[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Hmz, ik zag het net een beetje als een programmaatje waarmee ik Skype als een soort Asterisk of X-Lite kon gebruiken. Via Skype de SIP server van Tiscali benaderen, dat leek me handig. Verkeerd begrepen dus :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16
Vorige week een belletje gehad van KPN, dat ze op 7 maart een lijntest kwamen doen. Ik gisteren de hele dag zitten wachten, maar geen mannetje (of vrouwtje) van de KPN te bekennen :?

Is het noodzakelijk dat deze lijntest gedaan is, voordat je adsl werkt? Mijn adsl wordt namelijk vannacht om 0:00 geactiveerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
draayertje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:19:
Vorige week een belletje gehad van KPN, dat ze op 7 maart een lijntest kwamen doen. Ik gisteren de hele dag zitten wachten, maar geen mannetje (of vrouwtje) van de KPN te bekennen :?

Is het noodzakelijk dat deze lijntest gedaan is, voordat je adsl werkt? Mijn adsl wordt namelijk vannacht om 0:00 geactiveerd....
Je kan natuurlijk je modem gewoon aansluiten. Meeste woningen hebben twee aderparen of maar één en gewoon proberen of je lampje DSL gaat branden.

Die KPN monteur koppelt je telefoonlijn aan de Tiscali apparatuur en test de lijn. Als hij helemaal niet is geweest op de centrale kan het zijn dat het nog niet werk. Of hij is alleen niet bij jou thuis geweest en werkt het wellicht geewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 08-03-2006 08:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:01

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik heb dit topic doorgelezen, maar kan niet echt een indruk krijgen van de stabiliteit van telefonie via Tiscali. Natuurlijk zie je hier vooral mensen die om hulp vragen; mensen waarbij alles prima gaat hoor je niet.

Op dit moment heb ik nog geen telefonie aansluiting in mijn huis. Eigenlijk wil ik het liefst gebruik maken van telefonie via internet, maar wel op de voorwaarde dat dit stabiel en betrouwbaar is.

Kan iemand mij iets vertellen over de betrouwbaarheid en/of stabiliteit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb nog geen item gezien op TV over Tiscali bij Kassa of Trosradar. Wel over Wanadoo, Versatel en InternetPlusBellen (KPN).

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-03-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

CyberThug schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:39:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar kan niet echt een indruk krijgen van de stabiliteit van telefonie via Tiscali. Natuurlijk zie je hier vooral mensen die om hulp vragen; mensen waarbij alles prima gaat hoor je niet.

Op dit moment heb ik nog geen telefonie aansluiting in mijn huis. Eigenlijk wil ik het liefst gebruik maken van telefonie via internet, maar wel op de voorwaarde dat dit stabiel en betrouwbaar is.

Kan iemand mij iets vertellen over de betrouwbaarheid en/of stabiliteit :?
Het werkt behoorlijk goed, in principe denk ik een van de beste voice providers, bij bijna iedereen werkt het naar behoren (de helpdesk is niet overbelast met mensen die bellen dat het niet werkt), alleen is het niet zo betrouwbaar als PSTN van kpn, dat werkt namelijk altijd.

Je zal af en toe de firmware van de modem eens moeten aanpassen, sommige DECT toestellen werken niet zo soepel als het zou moeten met de Zyxel modem. Alle problemen die er overigens mee zijn, zijn overigens terug te relateren aan de modem/telefoon/bekabeling/combinatie.

Ik heb het nu al twee maanden thuis en het werkt bij mij echt altijd. Het is net zo betrouwbaar als de dsl verbinding.
bjck schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:43:
'k Heb nog geen item gezien op TV over Tiscali bij Kassa of Trosradar. Wel over Wanadoo, Versatel en InternetPlusBellen (KPN).
Wanadoo en Versatel leveren beide diensten die nog niet 100% uitgekristalliseerd waren, IPB van kpn is gewoonweg een veel grotere speler en trekt daardoor meer aandacht. Die laatste werkt volgens mij wel aardig.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 08-03-2006 08:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
verwijderd.... toch maar ff ge-searched voor het probleem van een echo!! :)

[ Voor 134% gewijzigd door Smarty77 op 08-03-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

JvS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:55:

Het werkt behoorlijk goed, in principe denk ik een van de beste voice providers, bij bijna iedereen werkt het naar behoren (de helpdesk is niet overbelast met mensen die bellen dat het niet werkt), alleen is het niet zo betrouwbaar als PSTN van kpn, dat werkt namelijk altijd.

Je zal af en toe de firmware van de modem eens moeten aanpassen, sommige DECT toestellen werken niet zo soepel als het zou moeten met de Zyxel modem. Alle problemen die er overigens mee zijn, zijn overigens terug te relateren aan de modem/telefoon/bekabeling/combinatie.

Ik heb het nu al twee maanden thuis en het werkt bij mij echt altijd. Het is net zo betrouwbaar als de dsl verbinding.
Kan je mijn dan vertellen wat volgens jullie/jou het verschil in betrouwbaarheid is tussen PSTN van kpn en je Tiscali telefonie, je zegt immers dat het bij jou altijd werk? Ik snap niet helemaal hoe ik dit moet opvatten?

Waarom zijn firmware upgrades nodig? I.v.m. compatibiliteit DECT toestellen of om de verbinding betrouwbaarder te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt er thuis een extra apparaat bij, dat apparaat moet ingesteld worden. Daarnaast moet het voip signaal omgezet worden in een analoog signaal, zodat je je normale telefoontoestellen kan blijven gebruiken. Allemaal extra apparaten en stappen betekent allemaal extra mogelijkheid op problemen.

Als er een storing is met de internetverbinding, werkt de telefonie ook niet. Telefonie van TIscali (elke voip provider) is net zo stabiel en betrouwbaar als een dsl verbinding en dat is gewoon per defenitie minder betrouwbaar dan een PSTN lijn, wat figuurlijk met dikke oude machines werkt die gewoon compleet uitgekristalliseerd is en nooit niet werkt en waar niet veel fout aan kan gaan.

Het werkt gewoon prima, als je zelf snapt hoe een web-interface van een modem werkt, werkt het ook simpel, je moet het alleen niet gebruiken voor bedrijfskritische zaken, maar dat moet je een consumenten dsl lijn ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

JvS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:43:
Je hebt er thuis een extra apparaat bij, dat apparaat moet ingesteld worden. Daarnaast moet het voip signaal omgezet worden in een analoog signaal, zodat je je normale telefoontoestellen kan blijven gebruiken. Allemaal extra apparaten en stappen betekent allemaal extra mogelijkheid op problemen.

Als er een storing is met de internetverbinding, werkt de telefonie ook niet. Telefonie van TIscali (elke voip provider) is net zo stabiel en betrouwbaar als een dsl verbinding en dat is gewoon per defenitie minder betrouwbaar dan een PSTN lijn, wat figuurlijk met dikke oude machines werkt die gewoon compleet uitgekristalliseerd is en nooit niet werkt en waar niet veel fout aan kan gaan.

Het werkt gewoon prima, als je zelf snapt hoe een web-interface van een modem werkt, werkt het ook simpel, je moet het alleen niet gebruiken voor bedrijfskritische zaken, maar dat moet je een consumenten dsl lijn ook niet.
Ok, duidelijk. Uit je opmerkingen kan ik opmaken dat problemen vaak door gebruikers zelf (lees: verkeerde instellingen/configuratie) veroorzaakt worden en dat Tiscali zelf de zaken goed op orde heeft? Onbetrouwbaarheid zou alleen optreden wanneer er een storing is binnen het Tiscali netwerk en de betrouwbaarheid van de telefoonverbinding is gelijk aan die van je dsl-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

draayertje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:19:

Hele betrouwbare partij die KPN.
Ze hadden je mobiel nummer natuurlijk ook niet om even af te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:37:
[...]

Je kan natuurlijk je modem gewoon aansluiten. Meeste woningen hebben twee aderparen of maar één en gewoon proberen of je lampje DSL gaat branden.

Die KPN monteur koppelt je telefoonlijn aan de Tiscali apparatuur en test de lijn. Als hij helemaal niet is geweest op de centrale kan het zijn dat het nog niet werk. Of hij is alleen niet bij jou thuis geweest en werkt het wellicht geewoon.
Ik heb nog niet gehoord dat de KPN monteur een Tiscali modem aan de lijn hangt. Er was hier laatst een beschrijving dat ze met een headset je lijn doorpiepen en je laten zien welk aderpaar je moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:57:
Of die prijs van €9.95 nu nogsteeds riëel is zou wel een discussie zijn, dat er een prijs is niet.
Dat is wat mij betreft ook de discussie. Tuurlijk kost die lijn geld en tuurlijk doen ze er ook wel wat voor (bijvoorbeeld niet komen opdagen bij een lijnmeting).

Maar het bedrag (10 Euro) voor kaal koper staat niet in verhouding tot de prijs en prestatie bij een BelBudget abo (10 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:07:

[...]

Elke isp maakt weleens foutjes, zeker met monteursafspraken (was hier uberhaupt een specifieke afspraak gemaakt om thuis te komen?) dat maakt niet een heel bedrijf onbetrouwbaar.
RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:10:
[...]

