[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

draayertje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:07:
Juist, ik had al zo'n idee dat 1,5 week wel heel optimistisch was :)
Mjah, de officiele levertijd is geloof ik 4 weken en gemiddeld wordt het in anderhalve week geleverd. Bij kennissen was een 12move (tiscali) verbinding in 6 dagen geleverd.
Wel raar dat er dan een mannetje van de kpn langs moet komen... Buiten de koperlijnen om heb je toch niks met kpn te maken, en dan zou je verwachten dat er een mannetje van tiscali de kwaliteit komt testen...
Als je een telefoonlijn hebt, weet kpn al dat die lijn werkt, dus dan hoeft er geen mannetje thuis te komen. Als je een dedicated lijn aanvraagt, kan je aan de ene kant wel koper aansluiten en meestal zal dat wel goed zijn, maar te regelmatig zal het dan wel verkeerd aangesloten worden, dus controleert kpn even of de koperdraadjes aan de ene kant van de verbinding wel overeenkomen met de koperdraadjes aan de andere kant van de verbinding (anders moeten ze nog een keer komen :)).

Spuit 11 :P
grrr@bjck :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
RobbieDee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:02:
[...]

Mij spoort het wel aan in ieder geval. Alleen ontbreekt bij mij wat elementaire kennis (valt in de praktijk mee hoor). Wat is een goed startpunt om het onderzoek te beginnen of heb je er zelf een klein siteje over opgezet (of ben er 1 tegen gekomen) die we allemaal wel willen lezen? Ik zie op forum.tisclai.nl ook regelmatig mensen die er (met VOIP) spannende dingen mee doen maar ze vertellen niet precies wat...
He, ik ben pas sinds zaterdagavond een beetje serieuzer erop ingegaan, toen ik *eindelijk* een gratis, eenvoudig PBX systeem voor Windows had gevonden :)

Maar wat let je om er zelf mee aan de slag te gaan? Download en installeer Axon gewoon eens, geef bij installatie aan ook Express Talk te willen. Dan heb je de PBX en een softphone. Log met je ZyXEL en de softphone in op de PBX, en je kunt al onderling bellen! Daarvoor hoef je verder niets anders te doen met je router.
En toch zou een SIP client/toestel of iets achter NAT van de ZyXEL moeten werken zonder aanpassingen of portforwarding. De ZyXEL herkend (als het goed is) dat verkeer en weet wat ermee geddaan moet worden Het is niet zomaar een NAT-router met een simpele firewall erbij de ZyXEL.
Ik zie niet hoe de ZyXEL kan weten naar welke PC op backend hij die data moet sturen. Welke magie schuilt daar achter? Het ZOU misschien met UPnP kunnen, maar dat leek niet echt een optie te zijn. Bvoendien wil ik dat de PBX gewoon op poort 5060 zit, om makkelijk vanaf internet bereikbaar te zijn.

Ik vermoed dan ook dat de bandwidth manager alleen SIP-verkeer van de ZyXEL zelf kunnen managen. Maar de handleiding geeft wellicht meer info, misschien moet ik die maar eens lezen :+
Dit is vaak op te lossen door je modem op FSK nummerweergave te zetten (als toestel dit ook snapt, vaak wel) helpt het meestal.
Naa, als nummerweergave niet zou werken, dan werkt het gewoon niet, maar zou de telefoon wel overgaan. De foutmelding lijkt gewoon van de ZyXEL zelf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Log je nou met de ZyXEL in op je eigen PBX? Of laat je de ZyXEL gewoon inloggen met je VoIP nummer bij Tiscali?

In de NAT-engine van de ZyXEL zit iets ingebouwd dat SIP verkeer van achter de ZyXEL/router ook gezien wordt en dat dit netjes afgehandeld wordt zonder dat je daar portforwardings of uPnP voor nodig hebt (uPnP is smerig, wie geeft nu windows toegang tot z'n firewall....).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ZyXEL logt in op PBX achter NAT, uiteraard eigenlijk. Zojuist de proef op de som genomen: geen port-forward, dan kan ik vanuit buiten niet naar de PBX bellen, en niet inloggen. Zoals verwacht. Als ik alleen de SIP poort forward en bel met m'n mobiel naar VoIP (ook gratis :P), dan gaan de telefoons over. Maar de telefoons die achter NAT zitten *ontvangen* dan geen spraak. Ze kunnen wel *zenden*. En dat was ook verwacht. Er is dus geen magie bij betrokken. Ik weet niet in hoeverre STUN en UPnP zouden kunnen helpen, maar anders is het toch echt port-forward geblazen, wil je bereikbaar zijn met telefoons achter de NAT.

Eén ding vind ik nog vreemd: ik heb nu in Axon de 2 externe lijnen opgegeven, Tiscali en VB dus. Beide zouden ze alle telefoons moeten laten rinkelen bij binnenkomende gesprekken en zijn verder identiek geconfigureerd. Als ik met mobiel naar het Tiscali-nummer bel, dan gaat de DECT gewoon over en kan ik gewoon kletsen. Bel ik naar het VB-nummer, dan gaat de DECT niet over en komt er een "488 Not Acceptable Here" van de Zyxel terug. En dat snap ik niet :( Er wordt wel degelijk het telefoonnummer van m'n mobiel meegestuurd, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook als ik van een extern netwerk, zonder dat ik ingelogd ben, bel naar de PBX gaan alle lijnen gewoon over, ook de DECT. M.a.w: het lijkt erop dat VB toch iets speciaals doet. Maar wat? :(

Wat ik trouwens eerst niet wist en nu wel: als je Tiscali-VoIP hebt aangesloten op je modem, dan kun je met een SoftPhone programma gewoon bellen naar <je Tiscali-nummer>@<je IP-nummer> :+

[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzillogic op 20-02-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nexxennium schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:14:
KNIP
M.a.w: het lijkt erop dat VB toch iets speciaals doet. Maar wat? :(
knip
Duidelijk verhaal Nexxennium. Dank je. Maar ik was al even bij Voip Buster en ik krijg er geen hoogte van hoe je je daar aanmeldt (en daarmee een VB nummer krijgt). Ik heb hun SoftPhone al gedownload (niet geinstalleerd). Krijg je die uitleg over aanmelden pas nadat je geinstalleerd hebt?

En kun je pas bellen (Gratis??) nadat je 10 Euro hebt betaald die je dan 120 dagen ongebruikt kunt laten staan? Of kun je ook minder inleggen en daarna met steeds 1 Euro of zo "opwaarderen"?

EDIT Ik zie net dat er een heel Topic voor VoipBuster is hiero, dit topic alweer deel 3....

[ Voor 14% gewijzigd door RobbieDee op 21-02-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL logt in op PBX achter NAT, uiteraard eigenlijk. Zojuist de proef op de som genomen: geen port-forward, dan kan ik vanuit buiten niet naar de PBX bellen, en niet inloggen. Zoals verwacht. Als ik alleen de SIP poort forward en bel met m'n mobiel naar VoIP (ook gratis :P), dan gaan de telefoons over. Maar de telefoons die achter NAT zitten *ontvangen* dan geen spraak. Ze kunnen wel *zenden*. En dat was ook verwacht. Er is dus geen magie bij betrokken. Ik weet niet in hoeverre STUN en UPnP zouden kunnen helpen, maar anders is het toch echt port-forward geblazen, wil je bereikbaar zijn met telefoons achter de NAT.

Eén ding vind ik nog vreemd: ik heb nu in Axon de 2 externe lijnen opgegeven, Tiscali en VB dus. Beide zouden ze alle telefoons moeten laten rinkelen bij binnenkomende gesprekken en zijn verder identiek geconfigureerd. Als ik met mobiel naar het Tiscali-nummer bel, dan gaat de DECT gewoon over en kan ik gewoon kletsen. Bel ik naar het VB-nummer, dan gaat de DECT niet over en komt er een "488 Not Acceptable Here" van de Zyxel terug. En dat snap ik niet :( Er wordt wel degelijk het telefoonnummer van m'n mobiel meegestuurd, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook als ik van een extern netwerk, zonder dat ik ingelogd ben, bel naar de PBX gaan alle lijnen gewoon over, ook de DECT. M.a.w: het lijkt erop dat VB toch iets speciaals doet. Maar wat? :(

Wat ik trouwens eerst niet wist en nu wel: als je Tiscali-VoIP hebt aangesloten op je modem, dan kun je met een SoftPhone programma gewoon bellen naar @ :+
Wat ik bedoel is als je gewoon met een andere ATA of een softclient achter de ZyXEL hangt zou het moeten werken. Nu gebruik je de ZyXEL om te connecten naar een PBX achter de ZyXEL die weer naar buiten moet bellen/connecten via SIP. Je maakt de constructie niet echt makkelijker zo natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De constructie heeft een simpele reden: vziw is het niet mogelijk om met meerdere clients gelijktijdig ingelogd te zijn bij één server. Toch wil ik graag dat meerdere telefoons gaan rinkelen als ik gebeld word. Sowieso dus de dect, voor als ik PC niet aanheb. Daarnaast dus de desktop, zodat ik niet he-le-maal naar de dect hoef te lopen ;) en laptop, waarmee ik uiteraard zo nu en dan wel eens buiten de deur ben en dus op een ander netwerk zit.

