[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
dus als ik mijn oude nummer wil blijven gebruiken moet ik nog meer aanvragen??
:? Heb ik het zeker verkeert begrepen dan.
Meende echt dat ik mijn oude nummer dan ook gratis kon gaan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

ja ik heb het ook net gefixed, maja, brakke service van tiscali...:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:42
Telefonie Totaal wordt je nummer van KPN overgezet naar Tiscali voor eenmalige migratie kosten van €29.95. En je gaat €9.95 betalen aan Tiscali per maand omdat je geen KPN-telefonie abonnement meer hebt op die koperlijn waar je ADSL op zit.

Je kan overstappen van Telefonie Basis naar Telefonie Totaal opzich hier.

Maar vele gebruiken TelefonieBasis en geven gewoon iedereen nieuwe nummer. Je laat gewoon één toestel op je splitter aangesloten op je KPN-telefonie voor 't geval daar nog iemand op belt. Uitbellen doe je gewoon met nieuwe nummer via Tiscali die op je modem is aangesloten.

KPN kan je om laten zetten naar BelBudget wat ook €9.95 per maand kost, gelijk aan de extra toeslag voor de koperlijn (zie TelefonieTotaal prijs, exact €9.95 verschil met Basis) immers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:24:
[...] KPN kan je om laten zetten naar BelBudget wat ook €9.95 per maand kost, gelijk aan de extra toeslag voor de koperlijn (zie TelefonieTotaal prijs, exact €9.95 verschil met Basis) immers.
Sorry bjck maar dat is NIET correct. BelBudget is € 9,67 en kaal koper € 9,95...
Daarom is het noodzakelijk dat KPN door OPTA door slijk wordt gesleurd :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:53:
[...]

Sorry bjck maar dat is NIET correct. BelBudget is € 9,67 en kaal koper € 9,95...
Daarom is het noodzakelijk dat KPN door OPTA door slijk wordt gesleurd :r
Huh, waarom? Omdat ze net iets scherper geprijst zijn dan de prijzen die voor kaal-koper gerekend worden? Dat minimale verschil zou ik geen OPTA procedure aan wagen als het al verschillend is, want zit ook nog een ISP tussen.

Verder is de discussie of dit bedrag voor onderhoud en storingsoplossing van het kopernetwerk riëel is een hele lange en vermoeiende zonder einde. Laten we daar niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:12:
[...]
Huh, waarom? Omdat ze net iets scherper geprijst zijn dan de prijzen die voor kaal-koper gerekend worden? Dat minimale verschil zou ik geen OPTA procedure aan wagen als het al verschillend is, want zit ook nog een ISP tussen.

Verder is de discussie of dit bedrag voor onderhoud en storingsoplossing van het kopernetwerk riëel is een hele lange en vermoeiende zonder einde. Laten we daar niet aan beginnen.
Dat ze meer rekenen voor iets waar ze niets voor hoeven doen dan voor iets waar ze wel iets voor doen is inderdaad een hele principiële kwestie. Het gaat ook niet over het prijsverschil van 20 of 30 cent.

Insteek is dat ze voor niets doen ook niets moeten rekenen. KPN heeft koper liggen in alle straten en naar alle aansluitadressen. Dat koper is een kostenpost. Voor een deel van het koper wordt niks in rekening gebracht. Alleen omdat er een Alternatieve DSL Provider (ADP) is die over dat koper een betaalde dienst laat lopen, een soort jaloezie dus, menen ze dat ze de ADP er geld voor kunnen vragen. Maar ze vragen er geen geld voor als er nog KPN telefonie op zit. Dat is principieel krom. Of moeten we er naar toe dat KPN de ADP ook aanslaat als er wel KPN telefonie op de lijn zit? Het moet niet gekker worden.

Die ADP betaalt KPN al voor het stallen van apparatuur. Koper zonder KPN telefonie raakt geen KPN apparatuur. Het raakt alleen verdelers waar al het andere ongebruikte koper ook op zit. Dat daar kosten mee gemoeid zijn is duidelijk maar het aanslaan van wie dan ook moet wel in verhouding zijn tot de geleverde prestatie en in verhouding met het bedrag dat een ADP voor de totale dienst in rekening kan brengen. Die verhoudingen zijn nu compleet zoek. En daar moet de OPTA wat aan doen. Insteek is dus NUL Euro maar de onderhandelaars zullen wel ergens op 2 tot 3 Euro uitkomen. Dat lijkt me redelijk en in verhouding tot.

KPN is overigens onaangekondigd overgegaan tot deze maatregel (het aanslaan van ADPs voor kaal koper) toen ze merkten dat klanten hun KPN voice abonnement ging opzeggen. Typisch het gedag van een monopolist dat er op gericht is marktaandeel te behouden zonder er iets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ongebruikt koper zullen ze ook niets aan kosten aan hebben. Alleen als er iets in gebruik genomen wordt moet er wel een KPN engineer op pad. Zelfde geld voor storings onderzoek en nieuwbouw wijken of bestaande aansluitadressen waar men meer lijnen wenst dan er liggen nu.

Of het bedrag in verhouding staat is aan de OPTA inderdaad. Maar niet alleen de ADP betaalt voor het gebruik van de koperlijn. Je ziet het zelfs in het ADSL-Direct product van KPN zelf terug het prijsverschil tussen linesharing en dedicated. Alleen bij het snelste abonnement niet, mogelijk dat het hier wel gewoon in zit alleen het abonnement (de dienst) precies dat bedrag is verlaagd om het zo optisch weg te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:57:
Ongebruikt koper zullen ze ook niets aan kosten aan hebben. Alleen als er iets in gebruik genomen wordt moet er wel een KPN engineer op pad.
Ik meen te weten dat de ADP zijn eigen mens op pad stuurt. Hoe het ook zij, dit is een eenmalige actie en zou in de aansluitkosten verwerkt moeten worden.
knip
Maar niet alleen de ADP betaalt voor het gebruik van de koperlijn. Je ziet het zelfs in het ADSL-Direct product van KPN zelf terug het prijsverschil tussen linesharing en dedicated.
Ik ken de prijzen niet maar ik ga er vanuit dat bij KPN ADSL Direct bijvoorbeeld 25 Euro kost als je al telefonie over die lijn hebt (line sharing). En dat dezelfde ADSL abo over een dedicated lijn (waar dus geen KPN traditionele telefonie op zit) dan 35 Euro kost. Met andere woorden het lijkt dat de "line sharing" klanten van KPN korting hebben.
Ook dit is de zaken omkeren. Bijna iedereen heeft (of inmiddels had) KPN Telefonie en heeft daar ADSL bij genomen. Die mensen hebben nooit korting gekregen. De mensen die KPN telefonie hebben weggedaan (of althans hun ADPs) hebben een penalty van KPN gekregen, die vervolgens via de ISPs aan de eindgebruikers in rekening wordt gebracht.

Feitelijk is hier sprake van koppelverkoop en dat mag een monopolist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aanleggen van linesharing of in gebruik nemen van ongebruikte koperlijn voor DSL wordt door KPN engineers gedaan alleen maar. Zij beheren en voeren wijzigingen uit aan het koper netwerk op verzoek van de partijen.

't Is heel simpel eigenlijk. De koperlijn ongebruikt wordt aan niemand gefactureerd. Heb je telefonie bij KPN betaal je een vast bedrag per maand met minimale mogelijkheid van (zeg even voor gemak) €10 per maand. Wordt er op diezelfde lijn DSL bij gezet (linesharing) maakt geen verschil, die €10 wordt nogsteeds via telefonie abonnement gefactureerd.

KPN telefonie abonnement opgezegd of DSL aangelegd op een koperlijn die ongebruikt was (dus dedicated of dsl-only hoe je het wilt noemen) komt dat zelfde bedrag via de andere kant die de koperlijn gebruikt. En dat is de telco op dat moment omdat KPN geen bedrijf<->klant relatie meer heeft.

