[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.852 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Wat voor programma's heb je nog meer draaien ? (P2P bijv)?
Ben jij de enige op deze vebinding (of staan er meer PC's op)?
Al eens een anti-spyware programma gedraaid?

Wat voor waardes geeft je modem m.b.t. upstream en downstream demping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:33:
Ik heb sinds 27-11-2005 adsl T2 van tiscali met de Zyxel 2602 HW. Mijn verbinding wordt regelmatig verbroken en opnieuw verbonden. Nogal vervelend met gamen en zo.
Nu heb ik de topics wat doorgelezen, mijn firmware geupdate (versie van sept. 2005) en mijn splitter verwijderd etc.
Probleem blijft echter. Iemand een oplossing?
Zyxel 2602 HW das toch een wireless versie

is dat ubehaupt wel key beveiligd

voordat de buurjongen je verbinding loopt te verkwanselen >:)

zou het ff nakijken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

128 bit WEP beveiligd

1 vaste pc erop en 1 laptop, beide spyware vrij. Draai verder geen p2p programs.

up:
noise margin upstream: 22 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 4 db

down:
noise margin downstream: 28 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Beste mensen,

ik bel en een tijd met Tiscali Telefonie en het bevalt prima. Nu is er alleen tegenwoordig een wisselgesprek optie bij de telefonie. Als ik aan het bellen ben, dan krijg ik als iemand anders belt een toontje en dan zou ik moeten kunnen wisselen tussen de twee verschillende gesprekken. Dit gaat echter steeds volledig mis! of bij het opnemen van het wisselgesprek wordt het originele verbroken, of dit gebeurt bij het terugwisselen!
In een post ergens in dit topic wordt gezegd dat er met flash-2 kan worden worden opgenomen en/of gewisseld:
RobbieDee schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:39:
WISSELGESPREK // DOORVERBINDEN
Ik heb gister ook nog even met de Helpdesk van Tiscali gebeld (gratis want via Tiscali Telefonie terwijl ik pas vandaag per post de codes kreeg ;) ) en ze gevraagd naar de mogelijkheid van doorverbinden. Kwam het standaard antwoord van de 4 hekjes. Maar dat gaat over bellen van Phone1 naar Phone2 (internal call). En dat is iets heel anders.

Ondertussen had ik ook al uitgevonden dat als je via je Tiscali buitenlijn in gesprek bent en je een tweede beller krijgt, dat je van die vreemde toontjes door je gesprek heen krijgt. Kennelijk is er de mogelijkheid van een wisselgesprek. Daar gebruik je bij KPN de hookflash voor maar dat durf ik niet zomaar aan want bij doorverbinden m.b.v. <hookflash>#### was ik wel mijn buitenlijn kwijt. Helpdeskman ging het opzoeken en las voor over de hekjes. En vervolgens over wisselgesprek. Hij heeft me het volgende opgestuurd. Misschien wat voor de startpos? Doorverbinden lijkt mij een feature die er in de volgende firmware release gewoon in moet zitten. Regel jij dat BJcK?

========================================
· Nieuwe optie: call-waiting. Dit houdt in dat de 2 voip channels die het modem heeft nu ook op 1 telefoonpoort kunnen worden gebruikt. Dit zal in de praktijk als volgt werken:
Iemand belt bijvoorbeeld met een telefoon op poort 1 . Vervolgens wordt deze persoon nogmaals gebeld. Je zal dan door het gesprek heen een overgaande toon horen om aan te geven dat er een ander gesprek is. (als in deze situatie er ook een telefoon op poort 2 zit zal die ook gaan rinkelen).
Op de telefoon waar al een gesprek op actief is kan het volgende worden gedaan: (telefoon moet een flash toets hebben meestal is dat een toets met een R):

1. Druk Flashtoets en vervolgens een 0 -> het tweede gesprek wordt dan genegeerd.
2. Druk Flashtoets en vervolgens een 1 -> het tweede gesprek wordt dan geaccepteerd en het originele gesprek wordt afgebroken.
3. Druk Flashtoets en vervolgens een 2 -> het originele gesprek wordt in de wacht gezet en er wordt overgeschakeld naar het tweede gesprek. (eerste nog actief!!)
4. Druk Flashtoets en nogmaals een 2 -> hetzelfde als hierboven. Je gaat weer terug naar het eerste gesprek en de tweede blijft in de wacht. (tweede nog actief!)
5. Druk Flashtoets en vervolgens een 3 -> Nadat een Flash+2 actie is gedaan kan met een flash+3 beide worden gecombineerd. Het is dan een 3-weg gesprek met 3 personen.
6. Verder kan nadat er een Flash+2 aktie is gedaan met een Flash+0 te allen tijde het gesprek dat in de wacht staat worden afgebroken.
7. Hou er rekening mee dat het modem 2 channels heeft dus als iemand belt en een gesprek in de wacht heeft dan kan deze geen derde gesprek ontvangen!!!

· Nieuw is dat er nu ook intern gebeld kan worden van aansluiting 1 naar 2 en vice versa mbv van #### (dus vier maal een hekje).
· Verder wordt er gewerkt aan een interactief menu (te bereiken via **** ). Hier wordt nog aan gewerkt dus dat volgt nog later. De bedoeling is dat hiermee wachtstand tekst kan worden ingesproken, het modem kan worden geüpgrade, en andere gemakkelijke functies. Wat er al wel werkt is :
****5# -> vervolgens wordt het LAN IP adres opgenoemd.
========================================
Dit werkt alleen bij mij allemaal niet, ben ik de enige. En gaat dit nog worden opgelosd met een firmware upgrade?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:27:
128 bit WEP beveiligd

1 vaste pc erop en 1 laptop, beide spyware vrij. Draai verder geen p2p programs.

up:
noise margin upstream: 22 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 4 db

down:
noise margin downstream: 28 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
Is het fysiek je DSL lijn die wegvalt? Dus ledje 'internet' gaat uit en 'DSL' gaat weer alleen knipperen?

'k Vermoed dat je game te-veel connecties tegelijk opent en zo je router klem zet voor een minuut of 2 vanaf die PC. Duurt ongeveer 2 minuten voordat de eerste connectie naar buitentoe een time-out krijgt.

Modem kan standaard met nieuwste firmware 2048 connecties tegelijk aan. Maar staat ingesteld op maximaal 1024 per PC zodat de andere wel online blijven bij 'geweld' vanaf 1 PC ;)

Kan je aanpassen die waarde per PC. Zie hier:

[rml][ Tiscali] ZyXEL modem klapt er uit icm counterstrike[/rml]
GroteBozewolf schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:24:
Beste mensen,

ik bel en een tijd met Tiscali Telefonie en het bevalt prima. Nu is er alleen tegenwoordig een wisselgesprek optie bij de telefonie. Als ik aan het bellen ben, dan krijg ik als iemand anders belt een toontje en dan zou ik moeten kunnen wisselen tussen de twee verschillende gesprekken. Dit gaat echter steeds volledig mis! of bij het opnemen van het wisselgesprek wordt het originele verbroken, of dit gebeurt bij het terugwisselen!
In een post ergens in dit topic wordt gezegd dat er met flash-2 kan worden worden opgenomen en/of gewisseld:

[...]

Dit werkt alleen bij mij allemaal niet, ben ik de enige. En gaat dit nog worden opgelosd met een firmware upgrade?
Als meer dit hebben vast wel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, topic of CS doorgelezen en connecties aangepast 1900. Probleem blijft echter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:01:
Hmm, topic of CS doorgelezen en connecties aangepast 1900. Probleem blijft echter.....
Lampjes gaan niet uit van DSL & Internet op dat moment? Eventueel andere PC houdt wel connectiviteit?

Als lampjes wel uit gaan kan het zijn dat je het niet goed hebt aangesloten en er nog een telefonie apparaat voor je splitter is aangesloten op de buitenlijn en dus je splitter niet als eerste op de lijn zit.

Op het moment dat je dan met dat toestel gaat bellen of gebeld wordt valt je DSL uit eventjes. Zelfde geldt voor alarmsystemen die als eerste op de telefoonlijn zijn aangesloten vaak. De ADSL splitter moet als eerste op je lijn zitten.

Simpele test: Haal 'phone' los uit je splitter en bel je eigen KPN nummer met je mobiel. Rinkelt er iets is het niet goed. Je kan ook op dat moment even alle toestellen langs lopen om te horen of ze nog een kiestoon hebben.

