[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.853 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:38:
snelheid is hier (Utrecht 3555) vanavond heel slecht.
...
Wie heeft er nog meer last van?
Blijkt aan mijn Wireless PC te liggen. Het snelheidsprobleem blijkt op de ene PC wel voor te komen (wireless) en op deze niet (wired). Maar daar kon ik gisteravond niet bij omdat die op een kinderkamer staat en ze lag gisteravond al te slapen.

Dus niks aan de hand. Mijn fout. Ik zal zo eens kijken of de nieuwe bijna buurman soms ook Wireless staat te blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Gisteren mijnes ook geflashed met de nieuwste firmware... Kom ik op mijn werk.. wil naar mijn webpagina / mail... niks te bereiken vanaf de buitenkant...

Iemand een idee of die firmware standaard de firewall aanzet?
Telefonie doet het gewoon, dus de modem is gewoon up en running! Maar ping verkeer of portscans draaien allemaal op niets uit...

Nou maar hopen dat mail verkeer wel doorgelaten wordt richting de mailserver... Ik heb wel de nattabel aangepast dat alle poorten naar een interne gateway bak gerouteerd worden!

Stom dat ik gister niet ff een modem verbindingkie gestart heb om ff van buiten naar binnen te checken! |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Smarty77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:09:
Gisteren mijnes ook geflashed met de nieuwste firmware... Kom ik op mijn werk.. wil naar mijn webpagina / mail... niks te bereiken vanaf de buitenkant...

Iemand een idee of die firmware standaard de firewall aanzet?
Telefonie doet het gewoon, dus de modem is gewoon up en running! Maar ping verkeer of portscans draaien allemaal op niets uit...

Nou maar hopen dat mail verkeer wel doorgelaten wordt richting de mailserver... Ik heb wel de nattabel aangepast dat alle poorten naar een interne gateway bak gerouteerd worden!

Stom dat ik gister niet ff een modem verbindingkie gestart heb om ff van buiten naar binnen te checken! |:( 8)7 |:(
Had wel even handig geweest ja, als je je firewall weer uit gezet had.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
mhr-zip schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:41:
Had wel even handig geweest ja, als je je firewall weer uit gezet had.
Aan jou reply af te leiden: de firewall wordt dus standaard aangezet na een flash!? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smarty77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:45:
[...]

Aan jou reply af te leiden: de firewall wordt dus standaard aangezet na een flash!? :/
Jep, alle default instellingen worden terug gezet (dat gebeurd altijd).

Dus:
- Firewall uit
- Nat aan
- Remote management aan
- VPN aan
- Voip aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik moet binnenkort voor m'n nieuwe woning een isp kiezen.
Zit nog te twijfelen tussen tiscali en casema.

Daarom heb ik nog wat vraagjes over tiscali :)

Wordt poortje 25 geblokkeerd voor smtp?
Krijg je een vast ip adres?
In mijn geval heb ik geen kpn abbo dus ook geen telnr.
Krijg je dan gewoon een telnr van tiscali wat wel uit de regio komt waar ik woon?
Worden hiervoor extra kosten berekend? (ik kan ze iig niet vinden op de website van tiscali)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

NEE Wordt poortje 25 geblokkeerd voor smtp?
NEE Krijg je een vast ip adres? (maar de leases zijn wel heeeeeeel lang)
? geen idee In mijn geval heb ik geen kpn abbo dus ook geen telnr.
? geen idee Krijg je dan gewoon een telnr van tiscali wat wel uit de regio komt waar ik woon?
? geen idee Worden hiervoor extra kosten berekend? (ik kan ze iig niet vinden op de website van tiscali)

Telefonie met tiscali koper = tiscali compleet, kijk daar eens bij.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

C00KW4US schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:36:
Wordt poortje 25 geblokkeerd voor smtp? niet voor zover ik weet
Krijg je een vast ip adres?
In mijn geval heb ik geen kpn abbo dus ook geen telnr.
Krijg je dan gewoon een telnr van tiscali wat wel uit de regio komt waar ik woon?
Worden hiervoor extra kosten berekend? (ik kan ze iig niet vinden op de website van tiscali)
Aanvullend:
- Je krijgt geen vast ip adres, maar er wordt er via DHCP eentje toegekend, die blijft in de praktijk hetzelfde zolang jouw modem niet langer dan 2uur uit gaat of je geen ander modem aansluit (ander MAC adres = ander IP adres)
- Tiscali rekent voor "kaal koper" 9,95 extra aan abonnementskosten
- Als je telefonie neemt, kost dat 4,95 euro voor 1 nummer en 14,95 euro voor twee nummers, maar dan zitten daar die kosten voor "kaal koper" al bij in (Dat is in jouw geval dus even duur, dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
mhr-zip schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:24:
[...]

Dus:
- Firewall uit
- Nat aan
- Remote management aan
- VPN aan
- Voip aan
Heb jij echt dat remote management aan staan... ik vond het altijd link dus die liet ik altijd lekker uit staan... (lan only)... Hoe heb jij VPN ingesteld... ik ben wel eens aan het stoeien geweest... maar kom er totaal niet uit! Er zijn zoveel settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Het was idd een gevalletje: "anders vergeet je ff de firewall uit te schakelen" }:O

Ik kan me niet herinneren dat dit in de vorige firmware ook was.. ik dacht dat daarin hij juist uitstond!!
Nouja leer voor de volgende keer!!

Wat ik wel vreemd vind..... is dat de zender van mail geen reply of foutmelding heeft gehad! Hij werd ook niet gebounced! Vaag!! Of zouden de andere mailservers het een aantal uren proberen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Smarty77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:37:
Het was idd een gevalletje: "anders vergeet je ff de firewall uit te schakelen" }:O

Ik kan me niet herinneren dat dit in de vorige firmware ook was.. ik dacht dat daarin hij juist uitstond!!
Nouja leer voor de volgende keer!!