Niets korting, gewoon zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:43:
't Is heel simpel eigenlijk. De koperlijn ongebruikt wordt aan niemand gefactureerd.
Het is inderdaad heel simpel. KPN factureert maar een eind weg op het moment dat ze de telefonie niet meer leveren. De daarvoor geleverde prestatie (eenmalig de draden op de verdeler doorverbinden met de apparatuur van de telco (ADP in voorgaande posts) is inderdaad niet in verhouding met het gefactureerde bedrag. Dat is heel simpel ja.

Ik ga er voor het gemakt vanuit dat jouw info correct is m.b.t. de monteurs van KPN die de enigen zijn die op centrales aan de kabels werken en dat ze daarvoor geen eenmalige verreken afspraken hebben met telco's (ADPs).... Als je er vanuit gaat dat een contract met een Telco minimaal een jaar loopt dan factureert KPN dus 120 Euro voor een eenmalige actie (van maximaal een half uur). Maar de praktijk leert dat mensen langer dan een jaar blijven en het bedrag voor de eenmalige actie daarmee evenredig stijgt. Dat is op zijn zachts gezegd vreemd te noemen.

Bovendien blijft dan de vraag waarom KPN voor dezelfde actie op een lijn waar wel KPN telefonie op zit geen eenmalige kosten in rekening brengt. Je zegt dat dat al bij de prijs inzit maar geen korting is....

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 13-11-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat half uur kan je wel een heel stuk ruimer nemen. Als ze op die centrale geen andere werkzaamheden hebben zijn er ook nog kosten voor de reistijd en operationele kosten zoals trainingen van engineers, materiaal wagenpark etc etc. Onderhoud aan de panden, aanleggen van interne bekabeling en storings onderzoek.

Als een nieuwe koperlijn in gebruik genomen moet worden (omdet er geen telefonie op zit) zal de lijn vanaf de centrale naar jou ISRA ook nog gecontroleerd en doorgemeten moeten worden. Dan komen hier ook nog de mensen die de afspraken maken met de klanten en de planners bij.

Enigste wanneer het inderdaad een behoorlijk bedrag is zonder iets te doen is als het is aangelegd en eenmaal werkt gewoon. Maar wat als er dan een onderbreking is door graaf werkzaamheden? Of door ouderdom of beschadiging vocht in de kabels komt? Vandalisme een verdeel punt half sloopt? Ben je dan niet heel blij dat ze het ook weer komen repareren?

En wat als je een nieuwbouwpand betrekt en er liggen geen koperlijnen van KPN daar nog. Ben je toch ook heel blij dat ze voor dat zelfde lage bedrag ook jou voorzien van een aansluiting als je dat wilt.

Of het bedrag per maand van €9.95 nou riëel is of niet kan je ter discussie stellen. Dat er een bedrag is eigenlijk niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 13-11-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

ik ben tot nu toe heel positief geweest over tiscali maar nu toch een groot minpunt voor mij persoonlijk.
Ik heb namelijk nu gezien dat ik nu maar 25 smsjes per maand krijg ipv van 10 per dag!!!!

Eerst>> 10x365=3650 smsjes per jaar
NU>> 25x12=300 smsjes per jaar

das toch wel een vershil he...
aangezien ik veel sms wasdit ook 1 van de redenen om dit abbonement te nemen.
ze hebben ermee geadverteerd en 1 week nadat ik internet van ze heb is dit veranderd, ik vind dit niet kunnen en wil proberen te bewijzen dat dit niet volgens de regels is.
In de overeenkomst staat niets over de smsjes maar in de advertentie wel.
die advertentie heb ik hier niet meer, ik wil jullie dan ook even vragen of jullie misschien nog een html link hebben met een plaatje naar die oude aanbieding (zomeraanbieding)
als je ermee adverteerd moet je het ook waarmaken vind ik, er stond immers geen> 25 smsjes per maand...

(ze hebben de usenet ook al weggedaan en zo blijven ze maar korten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat was de tekst dan mbt die SMS mogelijkheid? Stond er expliciet een aantal genoemd dat je per maand/week/jaar gratis mocht versturen? Als dat niet zo is en alleen de mogelijkheid genoemd werd is er eigenlijk niets veranderd tussen aanbieding en wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:12:
Of het bedrag per maand van €9.95 nou riëel is of niet kan je ter discussie stellen. Dat er een bedrag is eigenlijk niet.
Dat voor KPN het hebben van kabel, panden, monteurs, planners een wagenpark etc. etc. een dure aangelegenheid is begrijp ik best. Alleen is het inderdaad tijd dat met name bepaalde vaste maandelijks tarieven op de schop gaan.

Zoals ik eerder al aangaf kan het niet door de beugel dat je zonder KPN telefonie meer betaalt dan met en dat als je al KPN telefonie hebt en er ook nog ADSL op moet, dat je voor die eenmalige handeling niks extra's betaalt. Als KPN dan kosten op het koper wil doorbelasten moet dat meer in evenredigheid zijn en ook duidelijker uit de tariefstructuur blijken.

Is ook mooi voor de marketing van KPN want dan kunnen ze eindelijk de telefonie abonnementen verlagen terwijl ze ook iets voor het koper gaan rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:12:
Als een nieuwe koperlijn in gebruik genomen moet worden (omdet er geen telefonie op zit) zal de lijn vanaf de centrale naar jou ISRA ook nog gecontroleerd en doorgemeten moeten worden. Dan komen hier ook nog de mensen die de afspraken maken met de klanten en de planners bij.
Opnieuw haal je eenmalige en maandelijkse kosten door elkaar. Voor het "aansluiten van een telefoon" eenmalig betaal je € 47,55 en uit de context blijkt dat dat ook voor een bestaande aansluiting geldt. Dit is het merendeel van de aanvragen en daar komt KPN echt niet voor bij je thuis. In het verleden heb ik meegemaakt dat ze er wel mee dreigen (en dat je er een halve dag voor vrij kunt nemen) om te constateren dat ze vanuit de centrale je toestel laten rinkelen (als je dat er inderdaad hebt ingestoken) en dat ze vervolgens niet komen. Ik had het er een week eerder ook al ingestoken en bij het maken van de afspraak gezegd dat ik niet thuis zou zijn. Waarop het antwoord was dat als het niet zou werken en ze nog eens bij me langs zouden moeten komen dat voorrijkosten zou moeten betalen. Bij de eerste afspraak zat de telefoon er ook al in maar deze monteur vond het nodig om eerst langs mijn huis te rijden (ondanks het feit dat ik aangekondigd had niet thuis te zullen zijn) en liet een briefje achter dat hij voor niks was geweest. Maar hij is nooit naar de centrale gegaan om de kruisdraad te trekken, of achterafgezien had hij dat fout gedaan... Na een pissig telefoontje van mij werd er een week later opnieuw ingepland (nu zou ik er wel zijn). Ik was er, de telefoon rinkelde. En even later had ik kiestoon en kon bellen. Nooit een monteur gezien.
Bij grootschalige nieuwbouw zullen ze ook niet op elk individueel klantadres komen. Wordt in 1 keer door de aannemer opgeleverd. Alleen bij individuele nieuwbouw zal er een koperdraadje naar binnen worden gefietst en een doosje worden geplaatst. De testen vanuit de centrale naar de ISRA worden volautomatische gedaan. Ik weet alleen niet zeker of dat bij oplevering van elke lijn eenmalig gebeurd of permanent en of dat ook kan als er geen telefonie centrale aan het koper hangt. Ik heb er wel voorbeelden van dat er niet wordt getest. Uit afstandmeting bleek dan later (storingsonderzoek) dat de kruisdraad er in de centrale gewoon niet in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:08:
[...]

