Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Ja ik heb een schriftelijke bevestiging van de opzegging (dagtekening 13/12, einddatum contract 28/1). Juridisch leggen ze het aan alle kanten af. Maar de manier waarop zo'n helpdesk medewerker pogingen doet klanten te intimideren en het vermelden van een 030 nummer in de briefwisseling en vervolgens doodleuk op dat nummer melden dat het niet meer in gebruik is en of men maar even met 0900 enz wil bellen a 30 eurocent p.m. schoot mij volledig in het verkeerde keelgat. Ik heb die coulance helemaal niet nodig men dient zich gewoon aan de algemene voorwaarden te houden.JvS schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:37:
Sinds 1 januari 2006 is de helpdesk 30ct/min
easy: Heb jij een bevestiging van het opzeggen en heb jij telefonisch opgezegd? Dan is het lekker simpel: gewoon niets meer betalen (en als je bij een eventuele rechter wat sterker wil staan, stuur even een briefje met heel duidelijk en chronologisch je communicatie en je klacht er in, wellicht dat tiscali dan wel coulant wordt).
Dat van dat 030 nummer in een brief en de helpdesk dat per 01-01 een 0900 nummer is, is natuurlijk niet gedaan om je te pesten en is IMO een beetje op alle slakken zout leggen wat je nu doet. Dat lijkt me totaal niet relevant met je probleem...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Daarover verschillen we van mening. Als ik na de eerste keer telefonisch opzeggen niet nogmaals had gebelt en om een bevestiging had gevraagd had Tiscali mij doodleuk gedwongen om nog een jaar te betalen. Ik had sterk de indruk dat het bedrijfspolicy is om telefonische opzeggingen niet te bevestigen. De tweede helpdeskmedewerker die ik sprak gaf onmiddelijk toe dat in het systeem inderdaad vermeld stond dat ik telefonisch had opgezegd en dat er nog geen brief was verzonden het geen hij "heel erg bizar" vond. De helpdeskmedewerker die ik nu aan de lijn had begon met een ontkenning en was daarna van mening dat er een fout was gemaakt "die brief had nooit verzonden mogen worden" "u belde over een vergeten wachtwoordt" (???). Als ik mijn administratie niet redelijk op orde zou hebben dan had men mij nu voor nog een jaartje laten betalen. Dat is geen detail (slak).JvS schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:45:
waar maak je je dan druk om? Betaal gewoon niet meer per die datum, schrijf tiscali dat in een briefje en je bent klaar.
Dat van dat 030 nummer in een brief en de helpdesk dat per 01-01 een 0900 nummer is, is natuurlijk niet gedaan om je te pesten en is IMO een beetje op alle slakken zout leggen wat je nu doet. Dat lijkt me totaal niet relevant met je probleem...
Nee en daar had ik het dus ook niet over. Ik had het over dit stukje:. Dat is geen detail (slak).
het vermelden van een 030 nummer in de briefwisseling en vervolgens doodleuk op dat nummer melden dat het niet meer in gebruik is en of men maar even met 0900 enz wil bellen a 30 eurocent p.m. schoot mij volledig in het verkeerde keelgat.
Verwijderd
Okay, als je humeur al verziekt is omdat je voor de derde keer moet bellen en dan te horen krijgt dat je daar extra voor mag betalen dan valt dat ff verkeert.JvS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:29:
[...]
Nee en daar had ik het dus ook niet over. Ik had het over dit stukje:
[...]
Verwijderd
Resultaat: ik kan niet meer online gamen en ik kan geen ftp-server meer runnen omdat niemand er meer op komt. Helpdesk gebeld, maar die zeggen: doet internet het? ja? mooi, dan kunnen wij u niet verder helpen.. schiet ik dus ook niet zoveel mee op..
ik heb geprobeerd om de firewall (zowel op pc als in modem/router) uit te schakelen, alle poorten open te zetten, maar niets daarvan helpt..
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en, vooral, hoe ik dit op kan lossen??
Verwijderd
Verwijderd
heb dns door mijn eigen vervangen en doordat emailtjes die niet aankomen (maar vervangen door eigen smtp server). Heb een binary moeten kopen omdat tiscali er niet een heeft, telefoon bij kpn weer naar duurder abonnement omdat tiscali ding steeds uitvalt... wat een ramp tiscali, en niet alleen bij mij maar ook kennissen en mensen die ik ken via internet...Nexxennium schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:48:
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen maareh: hebben meer mensen nu weer DNS problemen?
Maar ik zal Tiscali niet zomaar aanbevelen.
Verwijderd
Ik ga hier niet mee akkoord (in de voorwaarden toen ik het abonnement afsloot sloot waren de kosten lokaal tarief) en ga het abonnement opzeggen.
Mijn rechtsbijstand zoekt het juridisch effe uit zodat ik sterk sta.
Misselijkmakend van tiscali en ik ben pisnijdig
Verwijderd
Hmmm, vervelend. Hoe vaak bel je dan met de helpdesk?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:47:
Vandaag kwam ik er ook achter dat tiscali in het geniep het helpdesknummer in een 0900 nummer heeft gewijzigd.
Ik ga hier niet mee akkoord (in de voorwaarden toen ik het abonnement afsloot sloot waren de kosten lokaal tarief) en ga het abonnement opzeggen.
Mijn rechtsbijstand zoekt het juridisch effe uit zodat ik sterk sta.
Misselijkmakend van tiscali en ik ben pisnijdig
Verwijderd
Gaat het niet om! Als je iets met elkaar afspreekt hou je je daar toch aan?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:53:
[...]
Hmmm, vervelend. Hoe vaak bel je dan met de helpdesk?
Verwijderd
tiscali is kl... Snelheid die ze beloven wordt nooit gehaald. Stiekum een duur helpdesknummer introduceren etc.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:49:
[...]
heb dns door mijn eigen vervangen en doordat emailtjes die niet aankomen (maar vervangen door eigen smtp server). Heb een binary moeten kopen omdat tiscali er niet een heeft, telefoon bij kpn weer naar duurder abonnement omdat tiscali ding steeds uitvalt... wat een ramp tiscali, en niet alleen bij mij maar ook kennissen en mensen die ik ken via internet...
Ik heb m'n zakker er vol van en ga vertrekken bij tiscali. En wie het maar horen wil en lezen zal ik informeren over de onbetrouwbaarheid van tiscali
Bij Wanadoo zijn ze voor de telefonie nu een starttarief gaan rekenen. Mensen boos. Blijkt dat er in de algemene voorwaarden iets staat dat ze zoiets wel zouden kunnen doen...Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:56:
[...]
Gaat het niet om! Als je iets met elkaar afspreekt hou je je daar toch aan?
Ik hoor hier, nu er onaangekondigd geld wordt gevraagd voor de Helpdesk ook dat mensen boos zijn. Ben ik ook. De nummers en kosten staan nu wel vermeld op de Helpdesk pagine. Begin januari was dat nog niet zo (en toen werd er hier al over gepost). Ik heb die helpdesk niet nodig (hoop ik). Maar als ze aan de telefonietarieven gaan klooien dan vertrek ik ook. Door de grappen van Wanadon't is er nu wel een precedent geschapen. Eens kijken wie er volgt...
[ Voor 12% gewijzigd door RobbieDee op 13-01-2006 21:22 ]
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 09-01-2006 met ticketnummer 3*****. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
We betreuren de gang van zake ten zeerste en zijn het tot op de bodem aan het uitzoeken. Uw abonnement is in ieder geval opgezegd per 18 januari 2006. Nogmaals onze excuses.
Met vriendelijke groeten,
Customer Services
Ik wacht de vervolgreactie af.
Vergeet na de upgrade niet de reset naar fabrieks instellingen!
Verwijderd
Tsja, dat gaat maar door: in alle stilte het bellen tegen lokaal tarief omzetten in een (zeer) duur 0900-nummmer. Het volgende wat we inderdaad kunnen verwachten is de invoering van een starttarief bij tiscali.RobbieDee schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:29:
[...]
Bij Wanadoo zijn ze voor de telefonie nu een starttarief gaan rekenen. Mensen boos. Blijkt dat er in de algemene voorwaarden iets staat dat ze zoiets wel zouden kunnen doen...
Ik hoor hier, nu er onaangekondigd geld wordt gevraagd voor de Helpdesk ook dat mensen boos zijn. Ben ik ook. De nummers en kosten staan nu wel vermeld op de Helpdesk pagine. Begin januari was dat nog niet zo (en toen werd er hier al over gepost). Ik heb die helpdesk niet nodig (hoop ik). Maar als ze aan de telefonietarieven gaan klooien dan vertrek ik ook. Door de grappen van Wanadon't is er nu wel een precedent geschapen. Eens kijken wie er volgt...