Wat ik wel vreemd vind..... is dat de zender van mail geen reply of foutmelding heeft gehad! Hij werd ook niet gebounced! Vaag!! Of zouden de andere mailservers het een aantal uren proberen!?
Veel mailservers blijven het 12 uur proberen met steeds langere intervallen. Soms zelfs tot 24 uur of een paar dagen, hangt een beetje van de beheerder af.

Of je hebt een fallback mx record op je domein waar de mail is afgeleverd. Die stuurt het vanzelf een keer door naar je toe en probeert het vaak om het uur.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:24:
[...]

Dus:
- Firewall uit
- Nat aan
- Remote management aan
- VPN aan
- Voip aan
Die firewall kan toch gewoon aan blijven voor remote management lijkt me?

Voor VPN: zie http://www.zyxel.nl/support/z108.html heb het wel eens werkend gehad met die greenbow client, maar was mij niet snel genoeg..... Zoek nog een free VPN-client om het weer eens te proberen.

Iemand dat bandwithmanagement al uitgeprobeerd? Had gister wat aangeklikt (bandwith, summary, LAN en WAN gechecked ) en die 2602 zat toe in een loop (bleef maar herstarten :( ) dus dat was even schrikken. Uiteindelijk wel weer met factory settings kunnen restoren. Iemand al ervaring mee? Zou mooi zijn als ik per ip-adres een limiet kon instellen (zoals op m'n asus wl500g).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opvallend lastigheidje wat nog steeds zo is bij deze firmware: stel je gebruikt een ander LAN subnet dan moet je beide DNS server adressen handmatig invoeren (in DHCP server gedeelte). Die moet je dus wel kennen als je een ander subnet dan het standaard 192.168.1.x subnet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:39:
Opvallend lastigheidje wat nog steeds zo is bij deze firmware: stel je gebruikt een ander LAN subnet dan moet je beide DNS server adressen handmatig invoeren (in DHCP server gedeelte). Die moet je dus wel kennen als je een ander subnet dan het standaard 192.168.1.x subnet gebruikt.
Ging hier goed na een extra herstart. Gebruik 192.168.2.x ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

C00KW4US schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:36:
Ja je krijgt een nummer uit je regio.

Als je al een KPN nummer zou hebben (dat heb je niet zo lees ik) dan kun je dat laten "porteren" naar Tiscali en daar betaal je 30 Euro (eenmalig) voor.

Het "gewone" Tiscali nummer is gratis. Ik geloof dat als je geen KPN had (en dus niet porteert) dat je twee Tiscali nummers "krijgt".

[ Voor 18% gewijzigd door RobbieDee op 11-04-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

JvS schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:56:
[...]

Aanvullend:
- Je krijgt geen vast ip adres, maar er wordt er via DHCP eentje toegekend, die blijft in de praktijk hetzelfde zolang jouw modem niet langer dan 2uur uit gaat of je geen ander modem aansluit (ander MAC adres = ander IP adres)
- Tiscali rekent voor "kaal koper" 9,95 extra aan abonnementskosten
- Als je telefonie neemt, kost dat 4,95 euro voor 1 nummer en 14,95 euro voor twee nummers, maar dan zitten daar die kosten voor "kaal koper" al bij in (Dat is in jouw geval dus even duur, dus).
Voor de duidelijkheid het is "KPN die voor het gebruik van hun kale koper" een bedrag bij Tiscali in rekening brengt. Tiscali brengt daarom 9,95 extra aan abonnementskosten in rekening.

Om een kort verhaal lang te maken: voor 39,94 maandelijks heb je:
1) geen faktuur (meer) van KPN;
2) twee Tiscali nummers OF 1 Tiscali nummer en ex KPN nummer dat je voor 30 E eenmalig laat porteren;
3) onbeperkt* gratis bellen naar alle vaste nummers in NL (* behalve servicenummer etc.);
4) 4000 down 700 up;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Oke duidelijk. Dan ga ik over paar weken ff tiscali aanvragen.
Die biedt uiteindelijk toch het meest vergeleken met veel andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ben wel benieuwd wat Tiscali per 1 mei gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RobbieDee schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:06:
[...]

Voor de duidelijkheid het is "KPN die voor het gebruik van hun kale koper" een bedrag bij Tiscali in rekening brengt. Tiscali brengt daarom 9,95 extra aan abonnementskosten in rekening.
Ja lekker boeiend :P. Het is zyxel die bij tiscali 30 euro vraagt voor hun modem, wat zij gratis aan je geven, waardoor je abonnement 2 euro per maand duurder is 8)7. Lijkt me totaal niet relevant en al helemaal niet "voor de duidelijkheid" (tenzij je iemands vraag beantwoord die vindt dat dat onterecht is en tiscali de 'schuld' geeft ofzo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Question to all users:
Wij hebben inmiddels onze tweede factuur in de mailbox gekregen. De kosten voor ADSL en de Telefonie staan er erg gedetaillerd en geinig op. Echter, staat de 9,95 euro voor de bare-copper-line van de KPN er niet op. En nee, ik heb sinds de eigenaarschap van dit huis (ong. 1,5 jaar nu) geen KPN abo.?

Wat denken jullie, kan die kwaad? Of is dit een leuke administratieve vaudt in ons voordeel ergo kopdicht en het scheelt ons bijna een tientje in de maand?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke telefonie variant heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

JvS schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:42:
Welke telefonie variant heb je?
Telefonie Basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan gaat er zodra ze erachter komen gewoon 10 euro bijkomen, wellicht zelfs per de eerste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44
hmm, kan je uberhoubt wel telefonie basis hebben als je geen kpn (meer) hebt? Dan is het volgens mij automatisch telefonie totaal namelijk!