Dat voor KPN het hebben van kabel, panden, monteurs, planners een wagenpark etc. etc. een dure aangelegenheid is begrijp ik best. Alleen is het inderdaad tijd dat met name bepaalde vaste maandelijks tarieven op de schop gaan.

Zoals ik eerder al aangaf kan het niet door de beugel dat je zonder KPN telefonie meer betaalt dan met en dat als je al KPN telefonie hebt en er ook nog ADSL op moet, dat je voor die eenmalige handeling niks extra's betaalt. Als KPN dan kosten op het koper wil doorbelasten moet dat meer in evenredigheid zijn en ook duidelijker uit de tariefstructuur blijken.

Is ook mooi voor de marketing van KPN want dan kunnen ze eindelijk de telefonie abonnementen verlagen terwijl ze ook iets voor het koper gaan rekenen ;)
Ik denk dat je het andersom moet zien even. Als je een telefonie abonnement hebt kun je linesharing nemen en is daar bedrag A voor bij je ISP. Als je een lijn hebt zonder linesharing of doordat je telefonie opzegt bij KPN (door bijvoorbeeld je nummer laten porteren naar andere aanbieder) betaal je extra aan je ISP en die weer aan KPN.

Wees blij dat ze het niet dubbel ontvangen als je linesharing hebt.
RobbieDee schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:53:
[...]

Opnieuw haal je eenmalige en maandelijkse kosten door elkaar. Voor het "aansluiten van een telefoon" eenmalig betaal je € 47,55 en uit de context blijkt dat dat ook voor een bestaande aansluiting geldt.
Ongebruikte koperlijnen heet niet 'een betaande aansluiting'. Een aansluiting noem je een lijn waar een dienst overheen wordt geleverd.

In princiepe hoeft KPN bijna nooit bij je thuis te zijn, want de lijn vanaf de centrale moet immers bij jou op je ISRA uitkomen. Afspraken kunnen ook gemaakt worden voor de zekerheid voor het geval dat ze toch langs moeten komen ter controle. Niets is vervelender als je iets op wilt lossen of aanleggen en je kan je werk niet afmaken en moet nog een keer terug, dat geldt ook voor monteurs.

Als je telefonie aanvraagt bij KPN kunnen ze je vanaf de centrale ook even opbellen. Neem je op is er geen reden tot langsgaan immers. Bij aanleggen van DSL zonder linesharing neem je een ongebruikte koperlijn in gebruik. Hier is niet de mogelijkheid om even te bellen over die lijn ter controle en enige mogelijkheid is dan langs gaan.

En je zou eens moeten zien in hoeveel huizen mensen een ISRA kunnen verprutsen, slopen of achter de lambrisering wegwerken omdat ze de telefoonlijn niet gebruiken bijvoorbeeld. Je zal er maar intrekken als nieuwe eignaar van de woning.

Mee eens of niet met eens met de kosten zo werkt het in Nederland voor DSL via het koper van de KPN. Ook als je bij KPN zelf DSL afneemt zie je een verschil in maandkosten tussen linesharing en zonder linesharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:31:
[...]
Mee eens of niet met eens met de kosten zo werkt het in Nederland voor DSL via het koper van de KPN. Ook als je bij KPN zelf DSL afneemt zie je een verschil in maandkosten tussen linesharing en zonder linesharing.
Nee ik ben het niet eens met de structuur en de hoogte van dat bedrag. Verder ben ik redelijk bekend met de probleempjes tijdens aansluiten en zo maar ik blijf erbij dat dat tientje PER MAAND in verhouding tot de geleverde prestatie en zeker in verhouding tot de geleverde dienst bij bijvoorbeeld BelBudget niet in verhouding is. Dat "zo werkt het in Nederland" is typisch de houding van KPN die haar monopolie probeert te beschermen en daar dient OPTA wat aan te doen. Slimmer zou het van KPN zijn om dat niet af te wachten en de marketingtruc die ik voorstelde te doen. Komen ze ook weer eens als winnaar uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:50:
Wat was de tekst dan mbt die SMS mogelijkheid? Stond er expliciet een aantal genoemd dat je per maand/week/jaar gratis mocht versturen? Als dat niet zo is en alleen de mogelijkheid genoemd werd is er eigenlijk niets veranderd tussen aanbieding en wat er aangeboden wordt.
ja> er stond 10 per dag.
en nu 25 per maand.

dan is er dus wel een groot verschil tussen de aanbieding en wat er in realiteit aangeboden wordt.
ik heb namelijk gebruik gemaakt van een aanbieding van deze internetprovider. ze adverteerden destijds (ong 1 maand geleden) met gratis 10 smsjes per dag nu is dat teruggebracht naar 25 per maand.
Ik wil ze effe bewijsvoering met een site waarin ze dit adverteerden zodat ik een collectieve actie kan opzetten voor alle tiscali klanten die met deze actie wel als nieuwe klant binnengehaald zijn, endan vervolgens maar 25 smsjes per maand krijgen...

(is hetzelfde als bijv gratis 20 mb website beloven en dan er eentje krijgen van 5 mb)

ANYWAY

ik heb http://www.archive.org/web/web.php al geprobeerd maar dat lukt niet omdat er geen actuelere caches staan van die site dan van 2004.
kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hecht trouwens WEL veel waarde aan die gratis smsjes omdat ik hiermee ook naar het buitenland gratis kan smsen en dat was nou juist 1 van de grote voordelen voor mij.
50 cent per sms kost het bijv t-mobile om naar frankrijk te sms-en.
Het was voor mij een groot motivatiepunt om dit abbonement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Potverdikkie, het blijft gedonder met DNS hier. Ik ga geen andere DNS-servers instellen, Tiscali moet gewoon zorgen dat het in orde is. Daar betaal ik voor.

Nog meer mensen steeds problemen? Heeft iemand recent al eens contact gehad met Tiscali? Anders ga ik straks zelf eens bellen.

[add on]
Zojuist gebeld. Uiteraard weten zij nergens van. Naja dat kan ik begrijpen als niemand belt om het ze te zeggen.

Enfin: als je problemen hebt met DNS, bel de helpdesk en geef het door. Ze zullen er niet direct iets aan kunnen doen, maar als meerdere mensen klagen dan wordt het misschien duidelijk daar. En bellen is toch gratis met Tiscali ;) Momenteel ligt bij hen ook het e.e.a. plat, ze vragen naar je klantcode (TInogwattes)

[ Voor 48% gewijzigd door Fuzzillogic op 14-11-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
Ik heb er vanavond ook weer last van :-(

Heb maar weer eens een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114185

Anoniem: 61204 schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:49:
[...]ik heb http://www.archive.org/web/web.php al geprobeerd maar dat lukt niet omdat er geen actuelere caches staan van die site dan van 2004.
kan iemand me helpen?
Al in de Google cache van die pagina gekeken? En wellicht hebben andere search engines zoals icerocket.com enz. ook een cache waarin je kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 61204 schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:49:
[...]

ja> er stond 10 per dag.
en nu 25 per maand.

dan is er dus wel een groot verschil tussen de aanbieding en wat er in realiteit aangeboden wordt.
ik heb namelijk gebruik gemaakt van een aanbieding van deze internetprovider. ze adverteerden destijds (ong 1 maand geleden) met gratis 10 smsjes per dag nu is dat teruggebracht naar 25 per maand.
Ik wil ze effe bewijsvoering met een site waarin ze dit adverteerden zodat ik een collectieve actie kan opzetten voor alle tiscali klanten die met deze actie wel als nieuwe klant binnengehaald zijn, endan vervolgens maar 25 smsjes per maand krijgen...