Ik heb eens een beetje gerekend en kom tot de conclusie dat in mijn situatie bellen via 1643
(www.1643telecom.nl) een goedkopere oplossing is. Weliswaar een starttarief van 9 cent maar ik bel voor 0 cent per minuut naar canada of Australië (familie)
Ik denk tiscali de deur uit te doen omdat ze onbetrouwbaar en niet netjes zijn. Zag op de breedbandshop quicknet, zeer redelijk maandtarief en lage telefoonkosten voor de helpdesk. Maar ja… of ze dit lage tarief handhaven is natuurlijk de vraag
Denk je niet dat dit een erg voorbarige conclusie is? Omdat Wanadoo dit invoert is niet gezegd dat alle ISP's gelijk zullen volgen natuurlijk. Uit concurentie oogpunt zou Tiscali dit juist niet moeten doen en hebben ze qua telefonie een streepje voor.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 07:21:
[...]
Het volgende wat we inderdaad kunnen verwachten is de invoering van een starttarief bij tiscali.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 10:14 ]
Dit is toch fundamenteel iets anders. Het product zelf veranderen ten nadele van de klant is iets wat simpelweg niet zomaar mag zonder het contract te vernieuwen (wat je dan dus op kan zeggen). Het nummer waarop je het bedrijf voor service kan bereiken veranderen, duurder maken of wat dan ook is iets heel anders. Dat is niet hetgeen waarvoor je betaalt, er staat ook niets in het contract over zulke zaken. Het bedrijf is bereikbaar onder een ander nummer.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 07:21:
[...]
Tsja, dat gaat maar door: in alle stilte het bellen tegen lokaal tarief omzetten in een (zeer) duur 0900-nummmer. Het volgende wat we inderdaad kunnen verwachten is de invoering van een starttarief bij tiscali.
tiscali doet dit om de drempel om te bellen iets te verhogen (je moest eens weten hoeveel mensen altijd de helpdesk bellen bij elk probleem, wat niets met een isp te maken heeft) zodat ze "echte" problemen beter kunnen verhelpen (al is het wel fors). Dat is wat anders dan ineens tarieven fundamenteel omgooien. Het een volgt het ander niet vanzelfsprekend (sterker nog, doordat de helpdesk op deze manier minder kost voor tiscali, is het nog minder nodig tarieven van het product zelf omhoog te gooien
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 14-01-2006 10:16 ]
Overdrijven is ook een vakVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:58:
[...]
tiscali is kl... Snelheid die ze beloven wordt nooit gehaald. Stiekum een duur helpdesknummer introduceren etc.
Ik heb m'n zakker er vol van en ga vertrekken bij tiscali. En wie het maar horen wil en lezen zal ik informeren over de onbetrouwbaarheid van tiscali
Helpdesk betaald nemen is idd niet netjes, maar zolang ik gratis naar vaste nummer kan bellen hoor je mij niet klagen (hopen dat Tiscali dat klote Wanadoo voorbeeld niet volgt). Maar downtime heb ik nog maar 1 keer (kortstondig) gehad, verder een enkele keer DNS problemen maar de snelheid (4 mbit) haal ik altijd, overal.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zit nu bij Tiscali te kijken en vind het eigenlijk vrij duur:
2Mbit ADSL 19,95 euro
Doorbelasting netwerkkosten 9,95 euro per maand
Dat is dus 30 euro totaal voor 2Mbit, maar als je dat eenmaal hebt kun je wel voor 5 euro extra per maand er onpeperkt mee bellen naar vaste nummers. (Niet dat ik veel bel, erg weinig eigenlijk...)
Waarom is iedereen zo blij met Tiscali? Zie ik iets over het hoofd?
Nu alleen hopen dat naar vaste nummers bellen gratis blijft bij Tiscali ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zat op ISDN (ruim 26 Euro) plus 512k Internet bij Demon (20 Euro). Nu bel ik gratis naar alle vaste nummers in NL, ik heb mijn KPN nummer nog en ik heb 4M down voor nog geen 40 Euro. Ik krijg geen rekening meer van KPN. Misschien is dat nog wel het grootste voordeel want ik wordt echt niet goed van die arrogante kwasten.Victorio schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:18:
Verders is alles heel erg stabiel bij Tiscali en is de Helpdesk altijd vriendelijk, kundig en genegen je te helpen. De drempel voor het bellen met de helpdesk is wel verhoogd nu het niet meer gratis is. Ik denk dat je bij Tisclai veel beter af bent dan bij Wanadon't en Versatel. Die bieden trouwens geen Voice in combinatie met ISDN. Daarin is Tiscali uniek.
[ Voor 41% gewijzigd door RobbieDee op 17-01-2006 09:58 ]
En even bij Casema een tv kabel abotje van 12 euro per maand nemen dan maar. Kijk toch weinig tv...
Verwijderd
echt... ik kan gewoon niet wachtn tot mijn contract afgelopen is..
Helpdesk: Reset u even uw gehele modem.. resultaat: alle instellingen verloren gegaan(portforwards, telefooninstellingen, etc). Helpdesk.. Nee ik kan u nogsteeds niet vinden.. O ik zie het al er is een probleem in de centrale en ze gaan er mee aan de slag. probeert u over een uur weer eens of hij het doet.... 4 uur later had ik weer telefoon en Internet.
zondag 15 jan zat ik weer te spelen en om een uur of 10 knalt alles er weer eens uit.. Geen telefoon meer geen Internet. Maandag meteen bellen want ik kon niets over een storing of werkzaamheden op Internet (werk) vinden. De telefooncomputer meld wel dat er een storing is in Tiel...
Medewerker: ja ze zijn uw centrale aan het upgraden.. mmm vorige keer dat ik belde was dat 24 december gebeurd.. medew: nee dit is iets anders maar om 12 uur doet hij het weer....
Mooi niet dus. dus ik 'savonds maar weer bellen... medew: wilt u uw modem nog eens resetten? ik: nee liever niet want ... medew: U moet toch uw modem resetten anders ga ik niet verder... OK OK ik reset mijn modem... medew: Nee ik kan u nog niet vinden...Ik ga een onderzoek aanvragen en dat zal 5-8 werkdagen duren....
Dus ik bellen naar de administratie: kan mijn abonnement pas in april opzeggen.
Dit is de zoveelste keer dat ze me zoiets flikken. Dat ADSL van Tiscali is niet betrouwbaar genoeg voor mij zeker niet nu ik ook telefoon via Tiscali heb. Ik heb bij KPN nooit zonder telefoon gezeten...in die 8 maanden dat ik nu Tiscali met telefonie heb al 8 keer! En nu dus 5 tot 8 werkdagen of langer als ze het niet snel kunnen oplossen.
Tot zo ver mijn ervaring met Tiscali ADSL + Telefonie
Sign of my Time
Verwijderd
Ikzelf heb tiscali zonder telefoniet voor 19,95 per maand. Bellen doe ik bij 1649; starttarief van 9 cent en verder geen gesprekskosten. Je hebt wel een KPN-basis abon nodig.Victorio schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:18:
Vrij onverwacht is de kans groot dat ik zeer binnenkort ga verhuizen. Woon nu in een studentenhuis, lekker cheap 8mbit delen met z'n alles maar moet straks dan alles voor mezelf. En wel zo goed en goedkoop mogelijk natuurlijk. Over Versatel hoor ik veel negatieve dingen. Tiscali biedt geen TV aan maar voor internet en telefonie ziet het er wel goed uit. In m'n toekomstige flat is nog geen KPN abo afgesloten natuurlijk.
Ik zit nu bij Tiscali te kijken en vind het eigenlijk vrij duur:
2Mbit ADSL 19,95 euro
Doorbelasting netwerkkosten 9,95 euro per maand
Dat is dus 30 euro totaal voor 2Mbit, maar als je dat eenmaal hebt kun je wel voor 5 euro extra per maand er onpeperkt mee bellen naar vaste nummers. (Niet dat ik veel bel, erg weinig eigenlijk...)
Kijk ook een s bij 12move; 2 Mb voor 13,95
Helpdesk duur 0900-nummer (beide)
Het is een kwestie van rekenen welke optie voor jou het goedkoopst is.