Overigens heb ik afgelopen maandag mijn aanvraag tot terugstorting van aansluit- en modemkosten ingestuurd naar Tiscali. Vandaag lag er netjes een brief van Tiscali dat ze de aanvraag ontvangen hebben en dat hem in behandeling gaan nemen. Als ze net zo snel terug storten als dat ze reageren...

Over het algemeen ben ik uitermate tevreden met Tiscali (T4 + telefonie totaal). Het begon wat rommelig, maar met die nieuwe firmware draait alles prima. Sinds de flash nog geen één keer hoeven resetten (afkloppen...)

[ Voor 66% gewijzigd door draayertje op 13-04-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:07:
hmm, kan je uberhoubt wel telefonie basis hebben als je geen kpn (meer) hebt? Dan is het volgens mij automatisch telefonie totaal namelijk!
Er zijn zelfs twee mogelijkheden dat je Telefonie Basis hebt (of helemaal geen telefonie) en toch Tiscali ADSL zonder KPN-telefonie op de lijn:

• Je vraagt DSL aan zonder dat je KPN-telefonie hebt direct.
• Je zegt zelf je KPN-telefonie op zonder dat je het nummer laat overzetten gewoon.

Je kan zelfs Telefonie Totaal hebben met twee (extra) nieuwe nummers van Tiscali en ook nog je KPN-telefonie hebben. (dan kost TelefonieTotaal natuurlijk ook gewoon €4.95 omdat je nog linesharing hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Maar... Hij betaalt 4,95 per maand voor telefonie basis. Hij heeft echter geen kpn, dus Tiscali brengt ook nog eens 9,95 in rekening voor bare copper. Samen 14,90. Waarom zou je dan geen telefonie totaal nemen als je toch evenveel betaalt 8)7

Goed, het enige voordeel is dat je dan twee lijnen hebt maar toch.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:36:
Maar... Hij betaalt 4,95 per maand voor telefonie basis. Hij heeft echter geen kpn, dus Tiscali brengt ook nog eens 9,95 in rekening voor bare copper. Samen 14,90. Waarom zou je dan geen telefonie totaal nemen als je toch evenveel betaalt 8)7
Klopt als een bus dit deel.
Twee lijnen heb je ook met 1 nummer. Als je beide phone poorten (phone1 en phone2) actief maakt kan je gewoon twee keer gebeld worden of twee keer bellen met maar 1 SIP geregistreerd (nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:48:
[...]

Ja, 1 minuut inderdaad, dat schiet niet op! (of mis ik wat op de website van Voipbuster?)
ja, je moet je registreren en eenmalig opwaarderen. Laten we zeggen via 0900 nummer 1,30 euro betalen. Hiermee kan je onbeperkt bellen naar vaste nummer (ook buitenland en zodra je naar betaalde nummers belt gaat het van je tegoed af.

Enige nadeel, dat tegoed via 0900 is maar 7 dagen geldig, waarom weet ik niet maar goed. Er zijn ook andere betaalmogelijkheden en dan is je beltegoed heel lang geldig.
Om langer te kunnen bellen dan 1 minuut moet je gewoon eenmaal activeren.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

draayertje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:36:

Uhm, ok, cool, maar ik wil opzich mezelf niet perse die tweede lijn voordelen gunnen ivm overzicht hiero met de niet zo technische gebruikers in huis :)

Dus... kan ik hier nou uit begrijpen dat dit een administratief 'foutje' is tussen de Tiscali en de KPN? Dat betekent toch wel dat ik er bij die Tiscali mensen op aan zou moeten dringen dat ze het eens recht zetten. Of is het nu handig om het om te zetten in Telefonie Totaal. Ik heb nou niet echt gekeken, wat het verschil hiertussen is (tussen de Basis en Totaal dus), maar ja, als het hetzelfde kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik bel al geruime tijd naar tevredenheid met Tiscali Telefonie met behulp van een speedtouch 716g (versie 1).

Sinds een tijdje worden gesprekken echter na exact 30 minuten verbroken (1800 sec). Dit is de tijd voor de SIP Session Timer = 1800 sec.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Is er sinds een tijdje iets veranderd aan de benodigde settings?

Verdere relevante instellingen die ik gebruik met Tiscali telefonie:
SIP Registrar Address: sip.tiscali.nl
SIP Register with expire time: 6000 sec.
SIP Min-SE value: 180 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Houdt jullie ZyXEL ook geen rekening met zomertijd, bij de default instellingen? Klok loopt dus standaard een uur achter.

Overigens kapt mijn modem er nu soms wel tien keer per dag mee. Binnenkort maar eens de HD raadplegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:17:
Houdt jullie ZyXEL ook geen rekening met zomertijd, bij de default instellingen? Klok loopt dus standaard een uur achter.

Overigens kapt mijn modem er nu soms wel tien keer per dag mee. Binnenkort maar eens de HD raadplegen :/
Zomertijd ziet hij niet inderdaad, houdt gewoon CET tijd aan.