(is hetzelfde als bijv gratis 20 mb website beloven en dan er eentje krijgen van 5 mb)

ANYWAY

ik heb http://www.archive.org/web/web.php al geprobeerd maar dat lukt niet omdat er geen actuelere caches staan van die site dan van 2004.
kan iemand me helpen?
Veel is het niet maar http://www.kieskeurig.nl/...A332CC1257073003D52BC.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 61204 schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:54:
ik hecht trouwens WEL veel waarde aan die gratis smsjes omdat ik hiermee ook naar het buitenland gratis kan smsen en dat was nou juist 1 van de grote voordelen voor mij.
50 cent per sms kost het bijv t-mobile om naar frankrijk te sms-en.
Het was voor mij een groot motivatiepunt om dit abbonement te nemen.
Nog steeds is een bundeltje van 25 SMSjes voor E 2,25 dan erg goedkoop bij Tiscali.
En je hoeft dat niet maandelijks af te nemen zoals bij veel bundels van mobiele operators.

Ik heb begin oktober Tiscali besteld en heb nooit gezien dat ze er mee adverteerden. Ik was blij verrast dat ze SMSjes hadden (25 gratis) en verbaast dat rond 1 november het tegoed weer was aangevuld tot 25. Verders zie ik dat ook bij het email account dat ik voor mijn vrouw heb aangemaakt er 25 SMSjes klaarstaan. En ook bij mijn dochter. Dat zijn er al 75. En voor mijn zoon kan ik ook een mailbox bakken maar die wordt in januari 7 dus die heeft er nog niet veel aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieDee schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:38:
[...]

Nog steeds is een bundeltje van 25 SMSjes voor E 2,25 dan erg goedkoop bij Tiscali.
En je hoeft dat niet maandelijks af te nemen zoals bij veel bundels van mobiele operators.

Ik heb begin oktober Tiscali besteld en heb nooit gezien dat ze er mee adverteerden. Ik was blij verrast dat ze SMSjes hadden (25 gratis) en verbaast dat rond 1 november het tegoed weer was aangevuld tot 25. Verders zie ik dat ook bij het email account dat ik voor mijn vrouw heb aangemaakt er 25 SMSjes klaarstaan. En ook bij mijn dochter.
goedkoop ja
maar wel krom
ermee adverteren (wat IK dus wel heel veel heb gezien, zelfs op billboards op straat)
en op het moment dat je het abbonement hebt geactiveerd wordt het teruggebracht naar 25 per maand.
bedankt voor die tip over verschillende emailadressen kga dat even proberen dan.
ook bedankt voor die kiekeurig site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:57:
[...]

goedkoop ja
maar wel krom
ermee adverteren (wat IK dus wel heel veel heb gezien, zelfs op billboards op straat)
en op het moment dat je het abbonement hebt geactiveerd wordt het teruggebracht naar 25 per maand.
bedankt voor die tip over verschillende emailadressen kga dat even proberen dan
GEPROBEERD: het lukt idd wel maar kun je meer dan 3 emailadressen voor sms activeren? geprobeerd?
dat verzacht de pijn dan nog een beetje :D
.
ook bedankt voor die kiekeurig site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:27
Hoe lang duurt het activeren van telefonie eigenlijk? Wacht nu al twee weken, terwijl de aanvraag tot oplevering van de verbinding in totaal maar 11 dagen in beslag nam.

Zolang kan dat activeren toch niet duren?

De tip in de startpost ( [rml]TweakBoy in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2"[/rml] ) werkt dus niet meer, ik heb de brief al een dag of 8 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom werkt die tip niet meer? Wat krijg je te zien als je die link naar telefonie volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:27
Het werkt niet meer omdat ik het volgende te zien krijg in rood:

Systeemfout: geen ordernummer gevonden
Telefonie* is waarschijnlijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt.

Blijkbaar hebben ze iets veranderd of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Heb nu helemaal geen sms tegoed meer en zie ook niks staan over gratis sms-jes...

edit: ok duidelijk. Zag na activeren van ADSL wel 25 gratis smsjes staan alleen zijn die er nu allemaal weer uit. Telefonie moet nog geactiveerd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Murtceps op 16-11-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat gaat pas werken als je Telefonie aanvraag klaar is en dus de papieren brief met wachtwoord onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

erwtje123 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:26:
Het werkt niet meer omdat ik het volgende te zien krijg in rood:

Systeemfout: geen ordernummer gevonden
Telefonie* is waarschijnlijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt.

Blijkbaar hebben ze iets veranderd of zo
Die melding had ik ook tot 1 dag nadat mij ADSL in gebruik was genomen. Op de dat dag dat ik ADSL in gebruik nam was mijn orderstatus nog in de voorlaatste stap. Oftwel moest nog administratief worden opgeleverd. Toen ik adminsitrarif was opleverd kon ik de telefoniepagina wel in (kennelijk is je ordernummer voor telefonie dan wel vrijgegeven) en kon ik zelf een password (code) kiezen. Ik kon daarna meteen telefonie gebruiken nadat ik het password (code) en telefoonnummer in de router had gezet.

Twee dagen later kreeg ik (andere) codes per post. Ik gebruik tot op de dag van vandaag de codes die ik zelf heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Gaahhh!!

Afbeeldingslocatie: http://fuzzillogic.dyndns.org/screenshots/ScreenshotBBD4628F.png

Uitleg: tussen de 2de en 3de poging heb ik van netwerk geswitcht door met VPN naar Surfnet te tunnelen. En opeens kan ik weer fijn op ICQ inloggen. En het ging zo goed afgelopen twee dagen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb echt geen problemen (meer) met DNS resolving momenteel. En ook niet met routes naar diverse hosts op internet eigenlijk. Zie hier dat beide resolvers direct antwoorden:
C:\Documents and Settings\Bart>nslookup login.icq.com 195.241.77.53
Server: ns1.tiscali.nl
Address: 195.241.77.53

Non-authoritative answer:
Name: login.glogin.messaging.aol.com
Address: 205.188.179.233
Aliases: login.icq.com

C:\Documents and Settings\Bart>nslookup login.icq.com 195.241.77.54
Server: ns2.tiscali.nl
Address: 195.241.77.54

Non-authoritative answer:
Name: login.glogin.messaging.aol.com
Address: 64.12.161.153
Aliases: login.icq.com
Ik heb deze twee gewoon vast staan in m'n netwerk settings (TCP/IP) bij m'n netwerk kaart eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 23:00 ]

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:58:
Ik heb echt geen problemen (meer) met DNS resolving momenteel. En ook niet met routes naar diverse hosts op internet eigenlijk. Zie hier dat beide resolvers direct antwoorden:
[...]
Ik heb deze twee gewoon vast staan in m'n netwerk settings (TCP/IP) bij m'n netwerk kaart eigenlijk.
Deze twee zijn neem ik aan de NS1 en NS2 van Tiscali. Ik heb twee andere "vast staan" in mijn router (dan hoef je niet op elke PC de settings op te geven). Sinds ik ze vast heb staan heb ik ook geen problemen meer.

Ik denk dus dat de Zyxel op de een of andere manier de "met DHCP ontvangen DNS servers" kwijt raakt, of niet snel genoeg aan de vraag kan voldoen. Want in de door Tiscali bedoelde set-up "denken" mijn PCs dat de router de DNS server is. Dat lijkt mij sowieso een vreemde configuratie want dan ga je naar de echter DNS servers altijd via die middle man. En die wordt natuurlijk geacht een cache bij te houden om de aanvragen bij de echte NS1 en NS2 te ontlasten. Leuke opzet als het werkt. Maar dat doet het dus niet.

• nellestm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Iemand al eens geexpirimenteerd met de italiaanse dns servers??
het zijn:
Server DNS preferito: 193.101.111.20
Server DNS alternativo: 193.101.111.10

Ik zal er vanavond als ik thuis ben eens mee gaan stoeien, kijken of deze ook problemen geven.

Marco......

• Fuzzillogic
@bjck: ten tijde van jouw posting had ik er ook geen problemen meer mee.