Jammer is wel dat tiscsali onbetrouwbaar is: plotseling hebben ze de kosten voor de telefonische helpdesk sterk verhoogd door de invoering van dat 0900-nummer. De invoering van het starttarief voor bellen is een kwestie van (korte) tijd! Als ze dat doen komen ze vrij dicht bij het starttarief van 1649.
Ik heb familie in Australie wonen en bel tegen lokaal tarief naar hen voor 0 cent per minuut via 1649.
Rekenen dus maar
Verwijderd
Bij mij hetzelfde verhaal. Internet eruit, wazig verhaal dat het ergens anders aan ligt, modem resetten, afwachten maar, pfff....Wilfred schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:47:
Na de upgrade van 24 Dec 2005 waar ik overigens helemaal niet voor gewaarschuwd was lag mijn internet eruit. Ik had wel een groen DSL lampje maar Internet brandde rood.
Helpdesk: Reset u even uw gehele modem.. resultaat: alle instellingen verloren gegaan(portforwards, telefooninstellingen, etc). Helpdesk.. Nee ik kan u nogsteeds niet vinden.. O ik zie het al er is een probleem in de centrale en ze gaan er mee aan de slag. probeert u over een uur weer eens of hij het doet.... 4 uur later had ik weer telefoon en Internet.
zondag 15 jan zat ik weer te spelen en om een uur of 10 knalt alles er weer eens uit.. Geen telefoon meer geen Internet. Maandag meteen bellen want ik kon niets over een storing of werkzaamheden op Internet (werk) vinden. De telefooncomputer meld wel dat er een storing is in Tiel...
Medewerker: ja ze zijn uw centrale aan het upgraden.. mmm vorige keer dat ik belde was dat 24 december gebeurd.. medew: nee dit is iets anders maar om 12 uur doet hij het weer....
Mooi niet dus. dus ik 'savonds maar weer bellen... medew: wilt u uw modem nog eens resetten? ik: nee liever niet want ... medew: U moet toch uw modem resetten anders ga ik niet verder... OK OK ik reset mijn modem... medew: Nee ik kan u nog niet vinden...Ik ga een onderzoek aanvragen en dat zal 5-8 werkdagen duren....
Dus ik bellen naar de administratie: kan mijn abonnement pas in april opzeggen.
Dit is de zoveelste keer dat ze me zoiets flikken. Dat ADSL van Tiscali is niet betrouwbaar genoeg voor mij zeker niet nu ik ook telefoon via Tiscali heb. Ik heb bij KPN nooit zonder telefoon gezeten...in die 8 maanden dat ik nu Tiscali met telefonie heb al 8 keer! En nu dus 5 tot 8 werkdagen of langer als ze het niet snel kunnen oplossen.
Tot zo ver mijn ervaring met Tiscali ADSL + Telefonie
En nu dus de dure helpdesk, storing melden, in de wacht voor 30 cent per minuut en vervolgens een onvolledig antwoord krijgen. Gaat een beetje op mijn zeer negatieve ervaringen met Wanadoo lijken.
Eigenlijk kan je zien door de hele markt heen dat je voor een DSL verbinding zo'n €40 per maand moet berekenen totaal. Dat is inclusief de kosten van KPN BelBudget of de kosten voor de koperlijn die je krijgt als je geen KPN telefonie op dezelfde lijn hebt (linesharing).Victorio schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:55:
Ik weet echt niet meer welk adsl abo ik moet kiezen en over welk netwerk ik het zou moeten doen. Lijkt wel alsof alles nadelen heeft als je niet meer dan +/- 40 euro per maand kwijt wilt zijn...
't Is een beetje als met hardeschijven een breedband verbinding. Eigenlijk heeft het een redelijk vast bedrag wat de abonnementen kosten (aanbiedingen daar gelaten) van rond de €30 (+ €10 koperlijn/belbudget kpn). Hogere snelheden kosten meer, maar relatief minder per de verkregen snelheden.
Bij hardeschijven zie je ongeveer hetzelfde. Voor 160GB betaal je bedrag X en een 200GB kost niet veel meer.
Als ik KPN belbudget neem voor 9,67 euro pm kan ik voor een wat hoger tarief (maar bel weinig) iig bellen en heb ik ook gelijk de lijn voor adsl he? Dan dus een normaal adsl abo uitzoeken... voor 15,- euro pm heb je 4mbit van speedlinq.
En dan dus nog dat afzetterige gewone tv abo van casema voor 14,- pm.
In dat geval ben ik dus klaar voor 40,- euro, en betaal dan alleen vrij hoge telefoon kosten, maar nogmaals, bel erg weinig en heb altijd nog m'n mobiele bundel die ik maandelijks niet op krijg.
Beetje offtopic allemaal, maar denk dat ik dit maar ga doen.
Moet ik EERST die KPN aansluiting aanvragen en kan ik daarna pas adsl regelen?
Verwijderd
Misschien weet hier iemand de oplossing.
Ik ben het Tiscali T4 abbonement, incl. Telefonie basis
Ik heb Het KPN abbonement op belbudget gezet.
Beide lijnen komen binnen op de AX520.
De modem heeft de nieuwste firmware
Als ik wil bellen kiest de AX520 voor lijn 1 (Tiscali).
Nu kwam ik het volgende probleem tegen.
Het bleek dat de tiscali telefonie lijn niet toegankelijk was. (De ADSL verbinding was gewoon aanwezig)
De AX520 koos toen automatisch voor Line 2 (KPN), zonder dat ik dit wist.
Het gevolg is nu dat ik een aantal dagen heb gebeld met de dure KPN line, en inmiddels voor ruim 15 euro had verbeld.
Ik ben er dus niet blij mee dat er automatisch voor de KPN line wordt gekozen, vooral omdat je niet weet dat dit gebeurd. Ik kan het ook niet zien aan de switch, omdat deze in de meterkast staat.
Nadat ik dit had ontdekt, heb ik de modem even uit gezet, en toen weer aan.
De tiscali telefonie lijn was toen weer aanwezig.
Ook dit soort dingen wil ik liever niet doen, omdat ik vervolgens weer een nieuw IP adres krijg toegewezen, en dan weer problemen heb om bij een hosting bedrijf in te loggen.
Wie weet hier een oplossing voor?
Is deze functie uit te schakelen zodat er niet automatisch voor lijn 2 wordt gekozen zonder dat ik dat zelf doe.
Ik had het laatst ook. Wel internetverbinding, maar telefonie deed het niet waardoor de lineswitch omschakelde naar KPN met belbudget abbo. Gelukkig had ik het snel door.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:12:..............
Maar ik heb de laatste tijd alleen maar problemen, tot een paar weken geleden werkte het zelfs maanden achter elkaar probleemloos. In mijn modem zie ik dat de snelheid waarop ingetraint wordt, vaak wijzigt. De ene keer 8064, dan 7328, dan 7616, dan 7124. Ik heb ongevraagd een snelheidsverhoging gehad en waarschijnlijk trekt de lijn het niet vanwege de afstand naar de centrale.
De nieuwe beta-firmware heb ik nog niet geprobeerd, maar zal dat binnenkort eens doen om te kijken of het dan beter gaat. Morgen zijn ze ook bezig bij de centrale waar ik op zit, dus misschien dat er dan ook verbetering is.
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Nog meer mensen hier last van gehad?
En bjck weet jij wanneer er een officiele modem update komt?
Verwijderd
ik heb sinds kort Tiscali met een zyxel 2602 HW en mij is opgevallen dat de leasetijden van de ip adressen wel erg kort is ... maar acht uur. Ik wil die tijden verhogen maar ik kan nergens iets vinden over hoe dat moet ... en of het wel kan.
is er iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen ?
Leasetijden worden bepaald door de DHCP server (lees Tiscali), dit kan je dus zelf niet aanpassen.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:58:
Hallo,
ik heb sinds kort Tiscali met een zyxel 2602 HW en mij is opgevallen dat de leasetijden van de ip adressen wel erg kort is ... maar acht uur. Ik wil die tijden verhogen maar ik kan nergens iets vinden over hoe dat moet ... en of het wel kan.
is er iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen ?
De leasetijd voor de internet verbinding wordt door Tiscali bepaald. Hier kan je weinig aan doen inderdaad.Aram schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:47:
[...]
Leasetijden worden bepaald door de DHCP server (lees Tiscali), dit kan je dus zelf niet aanpassen.
Ik vermoed dat hier de leasetijd op het LAN wordt bedoeld. Deze kan je niet aanpassen in de webinterface, maar wel in de 'command line interface' (ookwel CLI of 'telnet menu' genoemd).