Als je nu MS7b3 firmware (zoals op de tiscali website staat nu) gebruikt en eerst via het forum MS7b1 hebt gebruikt moet je hem even resetten naar de defaults handmatig. Had je hiervoor iets anders dan MS7b-iets kan het zinnig zijn, maar geen logische verklaring als het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik gebruikte hiervóór MS6b4 en nu sinds 5 april MS7b3. Voor de zekerheid heb ik alsnog de settings weer op default gezet, eens kijken of dit helpt.
Overigens heb ik WLAN, torrentverkeer en telefonie al weg kunnen strepen als mogelijke oorzaken, het lijkt compleet willekeurig te gebeuren. Het enige wat ik kan verzinnen is dat m'n Asus WL500g Deluxe (die als accesspoint ingesteld staat) problemen oplevert i.c.m. de ZyXEL. Dus die kan ik er nog even tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:59:
Ik gebruikte hiervóór MS6b4 en nu sinds 5 april MS7b3. Voor de zekerheid heb ik alsnog de settings weer op default gezet, eens kijken of dit helpt.
Overigens heb ik WLAN, torrentverkeer en telefonie al weg kunnen strepen als mogelijke oorzaken, het lijkt compleet willekeurig te gebeuren. Het enige wat ik kan verzinnen is dat m'n Asus WL500g Deluxe (die als accesspoint ingesteld staat) problemen oplevert i.c.m. de ZyXEL. Dus die kan ik er nog even tussenuit halen.
Voordat je dingen er tussenuit gaat halen is het handig om te bekijken wat er precies wegvalt. Als je internet weg is geweest kan je kijken of je modem bijvoorbeeld herstart is zonder dat je dat zelf hebt gedaan. Of is alleen je DSL lijn weg geweest eventjes of is het geen van die allen bijvoorbeeld, dan zou je naar je netwerk en Asus kunnen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Okee, goede tip :)
M'n modem herstart niet uit zichzelf en in de logfiles is niets aan foutmeldingen te vinden. Vanaf het modem kan ik niets pingen, geen IP-adressen en geen IP-namen (dacht dat het wellicht een DNS probleem zou zijn). Als ik "Reset ADSL Line" kies werkt het na een half minuutje weer, of na uit- en aanzetten van het modem.

Maakt dat het probleem iets duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Internet lampje brandt nog gewoon groen als het niet meer werkt? Of is hij rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renier,

Check je verbindingen in de muur eens,
ik had ook hetzelfde en het was een kabelbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Reinier schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:59:
Ik heb in het verleden een Asus WL 500g wirelessrouter gehad, toen had ik ook regelmatig last van lockups.... Niet zovaak als dat jij beschrijft maar toch wel met regelmaat... Ik kon toen ook niks ontdekken... Nu ik hem verkocht heb en een Linksys 55ag heb gekocht is er niks meer aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

M'n instabiele verbinding is nog steeds een mysterie, ook na een kwartier aan de lijn met de helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb net de nieuwe F/W erop gezet. Hoofdreden om te upgraden was om te kijken of dat media bandwith management nu werkte... Maar helaas, zodra ik het aanzet kan ik nergens meer mee verbinding maken. Doe ik iets verkeerd of werkt deze functie nog steeds niet?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Niet te vroeg juichen, maar sinds ik gisteravond teruggegaan ben van firmware V3.40(MS.7)b3 naar V3.40(MS.6)b4 is m'n verbinding nog nul keer verbroken :? Terwijl die nieuwe juist crashes zou moeten verhelpen.

Oh, en krijgen jullie ook deze melding als je online facturen wilt bekijken? Ik gebruik Firefox 1.5.0.2 en het hele gebeuren werkt prima, in tegenstelling tot wat de melding zegt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ab87bf1512dbb88152ba2e652ffa4469/full.gif

Lijkt een beetje op m'n eerder geposte foutmelding, maar deze is dan in ieder geval in goed Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb momenteel veel last van dat domeinen niet kunnen worden gevonden... zowel nationaal als internationaal... Nog meer mensen hier een probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geef dan wel voorbeelden een aantal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand of ik met tiscali gewoon uTorrent en Limewire kan gebruiken zonder dat stichting brein bij Tiscali aanklopt?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alsof tiscali invloed heeft op wie bij hun aanklopt...

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-04-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Brein heeft helemaal geen justitiele opsporingsbevoegdheid en krijgt van geen enkele ISP de NAW gegevens als ze met een IP aankomen wandelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Voor zover ik weet is alleen Justitie/Politie gemachtigd bij de abuse afdeling van welke ISP dan ook gebruikersgegevens te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ow, Tiscali support alleen IE, hier heb ik al eens over gezeurt met die gasten, wat betreft mijn vader's Tiscali Business enzo.
Ze hebben zo'n online do-iy-your-self pagina om bijv. alle mailboxen en je sub-domein gegevens zelf aan te passen.

Als je dat op firefox opent, dan krijgt je garbage. Eigenlijk gewoon geen goed gebruik van CSS. Er komen diverse tekstblokken over andere tekstblokken of nog erger de invoervelden... funky ain't it.

Is toch wel een minpunt bij Tiscali. Na een jaar is dat nog niet verandert, omdat ze een pakket hebben ingekocht dat dit allemaal regelt, maar dat pakket kan je dus niet zo snel veranderen, blijkt.

De DE-koffie homepage had ook misvormingen, die hebben mijn klacht ontvangen en gereply-ed dat dit naar de juiste technici zal gaan.

Ik schrijf meestal zoiets als: "de pagina zorgt voor ergernis bij 11% van de internetters of iets anders met dat percentage en het niet kunnen zien".

[ Voor 37% gewijzigd door VisionMaster op 20-04-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Niemand hier ervaringen met de Zyzel Media Bandwidth management? Ik ben nl. erg benieuwd of er mensen zijn die het wel werkend hebben. Het lijkt mij nl. de functie om belproblemen te verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Deddiekoel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:47:
Niemand hier ervaringen met de Zyzel Media Bandwidth management? Ik ben nl. erg benieuwd of er mensen zijn die het wel werkend hebben. Het lijkt mij nl. de functie om belproblemen te verhelpen!
Als het uitstaat, werkt het perfect 8)

VoIP heeft altijd iets meer prio, als het overige verkeer, ook als MBM niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:59:
Niet te vroeg juichen, maar sinds ik gisteravond teruggegaan ben van firmware V3.40(MS.7)b3 naar V3.40(MS.6)b4 is m'n verbinding nog nul keer verbroken :? Terwijl die nieuwe juist crashes zou moeten verhelpen.
Jammer, dit bleek onzin te zijn. Verbinding is nog steeds regelmatig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:52:
[...]

Zie je dan ook je DSL lampje uit gaan? Of Internet lampje uit gaan?