Of de problemen door de zyxel veroorzaakt worden vraag ik me af. Gisteren, toen ICQ er bij mij uitknalde had ik met veel andere domeinen geen problemen. Natuurlijk kan ik een wel werkende DNS vast gaan instellen, maar mijn visie is dat Tiscali er maar gewoon voor te zorgen heeft dat het werkt...

• bjck
Kan zijn dat icq.com netwerk op dat moment een upstream probleem had richting netwerk van Tiscali of andersom. Kortom dat er geen verbinding mogelijk was even tussen beide netwerken en dus ook de DNS resolving geen antwoord geeft als de chache leeg is op dat moment.

Toen je de VPN optie deed ging je via een ander netwerk naar icq.com toe natuurlijk, met andere resolvers die er mogelijk wel bij konden op dat moment.

Oorzaak zou zelfs dus bij icq.com of hun netwerk (leverancier(s)) kunnen hebben gelegen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-11-2005 17:47 ]

• Fuzzillogic
Mogelijk, maar ik acht problemen met de DNS van Tiscali waarschijnlijker, gezien alle gedoe daarmee de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
Heeft niemand problemen met het bellen?? Ik vind het verschrikkelijk ruk! De telefoonlijnen knallen er heel erg vaak uit, soms dagen.. Enigste wat dan weleens helpt is het modem de reseten. Maar dan duurt het maar eventjes voordat de telefoonlijnen er weer uit vallen.. Hoop dat iemand hetzelfde probleem heeft wordt er echt gek van.. Tiscali's helpdesk is ook niet echt alles.. Op me mail wordt niet gereageerd. Had ze ook al een keer gemailt over het smsjes verhaal, het antwoord liet echt een dikke week op zich wachten..

Weet niet of iemand er in is geintresseerd maar het sms verhaal schepen ze af met een mooi zakelijk antwoord: om uw zo snel en goedkoop mogelijk abo te kunnen verlenen is er besloten om de smsjes te verminderen van 10 p dag naar 25 p maand.. Ze meldden iets verder in het mailtje dat er niets in je contract staat over de hoeveelheid smsjes... Oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34

J-P

Syntax erro....

Vinnie84 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:07:
Heeft niemand problemen met het bellen?? Ik vind het verschrikkelijk ruk! De telefoonlijnen knallen er heel erg vaak uit, soms dagen.. Enigste wat dan weleens helpt is het modem de reseten. Maar dan duurt het maar eventjes voordat de telefoonlijnen er weer uit vallen.. Hoop dat iemand hetzelfde probleem heeft wordt er echt gek van.. Tiscali's helpdesk is ook niet echt alles.. Op me mail wordt niet gereageerd. Had ze ook al een keer gemailt over het smsjes verhaal, het antwoord liet echt een dikke week op zich wachten..

Weet niet of iemand er in is geintresseerd maar het sms verhaal schepen ze af met een mooi zakelijk antwoord: om uw zo snel en goedkoop mogelijk abo te kunnen verlenen is er besloten om de smsjes te verminderen van 10 p dag naar 25 p maand.. Ze meldden iets verder in het mailtje dat er niets in je contract staat over de hoeveelheid smsjes... Oplichterij
Heb ik zelf helemaal niet. Ik heb Telefonie Totaal en heb altijd (met uitzondering van 1 keer in 2 á 3 maanden de modem ff resetten) een goed telefonie signaal gehad!!! Met uitstekende geluidskwaliteit.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

Nss

The Dude Abides

Vinnie84 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:07:
Ik kan me voorstellen dat als je het sms'en veel gebruikte het vervelend is als dit opeens verlaagd is van 10/dag naar 25/maand.
De mogelijkheid om te sms'en maakt echter geen onderdeel uit van de overeenkomst die je met Tiscali gesloten hebt, je zou het dan ook als extra dienst moeten zien. Juridisch gezien is het dan van belang of de mogelijkheid om te smsen een belangrijke voorwaarde voor je is geweest om het abonnement af te sluiten, oftewel of je het abonnement niet afgesloten zou hebben indien er geen mogelijkheid zou zijn om sms'jes te verzenden. Het lijkt me moeilijk dit aannemlijk te maken bij een ADSL abonnement, waarbij het toch primair gaat om de internet toegang en de bijbehorende snelheid, datalimiet, email mogelijkheden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2024

Cool_Mod_E

9200 Wp

nellestm schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:00:
Iemand al eens geexpirimenteerd met de italiaanse dns servers??
het zijn:
Server DNS preferito: 193.101.111.20
Server DNS alternativo: 193.101.111.10

Ik zal er vanavond als ik thuis ben eens mee gaan stoeien, kijken of deze ook problemen geven.
volgens mij zijn dat uu.net nameservers (die voor Tisc. klanten niet open staan).

deze werkt wel:

205.166.226.38
ns1.granitecanyon.com

[ Voor 12% gewijzigd door Cool_Mod_E op 19-11-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
Wat een bout zooi allemaal.. Mijn Zyxel modem is dus kapot en heb een nieuwe aangevraagd.. Ondertussen wil ik nog wel gewoon internetten dus heb ff een oude Speedtouch home of pro :? Vanwege tweak maar misschien ook weer terug gezet en daarmee wil ik ff internetten.... Dus ik sluit em aan op 1 computer en mijn pc krijgt IP 80.100.**.*** ... Mooi, dat werkt... Maar nu kom ik niet meer in mijn modem, 10.0.0.138 ...

Vul ik als IP bij mijn PC 10.0.0.150 in, dan zie ik de modem wel, maar geen internet...

Daarnaast heb ik het geprobeerd met een switch en daar meerdere pc's aanhangen, maar dat werkt ook niet... Dan vind de PC helemaal niets meer..

Ook een Vigor 2200E heb ik geprobeerd, maar dat pakt ie ook niet.. Dan vind ie de vigor (192.168.1.1) wel, maar geen internet of modem..

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen :?Ik wil dus gewoon op 4 pc internetten...

[ Voor 3% gewijzigd door neggix op 19-11-2005 14:07 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
bjck schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:24:
Telefonie Totaal wordt je nummer van KPN overgezet naar Tiscali voor eenmalige migratie kosten van €29.95. En je gaat €9.95 betalen aan Tiscali per maand omdat je geen KPN-telefonie abonnement meer hebt op die koperlijn waar je ADSL op zit.

Je kan overstappen van Telefonie Basis naar Telefonie Totaal opzich hier.

Maar vele gebruiken TelefonieBasis en geven gewoon iedereen nieuwe nummer. Je laat gewoon één toestel op je splitter aangesloten op je KPN-telefonie voor 't geval daar nog iemand op belt. Uitbellen doe je gewoon met nieuwe nummer via Tiscali die op je modem is aangesloten.

KPN kan je om laten zetten naar BelBudget wat ook €9.95 per maand kost, gelijk aan de extra toeslag voor de koperlijn (zie TelefonieTotaal prijs, exact €9.95 verschil met Basis) immers.
Ik heb nog ff niks gedaan intussentijd omdat ik het allemaal zo vreemd vind.
Oke dacht ik, dus de basis om gaan zetten in special, eenmalig 29,95 betalen ( al vind ik het niet eerlijk want wist ik voor ik tiscali nam niks van) en dan prima 9,95 voor het koper, is nog altijd goedkoper dan abbonemetsgeld wat ik nu aan de kpn betaal.
Maar dan komt het volgende....ik open een mail van tiscali zonet en lees het volgende :

PS: Bent u tevreden over uw Tiscali Telefonie Basis abonnement? Stap dan vandaag nog over naar Telefonie Totaal van Tiscali. U kunt uw oude telefoonnummer gewoon meenemen naar Tiscali (dit kost eenmalig € 29,95). U hebt KPN niet meer nodig! U betaalt, naast uw ADSL-abonnement, een vast bedrag van € 14,90 per maand, dit is inclusief de kosten die KPN Tiscali in rekening brengt voor het in stand houden van de koperdraden van uw ADSL-lijn (€ 9,95 per maand).