Ik heb nog niet gehoord dat de KPN monteur een Tiscali modem aan de lijn hangt. Er was hier laatst een beschrijving dat ze met een headset je lijn doorpiepen en je laten zien welk aderpaar je moet gebruiken.
Dat doet kpn ook niet bij je thuis, dat doen ze wel in de adsl centrale. Daar wordt de kpn telefoonlijn wel degelijk aan een tiscali modem gehangen. Ze bij je thuis of het de goede draad is, door er ook een piep op te zetten (die de adsl verbinding niet stoort, zal wel op 1khz zitten ofzo) en dan even te luisteren of dit de goede is.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-03-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Modem/Firmware probleem?
Ik heb een Zyxel 2602 ISDN modem met de laatste (beta) firmware van Tiscali. Moest ik met de laatste "final" firmware eens per 200 uur resetten, nu is het eerder om de 100 uur en soms klapt de verbinding eruit (pingen naar IP adres vanuit modem failt) terwijl de lijn keurig traint. Telefonie doet het dan ook niet maar dat is logisch. Soms lukt het om weer online te komen door de ATM interface te resetten, soms het hele modem.

Gister terwijl ik met de Tiscali helpdesk sprak (GSM 22 minuten) kwam de verbinding spontaan terug. Ik heb niets gereset. Helpdesk medewerker beweerde dat hij ook niets had gedaan. Hij kon mij eerst ook niet pingen terwijl ik wel een publiek IP had. Maar dat is steeds zo en hij traint altijd op de waarde die hoor bij mijn abo. Ik draai geen Games die veel connecties opzetten en ook geen Torrent (o.i.d).

Wie heeft deze ervaring ook? Heeft er iemand tips? Bekabeling is al gecontroleerd en ik voel er weinig voor om de oude final er weer in te zetten. Helpdesk vind dat ik maar moet laten zien dat dit regelmatig voorkomt... Moet ik dan toch maar MRTG installeren op mijn Linux bakkie en een permanente ping monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

JvS schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:15:
Elke isp maakt weleens foutjes, zeker met monteursafspraken (was hier uberhaupt een specifieke afspraak gemaakt om thuis te komen?) dat maakt niet een heel bedrijf onbetrouwbaar.
KPN maakt in dit geval een foutje. ISPs komen zelden bij de mensen thuis. Maar het verhaal van de KPN monteur die niet komt opdagen is misschien wel daarom erg herkenbaar. Ik heb ook wel eens een middag thuis zitten wachten omdat ze wel degelijk bij je thuis willen zijn. Toen ik woedend belde wilde ze dat ik weer een halve dag vrij zou nemen. Dat heb ik geweigerd met de argumentatie dat bij mij thuis alles goed zat en dat ze mijn vrije middag maar moesten vergoeden. Uiteindelijk zijn ze overstag gegaan en hebben een monteur opdracht gegeven om de werkzaamheden op de centrale te starten (en niet bij mij thuis omdat ik er niet zou zijn). Ook hebben we afgesproken dat ik juist wel of juist niet een telefoon op de lijn zou aansluiten. Dat kunnen ze vanuit de centrale zien maar ze moeten wel weten of (en wat) er dan aanhangt. En alles kwam goed.
Dat doet kpn ook niet bij je thuis, dat doen ze wel in de adsl centrale. Daar wordt de kpn telefoonlijn wel degelijk aan een tiscali modem gehangen. Ze bij je thuis of het de goede draad is, door er ook een piep op te zetten (die de adsl verbinding niet stoort, zal wel op 1khz zitten ofzo) en dan even te luisteren of dit de goede is.
Volgens mij heet dat ding op de centrale een DSLAM. In ieder geval wordt zo'n ding daar nooit modem genoemd. Uit Bjcks beschrijving concludeerde ik daarom dat hij stelde dat de monteur de lijn (bij de Draayertje thuis) op het modem zou aansluiten.

Draayertje kan inderdaad het beste zelf het modem aansluiten op het aderpaar dat hij vind (er vanuit gaande dat er maar 1 paar zit). Komt er DSL signaal binnen (DSL lampje brandt) dan heeft de monteur (en Tiscali) zijn werk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je concludeert nog steeds uit een kleine selectie dat een complete partij onbetrouwbaar is. (het ging bij jou mis en nu gaat het weer eens mis, afspraken lopen wel vaker mis, bij grote bedrijven vaker (want meer afspraken, dat is dus logisch en meer lagen ertussen, dus meer kans op communicatiefouten, al valt dat bij kpn heel erg mee!)). Neem maar gerust aan dat kpn geen onbetrouwbare partij is. Zowel de telefonie als dsl / ISP organisatie hebben de meeste en de meest tevreden klanten (en als ze ontevreden zijn, is dat over de prijs).
Volgens mij heet dat ding op de centrale een DSLAM.
Dslam, lijnkaart, modem, modemkaart, wijkmodem, wijkkaart, you name it :P. KPN noemt die dingen consequent Dslams inderdaad. Bij tiscali is het woord "lijnkaart" weer meer gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

JvS schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:57:
Je concludeert nog steeds uit een kleine selectie dat een complete partij onbetrouwbaar is.
Je hebt gelijk dat ik aan de hand van de voorbeelden die ik ken niet kan concluderen dat ze onbetrouwbaar zijn.

Maar de betrouwbaarheid van KPN wordt ook wel eens overdreven en het gemak (arrogantie) waarmee ze je opnieuw een middag laten thuiszitten is verbazingwekkend. Zeker als je nadat ze niet zijn komen opdagen ook nog een voor de voeten wordt geworpen dat je niet thuis was. Terwijl je dat wel was en de bel het ook gewoon deed en de telefoon op de lijn was aangesloten en die geen 1 keer is overgegaan. Als de monteur (als die ueberhaupt aan de deur is geweest maar ze zijn wel eens te vroeg) daarna gewoon zijn werk in de centrale had gedaan, dan had het al gewerkt toen ik 's middags thuis kwam. Maar er stond dus niks op de lijn en dus had de man zijn werkzaamheden afgebroken. En dit soort verhalen staan niet op zich maar maakt ze niet tot een onbetrouwbare partij. Sorry voor de stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Ik heb gistermiddag een T4 abonnement aangevraagd, en als ik naar de status van mijn aanvraag kijk ben ik al bij stap 4, dus in de centrale is het al aangesloten. Ik vind dat eerlijk gezegd wel heel erg snel. Of betekent dit dat er geen werkzaamheden in de centrale nodig waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Reinier schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:25:
Ik heb gistermiddag een T4 abonnement aangevraagd, en als ik naar de status van mijn aanvraag kijk ben ik al bij stap 4, dus in de centrale is het al aangesloten. Ik vind dat eerlijk gezegd wel heel erg snel. Of betekent dit dat er geen werkzaamheden in de centrale nodig waren?
Ik heb laatst voor 2 personen adsl aangevraagd T2
Binnen een week was het allemaal rond... en na het weekend was er prik op de lijn en kon ik de boel aansluiten... voorwaarde voor dit vlotte handelen is wel dat er geen andere provider in het spel moet spelen!!!
Migraties zijn daarin tegen een crime!! Maarja dat is bijna bij elke provider zo...
:? :X dan moet er gecommuniceerd worden en tjaaaaaaa..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Smarty77 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Binnen een week was het allemaal rond... en na het weekend was er prik op de lijn en kon ik de boel aansluiten... voorwaarde voor dit vlotte handelen is wel dat er geen andere provider in het spel moet spelen!!!
Migraties zijn daarin tegen een crime!! Maarja dat is bijna bij elke provider zo...
Oh, ik heb anders bij mijn overstap van Planet Internet naar Tiscali geen problemen meegemaakt. Vorige week vrijdag werkte de boel om 8 uur 's ochtends al vlekkeloos. Maar misschien ben ik een uitzondering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bij mij gaat het om een telefoonaansluiting waar tot gisterochtend sowieso geen signaal op zat, misschien dat het daarom makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:07:
Ze hadden mijn mobiele nummer wel, want daarop hebben ze me gebeld om de afspraak te maken. Ik denk dat het teveel moeite was om even af te bellen... 8)7
JvS schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:15:
De afspraak was dus wel degelijk gemaakt. Gelukkig was ik die dag toch de hele dag thuis om te klussen, dus nu viel het nog wel mee. Anders had ik toch wel een beetje meer gebaald denk ik...
RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:48:
Draayertje kan inderdaad het beste zelf het modem aansluiten op het aderpaar dat hij vind (er vanuit gaande dat er maar 1 paar zit). Komt er DSL signaal binnen (DSL lampje brandt) dan heeft de monteur (en Tiscali) zijn werk gedaan.
Het betreft hier een nieuwbouwwoning met het ISRA punt in de meterkast (de tweede van links):
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg
Deze heeft wel twee lijn aansluitingen, maar 1 is er afgedekt. Het lijkt me dus vrij duidelijk welk aderpaar er gebruikt moet worden. Misschien heeft de KPN dit ook geconcludeerd en vonden ze het daarom niet nodig om langs te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Ik kwam toevallig hier (op GoT I&E) kijken omdat ik op zoek ben naar een nieuwe provider. Heb na een jaar nl. zojuist Tiscali opgezegd.

Een jaar lang heb ik problemen gehad. Vooral telefonie is erg slecht. Zéér regelmatig bellen mensen mij op, maar gaat de telefoon bij mij niet over. Regelmatig valt het geluid weg en hoort de ene partij de andere partij niet meer. De andere partij was altijd KPN.

Sinds kort wisselgesprek, wat niet uit te zetten is. Probleem is, dat ik op mijn telefoon (die echt niet prehistorisch is) geen knop heb om het gesprek te wisselen. Mensen die mij bellen als ik in gesprek ben, denken daarna dus dat ik niet thuis ben, en proberen het niet nog eens. In volgende firmware (die al maanden op zich laat wachten) zou het een optie moeten zijn. Dan kan ik waarschijnlijk terug naar de vorige modus, dat mensen (als ik in gesprek ben) de irritante biepjes horen alsof mijn lijn afgesloten is. Erg leuk.

