telefoonnummer..? en een FAX nummer?
ze hebben nu ISDN met dus 2 nummers en een FAX nummer en ADSL van XS4ALL Basic, en dat vinden ze te duur worden, als je al die aanbiedingen ziet...
Tiscali is beschikbaar op hun adres.
komt omdat ze op het bbxl netwerk zitten en niet op dat van kpnAnoniem: 41908 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:36:
Ik me helemaal verheugd op de overstap naar Tiscali, blijkt dat die gasten niet eens een landelijke dekking hebben....En in zo'n klein gat woon ik ook niet.
Mooie praatjes en plaatjes allemaal, maar ze moeten maar eens zorgen dat iedereen in NL van deze diensten gebruik kan maken. Waarom kan ik wel planet, xs4all, andere providers kiezen, maar Tiscali ho maar.
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Je kan maximaal één ISDN nummer meenemen naar Tiscali. Het is dus niet mogelijk om meerdere nummers te behouden. Je krijgt daarnaast wel nog een nieuw (lokaal) nummer van Tiscali.BiG-GuY schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:40:
(Dit vraag ik voor een kennis van me)
Is het mogelijk om met Tiscali telefonie meerdere nummers te behouden? zoals bij KPN met 1 uitbound, en 1 inbound telefoonnummer..? en een FAX nummer?
ze hebben nu ISDN met dus 2 nummers en een FAX nummer en ADSL van XS4ALL Basic, en dat vinden ze te duur worden, als je al die aanbiedingen ziet...
Anoniem: 151007
Technisch wel, administratief niet. Probeer het telefonisch eens na te vragen, misschien kunnen ze wat maar volgens de website was het ONMOGELIJK.BiG-GuY schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:40:
Ik woon zelf in een redelijk groot gat: Utrecht. Nota bene waar Tiscali gehuisvest is. In mijn wijkcentrale (Zuilen) waren ze tot een paar maanden geleden ook niet aanwezig.Anoniem: 41908 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:36:
Ik me helemaal verheugd op de overstap naar Tiscali, blijkt dat die gasten niet eens een landelijke dekking hebben....En in zo'n klein gat woon ik ook niet.
Nu wel. En deze lettertjes zijn er het bewijs van want ik ben vanmorgen omgezet van Demon (BBNed) naar Tiscali (BBXL). Vorige jaar was alleen BBNed hier een alternatief. Of de kabel en dat laaste was me zo slecht bevallen dat ik graag naar Demon ging.
Waarom moet ik dan in vredesnaam 25 euro betalen?bjck schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:36:
Als je dat langer dan 1 jaar hebt kan je overstappen naar T4 voor eenmalig €25.
ze wonen in UPC gebied... (Haarlem, dichbij Heemstede) dus lijkt me dat dat geen oplossing is...
[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 01-11-2005 18:15 ]
UPDATE:Vinnienerd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:40:
[...]
Oftewel, het is jouw probleem, en niet dat van Tiscali. Wat kan een helpdesk er nou mee dat jij een verkeerde hostname gebruikt?
edit:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Google het gewoon zelf veranderd heeft sinds jij bent gaan switchen
Tiscali Helpdesk meldt mij het volgende, na aandringen om het na te vragen:
- Het probleem is hier bekend, er zijn een aantal gebruikers die hier ook melding van hebben gemaakt.
- Er zijn verschillende technici en gebruikers gaan kijken naar de instellingen en men is er niet achter gekomen waarom het probleem zich voordoet. Wel kun je als workaround de servers pop.googlemail.nl en smtp.googlemail instellen. Zo moet je Gmail weer kunnen gebruiken.
Het aantal gebruikers dat hier last van heeft is te klein om hier tijd in te steken. De meeste mensen gebruiken "gewoon" hun Tiscali adres of anders hotmail en ervaren dit probleem niet.
De ware reden dat dit probleem zich manifesteert zullen we dus waarschijnlijk nooit te weten komen.
@yourblasphemy: Bedankt voor het meedenken/reproduceren en erkennen van het probleem!
@dblspace: Bedankt voor de oplossing!
@RobbieDee: Bedankt voor het zien van "eindelijk een echt probleem" en "advies dat er toe doet"...
@jerry_a: Bedankt voor de steun!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein
Ik wil het internetabonnement van mijn buurvrouw opzeggen (met haar toestemming uiteraard). Ze heeft Tiscali adsl via het KPN netwerk. Nou is het zo dat je Tiscali helaas niet per maand op kunt zetten als je er al een jaar zit, maar dit een maand voor aflopen van het contract moet doen (helaas begint ze dus 4 november aan een nieuw jaar). Volgens mij kan ik hier dan ook niet onderuitkomen. Nou is het zo dat het adslabonnement gedeeltelijk direct aan KPN word betaald. Valt dat onder de voorwaarden van KPN? Wat dus betekend dat ik het KPN gedeelte wel zou kunnen opzeggen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ivo
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Publicatiedatum: 4 augustus 2005
Bron: ANP
Auteur: Wouter van den Brink
-------------
Helpt je nu niet veel maar ik wou het toch maar even melden.
Omdat je naar een abonnement stapt met lager maandbedrag dan huidige, dat heet dan een downgrade. Heel normaal dat je bij een ISP gratis (nemen zij de kosten op zich) omhoog mag en tegen een vergoeding omlaag.Deddiekoel schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:22:
[...]
Waarom moet ik dan in vredesnaam 25 euro betalen?
1 Extra (nieuw) nummer en 1 nummer meenemen. FAX'en of inbellen is geen aanrader via VoIP!BiG-GuY schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:40:
Er komen steeds meer aanbieders die telefonie bieden via VoIP zie ook Tele2 bijvoorbeeld of tweakphone.nl etc etc etc. VoIP is verder ISP onafhankelijk, als je maar een breedband verbinding hebt met minimaal 300/300 Kbps (beetje ruim genomen).BiG-GuY schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:08:
weet iemand anders een andere telefoon provider (of een goede vergelijking site... voor mobieljtes genoeg te vinden.. maar voor vaste telefonie?) die wel echt ISDN ondersteuning heeft (behalve KPN natuurlijk)? want dan nemen ze gewoon voor ADSL: Speedlinq
, nog mooiere aanbieding...
ze wonen in UPC gebied... (Haarlem, dichbij Heemstede) dus lijkt me dat dat geen oplossing is...