Zet in het web menu van de ZyXEL remote management telnet op LAN_only + 0.0.0.0. Dan log je uit op de webinterface en telnet 192.168.1.254 in een dosbox (start -> uitvoeren -> cmd
Menu 24
adsl-mode> lan dhcp server dnsserver gateway pool netmask leasetime renewaltime rebindtime
Hier kan je overige instellingen die niet in webmenu voorkomen gewoon aanpassen. Echter waarom zou je dat willen? Om te zorgen dat elke PC steeds hetzelfde IP krijgt? Daarvoor is in de ZyXEL netjes 'static DHCP' opgenomen. Hier kan je per mac-adres (dus PC/netwerk kaart) opgeven welk IP deze moet krijgen van de ZyXEL/DHCP.
Verwijderd
Misschien niet goed uitgelegd van mijn kant maar ik bedoel inderdaad de adressen die de zyxel uitgeeft aan mijn pc en laptop ....Aram schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:47:
[...]
Leasetijden worden bepaald door de DHCP server (lees Tiscali), dit kan je dus zelf niet aanpassen.
Maar hoe verzet ik nou die tijden ... iedere keer als ik leasetime intik, springt hij weer terug naar het hoofdmenu ... is er ergens een handleiding voor de cli ?
En kan ik ergens de huidige tijden uitlezen ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:14 ]
Door de toevoeging van het "Media Bandwith Management" had ik de hoop eindelijk mijn VoIP problemen echter me te laten door VoIP gewoon alle voorrang tegeven. Maar helaas, als ik BW management aanzet kan ik niet meer draadloos verbinden
Ik zal ook eens op het Tiscalie forum kijken, hopen dat de final snel komt...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
ZyXEL heeft ergens een complete CLI manual online staan.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:58:
[...]
Misschien niet goed uitgelegd van mijn kant maar ik bedoel inderdaad de adressen die de zyxel uitgeeft aan mijn pc en laptop ....
Maar hoe verzet ik nou die tijden ... iedere keer als ik leasetime intik, springt hij weer terug naar het hoofdmenu ... is er ergens een handleiding voor de cli ?
Dat commando kan ik niet vinden eigenlijk. Maar je PC zegt je genoeg die via DHCP een IP verkrijgt. Je kan in iedergeval wel een nieuwe leasetijd opgeven. Gewoon het aantal gewenste seconde opgeven er achter.En kan ik ergens de huidige tijden uitlezen ?
adsl-mode> lan dhcp server leasetime Usage: leasetime
Dus
adsl-mode> lan dhcp server leasetime 7200
Verwijderd
Daarmee heb ik de renewal time en rebindtime nog niet ...bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:52:
Dat commando kan ik niet vinden eigenlijk. Maar je PC zegt je genoeg die via DHCP een IP verkrijgt. Je kan in iedergeval wel een nieuwe leasetijd opgeven. Gewoon het aantal gewenste seconde opgeven er achter.
en dat geeft het volgende:adsl-mode> lan dhcp server leasetime 7200
adsl-mode> lan dhcp server leasetime 259600 please select main LAN interface first adsl-mode>
en moet het wel de LAN interface zijn ? ... aan de andere kant: ik zie die optie bij WLAN niet ...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 19:42 ]
Verwijderd
Hey pieterste2 zou je nog ff een bump willen geven....
Verwijderd
De internet verbinding werkt.
Alleen nu willen we graag ook gebruik maken van diverse programma ik zegt vnc, ftp, dc++ etc
ik heb de handleiding er al bijgepakt is helaas in het engels. en de persoon die ik aan het helpe ben vind technisch engels nog al ingewikkeld. Waar ik niet uit kom is het volgende persoon heeft
als IP adres op ipconfig / all een normaal Internet IP
de submask is 255.255.255.0
en de gateway is 192.168.1.254
En de modem/router/telefonie staat zover als ik kon zien in de dchp modem op on
ik had dus verwacht dat de netwerkkaart een lokale ip kreeg 192.168.1.xxx
maar als ik dat laat invullen door de persoon werkt het internet niet meer.
Nu is mijn vraag aan jullie
1 hoe krijgen we de router aan de praat
2 hoe kirjgen we de programma werkend
3 als iemand het weet hoe moet je de de telefonie instellen
namens mij en de hulp bedankt
Als ik nu op de tiscali site aangeef dan ik op 30 april wil overstappen. Regelen hun dan ook de opzegging van je huidige abbonement of moet je dat eerst zelf doen?
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Je moet rekening houden met 2 dingen met de ZyXEL (hij is nogal wat geavanceerd inderdaad). Er is een firewall die standaard alle poorten inkomend blokkeert. Deze zal je uit moeten zetten of 'rules' (regels) moeten aanmaken voor WAN to LAN zodat hij die poorten niet blokkeert.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:15:
Een vraag ik ben iemand aan het helpen met de Prestige 2602 H series 802.11 g adsl Voip IAD van Zyxel.
De internet verbinding werkt.
Alleen nu willen we graag ook gebruik maken van diverse programma ik zegt vnc, ftp, dc++ etc
ik heb de handleiding er al bijgepakt is helaas in het engels. en de persoon die ik aan het helpe ben vind technisch engels nog al ingewikkeld. Waar ik niet uit kom is het volgende persoon heeft
als IP adres op ipconfig / all een normaal Internet IP
de submask is 255.255.255.0
en de gateway is 192.168.1.254
En de modem/router/telefonie staat zover als ik kon zien in de dchp modem op on
ik had dus verwacht dat de netwerkkaart een lokale ip kreeg 192.168.1.xxx
maar als ik dat laat invullen door de persoon werkt het internet niet meer.
Nu is mijn vraag aan jullie
1 hoe krijgen we de router aan de praat
2 hoe kirjgen we de programma werkend
3 als iemand het weet hoe moet je de de telefonie instellen
namens mij en de hulp bedankt
(eerst testen door uitzetten van de firewall. Werkt dat, dan rules aanmaken en inschakelen)
Daarnaast is het een router, dus je zal moeten aangeven naar welke computer de poort nummers doorgezet moeten worden, dit doe je bij NAT. Achter 'sua-only' zit een knopje: 'edit'. Hier kan je de zo geheten 'port forwards' instellen.
Je kijk in je computer welk IP hij heeft gekregen van je modem/router. Meestal is dat 192.168.1.33 (eerste PC). Daarheen verwijs je dan de poorten door met juiste port nummers.
Tiscali heeft geen contract met die andere ISP. Jij als consument wel en Tiscali kan ook niets opzeggen omdat ze geen partij is. Wel geeft ze door dat de lijn omgezet gaat worden en nog een bericht als de lijn is omgezet, of je huidige ISP dit als een opzegging verwerkt is aan die ISP.Bart schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:11:
Ik ben ook geinteresseerd in Tiscali T4 adsl + telefonie maar nu had ik 1 vraag. Ik kan 30 april overstappen omdat dan mijn huidige adsl abbo verloopt. Dit moet dus voor 1 april opgezegd worden.
Als ik nu op de tiscali site aangeef dan ik op 30 april wil overstappen. Regelen hun dan ook de opzegging van je huidige abbonement of moet je dat eerst zelf doen?
Wat je het beste kunt doen is nu alvast aanvragen met die wensdatum voor overstap. Als je dan alles in huis krijgt en een mail/brief hebt met de datum/week dat je lijn omgezet gaat worden is dat ingepland en kan je veilig opzeggen. Eerder opzeggen kan de hele overstap doen mislukken omdat je verbinding dan gesloopt gaat worden en dus niet meer kan migreren.
Dus: Vraag aan met datum, wacht op bevestiging met datum/week van omzetting en zeg netjes/veilig op bij je huidige ISP.
Geen idee wanneer hiij 'final' zal zijn. Er is wel weer een nieuwe beta zowel voor de analoge als de ISDN versie nu. Je kan deze gewoon gebruiken, mits je maar niet de 'mail mij de logs toe' functie gebruikt, hier zit nog iets in wat je modem laat herstarten (steeds).Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:55:
bjck weet jij wanneer er een officiele modem update komt die dat buitengebruik toontje eruit sloopt?
Automatisch is er een reset-to-default na het flashen nu, houdt dus de telefonie instellingen (wachtwoord, nummer weet je vast uit je hoofd) bij de hand.