Of wat ook kan is dat je na het flashen van de nieuwe firmware de reset naar fabrieks instellingen bent vergeten te doen. Je had het eerder ook al, maar kunnen twee problemen zijn met dezelfde uitwerking toevallig natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-12-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen vast toestel van KPN, ik betaal alleen voor instandhouding van het koper. Ik heb ook geen isra punt in huis, alleen maar een telefoonstopcontact (is dat een goed woord?)
Het maakt ook geen verschil of ik met of zonder splitter mijn modem aansluit.
Na de firmware update heb ik het modem gereset naar fabrieksinstellingen.

Nog een vraagje over telnet: als je via menu 24 naar menu 8 gaat, krijg je voor je command line "adsl mode" te staan, "ip nat session 1900" getypt en vervolgens wacht je even.
Kun je nu ook die waarde weer opvragen in dat menu? Of ergens anders? Ik krijg namelijk geen bevestiging dat de waarde nu verandert is van 1024 naar 1900.

Lampjes zal ik vanavond even checken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'ip nat session' kan volgensmij wel :?

Krijg je het aantal te zien.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 05-12-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

GroteBozewolf schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:24:

In een post ergens in dit topic wordt gezegd dat er met flash-2 kan worden worden opgenomen en/of gewisseld. Dit werkt alleen bij mij allemaal niet, ben ik de enige. En gaat dit nog worden opgelosd met een firmware upgrade?
Ik heb het nooit geprobeerd. Ik wilde doorverbinden tussen phone 1 en phone 2 en dat heb ik de helpdesk gevraagd. HD heeft mij dat tekstje met die "hookflash codes" gestuurd.

Ik zal het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nummer onbekend toon bij in gesprek.
Ik had dit fenomeen vandaag twee maal, dus bij een uitgaande call naar een nummer dat in gesprek is krijg je de verkeerde toon te horen en komt de verbinding niet tot stand. Dat laatste is op zich logisch maar het is verwarrend dat je de "nummer onbekend toon" hoort. Tiscali Helpdesk kende het probleem maar kon niet aangeven wanneer het is opgelost.

BJCK weet jij of dit in de volgende Firmware is opgelost? Ik meen me te herinneren dat de bug terug is in de laatse Firmware. Dat er ook al een versie is geweest die het goede toontje bij in gesprek liet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
RobbieDee schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:02:
Nummer onbekend toon bij in gesprek.
Ik had dit fenomeen vandaag twee maal, dus bij een uitgaande call naar een nummer dat in gesprek is krijg je de verkeerde toon te horen en komt de verbinding niet tot stand. Dat laatste is op zich logisch maar het is verwarrend dat je de "nummer onbekend toon" hoort. Tiscali Helpdesk kende het probleem maar kon niet aangeven wanneer het is opgelost.

BJCK weet jij of dit in de volgende Firmware is opgelost? Ik meen me te herinneren dat de bug terug is in de laatse Firmware. Dat er ook al een versie is geweest die het goede toontje bij in gesprek liet horen.
Ik heb de voorlaatste firmware, (die wordt aanbevolen als de laatste problemen geeft), en deze geeft wel de goede ingesprek toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zal in de nieuwe versie vast rechtgezet worden. Kan je denk ik wel vanuit gaan van zo'n bugje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:52:
Zal in de nieuwe versie vast rechtgezet worden. Kan je denk ik wel vanuit gaan van zo'n bugje :+
gelukkig. ook goed van koelkast om dat gewoon even te proberen. geen andere bijverschijnselen?

[afgezien van gedateerd onderschrift]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb sinds ± 2 mnd. internet van Tiscali (4096/640 + telefonie) waarbij ik het multi-pcmodem heb aangeschaft (doe het zelf pakket). Hierbij heb ik 3 PC's op het modem aangesloten en ik heb (nog) geen telefonie. Ik heb echter nog paar vragen/problemen.

1) Ik trof geen enkel boekje of iets dergelijks aan bij het modem zelf (over hoe je 'm moet configureren etc.) Klopt dit/Is dit normaal? (behlave die boekjes van tiscali dan, hoe je 'm installeerd)

2) Ik heb ooit vernomen dat er in een router een ingebouwde firewall zit. Ik weet niet of dit altijd het geval is en dus ook niet of er op dit modem een firewall zit. Ik draai nu op de pc's zelf een firewall. Is dat overbodig?

3)* Zoals ik al schreef, heb ik 3 computers op het multipcmodem aangesloten. De snelheid van het internet verschilt alleen enorm per computer.

Op PC1is de snelheid (gemeten met speedtest.nl) 4068/508. Normaal neem ik aan. (specs: winxp,1.7ghz, 265 ram)

Op PC2 is de snelheid 1332/167. Stukken slomer dus. (specs: win2000, 64ram, 366hz ofzo)

Op PC3 is de snelheid 2311/289. Nog steeds sloom (specs: win98, 32mbram, 166Hz :*) )

Ik vraag me af: is dit normaal. PC3 is wat betreft specs ouder dan PC2, maar toch sneller. Ik denk niet dat het dus hier aan ligt. En als ik me goed herrinnner, was de snelheid op PC3, hier sloot ik mijn nieuwe Tiscali-internet voor het eerst aan en testte dit, toen ook rond de 4000/...)

Mijn vraag luid: Is dit normaal?

*Noot: Ik heb (nog) geen nieuwe firmware of iets dergelijk geinstalleerd. Hierdoor ondervind ik het probleem van uitvallen v/h modem (bv als ik online multiplayer, of bij gebruik van bittorrent, maar ook bestanden versturen via msn gaat traag, volgens msnprobleemoplosser ligt dit aan de NAT ofzo, ik heb begrepen dat dat dus met modeminstellingen te maken heeft).

MVG, nazoax -- Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het uitvallen van de modem komt vrijwel bijna altijd door de ingebouwde firewall, is bekend bij tiscali.
die moet je gewoon kunnen uitschakelen, in het confuiguratiescherm van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:08:
1) Ik trof geen enkel boekje of iets dergelijks aan bij het modem zelf (over hoe je 'm moet configureren etc.) Klopt dit/Is dit normaal? (behlave die boekjes van tiscali dan, hoe je 'm installeerd)

2) Ik heb ooit vernomen dat er in een router een ingebouwde firewall zit. Ik weet niet of dit altijd het geval is en dus ook niet of er op dit modem een firewall zit. Ik draai nu op de pc's zelf een firewall. Is dat overbodig?

3)* Zoals ik al schreef, heb ik 3 computers op het multipcmodem aangesloten. De snelheid van het internet verschilt alleen enorm per computer.

Op PC1is de snelheid (gemeten met speedtest.nl) 4068/508. Normaal neem ik aan. (specs: winxp,1.7ghz, 265 ram)

Op PC2 is de snelheid 1332/167. Stukken slomer dus. (specs: win2000, 64ram, 366hz ofzo)

Op PC3 is de snelheid 2311/289. Nog steeds sloom (specs: win98, 32mbram, 166Hz :*) )
1. Is dit normaal: ja. De firmware van Tiscali is volledig voorgeprogrammeerd.

2. Is dat overbodig: nee en ja, net wat je zelf wilt. Ik draai geen firewall op m'n PC's omdat ik er vanuit ga dat ik weet wat ik doe, alleen een virusscanner.

3. Het feit dat de twee andere PC's moeilijkheden geven met snelheid duidt op een configuratieprobleem. Zet beide NICs eens op 10Mbit/Half duplex, scan op spyware en andere crap en zet *absoluut* de nieuwste firmware op je modem. Doe ook eens een pingtest tussen je PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het nut van firewalls op PC's achter NAT is beperkt tot het potentieel blokkeren van trojans/virussen die je reeds hebt opgelopen. Ik draai geen firewalls op m'n PC (ook niet op modem. Het nut daarvan ontgaat me nog meer) en geen on-access AV-software. Op m'n laptop gebruik ik wel de (standaard) WinXP firewall, omdat deze itt mijn PC's thuis wel zo nu en dan direct aan internet en andere netwerken hangt.

De volledige handleiding van je modem/router vind je wel op de site van Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Is dit normaal: ja. De firmware van Tiscali is volledig voorgeprogrammeerd.
Dus...