Die twee zijn wel belangrijk om te bepalen wat en waar je verbinding dan 'wegvalt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:52:
[...]

Ik heb exact hetzelfde hier.... Nooit eerder problemen gehad en ineens een dag of 2 geleden alleen maar uitval uitval uitval. Heb sinds gisteren de update gedaan, maar dat verbetert niet, ga vandaag met tiscali contact opnemen. Want bellen en internetten gaat niet, valt ongeveer om de 10 min even uit, duurt ongeveer 30 seconden en dan kan ik gewoon weer internetten.

Iedere keer krijg ik deze melding:

Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ook in die situatie is het belangrijk of je DSL en / of Internet lampje uit gaat of rood wordt op zo'n moment. Zal de helpdesk je ook gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Klopt, dat vroeg de helpdesk mij ook (ongeveer als eerste vraag). De lampjes blijven bij mij netjes branden. Heb nog geen enkele keer een rood lampje gezien.
Overigens heb ik niet precies hetzelfde als mail.eve, mijn verbinding komt niet uit zichzelf weer terug na bijv. een halve minuut :(
HD denkt nu dat het misschien m'n splitter is, dus die zal ik er eens tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Reinier schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:08:
Klopt, dat vroeg de helpdesk mij ook (ongeveer als eerste vraag). De lampjes blijven bij mij netjes branden. Heb nog geen enkele keer een rood lampje gezien.
Overigens heb ik niet precies hetzelfde als mail.eve, mijn verbinding komt niet uit zichzelf weer terug na bijv. een halve minuut :(
HD denkt nu dat het misschien m'n splitter is, dus die zal ik er eens tussenuit halen.
Heb precies dezelfde problemen sinds een week of 2 :(

Ook bij mij blijven de lampjes groen, en moet ik het modem opnieuw opstarten om weer te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mediacj schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:20:
[...]

Heb precies dezelfde problemen sinds een week of 2 :(

Ook bij mij blijven de lampjes groen, en moet ik het modem opnieuw opstarten om weer te kunnen internetten.
Met de nieuwste firmware? En heb je ook telefonie ingesteld? NAT/Firewall ingeschakeld? Heb je de splitter er tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja met de nieuwste firmware, maar ook met de firmware die ervoor zat (heb ik nog even getest), en inclusief telefonie, firewall en NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De hele dag door? Of is het 's avonds erger dan overdag bijvoorbeeld? En is het altijd om een bepaalde tijd of elk uur een vast aantal keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Het is een aantal keer per dag, maar ik kan er geen enkel patroon in ontdekken helaas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bij mij lijkt het wel 's avonds erger te zijn, wat niet betekent dat het alleen maar 's avonds gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb echt een belachelijk lage upload, mijn 827 trained op 288kbps up in plaats van 640kpbs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
angelo827>show dsl interface atm0
                ATU-R (DS)                      ATU-C (US)
Modem Status:    Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode:        ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM:     0x01                            0x1
Vendor ID:       'ALCB'                          'GSPN'
Vendor Specific: 0x0000                          0x0008
Vendor Country:  0x00                            0xFF
Capacity Used:   58%                             107%
Noise Margin:    15.5 dB                         10.0 dB
Output Power:    19.5 dBm                        12.0 dBm
Attenuation:     29.0 dB                         12.5 dB
Defect Status:   None                            None
Last Fail Code:  None
Selftest Result: 0x00
Subfunction:     0x02
Interrupts:      8738 (3 spurious)
Activations:     2
SW Version:      3.670
FW Version:      0x1A04

Interleave             Fast    Interleave              Fast
Speed (kbps):          4480                0           288                 0
Reed-Solomon EC:         87                0            36                 1
CRC Errors:              57                0            49                 0
Header Errors:           53                0            20                 2
Bit Errors:               0                0
BER Valid sec:            0                0
BER Invalid sec:          0                0

Is niet echt fijn, als ik flink bezig ben trek ik zo de upload vol, en is mijn lijn zo traag als dikke stront door een trechter. Die noise margin, output power en attenuation zien er opzich wel goed uit als ik beetje google?

Alleen die 107% capacity used, vind ik een beetje vreemd?

Thuis kan ik al niet veel meer optimaliseren, kabeltje van 30cm tussen ISRA en modem. Als het niet anders kan zal ik gaan moeten bellen met de helpdesk, maar die houden zich waarschijnlijk aan hun script, en bieden alleen maar support als ik die brakke zyxel er tussen hang (die op zolder in gebruik is als alleen voip FXS)..

Nog meer mensen uit de omgeving Tilburg die problemen hebben met een lage upload? Kan me niet voorstellen dat dit aan het modem ligt, zou dat nog aan een wijkcentrale kunnen liggen? Lange afstand tussen mijn huis en de centrale? (1300m volgens mij?)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je de ZyXEL op je ISRA aansluit wat heb je dan voor waarden op je lijn? (qua snelheid in iedergeval)

Als die het wel hoger weet te pakken is het probleem simpel gelocaliseerd natuurlijk. Geen alarm centrale op je lijn zitten nog voor je modem of iets? Aftakking op je lijn in of net na je ISRA toch naar een ander/extra aansluitpunt in huis?

Heb hier ook eens een Cisco 827 geprobeerd en dat ging prima toen.

[ Voor 85% gewijzigd door bjck op 22-04-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, ik was van plan om ook terug te gaan naar de oude firmware (6b4) omdat mijn verbinding regelmatig wegvalt. Maar las ik het hier zo lees lijkt het niet direct aan het modem te liggen.
Bij mij valt internet weg terwijl ik op mijn modem niets zie. Ook kan ik niet meer bij mijn modem via het UPnP icoontje. Als ik mijn modem dan uit en aan zet werkt alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is een iets andere klacht.