[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 02-11-2005 20:32 ]
Precies op de dag dat ik mijn Tiscali Telefonie werkend heb namelijk 1 dag nadat mijn Tiscali DSL het deed, oftwel geheel volgens afspraak en nadat ik ruim een maand geleden met Demon heb gebeld met de vraag over hun aanbieding in combinatie met Telefonie (hebben ze niet) komt Demon met deze mededeling:bjck schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:30:
[...]
Er komen steeds meer aanbieders die telefonie bieden via VoIP zie ook Tele2 bijvoorbeeld of tweakphone.nl etc etc etc.
[...]
==============
In het eerst kwartaal van 2006 introduceert Demon digitale telefonie.
Voor een goede introductie van deze nieuwe dienst zijn wij op zoek
naar klanten die voor ons willen testbellen.
Als Demon testbeller krijgt u een 4-poorts ADSL2+ compatible
VoIP-modem en een analoog telefoontoestel om op het modem aan te
sluiten. Zo blijft uw huidige telefoonlijn gewoon functioneren en kunt
u naar hartenlust testen met uw Demon-Digital-Voice-lijn. We geven u
namelijk voldoende beltegoed om eens flink bij te kletsen met uw
gehele vriendenkring. Het enige dat u hoeft te doen is bellen met
vrienden en bekenden en ons te laten weten wat u van Demon Digital
Voice vind.
Iedere week zullen we "de test van de week doen". We vragen u dan om
een bepaald gedeelte van Demon Digital Voice te testen. Aan het einde
van iedere week kunt u hierover uw mening geven via een online
evaluatieformulier. etc. etc.
==============
Jammer dat ze met de test pas in 2006 beginnen. Kan maar zo dat ze pas midden volgend jaar telefonie commercieel uitrollen. Voor mij is het al te laat.
Wie weet hoe je kunt doorverbinden (of een intern gesprek kunt voeren for that matter) tussen Voiceport 1 en Voiceport 2 op je Zyxel modem. De in de handleiding genoemde #### werkt niet. Is kennelijk door Tiscali geblokkeerd. Firmware is nog op V3.40(MU.2)D0 van 04/26/2005.
En ja het zelf activeren van Telefonie code (door de instructies in de startpos te volgen) werkte goed. Echter het lukt pas als je ADSL "administratief" is opgeleverd. Dat was vandaag (pas) het geval. Gister werkte ADSL dus wel maar kreeg ik een foutmelding (ordernummer niet bekend) als ik de Telefonie wijzigpagina in wilde.
Ivo, het valt uiteraard onder voorwaarden van KPN alleen dat zijn voorwaarden tussen Tiscali en KPN. Jij (je Buuf) zijn daarin geen partij dus kun je dat zelf niet opzeggen. Je Buuf heeft KPN overigens wel toestemming gegeven om DSL signaal op de lijn te zetten. En ik vermoed (maar weet dat niet helemaal zeker) dat KPN het KPN deel van de DSL direct bij haar in rekening brengt op de maandelijkse telefonie faktuur en dat ze tevens een faktuur van Tiscali krijgt. Lekker complex allemaal.Backpacker schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:54:
Ik wil het internetabonnement van mijn buurvrouw opzeggen (met haar toestemming uiteraard). Ze heeft Tiscali adsl via het KPN netwerk. Nou is het zo dat je Tiscali helaas niet per maand op kunt zetten als je er al een jaar zit, maar dit een maand voor aflopen van het contract moet doen (helaas begint ze dus 4 november aan een nieuw jaar). Volgens mij kan ik hier dan ook niet onderuitkomen. Nou is het zo dat het adslabonnement gedeeltelijk direct aan KPN word betaald. Valt dat onder de voorwaarden van KPN? Wat dus betekend dat ik het KPN gedeelte wel zou kunnen opzeggen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je al bij Tiscali gekeken naar de mogelijkheden om met de DSL bij KPN weg te gaan en alles op het eigen netwerk van Tiscali te laten zetten? Dat lijkt me de enige manier om binnen een jaar bij KPN weg te zijn. Vervolgens kun je ook je (haar) Telefonie naar Tisclai over brengen en kun je het voice gedeelte van haar KPN lijn helemaal opzeggen (kan ze zelfs haar oude KPN nummer houden). Houdt ze 1 faktuur en 1 contract over. Ook 1 helpdesk.
KPN: liever ver bij ze weg!
Doorverbinden is pas in MU4 ingevoerd voor de 2602H(W)-63 en in MS5 voor de -61 modems.RobbieDee schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:53:
Vraagje over Tiscali telefonie.
Wie weet hoe je kunt doorverbinden (of een intern gesprek kunt voeren for that matter) tussen Voiceport 1 en Voiceport 2 op je Zyxel modem. De in de handleiding genoemde #### werkt niet. Is kennelijk door Tiscali geblokkeerd. Firmware is nog op V3.40(MU.2)D0 van 04/26/2005.
En ja het zelf activeren van Telefonie code (door de instructies in de startpos te volgen) werkte goed. Echter het lukt pas als je ADSL "administratief" is opgeleverd. Dat was vandaag (pas) het geval. Gister werkte ADSL dus wel maar kreeg ik een foutmelding (ordernummer niet bekend) als ik de Telefonie wijzigpagina in wilde.
(MU4 is gelijk aan MS5 alleen lijntype is anders, nummering loopt 1-tje achter)
Het is nog normaler dat als jouw abonnementsvorm in prijs wordt verlaagd dat je niets hoeft te doen.bjck schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:30:
[...]
Omdat je naar een abonnement stapt met lager maandbedrag dan huidige, dat heet dan een downgrade. Heel normaal dat je bij een ISP gratis (nemen zij de kosten op zich) omhoog mag en tegen een vergoeding omlaag.
Wellicht had ik er gelijk bij moeten vermelden dat ze het liefst helemaal van Tiscali weggaat. Ik ben namelijk bezig een wireless netwerk tussen mijn moeder en haar buurvrouw op te zetten. Zodat ze de kosten kunnen delen. Daarom zou het nog wel aantrekkelijk zijn als we het KPN gedeelte al konden opzeggen want dat is toch bijna 20 euro per maand geloof ik.RobbieDee schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:07:
[...]