1. Dit betekent dat ik mijn modem niet niet zomaar op een willekeurige internetkabel (/verbinding) kan aansluiten / Als ik zou overstappen moet ik dus eerst gaan sleutelen ?
Of in het ergste geval: betekent dit dat dit modem alleen in combinatie met internet van Tiscali werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:18:
[...]

Dus...

1. Dit betekent dat ik mijn modem niet niet zomaar op een willekeurige internetkabel (/verbinding) kan aansluiten / Als ik zou overstappen moet ik dus eerst gaan sleutelen ?
Of in het ergste geval: betekent dit dat dit modem alleen in combinatie met internet van Tiscali werkt?
Wat dit betekent is dat de waardes voor het Babyxl netwerk er al zijn ingeklopt. Als je naar een BBned-connected ISP zou gaan bijvoorbeeld vul je de waardes in die daar gelden en kun je alsnog online. Niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je modem nog de MS.3 firmware heeft zou ik wel upgraden. MS.4 of MS.5 (laatste) zijn stukken beter.

Waar test je de download? Niet op speedtest.nl ofzo mag ik hopen?

http://test.leaseweb.nl/ en even een file downloaden zonder dat een andere PC is aangesloten/iets aan het uploaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:07:
[...]

Wat dit betekent is dat de waardes voor het Babyxl netwerk er al zijn ingeklopt. Als je naar een BBned-connected ISP zou gaan bijvoorbeeld vul je de waardes in die daar gelden en kun je alsnog online. Niets aan het handje.
Ik meen alleen de VPi/VCi aanpassen en eventueel de DNS server. Maar je oude (DNS server) doet het ook wel bij je nieuwe provider. Weet ik uit ervaring >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over telefonie.
We hebben de Special met telefonie 4096/640 met de Zyxel 2602HW, KPN op bedlbudget en de AX521 om de lijntjes samen te brengen.
Als je de telefoon opneemt duurt het tot wel 2 seconden voordat je kunt gaan praten, daarvoor komt er niets door. Als je gelijk gaat praten en b.v.: "Hallo, met mij" zegt hoort de andere kant alleen: "ij" :)

Is hier iets aan te doen, zijn er b.v. bepaalde instellingen die ik kan nakijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je dat ook zonder je AX521? Dat is het gemakkelijkste uit te sluiten en weet je waar in de keten je moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:06:
Een vraagje over telefonie.
We hebben de Special met telefonie 4096/640 met de Zyxel 2602HW, KPN op bedlbudget en de AX521 om de lijntjes samen te brengen.
Als je de telefoon opneemt duurt het tot wel 2 seconden voordat je kunt gaan praten, daarvoor komt er niets door. Als je gelijk gaat praten en b.v.: "Hallo, met mij" zegt hoort de andere kant alleen: "ij" :)

Is hier iets aan te doen, zijn er b.v. bepaalde instellingen die ik kan nakijken?
Dat ligt in ieder geval niet aan de lineswitcher (AX521). Die heb ik ook en switched alleen maar fysiek de draadjes (je hoort em ook klikken).
Ik zou zoals het vorige bericht al suggereerd de telefoon rechtsteeks aan de modem hangen en dan testen. (veel draad achter de modem schijnt ook niet lekker te gaan nl.)

Ik heb exact dezelfde configuratie en bij werkt het correct...

(heb van het weekend de boel netjes in een kastje gedaan (draadjes bij elkaar gebonden enzo) en kwam er gister achter dan ik de lijntjes naar de AX521 verkeerd om had gedaan... Niet zo handig 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:22:
[...]

(heb van het weekend de boel netjes in een kastje gedaan (draadjes bij elkaar gebonden enzo) en kwam er gister achter dan ik de lijntjes naar de AX521 verkeerd om had gedaan... Niet zo handig 8)7 )
LoL, da's duure boel dan als je belt alsof het gratis is en dan met je belbudget kpn abbo :D |:(

Net weer een heerlijke rekening van tiscali, wel 30 hele euro. :D hahahah :D vette pret, daaag KPN.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er eigenlijk een ftp space bij tiscali special. want ik heb begrepen dat dat erbij zou zitten maar ik kan er niets over vinden.

ftp.home.tiscali heb ik geprobeerd maar dat is het niet. weet iemand iets hiervan?? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja; gewoon ftpen naar home.tiscali.nl werkte hier gelijk. Ik weet niet zeker of jeje site nog moet activeren eerst, maar dat kun je doen bij mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Grmbl .. ik heb me dus tijdens de Tiscali aanmelding bij T for Telecom Pretium in de maag laten splitsen, en nu kan ik geen BelBudget aanvragen, en kost me dit dus 7 euro extra per maand. Iemand een idee hoe ik die lui kan bereiken, en hoe ik hier het snelst afkom ?

Wijze les: ga nooit zomaar in op dit soort "prachtige" aanbiedingen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pretium is een CarrierPreSelect (CPS) dienst op je KPN telefonie. Kan je dat niet opzeggen of heb je daar een abonnement/jaarcontract voor afgesloten? Je kan de dienst er wel af laten halen (als maandbedrag immers €0 is voor Pretium) door/bij KPN en zo dus alsnog naar BelBudget toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een een vraagje tussendoor, wat toch enigzins met dit topic samenhangt.

Ik wil me voorbereiden op VoIP (krijg het in juni 2006) en kan nu toevallig goedkoop aan een 'AddPac Voicefinder AP200' komen (voor een paar tientjes). Is dat de moeite waard of kan ik beter nog even wachten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb hier ook nog ergens zo'n ding liggen, maar krijg het niet voor elkaar om in het apparaat te komen nog. Heb al eens gelezen dat iemand hem aan de gang heeft gekregen, dat wel.

Waarom zou je nu zo'n apparaat gaan kopen? Wil je persé je huidige toestellen gebruiken? Want eigenlijk doet dat ding niets meer dan VoIP omzetten naar een normale analoge poort en zit er een lineswitch in voor backup (via KPN bijv) in vele type.

Straks krijg je nog veel meer toestellen die een ethernet aansluiting hebben van Philips etc. Dan heb je een dect basis station met een ethernet aansluiting die zelf VOiP kan doen. Of zelfs handsets die via WiFi verbinden thuis.

Daarbij ondersteund je VoIP aanbieder hem niet en wat doe je als het niet werkt? Wat doe je als je de instellingen niet zeker weet?

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 10-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ bjck: goede punten! Ik wacht nog een paar maanden.

Overigens ben ik zeer geïnteresseerd in een DECT-centrale met een ethernetaansluiting. Afgaande op jouw bericht, komt iets dergelijks er blijkbaar aan. Heb je een URL met meer informatie over wat er komen gaat en van wie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gemeld ondervind ik een probleem met snelheidsverschillen bij compters die op het multipcmodem aangesloten zijn. De snelheid van PC1 is normaal, van PC2 het sloomst & PC 3 sloom (zie pagina 13). Ik heb nu het een en ander gedaan en ik heb weer een paar vraagjes.

Ik ben van firmware versie 3 naar 5 gegaan en het probleem van uitvallen is hiermee verholpen. Het probleem van sterk verschillende snelheden per computer, blijft echter bestaan. :(

In een reactie op mijn vorig topic werd aangeraden om die netwerkkaarten op half duplex te zetten. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik heb wel de snelheid op alle PCs apart gestest zonder dat er andere PC sop de router aangesloten waren. De (lage snelheden) van PC2 en PC3 waren echter hetzelfde.

1) Hieruit volgt dan toch dat het geen zin zal hebben op mijn netwerkkarten op 10mbit half duplex te zetten (het probleem wordt hier niet dan mee verholpen) ?

Sinds ik mijn modem heb, is het zo dat het lampje op de router van PC1 altijd brandt, ook al staat de PC zelf uit. Wanneer PC2 en PC3 uitstaan, branden de lampjes niet. Nu begin ik dit, met betrekking tot mijn probleem, toch wel merkwaardig te vinden: het is juist PC1 die wel een de normale internetsnelheid heeft.

2) Hoe zit dit bij jullie? Branden de lampjes op het modem (waar een PC op aangesloten is) ook constant?

En verder:
3)Waar zit 'm het probleem in? Ligt het aan de router dat ik dit probleem ondervind, aan de netwerkaarten of aan iest anders?

Hebben meer mensen dit probleem? Misschien is het verstandig om Tiscali maar 'ns te gaan mailen...