ZyXEL 2602H(W)-61C (analoog/annexA)
ZyXEL 2602H(W)-63C (ISDN/annexB)
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 31-01-2006 10:18 ]
Ik moet zeggen eigenlijk: petje af hier.Bart schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:42:
OK bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik het op die manier maar eens regelen
Je bent echt netjes optijd met orienteren en beslissen wat je gaat nemen. Meeste laten het op een veel te krap en critisch moment aankomen
Top! dit is de eerste firmware waarmee ik Enemy Territory kan spelen terwijl de firewall aan staat. Wat mij betreft dus nu al beter dan de vorige. Ik gebruik een analoog modem trouwensbjck schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:39:
[...]
Geen idee wanneer hiij 'final' zal zijn. Er is wel weer een nieuwe beta zowel voor de analoge als de ISDN versie nu. Je kan deze gewoon gebruiken, mits je maar niet de 'mail mij de logs toe' functie gebruikt, hier zit nog iets in wat je modem laat herstarten (steeds).
Automatisch is er een reset-to-default na het flashen nu, houdt dus de telefonie instellingen (wachtwoord, nummer weet je vast uit je hoofd) bij de hand.
ZyXEL 2602H(W)-61C (analoog/annexA)
ZyXEL 2602H(W)-63C (ISDN/annexB)
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ik kom er net achter dat ik Battlefiel2 wel kan spelen met de firewall aan, prima.The Cheese schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:16:
[...]
Top! dit is de eerste firmware waarmee ik Enemy Territory kan spelen terwijl de firewall aan staat. Wat mij betreft dus nu al beter dan de vorige. Ik gebruik een analoog modem trouwens
Maar het listen van de (enorme hoeveelheid) servers gaat niet goed met firewall aan. Hij zal het wel als een soort 'attack' zien op een gegeven moment. Ik moet nog even uitvinden welke poorten ik daar dus specifiek even voor open moet zetten.
Correct.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:10:
Fixt de beta ook het verkeerde 'ingespreks' toontje?
Sorry, ik moet dat terugnemen, hij loopt nu weer vastbjck schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:18:
[...]
Ik kom er net achter dat ik Battlefiel2 wel kan spelen met de firewall aan, prima.
Maar het listen van de (enorme hoeveelheid) servers gaat niet goed met firewall aan. Hij zal het wel als een soort 'attack' zien op een gegeven moment. Ik moet nog even uitvinden welke poorten ik daar dus specifiek even voor open moet zetten.
edit: En hoe zit het met de ISDN apparatuur die ik nu heb staan. Blijft daar nog wat van over? Of gaat dat er allemaal uit en zitten er 2 telefoon uitgangen op het ADSL modem?
[ Voor 29% gewijzigd door Bart op 30-01-2006 21:14 ]
Verwijderd
'k Gebruik het niet eigenlijk. Limiteer wel de applicaties zelf als dat nodig is. Verder zie ik niet in waarom ik het moet gebruiken eigenlijk.Deddiekoel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:58:
Al verbetering in de Media Bandwidth Management in de deze nieuwe beta?
Kan de firewall zijn die op een gegeven moment alle connecties toch als een soort attack gaat zien. Maar vastlopen is mij nog niet gelukt volledig. Hij gaat wel vanzelf herstarten als je dat 'automatisch log mailen' aanzet.The Cheese schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:16:
[...]
Sorry, ik moet dat terugnemen, hij loopt nu weer vast. misschien heeft het ermee te maken dat er tegelijkertijd gebeld wordt...
Wel kan je jezelf tijdelijk 'buitensluiten' zegmaar van internet. Dan houdt de firewall alle connecties even dicht (of het is NAT die dat doet) tot na een paar minuten weer. Als het NAT is kan het zijn dat alle 2048 connecties in gebruik zijn en een applicatie deze niet netjes weer afsluit. Dan zit je te wachten tot de eerste weer vrij komen omdat ze een 'time-out' hebben gehad na een paar minuten.
Firewall uitzetten, juiste poorten forwarden en het moet lukken gewoon. Zonder firewall is het echt niet heel veel minder veilig. Er zit altijd nog een router tussen je PC en de buitenwereld (en andersom). Zolang je maar niet alle onnodige poorten naar je PC gaat forwarden/doorsturen.DutchCommando schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:40:
Ik word een beetje simpel van het vastlopen van het analoge Zyxel modem. Is er voor deze vastlopers inmiddels een oplossing gevonden? Ik maak zelf nauwelijks gebruik van bijvoorbeeld eMule maar usenet en game wel veel online. Mijn modem firmware versie is V3.40(MS.5)D0. Iemand enig advies?
Is wel een handleiding en informatie over te vinden op http://forum.tiscali.nl/ ook mbt Emule en P2P.
En mogelijk dat de nieuwe firmware je al veel helpt. De MS5 versie kent wel meer kleine probleempjes toch nog.
Faxen is een data stroom over een telefoonlijn/verbinding. VoIP is speciaal ontwikkeld om spraak over een IP verbinding te laten gaan. Data (zoals faxen en inbellen) werkt dan niet eigenlijk. Faxen soms nog wel, maar heel betrouwbaar is het niet echt. 't Werkt soms wel door de lage snelheid waarmee een fax verbindt.Bart schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:51:
Is het eigenlijk nog mogelijk om een fax aan te sluiten als je alleen maar op VoIP zit? Het lijkt mij in eerste instantie niet omdat een fax analoog is en VoIP vanzelfsprekend digitaal. Maar zijn er misschien goede alternatieven?
ISDN apparatuur zou je kunnen gebruiken als je modem ipv twee POTS poorten twee ISDN poorten zou hebben. Alleen maakt ZyXEL deze niet eens volgensmij door de relatief kleine vraag naar deze producten.edit: En hoe zit het met de ISDN apparatuur die ik nu heb staan. Blijft daar nog wat van over? Of gaat dat er allemaal uit en zitten er 2 telefoon uitgangen op het ADSL modem?
www.allieddata.nl heeft ze wel, maar dan krijg je weer geen support van Tiscali bij problemen en helpen bij je telefonie kan de helpdesk ook niet meer natuurlijk.
Waarom koop je niet een goed wireless AccesPoint? Veel wireless routers kunnen ook als AccesPoint (AP) functioneren. Dus de router functie (en DHCP) compleet niet gebruiken van het apparaat.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:21:
is er mischien iemand hier die zijn draadloze zyxel router wilt ruilen tegen een niet draadloze versie?( degene die ik heb is de: zyxel prestige 2602H) . indien nodig met bijbetalen. dit omdat ik toch liever een draaloze had gewild maar ik nu al weer deze iets van 2 maanden heb dus ik hem niet kan omruilen( stomme keuze geweest
Dit biedt vele voordelen en hoeft niet veel te kosten. Vaak is het bereik (veel) beter dan een geintegreerd wireless. Je kunt met een netwerk kabel vanaf je ZyXEL naar je AP verbinden en zo deze op een optimale plaats in het pand zetten/hangen/plaatsen. Zo kun je netjes zorgen voor een optimaal (zo goed mogelijk) signaal waar nodig.
Zo iets als: http://www.routershop.nl/...reless-g-access-point.htm
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 31-01-2006 00:07 ]
klopt. ik heb zelfs m'n splitter met de vuilnisman meegegeven.Bart schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:38:
Dus eigenlijk vervalt alle apparatuur zoals een NT1 en Quattrovox en hou ik alleen nog de lijn van de ISRA naar het modem toe.
Als je je nummer laat overzetten naar Tiscali wat je ISDN abonnement opzegt (dat doet KPN automatisch als je een nummer weg porteert) wel inderdaad.Bart schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:38:
Dus eigenlijk vervalt alle apparatuur zoals een NT1 en Quattrovox en hou ik alleen nog de lijn van de ISRA naar het modem toe.
Je kan ook besluiten om je ISDN2 naar een ISDN1 abonnement om te zetten bij KPN. Dan geef je 2 numemrs op van de 4 en de mogelijkheid om twee gesprekken tegelijk te voeren via KPN. Je kan bij Tiscali ook eerst Telefonie Basis nemen, je kan altijd nog naar Totaal.
Je kan zelfs Totaal nemen met 2 nieuwe nummers en je KPN lijn/nummer ongemoeid laten dus. Later kan je die altijd nog los opzeggen ook eventueel. Je kan als je Telefonie totaal hebt met twee nieuwe nummers alleen geen nummer meer laten overzetten naar Tiscali. Maar als je Basis neemt eerst kan dat later altijd nog.
Sinds april heb ik telefonie via tiscali en faxen werkt prima. Het is niet zo dat ik dagelijks fax, maar de circa 5 die ik per maand verstuur komen altijd goed aan.Bart schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:51:
Is het eigenlijk nog mogelijk om een fax aan te sluiten als je alleen maar op VoIP zit? Het lijkt mij in eerste instantie niet omdat een fax analoog is en VoIP vanzelfsprekend digitaal. Maar zijn er misschien goede alternatieven?