Ivo, het valt uiteraard onder voorwaarden van KPN alleen dat zijn voorwaarden tussen Tiscali en KPN. Jij (je Buuf) zijn daarin geen partij dus kun je dat zelf niet opzeggen. Je Buuf heeft KPN overigens wel toestemming gegeven om DSL signaal op de lijn te zetten. En ik vermoed (maar weet dat niet helemaal zeker) dat KPN het KPN deel van de DSL direct bij haar in rekening brengt op de maandelijkse telefonie faktuur en dat ze tevens een faktuur van Tiscali krijgt. Lekker complex allemaal.
Heb je al bij Tiscali gekeken naar de mogelijkheden om met de DSL bij KPN weg te gaan en alles op het eigen netwerk van Tiscali te laten zetten? Dat lijkt me de enige manier om binnen een jaar bij KPN weg te zijn. Vervolgens kun je ook je (haar) Telefonie naar Tisclai over brengen en kun je het voice gedeelte van haar KPN lijn helemaal opzeggen (kan ze zelfs haar oude KPN nummer houden). Houdt ze 1 faktuur en 1 contract over. Ook 1 helpdesk.Moet lijkt me voor 1 januari 2006 kunnen.
KPN: liever ver bij ze weg!
Ik snap dat we wel aan tiscali vast blijven zitten, maar dat zou dat maar 10 euro per maand zijn..wat ze uiteindelijk toch nog iets voordeel zal leveren..
Ik ga morgen maar eens met KPN en Tiscali bellen. Toen ik trouwens maandag Tiscali aan de telefoon had zeiden ze wel dat ze de administratie aan KPN hadden overgedragen, maar dat zij dat voor ons konden opzeggen...
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Dus je adviseert (met mijn ISDN modelletje 63) te upgraden naar de 340MU4D0.bin die ik gewoon heb klaarstaan en dan werkt ####?bjck schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:42:
[...]
Doorverbinden is pas in MU4 ingevoerd voor de 2602H(W)-63 en in MS5 voor de -61 modems.
Kan ik altijd nog terugvallen naar de "drie-en-een-half" (340MU3b5.bin) die ik ook al binnen heb.
THX, RD
Leg mij eens uit waarom een commercieel bedrijf dat zou doen. Zou je het zelf doen als je een bedrijf had, omzet weggeven?Deddiekoel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:50:
[...]
Het is nog normaler dat als jouw abonnementsvorm in prijs wordt verlaagd dat je niets hoeft te doen.
Ik heb 340MU4D0.bin erin zitten en inderdaad kan ik een intern gsprek voeren door de hoorn op te pakken en #### te geven.RobbieDee schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:53:
[...]
Dus je adviseert (met mijn ISDN modelletje 63) te upgraden naar de 340MU4D0.bin die ik gewoon heb klaarstaan en dan werkt ####?
Echter doorverbinden lukt me nog niet. Tijdens een gesprek op #### drukken heeft geen resultaat. Als je tijdens een gesprek een hookflash geeft en daarna een #### kun je op de andere poort wel oppakken maar je bent je buitenlijn kwijt.
Iemand nog tips om "door te verbinden"?
Het enige dat ze hebben verandert is de naam ipv van een family heb ik nu een T8. Het enige verschil is de naam en de lagere prijs...bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 07:46:
Als een ISP jouw abonnements vorm van prijs zou veranderen wel inderdaad, maar dat doen ze niet. Aan het abonnement wat jij hebt afgesloten is niets veranderd, is alleen niet meer te bestellen.
Ook lekker dit. Eerst kom ik niet op de overstap pagina. Dus maar een mail naar helpdesk gestuurd. Nooit antwoord op gekregen maar vandaag kom ik wel op de overstap pagina. Maar wat blijkt. Ik kan alleen overstappen op een T8 abonnement.
[ Voor 49% gewijzigd door Deddiekoel op 03-11-2005 19:28 ]
Abonnementen zijn niet veranderd, niet de huidige thans. Wat je hebt blijf je behouden of wat je besteld hebt krijg je geleverd. Oude producten zijn niet meer bestelbaar, een nieuwe reeks is bestelbaar. Mensen die bijvoorbeeld 'Special + gratis Telefonie' hebben hebben ook nogsteeds gratis Telefonie bijvoorbeeld en betalen ook niet die €4.95 voor Telefonie.
Als bestaande abonnee kan je gewoon overstappen naar een nieuw abonnement altijd. Echter alleen naar een lager geprijst abonnement als je >1 jaar abonnee bent (of >1 jaar na laatste wijziging qua abonnement).
Ik ziet ook alleen T8 nu en straks bij beschikbaarheid ook T12. Na een jaar zie je T2 & T4 ook naar voren komen als keuze omdat je dan weer vrij bent te kiezen wat je maar wilt.
[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 19:35 ]
Anoniem: 59748
Net dus maar even de modem gereset via de web interface, alles opnieuw ingesteld.
Het eerste test telefoontje werkte, maar daarna ging het phone lampje uit!!!
Tiscali error of heb ik nu de boel helemaal naar de kloten geholpen?
Geeft het nu op! (gelukkig heb ik mijn KPN lijn nog) Morgen weer verder proberen
OK, ben een sukkel, verkeerd wachtwoord opgegeven...
Nu alleen de tuut nog!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 59748 op 03-11-2005 22:54 ]
Als telefonie lampje niet aan gaat/blijft is je nummer+wachtwoord niet juist en kan hij zich niet aanmelden lijkt het.
OK, dan wacht ik wel op een nieuwe firmware update! Ik had alleen nog niet begrepen dat er meer mensen last van hadden.bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:37:
Die foute toon (oplopende toon, normaal voor niet bestaand nummer) klopt inderdaad niet. Als iemand in gesprek is krijg je ook die toon ipv de juiste. Is sinds de MS5 firmware opeens en zal vast in volgende versie weer inorde zijn.
Als telefonie lampje niet aan gaat/blijft is je nummer+wachtwoord niet juist en kan hij zich niet aanmelden lijkt het.
Morgen komt mijn line switcher hopelijk binnen en dan ben ik helemaal up en running!!!
Misschien omdat Planet en Tiscali van het KPN netwerk gebruik maken en Tiscali van zijn eigen netwerk?RobbieDee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:04:
[...]