Antwoord op één of meer vragen of advies wordt zeer gewaardeerd want onderhand wordt ik 8)7
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:33:
Pretium is een CarrierPreSelect (CPS) dienst op je KPN telefonie. Kan je dat niet opzeggen of heb je daar een abonnement/jaarcontract voor afgesloten? Je kan de dienst er wel af laten halen (als maandbedrag immers €0 is voor Pretium) door/bij KPN en zo dus alsnog naar BelBudget toe.
Pretium is inderdaad een CPS en je moet denk ik eerst je CPS laten terugzetten naar KPN. Dat is niet zo makkelik want via het doe hetzelf menu van KPN kun je niet de KPN CPS code gebruiken (voor zover je doe al kan vinden [goochelend]).

Ik heb dat zelf gemerkt want ik had eerst alles via Tele2 en later alles via Bel1601. Die overstap naar 1601 deed 1601. Maar ik kwam er achter dat de kosten (van vast) naar mobiel het goedkoopst via KPN waren. Dus je kunt per soort verkeer (lokaal, interlokaal, naar mobiel, 's avonds) instellen via welke provider je dat wilt doen. In feite moet je via het doe hetzelf menu opgeven dat je geen CPS wilt (CPS erafhalen) en dan komt het terug bij KPN.

Hoop dat dit duidelijk is zo. Veel geluk. En anders neem je toch telefonie totaal van Tiscali. Dan ben je ook overal af. Krijg je nog maar een rekening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:12:
Heb je dat ook zonder je AX521? Dat is het gemakkelijkste uit te sluiten en weet je waar in de keten je moet gaan zoeken.
Sorry voor de late reactie maar ja, ook als ik de telefoon buiten de AX521 om rechtstreeks op de Zyxel zet heb je nog die vertraging, heel maf (en vervelend ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Sjees wat is het stil hier. Zeker alles goed voor elkaar bij Tiscali.

Dan maar FF twee vraagjes n.a.v. ervaringen deze week.

1) ik ben deze week geporteerd. Heerlijk voelt dat: telefoneren zonder KPN. Kan ik nu de splitter er tussenuit halen? [ik had ISDN heb de NT1 en de 4-vox al bij de vuilnis staan].

2) Ik zat bijna een dag zonder mijn KPN nummer. Op papier was alles correct in de zin dat op donderdag KPN mij eruit zou gooien en ik volgens Tiscali op vrijdag geporteeerd zou worden. Is wat mij betreft best maar ik belde gister (15de) toch aan het eind van de dag eens naar de Tiscali Helpdesk om te vragen of alles dan wel klaarstond om de volgende dag geproteerd te worden. Dat bleek niet het geval en ik had NAADLOOS over moeten gaan. MMh. FF wat stoeien aan beide kanten van de lijn (ik kreeg een nieuw code) en nadat ik die had ingevuld drukte ik iets te snel op de volgende knop en PATS was de verbinding weg. Jaja. Slimmie 8)7
Daarna was er nog steeds iets raars met mijn ex KPN nummer. Nummer was niet meer onbekend maar bij mij rinkelde er geen toestel. Later hoorde ik, toen ik de Helpdesk weer te pakken had en mijn ex-KPN nummer mobiel belde, wel de "aankloptoon" (==tweede beller) maar het andere toestel rinkelde niet. Toen ik toch maar opnam kwam de verbinding tot stand en dat is zo gebleven.

Uiteindelijk heb ik nog wat aanpassingen in mijn setup gemaakt om te zorgen dat mijn oude KPN CLI wordt meegestuurd bij uitgaande calls. Vooral mijn schoonfamilie was steeds erg verward door dat rare nummer... En dan komt nu langzamerhand mijn tweede vraagje:
Hoe geef ik het modem een reset waarbij de huidige configuratie weer wordt geladen?
Ik ken (in principe) 4 mogelijkheden maar van geen daarvan weet ik of ik mijn oude instellingen terug krijg (heb inmiddels wel foto's gemaakt). Van de laatste twee weet ik niet hoe dat moet.
a) Power Cycle
b) Reset knop
c) vanuit het Web based menu
d) via Telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben onlangs naar een WLAN PCI kaart overgestapt (een SMC) omdat mijn ervaringen met USB sticks niet bepaald goed waren. Nu is de ontvangst van deze kaart een stuk minder dan die van de USB-sticks. Dit komt voornamelijk omdat ik met USB verlengkabels die USB units altijd dichter bij de router kon positioneren en de PCI kaar hulpeloos achterin mijn PC zit.
Nu heb ik voor deze PCI kaart een externe antenne gekocht en het bereik is nu weer zoals het was. Maar wat ik me nu afvraag is of de antenne op de Zyxel router niet te vervangen is. Mijn SMC antenne heeft nl. verschillende aansluitingen en wellicht dat ik met de 4 GAIN antenne dus door het hele huis de verbinding kan verbeteren!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou wat moeten knutselen dan, want de antenne kan er niet vanaf en zit geen standaard connector onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
RobbieDee schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:04:
Uiteindelijk heb ik nog wat aanpassingen in mijn setup gemaakt om te zorgen dat mijn oude KPN CLI wordt meegestuurd bij uitgaande calls. Vooral mijn schoonfamilie was steeds erg verward door dat rare nummer...
Ik zou heel graag willen weten hoe je de nummerherkenning aanpast??? Ik gok dat je dit via telnet hebt gedaan.. maar met welk commando??? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Het modem naar factory default = ~15 sec op resetknop (die in het gaatje, niet die vierkant knop.)
Doe dit ook altijd na een fw update, anders gaat je modem met oude firmwareinstellingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:42:
Je zou wat moeten knutselen dan, want de antenne kan er niet vanaf en zit geen standaard connector onder.
Is de optie om de zendsterkte aan te passen trouwens terug in de laatste final F/W. Ik weet dat hij in de Beta verdwenen was.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die staat gewoon maximaal dacht ik. Er is geen zinnige reden om een lagere optie mogelijk te maken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:11:
....

En verder:
3)Waar zit 'm het probleem in? Ligt het aan de router dat ik dit probleem ondervind, aan de netwerkaarten of aan iest anders?

Hebben meer mensen dit probleem? Misschien is het verstandig om Tiscali maar 'ns te gaan mailen...

Antwoord op één of meer vragen of advies wordt zeer gewaardeerd want onderhand wordt ik 8)7
Alvast bedankt _/-\o_
Ik raad je ten zeerste aan eens je pc's te testen met kant en klare 'molded' UTP kabels tussen pc en router. Dus een nieuwe kant en klare kabel uit de verpakking.

Kabel kwaliteit is oorzaak nr1 van alle wazige storingen die je krijgen kan in netwerken. Varieerend tot hij doet het soms wel soms niet, tot 'als ik de koffie zetter aan heb doet ie het wel' etc ect...

Probeer het eens (haal verdachte kabels los) en sluit het ten minste uit !

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Smarty77 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:12:
[...]

Ik zou heel graag willen weten hoe je de nummerherkenning aanpast??? Ik gok dat je dit via telnet hebt gedaan.. maar met welk commando??? :Y)
Ook lastige schoonouders?

Nee niks Telnet, gewoon via de Web interface (ik krijg Telnet niet aan de praat trouwens).
Ik vroeg het de Helpdesk en die zei je oude KPN nummer op SIP 1 zetten en het Tiscali nummer op Sip2. Bij SIP1 en SIP2 (incoming calls) aan Phoen 1 en Phone 2 toekennen (vinkjes zetten). Bleek echter dat als ik met Phone 2 belde hij toch het nummer van SIP2 uitstuurde (Tiscali nummer).

