bjck schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:24:
Telefonie Totaal wordt je nummer van KPN overgezet naar Tiscali voor eenmalige migratie kosten van €29.95. En je gaat €9.95 betalen aan Tiscali per maand omdat je geen KPN-telefonie abonnement meer hebt op die koperlijn waar je ADSL op zit.
Je kan overstappen van Telefonie Basis naar Telefonie Totaal opzich
hier.
Maar vele gebruiken TelefonieBasis en geven gewoon iedereen nieuwe nummer. Je laat gewoon één toestel op je splitter aangesloten op je KPN-telefonie voor 't geval daar nog iemand op belt. Uitbellen doe je gewoon met nieuwe nummer via Tiscali die op je modem is aangesloten.
KPN kan je om laten zetten naar BelBudget wat ook €9.95 per maand kost, gelijk aan de extra toeslag voor de koperlijn (zie TelefonieTotaal prijs, exact €9.95 verschil met Basis) immers.
Ik heb nog ff niks gedaan intussentijd omdat ik het allemaal zo vreemd vind.
Oke dacht ik, dus de basis om gaan zetten in special, eenmalig 29,95 betalen ( al vind ik het niet eerlijk want wist ik voor ik tiscali nam niks van) en dan prima 9,95 voor het koper, is nog altijd goedkoper dan abbonemetsgeld wat ik nu aan de kpn betaal.
Maar dan komt het volgende....ik open een mail van tiscali zonet en lees het volgende :
PS: Bent u tevreden over uw Tiscali Telefonie Basis abonnement? Stap dan vandaag nog over naar Telefonie Totaal van Tiscali. U kunt uw oude telefoonnummer gewoon meenemen naar Tiscali (dit kost eenmalig € 29,95). U hebt KPN niet meer nodig! U betaalt, naast uw ADSL-abonnement, een vast bedrag van € 14,90 per maand, dit is inclusief de kosten die KPN Tiscali in rekening brengt voor het in stand houden van de koperdraden van uw ADSL-lijn (€ 9,95 per maand).
Lees ik het nou goed???
geen 9,95 bij je abbonementje van nu optellen maar wel ffies 14,90????
Dus met andere woorden , als ik hem zou gaan omzetten zou mij alles 44,85 per maand gaan kosten buiten nog es die eenmalige 29,95 omzetkosten???
Waar ik eerst van dacht van heej geen duur abbonementje begin ik mij nu toch wel erg de boot ingenomen te worden!!!!