Ik woon zelf in een redelijk groot gat: Utrecht. Nota bene waar Tiscali gehuisvest is. In mijn wijkcentrale (Zuilen) waren ze tot een paar maanden geleden ook niet aanwezig.
Nu wel. En deze lettertjes zijn er het bewijs van want ik ben vanmorgen omgezet van Demon (BBNed) naar Tiscali (BBXL). Vorige jaar was alleen BBNed hier een alternatief. Of de kabel en dat laaste was me zo slecht bevallen dat ik graag naar Demon ging.
Dat is geen nummercentrale naam al. En woont hij in Utrecht zelf, of in provincie. Zijn te-veel variabellen.
Anoniem: 114185
Dit probleem ervaar ik inderdaad ook, lekker verwarrendbjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:37:
Die foute toon (oplopende toon, normaal voor niet bestaand nummer) klopt inderdaad niet. Als iemand in gesprek is krijg je ook die toon ipv de juiste. Is sinds de MS5 firmware opeens en zal vast in volgende versie weer inorde zijn.

Wat ik me afvraag; wie gaat dit bugje herstellen; Tiscali of Zyxel?
Is wel lastig als ik weer eens naar Albanie bel! (loopt mijn broertje stage)bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:34:
Dus bij de 'nummer bestaat niet toon' gewoon later nog een keer bellen
Dan wil je wel weten of de lijn 'echt' in gesprek is

Ik denk Zyxel, want die genereren de toon in de modem (vertalen een bepaald signaal op de lijn naar een toon) .Anoniem: 114185 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:10:
[...]
Dit probleem ervaar ik inderdaad ook, lekker verwarrend![]()
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 59748 op 04-11-2005 10:54 ]
Ik had ook eerst iets sortgelijks, alleen een piepje die om en om aan en uit was (vrij snel).Modem een harde reset (met een pinnetje in de modem) geven na de firmwareupdate (staat nog niet in de handleiding van tiscali) werkte bij mij. Kreeg ik als advies van de helpdes, want mijn telefonie wou in eerste instantie helemaal niet werken.Anoniem: 114185 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:10:
[...]
Dit probleem ervaar ik inderdaad ook, lekker verwarrend![]()
Het probleem is dat als ik countertsrike (1.6) of day of defeat wil splen dat de modem er uit klapt
ik kan de router dan niet meer pingen de telefoon doet het niet dat duurt zon 2 minuten en dan ben ik weer online.
Ikheb de nieuwste firmware eropgezet en toen alles resetten naar default en de telefoonummers
opnieuw instellen dat hielp ook niet.
Dus ik de helpdesken daar zeggen dathet aan mijn pc ligt dusik bij vriend proberen met zelfde kabel etc en het werkt.
Ik weer bellen dan zeggen ze sorry kunnen we niks aan doen u moet wachten tot er niuwe firmware uitkomt.
En nu klapt het internet er ook op willekeurige momenten uit en de telefoon ook.
dus geen tiscali meer voor mij
hetw as egt een fout om tiscali te nemen

oplossing gevonden moest de firewall inde router uitzetten

[ Voor 10% gewijzigd door DefLite op 15-11-2005 13:37 ]
je moet dan de telefoon nummer opnieuw instellenWerkbouwtuig schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:54:
[...]
Ik had ook eerst iets sortgelijks, alleen een piepje die om en om aan en uit was (vrij snel).Modem een harde reset (met een pinnetje in de modem) geven na de firmwareupdate (staat nog niet in de handleiding van tiscali) werkte bij mij. Kreeg ik als advies van de helpdes, want mijn telefonie wou in eerste instantie helemaal niet werken.
Heb ik ook geprobeerd! Maar mijn tuut is nog steeds verkeerd! Wacht wel even tot een nieuwe firmware update...Werkbouwtuig schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:54:
[...]
Ik had ook eerst iets sortgelijks, alleen een piepje die om en om aan en uit was (vrij snel).Modem een harde reset (met een pinnetje in de modem) geven na de firmwareupdate (staat nog niet in de handleiding van tiscali) werkte bij mij. Kreeg ik als advies van de helpdes, want mijn telefonie wou in eerste instantie helemaal niet werken.
Binnenkomend verkeer van KPN en VoIP op alle toestellen, uitgaand verkeer allemaal via VoIP, behalve als je er een #0 voor intoetst (backup zeg maar)Murtceps schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:00:
Zo'n line switcher heb je die nodig als je met dezelfde telefoon via je KPN lijn bereikbaar wilt zijn ofzo?
Kost iets meer dan 30 euro (zoek even in deze thread), net zoveel als number porting.
Enige nadeel is dat je een KPN rekening blijft krijgen... (net zo duur als kale koperhuur bij Tiscali en zonder tikken natuurlijk)
Ik heb gister ook nog even met de Helpdesk van Tiscali gebeld (gratis want via Tiscali Telefonie terwijl ik pas vandaag per post de codes kreeg
Ondertussen had ik ook al uitgevonden dat als je via je Tiscali buitenlijn in gesprek bent en je een tweede beller krijgt, dat je van die vreemde toontjes door je gesprek heen krijgt. Kennelijk is er de mogelijkheid van een wisselgesprek. Daar gebruik je bij KPN de hookflash voor maar dat durf ik niet zomaar aan want bij doorverbinden m.b.v. <hookflash>#### was ik wel mijn buitenlijn kwijt. Helpdeskman ging het opzoeken en las voor over de hekjes. En vervolgens over wisselgesprek. Hij heeft me het volgende opgestuurd. Misschien wat voor de startpos? Doorverbinden lijkt mij een feature die er in de volgende firmware release gewoon in moet zitten. Regel jij dat BJcK?
========================================
· Nieuwe optie: call-waiting. Dit houdt in dat de 2 voip channels die het modem heeft nu ook op 1 telefoonpoort kunnen worden gebruikt. Dit zal in de praktijk als volgt werken:
Iemand belt bijvoorbeeld met een telefoon op poort 1 . Vervolgens wordt deze persoon nogmaals gebeld. Je zal dan door het gesprek heen een overgaande toon horen om aan te geven dat er een ander gesprek is. (als in deze situatie er ook een telefoon op poort 2 zit zal die ook gaan rinkelen).