Heb vervolgens zelf de Advanced Setup menu's doorgespit en kwam het "Voice Phone" menu tegen. Daar stel je dan als volgt in dat bij uitbellen met Phone2 de SIP settings van SIP1 worden uitgestuurd..... (default is SIP2 bij Phone 2) Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rangendingen/pics/PhoneConfig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ben me voor ouders aan het verdiepen in Tiscali ADSL T2 + Telefonie en loop tegen een vraag aan waar ik geen antwoord op kan vinden:
Indien ik KPN aanhoudt (en omzet naar Belbudget) ben ik dan op beide lijnen (KPN én Tiscali) bereikbaar op hetzelfde toestel? Uit eigen ervaring weet ik dat dit bij Wanadoo namelijk wel het geval is en dat is uiterst praktisch natuurlijk. Op het toestel dat op het ADSL modem is aangesloten ontvang ik gewoon telefoontjes die over mijn KPN aansluiting en nummer aankomen.
Heb de Tiscali helpdesk gebeld maar die kon mij niet duidelijk maken of dit nu wel of niet mogelijk is. Daar zeiden ze dat ik in ieder geval een toestel vóór het modem kon aansluiten zodat ik daarop gewoon bereikbaar ben op de KPN lijn, maar dat is natuurlijk niet praktisch. Wat ik natuurlijk liever zie id dat ik op het toestel dat is aangesloten op de modem gewoon bereikbaar ben via KPN alsook via Tiscali en dat uitgaande telefoontjes altijd via Tiscali verlopen.
Iemand uit de Tweakers Tiscali Telefonie gebruikers community die mij hierover wel opheldering kan geven.....moet genoeg know-how zijn hier toch??

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27
Helaas dat is een minpuntje van Tiscali telefonie. Je moet daarvoor twee toestellen gebruiken. Of je zet er zo'n AX521 tussen maar dat is dus weer extra hardware.

Het werkt niet zo handig als bij Wanadoo, maar wel stabieler :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Mediacj op 20-12-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n AX521kost iets meer dan 3 tientjes.
Ideaal! Betrouwbaarheid van KPN en de kosten van Tiscali ;-)

Moet zeggen dat bij mij de Tiscali lijn er nog nooit heeft uitgelegen (ben nu 3 maanden klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mediacj schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:54:
Helaas dat is een minpuntje van Tiscali telefonie. Je moet daarvoor twee toestellen gebruiken. Of je zet er zo'n AX521 tussen maar dat is dus weer extra hardware.

Het werkt niet zo handig als bij Wanadoo, maar wel stabieler :-)
Grootste voordeel is dat je nooit perongeluk bij Tiscali met je KPN lijn kan bellen zonder dat je het door hebt. Als je zo'n kastje in een modem zou hebben kan dat natuurlijk gebeuren...

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

BN schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:55:
Indien ik KPN aanhoudt (en omzet naar Belbudget)
Leg mij eens uit waarom je KPN zou houden? Een vastgeroest vertrouwen in de monopolist?

• Arfman

Arfman

Drome!

Misschien omdat je niet met alles wilt vastzitten aan Tiscali, zodat je zonder veel hassle over kunt stappen als je abo periode beeindigd is ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Vanwaar die toon, RobbieDee??
Zoals ik al had uitgelegd was het ten eerste niet voor mijzelf, maar voor mijn ouders, met hun wensen die ik slechts probeer in te vullen.
Ten tweede, waarom afsluiten en aan iets nieuws beginnen en dan daarna weer een KPN aanlsuiting laten aanleggen, indien gewenst, met alle kosten en administratie vandien, wanneer dit voor dezelfde prijs gewoon gehandhaafd kan blijven middels BelBudget. KPN kan later altijd nog de deur uit.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Zolang je evenveel of meer moet betalen voor het in stand houden van de lijn naar de centrale als voor een budget abo heeft het inderdaad geen zin om KPN op te zeggen. Sterker nog, je zult er enkel last van hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

BN schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:10:
Vanwaar die toon, RobbieDee??
Zoals ik al had uitgelegd was het ten eerste niet voor mijzelf, maar voor mijn ouders, met hun wensen die ik slechts probeer in te vullen.
Ten tweede, waarom afsluiten en aan iets nieuws beginnen en dan daarna weer een KPN aanlsuiting laten aanleggen, indien gewenst, met alle kosten en administratie vandien, wanneer dit voor dezelfde prijs gewoon gehandhaafd kan blijven middels BelBudget. KPN kan later altijd nog de deur uit.
Vergeef me de toon maar je voelt zelf haarfijn aan dat je indien je KPN houdt je twee toestellen nodig hebt en uit je vraagstelling maak ik op dat je dat onhandig vindt (voor je ouders). Daarom vraag ik me hardop af waarom je KPN zou willen houden. Want dat is zoals je zelf aangeeft niet handig. Bovendien zullen mensen die je belt met je Tiscali nummer verward zijn als ze dat nummer zien via nummer herkenning weet ik uit ervaring. En ze bellen je ook geheid terug op het toestel waarop je geen telefoon verwacht. Tenslotte is het heel vervelend (althans dat vind ik) om nog steeds een KPN faktuur te krijgen.
Je redenatie om weer terug te moeten met je telefoon aansluiting naar KPN kan ik niet volgen. Er zijn steeds meer aanbieders die net als Tiscali telefonie (over ADSL of over IP of over kabel) aanbieden. Zelfs KPN zelf komt binnenkort met zo'n oplossing. Heet IPB zie GOT Topic maar die oplossing is nog wat prematuur. Dus terug naar de KPN ouderwetse vaste telefonie lijkt me zeker niet de enige mogelijkheid om na een Tiscali avontuur eventueel nog te kunnen bellen.

Dat KPN o.a. door een "entree tarief" van 47.55 mensen weerhoudt aan een avontuur te beginnen en in advertenties waarschuwt voor kleine lettertjes en slechte dienstverlening door alternatieve providers is typisch gedrag van een monopolist. Zij zijn de grote verliezer als iedereen massaal op een andere manier gaat bellen. De laatste strohalm is de koperdraad waarvoor ze Tiscali maandelijks bijna 10 Euro in rekening brengen (inderdaad een paar duppies duurder dan BelBudget) al doen ze daar helemaal niets voor. Hoog tijd dat OPTA er wat aan doet want op deze manier blijven mensen dus bij KPN terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet willen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 23-12-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Aram schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:59:
Zolang je evenveel of meer moet betalen voor het in stand houden van de lijn naar de centrale als voor een budget abo heeft het inderdaad geen zin om KPN op te zeggen. Sterker nog, je zult er enkel last van hebben. :'(
Leg mij uit waar ik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RobbieDee schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:09:
[...]

Ik gok last hebben van de bureaucratische rompslomp als je weer van Tiscali af wilt, en je koperdraadje "is ook" van Tiscali. Ik heb nu bv. ADSL via Tiscali. Wil ik volgend jaar naar provider X, dan kan dat redelijk zonder problemen (alhoewel ADSL migratie ook nog wel eens hoofdbrekens kan kosten, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:32:
[...]

Ik gok last hebben van de bureaucratische rompslomp als je weer van Tiscali af wilt, en je koperdraadje "is ook" van Tiscali. Ik heb nu bv. ADSL via Tiscali. Wil ik volgend jaar naar provider X, dan kan dat redelijk zonder problemen (alhoewel ADSL migratie ook nog wel eens hoofdbrekens kan kosten, maar goed).
Hoelang zal het duren voordat alle ISP's ook door hebben dat mensen willen overstappen naar ze met dsl-only zegmaar?

Je kan nu met zo'n verbinding ook naar Tiscali overstappen gewoon ergens anders vandaan. Stel je hebt een verbinding via BBned en geen KPN-telefonie meer al 2 jaar. Kan je gewoon overstappen naar Tiscali en die verbinding laten overzetten.

Het vervelende is dat andere ISP's zoals Versatel, Wanadoo, Planet etc alleen maar uit gaan van de situatie dat je KPN-telefonie hebt. Je kan ook zelfs geen klant worden als je dat niet hebt en ook niet overstappen naar ze als je wel DSL hebt, maar zonder KPN-telefoonlijn. Toch jammer dat ze dat lichtje nog niet hebben zien branden.

Geeft mij een gevoel dat ze mij niet als klant willen blijkbaar. Een slecht begin is nog niet eens het halve werk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 24-12-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Topic doorgelezen maar nog geen antwoord kunnen vinden voor het volgende:

Situatie: wel een Tiscali ADSL + Telefonie abbo (29,95) maar niet gekozen voor de telefonie modem/router, maar de normale, omdat dat niet nodig was ivm met KPN.
Omdat telefonie er toch "gratis" bij zit, wil ik proberen daar toch wat op aan te sluiten. Kan ik op de router een VoIP modem aansluiten of kan ik op de computer een programma a la skype gebruiken i.c.m. Tiscalie Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:03:
Topic doorgelezen maar nog geen antwoord kunnen vinden voor het volgende:

Situatie: wel een Tiscali ADSL + Telefonie abbo (29,95) maar niet gekozen voor de telefonie modem/router, maar de normale, omdat dat niet nodig was ivm met KPN.
Omdat telefonie er toch "gratis" bij zit, wil ik proberen daar toch wat op aan te sluiten. Kan ik op de router een VoIP modem aansluiten of kan ik op de computer een programma a la skype gebruiken i.c.m. Tiscalie Telefonie?
Skype kan je altijd gebruiken, daar heb je alleen een internetverbinding voor nodig (en die heb je). Je kan dan gratis naar andere Skype gebruikers bellen. Wil je naar vaste nummer bellen dan moet je een bundel kopen. (nadeel: je pc moet aan staan) Het is NIET te combineren met Tiscali telefonie...