Vandaar dus dat de dect, die aan de Zyxel hangt, ingelogd moet zijn op de PBX. Het binnenkomend telefoonsignaal gaat dus idd eerst door de Zyxel heen (portforwarding naar PBX op back-end netwerkje) en vanaf de PBX weer terug naar de ingelogde dect. Uiteraard is de dect zelf niet ingelogd, maar de Zyxel die de dect aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:47:
De constructie heeft een simpele reden: vziw is het niet mogelijk om met meerdere clients gelijktijdig ingelogd te zijn bij één server. Toch wil ik graag dat meerdere telefoons gaan rinkelen als ik gebeld word. Sowieso dus de dect, voor als ik PC niet aanheb. Daarnaast dus de desktop, zodat ik niet he-le-maal naar de dect hoef te lopen ;) en laptop, waarmee ik uiteraard zo nu en dan wel eens buiten de deur ben en dus op een ander netwerk zit.

Vandaar dus dat de dect, die aan de Zyxel hangt, ingelogd moet zijn op de PBX. Het binnenkomend telefoonsignaal gaat dus idd eerst door de Zyxel heen (portforwarding naar PBX op back-end netwerkje) en vanaf de PBX weer terug naar de ingelogde dect. Uiteraard is de dect zelf niet ingelogd, maar de Zyxel die de dect aanstuurt.
Meerdere keren aanmelden kan prima, alleen moet het wel vanaf een Tiscali ADSL aansluiting gebeuren. Dus dan valt alleen de laptop buiten de deur af, maar dat kan je weer oplossen met een VPN vanaf je laptop naar je ZyXEL thuis opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Wat ik trouwens eerst niet wist en nu wel: als je Tiscali-VoIP hebt aangesloten op je modem, dan kun je met een SoftPhone programma gewoon bellen naar <je Tiscali-nummer>@<je IP-nummer> :+
Que?
Je bedoelt dat je met een VoIP softphone direct naar huis op je DECT phones kan bellen met VoIP?

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 21-02-2006 11:27 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
VisionMaster schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Que?
Je bedoelt dat je met een VoIP softphone direct naar huis op je DECT phones kan bellen met VoIP?
Ja. Jammer dat de ZyXEL schijnbaar weigert om zonder SIP-server te werken, maar dat zou dus ook kunnen. Als je een softphone aanzet, dan kun je daar ook direct naartoe bellen, ook zonder server.

@bjck: het werkt idd, zowel de PBX als de ZyXEL zelf zijn nu bij Tiscali ingelogd. Nu dat mogelijk blijkt te zijn is de noodzaak voor een PBX idd kleiner. Hoewel ik met (Express Talk iig) niet voor elkaar krijg om dan zonder port-forwarding gebeld te kunnen worden. Ligt misschien aan de client. Maar het voordeel dat je met een PBX/proxy achter NAT de NAT-ellende maar 1x hebt.

Vreemde was dat het vanmiddag 'opeens' niet meer werkte: bellen met een analoge lijn naar Tiscali-VoIP leverde een fraaie 3-toon of mijn eigen (Tiscali) voicemail op. Ik moest Axon herstarten. Daarna werkte het nog niet goed, maar de boel ging iig weer over. Lang heb ik niet geprutst (zat op kantoor), maar kan het zijn dat de ZyXEL na verloop van tijd een inactive TCP-lijn die door de NAT ligt afsluit? Want dat is natuurlijk wel het geval, als je vanachter NAT ingelogd bent op Tiscali's SIP. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Blijkbaar als je via de CLI (telnet menu) de firewall uitzet werkt CS:S wel goed gewoon.

[rml]KroeT in "[ Tiscali] ZyXEL modem klapt er uit icm c..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik heb een Zyxel2602 annex-b (isdn) modem liggen, maar ga binnenkort in nieuwe woning over op een annex-a lijn. Zou het mogelijk zijn om de modem functie van de zyxel als het ware uit te schakelen cq te omzeilen, zodat het modem puur dienst doet als voice gateway en router?
Ik heb Zyxel er al over gemaild, maar zij zeggen dat dit niet mogelijk is omdat het VOIP deel alleen met een publiek ip adres werkt. Dit klinkt logisch, maar als je er een ander modem bridged voor hangt heb je dit probleem niet.
Ik zie alleen geen mogelijkheid om dit in te stellen. Ik heb al e.e.a. geprobeerd in mn huidige (oude) situtatie met een bridged modem wat ik nog had liggen, maar krijg t niet aan de praat. Wellicht dat iemand een idee heeft of al bij voorbaat kan zeggen dat het sowieso niet kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, het nadeel is dat de router die in die modem zit geen echte WAN aansluiting heeft, daar zit de adsl modem keihard letterlijk op vastgesoldeerd (of wellicht zit het in 1 chip), dus kan je nooit echt een WAN ip krijgen, behalve van het ingebouwde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
draayertje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:53:
Goed, zojuist heb ik de knoop doorgehakt en Tiscali T4 + Telefonie totaal aangevraagd. De man aan de telefoon wist me te melden dat mijn adsl lijn met 1,5 á 2 weken wordt opgeleverd. Dit lijkt me rijkelijk optimistisch, of is het wel haalbaar?

Ik kan me dan pas voor telefonie aanmelden zodra mijn verbinding actief is. Na aanmelding duurt het dan ongeveer 3 weken voordat ik kan gaan bellen/gebeld kan worden.

Voordeel is wel dat ik uit 10 nummers 2 nieuwe nummers kan kiezen.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, op dit moment is de status:
[afbeelding]
ik zit precies in dezelfde situatie als jij.
Vandaag aangemeld :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 21:47

worker

2x Sessy thuisbatterij

Nexxennium schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:47:

@Nexennium en @bjck
Wat is een ATA? En wat is een PBX? Jullie verhalen zijn niet te volgen voor de argeloze maar toch niet helemaal n00b forumbezoeker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
worker schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:10:
[...]

@Nexennium en @bjck
Wat is een ATA? En wat is een PBX? Jullie verhalen zijn niet te volgen voor de argeloze maar toch niet helemaal n00b forumbezoeker. :+
ATA

An analog telephone adaptor (ATA) is a device used to connect a standard telephone to a computer or network so that the user can make calls over the Internet.

In het kort dus wat er in de ZyXEL zit om een analoog toestel aan te sluiten en de mogelijkheid om de instellingen te maken in een los kastje. Een kastje dat je aan je netwerk kunt aansluiten en een mogelijkheid om daar een toestel op aan te sluiten. Het kastje doet dan het VoIP gedeelte, maar geen DSL modem verder.

Ook PBX is te vinden op whatis.com, echt een aanrader als bookmark.

Een PBX is een telefooncentrale, maar omdat VoIP geen aparte lijnen heeft maar alleen IP pakketjes kent is een PC prima tegenwoordig en zijn er ook geen kaarten voor ISDN of analoge lijnen meer nodig en dus grappig voor thuis/expirimenteren.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

worker schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:10:
[...]

@Nexennium en @bjck
- Een ATA is een hardware doosje waarmee je gewone telefoon VOIP kan doen. Meestal wordt VOIP nog gebruikt vanuit een softphone. Wij bij Tiscali (met telefonie) hebben al een ATA (de Zyxel) maar dat weten we niet: Analog Telephone Adapter.
- Een PBX is een Prive Telefoon Centrale (Private Branch Exchange) in tegenstelling tot een telefooncentrale in het gebouw van KPN. Dat is DE telefoon centrale.

Verwijderd

Hmm, dat is interessant dat bellen via een VPN.
Heeft iemand tips (Nexxennium bijv) voor een gratis VPN client voor windows (achter een asus wl-500g naar de zyxel)? Heb de greenbow trial geprobeerd (http://www.zyxel.nl/support/z108.html), maar die is helaas niet gratis.... Overigens kreeg ik 3DES niet werkend, wel AES.