Op de telefoon waar al een gesprek op actief is kan het volgende worden gedaan: (telefoon moet een flash toets hebben meestal is dat een toets met een R):
1. Druk Flashtoets en vervolgens een 0 -> het tweede gesprek wordt dan genegeerd.
2. Druk Flashtoets en vervolgens een 1 -> het tweede gesprek wordt dan geaccepteerd en het originele gesprek wordt afgebroken.
3. Druk Flashtoets en vervolgens een 2 -> het originele gesprek wordt in de wacht gezet en er wordt overgeschakeld naar het tweede gesprek. (eerste nog actief!!)
4. Druk Flashtoets en nogmaals een 2 -> hetzelfde als hierboven. Je gaat weer terug naar het eerste gesprek en de tweede blijft in de wacht. (tweede nog actief!)
5. Druk Flashtoets en vervolgens een 3 -> Nadat een Flash+2 actie is gedaan kan met een flash+3 beide worden gecombineerd. Het is dan een 3-weg gesprek met 3 personen.
6. Verder kan nadat er een Flash+2 aktie is gedaan met een Flash+0 te allen tijde het gesprek dat in de wacht staat worden afgebroken.
7. Hou er rekening mee dat het modem 2 channels heeft dus als iemand belt en een gesprek in de wacht heeft dan kan deze geen derde gesprek ontvangen!!!
· Nieuw is dat er nu ook intern gebeld kan worden van aansluiting 1 naar 2 en vice versa mbv van #### (dus vier maal een hekje).
· Verder wordt er gewerkt aan een interactief menu (te bereiken via **** ). Hier wordt nog aan gewerkt dus dat volgt nog later. De bedoeling is dat hiermee wachtstand tekst kan worden ingesproken, het modem kan worden geüpgrade, en andere gemakkelijke functies. Wat er al wel werkt is :
****5# -> vervolgens wordt het LAN IP adres opgenoemd.
========================================
Anoniem: 114185
Daarmee koppel je je KPN en Tiscali lijn zodat je beide op dezelfde telefoontoestellen kunt gebruiken. Al heb je 4 telefoons; op allemaal komen inkomende gesprekken van je KPN lijn EN je Tiscali lijn binnen en standaard bel je uit via je goedkope Tiscali lijn, ideaal.Murtceps schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:00:
Zo'n line switcher heb je die nodig als je met dezelfde telefoon via je KPN lijn bereikbaar wilt zijn ofzo?
Heb vandaag ook maar weer gebeld met de Tiscali helpdesk over bovenstaand onderwerp. Want mij lukte het niet om te FTPen naar de door mij aangemaakte opslagruimte. Ik kreeg time-outs en zo in FileZilla 1.9.9 maar ook een hangende command prompt in Windhoos W2k. Terwijl ik op andere FTP sites en mijn userpage bij Demon geen enkel probleem heb. Had ter vergelijk ook op de andere PC hier en in DOSbox van dezelfde W2k geprobeerd. Ging niet. Tiscali kon het probleem in DOS ook reproduceren en besloot uiteindelijk dat ik maar met een hogere versie van FileZilla verder moest.
Versie 2.2.17 gaat inderdaad als een tierelier. Lijkt erop dat er intussen een aantal FTP subcommando's zijn doorgevoerd (in ieder geval bij Tiscali) die door oudere clients niet worden ondersteund. Passive (PASV) bijvoorbeeld. Geen idee waar dat over gaat.
Het is maar dat je het weet. Ook iets voor de startpos?
De router is ingesteld als DHCP server op mijn netwerk. Hoe stel ik dat ding nu zo in dat ik mijn PC's op naam kan benaderen in plaats van slechts op IP?
Mijn "oude" WAG54G deed dit al out of de box, maar met de ZyXEL wil het me niet lukken. Ook de RTFM approach heeft nog niets opgeleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 05-11-2005 09:12 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ik weet niet of de instelling van je router er mee te maken heeft. Maar ik heb sinds een week ook een 2602 en dat gaat prima op machine naam. Ik moet wel zeggen dat ik mijn oude router (E-tech) er ook nog in heb hangen maar dan als Wireless AccessPoint. Is dus alleen "wired" aangesloten op een LAN poort (niet de WAN poort). DHCP is op dit ding uitgeschakeld. Fungeert eigenlijk als Bridge.The Cheese schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:12:
Ik heb een ZyXEL 2602H router, en nu heb ik de volgende (misschien domme) vraag:
De router is ingesteld als DHCP server op mijn netwerk. Hoe stel ik dat ding nu zo in dat ik mijn PC's op naam kan benaderen in plaats van slechts op IP?
Mijn "oude" WAG54G deed dit al out of de box, maar met de ZyXEL wil het me niet lukken. Ook de RTFM approach heeft nog niets opgeleverd.
E-tech heeft me daar prima bij ondersteund telefonsich. Volgens E-tech kon ik mijn "wired" PC ook op de E-tech aansluiten. Werkte wel maar ik heb hem liever op een wired Zyxel poort.
Je bedoelt dat DHCP op de E-tech is uitgeschakeld?RobbieDee schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:00:
[...]
Ik weet niet of de instelling van je router er mee te maken heeft. Maar ik heb sinds een week ook een 2602 en dat gaat prima op machine naam. Ik moet wel zeggen dat ik mijn oude router (E-tech) er ook nog in heb hangen maar dan als Wireless AccessPoint. Is dus alleen "wired" aangesloten op een LAN poort (niet de WAN poort). DHCP is op dit ding uitgeschakeld. Fungeert eigenlijk als Bridge.
E-tech heeft me daar prima bij ondersteund telefonsich. Volgens E-tech kon ik mijn "wired" PC ook op de E-tech aansluiten. Werkte wel maar ik heb hem liever op een wired Zyxel poort.
Ik heb een soortgelijke opstelling, aan mijn netwerk hangt ook mijn Linksys WAG54G in bridged mode, deze fungeert ook als access point. DHCP is op de Linksys uit, op de ZyXEL aan.
[...]
Je bedoelt dat DHCP op de E-tech is uitgeschakeld?quote]
Klopt en aan de Zyxel heb ik niks gedaan (alleen telefonie aangezet en nieuwe firmware erin).