De enige manier om echt gebruik te maken van je Tiscali telefonie is een andere modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

RobbieDee schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:09:
[...]

Jij hebt er wellicht geen last van. Maar...

Telefonie via Voip is afhankelijk van software, instellingen, de koper/telefoonlijn én electriciteit. Bij stroomuitval werkt je telefonie niet, als je modem stuk is, moet je een nieuwe hebben en zit je zomaar een paar dagen onbereikbaar...

Terwijl je met belbudget gewoon altijd verbonden bent, niet afhankelijk bent van apparatuur en electriciteit bij je thuis. Een PSTN lijn is echt onwijs veel stabieler en zekerder dan een voip lijn. Ik heb zelf het idee dat tiscali de meest stabiele vorm van voip levert nu (al vermoed ik dat internet plus bellen van kpn tegenwoordig ook bijzonder stabiel is), maar het is in geen verhouding tot de stabiltieit van een pstn lijntje.

Als het toch niet goedkoper is, zeg ik: Laat die schoonfamillie maar lekker in verwarring zijn door de nummerherkenning, neem telefonie-basis, een switch en bel via het tiscali nummer en laat je bellen op je pstn belbudget lijn, die het altijd doet :). Met die constructie heb je het beste van beide werelden :) (en ja, de verstokte monopolist levert kwalitatief technisch inderdaad nog steeds de beste diensten, maar wel verrekte veel duurder dan de concurrentie ;)).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 27-12-2005 16:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:22:
[...]

De enige manier om echt gebruik te maken van je Tiscali telefonie is een andere modem...
Toch niet, blijkbaar...

Via google kwam ik op de XS4ALL VoIP pagina's, en deze zeggen dat je X-Lite kunt gebruiken.
Vervolgens X-Lite + tiscali aan google gevoerd en daar kwam als eerste hit de directe link naar een bericht in deel 2 uit (wat de GoT search dus niet kan), met de instellingen.
Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een paar maanden tiscali telefonie maar ik wordt scheitziek v/d verbinding.
Om de x aantal tijd hoort de andere kant mij niet. En ik hun wel.
Ik heb al een modemupdate en nog een zooi dingen geprobeerd maar het blijf zich voordoen.

Hebben jullie dit ook?
bjck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Sinds mijn switch naar Tiscali doen veel filmpjes het op internet niet.

Ligt dit aan de router of is mijn mediaplayer 'stuk'?

Heb al even de NAT tabel aangepast zodat ie alles forward naar mijn PC, maar dat werkte ook niet...
(heb hem niet gereset, want mijn vriendin was uitgebreid aan het bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

JvS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:23:
[...]
Jij hebt er wellicht geen last van. Maar...

Telefonie via Voip is afhankelijk van software, instellingen, de koper/telefoonlijn én electriciteit. Bij stroomuitval werkt je telefonie niet, als je modem stuk is, moet je een nieuwe hebben en zit je zomaar een paar dagen onbereikbaar...
Heb een reserve modem staan (zonder telefonie) en 3 GSMs in huis. Ik kan best een paar dagen zonder vaste lijn.
Terwijl je met belbudget gewoon altijd verbonden bent, niet afhankelijk bent van apparatuur en electriciteit bij je thuis. Een PSTN lijn is echt onwijs veel stabieler en zekerder dan een voip lijn.
Dat geloof ik direct.
Ik heb zelf het idee dat tiscali de meest stabiele vorm van voip levert nu (al vermoed ik dat internet plus bellen van kpn tegenwoordig ook bijzonder stabiel is), maar het is in geen verhouding tot de stabiltieit van een pstn lijntje.
Ik zou het IPB topic maar eens lezen. Het is huilen. Heel erg zielig voor die mensen in de polder die zo graag op telefonie willen besparen en alleen maar KPN in de wijkcentrale hebben. Een schande dat de monopolist zo'n half af product in de markt zet. Terwijl ze de lezertjes in de advertenties juist willen doen geloven dat de alternatieve aanbieders er een zootje van maken. KPN heeft gewoon een beetje zitten slapen en heeft tegen beter weten in de boel versneld uitgerold.
Als het toch niet goedkoper is, zeg ik: Laat die schoonfamillie maar lekker in verwarring zijn door de nummerherkenning, neem telefonie-basis, een switch en bel via het tiscali nummer en laat je bellen op je pstn belbudget lijn, die het altijd doet :). Met die constructie heb je het beste van beide werelden :) (en ja, de verstokte monopolist levert kwalitatief technisch inderdaad nog steeds de beste diensten, maar wel verrekte veel duurder dan de concurrentie ;)).
Juist ja. Kwalitatief technisch NIET de beste diensten maar wel die arrogantie. Bel maar eens met ze a 10 cpm. Vraag maar eens wat het kost om van ISDN naar analoog over te schakelen en wat het entree tarief is voor een analoge lijn (bij ISDN is het gratis). Want die prijzen staan NIET vermeld op KPN.com. En in mijn geval was het dus wel veel goedkoper want ik had ISDN. Als je dan belt dan zeggen ze dat je ook ISDN1 kunt nemen (want is zo lekker goedkoop). Niet dus.
KPN liever ver weg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:32:
[...]

Waar ik NU in ieder geval geen last meer van heb is van de KPN fakturen. Ik moet de eindafrekening nog krijgen maar daarna zal ik lang geen groene troep meer in de bus krijgen.

Waar ik op den duur nog last van kan krijgen... Tja zo denk ik niet. Het waterpeil in de Vecht kan opeens stijgen en dan krijg ik hier misschien natte voeten.

Wat ik me misschien niet helemaal heb gerealiseerd is dat Tiscali 1 van de weinigen is die DSL only doet (voor consumenten). Voor zakelijk DSL is dat wel gebruikelijk, in sommige gevallen zelfs verplicht.

Ik had ISDN en ik heb vooraf de hele boel doorgerekend en binnen een jaar heb ik alle eenmalige kosten er uit en kan ik me zelfs het entreetarief voor een enkelvoudige PSTN lijn van KPN veroorloven. Toch verwacht ik niet dat dat nodig is. Er zullen tegen die tijd meer partijen zijn die DSL only doen.

En dan ga je er van uit dat ik over een jaar bij Tiscali weg wil. Ik zie voorlopig geen enkele reden. Nee hoor ik heb nergens last van. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:41:
Ik heb nu ook al een paar maanden tiscali telefonie maar ik wordt scheitziek v/d verbinding.
Om de x aantal tijd hoort de andere kant mij niet. En ik hun wel.
Ik heb al een modemupdate en nog een zooi dingen geprobeerd maar het blijf zich voordoen.

Hebben jullie dit ook?
bjck?
Hier alles OK. Prima spul die Tiscali Telefonie.
Heb je de Tiscali Helpdesk al gebeld (gratis) ? En wat zeggen die of is dat ook niet te verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:42:
[...]

Heb je de Tiscali Helpdesk al gebeld (gratis) ? En wat zeggen die of is dat ook niet te verstaan?
GRATIS? Tot gister ja! Nu is het een 0900 nummer voor 30 cent per minuut! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Ik heb sinds 1 november Tiscali en sinds ongeveer 15 november telefonie.

De verbinding bevalt mij prima, zowel internet als telefonie. Bij mijn weten nog niet weggevallen. Als je driftig aan het uploaden bent merk je dat aan je telefonie door een soort "robo-sound" af en toe of een soort ervaring dat het geluid niet helemaal doorkomt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je die bandbreedte helemaal aan het vullen bent. Wat ik ook weleens ervaar is dat er geen toon klinkt als je iemand aan het bellen bent. Dus na het intoetsten van het nummer blijft het stil en dan heb je plotseling toch iemand aan de lijn.