Verwijderd
ok bedanktbjck schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:39:
[...]
Je moet rekening houden met 2 dingen met de ZyXEL (hij is nogal wat geavanceerd inderdaad). Er is een firewall die standaard alle poorten inkomend blokkeert. Deze zal je uit moeten zetten of 'rules' (regels) moeten aanmaken voor WAN to LAN zodat hij die poorten niet blokkeert.
(eerst testen door uitzetten van de firewall. Werkt dat, dan rules aanmaken en inschakelen)
Daarnaast is het een router, dus je zal moeten aangeven naar welke computer de poort nummers doorgezet moeten worden, dit doe je bij NAT. Achter 'sua-only' zit een knopje: 'edit'. Hier kan je de zo geheten 'port forwards' instellen.
Je kijk in je computer welk IP hij heeft gekregen van je modem/router. Meestal is dat 192.168.1.33 (eerste PC). Daarheen verwijs je dan de poorten door met juiste port nummers.
Ik had ook een mailtje gestuurd naar Tiscali voor wat informatie en daar heb ik nu pas antwoord van gekregen.
Hij gaat mij erom dat hun in het mailtje zeggen dat ik het beste als overstap datum 28 april in kan geven zodat de overstap vlekkeloos verloopt. En mijn huidige adsl abbo loopt tot 30 april. Wat is jullie advies? Die 28e aanhouden of gewoon de 30e opgeven wanneer het abbo echt afloopt.
Liefst een paar dagen ervoor inderdaad. Je kan beter een week dubbel betalen dan drie weken geen internet hebben toch?Bart schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:31:
OK, nog een puntje dan
Ik had ook een mailtje gestuurd naar Tiscali voor wat informatie en daar heb ik nu pas antwoord van gekregen.
Hij gaat mij erom dat hun in het mailtje zeggen dat ik het beste als overstap datum 28 april in kan geven zodat de overstap vlekkeloos verloopt. En mijn huidige adsl abbo loopt tot 30 april. Wat is jullie advies? Die 28e aanhouden of gewoon de 30e opgeven wanneer het abbo echt afloopt.
Stel dat de (KPN) engineer vergeet om de kabels om te zetten en je oude ISP sluit je verbinding administratief af heb je niets. Met een week overlap heb je nog de tijd om het te melden en Tiscali om het te (laten) corrigeren bijvoorbeeld.
[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 31-01-2006 21:41 ]
Verwijderd
Ik heb ok al enige tijd tiscali telefonie en sinds 1 maand heb ik onwijs veel problemen.
Elke avond krijg ik wel om de 10 minuten de melding van de modem terug -> connection failed.
En dan een heel verhaal of mijn "jack" wel goed aangesloten zit.
Ik heb ook tiscali hier over gebeld en hun zouden een signaalmeting doen,
en Ik heb nog steeds problemen dus.
Wat heb ik al geprobeerd:
Modem rechtstreeks op de muur
Andere firmware op de modem
Alle kabels vervangen.
Het probleem blijft zich voordoen, ik zit er hard aan te denken om van tiscali af te stappen als dit probleem niet oplos.
Het vreemde is ook het zijn echt 'dipjes' om de x aantal minuten gebeurt dit voor hooguit 1 minuut en dan doet internet het weer.
Weet jij misschien iets bjck?
Verwijderd
Zit je hoofd aansluiting van KPN in de muur daar? Zo'n plaatje met 'PTT' erop nog?Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:16:
bjck, een vraagje aan jou.
Ik heb ok al enige tijd tiscali telefonie en sinds 1 maand heb ik onwijs veel problemen.
Elke avond krijg ik wel om de 10 minuten de melding van de modem terug -> connection failed.
En dan een heel verhaal of mijn "jack" wel goed aangesloten zit.
Ik heb ook tiscali hier over gebeld en hun zouden een signaalmeting doen,
en Ik heb nog steeds problemen dus.
Wat heb ik al geprobeerd:
Modem rechtstreeks op de muur
Dan is het raadzaam om eens na te gaan of er geen andere aansluitpunten zijn in huis. Vaak wordt in zo'n hoofdaansluiting (ISRA) een kabeltje bijgezet die door gaat naar een extra aansluitpunt. Deze zou eigenlijk daar niet moeten zitten. Deze zit immers voor je splitter/modem wat daar niet hoort en verstoring kan geven, zelfs zonder toestel of iets aan het einde aangesloten.
Welke?Andere firmware op de modem
Dat is altijd handig om te doen om iets uit te sluiten.Alle kabels vervangen.
Als het probleem in je telefoonlijn of aansluiting zit zal je het met elke ISP of DSL netwerk terug zien komen natuurlijk. Maakt niet uit bij wie je dan een abonnement hebtHet probleem blijft zich voordoen, ik zit er hard aan te denken om van tiscali af te stappen als dit probleem niet oplos.
De vraag is een beetje wat er dan gebeurt. Kan je op zo'n moment zien wat er op/met je modem gebeurt?Het vreemde is ook het zijn echt 'dipjes' om de x aantal minuten gebeurt dit voor hooguit 1 minuut en dan doet internet het weer.
• Gaat pwr/sys uit en weer knipperen?
• Gaat DSL uit en weer knipperen?
• Is de computer via een netwerk kabel direct met de ZyXEL verbonden? En zo ja, zie je dan ook op dat moment dat de computer aangeeft eventjes: "er is een netwerk kabel niet verbonden" onderin rechts? Dat zou duiden op een herstartend modem.
Als je toevallig die MS6b3 firmware hebt geinstalleerd (eerste beta) kan het zijn dat je modem steeds opnieuw opstart, hier had ik ook last van. Met die MS6b4 had ik dit niet meer. Alleen als ik de logs automatisch laat mailen, dan gaat het mis.
'k Heb m'n KPN naar 'BelBudget' laten omzetten en er hangt niet eens een toestel meer aan. Splitter zit er wel tussen nog natuurlijk, maar wordt alleen maar gebeld op dat nummer of ik een pensioen, verzekering of hypotheek wil afsluiten (spam).Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:16:
Zijn die mensen die de Tiscali Totale Telefonie ( zonder KPN dus ) hebben, tevreden met hun telefoon aansluiting. Ik vraag dit omdat ik van plan ben om mijn huidige KPN abo ( laten)opzeggen door Tiscali en hun Telefonie total proberen.
Heb gewoon iedereen nieuwe nummer door gegeven en gezegd dat ik daarop bereikbaar ben. Ben ik ook mooi van de spam af
Eigen heb ik dus geen nummer laten overzetten, maar ben wel helemaal op telefonie van Tiscali overgestapt qua gebruik.
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 01-02-2006 08:53 ]
Verwijderd
ik zit momenteel op me werk en kan op de meeste vragen even geen antwoord geven.
Zou ik je aub op msn mogen toevoegen vanavond om het e.e.a te bespreken met je?
Indien akkoord mail me even toe (zie profiel voor me email).
b.v.d
Oke, helemaal vaslopen doe hij niet, maar zo gauw ik een ET server selecteer, gaat hij voor een paar minuten hangen. Het gebeurt enkel als de firewall aan staat, dus ik denk dat NAT er niets mee te maken heeft. Als dit een feature is, kan die dan ook worden uitgeschakeld, of is dan je hele firewall overbodig? Wellicht dat het aantal requests waarbij dit gebeurt kan worden opgehoogd...bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:35:
Kan de firewall zijn die op een gegeven moment alle connecties toch als een soort attack gaat zien. Maar vastlopen is mij nog niet gelukt volledig. Hij gaat wel vanzelf herstarten als je dat 'automatisch log mailen' aanzet.
Wel kan je jezelf tijdelijk 'buitensluiten' zegmaar van internet. Dan houdt de firewall alle connecties even dicht (of het is NAT die dat doet) tot na een paar minuten weer. Als het NAT is kan het zijn dat alle 2048 connecties in gebruik zijn en een applicatie deze niet netjes weer afsluit. Dan zit je te wachten tot de eerste weer vrij komen omdat ze een 'time-out' hebben gehad na een paar minuten.
Oftewel, moet er nog, om gebeld te kunnen worden op je KPN nummer, een SPLITTER voor de modem gezet worden om nog via KPN te kunnen bellen ?????
Want dan krijg ik dus in huis een KPN-telefoon en een Tiscali-telefoon naast elkaar als ik nog met KPN wil blijven bellen ??