Er loopt een kabel van een LAN poort op de E-tech naar een LANpoort op de Zyxel. Ik moest van E-tech het adres van de E-tech op 192.168.1.2 zetten. Is dat soms de hele truuk?
Anoniem: 25324
dit met usenet downloads en download vanaf internet
edit: * Anoniem: 25324 schaamt zich LOL, ik heb tiscali speciaal sinds 6/7 maanden en niet geupgrade..
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 25324 op 06-11-2005 10:56 ]
hoe kunnen wij zien wat voor internet jij had als je dat er niet bij zit en nee het enige wat tiscali gedaanAnoniem: 25324 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:44:
Heeft tiscali een upgrade doorgevoerd? ik haal sinds vanochtend 1 M/B/s....
dit met usenet downloads en download vanaf internet
heeft isde boel goedkoper maken
Nee, de Linksys heeft nu ip 192.168.1.254, maar deze heb ik voor de zekerheid maar even van het netwerk gehaald.RobbieDee schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:13:
Klopt en aan de Zyxel heb ik niks gedaan (alleen telefonie aangezet en nieuwe firmware erin).
Er loopt een kabel van een LAN poort op de E-tech naar een LANpoort op de Zyxel. Ik moest van E-tech het adres van de E-tech op 192.168.1.2 zetten. Is dat soms de hele truuk?
Edit:
Laat maar, het is opgelost, ik had de NETBios settings op een test PC verkeerd staan. Thanx anyway.
[ Voor 10% gewijzigd door Stiegl op 06-11-2005 13:11 ]
Mmmh. 192.168.1.254 is ook (standaard) de Zyxel. Als dat maar goed gaat. Maar ik lees dat je het al aan de praat hebt. Mooi toch!The Cheese schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:52:
[...]
Nee, de Linksys heeft nu ip 192.168.1.254, maar deze heb ik voor de zekerheid maar even van het netwerk gehaald.
Nee, in de documentatie gaan ze ervan uit dat het ip adres 192.168.1.1 is, in de configuratie van Tiscali is er gekozen voor 192.168.1.254. Ik had de IP adressen van beide routers natuurlijk gewijzigd, zodat er geen conflict zou ontstaanRobbieDee schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:46:
[...]
Mmmh. 192.168.1.254 is ook (standaard) de Zyxel. Als dat maar goed gaat. Maar ik lees dat je het al aan de praat hebt. Mooi toch!
weet iemand een link naar de telefonie kosten van Tiscali naar mobiel en internationaal ? Is niet duidelijk op de site.
"Commercie kills the scene" - I-f
Als je dat opzegt kan Tiscali je nummer niet porteren meer. KPN-telefonie abonnement wordt vanzelf opgeheven als je nummer wordt overgezet.
Hier vind je de telefonie tarieven.
Dat hangt er vanaf. Om te beginnen moet je niet (zelf) je KPN abo opzeggen. Want opgezegd == onbereikbaar op dat nummer.Final Frontier schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:56:
Misschien een hele domme vraag, maar als je je KPN abbonnement opzegt en Tiscali Telefonie Totaal neemt, ben je dan nog bereikbaar op je 'oude' KPN nummer ?
knip
Er zijn bij Totaal twee mogelijkheden:
1) Je hebt bij aanvragen van Telefonie Basis al 1 nummer van Tiscali gehad. Bij aanvragen van Telefonie Totaal neem je een tweede Tiscali nummer. Zo lang je KPN abo niet (wordt) opgezegd ben je op dat KPN nummer ook via KPN te bereiken. Alleen dat is niet een erg logisch scenario.
2) Je hebt bij aanvragen van Telefonie Basis al 1 nummer van Tiscali gehad. Bij aanvragen van Telefonie Totaal geef je aan dat Tiscali als tweede nummer je KPN nummer moet gaan gebruiken. Tiscali "porteert" het KPN nummer en zorgt daarna dat je KPN abo wordt opgezegd. Je moet wel zelf zorgen dat je router weet welke nummers je wilt gebruiken. Maar dat geldt ook voor het eerste Tiscali nummer. Dit is het meest logische scenario als je met je telefonie helemaal weg wilt bij KPN. Je bent nog altijd op je oude KPN nummer te bereiken.
Eigenlijk had je niet moeten opzeggen voordat je overstap bevestigd is... Mogelijk dat een overstap van DSL (telco-telco) nu niet meer mogelijk is omdat je lijn al wordt opgeheven (gepland staat voor sloop).Final Frontier schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:38:
Oke, bedankt. Ik heb overigens mijn huidige HCCnet ADSL abonnement wel opgezegd, ivm de overname door xs4all. 1e week 2006 ben ik van ze af, maar kan ik nu al Tiscali T4 aanvragen incl. Telefonie Totaal of moet ik wachten tot het ADSL signaal van mijn (KPN's) koperdraden is gehaald ?
Je kan gewoon proberen nog aan te vragen middels een 'ik heb al ADSL' en wensdatum opgeven van 28-12-2005 ofzo (of net voor kerst, feestdagen heeft geen zin). Wordt het goedgekeurd ga je vlekkeloos over, zo-niet dan kan je begin volgend jaar aanvragen als je lijn DSL-vrij is.
Telefonie pas aanvragen als je DSL opgeleverd en inorde is.
Anoniem: 61204
mede door dit topic heb ik voor tiscali gekozen
ik ga zo naar huis om het te installeren vandaag wordt ie geactiveerd.
nog belangrijke tips?
Ik heb et echt binnen 10 minuutjes gedaan en dat voor twee pc's !
zeer makkelijke installatie [holy]
meteen tiscali telefonie met nr aangevraagd, hoelang duurt het voordat je inloggegevens hebt en kunt bellen ?
Volgens mij een week of 2 a 3Anoniem: 61204 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:21:
MErci!
meteen tiscali telefonie met nr aangevraagd, hoelang duurt het voordat je inloggegevens hebt en kunt bellen ?
Oke, opzegging ongedaan gemaakt (kan tot 1 maand voor het aflopen van het jaarcontract) en Tiscali aangevraagd per 2 jan 2006. Zo maak ik de meeste kans om het zonder downtijd te laten overgaan ?bjck schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:38:
[...]
Eigenlijk had je niet moeten opzeggen voordat je overstap bevestigd is... Mogelijk dat een overstap van DSL (telco-telco) nu niet meer mogelijk is omdat je lijn al wordt opgeheven (gepland staat voor sloop).