Daarnaast is het me nooit gelukt om poorten te forwarden. Echt moeilijk kan het niet zijn. Gooi ik alles open (ofwel, firewall uit) gaat hij als een dolle. Ik heb GoT afgezocht, en bevonden dat meer mensen hier last van hadden. Ligt gewoon aan modem.

Internet en-sich is verder goed. Nette snelheden met zowel up- als downstream.

Oh ja, nog een lichte irritatie waren de zeer ingewikkelde username/passwords combinatie. Een password als adsl68309212 onthoud je niet snel, als je die maar enkele malen per jaar gebruikt ;-)

Daarnaast de helpdesk, die plotseling na 1 januari dit jaar dik geld ging kosten. Wachttijden vielen sindsdien echter wel weer mee ;-)

Maar goed, zojuist dus opgezegd. Ik ga nu kijken naar een andere provider.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

dvdstelt schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:44:
Maar goed, zojuist dus opgezegd. Ik ga nu kijken naar een andere provider.
Ik zou maar kabel nemen, anders voorspel ik downtime :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:24:
Modem/Firmware probleem?
Wie heeft deze ervaring ook? Heeft er iemand tips? Bekabeling is al gecontroleerd en ik voel er weinig voor om de oude final er weer in te zetten. Helpdesk vind dat ik maar moet laten zien dat dit regelmatig voorkomt...
Ok, modem op IS/RA punt hangen en dan kijken of je nog steeds dit probleem hebt. Zo ja, ligt het aan de lijn. Zo nee, jouw bekabeling is niet goed, of je splitter is kapoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dslam, lijnkaart, modem, modemkaart, wijkmodem, wijkkaart, you name it :P. KPN noemt die dingen consequent Dslams inderdaad. Bij tiscali is het woord "lijnkaart" weer meer gebruikelijk.
Een DSLAM is iets heel anders dan een lijnkaart :/

[ Voor 112% gewijzigd door Vinnienerd op 09-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik heb anders bij mijn overstap van Planet Internet naar Tiscali geen problemen meegemaakt. Vorige week vrijdag werkte de boel om 8 uur 's ochtends al vlekkeloos. Maar misschien ben ik een uitzondering ;)
Je bent zeker geen uitzondering ;) Vorig jaar juli heb ik dezelfde overstap gemaakt en zeker 3 minuten zonder internet gezeten :Y) zolang duurde het nl. om het Zyxel modem uit te pakken en de kabels erin te stoppen!!
Een jaar lang heb ik problemen gehad. Vooral telefonie is erg slecht. Zéér regelmatig bellen mensen mij op, maar gaat de telefoon bij mij niet over. Regelmatig valt het geluid weg en hoort de ene partij de andere partij niet meer. De andere partij was altijd KPN
Ik ben het niet met je eens dat de telefonie erg slecht is. Ik heb 2 keer last gehad van het wegvallen van het signaal/geluid. 1 keertje modem gereset, andere keer firmware geupgrade..daarna NOOIT meer last van gehad _/-\o_ Daar komt bij dat ik bijna 24/7 aan het leechen ben!! :X Wel hoor ik dan als ik aan het bellen ben zo nu een dan een "tikje" :( en ik moet wel toegeven meer te bellen dan gebeld te worden..
Maar goed, zojuist dus opgezegd. Ik ga nu kijken naar een andere provider
Misschien is die wanadoo 20 Mbit lijn wat..
Ik wacht in ieder geval ff af of Tiscali zijn T4 klanten upgrade naar T20 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

[...]
Vinnienerd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:58:
[...]

Een DSLAM is iets heel anders dan een lijnkaart :/
DSLAM is het grotere apparaat en bezit meerdere lijnkaarten. Elke kaart heeft meerdere poorten waar individuele aansluitingen op zitten. Er staan op een centrale dus van meerdere partijen vaak meerdere DSLAMs opgesteld.
Reinier schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:25:
Ingepland vermoed ik, maar nog niet ingeprikt op de centrale. Dat inplannen kan heel snel gaan als je een telefoonlijn hebt zonder dat er ADSL op zit nog of als alle gegevens gewoon in één keer helemaal kloppen.
Smarty77 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Migraties zijn net zo gemakkelijk, alleen moet je eerst de migratie aanvragen en daarna als die bevestigd is met een opleverdatum pas opzeggen. Er is weinig verschil verder en als alle gegevens gewoon in één keer kloppen is het zo rond dat inplannen.

Migraties is vaal meer 'foutief' omdat je altijd mensen hebt die toch eerst opgezegd hebben bij huidige ISP wat het blokkeert of een PSTN lijn opgeven met nummer terwijl ze die al een jaar geleden hebben opzeged en dus moeten aanvragen met de melding dat ze geen KPN hebben etc.
draayertje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:19:
[...]

Ze hadden mijn mobiele nummer wel, want daarop hebben ze me gebeld om de afspraak te maken. Ik denk dat het teveel moeite was om even af te bellen... 8)7

[...]

De afspraak was dus wel degelijk gemaakt. Gelukkig was ik die dag toch de hele dag thuis om te klussen, dus nu viel het nog wel mee. Anders had ik toch wel een beetje meer gebaald denk ik...

[...]

Het betreft hier een nieuwbouwwoning met het ISRA punt in de meterkast (de tweede van links):
[afbeelding]
Deze heeft wel twee lijn aansluitingen, maar 1 is er afgedekt. Het lijkt me dus vrij duidelijk welk aderpaar er gebruikt moet worden. Misschien heeft de KPN dit ook geconcludeerd en vonden ze het daarom niet nodig om langs te komen....
Gewoon je modem daarop aansluiten. Gaat het ADSL lampje knipperen en branden ben je klaar, doet hij dat niet kan je de helpdesk bellen. Laat je modem gewoon aangesloten en ingeschakeld staan dan. Als het dan opgelost is ziet de helpdesk dat namelijk ook gelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:37:
DSLAM is het grotere apparaat en bezit meerdere lijnkaarten. Elke kaart heeft meerdere poorten waar individuele aansluitingen op zitten. Er staan op een centrale dus van meerdere partijen vaak meerdere DSLAMs opgesteld.
Hoef je mij niet te vertellen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Maar we zijn het er allemaal over eens dat een DSLAM geen modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
RobbieDee schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:45:
[...]

Maar we zijn het er allemaal over eens dat een DSLAM geen modem is.
Een DSLAM is de provider-equivalent van wat bij jou de splitter, het modem, en de kabel daartussen is. Alleen dan íetsje duurder. En hij is op afstand heel goed te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Vinnienerd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:56:
Ok, modem op IS/RA punt hangen en dan kijken of je nog steeds dit probleem hebt. Zo ja, ligt het aan de lijn. Zo nee, jouw bekabeling is niet goed, of je splitter is kapoet.
Dat zijn dus tips.
Maar mijn vermoeden dat het modem (ISDN variant met laatste beta) zich niet lekker voelt (door brakke firmware ??) werd vanavond weer bevestigd. Ding ging in de stress. Lijn was en bleef keurig getraint op abo snelheid.
Maar ik had wel een pakket loss van 30% op de 192.168.1.254 en de CPU belasting van de Zyxel liep bij vlagen op naar een ongekende 4 % en zelfs daarboven. Is normaal rond de 2.3 %. En op IP adres naar buiten pingen (o.a. vanuit het modem) liep uit op 100% fail. Ping op naam bleef (uiteraard) unresolved.

Nadat de SIP registratie ook verloren was gegaan (ik had nergens aangezeten) heb ik maar eens de standaard procedure gevolgd zonder meteen de hele boel te resetten. Uptime van de Zyxel was trouwens al in de buurt van de 75 uren!!

- Eerst de ATM interface geloopt. Dat ging prima. Maar nog steeds geen ping succes.
- Toen de hele DSL interface gereset. Dat duurde heel lang en ik moest opnieuw inloggen. Daarna kon ik inderdaad weer pingen (zelfs op naam) maar het bleek dat de hele router was gereset. Jammer van de logs maar daar komt nooit iets zinnigs in. In ieder geval nooit systeem fouten. Wel het belgedrag van mijn dochter....

Dus Vinnienerd, graag andere tips dan de lijn of mijn bekabeling. Een splitter zit er al lang niet meer tussen. Of is dat juist probleem (in combinatie met de laatste beta)? Morgen maar eens contact opnemen met de Helpdesk. Ik heb van alle schermen foto's klaar gezet op mijn Linuxdoosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
De HD zal je waarschijnlijk uitlachen met je Linux-screencaps. Trust me ;)

Probeer, ook al staat de nieuwste firmware er al op, die eens opnieuw te flashen. Laat daarna het modem eens aanstaan, *zonder* je computer eraan, en kijk dan eens of de SIP registratie ook verloren gaat. Er kan namelijk nog iets nasty (spyware of p2p apps) op je PC staan wat het modem doet resetten/vast-/vollopen. Werkt dit allemaal niet, dan is je modem waarschijnlijk echt kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als het een 2602HW-63C is laaat dan ook wireless even uit staan ter test.