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:47:
Hmm, dat is interessant dat bellen via een VPN.
Heeft iemand tips (Nexxennium bijv) voor een gratis VPN client voor windows
Zoek het dichter bij huis ;) Windows 2000 Prof en Win XP Prof (en de server-varianten) hebben standaard al een VPN server aan boord, die prima werkt. Met encryptie en compressie, en het werkt uiteraard prachtig vanuit Windows. Op je router forward je poort 1723 naar de VPN-server, klaar.

Verwijderd

Nexxennium schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:50:
[...]

Zoek het dichter bij huis ;) Windows 2000 Prof en Win XP Prof (en de server-varianten) hebben standaard al een VPN server aan boord, die prima werkt. Met encryptie en compressie, en het werkt uiteraard prachtig vanuit Windows. Op je router forward je poort 1723 naar de VPN-server, klaar.
Ships, heb ik helaas xp home op me asus laptoppie.... Maar zal 2000 d'r wel es naast zetten, dank voor de tip!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Ships, heb ik helaas xp home op me mijn asus laptoppie.... Maar zal 2000 d'r wel es naast zetten, dank voor de tip!
XP Home heeft ook een VPN client, er is dus geen probleem.

Verwijderd

Nexxennium schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:23:
[...]

XP Home heeft ook een VPN client, er is dus geen probleem.
Jongelui, fantastisch.... Ben er mee bezig (no proposal chosen), nog even puzzelen. Is er geen mooie pagina met instructies zoals die van zyxel?

Verwijderd

Ik ben heel slecht in het zoeken, ik heb het uiteraard geprobeerd. maar ik heb toch een vraag.
Welk modem van Zyxel kan ik kopen via Tiscali als ik wireless en multi pc wil en al een pcmcia kaart heb van Draytek voor op mijn laptop?
Is dit een adsl2 modem trouwens, voor snelheden van 20 Mb/s?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 21:40 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Vorige week had ik gemeld dat mijn 'bare-copper' verbinding die geen KPN dienst bezit op het moment werd getest door een KPN monteur ivm mijn nieuwe KPN-loze Tiscali ADSL.

Die vent is vandaag langs geweest. Hij heeft het kastje achter de deur gevonden, doet zijn toolbox open. Pakt een blauwe test telefoon. Hij drukt twee contactjes in mijn nt1 kastje dat de grond uit komt. We horen een pieptoon en hij antwoord met: "zo meneer, zoals u het hoort staat er een pieptoon op de lijn die uw ADSL niet in de weg zit, hij doet het, tot ziens".

De leestijd nodig om mijn reactie te lezen is ongeveer gelijk aan het verblijf van de monteur in ons huis. :)
Toch nog ergens goed voor, die KPN :)
* VisionMaster blijft vanaf het begin gelukkig administratief ontkoppeld van de KPN in zijn nieuwe huis. :)

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:11:
Ik ben heel slecht in het zoeken, ik heb het uiteraard geprobeerd. maar ik heb toch een vraag.
Welk modem van Zyxel kan ik kopen via Tiscali als ik wireless en multi pc wil en al een pcmcia kaart heb van Draytek voor op mijn laptop?
Tiscali levert ZyXEL2602H en ZyXEL2602HW, dus de wireless is de laatste variant.
Is dit een adsl2 modem trouwens, voor snelheden van 20 Mb/s?
Volwaardig ADSL2+ geschikt modem inderdaad tot maximaal 24Mbps.
VisionMaster schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:45:
Vorige week had ik gemeld dat mijn 'bare-copper' verbinding die geen KPN dienst bezit op het moment werd getest door een KPN monteur ivm mijn nieuwe KPN-loze Tiscali ADSL.

Die vent is vandaag langs geweest. Hij heeft het kastje achter de deur gevonden, doet zijn toolbox open. Pakt een blauwe test telefoon. Hij drukt twee contactjes in mijn nt1 kastje dat de grond uit komt. We horen een pieptoon en hij antwoord met: "zo meneer, zoals u het hoort staat er een pieptoon op de lijn die uw ADSL niet in de weg zit, hij doet het, tot ziens".

De leestijd nodig om mijn reactie te lezen is ongeveer gelijk aan het verblijf van de monteur in ons huis. :)
Als ze niet langskomen en het werkt niet moeten ze alsnog komen. Zo levert iedereen wel netjes en trefzeker de verbinding op natuurlijk, ookal is het kort.
* VisionMaster blijft vanaf het begin gelukkig administratief ontkoppeld van de KPN in zijn nieuwe huis. :)
Wel handig om gewoon met één bedrijf te maken te hebben. Scheelt weer tabbladen in de facturen mappen 8)

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 23-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:00:
[...]

Jongelui, fantastisch.... Ben er mee bezig (no proposal chosen), nog even puzzelen. Is er geen mooie pagina met instructies zoals die van zyxel?
Waarvoor wil je instructies? VPN? Met de New Connection Wizard in de Network Connections kun je zowel een server maken (via advanced connection -> accept incoming connections) als client (connect to the network at my workplace). En vergeet ook F1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Misschien niet helemaal op z'n plek, maar toch een vraag:

Weet iemand of Tiscali je dataverkeer gaat "knijpen" als je aan je download limiet zit?
Wij hebben nl een abonnement met datalimiet die je evt. kan afkopen.
Doen we verder niet. Er staat in de voorwaarden dat je alleen extra moet betalen per 100Mb.
Dus zou het zo moeten zijn dat we voor het extra verkeer gewoon extra betalen.
Maar als we aan de limiet zitten, dan word de verbinding ZEER instabiel en supertraag. :(
Website en helpdesk word ik niks wijzer van...

Kortom: Gebeurd dit bij jullie ook? Mag/kan dit?

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

KroeT

[...]

Tiscali heeft geen datalimiet, en ik heb hier al verhalen gelezen van mensen die 200 tot 300 GB per maand verplaatsen en er niets over horen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Je moet alleen bijbetalen per 100Mb als je een datalimiet hebt, en daar overheen gaat. Ik heb zelf wel eens 3 maanden achter elkaar 200GB+ gedownload. Nooit wat van gehoord. Volgens mij is Tiscali niet zo streng wat de fair use policy betreft.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu nog een abonnement hebt waar een datalimiet aan zit (vroeger waren die er) log je toch gewoon in op tiscali.nl bij 'Wijzig mijn abonnement' en kies je een ander abonnement waar er geen op zit (huidige abonnementen hebben geen limiet meer allemaal).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik haal op dit moment een snelheid schommelend tussen 450 (wat in feite het maximum van mijn abbo zou moeten zijn, en 1600KB/s. Bij een speedtest krijg ik gewoon de normale snelheid (450 dus), maar wanneer ik download van usenet haal ik 1600. Zijn er meer mensen die een vreemd snelheidsverschil hebben?

De 1800 is nu gepasseerd :?

[ Voor 5% gewijzigd door marcieking op 24-02-2006 10:09 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:12:
[...]

Waarvoor wil je instructies? VPN? Met de New Connection Wizard in de Network Connections kun je zowel een server maken (via advanced connection -> accept incoming connections) als client (connect to the network at my workplace). En vergeet ook F1 niet.
Zoiets als dezyxel pagina (http://www.zyxel.nl/support/z108.html). Blijf nu fout houden in de 2-phase:
02/24/2006 11:59:35 Start Phase 2: Quick Mode
02/24/2006 11:59:35 !! No proposal chosen
Send:[HASH][NOTFY:NO_PROP_CHOSEN]
Nu even weg, straks verder puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Vraag me niet hoe, maar ik heb het probleem gevonden. |:(
Het was mijn WiFi (Icm wat spyware, niks heftigs.) die de boel ontregelde. :X
(Signaalsterkte is prima, zit nu maar via UTP.) Combinatie van factoren dus.
Paar ping testjes en netstat's doen wonderen! Uiteindelijk toch met de Helpdesk opgelost.
Logfile van Tiscali liet ook wel zien dat er wat problemen waren in de centrale...
En ik heb geen datalimiet meer. Verbruik was deze maand ong. 4,5Gb.
Ik download idd bijna niks.

Ik draai dus nu weer stabiel en op snelheid (met 5 pc's...)! :D

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:12:
[...]

Zoiets als dezyxel pagina (http://www.zyxel.nl/support/z108.html). Blijf nu fout houden in de 2-phase:
02/24/2006 11:59:35 Start Phase 2: Quick Mode
02/24/2006 11:59:35 !! No proposal chosen
Send:[HASH][NOTFY:NO_PROP_CHOSEN]
Nu even weg, straks verder puzzelen!
Eh, als je een servertje VPN-server laat spelen dan hoef je niets te wijzigen aan de router, op de port forward na. De Zyxel kan wel VPN, maar alleen als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:19:
[...]