Je kan gewoon proberen nog aan te vragen middels een 'ik heb al ADSL' en wensdatum opgeven van 28-12-2005 ofzo (of net voor kerst, feestdagen heeft geen zin). Wordt het goedgekeurd ga je vlekkeloos over, zo-niet dan kan je begin volgend jaar aanvragen als je lijn DSL-vrij is.
Telefonie pas aanvragen als je DSL opgeleverd en inorde is.
Als je al on-line bent (met ADSL dus) in principe zodra je je de brief met de bevestiging van je nummer hebt. Kan ook een week daarna pas zijn (7 dagen afkoelperiode). Maar je hoeft de "inlog codes" die je nodig hebt in je modem niet af te wachten. In de startpos staat een link naar een topic waarin haarfijn wordt beschreven hoe je je eigen codes kunt vastleggen en gebruiken.Anoniem: 61204 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:21:
MErci!
Ik had mijn telefonie al aangevraagd terwijl ik zat de wachten op de ADSL oplevering. Op de dag van ADSL activatie had ik de 14 dagen die ze beloven voor de telefoniecodes al afgewacht. Het zelf aanmaken van codes was echter steeds niet gelukt omdat er "geen ordernummer" voor telefonie zou zijn volgens de foutmedling. Dit terwijl ik de telefonie-aanvraag-bevestiging met het telefoonnummer gewoon in mijn bezit had. Zelfs op de dag van oplevering bleef dat de melding maar mijn orderstatus was nog steeds "niet administratief opgeleverd" terwijl ik al vrolijk surfde via Tiscali. Ik heb de volgende dag meteen gekeken of ik administratief was opgeleverd en toen dat het geval was heb ik direct codes aangemaakt. Dat lukte nu zonder probleem en het modem accepteerde ze ook. Ik kon meteen bellen.
1 of twee dagen later kwam er een brief met codes die ik voor kennisgeving heb aangenomen. Codes waren anders dan ik had gekozen.
Ik zou kiezen voor net na de kerst en niet 2 januari. Liever 2 weken dubbel betalen dan 2 januari kiezen dat een monteur lijn moet gaan overprikken. Waarschijnlijk wordt aan die wensdatum toch niet voldaan en wordt het later ingepland.Final Frontier schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:35:
[...]
Oke, opzegging ongedaan gemaakt (kan tot 1 maand voor het aflopen van het jaarcontract) en Tiscali aangevraagd per 2 jan 2006. Zo maak ik de meeste kans om het zonder downtijd te laten overgaan ?
Grr.
Anoniem: 42912
Het is al weer de hele avond raak...
Voor Tiscali 1 jaar Wanadoo gehad met... 0 storingen. Aan het eind van mijn contract ga ik dus snel weer over naar een andere provder.
Wat ik het slechte vind is dat wanneer ik dan hier kom op got en zie dat er nog meer mensen zijn die last hebben van dezelfde problemen en dat er op de Tiscali website weer niks onder mededelingen staat.
Vraag me wel eens af of de mensen die hier dan posten ook een mail sturen naar Tiscali om te vertellen dat er weer wat mis lijkt te zijn met de dns of de routing naar de dns.
Voor mij volgend jaar een nieuwe provider.
helpdesk@tiscali.nl
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb Tiscali pas een week of zo. Maar het is me de laatste dagen inderdaad opgevallen dat sites soms niet laden en als je dan op stop drukt en de pagina opnieuw aanroept dat tie wel direct laadt. Dit duidt voor mij inderdaad op een DNS probleem.
Nu is het mij opgevallen dat WinIPconfig meldt dat mijn DNS server de Zyxel is (192.168.1.254). En in de Zyxel staat dat 0.0.0.0 de DNS server is. Ook de secundary.
Bij mijn vorige provider (Demon) kreeg ik met WinIPconfig keurig de Demon DNS servers zelf te zien. Wie kan me uitleggen hoe dat bij Tiscali werkt en waarom ik de
ns1.tiscali.nl 195.241.77.53
ns2.tiscali.nl 195.241.77.54
ns3.tiscali.nl 195.241.77.55
nergens te zien krijg? Is het soms toch slim om die adressen of in de router of in Windhoos in te vullen. Als tie met de standaard opzet eerst via DHCP (o.i.d.) moet opvragen wat de DNS server is en dan pas een DNS request kan doen dan kan ik me voorstellen dat de DHCP server het zo druk heeft dat we steeds FF moeten wachten voordat we weten dat de DNS server nog steeds op 195.241.xx zit....
1
| ip dhcp wanif0 status |
Ik heb ze zelf in de modem ingevuld, dan krijg je in windows ook de dns-servers te zien bij ipconfigRobbieDee schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:39:
Vraagje over DNS................
Ook ik had vaak dat pagina's pas laden als je eerst stopt en dan ververst.
Laatst ontekte ik een ander dns-server die ook te gebruiken is, en sindsdien geen probleem meer. Dit heb ik in de router staan:
1
2
| Primary DNS Server= 213.227.141.10 Secondary DNS Server= 195.241.77.53 |
1
2
3
4
5
| Pingen naar ns1.tiscali.nl [195.241.77.53] met 32 byte gegevens: Antwoord van 195.241.77.53: bytes=32 tijd=15 ms TTL=62 Antwoord van 195.241.77.53: bytes=32 tijd=15 ms TTL=62 Antwoord van 195.241.77.53: bytes=32 tijd=15 ms TTL=62 Antwoord van 195.241.77.53: bytes=32 tijd=15 ms TTL=62 |
1
2
3
4
5
| Pingen naar nscache1.isd-holland.nl [213.227.141.10] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.227.141.10: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250 Antwoord van 213.227.141.10: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250 Antwoord van 213.227.141.10: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250 Antwoord van 213.227.141.10: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250 |
Alleen de ping is 1 ms trager. Als iemand andere dns-servers heeft die ook een hoge TTL hebben en een lage ping, houd ik mij aanbevolen.
Dat is gek. Ik heb zelf de (andere) servers ingesteld in de router, maar als ik met deze commando kijk, dan zie ik nog steeds de dns-servers van Tiscali.bjck schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:31:
Komt omdat bij Demon je modem 'bridged' stond en nu 'router'. De ZyXEL heeft van van Tiscali via DHCP de DNS servers gekregen, deze kan je niet zien in de webinterface, wel in telnet interface (commandline). Comando is dan:code:
1 ip dhcp wanif0 status
Mooi man, werk perfect!