Bij Wanadoo sluit je namelijk ALLE telefoons aan op de Livebox (met ingebouwde splitter) en deze filtert eruit of er op je Wanadoo-nummer gebeld wordt of op je KPN-nummer, maar stuurt ALLE gesprekken door naar ALLE aangesloten telefoons op de Livebox !! Handig !!
Wie o wie weet hierop het antwoord.....
Ik houd het liever bij GoT alleen.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:06:
Bjck bedankt voor al je antwoorden,
ik zit momenteel op me werk en kan op de meeste vragen even geen antwoord geven.
Zou ik je aub op msn mogen toevoegen vanavond om het e.e.a te bespreken met je?
Indien akkoord mail me even toe (zie profiel voor me email).
b.v.d
Bij Tiscali kan je als je beide naast elkaar wilt houden twee toestellen naast elkaar plaatsen inderdaad. Of je moet een los kastje nemen dat beide samenvoegt, maar ook dan heb je nogsteeds die splitter nodig.PixelPusher72 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:17:
Is de Zyxel 2602-modem MET of ZONDER ingebouwde splitter ???
Oftewel, moet er nog, om gebeld te kunnen worden op je KPN nummer, een SPLITTER voor de modem gezet worden om nog via KPN te kunnen bellen ?????
Want dan krijg ik dus in huis een KPN-telefoon en een Tiscali-telefoon naast elkaar als ik nog met KPN wil blijven bellen ??
Splitter zit dus niet in het door Tiscali geleverde ZyXEL modem.
Heel handig. Als VoIP dan storing heeft denk jij dat je alleen een start tik betaalt (Wanadoo heeft een 4cent start tarief die Tiscali niet heeft per gesprek) en ondertussen lekker via je BelBudget lijk 2 uur zit te babbelen...Bij Wanadoo sluit je namelijk ALLE telefoons aan op de Livebox (met ingebouwde splitter) en deze filtert eruit of er op je Wanadoo-nummer gebeld wordt of op je KPN-nummer, maar stuurt ALLE gesprekken door naar ALLE aangesloten telefoons op de Livebox !! Handig !!
Tiscali biedt je de mogelijkheid om je KPN nummer over te laten zetten volledig zelfs. Of je kiest er (net als ik) voor om BelBudget er naast te houden en een toestel op die lijn (op je splitter) ergens in de hoek. Bericht gewoon iedereen dat je op een nieuw/ander nummer bereikbaaar bent in de toekomst. Duurde een maandje hier, iedereen belt nu op nieuwe nummer gewoon.
Op het KPN nummer belt alleen maar spam of ik nog een pensioen, hypotheek of lening moet hebben
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 01-02-2006 23:29 ]
Verwijderd
bjck schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:50:
[...]
Zit je hoofd aansluiting van KPN in de muur daar? Zo'n plaatje met 'PTT' erop nog?
Dan is het raadzaam om eens na te gaan of er geen andere aansluitpunten zijn in huis. Vaak wordt in zo'n hoofdaansluiting (ISRA) een kabeltje bijgezet die door gaat naar een extra aansluitpunt. Deze zou eigenlijk daar niet moeten zitten. Deze zit immers voor je splitter/modem wat daar niet hoort en verstoring kan geven, zelfs zonder toestel of iets aan het einde aangesloten.
Zover ik weet hebben wij maar 1 hoofdaansluitpunt en dat is deze ingang in de muur helaas.
[...]
Welke?
De betreffende firmware op de modem is de allernieuwste beta versie sinds gister,
Ik kijk even hoe dit zich staande houd.
Met de originele laatste versie firmware heb ik alle problemen gehad.
[...]
Dat is altijd handig om te doen om iets uit te sluiten.
Klopt
[...]
Als het probleem in je telefoonlijn of aansluiting zit zal je het met elke ISP of DSL netwerk terug zien komen natuurlijk. Maakt niet uit bij wie je dan een abonnement hebt
Daar heb je ook weer gelijk in.
[...]
De vraag is een beetje wat er dan gebeurt. Kan je op zo'n moment zien wat er op/met je modem gebeurt?
• Gaat pwr/sys uit en weer knipperen?
• Gaat DSL uit en weer knipperen?
• Is de computer via een netwerk kabel direct met de ZyXEL verbonden? En zo ja, zie je dan ook op dat moment dat de computer aangeeft eventjes: "er is een netwerk kabel niet verbonden" onderin rechts? Dat zou duiden op een herstartend modem.
Dat heb ik nog niet bekeken ik zal dit eens gaan bekijken vanavond.
Het modem opnieuw opstarten steeds lijkt me sterk omdat ik soms wel eens binnen 10 seconden weer internet hebt. Een modem is dan nog niet opgestart lijkt me.
Dus ik denk meer dan hij puur de verbinding kwijt is dan.
Ik zit wel via een 'bridged' verbinding op de modem,
(pc2 op pc1 via crosseover en pc1 heeft een netwerkverbinding gebridged naar pc 2,
pc1 zit dus rechtstreeks op de modem.)
Maar als het internet wegvalt, dan kijk ik snel op pc1, en hier is dan ook geen internet,
het lijkt me dus sterk dat het hieraan ligt.
Als je toevallig die MS6b3 firmware hebt geinstalleerd (eerste beta) kan het zijn dat je modem steeds opnieuw opstart, hier had ik ook last van. Met die MS6b4 had ik dit niet meer. Alleen als ik de logs automatisch laat mailen, dan gaat het mis.
Ik heb nu MS6b3 draaien, ik ga vanavond b4 eens proberen
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 08:31 ]
Voor mijn nieuwe huis heb wil ik graag Internet + VoIP.
Daar ben ik even ingedoken en Tiscali lijkt voor mij de beste oplossing.
Er is in mijn huis wel een telefoonlijn aanwezig, alleen is deze nog niet geactiveerd door KPN (nog niet getest overigens, maar daar ga ik wel van uit).
Ik heb nog geen telefoonnummer (mijn 1e huis, vandaar
Het enige probleem wat ik heb is dat ik de maandelijkse kosten niet helemaal volg:
T4: 24,95 euro p/m
Telefonie basis: 4,95 euro p/m
Telefonie totaal: 14,95 euro p/m
Klopt het dat in het Telefonie totaal pakket dan ook de telefoonlijn 'geactiveerd' wordt? Of moet ik dat alsnog bij KPN regelen?
Dus wordt de keuze dan:
T4 + Telefonie basis + KPN telefonie budget (=24,95 + 4,95 + 9,67 = 39,57)
of
T4 + Telefonie totaal? (=24,95 + 14,90 = 39.85)
Qua prijs maakt het niet veel uit (30 cent oid), tenzij ik in geval van de 1e keuze KPN basis moet nemen ipv budget)
Ik ben lichtelijk verward wat ik uiteindelijk per maand dan zal moeten betalen
Kloppen mijn berekeningen op deze manier?
Iemand die mij het licht kan laten zien?
Je berekening klopt, let alleen wel op dat je in het geval dat je een KPN budget abonnement neemt, je niet je oude telefoonnummer kan overzetten naar Tiscali, en dat je 2 lijnen en 2 nummers hebt. Dit is overigens goed te combineren met een Artech AX521 schakelkastje. Dit heb ik ook en het werkt perfect.
Persoonlijk vind ik het niet zo'n prettig idee om volledig afhankelijk te zijn van Tiscali.
Ik heb alleen nog weinig ervaringen gelezen van mensen die alles van Tiscali hebben (3 hele delen is best veel leeswerk!), dus dat ga ik nog doen. ik hoop iig morgen de knoop te kunnen doorhakken.
Bedankt iig!
De aansluitkosten bij Tiscali, die je via refund terugkrijgt, zijn bij een dedicated lijn hetzelfde als bij een lineshare lijn.
Verder moet je jezelf afvragen hoe belangrijk een vaste lijn voor je is. Als je wilt dat die altijd 99% van de tijd werkt, kun je het beste voor combinatie belbudget+tiscali telefonie basis kiezen.
Zelf heb ik Totaal en nooit echt problemen mee gehad. Ik gebruik de lijn echter vrij weinig en verder zou het ook niet erg zijn als het eruit ligt.
Je krijgt er dus iets voor per maand wat je niet gaat gebruiken, want je gaat bellen via Tiscali. 't Is een beetje welke keuze je wilt maken. Duurt niet gek lang meer of iedereen heeft een dedicated DSL verbinding (dus geen linesharing met een KPN telefonie abonnement op dezelfde koperlijn).