Eh, als je een servertje VPN-server laat spelen dan hoef je niets te wijzigen aan de router, op de port forward na. De Zyxel kan wel VPN, maar alleen als client.
Hee, wat raar want dat Oxbow is toch ook een client? En dat heb ik wel werkend gehad.... 't zou jammer zijn als ik een server daarvoor moet inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:25:
[...]

Hee, wat raar want dat Oxbow is toch ook een client? En dat heb ik wel werkend gehad.... 't zou jammer zijn als ik een server daarvoor moet inrichten.
Maar je wilt een PBX inrichten met Axon? Dus heb je Windows. En ik neem niet aan dat je die PBX op je laptop wilt draaien met XP Home... Dus heb je een VPN-server van Windows tot je beschikking.

Ik dacht dat de ZyXEL zelf geen incoming VPN-connecties accepteert, maar dat lijkt wel zo te zijn. Weer iets geleerd. Toch zal ik het niet gebruiken: het ziet uit als heel veel gedoe voor iets dat nu prima werkt. Bovendien gebruik ik VPN ook vanwege de compressie. Da's erg fijn voor een GPRS verbinding. En dat lijkt de ZyXEL niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

VisionMaster schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:45:

Ik was al verbaast dat je eerder schreef dat er een KPN mannetje zou langskomen. Maar voor hun gevoel moeten ze toch een kleine prestatie neerzetten. Tenslotte gaan ze de komende maanden (jaren?) 10 Euro per maand vangen waar verder geen enkele prestatie tegenover staat.

Ik hoop wel voor je dat dat mannetje die pieptoon er weer af gehaald heeft anders was het een leuke test maar doet je DSL het straks nog steeds niet. :D Moest je voor die test een middag voor vrij nemen? KPN bedankt! En waarom heb jij het over een NT1? Dat is toch zo'n ISDN kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die KPN monteur komt als het goed is alleen aanwijzen welke lijn het is en in sommige gevallen er nog even een aansluitdoosje op zetten. Als KPN geweest is kan je gelijk je modem aansluiten en moetn het werken.

Ze krijgen inderdaad een mandelijks bedrag voor het gebruik en onderhoud van die lijnverbinding. Nu lijkt het alsof dat pure winst is, maar als er ergens gegraven moet worden of een stuk kabel vervangen moet worden krijg je geen nota verder.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:34:
Die KPN monteur komt als het goed is alleen aanwijzen welke lijn het is en in sommige gevallen er nog even een aansluitdoosje op zetten. Als KPN geweest is kan je gelijk je modem aansluiten en moetn het werken.

Ze krijgen inderdaad een mandelijks bedrag voor het gebruik en onderhoud van die lijnverbinding. Nu lijkt het alsof dat pure winst is, maar als er ergens gegraven moet worden of een stuk kabel vervangen moet worden krijg je geen nota verder.
Toen ik vorig jaar de KPN + ADSL heb geregeld zou er ook een KPN-er langskomen. Of ik even van 8u tot 18u thuis wilde zijn. Ja daaaag. Alsof ik niks beters te doen heb. (Zoals ehh goh, werken bijvoorbeeld) Gebeld naar KPN: zij wisten van niks, er was niets ingepland! :D

Achteraf misschien toch wel handig geweest, want ik bleek twee ISRA-punten te hebben. Eén die het niet deed maar waar wel keurig 2 (ouderwetse) telefooncontactdoos-dingen op aangesloten waren, en een nieuwe verstopte, die het wel deed. Dat laatste kon die KPN-miep mij niet vertellen. De lijn was volgens haar goed, maar ik mat precies 0,0V... op de oude lijn :+

Gelukkig kwam ik er net op tijd achter voordat KPN een monteur wilde langssturen :P Enfin, het lijkt erop dat KPN geen standaard procedure heeft, of alleen iemand langsstuurt bij een nog niet eerder gebruikte verbinding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:01:
[...]

Toen ik vorig jaar de KPN + ADSL heb geregeld zou er ook een KPN-er langskomen. Of ik even van 8u tot 18u thuis wilde zijn. Ja daaaag. Alsof ik niks beters te doen heb. (Zoals ehh goh, werken bijvoorbeeld) Gebeld naar KPN: zij wisten van niks, er was niets ingepland! :D
Verkeerde afdeling van KPN. De afdeling die lijnen oplevert voor andere telco's kom je niet als consument.
Achteraf misschien toch wel handig geweest, want ik bleek twee ISRA-punten te hebben. Eén die het niet deed maar waar wel keurig 2 (ouderwetse) telefooncontactdoos-dingen op aangesloten waren, en een nieuwe verstopte, die het wel deed. Dat laatste kon die KPN-miep mij niet vertellen. De lijn was volgens haar goed, maar ik mat precies 0,0V... op de oude lijn :+

Gelukkig kwam ik er net op tijd achter voordat KPN een monteur wilde langssturen :P Enfin, het lijkt erop dat KPN geen standaard procedure heeft, of alleen iemand langsstuurt bij een nog niet eerder gebruikte verbinding ofzo?
Als je KPN-telefonie hebt kunnen ze ADSL gewoon op die lijn zetten in de centrale.

Als je ADSL aanvraagt en geen telefonie van KPN hebt wordt een nieuwe ongebruikte koperlijn in gebruik genomen. Er is geen zekerheid dat je als klant die weet te vinden of welke het is en KPN weet niet zeker of hij onderweg niet onderbroken is. Dus bij de oplevering komt er even een bezoekje om het te controleren netjes.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 26-02-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij met een T4 abbo belt vrijdag de helpdesk met de vraag tot hoelang zijn abbo precies loopt i.v.m. opzeggen. Dit om voor hetzelfde geld de 20 Mbit lijn van Wanadoo te nemen. Wordt hij direct doorverbonden naar (ik meen) de sales afdeling. Die vertellen hem dat zijn T4 abbo in april wordt geupgrade naar een 20 Mbit lijn voor diezelfde 29,95! :9 Als hij niet zou opzeggen kreeg hij bovendien 2 maanden gratis 8)
Ik bel dezelfde helpdesk (heb ook T4) met hetzelfde verhaal (alleen mijn abbo loopt af in juli die van mijn collega in april) maar mij werd niets verteld over die upgrade. Toen ik er specifiek naar vroeg kon die helpdesker mij wel vertellen dat de Tiscali abbo's in maart allemaal worden aangepast, maar van 20 Mbit wist hij niets!!
Heeft iemand anders hier iets over gehoord? Of is dit een broodje aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vorig jaar voorjaar was er Tiscali ADSL Special, was toen een super aanbieding. De kans is best groot dat het nu weer voorjaar wordt en ze iets bedenken natuurlijk.

Je kan als bestaande klant altijd je abonnement aanpassen. Je mag altijd naar een abonnement met hogere maandbedrag (en dus meer snelheid) stappen. Na een jaar mag je ook naar elk abonnement stappen wat dan aangeboden wordt gewoon. (dacht dat omlaag stappen wel iets van €25 kost).

Eigenlijk kies je gewoon elk jaar weer opnieuw wat je wilt hebben ;)

Iets gekozen wat toch te langzaam was kan je altijd veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-02-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:46:
Vorig jaar voorjaar was er Tiscali ADSL Special, was toen een super aanbieding. De kans is best groot dat het nu weer voorjaar wordt en ze iets bedenken natuurlijk.
Maar heb jij (of iemand anders) ook gehoord dat T4 voor hetzelfde geld naar 20 Mbit gaat? Dat lijkt me wel een enorme stap. Het T12 abbo is nog niet eens leverbaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:54:
[...]

Maar heb jij (of iemand anders) ook gehoord dat T4 voor hetzelfde geld naar 20 Mbit gaat? Dat lijkt me wel een enorme stap. Het T12 abbo is nog niet eens leverbaar, toch?
Lijkt mij een onwerkelijke stap van T4 naar 20Mbps. Dan zou je 20Mbps krijgen voor de onwerkelijke prijs van €24.95. Denk dat dit redelijk uit de duim gezogen is eigenlijk. Je kunt via verschillende partner ISP's zoals Telebyte of TweakDSL al ADSL2+ krijgen over het Tiscali netwerk, zal vast niet lang duren dat Tiscali ook ADSL2+ snelheden gaat aanbieden.