Mooie stack van aparatuur (spliter, modem, lineswitcher), maar dan heb je ook wat!
(heb de 21)
Nummerherkenning van KNP wordt doorgegeven, Tiscali niet.
Vraagje: Wil mijn webserver beschikbaar stellen naar buiten. Weet dat ik een NAT entry moet maken voor poort 80. Moet ik nog meer doen?
En hoe kom ik aan het (hopelijk vaste) ip adres van mijn router?
- Log in op je router met de Webinterface.Anoniem: 59748 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:18:
- Vanuit het Main Menu,
- ga naar het System Status menu (dit is de eerste in het meest rechter lijstje met menunamen).
- kijk bij IP-Address onder het kopje WAN Information.
Naast NAT moet je ook een Firewall rule opstellen WAN to LAN voor hyet doorlaten indien je de firwall optie aan gebt natuurlijk.Anoniem: 59748 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:18:
Gister mijn lineswitcher geinstalleerd!!!
Mooi man, werk perfect!
Mooie stack van aparatuur (spliter, modem, lineswitcher), maar dan heb je ook wat!
(heb de 21)
Vraagje: Wil mijn webserver beschikbaar stellen naar buiten. Weet dat ik een NAT entry moet maken voor poort 80. Moet ik nog meer doen?
Wat betreft IP, dit is wel semi-statisch, maar dus niet 'vast', het is imho beter een Dyanamic DNS naam te nemen, en met de nodige kleine tooltjes kan deze automatsch bijhouden of je ip nog het zelfde is en deze bijstellen bij je DynDNS provider.
voorbeeld: www.dtdns.net (ik draai nu 5 jaar op een dynamisch domain naam. )
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Zou kunnen maar XS4all en Demon zitten allemaal onder 60 ms. Tiscali zit er net boven...OKA schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:47:
[...]
code:
1 2 Pingen naar nscache1.isd-holland.nl [213.227.141.10] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.227.141.10: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250
Alleen de ping is 1 ms trager. Als iemand andere dns-servers heeft die ook een hoge TTL hebben en een lage ping, houd ik mij aanbevolen.
Maar ik ga jou tip ook maar eens gebruiken om te zien of dat scheelt.
Ip adres is dynamisch.. maar wijzigd nagenoeg nooit!!Anoniem: 59748 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:18:
Gister mijn lineswitcher geinstalleerd!!!
Mooi man, werk perfect!
(heb de 21)
Om achter je public ip te komen ga je naar:
www.whatismyip.com
Ik heb geen idee of ik verwijzingen naar site mag maken?
In de praktijk blijf je dezelfde constant houden, maar mag/kan wijzigen zonder voor aankondiging. Dat is enigste verschil tussen een 'eigen (ook wel 'vast ip') ip' en dynamsch IP in de praktijk.Smarty77 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:11:
[...]
Ip adres is dynamisch.. maar wijzigd nagenoeg nooit!!
Om achter je public ip te komen ga je naar:
www.whatismyip.com
Ik heb geen idee of ik verwijzingen naar site mag maken?
Kijk een naar deze topic van de Tiscali-Forum, daar is een oplossing voorhanden.Anoniem: 59748 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:18:
Echter één probleem, mijn lijn lijkt gruwelijk gedowngrade.
Ik had voor de 'crash' praktijksnelheden van 380 kbyte/s down en 80 kbyte/s up. Theoretisch lag mijn lijn toen op 4 Mbit/640 kbit.
Nu kijk in mijn modem en vindt: System Status -> Show Statistics:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 288 kbps
Downstream Speed: 1120 kbps
met praktijksnelheden van: 120 kbyte/s down en 25 kbyte/s up.
Hoe kan dit, heeft dit te maken met alle upgrades e.d. die tegenwoordig lopen ? Hebben meer mensen hier last van ? Hoe is dit op te lossen ?
Niet te geloven, valt zojuist m'n internet opeens weg, bleek mijn modem te zijn gereset, ik kijk naar de Statistics:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 704 kbps
Downstream Speed: 4224 kbps
Sommige dingen, zal ik nooit begrijpen

[ Voor 17% gewijzigd door Lassie dutch op 10-11-2005 13:53 ]
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
ook gevraagd of de overname van klanten door KPN ook effect had op mij, ik wist niet op welk netwerk ik aangesloten stond... Gelukkig ben ik aangesloten op het baby-xl netwerk en blijf ik gewoon klant van tiscali ipv van naar plante internet van kpn (waarvoor je nu naar een ander nummer moet bellen als je naar klantenservice belt.) reden van de overname is dat kpn betere service en dienstverlening kan leveren aan de klanten die via kpn netwerk aangesloten zijn.
gelukkig voor mij dus geen wijzigingen, ik heb daar dus echt geen zin in....
Ik heb een tiscali telefonie basispakket, dus als het goed is kan ik mijn eigen nummer blijven gebruiken en heb ik er een nummer bijgekregen.
Volgens de beschrijving de instructies opgevolgt, en blijkt dat als ik nu bel dat ik via het nieuwe nummer bel en ook alleen op dat nummer gebelt kan worden
Gratis bellen , ja dat was wel mijn bedoeling maar hoe kan ik zorgen dat iedereen gewoon naar mijn oude nummer kan bellen? En kan ik dan ook via mijn oude nummer gratis bellen?
Iemand een voorbeeldje hoe ik dat dan zou moeten instellen in de modem of is het een kwestie nog van draadjes veranderen?
Op de nieuwe van Tiscali (die ook een nieuw nummer heeft) kun je wel gratis bellen.
ik al een week problemen met die dns gedoe.
En ik heletijd denken dat het aan mij lag.
modem gereset firmware updaten etc...
Dussuh... dit wordt denk ik gauw door tiscali gefixt?

Heb ik net gedaan en het is een wereld van verschil ja: een grote verbetering. Het lijkt wel of mijn hele internet sneller is geworden.Arfman schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:31:
Ja, betrouwbare DNS servers invullen. Paar posts hierboven staat er o.a. eentje.
Dit topic is gesloten.