Lees ik het nou goed???
geen 9,95 bij je abbonementje van nu optellen maar wel ffies 14,90????
Dus met andere woorden , als ik hem zou gaan omzetten zou mij alles 44,85 per maand gaan kosten buiten nog es die eenmalige 29,95 omzetkosten???
Waar ik eerst van dacht van heej geen duur abbonementje begin ik mij nu toch wel erg de boot ingenomen te worden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

honnepon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:47:
[...]
Lees ik het nou goed???
geen 9,95 bij je abbonementje van nu optellen maar wel ffies 14,90????
Dus met andere woorden , als ik hem zou gaan omzetten zou mij alles 44,85 per maand gaan kosten buiten nog es die eenmalige 29,95 omzetkosten???
Waar ik eerst van dacht van heej geen duur abbonementje begin ik mij nu toch wel erg de boot ingenomen te worden!!!!
Die eenmalige kosten van 29,95 hebben er altijd gestaan. In iedergeval in de periode voorafgaand aan 1 oktober. Toen heb ik Tiscali ADSL Special met "gratis telefonie" aangevraagd. De prijsstelling komt overeen (is identiek) aan het huidige T4 abonnement waar je 14,90 bij optelt voor telefonie Totaal. Die 14,90 is inclusief de "oude 9,95" voor het koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij de oudere abonnementen als je die nog hebt (de niet Tx varianten) was en is Telefonie gewoon kostenloos. Dus Basis is €0 p/m en ook Totaal is €0 p/m. Als je Telefonie gaat aanvragen krijg je ook een tweedeling in welk abonnement je hebt.

Die €9.95 die in de nieuwe Telefonie Totaal prijs zit (voor de Tx abonnement reeks) komt altijd bij een lijn waar geen KPN telefonie meer op zit. 't Is een beetje verwarrend opzich misschien nu geworden als huidige klant.

Als je dus in bent gegaan op bijvoorbeeld "Tiscali ADSL Special 'met gratis telefonie" is en blijft dat gratis zolang je het "ADSL Special" abonnement hebt en houdt. Daarbij is het wel (is altijd al) die €9.95 als je lijn zegmaar dsl-only (dedicated, zonder kpn-telefonie) is.

Je kan ook kiezen voor je KPN naar belbudget (kost ook €9.95) te laten zetten en TelefonieTotaal te hebben met 2 nieuwe Tiscali nummers bijvoorbeeld. Dan kost TelefonieTotaal niets (of €4.95 bij Tx aobnnementen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:35:
Je kan ook kiezen voor je KPN naar belbudget (kost ook €9.95) te laten zetten en TelefonieTotaal te hebben met 2 nieuwe Tiscali nummers bijvoorbeeld. Dan kost TelefonieTotaal niets (of €4.95 bij Tx aobnnementen).
Tjonge. Heb ik weer een prijsverhoging van KPN gemist of zo? Op KPN.com staat dat de Belbudget abonnementskosten € 9,67 zijn. Dat is dus BIJNA € 9,95 (maar niet gelijk aan).
Je moet er wat voor over hebben om van KPN af te zijn :?

Zie ook http://www.bellen.com/div...3882&land=nl&taal=nl&fr=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 13:16

Arfman

Drome!

Ja, het scheelt wel 0.28 eurocent per maand. 3 euro 36 per jaar. Volgens mij heb jij al voor meer geld energie verbruikt tijdens het typen van al je postings over dit minieme prijsverschil.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:16:
Ja, het scheelt wel 0.28 eurocent per maand. 3 euro 36 per jaar. Volgens mij heb jij al voor meer geld energie verbruikt tijdens het typen van al je postings over dit minieme prijsverschil.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 15:06
pfff
ff een heel andere vraag
Ik had eerst ook van die dnsproblemen, maar nu niet meer.
Het werkte al een weekje probleemloos, maar nu gaat me DL niet hoger dan 260 Kb (ik heb een 4mbit van tiscali). Ik haalde normaal altijd wel 470 Kb.
Ik heb deze maand ~170gb gedownload. Geldt dat gedoe met die Fair Use policy nog steeds ? dat ze bv je snelheid gaat afkappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet dat ik weet (afkappen). Lijkt me dat ze dan ook wel beter afkappen, of 20 kbps ofzo. Modem al gereset ? Nieuwste firmware erin ? Lijkt me wel iets voor de TS: voordat je technische vragen stelt over telefonie, downloads, snelheden, etc: modem resetten en zorgen dat de nieuwste firmware erin zit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Limiteren, of zoals je hetzelf noemt afkappen, van snelheid is uitgesloten bij overschrijding fup. Inderdaad even je modem resetten en eventueel kijken met welke snelheid je modem ingetraind staat, in zyxel kan je dat zien onder system status en dan onderdaan klikken op 'show statistics'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 15:06
mare dat fup geldt dus nog steeds??
wat is de limiet daarvan dan?

[ Voor 31% gewijzigd door fong06 op 21-11-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het kenmerk van een FUP is juist dat er geen harde limieten worden gesteld ;)
Fair Use = iedereeen verbruikt 200 GB per maand, geen probleem als jij 250GB verbruikt. Maar het kan ook zijn dat als iedereen 50GB verbruikt, en jij verbruikt 200GB, dat je dan een mailtje krijgt.

In de praktijk kapt vrijwel geen enkele provider je nog af als je veel downloadt. Ik heb nog geen enkel geval gehoord het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
Tja, ik heb de laatste maanden tussen de 200 en 300 GB gedownload. Zelfs een keer over de 300 GB. Ik heb een 4 mbit abbo en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik niet ver boven het gemiddelde zit.
Mijn conclusie, Tiscali gaat coulant om met de FUP.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen enkele ISP brandt zich meer aan het waarschuwen of optreden. Je zag het rumoer dat er bij Chello ontstond vorige keer dat ze dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Landelijke storing momenteel bij Tiscali. Geen verbinding mogelijk met Tiscali Telefonie.
Volgens de helpdesk zijn ze er druk mee bezig en is het met een half uurtje in orde (maar ieder half uurtje is natuurlijk teveel).

Mededeling op de homepage is in aanmaak, wordt gezegd..

Is inmiddels alweer opgelost (17.45)

[ Voor 7% gewijzigd door koelkast op 22-11-2005 17:47 . Reden: storing opgelost ]

Anoniem: 151007

Vraagje: Ik wil exchange 2003 draaien achter mn tis adsl special. Echter lijkt het of de poort 25 potdicht zit; alhoewel ze beweren van niet... Weet iemand hoe dit zit? router staat alle lan-wan toe.

• bjck
Anoniem: 151007 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:59:
Vraagje: Ik wil exchange 2003 draaien achter mn tis adsl special. Echter lijkt het of de poort 25 potdicht zit; alhoewel ze beweren van niet... Weet iemand hoe dit zit? router staat alle lan-wan toe.
Uitgaande mailserver zou ik heel erg met oppassen. Zorg dat die alleen vanaf je LAN te gebruiken is anders ben je zo afgeloten omdat de hele wereld hem gebruikt voor spam :+

Inkomende mail moet je in je ZyXEL een portforward maken voor poort 25 naar die machine toe. Vergeet niet de firewall ook te openen voor TCP op poort 25, waarschijnlijk zit je daar mee nu nog.

't gaan alleen om uitgaande maar dat blijft ook hangen. ook met andere smtp programma's De 25 van buiten blijft veilig dicht ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Was er net een storing in de regio Almelo ofzo :?
Ik probeer vanaf 22:00 connectie te maken, lampje van Internet brandde rood, router 2 x gereset, hielp niets. Nu plotseling doet hij het weer :?

• bjck
Klopt storing in Almelo, Nijverdal en Rijsen zo juist even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138042

Ik heb net mijn nieuwe modem gekregen van tiscali.
de Zyxel 2602 zonder wireless.