En naast het opnieuw falshen is het niet onverstandig om hem daarna met de hand via het knopje aan de achterkant (>14sec ingedrukt houden tot hij herstart) te resetten naar defaults. Als er iets was achter gebleven van een oude configuratie krijg je ook dit soort klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Heb Helpdesk gesproken. Gaan met mijn screenshots en beschrijving aan de gang. Voorlopige verdachte is vooralsnog het modem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
ik maak nu al ruim een jaar naar volle tevredenheid gebruik van tiscali adsl special (4mbit+telefonie).
Maar de laatste tijd begind mijn zyxel modem (multy-pc modem) geregeld vast te lopen, soms wel een paar keer per dag en soms een paar dagen niet. Nadat ik de schakelaar ff heb ingedrukt(uit) en weer aanzet doet ie het weer (na ff zoeken natuurlijk:p). Dit probleem moet naar mijn mening dus aan het modem liggen. weet iemand hoe tiscali dit oplost uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Even een misschien hele stomme vraag. Geeft Tiscali IP's uit op basis van MAC adres? Ik moet vanavond namelijk een modem gaan vervangen bij m'n schoonouders, en het zou wel fijn zijn als alles meteen werkt, zonder dat ik 3 uur ofzo op een lease moet gaan zitten wachten... Kan iemand me iets meer vertellen over de leasetime enzo? Ik moet gewoon het standaard 2602 zyxel modem vervangen, oude vertoond wat vreemde dingen, en is er door Tiscali dus een nieuw opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

darklord007 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:59:
weet iemand hoe tiscali dit oplost uit ervaring?
Die wil weten of dit probleem ook speelt als er totaal geen verkeer of computer op de modem is aangesloten, om te kijken of het wel zin heeft om dat ding te vervangen. Als hij heel vaak vast loopt, moet je eens kijken of je hem dan nog wel kan pingen van buiten. Mocht dat niet lukken, koppel dan even de pc los, hang dat ding rechtstreeks op internet (kort kabeltje, splitter ertussenuit, helpt niets uiteraard, wil de HD toch hebben gok ik zo ;)), reset hem en wacht tot-ie vastgelopen is (pingen vanaf een andere verbinding) en bel dan de helpdesk en vertel dat je vermoed dat je modem vastloopt (nooit stellig gaan beweren, werkt altijd averechts bij een helpdesk, omdat veel mensen dingen menen te weten en dat in ongeveer afgerond 100% van de gevallen niet waar is ;)).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 10-03-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:41:
Even een misschien hele stomme vraag. Geeft Tiscali IP's uit op basis van MAC adres? Ik moet vanavond namelijk een modem gaan vervangen bij m'n schoonouders, en het zou wel fijn zijn als alles meteen werkt, zonder dat ik 3 uur ofzo op een lease moet gaan zitten wachten... Kan iemand me iets meer vertellen over de leasetime enzo? Ik moet gewoon het standaard 2602 zyxel modem vervangen, oude vertoond wat vreemde dingen, en is er door Tiscali dus een nieuw opgestuurd.
Tiscali hanteert een leasetime van 24 uur per IP met een vernieuwing ieder uur, max. 2 stuks. Er is nu dus hoogstwaarschijnlijk nog een lease actief, als je het nieuwe modem eraan hangt wordt er een tweede IP uitgegeven naast het eerste. Je kunt gewoon meteen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:07:
[...]

Tiscali hanteert een leasetime van 24 uur per IP met een vernieuwing ieder uur, max. 2 stuks. Er is nu dus hoogstwaarschijnlijk nog een lease actief, als je het nieuwe modem eraan hangt wordt er een tweede IP uitgegeven naast het eerste. Je kunt gewoon meteen online.
Ah nice, dankjewel voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
JvS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:
[...]
Die wil weten of dit probleem ook speelt als er totaal geen verkeer of computer op de modem is aangesloten, om te kijken of het wel zin heeft om dat ding te vervangen. Als hij heel vaak vast loopt, moet je eens kijken of je hem dan nog wel kan pingen van buiten. Mocht dat niet lukken, koppel dan even de pc los, hang dat ding rechtstreeks op internet (kort kabeltje, splitter ertussenuit, helpt niets uiteraard, wil de HD toch hebben gok ik zo ;)), reset hem en wacht tot-ie vastgelopen is (pingen vanaf een andere verbinding) en bel dan de helpdesk en vertel dat je vermoed dat je modem vastloopt (nooit stellig gaan beweren, werkt altijd averechts bij een helpdesk, omdat veel mensen dingen menen te weten en dat in ongeveer afgerond 100% van de gevallen niet waar is ;)).
ik ga ervan uit dat wanneer ik 2 pc's heb met een vers geinstallde windows, en wanneer ik op beide geen internet meer heb het toch wel aan het modem moet liggen toch? maar dat pingen zou wel eens een oplossing kunnen zijn. je pingt dus naar het modem en niet naar een pc (heb nog nooit naar iemand gepingt waarvan de pc uitstond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

JvS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:
[...]
Die wil weten of dit probleem ook speelt als er totaal geen verkeer of computer op de modem is aangesloten, om te kijken of het wel zin heeft om dat ding te vervangen. Als hij heel vaak vast loopt, moet je eens kijken of je hem dan nog wel kan pingen van buiten.
Ik was van de week al niet pingbaar door de HD (dus van buiten). Probleem loste zich vanzelf op. Dus zonder reset van mijn kant. HD zou ook geen reset hebben gegeven.
Mocht dat niet lukken, koppel dan even de pc los, hang dat ding rechtstreeks op internet (kort kabeltje, splitter ertussenuit, helpt niets uiteraard, wil de HD toch hebben gok ik zo ;)), reset hem en wacht tot-ie vastgelopen is
wat je hier wilt loskoppelen is mij niet geheel duidelijk. maar ook mijn telefoons (heb geen KPN meer) gebruiken bandbreedte. en wachten tot die is vastgelopen is niet echt een optie omdat het soms binnen twee uur weer gebeurd maar soms pas na meer dan 24 uur. HD heeft dit soort dingen (nog) niet gevraagd.
(pingen vanaf een andere verbinding) en bel dan de helpdesk en vertel dat je vermoed dat je modem vastloopt (nooit stellig gaan beweren, werkt altijd averechts bij een helpdesk, omdat veel mensen dingen menen te weten en dat in ongeveer afgerond 100% van de gevallen niet waar is ;)).
ik heb inderdaad niks stellig beweerd alleen geconstateerd dat mijn modem vastloopt. en daar had ik foto's van gemaakt (zoals ze hadden gevraagd, maar niet met zoveel woorden).

In de conversatie vanmorgen wilde de HD ook weten of er packetloss was op de router zelf. en ja dat was er (30%) en ook daarvan had ik een prachtige foto op mijn Linuxdoos. vanmorgen heeft de HD alle foto's bekeken. vanmiddag is er iemand van de HD geweest (2de lijns?) die alleen die foto gezien heeft.

ik kreeg vanmorgen al een mailtje waarin staat dat het naar de 2de lijns gaat en dat die daarop actie ondernemen. en dat ze waarschijnlijk al actie nemen binnen de 5 tot 10 dagen die daar voor staat (...??) "aangezien het problem zo duidelijk is". Dat lijkt me handwerk en voorlopig voel ik me behoorlijk serieus genomen.
ik ga er van uit dat dat zo blijft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Lekker is dat... Ik gisteravond vol goede moed mijn modem aangesloten, gebeurd er dus helemaal niets! Het dsl lampje ging nog niet eens knipperen. Dus ik voelde hem al aankomen. Voor de zekerheid toch maar even de modem zonder splitter aan ISRA gehangen... niks. Ik vanochtend bellen naar de helpdesk, is de lijn nog helemaal niet aangesloten in de centrale! Waardeloos, die KPN. Dus 7 maart is niet alleen het kpn mannetje niet geweest voor een lijnmeting, ze hebben me op die datum ook gewoon niet aangesloten. Nu ging de HD weer een verzoek doen naar KPN voor aansluiting, kan ik weer een vrije ochtend nemen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

darklord007 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:42:
[...]

ik ga ervan uit dat wanneer ik 2 pc's heb met een vers geinstallde windows, en wanneer ik op beide geen internet meer heb het toch wel aan het modem moet liggen toch? maar dat pingen zou wel eens een oplossing kunnen zijn. je pingt dus naar het modem en niet naar een pc (heb nog nooit naar iemand gepingt waarvan de pc uitstond.)
Het is duidelijk dat de modem het probleem van "doet niet" veroorzaakt, maar dit kan in theorie komen door een pc die teveel connecties maakt of eentje die niet netjes geaard is waardoor de modem vastloopt (niet waarschijnlijk, je wil het toch uitsluiten). Dan is er een andere achterliggende oorzaak en die wil je achterhalen (De HD wil uitsluiten dat dat het is voordat eventueel een nieuw modem wordt gestuurd).

Dus je moet pc's loskoppelen van de modem en de modem stand alone laten staan. Je kan zyxel modems gewoon pingen van buitenaf, ze droppen die niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 11-03-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

draayertje schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:36:Dus 7 maart is niet alleen het kpn mannetje niet geweest voor een lijnmeting, ze hebben me op die datum ook gewoon niet aangesloten. Nu ging de HD weer een verzoek doen naar KPN voor aansluiting, kan ik weer een vrije ochtend nemen.... :(
Ja klinkt bekend hoor. Maar ze zijn geen onbetrouwbare partij. Alleen een beetje groot. En als je van de tevreden KPN klanten wilt meesmullen moet je het topic over de Internet Telefonie over DSL eens lezen: KPN Internet Plus Bellen Deel 4 Maar het gaat in Deel 4 al stukken beter dan in de voorgaande delen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 11-03-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik ben eens even aan het kijken naar Tiscali wat ze te bieden hebben qua internet en telefonie.
Alleen is het mij niet duidelijk of er op het nummer dat je van Tiscali krijgt je een fax apparaat kunt hangen.