Wanadoo is de enige met zo'n belachelijk lage prijs, maar dan moet je nog een Livebox huren en geen gratis telefonie (start tarief van 4cent). En dan het feit dat zo'n Livebox op afstand wordt beheerd. Niets voor mij, geef mij maar zo'n ZyXEL waar ik zelf volledig in kan/mag.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 26-02-2006 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
20Mbps lijkt mij te gaan naar de duurste vorm. Dat zou dan T12 zijn die nu nog niet eens leverbaar is. Maar ik denk dat de T4 die de meesten van ons nu hebben, wordt omgezet naar T8. Ze zullen wel moeten als ze de klanten een beetje willen houden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Wat betreft die KPN test, de monteur vertelde me dat het normaal telefoonverkeer wel in de weg zit, maar gezien (A)DSL zich op een hogere frequentie band afspeeld had ik er geen last van, Ik heb anderhalf uur later de tijd genomen om mijn ADSL-startpakket uit te pakken en aan te sluiten. En dat werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een onwerkelijke stap van T4 naar 20Mbps. Dan zou je 20Mbps krijgen voor de onwerkelijke prijs van €24.95. Denk dat dit redelijk uit de duim gezogen is eigenlijk.
Dat idee had ik ook eigenlijk..maar ik zal het in de gaten houden en zodra ik iets hoor, post ik het hier.
En dan het feit dat zo'n Livebox op afstand wordt beheerd. Niets voor mij, geef mij maar zo'n ZyXEL waar ik zelf volledig in kan/mag.
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 13-09 14:46
Als zou het waar zijn van die 20Mbit, dan is het jammer voor Tiscali dat ze hier niet eerder mee zijn gekomen. Ik ben namelijk net overgestapt naar Wanadoo, omdat Tiscali niet met nieuwe abo's of aanbiedingen kwam. De helpdesk bellen om te leuren of ze aub iets aan de abo's gaan doen vertik ik. Dit moet Tiscali pro-actief naar buiten brengen en niet pas kenbaar maken als je er expliciet naar vraagt.

En als ze dit binnenkort wel officieel naar buiten gaan brengen is dat natuurlijk een goede zaak voor iedereen die dat horen wil. Maar mijn oude abo liep inmiddels al 10,5 maanden en de opzegtermijn was al aan het verstrijken. Absoluut geen zin om op iets beters te wachten van Tiscali (wat misschien helemaal niet komt) en er daardoor nog een jaar aan vast te zitten.

Daarnaast ben ik niet 100% tevreden over VoIP. Het traag reageren van het overgaan, het soms niet bereikbaar blijken te zijn, wat je pas de volgende dag van anderen hoort. Het niet kunnen verstaan van de andere kant als er een keer wél verbinding is. Voor mij redenen genoeg om Tiscali de deur te wijzen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Sja .. ligt eraan hoeveel eisen je stelt. Ikzelf vind 4 mbit voor thuis meer dan zat, en VoIP gebruik ik niet zo heel veel. M'n vriendin en ik hebben beide ook nog een mobieltje, dus als mensen ons echt moeten hebben bellen ze daar wel op. Daarnaast scheelt het gratis kunnen bellen me echt bakken met geld, ik ben van 50 euro per maand puur voor KPN naar een tientje per maand gegaan :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Viop gebruik je niet zoveel, maar het gratis bellen (=voip!) scheelt je wel bakken met geld elke maand 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Eh ja, dat kwam er krom uit :+
Wat ik dus bedoelde is dat ik niet, zoals osmmige andere mensen, SIP servers en weetikveelwat voor moeilijk gedoe heb draaien, ik bel er alleen mee. En behalve de irritante wachttijd totdat de telefoon overgaat aan de andere kant en het af en toe niet bereikbaar zijn heb ik er geen problemen mee.

En ik ben van KPN BelBasis naar BelBudget gegaan, m'n KPN rekeningen zijn nu 20 euro per 2 maand in plaats van 100 euro. Naar mobiel bellen doen we met onze GSM's (belminuten), naar vaste nummers met Tiscali. Ben dus nu voor 40 euro per maand helemaal klaar vwb internet en telefoniekosten. Heerlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draayertje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:07:
Juist, ik had al zo'n idee dat 1,5 week wel heel optimistisch was :) Maar we wachten het af. Grote kans dat er dan ook een mannetje bij mij langs moet komen, want het is een nieuwbouwhuis met ook alleen maar koper... Wel raar dat er dan een mannetje van de kpn langs moet komen... Buiten de koperlijnen om heb je toch niks met kpn te maken, en dan zou je verwachten dat er een mannetje van tiscali de kwaliteit komt testen...
Ik heb vandaag een week geleden via internet Tiscali ADSLT8 incl telefonie aangevraagd. Woensdag werd ik door de KPN gebeld die woensdag a.s. een monteur langsstuurt om de llijn te checken. Afgelopen vrijdag een brief van Tiscali met alle inloggegevens, daarin stond vermeld dat de lijn naar verwachting binnen anderhalve dag na controle door de KPN zou worden opgeleverd. Zaterdagmiddag werd het hele hardwarepakket al bezorgd. Ik krijg dus de indruk, dat als alles meezit, alles in ruim anderhalve week geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:17:
[...]

Ik heb vandaag een week geleden via internet Tiscali ADSLT8 incl telefonie aangevraagd. Woensdag werd ik door de KPN gebeld die woensdag a.s. een monteur langsstuurt om de llijn te checken. Afgelopen vrijdag een brief van Tiscali met alle inloggegevens, daarin stond vermeld dat de lijn naar verwachting binnen anderhalve dag na controle door de KPN zou worden opgeleverd. Zaterdagmiddag werd het hele hardwarepakket al bezorgd. Ik krijg dus de indruk, dat als alles meezit, alles in ruim anderhalve week geregeld is.
En die andere halve dag was bij mij binnen de twee/twee-en-een-half uur, omdat ik toen de tijd nam om het pakket open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Arfman schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:02:
En behalve de irritante wachttijd totdat de telefoon overgaat aan de andere kant en het af en toe niet bereikbaar zijn heb ik er geen problemen mee.
Die 'irritante' wachttijd kan je veranderen in t modem onder voice>phone>dialing interval. Staat standaard op 5 sec. Je zou t bijvoorbeeld op 2 sec. kunnen zetten (moet voor elk van de nrs apart veranderd worden). Er mag dan echter tussen het intikken van 2 cijfers ook max 2 sec. zitten, maar dat lijkt me geen probleem.
Daarnaast kan je ook na het intikken van het nummer een # toesten, dan wordt het nummer ook meteen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:17:
[...]
Ik krijg dus de indruk, dat als alles meezit, alles in ruim anderhalve week geregeld is.
Ik vind het ook een knappe prestatie maar het is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nss schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:41:
[...]

Die 'irritante' wachttijd kan je veranderen in t modem onder voice>phone>dialing interval. Staat standaard op 5 sec. Je zou t bijvoorbeeld op 2 sec. kunnen zetten (moet voor elk van de nrs apart veranderd worden). Er mag dan echter tussen het intikken van 2 cijfers ook max 2 sec. zitten, maar dat lijkt me geen probleem.
Daarnaast kan je ook na het intikken van het nummer een # toesten, dan wordt het nummer ook meteen gekozen.
Je kan ook gewoon achter het laatste cijfer een # tikken. Dat ziet hij als een afsluiting van de reeks en gaat hij contact zoeken voor je (bellen) met het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

zie laatste zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Thanks, nu ik het weer zie herinner me dat iemand dat al eerder heeft gezegd :P

Denk dat ik de nummers in de telefoon maar ga herprogrammeren met een # erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:30:
Thanks, nu ik het weer zie herinner me dat iemand dat al eerder heeft gezegd :P

Denk dat ik de nummers in de telefoon maar ga herprogrammeren met een # erachter.
... maar dan heb je weer geen nummer / naamherkenning als er iemand belt. Je kunt toch gewoon eerst het nummer kiezen en dan op bellen drukken, als je het op 2 sec zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Brakke Beta Firmware
Sinds ik de 340MU5b2 erin heb zitten (laatste ISDN versie) heb ik al enkele keren de DSL/ATM interface moeten resetten omdat er geen bit meer doorkwam. Terwijl ik in de vorige final om de 200 uur (pas...) DNS problemen kreeg en ik de Zyxel dan helemaal onderuit moest halen. Er gingen dan nog wel keurig bitjes in en uit (ping naar IP adres ging goed) alleen werd er niet meer geresolved.