Ik had al een adsl moden met router en wireless., maar ik wil ook gebruik gaan maken van de telefonie via ADSL. Het adsl modem wat ik had was een Linksys WAG54G, maar hier zit geen telefoon aanlsuiting op.

Hoe moet ik nu beide routes configureren en met elkaar verbinden om toch gebruik te kunnen maken van de Linksys als Wireless accespoint, en de Zyxel als ADSL modem en telefonie modem.

Wie weet of dit kan en hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL laten voor wat het is. Die doet dan Telefonie en router zijn. De Linksys als AccesPoint configureren ipv als wireless router.

Je kan Linksys ook als router laten staan, maar zorg even dat die in andere IP range zit bijvoorbeeld 192.168.2.X omdat ZyXEL al in 192.168.1.X zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
Anoniem: 138042 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:48:
Ik heb net mijn nieuwe modem gekregen van tiscali.
de Zyxel 2602 zonder wireless.

Ik had al een adsl moden met router en wireless., maar ik wil ook gebruik gaan maken van de telefonie via ADSL. Het adsl modem wat ik had was een Linksys WAG54G, maar hier zit geen telefoon aanlsuiting op.

Hoe moet ik nu beide routes configureren en met elkaar verbinden om toch gebruik te kunnen maken van de Linksys als Wireless accespoint, en de Zyxel als ADSL modem en telefonie modem.

Wie weet of dit kan en hoe het moet?
Laat de setting voor je ZyXEL gewoon staan en gebruik deze als WAN router en DHCP server. Je kunt je WAG54G in bridged mode zetten, waardoor de DHCP server hiervan wordt uitgeschakeld. Verbind de 2 routers met een patch kabel, en je hebt wireless internet.
Let even op de ip adressen, de (Tiscali) ZyXEL is standaard geconfigureerd op 192.168.1.254, de WAG op 192.168.1.1 dat zou standaard dus wel goed moeten gaan.

Edit: ^^ dat dus

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138042

Ik ga hier mee aan de slag.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Wat mij opviel (had ik nooit zelf kunnen bedenken) was dat je je wireless router aansluit op de Zyxel via LAN porten. Dus een gewone rechte kabel van een LAN poort op de Zyxel naar een LAN poort op je wireless router. Verders moest ik (van E-tech mijn wireless router fabrikant) DHCP op de E-tech uitzetten en het device adres moest ik 192.168.1.2 maken. Zal in jouw geval niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Op die manier gebruik je de wireless router als een AccessPoint. De router functie werkt niet omdat je de WAN poort niet gebruikt en uitzetten van DHCP-server is omdat je anders problemen krijgt omdat ook de ZyXEL IP's uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Kun je in de Zyxel de transfer mode (of hoe dat mag heten) ergens hard instellen? Ik wil hem nl. graag op type b (ipv g) zetten. Ik heb nl. vandaag Mario Kart DS gekocht en mijn fijne Nintendo DS kan heel mijn Zyxel niet vinden...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb hier een b laptop en dat werkt standaard gewoon prima op 11Mbps zonder iets in te stellen of veranderen in de ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

Ik ga misschien naar tiscali toe omdat het sneller en goedkoper is dan mijn huidige provider, maar ik heb nog wat vragen...

Ik heb wel eens gehoord dat sommige providers poorten blokkeren, doet tiscali dit?
Werken nieuwsgroepen gewoon op max. snelheid? Ik had namelijk ooit eens ergens ( :P ) gelezen dat sommige providers bepaald verkeer langzamer maken (was volgens mij iets met chello ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 132088 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:05:
Ik ga misschien naar tiscali toe omdat het sneller en goedkoper is dan mijn huidige provider, maar ik heb nog wat vragen...

Ik heb wel eens gehoord dat sommige providers poorten blokkeren, doet tiscali dit?
Wordt niet gedaan.
Werken nieuwsgroepen gewoon op max. snelheid? Ik had namelijk ooit eens ergens ( :P ) gelezen dat sommige providers bepaald verkeer langzamer maken (was volgens mij iets met chello ofzo).
Wordt ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:10:
[...]

[poorten dichthouden]
Wordt niet gedaan.

[...]

[news knijpen]
Wordt ook niet gedaan.
Ik meen dat Tiscali alleen nog maar text-only news heeft. Dat wordt mogelijk niet geknepen maar als de originele poster naar binaries op zoek is dan is hij bij Tiscali aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

RobbieDee schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:26:
[...]

Ik meen dat Tiscali alleen nog maar text-only news heeft. Dat wordt mogelijk niet geknepen maar als de originele poster naar binaries op zoek is dan is hij bij Tiscali aan het verkeerde adres.
ik gebruik een payserver

edit:
ik dacht ergens gelezen te hebben dat chello bittorrent verkeer afkneep dus ik vroeg me af of tiscali dat deed me usenet verkeer ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 132088 op 26-11-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
tweaknews in ieder geval niet...werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Okay. Bedoelde je dat. Ik weet het niet (ik gebruik geen Usenet) maar het lijkt me van niet. Tiscali raadt juist aan dat mensen (die binaries willen) dat bij een Payserver vandaan halen dus dat zullen ze wel niet knijpen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
Sorry hoor maar ik vind het gewoon drama. Vaak onbereikbaar op mijn telefoon. En ik heb telefonisch zo vaak plat gelegen ... daarnaast komen ze wel heel erg vaak met hun 10 werdagen smoesje om een probleem op te lossen. Ik adviseer hen aan niemand omdat het gewoon bagger slecht is wat betreft service. Ik hoop dat het bij Wanadoo anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het staat hier niet vol met deze klacht. Je kan er dan redelijk vanuit gaan dat het een vrij individueel geval is en dus oplosbaar. Oude firmware in je modem? Ander toestel geprobeerd direct op je modem alleen aangesloten? Nieuwe firmeware op je modem gezet zonder reset naar fabrieks instellingen te doen? Al dat soort dingen kunnen het dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En denk maar niet dat de service bij Wanadoo beter is, die is echt ver beneden alle peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

KroeT

[...]

Dat moet ook wel. Die zijn 5 keer sneller, en het geld moet ergens vandaan komen. Capaciteit en support dus.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:37:
En denk maar niet dat de service bij Wanadoo beter is, die is echt ver beneden alle peil.
En als je echt wil gillen van het lachen moet je eens op het forum van mijn vrienden van Tante Post gaan kijken. Die doen ook VOIP maar heet IPB. Echt een drama.

KPN Internet Plus Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
bjck schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:57:
Het staat hier niet vol met deze klacht. Je kan er dan redelijk vanuit gaan dat het een vrij individueel geval is en dus oplosbaar. Oude firmware in je modem? Ander toestel geprobeerd direct op je modem alleen aangesloten? Nieuwe firmeware op je modem gezet zonder reset naar fabrieks instellingen te doen? Al dat soort dingen kunnen het dan zijn.
Nou zo individueel is het niet vertelde iemand van de helpdesk me. Ze zijn zelfs een vragenlijst gaan opstellen om het probleem aan te pakken. Dat is wel positief maar zeg dan gewoon sorry we vinden het vervelend maar we weten het zelf niet.. kom dan niet met je 10 werkdagen op de proppen want daar heeft een klant geen ene moer aan op dat moment.

Ik bedoel je kan soms zonder komen te zitten.. zelf heb ik ook klanten die zo af en toe problemen hebben waar ik zelf niet uitkom.. dan zeg ik dat ook gewoon eerlijk aan een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=49593#49593

Probeer die oplossing is die ik daar aandraag of dat werkt? Het kan zijn dat alleen je beltoon niet gaat van je toestel en verder alles gewoon goed functioneert. Je 'phoneX' lampje blijft immers groen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158201

Chadi schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:32:
[...]