En is het mogelijk dat je gebeld kunt worden op het zelfde nummer waar je op het moment op aan het bellen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
R-Adioactive schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:06:
Ik ben eens even aan het kijken naar Tiscali wat ze te bieden hebben qua internet en telefonie.
Alleen is het mij niet duidelijk of er op het nummer dat je van Tiscali krijgt je een fax apparaat kunt hangen.
Het kan wel, maar VoIP is eigenlijk bedoeld wat er letterlijk staat alleen: Voice.

Fax apparatuur kan je op snelheden instellen vaak, stel hem dan zo laag mogelijk in qua snelheid. Echter geen enkele garantie dat het werkt.

Faxen is een datacommunicatie over een telefoonlijn. Tiscali biedt een Telefonie dienst, geen telefoonlijn zoals KPN doet. Al kan het voor het voeren van gesprekken eigenlijk hetzelfde, alleen met wat minder kosten.
En is het mogelijk dat je gebeld kunt worden op het zelfde nummer waar je op het moment op aan het bellen bent?
Als je een nummer in je modem instelt en je geeft aan dat beide poorten moeten rinkelen en je sluit op beide een toestel aan kan het inderdaad. Het ZyXEL modem heeft twee telefonie poorten, twee gesprekken kunnen tegelijk gevoerd worden. Ook al heb je (maar) 1 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55

jerry_a

doei

R-Adioactive schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:06:

Hier staat dat het kan.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat topic gaat over de fax service die ze op de website aanbieden, daar kan je pdf'jes en word bestanden uploaden en dan worden die gefaxt :).

Het is gewoon zoals BjcK zegt: Het kan soms wel werken, maar het wordt niet actief ondersteund, omdat het een voice abonnement is en niet een PSTN lijn zoals kpn het aanbiedt.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 13-03-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55

jerry_a

doei

@JvS
Als je wat verder leest dan het eerste artikel dan kom je in de tweede en de vierde reactie iemand tegen die een fax heeft aangesloten. Hij heeft dit al maanden en volgens hem gaat dit vrij goed alhoewel Tiscali het afraad.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Direct nadat de nieuwe fw voor ISDN uitkwam (MU5b2) heb ik deze in de Zyxel gezet, vanwege de verkeerde in-gesprek-toon en het niet uit kunnen zetten van wisselgesprek. Sindsdien alleen maar problemen. In de eerste instantie begon de lijn af en toe te 'klapperen', wat ook uit de DHCP log van Tiscali bleek. Vermoedelijk door het gebruik van eMule. Het uitzetten van de firewall leek dat probleem op te lossen (hoewel die met de vorige fw MU4 gewoon aan stond zonder problemen). Nu sinds ongeveer een 1,5 week verliest het modem bijna elke dag het signaal. De lampjes op het modem blijven gewoon branden, maar internet doet het niet (met verschillende pc's aangesloten). Ook telefonie doet het niet (phone 1&2 branden wel!). Modem is wel te bereiken. Na aan/uitzetten modem werkt verbinding direct weer.

Nu na 1,5 maand ga ik weer terug naar de vorige fw, waar ik nooit problemen mee gehad heb. Nu maar even afwachten of het inderdaad met de nieuwe fw te maken heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu anderhalve week Tiscali T8 ( telefonie is in aantocht ).
Nu sinds gistermiddag is de ADSL lijn dood, zowel uitgeprobeerd in splitter als in modem. Modem gereset. Helpdesk heeft een ticket aangemaakt en beweert dat dit maar liefst 10 werkdagen kan duren. Iemand soortgelijke ervaringen?

Heb nu al spijt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ze zijn wel snel, ze kwamen mijn modem al na vijf dagen brengen 8) Alleen zit er nog geen ADSL-signaal op m'n lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mensen een abo afgesloten icm telefonie (2048/768) maar dan via Compuserve wat dan weer over het Tiscali netwerk draaid. Mijn bedoeling was dat ik m'n KPN lijn zou houden. De helpdesk zei mij dat ik beter niet het nr kan laten porteren (telefonie-Totaal) want als het modem uitvalt is er geen telefonie meer mogelijk en als je CS na een jaar vaarwel zegt kan je weer de hoofdprijs betalen om je nr aan te sluiten bij KPN . Ik zei dat ik wel via het nr van KPN bereikbaar wilde zijn en bij uitval moet dus de KPN lijn aktief worden. Dan moest ik kiezen voor de standaard telefonie. Je houd zelf je KPN lijn en krijgt er van CS een extra voip nr bij. Bij aansluiting heb ik dus de telefoons aangesloten op phone poorten van de Zyxel (wireless) router . Ik kon iid bellen en gebeld worden op het Compuserve nr maar niet op het KPN nr. Na wat navraag kwam ik er achter dat ik door de HD gefopt was. Ik kan wel via kpn bellen maar dan moet ik de bestaande telefoons weer uit het modem halen en in de wand proppen want mijn modem ondersteund geen PSTN. Dit is dus niet de bedoeling en ook niet de opzet van het verhaal. Toen ik verhaal ging halen bij de HD kreeg ik sorry sorry maar geen oplossing. Ik vroeg of ik niet een ander modem kon laten komen wat PSTN ondersteund zodat bij uitval het KPN nr blijft bestaan en ik ook gewoon bereikbaar ben op het KPN nr. Dat leverde Tiscali en Compuserve niet en ik kreeg geen garantie dat een ander modem zou werken. Sterker nog er werd gemeld dat dit niet zou gaan werken.
Ik heb wat rond gekeken en via routershop.nl kreeg ik de garantie dat mijn verhaal werkend gemaakt kan worden met het speedtouch 716G modem wat PSTN ondersteund. Zijn ong 125 euris extra !

Dit modem heb ik nu besteld en hoop dit aan het eind van de week te ontvangen. Mijn verhaal is dus eigenlijk als je niet krijgt wat je besteld hebt dat je dan bijna geen medewerking krijgt van de ISP omdat die niet flexibel zijn. Nu heb ik er wel iets verstand van maar mensen die dit totaal niet hebben zijn de L.L. Das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Tsja .. aan de ene kant fout dat de HD je dit verteld heeft, maar om eerlijk te zijn vind ik je verhaal zoals het hier staat ook niet erg helder .. daarnaast had je erachter kunnen komen door die vraag simpelweg hier te droppen, had je binnen een half uur je antwoord gehad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:33:
Tsja .. aan de ene kant fout dat de HD je dit verteld heeft, maar om eerlijk te zijn vind ik je verhaal zoals het hier staat ook niet erg helder .. daarnaast had je erachter kunnen komen door die vraag simpelweg hier te droppen, had je binnen een half uur je antwoord gehad.
:'(

Maar voor de duidelijkheid:
Als je een KPN lijn hebt en wil houden kan je er voor kiezen om dit nr te porteren richting bv Tiscali (= Telefonie Totaal pakket). Voordeel is dat je via het KPN nr bereikbaar bent en goedkoop naar buiten beld met het Tiscali nr. Nadeel vindt ik (redelijk groot nadeel) dat wanneer het modem uitvalt je geen telefoonverkeer meer hebt, dus ook niet via KPN. En als je na een jaar naar een andere ADSL provider wil kan je bij KPN aansluitkosten gaan betalen. Verder is het zo dat je evengoed die ong 8 euris moet betalen aan Tiscali omdat zij dit aan KPN moeten betalen voor het gebruik van de koperlijn. Dus m.a.w er zit daar geen echt prijsverschil in, het gaat alleen wel fout omdat Tiscali geen modem leverd wat PSTN ondersteund en mensen dus bewust of onbewust "binden" dmv het porteer verhaal. Als je na een jaar te horen krijgt dat je bv 200 euris kwijt bent met overschakelen naar een andere provider dan blijven veel mensen lekker zitten. Dit is dus niet helemaal duidelijk uitgelegd door de CS Helpdesk.
Het modem moet PSTN ondersteunen om er de KPN lijn op aan te sluiten zodat dit verkeer verdeeld word en je niet hoeft te gaan leuren met extra telefoons waar je dan goedkoop mee kan bellen. het moet een werkend totaal pakket zijn (plug and pray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Volgens mij heeft Compuserve jouw niet beloofd dat het pakket de 2 verschillende telefonie zou integreren. Het enige wat beloofd / geleverd wordt is dat je bestaande KPN lijn blijft werken, en dat klopt ook: als je een telefoon erop aansluit kan je bellen.

Wat jij verwachtte was dus een totale integratie van VOiP / PSTN, zoals elk tweaker zou willen. Je had dit voor elkaar kunnen krijgen door een Telefoon switch ertussen te hangen zoals de AX-521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Waarom post woodywood dit verhaal hier? Hij zit toch bij CS en niet bij Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Vinnienerd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:42:
Waarom post woodywood dit verhaal hier? Hij zit toch bij CS en niet bij Tiscali?
Eeeehhhh omdat het gewoon een tiscali aansluiting is, hij betaald alleen zijn factuur aan CS!
Vandaar,... zelfde lijn zelfde netwerk zelfde modem zelfde problemen zelfde positieve punten... etc etc... dus heel logisch dat ie hier post! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aram schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:36:
Volgens mij heeft Compuserve jouw niet beloofd dat het pakket de 2 verschillende telefonie zou integreren. Het enige wat beloofd / geleverd wordt is dat je bestaande KPN lijn blijft werken, en dat klopt ook: als je een telefoon erop aansluit kan je bellen.