Gister was ik het zo zat dat ik de hele Zyxel (dus na 100 uur al) onderuit gehaald heb. Ik zal het nog even aanzien en dan ga ik misschien weer terug naar de laatste final. Zet ik er wel een tijdklok tussen die iedere week een keer reset. Neem ik de verkeerde "ingesprekstoon" uit de final wel voor lief want dat was de enige merkbare verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb net het hele verhaal over VoipBuster gelezen, maar ik kan er niet uit opmaken of het volgende mogelijk is:

Mijn telefoon staat in de woonkamer, mijn computer in de werkkamer. Ik heb een extra 'gewone' telefoon liggen, maar wil niet nog een draad door de woonkamer naar de werkkamer leggen voor de telefoon. Ik zit alleen in de werkkamer als de computer aan is. Ik wil dus graag dat op mijn computer een programma staat dat rinkelt als ik op mijn vaste Tiscali-nummer gebeld wordt, en waarmee ik eventueel ook nog kan opnemen en kan bellen. Ik heb een headsetje liggen, dus dat moet goedkomen. Op die manier hoef ik niet naar de woonkamer te rennen, en hoef ik niet nog een kabel te trekken.

Ik weet het, een kabel trekken is waarschijnlijk simpeler en sneller, maar dit is leuker. Ik heb dus hierboven gelezen dat het wel andersom kan, namelijk als iemand je VB 'nummer' belt, dat dan je gewone telefoon gaat rinkelen, maar mijn optie kan ik er niet in terugvinden. Is het mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan met een 'softclient' (SIP/VoIP applicatie op je PC) gewoon ook je Tiscali Telefonie aanmelden. Zolang het maar van achter/op een Tiscali DSL aansluiting is. Mooie van VoIP/SIP is dat je ook twee keer kan aanmelden tegelijk met hetzelfde nummer/login ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Verdorie, dat is handig. En VoipBuster is zo'n softclient, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KroeT schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:29:
Verdorie, dat is handig. En VoipBuster is zo'n softclient, of zie ik dat verkeerd?
VoIPbuster is een telefonie/voip aanbieder met een client. Je kan daarmee alleen hun eigen dienst gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz. Ik heb even gezocht, en heb nu X-Lite gedownload (http://www.counterpath.com/index.php?menu=X-Series). Ziet er leuk uit, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik moet een Domain/Realm, en een SIP Proxy invullen en nog veel meer van dat leuks. Ik gokte op sip.telefoniedienst.nl, met als username mijn volledige telefoonnummer, maar: does not resolve.

Update: Was vergeten de outbound proxy in te vullen. Nu werkt het wel :). Handig dit zeg, morgen de kwaliteit maar even testen.

Update 2: Sippstar (http://www.sippstar.com/sippstar/eng/download_demo.php) werkt ook prima, ik ga zo van beide programma's de geluidskwaliteit testen.

[ Voor 30% gewijzigd door KroeT op 01-03-2006 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen anderhalve na de aanvraag werkt alles en heb ik alles in huis!

Maar: één probleem.

Bij mijn vorige internet-aansluiting liep er vanaf het modem en netwerkkabel naar mijn Qtek router, waarop weer enkele pc's hingen, al dan niet draadloos.
Als ik mijn PC rechtstreeks op de Tiscali-modem ( ZyXEL 2602) hang heb ik prima verbinding. Via de router boven lukt het niet. Ergens moet dus een instelling conflicteren.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Niet de WAN poort gebruiken op die Qtek router. Tevens de DHCP server uitzetten op de Qtek router. Verder gewoon het Tiscali modem op 1 van de LAN poorten van de Qtek router zetten. Hetzelfde geldt voor de PC's.

Dan zou het gewoon moeten werken.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16
Vandaag een telefoontje gehad van KPN, ze komen op 7 maart een lijntest doen (ivm bare-copper). Tevens heb ik bij mijn orderstatus gezien dat mijn abo op 8 maart om 00:00 wordt geactiveerd. Dat loopt dus allemaal soepeltjes. Niet 1,5 week, zoals gezegd, maar 2,5 week. Ach, dat ene weekje kan er ook nog wel bij! Ben toch t/m 7 maart nog druk met klussen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Heb vorige week trouwens ADSL T4 aangevraagd. Overstap is 30 april. Vandaag modem en gegevens al thuis gekregen :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:59:
Niet de WAN poort gebruiken op die Qtek router. Tevens de DHCP server uitzetten op de Qtek router. Verder gewoon het Tiscali modem op 1 van de LAN poorten van de Qtek router zetten. Hetzelfde geldt voor de PC's.

Dan zou het gewoon moeten werken.
Dat is een (prima) oplossing inderdaad. Dan gebruik je die Qtek niet meer als router, maar als switch/AccesPoint. De router functie zit immers in de ZyXEL reeds en router achter router geeft heel vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb zelf al geruime tijd Tiscali telefonie en heb er regelmatig problemen mee.
Vaak enkel een echo, maar soms ben ik helemaal niet bereikbaar. De echo lijkt opgelost door het verplaatsen van het draadloze toestel verder van het modem af. (dat advies kreeg ik pas na de zoveelste keer bellen met de helpdesk na al vele maanden echo...)
Maar op dit moment doet de telefoon het weer erg slecht (1 van beide nummers doet niks, het andere nummer kan alleen naar buiten bellen).

De helpdesk wil/kan mij niet verder helpen aangezien ik niet vanaf huis bel maar vanaf mijn werk (en dus niet kan vertellen welk merk en type telefoontoestel ik heb (wat doet dat er toe??) en ze geen toegang kan geven tot het modem (doet er wellicht wel toe)). Dit werd mij bijzonder onvriendelijk meegedeeld en ik heb dan ook een klacht ingediend.

Nu vroeg ik mij dus af of ik de enige ben die vaak problemen heeft met Tiscali telefonie of dat het een algemeen probleem is.

[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 02-03-2006 09:56 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:55:
Ik heb zelf al geruime tijd Tiscali telefonie en heb er regelmatig problemen mee.
Vaak enkel een echo, maar soms ben ik helemaal niet bereikbaar. De echo lijkt opgelost door het verplaatsen van het draadloze toestel verder van het modem af. (dat advies kreeg ik pas na de zoveelste keer bellen met de helpdesk na al vele maanden echo...)
Maar op dit moment doet de telefoon het weer erg slecht (1 van beide nummers doet niks, het andere nummer kan alleen naar buiten bellen).

De helpdesk wil/kan mij niet verder helpen aangezien ik niet vanaf huis bel maar vanaf mijn werk (en dus niet kan vertellen welk merk en type telefoontoestel ik heb (wat doet dat er toe??) en ze geen toegang kan geven tot het modem (doet er wellicht wel toe)). Dit werd mij bijzonder onvriendelijk meegedeeld en ik heb dan ook een klacht ingediend.

Nu vroeg ik mij dus af of ik de enige ben die vaak problemen heeft met Tiscali telefonie of dat het een algemeen probleem is.
Hoewel dit volgens mij in IT hoort... Maargoed, OT, breek me de bek niet open. Mijn ouders EN schoonouders hebben Tiscali Telefonie, en vooral de laatste heel veel problemen. Vaak dat het eruit ligt, waardoor je gewoon niet bereikbaar bent etc... Je kunt er absoluut niet van op aan... Na bijna dagelijkse disconnects probleem wederom bij Tiscali neergelegd en ze zouden 2e lijns er naar laten kijken. Lang niks meer gehoord, maar gisteren lag er toevallig een nieuw modem bij m'n schoonouders op de mat... Maar afwachten of dat de problemen oplost, heb er eerlijk gezegd erg weinig vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Martijn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:15:
[...]

Hoewel dit volgens mij in IT hoort... Maargoed, OT, breek me de bek niet open. Mijn ouders EN schoonouders hebben Tiscali Telefonie, en vooral de laatste heel veel problemen. Vaak dat het eruit ligt, waardoor je gewoon niet bereikbaar bent etc... Je kunt er absoluut niet van op aan... Na bijna dagelijkse disconnects probleem wederom bij Tiscali neergelegd en ze zouden 2e lijns er naar laten kijken. Lang niks meer gehoord, maar gisteren lag er toevallig een nieuw modem bij m'n schoonouders op de mat... Maar afwachten of dat de problemen oplost, heb er eerlijk gezegd erg weinig vertrouwen in...
Het gaat niet echt om de techniek...dus vandaar mij keuze voor SG... Maar anders moet een mod het maar verplaatsen!