Nou zo individueel is het niet vertelde iemand van de helpdesk me. Ze zijn zelfs een vragenlijst gaan opstellen om het probleem aan te pakken. Dat is wel positief maar zeg dan gewoon sorry we vinden het vervelend maar we weten het zelf niet.. kom dan niet met je 10 werkdagen op de proppen want daar heeft een klant geen ene moer aan op dat moment.

Ik bedoel je kan soms zonder komen te zitten.. zelf heb ik ook klanten die zo af en toe problemen hebben waar ik zelf niet uitkom.. dan zeg ik dat ook gewoon eerlijk aan een klant.
Probleem is echter wanneer je je nummer porteert naar tiscali je 10 dagen telefonisch onbereikbaar bent, dat vind ik dus wel storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:17:
Heb hier een b laptop en dat werkt standaard gewoon prima op 11Mbps zonder iets in te stellen of veranderen in de ZyXEL.
Mijn laptop is ook b en daar heb ik ook geen problemen. Maar een Nintendo DS is wat kieskeuriger in zijn verbinding. Wilde gewoon graag weten wat ik in de router zou kunnen regelen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Persoonlijk moet ik even een goed woordje doen voor Tiscali en hun support. Ik heb twee maal problemen gehad, en beide waren na een telefoontje met de helpdesk binnen 15 minuten opgelost. Daarnaast is de helpdesk een nummer op gewoon tarief (scheelt flink in de kosten!) en als je zo'n miepje aan de telefoon hebt, en je zwaait met je CCNA papieren wordt je al snel verbonden met iemand die er echt verstand van heeft >:)

Al met al ben ik prima tevreden met Tiscali. (als ik eens een keertje thuis ben in Nederland natuurlijk :z :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede service idd
ik had 2 keer probs en gewoon goed geholpen
er zit trouwens een firewall op de router, die kun je beter uitdoen want het kan wel veel blokkeren en zelfs je modem steeds aan en uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook zeer tevreden hoor over tiscali, idd een paar keer storing gehad met internet waardoor 1 keer door mezelf (had de bridgemode aangezet en ja toen kreeg ik na het terugzetten naar routermode mn ip uiteraard niet direct terug) en een keer dat het in de wijkcentrale zat, op afstand even iets gedaan in de centrale met ip verversen en inderdaad binnen 15 min liep het weer als een trein.

Met de V5 firmware gaat het heeeeeel goed, ik heb eigenlijk nooit meer problemen met de tel terwijl het eerst 3x in de week resetten was, nu eens in de paar weken eens een keer....

Wanadoo is idd ruk, ik heb nog nooit zo'n kutmodem als die livebox gezien! 't is net een hoerenkast met die verlichte en knipperende w erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Ik vroeg me af dat als je adsl (alleen adsl) bij tiscali aanvraagt, hoe lang het (ongeveer=schatting) duurt voordat je een schriftelijke bevestiging krijgt. (In verband met opzeggen huidige provider) (dit is een vraag bij voorbaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

je kan vrijwel naadloos overstappen van een andere provider naar tiscali. abonnement gaat dan in op het moment dat de oude opgeheven is. zie http://www.overstappendoejezo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 158201 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:30:
[...]

Probleem is echter wanneer je je nummer porteert naar tiscali je 10 dagen telefonisch onbereikbaar bent, dat vind ik dus wel storend...
Dat is niet de normale gang van zaken. Als je een nummer laat porteren zou je na een dag of 10 a 15 je login (is je nummer) en wachtwoord moeten ontvangen. Ongeveer een maand na aanvraag wordt je nummer overgezet (ze houden rekening met opzegtermijn andere partij) en werkt je Tiscali Telefonie ook gelijk als het goed gaat allemaal.
Anoniem: 81352 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:20:
Ik vroeg me af dat als je adsl (alleen adsl) bij tiscali aanvraagt, hoe lang het (ongeveer=schatting) duurt voordat je een schriftelijke bevestiging krijgt. (In verband met opzeggen huidige provider) (dit is een vraag bij voorbaat)
Je zal na een dag of 7 a 10 toch een bevestiging moeten krijgen van je aanvraag. Als deze is afgekeurd (omdat overstap niet gaat) of er iets niet klopt. Of de melding dat het overgezet/aangesloten gaat worden met een datum daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Ik had vandaag al gebeld en volgens de mevrouw aan de andere kant van de lijn krijg je binnen ongeveer 5 dagen een bevestiging, dan heb je 7 dagen bedenk tijd en daarna gaan ze je order werkelijk verwerken. Je kunt alleen bij de helpdesk opvragen of het daadwerkelijk al doorgegeven aan kpn is. Had gevraagt of twee weken na bevestiging "zeker" van kon zijn dat het kpn gedeelte verwerkt was. Dat was zo. (elk geval niet negatief beantwoord, niet zeker wat exact gezegd is) Dit is voor future reference voor andere mensen. Als ik besluit tiscali te nemen bel ik wel even naar de helpdesk als het niet op de website te zien is.

EDIT:
Nss schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:38:
je kan vrijwel naadloos overstappen van een andere provider naar tiscali. abonnement gaat dan in op het moment dat de oude opgeheven is. zie http://www.overstappendoejezo.nl
Dat heb ik ook wel gezien, maar ik wil niet het risico lopen dat versatel tegen kpn zegt dat de lijn afgebroken mag worden. Zeker gezien de 7 dagen bedenktijd. (=grotere kans dat versatel het eerder verwerkt)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 81352 op 30-11-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
Ik heb sinds vanavond een probleem bij het benaderen van vele sites. In plaats van een connect krijg ik de volgende foutmelding:
---
connection test failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)
---
Ik heb niets veranderd aan mijn setup en kabels zijn nagelopen en goed bevestigd. Dit gebeurt at random zonder dat ik zaken als P2P of online-gaming aan heb staan. Ook de laatste firmware heb ik draaien.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:13:
[...]
Als je een nummer laat porteren zou je na een dag of 10 a 15 je login (is je nummer) en wachtwoord moeten ontvangen. Ongeveer een maand na aanvraag wordt je nummer overgezet (ze houden rekening met opzegtermijn andere partij) en werkt je Tiscali Telefonie ook gelijk als het goed gaat allemaal.
Ik heb Basis telefonie probleemloos draaien sinds de oplevering van mijn ADSL (1 november). Ik heb het een week aangezien en toen de portering aangevraagd. Inmiddels heb ik de bevestiging van Tiscali en van KPN afzonderlijk dat 15 of 16 december de "ommezwaai" zal plaatsvinden. Ik heb ook al "de codes" voor mijn ex KPN-nummer ontvangen.

Vraagje
Moet ik die codes al in mijn router zetten of moet ik wachten tot de portering gedaan is. Of mislukt het proteren zelfs als ik die codes er niet van te voren inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er hier eweka newsserver gebruikers die problemen hebben met de connectie?
ik wil er namelijk gebruik van maken maar heb gehoord dat je er niet van gebruik kunt maken met tiscali omdat het wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Anoniem: 61204 schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:06:
zijn er hier eweka newsserver gebruikers die problemen hebben met de connectie?
ik wil er namelijk gebruik van maken maar heb gehoord dat je er niet van gebruik kunt maken met tiscali omdat het wordt geblokkeerd.
Dat is even geweest, maar dat is al heel lang geleden, ik kan je melden dat eweka icm. tiscali helemaal top gaat, wordt nix geblokked.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159790

Ik heb sinds 27-11-2005 adsl T2 van tiscali met de Zyxel 2602 HW. Mijn verbinding wordt regelmatig verbroken en opnieuw verbonden. Nogal vervelend met gamen en zo.
Nu heb ik de topics wat doorgelezen, mijn firmware geupdate (versie van sept. 2005) en mijn splitter verwijderd etc.

Probleem blijft echter. Iemand een oplossing?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.