Eerder was het geen internet mogelijk eventjes en komt vanzelf weer terug. Was niets gemeld over niet bij het modem kunnen op datzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:40:
Dat is een iets andere klacht.

Eerder was het geen internet mogelijk eventjes en komt vanzelf weer terug. Was niets gemeld over niet bij het modem kunnen op datzelfde moment.
Nou mijn problemen zijn voorbij, heb het vermoeden dat de problemen bij tiscali vandaan kwam. Zit nog wel met het probleem dat mijn draadloze laptops niet hoger meer komen dan 48.0 mbps, dit was altijd 54.0 mbps... Zijn er meerdere met dit probleem na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zitten nieuwe drivers in de laatste firmware (in MS7) voor het Wireless gedeelte. Misschien dat hierdoor de verschuiving is ontstaan. Wel heb ik gemerkt dat als je een laptop hebt met Intel Centrino ik de beste resultaten heb met een bepaalde driver van Intel voor WiFi.

[rml]bjck in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml]

48Mbps of 54Mbps maakt ook niet veel uit, je haalt het beide toch niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 22-04-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb net weer een drop in verbinding gehad. Zelfde verhaal, geen UPnP connectie. Zat echter een film te kijken en heb dus niet de lampjes op mijn modem gecontrolleerd. Verbinding is uit zichzelf echter wel terug gekomen. Kijk het nog even aan, maar als deze drops blijven voorkomen dan ga ik weer terug naar F/W 6b4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als meerdere mensen hetzelfde melden is de kans dat het aan je lijn/modem ligt natuurlijk minimaal. En als het aan firmware zou liggen moet iedereen (of een groot deel) hetzelfde hebben met die versie.

Proberen kan natuurlijk nooit kwaad opzich.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 23-04-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:15:
[...]

Nou mijn problemen zijn voorbij, heb het vermoeden dat de problemen bij tiscali vandaan kwam. Zit nog wel met het probleem dat mijn draadloze laptops niet hoger meer komen dan 48.0 mbps, dit was altijd 54.0 mbps... Zijn er meerdere met dit probleem na de update?
Ik was te voorbarig, vandaag al om de 5 minuten een drop out gehad...

Ik ga op zoek naar de vorige update, want dit brengt totaal niets...

Iemand nog een linkie?

Wat betreft de snelheid, op mijn centrino komt hij tot 48mbps, op mijn hp met belkin pcmcia kaart haalt hij nieteens 10 mpbs meer? Terwijl deze altijd 54 mbps haalde, voor het overzetten van data van de ene laptop naar de andere is deze snelheid wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Degene die hier ook last van connection drops hebben, kunnen die tijdens een drop wel of niet bij het modem (via UPnP icoon of via URL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Omdat in de ZyXEL nieuwe WiFi drivers zitten kan het best zijn dat nieuwere drivers installeren voor de laptop/pcmcia kaart weer verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben nu weer terug op 6b4 (terug flashen kan gelukkig dus wel) en laat hem even aan staan. Kijken of ik nu weer van die drops heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:15:
Omdat in de ZyXEL nieuwe WiFi drivers zitten kan het best zijn dat nieuwere drivers installeren voor de laptop/pcmcia kaart weer verbetering geeft.
Ik heb de nieuwste drivers, maar helaas geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Deddiekoel schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:30:
Degene die hier ook last van connection drops hebben, kunnen die tijdens een drop wel of niet bij het modem (via UPnP icoon of via URL)?
Als internet wegvalt en alle lampjes groen branden kan ik wel via de URL naar het modem.

Als ik dan via het modem het ADSL gedeelte reset doet internet het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Mediacj op 23-04-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:27:
Ik ben nu weer terug op 6b4 (terug flashen kan gelukkig dus wel) en laat hem even aan staan. Kijken of ik nu weer van die drops heb...
Heb je een lokatie van die 6b4, want ik word echt gek van die dropouts... Ik heb al heel lang tiscali, en was ook tester van telefonie, nog nooit last gehad, maar dit is niet normaal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:51:
[...]
Heb je een lokatie van die 6b4
Staat in dit topic, bijv: [rml]bjck in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml] (laatste regels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mediacj schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:51:
[...]
Als internet wegvalt en alle lampjes groen branden kan ik wel via de URL naar het modem.
Als ik dan via het modem het ADSL gedeelte reset doet internet het weer.
Dit heb ik ook gehad. Leek erger te worden (werd pas echt iritant) nadat ik er een nieuwe firmware in had gedaan die minder problemen zou moeten hebben. Het bleek uiteindelijk een defect modem te zijn. Ik heb trouwens de ISDN variant.
Advies: Nadat je zelf heb gecontroleerd of je geen slechte lijn hebt (db waarden en fouttellers uitlezen) zou ik mijn probleem maar eens bij Tisclai uitzetten. Niet (al te direct) suggeren dat je modem stuk is. Alleen feitelijkheden beschrijven: hoe vaak het gebeurd (maak daar registraties van) en wat j emoet doen om om de boel weer vlot te krijgen. Daar maakte ik ook "screenshots an" Screenshots niet aan ze mailen. Worden ze een beetje ziek van. Hou die achter de hand en stel ze ter beschikking op een manier die de Helpdesk voorstelt..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

6b4 draait een stuk beter zo te zien. Heb wel wat drops in WLAN verbinding maar dat is vrij normaal. Mijn internet verbinding blijft het gelukkig braaf doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Debbiekoel: dat dacht ik dus eerst ook, maar helemaal verdwenen waren de problemen niet.

De helpdesker kon mijn modem overigens wel bereiken toen mijn verbinding weg was. Is dat niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Reinier schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:50:
Debbiekoel: dat dacht ik dus eerst ook, maar helemaal verdwenen waren de problemen niet.