Klinkt weinig hoopgevend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Je kan het Tiscali modem (zyxel 2602) ook permanent op afstand beheerbaar maken, de mensen op de tiscali helpdesk kunnen zelf mbv een lijnmeting je ip adres opzoeken. Toen ik er nog werkte was er helemaal geen (in)compatibiliteitslijst van (dect) telefoontoestellen, er was volgens mij alleen bekend dat bepaalde Philips dect toestellen eventueel moeilijk zouden kunnen doen. Sluit een oud analoog toestel met een draadje aan en men kan dat in ieder geval niet meer aanvoeren als mogelijke oorzaak.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
n1els schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:32:
Je kan het Tiscali modem (zyxel 2602) ook permanent op afstand beheerbaar maken, de mensen op de tiscali helpdesk kunnen zelf mbv een lijnmeting je ip adres opzoeken. Toen ik er nog werkte was er helemaal geen (in)compatibiliteitslijst van (dect) telefoontoestellen, er was volgens mij alleen bekend dat bepaalde Philips dect toestellen eventueel moeilijk zouden kunnen doen. Sluit een oud analoog toestel met een draadje aan en men kan dat in ieder geval niet meer aanvoeren als mogelijke oorzaak.
Beide gedaan inderdaad, van afstand bereikbaar gemaakt, en een oude telefoon eraan gehangen... (schoonouders hebben idd een philips dect...), maar maakte geen verschil. Weet je toevallig welke DECTs van Philips problemen gaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Volgens mij wist niemand dat toen ik daar werkte, volgens mij is het dan ook onzin: een telefoontoestel dient immers gewoon te voldoen aan een bepaalde industriestandaard. Dit blijkt ook omdat het aansluiten van een oud toestel niet helpt.
Er was ook een truukje wat je met behulp van telnet in het modem moest instellen, ik zal eens kijken of ik dat kan vinden. Gelukkig heb ik zelf geen zyxel 2602 modem en al helemaal geen Tiscali internet, dus ik kan het ook niet thuis voor je nakijken.

Op het gevaar af het toch een beetje technisch te laten worden: firmware e.d. zijn al wel up to date?
Laatste firmware is van 30-01
handleiding: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4285
Firmware Analoog: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340ms6b4.bin
Firmware ISDN: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MU5b2.bin

[ Voor 28% gewijzigd door n1els op 02-03-2006 11:23 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

n1els schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
Volgens mij wist niemand dat toen ik daar werkte, volgens mij is het dan ook onzin: een telefoontoestel dient immers gewoon te voldoen aan een bepaalde industriestandaard. Dit blijkt ook omdat het aansluiten van een oud toestel niet helpt.
Er was ook een truukje wat je met behulp van telnet in het modem moest instellen, ik zal eens kijken of ik dat kan vinden. Gelukkig heb ik zelf geen zyxel 2602 modem en al helemaal geen Tiscali internet, dus ik kan het ook niet thuis voor je nakijken.
Tiscali internet met genoemd modem werkt anders wel weer fantastisch! Op één voorval na nooit problemen. Dat ene voorval betrof een stoorzender ergens en de helpdesk heeft me toen snel en correct geholpen om het probleem op te lossen...

Mijn problemen zijn enkel met Tiscali telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu eens de laatste firmware in je modem zet en alleen 1 telefoonnummer instelt in je modem. Hang dan aan phone1 één normaal (simpel) toestel gewoon en kan je dan wel zowel gebeld worden als bellen zonder problemen en echo?

Even bij de basis beginnen en stap-voor-stap kom je erachter wat het is, nooit twee stappen tegelijk nemen of aannames doen.

Modem van nieuwste firmware voorzien. Alleen Telefonie instellen voor 1 nummer even en verdres niets veranderen aan de default instellingen en even één simpel toestel aan phone1 hangen om te kijken of dat wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik zal het tweede nummer uitzetten als ik thuiskom... gebruik deze toch al niet! De nieuwste firmware is er gisteren net opgezet.
Een simpel telefoontoestel heb ik niet - maar valt natuurlijk altijd te regelen...

[ Voor 12% gewijzigd door kazz1980 op 02-03-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:05:
Ik zal het tweede nummer uitzetten als ik thuiskom... gebruik deze toch al niet! De nieuwste firmware is er gisteren net opgezet.
Een simpel telefoontoestel heb ik niet - maar valt natuurlijk altijd te regelen...
Reset voor de zekerheid je modem even door reset knopje ingedrukt te houden zo'n 15 seconde tot hij herstart. Stel dan alleen 1 telefoonnummer in via de wizard en vink dan alleen phone1 aan. Hang daar 1 toestel op (liefst een simpel/bedraad toestel gewoon) en bekijk of dit werkt en blijft werken zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:12:
[...]

Reset voor de zekerheid je modem even door reset knopje ingedrukt te houden zo'n 15 seconde tot hij herstart. Stel dan alleen 1 telefoonnummer in via de wizard en vink dan alleen phone1 aan. Hang daar 1 toestel op (liefst een simpel/bedraad toestel gewoon) en bekijk of dit werkt en blijft werken zoals het zou moeten.
Ok! Zal ik doen als ik thuis kom!
Ben benieuwd of het werkt... begin er alleen beetje de balen van te krijgen dat er zo ontzettend vaak problemen zijn...

edit:

De helpdesk heeft het probleem verholpen... Ons eigen nummer (dat bij iedereen bekend is) stond op poort 2. Dit kon niet veranderd worden is ons ooit verteld... Kon dus wel. is nu gedaan, ze hebben het modem een schop gegeven en het werkt weer...

Conclusie: Op de helpdesk van Tiscali werken enkele goede medewerkers die vriendelijk zijn en je goed helpen en enkele enorme harken die geen reet voor je doen behalve wat ze op hun schermpje zien...

[ Voor 29% gewijzigd door kazz1980 op 02-03-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:14:
[...]
edit:

De helpdesk heeft het probleem verholpen... Ons eigen nummer (dat bij iedereen bekend is) stond op poort 2. Dit kon niet veranderd worden is ons ooit verteld... Kon dus wel. is nu gedaan, ze hebben het modem een schop gegeven en het werkt weer...

Conclusie: Op de helpdesk van Tiscali werken enkele goede medewerkers die vriendelijk zijn en je goed helpen en enkele enorme harken die geen reet voor je doen behalve wat ze op hun schermpje zien...
Dit heb ik ook altijd op nummer 1 gehad, het tiscali voip nummer is nooit gebruikt, maar toch een hoop problemen... Ik zal binnenkort eens kijken met het nieuwe modem, nieuwe firmware EN een oud toestel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:14:
[...]
edit:
De helpdesk van Tiscali werkt niet met schermpjes met stap voor stap infoschermpjes ;). Ik denk eerlijk gezegd dat de 1e lijn qua niveau wel de beste van nederland is (beter dan die van xs4all, want voor lijnproblemen moet je naar kpn bellen en dat is weer scripted werk, daar heb tot voor kort zelf gewerk).

Die telefonieproblemen zijn overigens wel de irritantste problemen die er zijn omdat het zoveel kan zijn en omdat kpn-PSTN altijd werkt, zijn mensen sneller geneigd alleen even een storing te melden en klaar, terwijl je vanalles moet uitsluiten, waar mensen dan geen zin /mogelijkheden / kunde toe hebben (zelf FW moeten updaten bijvoorbeeld, dat kan je in feite de doelgroep (=massa ;)) niet aandoen)... In prinicpe vind ik dat telefonie wel leuk (het werkt bij mij thuis heel goed, met 1 nummer ingesteld en een philips DECT phone), maar sommige mensen hebben er simpelweg veel problemen mee en de helpdesk stelt (wel een beetje terecht, anders valt het niet op te lossen) heel veel eisen aan wat je zelf allemaal kan proberen en analyseren, zodat ze in elk geval weten wat ze moeten oplossen (als het al aan specifiek een tiscali iets ligt en niet aan een vage combinatie DECT telefoon / modem bijvoorbeeld).

Overigens is dat bericht van Nexxenium wel het bewijs dat bepaalde DECT toestellen niet goed werken (hij kon niet gebeld worden als dat toestel aangesloten was en er mensen zonder nummerherkenning belden, dus daar kan het zeker aan liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je 1 nummer instelt via de wizard kiest je modem voor dat nummer (die registratie, SIP1) zowel phone1 als phone2 aan standaard. Als je dus maar één poortje gebruikt moet je dus niet phone1 en phone2 aanvinken. Effect is dan dat je nooit ingesprek bent omdat je modem phone2 dan laat rinkelen en zonder toestel hoor jij dat niet.

Zowel phone1 als phone2 poortje belt uit met SIP1 (je hebt er maar 1 geregistreerd immers) dan.

Als je nu twee nummers instelt (zowel SIP1 als SIP2 dus) kan je zelf selecteren in de wizard of je bij inkomende gesprekken zowel phone1 poortje als het phone2 wilt laten rinkelen. Een nummer is dan niet snel ingesprek natuurlijk.