De vaste lijn vind ik gewoon een prettig idee, maar is voornamelijk een backup. De enige mensen die mij daar op zullen bellen zijn vrienden en familie, en als die me niet thuis kunnen bereiken bellen ze me toch wel mobiel. Het is niet iets waar ik echt superzwaar aan hang dus. En buiten dat verwacht ik toch wel dat Tiscali een goede telefoonlijn kan verzorgen. Of ben ik dan te naief?
't Werkt hier uitstekend van Tiscali. Heb zelfs toestel van m'n splitter af gehaald pas geleden ook (KPN belbudget lijn), werd alleen maar spam op gebeld. Of ik nog een lening, hypotheek of pensioen etc moet elke dag1st_Ro schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:14:
bjck, de linesharing is voor mij niet zo belangrijk. Tenminste, ik neem aan dat een 4Mbit genoeg is voor telefonie plus wat normaal surfwerk (ik ben geen zware downloader).
De vaste lijn vind ik gewoon een prettig idee, maar is voornamelijk een backup. De enige mensen die mij daar op zullen bellen zijn vrienden en familie, en als die me niet thuis kunnen bereiken bellen ze me toch wel mobiel. Het is niet iets waar ik echt superzwaar aan hang dus. En buiten dat verwacht ik toch wel dat Tiscali een goede telefoonlijn kan verzorgen. Of ben ik dan te naief?
Geen enkele goede firewall (zonder juiste poorten te openenen) kan hier mee omgaan. Op een gegeven moment maakt een spel zoveel connecties en komen er zoveel connecties op hem af dat je het gaat bestempelen als een 'attack' en dus sluit.The Cheese schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:24:
Helaas, ik heb de nieuwe beta firmware er maar weer afgegooid. Op een gegeven moment werkte 1 van de 2 telefoonpoorten niet meer, firewall geeft nog steeds problemen met Enemy Territory, en het probleem dat je af en toe de telefoon niet hoort overgaan als je belt is ook niet verholpen. Kortom wat mij betreft heeft deze firmware nog geen toegevoegde waarde.
Voor de huidige online games en enorme hoeveelheid servers die opgezocht en 'gelist' moeten worden gewoon firewall uit, anders gaat het mis en dat merk ik met BF2 ook.
Verwijderd
Nou de reden dat ik dat niet doe is: ik heb al een smc wireless acces point maar heb liever een zyxel wireless router/modem. en dat ik er daarna een gigabit router achter hang. Dit omdat ik anders 3 apparaten heb. en dat wordt een beetje vol in de meterkast/staat nietbjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:35:
[...]
Waarom koop je niet een goed wireless AccesPoint? Veel wireless routers kunnen ook als AccesPoint (AP) functioneren. Dus de router functie (en DHCP) compleet niet gebruiken van het apparaat.
Dit biedt vele voordelen en hoeft niet veel te kosten. Vaak is het bereik (veel) beter dan een geintegreerd wireless. Je kunt met een netwerk kabel vanaf je ZyXEL naar je AP verbinden en zo deze op een optimale plaats in het pand zetten/hangen/plaatsen. Zo kun je netjes zorgen voor een optimaal (zo goed mogelijk) signaal waar nodig.
Zo iets als: http://www.routershop.nl/...reless-g-access-point.htm
ZyXEL als router, gigabit switch d'r acher en daarop ergens een AccesPoint gewoon.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 04-02-2006 13:03 ]
Tja, maar dat is niet waar het mis gaat. Listen gaat wel goed, maar op het moment dat ik verbinding maak met een server gaat het mis. Ook als ik een rule opneem dat elk IP naar elk IP van wan-lan en lan-wan doorgang mogen hebben op de ET poort. Blijft volgens mij toch een beetje vreemd.bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:30:
[...]
Geen enkele goede firewall (zonder juiste poorten te openenen) kan hier mee omgaan. Op een gegeven moment maakt een spel zoveel connecties en komen er zoveel connecties op hem af dat je het gaat bestempelen als een 'attack' en dus sluit.
Voor de huidige online games en enorme hoeveelheid servers die opgezocht en 'gelist' moeten worden gewoon firewall uit, anders gaat het mis en dat merk ik met BF2 ook.
Verwijderd
Heb ik ook zo (alleen accesPoint direct aan de zyxel), maar heb regelmatig problemen om een IP te krijgen vanaf 2 Windows 2000 machines. De ene heeft een marvell yukon gigabit onboard (asus p4p800-e dlx), en de ander een goedkoop gigabit-kaartje. Met name als de lease verlopen is krijgen ze geen ip. Beide hebben inmiddels een vast ip vanuit de zyxel (op MAC-adres) maar dat helpt niet. Met een andere machine met een 100Mb goedkoop kaartje en onboard 100Mb geen probleem. De zyxel staat als router (uiteraard), en er hangt nog een router aan (alles uit) waarvan alleen het printserver gedeelte wordt gebruikt. Gigabitswitch is van asus (1108). Zijn er meer mensen die problemen hebben met gigabit kaarten en het verkrijgen van IP-adressen? Ik gebruik overigens de vorige firmware nog (dus nog niet de laatste)....bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:02:
Router achter router zo ik sowieso niet doen. Geeft alleen maar vage problemen op den duur.
ZyXEL als router, gigabit switch d'r acher en daarop ergens een AccesPoint gewoon.
/Edit: nog vergeten: vanaf een aantal centrino's geen probleem met ip's.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 14:01 ]
Zet die Gbit kaarten eens vast op 100M-fullduplex. Mogelijk dat het een beetje mis gaat op 'auto' of 'hardware default' omdat de andere kant ook 'auto sensing' is.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:45:
[...]
Heb ik ook zo (alleen accesPoint direct aan de zyxel), maar heb regelmatig problemen om een IP te krijgen vanaf 2 Windows 2000 machines. De ene heeft een marvell yukon gigabit onboard (asus p4p800-e dlx), en de ander een goedkoop gigabit-kaartje. Met name als de lease verlopen is krijgen ze geen ip. Beide hebben inmiddels een vast ip vanuit de zyxel (op MAC-adres) maar dat helpt niet. Met een andere machine met een 100Mb goedkoop kaartje en onboard 100Mb geen probleem. De zyxel staat als router (uiteraard), en er hangt nog een router aan (alles uit) waarvan alleen het printserver gedeelte wordt gebruikt. Gigabitswitch is van asus (1108). Zijn er meer mensen die problemen hebben met gigabit kaarten en het verkrijgen van IP-adressen? Ik gebruik overigens de vorige firmware nog (dus nog niet de laatste)....
/Edit: nog vergeten: vanaf een aantal centrino's geen probleem met ip's.
Dat zou opgelost moeten zijn wat ik begrijp in die MS.6 of MU.5 (ISDN) versie. Knippert je lampje wel op dat moment maar rinkelt je toestel niet als je gebeld wordt?Arfman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:28:
Die firewall in dat ding reageert inderdaad een beetje brauq, maar eigenlijk boeit mij dat niet, want ik zit toch achter NAT. Wat ik veel erger en hinderlijker vindt, is het feit dat je telefoon af en toe niet overgaat als je gebeld wordt. Dit is compleet random, alhoewel het de laatste tijd minder lijkt te worden. Je bent dus gewoon niet bereikbaar af en toe.
Verwijderd
Tsja, maar daar heb ik natuurlijk geen gigabit voor gekocht. Ben veel aan't un-rarren over het netwerk (DVD's), van de download pc naar de brand-pc. Als ik de verbinding na het inloggen disable en vervolgens enable krijg ik meestal netjes een correct ip e.d..bjck schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:34:
[...]
Zet die Gbit kaarten eens vast op 100M-fullduplex. Mogelijk dat het een beetje mis gaat op 'auto' of 'hardware default' omdat de andere kant ook 'auto sensing' is.
[...]
Als je netwerk kaarten aan je ZyXEL hangen gaat het toch niet sneller dan 100Mbit. Of heb je er een losse Gbit switch tussen? Dan kan het helpen om je poorten vast te zetten op die snelheid ipv auto.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:44:
[...]
Tsja, maar daar heb ik natuurlijk geen gigabit voor gekocht. Ben veel aan't un-rarren over het netwerk (DVD's), van de download pc naar de brand-pc. Als ik de verbinding na het inloggen disable en vervolgens enable krijg ik meestal netjes een correct ip e.d..
Houdt dan wel rekening dat als je ze vast zet en de kabel in een niet 1000Mbps geschikte poort stopt ze niet werken
Dit topic is gesloten.
![]()