De helpdesker kon mijn modem overigens wel bereiken toen mijn verbinding weg was. Is dat niet vreemd?
Is het probleem dan niet intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Sinds twee dagen heb ik last van het volgende probleem:

Als er iemand belt, gaat de telefoon gewoon over, echter staat er dan in het schermpje "externe oproep" (terwijl degene wel nummerweergave aan heeft staan). Als ik dan vervolgens opneem, hoor ik niks aan de andere kant van de lijn. Bellen gaat dan ook niet, dit levert hetzelfde verhaal op. Een reset van het modem verhelpt het probleem dan.

In het modemlog is niets te zien, hierin staat wel het nummer vermeldt welke er gebeld heeft... Ik heb momenteel allebei de Tiscali telefoonnummers geregistreerd, en bij allebei phone1 en phone2 aangevinkt. zou dit ermee te maken kunnen hebben, of is dit een bekend probleem?

Ik heb het idee dat het niet firmware gerelateerd is, want de nieuwe firmware draait al 2,5 week en dit probleem heb ik pas sinds dit weekend. Weet iemand hier een oplossing voor?

aanvulling: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006

[ Voor 5% gewijzigd door draayertje op 24-04-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mhr-zip schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:16:
[...]

Is het probleem dan niet intern?
Nee, want mijn modem kon zelf ook niet meer pingen (Diagnostic -> General -> TCP/IP). Het ligt dus niet aan de verbinding tussen pc's en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
draayertje schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:56:
Sinds twee dagen heb ik last van het volgende probleem:

Als er iemand belt, gaat de telefoon gewoon over, echter staat er dan in het schermpje "externe oproep" (terwijl degene wel nummerweergave aan heeft staan). Als ik dan vervolgens opneem, hoor ik niks aan de andere kant van de lijn. Bellen gaat dan ook niet, dit levert hetzelfde verhaal op. Een reset van het modem verhelpt het probleem dan.

In het modemlog is niets te zien, hierin staat wel het nummer vermeldt welke er gebeld heeft... Ik heb momenteel allebei de Tiscali telefoonnummers geregistreerd, en bij allebei phone1 en phone2 aangevinkt. zou dit ermee te maken kunnen hebben, of is dit een bekend probleem?

Ik heb het idee dat het niet firmware gerelateerd is, want de nieuwe firmware draait al 2,5 week en dit probleem heb ik pas sinds dit weekend. Weet iemand hier een oplossing voor?

aanvulling: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
Hoevaak komt het voor sinds het weekend? Welk type of welke typen toestellen heb je in gebruik aan welke poort?

Die informatie mis ik een beetje, misschien dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen of het ook eens gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
RobbieDee schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:05:
[...]

Dit heb ik ook gehad. Leek erger te worden (werd pas echt iritant) nadat ik er een nieuwe firmware in had gedaan die minder problemen zou moeten hebben. Het bleek uiteindelijk een defect modem te zijn. Ik heb trouwens de ISDN variant.
Advies: Nadat je zelf heb gecontroleerd of je geen slechte lijn hebt (db waarden en fouttellers uitlezen) zou ik mijn probleem maar eens bij Tisclai uitzetten. Niet (al te direct) suggeren dat je modem stuk is. Alleen feitelijkheden beschrijven: hoe vaak het gebeurd (maak daar registraties van) en wat j emoet doen om om de boel weer vlot te krijgen. Daar maakte ik ook "screenshots an" Screenshots niet aan ze mailen. Worden ze een beetje ziek van. Hou die achter de hand en stel ze ter beschikking op een manier die de Helpdesk voorstelt..

Succes!
Het probleem deed zich ook pas voor nadat mijn modem omgewisseld is omdat het vorige helemaal uitviel :(

Bedankt voor de tip, ik hoop niet dat het modem weer niet 100% is, blijf bezig zo!

Ik zal het eens extra in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mijn verbinding kapt er 's avonds vaak mee, ik baal er inmiddels behoorlijk van dat m'n telefoongesprekken afgekapt worden en ik mobiel verder moet bellen :(

Ik ga nú m'n splitter verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:24:
Mijn verbinding kapt er 's avonds vaak mee, ik baal er inmiddels behoorlijk van dat m'n telefoongesprekken afgekapt worden en ik mobiel verder moet bellen :(

Ik ga nú m'n splitter verwijderen :)
En wat zijn de resultaten daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Een probleem dat ik altijd al heb gehad is dat er bepaalde nummers zijn die het simpelweg niet doen. Ik weet niet of het aan geheime nummers ligt maar het meest bekende is een geheim nummer.
Het probleem is dat de telefoon 1 keer overgaat en dan ophoudt. Ook als ik direct opneem is er geen verbinding... Gaat om verbinding met een geheim nummer in andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
bjck schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:43:
Hoevaak komt het voor sinds het weekend? Welk type of welke typen toestellen heb je in gebruik aan welke poort?

Die informatie mis ik een beetje, misschien dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen of het ook eens gehad heeft.
Ik heb sinds het weekend 2 keer gemerkt dat dit probleem zich voordeed. Zaterdag kwam ik er voor het eerst erachter toen er iemand belde, en gisteren toen ik thuis kwam uit mijn werk heb ik zelf even met mijn mobiel getest, en toen had ie weer hetzelfde akkefietje. Zondagavond hebben we nog gewoon gebeld, dus zondag hebben we er geen last van gehad.

Aan mijn phone2 poort heb ik eens siemens dect gigaset hangen, met drie handsets. Aan de phone1 poort hangt tot nu toe alleen nog een kabeltje die naar zolder gaat. Beide SIP nrs waren geactiveerd.

Op dit moment heb ik alleen de SIP 2 account op "active" gezet, met alleen een vinkje bij phone2. Ik weet niet of dit het probleem is, dus als iemand dit probleem kent, en hier een oplossing voor heeft _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door draayertje op 25-04-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draayertje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:19:
[...]