Wat jij verwachtte was dus een totale integratie van VOiP / PSTN, zoals elk tweaker zou willen. Je had dit voor elkaar kunnen krijgen door een Telefoon switch ertussen te hangen zoals de AX-521
>:)

Nou das het probleem dit hebben ze me dus duidelijk wel gemeld. Klant stond erbij toen ik haar aan de foon had. Kijk het is natuurlijk lomp van mij om het niet te checken , heb haar gewoon op haar mooie stem vertrouwd.
Nu is het zo dat ik het toch wel werkend krijg dmv een ander modem ofzo maar Jan met de pet word zo gewoon genaaid tot en met als hij niet wakker blift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Smarty77 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Eeeehhhh omdat het gewoon een tiscali aansluiting is, hij betaald alleen zijn factuur aan CS!
Vandaar,... zelfde lijn zelfde netwerk zelfde modem zelfde problemen zelfde positieve punten... etc etc... dus heel logisch dat ie hier post! ;)
Tiscali != Compuserve

[ Voor 18% gewijzigd door Vinnienerd op 14-03-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Net maar weer eens gebeld met Tiscali, wanneer de KPN nu dan mijn lijn gaat aansluiten sinds ze dat 8 maart zijn vergeten. Vertelt die man van de helpdesk me doodleuk dat in zijn systeem het ticket als 'opgelost' staat aangemerkt... Fijn dat ze dat dan ook melden aan de klant... Vanavond maar eens proberen of er nu wel een adsl signaal op staat.

Overigens moet ik zeggen dat ik nu twee keer heb gebeld met de helpdesk, maar nog geen één keer heb hoeven wachten... Mag ook wel, voor € 0,30 per minuut 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door draayertje op 14-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op Klacht: Na afsluiten Compuserve abo via Tiscali netwerk geen KPN lijn bereikbaar.

Antwoord van Compuserve op mijn klacht (zie probleem paar stappen naar boven).

In eerste instantie kreeg ik de mevrouw van CS niet zo goed naar mijn hand want ze begon met de kleine lettertjes te strooien. Na wat ja en nee gesteggel kwam ze met het bod om mij € 55,00 te compenseren en dat vindt ik meer dan redelijk. Dus perfecte service en dat mag ook gezegd worden.

Het siert iemand die een gemaakte fout toegeeft en daarna met een oplossing komt.
Dit houdt nu in dat ik zeg CS is een goede ISP.....tsja zo werkt het toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Dat vraag ik me af!!! Ik weet het niet zeker hoor........

Maar CS neemt bandbreedte af van Tiscali Wholesale.... net zo als een paar anderen! Dus volgens mij is Tiscali geen onderdeel van CS... Diegene die het weet mag me verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Smarty77 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:00:
[...]

Maar CS neemt bandbreedte af van Tiscali Wholesale.... net zo als een paar anderen! Dus volgens mij is Tiscali geen onderdeel van CS... Diegene die het weet mag me verbeteren ;)
CS = geen onderdeel van Tiscali, en sowieso levert Tiscali Wholesale zelf geen diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Compuserve neemt helemaal geen bandbreedte af van Tiscali-Wholesale. Ze gebruiken het Tiscali (BaByXL) DSL netwerk voor het aansluiten van lijnen op hun eigen netwerk. Net als bijvoorbeeld Demon, TweakDSL, Telebyte etc dat doen bij Tiscali. Dus de enige bandbreedte waarover je kan spreken is vanaf je modem tot aan het Compuserve netwerk eigenlijk.

Je zit in het verkeerde Topic, dit gaat over de ISP Tiscali, niet over het DSL netwerk. Er is ook een Topic over Compuserve waar dit in thuis hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 14-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

[...]

Hello World,
Smarty77 heeft vast geen letter C geprogrammeerd in zijn leven. Dan had hij geweten dat "!=" IS NOT betekent. En dat C++ hetzelfde is als C = C + 1 in veel andere talen.

Toch mooit heh C. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nss schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:23:
Direct nadat de nieuwe fw voor ISDN uitkwam (MU5b2) heb ik deze in de Zyxel gezet, vanwege de verkeerde in-gesprek-toon en het niet uit kunnen zetten van wisselgesprek. Sindsdien alleen maar problemen.
KNIP
Modem is wel te bereiken. Na aan/uitzetten modem werkt verbinding direct weer.

Nu na 1,5 maand ga ik weer terug naar de vorige fw, waar ik nooit problemen mee gehad heb. Nu maar even afwachten of het inderdaad met de nieuwe fw te maken heeft 8)7
Heheh,
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem als ik (gebruik ook de ISDN variant en hen sinds de beta problemen). Terwijl ik geen EMULE gebruik waaraan problemen worden toegescheven. Ik heb me gister nog door de HD laten overhalen om Hitman Pro te draaien. Want ik zou wel vol met Malware zitten die het modem over de zeik krijgt.

Uren met die hitman bezig geweest met als gevolg dat Ad-aware en Spyware blaster nu van mijn systeem zijn verdwenen (Hitman gebruikt ze ook) maar wat erger is, het afsluiten van Windows duurt nu minuten langer (gaat mij nooit snel genoeg >:) ) omdat dat ding van alles in de registry heeft gezet. Verders is er al 1 programma (draait op MS-ACCESS runtime ) dat het niet meer doet...

Lekker zo'n spyware checker.... En misschien heeft tie wel wat gevonden (voornamelijk cookies die Ad aware niet eerder had gevonden) maar die zullen het modem niet over de zeik krijgen. Echte besmettingen (exe, DLLs) of rare processen die niet op mijn bakkie thuishoren vond tie niet. Hij heeft ze in ieder geval niet gemeld. Maar goed ik ben vandaag nog niet gecrashed. Soms duurt het twee dagen. We zullen het einde van de week afwachten. En als het dan weer mis gaat dan komt er bij mij ook weer de enige echte final in. Daarmee had ik ongeveer 200 uur geen problemen. Tijdklok staat klaar. 2x per week een half uurtje de spanning eraf is prima mee te leven. En met die rare in gesprekstoon ook...

Nss laat SVP hier FF weten hoe het gaat met de final... Want het kan ook dat er iets in het Tiscali netwerk veranderd is (of rot) dat er de oorzaak van is. Je ziet toch niet in de buurt van PC 3555?

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 15-03-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:36:
Antwoord op Klacht: Na afsluiten Compuserve abo via Tiscali netwerk geen KPN lijn bereikbaar.

Antwoord van Compuserve op mijn klacht (zie probleem paar stappen naar boven).

In eerste instantie kreeg ik de mevrouw van CS niet zo goed naar mijn hand want ze begon met de kleine lettertjes te strooien. Na wat ja en nee gesteggel kwam ze met het bod om mij € 55,00 te compenseren en dat vindt ik meer dan redelijk. Dus perfecte service en dat mag ook gezegd worden.

Het siert iemand die een gemaakte fout toegeeft en daarna met een oplossing komt.
Dit houdt nu in dat ik zeg CS is een goede ISP.....tsja zo werkt het toch ??
Sorry Woody maar ik vind dat jij als adviseur van andere mensen je wel een beetje als een Jan met de Pet (zoals je dat zelf noemt) gedraagd. Je hebt echt mazzel dat je compensatie wordt gegeven maar je draait de boel wel een beetje om. Omdat ze compensatie geven meen jij opeens dat zij een fout hebben gemaakt terwijl je eerder al toegaf dat je zelf wat verder had moeten graven. Als je als tweaker (ik ga er van uit dat je dat bent) eerder op dit forum was geweest dan had je kunnen lezen hoe het zit. Volgens mij laat de Tiscali site ook niet veel onduidelijkheid over maar jij hebt voor het gemak besloten dat Tiscali net zo'n doos neerzet als Wanadon't. En dat terwijl er bij de Tiscali (CS???) aanbieding een aantal zaken duidelijk anders is. Ik denk dat je voordat je andere mensen adviseert beter je huiswerk moet doen. En het toontje over Jan met de Pet en die aardige mevrouw van CS gaan er bij mij niet lekker in. Veel geluk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Tja, niet te geloven. Kom ik thuis, ligt er een briefje van de kpn op de mat. Dat ze om 9:00 voor de deur hebben gestaan en of ik maar wil bellen voor een nieuwe afspraak... Ze hadden me wel eens mogen vertellen dat ze vandaag zouden komen :( Ik dus bellen. "Ja maar meneer, de monteur heeft zijn werkzaamheden in de centrale afgerond, en hoeft helemaal niet bij u binnen te zijn!" Waarom ligt er dan zo'n briefje op de mat??? Ik ondertussen het modem aangezet, en ja hoor, deze komt netjes online.... Communicatie is niet het sterkste punt van KPN :)

Maar goed, ik zit nu dus lekker met mijn laptopje op schoot in bed draadloos te internetten... De snelheid is prima, draadloze bereik van de Zyxel is zeker niet slecht. Ik heb me net succesvol aangemeld voor telefonie, inclusief 2 opvolgende tel.nummers...

Ondanks de wat moeizame start, verloopt het nu eindelijk soepeltjes.. _/-\o_ Hopen dat het zo blijft. Iemand een idee wanneer ik de eerste factuur tegemoet kan zien? Dan kan ik hem namelijk opsturen voor terugstorting van de aansluit- en modemkosten.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

draayertje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:23:
knip
"Ja maar meneer, de monteur heeft zijn werkzaamheden in de centrale afgerond, en hoeft helemaal niet bij u binnen te zijn!"
Had ik dat al eerder geschreven?
Communicatie is niet het sterkste punt van KPN :)
Nee ze zijn niet onbetrouwbaar. Hoogtens een beetje lomp. En je betaalt er maar 1 tientje per maand voor om nooit meer met ze te maken te hebben. Tel uit je winst!
Maar goed, ik zit nu dus lekker met mijn laptopje op schoot in bed draadloos te internetten... De snelheid is prima, draadloze bereik van de Zyxel is zeker niet slecht. Ik heb me net succesvol aangemeld voor telefonie, inclusief 2 opvolgende tel.nummers...
Gefeliciteerd!
Iemand een idee wanneer ik de eerste factuur tegemoet kan zien? Dan kan ik hem namelijk opsturen voor terugstorting van de aansluit- en modemkosten.... O-)
Eerste faktuur is erg afhankelijk van het moment in de maand dat zij aanmerken dat je online bent gegaan en dat heeft te maken met wanneer zij een facturatie run doen. Al met al heeft het snel inzenden van je "teruggave claim" en daardwerkelijk terustorten van het geld ook weer een behoorlijk doorlooptijd. Maar dat komt helemaal goed maar om kort te gaan, het kan even duren... Don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:16:
[...]