Ik vind dat Tiscali een dienst levert waar ik absoluut mee kan leven en na deze testperiode wilde ik dan ook mijn KPN abbo terugzetten naar BelBudget.

Nu begreep ik echter van de KPN klantenservice dat je bij BelBudget geen nummerherkenning meer hebt op de lijn en ook geen voicemail. Klopt dat? Of is dat alleen een officieel statement en blijken de nummers in de praktijk gewoon door te komen als je gebeld wordt? Ervaringen?

offtopic:
@Robbie Dee: Ik heb je hier meerdere malen een beetje bozige taal horen praten dat KPN net iets meer aan Tiscali vraagt voor kaal koper dan voor BelBudget. Volgens mij is Tiscali de reden dat het duurder is dan BelBudget en niet KPN. Ik heb meerdere malen gelezen dat het bedrag dat KPN doorberekent aan de providers EUR 9,40 is. Sommige providers maken hier iets meer van en sommigen minder. Ik ben ook geen fan van KPN, maar we moeten wel zo dicht mogelijk bij de waarheid proberen te blijven. (Ik heb mijn best gedaan om de originele bron te vinden; tot nu toe nog niet gelukt).

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:06:
[...]

GRATIS? Tot gister ja! Nu is het een 0900 nummer voor 30 cent per minuut! :( :( :(
Ik weet niet welk 0900 nummer jij bedoelt. Komt zeker ergens ver weg uit je nek. :?

Onderstaand lijstje vis ik op van internet en je kunt er gewoon heen bellen. Maar jij niet zeker?

Administratieve ondersteuning / VerkoopAbonnement-gerelateerde vragen / opmerkingen
Tel. Tiscali ADSL 030-214 9704
Tel. Tiscali Compleet 030-214 9700
Tel. Tiscali Gratis 0900-9596 € 0,5 pm
Tel. Tiscali Plus 0900-1565 € 0,5 p/m
Tel. Tiscali Telefonie 030-2149704
Fax 030 - 214 9650
klantenservice@tiscali.nl

Technische ondersteuningTechnische ondersteuning
Tel. Tiscali ADSL 030-214 9704
Tel. Tiscali Compleet 030-214 9700
Tel. Tiscali Gratis 0900-9596 € 0,5 pm
Tel. Tiscali part. domeinnaam 030-214 9735
Tel. Tiscali Plus 0900-1565 € 0,5 p/m
Tel. Tiscali Telefonie 030-2149704
Fax 030 - 214 9650
helpdesk@tiscali.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
@RobbieDee

Helaas voor jou en mij en al die andere Tiscali-gebruikers heeft Elivera wel degelijk gelijk:'( . Per 1 januari 2006 worden alle helpdesk-telefoonnummers vervangen door een 0900-nummer van 30 cent per minuut.

Dus voortaan alles per mail. Overigens heb ik altijd binnen 1 werkdag antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

andreas2005 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:00:
@RobbieDee

Helaas voor jou en mij en al die andere Tiscali-gebruikers heeft Elivera wel degelijk gelijk:'( . Per 1 januari 2006 worden alle helpdesk-telefoonnummers vervangen door een 0900-nummer van 30 cent per minuut.

Dus voortaan alles per mail. Overigens heb ik altijd binnen 1 werkdag antwoord.
Mwah, hier wil het maar geen 1 januari worden. Komt nog wel. :+
Maar ik vroeg me dus af of pieterste2 (gratis of niet) al had gesproken met de HeldDesk over zijn probleem. Maar misschien doet zijn internet het inmiddels ook niet meer... }:O

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 28-12-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er last van dat je via smtp.tiscali.nl geen email met een andere ontvanger kan versturen dan die van tiscali zelf? Ik krijg de error dat hij de sender niet kan verieeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen last van eigenlijk. Of bestaat heel je afzender domein niet ofzo of niet juist ingetikt dat het ongeldig is?

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:48:
Heeft iemand er last van dat je via smtp.tiscali.nl geen email met een andere ontvanger kan versturen dan die van tiscali zelf? Ik krijg de error dat hij de sender niet kan verieeren...
Wat bedoel je precies? :?

hoi

Verwijderd

RobbieDee schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:42:
[...]

Als ik dan een nummer intik dan hoor ik na het intoetsen.. tuuduuuduuuu.
Je weet wel, zo'n geluid dat het nummer niet bestaat ofzo. (nummer is goed).
Zodra ik de modem uitzet en weer aan dan is het verholpen.

Wat zou dit kunnen zijn?

• bjck
Zit een foutje in de MS.5 modem firmware dat als een nummer in gesprek is je de verkeerde toon te horen krijgt. Je krijgt dan niet 'ingesprek toon' maar de 'nummer bestaat niet' toon.

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:08:
Geen last van eigenlijk. Of bestaat heel je afzender domein niet ofzo of niet juist ingetikt dat het ongeldig is?
nou, heb een catch-all op @domain.com, dus hij bestaat wel met wat accounts....

maja, het werkt weer : )

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:24:
Zit een foutje in de MS.5 modem firmware dat als een nummer in gesprek is je de verkeerde toon te horen krijgt. Je krijgt dan niet 'ingesprek toon' maar de 'nummer bestaat niet' toon.
Hoe los ik dat op dan?

• bjck

Verwijderd

Is dat een modemupdate?... zoja ben ik dan ook al mijn speeddials enzo kwjit en instellingen?

Verwijderd

?

• bjck
Dan ben je alles kwijt inderdaad. Dus of er mee leven nu, of aan de slag en opnieuw configgen.

Wat je dan beter kan doen is het zo laten en even wachten op MS.6 Dan hoef je het maar 1x opnieuw te doen en worden ook andere dingen gecorrigieerd.

Verwijderd

Nog geen antwoord gehad:

Als ik een url (eindigend op .mpg) download en dubbelklik werkt mediaplayer gewoon.
Als ik rechstreeks de url open begint media player te zeiken over een internet connectie.

Lijkt me een firewall/NAT/whatever probleem. Iemand een idee? (alle in-html filmpjes blijven zwart)

Had er geen last van voor de Tiscali modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou de firewall eens kunnen uitschakelen in je modem, wellicht helpt het. Al moet ik zeggen dat het vrij onlogisch klinkt dat een NAT-router noch firewall dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:53:
Nog geen antwoord gehad:

Als ik een url (eindigend op .mpg) download en dubbelklik werkt mediaplayer gewoon.
Als ik rechstreeks de url open begint media player te zeiken over een internet connectie.

Lijkt me een firewall/NAT/whatever probleem. Iemand een idee? (alle in-html filmpjes blijven zwart)

Had er geen last van voor de Tiscali modem...
Lijkt eerder op verkeerde proxy / network instelling in WMP. Een firewall houdt een filetransfer wat over de poort 80 gaat niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen Proxy ingesteld en mijn Tiscali modem staat alles nog op default...

Zal wel een WMP bug zijn ofzo! (heb hem al opnieuw geinstalleerd)

Wel vreemd!

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

@ Pieterste2, Je probleem is steeds een beetje anders. Mopperen kun je wel zo te horen maar antwoord geven op de vraag wat de Helpdesk er aan heeft gedaan (of je ze ueberhaupt hebt gebeld) vind je wel moeilijk heh? :*) En als je hier dan iets hoort van iemand die je wil helpen en je snapt het niet en je stelt een wedervraag die niet snel genoeg beantwoord wordt, dan plaats je een vraagteken?

O-) Het zal wel aan mij liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbieDee op 30-12-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:11:
Heb geen Proxy ingesteld en mijn Tiscali modem staat alles nog op default...

Zal wel een WMP bug zijn ofzo! (heb hem al opnieuw geinstalleerd)

Wel vreemd!

Nog tips?
Heb je voorbeeld van pagina waar het niet op werkt?

En probeer eens het volgende in je modem:

Onder Firewall - Anti Probing vinkje uitzetten bij Do Not Respond to Requests for Unauthorized Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag om zonder de hele voorwaarden door te lezen...
Mijn contract loopt begin april af, per wanneer moet ik opgezegd hebben zonder dat ik er weer
een jaar aan vastzit?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 08-09 12:57
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:35:
Even een vraag om zonder de hele voorwaarden door te lezen...
Mijn contract loopt begin april af, per wanneer moet ik opgezegd hebben zonder dat ik er weer
een jaar aan vastzit?