Wat het effect verder nog is bij het instellen van twee nummers is dat automatisch je met phone1 via SIP1 gaat uitbellen en met phone2 via SIP2. Dit kan je handmatig aanpassen als je dat wilt allemaal in het voice menu (onder phone) van je modem. Daar kan je aangeven welke SIP (dus wel nummer) er uitgaand mee gebeld moet worden bij welke phone poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tiscali heeft haar productenpagina vernieuwd, en er staat bij dat er vanaf mei 2006 T12 en zelfs T20 beschikbaar is. Prijzen staan er nog niet bij:

http://www.tiscali.nl/pro....asp?activationcode=15451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Google: T12 voor €59,95. Hopelijk is dat een geintje. Andere aanbieders hebben 12Mbps voor €30. Helaas niet voor mijn postcode beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:05:
Google: T12 voor €59,95. Hopelijk is dat een geintje. Andere aanbieders hebben 12Mbps voor €30. Helaas niet voor mijn postcode beschikbaar.
Er is ook één aanbieder die je 20/1 biedt voor nog geen €25 en XS4all die je 12/1 levert voor €79.95 en 20/1 voor €99.95. Vergelijken is leuk, maar heeft niet heel veel zin gezien de verschillen in de markt. Verbinding en diensten bij A is anders dan verbinding en diensten bij B.

Zal daar nu voor niets een plakkertje overheen zitten op de pagina waar het eerder al gestaan heeft....

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 02-03-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ach, in augustus moet ik m'n abbo weer vernieuwen, en als Tiscali dan een leuke aanbieding heeft blijf ik lekker, bevalt eigenlijk wel goed. Internetconnectie is stabiel, telefonie iets minder maar daar valt (zeker gezien de tarieven) goed mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkomend op het 20 Mbit verhaal...
Vanaf mei moet er 20 Mbit leverbaar zijn volgens de Tiscali site.. :9~
Zou het dan toch waar zijn? :9

Oeps...te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Heren, ik weet het niet meer!

Kernvraag: wat ga ik nou betalen per maand?
Ik heb een bare-copper T4 ADSL (werkend en al) en net VoIP aangevraagd. In die VoIP tekst wordt gerefereerd naar die 9,95 euro KPN kosten om dat stukkie koper te gebruiken van de KPN, zonder KPN dienst.

Ik zal toch niet die 9,95 dubbel moeten betalen? :S
Een heldere tekst is het niet iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je betaalt die €9.95 alleen als je geen KPN telefonie meer op diezelfde koperlijn hebt waar je ADSL op hebt. Als je dus Telefonie Totaal hebt met 2 extra/nieuwe nummers betaal je voor Totaal €4.95.

In de prijs op de website gaan ze uit van nummerportering van je KPN nummer en zit in de prijs alvast die €9.95 meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

bjck schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:11:
Je betaalt die €9.95 alleen als je geen KPN telefonie meer op diezelfde koperlijn hebt waar je ADSL op hebt. Als je dus Telefonie Totaal hebt met 2 extra/nieuwe nummers betaal je voor Totaal €4.95.

In de prijs op de website gaan ze uit van nummerportering van je KPN nummer en zit in de prijs alvast die €9.95 meegenomen.
Aha, dan is het verwarrend voor mij. Net verhuist, geen KPN verbinding in ons, dus een dienstloze verbinding.
* VisionMaster zal voortaan de brieven lezen alsof ie net geswitched is van de dark-side naar VoIP.

Paranoia anyone? Got here plenty!

[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 05-03-2006 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

VisionMaster schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:30:
[...]
Aha, dan is het verwarrend voor mij. Net verhuist, geen KPN verbinding in ons, dus een dienstloze verbinding.
Ja en voor die nu dienstloze verbinding kunnen ze (KPN) als eigenaar van die koperlijn opeens bijna 10 Euro van Tiscali vragen (die het vervolgens bij jou haalt).
Maandelijkse prestatie die er tegenoverstaat? Nul komma naks. En die 10 Euro is gelijk aan het maandelijkse bedrag dat ze (KPN) ook voor een Belbudget abo vangen. Daar leveren ze in tenminste nog een kiesttoon voor. En als je het nummer dat je er voor krijgt bezet houdt, leveren ze een ingesprek toon. Kijk dan krijg je tenminste wat maar nu krijg je voor dat tientje maandelijks helemaal naks. Zelf geen factuur! En daar ben ik nou blij mee. Dat ik in ieder geval geen factuur meer van ze krijg. Heb ik ook administratief niks meer met KPN te maken. KPN: Liever Weg!
Het wordt de hoogste tijd dat OPTA ... stokpaardje leert rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aan de andere kant had je zonder die koperlijn alleen maar ADSL bij KPN kunnen bestellen. Had je keuze gehad uit je kabelaar en KPN, meer niet. Als dat nogsteeds het geval had geweest, hoe hadden dan denk je nu de prijzen voor breedband geweest in Nederland? En jij hebt het over een tientje, dan had het over dik het dubbele gegaan van wat het je nu kost.

Als er een keer storing op de lijn is of andere problemen maken ze hem zel zonder dat je een nota krijgt van honderden euro's ook. Dat het al in de grond ligt en soms ongebruikt betekent niet hetzelfde als dat het niets kost.

Bekijk de dingen wel een beetje in perspectief natuurlijk.

Of die prijs van €9.95 nu nogsteeds riëel is zou wel een discussie zijn, dat er een prijs is niet.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 05-03-2006 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd na de nieuwe firmware steeds last van uitvallen van de verbinding,

maar heb nu me ip statisch ingesteld op me pc en blijft blijkbaar werken !

Zyxel modem met Special abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:27:
Laatste tijd na de nieuwe firmware steeds last van uitvallen van de verbinding,

Maar [ik] heb nu me m'n ip statisch ingesteld op me m'n pc en [het] blijft blijkbaar werken !

Zyxel modem met Special abbo
Heb je toen, als de verbinding wegviel, wel gekeken of je idd geen IP-nummer meer had, en dus de lease verlopen was zonder dat je een nieuw IP kreeg? Ik heb er nooit problemen mee gehad, dus het zou net zo goed kunnen dat je iets 'gefixt' hebt wat er helemaal niets mee te maken had.

En heb je je modem wel gereset naar factory defaults na het upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

RobbieDee schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:48:
[...]

Ja en voor die nu dienstloze verbinding kunnen ze (KPN) als eigenaar van die koperlijn opeens bijna 10 Euro van Tiscali vragen (die het vervolgens bij jou haalt).
Maandelijkse prestatie die er tegenoverstaat? Nul komma naks. En die 10 Euro is gelijk aan het maandelijkse bedrag dat ze (KPN) ook voor een Belbudget abo vangen. Daar leveren ze in tenminste nog een kiesttoon voor. En als je het nummer dat je er voor krijgt bezet houdt, leveren ze een ingesprek toon. Kijk dan krijg je tenminste wat maar nu krijg je voor dat tientje maandelijks helemaal naks. Zelf geen factuur! En daar ben ik nou blij mee. Dat ik in ieder geval geen factuur meer van ze krijg. Heb ik ook administratief niks meer met KPN te maken. KPN: Liever Weg!
Het wordt de hoogste tijd dat OPTA ... stokpaardje leert rijden.
Dit is precies de overweging waarom we de Tiscali hebben genomen. Je kan alles krijgen, T4 is snel zat voor ons, de VoIP heeft goede belvoorwaarden en ik ben administratief niet eens begonnem met de KPN vanaf het begin van ons nieuwe huis.

Zie de analogie met de oude T Ford.. Je kan alle ADSL providers krijgen die je wilt, als de KPN er maar tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
NCH, het bedrijf achter Axon, heeft nu een nieuw tooltje: Skype Uplink. Het is een soort SIP naar Skype converter. Ik heb het niet getest (Zo skyperig ben ik niet) maar als ik het goed begrijp kun je hiermee vrij eenvoudig met je normale telefoon Skypen! Omdat de Zyxel 2 SIP accounts aankan, zou dit dus parallel kunnen aan je normale VoIP van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Dat Skype Uplink kan in mijn geval geen verbinding maken met sip.telefoniedienst.nl. Geen flauw idee waar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
KroeT schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:35:
Dat Skype Uplink kan in mijn geval geen verbinding maken met sip.telefoniedienst.nl. Geen flauw idee waar overigens.
Nee natuurlijk niet druif ;) Ik weet niet of het ding stand-alone kan draaien, maar in dat geval moet je je zyxel laten inloggen op dat tooltje. En als dat niet werkt, dan zul je een PBX moeten draaien (Axon bijvoorbeeld) waar je dan dat tooltje als extension op laat inloggen.

De SIP-server van Tiscali heeft hier 0,niks mee te doen.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.