Sorry Woody maar ik vind dat jij als adviseur van andere mensen je wel een beetje als een Jan met de Pet (zoals je dat zelf noemt) gedraagd. Je hebt echt mazzel dat je compensatie wordt gegeven maar je draait de boel wel een beetje om. Omdat ze compensatie geven meen jij opeens dat zij een fout hebben gemaakt terwijl je eerder al toegaf dat je zelf wat verder had moeten graven. Als je als tweaker (ik ga er van uit dat je dat bent) eerder op dit forum was geweest dan had je kunnen lezen hoe het zit. Volgens mij laat de Tiscali site ook niet veel onduidelijkheid over maar jij hebt voor het gemak besloten dat Tiscali net zo'n doos neerzet als Wanadon't. En dat terwijl er bij de Tiscali (CS???) aanbieding een aantal zaken duidelijk anders is. Ik denk dat je voordat je andere mensen adviseert beter je huiswerk moet doen. En het toontje over Jan met de Pet en die aardige mevrouw van CS gaan er bij mij niet lekker in. Veel geluk verder.
Ik heb ook niet gezegd dat ik hier niet beter op had moeten letten. De mensen waar dit gebeurden zijn mijn schoonouders dus dat kan wel wat lijden :*)

Maar het verhaal van de helpdesk blijft hetzelfde...die lullen maar wat (tenminste sommige). Als mijn schoonouders het zelf hadden aangevraagd hadden ze nu wel een probleem gehad (dat is dus Jan met de Pet ) en dat mijn toonsoort er bij jou niet lekker in gaat is een ander verhaal. Als de helpdesk mensen zo informeerd dan is wat mij betreft dit de perfecte toonsoort.
Van de andere kant , er is na wat bakkelijen toch een perfecte oplossing geboden dus dat siert CS.

Nou zal ik stoppen want het is wel Tiscali hier , ik zag alleen even een raakvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
RobbieDee schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:47:
[...]

Hello World,
Smarty77 heeft vast geen letter C geprogrammeerd in zijn leven. Dan had hij geweten dat "!=" IS NOT betekent. En dat C++ hetzelfde is als C = C + 1 in veel andere talen.

Toch mooit heh C. :>
Hahahaha... kijk weer wat geleerd... en idd geen letter C geschreven.... En sorry... dat wou ik ook graag zo houden!!! :) :+
Iedereen zijn ding.... en programeren is niet mijn ding! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb sinds de 7e deze maand T4 van Tiscali. Ik volg dit topic al enkele weken langer, na veel problemen met KPN voor IPB heb ik toch maar gekozen voor Tiscali. Alles is ook goed afgeleverd, alles werkt netjes, en precies op tijd. Naja... alles.

Ik heb gekozen voor een draadloze modem, de 2602HW. Deze werd meteen gevonden door XP en de verbinding deed het ook meteen. Het probleem is echter: na enkele uren online te zijn geweest, verbreekt de verbinding ineens, zonder een verklaarbare reden. Als ik dan op de modem kijk, zie ik wel de lampjes DSL en Internet branden en knipperen, maar toch is er geen verbinding. Als ik dan via de wizard van XP weer een draadloze verbinding zoek, is mijn modem de ene keer wel te vinden, de andere keer weer niet. Na het herstarten van de modem (uit/aan) doet de verbinding het ineens weer.

Wat heb ik ondertussen gedaan?
- Nieuwste firmware geinstalleerd
- Nieuwe drivers van mijn Wireless PCI kaart geinstalleerd (Sweex 54mbps wireless 32bits pci card)

Nu ben ik het volgende aan het testen, ik heb de telefoonlijn verlengd en de modem praktisch naast mijn pc staan nu, en de verbinding werkt weer volop. Ben benieuwd hoelang hij dit gaat volhouden. Maar nu is het effect van het draadloze natuurlijk weg |:(

Verdere informatie:
- de modem is aangesloten via de splitter, die zelf rechstreeks op de inkomende lijn is aangesloten
- ik zit ongeveer 5 meter van de meterkast vandaan met de pc

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Sinds ik Tiscali heb, met het bijbehorende Zyxel 2602 ADSL modem, duurt het vrij lang voordat mijn PC een IP adres krijgt toebedeeld. Ik zie dan enige tijd in de system tray een icoontje bewegen, en als je daar op gaat staan met de cursor, dan zie je zo iets staan als "IP adres verkrijgen". Dat duurt zeker een seconde of 5, maar misschien ook wel 10.
Toen ik nog bij CS zat, met een ander modem, was dat niet zo, ik had dat icoontje nog nooit gezien.

Voor de volledigheid, ik zet mijn PC nooit echt uit, maar altijd in SLEEP. Als ik wel een keer gewoon opstart, dan valt dit DHCP gebeuren in het niet bij de rest van de opstarttijd.

Als ik de PC weer aanzet kort nadat ik hem in sleep had gezet dan treedt de vertraging niet op, het lijkt wel alsof het IP adres dan nog geldig is ofzo, en dat er geen DHCP gebeuren aan te pas komt. Maar na een kleine dag, dan merk ik deze vertraging.

Zou het helpen om de leasetime op het LAN te verlengen, en zo ja: hoe moet dat (ik zie daarvoor geen optie in de firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
worker schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:04:
Sinds ik Tiscali heb, met het bijbehorende Zyxel 2602 ADSL modem, duurt het vrij lang voordat mijn PC een IP adres krijgt toebedeeld. Ik zie dan enige tijd in de system tray een icoontje bewegen, en als je daar op gaat staan met de cursor, dan zie je zo iets staan als "IP adres verkrijgen". Dat duurt zeker een seconde of 5, maar misschien ook wel 10.
Toen ik nog bij CS zat, met een ander modem, was dat niet zo, ik had dat icoontje nog nooit gezien.

Voor de volledigheid, ik zet mijn PC nooit echt uit, maar altijd in SLEEP. Als ik wel een keer gewoon opstart, dan valt dit DHCP gebeuren in het niet bij de rest van de opstarttijd.

Als ik de PC weer aanzet kort nadat ik hem in sleep had gezet dan treedt de vertraging niet op, het lijkt wel alsof het IP adres dan nog geldig is ofzo, en dat er geen DHCP gebeuren aan te pas komt. Maar na een kleine dag, dan merk ik deze vertraging.

Zou het helpen om de leasetime op het LAN te verlengen, en zo ja: hoe moet dat (ik zie daarvoor geen optie in de firmware)?
Ik heb dat ook, maar is toch niet zo erg? Ik zet mijn pc altijd op standby. Binnen 5 seconden is hij klaar voor gebruik, dan nog 10 seconden wachten op internet en klaar...Modem moet gewoon ff ip-adres opvragen, kost wat tijd, normaal doet ie dat tijdens het opstarten, nu moet je ff wachten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nieuwe 2602 PSTN beta genoemd in dit topic.
Maar zou niet officieel zijn. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik zou hem ook niet gebruiken, aangezien het een beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Heeft iemand hier ervaring met aanvragen van telefonie? Ik zou graag willen weten hoe lang het duurt voordat je je brief met registratiecodes binnen hebt nadat je online telefonie hebt aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

Shailesh schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:39:
[...]

Ik heb dat ook, maar is toch niet zo erg? Ik zet mijn pc altijd op standby. Binnen 5 seconden is hij klaar voor gebruik, dan nog 10 seconden wachten op internet en klaar...Modem moet gewoon ff ip-adres opvragen, kost wat tijd, normaal doet ie dat tijdens het opstarten, nu moet je ff wachten.
Ja natuurlijk is dat erg. Ik gebruik niet voor niks altijd de sleep optie i.p.v. dat ik mijn PC uitzet, ik vind een snelle opstart handig. Als er nou niks aan te doen was dan kon ik er natuurlijk wel mee leven, maar zoals ik schreef was er met mijn vorige ADSL modem geen lange wachttijd.

Iemand die weet of de leasetime op het LAN in te stellen is?

edit:
ik denk trouwens dat het niet je modem is die een IP adres ophaalt bij de provider, maar je PC die een IPadres ophaalt bij je modem. En om een of andere reden duurt dat geen 0,2sec (zoals je zou verwachten) maar eerder 10 seconden.

[ Voor 19% gewijzigd door worker op 16-03-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Raar dat de MS6 versie niet eerst final is geweest... Iemand enig idee wat de verbeteringen zijn?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
worker schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:27:
Ja natuurlijk is dat erg. Ik gebruik niet voor niks altijd de sleep optie i.p.v. dat ik mijn PC uitzet, ik vind een snelle opstart handig. Als er nou niks aan te doen was dan kon ik er natuurlijk wel mee leven, maar zoals ik schreef was er met mijn vorige ADSL modem geen lange wachttijd.