Alex
Daarvoor hoef je niet de hele voorwaarden door te lezen hoor.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp en dan even de zoekopdracht "opzeggen" ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb flink gezocht in de Search en ook in dit topic geneusd. Ik kan niet echt iets concreets vinden, maargoed:

We zitten met het volgende.

Mijn moeder heeft nu thuis chello easy (23 euro/maand) plus tele2 voor haar telefonie. (uiteraart heb je daar je kpn kosten van 15 euro/maand bij)

Dus dat is zo'n kleine 40 euro permaand aan abbo kosten.
Daarbij komen dan ook nog de gespreks kosten

Nu wil ze proberen iets goedkopers te zoeken, en haar leek chello wel iets (samen met upc). Hier zijn echter veel slechte ervaringen mee, en de kosten kunnen denk ik lager.

Dan zijn er volgens mij 2 (goeie) alternatieven. Tele2 of Tiscalli.
Over Tele2 lees ik niet echt veel positieve dingen. Over Tiscalli wat meer.

Nu kan je met digitale telefonie gratis bellen (zelf 24 uur per dag als ik het moet geloven)
En heb je een Adsl abbo + telefoon abbo voor zo'n 25 euro.
Daarbij komt dan niks voor de vaste nummers (is immers gratis) en laten we zeggen zo'n 12 euro voor 06 nummers.

Dus een totaal van laten we zeggen 40 euro.

Nu is ze zo'n 75 euro kwijt. (abbo van internet + telefoon + gesprekskosten)

Ze vraagt zich alleen af of het telefoon gedeelte wel stabiel genoeg is, en hoe de service is?
(dit kan ik nergens goed concreet vinden)

ervaringen?

( snelheid van inet en datalimiten etc, zijn niet rendabel )

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 02-01-2006 23:16 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat telefonie van tiscali een van de meest stabiele vormen van voip telefonie is die nu geleverd wordt. Het is niet 100% storingsvrij, maar zolang je de modem van de meest recente firmware voorziet, werkt het echt prima, hooguit dat je heel soms je modem uit/aan moet zetten, maar wmb werkt het prima. De service is naar mijn idee ook prima.

Het is dus niet zo 100% onberispelijk stabiel als een analoog telefoonlijntje van kpn, maar wel vrij goed.

Je kan overigens altijd kiezen om T2 + belbudget van kpn + telefonie basis van tiscali te nemen en dan met zo;n schakelkastje inkomende telefoontjes via kpn laten lopen en uitgaand via het tiscali modem (ben je in elk geval altijd bereikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:22:
[...]

Heb je voorbeeld van pagina waar het niet op werkt?

En probeer eens het volgende in je modem:

Onder Firewall - Anti Probing vinkje uitzetten bij Do Not Respond to Requests for Unauthorized Services.
Helaas, werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Had je nou een pagina die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:19:
Had je nou een pagina die niet werkt?
Neem een willekeurig filmpje, zoals bijvoorvbeeld van http://www.rtl.nl/actueel/editienl/archief.xml
en het werkt niet... (wat een fout voorbeeld trouwens :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet me toch even van het hart.

Gesproken met: van R******,

Volgens hem nooit een opzegging ontvangen. Pas nadat ik uit de opzegbrief ging citeren vroeg hij om een klein momentje (inmiidels 20 minuten a 30 eurocent)

Na de eerste ontkenning deelt hij mee dat er door zijn collega een fout is gemaakt maar dat hij uit coulanceoverwigingen bereid is per 28/1 het contract te beeindigen. "ik had de opzegging moeten bevestigen" Nadat ik hem meedeelde dat ik een brief van 13 december voor mij had inhoudende een bevestiging van de opzegging hield hij vol dat dat niet klopte. Toen ik uitlegde dat ik eerder een collega van hem telefonisch had opgezegd bevestigde hij dat twee collega's een fout hadden gemaakt. Toen ik meedeelde dat excuses in dat geval op zn plaats zouden zijn deelde hij mee dat hij dan de opzedatum op januari 2007 zou zetten! Na dat loze maar onaanvaardbare dreigement is het gesprek beeindigd.

In november 2006 heb ik mijn overeenkomst met Tiscali conform de algemene voorwaarden telefonisch beëindigd. (“De Overeenkomst, aangegaan voor bepaalde tijd, kan door de Abonnee uitsluitend schriftelijk per post (doch niet per fax) of telefonisch (telefoonnummer: 030 - 214 97 00) met opgaaf van reden worden beëindigd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd. In geval van telefonische beëindiging ontvangt Abonnee een schriftelijke bevestiging van de beëindiging.”) (De einddatum van de overeenkomst is 28 januari 2006. Volgens uw algemene voorwaarden dient minimaal 1 maand voor het verstrijken van de contractperiode de overeenkomst te worden opgezegd. Dat kan bij Tiscali telefonisch geschieden en wordt volgens de algemene voorwaarden schriftelijk bevestigd. Omdat ik een maand later nog geen schriftelijke bevestiging had ontvangen en de maand voor de einddatum overeenkomst naderde heb ik nogmaals contact met u opgenomen. Op 13 december 2006 een prettig gesprek gehad met uw medewerker de heer Marouan die mij meedeelde dat er ten onrechte nog geen bevestigingsbrief aan mij is verzonden en dat hij die fout terstond zou herstellen. Op 14 december een schriftelijke bevestiging ontvangen van de opzegging waarna ik er van uit ben gegaan dat de opzegging (tijdig) een feit is.
9 januari 2006 toch een factuur van Tiscali over de 13 maand van de overeenkomst en dus weer contact opgenomen. Deze keer noodgedwongen met een 0900 nummer a 30 eurocent per minuut. Na enige wachttijd met een meneer van R***** gesproken die meedeelde dat er geen opzegging had plaatsgevonden. Pas nadat ik uit de opzegbrief citeerde vroeg hij een ogenblikje (6x 30 eurocent) geduld om terug te komen met de mededeling dat er een fout was gemaakt door meneer Marouan ("daarom werkt hij hier ook niet meer"). Ik zou gebeld hebben over een zoekgeraakt wachtwoord en ip daarvan was er een bevestiging van een opzegging verzonden. Desalniettemin was hij "uit coulanceoverwegingen" bereid het contract per januari 2006 te beëindigen. Ik ben over die reactie erg kwaad en heb meneer van R***** meegedeeld dat een excuus naar mijn mening op zijn plaats was; ik had ruim op tijd conform de algemene voorwaarden opgezegd en geen bevestiging ontvangen een tweede keer opgezegd en wel een bevestiging ontvangen waarna blijkt dat Tiscali van geen opzegging weet. Nadat ik hem dit had meegedeeld kwam de heer van R***** met de stelling dat als ik zo door ging hij het contract pas per januari 2007 zou beëindigen. Vooral die laatste opmerking van uw helpdeskmedewerker heeft mij geraakt. Een zichzelf respecterende onderneming bedient zich niet van dergelijke onwaardige dreigementen. Daar komt nog bij dat uw medewerker pas nadat ik verwees naar een onderzoek naar het functioneren van uw helpdesk waarvoor ik, na de eerste opzegging, een uitnodiging ontving erkende dat ik twee keer had opgezegd.

Zal mij benieuwen of ik nog een reactie krijg van Tiscali.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 18:22 . Reden: geen namen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
sow, sinds wanneer heeft tiscali een helpdesk van 30ct/min? was eerst nog lokaal tarief. en vind toch wel dat ze je hier wel van op de hoogte mogen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sinds 1 januari 2006 is de helpdesk 30ct/min

easy: Heb jij een bevestiging van het opzeggen en heb jij telefonisch opgezegd? Dan is het lekker simpel: gewoon niets meer betalen (en als je bij een eventuele rechter wat sterker wil staan, stuur even een briefje met heel duidelijk en chronologisch je communicatie en je klacht er in, wellicht dat tiscali dan wel coulant wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
hoord een provider je niet op de hoogte te brengen van zaken die veranderen omtrent het abonnement. En naar mijn mening hoord een helpdesk ook bij je internet abonnement, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Achja ;).

Als een isp de dienstverlening wijzigt wel ja, voor bijkomende zaken die niet in het contract beschreven staan officieel niet.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 09-01-2006 20:50 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.