Ik heb sinds het weekend 2 keer gemerkt dat dit probleem zich voordeed. Zaterdag kwam ik er voor het eerst erachter toen er iemand belde, en gisteren toen ik thuis kwam uit mijn werk heb ik zelf even met mijn mobiel getest, en toen had ie weer hetzelfde akkefietje. Zondagavond hebben we nog gewoon gebeld, dus zondag hebben we er geen last van gehad.

Aan mijn phone2 poort heb ik eens siemens dect gigaset hangen, met drie handsets. Aan de phone1 poort hangt tot nu toe alleen nog een kabeltje die naar zolder gaat. Beide SIP nrs waren geactiveerd.

Op dit moment heb ik alleen de SIP 2 account op "active" gezet, met alleen een vinkje bij phone2. Ik weet niet of dit het probleem is, dus als iemand dit probleem kent, en hier een oplossing voor heeft _/-\o_
Siemens toestellen zijn vaak importpartijen. In het buitenland gebruikt men vaker het FSK-protocol voor het doorgeven van de nummerinformatie. Hier in NL echter vaak DTMF. De modems van Tiscali staan standaard op het laatste protocol. Siemens (en b.v. ook import-Philips) toestellen reageren daar niet altijd goed op. Je ziet vaak dat het even werkt, en daarna niet meer.

Oplossing: met firmware MS6b4 kun je via telnet FSK in je modem gooien. Vanaf MS7b2 kan het via een dropdown gewoon in de modeminterface. Log in op je modem, ga naar Voice > Phone en verander de onderste optie van DTMF naar FSK. In veel gevallen biedt dit een oplossing. Het heeft er ook mee te maken dat onder FSK de nummerinfo ná de "rinkeling" komt. Sommige telefoons houden er niet van als de nummerinfo ervoor komt, zoals bij DTMF het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:15:
[...]
En wat zijn de resultaten daarvan?
Het helpt geen donder :/
Ik heb hem trouwens pas net verwijdered, niet gisteren. Laatste uur vier keer de verbinding verloren.

En vandaag vond m'n modem het leuk om via VoIP de hele dag in gesprek te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

heeft iemand ook ggen problemen met V3.40(MS.7)b3 ?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Kan niets vinden wat niet werkt eigenlijk.

Behalve dan dat serverlisten in BF2 met de firewall aan niet (goed/volledig) werkt. Maar firewall uit en gaat allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:06:
[...]

Het helpt geen donder :/
Ik heb hem trouwens pas net verwijdered, niet gisteren. Laatste uur vier keer de verbinding verloren.
De helpdesk denkt nu dat het aan spyware o.i.d. op een van m'n pc's is. Lijkt me niet, maar goed, ook dat gaan we dus uitsluiten :)
En vandaag vond m'n modem het leuk om via VoIP de hele dag in gesprek te zijn 8)7
Dat bleek aan mezelf te liggen, wachtwoord onjuist ingevoerd (dat meldt het modem standaard niet, tenzij je SIP-logging aanzet en dat staat default uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Het blijkt dat alle mensen een geheim nummer mij niet kunnen bellen op mijn (voip) lijn...
Sprak vandaag mijn broer en die voreg er naar. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:55:
Het blijkt dat alle mensen een geheim nummer mij niet kunnen bellen op mijn (voip) lijn...
Sprak vandaag mijn broer en die voreg er naar. Is dit een bekend probleem?
9 van de 10x is dit een toestel probleem. Je ziet de gesprekken wel binnenkomen in je logs van je modem? Dan is het iets met toestel wat niet goed werkt.

Er zijn veel (vooral import en goedkope) dect setjes die problemen hebben met anonieme inkomende gesprekken en DTMF (standaard NL) nummerweergave.

Omzetten naar FSK nummerweergave (kan in MS7b3 gewoon in menu per phone-poort) en het is opgelost waarschijnlijk.
Reinier schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:16:

[...]

Dat bleek aan mezelf te liggen, wachtwoord onjuist ingevoerd (dat meldt het modem standaard niet, tenzij je SIP-logging aanzet en dat staat default uit).
Er zitten ook lampjes op ;)

Als er geen toestel aan hangt of hoorn ligt gewoon op de haak geeft phone1 en/of phone2 aan of SIP1 en/of SIP2 geregistreerd zijn. En je kan het zin in het menu van je ZyXEL natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 26-04-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
Reinier schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:16:
[...]

De helpdesk denkt nu dat het aan spyware o.i.d. op een van m'n pc's is. Lijkt me niet, maar goed, ook dat gaan we dus uitsluiten :)
:O

Standaard verhaaltje, had ik bij een vriend ook met een 12move lijn. (zelfde als tiscali volgens mij??) Verbinding viel steeds weg maar de line sync bleef er wel. Ander modem aangehangen en lijn was gewoon stabiel. Zelfs toen wilden ze nog niet geloven dat het aan het modem lag. Maar goed even doorpushen en toen hadden ze maar een ander modem opgestuurd. Lijn is nu gewoon helemaal stabiel.

Mijn Tiscali T4 lijn wordt trouwens als het goed is morgen opgeleverd. Nog zonder telefonie want daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ben benieuwd of alles een beetje voorspoedig gaat verlopen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik kan me voorstellen dat zo'n helpdesk je niet zomaar een nieuw modem gaat opsturen, in 9 van de 10 gevallen zul je namelijk zien dat het namelijk wél aan spyware ligt; dan wordt het ook wel een beetje een duur grapje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12-09 19:28
Vanaf a.s. maandag nieuwe acties en nieuwe prijzen incl. de T12 en T20.
Zal ze maandag 0:01 hier posten :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
man-o-script schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:09:
Vanaf a.s. maandag nieuwe acties en nieuwe prijzen incl. de T12 en T20.
Zal ze maandag 0:01 hier posten :p
Ik ben ook zwaar benieuwd.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.