Iemand die weet of de leasetime op het LAN in te stellen is?

edit:
ik denk trouwens dat het niet je modem is die een IP adres ophaalt bij de provider, maar je PC die een IPadres ophaalt bij je modem. En om een of andere reden duurt dat geen 0,2sec (zoals je zou verwachten) maar eerder 10 seconden.
Kan je je lan verbinding niet handmatig instellen, ipv DHCP te laten toekennen? Stel als IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.34, subnetmasker 255.255.255.0, standaard gateway 192.168.1.254, voorkeur dns server 192.168.1.254

overigens heeft mijn laptop er geen last van. Die krijgt zijn IP adres vrijwel onmiddelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door draayertje op 16-03-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

draayertje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:44:
[...]

overigens heeft mijn laptop er geen last van. Die krijgt zijn IP adres vrijwel onmiddelijk.
Dat is interessant. Geldt dat ook als deze minstens een dag heeft uitgestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

draayertje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:44:
[...]

Kan je je lan verbinding niet handmatig instellen, ipv DHCP te laten toekennen? Stel als IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.34, subnetmasker 255.255.255.0, standaard gateway 192.168.1.254, voorkeur dns server 192.168.1.254
Ja ik denk wel dat dat kan. Maar dat vind ik een lelijke oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
worker schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:00:
Ja ik denk wel dat dat kan. Maar dat vind ik een lelijke oplossing 8)
Hoezo lelijk, je ziet er toch niks van?

Mijn laptop krijgt ook meteen weer een IP toegewezen als ie langer dan een dag heeft uit gestaan (wat overigens niet vaak voorkomt :) ). Mijn zyxel deelt trouwens maar leases van 8 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gebruik maken van Static DHCP onder Advanced Setup en dan LAN. Daar geef je het MAC-adres en gewenste IP op. Ideaal voor onder andere je laptop die je zowel thuis als op het werk gebruikt via LAN.

Ik maak overigens gebruik van de nieuwe firmware. Nog geen verbeteringen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pak gewoon een IP tussen .1 en .30 en gebruik die statisch/vast op de PC en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

draayertje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:06:
Heeft iemand hier ervaring met aanvragen van telefonie? Ik zou graag willen weten hoe lang het duurt voordat je je brief met registratiecodes binnen hebt nadat je online telefonie hebt aangevraagd...
Ik meen standaard een week of drie. Maar ik heb het gedaan via een leak. Bovendien aangevraagd nog voordat mijn DSL actief was. Ik kon vrijwel meteen bellen toen mijn DSL actief was. Ik had de brief nog niet binnen. Probeer maar of het nog kan via de Helpdesk pagina's zoeken op telefonie codes wijzigen. Daar kun (kon) je ook nieuwe codes opgeven terwijl omdat tie niet vraagt om de oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:20:
Pak gewoon een IP tussen .1 en .30 en gebruik die statisch/vast op de PC en klaar.
Static MOET onder de 33?
Ik heb een static op 50. Ik heb maar 3 PCs in huis dus zou niet moeten mogen uitmaken... Of zou dat het gezeik met dat modem verklaren? Ik heb er weer twee keer uitgelegen vandaag dus begin aan alles te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Het lijkt mij toch dat een DHCP server kijkt welke IP's er op het netwerk in gebruik zijn, en aan de hand daarvan de andere IP's uitdeelt... Het zou dus niet mogen uitmaken wel IP je pakt, dubbele IP's moeten niet kunnen voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mooi, mijn aansluiting is gisteren geactiveerd, keurig op de geplande dag :)
Ik wilde vervolgens telefonie aanvragen en hierbij kon ik kiezen uit een stuk of vijf nummer die allemaal lelijk waren, even de pagina gerefresht en toen kon ik een mooi nummer kiezen (einigend op drie nullen 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Ik vroeg me af of in de firmware van 30-1 de Call Waiting kan worden uitgezet? Een van de redenen dat ik naar de fallback firmware terug ben gegaan eind vorig jaar had namelijk te maken met het niet kunnen uitzetten van deze functie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:33:
[...]

Static MOET onder de 33?
Ik heb een static op 50. Ik heb maar 3 PCs in huis dus zou niet moeten mogen uitmaken... Of zou dat het gezeik met dat modem verklaren? Ik heb er weer twee keer uitgelegen vandaag dus begin aan alles te twijfelen.
Als het maar buiten de DHCP pool van de ZyXEL ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:52:
[...]
Als het maar buiten de DHCP pool van de ZyXEL ligt.
Dank je.
Ik heb de poolsize maar naar 8 terug gebracht. Dan kom ik in ieder geval nooit in de knoei met de 50.

Maar of dat van invloed is op het hangen van mij router...
Zoveel mogelijk uitsluiten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
jellywoods schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:31:
Ik heb sinds de 7e deze maand T4 van Tiscali. Ik volg dit topic al enkele weken langer, na veel problemen met KPN voor IPB heb ik toch maar gekozen voor Tiscali. Alles is ook goed afgeleverd, alles werkt netjes, en precies op tijd. Naja... alles.

Ik heb gekozen voor een draadloze modem, de 2602HW. Deze werd meteen gevonden door XP en de verbinding deed het ook meteen. Het probleem is echter: na enkele uren online te zijn geweest, verbreekt de verbinding ineens, zonder een verklaarbare reden. Als ik dan op de modem kijk, zie ik wel de lampjes DSL en Internet branden en knipperen, maar toch is er geen verbinding. Als ik dan via de wizard van XP weer een draadloze verbinding zoek, is mijn modem de ene keer wel te vinden, de andere keer weer niet. Na het herstarten van de modem (uit/aan) doet de verbinding het ineens weer.

Wat heb ik ondertussen gedaan?
- Nieuwste firmware geinstalleerd
- Nieuwe drivers van mijn Wireless PCI kaart geinstalleerd (Sweex 54mbps wireless 32bits pci card)

Nu ben ik het volgende aan het testen, ik heb de telefoonlijn verlengd en de modem praktisch naast mijn pc staan nu, en de verbinding werkt weer volop. Ben benieuwd hoelang hij dit gaat volhouden. Maar nu is het effect van het draadloze natuurlijk weg |:(

Verdere informatie:
- de modem is aangesloten via de splitter, die zelf rechstreeks op de inkomende lijn is aangesloten
- ik zit ongeveer 5 meter van de meterkast vandaan met de pc

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zou iemand me hier nog bij kunnen helpen?

Ik heb al veel rondgezocht naar mogelijke oorzaken, maar ik kom er niet uit. Het probleem ligt 'm echt aan dit:
Als ik de 2602HW (5 meter verderop) in de meterkast heb gehangen, werkt de verbinding erg slecht. Staat hij naast de computer, dan werkt 'ie goed.

Ik heb het vermoeden dat het aan mijn PCI netwerkkaartje ligt, de Sweex LC700030 met Ralink rt2500 chip. Maar hoe kan ik hier achter komen?

Om het probleem wat ingewikkelder te maken: ik heb eergisteren een Philips Streamium SL300i gekocht, en die doet het goed als de 2602HW naast de pc staat, maar loopt erg schokkerig als de modem weer in de meterkast staat. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen, en nog mooier: opgelost kan worden?

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Uitleg schermen Zyxel 2602 (ISDN, Wired)
Wie kan me uitleggen waarom ik geen tonen zie voor de upload? Ik meen dat die in de eerste of eerste twee regels zou moeten staan. Ik weet dat de indeling bij PSTN iets anders is. Wie heeft er wel tonen staan bij de upload?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rangendingen/files/Image1.jpg

Wie kan me uitleggen waarom de regels over MULTICAST vanaf 224.0.0.0 in de Firewall staan? Ik heb ze er niet in gezet dus zal dit een default instelling zijn. Wie heeft dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rangendingen/files/Image2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rangendingen/files/Image3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door RobbieDee op 17-03-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:20:
Goh ik dacht dat je gelijk had BJCK.
Bij mij werkte het wel met een 50 die binnen de pool van 32 zat. Toen ben ik jouw advies gaan experimenteren. Maar daarna waren er allerlei problemen.

Het moet juist IN de pool zijn. Het 'pool mechanisme' zorgt er juist voor dat er alleen adressen uit de pool die VRIJ zijn worden uitgegeven. Adressen buiten de pool zitten 'kennelijk' niet achter de router op dit LAN. En je kunt in die MAC tabel dus geen adressen opgeven buiten de pool.

Maar voordat je dat doorhebt... Ik had die 50 dus laten staan en de pool kleiner gemaakt of op een ander startpunt laten beginnen. Maar dan gebeuren er echt vreemde dingen. Ik kwam er pas achter toen ik het MAC adres en die 50 opnieuw probeerde in te geven. Toen melde hij in rood: Illegal IP address :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:05:
Uitleg schermen Zyxel 2602 (ISDN, Wired)
Wie kan me uitleggen waarom ik geen tonen zie voor de upload? Ik meen dat die in de eerste of eerste twee regels zou moeten staan. Ik weet dat de indeling bij PSTN iets anders is. Wie heeft er wel tonen staan bij de upload?

[afbeelding]
Welke ISDN firmware is dit? Ziet er uit als foutje in de firmware.

Wie kan me uitleggen waarom de regels over MULTICAST vanaf 224.0.0.0 in de Firewall staan? Ik heb ze er niet in gezet dus zal dit een default instelling zijn. Wie heeft dit ook?

[afbeelding]

[afbeelding]

Wellicht heeft Tiscali aan de toekomst gedacht met die regel. Staat er bij iedereen in dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wazig, ik kreeg net een aantal keer de volgende melding toen ik m'n 260H aan het configureren was:
This object on the Prestige 2602H-61 is protected
Uit- en weer aanzetten hielp :)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.